Inderdaad zojuist al met de vrachtwagen gekomen, de cgo800 komt kennelijk met de vrachtwagen en niet met dhl zoals op de site staat.fritske1978 schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 00:38:
[...]
De cgo600 eind vorig jaar met dhl, de cgo800 dit jaar met ID-logistics. Die laatste had ook een sfc trackingcode die niet werkte
heeft iemand ervaring met spatborden ? helaas een lelijk val gehad tijdens gladheid van 2 weken terug en is de connector van mijn voor spatbord aan de rechterkant gebroken.
iemand een idee waar ik een connector vindt of hoe dit specifiek stukje heet?
:fill(white):strip_exif()/f/image/vGkmVlyIeaz5yZwDGhEFe7F1.png?f=user_large)
Helaas op de tenways website geen lossen spatborden te koop
:fill(white):strip_exif()/f/image/vGkmVlyIeaz5yZwDGhEFe7F1.png?f=user_large)
LOL EU: InXzitoWeTrust
Ik zou proberen Tenways support te benaderen. Die kunnen wellicht iets voor je betekenen.
Zijn op de site inderdaad alleen als set te koop: CGO600 Mudguards. Wellicht valt er met support iets te regelen. Of fiets even bij een lokale Tenways dealer naar binnen.Xzito schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 13:15:
[ Voor 32% gewijzigd door crunchytail op 01-02-2024 13:44 ]
Als je het goedkoop wilt proberen kun je dit eens proberen, dat wordt in ieder geval keihard: https://www.bison.nl/nl/product.6305955Xzito schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 13:15:
heeft iemand ervaring met spatborden ? helaas een lelijk val gehad tijdens gladheid van 2 weken terug en is de connector van mijn voor spatbord aan de rechterkant gebroken.
[Afbeelding]
Ik denk dat een fietsenmaker die ook wel heeft. Zie bijvoorbeeld:
https://www.internet-bike...3JOQr1EAQYAyABEgIEEvD_BwE
https://www.internet-bike...3JOQr1EAQYAyABEgIEEvD_BwE
Ben erg benieuwd naar jouw voortgang! Ik heb vandaag een nieuwe motor binnengekregen. Die ga ik asap installeren en hopelijk is het probleem opgelost.kickmyass schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 01:03:
[...]
Ja mijn cgo600 heeft er ook last van. Het is een connectie probleem tussen de computer en de motor. Bij de achterwiel zit het koppelstuk met een schroef. Probeer die los te maken en weer goed in elkaar te draaiien. Hopelijk verhelpt dat het probleem. Bij mij iig niet. Dus ik ben hele tijd met support bezig geweest. Ze sturen me nu een nieuwe motor om te checken of dat het probleem verhelpt.![]()
Ik heb geprobeerd om de draden in een ander positie te krijgen, maar soms heb ik dan wel een minuut verbinden, maar als ik dan fiets, trilt het en verlies ik de verbinding.
Rare is dat soms de display wel werkt, maar je geen ondersteuning krijgt en de snelheid ook niet wordt gemeten.
Ik kon het probleem eerst amper reproduceren. Nu lijkt het erop dat ik altijd een error 8 krijg na de accu tot 100% te hebben opgeladen.. na wat leeglopen van de batterij komt het vreemdgenoeg minder voor. Misschien toeval?
Ik heb vandaag twee cgo800s in elkaar gezet, of in ieder geval een poging gedaan. De kwaliteit tot nu valt me wel tegen.
Als het fietst fietst het, maar ik zou iedereen aanraden de fiets niet online te kopen als je geen ervaring hebt met fietsen en het kalibreren van schijfremmen. Ik acht mezelf vrij handig, maar had geen ervaring met fietsen.
- de eerste fiets zat werkelijk alles los wat niet los hoorde te zitten. Ik heb alle boutjes na moeten lopen, de bagagedrager zat los, alles aan de voorkant zat los (ook de boutjes die niet in de handleiding staan)
- ook veel kleine beschadigingen en oneffenheden op deze fiets
- die handleiding is echt dramatisch, er klopt niets meer van. Ik heb het idee dat er een update is doorgevoerd. Zo is het ook mogelijk een slot te installeren zonder “flex”, ik begreep juist dat er geen gaatjes waren.
- het stuur blijft vrij makkelijk draaibaar van het wiel. Ik heb alle boutjes vast aangedraaid, maar nog steeds zit het stuur wat te los, dit is bij de twee fietsen verschillend, de andere fiets is wel vast te krijgen.
- Op een van de fietsen zijn de schijfremmen niet zonder frictie te krijgen (zowel voor als achter), volgens de fietsenwinkel heeft dit mogelijk wat slijtage nodig.
Wat mij betreft zou ik de fietsen niet meer online bestellen, maar gewoon in een fietsenwinkel kopen. Helaas was dat voor ons wat te ver weg.
*edit- wat genuanceerd.
Als het fietst fietst het, maar ik zou iedereen aanraden de fiets niet online te kopen als je geen ervaring hebt met fietsen en het kalibreren van schijfremmen. Ik acht mezelf vrij handig, maar had geen ervaring met fietsen.
- de eerste fiets zat werkelijk alles los wat niet los hoorde te zitten. Ik heb alle boutjes na moeten lopen, de bagagedrager zat los, alles aan de voorkant zat los (ook de boutjes die niet in de handleiding staan)
- ook veel kleine beschadigingen en oneffenheden op deze fiets
- die handleiding is echt dramatisch, er klopt niets meer van. Ik heb het idee dat er een update is doorgevoerd. Zo is het ook mogelijk een slot te installeren zonder “flex”, ik begreep juist dat er geen gaatjes waren.
- het stuur blijft vrij makkelijk draaibaar van het wiel. Ik heb alle boutjes vast aangedraaid, maar nog steeds zit het stuur wat te los, dit is bij de twee fietsen verschillend, de andere fiets is wel vast te krijgen.
- Op een van de fietsen zijn de schijfremmen niet zonder frictie te krijgen (zowel voor als achter), volgens de fietsenwinkel heeft dit mogelijk wat slijtage nodig.
Wat mij betreft zou ik de fietsen niet meer online bestellen, maar gewoon in een fietsenwinkel kopen. Helaas was dat voor ons wat te ver weg.
*edit- wat genuanceerd.
[ Voor 38% gewijzigd door Yordi- op 06-02-2024 14:27 ]
Mooi dingetje. Introductieprijs: €4999,-.
[ Voor 3% gewijzigd door crunchytail op 02-02-2024 17:07 ]
Weet iemand waar je onderdelen kan kopen voor een CG0600 Pro? Ik heb een nieuw achterwiel nodig aangezien deze krom is. Een scooter is in de zijkant geklapt. 2de keer dat ik er op fiets 🙄
Ik zou contact met de klantenservice opnemen. Ze reageren snel en kunnen je vast wel helpen.mikeconcept schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 17:57:
Weet iemand waar je onderdelen kan kopen voor een CG0600 Pro? Ik heb een nieuw achterwiel nodig aangezien deze krom is. Een scooter is in de zijkant geklapt. 2de keer dat ik er op fiets 🙄
Hey! Ik ben erg geïnteresseerd in de CGO800s, echter hoor ik hier geruchten dat er misschien een pro model gaat komen. Ik vind vooral de koplampen bij de 600 pro veel mooier, en hoop dat die wellicht ook op een CGO800pro komt.
Denken jullie dat het waard is hier op te wachten? Ik heb per 1 april een nieuwe baan waar ik de fiets graag voor wil gebruiken.
Denken jullie dat het waard is hier op te wachten? Ik heb per 1 april een nieuwe baan waar ik de fiets graag voor wil gebruiken.
Hij wordt volgens mij al een tijdje verwacht. Niemand weet wanneer dus het is moeilijk te zeggen.
Het 'oude' model heeft best wat problemen gehad volgens mij. En het maximumgewicht van de bagagedrager is verlaagt naar 5kg. Ik denk ook wel dat het waard is om te wachten op een beter model.
