Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeffreyDG
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 11-09 22:31
Hi,

Ik heb de XL framemaat van de CGO600Pro ondertussen een aantal maanden in mijn bezit en zag nu ineens dat er een L op de stang onder het zadel staat.

Zijn er meer mensen die de XL hebben maar een L hebben staan op het frame? Begin me nu toch af te vragen of ik niet de verkeerde heb gekregen…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F41R
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 25-01 13:03
JeffreyDG schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 12:35:
Hi,

Ik heb de XL framemaat van de CGO600Pro ondertussen een aantal maanden in mijn bezit en zag nu ineens dat er een L op de stang onder het zadel staat.

Zijn er meer mensen die de XL hebben maar een L hebben staan op het frame? Begin me nu toch af te vragen of ik niet de verkeerde heb gekregen…
Ik heb een L besteld en zie dit onder het zadel:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gLe_nghG_2op67IO9x91RMmiZMA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/32N75pScAmXgGNb2YoTR5sso.jpg?f=fotoalbum_large

M/L ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeffreyDG
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 11-09 22:31
F41R schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 17:15:
[...]

Ik heb een L besteld en zie dit onder het zadel:
[Afbeelding]

M/L ?
Toch maakt deze foto een hele hoop duidelijk (denk ik haha). Zie op de website van Tenways het volgende staan:

We offer three frame sizes for the CGO600 Pro:
M (500 mm) for riders of 165 ~ 180 cm (5'5" ~ 5'11")
L (540 mm) for riders of 180 ~ 195 cm (5'11" ~ 6'5")
XL (580 mm) for riders of > 195 cm (6'5")

En op jouw sticker (maat L) staat ML 54cm rechtsboven volgens mij. Dat zou dan overeenkomen met de L (540 mm). Zie nu ook op mijn fiets de L 58 cm staan.

Klinkt voor mij als de conclusie dat ze geen sticker hebben met XL erop :)

Thanks voor je foto!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Normaliter bij Giant of bijv Canyon is XL maat 60 (en die heb ik dan ook). Voor mij was de XL, 58 van Tenways dus ook wat aan de kleine kant. Misschien iets vanwege hun internationale insteek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mario52
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 06-09 07:35
Kan iemand mij vertellen hoe ik met de app voor de 800S in kan loggen?

De app vraagt om een wachtwoord die ik niet heb en ook niet aan kan maken omdat hij via de app ziet dat mijn email adres al geregistreerd is op de Tenways website maar daar kan ik enkel inloggen dmv een eenmalige 6 cijferige code die ik elke keer weer opnieuw van Shop (shop app) krijg via email.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Denyo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-09 22:07
@Mario52 Het makkelijkste is om uit te loggen op de website en dan opnieuw naar inloggen te gaan. Daar heb je ook de mogelijkheid om je wachtwoord te resetten.

Model Y LR 2023, 11kWp ☀️.O/W. Zappi 2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mario52
  • Laatst online: 06-09 07:35
Het is die betalings app (shop) waar de betaling mee gedaan is van de fiets die roet in het eten gooit.
Uiteindelijk een nieuw account aangemaakt op mijn vrouw haar gegevens en alles werkt nu gewoon.

Verwijderd

Hoe ligt fietsen die tenways (de 600 pro of 800s) Nou echt zonder ondersteuning?

Is er ergens nog een lijstje met mogelijke upgrades zoals betere banden, verlichting en dergelijke?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G-Mono
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 08-09 16:44
Verwijderd schreef op donderdag 30 november 2023 @ 08:09:
Hoe ligt fietsen die tenways (de 600 pro of 800s) Nou echt zonder ondersteuning?

Is er ergens nog een lijstje met mogelijke upgrades zoals betere banden, verlichting en dergelijke?
Vind het fietsen zonder ondersteuning prima, merk amper weerstand. Ik fietste laatst zonder dat ik het wist zonder ondersteuning en ik mist alleen het snel van stilstand gaan.

Upgrades die ik tot nu toe gedaan heb:
  • Ergon GP-1 Gripshift
  • Selle Royale On Athletic - zadel
  • M-wave Zadelpenklem 34,9 Mm Zwart - Zodat de zadel niet gestolen kan worden
  • Wil de bolts aanpassen, zodat het wiel niet gestolen kan worden
Verder heel tevreden over de fiets. Snelle ondersteuning. Ik had wat last van klemmende remmen, mag naar de lokale fietsenmaker en de bon insturen wat door hun vergoed wordt. _/-\o_

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• evleerdam
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 04:29

Ik herken wat @G-Mono schrijft. Zonder ondersteuning herken ik in z'n geheel geen weerstand, niet anders dan een normale fiets. Het klopt ook dat met name bij het optrekken het vrij zwaar aanvoelt, maar ik denk dat dat komt omdat er geen versnellingen op zitten. De cadans is ideaal rond de 20-25 km/u, dus vanuit stilstand is het vrij zwaar optrekken.

Ter info, heb zelf een CGO 600PRO, inmiddels zo'n 500km gereden. Ik heb zeker zo'n 10km gereden zonder ondersteuning, simpelweg om te testen.

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

• Xzito
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11-09 13:04
zo de CSO 600 binnen sinds zaterdag en vandaag de eerst echte rit gemaakt heb de XL model genomen ben zelf 190 maar ook lange benen zit perfect.

10+-KM gemaakt richting trein station vanochtend kleine 30 min over gedaan fiets en zit goed.

moest erg wennen aan de trap ondersteuning en trapte zelf teveel kracht en te snel vaak dus met ondersteuning op niv 1 was de beste optie hierdoor al vaak op de 25 - 27 KMH en dan voelt het zwaar omdat hij soort remt als de snelheid daarboven komt voor mijn gevoel

de Max 25 KM snelhied moet ik nog even wat voor vinden.

Twijfel nu wel of de pro had moeten nemen ? maar uiteindelijk 1151 betaald voor de 600 niet pro.

Tot nu toe 8/10 :) voor de fiets

[ Voor 9% gewijzigd door Xzito op 30-11-2023 11:26 ]

LOL EU: InXzitoWeTrust

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ricknr9
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 18:52
zeker met de black friday prijs is de cgo 600 echt een goede deal.
een stuur verhoger is voor niet te veel geld te bestellen en dan fietst hij erg vergelijkbaar.
zou zelf ook aanraden een ander zadel te nemen het standaard zadel is wat hard.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lolhozer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:17

Lolhozer

Cetero censeo birrum bibendum

Vandaag voor het eerst een klein rondje gefietst. Dat gaat lekker!

Ook de steile hellingen waar je op een normale fiets al snel teruggeschakeld naar de eerste of tweede versnelling trap je nu lekker omhoog in de laagste ondersteuningsstand.

De overgang naar 25+km/uur is inderdaad wat abrupt, betekend dus dat hij lekker ondersteund tot max snelheid. Prima wat mij betreft.

Binnenkort nog maar investeren in een bagagedrager en wat handvatten overzetten. En een goed slot.

Waarom? Omdat het kan!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rominovski
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 27-05 18:05
Xzito schreef op donderdag 30 november 2023 @ 11:25:

moest erg wennen aan de trap ondersteuning en trapte zelf teveel kracht en te snel vaak dus met ondersteuning op niv 1 was de beste optie hierdoor al vaak op de 25 - 27 KMH en dan voelt het zwaar omdat hij soort remt als de snelheid daarboven komt voor mijn gevoel

de Max 25 KM snelhied moet ik nog even wat voor vinden.

