PS: hele indrukwekkende badkamer!!
[ Voor 10% gewijzigd door Chrisjuh_15 op 23-10-2023 13:01 ]
Ik heb verf via Bol.com besteld. Op een of andere manier is het dan steeds een andere zaak die profi verf gunstig aanbiedt.kiefty14 schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 11:22:
Moet zelf komende weken verf gaan bestellen en was benieuwd of je hier al ervaring in hebt?
Het loont echt de moeite om daar te kijken.
Ik had bijvoorbeeld 5 emmers Sikkens Alphacryl Pure Mat SF 10 liter gekocht voor € 760,-. Dus zeg maar € 152 per emmer. Terwijl je overal al snel € 180 betaalt.
Zag nu op Bol.com bij de aanbieder van de week ook weer een gunstige prijs.
Verder het Belgische bedrijf Tintrio. Leveren snel en goedkoop ook de profi verven.
Ik koop geen bouwmarkt verf want goedkoop is duurkoop bij verf.
Mijn 'mooie' kleuren koop ik bij Eric Kusters. Niet al te duur en volgens mijn schilders fijne verf.
Vandaag is een wandje in de beton cire gezet.[b]Chrisjuh_15 schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 13:01:
PS: hele indrukwekkende badkamer!!
:strip_exif()/f/image/34EULJl5OacoL5Y7glFBesUt.jpg?f=fotoalbum_large)
De stukadoor zei ook dat het ander materiaal is dan wat hij normaal van het bedrijf krijgt.
Dit moest hij zelf nog mengen.
Normaliter is het al kant en klaar.
Maar we wilden zwart en dat zag ik bij de kant-en-klaar producten niet staan.
Daar staan allemaal van de new age nonsens titels zoals Black Truffle, Cannonball of Midnight.
Effe kijken wat we er mee gaan doen.
Wat valt je tegen? Kleur? Uitstraling? Materiaal om mee te werken?Rzaan schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 12:45:
Vooralsnog valt de Beton Cire een beetje tegen.
Uitstraling vooral.Toke_gt schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 16:49:
[...]
Wat valt je tegen? Kleur? Uitstraling? Materiaal om mee te werken?
De stukadoor vond het ook niet lekker werken.
Zojuist ook gesproken met de Betonstunter.
Hij zei dat het zelfmeng-pakket veel moeilijker is, en dat bij zwart er bijna geen verschil te zien is tussen de lagen.
Lekker dan.
Dus de muur wordt opgeschuurd (de coating eraf) en dan een nieuw pakket bestellen.
Hij zei ook dat je niet te donker moet gaan, omdat je anders niet meer goed de lagen ziet.
Dat had ik best wel wat duidelijker op de site willen zien staan.
Hij richt zich op gewone consumenten met de site.
Toen ik vroeg "Ik had dus eigenlijk net zo goed een niet perfect gestukte muur zwart kunnen verven?" zei hij "eeeeehhhh, ja".
Jeetje zeg, wat een flapdrol. Ik snap het ergens wel, bij de kleur zwart, maar je verwacht inderdaad dat verkoper je daarop attendeert, of op zijn minst aangeeft dat zwart een moeilijke kleur is om hezelfde effect te krijgen en dat je dus beter Black Truffle kunt kiezen. Ik moet overigens zeggen dat ik diep antraciet of donkerbruingrijs ook mooier en warmer vind dan echt zwart. En dan lijkt het nog steeds zwart, tot je er diepzwart naast houdt. Maar goed, dat is mijn smaak en die doet er in jouw huis niet toe. Ga je wel hetzelfde pakket bestellen? Of toch maar kant en klaar?Rzaan schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 19:25:
[...]
Uitstraling vooral.
De stukadoor vond het ook niet lekker werken.
Zojuist ook gesproken met de Betonstunter.
Hij zei dat het zelfmeng-pakket veel moeilijker is, en dat bij zwart er bijna geen verschil te zien is tussen de lagen.
Lekker dan.
Dus de muur wordt opgeschuurd (de coating eraf) en dan een nieuw pakket bestellen.
Hij zei ook dat je niet te donker moet gaan, omdat je anders niet meer goed de lagen ziet.
Dat had ik best wel wat duidelijker op de site willen zien staan.
Hij richt zich op gewone consumenten met de site.
Toen ik vroeg "Ik had dus eigenlijk net zo goed een niet perfect gestukte muur zwart kunnen verven?" zei hij "eeeeehhhh, ja".
Ik ga kant en klaar bestellen en dan Black Truffle of MidnightToke_gt schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 20:08:
Of toch maar kant en klaar?
Wel een aardige schadepost die op niemand te verhalen valt, en waarvoor ook eigenlijk niemand schuldig is.
Maar wel € 530 + flink wat arbeidsuren.
EDIT: Eerst maar wat staaltjes besteld. Hebben ook nog veel flessen met chemicaliën en emmertje pigment over. Daar gaat wat van retour of hoeven we niet te bestellen bij het kant-en-klaar pakket.
[ Voor 14% gewijzigd door Rzaan op 26-10-2023 09:58 ]
Maar soms zitten er dagen bij dat alles mis gaat.
Nu had ik zo een hele week.
Muur ge-beton cire't en pakt totaal anders uit dan verwacht. Dus moet opnieuw. Kost geld (materialen en arbeidsuren), gedoe met de rest van de oplevering van de badkamer. Weer nieuwe spullen bestellen bij een winkel die niet al te snel is.
Buitendrempels Raamdorpels (zeg maar buitenvensterbanken) geplaatst. Zitten er een paar bij die te lang zijn om uit 1 stuk te doen. Ga ik aan het einde van de dag kijken. Dit.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/uXXAuOsJhlIjOO633YKCpaMO.jpg?f=user_large)
En dan ook nog met een smoes komen "ja, dat moet, want anders gaat het kapot als het heel koud wordt".
Dus eruit laten halen, wat niet makkelijk was, want helemaal vastgekit en gelijmd en weet ik veel.
Gasten boos, maar jammer dan. Mijn huis, mijn geld, dus mijn beslissing.
Ondertussen was aan de andere kant een jonge gast bezig met metselen.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/VTMjd57O1l97oR3XWGUdLITw.jpg?f=user_large)
Het tempo was onnoemelijk laag, dus dat was al ergernis. Maar toen ik eens goed ging kijken, vond ik het er belabberd uitzien. Blijkbaar vonden de andere jongens dat ook, dus waar die slome een dag mee bezig was, is allemaal weer afgebroken.
Flinke steiger gehuurd om de hele week in de hoogte te werken.
Die gaat gewoon morgen weer terug naar de verhuurder. Nauwelijks gebruikt.
Volgende week vakantie dus dan werken ze niet.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/JXRA6JkfuszLzYaTjUd46CbP.jpg?f=user_large)
Klein lichtpuntje ook:
De slangen van de VV voor de badkamer zijn doorverbonden met perskoppelingen.
Het is niks groots maar een kinderhand is gauw gevuld.
:strip_exif()/f/image/gK8J8M0FzftTYsbKRHDCdsxq.jpg?f=fotoalbum_large)
Natuurlijk is er nog veel meer gebeurt, maar dat zijn vaak dingen die je niet zo goed ziet. Zoals her en der weer stucwerk. Reparaties. Gaten in de vloer gevuld voor als over 3 weken de PVC vloer voor boven komt.
Volgende week even rust. Da's wel lekker. Ook al ligt dan alles stil.
Eindelijk tijd om te gaan shoppen. Traphekje, C-fonteintje, dat soort dingen.
Sluit je de vloerverwarming in de badkamer aan op de verdeler beneden? Hoe gaat dat met ontluchten van de leidingen (gezien lucht altijd naar boven wil)? Of wordt er op het hoogste punt een ontluchtingskraan geinstalleerd?Rzaan schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 08:52:toon volledige bericht
Dat verbouwen ups en downs kent, merkte ik al vanaf het begin.
Maar soms zitten er dagen bij dat alles mis gaat.
Nu had ik zo een hele week.
Muur ge-beton cire't en pakt totaal anders uit dan verwacht. Dus moet opnieuw. Kost geld (materialen en arbeidsuren), gedoe met de rest van de oplevering van de badkamer. Weer nieuwe spullen bestellen bij een winkel die niet al te snel is.
Buitendrempels (zeg maar buitenvensterbanken) geplaatst. Zitten er een paar bij die te lang zijn om uit 1 stuk te doen. Ga ik aan het einde van de dag kijken. Dit.
[Afbeelding]
En dan ook nog met een smoes komen "ja, dat moet, want anders gaat het kapot als het heel koud wordt".
Dus eruit laten halen, wat niet makkelijk was, want helemaal vastgekit en gelijmd en weet ik veel.
Gasten boos, maar jammer dan. Mijn huis, mijn geld, dus mijn beslissing.
Ondertussen was aan de andere kant een jonge gast bezig met metselen.
[Afbeelding]
Het tempo was onnoemelijk laag, dus dat was al ergernis. Maar toen ik eens goed ging kijken, vond ik het er belabberd uitzien. Blijkbaar vonden de andere jongens dat ook, dus waar die slome een dag mee bezig was, is allemaal weer afgebroken.
Flinke steiger gehuurd om de hele week in de hoogte te werken.
Die gaat gewoon morgen weer terug naar de verhuurder. Nauwelijks gebruikt.
Volgende week vakantie dus dan werken ze niet.
[Afbeelding]
Klein lichtpuntje ook:
De slangen van de VV voor de badkamer zijn doorverbonden met perskoppelingen.
Het is niks groots maar een kinderhand is gauw gevuld.