Het 'oude' model heeft best wat problemen gehad volgens mij. En het maximumgewicht van de bagagedrager is verlaagt naar 5kg. Ik denk ook wel dat het waard is om te wachten op een beter model.
Na een tijdje meegelezen te hebben, heb ik van de week een proefritje gemaakt en de cgo600 pro besteld. Het zadel is het eerste dat ik ga vervangen, en wel per direct.
Ben op zoek naar een vrij stevig zadel, dus niet zo'n gel zadel waar je in wegzakt.
De selle royal on moderate lijkt me op het oog iets. Heeft iemand hier ervaring mee? Andere tips? Thnx.
Ben op zoek naar een vrij stevig zadel, dus niet zo'n gel zadel waar je in wegzakt.
De selle royal on moderate lijkt me op het oog iets. Heeft iemand hier ervaring mee? Andere tips? Thnx.
Welke problemen zoal? Mijn vriendin en ik hebben beide een cgo800s, en die zijn nu ruim een jaar in ons bezit, maar buiten de remblokjes van mijn vriendin (gewoon slijtage na ruim 5000km), hebben we er geen enkel probleem mee gehad.japie06 schreef op zondag 4 februari 2024 @ 10:58:
Ik zit met hetzelfde euvel, en heb ze letterlijk gevraagd of er een successor voor de cgo800s op de planning staat, maar ze gaven aan dat dit niet zo is, alleen een model met sportief design. Ik ga hem morgen bestellen bij een plaatselijke fietsenmaker.70Rocks schreef op zondag 4 februari 2024 @ 09:51:
Hey! Ik ben erg geïnteresseerd in de CGO800s, echter hoor ik hier geruchten dat er misschien een pro model gaat komen. Ik vind vooral de koplampen bij de 600 pro veel mooier, en hoop dat die wellicht ook op een CGO800pro komt.
Thank you for your inquiry. We are pleased to confirm that we will be launching a new model this year, featuring a sporty design. The handlebar and frame of the new bicycle will be similar to the design of the CGO600 Pro, with a diamond frame and an upright handlebar. However, we regret to inform you that we do not currently have plans to release a model with a step-through frame like the CGO800s this year.
[ Voor 8% gewijzigd door kroepmoesje op 05-02-2024 10:31 . Reden: reactie tenways in quote ]
Voor zover ik weet is de 800s Pro waar eerder sprake van was zeker de komende maanden van de baan. Of er dit jaar nog een opvolger van de 800s komt, is onzeker.
Ik zou zelf niet wachten op een 800s Pro. Dus gewoon eens gaan rijden op de 800s of andere fietsen want
waarom niet, als je iets bijlegt. Veel merken/winkels hebben nu een overschot en er zijn deals te maken.
28 februari wordt er een 009 model gelanceerd dat lijkt op een kruising van Cowboy en VanMoof, Kleuren: Olive Green, Midnight Black en Ice Blue. Prijs 2400,-.
Verder heeft de Tenways CGO009 een C9 hub motor van rond de 40 Nm (geen MIVICE maar 'eigen ontwerp'), een GPS-module, boost-functie, geïntegreerde verlichting, app(connectie) voor details en smart features zoals geofencing en riem.
Ik zou zelf niet wachten op een 800s Pro. Dus gewoon eens gaan rijden op de 800s of andere fietsen want
waarom niet, als je iets bijlegt. Veel merken/winkels hebben nu een overschot en er zijn deals te maken.
28 februari wordt er een 009 model gelanceerd dat lijkt op een kruising van Cowboy en VanMoof, Kleuren: Olive Green, Midnight Black en Ice Blue. Prijs 2400,-.
Verder heeft de Tenways CGO009 een C9 hub motor van rond de 40 Nm (geen MIVICE maar 'eigen ontwerp'), een GPS-module, boost-functie, geïntegreerde verlichting, app(connectie) voor details en smart features zoals geofencing en riem.
/f/image/fwelYUNkugficaAZ1KXKNOF2.webp?f=fotoalbum_large)
[ Voor 67% gewijzigd door ctch22 op 21-02-2024 19:36 ]
Iemand toevallig nog een affiliate link beschikbaar? Aan het overwegen om een CG0600 Pro te bestellen na het lezen van wat comments hier.
DM verzondenRauben schreef op maandag 5 februari 2024 @ 23:52:
Iemand toevallig nog een affiliate link beschikbaar? Aan het overwegen om een CG0600 Pro te bestellen na het lezen van wat comments hier.
Waar is dit nou precies aangekondigd? Kan niks op de website of socials vinden.ctch22 schreef op maandag 5 februari 2024 @ 19:00:
Voor zover ik weet is de 800s Pro waar eerder sprake van was zeker de komende maanden van de baan. Of er dit jaar nog een opvolger van de 800s komt, is onzeker.
In maart wordt er wel een model gelanceerd dat lijkt op een kruising van Cowboy, VanMoof en Veloretti, maar dan minder strak. Kleuren: Olive Green, Midnight Black en Ice Blue. Prijs rond de 2400,- al kan dat ook lager uitvallen.
CGO009, C9 hub motor 40 Nm (geen MIVICE maar 'eigen ontwerp'), GPS module, app
[Afbeelding]
Anyways, ben wel benieuwd naar deze fiets!
Wanneer deze uit is ga ik maar een proefritje boeken om te kiezen tussen de 800 en de 009. Ben enorm slecht in keuzes maken, haha.
Hier is meer info te vinden, waarbij ze vermoeden dat ie goedkoper wordt dan de CGO 800S
https://techpulse.be/nieu...betaalbare-vanmoof-kopie/
https://techpulse.be/nieu...betaalbare-vanmoof-kopie/
Ik ben ook aan het kijken naar een elektrische fiets en die Tenways zien er goed uit. Ik twijfel alleen of ik zonder versnelling kan, ik woon namelijk in de Bommelerwaard en daar hebben we best wat dijken dus kleine klimmetjes. Is dat te doen met de standaard Tenways of moet ik dan een model hebben met versnellingen zoals de AGO X?
[ Voor 3% gewijzigd door Freezhost op 06-02-2024 15:14 ]
Zelf mis ik de versnellingen niet. De ondersteuning werkt heel fijn en een kleine klim lukt heel gemakkelijk. Denk dat die dijkjes geen probleem zijn, maar misschien is er een ervaringsdeskundige die dit al ervaren heeft.Freezhost schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 15:13:
Ik ben ook aan het kijken naar een elektrische fiets en die Tenways zien er goed uit. Ik twijfel alleen of ik zonder versnelling kan, ik woon namelijk in de Bommelerwaard en daar hebben we best wat dijken dus kleine klimmetjes. Is dat te doen met de standaard Tenways of moet ik dan een model hebben met versnellingen zoals de AGO X?
Ja hopelijk zijn er mensen met ervaring, er zitten korte maar wel behoorlijke steile klimmetjes bij.
CGO600 Pro hier: In de stad zijn er bruggetjes over de gracht en als ik dan net ervoor, dus heuvelop moet stilstaan en dan vanuit stilstand moet gaan rijden, dan valt dat best tegen. En deze zijn echt niet zo steil. De motor zal wel helpen, maar je moet wel eerst een flink verzet doen. Dan is het gebrek van versnellingen wel merkbaar.Freezhost schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 15:13:
Daarom probeer ik vaak langzamer aan te komen rijden als ik voor overstekende voetgangers moet afremmen, om dan nog momentum te hebben. Dan valt het heel erg mee.
Een dijkweggetje beklimmen vanuit stilstand kan nog wel een uitdaging worden.
Oink
Denkt u dat de motor een vooruitgang zal worden op de huidige mivice motoren die in de cgo600 pro zitten (ter voorbeeld)? En is er al wat bekend over de capaciteit van de accu?ctch22 schreef op maandag 5 februari 2024 @ 19:00:
In maart wordt er een 009 model gelanceerd dat lijkt op een kruising van Cowboy, VanMoof en Veloretti, maar dan minder strak. Kleuren: Olive Green, Midnight Black en Ice Blue. Prijs rond de 2400,- al kan dat ook lager uitvallen.
