Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gill98
  • Registratie: Juli 2025
  • Laatst online: 05-08 14:34
neb0 schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 18:23:
[...]

Kun je het zadel niet iets naar voren schuiven? Ik zou dat zeker bij een fietsenzaak doen waar je verschillende stuurpennen kunt/mag proberen. Vast is altijd beter. Toch zelf kopen. Hier staan mogelijk wat oplossingen: neb0 in "Het grote Tenways E-Bike topic"

De nieuwe CGO 600 heeft geen Gates CDX tandwielen en riem meer maar alles van Michelin. Geen vooruitgang lijkt me en puur uit kostenoverweging van hun kant.

Wat betreft schuren van je remschijf: je kunt proberen om de caliperbouten los te draaien, rem inknijpen (eigenlijk dubbel velletje papier er tussen aan iedere kant voor de juiste afstand naar de remschijf) en dan met ingeknepen rem, de caliperbouten weer vastzetten.

Kijk ook of er geen slagje in de remschijf zit of in de velg zelf. Remschijf niet met je handen aanraken op het remgedeelte vanwege vet. Wel gedaan, dan goed schoonmaken en als het goed loopt, alles inremmen.
Zadel naar voren is inderdaad een goeie tip, is niet eens in mij opgekomen! Ik zal meteen even kijken of dit kan, er zit inmiddels al een nieuwe stuurpen op en ik zit een stuk beter!

Na contact te hebben met support sturen zij mij een nieuw voorwiel, dit zou het probleem moeten oplossen al zeg ik eerlijk dat ik er niet in geloof. Zodra ik mijn fiets optil en aan het wiel draai, hoor ik niks, echter zodra ik er druk opzet vanaf boven (op mijn stuur) en/of bochtjes doorga, hoor ik het wel schuren.

Fiets is dus al bij de fietsenmaker geweest en zag niks geks....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 19JM81
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10-09 19:08
Ik heb sinds 3 weken een CGO600 Pro, daar was ik eigenlijk best blij mee, echter zijn er sinds begin deze week problemen. Als ik wil wegrijden voor een stoplicht doet de ondersteuning het niet altijd, en tijdens het rijden heb ik het gevoel dat met enige regelmaat de ondersteuning uitvalt of minder is. Soms kost rond de 24km/u rijden weinig inspanning en soms voelt het alsof ik extra kracht moet zetten.

Heb de kabels gecontroleerd maar denk niet dat ik iets aparts zie. Zijn er andere mensen met soort gelijke ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dick
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Iemand hier die een verstelbare stuurpen heeft gemonteerd op een CGO600 New Edition? Ik ben van plan om die fiets aan te schaffen, maar wil wel het stuur omhoog kunnen zetten, zodat de zithouding gelijk is aan de CGO 600 Pro, met het stuur in de hoogste stand.

Alternatief is uiteraard om een Pro aan te schaffen, maar buiten de verstelbare stuurpen heeft deze voor mijn eigenlijk geen meerwaarde. Zonde van het geld dus, als hetzelfde met een stuurpen van een paar tientjes ook te bereiken is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neb0
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 10-09 19:00
Dick schreef op zaterdag 5 juli 2025 @ 15:20:
Iemand hier die een verstelbare stuurpen heeft gemonteerd op een CGO600 New Edition? Ik ben van plan om die fiets aan te schaffen, maar wil wel het stuur omhoog kunnen zetten, zodat de zithouding gelijk is aan de CGO 600 Pro, met het stuur in de hoogste stand.

Alternatief is uiteraard om een Pro aan te schaffen, maar buiten de verstelbare stuurpen heeft deze voor mijn eigenlijk geen meerwaarde. Zonde van het geld dus, als hetzelfde met een stuurpen van een paar tientjes ook te bereiken is.
Prijsverschil is inderdaad groot, maar is er wel meer verschil. 360 Wh vs 252 Wh accu, OLED kleurendisplay vs TFT, Gates vs Michelin tandwielen en riem en ik dacht iets bredere banden op de Pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dick
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
neb0 schreef op zaterdag 5 juli 2025 @ 19:11:
[...]

Prijsverschil is inderdaad groot, maar is er wel meer verschil. 360 Wh vs 252 Wh accu, OLED kleurendisplay vs TFT, Gates vs Michelin tandwielen en riem en ik dacht iets bredere banden op de Pro.
Daar heb je helemaal gelijk in, op het kleurenscherm na. Die heeft de cgo600 new ook. De genoemde verschillen zijn voor mij echter niet heel belangrijk. De fiets zal vooral gebruikt worden voor korte ritjes naar het strand of naar de stad. Gaat om minder dan 20km retour, misschien een keer 30 met een omweg. Dat moet ook met de kleinere accu van de CGO600 prima lukken lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neb0
Ja maar geen OLED kleurenscherm. TFT dus, dat bedoelde ik, met andere functies.

Als je een fiets incidenteel slechts voor 20 km gebruikt en soms 30 km, dan is die kleinere actieradius idd geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMC
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10-09 15:48

TMC

neb0 schreef op zaterdag 5 juli 2025 @ 19:11:
[...]

Daarnaast ook verlichting in het frame.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RicoK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-09 23:21
TMC schreef op maandag 7 juli 2025 @ 12:17:
Daarnaast ook verlichting in het frame.
Ik heb de 600 Pro gehad, maar was juist deze in het frame geïntegreerde verlichting beroerd. Wat had ik graag de koplamp van de non-pro gehad willen hebben. Een lamp waarvan je de bundel verder naar voren kunt laten schijnen dan amper 2 meter voor je voorwiel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TMC

TMC

TMC schreef op maandag 9 juni 2025 @ 17:32:
Inmiddels wat kilometers gemaakt met mijn CGO600 Pro (2024). Ik heb twee issues:

1. De accu steekt aan de onderkant wat uit t.o.v. het frame. Daarnaast is er kleurverschil met het frame zichtbaar (ik heb de blauwe versie). Hoe is dat bij jullie? Past de accu goed? Zou dit wellicht te verhelpen zijn met een nieuwe accu?

2. Het trappen gaat niet 100% soepel. Je voelt een lichte weerstand, alsof de as ergens heel licht aanloopt. In de winkel was het in mijn herinnering 100% smooth. Ook hier ben ik benieuwd naar jullie ervaring.
Punt #2 inmiddels opgelost door de riem juist te spannen. Fietst nu supersoepel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DC Daniel
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07-09 22:34
Hoe heb je hem gespannen? Ik heb zelf dat als de fiets dichtbij 25km/h komt dat ik een trilling voel in mn rechtpedaal als ik kracht zet. Heb het idee dat het misschien door de riem komt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• neb0
19JM81 schreef op zaterdag 5 juli 2025 @ 10:50:
Ik heb sinds 3 weken een CGO600 Pro, daar was ik eigenlijk best blij mee, echter zijn er sinds begin deze week problemen. Als ik wil wegrijden voor een stoplicht doet de ondersteuning het niet altijd, en tijdens het rijden heb ik het gevoel dat met enige regelmaat de ondersteuning uitvalt of minder is. Soms kost rond de 24km/u rijden weinig inspanning en soms voelt het alsof ik extra kracht moet zetten.

Heb de kabels gecontroleerd maar denk niet dat ik iets aparts zie. Zijn er andere mensen met soort gelijke ervaring?
Lijkt iets met de controller. Krachtsensor kan ook.
DC Daniel schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 18:18:
Hoe heb je hem gespannen? Ik heb zelf dat als de fiets dichtbij 25km/h komt dat ik een trilling voel in mn rechtpedaal als ik kracht zet. Heb het idee dat het misschien door de riem komt.
Ja dat kan volgens mij te maken hebben met de uitlijning van de riem of met de spanning (een zoem of trilling: vaak te strak gespannen). Beide nakijken. Riem te strak is ook weer niet goed, dan slijten de lagers sneller. Als je de riemspanning meet, doe dat dan 4x, steeds een kwartslag draaien. De spanning zal steeds verschillen, maar gemiddeld moet die dus binnen de marge vallen. Hub- of middenmoter maakt verschil in spanning (met CDN zeker). De eerste dient met een lagere spanning te worden uitgerust.

Aanbevolen riemspanning voor Gates CDN + naafmotor:
Richtwaarde: 35–45 Hz (ideaal = gemiddeld 40 Hz)

Niet hoger dan 45 Hz, want te hoge spanning verkort de levensduur van de kunststof (glasvezelversterkte) tandjes van de CDN-riem. De richtwaarde 40 Hz geldt dus als gemiddelde spanning over de omloop, niet op één exacte plek.

Volgorde:

- Asmoeren losdraaien

- De 4 bouten van de verstelbare achterpadden losdraaien

- Links en rechts de stelschroeven achteraan de vork in kleine stapjes aandraaien

- Richt op 40 Hz als veilige middenwaarde in de Gates app (meet diverse keren én draai daarnaast dus minstens 4x). Het gemiddelde neem je als eindwaarde.