[Afbeelding]
Natuurlijk is er nog veel meer gebeurt, maar dat zijn vaak dingen die je niet zo goed ziet. Zoals her en der weer stucwerk. Reparaties. Gaten in de vloer gevuld voor als over 3 weken de PVC vloer voor boven komt.
Volgende week even rust. Da's wel lekker. Ook al ligt dan alles stil.
Eindelijk tijd om te gaan shoppen. Traphekje, C-fonteintje, dat soort dingen.
Daar is veel discussie over of dat nodig is. Menig installateur zegt dat de lucht er vanzelf uitgaat. In die gedachte ben ik maar even meegegaan.Daiov97 schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 09:06:
[...]
Sluit je de vloerverwarming in de badkamer aan op de verdeler beneden? Hoe gaat dat met ontluchten van de leidingen (gezien lucht altijd naar boven wil)? Of wordt er op het hoogste punt een ontluchtingskraan geinstalleerd?
Dus ja, de slang zit aangesloten op de verdeler beneden.
Moet daar volgens mij nog wel een andere ontluchter opzetten.
Helemaal klaar is het nog niet, dus bedankt voor de reminder.
Zeggen ze ook hoe en waar dan? Daar ben ik dan wel weer benieuwd naar.Rzaan schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 09:17:
[...]
Daar is veel discussie over of dat nodig is. Menig installateur zegt dat de lucht er vanzelf uitgaat.
Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G
goeie vraag hoe, maar bij mij is het ook aangesloten op de verdeler beneden, en de vloer in de badkamer word wel netjes warm, dus hoe het werkt werkt het, maar bij mij gaat het goed op deze manier. heb geen extra ontluchter boven.RobbieB schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 09:21:
[...]
Zeggen ze ook hoe en waar dan? Daar ben ik dan wel weer benieuwd naar.
Als je het niet probeert, kun je het sowieso niet.
Zoals ik het begrepen heb, wordt de lucht meegevoerd met het water en verdwijnt dan via de ontluchter op de verdeler.RobbieB schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 09:21:
[...]
Zeggen ze ook hoe en waar dan? Daar ben ik dan wel weer benieuwd naar.
Als je erop googlet zie je de verschillende meningen verwoord.
Ik kan me voorstellen dat de lucht gewoon door de buis gedrukt wordt, ook als deze 'bovenaan' is. Maar ben benieuwd of dat ook de gedachte van de 'experts' is..pc_freak1 schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 09:25:
[...]
goeie vraag hoe, maar bij mij is het ook aangesloten op de verdeler beneden, en de vloer in de badkamer word wel netjes warm, dus hoe het werkt werkt het, maar bij mij gaat het goed op deze manier. heb geen extra ontluchter boven.
Zou het ook te maken kunnen hebben hoe je VV met een WP gebruikt? Dat die eigenlijk altijd aanstaat op hetzelfde tempo.RobbieB schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 09:31:
[...]
Ik kan me voorstellen dat de lucht gewoon door de buis gedrukt wordt, ook als deze 'bovenaan' is. Maar ben benieuwd of dat ook de gedachte van de 'experts' is..
In tegenstelling tot een 'gewone' CV-ketel die's ochtend vaak pas ging draaien en in de nacht stilstaat?
Ik weet het ook niet.
Maar ik kreeg van verschillende kanten van installateurs te horen dat geen ontluchting op het hoogste punt geen probleem was. Dus ik het het erop gewaagd.
Ik zit ook gewoon hier te spieken en wij hebben vergelijkbare raamdorpels voor ogen. Ik dacht dat ze vrij lang geleverd konden worden er zal altijd een raam zijn die groter is. Kan je die stijf tegen elkaar aanzetten en de naad wegwerken? Wat gaat jouw oplossing zijn?Rzaan schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 08:52:
Buitendrempels (zeg maar buitenvensterbanken) geplaatst. Zitten er een paar bij die te lang zijn om uit 1 stuk te doen. Ga ik aan het einde van de dag kijken. Dit.
You take the blue pill – the story ends and you believe whatever you want to. You take the orange pill – you stay in Wonderland, and I show you how deep the rabbit hole goes. Huis uit 1910
En niets zo frustrerends als werk uitbesteden waar je van te voren al over nadenkt dat je dat zelf ook wel kunt, om dan te zien dat vakmensen de boel verkwanselen. Dan zit je achteraf met een nog groter gevoel van had ik het maar zelf gedaan.
Das misschien ook wel tweakers eigen, We kunnen veel, we weten veel, dus is het lastig bepaalde zaken uit handen te geven. Maar ik zou ook voet bij stuk houden, het is jouw geld!
Ik heb dat ook een paar keer meegemaakt, dan krijg je te horen: "oh maar je bent wel pietje precies", ja dus? Daar betaal je toch voor?
2200 is bijna altijd de maximale lengte bij steen. Waarom dat is... geen idee.Refrag schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 09:52:
[...]
Ik zit ook gewoon hier te spieken en wij hebben vergelijkbare raamdorpels voor ogen. Ik dacht dat ze vrij lang geleverd konden worden er zal altijd een raam zijn die groter is. Kan je die stijf tegen elkaar aanzetten en de naad wegwerken? Wat gaat jouw oplossing zijn?
Ze moeten gewoon strak tegen elkaar gelegd worden.
Soms laten ze dan bij de naad de facetrandjes weg, maar dat maakt het niet per sé mooier.
Vanaf een afstand zie je het nauwelijks. En vanaf dichtbij wel, maar het is niet lelijk. Niet zoals een plint in huis die uit 2 delen bestaat en niet goed is afgewerkt.
Gelukkig is de aannemer ook een Pietje precies en die heeft meteen gehandeld.loewie1984 schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 09:52:
Ik heb dat ook een paar keer meegemaakt, dan krijg je te horen: "oh maar je bent wel pietje precies", ja dus? Daar betaal je toch voor?
Geen loonkosten voor die dag en andere jongens die het gaan herstellen.
De slome was deze ochtend niet meer aanwezig.
Het Beton Cire kon niemand iets aan doen, dus dat valt onder de budget-post 'klote, maar helaas'.
Zolang die post maar onder de 1% blijft, is het goed. En dat doet ie.
De post 'onvoorzien' daarentegen....
[ Voor 9% gewijzigd door Rzaan op 27-10-2023 11:05 ]
Heb je al besloten of je boven ook visgraat PVC laat leggen of gaan het toch rechte planken uit dezelfde serie worden?
Voor 80% zeker (het woord 'zeker' slaat dan eigenlijk nergens op, maar je snapt 'm) worden het planken uit dezelfde Douwes Dekker serie.stin00 schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 10:06:
Mooi project om te volgen!
Heb je al besloten of je boven ook visgraat PVC laat leggen of gaan het toch rechte planken uit dezelfde serie worden?
Voordelen: Goedkoper, rustiger, sneller en de kleur is net zo mooi.
Nadelen: Visgraat is echt mooier normaliter (in mijn ogen dan)
Het laatste kozijn is geplaatst (moet nog wel een nieuwe voordeur met zijlicht komen in de toekomst)
Aan de achterzijde van het huis bevond zich een balkon. Hoorde bij de slaaplamer.
Hier is het nog te zien in een vroeg stadium.
:strip_exif()/f/image/hmyQnBTaqrtex4ndlJZIqtPC.jpg?f=fotoalbum_large)
Toen werd het balkon gesloopt. Wat een hele klus was, want dik beton.
:strip_exif()/f/image/CwFIYIaZ8V8EKXiPKvDbjHOD.jpg?f=fotoalbum_large)
En nu zit er dus een kozijn in met 3 ramen. De onderkant is opnieuw gemetseld en dit keer goed.
De onderkant van dit kozijn ligt nu in lijn met andere kozijnen aan de achterzijde.
Onder het nieuwe kozijn zit het kozijn van de woonkamer. Boven dat kozijn zit een rij stenen verticaal gemetseld. Een zogenaamde rollaag. Daarvan hebben we een deel afgezaagd, zodat de rollagen van alle kozijnen op de benedenverdieping een halve of 3/5 steen hoog zijn.
:strip_exif()/f/image/r9s4zoCWhHoFkbDsssqTozn8.jpg?f=fotoalbum_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/oXN7kszOn3Mm9Wr4bSs4guc5.jpg?f=user_large)
Het is dichtgemetseld met stenen die ik nog had en ik heb er bij een bouwcenter een 100 stuks bijgekocht.
Dat de kleuren niet allemaal hetzelfde zijn, boeit niet. Want het huis wordt toch geschilderd. Zolang de structuur en de grootte maar hetzelfde is.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/tvqQHvs7zM44q4NKMEBwpD76.jpg?f=user_large)
Verder is de trap gebouwd in het huis.
Ben een paar foto's kwijt, dus ik heb alleen maar wat foto's van de losse treden en de trap al ingepakt ter bescherming.
Mijn vrouw had ook wat foto's gemaakt, de schat.
:strip_exif()/f/image/MGeFECxMd5e57ix4Xn8tTHq0.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/PZhuWamcCL1FuEcxaUEpY24p.jpg?f=fotoalbum_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/0Bnm8IGpJEDxJviTspaUgald.jpg?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/74tgxS93BwQneyFcUrAJQRPp.jpg?f=fotoalbum_large)
Vandaag ook het traphekje en leuningen gaan uitzoeken.
Aan de onderkant van de leuning komt led-verlichting. Ik wilde lampjes in de muur, maar mijn vrouw vond dit leuker. Dus even kijken of dat ook kan met bewegingsensor in de leuning.
Nog even een foto van een goed gelukte raamdorpel.
