Ik zie een foto maar mis verder de details wat er op zit en hoe je dit hebt gedaan en waar je het hebt gekocht ?ThJ schreef op maandag 25 december 2023 @ 16:24:
Dit is mijn oplossing voor het achterlicht 600 pro
[Afbeelding]
600 met andere stuurpen of 600 pro?
400 is niet niks…
En als je accu minder wordt van de 600 kun je die niet vervangen. Nog mensen die de powerbank hebben gekocht?
400 is niet niks…
En als je accu minder wordt van de 600 kun je die niet vervangen. Nog mensen die de powerbank hebben gekocht?
[ Voor 44% gewijzigd door Joel22 op 09-01-2024 06:59 ]
Ik ben voor de 600 gegaan. Ik vond €400 een te groot verschil voor de uitneembare accu, beetje meer range, verhoogde pen en ingebouwde lamp.Joel22 schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 06:38:
400 is niet niks…
Een niet vervangbare accu kan lastig zijn, als de accu minder wordt. Maar ik denk dat de power bank dan een prima oplossing kan zijn. Waarschijnlijk kost een nieuwe accu net zoveel als de power bank.
Denk dat je voor jezelf moet afwegen of je het die €400 meer waard vind en of je de zekerheid wilt hebben om een accu mogelijk in de toekomst te kunnen vervangen.
Hopelijk heb je hier wat aan.
Mocht het nodig zijn, dan is ook de accu van de CGO600 vervangbaar.
https://www.tenways.com/n...-i-replace-it-when-needed
goed om te weten!Tammo Tenways schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 08:51:
Dan heb je nu een bezwaarpunt minderJoel22 schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 06:38:
[ Voor 30% gewijzigd door G-Mono op 09-01-2024 08:55 ]
Goedemorgen allemaal,
Als het goed is krijg ik vandaag mijn CGO800S binnen.
Nou ben ik op zoek naar een degelijk slot (ringslot) voor deze fiets.
Welke kan ik hier het beste voor aanschaffen en past mooi op de fiets?
En moet ik daar dan extra bevestigingsmateriaal voor kopen of zit dat er vaak bij?
En mensen ervaringen met fietstassen?
Ik hoor graag tips van jullie! Ook voor meer tips voor eventuele accessoires.
Bedankt alvast!!
En moet ik daar dan extra bevestigingsmateriaal voor kopen of zit dat er vaak bij?
Bedankt alvast!!
[ Voor 10% gewijzigd door Vphxxx op 09-01-2024 10:30 ]
Heb de 600 pro, maar geldt natuurlijk oo kvoor de 800s, deze had ik tijdje terug deze post gedaan:Vphxxx schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 10:20:
Goedemorgen allemaal,
Bedankt alvast!!
en boodschappentassen zijn deze heel handig: https://copenhagenbags.com/nl-nlLuNaTiC schreef op donderdag 20 april 2023 @ 10:27:
Mocht iemand nog iets van een fietstas willen op zijn bagagedrager, kan ik https://newlooxs.nl/producten/collectie/ wel tippen.
Ik vind de meeste fietstassen behoorlijk lomp/groot/oubollig dus ik was een beetje op zoek naar een bescheiden formaat en toch een beetje hip.
Heb er twee gekocht:
https://newlooxs.nl/product/varo-messenger/
Deze is voor dagelijks woon-werkverkeer, een mooie laptoptas. Zelfs nog wat minder bulky dan de laptoptas die ik van de zaak er bij kreeg
En deze erbij voor incidenteel gebruik, kleine boodschap, een ritje ergens heen waarbij het handig is om een tas te hebben:
https://newlooxs.nl/product/cameo-messenger/
My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens
Je hebt natuurlijk je standaard fietstassen, maar voor werk zocht ik iets anders. Een compacte rugzak die je wel kan monteren op je bagage drager. Deze heb ik nu:Vphxxx schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 10:20:
Bedankt alvast!!

Ik ben er erg tevreden mee, zit niet extreem comfortable als rugzak maar voor korte periodes is het perfect. Die kleur rood is ook erg mooi!
Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca
Joel22 schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 06:38:
400 is niet niks…
Klopt inderdaad. Ook na de garantieperiode zijn er gelukkig mogelijkheden voor een vervangende accu.Tammo Tenways schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 08:51:
"We will provide replacement batteries for free within the 2-year warranty for all our e-bikes. Even if your e-bike's battery is dead after 2 years, you can still purchase a new battery from us by contacting our technical support at support@tenways.com."
Ik ga zelf voor de CGO600 met een andere stuurpen. Levering staat voor morgen gepland!
[ Voor 30% gewijzigd door crunchytail op 09-01-2024 15:45 ]
de vraag is natuurlijk wel wanneer is de baterij stuk? degradatie is te verwachten en zal door gebruik optreden. maar op welk moment gaan ze hem vervangen. moeilijke vraag natuurlijk en vooral moeilijk aan te tonen door de gebruiker.
Jazeker, ik ben na lang zoeken op de Newlooks Vario backpack uitgekomen, hier kan ook mijn laptop in.Vphxxx schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 10:20:
Goedemorgen allemaal,
Bedankt alvast!!