- Controle: duw halverwege de riem tussen voor- en achtertandwiel met lichte duimkracht. Bij 40 Hz veert de riem ongeveer 1 cm zijdelings of omhoog/omlaag mee.

- Wiel recht zetten en uitlijnen (visueel en evt. met lineaal of richtlat)

- Asmoeren stevig aandraaien

- De 4 paddenbouten vastzetten

[ Voor 65% gewijzigd door neb0 op 09-07-2025 18:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fritske1978
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10-09 10:03
19JM81 schreef op zaterdag 5 juli 2025 @ 10:50:

Ja, bij de cgo800, heb een nieuwe controller gekregen onder garantie. Zelf vervangen, en het was opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 19JM81
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10-09 19:08
Ik heb uiteindelijk de torque sensor een reset gegeven, dat lijkt het probleem verholpen te hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• casper4253
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10:25
casper4253 schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 09:18:
[...]

Goede vraag.
Denk dat ze het wel mogelijk is maar zal niet makkelijk zijn.

Zal het de FM wel eens vragen
En ik ga me alvast even in de Zadels verdiepen.
.
Even een update, Ik heb na de test rit op een Large de fiets besteld,
Maar hij heeft een XL besteld, ik heb afgesproken dat ik het een tijdje ga proberen en moet zeggen dat ik er prima mee uit de voeten kan.

Het blijft een beetje lastig om te zien dat het advies is bij langer dan 1.95 een XL te kiezen terwijl ik rond de 180 ben.
Maar ik rijd er best lekker op. Heb wel het stuur hoger laten zetten. Ik had tijdens de testrit op een L meer last van de het vooroverzitten.

Misschien helpt dit andere om een keuze te maken,

PS merk wel het issue dat de ondersteuning bij 23KM al behoorlijk weg is en moeite moet doen om de 25KM aan te tikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prodygee
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 09-09 16:07
DC Daniel schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 18:18:
Net mijn CGO 600 Pro binnen (XL), ben zelf 1.88 en dat is echt een prima model. Ik vond de L wat klein ogen bij mijn lengte.

Ik voel ook een lichte trilling tegen de 23 km (waar ook bij mij de ondersteuning stopt).
Ik heb hem bij een lokale retailer gekocht, wat best lang heeft geduurd, zij hadden dit model niet op voorraad. Tenways zelf aangesproken, maar die verwijzen me naar de retailer (wat ik begrijp).

Op Reddit lees ik dat er mensen zijn die horen over een firmware update van Tenways zelf en anderen die een nieuwe display krijgen, die wel de 25 km/u aan weet te tikken.

[ Voor 3% gewijzigd door prodygee op 10-07-2025 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMC

TMC

neb0 schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 18:28:
[...]

[...]

Ja dat kan volgens mij te maken hebben met de uitlijning van de riem of met de spanning (een zoem of trilling: vaak te strak gespannen). Beide nakijken. Riem te strak is ook weer niet goed, dan slijten de lagers sneller. Als je de riemspanning meet, doe dat dan 4x, steeds een kwartslag draaien. De spanning zal steeds verschillen, maar gemiddeld moet die dus binnen de marge vallen. Hub- of middenmoter maakt verschil in spanning (met CDN zeker). De eerste dient met een lagere spanning te worden uitgerust.

Niet hoger dan 45 Hz, want te hoge spanning verkort de levensduur van de kunststof (glasvezelversterkte) tandjes van de CDN-riem. De richtwaarde 40 Hz geldt dus als gemiddelde spanning over de omloop, niet op één exacte plek.

Volgorde:

- Asmoeren losdraaien

- Links en rechts de stelschroeven achteraan de vork in kleine stapjes aandraaien

- Richt op 40 Hz als veilige middenwaarde in de Gates app (meet diverse keren én draai daarnaast dus minstens 4x). Het gemiddelde neem je als eindwaarde.

- Controle: duw halverwege de riem tussen voor- en achtertandwiel met lichte duimkracht. Bij 40 Hz veert de riem ongeveer 1 cm zijdelings of omhoog/omlaag mee.

Weet je zeker dat 40 Hz de juiste richtwaarde is? De Gates app is verwarrend, daarin staat:
Internal gear hub: 40 Hz
Pedal bike, hub motor ebike

Non-gear hub: 55 Hz
MTB, gearbox, geared mid-motor, cargo, single-speed tandem, tandem
De CGO600 Pro is een single speed ebike, dus welke van de twee categorieën moet je kiezen? De Tenways website zegt:
Pluck the belt gently and measure the frequency at four different points along the belt. The correct tension should be between 45 and 60 Hz.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Liev
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 12-08 09:20
De fietsenmaker heeft de controller van mijn nieuwe CGO600Pro vervangen. Hij rijdt nu weer net als t vorige model, geen 23 km/h met matige ondersteuning bij wind tegen. Maar gewoon ruim 25km/h op de GPS en display met wind tegen.

Daar had ik hem voor gekozen. Top.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neb0
TMC schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 10:23:
[...]
Weet je zeker dat 40 Hz de juiste richtwaarde is? De Gates app is verwarrend, daarin staat:

[...]

De CGO600 Pro is een single speed ebike, dus welke van de twee categorieën moet je kiezen? De Tenways website zegt:

[...]
Je hebt in wezen gelijk, nam mijn waarde i.p.v. de aanbevolen. Kan mijn post echter niet meer editen.

Tenways' advies vind ik wat te hoog/conservatief. Gewoon mijn ervaring met carbon drives (en ook voorkeur voor een iets lagere riemspanning). Een naafmotor drijft het achterwiel zelf voor een groot deel aan. De riem draagt alleen jouw trapkracht, niet de motorkracht.
Gates zelf noemt 55 Hz als richtlijn voor non-gear hub systemen, maar die waarde is conservatief gekozen, o.a. voor cargo- of sportfietsen als MTB (veel kracht op aandrijflijn), tandems.

Ik rijd zelf op 40-45 Hz. Ik zou 45-50 Hz als waarde nemen (sweetspot) voor normaal dagelijks gebruik, stadsverkeer. 60 Hz vind ik aan de hoge kant.

Ja de app is ook weer niet supernauwkeurig. Daarom meet ik daarnaast ook hoeveel de doorbuiging is met 1 kg op het midden van de riem tussen de twee 'tandwielen'. Dat moet dan ongeveer 10 mm zijn.

[ Voor 14% gewijzigd door neb0 op 13-07-2025 03:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMC

TMC

Liev schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 10:45:
De fietsenmaker heeft de controller van mijn nieuwe CGO600Pro vervangen. Hij rijdt nu weer net als t vorige model, geen 23 km/h met matige ondersteuning bij wind tegen. Maar gewoon ruim 25km/h op de GPS en display met wind tegen.

Goed nieuws! Ik had zelf mijn bestelling voor het nieuwe model gecanceld om deze reden. Had achteraf dus niet gehoeven. Fijn dat je nu weer gewoon makkelijk de 25 km/h haalt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prodygee

Hoe heb je dat aangelopen? Gewoon: hij rijdt geen 25 maar 23 en ze wisten meteen wat te doen? Of anders? Ik wil hetzelfde doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Liev
prodygee schreef op zaterdag 12 juli 2025 @ 18:59:
[...]

Hoe heb je dat aangelopen? Gewoon: hij rijdt geen 25 maar 23 en ze wisten meteen wat te doen? Of anders? Ik wil hetzelfde doen.
Support Case maken en aangeven dat de aandrijving anders is dan het model wat je hebt getest in de winkel en niet de volledige ondersteuning geeft. Wat feitelijk ook zo is. Je kunt ook verwijzen naar andere gevallen die je op Reddit hebt opgemerkt. Dat heb ik ook gedaan. Ze weten van het 23 km/h issue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slingert
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 10-09 21:19
Liev schreef op zaterdag 12 juli 2025 @ 19:48:
[...]

Support Case maken en aangeven dat de aandrijving anders is dan het model wat je hebt getest in de winkel en niet de volledige ondersteuning geeft. Wat feitelijk ook zo is. Je kunt ook verwijzen naar andere gevallen die je op Reddit hebt opgemerkt. Dat heb ik ook gedaan. Ze weten van het 23 km/h issue.
Werkte bij mij ook. Moet alleen de nieuwe controller nog installeren. Twijfel nog of ik het zelf doe of een fietsenmaker het laat doen. Mag de kosten declareren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23:12
Ter vervanging van mijn Cowboy 3 ben ik op zoek naar een nieuwe ebike. Iets met zithouding, support en geen app... En de modellen van Tenways lijken mij wel wat: mooie fietsen, hele nette prijzen en goeie reviews.

Toevallig vandaag bij een grote retailer een testritje kunnen maken. En dat beviel eigenlijk net een beetje te goed haha. De CGO800S heeft alles wat we zoeken en kan als unisex model wel uit de voeten :)
Maar ook de 009 beviel me beter dan verwacht en fietste comfortabeler dan mijn Cowboy.