:strip_exif()/f/image/3soDX7SNZCO2D4TlFu6dKQDq.jpg?f=fotoalbum_large)
Van hetzelfde materiaal - zwart basalt - ga ik ook vensterbanken en drempels laten maken. Als je voor zwart basalt gaat, vraag dan wel proefstukjes aan of ga langs in de winkel of zagerij. Want bij de ene zwarte basalt zit er veel tekening in, en bij de andere nauwelijks tot geen. Ook is zwart niet altijd zwart maar grijs.
De drempels koop ik wellicht toch wel kant-en-klaar bij Bouwmaat of zo. Want standaardmaten zijn echt veel voordeliger.
Verder nog ± 100 meter plinten besteld bij de Plintenfabriek. De producten zijn goed, maar hun communicatie en daadkracht zijn echt om te huilen. Maar dat had ik vast al eerder geschreven.
Hetzelfde geldt voor de Betonstunter. Je vraagt je echt af hoe die mensen geld kunnen verdienen.
Maar als het goed is, krijg ik dit weekend of anders maandag of dinsdag nieuwe beton cire in de kleur Black Truffle. Absurde naam, maar ja, dat is de nieuwe tijd, meneer.
Ook nog 13 binnendeuren ingemeten en daarvan hoop ik binnenkort de offerte te ontvangen.
Tevens een offerte aangevraagd voor een deur met houtlook in een Schuco kozijn.
Ik denk dat ik daar een hartverzakking van ga krijgen als die binnenkomt.
Het moet zoiets worden, maar dan met 1 zijlicht.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/bCmQxNxvYKF8KTEZABehkA18.jpg?f=user_large)
[ Voor 5% gewijzigd door Rzaan op 03-11-2023 21:08 ]
Mooi zeg! Naar die offerte ben ik ook wel benieuwd. (Mag ook in DM)Rzaan schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 20:36:
Tevens een offerte aangevraagd voor een deur met houtlook in een Schuco kozijn.
Ik denk dat ik daar een hartverzakking van ga krijgen als die binnenkomt.
Het moet zoiets worden, maar dan met 1 zijlicht.
[Afbeelding]
Echt heel mooie deur.
Welke kleur ga je het huis keimen/verven?
[ Voor 3% gewijzigd door Toke_gt op 03-11-2023 20:42 ]
Ik heb al een offerte binnen van een iets andere deur en die was € 7.500. Maar dat was zonder verwijderen oude deur, inmeten en plaatsingskosten. Denk dat deze hoger uit gaat vallen.Toke_gt schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 20:42:
[...]
Mooi zeg! Naar die offerte ben ik ook wel benieuwd. (Mag ook in DM)
Echt heel mooie deur.
Welke kleur ga je het huis keimen/verven?
Ik heb wel wat 'eisen' zoals zowel aan de buitenzijde als binnenzijde dezelfde houtlook, en tevens aan beide zijden zogenaamd vleugeloverdekkend.
Verder is het kozijn van Schuco ook niet het goedkoopste omdat ik dat ook binnen en buiten zwart houtnerf look wil. En dan ook nog triple glas HR+++ van in totaal 54 mm.
Het huis ga ik wit maken.
Keimverf koop ik in Duitsland. Scheelt honderden €'s voor het hele huis. Ze bezorgen ook gratis in Duitsland. Dus mijn plan is om contact te leggen met een landelijk gelegen hotel in een klein plaatstje en vragen of ik het daar mag laten bezorgen als ik bij hen te gast ben. Ben ik nog steeds goedkoper uit, want een paar honderd kilo verf naar Nederland laten versturen gaat echt in de papieren lopen.
De raamdorpels zitten nu overal.
Ook hebben we een aanvang gemaakt om oude houten panelen en delen te vervangen door Keralit.
Mooi materiaal. Niet al te duur lijkt het op het eerste gezicht, maar je hebt allerhande aluminium profielen nodig en afwerkhoekjes e.d. Dat maakt het alsnog niet goedkoop.
Ander nadeel is dat je bij bijvoorbeeld Bouwmaat maar een beperkt assortiment hebt. De kleuren wit en antraciet zijn vaak op voorraad, maar zwart bijvoorbeeld moet je bestellen.
Klein voorbeeldje van het raam voor.
Zo was het. Blauw geschilderd plaatmateriaal en witte houten kozijnen.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/pAVPhhOC5AZguBx3eHuz92VX.jpg?f=user_large)
Plaatmateriaal verwijderd en nieuwe kozijnen geplaatst.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/13R4kReQiZ2Thxd2TVrHkfCh.jpg?f=user_large)
Plaatsen van het Keralit met de beschermingsfolie er nog op.
:strip_exif()/f/image/b8bhuRxuoF7t0mvk00TOZcRO.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/DuI4apHTmDqluOIgDU9PZDeG.jpg?f=fotoalbum_large)
Het eindresultaat met de afwerkhoekjes erop.
De randjes zijn later nog afgekit met Den Braven Siliconenkit.
:strip_exif()/f/image/OaMJ9ziUs9tQN5LwbqBLtBkh.jpg?f=fotoalbum_large)
Het is zwart RAL 9005. De kozijnen ook. Toch zijn de kleuren verschillend. Niet hinderlijk, en ik we zitten meestal binnen, dus het zal wel. Maar wel opvallend.
Het zijn Sponnngsdelen 190. Ik had ook 143 (mm) kunnen nemen, maar 190 leek me iets rustiger.
Als je maar weinig nodig hebt, kun je goed terecht bij Jongeneel. Moet je het wel zelf afhalen (bezorgen kan ook, maar daar rekenen ze fiks voor)
Heb je meer nodig dan even zoeken op internet. Soms vanaf € 750 gratis thuisbezorgd.
Ik kocht een groot aantal panelen voor de toekomst bij Kunststofpanelen. Goede prijs en ik kreeg er een gratis fles reiniger bij.
Hoekstukken besteld bij Jongeneel en paar profielen bij Bouwmaat uit het schap.
Komt dat niet door verschillende materialen en lichtval?Rzaan schreef op woensdag 8 november 2023 @ 15:39:
Het is zwart RAL 9005. De kozijnen ook. Toch zijn de kleuren verschillend. Niet hinderlijk, en ik we zitten meestal binnen, dus het zal wel. Maar wel opvallend.
Ik vind het niet storend, zo op de foto. Als je het niet gezegd had, was het me ook niet opgevallen.
Wordt mooi hoor, je huis!
Het zijn beiden folies met houtnerf.Toke_gt schreef op woensdag 8 november 2023 @ 15:51:
[...]
Komt dat niet door verschillende materialen en lichtval?
Ik vind het niet storend, zo op de foto. Als je het niet gezegd had, was het me ook niet opgevallen.
Maar het is zelden dat iets met RAL hetzelfde is. Ging ook naar de bouwmarkt voor wit met Ralkleur 9001. Van 4 merken 4 verschillende tinten.
Het huis knapt erorm op van strak afgewerkte kozijnen.
In het voorjaar nog keimen en dan wordt het helemaal mooi verwacht ik.
Ben gisteren me ook weer een ongeluk geschrokken.
Voor de trap heb ik een nieuwe trapleuning nodig. Wordt zwart staat. € 1.200 of daaromtrent.
Gekkenhuis.
Ook nog een stukje balustrade nodig. Ook staal. 100 x100 ongeveer. Vragen ze € 1.300 voor.
Dat laatste ga ik dus niet doen. Een kennis van me is net een bedrijfje begonnen en ik laat de balsustrade door hem maken.
[ Voor 24% gewijzigd door Rzaan op 08-11-2023 16:01 ]
Kranen en knoppen geïnstalleerd. Douchewand en bad geplaatst.
Nieuwe Beton Cire aangebracht. Moet nog geschuurd en gecoat worden. Maar in ieder geval is deze kleur en dit materiaal veel beter.
Als het klaar is en het bevalt, gaan we het ook gebruiken in het toilet.
Daar maken we de achterwand van gouden tegels en de rest donkergrijs dan.
We gaan echt totally 'bij ons op het kamp'.
:strip_exif()/f/image/FG48tLGGsx5cGBQSrX1WxhKK.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ylp1OssYq2KbmyYLwRB9H8xu.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/pB3LWzaNgRNYoxMeQ86zHTf4.jpg?f=fotoalbum_large)
We gaan volgende week op vakantie, dus dan ligt de bouw 4 weken stil. Behalve dat ze op maandag de vloer boven komen egaliseren en op woensdag (als we al al weg zijn) het PVC komen leggen. Onder toezicht van de oppasser.
PV: 13 x LG Solar 320N1K-A5 - NeON2 / WP: Adlar Aurora II 6kw / WPB: Atlantic Explorer 200l / jaren 70 woning gasloos sinds 10-2024
Ik durfde het eigenlijk ook niet. Heel eerlijk.pentaw1nz schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 15:54:
Die badkamer is echt super. Ik had dit zelf nooit durven kiezen, maar eenmaal geïnstalleerd en alles zo bij elkaar is het erg mooi geworden
Maar wat foto's gezocht en bij kennissen wat gekeken en toen de stap gewaagd.
Wellicht is het straks too much en dan gaan we kijken waar we gaan aanpassen.
Want het is op de foto's niet goed te zien, maar de vloer is dus ook van dat soort marmerlook.
EDIT: Het nieuwe Beton Cire zit erop. Het ziet er anders uit dan ik verwacht had. Ik had meer een wolk-effect gedacht, maar dat is het niet.
Toch blij mee, hoe langer ik er naar kijk.
Ook besloten om het in het toilet niet te doen (wat eerst wel het plan was)
Daar gaan we toch voor tegels die we gisteren uitgezocht hebben bij de lokale tegelzaak Loek Lommers.