Verder heeft de Tenways CGO009 een C9 hub motor van rond de 40 Nm (geen MIVICE maar 'eigen ontwerp'), een GPS-module, geïntegreerde verlichting, app en riem.
[Afbeelding]
Helaas is de site nu al offline gehaald, dus verdere specs dan dit plaatje kan ik nog niet vinden

Vandaag met windkracht 6 tegen bij het klimmetje de dijk op viel de accu van de 600 Pro van 10% ineens uit en kon ik de rest zonder ondersteuning huis trappen… niet echt een fijn idee en vraag me ook af of dit een defect aan de accu is of dat ik door combi klim, forse tegenwind en dan wel doortrappen gewoon meer vroeg dan de accu aan kan?
Het zal voor de fiets ook niet zo best zijn om regelmatig vanuit stilstand een dijkweggetje te pakken. Er komt dan enorm veel kracht op te staan lijkt mij. Op de meeste plekken kan ik wel een aanloop nemen maar het liefst zou ik het even testen.Sturmovik177 schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 20:19:
[...]
CGO600 Pro hier: In de stad zijn er bruggetjes over de gracht en als ik dan net ervoor, dus heuvelop moet stilstaan en dan vanuit stilstand moet gaan rijden, dan valt dat best tegen. En deze zijn echt niet zo steil. De motor zal wel helpen, maar je moet wel eerst een flink verzet doen. Dan is het gebrek van versnellingen wel merkbaar.
Daarom probeer ik vaak langzamer aan te komen rijden als ik voor overstekende voetgangers moet afremmen, om dan nog momentum te hebben. Dan valt het heel erg mee.
Een dijkweggetje beklimmen vanuit stilstand kan nog wel een uitdaging worden.
Hi tweakers! Weet iemand hoe je de Riderpoints activeert bij het afrekenen? Bij mij worden de punten namelijk niet automatisch van de prijs afgehaald bij het afrekenen, geprobeerd op zowel desktop als smartphone. Volgens Tenways werken de Riderpoints niet i.c.m. korting/referral codes, maar ook zonder code pakt hij de points niet
Volgens mij had ik dat gedaan bij de checkout. Weet het niet 100% meer zeker. Maar weet nog wel dat ik twee keer naar de checkout ben gegaan.
Er zit een slider in de interface bij het afrekenen die je naar rechts kan trekken.MAC4S schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 08:55:
Hi tweakers! Weet iemand hoe je de Riderpoints activeert bij het afrekenen? Bij mij worden de punten namelijk niet automatisch van de prijs afgehaald bij het afrekenen, geprobeerd op zowel desktop als smartphone. Volgens Tenways werken de Riderpoints niet i.c.m. korting/referral codes, maar ook zonder code pakt hij de points niet
Edit: zit nog eens te kijken... die slider is weg inderdaad.
[ Voor 5% gewijzigd door Yordi- op 07-02-2024 09:39 ]
Heb zelf de AGO T omdat ik idd ook versnellingen wilde en een riem. Enige nadeel is dat ik soms een zwaardere versnelling mis, wellicht kan de fietsenmaker de fiets default nog wat zwaarder instellen. Binnenkort 1ste service beurt.Freezhost schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 15:13:
@gertraaf Helaas vind ik die T minder mooi ogen dan de andere modellen. En wat prijs betreft kom je dan al in de categorie van de bekende merken die ik gewoon bij de plaatselijke fietsenmaker kan kopen.
Wat gaf bij jouw uiteindelijke de doorslag om voor AGO T te kiezen?
Wat gaf bij jouw uiteindelijke de doorslag om voor AGO T te kiezen?
@Freezhost
Heb ook op de goedkopere (tenways) modellen gefietst maar die vond ik gewoon goedkoop en licht aanvoelen. De T is een mooie zware degelijke fiets die ik zelf lekkerder vind fietsen.
De bekende merken zijn nog steeds wel een stuk duurder hoor, als je dezelfde soort fiets wil hebben.
- Fietste lekkerder
- Vond hem mooier dan de modellen er onder
- Riem (X heeft een ketting)
- Ander type versnelling (X heeft onderhoudsgevoelige Derailleur)
- Groot helder display
- Accu kan er uit en dus vervangen worden als nodig
Heb ook op de goedkopere (tenways) modellen gefietst maar die vond ik gewoon goedkoop en licht aanvoelen. De T is een mooie zware degelijke fiets die ik zelf lekkerder vind fietsen.
De bekende merken zijn nog steeds wel een stuk duurder hoor, als je dezelfde soort fiets wil hebben.
- Fietste lekkerder
- Groot helder display
@gertraaf Bedankt voor je reactie, je hebt inderdaad wel een punt, riem etc ga je niet vinden voor dit bedrag bij de concurrent. Ik wil ook liever geen derailleur meer wat daar heb ik vaak gedoe mee, wat dat betreft is die T zeker wel een goed idee.
Bedankt voor de reacties. Ik zal de sliders in de gaten houdenYordi- schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 09:26:
[...]
Er zit een slider in de interface bij het afrekenen die je naar rechts kan trekken.
Edit: zit nog eens te kijken... die slider is weg inderdaad.
Je kan ook Max €100 aan rider points per keer gebruiken
Geen idee of de nieuwe motor soepeler, zuiniger, krachtiger is. Kwaliteit/levensduur zal ook pas blijken na een hele tijd. Opmerkelijk is dat er op de screenshot 'Reliable Drive System' staat vermeld. Dat is bij de andere CGO's niet zo dacht ik.KWN_Luuk schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 22:01:
[...]
Denkt u dat de motor een vooruitgang zal worden op de huidige mivice motoren die in de cgo600 pro zitten (ter voorbeeld)? En is er al wat bekend over de capaciteit van de accu?
Helaas is de site nu al offline gehaald, dus verdere specs dan dit plaatje kan ik nog niet vinden
De accu lijkt groter te worden dan 360 Wh maar dat is echt een gok.
Lijkt me vooral persoonlijk. Een lichte fiets geeft een directer gevoel en is portable. Zwaardere rijdt stabieler, voelt degelijker.gertraaf schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 10:44:
@Freezhost
- Fietste lekkerder
- Groot helder display
De T is een fraaie fiets. Voor een vergelijkbare uitrusting betaal je inderdaad meestal bij andere merken meer maar omdat er wat 2023 modellen (en soms 2022) een overschot bestaat, zou ik daar toch naar kijken. Je kunt af en toe goede deals sluiten nu. Persoonlijk schat ik een Bosch systeem ook hoger in dan Bafang en een 'merkfiets' heeft meer restwaarde. De vraag is verder wat een fiets je over een periode van 5 jaar kost in onderhoud en reparatiekosten. Kan ik niet beantwoorden maar ik zou altijd verder kijken dan de aanschafprijs, tenzij dat enorm ver uit elkaar ligt. Overigens niets ten nadele van de Tenways want dat is gewoon een mooie fiets.
De nieuwe potentieel aantrekkelijke Tenways CGO009 lijkt helaas geen versnellingen te hebben.ctch22 schreef op maandag 5 februari 2024 @ 19:00:
In maart wordt er een 009 model gelanceerd dat lijkt op een kruising van Cowboy, VanMoof en Veloretti, maar dan minder strak. Kleuren: Olive Green, Midnight Black en Ice Blue. Prijs rond de 2400,- al kan dat ook lager uitvallen.
Verder heeft de Tenways CGO009 een C9 hub motor van rond de 40 Nm (geen MIVICE maar 'eigen ontwerp'), een GPS-module, geïntegreerde verlichting, app en riem.