Twijfel nu wel of de pro had moeten nemen ? maar uiteindelijk 1151 betaald voor de 600 niet pro.

Tot nu toe 8/10 :) voor de fiets
Ik heb dit met de cgo600 pro ook ervaren, vanaf de 25 km/h fiets je tegen een muur op, in een klap alle ondersteuning weg. Ik heb dit opgelost met de speedhack. Theoretisch max ondersteuning is nu 32 km/h, maar effectief fiets ik comfortabel 28-29 km/h. Als ik haast heb haal ik de 32 wel maar de cadens is dan wel oncomfortabel hoog. Al met al zeer tevreden met deze oplossing!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocn
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13-09 09:09

ocn

Beste Tweaker 2024 ⭐⭐⭐⭐⭐

ricknr9 schreef op donderdag 30 november 2023 @ 11:30:
zeker met de black friday prijs is de cgo 600 echt een goede deal.
een stuur verhoger is voor niet te veel geld te bestellen en dan fietst hij erg vergelijkbaar.
zou zelf ook aanraden een ander zadel te nemen het standaard zadel is wat hard.
Heb je een tip voor een stuurverhoger die hierop past?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frispens
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 14-12-2024
CGO600 pro vraagje....

Gisteren met m'n domme kop per ongeluk de sleutel voor de accu in de laadpoort gestopt (het was schemerig en het rubbertje zat los, waardoor ik het aanzag voor sleutel plek).
Direct een "poef" en lichtflits.... kortsluiting dus.

Accu zelf doet het nog, kon er nog gewoon mee fietsen. Opladen lukt helaas niet meer. Mijn vermoeden is dan ook dat dit te repareren is, vermoedelijk een zekering die moet worden vervangen (die bedoelt is om batterij te beschermen voor dit soort situaties).

Iemand enige ervaring hiermee?

[ Voor 5% gewijzigd door frispens op 03-12-2023 09:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricknr9
@ocn ik het toen deze er op gezet: Jubaopen Fietsstuurverhoger Stuurpen Extender Stuurpen Adapter Fiets Vork Stuurpen Extender Aluminium Stuurverhoger voor Fiets Fietsen Mountainbike Racefiets MTB (3,5 × 3,5 × 12,9 cm, Zwart) https://amzn.eu/d/iW2TgAw

Er zijn vast wel meer opties je moet enkel even goed naar de stuur pen diameter kijken.

@frispens ouch dat klinkt niet goed. Ik zou contact zoeken met de service desk. Dat zal wel een nieuwe accu worden vermoed ik.
Een batterij voor de cgo800 kost zo’n €550

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amarissimo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-09 12:51
evleerdam schreef op donderdag 30 november 2023 @ 09:44:
[...]

Ik herken wat @G-Mono schrijft. Zonder ondersteuning herken ik in z'n geheel geen weerstand, niet anders dan een normale fiets. Het klopt ook dat met name bij het optrekken het vrij zwaar aanvoelt, maar ik denk dat dat komt omdat er geen versnellingen op zitten. De cadans is ideaal rond de 20-25 km/u, dus vanuit stilstand is het vrij zwaar optrekken.

Ter info, heb zelf een CGO 600PRO, inmiddels zo'n 500km gereden. Ik heb zeker zo'n 10km gereden zonder ondersteuning, simpelweg om te testen.
Ik merk echt wel meer weerstand. Zal deels komen doordat de wielen soms niet helemaal vrij draaien door de schijfremmen. Wat helpt is stevig remmen. Maar ook als wielen vrij lopen draaien ze minder lang door dan m'n fiets met derailleur. Soms denk ik ook dat ik ben verpest door de ondersteuning :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• negerdesheils
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 07-09 12:44
Fiets (CGO600) om en nabij een maandje nu in gebruik, bevalt erg goed. Ook inmiddels is de gratis tenways fietstas geleverd vanuit de black friday deal. Toch een beetje behelpen zonder fietstas.

Nu zou ik wel een 2e willen bestellenl, maar ik zie nu dat fietstas in maat L 79 euro kost. Ik heb nog wel wat van die tenways punten voor korting, maar vind 80 euro toch wel een hoop geld voor een losse fietstas of ligt dat aan mij.

Voor dat geld bestel ik liever een ander set, zo graag wil ik nou ook weer niet met het tenways logo fietsen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

LuNaTiC schreef op donderdag 20 april 2023 @ 10:27:
Mocht iemand nog iets van een fietstas willen op zijn bagagedrager, kan ik https://newlooxs.nl/producten/collectie/ wel tippen.

Ik vind de meeste fietstassen behoorlijk lomp/groot/oubollig dus ik was een beetje op zoek naar een bescheiden formaat en toch een beetje hip.

Heb er twee gekocht:

https://newlooxs.nl/product/varo-messenger/

Deze is voor dagelijks woon-werkverkeer, een mooie laptoptas. Zelfs nog wat minder bulky dan de laptoptas die ik van de zaak er bij kreeg ;)

En deze erbij voor incidenteel gebruik, kleine boodschap, een ritje ergens heen waarbij het handig is om een tas te hebben:

https://newlooxs.nl/product/cameo-messenger/
Nogmaals even mijn fietstassen.

Oh, en voor boodschappentassen kan ik van harte deze aanraden:

https://copenhagenbags.com/nl-nl

heb er hier 2 van gekocht, zijn lekker compact als je ze helemaal opvouwt, en er kan lekker veel in. Ook nog eens erg goedkoop :)

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-09 21:22

lasharor

7 december 2004

Wat mij betreft is fietsen zonder ondersteuning best wel zwaar (800s) Zeker omdat je best dikke banden en daardoor dus relatief veel weerstand hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denyo
  • Laatst online: 11-09 22:07
@negerdesheils Ik heb die van mij nog niet ontvangen, maar heb deze wellicht over.
Kun je hem eventueel overnemen.

Model Y LR 2023, 11kWp ☀️.O/W. Zappi 2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amarissimo
Ik merk dat de lak van mijn blauwe 600pro (twee weken oud) erg kwetsbaar is. Slot voorzichtig gebruikt, maar direct schade. Iemand zelfde /andere ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-Mono
amarissimo schreef op woensdag 6 december 2023 @ 23:50:
Ik merk dat de lak van mijn blauwe 600pro (twee weken oud) erg kwetsbaar is. Slot voorzichtig gebruikt, maar direct schade. Iemand zelfde /andere ervaring?
Ik heb de zwarte 600. Toen hij bezorgd werd was er al hier en daar wat kleine schade. Ik heb hetzelfde idee dat het erg kwetsbaar is. Als je contact opneemt met de klantenservice krijg je wel een potje verf toegestuurd om het bij te tippen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amarissimo
G-Mono schreef op donderdag 7 december 2023 @ 07:22:
[...]

Ik heb de zwarte 600. Toen hij bezorgd werd was er al hier en daar wat kleine schade. Ik heb hetzelfde idee dat het erg kwetsbaar is. Als je contact opneemt met de klantenservice krijg je wel een potje verf toegestuurd om het bij te tippen.
Zelfde hier. Er zat al een bijgewerkte beschadiging op de middenstang. Kreeg ook een potje verf. Lijkt me iets om in de gaten te houden want de lak is te goedkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
Bij grijs geen last van tot nu toe, werd ook aangegeven door Fietsenwinkel.nl dat groen en blauw meest kwetsbaar waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricknr9
de slechte lak op de cgo600 is wel een bekend probleem inderdaad veel mensen die er problemen mee hebben gehad. heb zelf het idee dat het ook bijsommige kleuren erger is als bij andere. mijn grijze cgo600 had geen enkel probleem namelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-09 18:27

Metro2002

Memento mori

Op mijn zwarte cg600 is de lak ook al op diverse plekken beschadigd ondanks dat ik er voorzichtig mee omspring, het is echt heel kwetsbaar. Zelfs de lak op de spatborden gaat er snel af.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• studio lodewijk
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 29-08 09:29
Hey ik heb vandaag op de 600pro xl een 70t met een 130t riem gemonteerd, fiets heerlijk relaxed. Uiteraard met de iapp chip!!
Ik dacht ik deel het even met jullie.