Ik heb hem uiteindelijk nieuwe weten te scoren op MP voor €50, de mevr vond hem tegroot. Ok hij is groot, maar voor mij super handig, mijn ingeklapte helm past er ook gewoon in, en laptop en broodtrommel. En waterdicht.
https://newlooxs.nl/product/varo-backpack/
:strip_exif()/f/image/9ngHM8NkqiqicFfB2eM7wfC7.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/BYYF7roOcpGeO0AaOwb50vhd.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/mLr7tLWAOoOMwV7j0dV3Ax7z.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/hBAXUCFhSxu1RspIno9rNmWb.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/a20qbKuWhuQL3PVqAebNWD95.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik neem aan dat de Pannier Bag alleen kan in samenwerking met een rear carrier? Ik zie op de foto’s niet zo goed hoe de ‘panier bag’ is bevestigd.
Met jouw lengte wil je gewoon de XL
My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens
Voor een comfortabele zithouding heb je sowieso de XL nodig.Joel22 schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 19:13:
Ik ben 1.93. Waarmee zit ik het ‘minst’ gebogen de L of XL of maakt dat niet uiten is het vooral kwestie van stuurpen?
Een XL is voor 1.93 (ben ook zo lang) prima maar zeker niet groot oid, bij andere merken is de Tenways XL gewoon een L. Met stuurpen kom je een eindje maar het blijft een sportiever model.Joel22 schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 19:13:
Ik ben 1.93. Waarmee zit ik het ‘minst’ gebogen de L of XL of maakt dat niet uiten is het vooral kwestie van stuurpen?
Maar als je echt rechter op wil zitten zou ik een 800 of ander meer klassiek model aanraden
Ik heb zelf bij oplevering van mijn 600 pro (ook XL, ben zelf 1.92m nl) er een stuur op laten monteren van een 800.
Die vervolgens zelf meer rechtop gezet en dat is voor mij meer dan voldoende om comfortabel rechtop te fietsen.
Kan natuurlijk elk ander willekeurig stuur zijn, het gaat dan denk ik vooral om dat je niet een recht stuur neemt maar met een kromming, zodat je met je handen/armen wat minder ver vooruit hoef te buigen.
Zie ook:
Die vervolgens zelf meer rechtop gezet en dat is voor mij meer dan voldoende om comfortabel rechtop te fietsen.
Kan natuurlijk elk ander willekeurig stuur zijn, het gaat dan denk ik vooral om dat je niet een recht stuur neemt maar met een kromming, zodat je met je handen/armen wat minder ver vooruit hoef te buigen.
Zie ook:
LuNaTiC schreef op maandag 3 april 2023 @ 08:21:
Vandaag eerste ritje naar mijn werk gemaakt op mn 600 cgo pro. Ik moet de Lekbrug over bij Vianen en die kan pittig zijn bij bepaalde winderige en regenachtige weerstoestanden
Maar vandaag was het lekker zonnig en droog, wel fris, maar ik roetstje er met standje 1 moeiteloos eroverheen. Ook daarna langs de parallelweg richting industrieterrein ga je een tijdje met een lichte helling omhoog, maar het fietst heerlijk zo
Nu dus met mijn stuur van de CGO 800 die ik wat meer rechtop heb gezet. Het voelt nu echt veel meer alsof je op een stadsfiets fietst.
Geen spijt van mijn keuze!
Heb je dan ook de stuurpen en schermpje van de 800 op je 600 pro?LuNaTiC schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 10:15:
Ik heb zelf bij oplevering van mijn 600 pro (ook XL, ben zelf 1.92m nl) er een stuur op laten monteren van een 800.
Zie ook:
[...]
Schermpje sowieso niet, dat is gewoon van de 600 pro. Stuurpen geen idee eigenlijk.voorstad schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 10:17:
[...]
Heb je dan ook de stuurpen en schermpje van de 800 op je 600 pro?
Ik heb dit probleem ook. Heb jij ooit een oplossing gevonden? Daarnaast ervaar ik ook een soort vibrerend gevoel in de pendalen tijdens het trappen. Net alsof ik op een bosweg fiets, maar ik fiets over asfalt.Gizz schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 08:34:
Hebben jullie soms ook dat tijdens het trappen (vooral als je nog niet op 25 km/u kruissnelheid bent, lijkt het) je opeens een klein beetje doorschiet? Alsof er 1 tandje op het tandwiel overgeslagen wordt.
Voelt vergelijkbaar als schakelen met een naafversnelling; 1x een 'tak!' geluid, paar cm dat je in de lucht trapt/geen weerstand hebt en dan pakt ie 'm weer.
Gebeurt mij nu ongeveer 1x per enkele reis tussen werk en thuis (17km).
Ik ben nu met support in gesprek
[ Voor 10% gewijzigd door Boomblad5 op 10-01-2024 13:31 ]
Nee, ik heb maar leren leven met af en toe een knal en een stuk doorschieten. Het lijkt in ieder geval niet erger te worden (heb nu bijna 4000km op de teller).Boomblad5 schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 13:27:
[...]
Ik heb dit probleem ook. Heb jij ooit een oplossing gevonden?
Mocht jij wel energie steken in dit bespreken met de support en tot een oplossing komen, dan hoor ik het graag
Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX
En mocht het ooit zover komen:crunchytail schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 15:40:
[...]
[...]