Deze zaak heeft een ongelofelijk grote en brede collectie. Voor wie in omgeving Eindhoven - Eersel - Weert woont, een echte aanrader.
Maar ze moeten me wel een goede prijs geven, want anders koop ik ze elders. Ik blijf wel een Hollander natuurlijk
Nog even gekeken wat ze in Italie kostten: De helft. Als het zonnig voorjaar was geweest, dan was ik er misschien wel naar toe gereden. Veel benzinekosten, maar leuk tripje.
Het zijn deze tegels maar dan mat.
Beetje grote foto, excuses.

[ Voor 47% gewijzigd door Rzaan op 12-11-2023 10:40 ]
Die grohe thermostaat vond ik ook erg fijn maar prijzig. Had je daar nog een goede plek voor gevonden?
De tegels lijken veel minder roze op de foto klopt dat een beetje met de werkelijkheid? Misschien maakt het lichtinval ook veel uit en verschilt het 's nacht met enkel kunstlicht ook weer. Dat zal voor je beton cire muur ook wel zo zijn.
You take the blue pill – the story ends and you believe whatever you want to. You take the orange pill – you stay in Wonderland, and I show you how deep the rabbit hole goes. Huis uit 1910
De hele Grohe set heb ik in Oostenrijk gekocht bij Badplanet.
Mijn vrouw heeft al in bad gezeten en die vertelde dat het heel goed zit.
Maar net als bij een bank... je moet er langer in gaan zitten en eigenlijk als je nog fit bent. Einde van de dag ligt alles lekker.
Vrijstaand vind ik mooier en als het niet meer bevalt, koop je iets anders. Bij inbouw moet je dan gaan breken. Bad is groot genoeg voor 2 personen. Krap aan, maar toch.
Tegles zijn iets meer roze, maar zoals ze te zien zijn op de foto met het bad, is redelijk nauwkeurig.
Die is van Gessi en heb ik in Italië gekocht.
Vooral de greep vonden wij mooi. We hebben ook nog 2 soortgelijke kranen voor de wastafel.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/PFYjNyrzQ6aqURUty94yFK6W.jpg?f=user_large)
De vloer op de overloop en enkele kamers is geëgaliseerd.
Hier komen stroken PVC op. 'Planken' dus en geen visgraat zoals beneden.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/9tvcU6sVmE9Hv13SCUOMp8BA.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/lxj86J86skjkFAdDXcld6Jve.jpg?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/fGw2ZNiIvawvV4znvJFfqk4E.jpg?f=fotoalbum_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Pt0awPH13EUyzomNkx7c1Dwl.jpg?f=user_large)
Op deze laatste foto's zijn wat lampjes in de muur te zien. Ze hebben een sensor en reageren als het donker is op beweging.
Dat is fijn als je 's nachts je bed uit moet om naar de WC of richting trap te lopen.
Had ze gezien in Nederland maar met Google Image Search gevonden op Aliexpress in deze winkel.
Scheelde een slok op een borrel. Horen wel vierkante inbouwdozen bij en die moet je er meteen bij bestellen.
Je hebt ze in verschillende vormen. Ik heb ze waar de sensor niet zichtbaar is.

Vaak krijg je in Nederland exact hetzelfde product. Alleen dan voor een hogere prijs. Voorbeeld:mountaink schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 14:21:
Hoe is de kwaliteit van deze aliexpress lampen dan? Lever je daar niet direct op in met de lagere prijs?
- https://www.praxis.nl/tui...0PhALoEAQYAyABEgJh1PD_BwE
- https://nl.aliexpress.com/i/1005002172523718.html
Ik zie een ander zonnepaneeltje erop zittenTwingyTwingy schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 15:10:
[...]
Vaak krijg je in Nederland exact hetzelfde product. Alleen dan voor een hogere prijs. Voorbeeld:
- https://www.praxis.nl/tui...0PhALoEAQYAyABEgJh1PD_BwE
- https://nl.aliexpress.com/i/1005002172523718.html
Ik kan (helaas) uit eigen ervaring zeggen dat je exact dezelfde krijgtdaniel14 schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 16:32:
[...]
Ik zie een ander zonnepaneeltje erop zitten
We hebben in Europa bijna geen maak-industrie meer in dit segment.mountaink schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 14:21:
Hoe is de kwaliteit van deze aliexpress lampen dan? Lever je daar niet direct op in met de lagere prijs?
Dus grote kans dat de lampjes die je koopt in Nederland bij Nederlandse leveranciers, in containers naar hier zijn gehaald vanuit China of India.
De lampjes die ik gekocht heb, had ik eerst gezien in een Nederlandse webshop.
Ik zocht van de week ook naar een sensorkraan in het zwart. Kost hier in Nederland vanaf ± € 160.
Ik kon dezelfde kopen in China voor rond de € 35 inclusief verzending.
Het gros van de kranen die je van de huismerken koopt in Nederland is Chinees fabrikaat. Lampen bij de grote ketens ook.
Maar soms moet je ook oppassen.
Deze winkel verkoopt een sensor kraan voor € 219,-.
Als je dan met Google gaat zoeken kom je weliswaar dezelfde foto;s tegen, maar de maten zijn anders.
Die van de Nederlandse winkel heeft een uitloop van 130mm.
Maar de Chinese hebben allemaal een uitloop van minimaal 240mm.
Ik heb me helemaal suf gezocht, maar de 130mm versie kan ik niet vinden.
Wellicht kort de man van de winkel ze zelf in. Maar geen idee hoe dat moet en het risico durf ik niet te nemen.

[ Voor 31% gewijzigd door Rzaan op 18-11-2023 12:18 ]
Wel is er tijdens mijn afwezigheid een PVC vloer op de overloop en enkele kamers gelegd.
Ik heb de factuur al binnen, maar eerst kijken bij terugkomst.
Verder nog een kraantje besteld met sensor. Ze zouden het voor me op maat maken, dus benieuwd.
Ook behang besteld online, dus dat wordt ook afwachten hoe dat eruit ziet.
Mijn eerste gordijntje ook besteld, dus dan komt het einde in zicht zou je zeggen.
Maar er moet nog een hele WC gemaakt worden.
Tegels komen binnenkort binnen. Waskom voor € 105 online besteld in Polen of Hongarije. Site ook in het Nederlands, dat wel.
Verder bij terugkomst gesprek met interieurbouwer voor diverse kasten en meubels.
O.a. voor op de badkamer. Moet nog kijken of het past allemaal.
Als het goed past, gaat het er ongeveer zo uit zien.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/5GNEoP3oNwx4PjjSyiO3kdcs.jpg?f=user_large)
Dus er moet ook nog een grote spiegel (in een boven- en onder-deel) komen.
Met licht erachter en hopelijk een schakelaar in het spiegelglas.
Maar ik weet niet of dit laatste kan als je een spiegel op maat laat maken.

[ Voor 17% gewijzigd door Rzaan op 05-12-2023 11:04 ]
Je merkt wel dat Tweakers van oorspring een site voor nerds is (niks mis mee)
Wel maandenlang geneuzel over een halve graad temperatuurverschil met je warmtepomp en hoe dit te voorkomen danwel te bereiken.
Maar als er 7 berichten over subsidie gaan en hoe die te verkrijgen, zijn de rapen gaar.
Is grappig toch? Niks mis mee overigens. Het is nu eenmaal Tweakers, dus je kent je pappenheimers inmiddels.
Offerte binnen voor deur, kozijn dubbel glas.
Ook inmeten en monteren.
€ 10.500.
Daar schrik ik toch wel van.
Andere partij zonder monteren en inmeten, maar wel met triple glas komt op € 8.100 uit.
Ook extreem. Ben nu in Polen aan het shoppen.
Daar gaan ook de binnendeuren vandaan komen.
Afwachten maar.
Wat het vooral duur maakt zijn het kozijn: Schuco blokprofiel houtnerf zwart zowel binnen als buiten.
En deur aan binnen- en buitenzijde met panelen vleugeloverdekkend.
Dat hakt erin.
Laat je dan timmerman inmeten en jij gaat met de afmetingen shoppen in Polen? Wat is je aanpak?Rzaan schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 11:11:
De nieuwe voordeur-saga gaat ook verder.
Offerte binnen voor deur, kozijn dubbel glas.
Ook inmeten en monteren.
€ 10.500.
Daar schrik ik toch wel van.
Andere partij zonder monteren en inmeten, maar wel met triple glas komt op € 8.100 uit.
Ook extreem. Ben nu in Polen aan het shoppen.
Daar gaan ook de binnendeuren vandaan komen.
Afwachten maar.
Wat het vooral duur maakt zijn het kozijn: Schuco blokprofiel houtnerf zwart zowel binnen als buiten.
En deur aan binnen- en buitenzijde met panelen vleugeloverdekkend.
Dat hakt erin.
Ik weet de buitenmaten voor het totale kozijn.kiefty14 schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 11:18:
[...]
Laat je dan timmerman inmeten en jij gaat met de afmetingen shoppen in Polen? Wat is je aanpak?
Dus deur en verticale raam ernaast.
Ook aangegeven hoe breed ik de voordeur wil en welke uitvoering (paneel, greep, klink, rozet)
Wat voor glas ik erin wil (triple +++ en matglas)
ik heb een Poolse leverancier gevonden die dezelfde deuren vertegenwoordigt.
Het is een Duits merk dat volgens mij Rodenberg heet. Maar verschillende leveranciers in Duitsland en Nederland leveren het onder verschillende namen.
Ik krijg ook hulp van een Pool hierin, want een deur is wat lastiger dan wat tegels of een waskom.
Voor Schuco kozijnen vinden met het Nederlandse blokprofiel is lastig.