[Afbeelding]
De nieuwe tenways cgo009 is echt een bijzonder e-bike: echt cool design dat past bij deze tijd, verrukkelijk fietsend en ook nog betaalbaar. Heeft deze Tenways echt geen versnelling? De cgo009 is net zoals de 600 Pro en de 800s een e-bike zonder versnellingen. Je zou denken dat je dan bij het wegrijden zwaar moet trappen, en bij hoge snelheden erg snel moet trappen. Maar dat is niet zo! Tenways is er in geslaagd om de beste verhouding te vinden tussen makkelijk wegfietsen en bij hoge snelheden niet het gevoel hebben dat je heel snel de trappers roteert.Sterker nog, het voelt ongelooflijk lekker om zonder inspanning weg te rijden en geen aandacht te hoeven schenken aan schakelen. Nog een belangrijk voordeel van geen versnellingen hebben is dat je daar dan ook lekker geen onderhoud aan nodig hebt.
374 Wh uitneembare accu (36V 10,4Ah lithium-ion)
actieradius 100 km* * Onder ideale omstandigheden
slechts 21kg inclusief accu
maximaal toelaatbaar gewicht 145kg
Gates CDN carbon drive riem aandrijving
hydraulische schijfremmen
krachtige 250W naafmotor
unieke krachtsensor
minimalistische display met boost functie
6061 aluminium frame en voorvork
lekbestendige banden
topsnelheid ondersteuning 25km
Hij lijkt 28 februari uit te komen.
[ Voor 8% gewijzigd door gerske op 08-02-2024 14:03 ]
Ik ben erg benieuwd! Mijn huidige fiets heeft het begeven, dus 28 februari zou het wachten eventueel nog wel waard zijn. Jammer dat de accu waarschijnlijk niet veel beter is. En verder veel verschil met de 600pro?gerske schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 14:03:
[...]
De nieuwe potentieel aantrekkelijke Tenways CGO009 lijkt helaas geen versnellingen te hebben.Ik had gehoopt op een 2 traps-automaat in de naafmotor zoals de iMove President. En helaas is de accu ook minimaal. Ik wil minimaal 500. Zou super zijn als ze dat als optie minstens zouden hebben.
De nieuwe tenways cgo009 is echt een bijzonder e-bike: echt cool design dat past bij deze tijd, verrukkelijk fietsend en ook nog betaalbaar. Heeft deze Tenways echt geen versnelling? De cgo009 is net zoals de 600 Pro en de 800s een e-bike zonder versnellingen. Je zou denken dat je dan bij het wegrijden zwaar moet trappen, en bij hoge snelheden erg snel moet trappen. Maar dat is niet zo! Tenways is er in geslaagd om de beste verhouding te vinden tussen makkelijk wegfietsen en bij hoge snelheden niet het gevoel hebben dat je heel snel de trappers roteert.Sterker nog, het voelt ongelooflijk lekker om zonder inspanning weg te rijden en geen aandacht te hoeven schenken aan schakelen. Nog een belangrijk voordeel van geen versnellingen hebben is dat je daar dan ook lekker geen onderhoud aan nodig hebt.
krachtige 250W naafmotor
unieke krachtsensor
lekbestendige banden
Als ik het even plat sla (lekker ongenuanceerd) en die €2400 klopt betaal je t.o.v. een CGO600pro dus €600 meer voor een zwaardere fiets met net een ander design, wél een geintegreerd achterlicht en standaard een bagagedragerctch22 schreef op maandag 5 februari 2024 @ 19:00:
Ik zou daar niet zo snel voor gaan als ik nu een fiets moest uitzoeken, maar misschien zijn er genoeg mensen die dit wel duidelijk een betere deal vinden dan een CGO600pro.
Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX
Een andere bron geeft aan dat de CGO009 zelfs minder gaat kosten dan de de CGO800s. Dat zou dan 1699 euro of zo moeten zijn. Ik zou dat wel logischer vinden qua prijsstelling. Maar als die nou een lekker royale 625 kwh batterij had én een 2e versnelling (overdrive), dan zou ik hem wel willen kopen voor 2399 euro.Gizz schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 16:07:
[...]
Als ik het even plat sla (lekker ongenuanceerd) en die €2400 klopt betaal je t.o.v. een CGO600pro dus €600 meer voor een zwaardere fiets met net een ander design, wél een geintegreerd achterlicht en standaard een bagagedrager
Ik zou daar niet zo snel voor gaan als ik nu een fiets moest uitzoeken, maar misschien zijn er genoeg mensen die dit wel duidelijk een betere deal vinden dan een CGO600pro.
Helaas is er nog geen aantrekkelijk geprijsde heren e-bike naar mijn weten met riem en versnelling. Of mis ik iets?
Wat is de noodzaak van een grote batterij? Als 600 Pro rijder merk ik juist dat de kleine (en daardoor ook lichte) batterij een voordeel is van de fiets en uiteindelijk weinig effect heeft op de range tov andere modellen met grotere batterij maar ook hoger gewicht. Daarnaast heb ik het idee dat de efficiency van de middenmotor ook anders is dan van de rearwheel als ik puur de prestaties vergelijk van de 600 Pro met andere fietsen met grotere batterij.
Dus slechts een 374 Wh accu? Jammer. gemiste kans. Dan lijkt me de prijs van 2400,- die ik van een dealer hoorde ook aan de hoge kant. Zal lager liggen. Hoewel GPS, als dat klopt, prijsverhogend is.gerske schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 14:03:
[...]
De nieuwe potentieel aantrekkelijke Tenways CGO009 lijkt helaas geen versnellingen te hebben.Ik had gehoopt op een 2 traps-automaat in de naafmotor zoals de iMove President. En helaas is de accu ook minimaal. Ik wil minimaal 500. Zou super zijn als ze dat als optie minstens zouden hebben.
@Sander Dat beetje gewicht meer maakt niet zoveel uit in range. Grotere batterij heeft tal van voordelen (zie Tweakers groot e-bike forum).
krachtige 250W naafmotor
unieke krachtsensor
lekbestendige banden
Ja een fiets met versnellingen en riem was welkom geweest al hadden ze dan een middenmotor moeten gebruiken. Weet niet of die Bafang 2-gear naafmotor van iMove zo slijtvast is op de lange termijn. Misschien kan iemand in het gewone e-bike topic daar het licht over laten schijnen.
[ Voor 3% gewijzigd door ctch22 op 08-02-2024 19:52 ]
Ik heb deze, fiets er 3 x per week 7 km enkele reis op sinds juni 23fistix schreef op zondag 4 februari 2024 @ 14:25:
Na een tijdje meegelezen te hebben, heb ik van de week een proefritje gemaakt en de cgo600 pro besteld. Het zadel is het eerste dat ik ga vervangen, en wel per direct.
Top zadel
Ik wil naast korte trips ook regelmatig tourtrips maken van 50-120 km. Simpelweg wil ik nooit zonder juice komen te zitten. Ook niet bij windkracht 7.Sander schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 16:44:
Wat is de noodzaak van een grote batterij? Als 600 Pro rijder merk ik juist dat de kleine (en daardoor ook lichte) batterij een voordeel is van de fiets en uiteindelijk weinig effect heeft op de range tov andere modellen met grotere batterij maar ook hoger gewicht. Daarnaast heb ik het idee dat de efficiency van de middenmotor ook anders is dan van de rearwheel als ik puur de prestaties vergelijk van de 600 Pro met andere fietsen met grotere batterij.
Mijn huidige 400kwh accu fiets is aan vervanging toe (11 jaar) en ik wil zeker meer dan dat. Range anxiety is een dingetje bij mij.
*knip*
[ Voor 95% gewijzigd door twain4me op 10-02-2024 13:46 . Reden: illegaal ]
Zojuist de CGO600 Pro ontvangen. Iemand enig idee of hier een zadel met vering op kan? En welke word aangeraden?
Vandaag proefritje gemaakt op de 600pro en de 800. Ik was vooraf overtuigd dat de 800 beter voor me zou zijn. Na het testen vond ik de 600 veel fijner, ik voelde me wat meer een ‘oude man’ op de 800.
Binnenkort de 600pro bestellen dus!!
Binnenkort de 600pro bestellen dus!!