Ik dacht dat ik graag een versnelling wou (en idealiter iets onderhoudsvrij, dus dan ik je op de AGO T uit, maar eigenlijk viel me de waarde daarvan toch tegen.

Helaas verklaarde de verkoper dat het niet mogelijk is om een kinderzitje voorop wat voor model Tenways dan ook te monteren. Onze dochter is bijna een half jaar oud, dus voorop zou toch wel erg fijn zijn.

Ik heb in dit topic veel vragen hierover gezien, maar alleen 1 foto van een zitje achterop een CGO600.

Zijn er toch nog meer mensen met ervaring met een kinderzitje? Foto's zijn zeer welkom! d:)b

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haagsepracht
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 09-09 08:38

haagsepracht

One Man, Half Machine.

Is het iemand gelukt om een kinderzitje voorop een CGO800S te plaatsen? Zo ja, welke?

Blijkbaar ben ik niet de enige die hiernaar opzoek is :)

^
|

[ Voor 28% gewijzigd door haagsepracht op 13-07-2025 08:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haagsepracht

haagsepracht

One Man, Half Machine.

Richh schreef op zaterdag 12 juli 2025 @ 22:41:
Ter vervanging van mijn Cowboy 3 ben ik op zoek naar een nieuwe ebike. Iets met zithouding, support en geen app... En de modellen van Tenways lijken mij wel wat: mooie fietsen, hele nette prijzen en goeie reviews.

Toevallig vandaag bij een grote retailer een testritje kunnen maken. En dat beviel eigenlijk net een beetje te goed haha. De CGO800S heeft alles wat we zoeken en kan als unisex model wel uit de voeten :)
Maar ook de 009 beviel me beter dan verwacht en fietste comfortabeler dan mijn Cowboy.

Ik dacht dat ik graag een versnelling wou (en idealiter iets onderhoudsvrij, dus dan ik je op de AGO T uit, maar eigenlijk viel me de waarde daarvan toch tegen.

Helaas verklaarde de verkoper dat het niet mogelijk is om een kinderzitje voorop wat voor model Tenways dan ook te monteren. Onze dochter is bijna een half jaar oud, dus voorop zou toch wel erg fijn zijn.

Ik heb in dit topic veel vragen hierover gezien, maar alleen 1 foto van een zitje achterop een CGO600.

Zijn er toch nog meer mensen met ervaring met een kinderzitje? Foto's zijn zeer welkom! d:)b
Ik heb dezelfde vraag en ben eens rond gaan kijken en kwam uit op de Urban Iki. Installatieproces ziet er heel simpel uit en ik zie niet waarom het niet zou passen. https://www.bol.com/nl/nl...i-brown/9200000107476523/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
haagsepracht schreef op zondag 13 juli 2025 @ 08:18:
[...]

Ik heb dezelfde vraag en ben eens rond gaan kijken en kwam uit op de Urban Iki. Installatieproces ziet er heel simpel uit en ik zie niet waarom het niet zou passen. https://www.bol.com/nl/nl...i-brown/9200000107476523/
Omdat de stuurpen van de CGO800 afwijkt past het mogelijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DC Daniel
neb0 schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 18:28:
[...]

[...]

Volgorde:

- Asmoeren losdraaien

Dit gedaan alleen het valt me op dat op 1 van de vier plekken het aantal hz significant lager is. Zit op de meeste plekken 55hz, maar 1 plek die 34hz is. Hebben jullie dat ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikeconcept
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 07-09 22:02
studio lodewijk schreef op donderdag 14 december 2023 @ 17:25:
Ok laatste update, 2.35mm banden passen dus.
Aan de voorkant geen probleem aan de achterkant met het achterwiel bijna helemaal naar achter dan past het spatbord niet tenzij je met een dremel de verdikking/versteviging weg slijpt wat ik dus heb gedaan en dan past het! Je moet er wat voor over hebben. 😁

[Afbeelding]
Was dit nu uiteindelijk passend met een 130T of 132T riem? En de 29inch banden zijn die gewoon om de originele 28inch velg getrokken? Zijn de banden een inchmaat groter omdat ze een hogere wangmaat hebben?

[ Voor 9% gewijzigd door mikeconcept op 14-07-2025 01:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neb0
DC Daniel schreef op zondag 13 juli 2025 @ 19:41:
[...]

Dit gedaan alleen het valt me op dat op 1 van de vier plekken het aantal hz significant lager is. Zit op de meeste plekken 55hz, maar 1 plek die 34hz is. Hebben jullie dat ook?
Voor CGO (hub motor) zou ik 45-50 Hz als gemiddelde hanteren.

Indien je goed hebt gemeten, is >20 Hz te veel. Doet denken aan een foute uitlijning.

0–5 Hz Perfect normaal: geen actie nodig
5–10 Hz Acceptabel: alleen bij klachten aanpassen
>10 Hz Verkeerde uitlijning of spanning: corrigeren, herinstalleren
>20 Hz Duidelijk foute spanning: corrigeren, waarschijnlijk uitlijning herzien

[ Voor 5% gewijzigd door neb0 op 14-07-2025 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roppo
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 04-09 08:24
DC Daniel schreef op zondag 13 juli 2025 @ 19:41:
[...]

Mijn ervaring is (ook met kettingen) dat er altijd een punt is waar hij een stuk strakker staat, elders wordt hij dan weer wat losser. Ik denk dat tandwielen nooit helemaal rond zijn, of het gat zit niet exact in het midden.
Ik maak me hier niet druk om, ik zorg er altijd voor dat het strakste punt de goede spanning krijgt, de rest is dus wat te slap.
Op die manier heb je nooit te veel druk op je lagers.
Deze fiets is mijn eerste ervaring met tandriemen, na het op deze manier gespannen te hebben (met de Gates app zoals Neb0 omschrijft) is het getril en gezoem in de trappers geheel verdwenen. Hij stond af fabriek veel te strak bij mij.
Succes ermee!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roppo
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 04-09 08:24
XanderDrake schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 15:29:
[...]

Ik heb een leuke, simpele lifehack: deze timer.
[Afbeelding]
Hij is compact en zit altijd op de stekker vast. Als ik ga opladen kijk ik nar hoe vol de accu is en schat ik hoe lang hij nodig heeft om tot een bepaald percentage te komen. Voorbeeld: hij is 40% en ik wil hem naar 85%. Als ik de timer aanzet reken ik ongeveer 10% per 10 minuten tot 80% (daarna vertraagt het laden) ongeveer 10 minuten voor de laatste 5%. Dus 50 minuten.
In de winter moet je langer plannen. Werkt redelijk goed en is simpel.
Tnx, ik heb dat ding ook gekocht, ben er nog mee aan het experimenteren. 10% in 10 min haal ik niet, ik zit ook op de 30% per uur.
Mijn timertje week wel af van de plaatjes, gaat per kwartier ipv 10 min, ik wilde hem eerst terugsturen maar het lijkt nu dat ik vooral de 1 of 2 uur stand nodig heb, daar heb je bij beide modellen geen tussenstappen.
Het is leuk om te mikken op 80 of 90 % maar belangrijker vind ik dat hij uit gaat, dus ook al is hij 100%, anders staat hij de hele nacht, of als ik het vergeet de dag erna ook nog aan de lader. Dat voelt niet veilig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09:35

XanderDrake

Build the future!

Korte vraag, weten jullie of de accu van de CG009 en 800S uitwisselbaar zijn?

En zijn de vaak gemelde problemen met deze accus al opgelost?

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• prodygee
Liev schreef op zaterdag 12 juli 2025 @ 19:48:
[...]

Goed nieuws! Mijn fietsenmaker heeft direct de nieuwe controller besteld, Tenways gaf gelijk bij hen aan dat het probleem bekend is.

Dus anderen met een CGO600 Pro, gekocht bij retail, vriendelijk blijven en ‘t probleem even uitleggen. :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Voltswagen
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 19-07 20:18
prodygee schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 09:29:
[...]

Goed nieuws! Mijn fietsenmaker heeft direct de nieuwe controller besteld, Tenways gaf gelijk bij hen aan dat het probleem bekend is.

Dus anderen met een CGO600 Pro, gekocht bij retail, vriendelijk blijven en ‘t probleem even uitleggen. :)
Ik heb hem een paar weken terug direct bij tenways besteld, vandaag een support case aangemaakt waarin ik beschreef dat hij maar tot 23 km/h ondersteund en ik kreeg meteen een reactie terug dat het een bekend probleem is en ze gratis een nieuwe controller opsturen.

Hopelijk valt het installeren mee!

Model Y Juniper LR AWD Ultra Red

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DC Daniel
neb0 schreef op maandag 14 juli 2025 @ 18:31:
[...]

Voor CGO (hub motor) zou ik 45-50 Hz als gemiddelde hanteren.

Indien je goed hebt gemeten, is >20 Hz te veel. Doet denken aan een foute uitlijning.