Klopt inderdaad. Ook na de garantieperiode zijn er gelukkig mogelijkheden voor een vervangende accu.![]()
"We will provide replacement batteries for free within the 2-year warranty for all our e-bikes. Even if your e-bike's battery is dead after 2 years, you can still purchase a new battery from us by contacting our technical support at support@tenways.com."
Ik ga zelf voor de CGO600 met een andere stuurpen. Levering staat voor morgen gepland!
https://www.facebook.com/...ermalink/636961848173238/
Met een simpele Philips schroevendraaier, inbussleutel en tangetje voor de tiewraps, lijkt mij dit prima zelf uit te voeren.
Video:
YouTube: Battery Removal for TENWAYS CGO600
[ Voor 5% gewijzigd door F41R op 10-01-2024 20:56 ]
Tof gedaan! Heb je meer foto's of info hoe je dit gedaan hebt? Het lijkt alsof hij in het spatbord gemaakt is. Hij lijkt op de Curina C-lite spatbord met led.ThJ schreef op maandag 25 december 2023 @ 16:24:
Dit is mijn oplossing voor het achterlicht 600 pro
[Afbeelding]
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/GBT1zoO24m8Va9WSQBq9n9Dq.jpg?f=user_large)
[ Voor 20% gewijzigd door mikeconcept op 11-01-2024 00:34 ]
Waar heb je dat stuur besteld?LuNaTiC schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 10:15:
Zie ook:
[...]
Die keuze hangt onder meer af van je gebruiksdoel. Als je grote afstanden wil gaan fietsen is de grotere accucapaciteit van de Pro interessant. Maak je voornamelijk korte ritten in de stad, dan is de reguliere 600 weer een prima keuze. Ik ben zelf voor die laatste gegaan (vandaag geleverd).Joel22 schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 00:25:
Ik ben er bijna uit het gaat de 600 worden. Of kan iemand mij nog overtuigen waarom ik de 600 pro moet nemen voor 600 euro meer? ALs het verschil 200 was geweest had ik wel de pro gedaan, maar door de discount is het nu 600 .
Als ik de site moet geloven dan verdwijnt de "kerstkorting" na vandaag, dus ik zou wel snel beslissen als ik jou was.
Heb het geheel bij Fietsenwinkel.nl gekocht/besteld. Zij kwamen zelf met het advies en voorstel om het zo te doen (toen ik aangaf de sportieve houding met het originele stuur toch wat te onprettig te vinden).
Dus wel blij dat het zo opgelost is. Gemak en comfort gaat hier dan toch ff net voor de looks
Tenways CGO009. Nieuwe Tenways fiets aanstaande in maart. Lijkt deels een rip-off van Cowboy. Riem, accu in framebuis (niet achter zadelbuis zoals Cowboy, wel achterlicht, voorlicht redelijk gelijk aan dat van CGO 600 Pro), C9 achterwielmotor ongeveer 40 Nm van 'eigen makelij', geen display maar app op telefoon en GPS module, Olive green, Midnight black zwart en Ice blue. Prijs naar verluid rond de EUR 2400,- .
Het lagere model heeft een powerbank-optie. Misschien dat deze later wordt gepresenteerd of komt te vervallen.
:strip_exif()/f/image/bLnv8QROp1X8N4LSKo25r8x0.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/FAw0WnSvbe9YTkJO6CAc4ngl.jpg?f=fotoalbum_large)
Het lagere model heeft een powerbank-optie. Misschien dat deze later wordt gepresenteerd of komt te vervallen.
:strip_exif()/f/image/bLnv8QROp1X8N4LSKo25r8x0.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/FAw0WnSvbe9YTkJO6CAc4ngl.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/HvDc0AuSqmJztzBiQFcjjnMK.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 62% gewijzigd door ctch22 op 06-02-2024 18:32 ]
Dat hoge model ziet er op de tekening wel mooi uit.ctch22 schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 19:02:
Nieuwe Tenways fiets aanstaande in de komende weken. Lijkt deels een rip-off van Cowboy. Riem, accu in framebuis (niet achter zadelbuis zoals Cowboy, wel achterlicht, voorlicht redelijk gelijk aan dat van CGO 600 Pro), achterwielmotor, geen display maar app op telefoon. Prijs naar verluid rond de EUR 2000,-
De Cargo-bike (niet op afbeeldingen, zie eerder dit topic ctch22 in "Het grote Tenways E-Bike topic") heeft vertraging opgelopen maar de verwachting is dat deze ergens in de loop van dit jaar op grotere schaal wordt geproduceerd. Prijs ca. EUR 5000,-
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Oink
Past dat ook zonder de riem en tandwiel upgrade die je hebt gedaan? Het ziet er wel dik uit zo.studio lodewijk schreef op donderdag 14 december 2023 @ 17:25:
Ok laatste update, 2.35mm banden passen dus.