Worden er deals verwacht voor andere modellen bij het uitkomen van het nieuwe model? Ik ben aan het kijken naar de 600 pro, maar zou het zonde vinden als deze over een maand 200 goedkoper is. (Er zit geen haast achter de aankoop)
Naja eigenlijk zijn alleen de trips aan de bovenkant van die range zouden mogelijk niet lukken, maar ik snap je. Ik gebruik de 600 Pro voor woon-werk en kan in de zomer 100+km uit de batterij halen zonder problemen, nu in de winter is dat wel duidelijk minder, deels door meer wind maar ook door de kou (en omdat ik het vertik de accu iedere dag binnen te leggen)gerske schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 01:53:
[...]
Ik wil naast korte trips ook regelmatig tourtrips maken van 50-120 km. Simpelweg wil ik nooit zonder juice komen te zitten. Ook niet bij windkracht 7.
Mijn huidige 400kwh accu fiets is aan vervanging toe (11 jaar) en ik wil zeker meer dan dat. Range anxiety is een dingetje bij mij.
Ik lees meerdere reacties dat de cgo009 deze of volgende maand uitgebracht zal worden. Weet iemand misschien wanneer we de officiële aankondiging kunnen verwachten?
Volgens deze website op 28 februari. https://roadrider.nl/tenways-cgo009/offkors schreef op zondag 11 februari 2024 @ 08:46:
Ik lees meerdere reacties dat de cgo009 deze of volgende maand uitgebracht zal worden. Weet iemand misschien wanneer we de officiële aankondiging kunnen verwachten?
de cgo600 van zoonlief is nu al door zijn accu heen lijkt het; hij haalt op 50% niet meer de 6 km naar school (3 heen 3 terug) en valt bij midden 30% soms ineens al uit.
Net maar de customer service gemaild, benieuwd hoe dat verder gaat. Eerder braken al de spatbord steuntjes (plastic) spontaan door de helft en daar stuurden ze heel vlot nieuwe voor maar een accu is natuurlijk even een ander verhaal.
Net maar de customer service gemaild, benieuwd hoe dat verder gaat. Eerder braken al de spatbord steuntjes (plastic) spontaan door de helft en daar stuurden ze heel vlot nieuwe voor maar een accu is natuurlijk even een ander verhaal.
De gewone 600 is nu natuurlijk al afgeprijsd vanwege de pro. Ik vraag me af of het volgende model al een doorontwikkeling van de pro zal zijn of juist een compleet ander model met een iets andere doelgroep. Kortom, ik verwacht niet snel een grote prijsdaling, maar wie ben ik...TristanDM schreef op zondag 11 februari 2024 @ 02:26:
Worden er deals verwacht voor andere modellen bij het uitkomen van het nieuwe model? Ik ben aan het kijken naar de 600 pro
Mocht je nog een referral code zoeken voor 50 euro korting, stuur dan een DM. Heb je die in ieder geval te pakken.
Ik vraag me toch af hoe iedereen een achterlicht heeft gemonteerd die werkt met het voorlicht.
Ik heb een splitter tussen de kabel gezet (zoals hier aangegeven besteld via Ali). Wanneer ik het voorlicht niet aansluit dan meet ik op de uitgang naar het achterlicht zo'n 40V (en 12V met een step down converter). Maar wanneer ik het voorlicht op de andere uitgang van de splitter aansluit dan gaat het voorlicht branden maar valt de spanning op de uitgang naar achter weg tot een paar Volt. Het achterlicht krijgt dus niet genoeg spanning om te kunnen branden
Ik heb een splitter tussen de kabel gezet (zoals hier aangegeven besteld via Ali). Wanneer ik het voorlicht niet aansluit dan meet ik op de uitgang naar het achterlicht zo'n 40V (en 12V met een step down converter). Maar wanneer ik het voorlicht op de andere uitgang van de splitter aansluit dan gaat het voorlicht branden maar valt de spanning op de uitgang naar achter weg tot een paar Volt. Het achterlicht krijgt dus niet genoeg spanning om te kunnen branden
Bij de cgo600 gewoon de splitter tussen de 2 rode connectors geplaatst:mikeconcept schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 17:21:
Ik vraag me toch af hoe iedereen een achterlicht heeft gemonteerd die werkt met het voorlicht.
:strip_exif()/f/image/hsV6v0iiFotlfGxD3nH0IK2S.jpg?f=fotoalbum_large)
Vervolgens daar een Spanninga pimento E-bike 6-48VDC op aangesloten. Klaar…
Ja precies dat heb ik gedaan ook. Splitter tussen de rode connectors maar wanneer het voorlicht aan gaat valt de spanning op de andere splitteruitgang weg.F41R schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 18:46:
[...]
Bij de cgo600 gewoon de splitter tussen de 2 rode connectors geplaatst:
[Afbeelding]
Vervolgens daar een Spanninga pimento E-bike 6-48VDC op aangesloten. Klaar…
Heb zelf dezelfde setup gemaakt en in dit topic gedeeld. Misschien een brakke splitter? Het is en blijft Aliexpressmikeconcept schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 21:57:
[...]
Ja precies dat heb ik gedaan ook. Splitter tussen de rode connectors maar wanneer het voorlicht aan gaat valt de spanning op de andere splitteruitgang weg.
Ik bezit sinds deze week een Tenways CGO600 pro. Gisteren heb ik een lang stuk gefietst en vandaag heb ik zadelpijn.
Er waren wel een paar puntjes die opvielen tijdens het fietsen. Ik vond de riem wat slap staan en het stuur wat te hoog.
:strip_exif()/f/image/V9auEkuJblSU7IgnqKeCpX3w.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/84M3ErJv2EXMpRbPj3QbllKO.jpg?f=fotoalbum_large)
Als ik weer kan fietsen dan ga ik verder finetunen met de spanning van de riem. Verder had ik uit esthetisch oogpunt de spatborden zo laag mogelijk gehangen op de band. Maar als je door een plas/modder/takjes rijdt dan schuur het vuil tussen de beperkte ruimte. Dus de spatborden worden met iets meer ruimte afgesteld.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/8LtkQNALTyFidwAwuXuN2smW.jpg?f=user_large)
bron: https://cdn.shopifycdn.ne...al_V3_NL.pdf?v=1677061416
Mijn oplossing hiervoor.
Blijkbaar was mijn stuurpijp 180 graden gedraaid. Als je hoog wilt fietsen is dat geen probleem, maar ik hang graag voorover. Hierbij heb ik de pijp 180 graden gedraaid waarbij het rubberdingentje naar de bestuurder is gericht.:strip_exif()/f/image/V9auEkuJblSU7IgnqKeCpX3w.jpg?f=fotoalbum_large)
Riem aanspannen
Ik vond dat de riem te slap was afgesteld. Nu is slap een subjectief begrip, vandaar ik een app heb gedownload (Gates Carbon Drive) die de riem frequentie meet. Hieruit was de freq. van de riem gemiddeld 28Hz. Ik had begrepen dat 45...60Hz de norm is voor dit type riem. Na een 180 graden slag bij de spanners is de frequentie gestegen naar 43Hz.:strip_exif()/f/image/84M3ErJv2EXMpRbPj3QbllKO.jpg?f=fotoalbum_large)
Als ik weer kan fietsen dan ga ik verder finetunen met de spanning van de riem. Verder had ik uit esthetisch oogpunt de spatborden zo laag mogelijk gehangen op de band. Maar als je door een plas/modder/takjes rijdt dan schuur het vuil tussen de beperkte ruimte. Dus de spatborden worden met iets meer ruimte afgesteld.
edit: Navraag gedaan bij Tenways
De norm voor de riem is inderdaad tussen de 45...60Hz.:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/8LtkQNALTyFidwAwuXuN2smW.jpg?f=user_large)
bron: https://cdn.shopifycdn.ne...al_V3_NL.pdf?v=1677061416
[ Voor 12% gewijzigd door Dyxn op 23-02-2024 16:47 . Reden: belt verandert in riem ]
Passie voor technologie en een nieuwsgierige geest die nooit stopt met vragen stellen! 💡🔧
:strip_exif()/f/image/XggpW7D4othlkUet9K5OhFIU.jpg?f=fotoalbum_large)
🎉🚴♀️ Hey TENWAYERS! Party Alert! 🚴♂️🎉
Where? A'DAM Tower, Amsterdam.