Verder denk ik aan iets bredere banden wat aan de voorkant makkelijk moet lukken maar aan de achterkant zit er een soort verdikking aan de binnenkant van de spatbord waardoor het toch iets lastiger wordt denk ik. Mischien een after market spatbord? Iemand ervaring hiermee?

Gr Ray

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FDhJ3q8yxKFiVhipJHyFDzZmVXQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4BWWiCHl8xKhOdHzLBHeUNGY.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OgjIehzzFG4Bq6KFYrTM2wvsWqc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xUObrta5pKS6BPx9LEFRAxB9.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iCqxVf1kuiAsDXNQCg9OO3M--RA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XJGo2L278zfndqtVZqMrBFfl.jpg?f=fotoalbum_tile

[ Voor 9% gewijzigd door studio lodewijk op 07-12-2023 16:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tweakerfreek
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 06-09 18:24
Hey Ray,

Ik zie dat je er een groter tandwiel en riem op hebt gegooid. Ik neem aan dat je dit gedaan hebt om de trap cadans wat omlaag te brengen bij 32 per uur?
Heb hier zelf ook wat moeite mee namelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tweakerfreek
Even wat foto's van mijn 600 ProAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7BrbWEYPPhar8IAjGnn_v-Ausok=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yby8pMXv0WLAcpwWP2NfuvYX.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lJLKIWnc41a8bvI2M1kikX3qCM8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JT2rnuempWOWxqee6FXFmBKM.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4aa62Ow1tciYSYB7H4Sp9X2II4Q=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZunrpkUkjLjd19oWTkkVSSg4.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7NzRh4OEOfFcRcDiTgw59m7_Mhc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6GaXY7LWA9yuUHnW0n2xkAyH.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• studio lodewijk
Ja dat klopt! Het fietst echt een stuk relaxter.
Heb ondertussen ook bredere banden gemonteerd 60-622 (29x2.35) alleen past nu het achter spatbord niet meer aangezien ik het achterwiel niet verder naar achter kan zetten omdat anders de riem veel te strak komt te staan dus heb ik een 132t riem besteld ipv een 130t waarschijnlijk gaat het dan net passen. To be continued Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mY2az1BHD-J_yNMPc6mjk6n5IRw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zufVU2vyHXYpAUazyk66Vpr5.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sturmovik177
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-09 12:10

Sturmovik177

Vroem

studio lodewijk schreef op donderdag 7 december 2023 @ 16:00:
Hey ik heb vandaag op de 600pro xl een 70t met een 130t riem gemonteerd, fiets heerlijk relaxed. Uiteraard met de iapp chip!!

Verder denk ik aan iets bredere banden wat aan de voorkant makkelijk moet lukken maar aan de achterkant zit er een soort verdikking aan de binnenkant van de spatbord waardoor het toch iets lastiger wordt denk ik. Mischien een after market spatbord? Iemand ervaring hiermee?

Gr Ray

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
Interessant. Dus een Gates (CDX?) 70T voortandwiel + een 130T CDX tandriem i.c.m. de bestaande (CDN?) achtertandwiel is mogelijk? Ben inmiddels de hoge cadans meer gaan wennen, maar af en toe wil ik toch wat minder in het 'luchtledige' trappelen.

Oink

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• taz10
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-09 15:24

taz10

Party Animal

Nu rijden we allemaal 25 km/u met onze Tenways. ik zelf rij gewoon altijd 25 en vaak trap ik lekker naar huis door met 27 km/u.
Alleen nu wordt het kouder en helpen mijn Craft waterdichte fietshandschoenen niet meer met dit weer.
Iemand een tip voor goede waterdichte winterhandschoenen ? Ik hoef maar 7 km enkele reis maar heb bevroren vingers als ik op mijn werk kom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakerfreek
Zo'n dikke band ziet er toch ook wel stoer uit moet ik zeggen.

En wat betreft handschoenen, ja ikzelf heb echte leren handschoenen maar na 12 km fietsen (enkele reis) krijg ik uiteindelijk ook wel wat koude vingers. Ik was laatst bij Decathlon en daar hebben ze van die verwarmbare onderhandschoenen. Ik denk dat ik die eens ga proberen. En heb zelf ook een spatlap op mijn voorspatbord geplaatst want die originele is naar mijn mening net te kort. Ik kreeg altijd natte voeten en dat is nu een heel stuk minder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• studio lodewijk
Sturmovik177 schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 03:10:
[...]

Interessant. Dus een Gates (CDX?) 70T voortandwiel + een 130T CDX tandriem i.c.m. de bestaande (CDN?) achtertandwiel is mogelijk? Ben inmiddels de hoge cadans meer gaan wennen, maar af en toe wil ik toch wat minder in het 'luchtledige' trappelen.
Met de orginele banden gaat dit prima!!
Met wegrijden gaat het natuurlijk iets minder snel maar dat is logisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakerfreek
studio lodewijk schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 10:55:
[...]

Met de orginele banden gaat dit prima!!
Met wegrijden gaat het natuurlijk iets minder snel maar dat is logisch.
Wat waren de kosten van die riem en tandwiel?
Wil graag weten of het de moeite loont om het te gaan proberen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• studio lodewijk
tweakerfreek schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 11:00:
[...]

Wat waren de kosten van die riem en tandwiel?
Wil graag weten of het de moeite loont om het te gaan proberen.
Tandwiel was 120,- op eBay maar volgens mij van wat ik heb gelezen kan dit goedkoper op bijv Aliexpress. Ben zelf niet meer zon fan van Ali. Riem zit ongv op 90 euro. Redelijk prijzig allemaal! Maar je moet toch ergens je 13e maand aan opmaken niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakerfreek
studio lodewijk schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 11:26:
[...]

Tandwiel was 120,- op eBay maar volgens mij van wat ik heb gelezen kan dit goedkoper op bijv Aliexpress. Ben zelf niet meer zon fan van Ali. Riem zit ongv op 90 euro. Redelijk prijzig allemaal! Maar je moet toch ergens je 13e maand aan opmaken niet?
Hmm }:| dat is niet goedkoop,
En over het algemeen gaat mijn 13e maand gelijk op aan mijn drie kinderen met al die feestdagen.
Dus voor zomaar even te proberen is dit geen optie.
Maar wie weet. Autorijden is ook duur. Ik zit me net te bedenken dat ik het tandwiel ook zelf kan proberen te printen in carbon. Die printer hebben wij hier namelijk op het bedrijf :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polema
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 05-08 18:20
studio lodewijk schreef op donderdag 7 december 2023 @ 16:00:

Gr Ray

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
Ik heb een 132T-riem aan mijn handen van een andere fiets (is een CDN-model). Ik denk erover om de wijziging door te voeren.

Denk je dat het hetzelfde zal werken met een 132T in plaats van een 130T? Is er iets waar we van op de hoogte moeten zijn?

Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• studio lodewijk
Heb het zelf nog niet geprobeerd maar ik gok van wel..scheelt maar 2 tanden!

Cnd heeft volgens mij kunstof tandwielen en een minder duurzame riem maar is volgens mij precies het zelfde .

[ Voor 42% gewijzigd door studio lodewijk op 09-12-2023 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sturmovik177
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-09 12:10

Sturmovik177

Vroem

taz10 schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 08:51:
Nu rijden we allemaal 25 km/u met onze Tenways. ik zelf rij gewoon altijd 25 en vaak trap ik lekker naar huis door met 27 km/u.
Alleen nu wordt het kouder en helpen mijn Craft waterdichte fietshandschoenen niet meer met dit weer.
Iemand een tip voor goede waterdichte winterhandschoenen ? Ik hoef maar 7 km enkele reis maar heb bevroren vingers als ik op mijn werk kom :)
Misschien waterbestendige hand- of fietsmoffen? Zien er niet uit natuurlijk, maar zo'n (extra) buitenlaag lijkt effectief.

Oink

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taz10

taz10

Party Animal

En dan doe ik denk ook mee met een defecte oplader?
Vorige week gewoon opgeladen, nu geen lampje die brand ? Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2bU7LwldV-nveb6BfWPZIV4Vu3o=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DJ9MKOx1EQUWvtlCI1aQNpuV.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nSrRDEsUvDwzimdovlZ77d06hVI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5thdXLzMKyVk0Fd3DB3nDn6B.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nassinho
  • Laatst online: 07-04-2024
@taz10 Mij ook overkomen met de AGO T. Ik heb een nieuwe oplader gekregen van de fietsenwinkel van waar ik de fiets heb aangeschaft.

Effe langs de winkel gaan krijg je een nieuwe. Tenways erkend het probleem en helpt graag bij het oplossen en vervangen van de opladers.

Dit is de nieuwe oplader

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jvwyzAwLaTRnTCS2Y7wzBBhquj4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UDtfi5hEhIC7gzKxsdIQrHhd.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taz10

taz10

Party Animal

Nassinho schreef op zondag 10 december 2023 @ 16:24:
@taz10 Mij ook overkomen met de AGO T. Ik heb een nieuwe oplader gekregen van de fietsenwinkel van waar ik de fiets heb aangeschaft.

Effe langs de winkel gaan krijg je een nieuwe. Tenways erkend het probleem en helpt graag bij het oplossen en vervangen van de opladers.

Dit is de nieuwe oplader

[Afbeelding]
Ja, ik heb maar gelijk een mail gestuurd naar Tenways en ff een app naar Fietsvooruit.
Hij is echt stuk 😅Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pRkhsykkxd4D5tD1p_4SG076X80=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5sGOv0TSuf0aj30umkeMeB0m.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F41R
Afgelopen week mijn iPhone voorzien van de RC van iOS 17.2.

Nu lukt het mij niet meer om de Tenways app via Bluetooth te verbinden met de fiets (cgo600). Zijn er hier meer mensen met de ios17.2RC die geen verbinding meer kunnen maken met de fiets via Bluetooth?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NIMBUS
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-03 13:43
Ik heb onlangs een cgo 600 pro besteld via fietsenwinkel.nl en ik kan hem een dezer dagen ophalen. De winkel biedt me een onderhoudscontract aan voor 379 waarmee ik 5 jaar garantie krijg en de onderhoudsbeurten zitten er dan ook bij in. Nu ben ik gewend om mijn gewone fiets alleen heen te brengen als er iets mis is, maar dit zal voor een elektrische fiets waarschijnlijk nauwer luisteren qua onderhoud door de motor en dergelijke. Ik ben zelf niet heel handig en besteed het onderhoud indien noodzakelijk graag uit.

Ik twijfel nu wat te doen. De consumentenbond raadt extra garantie aan om eventueel gedoe later te voorkomen mocht er na 2 jaar wat kapot gaan, maar ik ben benieuwd naar jullie overwegingen. Zijn die beurten bij fietsenwinkel.nl extreem duur of valt dat wel mee en is het een goede manier om gelijk extra garantie te krijgen? Ik ken verder ook geen andere fietsenmaker hier in de buurt die deze fietsen verkoopt en onderhoudt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ricknr9
@NIMBUS de cgo series zijn onderhouds vriendelijke fietsen. ik denk dat je het in 2 stukjes moet verdelen voor je zien.

garantie word door tenways zelf geregeld mocht je de fiets bij tenways zelf kopen betekend dit dat het via hen geregeld word. als je contact zoekt via de help desk. betalen zij ook de kosten voor een fietsemaken.
deze kan je dan zelf uitzoeken. via een site zoals fietsenwinkel.nl word het via hen geregeld.

onderhoud. de fiets is onderhouds vriendelijk weinig slijtage elementen. de vraag is een beetje wat valt er onder hun onderhouds plan. als dit dingen als remmen afstellen en banden oppompen is lijkt het mij een beetje onzin. je betaald dan nogsteeds de slijtage onderdelen.

als ik kijk naar het onderhoud dat ik de afgelopen 2 jaar heb gedaan is het vooral schoonmaken geweest. en daar hoe je niet handig voor te zijn ;)
ik heb een keer de rem blokjes vervangen maar ook dat kan je door een fietsenmaker laten doen voor een paar tientjes

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• studio lodewijk
Nieuwe stem plus stuur gemonteerd vandaag!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fxnxz2UHt4o0ciJfUYOn2ljQNOU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VNj04uJ7g5ugXgrwITIdU5yy.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VWfh74vIfJ7jE0i8slRwmTjaCxk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bT4NQu3EfoX0E4WAGzcPQ7PH.jpg?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sK7M-swQePOXbVKI8ct4yx7vO3E=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UAp3dQYhWO086ETsfE1BGruA.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 19% gewijzigd door studio lodewijk op 13-12-2023 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bdu
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-09 16:22

bdu

Netjes! Welk stuur is dit? En waarom heb je voor deze gekozen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• studio lodewijk
bdu schreef op woensdag 13 december 2023 @ 19:41:
[...]

Netjes! Welk stuur is dit? En waarom heb je voor deze gekozen?
Uitvoering:Dirt, Downhill
Stuurklemming:31,8 mm
Reikwijdte:660 mm
Backsweep:5 °
Upsweep:6 °
Rise:25 mm
Materiaal:aluminium
Kleur:zwart
Gewicht:0,290 kg.

