Zadel naar voren is inderdaad een goeie tip, is niet eens in mij opgekomen! Ik zal meteen even kijken of dit kan, er zit inmiddels al een nieuwe stuurpen op en ik zit een stuk beter!neb0 schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 18:23:
[...]
Kun je het zadel niet iets naar voren schuiven? Ik zou dat zeker bij een fietsenzaak doen waar je verschillende stuurpennen kunt/mag proberen. Vast is altijd beter. Toch zelf kopen. Hier staan mogelijk wat oplossingen: neb0 in "Het grote Tenways E-Bike topic"
De nieuwe CGO 600 heeft geen Gates CDX tandwielen en riem meer maar alles van Michelin. Geen vooruitgang lijkt me en puur uit kostenoverweging van hun kant.
Wat betreft schuren van je remschijf: je kunt proberen om de caliperbouten los te draaien, rem inknijpen (eigenlijk dubbel velletje papier er tussen aan iedere kant voor de juiste afstand naar de remschijf) en dan met ingeknepen rem, de caliperbouten weer vastzetten.
Kijk ook of er geen slagje in de remschijf zit of in de velg zelf. Remschijf niet met je handen aanraken op het remgedeelte vanwege vet. Wel gedaan, dan goed schoonmaken en als het goed loopt, alles inremmen.
Na contact te hebben met support sturen zij mij een nieuw voorwiel, dit zou het probleem moeten oplossen al zeg ik eerlijk dat ik er niet in geloof. Zodra ik mijn fiets optil en aan het wiel draai, hoor ik niks, echter zodra ik er druk opzet vanaf boven (op mijn stuur) en/of bochtjes doorga, hoor ik het wel schuren.
Fiets is dus al bij de fietsenmaker geweest en zag niks geks....