0–5 Hz Perfect normaal: geen actie nodig
5–10 Hz Acceptabel: alleen bij klachten aanpassen
>10 Hz Verkeerde uitlijning of spanning: corrigeren, herinstalleren
>20 Hz Duidelijk foute spanning: corrigeren, waarschijnlijk uitlijning herzien
Hmm ja die >20 is wel echt zo. Wel alleen rondom 1 specifiek plek (de plek waar de opdruk van gates ongeveer zit). Uitlijning lijkt me ok als ik er zo naar kijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• haagsepracht

haagsepracht

One Man, Half Machine.

Richh schreef op zondag 13 juli 2025 @ 09:05:
[...]

Omdat de stuurpen van de CGO800 afwijkt past het mogelijk niet.
Zaterdag ga ik maar eens naar de fietsenmaker om me te laten informeren en hopelijk wat zitjes te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online

Vis

Hoi, ik ben voornemens om een CGO009 aan te schaffen, het model spreekt mij erg aan, testritje mee gemaakt en ben onder de indruk.
Hoe zijn jullie ervaringen met deze fiets na een aantal weken/maanden?
Korting die er nu op zit en de accessoires die je erbij krijgt spreken mij wel aan.
Zijn er toevallig nog extra kortingscodes te gebruiken ? Referrals etc? Dank voor de tips!

[ Voor 4% gewijzigd door Vis op 16-07-2025 23:26 ]

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
XanderDrake schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 09:06:
Ja, weet ik.
Welke problemen zijn dat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• evleerdam
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09:42
XanderDrake schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 09:06:

Volgens mij zijn ze niet uitwisselbaar hoor:

CGO800S

CGO800S: 460, Wh (36 V, 12,8 Ah) lithium-ionaccu met 18650-cellen
CGO800 Plus: 475,2 Wh (36 V, 13,2 Ah) lithium-ionaccu met 18650-cellen

CGO009
374 Wh (36 V, 10,4 Ah) lithium-ionaccu met LG-cellen

Dit zijn toch hele andere accu's?

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underworld
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 29-08 12:57

Underworld

+1 Inzichtvol

warp schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 13:48:
[...]

In Amsterdam zitten meerdere Tenways dealers, o.a. fietsenwinkel.nl, Just Ride, Welectric en Le Fiets, dus dat zou geen probleem moeten zijn. ;)
Dank nog voor de tip van Just Ride! Daar mijn fiets gekocht.

Wat betreft een vraag over de stalling van de fiets, helaas heb ik in Ams geen berging en dus staat ie op straat. Ik ben wel aan het onderzoeken of ik hem in de buurt kan stallen. Echter een plek kost bijna net zoveel als een parkeervergunning voor je auto. Iemand die weet of je de fiets zonder batterij kan neerzetten of gaat dit zorgen voor corossie aan de contacten? Ik zie het vrij veel in Ams dat mensen dit doen die ook geen berging hebben, maar vroeg me af wat hier de ervaringen zijn, gezien ik het niet terug vond in dit topic

“Victorious warriors win first and then go to war,
while defeated warriors go to war first and then seek to win”
― Sun Tzu, The Art of War

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Aha, en is het antwoord 'nee'?
Welke problemen zijn dat?
Meerdere Tweakers met een 800s melden in dit topic dat ze na pakweg 4500 km of 80 cycles niet meer onder de 67% kunnen fietsen. Dat de fiets dan uitvalt.
@siveiro heeft er zelfs 800s accus meerdere vervangen tegelijk, onder garantie.
@Tilhorn kon ons vertellen dat zijn fietsenmaker zei dat er meerdere soorten accus in omloop zijn, met een variant die duidelijk minder functioneert.
Ik vraag me dus af of deze slechte variant nu uit de roulatie is?

Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
Dat klopt.

Maar dat had je zelf ook kunnen (in)zien natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
evleerdam schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 09:04:
Volgens mij zijn ze niet uitwisselbaar

(….)

Dit zijn toch hele andere accu's?
Uiteraard zijn ze niet uitwisselbaar, zoals je zelf al beredeneert, maar bovenal het zijn toch echt twee verschillende fietsen met dus een verschillend frame en bouw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siveiro
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 00:29
XanderDrake schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 15:38:
[...]

Aha, en is het antwoord 'nee'?

[...]

Meerdere Tweakers met een 800s melden in dit topic dat ze na pakweg 4500 km of 80 cycles niet meer onder de 67% kunnen fietsen. Dat de fiets dan uitvalt.
@siveiro heeft er zelfs 800s accus meerdere vervangen tegelijk, onder garantie.
@Tilhorn kon ons vertellen dat zijn fietsenmaker zei dat er meerdere soorten accus in omloop zijn, met een variant die duidelijk minder functioneert.
Ik vraag me dus af of deze slechte variant nu uit de roulatie is?
Wat we van tenways hoorde was dat deze eerste acculijn slecht was. We hebben in de familie 3x een 800s met allemaal dezelfde slechte accu. Gelukkig hebben we nu ook alle 3 met de nieuwe accu's nergens meer last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

siveiro schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 19:03:
[...]

Wat we van tenways hoorde was dat deze eerste acculijn slecht was. We hebben in de familie 3x een 800s met allemaal dezelfde slechte accu. Gelukkig hebben we nu ook alle 3 met de nieuwe accu's nergens meer last van.
Aha, bedankt voor de info. Sinds wanneer zij de nieuwe accus verbeterd/wanneer was de eerste accu vernieuwd?

[ Voor 4% gewijzigd door XanderDrake op 18-07-2025 09:54 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DC Daniel
Gizz schreef op maandag 30 juni 2025 @ 15:10:
@TMC ik draai zelf niet de logica op de slimme stekker, maar in Home Assistant. Zoals ik het heb is dus geen stand-alone oplossing. Ik gebruik een simpele zigbee tussenstekker met vermogensmeting.

Dit is mijn automation in Home Assistant, waarbij ik ook nog een override heb om juist wel tot 100% te laden en daarna de stekker uit te zetten. Die override gebruik ik in de praktijk nauwelijks. En ik hou nog wat statistieken bij hoe vaak de fiets tot 80% geladen is; dat is voor de werking ook niet noodzakelijk.

YAML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
alias: Energie - fietslader
description: ""
mode: single
triggers:
  - entity_id:
      - sensor.fietslader_power
    trigger: state
conditions: []
actions:
  - choose:
      - conditions:
          - condition: state
            entity_id: input_boolean.fietsladen
            state: "off"
          - condition: numeric_state
            entity_id: sensor.fietslader_power
            above: 150
        sequence:
          - data: {}
            target:
            action: input_boolean.turn_on
      - conditions:
            state: "on"
            for:
              hours: 0
              minutes: 10
              seconds: 0
            below: 150
            entity_id: input_boolean.fiets100procentladen
            state: "off"
        sequence:
          - type: turn_off
            device_id: 499630c14ccc7069c9a0787e9a6af162
            entity_id: switch.fietslader
            domain: switch
          - data:
            action: notify.mobile_app_a52_gizz
            target:
            action: input_boolean.turn_off
          - metadata: {}
            data: {}
            target:
              entity_id: counter.fietsveiliggeladen
            action: counter.increment
      - conditions:
            for:
              hours: 0
              minutes: 10
              seconds: 0
            below: 7
            above: 2
        sequence:
          - type: turn_off
            device_id: 499630c14ccc7069c9a0787e9a6af162
            entity_id: switch.fietslader
            domain: switch
          - data:
            action: notify.mobile_app_a52_gizz
            target:
          - metadata: {}
            data: {}
            target:
          - target:
              entity_id: counter.fietsveiliggeladen
            data:
              value: 0
            action: counter.set_value

In de basis is het niets anders dan: Eerst checken dat we echt aan het laden zijn (laden we met meer dan 150W?). Zijn we vervolgens al 10 minuten met minder dan 150W aan het laden? Stekker uit.

Het kan waarschijnlijk wel, in een iets andere vorm, met stekkers waarop je direct scripts kan draaien. Zoals stekkers van Shelly of waar Tasmota op draait als firmware. Zie hier de suggesties van ChatGPT-o4-mini-high (goed in programmeren) voor zowel Shelly als Tasmota scripts.
Nog even hierop terugkomend en andere opties om de accu niet te ver op te laden (bv met tijdschakelaar). Ik heb uiteindelijk een Meross plug gekocht MSS315. Die heeft in de meross app ingebouwd een standbykiller wat chil is omdat ik geen home assistant heb. Die van mij op 109W gezet waardoor die dus automatisch stopt met opladen als de batterij rond de 83% zit.

Net iets makkelijkere oplossing dan de home assistant optie en hoef je ook niet steeds over een tijd na te denken zoals met een tijdschakelaar.