Het een riser bar en in combinatie met de kortere stuurpen is het voor mij een ideale combi. Was sowieso al geen fan van de stuurpen die er op zat en zo is de fiets iets meer hoe ik het mooi vind en lekker vind fietsen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• studio lodewijk
Ok laatste update, 2.35mm banden passen dus.
Aan de voorkant geen probleem aan de achterkant met het achterwiel bijna helemaal naar achter dan past het spatbord niet tenzij je met een dremel de verdikking/versteviging weg slijpt wat ik dus heb gedaan en dan past het! Je moet er wat voor over hebben. 😁

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/weWsxcG52ew0rLg_PZlh83DWYhs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yVmJKIntBxknVnCBx29DINbL.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NIMBUS
ricknr9 schreef op woensdag 13 december 2023 @ 15:05:
@NIMBUS de cgo series zijn onderhouds vriendelijke fietsen. ik denk dat je het in 2 stukjes moet verdelen voor je zien.

garantie word door tenways zelf geregeld mocht je de fiets bij tenways zelf kopen betekend dit dat het via hen geregeld word. als je contact zoekt via de help desk. betalen zij ook de kosten voor een fietsemaken.
deze kan je dan zelf uitzoeken. via een site zoals fietsenwinkel.nl word het via hen geregeld.

onderhoud. de fiets is onderhouds vriendelijk weinig slijtage elementen. de vraag is een beetje wat valt er onder hun onderhouds plan. als dit dingen als remmen afstellen en banden oppompen is lijkt het mij een beetje onzin. je betaald dan nogsteeds de slijtage onderdelen.

als ik kijk naar het onderhoud dat ik de afgelopen 2 jaar heb gedaan is het vooral schoonmaken geweest. en daar hoe je niet handig voor te zijn ;)
ik heb een keer de rem blokjes vervangen maar ook dat kan je door een fietsenmaker laten doen voor een paar tientjes
Goed om te weten! Aangezien ik de fiets bij fietsenwinkel.nl koop zal de garantie sowieso via hen geregeld moeten worden neem ik aan. Ze geven aan dat slijtage onderdelen niet gratis worden vervangen, daar moet extra voor worden betaald (onderdelen, geen arbeidsloon).

Ze suggereren dat het belangrijk is om de motor/accu/etc regelmatig na te kijken en af te stellen om lang gebruik zonder gedoe te kunnen garanderen. Belangrijkste overweging voor mij is die 5 jaar garantie zonder gezeur. Vind het niet erg om daar wat meer voor te betalen maar dit bedrag (379) gaat me net te ver om het er zomaar bij te doen. Daarom ben ik benieuwd of anderen hier voor deze optie zijn gegaan of er ervaring mee hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• inTIMidate
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-09 09:33
Kun je dan niet beter onderzoeken of er een fietsenmaker in de regio ook Tenways verkoopt? Bij mij zit er ook gewoon een blijkbaar, lijkt me dat die vaak betere service verlenen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gizz
  • Laatst online: 13-09 17:19

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

NIMBUS schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 16:51:
[...]

Ze suggereren dat het belangrijk is om de motor/accu/etc regelmatig na te kijken en af te stellen
Ben benieuwd wat ze daarmee precies bedoelen. Wat willen ze afstellen aan een elektromotor? En wat gaan zij nog extra doen met een accu die al een bms heeft, gaan ze die echt nog aan een apart systeem hangen om nogmaals te balanceren?

Dat ze bij onderhoudsbeurten alle boutjes en moertjes goed checken en je spaken op spanning brengen kan ik me nog voorstellen, dat heb je bij een normale fiets ook als de fietsenmaker een standaard onderhoudsbeurt geeft. Maar nu worden juist de onderdelen van de e-bike genoemd waar je juist niet zo veel mee kan/hoeft te doen? :)

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• taz10

taz10

Party Animal

inTIMidate schreef op zondag 17 december 2023 @ 17:05:
Kun je dan niet beter onderzoeken of er een fietsenmaker in de regio ook Tenways verkoopt? Bij mij zit er ook gewoon een blijkbaar, lijkt me dat die vaak betere service verlenen.
Precies. Zoals ik zelf ook heb gedaan afgelopen zomer.
Geannuleerd bij fietsenwinkel.nl en bij een plaatselijke fietsenmaker en dealer (Fietsvooruit) besteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NIMBUS
inTIMidate schreef op zondag 17 december 2023 @ 17:05:
Gizz schreef op zondag 17 december 2023 @ 17:45:
[...]

Ben benieuwd wat ze daarmee precies bedoelen. Wat willen ze afstellen aan een elektromotor? En wat gaan zij nog extra doen met een accu die al een bms heeft, gaan ze die echt nog aan een apart systeem hangen om nogmaals te balanceren?

Dat ze bij onderhoudsbeurten alle boutjes en moertjes goed checken en je spaken op spanning brengen kan ik me nog voorstellen, dat heb je bij een normale fiets ook als de fietsenmaker een standaard onderhoudsbeurt geeft. Maar nu worden juist de onderdelen van de e-bike genoemd waar je juist niet zo veel mee kan/hoeft te doen? :)
taz10 schreef op zondag 17 december 2023 @ 23:08:
[...]

Precies. Zoals ik zelf ook heb gedaan afgelopen zomer.
Geannuleerd bij fietsenwinkel.nl en bij een plaatselijke fietsenmaker en dealer (Fietsvooruit) besteld
Bedankt voor alle adviezen, ik ga nog even op onderzoek uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomsma
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Vraag : weet iemand of er bijtipstiften te koop zijn (avocado groen)?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ricknr9
@boomsma even berichtje naar support sturen dan sturen ze hem gratis op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xSvaan
  • Laatst online: 25-01-2024
Ik hoop niet dat de accu van de CGO600 PRO van iemand stuk gaat deze dagen... Wacht al drie weken en hoor net dat het Tenways magazijn gesloten is tot 9 Januari...

[ Voor 10% gewijzigd door xSvaan op 22-12-2023 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• axensir
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 11-09 16:57
Accu's zijn echt een drama bij Tenways, de support is super. Kapotte onderdelen worden snel opgestuurd of vervangen. Maar accu's zijn niet leverbaar. De accu van onze CGO800S is bekrast geleverd in september en de accu's zijn nog steeds niet leverbaar. Ik ben nu aan het kijken of een spuitbedrijf de accu opnieuw in de lak kan zetten en de factuur naar Tenways kan sturen.

Marstek 5.12kw v151, CT003 v114 | Victron 8kw batterij | 4400Wp zuidoost | 1240Wp noordwesten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xSvaan
September??? Wow… dan zou ik oprecht de koop laten ontbinden. Ik heb ook maar drie maanden kunnen fietsen. Vind het ook moeilijk om te spreken van goede support. Ja, ze zijn vriendelijk, maar ik vind het moeilijk te begrijpen hoe je over drie werkdagen wel een nieuwe fiets (incl. Accu) kan leveren, maar geen onderdelen omdat je magazijn “tot 9 januari” dicht is. Die nieuwe fiets heb ik niet aangeboden gekregen, maar dat is de levertijd op de site.

[ Voor 61% gewijzigd door xSvaan op 22-12-2023 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fritske1978
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-09 13:06
Hoi, ik ben geïnteresseerd in de tenways cgo600. Welke maat zou ik nodig hebben met mijn 1 meter 78; mijn vriendin is 1,74 en rijdt ook met deze fiets. Ik wil een verhoogde stuurpen plaatsen, zou ik dan een fiets maat M of juist L nemen?, En mocht iemand nog een kortingscode hebben hou ik me graag aanbevolen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-Mono
fritske1978 schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 18:48:
Hoi, ik ben geïnteresseerd in de tenways cgo600. Welke maat zou ik nodig hebben met mijn 1 meter 78; mijn vriendin is 1,74 en rijdt ook met deze fiets. Ik wil een verhoogde stuurpen plaatsen, zou ik dan een fiets maat M of juist L nemen?, En mocht iemand nog een kortingscode hebben hou ik me graag aanbevolen
Ik heb zelf de M en ben 1.72, en die rijd prima. M zou geschikt moeten zijn tot en met 1,80. Dus denk dat je met de M ook goed zit.

