Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gill98
  • Registratie: Juli 2025
  • Laatst online: 04-07 12:23
neb0 schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 18:23:
[...]

Kun je het zadel niet iets naar voren schuiven? Ik zou dat zeker bij een fietsenzaak doen waar je verschillende stuurpennen kunt/mag proberen. Vast is altijd beter. Toch zelf kopen. Hier staan mogelijk wat oplossingen: neb0 in "Het grote Tenways E-Bike topic"

De nieuwe CGO 600 heeft geen Gates CDX tandwielen en riem meer maar alles van Michelin. Geen vooruitgang lijkt me en puur uit kostenoverweging van hun kant.

Wat betreft schuren van je remschijf: je kunt proberen om de caliperbouten los te draaien, rem inknijpen (eigenlijk dubbel velletje papier er tussen aan iedere kant voor de juiste afstand naar de remschijf) en dan met ingeknepen rem, de caliperbouten weer vastzetten.

Kijk ook of er geen slagje in de remschijf zit of in de velg zelf. Remschijf niet met je handen aanraken op het remgedeelte vanwege vet. Wel gedaan, dan goed schoonmaken en als het goed loopt, alles inremmen.
Zadel naar voren is inderdaad een goeie tip, is niet eens in mij opgekomen! Ik zal meteen even kijken of dit kan, er zit inmiddels al een nieuwe stuurpen op en ik zit een stuk beter!

Na contact te hebben met support sturen zij mij een nieuw voorwiel, dit zou het probleem moeten oplossen al zeg ik eerlijk dat ik er niet in geloof. Zodra ik mijn fiets optil en aan het wiel draai, hoor ik niks, echter zodra ik er druk opzet vanaf boven (op mijn stuur) en/of bochtjes doorga, hoor ik het wel schuren.

Fiets is dus al bij de fietsenmaker geweest en zag niks geks....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 19JM81
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 05-07 11:55
Ik heb sinds 3 weken een CGO600 Pro, daar was ik eigenlijk best blij mee, echter zijn er sinds begin deze week problemen. Als ik wil wegrijden voor een stoplicht doet de ondersteuning het niet altijd, en tijdens het rijden heb ik het gevoel dat met enige regelmaat de ondersteuning uitvalt of minder is. Soms kost rond de 24km/u rijden weinig inspanning en soms voelt het alsof ik extra kracht moet zetten.

Heb de kabels gecontroleerd maar denk niet dat ik iets aparts zie. Zijn er andere mensen met soort gelijke ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dick
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Iemand hier die een verstelbare stuurpen heeft gemonteerd op een CGO600 New Edition? Ik ben van plan om die fiets aan te schaffen, maar wil wel het stuur omhoog kunnen zetten, zodat de zithouding gelijk is aan de CGO 600 Pro, met het stuur in de hoogste stand.

Alternatief is uiteraard om een Pro aan te schaffen, maar buiten de verstelbare stuurpen heeft deze voor mijn eigenlijk geen meerwaarde. Zonde van het geld dus, als hetzelfde met een stuurpen van een paar tientjes ook te bereiken is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neb0
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 06-07 21:33
Dick schreef op zaterdag 5 juli 2025 @ 15:20:
Iemand hier die een verstelbare stuurpen heeft gemonteerd op een CGO600 New Edition? Ik ben van plan om die fiets aan te schaffen, maar wil wel het stuur omhoog kunnen zetten, zodat de zithouding gelijk is aan de CGO 600 Pro, met het stuur in de hoogste stand.

Alternatief is uiteraard om een Pro aan te schaffen, maar buiten de verstelbare stuurpen heeft deze voor mijn eigenlijk geen meerwaarde. Zonde van het geld dus, als hetzelfde met een stuurpen van een paar tientjes ook te bereiken is.
Prijsverschil is inderdaad groot, maar is er wel meer verschil. 360 Wh vs 252 Wh accu, OLED kleurendisplay vs TFT, Gates vs Michelin tandwielen en riem en ik dacht iets bredere banden op de Pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dick
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
neb0 schreef op zaterdag 5 juli 2025 @ 19:11:
[...]

Prijsverschil is inderdaad groot, maar is er wel meer verschil. 360 Wh vs 252 Wh accu, OLED kleurendisplay vs TFT, Gates vs Michelin tandwielen en riem en ik dacht iets bredere banden op de Pro.
Daar heb je helemaal gelijk in, op het kleurenscherm na. Die heeft de cgo600 new ook. De genoemde verschillen zijn voor mij echter niet heel belangrijk. De fiets zal vooral gebruikt worden voor korte ritjes naar het strand of naar de stad. Gaat om minder dan 20km retour, misschien een keer 30 met een omweg. Dat moet ook met de kleinere accu van de CGO600 prima lukken lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neb0
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 06-07 21:33
Ja maar geen OLED kleurenscherm. TFT dus, dat bedoelde ik, met andere functies.

Als je een fiets incidenteel slechts voor 20 km gebruikt en soms 30 km, dan is die kleinere actieradius idd geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMC
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09:43

TMC

neb0 schreef op zaterdag 5 juli 2025 @ 19:11:
[...]

Daarnaast ook verlichting in het frame.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RicoK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-07 21:47
TMC schreef op maandag 7 juli 2025 @ 12:17:
Daarnaast ook verlichting in het frame.
Ik heb de 600 Pro gehad, maar was juist deze in het frame geïntegreerde verlichting beroerd. Wat had ik graag de koplamp van de non-pro gehad willen hebben. Een lamp waarvan je de bundel verder naar voren kunt laten schijnen dan amper 2 meter voor je voorwiel.
Pagina: 1 ... 42 43 Laatste

Let op:
In Nederland is bij wet vastgelegd dat een e-bike geen ondersteuning mag geven boven de 25 km/u en een speed-pedelec geen trapondersteuning mag geven boven de 45km/u: Welke regels gelden voor mijn elektrische fiets (e-bike)?

Het vragen om, of bespreken/geven van tips & tricks om deze beperkingen te omzeilen wordt gezien als opvoeren en is, net als software cracks, illegaal en niet toegestaan op het forum. Dergelijke berichten worden derhalve direct (en doorgaans volledig) verwijderd.

Wordt een vraag gesteld ivm het omzeilen van deze beperkingen, rapporteer dan het betreffende bericht en ga er niet inhoudelijk op in. Hierdoor voorkomen we discussies over het grijze gebied en of de betreffende inhoud wel/niet ok is.

Het is niet de bedoeling om te vragen naar, en het delen van referral codes. Er is een specifieke subforum voor actiecodes waar het eea gedeeld of gevonden kan worden.