Aan de voorkant geen probleem aan de achterkant met het achterwiel bijna helemaal naar achter dan past het spatbord niet tenzij je met een dremel de verdikking/versteviging weg slijpt wat ik dus heb gedaan en dan past het! Je moet er wat voor over hebben. 😁
[Afbeelding]
Hopelijk kan ik je hier mee helpen, https://www.aliexpress.co...p__mFHf24M__1705150974227bram116 schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 12:10:
Hallo,
Is er toevallig iemand die weet waar ik in Nederland een verlengkabel kan kopen voor het display van de 600 pro? Het is volgensmij een m6 connector, maar kan alleen maar grotere connectors vinden.[Afbeelding]
Heb hier zelf voor mijn Veloretti Ace one kabeltjes gekocht maar zijn van prima kwaliteit. Succes 🤞
Dank hiervoor en interessant. Ik sta op het punt om een fiets te bestellen, maar geen haast - dus goed om dit even af te wachten. Wat is de bron eigenlijk?ctch22 schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 19:02:
Nieuwe Tenways fiets aanstaande in de komende weken. Lijkt deels een rip-off van Cowboy. Riem, accu in framebuis (niet achter zadelbuis zoals Cowboy, wel achterlicht, voorlicht redelijk gelijk aan dat van CGO 600 Pro), achterwielmotor, geen display maar app op telefoon. Prijs naar verluid rond de EUR 2000,-
De Cargo-bike (niet op afbeeldingen, zie eerder dit topic ctch22 in "Het grote Tenways E-Bike topic") heeft vertraging opgelopen maar de verwachting is dat deze ergens in de loop van dit jaar op grotere schaal wordt geproduceerd. Prijs ca. EUR 5000,-
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
R.D50
Ik heb eerst dit forum gevolgd en toen een Comate gekocht, zelfde idee, betere zithouding en betere parts. Vooral ook mooier maar smaken verschillen.
Comatebikes.com
Comatebikes.com
Ik ben om dezelfde redenen ook voor de Comate gegaan. Heerlijke fiets.
In het begin van dit topic werd er gesproken over dealers. Hoe is het daarmee?
De website geeft alleen Indiegogo als optie.
Hier kun je ze vinden.voorstad schreef op zondag 14 januari 2024 @ 17:40:
Ik heb zelf mijn CGO600 op de site van Tenways besteld. Deze week ontvangen. Had zelf geen zin om te sleutelen, dus de doos direct even naar een Tenways dealer in de buurt gebracht. Daar in elkaar laten zetten (5 tientjes) + een andere stuurpen en een slot laten monteren.
Oeps, deze vraag was voor het Comate forum bedoeld...voorstad schreef op zondag 14 januari 2024 @ 17:40:
Goedemiddag allen,
Ik zag op mijn nieuwe cgo800s een dikke kras aan de binnenkant van de voorvork. Daar waar het wiel in valt. Nou is de kras dus niet zichtbaar. Echter. Kan het kwaad wanneer dit dus vochtig en smerig wordt?
Ik zag op mijn nieuwe cgo800s een dikke kras aan de binnenkant van de voorvork. Daar waar het wiel in valt. Nou is de kras dus niet zichtbaar. Echter. Kan het kwaad wanneer dit dus vochtig en smerig wordt?
ligt er een beetje aan of het tot het metaal is of enkel de lak laag. in beide gevallen kan je support een berichtje doen die sturen je dan een flesje verf op om het bij te plekkenVphxxx schreef op maandag 15 januari 2024 @ 13:28:
Goedemiddag allen,
In bezit sinds jun 2023, 3 x per week 7 km enkele reis. Nog steeds ben ik elke dag weer superblij met mijn Tenways 600Pro.
:fill(white):strip_exif()/f/image/jsbhDr1UzIFyaEV75QjKvGx3.png?f=user_large)
Heb je dat online aangekaard? Lijkt mij ook super! Of ben je naar een fysieke winkel gegaan?LuNaTiC schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 08:18:
[...]
Heb het geheel bij Fietsenwinkel.nl gekocht/besteld. Zij kwamen zelf met het adviesge en voorstel om het zo te doen (toen ik aangaf de sportieve houding met het originele stuur toch wat te onprettig te vinden).
Dus wel blij dat het zo opgelost is. Gemak en comfort gaat hier dan toch ff net voor de looks
Bij een fysieke winkel, in Utrecht!Joel22 schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 16:22:
[...]
Heb je dat online aangekaard? Lijkt mij ook super! Of ben je naar een fysieke winkel gegaan?
Goed geholpen, kwam eigenlijk met het idee om voor de CGO 800 te gaan aangezien die wel veel meer rechtop rijdt, maar de medewerker raadde me dit met klém af met mijn lengte.
Dus dit was zijn suggestie en werd gewoon gratis als service geregeld
Nice! En heb je nu de gewone 600? Of pro?LuNaTiC schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 17:22:
[...]
Bij een fysieke winkel, in Utrecht!
Goed geholpen, kwam eigenlijk met het idee om voor de CGO 800 te gaan aangezien die wel veel meer rechtop rijdt, maar de medewerker raadde me dit met klém af met mijn lengte.
Dus dit was zijn suggestie en werd gewoon gratis als service geregeld
[ Voor 4% gewijzigd door Joel22 op 16-01-2024 19:15 ]
Ik heb de Pro, for what it's worth!
Hallo allen,
in dit topic vond ik van een andere gebruiker het volgende probleem:
"Ik merk dat wanneer ik rem, er wat speling zit bij de voorvork / stuurstang. Het is bij de zwarte ring, bij het frame. Deze beweegt wat naar voren en naar achteren, goed merkbaar als je de voorrem inknijpt en dan de fiets naar voren duwt lichtjes."
:strip_exif()/f/image/rzBrHNJFDlTrihmLs8jQ8Zqm.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik heb hetzelfde met mijn CGO800S echter, waar draai ik daar de stuurpen aan?