DM gestuurd voor de kortingscode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jipsy
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:55
fritske1978 schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 18:48:
Hier een 600pro berijder, ben zelf 175 cm en maat L. Frame is perfect 👌, zadel daarentegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fritske1978
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-09 13:06
Ik heb de M besteld. Zadel hoger zetten kan altijd nog. Bedankt voor de info en de code.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThJ
  • Laatst online: 04-05 08:40

ThJ

Dit is mijn oplossing voor het achterlicht 600 pro
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w1J4HLXuWZrnJRF7rkQcuFsEjHU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ttZeEvZJFWxyFUb4SkoNFV8b.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
NIMBUS schreef op woensdag 13 december 2023 @ 12:56:
Ik heb onlangs een cgo 600 pro besteld via fietsenwinkel.nl en ik kan hem een dezer dagen ophalen. De winkel biedt me een onderhoudscontract aan voor 379 waarmee ik 5 jaar garantie krijg en de onderhoudsbeurten zitten er dan ook bij in. Nu ben ik gewend om mijn gewone fiets alleen heen te brengen als er iets mis is, maar dit zal voor een elektrische fiets waarschijnlijk nauwer luisteren qua onderhoud door de motor en dergelijke. Ik ben zelf niet heel handig en besteed het onderhoud indien noodzakelijk graag uit.

Ik twijfel nu wat te doen. De consumentenbond raadt extra garantie aan om eventueel gedoe later te voorkomen mocht er na 2 jaar wat kapot gaan, maar ik ben benieuwd naar jullie overwegingen. Zijn die beurten bij fietsenwinkel.nl extreem duur of valt dat wel mee en is het een goede manier om gelijk extra garantie te krijgen? Ik ken verder ook geen andere fietsenmaker hier in de buurt die deze fietsen verkoopt en onderhoudt.
Ik heb zelf erg negatieve ervaringen met ze en zou dus het servicepakket absoluut niet aanraden, ik verwacht gezien hun servicenivo weinig van ze op dat gebied. De grote vraag is ook even wat je echt verzekerd want banden, remmen, riem, accu etc zullen allemaal slijtageonderdelen zijn tegen de tijd dat je de 2 jaar voorbij bent. Dus dan verzeker je eigenlijk vooral display, motor en dan is de vraag of je voor 380e niet dat risico kan lopen (en of je dan niet alsnog goedkoper uit bent).

Naast de ervaringen merkte ik ook eigenlijk gelijk al dat iedere keer naar hun winkel niet echt praktisch is voor onderhoud. De fietsenmaker om de hoek is dan een stuk sneller geregeld (en doet ook geen 2+ weken over een beurtje zonder communicatie over wanneer het klaar is...)

Ik ga dus gewoon naar de lokale universele fietsenmaker die snapt dat niet elke fiets in de stad bij hem gekocht wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
ThJ schreef op maandag 25 december 2023 @ 16:24:
Dit is mijn oplossing voor het achterlicht 600 pro
[Afbeelding]
Daar hoor ik graag meer over! Hoe heb je dit gedaan en heb je hem aangesloten op de accu?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Awakzrx
  • Laatst online: 30-12-2023
Ik heb vorige week een cgo 800 besteld bij moevs in eindhoven, ik moest 49 € extra betalen om hem daar inelkaar te laten zetten.
Ik ga hem ook daar zelf ophalen.
Dan ga ik er vanuit dat hij netjes inelkaar staat en getest is (voor die 49 €)
Groeten Frank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmes86
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 28-08 09:45
Hallo allen, ik ben geïnteresseerd in de cgo600 of cgo600 pro.

Neig momenteel iets meer naar de CGO600 vanwege de lagere prijs van 1199 euro.
Met mijn 1,75 en korte benen :) moet maat M prima volstaan zoals ik lees.

iemand ervaring met de zit op de fiets ? zit je erg ver voorover ?
Om wat meer rechterop te zitten iemand tips voor een andere / hoogte verstelbaar stuur ?

En heeft iemand wellicht nog een kortingscode, wordt enorm gewaardeerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-Mono
timmes86 schreef op woensdag 27 december 2023 @ 16:48:
Hallo allen, ik ben geïnteresseerd in de cgo600 of cgo600 pro.

Neig momenteel iets meer naar de CGO600 vanwege de lagere prijs van 1199 euro.
Met mijn 1,75 en korte benen :) moet maat M prima volstaan zoals ik lees.

iemand ervaring met de zit op de fiets ? zit je erg ver voorover ?
Om wat meer rechterop te zitten iemand tips voor een andere / hoogte verstelbaar stuur ?

En heeft iemand wellicht nog een kortingscode, wordt enorm gewaardeerd :)
Mijn vriendin en ik zijn beide rond de 1,75. Ik vind het prima zitten, maar mijn vriendin weer niet. Met het prijsverschil kun je gemakkelijk een stuurverhoger en een beter zadel kopen. Ik zou eerst testen en daarna kun je op de 600 altijd nog een verhoger erop zetten. Er zijn al veel suggesties genoemd hier, die je met de zoekfunctie gemakkelijk kunt vinden.

Ik stuur je een DM met een code.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nassinho
  • Laatst online: 07-04-2024
Hoi Allemaal,

Enige tijd ben ik opzoek naar spatlappen en jasbeschermers voor mijn Tenways AGO T. Is er iemand die daar gebruik van maakt voor zijn AGO T? Op internet wordt ik daar niet veel wijzer van. ik ben benieuwd of er mogelijkheden zijn om zulke accessoires te plaatsen voordat ik naar de winkel toe stap.

Ook gaf mijn verkoper aan dat TENWAYS wijziging zou aanbrengen voor de bagage drager van de AGO T ivm een ontwerp fout, zodat verschillende fietstassen te bevestigen zijn aan de bagage drager, en zo nieuwe bagagedragers zou leveren aan klanten. Welke fietstassen gebruiken jullie?

[ Voor 31% gewijzigd door Nassinho op 29-12-2023 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roffeltjes
  • Laatst online: 23:48
studio lodewijk schreef op donderdag 14 december 2023 @ 17:25:
Ok laatste update, 2.35mm banden passen dus.
Aan de voorkant geen probleem aan de achterkant met het achterwiel bijna helemaal naar achter dan past het spatbord niet tenzij je met een dremel de verdikking/versteviging weg slijpt wat ik dus heb gedaan en dan past het! Je moet er wat voor over hebben. 😁
Dat is erg krap en een brede band neemt meer troep mee, dus let op bladerdrek/blubber. Hou dat dus wel een beetje schoon, want als dat gaat aankoeken gaat het aanlopen en wordt het een enorme bende.

Ik heb dit vorige week gehad met mijn fiets en die had meer ruimte dan deze (maar wel veel dikkere banden en vooral heel veel modderpad vanwege twee kilometer wegopbreking langs de dijk). :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roffeltjes
Nassinho schreef op vrijdag 29 december 2023 @ 11:25:
Hoi Allemaal,

Enige tijd ben ik opzoek naar spatlappen en jasbeschermers voor mijn Tenways AGO T. Is er iemand die daar gebruik van maakt voor zijn AGO T? Op internet wordt ik daar niet veel wijzer van. ik ben benieuwd of er mogelijkheden zijn om zulke accessoires te plaatsen voordat ik naar de winkel toe stap.
Kijk bij SKS.

https://www.sks-germany.c...n/spoiler-bluemels-style/

Gaatjes boren met de sjabloon en klaar is Klara ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roffeltjes
studio lodewijk schreef op woensdag 13 december 2023 @ 19:49:
[...]
Het een riser bar en in combinatie met de kortere stuurpen is het voor mij een ideale combi. Was sowieso al geen fan van de stuurpen die er op zat en zo is de fiets iets meer hoe ik het mooi vind en lekker vind fietsen.
Voor belangstellenden, hou er rekening mee dat de lengte van de stuurpen een enorm verschil maakt qua stuurgedrag. 1-2 cm korter voel je echt meteen.

