In de keuken is de Quooker Combi geplaatst. Ging in beginsel niet zo makkelijk omdat Quooker niet de juiste handleiding toevoegd. Ze leveren de Combi+ die als apparaat hetzelfde is als de Combi.
Alleen moet je het mengventiel ombouwen (filter eruit en dop eruit)
Een extra A4 met
deze uitleg was waarschijnlijk net te duur voor Quooker. Maar Google is wederom je vriend.
Op de bovenverdieping wordt stug doorgewerkt aan de badkamer.
Eerst helemaal leeggehaald en nieuwe leidingen, wat ik in eerdere posts heb laten zien.
Vloer ook vlak gemaakt.
Netten erop en daarop met cheapo tyraps slang voor de VV bevestigd. De slang had ik gekregen van de firma Faber die beneden de vloer en de VV hebben aangelegd.
Daar zandcementmortel bovenop en de vloer is zo goed als klaar voor de tegels.
Nog een zeer dunne laag egaline erop en dan is hij helemaal klaar voor tegels.
In de vloer is al een verdieping gemaakt voor de douche.
Tegen de muur zit al het afvoerrooster ingebouwd. Te zien op de 3de foto van boven.
De slangen van de VV gaan door een gat in de vloer naar de woonkamer. Daar worden ze later met een perskoppeling verbonden aan slangen die vanaf de verdeler komen zijn.
Het luikje in de muur wordt later dichtgemaakt, gestuct en geschilderd.
Komende week begint het tegelavontuur.
Ondertussen wordt er ook nog overal gestucd en geschilderd.
We gebruiken o.a. verf van
Shades by Eric Kuster. Eerst een beetje angstig voor de kwaliteit. Maar omdat Eric geen ralkleuren gebruikt was ik voor dezelfde kleur toch genoodzaakt zijn verf te kopen.
De schilders zijn er erg enthousiast over. Zowel de verwerkbaarheid en de dekking.
We vinden de kleuren ook mooi, dus die gaat nu door het hele huis gebruikt worden. Sommige kamers en de zolder 'gewoon' Ral 9010.
Ben ook bezig met plinten bestellen. Die had ik al eerder gekocht bij de
Plintenfabriek. Vanwege prijs en omdat zij lengtes van 4800 kunnen leveren. Velen komen niet verder dan 2400.
Proefstukjes aangevraagd voor de kleuren en welke hoogte en dikte.
Met de proefstukjes schiet ik dus geen zak op. Ik heb RAL 9003, 9010 en 9016 en die zijn allemaal precies even wit. Gewoon geen verschil of je moet Superman ogen hebben.
Dus toch maar even naar de winkel in Ravenstein om te kijken. Ik heb ergens rond de 80 meter nodig, dus dan maar een extra ritje.
Ik wil daar ook Ral 9001 gaan bekijken. Dat noemen ze crème wit. Misschien is dat wat. Ik ben namelijk op zoek naar een plint die qua kleur lijkt op
Selenite van Kusters.
[
Voor 6% gewijzigd door
Rzaan op 14-10-2023 14:06
]