Ik schakel de stekker dan ook in via google home routines met in de routine een 1 hour delay zodat de accu ook nog af kan koelen na het fietsen. Of alternatief kan je ook een vast tijdstip in de avond kiezen dat ie aangaat zodat ie sws is afgekoeld. Mocht er dan niks aangesloten zijn gaat hij door de standby killer dan ook automatisch weer uit. Hoef je nergens meer over na te denken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lvTSGxI3Cm38bA_KeWZfL7CZUjU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qPmDD65PpAFOlQqqCb6m0l6h.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k1a_4mZQ7YRTdixNJBSVb9q6Dwo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Xde7UtQhsdBpxvk9miQavaYK.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• siveiro
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 00:29
XanderDrake schreef op vrijdag 18 juli 2025 @ 09:35:
[...]

Aha, bedankt voor de info. Sinds wanneer zij de nieuwe accus verbeterd/wanneer was de eerste accu vernieuwd?
1e accu oktober 2024 vervangen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Budha
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06-09 21:27

Budha

Online ergo sum

Sinds vrijdag ook de bezitter van een Tenways CGO800s na lang te hebben gelurkt in dit topic. Daar moest natuurlijk een slot op en op aanraden van een buurman met dezelfde fiets de Trelock RS453 besteld. Past perfect op de bevestigingspunten.

Het heeft een ART-2 certificering, dus ik vraag mij af waarom men andere ringsloten prefereren die vaak flexmounts vereisen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• fritske1978
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10-09 10:03
Budha schreef op maandag 21 juli 2025 @ 16:09:
[...]

Het heeft een ART-2 certificering, dus ik vraag mij af waarom men andere ringsloten prefereren die vaak flexmounts vereisen?
Niet alle modellen hadden bevestigingspunten voor het slot. Mijn cgo600 uit 2023 had die niet bijvoorbeeld, terwijl nieuwere uitvoeringen van dezelfde fiets het wel hebben. Hetzelfde geldt voor andere modellen als ik het goed heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skidsteer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-09 12:32
Zou je kunnen delen wat de firmware & hardware versies zijn in het menu van je nieuwe controller?
cc @Liev , die ook een nieuwe heeft?

Ik heb versie 1013MS voor de firmware en de hardware is 0101TP.

Zelf rijd ik er prima op maar weet ik gewoon niet zeker of het nou aan mij ligt en ik teveel support verwacht of dat de fiets echt moeite heeft met de 25 halen. :?

Alvast dank! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liev
Budha schreef op maandag 21 juli 2025 @ 16:09:
[...]

Voor de verzekering moet ik 2 aparte sloten hebben, waarvan de ketting ART2 gecertificeerd moet zijn. Dat is de reden dat ik 2 sloten heb, waaronder 1 ringslot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liev
Skidsteer schreef op dinsdag 22 juli 2025 @ 14:14:
[...]

Zou je kunnen delen wat de firmware & hardware versies zijn in het menu van je nieuwe controller?
cc @Liev , die ook een nieuwe heeft?

Ik heb versie 1013MS voor de firmware en de hardware is 0101TP.

Zelf rijd ik er prima op maar weet ik gewoon niet zeker of het nou aan mij ligt en ik teveel support verwacht of dat de fiets echt moeite heeft met de 25 halen. :?

Alvast dank! _/-\o_
FW 1010MS

HW0101TP na de laatste update.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skidsteer
Liev schreef op dinsdag 22 juli 2025 @ 18:07:
[...]
FW 1010MS

HW0101TP na de laatste update.
TY!

Dus ik heb dezelfde hardwareversie, en fw 1013MS. Is nieuwer met meer of minder support? |:( ( ervan uitgaande dat 1013 idd recenter is)

Bandjes opgepompt en ik denk dat ik me niet moet aanstellen :X , maar Tenways frustreert me door tegelijk nieuwe controllers voor te schrijven maar ook te zeggen dat hun ontwikkelaars met nieuwe firmware bezig zijn, alsof een fw update uberhaupt een optie is. </rant>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gewenste Nick
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 19-08 16:01
Ik kan me ook aanmelden in dit topic. Zojuist een CGO600 classic besteld! Na veel wikken en wegen, gaf die aanbieding van 1.000 euro mij de doorslag.

Ik lees nu verschillende ervaringen rondom het plaatsen van een AXA defender slot binnen dit topic. Sommige geven aan dat dit niet lukt, terwijl anderen weer zeggen dat het wel past.

Kan iemand met een CGO600 classic fiets mij vertellen of dit past?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcusmat
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 31-07 09:54
Gewenste Nick schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 10:57:
Ik kan me ook aanmelden in dit topic. Zojuist een CGO600 classic besteld! Na veel wikken en wegen, gaf die aanbieding van 1.000 euro mij de doorslag.

Ik lees nu verschillende ervaringen rondom het plaatsen van een AXA defender slot binnen dit topic. Sommige geven aan dat dit niet lukt, terwijl anderen weer zeggen dat het wel past.

Kan iemand met een CGO600 classic fiets mij vertellen of dit past?
Ik heb een CGO600 classic en daar heb ik een AXA Solid Plus frame slot op zitten.
Ik weet niet of de afmetingen het zelfde zijn als die van de AXA defender.
Wel moet je de slot niet voor maar achter de stangen plaatsen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9yuSL3PebsZcVqEW343r7Mv6Ea8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7Hi9fFFkb0LtO1752rwbJVa2.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 8% gewijzigd door marcusmat op 27-07-2025 02:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware.tom
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10-09 21:50
Vraagje voor de mensen met een CGO600:
Ik sta op het punt een maat L aan te schaffen via marktplaats. Ik ben zelf 190cm wat blijkbaar net op het randje zit qua maat. De verkoper heeft al wel een verstelbare stuurpen geplaatst waardoor het stuur wat hoger komt.

Zijn er mensen tevreden met dit model en maat met ongeveer dezelfde lengte?

En zijn er nog dingen waar ik rekening mee moet houden? De fiets is verder praktisch nieuw, aangeschaft in maart 2025

[ Voor 15% gewijzigd door hardware.tom op 27-07-2025 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crunchytail
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 09:19
hardware.tom schreef op zondag 27 juli 2025 @ 09:28:
Vraagje voor de mensen met een CGO600:
Ik sta op het punt een maat L aan te schaffen via marktplaats. Ik ben zelf 190cm wat blijkbaar net op het randje zit qua maat. De verkoper heeft al wel een verstelbare stuurpen geplaatst waardoor het stuur wat hoger komt.

Zijn er mensen tevreden met dit model en maat met ongeveer dezelfde lengte?

En zijn er nog dingen waar ik rekening mee moet houden? De fiets is verder praktisch nieuw, aangeschaft in maart 2025
Ik zou persoonlijk kijken of je een XL op de kop kunt tikken. Die adviseert Tenways vanaf 187cm.

Ik ben 196cm en ik heb de XL (met verstelbare stuurpen), deze valt voor mij al relatief klein.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware.tom
crunchytail schreef op zondag 27 juli 2025 @ 12:17:
[...]

Ik zou persoonlijk kijken of je een XL op de kop kunt tikken. Die adviseert Tenways vanaf 187cm.

Ik ben 196cm en ik heb de XL (met verstelbare stuurpen), deze valt voor mij al relatief klein.
De verkoper was het hier idd ook mee eens. Ik zal eens verder kijken. Jammer dat de XL niet meer gemaakt lijkt te worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
haagsepracht schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 22:33:
[...]

Zaterdag ga ik maar eens naar de fietsenmaker om me te laten informeren en hopelijk wat zitjes te testen.
Ik ben erg benieuwd of je fietsenmaker nog tips had voor een kinderzitje!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• casper4253
hardware.tom schreef op zondag 27 juli 2025 @ 13:07:
[...]

De verkoper was het hier idd ook mee eens. Ik zal eens verder kijken. Jammer dat de XL niet meer gemaakt lijkt te worden...
Ik ben zelf 180 en rijd op een XL. Verkoper heeft per ongeluk een xl besteld. Maar ik vind deze prettiger rijden dan een L.
Maar dit kan natuurlijk ook persoonlijk zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• haagsepracht

haagsepracht

One Man, Half Machine.

Richh schreef op zondag 27 juli 2025 @ 20:52:
[...]

Ik ben erg benieuwd of je fietsenmaker nog tips had voor een kinderzitje!
Er moet een Ahead compatible stuurbuis gemonteerd worden tussen de stuurpen en het frame (als ik de namen van de onderdelen goed heb onthouden). Daarna kan er een bevestigingsbeugel gemonteerd worden voor bijvoorbeeld een Urban Iki voorzitje en windscherm - daar ging de voorkeur van de fietsenmaker naar uit. Dus er moet eerst een simpele aanpassing gedaan worden. Kan in principe op elke Tenways gaf hij aan. Je stuur wordt daarmee effectief wel iets verhoogt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
casper4253 schreef op maandag 28 juli 2025 @ 08:06:
Ik ben zelf 180 en rijd op een XL. Verkoper heeft per ongeluk een xl besteld. Maar ik vind deze prettiger rijden dan een L.
Maar dit kan natuurlijk ook persoonlijk zijn.
Tenways is niet consequent met haar maatvoering. Vergelijk jouw maat maar eens met de maat op de website. Geheid dat het verschillende maten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haagsepracht

haagsepracht

One Man, Half Machine.