Maak daar zelf ook altijd een sport van
LPG zijn anders ook goudThinkPad schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 14:33:
Ik vind het prachtig hoe je overal en nergens spullen koopt voor een lagere prijs dan hier in NL.
Maak daar zelf ook altijd een sport vanHanddoekhaakjes voor in het toilet heb ik zo ook een keer voor 1/3e van de prijs op AliExpress gekocht, exact zelfde als wat er bij de bouwmarkt in NL verkocht wordt.
Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving
Ik vind AliExpress altijd een beetje Russisch Roulette qua kopen. De ene keer heb je best een mooie koop en de andere keer krijg je een echte prulThinkPad schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 14:33:
Ik vind het prachtig hoe je overal en nergens spullen koopt voor een lagere prijs dan hier in NL.
Maak daar zelf ook altijd een sport vanHanddoekhaakjes voor in het toilet heb ik zo ook een keer voor 1/3e van de prijs op AliExpress gekocht, exact zelfde als wat er bij de bouwmarkt in NL verkocht wordt.
Voor alles waar 230V op komt mijd ik AliExpress al bij voorbaat
99% van de electronica die je in je huis hebt komt toch uit China..Ruudje88 schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 15:07:
[...]
Ik vind AliExpress altijd een beetje Russisch Roulette qua kopen. De ene keer heb je best een mooie koop en de andere keer krijg je een echte prul![]()
Voor alles waar 230V op komt mijd ik AliExpress al bij voorbaat
Dat is het ook. Soms krijg je iets binnen, en dan is het al kapot doordat je het pakje iets te enthousiast hebt open gemaakt.Ruudje88 schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 15:07:
[...]
Ik vind AliExpress altijd een beetje Russisch Roulette qua kopen. De ene keer heb je best een mooie koop en de andere keer krijg je een echte prul
Je moet goed uitkijken, veel foto's vergelijken, en blijven zoeken met reverse search.
Iets heel duurs koop ik niet bij Ali en ook zoals je aangaf bijna niks op 220. Of het moet iets van een fan zijn of zulke prul.
Klopt maar het verschil zit hem dan in de markeringen zoals:iketot schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 15:13:
[...]
99% van de electronica die je in je huis hebt komt toch uit China..
/f/image/FYQbn0poBmte0tHajEcB3nOe.png?f=fotoalbum_large)
De producten voor 240 V netspanning en die in Nederland / Duitsland / EU te koop zijn
MOETEN minstens één zo'n logo hebben anders mogen ze niet verkocht worden.
Zo'n product kan prima in China gemaakt worden maar is dan wel getest en veilig bevonden.
De producten voor netspanning ZONDER zo'n logo kun je inderdaad kopen op Ali en Ebay etc.
Dan heb je dus geen garantie wat betreft toelating en veiligheid.
Dus terecht om Ali te mijden voor producten op netspanning, doe ik zelf ook
NB: er bestaan ook nog twee "CE" logo's, die zeggen beide niks over de veiligheid voor ons
als gebruikers. Het Europese "CE" logo zegt dat de fabrikant (!) verklaart dat ie volgens
"Europese regelgeving" produceert. Whatever that means
[ Voor 10% gewijzigd door peterpv op 07-12-2023 14:29 ]
Volgens mij is alleen CE (Conformité Européen) verplicht en daarmee geeft een fabrikant middels een conformiteitsverklaring aan het dat het product voldoet aan alle gestelde richtlijnen voor het betreffende product. KEMA is een notified body (net als bijvoorbeeld DEKRA, TUV, KIWA, etc). Wanneer je bij de KEMA laat keuren op waterdichtheid (IP classificatie) en zij daar het keurmerk op afgeven wil dat niet zeggen dat het product ook brandveilig is.peterpv schreef op donderdag 7 december 2023 @ 14:26:toon volledige bericht
[...]
Klopt maar het verschil zit hem dan in de markeringen zoals:
[Afbeelding]
De producten voor 240 V netspanning en die in Nederland / Duitsland / EU te koop zijn
MOETEN minstens één zo'n logo hebben anders mogen ze niet verkocht worden.
Zo'n product kan prima in China gemaakt worden maar is dan wel getest en veilig bevonden.
De producten voor netspanning ZONDER zo'n logo kun je inderdaad kopen op Ali en Ebay etc.
Dan heb je dus geen garantie wat betreft toelating en veiligheid.
Dus terecht om Ali te mijden voor producten op netspanning, doe ik zelf ook
NB: er bestaan ook nog twee "CE" logo's, die zeggen beide niks over de veiligheid voor ons
als gebruikers. Het Europese "CE" logo zegt dat de fabrikant (!) verklaart dat ie volgens
"Europese regelgeving" produceert. Whatever that means
Een NoBo is meestal geen verplichting maar wel zeer aan te raden in verband met aansprakelijkheid. Een bedrijf mag ook zelf de conformiteitsverklaring afgeven maar neemt zonder NoBo daarmee het risico een en ander aan richtlijnen over het hoofd te zien.
https://www.rvo.nl/onderwerpen/eu-wetgeving/ce-markering
https://nl.wikipedia.org/wiki/Aangemelde_instantie
Over het CE logo:
https://gathering.tweaker...message/60819878#60819878
[ Voor 18% gewijzigd door raze88 op 07-12-2023 15:43 ]
De prijs van voordeuren is belachelijk inderdaad. Bij dat soort bedragen kan je hem net zo goed zelf maken.
[ Voor 26% gewijzigd door Spikeee op 07-12-2023 15:37 ]
Als ik een houten voordeur zou kopen en houten kozijnen, was het makkelijker. Maar kunststof kozijnen kosten al een smak geld en dan ook nog een goed geïsoleerde kunststof deur kosten altijd veel geld.Spikeee schreef op donderdag 7 december 2023 @ 15:36:
De prijs van voordeuren is belachelijk inderdaad. Bij dat soort bedragen kan je hem net zo goed zelf maken.
Ziet er mooi en ruimtelijk uit.
2 zaken die me opvielen.
1. Aan de kopse kanten van de planken, lijkt de naad groter dan aan de lange kanten. Zal wel met de vorm van de planken te maken hebben.
2. Iets waar ik nog met de legger over in gesprek ben gegaan voor een oplossing: De vloer is niet mooi gelegd bij de Weltrede. Dit is de bovenste trede die met de bovenkant gelijk ligt met de afgewerkte vloer.
Sluit gewoon slordig aan.
Ik wil er ook geen plintje op o.i.d.
Maar het voorlopige antwoord van het vloerenbedrijf is:
"Normaliter kit hij dit af met Trijs.
Misschien heeft hij dit (nog) niet gedaan omdat die trede nog geschilderd moet worden?
Ik kom er bij je op terug."
Nu ben ik erg tevreden met het bedrijf, dus komt vast goed. Ik had geprobeerd het wat strakker te leggen, maar ik heb makkelijk lullen. Ik ben geen vloerenlegger.
:strip_exif()/f/image/Htuzsh6pKnYaJAcwASFcwyRf.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/pz8Wd7L3iyUZwDtgEyJJC3og.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/DRXUlw4uzdUCa73QKNTNNKwV.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/S2RjxPgmtjtwV1XP7oRyAJuN.jpg?f=fotoalbum_large)
Zelf aan de slag.
Lamp van 2400 cm voor in de keuken gekocht voor boven het kookeiland.

Ook schakelmateriaal gekocht van het merk Jung.
Dit keer bij het Duitse Voltking. Die komen er het goedkoopste uit via Idealo.de

Vandaag kwam ook de bestelling binnen van Ikea. De jongens hebben het naar boven gebracht. Kost extra maar het is het waard als je wat meer hebt.
Ik heb 8 Pax kasten in donkergrijs gekocht . Plus alvast wat stangen, planken en lades.
Was rond de € 2.140 en tegen deze prijs van Ikea kan geen meubelmaker tegenop.
Komt later nog wel kastinrichting bij, zoals lades, schoen- en broekenrek en zulks meer.
Ze komen in een aparte kamer te staan en die is met een tussendeur verbonden met de slaapkamer. Walk In closet dus. Geen deurtjes. Behalve 2 x 2 spiegeldeuren.
Zal blij zijn als ik weer wat kleren in een echte kast kan hangen.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/8A4zVEnKMK6WhQZruYLljrt1.jpg?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/OoHXyfRqHjlWa88SZhl7kkYT.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/rmfykBJVIaihCtHxUntLJJwW.jpg?f=fotoalbum_large)
De achterwand moet je met spijkertjes vastzetten. Maar dan moet wel je kast mooi haaks staan. Heel veel dingen tegelijk: Plaat vasthouden, hamer vasthouden, spijker vasthouden en nog je winkelhaak (of plank van Ikea) om te kijken of alles haaks is. Een onmogelijke opgave, zelfs bijna voor 2 personen.
De plaat vasthouden heb ik opgelost door deze met gaffertape aan de bovenkant vast te plakken.
Dan kun je de kast nog bewegen maar de plaat hangt in ieder geval recht aan de bovenplank.
Ik wil voor de jaarwisseling nog zoveel mogelijk geld besteden. Niet dat ik graag van mijn geld afraak, maar ik bedoel: Geld dat ik toch moet uitgeven zoveel mogelijk nog in 2023 doen.
Scheelt weer iets in belastingbetalen. Niet veel, maar wie het kleine niet eert...
Ga morgen een bankstel kopen bij Room108 bijvoorbeeld.
[ Voor 16% gewijzigd door Rzaan op 22-12-2023 17:06 ]
Ga je nog een sierlijst langs de bovenrand doen?