Bedankt alvast.
in dit topic vond ik van een andere gebruiker het volgende probleem:
"Ik merk dat wanneer ik rem, er wat speling zit bij de voorvork / stuurstang. Het is bij de zwarte ring, bij het frame. Deze beweegt wat naar voren en naar achteren, goed merkbaar als je de voorrem inknijpt en dan de fiets naar voren duwt lichtjes."
:strip_exif()/f/image/rzBrHNJFDlTrihmLs8jQ8Zqm.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik heb hetzelfde met mijn CGO800S echter, waar draai ik daar de stuurpen aan?
Bedankt alvast.
Heb dat zelf opgelost
Er staat een filmpje op Youtube van Peerenboom over hoe je dat simpel oplost. (YouTube: SPELING/KRAAK AHEAD BALHOOFD VERHELPEN: Zo doe je dat)
Er staat een filmpje op Youtube van Peerenboom over hoe je dat simpel oplost. (YouTube: SPELING/KRAAK AHEAD BALHOOFD VERHELPEN: Zo doe je dat)
Ok, na alle positieve berichten heb ik de knoop doorgehakt en ga ik een 600 pro aanschaffen. Iemand een referral code voor mij?
DM verzondenmcgaag schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 10:54:
Ok, na alle positieve berichten heb ik de knoop doorgehakt en ga ik een 600 pro aanschaffen. Iemand een referral code voor mij?
Hoe is de tenways 600 motor met fikse tegenwind? Sterk genoeg?
@Joel22 ik heb er weinig problemen mee. Ik woon in Zeeland dus krijg genoeg wind en heb nooit problemen. Tijdens stormen kom het wel eens voor dat je de 25 niet haalt maar kom zelf dan nog zonder veel moeite aan de 20 km/h.
Iemand nog tips voor alternatieve handvatten voor een cg600? Krijg elke keer na ongeveer drie kwartier fietsen toch een beetje last van slapende handen. Heb nu al ergonomische handvatten erop zitten (deze) maar daar heb ik het helaas nog steeds mee.
Heb ook al een verstelbare stuurpen maar ongeacht de hoogte blijf ik er last van houden.
Heb ook al een verstelbare stuurpen maar ongeacht de hoogte blijf ik er last van houden.
Hebben jullie een ringslot op je tenways laten monteren of gewoon een losse ketting?
Ik heb nu de tenways 600 in de bestelling met 800s stuur en rear carrier.
Ringslot kan gewoon je moet enkel even rekening houden dat er geen gaten op zitten voor normale montage. Je hebt dit systeem nodig.Joel22 schreef op zondag 21 januari 2024 @ 11:09:
Hebben jullie een ringslot op je tenways laten monteren of gewoon een losse ketting?
Bekijk Axa Flex mount op kaart - SL951 op: https://www.bol.com/nl/p/...socialshare_pdp_iphoneapp
Daarnaast moet het ringslot voldoende groot zijn de banden zijn namelijk wel vrij breed.
Ik heb deze.
Bekijk AXA Imenso Large Ringslot - Extra Breed - Geschikt voor Ballondbanden - ART2 - Zwart op: https://www.bol.com/nl/p/...socialshare_pdp_iphoneapp
Losse art 2 ketting gezien ik de fiets toch ergens aan vast moet monteren, art 2 was ook verzekeringstechnisch voldoende. Wellicht nog een extra kleine ketting, of beugelslot(tje) voor er bij, maar daar denk ik nog over na.Joel22 schreef op zondag 21 januari 2024 @ 11:09:
Bij de lokale Tenwaysdealer kon ik zowel kiezen voor AXA-ringsloten als van het merk ABUS. Ik heb deze laten monteren op mijn CGO600:Joel22 schreef op zondag 21 januari 2024 @ 11:09:
Abus ringslot Amparo 4650S ART 2 +
Abus montageset ringslot universeel
Daarnaast gebruik ik nog een Abus Iven 8210 kettingslot.
[ Voor 8% gewijzigd door crunchytail op 21-01-2024 13:12 ]
Op dit moment heb ik wat problemen met de gco600 pro. Hierom moest ik de freewheel schoonmaken waarvoor ik het achterwiel moest verwijderen. Ik krijg alleen met geen mogelijkheid de stroomkabel opnieuw ingeplugd. Er lijkt ook geen connector aanwezig zoals in dit filmpje van de gco800 YouTube: Rear wheel installation CGO 800S:strip_exif()/f/image/tRqZXrBiyIo5tNdsgAYFUHz8.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/tRqZXrBiyIo5tNdsgAYFUHz8.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/sR5m3lJ886co886fuC5v1H0A.jpg?f=fotoalbum_large)
@Boomblad5
Ik heb hem ook een keer losgehad ivm een storing. Uiteindelijk bleek het de ecu in de motor zelf te zijn die overleden was.
Terug erin krijgen gaat, maar je moet heel goed kijken naar de layout van de pinnen. Je hebt namelijk 3 grotere / dikkere pinnen op de stekker en die moeten in de gaten in de rode cirkels .
Ik heb hem ook een keer losgehad ivm een storing. Uiteindelijk bleek het de ecu in de motor zelf te zijn die overleden was.