Langere stuurpen; trager en stabieler
Kortere stuurpen; sneller en directer
(zelfde principe; breder stuur: stabieler, smaller stuur directer)

Ik ga ervan uit dat de Tenways heel stabiel is, dus dan kan korter zeker prettig zijn, maar hou er rekening mee dat dit één van de meest ingrijpende aanpassingen is qua stuurgedrag. Het mooie is dat je dit dus ook kan gebruiken om een bepaald stuurgedrag te bereiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• studio lodewijk
roffeltjes schreef op vrijdag 29 december 2023 @ 12:12:
[...]

Voor belangstellenden, hou er rekening mee dat de lengte van de stuurpen een enorm verschil maakt qua stuurgedrag. 1-2 cm korter voel je echt meteen.

Ik ga ervan uit dat de Tenways heel stabiel is, dus dan kan korter zeker prettig zijn, maar hou er rekening mee dat dit één van de meest ingrijpende aanpassingen is qua stuurgedrag. Het mooie is dat je dit dus ook kan gebruiken om een bepaald stuurgedrag te bereiken.
Klopt!! Ik vind dit in Amsterdam erg fijn, niks is onvoorspelbaarder dan toeristen op een huurfiets.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-KgL-L2wFs4pqmOOY_6Wu_34uQQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hxSyz1jqauwXcFVze9RfWCUg.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roffeltjes
FWIW, ik heb op mijn eigen VDV ook een kortere stuurpen gekozen, ik wil het zeer zeker niet afraden, maar niet iedereen weet hoe dit op een fiets werkt, vandaar mijn toevoeging :+

BTW, ik vind het er optisch heel strak uitzien (en ik ben de eerste om te zeggen dat dat geen rol moet spelen in beslissingen over stuurgedrag).

[ Voor 33% gewijzigd door roffeltjes op 29-12-2023 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaker.nu
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:02

Tweaker.nu

we all float down here

Lang aan het twijfelen geweest en ik denk dat ik toch voor de cgo 600 ga die nog steeds in de aanbieding is. Ik ga dan ook meteen voor de bagagedrager omdat ik het vervelend vind om met een rugzak te fietsen, Ik ben wat huiverig voor de sportieve zithouding maar denk dat dat met een langere stuurpen wel te verhelpen is. Mijn vorige elektrische fiets was een oma model met voorwielmotor en een alles of niks sensor dus ik denk dat dat wel even wennen wordt.

Als er iemand nog een korting-code beschikbaar heeft dan wordt dat zeer op prijs gesteld. :)

yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-Mono
Tweaker.nu schreef op vrijdag 29 december 2023 @ 16:57:
Lang aan het twijfelen geweest en ik denk dat ik toch voor de cgo 600 ga die nog steeds in de aanbieding is. Ik ga dan ook meteen voor de bagagedrager omdat ik het vervelend vind om met een rugzak te fietsen, Ik ben wat huiverig voor de sportieve zithouding maar denk dat dat met een langere stuurpen wel te verhelpen is. Mijn vorige elektrische fiets was een oma model met voorwielmotor en een alles of niks sensor dus ik denk dat dat wel even wennen wordt.

Als er iemand nog een korting-code beschikbaar heeft dan wordt dat zeer op prijs gesteld. :)
Met een hogere stuur pen komt het wel goed. Ik stuur je een DM

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• F41R
roffeltjes schreef op vrijdag 29 december 2023 @ 12:12:
[...]

Het klopt wat je zegt. Ik heb zelf gekozen voor een “vaste” stuurpen van +35 graden met een iets kortere lengte van 90mm op mijn cgo600. Waar de standaard Tenways stuur pen ongeveer 110mm lang is en ik dacht ongeveer +8 graden heeft. Blijft natuurlijk persoonlijk, maar ik vind het comfort en het stuurgedrag hiermee een stuk beter. Voor de geïnteresseerde: https://www.amazon.nl/gp/...=ppx_pop_mob_b_asin_title

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• axensir
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 11-09 16:57
axensir schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 15:47:
Accu's zijn echt een drama bij Tenways, de support is super. Kapotte onderdelen worden snel opgestuurd of vervangen. Maar accu's zijn niet leverbaar. De accu van onze CGO800S is bekrast geleverd in september en de accu's zijn nog steeds niet leverbaar. Ik ben nu aan het kijken of een spuitbedrijf de accu opnieuw in de lak kan zetten en de factuur naar Tenways kan sturen.
Gister toch nog een nieuwe accu ontvangen van Tenways, moet eerlijk zeggen dat ondanks dat het wat langer duurde hun service wel goed is!

Marstek 5.12kw v151, CT003 v114 | Victron 8kw batterij | 4400Wp zuidoost | 1240Wp noordwesten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricknr9
axensir schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 08:01:
[...]

Gister toch nog een nieuwe accu ontvangen van Tenways, moet eerlijk zeggen dat ondanks dat het wat langer duurde hun service wel goed is!
Gelukkig dat hij binnen is gekomen en wel vervelend dat het zo lang duurde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xSvaan
axensir schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 08:01:
[...]

Ah fijn om te horen! Veel fietsplezier! Ik denk dat onze ervaringen m.b.t. support wat anders zijn omdat jouw accu weliswaar beschadigd was, maar wel bruikbaar en mijn fiets al een paar maanden staat te verroesten in de schuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonicNL
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 22-11-2024
Goedemorgen allen,

Sinds een kleine maand ben ik zeer geïnteresseerd in de cgo600 en cgo600 pro en twijfel dan ook tussen de twee. Wellicht kunnen jullie me verder helpen.

De fiets zal worden gebruikt voor woon-werk verkeer 10km heen en 10km terug, thuis in de schuur (voorzien van stroom) en op werk in de (afgesloten) stalling. De range van beide fietsen moet afdoende zijn.

De 600 is fantastisch geprijsd, enig nadeel wat ik zie is gedurende de 3 maanden dat de temperatuur onder ~7 graden komt en de batterij die niet verwijderbaar is. Wat is jullie ervaring hiermee/ jullie advies hierin? Ik lees overal dat dit funest is voor de accu maar zie het niet zitten om de fiets in huis te zetten. Anders ga ik voor de Pro.

Andere tips en ideeën zijn welkom! Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xzito
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11-09 13:04
RonicNL schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 11:26:
Goedemorgen allen,

Sinds een kleine maand ben ik zeer geïnteresseerd in de cgo600 en cgo600 pro en twijfel dan ook tussen de twee. Wellicht kunnen jullie me verder helpen.

De fiets zal worden gebruikt voor woon-werk verkeer 10km heen en 10km terug, thuis in de schuur (voorzien van stroom) en op werk in de (afgesloten) stalling. De range van beide fietsen moet afdoende zijn.

De 600 is fantastisch geprijsd, enig nadeel wat ik zie is gedurende de 3 maanden dat de temperatuur onder ~7 graden komt en de batterij die niet verwijderbaar is. Wat is jullie ervaring hiermee/ jullie advies hierin? Ik lees overal dat dit funest is voor de accu maar zie het niet zitten om de fiets in huis te zetten. Anders ga ik voor de Pro.

Ik heb sinds blackfriday de 600. En fiets 2x per week naar station 25km per dag. Momenteel redt ik met 1 accu 50km met het koude weer dus ik hoef hem 1x per werk te laden.