Dat zijn nog vrij forse kieren, iets bredere dan ik had met dezelfde vloer. Mijn legger was overigens niet blij met de Douwes Dekker riante plank. Ze sloten niet overal mooi op elkaar aan en zijn ook niet allemaal even mooi recht. Ten opzichte van de visgraat versie is er duidelijk meer kiervorming. Het is ook vrij glad en glimt wat meer dan andere merken.Rzaan schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 15:17:toon volledige bericht
Bij thuiskomst als eerste de vloer bekeken die we boven hebben laten leggen.
Ziet er mooi en ruimtelijk uit.
2 zaken die me opvielen.
1. Aan de kopse kanten van de planken, lijkt de naad groter dan aan de lange kanten. Zal wel met de vorm van de planken te maken hebben.
2. Iets waar ik nog met de legger over in gesprek ben gegaan voor een oplossing: De vloer is niet mooi gelegd bij de Weltrede. Dit is de bovenste trede die met de bovenkant gelijk ligt met de afgewerkte vloer.
Sluit gewoon slordig aan.
Ik wil er ook geen plintje op o.i.d.
Maar het voorlopige antwoord van het vloerenbedrijf is:
"Normaliter kit hij dit af met Trijs.
Misschien heeft hij dit (nog) niet gedaan omdat die trede nog geschilderd moet worden?
Ik kom er bij je op terug."
Nu ben ik erg tevreden met het bedrijf, dus komt vast goed. Ik had geprobeerd het wat strakker te leggen, maar ik heb makkelijk lullen. Ik ben geen vloerenlegger.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik was zelf ook ontevreden met de afwerking bij sommige randjes. Dat is inderdaad later opgelost met transparant grijze kit, en het lijkt nu gewoon mooi strak
Horzontaal is zoveel makkelijker en kan je in je eentje. Verticaal niet of nauwelijks.RobbieB schreef op donderdag 21 december 2023 @ 19:00:
Die Pax past mooi, wel een rotklus om die verticaal in elkaar te zetten trouwens.
Ga je nog een sierlijst langs de bovenrand doen?
Ik laat het gewoon open denk ik. Zie zo snel het voordeel niet en denk ook niet dat het mooier wordt met een lijstje. Eigenlijk nooit over nagedacht.
Het afkitten gaat nog gebeuren. Hoef maar te bellen en dan maken ze de afspraak. Ze dachten dat de trap nog afgewerkt moest worden.stin00 schreef op donderdag 21 december 2023 @ 19:00:
[...]
Dat zijn nog vrij forse kieren, iets bredere dan ik had met dezelfde vloer. Mijn legger was overigens niet blij met de Douwes Dekker riante plank. Ze sloten niet overal mooi op elkaar aan en zijn ook niet allemaal even mooi recht. Ten opzichte van de visgraat versie is er duidelijk meer kiervorming. Het is ook vrij glad en glimt wat meer dan andere merken.
Ik was zelf ook ontevreden met de afwerking bij sommige randjes. Dat is inderdaad later opgelost met transparant grijze kit, en het lijkt nu gewoon mooi strakDus gewoon terug laten komen en afkitten.
Gelukkig liggen de planken boven, dus daar kijken we niet zoveel op.
Met de beperkte ruimte die erboven zit zou je het misschien zelfs met een wat dikkere ledstrip volledig af kunnen dekken.pman63 schreef op donderdag 21 december 2023 @ 22:22:
Een smalle koof met ledverlichting er in zodat je iets meer licht hebt is misschien een idee om het mooi af te werken.
Dat is ook appels met peren vergelijken natuurlijk..Rzaan schreef op donderdag 21 december 2023 @ 18:19:
Was rond de € 2.140 en tegen deze prijs van Ikea kan geen meubelmaker tegenop.
Weet ik, maar zelfs als een interieurbedrijf identieke materialen en constructie zou gebruiken, kon hij het nog niet voor deze prijs maken. Tenminste, dat vertelde de interieurbouwer me toen ik daar van de week was om een badmeubel te bestellen.FabianGTI schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 07:59:
[...]
Dat is ook appels met peren vergelijken natuurlijk..
Hij zei: Als ik er ook 10.000 mag maken, dan kan ik het ook voor die prijs.
De prijs/kwaliteit verhouding van de Pax kasten uitstekend. Daarom ook prima geschikt voor ons doel: Een grote inloopkast zonder deuren die we snel in gebruik kunnen nemen. Met voldoende inrichtingen zodat er voor alle soorten kledingstukken meer dan genoeg ruimte is.Eindelijk mijn schoenen allemaal bij elkaar.
Hier ga ik serieus over na denken. Zal er wel chique uitzien met indirecte verlichting.pman63 schreef op donderdag 21 december 2023 @ 22:22:
Een smalle koof met ledverlichting er in zodat je iets meer licht hebt is misschien een idee om het mooi af te werken.
Levering in week 12.
Dit is de bank Gigi

Het is niet echt verbouwing, dus excuses. Maar ik wilde ook mijn angsten met jullie delen. Ik vind de kleur nogal heftig, maar mijn vrouw vond hem 'warm'. Dus dan weet je het wel. Ik hou m'n hart vast.
[ Voor 28% gewijzigd door Rzaan op 31-01-2024 08:36 ]
Ach, je was ook bang voor de badkamer en die keuze pakte ook goed uit. Heb vertrouwen in je vrouw. Ik vind het een mooie kleur, beter dan de kleur van de bank op de foto.Rzaan schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 17:09:
Bankstel gekocht vandaag. Gigi in Cognac kleur.
Levering in week 12.
Dit is de bank Gigi
[Afbeelding]
En dit is ongeveer de kleur cognac
[Afbeelding]
Het is niet echt verbouwing, dus excuses. Maar ik wilde ook mijn angsten met jullie delen. Ik vind de kleur nogal heftig, maar mijn vrouw vond hem 'warm'. Dus dan weet je het wel. Ik hou m'n hart vast.
Die kleur op de foto had ik graag gewild. Maar die bestaat in het echt niet.Toke_gt schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 17:16:
[...]
Ach, je was ook bang voor de badkamer en die keuze pakte ook goed uit. Heb vertrouwen in je vrouw. Ik vind het een mooie kleur, beter dan de kleur van de bank op de foto.
In werkelijkheid ziet het er heel anders uit.
Toen zag mijn vrouw die stoel staan en zei: Die kleur wil ik.
Ik ben ook wel om, maar de bank is erg aanwezig straks. Afmeting 4.55 x 220
En heb je nog een goeie deal gescoord ?? 😁Rzaan schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 17:09:
Bankstel gekocht vandaag. Gigi in Cognac kleur.
Levering in week 12.
Dit is de bank Gigi
[Afbeelding]
En dit is ongeveer de kleur cognac
[Afbeelding]
Nope.iketot schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 17:39:
[...]
En heb je nog een goeie deal gescoord ?? 😁
Maar het is ook niet de duurste bank. Inclusief garantie en impregneren en transport rond de € 3.700.
Ik wilde eerst nog wel gaan zoeken waar de bank vandaan komt. Maar zal wel gewoon ergens een werkplaats in Oost-Europa zijn of Turkije. Waar de lonen laag liggen.
Volgens de verkoper die we hadden gesproken is het wel allemaal naar hun eigen ontwerp en niet een reseller. we hebben toen ook veel informatie gehad over de kussens en de kwaliteit etc van de bank. wij krijgen hem waarschijnlijk ergens 1ste of 2de week janauri
Maar gelijk betaalt, want ik weet niet hoe het anno 2023 zit met vermogensbelasting, maar hoe minder geld voor de jaarwisseling op de rekening, hoe beter. Tenminste, als je iets toch ooit moet gaan betalen.
Komen nog een paar grotere zaken aan.
- Alle binnendeuren, 12 stuks.
- Drempels en vensterbanken.
- Voordeur met glas ernaast.
- Bijkeuken-inrichting.
- Huis schilderen.
- Hout buiten vervangen door Keralit (boeiborden en dakgoot)
Het is een stalen profiel, waar aan de onderzijde een sleuf zit waar een ledstrip in aangebracht kan worden.
Vandaar ook de uitstekende kabel.Deze gaat door een holle houder vanuit de muur.
Het andere deel was niet goed gebogen waardoor de houder niet precies boven de kabel uitkwam.
2 opties: leuning terug, bijbuigen, monteur opnieuw.
Of leuning een paar centimeter lager, maar dan moet de kabel iets verlegd worden.
Ik heb voor het laatste gekozen, want dat bijbuigen gaat nooit goed, of je ziet het het aan de coating.
Wil wel een tegemoetkoming op de factuur, want mijn bouwvakkers moeten de fout van de trappenmaker goedmaken.
:strip_exif()/f/image/CfiOOSZqjgeIuKxpGcQWbJKh.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/oq14679TdgqMopTiNYeOcyHq.jpg?f=fotoalbum_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/6YXjrBimxoGukkcXUkWlmxMG.jpg?f=user_large)
[ Voor 5% gewijzigd door Rzaan op 31-01-2024 21:30 ]
Mooie trapleuningRzaan schreef op dinsdag 26 december 2023 @ 12:39:toon volledige bericht
De trappenmaker had blijkbaar zijn geld dringend nodig (eindejaarsbonussen?) want ik kreeg zojuist de factuur voor de trap.
Maar gelijk betaalt, want ik weet niet hoe het anno 2023 zit met vermogensbelasting, maar hoe minder geld voor de jaarwisseling op de rekening, hoe beter. Tenminste, als je iets toch ooit moet gaan betalen.
***members only***
Komen nog een paar grotere zaken aan.Dit is de trapleuning die van de week is aangebracht.
- Bijkeuken-inrichting.
- Huis schilderen.