When? April 12th,Tenways 2024 Annual Bash! 🌟
What's happening?
🚀 Sneak Peek at TENWAYS' 2024 newest rides!
🎶 Epic Beats from top DJs!
🌆 Stunning Views of Amsterdam's skyline!
💃 Vibes on Vibes with our awesome community!
Spot Limited to 300! Bringing friends? +2's welcome!
📧 RSVP: https://8hc3dl4ii5j.typeform.com/to/ixhU3qPb
Can't wait to see you all there! Let's make it legendary! 🚴♂️🎉
Dat klinkt wel heel extreem. Hoeveel cycles heeft de accu erop zitten en wat is de totale kilometerstand?datadevil schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 20:10:
de cgo600 van zoonlief is nu al door zijn accu heen lijkt het; hij haalt op 50% niet meer de 6 km naar school (3 heen 3 terug) en valt bij midden 30% soms ineens al uit.
Heb op mijn CGO600 pro nu 4500km op de teller en de accu lijkt nog net zo goed als op dag 1. Die 4500km is 750x op en neer naar school fietsen in jouw casus (dat is 5x in de week bijna 4 jaar lang bij 40 schoolweken per jaar..).
Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX
Hier de gehele promo video van de nieuwe cgo009. Ik ben erg benieuwd naar de specs en verschillen met de 600pro.
https://www.tenways.com/p...s7H9YDM3MlCDoajKLQwnTBEOs
Ik ook. In het filmpje zie ik geen schermpje oid die de snelheid laat zien. Zou die er wel op zitten?offkors schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 09:36:
Hier de gehele promo video van de nieuwe cgo009. Ik ben erg benieuwd naar de specs en verschillen met de 600pro.
Lijkt wel een duidelijke doorontwikkeling van de 600 Pro, waarbij een deel van de kritiek wordt opgelost maar tegelijkertijd wel wat vragen oproept:
- Eigen merk onderdelen... Koop je dan geen 2e VanMoof/Cowboy...
- Geïntegreerde achterlamp is mooi, maar wat is die lelijke bult op dat achterspatbord? 2 lampen?!
- Geïntegreerde koplamp: Handig maar werkt in de praktijk alleen goed bij voldoende omgevingslicht. Als je de koplamp nodig hebt omdat je op een onverlichte plek rijdt dan had ie in het stuur moeten zitten zodat hij meedraait... Ik heb inmiddels zelf voor de winter een aparte lamp.
- De prijs... Daarmee heb je dan toch wel gelijk weer een hoop meer concurrentie en hoop ik dat ze dingen als handgrepen, zadel etc wel wat beter hebben gedaan dan bij de 600 Pro, want anders wordt het een dure grap.
Ik verwacht dat als de 600's die nu met korting verkocht worden op zijn, de 600 Pro de nieuwe instapper wordt.
- Geïntegreerde achterlamp is mooi, maar wat is die lelijke bult op dat achterspatbord? 2 lampen?!
- Geïntegreerde koplamp: Handig maar werkt in de praktijk alleen goed bij voldoende omgevingslicht. Als je de koplamp nodig hebt omdat je op een onverlichte plek rijdt dan had ie in het stuur moeten zitten zodat hij meedraait... Ik heb inmiddels zelf voor de winter een aparte lamp.
- De prijs... Daarmee heb je dan toch wel gelijk weer een hoop meer concurrentie en hoop ik dat ze dingen als handgrepen, zadel etc wel wat beter hebben gedaan dan bij de 600 Pro, want anders wordt het een dure grap.
Ik verwacht dat als de 600's die nu met korting verkocht worden op zijn, de 600 Pro de nieuwe instapper wordt.
Stond laatst te kijken bij een andere city/urban/hippe e-bike van (ik geloof) cortina zonder uitneembare accu etc. Daar was commentaar van de verkoper dat de snelheid af te lezen is via de app... Ben benieuwd want dat schermpje op frame waar ze batterij spanning laten zien werkt natuurlijk niet voor snelheid aflezen en continu je telefoon op stuur aan om dat te zien (+ PAS nivo's?) lijkt me ook niet ideaal.70Rocks schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 09:42:
[...]
Ik ook. In het filmpje zie ik geen schermpje oid die de snelheid laat zien. Zou die er wel op zitten?
[ Voor 25% gewijzigd door Sander op 21-02-2024 09:50 ]
Eens. Concreet voordeel tegenover de 600pro lijkt mij nu enkel het geïntegreerde achterlicht. Ik vind de 600pro stiekem ook nog ietsje mooier?Sander schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 09:49:
Lijkt wel een duidelijke doorontwikkeling van de 600 Pro, waarbij een deel van de kritiek wordt opgelost maar tegelijkertijd wel wat vragen oproept:
[...]
Stond laatst te kijken bij een andere city/urban/hippe e-bike van (ik geloof) cortina zonder uitneembare accu etc. Daar was commentaar van de verkoper dat de snelheid af te lezen is via de app... Ben benieuwd want dat schermpje op frame waar ze batterij spanning laten zien werkt natuurlijk niet voor snelheid aflezen en continu je telefoon op stuur aan om dat te zien (+ PAS nivo's?) lijkt me ook niet ideaal.
Ben benieuwd wat de andere verbeteringen/voordelen zijn. Het prijsverschil van 500 euro vind ik best groot, dus daar moet wel wat tegenover staan. Hoe kijken jullie daar naar?
Ik ga in ieder geval volgende week een fiets bestellen. Nu nog de vraag welke. Ik neig nog steeds naar de 600 pro denk ik.
Het geintegreerde achterlicht lijkt nutteloos bij een kinderzitje of zelfs bagagedrager.70Rocks schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 10:03:
[...]
Eens. Concreet voordeel tegenover de 600pro lijkt mij nu enkel het geïntegreerde achterlicht. Ik vind de 600pro stiekem ook nog ietsje mooier?
Of op het spatbord nu ook een achterlicht is? In het filmpje als het donker wordt, dan licht hij niet op. Wellicht alleen een reflector?
Ik vind de 009 wel mooier. En hij lijkt wat minder sportief dan 600PRO.
It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.
500,- is veel geld zeker als je daarvoor een eigen-merk motor krijgt ipv Mivice wat misschien niet de grootste fabrikant is, maar iig eentje die breder levert.70Rocks schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 10:03:
[...]
Ben benieuwd wat de andere verbeteringen/voordelen zijn. Het prijsverschil van 500 euro vind ik best groot, dus daar moet wel wat tegenover staan. Hoe kijken jullie daar naar?
Tegelijkertijd is het verschil in mijn ogen wel wat minder dan 500,- want op de 600 Pro moet je uiteindelijk toch nog achterlicht, maar in veel gevallen ook zadel, handgrepen (en mogelijk stuurpen) vervangen, wat al snel 100,- toevoegt aan de prijs. Neemt niet weg dat ik de 600Pro nog steeds veel 'bang-for-buck' vind.
Persoonlijk ga ik wel eens kijken naar de achterlicht-mod die hier al eerder gedeeld is, met name omdat ik merk dat het in deze tijd van het jaar wel handig is om lampen tijdens de rit aan of uit te kunnen zetten (los van lege batterijtjes).
[ Voor 13% gewijzigd door Sander op 21-02-2024 10:48 ]
Lijkt mij dat dit de knop is om je trapondersteuning in te stellen, in standje 1, 2 of 3.Bengaal schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 13:59:
Hebben jullie enig idee wat dit is in de teaser van cgo009? Misschien de boost knop? Zie dat het vlakbij de linker handvat zit.[Afbeelding]
Al helemaal aangezien het erop lijkt dat er geen dedicated schermpje meer op de fiets zit, maar dat je je snelheid etc. op je telefoon moet zien.