Vandaag geconstateerd dat twee spaken in het achterwiel van mijn Tenways 600 pro stuk zijn. Echt enorm balen. Heeft iemand dit zelf weten te fixen of een idee wat dit geintje ongeveer gaat kosten om te laten maken bij de fietsenmaker? Heb de fiets een jaartje met 850km op de teller. Voelt wel als heel erg snel, heb ik nog nooit eerder meegemaakt met een fiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sturmovik177
  • Laatst online: 30-08 18:30

Sturmovik177

Vroem

haagsepracht schreef op maandag 28 juli 2025 @ 22:38:
Vandaag geconstateerd dat twee spaken in het achterwiel van mijn Tenways 600 pro stuk zijn. Echt enorm balen. Heeft iemand dit zelf weten te fixen of een idee wat dit geintje ongeveer gaat kosten om te laten maken bij de fietsenmaker? Heb de fiets een jaartje met 850km op de teller. Voelt wel als heel erg snel, heb ik nog nooit eerder meegemaakt met een fiets.
Geintje kostte me 50 euro na anderhalve jaar met ongeveer dezelfde afgelegde afstand. Ben benieuwd of andere startups dezelfde soort problemen hebben met (te) goedkope onderdelen op hun fietsen.

Oink

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haagsepracht

haagsepracht

One Man, Half Machine.

Sturmovik177 schreef op maandag 28 juli 2025 @ 23:42:
[...]

Geintje kostte me 50 euro na anderhalve jaar met ongeveer dezelfde afgelegde afstand. Ben benieuwd of andere startups dezelfde soort problemen hebben met (te) goedkope onderdelen op hun fietsen.
Ik vind het veel geld voor een paar spaakjes, maar het moet toch gemaakt worden want je kunt er zo niet op door blijven rijden. Ben benieuwd wat een heel nieuw achterwiel kost van degelijke kwaliteit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chrasher
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09:12

Chrasher

Tevree met z'n PS5

haagsepracht schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 07:32:
[...]

Ik vind het veel geld voor een paar spaakjes, maar het moet toch gemaakt worden want je kunt er zo niet op door blijven rijden. Ben benieuwd wat een heel nieuw achterwiel kost van degelijke kwaliteit.
Gebroken spaken moeten vervangen worden, dus dat betekent het wiel eruit, band eraf, spaken vervangen (eventueel platte protectieband eraf en vervangen), band er weer op, spaken opnieuw spannen en wiel richten indien nodig en dan weer wiel monteren. Is hij zomaar een half uur of meer mee bezig hoor.

PSN-id: Chrasher

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DC Daniel
Hoe hoorbaar is het geluid van de motor (CGO 600 pro) bij jullie? Valt me op dat het toch wel goed hoorbaar is bij het optrekken, of bij fietsen op lagere snelheden. Terwijl veel reviews zeggen dat hij extreem stil is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jake1996
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 10-09 17:49
DC Daniel schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 16:29:
Hoe hoorbaar is het geluid van de motor (CGO 600 pro) bij jullie? Valt me op dat het toch wel goed hoorbaar is bij het optrekken, of bij fietsen op lagere snelheden. Terwijl veel reviews zeggen dat hij extreem stil is.
Het is op mijn 2024 pro hoorbaar maar absoluut niet storend. Ik vind het een aangenaam geluid. Het geluid van de banden komt er op rustige wegen bovenuit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
Geluid is geluid én uiterst persoonlijk. Wat is bij jou ‘hoorbaar’? Is het een continue zoemen? Of hoor je een geluid wat je onbekend lijkt/klinkt? Dus iets meer info over hoe en wat jij ervaart graag.

Ik heb ook ruim een jaar een 2024 600 Pro gehad en ja de motor hoorde je wel continue, maar dan alleen een zoemend geluid. Zacht op de achtergrond. Bij accelereren dringt het geluid meer op de voorgrond. Was dan wel fijn, want dan was je tenminste nog een beetje hoorbaar in verkeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neb0
RicoK schreef op maandag 28 juli 2025 @ 19:24:
[...]

Tenways is niet consequent met haar maatvoering. Vergelijk jouw maat maar eens met de maat op de website. Geheid dat het verschillende maten zijn.
Lijkt zo te zijn inderdaad.

Ook is de oude CGO 600 (dus niet de Pro) niet te vergelijken met de nieuwe. De nieuwe is qua maatvoering meer gelijk met de CGO 600 Pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMC

TMC

Mijn motor maakt helaas ook wat meer geluid dan het model waarop ik de proefrit gemaakt had. Hij is zeker niet extreem stil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Nou, ik vind de mijne erg stil. Als ik met andere mee fiets, denken ze vaak dat ik op een normale fiets zit en klagen ze dat ik te snel ga. Als ik zeg dat het een E-bike is dan is men verbaast, want ze horen of zien het er niet aan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:31

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

haagsepracht schreef op maandag 28 juli 2025 @ 22:38:
Ik heb deze week mijn eerste gebroken spaak gekregen op mijn 600 pro. Dit is wel na twee en een half jaar en een kleine 10.000 kilometer. Ik heb nooit mijn spaken goed laten spannen, dus misschien ook een stukje user-error.

Zelf zou ik proberen of je dit onder de garantie kan laten vallen.
Die van mij zou ik classificeren als extreem stil. Ik hoor vooral de wind en het geluid van mijn banden. Alleen als ik wind mee heb met precies de snelheid die ik fiets (dus geen geluid van de wind), dan hoor ik 'm heel zachtjes zoemen als ik er bewust op let.

Dit betreft een CGO 600 Pro van de allereerste lichting; ik heb de fiets gepreordered.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haagsepracht

haagsepracht

One Man, Half Machine.

Gizz schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 12:36:
[...]

Ik heb deze week mijn eerste gebroken spaak gekregen op mijn 600 pro. Dit is wel na twee en een half jaar en een kleine 10.000 kilometer. Ik heb nooit mijn spaken goed laten spannen, dus misschien ook een stukje user-error.

Zelf zou ik proberen of je dit onder de garantie kan laten vallen.
Goed idee, heb ze net een mailtje gestuurd. Ben benieuwd of het wat oplevert.

Wauw, je bent vaak op weg geweest zo te lezen. Kom ik aan met minder dan 1000 KM in een jaar haha.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:31

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

@haagsepracht mijn ritjes zijn voor 90% woon-werkverkeer. Ik probeer wekelijks al mijn 4 werkdagen op de fiets te gaan, dat is 36 km per dag / 144 km per week. Jouw 850 km doe ik in 24 werkdagen :P

Als ik mijn fiets niet zou gebruiken voor woon-werkverkeer dan zou ik ook erg weinig kilometers maken.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haagsepracht

haagsepracht

One Man, Half Machine.

Gizz schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 14:20:
@haagsepracht mijn ritjes zijn voor 90% woon-werkverkeer. Ik probeer wekelijks al mijn 4 werkdagen op de fiets te gaan, dat is 36 km per dag / 144 km per week. Jouw 850 km doe ik in 24 werkdagen :P

Als ik mijn fiets niet zou gebruiken voor woon-werkverkeer dan zou ik ook erg weinig kilometers maken.
Netjes hoor! Dan hoef je niet meer te sporten 's avonds 💪

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• neb0
TMC schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 09:53:
[...]
Mijn motor maakt helaas ook wat meer geluid dan het model waarop ik de proefrit gemaakt had. Hij is zeker niet extreem stil.
Ik heb ook het idee dat er verschil tussen exemplaren is.

En verder:

Asmoeren losdraaien, wiel wat bewegen en weer aandraaien met goede moment. De motor daardoor net iets anders laten ‘zitten’ in de dropout, wat de koppeloverdracht beïnvloedt. Kleine spanningen in het frame/motor-huis "resetten". Mogelijk een betere fysieke koppeling krijgen (minder microbeweging = minder resonantie).

Een iets losser gespannen riem kan ook soms verrassend veel verschil maken in geluidsbeleving en vibraties. OOk een verkeerde uitlijning kan leiden tot extra trillingen.