Het is een stalen profiel, waar aan de onderzijde een sleuf zit waar een ledstrip in aangebracht kan worden.
Vandaar ook de uitstekende kabel.Deze gaat door een holle houder vanuit de muur.
Het andere deel was niet goed gebogen waardoor de houder niet precies boven de kabel uitkwam.
Of leuning een paar centimeter lager, maar dan moet de kabel iets verlegd worden.
Ik heb voor het laatste gekozen, want dat bijbuigen gaat nooit goed, of je ziet het het aan de coating.
Wil wel een tegemoetkoming op de factuur, want mijn bouwvakkers moeten de fout van de trappenmaker goedmaken.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Zelfs als je het snel uitspreek is het veel geld. Het is altijd bizar wat een verbouwing uiteindelijk kost.
Het loopt zo snel op.choman schreef op woensdag 27 december 2023 @ 09:55:
[...]
Mooie trapleuning![]()
Zelfs als je het snel uitspreek is het veel geld. Het is altijd bizar wat een verbouwing uiteindelijk kost.
Ik hou alles tot op de Euro nauwkeurig bij in een xl-bestand.
Als ik het teruglees zit er ook nauwelijks iets bij waarvan ik denk: "Dat had ik beter niet kunnen doen."
Wel een paar dingen zoals schakelamteriaal (stopcontacten, afdekplaatjes e.d.) Wel moeten doen, maar voor een goedkopere lijn moeten gaan.
Het huis is ook net iets groter dan gemiddeld. (± 240 m², denk ik) dus dan valt ook alles net iets duurder uit. En al die kleine beetjes tikken aan.
Bij ons ook, ik houdt het ook bij in een excel file.Rzaan schreef op woensdag 27 december 2023 @ 14:09:
[...]
Het loopt zo snel op.
Ik hou alles tot op de Euro nauwkeurig bij in een xl-bestand.
Als ik het teruglees zit er ook nauwelijks iets bij waarvan ik denk: "Dat had ik beter niet kunnen doen."
Wel een paar dingen zoals schakelamteriaal (topcontacten, afdekplaatjes e.d.) Wel moeten doen, maar voor een goedkopere lijn moeten gaan.
Het huis is ook net iets groter dan gemiddeld. (± 240 m², denk ik) dus dan valt ook alles net iets duurder uit. En al die kleine beetjes tikken aan.
1. Handwerkers
2. Online shop aankopen.
3. Bouwmarkt aankopen.
4. Bedrijven *werkzaamheden(
tot nu to zo rond de 170k uitgegeven aan verbouwing.
Moeten nog denk ik 150k gevel, dak zit je a gouw aan die prijs.
De toilet beneden is gesloopt en wordt geprepareerd voor de tegels en het nieuwe toilet.
Heb spullen besteld, maar je kunt wel merken dat er personeelstekort is. Alles komt vertraagd binnen en leveranciers halen hun deadline van 'vandaag besteld, morgen bezorgd' niet. Nou zou overmorgen ook ok zijn, maar een week..? Zet het dan niet op je site. Ook niks mis mee.
Verder met de ventilatie in de keuken. Boven de kasten komt de ventilatie-afzuiging. Dus dit is niet de kook-afzuiging. (die zit in de inductieplaat).
De overgang van ronde buis naar rechthoekig is niet zo makkelijk (in metaal) en dan moet er ook nog een rooster oppassen. Toch gelukt bij Ventilatieshop.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/zfsWQxecI1mgk2O0UDb4UCOE.jpg?f=user_large)
Nog een rooster erbij en het past. Dat rooster is eigenlijk een vloerrooster, maar dat zie je niet. Je kunt er intern ook nog de hoeveelheid lucht mee afstellen.
En dat zien er dan ongeveer zo uit.
:strip_exif()/f/image/MjrsLEsjtVW6W8xzsXoioAa1.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ykLmw1DFeeYadjhuzVmrDyz5.jpg?f=fotoalbum_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/zrz4gJgMis24W9HGjgKacyek.jpg?f=user_large)
De wand moet nog afgewerk worden. Ook natuurlijk nog buizen aan de achterkant.
Ook een deur gekocht bij Gamma van het merk Lundia. Het is de deur naar de kelder en daarvoor is deze deur goed genoeg. Van alle deuren met kozijn in de lagere prijsklasse, is dit by far the beste. Goed verpakt, past goed. Bij Hornbach staan ze gewoon zonder verpakking ergens tegen een stelling en je ziet de beschadigingen al en alles uit het lood. Deze deur was nu in de aanbieding voor € 150, maar ook voor de volle prijs had ik deze gekozen.
Deur wordt later no g zwart geschilderd met mat zwarte lak.
:strip_exif()/f/image/Ez66X7k1bi95MCsqKJooKHC3.jpg?f=fotoalbum_large)
Ben bezig om een keuken samen te stellen bij Ikea voor in de bijkeuken. Nu willen we daar ook een diepvries kast in, maar niet van Ikea. Her en der lees ik dat je dan alleen diepvrieskasten kunt gebruiken met een sleepdeur. Maar een ander lid gaf al aan dat hij/zij gewoon deur-op-deur heeft.
Zijn er mensen hier met een ander merk zoals Siemens of Bosch diepvries in een Ikea kast hebben?
[ Voor 4% gewijzigd door Rzaan op 28-01-2024 12:23 ]
Ik heb hier in 2019 een Siemens KI31RVF30 gemonteerd in een Ikea Metod kast met een Voxtorp deur.Rzaan schreef op zondag 28 januari 2024 @ 12:22:
Ben bezig om een keuken samen te stellen bij Ikea voor in de bijkeuken. Nu willen we daar ook een diepvries kast in, maar niet van Ikea. Her en der lees ik dat je dan alleen diepvrieskasten kunt gebruiken met een sleepdeur. Maar een ander lid gaf al aan dat hij/zij gewoon deur-op-deur heeft.
Zijn er mensen hier met een ander merk zoals Siemens of Bosch diepvries in een Ikea kast hebben?
Die Voxtrop deur zit direct vast op de koelkastdeur dus geen sleepdeur constructie (ben in geen fan van). Met de juiste maat koelkast kan dat gewoon
Ziet er prima uit en doet het ook alweer 4 jaar zonder problemen. En dit is onze dagelijkse koelkast dus
niet de "extra" koelkast.
Heb je een foto hoe dat er uit ziet toevallig? Zoek ook nog wat voor m'n bijkeuken/berging!peterpv schreef op maandag 29 januari 2024 @ 19:38:
[...]
Ik heb hier in 2019 een Siemens KI31RVF30 gemonteerd in een Ikea Metod kast met een Voxtorp deur.
Die Voxtrop deur zit direct vast op de koelkastdeur dus geen sleepdeur constructie (ben in geen fan van). Met de juiste maat koelkast kan dat gewoon![]()
Ziet er prima uit en doet het ook alweer 4 jaar zonder problemen. En dit is onze dagelijkse koelkast dus
niet de "extra" koelkast.
[ Voor 66% gewijzigd door Daiov97 op 30-01-2024 21:00 ]
Toen ik er nog mee bezig was zag het er zo uit als hieronder.Daiov97 schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 20:58:
[...]
Heb je een foto hoe dat er uit ziet toevallig? Zoek ook nog wat voor m'n bijkeuken/berging!
Aan de linker kant zie je een gat, daar komt de koelkast dan in, op een plank ~10 cm boven de onderkant van de kast.
Vervolgens gaat er een deur op en dat gaat dat er exact zo uit zien als aan de rechter kant,
daar zit eenzelfde deur maar dan gespiegeld (scharnieren aan de rechter kant).
Je kunt ook naar de Ikea gaan en kijken hoe het er daar uit komt te zien
Als je een andere "look" wilt kies je simpelweg een ander model deur.
Ik heb de Ikea ontwerptool gebruikt om deze kast te ontwerpen, minder kans dat je onderdelen vergeet
Zoals boven vermeld al 4 jaar in gebruik en werkt allemaal nog prima.
Voordeel van Ikea vind ik dat ik alles zelf kan uitzoeken en doen met mijn twee rechter handen
:strip_exif()/f/image/Hwi9G7mayMPzLwlVHsWEb3s5.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 4% gewijzigd door peterpv op 30-01-2024 22:18 ]
Geeft niks. Ik hoop dat er nog meer mensen hier reageren hoe zij het gedaan hebben met hun koelkast.Daiov97 schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 20:59:
Topic kapen was niet de bedoeling, excuus bij deze 😅
Dat is niet mis.Rzaan schreef op dinsdag 26 december 2023 @ 12:39:toon volledige bericht
De trappenmaker had blijkbaar zijn geld dringend nodig (eindejaarsbonussen?) want ik kreeg zojuist de factuur voor de trap.
***members only***
Komen nog een paar grotere zaken aan.
- Bijkeuken-inrichting.
- Huis schilderen.
Wij zitten zelf nog net onder de 200k aan verbouwingskosten.
Doen veel zelf, of proberen.
Hoeveel heeft het huis gekocht? Niet veel neem ik aan?
Maar dat is het charme, alles naar eigen wens doen. Wij konden bijvoorbeeld nieuwbouw huis doen.
P
Ik ga niet alles op Tweakers zettentheduke1989 schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 00:26:
[...]
Dat is niet mis.
Wij zitten zelf nog net onder de 200k aan verbouwingskosten.
Doen veel zelf, of proberen.
Niet omdat ik hier mensen geen inzicht wil geven. Maar ik had onlangs wat foto's op een ander (niet anoniem) platform geplaatst, en toen was 1 van de reacties: "Ah, je staat ook op Tweakers."
Ik vind het niet zo fijn als iedereen (en vooral de WOZ-ambtenaren
Dus ik ga waarschijnlijk ook eerder genoemde bedragen verwijderen.