Terug erin krijgen gaat, maar je moet heel goed kijken naar de layout van de pinnen. Je hebt namelijk 3 grotere / dikkere pinnen op de stekker en die moeten in de gaten in de rode cirkels .
:strip_exif()/f/image/RZpJRCmzQT1yBMXr8fVkCteb.jpg?f=fotoalbum_large)
Inmiddels ben ik er achtergekomen dat wanneer je het kapje er af schroeft bij de pendelen je de connector terug kan duwen! Nu werkt het weerColini schreef op zondag 21 januari 2024 @ 22:54:
@Boomblad5
[Afbeelding]
Ik heb deze er op zittenJoel22 schreef op zondag 21 januari 2024 @ 11:09:
https://www.giga-bikes.nl...steekketting-art-2-zwart/
en inderdaad vastgezet met de axa flex mount
https://www.giga-bikes.nl...-kunststof-zwart-2-stuks/
:strip_exif()/f/image/1KjfiW3BtaVTqVuDdLKeB7L4.jpg?f=fotoalbum_large)
Poolse sleutel is al achterhaald.
Uit onderzoek naar fietsendieven in Zwolle twee jaar geleden bleek dat AXA Defender-ringsloten gemakkelijk te kraken zijn met wat een ‘Poolse sleutel’ wordt genoemd. De politie gaf dit door aan Axa. Het bedrijf uit Veenendaal zegt dat na de waarschuwing door de politie de sloten meteen zijn aangepast.
https://www.fietsersbond....ten-en-de-poolse-sleutel/
https://www.fietsersbond....fstal-zeven-handige-tips/
Uit onderzoek naar fietsendieven in Zwolle twee jaar geleden bleek dat AXA Defender-ringsloten gemakkelijk te kraken zijn met wat een ‘Poolse sleutel’ wordt genoemd. De politie gaf dit door aan Axa. Het bedrijf uit Veenendaal zegt dat na de waarschuwing door de politie de sloten meteen zijn aangepast.
Ja, toen heeft iedereen ook gelijk een nieuw slot gekochtmarcusmat schreef op maandag 22 januari 2024 @ 16:38:
Dat kun je niet stellen. Het is een blijvend kat-en-muis-spel tussen de boefjes en de slotenfabrikanten.marcusmat schreef op maandag 22 januari 2024 @ 16:38:
De sloten worden doorontwikkeld en de “Poolse sleutel“ ook.
Weet iemand wanneer de Tenways CGO800s Pro op de markt komt? Zelf van plan om de CGO800s te kopen, maar in dit forum gelezen dat de verbeterde versie eraan zit te komen en vind het prima om nog even te wachten. Ik ben ook erg benieuwd wat de verbeteringen zijn, naast de verzwaarde bagagedrager.
CGO600 pro was in april vorig jaar dus misschien rond die tijd
Uiteindelijk
Tenways 600 + rear carrier + licht + 800s stuur voor 1287,95 inclusief thuisbezorgd.
Moest wel 90 voor stuur betalen en ging 100 af voor de studentenactie. Maar volgens mij wel netjes.
Heb de xl grey variant en de rear carrier is toch om een tas o.i.d. te vervoeren.
Ik vond 600 euro teveel om voor de pro te gaan.
Tenways 600 + rear carrier + licht + 800s stuur voor 1287,95 inclusief thuisbezorgd.
Moest wel 90 voor stuur betalen en ging 100 af voor de studentenactie. Maar volgens mij wel netjes.
Heb de xl grey variant en de rear carrier is toch om een tas o.i.d. te vervoeren.
Ik vond 600 euro teveel om voor de pro te gaan.
zeker met de aanbiedingen die er momenteel zijn is de ''normale'' 600 echt een hele goede deal
is dit een beetje betrouwbaar? de CGO800 was rond deze tijd vorig jaar gereleased, dus misschien niet zo gek dat ctch22 zegt dat het in de komende weken zal komen? Wat denken julliectch22 schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 19:02:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Het is niet zo'n gekke gedachte dat nieuwe fietsen zo net voor het voorjaar gelanceerd worden wanneer het weer warmer wordt. Net als wanneer veel (oudere) fietsmodellen in het najaar afgeprijsd worden om van de oude voorraad af te komen.Bengaal schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 13:22:
[...]
is dit een beetje betrouwbaar? de CGO800 was rond deze tijd vorig jaar gereleased, dus misschien niet zo gek dat ctch22 zegt dat het in de komende weken zal komen? Wat denken jullie
Dus de kans is aanwezig dat deze nieuwe modellen binnenkort zullen komen.
Oink
Heb je toevallig een foto van je fiets? Ik bedacht me ik kan wel mooi een 800s stuur erop laten monteren, maar de pro heeft een verstelbare stuurpen de normale 600 niet. Als ik dus alleen een ander stuur krijg, maar geen pen schiet het geheel niet zo op ben ik bang.
Zoeken op mn username… al meerdere malen gepost
Lijkt erop of men eerst een ander model gaat presenteren (die kruising Cowboy-Van Moof). Er was sprake van een 800s Pro maar uiteraard kan er een ander plan worden gemaakt. Dus geen idee wanneer de opvolger komt.pipo01 schreef op maandag 22 januari 2024 @ 19:43:
Weet iemand wanneer de Tenways CGO800s Pro op de markt komt? Zelf van plan om de CGO800s te kopen, maar in dit forum gelezen dat de verbeterde versie eraan zit te komen en vind het prima om nog even te wachten. Ik ben ook erg benieuwd wat de verbeteringen zijn, naast de verzwaarde bagagedrager.