@haagsepracht @Gizz Volgens mij zit er op spaken 3 maanden garantie: https://www.tenways.com/n...D4o-cpsNS3rv-w1XtG-RtDYTz

[ Voor 41% gewijzigd door neb0 op 30-07-2025 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DC Daniel
Veel verschil als ik het zo lees idd. Ik hoor hem zelf dus wel heel duidelijk als ik accelereer of als ik niet op de maximale snelheid fiets. Alleen rond de 23-25km/h hoor ik idd niks wat sommigen beschrijven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pibri
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 08-09 20:48
Ik heb mijn CGO600 classic nu een week. Had even pech met een binnenband die op dag twee stuk ging, precies op de naad, fabricage foutje denk ik. Zelf vervangen, ook de riem iets losser gezet stond erg strak. Daardoor geen krak geluid meer uit het freewheel.
Mijnes is super stil zowel bij optrekken als bij 25 km/h. Ik moet echt goed luisteren om iets te horen, ik hoor eigenlijk alleen de banden op de weg en wind door de spaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neb0
DC Daniel schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 22:10:
Veel verschil als ik het zo lees idd. Ik hoor hem zelf dus wel heel duidelijk als ik accelereer of als ik niet op de maximale snelheid fiets. Alleen rond de 23-25km/h hoor ik idd niks wat sommigen beschrijven.
Lager toerental tandwielen in de motor (is andere frequentie) en als je langzamer fietst heb je ook minder wind je je oren. Bij acceleratie gaat de frequentie omhoog wat vaak een gevoeligere toon is om waar te nemen. En uhm hoe je waarneemt en hoe goed je hoort speelt ook nog een rol, naast omgevingsgeluid.

Desondanks is er dus wel een verschil in luidheid, niet in het karakter (dus lagere toon en hogere bij accelereren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taz10
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-09 15:24

taz10

Party Animal

Mijn Freewheel blijkt defect te zijn van mijn CGO600 pro

Nu zie ik hier mensen die hun freewheel vervangen hebben met een ander nummer.
Volgens mijn FM is het nummer van mijn huidige belangrijk en is mijn freewheel niet leverbaar.
Kan ik niet gewoon een ander nummer monteren ?

Of iemand woonachtig in Groningen stad die kan helpen 🤗😊

Ik heb nr QF-5322
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Izc9N8FgZcxfB0LHDwvvoWrPaXQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yay3OK13PlOZ87AGZO8914GU.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• haagsepracht

haagsepracht

One Man, Half Machine.

Het werd niet onder garantie gerepareerd idd. Uiteindelijk heeft het me €25 gekost, de reparatie van twee spaken. Dat viel me gelukkig mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eenhoorntje
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 10:29
Weten ze ook waarom de spaken knappen? Hoor/lees het regelmatig. Is dat te voorkomen door in het begin de spaak spanning wat vaker te laten controleren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware.tom
Ik heb inmiddels een XL CGO600 gescoord op marktplaats. Erg blij mee, fietst super. Helaas krijg ik wel vrij snel last van mijn polsen door de druk en niet-ergonomische stuur.
Ik heb inmiddels een verstelbare en hogere stuurpen geïnstalleerd in de hoop dat die het verbeterde. Dit heeft het een klein beetje verbeterd, maar het lijkt dus vooral de houding van de polsen te zijn wat het probleem is.

Hebben jullie ook andere sturen geprobeerd? En zoja welke? Ik zou graag wel een beetje het sportieve karakter van de fiets behouden, maar in een iets comfortabelere houding.

Verder heb ik ook al wat kabels en connectoren besteld om een achterlicht op de fiets en accu aan te sluiten. Ik snap eigenlijk nog steeds de logica niet om wel een voorlicht te plaatsen en niet een achterlicht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sturmovik177

Sturmovik177

Vroem

hardware.tom schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 23:27:
Ik heb inmiddels een XL CGO600 gescoord op marktplaats. Erg blij mee, fietst super. Helaas krijg ik wel vrij snel last van mijn polsen door de druk en niet-ergonomische stuur.
Ik heb inmiddels een verstelbare en hogere stuurpen geïnstalleerd in de hoop dat die het verbeterde. Dit heeft het een klein beetje verbeterd, maar het lijkt dus vooral de houding van de polsen te zijn wat het probleem is.

Hebben jullie ook andere sturen geprobeerd? En zoja welke? Ik zou graag wel een beetje het sportieve karakter van de fiets behouden, maar in een iets comfortabelere houding.

Verder heb ik ook al wat kabels en connectoren besteld om een achterlicht op de fiets en accu aan te sluiten. Ik snap eigenlijk nog steeds de logica niet om wel een voorlicht te plaatsen en niet een achterlicht...
Geen idee of het ook op jouw CGO600 past: Op mijn CGO600 Pro heb ik de standaard rechte stuur vervangen met deze: https://hollandbikeshop.c...mm-62cm-mat-zwart-718410/ of op te zoeken met EAN: 4016538104437.
Deze is niet zo ver naar achteren gebogen, maar voldoende en enigszins verhoogd om enig comfort te bieden en toch de sportieve look te behouden. Het stuur is minder breed dan het standaard stuur, voor mij belangrijk voor fietsenstallingen waar sommige fietsen idioot brede sturen hebben of uitgerust met bagagedragers en kratten. Het beïnvloedt door de smallere verhouding mogelijk de rijeigenschappen (minder stabiel voor een grote/XL fiets?), maar ik kan er mee leven.

Voor de vervanging van de goedkope handvaten heb ik wat meer uitgegeven om ook verticale grepen te hebben: https://www.bol.com/nl/nl...l-zwart/9200000072259803/
Niet dat ik het gebruik voor harder fietsen of een andere houding. Meer als snelle greep naar het stuur na de hand te hebben uitgestoken voor een te nemen bocht, wat wel goed werkt.

Oink

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware.tom
Sturmovik177 schreef op zaterdag 9 augustus 2025 @ 13:03:
[...]

Geen idee of het ook op jouw CGO600 past: Op mijn CGO600 Pro heb ik de standaard rechte stuur vervangen met deze: https://hollandbikeshop.c...mm-62cm-mat-zwart-718410/ of op te zoeken met EAN: 4016538104437.
Deze is niet zo ver naar achteren gebogen, maar voldoende en enigszins verhoogd om enig comfort te bieden en toch de sportieve look te behouden. Het stuur is minder breed dan het standaard stuur, voor mij belangrijk voor fietsenstallingen waar sommige fietsen idioot brede sturen hebben of uitgerust met bagagedragers en kratten. Het beïnvloedt door de smallere verhouding mogelijk de rijeigenschappen (minder stabiel voor een grote/XL fiets?), maar ik kan er mee leven.

Voor de vervanging van de goedkope handvaten heb ik wat meer uitgegeven om ook verticale grepen te hebben: https://www.bol.com/nl/nl...l-zwart/9200000072259803/
Niet dat ik het gebruik voor harder fietsen of een andere houding. Meer als snelle greep naar het stuur na de hand te hebben uitgestoken voor een te nemen bocht, wat wel goed werkt.
Bedankt! Dat is idd een stuur wat ik qua vorm in gedachten had. Als het goed is heb ik door de verstelbare stuurpen nu ook dezelfde houding op mijn CGO600 als de CGO600 Pro.

Ik had al een lijstje met verschillende sturen, maar ik vind het moeilijk inschatten wat nou comfortabel genoeg is qua hoek.

Had jij ook last van de polsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomvdG
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 24-08 16:45
Vraagje;

Is iemand bekend met het plaatsen van de CG009 spatborden op een CGO800S fiets?

Vindt dat namelijk wel chique eruit zien zonder bagagedrager (Zoals je bij de CG009 kan doen), alleen dan heb je dus geen licht meer aangezien die bij de CGO800S aan de bagagedrager gemonteerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sturmovik177

Sturmovik177

Vroem

hardware.tom schreef op zondag 10 augustus 2025 @ 09:31:
[...]

Bedankt! Dat is idd een stuur wat ik qua vorm in gedachten had. Als het goed is heb ik door de verstelbare stuurpen nu ook dezelfde houding op mijn CGO600 als de CGO600 Pro.

Ik had al een lijstje met verschillende sturen, maar ik vind het moeilijk inschatten wat nou comfortabel genoeg is qua hoek.

Zoiets. Na 10 minuten met de originele stuur had ik vooral last van pijnlijke palmen. Ik vermoed sterk dat het kwam door het voor mij te brede rechte stuur en weinig demping van de handvaten. Dat zorgde voor een houding waarbij ik ver naar voren, én met mijn armen breed mijn gewicht over het stuur verdeelde. Dat werd gewoon pijnlijk aan de palmen en zorgde voor een vermoeid gevoel in de polsen. Zeker als de enige demping wat je kan hebben, is door de voorband iets minder hard op te pompen.
Met de nieuwe stuur en ergonomische handvaten is dat nu voor mij tot een minimum beperkt.

Oink

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neb0
hardware.tom schreef op zondag 10 augustus 2025 @ 09:31:
[...]