De mensen die er echt interesse in hadden, weten het inmiddels. En wie het per sé wil weten stuurt maar een pm.
[ Voor 12% gewijzigd door Rzaan op 31-01-2024 08:31 ]
Als je nog eens zo iets niet doen, ik klem en grote winkelhaak in de hoek met een paar lijmklemmen, dan is hij redelijk haaks, verder blijft er toch speling in zitten...Rzaan schreef op donderdag 21 december 2023 @ 18:19:De achterwand moet je met spijkertjes vastzetten. Maar dan moet wel je kast mooi haaks staan. Heel veel dingen tegelijk: Plaat vasthouden, hamer vasthouden, spijker vasthouden en nog je winkelhaak (of plank van Ikea) om te kijken of alles haaks is. Een onmogelijke opgave, zelfs bijna voor 2 personen.
De plaat vasthouden heb ik opgelost door deze met gaffertape aan de bovenkant vast te plakken.
Dan kun je de kast nog bewegen maar de plaat hangt in ieder geval recht aan de bovenplank.
mbt ventilatie aanleggen in een jaren 80 woning heb ik een vraagje; ik zie op wat foto's dat je metalen leidingen overal aanlegt en dat je al in de keuken uitgekomen bent.
1. Heb je zelf een plan gemaakt en voer je ook zelf uit?
2. Hoe heb je de leidingen over het huis verdeeld (en moest je ook door vloeren heen of had je her en der gaten die je kon hergebruiken?)
3. nog tips / tricks?
wie van vissen houdt, houdt niet van vissen
Ik heb zelf het plan gemaakt en alle spullen aangeschaft. De aannemer legt het aan.soepah schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 11:27:
@Rzaan mooi topic zo, mooi om je voortgang te zien!
mbt ventilatie aanleggen in een jaren 80 woning heb ik een vraagje; ik zie op wat foto's dat je metalen leidingen overal aanlegt en dat je al in de keuken uitgekomen bent.
1. Heb je zelf een plan gemaakt en voer je ook zelf uit?
2. Hoe heb je de leidingen over het huis verdeeld (en moest je ook door vloeren heen of had je her en der gaten die je kon hergebruiken?)
3. nog tips / tricks?
Op de meeste plekken moesten nieuwe gaten komen. Betonboor-bedrijf heeft de meeste gemaakt. Is zelf wel te doen, maar dan moet je apparatuur huren. Iemand inhuren hiervoor is in the end goedkoper of even duur.
Mijn grote tip: Lees het topic Het centrale balansventilatie met warmteterugwinning topic
Daar heb ik 99% van mijn info vandaan. Waar je materialen kunt kopen (Ventilatieland en Ventilatieshop vooral) In dat topic zie je ook wel afmetingen gebruikelijk zijn. De meesten gebruiken 125 maar ik heb ook 200 en 160 gebruikt. Dit omdat ik door vloeren heen moet, en liever 1 gat van 160 boor, dan 2 x 125.
Ook heb ik geleerd dat je je niets moet aantrekken van het bouwbesluit in dit geval. Het klopt gewoon niet hoe zij rekenen. Soms heb je te veel verse lucht, soms te weinig. Maar wordt allemaal uitgelegd in dat topic. Neem echt de moeite om er een zondagmiddag voor te gaan zitten. Spaart je veel geld en gedoe.
Ik weet niet wat jij 'niet veel' vindt.theduke1989 schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 00:26:
Voor mij in ieder geval genoeg om er weken wakker van te liggen.
Het is een redelijk groot huis (iets van 240 m²)
Wij hebben dat ook dat we er weken van wakker liggen maar dan eerder omdat er nog zoveel gedaan moet worden.Rzaan schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 12:50:
[...]
Ik weet niet wat jij 'niet veel' vindt.
Voor mij in ieder geval genoeg om er weken wakker van te liggen.
Het is een redelijk groot huis (iets van 240 m²)
- Badkamer benedenvloer
- Garage isoleren buiten afdichten voor water 2k + styrodur plus noppenbaanfolie en van binnen plafond 5cm styrodur.
- nieuwe gevel + isoleren 8cm
- nieuwe dakpannen + verbreden + dakkapel afdichten.
- Voortkant tuin+oprit + carüprt
- Achterkant egaliseren
- En dan nog kleine dingen, die we minder mooi gedaan hebben weer opnieuw en dan verbeteren (geleerd van onze fouten)
Huis zelf heeft +/- 270k gekost 200m2 groot, tot nu toe ongeveer bijna 200k erin gestoken en nog steeds niet af. Al krijgen we wel ongeveer 50k terug van de staat wegenns BaFa. Luchtwarmtepomp, nieuwe ramen 3laags etc.
Voor dat geld kan je nieuwbouw maken hier in Duitsland.
Maar ja, het is een leuk project, dat sowieso.
Hier in duitsland is nu het uitboren van een kelder bijvoorbeeld 100k alleen dat.
Dus kan je al nagaan.
vindt het super dat er dus ook in Nederland mensen zijn die ee complete renovatie doen (kern sanierung) zoals het hier in Duitsland heeft. Dat heb je hier in Duitsland echt super veel.
[ Voor 4% gewijzigd door theduke1989 op 31-01-2024 13:00 ]
Dit kun je in heel Nederland niet vinden.theduke1989 schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 12:59:
Huis zelf heeft +/- 270k gekost 200m2 groot,
Ons huis was dan ook duurder.
Alle scharnieren en bevestigingsmateriaal zit op de koelkast zelf, verder geen extra scharnieren van ikea.
Nikon Z6II + glas, licht en pootjes | MacBook Pro 14" | www.foto-sjoerd.nl
Ben zelf nu ook in de markt voor een trapleuning.Rzaan schreef op dinsdag 26 december 2023 @ 12:39:toon volledige bericht
Komen nog een paar grotere zaken aan.Dit is de trapleuning die van de week is aangebracht.
- Bijkeuken-inrichting.
- Huis schilderen.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Nogal hoog cowboy-markt gehalte. Tegenwoordig verkoopt iedereen die ook maar iets met 'staal' doet, ook'stalen' trapleuningen.
Gezien jouw marktonderzoek eigenschap ben ik wel benieuwd hoe jij dit ervaren hebt en waar je uiteindelijk terecht bent gekomen.
PSN: Flix20-NL
Ik heb mijn trapleuning bij mij trappenbedrijf gekocht. Verschrikkelijk duur. Denk dat ik in dit geval de hoofdprijs heb betaald.Flix20 schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 14:02:
[...]
Ben zelf nu ook in de markt voor een trapleuning.
Nogal hoog cowboy-markt gehalte. Tegenwoordig verkoopt iedereen die ook maar iets met 'staal' doet, ook'stalen' trapleuningen.
Gezien jouw marktonderzoek eigenschap ben ik wel benieuwd hoe jij dit ervaren hebt en waar je uiteindelijk terecht bent gekomen.
Dus aan mijn tip in deze heb je niet veel aan.
Traphekje ga ik elders bestellen. Dat was helemaal belachelijk duur.
Van welk materiaal zijn deze hexagons? Wij hadden ze van aluminium maar de tegelzetter kreeg ze niet doorgeslepen. Resultaat: hexagons lieten eerder los van het matje dan dat ze doorgeslepen konden worden.Rzaan schreef op maandag 5 februari 2024 @ 12:35:
Het zijn de tegels voor 3 wanden in de WC.
De 4de wand krijgt dit soort tegels
Ben benieuwd naar jouw ervaringen!
De baas inspecteert jullie werkRzaan schreef op maandag 5 februari 2024 @ 12:35:
Niets wereldschokkends, maar wilde even graag de poes tonen, terwijl we tegels aan het sorteren waren.
Had altijd een hekel aan poezen maar die van ons is leuk.
Ik frut, dus ik epibreer
Ze heeft haar keuze bepaald.Rzaan schreef op maandag 5 februari 2024 @ 12:35:
Niets wereldschokkends, maar wilde even graag de poes tonen, terwijl we tegels aan het sorteren waren.
Had altijd een hekel aan poezen maar die van ons is leuk.
[Afbeelding]
Deze zijn ook van aluminium. Slijpen is inderdaad moeilijk.Inperiosus schreef op maandag 5 februari 2024 @ 13:02:
[...]
Van welk materiaal zijn deze hexagons? Wij hadden ze van aluminium maar de tegelzetter kreeg ze niet doorgeslepen. Resultaat: hexagons lieten eerder los van het matje dan dat ze doorgeslepen konden worden.
Ben benieuwd naar jouw ervaringen!
Je moet sowieso een speciale slijpschijf voor aluminium hebben. Maar zelfs dan is het lastig.
Maar wat ook prima werkt, is doorknippen.
Met een stevige tang of (zoals wij het deden) met een nijptang en daar met de hamer een flinke tik op.
Aluminium is redelijk zacht, dus dat gaat wel.
Klopt, hij is expres nog naar de Bouwmaat gereden voor een doorslijpschijf voor aluminium, maar ook toen lukte het niet. Doorknippen is hem ook niet gelukt, maar de tip van de nijptang zal ik onthouden voor in de toekomst!Rzaan schreef op maandag 5 februari 2024 @ 18:01:
[...]
Deze zijn ook van aluminium. Slijpen is inderdaad moeilijk.
Je moet sowieso een speciale slijpschijf voor aluminium hebben. Maar zelfs dan is het lastig.
Maar wat ook prima werkt, is doorknippen.
Met een stevige tang of (zoals wij het deden) met een nijptang en daar met de hamer een flinke tik op.
Aluminium is redelijk zacht, dus dat gaat wel.