De Cargo 1 (960 Wh accu, Bafang M600 100 Nm, en enviolo heavy duty, EUR 4999,-) in zwart en groen (met accessoire een huif) worden vanaf maart geproduceerd in grotere aantallen. Eerste batch pre-order is uitverkocht.
Een van iemand hier die wel eens een Error 8 op zijn scherm kreeg? Mijn ervaring komt redelijk overeen met anderen die Error 21 te zien kregen, maar ik krijg dus vrijwel continu Error 8 te zien. Lees echter amper verhalen over "Error 8".
Tegenwind gaat nog wel. 24-25 km/u. Dan nog een heuvel op is teveel van het goede merk ik. Maar goed dat komt niet veel voor.Joel22 schreef op zaterdag 20 januari 2024 @ 19:17:
Hoe is de tenways 600 motor met fikse tegenwind? Sterk genoeg?
Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca
Onderdeel van achterlichtje?Pieter1988 schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 22:42:
[Afbeelding]
Hi! Ik vond dit rond de fiets in de schuur het lijkt van de fiets te komen maar geen idee waar. Wellicht weet iemand wat het is?
Knip
[ Voor 93% gewijzigd door Notna op 25-01-2024 20:23 . Reden: Referrals zijn niet toegestaan ]
Dit is idd de reactie van Tenways nadat ik vroeg hoe het zat met een nieuwe release. Maart of April zeggen ze, dus nog even wachtenctch22 schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 18:41:
[...]
Lijkt erop of men eerst een ander model gaat presenteren (die kruising Cowboy-Van Moof). Er was sprake van een 800s Pro maar uiteraard kan er een ander plan worden gemaakt. Dus geen idee wanneer de opvolger komt.
De Cargo 1 (960 Wh accu, Bafang M600 100 Nm, en enviolo heavy duty, EUR 4999,-) in zwart en groen (met accessoire een huif) worden vanaf maart geproduceerd in grotere aantallen. Eerste batch pre-order is uitverkocht.
/f/image/U3Nn0IvNB25XfXxH2tBqIUgW.png?f=fotoalbum_large)
@Bengaal Mooi die bevestiging. Denk alleen dat dit het model betreft wat ik eerder postte. De opvolger van de 800s komt (eventueel, want misschien heeft men andere keuzes gemaakt) een tijd daarna zo vermoed ik (maar kan het uiteraard mis hebben).
Ik zou het stuur van de CGO 800 wat willen verhogen. Iemand een idee of dit mogelijk en zo ja, hoe ik dat zou kunnen doen?
-- Liever 1 keer met sneeuwwitje dan zeven keer met de dwergen --
Ja, stuur van de 800 kan je eenvoudig verhogen, ik heb voor mijn vriendin haar fiets hiervoor deze verhoger gebruikt https://www.giga-bikes.nl...ter-286-115-286-mm-zwart/
Aan de onderkant van de stuurpen kan je het schermpje losschroeven met een klein schroefje. Daarna kan je het schermpje aan de kant duwen en zie je een imbus schroef. Deze helemaaal losschroeven, de twee klemschroeven aan de zijkant van de stuurpen een klein beetje losdraaien, en je pakt het stuur er zo vanaf.
Ik heb die stuurverhoger aan de dunne kant een milimeter of 5 afgezaagd, zodat ik net 1 ophoogring minder kon gebruiken.
Aan de onderkant van de stuurpen kan je het schermpje losschroeven met een klein schroefje. Daarna kan je het schermpje aan de kant duwen en zie je een imbus schroef. Deze helemaaal losschroeven, de twee klemschroeven aan de zijkant van de stuurpen een klein beetje losdraaien, en je pakt het stuur er zo vanaf.
Ik heb die stuurverhoger aan de dunne kant een milimeter of 5 afgezaagd, zodat ik net 1 ophoogring minder kon gebruiken.
:strip_exif()/f/image/p5pCpnc9IWG5H8280HC0f3wL.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 23% gewijzigd door fritske1978 op 27-01-2024 11:05 ]
Dank voor de affiliate linkjes hier, maar krijg je nu 100 euro korting bij een bestelling van twee? Of moet je dan 2 keer bestellen?
Oh, ik zie nu dat het laatste linkje is weggemod, als iemand een nieuwe via DM kan sturen.. 🙃
Oh, ik zie nu dat het laatste linkje is weggemod, als iemand een nieuwe via DM kan sturen.. 🙃
[ Voor 27% gewijzigd door Yordi- op 27-01-2024 16:41 ]
DM verzondenYordi- schreef op zaterdag 27 januari 2024 @ 16:36:
Dank voor de affiliate linkjes hier, maar krijg je nu 100 euro korting bij een bestelling van twee? Of moet je dan 2 keer bestellen?
Je €50 korting per bestelling, dus niet per fiets.Yordi- schreef op zaterdag 27 januari 2024 @ 16:36:
Even klantenservice contacteren, ik kreeg ook korting op de tweede fiets, omdat ik mezelf geen linkje kan sturen
Ook ik ga een tenways 600pro aanschaffen, mede naar aanleiding van alle ervaringen in dit topic. Heeft iemand een referral code?