Het is zelfs 600. Dat is wel een fors verschil.Ben benieuwd wat de andere verbeteringen/voordelen zijn. Het prijsverschil van 500 euro vind ik best groot, dus daar moet wel wat tegenover staan. Hoe kijken jullie daar naar?
Reflector/lamp op het achterspatbord ziet er verschrikkelijk uit.
[ Voor 12% gewijzigd door Tammo Tenways op 21-02-2024 14:16 ]
Stoor me echt aan de hoge trapfrequentie van mijn AgoT. Vergeleken met de cgo 800s van mijn vrouw trap is die van mijn een stuk hoger als ik ernaast fiets.
Ligt dat aan de afstelling vd naaf? Ik ben voor een servicebeurt teruggeweest en ze hebben de naaf “zwaarder” afgesteld omdat de ondersteuning soms weg viel. Dat noemt men zagen. Iemand deze ervaringen? Sws wat betreft de trapfrequentie?
Ligt dat aan de afstelling vd naaf? Ik ben voor een servicebeurt teruggeweest en ze hebben de naaf “zwaarder” afgesteld omdat de ondersteuning soms weg viel. Dat noemt men zagen. Iemand deze ervaringen? Sws wat betreft de trapfrequentie?
Zo slecht dat ze 'm in de marketing zelf hebben weggeknipt hierTammo Tenways schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 14:14:
[...]
Het is zelfs 600. Dat is wel een fors verschil.
Reflector/lamp op het achterspatbord ziet er verschrikkelijk uit.
/f/image/vrX9gK2sWkWPA5gUxRkmr9iR.png?f=fotoalbum_large)
Ik vind het wel een OK design, heel VanMoof-ig. Maar gaan ze ook inzetten op alle software features van VanMoof? Want dat zou als enige de extra 600€ kunnen verantwoorden.Sander schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 09:49:
[...]
Stond laatst te kijken bij een andere city/urban/hippe e-bike van (ik geloof) cortina zonder uitneembare accu etc. Daar was commentaar van de verkoper dat de snelheid af te lezen is via de app... Ben benieuwd want dat schermpje op frame waar ze batterij spanning laten zien werkt natuurlijk niet voor snelheid aflezen en continu je telefoon op stuur aan om dat te zien (+ PAS nivo's?) lijkt me ook niet ideaal.
Daar lees ik niet veel over.
Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca
Ze noemen het zelf ' the next-generation smart city e-bike. 'XanderDrake schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 14:46:
[...]
Ik vind het wel een OK design, heel VanMoof-ig. Maar gaan ze ook inzetten op alle software features van VanMoof? Want dat zou als enige de extra 600€ kunnen verantwoorden.
Daar lees ik niet veel over.
Dus het lijkt me idd dat ze de focus op smart features gaan leggen.
Tja als het die kant op gaat dan hoop ik dat potentiële kopers zich even goed inlezen in de VanMoof saga... Uiteindelijk zijn die smart features leuk, maar vertrouw je een jong bedrijf als Tenways daarmee?70Rocks schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 14:50:
[...]
Ze noemen het zelf ' the next-generation smart city e-bike. '
Dus het lijkt me idd dat ze de focus op smart features gaan leggen.
Tsja, dat ligt er aan. Als je de fiets kan blijven gebruiken, ook zonder telefoon/smart features etc., dan lijkt mij er niet zo veel aan de hand.Sander schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 16:03:
[...]
Tja als het die kant op gaat dan hoop ik dat potentiële kopers zich even goed inlezen in de VanMoof saga... Uiteindelijk zijn die smart features leuk, maar vertrouw je een jong bedrijf als Tenways daarmee?
Zal de cgo600 pro nog een prijsdaling krijgen...? Lijkt bijna alsof ze juist de andere kant op gaan...
In navolging van de succesvolle CGO600, CGO600 Pro en CGO800 teaset Tenways de CGO009, met een ontwerp dat wel erg veel wegheeft van een VanMoof e-bike.
De Tenways CGO009 is de nieuwste telg in de CGO-serie, met een stijlvol design en geavanceerde technologie. De fiets heeft een achterwielmotor, net als de CGO600 (Pro), maar nu met een nieuwe, in-house ontwikkelde C9-hubmotor. Deze motor levert een koppel van 40Nm en een nominaal vermogen van 250 watt. Daarmee stapt Tenways af van de MiVice-motoren die ze voorheen gebruikten.
Slimme e-bike met GPS
De CGO009 is uitgerust met een slimme GPS-module, vergelijkbaar met die van VanMoof-fietsen. Hiermee kun je de locatie van je fiets in de Tenways-app bekijken, handig in geval van diefstal. Je kunt ook geofencing instellen, waardoor je een melding ontvangt als de fiets een bepaalde zone verlaat. De app toont je ook ritstatistieken, zodat je je prestaties kunt monitoren.
https://techpulse.be/nieu...P8X_chgjMlwou9s9-nJm0bfdU
De Tenways CGO009 is de nieuwste telg in de CGO-serie, met een stijlvol design en geavanceerde technologie. De fiets heeft een achterwielmotor, net als de CGO600 (Pro), maar nu met een nieuwe, in-house ontwikkelde C9-hubmotor. Deze motor levert een koppel van 40Nm en een nominaal vermogen van 250 watt. Daarmee stapt Tenways af van de MiVice-motoren die ze voorheen gebruikten.
Slimme e-bike met GPS
De CGO009 is uitgerust met een slimme GPS-module, vergelijkbaar met die van VanMoof-fietsen. Hiermee kun je de locatie van je fiets in de Tenways-app bekijken, handig in geval van diefstal. Je kunt ook geofencing instellen, waardoor je een melding ontvangt als de fiets een bepaalde zone verlaat. De app toont je ook ritstatistieken, zodat je je prestaties kunt monitoren.
https://techpulse.be/nieu...P8X_chgjMlwou9s9-nJm0bfdU
[ Voor 74% gewijzigd door ctch22 op 21-02-2024 18:24 ]
Nee dat is het ook niet. Ik had verschillende splittere male naar female en andersom, had ook losse male en female stekkers, daar zelf een splitter van gesoldeerd maar allemaal zelfde resultaat.damiii schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 11:37:
[...]
Heb zelf dezelfde setup gemaakt en in dit topic gedeeld. Misschien een brakke splitter? Het is en blijft Aliexpress
In dit artikel staan meer technische details over de CGO009: https://www.ev-olution.be...-getoond-aan-het-publiek/
Zo wordt wel degelijk de boost knop bevestigd. Ook de range en batterij capaciteit.
Zo wordt wel degelijk de boost knop bevestigd. Ook de range en batterij capaciteit.
Aankoopgids 2019 Tesla Model 3: https://www.ev-olution.be/2024/12/30/aankoopgids-tweedehands-tesla-model-3-2019
Inderdaad geen schermpje dus.momenol schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 14:39:
In dit artikel staan meer technische details over de CGO009: https://www.ev-olution.be...-getoond-aan-het-publiek/
Heeft iemand ervaringen of voorbeelden van hoe je dan je telefoon moet bevestigen?? Wat voor houders zitten er dan standaard op?
Er zal een SP connect houder arm aanwezig zijn. Ik heb de fiets zelf al gezien en kan wel iets meer info geven70Rocks schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 14:53:
[...]
Inderdaad geen schermpje dus.
Heeft iemand ervaringen of voorbeelden van hoe je dan je telefoon moet bevestigen?? Wat voor houders zitten er dan standaard op?
/f/image/uHX0LtJkk6rpdRSlxdazuEim.webp?f=fotoalbum_large)
Aankoopgids 2019 Tesla Model 3: https://www.ev-olution.be/2024/12/30/aankoopgids-tweedehands-tesla-model-3-2019
Aaahhh je hebt insider infomomenol schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 15:01:
[...]