Maar laast was er storm henk en zware tegenwind zag ik mijn accu %% voorbij vliegen en door NS kwam geen trein van station dus moest ik 10km veder. Op de terugweg naar huis nog zo'n 3km was de accu op en viel ook daardoor mijn verlichting uit en vies op het platteland onverlicht en mensen rijden associal hard dus was niet erg fijn.

Had nu toch graag de Pro voor extra range gehad. Maar super blij met mijn 600. Fiets geweldig

LOL EU: InXzitoWeTrust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonicNL
Xzito schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 13:29:
[...]

Ik heb sinds blackfriday de 600. En fiets 2x per week naar station 25km per dag. Momenteel redt ik met 1 accu 50km met het koude weer dus ik hoef hem 1x per werk te laden.

Maar laast was er storm henk en zware tegenwind zag ik mijn accu %% voorbij vliegen en door NS kwam geen trein van station dus moest ik 10km veder. Op de terugweg naar huis nog zo'n 3km was de accu op en viel ook daardoor mijn verlichting uit en vies op het platteland onverlicht en mensen rijden associal hard dus was niet erg fijn.

Had nu toch graag de Pro voor extra range gehad. Maar super blij met mijn 600. Fiets geweldig
Merci! Dank, voor de snelle reactie en het delen van je ervaring. Aan de verlichting had ik niet eens gedacht.

Ben zojuist een rondje (proef) door de duinen gefietst en zeer tevreden. Kom er net achter dat ik het IKB van werk ook mag gebruiken voor een fiets en neig nu meer naar de Pro.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ricknr9
Verlichting valt inderdaad zo rond de 6% uit al hou ik zelf aan niet onder de 10% te komen om dat te voorkomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evleerdam
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 04:29
Is dat ook zo bij de Pro?

Rij zelf een Pro en heb heb laatst 5km met 0% gereden, verlichting bleef gewoon aan,

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eMCie
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 11-09 12:25
Ik adviseer de Pro te kiezen. Heb hem nu een klein jaar en het is sinds jaren mn beste aankoop. Geen problemen nog mee gehad en die range is heerlijk. 1 keer opladen na een werkweek. Ook het kunnen opladen op kamertemperatuur is beter nu je de accu met de Pro eruit kan halen.
RonicNL schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 11:26:
Goedemorgen allen,

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cremo_1
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 03-01 11:50
Ook ik ben uiteindelijk overstag gegaan en heb mijzelf een CGO600 cadeau gedaan. Een XL in Sky Blue. De levering netjes binnen een paar dagen en de montage in principe vrij eenvoudig. Na een retourtje woon - werk a 16 km was het direct al duidelijk dat een paar aanpassingen noodzakelijk waren. Uiteindelijk heb ik volgende zaken aangepakt:
  • Ritchey 4-Axis Verstelbare Stuurpen (90 mm)
  • Ergon GP3 L Handvatten
  • Selle Royal Respiro Athletic Zadel
  • Topeak Super Tourist DX 2.0 Bagagedrager
  • AXA Block XXL Ringslot
  • Giant Connect Low Rise stuur
  • Lezyne Connect Smart 1000XL / KTV Smart Pair
  • SP Connect telefoonhouder
Op dit moment happy met het resultaat tot zover...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GwZSltbMmcdPC6qPTrRjB7TbkYI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cI93VAaxoZeBowVSBs4Wn0wc.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonicNL
Cremo_1 schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 17:48:
Ook ik ben uiteindelijk overstag gegaan en heb mijzelf een CGO600 cadeau gedaan. Een XL in Sky Blue. De levering netjes binnen een paar dagen en de montage in principe vrij eenvoudig. Na een retourtje woon - werk a 16 km was het direct al duidelijk dat een paar aanpassingen noodzakelijk waren. Uiteindelijk heb ik volgende zaken aangepakt:
  • Ritchey 4-Axis Verstelbare Stuurpen (90 mm)
  • Ergon GP3 L Handvatten
  • Selle Royal Respiro Athletic Zadel
  • Topeak Super Tourist DX 2.0 Bagagedrager
  • AXA Block XXL Ringslot
  • Giant Connect Low Rise stuur
  • Lezyne Connect Smart 1000XL / KTV Smart Pair
  • SP Connect telefoonhouder
Op dit moment happy met het resultaat tot zover...

[Afbeelding]
Mooie combi! Handig lijstje, ga ik me vanavond eens in verdiepen.
Het is altijd even schrikken als je ziet wat er nog bij komt aan kosten voor accessoires ;)

PS heeft er iemand wellicht een referral code voor me?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• polema
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 05-08 18:20
RonicNL schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 18:02:
[...]

Het is altijd even schrikken als je ziet wat er nog bij komt aan kosten voor accessoires ;)

DM gestuurd voor referral code

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cremo_1
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 03-01 11:50
[...]

Dank, de inspiratie hiervoor kwam ook via dit topic :-) Het is maar net hoe gek je het zelf wilt maken....Stuur, verlichting, telefoonhouder en bagagedrager komen van mijn vorige fiets.

Zadel, stuurpen, handvatten en slot waren voor mij wel een must, maar volgens mij zijn daar ook wel iets goedkopere opties voor die net zo prima zijn. De aanschafprijs van de fiets is relatief laag, dus iets meer budget over voor extraatjes. Daarom ook de keuze voor de reguliere 600 i.p.v. de Pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monofear
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 03-09 11:20
Iemand een referral code?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lolhozer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:17

Lolhozer

Cetero censeo birrum bibendum

DM verstuurd

Waarom? Omdat het kan!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joel22
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 08-09 09:15
Zijn die referral codes voor korting? Dan hou ik mij ook wel aanbevolen? :)

Dank!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crunchytail
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 05:24
Joel22 schreef op maandag 8 januari 2024 @ 09:57:
Zijn die referral codes voor korting? Dan hou ik mij ook wel aanbevolen? :)

Dank!
Via een referral code krijg je 50 euro korting (zie DM). Studenten kunnen overigens 100 euro korting krijgen via Studentbeans.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gizz
  • Laatst online: 13-09 17:19

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

[...]
Hangt ook een beetje af van je wensen natuurlijk :)

Ik fiets 2x 18km per dag, 4 dagen per week (mits het niet keihard regent 's ochtends) en heb de volgende accessoires:Best te overzien :)

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjoerdvd
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 19:38
Ah dit is een goede, ga die ook aanschaffen denk ik :).
Pagina: 1 ... 22 ... 44 Laatste

Let op:
In Nederland is bij wet vastgelegd dat een e-bike geen ondersteuning mag geven boven de 25 km/u en een speed-pedelec geen trapondersteuning mag geven boven de 45km/u: Welke regels gelden voor mijn elektrische fiets (e-bike)?

Het vragen om, of bespreken/geven van tips & tricks om deze beperkingen te omzeilen wordt gezien als opvoeren en is, net als software cracks, illegaal en niet toegestaan op het forum. Dergelijke berichten worden derhalve direct (en doorgaans volledig) verwijderd.

Wordt een vraag gesteld ivm het omzeilen van deze beperkingen, rapporteer dan het betreffende bericht en ga er niet inhoudelijk op in. Hierdoor voorkomen we discussies over het grijze gebied en of de betreffende inhoud wel/niet ok is.

Het is niet de bedoeling om te vragen naar, en het delen van referral codes. Er is een specifieke subforum voor actiecodes waar het eea gedeeld of gevonden kan worden.