DM verzondenSander777 schreef op maandag 29 januari 2024 @ 22:40:
Ook ik ga een tenways 600pro aanschaffen, mede naar aanleiding van alle ervaringen in dit topic. Heeft iemand een referral code?
Kreeg net een email dat ze een nieuw model op 5 februari gaan lanceren. Lijkt inderdaad op een kruising Cowboy-Van Moof wat eerder genoemd was?Bengaal schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 18:52:
[...]
Dit is idd de reactie van Tenways nadat ik vroeg hoe het zat met een nieuwe release. Maart of April zeggen ze, dus nog even wachten[Afbeelding]
/f/image/0EMC6b5x5mRiLvUspcL9viJc.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 3% gewijzigd door G-Mono op 30-01-2024 12:04 ]
Als ik kijk naar de eerder geplaatste foto's in dit topic lijkt mij dit ook de bakfiets.
Knip
[ Voor 96% gewijzigd door Notna op 30-01-2024 17:02 . Reden: Hier zal je V&A voor moeten gebruiken :) ]
Ja lijkt de bakfiets.G-Mono schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 12:03:
[...]
Kreeg net een email dat ze een nieuw model op 5 februari gaan lanceren. Lijkt inderdaad op een kruising Cowboy-Van Moof wat eerder genoemd was?
Het nieuwe Urban-model heeft namelijk geen display, een ander stuur en geen voorvorkdemping voor zover ik weet.
[ Voor 3% gewijzigd door ctch22 op 30-01-2024 22:13 ]
Ik heb een tracking nummer gekregen die niet trackbaar lijkt, maar er staat bij “SFC”. Dat lijkt iets Chinees? Op de site staat dat de fietsen geleverd worden met DHL… hoe hebben jullie de CGO serie ontvangen?
Via DHL (een 600 Pro)Yordi- schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 17:37:
Ik heb een tracking nummer gekregen die niet trackbaar lijkt, maar er staat bij “SFC”. Dat lijkt iets Chinees? Op de site staat dat de fietsen geleverd worden met DHL… hoe hebben jullie de CGO serie ontvangen?
De cgo600 eind vorig jaar met dhl, de cgo800 dit jaar met ID-logistics. Die laatste had ook een sfc trackingcode die niet werkteYordi- schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 17:37:
Ja mijn cgo600 heeft er ook last van. Het is een connectie probleem tussen de computer en de motor. Bij de achterwiel zit het koppelstuk met een schroef. Probeer die los te maken en weer goed in elkaar te draaiien. Hopelijk verhelpt dat het probleem. Bij mij iig niet. Dus ik ben hele tijd met support bezig geweest. Ze sturen me nu een nieuwe motor om te checken of dat het probleem verhelpt.Huubertus schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 19:19:
Een van iemand hier die wel eens een Error 8 op zijn scherm kreeg? Mijn ervaring komt redelijk overeen met anderen die Error 21 te zien kregen, maar ik krijg dus vrijwel continu Error 8 te zien. Lees echter amper verhalen over "Error 8".

Ik heb geprobeerd om de draden in een ander positie te krijgen, maar soms heb ik dan wel een minuut verbinden, maar als ik dan fiets, trilt het en verlies ik de verbinding.
Rare is dat soms de display wel werkt, maar je geen ondersteuning krijgt en de snelheid ook niet wordt gemeten.
Let op:
In Nederland is bij wet vastgelegd dat een e-bike geen ondersteuning mag geven boven de 25 km/u en een speed-pedelec geen trapondersteuning mag geven boven de 45km/u: Welke regels gelden voor mijn elektrische fiets (e-bike)?
Het vragen om, of bespreken/geven van tips & tricks om deze beperkingen te omzeilen wordt gezien als opvoeren en is, net als software cracks, illegaal en niet toegestaan op het forum. Dergelijke berichten worden derhalve direct (en doorgaans volledig) verwijderd.
Wordt een vraag gesteld ivm het omzeilen van deze beperkingen, rapporteer dan het betreffende bericht en ga er niet inhoudelijk op in. Hierdoor voorkomen we discussies over het grijze gebied en of de betreffende inhoud wel/niet ok is.
Het is niet de bedoeling om te vragen naar, en het delen van referral codes. Er is een specifieke subforum voor actiecodes waar het eea gedeeld of gevonden kan worden.
In Nederland is bij wet vastgelegd dat een e-bike geen ondersteuning mag geven boven de 25 km/u en een speed-pedelec geen trapondersteuning mag geven boven de 45km/u: Welke regels gelden voor mijn elektrische fiets (e-bike)?
Het vragen om, of bespreken/geven van tips & tricks om deze beperkingen te omzeilen wordt gezien als opvoeren en is, net als software cracks, illegaal en niet toegestaan op het forum. Dergelijke berichten worden derhalve direct (en doorgaans volledig) verwijderd.
Wordt een vraag gesteld ivm het omzeilen van deze beperkingen, rapporteer dan het betreffende bericht en ga er niet inhoudelijk op in. Hierdoor voorkomen we discussies over het grijze gebied en of de betreffende inhoud wel/niet ok is.
Het is niet de bedoeling om te vragen naar, en het delen van referral codes. Er is een specifieke subforum voor actiecodes waar het eea gedeeld of gevonden kan worden.