Het stuur dat @Sturmovik177 linkte (8 graden backsweep) is prima. Wil je iets meer buiging naar achteren dan kun je bijv. ook de 660 mm (12 graden backsweep) of 680 mm (14 graden backsweep) versie pakken er er 20 aan iedere kant afzagen (tenzij je enorm brede schouders hebt en echt 66 cm nodig hebt). Meet backsweep dan zo'n 15 graden zou ik niet nemen voor een recht stuur. Hier zie je de versies: https://www.ergotec.de/en...ukt/ergo-series-31-8.html

Personlijk lijkt me 12 graden een goede middenweg. Voor handvatten zou ik kijken naar de Ergon GS1 series. Die geven wat mee (rubber) terwijl de hardere GP eerder druk op je handpalmen kunnen geven. https://hollandbikeshop.c...m_content=NL%20-%2040-100

Hier trouwens een eerdere post over sturen, stuurpen en handvatten: neb0 in "Het grote Tenways E-Bike topic"

[ Voor 25% gewijzigd door neb0 op 11-08-2025 02:18 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• eindje89
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 12-08 11:21

eindje89

smoothway.nl

@haagsepracht @Richh ik zag dat jullie een vraag hadden over een kinderzitje voorop een CGO800s. Een wat late reactie, maar ik heb zowel voor als achter een kinderzitje gemonteerd. Beide zijn van de Thule Yepp lijn. Zie bijgevoegde foto. :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m3R6FTrraANHlkstbt3l0HTdxoA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wxZG6T5ZyUzl46j0mq9dBmud.jpg?f=fotoalbum_large

@ridesmoothway

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haagsepracht

haagsepracht

One Man, Half Machine.

eindje89 schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 14:01:
@haagsepracht @Richh ik zag dat jullie een vraag hadden over een kinderzitje voorop een CGO800s. Een wat late reactie, maar ik heb zowel voor als achter een kinderzitje gemonteerd. Beide zijn van de Thule Yepp lijn. Zie bijgevoegde foto. :)

[Afbeelding]
Dat ziet er goed uit! Fietst het ook fijn met het zitje voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijnvdp
  • Registratie: Augustus 2025
  • Laatst online: 17-08 10:16
Goedemiddag,

Sinds 2 weken ook eigenaar van een zwarte cgo600 pro. Super tevreden en fietst heerlijk.

Ik wil handvatten en zadel vervangen. Nu heb ik het volgende in mijn mandje.

Ergon gp3-L, eigenlijk meer omdat het de zwartste optie was.
Velmia zadel, werd ergens aanbevolen.

Iemand andere suggesties of op-aanmerkingen?

Het lijkt erop dat mijn fiets ook bij de 23km/h zich wat verzet. Is dit inderdaad een bekend issue en makkelijk op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pascall_1
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 09-09 17:40
Afgelopen week mijn cgo009 opgehaald, 1 van de eisen was dat ik 2 kinderen moest vervoeren, eigenwijs dat ik ben en nergens info kon vinden toch de fiets aangeschaft. Vandaag aan knutselen geweest en heb de bagagedrager zo kunnen aanpassen dat de Urban uki met adapter gewoon past. Hierdoor de bagagedrager kan 25 kilo aan kan ik mijn dochter vervoeren.

Vond vrij makkelijk een oplossing, is er dan helemaal niemand die het aandurfde of ander reden dat er hier niets op te vinden is. Ook verwacht ik op stuur ook geen probleem. Dit kan ik echter pas later testen ivm onderdelen die komen nog. Heb al wel de Urban iki adapter op stuurpen kunnen monteren dus het zitje moet ook geen probleem zijn.

Gek hier niemand is die dezelfde info had

Moet uiteraard nog de voorzijde testen maar wilde jullie dit niet ontnemen

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SIqhJDXN-pRSi7HfjFuVNEEa0v4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ENnoMoDoLYvCekNOM9PEEOnS.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erulezz
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 10-09 21:35
Voor vakantie neem ik een extra accu mee met de AGO X en ik ben al een tijdje aan het zoeken voor een mooie oplossing hiervoor op de bagagedrager. Het liefste een mooie waterdichte tas op de drager en niet in de tassen aan de zijkant. Heeft iemand hier een mooie oplossing voor?

In case of fire: Git commit, git push, leave building | AlpenCams

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• casper4253
Martijnvdp schreef op zaterdag 16 augustus 2025 @ 17:39:
Goedemiddag,

Sinds 2 weken ook eigenaar van een zwarte cgo600 pro. Super tevreden en fietst heerlijk.

Ik wil handvatten en zadel vervangen. Nu heb ik het volgende in mijn mandje.

Ergon gp3-L, eigenlijk meer omdat het de zwartste optie was.
Velmia zadel, werd ergens aanbevolen.

Iemand andere suggesties of op-aanmerkingen?

Het lijkt erop dat mijn fiets ook bij de 23km/h zich wat verzet. Is dit inderdaad een bekend issue en makkelijk op te lossen?
Ik heb zelf gekozen voor de "ergon gp1 evo" en een Selle Royal Respiro.
is natuurlijk persoonlijk.

23KM is idd een issue op 2025 modellen. Er staat veel op Reddit hierover.

snip: dit bespreken we hier niet

Succes met je fiets.

[ Voor 10% gewijzigd door We Are Borg op 18-08-2025 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leetness
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10-09 17:25
Hi allemaal, na vele prettige kilometers is vandaag de accu van mijn CGO800S gestolen toen ik even in de supermarkt was. :( Het slotje is kapot (waarschijnlijk een schroevendraaier ingestoken o.i.d.?). Naast het kopen van een nieuwe losse accu, heeft iemand een suggestie betreft wat ik met het slot moet/kan doen? Is dit iets wat ik makkelijk zelf kan vervangen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Skidsteer
Leetness schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 21:51:
Hi allemaal, na vele prettige kilometers is vandaag de accu van mijn CGO800S gestolen toen ik even in de supermarkt was. :( Het slotje is kapot (waarschijnlijk een schroevendraaier ingestoken o.i.d.?). Naast het kopen van een nieuwe losse accu, heeft iemand een suggestie betreft wat ik met het slot moet/kan doen? Is dit iets wat ik makkelijk zelf kan vervangen?
De brutaliteit. Echt naar dat dit je is overkomen. :-(

Ik zou dit bij een Tenways dealer neerleggen. Geen idee hoe beschadigd het slotje is, maar gezien de vele kilometers neem ik aan dat de batterij er gewoon goed in zat. Ik hoop dat het makkelijk te vervangen is, maar
Op mijn 600Pro moet ik 'm er met apenkracht inknijpen voordat het slot echt vastklikt, anders wil de batterij er wel eens uitpoppen tijdens het rijden. Zelfde gold voor de 800S van een collega.

Afijn, gewoon zuur dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rags
  • Registratie: Augustus 2025
  • Laatst online: 08-09 11:45
Hi allemaal, hebben er nog al mensen gehoord dat de ago X nog geproduceerd moet worden?
Ik wou een ocean blue bestellen, maar deze zijn blijkbaar niet meer in voorraad. (Terwijl ze wel op voorraad staan online) Ze konden me niet direct vertellen wat de verwachte levertermijn was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sturmovik177

Sturmovik177

Vroem

Sturmovik177 schreef op maandag 28 juli 2025 @ 23:42:
[...]

En vandaag weer twee spaken van het achterwiel afgebroken bij de kop. Natuurlijk moet het veel krachten weerstaan, met het extra gewicht van de fiets zelf, de motor, aandrijving en die van de gebruiker zelf. Maar je zou toch wel mogen verwachten dat met dat doel, het wat langer mee zou moeten gaan dan twee jaar.

Oink

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prammers
  • Laatst online: 10-09 15:31
Advies gevraagd:

Onze kinderen gaan dit jaar naar de middelbare school. Daarvoor moeten ze enkele reis ca. 17 km afleggen. Daarom kijken we naar de Tenways CGO800. We twijfelen daarbij echter over de S of de Plus. Natuurlijk is het handig dat de riem aangedreven S weinig onderhoud nodig heeft. Echter ik kan me ook voorstellen dat bij dagelijks grotere afstanden het vervelend is dat je in een vrij licht verzet rijdt.

Zijn er hier mensen die dezelfde overweging hadden en welke keuze heb je gemaakt?
Pagina: 1 ... 43 44 Laatste

Let op:
In Nederland is bij wet vastgelegd dat een e-bike geen ondersteuning mag geven boven de 25 km/u en een speed-pedelec geen trapondersteuning mag geven boven de 45km/u: Welke regels gelden voor mijn elektrische fiets (e-bike)?

Het vragen om, of bespreken/geven van tips & tricks om deze beperkingen te omzeilen wordt gezien als opvoeren en is, net als software cracks, illegaal en niet toegestaan op het forum. Dergelijke berichten worden derhalve direct (en doorgaans volledig) verwijderd.

Wordt een vraag gesteld ivm het omzeilen van deze beperkingen, rapporteer dan het betreffende bericht en ga er niet inhoudelijk op in. Hierdoor voorkomen we discussies over het grijze gebied en of de betreffende inhoud wel/niet ok is.

Het is niet de bedoeling om te vragen naar, en het delen van referral codes. Er is een specifieke subforum voor actiecodes waar het eea gedeeld of gevonden kan worden.