Er zal een SP connect houder arm aanwezig zijn. Ik heb de fiets zelf al gezien en kan wel iets meer info geven
[Afbeelding]
Zou mooi zijn als je telefoon dan ook direct via MagSafe oid opgeladen zou kunnen worden.
Vind deze fiets toch wel heel mooi, maar ben idd toch huiverig ivm eventuele reperabiliteit vergeleken met een cgo600. Heb je nog toffe features die je met ons kan delen??
Had ook liever dat je wat "zwaarder" kon fietsen. Maar toch niet heel veel last van. Je fiets nou eenmaal snel je max ondersteuning en het voelt echt als fietsen :-)Jo_al schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 14:27:
Stoor me echt aan de hoge trapfrequentie van mijn AgoT. Vergeleken met de cgo 800s van mijn vrouw trap is die van mijn een stuk hoger als ik ernaast fiets.
Mijn fietsenmaker zei dat hij er wellicht een iets groter tandwiel op kon zetten maar dan moet je ook je riem veranderen en zoveel verschil gaat het denk niet maken.
Zojuist een testrit op de fiets gemaakt, bij mijn testrit zat er geen bevestiging op het stuur. Het stuur kan helaas ook niet verhoogd worden. De banden zijn wat dikker dan de 600 pro, waardoor het wegdek meer gedempt is.70Rocks schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 14:53:
[...]
Inderdaad geen schermpje dus.
Persoonlijk vind ik het gemis van het scherm en de functies die je alleen krijgt met het bevestigen van de telefoon een soort “sidegrade”, waardoor ik toch de 600 pro voorkeur geef
Qua looks vind ik de 009 wel echt een stuk mooier, het is ook een vrij hoge fiets.
[ Voor 9% gewijzigd door KWN_Luuk op 24-02-2024 17:19 ]
Is dat niet gewoon een keiharde downgrade? Mijn fiets wordt ook regelmatig gebruikt door anderen in het huishouden of op kantoor voor een snelle boodschap, juist dan is het fijn als het gewoon werkt...KWN_Luuk schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 17:00:
[...]
Zojuist een testrit op de fiets gemaakt, bij mijn testrit zat er geen bevestiging op het stuur. Het stuur kan helaas ook niet verhoogd worden. De banden zijn wat dikker dan de 600 pro, waardoor het wegdek meer gedempt is.
Persoonlijk vind ik het gemis van het scherm en de functies die je alleen krijgt met het bevestigen van de telefoon een soort “sidegrade”, waardoor ik toch de 600 pro voorkeur geef
Qua looks vind ik de 009 wel echt een stuk mooier, het is ook een vrij hoge fiets.
Persoonlijk vind ik het ook niet slim van Tenways. Maar als je vaak langere ritten maakt is het wel handig om meer functionaliteit te hebben, denk ik. Het lijkt mij veel nuttiger om gelijk alles op 1 display te kunnen zien, zoals de 800s, maar dan nog wat uitgebreider. Dit en het gemis van bijvoorbeeld Shimano remmen is echt een reden dat ik de upgrade het niet waard vindSander schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 18:13:
[...]
Is dat niet gewoon een keiharde downgrade? Mijn fiets wordt ook regelmatig gebruikt door anderen in het huishouden of op kantoor voor een snelle boodschap, juist dan is het fijn als het gewoon werkt...
Er is wel goed nieuws over de motor; er zijn Bafang onderdelen gebruikt
[ Voor 5% gewijzigd door KWN_Luuk op 25-02-2024 10:43 ]
Ik vind de app echt een gedrocht. Spijtig dat dat een display moet vervangen.offkors schreef op zondag 25 februari 2024 @ 11:36:
paar nieuwe foto's gedeeld op instagram.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Als dit de app is voegt die exact 0 toe aan de 600Pro en 800, die exact dezelfde app hebben maar ook nog een display, het lijkt wel alsof dat nu de feature is 😂
Ik snap dat er evt een sim in zit en je er dus ook op afstand bij kan en evt vergrendelen maar zolang dat niet in samenwerking met een verzekeraar is dat alleen een gimmick
Ik snap dat er evt een sim in zit en je er dus ook op afstand bij kan en evt vergrendelen maar zolang dat niet in samenwerking met een verzekeraar is dat alleen een gimmick
[ Voor 35% gewijzigd door Sander op 25-02-2024 14:01 ]
Wat is jullie ervaring met levensduur van de originele set remblokjes? Ik heb aan de voorkant initieel wat gedoe gehad met een 'bobbbelige' schijf die uiteindelijk onder garantie vervangen is. Inmiddels piepen de voorremmen als een malle bij droog weer en vraag me af of ik die dus moet gaan vervangen. Op het filmpje lijkt dat een simpel klusje, maar voor ik bestel en preventief vervang vraag ik me even af of het ook wat anders kan zijn? En vervanging met Shimano M05 of vergelijkbaar is prima?
NB: De schijven piepen dus alleen als ik rem, niet bij gewoon doortrappen.
NB: De schijven piepen dus alleen als ik rem, niet bij gewoon doortrappen.
[ Voor 5% gewijzigd door Sander op 25-02-2024 16:57 ]
Piepende schijfremmen zijn meestal een gevolg van versleten remblokken, een vieze remschijf of het niet goed inremmen van blokken. Dit is een gewoonte waar vrijwel geen enkele normale fiets consument mee bekend is. De blokken verglazen daardoor op den duur. Je ziet snel genoeg of ze verglaasd zijn als je ze eruit haalt en het een oppervlak glimmend is.
Yep ik ben er bekend mee van de racefiets, alleen gaat het nu wel erg snel na 1300km...Respiration schreef op zondag 25 februari 2024 @ 16:59:
Piepende schijfremmen zijn meestal een gevolg van versleten remblokken, een vieze remschijf of het niet goed inremmen van blokken. Dit is een gewoonte waar vrijwel geen enkele normale fiets consument mee bekend is. De blokken verglazen daardoor op den duur. Je ziet snel genoeg of ze verglaasd zijn als je ze eruit haalt en het een oppervlak glimmend is.
Let op:
In Nederland is bij wet vastgelegd dat een e-bike geen ondersteuning mag geven boven de 25 km/u en een speed-pedelec geen trapondersteuning mag geven boven de 45km/u: Welke regels gelden voor mijn elektrische fiets (e-bike)?
Het vragen om, of bespreken/geven van tips & tricks om deze beperkingen te omzeilen wordt gezien als opvoeren en is, net als software cracks, illegaal en niet toegestaan op het forum. Dergelijke berichten worden derhalve direct (en doorgaans volledig) verwijderd.
Wordt een vraag gesteld ivm het omzeilen van deze beperkingen, rapporteer dan het betreffende bericht en ga er niet inhoudelijk op in. Hierdoor voorkomen we discussies over het grijze gebied en of de betreffende inhoud wel/niet ok is.
Het is niet de bedoeling om te vragen naar, en het delen van referral codes. Er is een specifieke subforum voor actiecodes waar het eea gedeeld of gevonden kan worden.
In Nederland is bij wet vastgelegd dat een e-bike geen ondersteuning mag geven boven de 25 km/u en een speed-pedelec geen trapondersteuning mag geven boven de 45km/u: Welke regels gelden voor mijn elektrische fiets (e-bike)?
Het vragen om, of bespreken/geven van tips & tricks om deze beperkingen te omzeilen wordt gezien als opvoeren en is, net als software cracks, illegaal en niet toegestaan op het forum. Dergelijke berichten worden derhalve direct (en doorgaans volledig) verwijderd.
Wordt een vraag gesteld ivm het omzeilen van deze beperkingen, rapporteer dan het betreffende bericht en ga er niet inhoudelijk op in. Hierdoor voorkomen we discussies over het grijze gebied en of de betreffende inhoud wel/niet ok is.
Het is niet de bedoeling om te vragen naar, en het delen van referral codes. Er is een specifieke subforum voor actiecodes waar het eea gedeeld of gevonden kan worden.