Deze week begonnen aan de buitenafwerking.
Eerder al het huis gekeimt. Nu is het tijd voor vervanging boeidelen, regenpijpen en ander houtwerk.
Boeidelen, dakranden en sponningsdelen worden vervangen door Keralit. Voor de boeidelen en dakranden gekozen voor de kleur
Grafietzwart.. Deze kleur is redelijk nieuw dus staat nog niet bij alle leveranciers op de site.
Voor de sponningsdelen voor de kleur
Zwart (RAL 9005). Waarom ze de boeidelen en dakranden ook niet in RAL 9005 hebben, is me een raadsel. De verkoper ook overigens.
Spul kost een bak geld, maar als het goed is ben je voor lange tijd van onderhoud af. In Zaandam staan sinds meer dan 10 jaar Zaanse huisje met Keralit in blauw, groen, rood en die verkleuren niet tot nauwelijks.
Keralit kun je bestellen bij verschillende bedrijven. Zijn bijna allemaal 'dozenschuivers' want het wordt in 99% van de gevallen geleverd door hetzelfde bedrijf. Zitten grote prijsverschillen in en levering is bij velen gratis vanaf € 700. Ik heb bij
Kunstofpanelen.nl besteld. Als je je bestelling compleet hebt, stuur je hem een mail en vraag je om een offerte. Krijg je nog wat extra korting als je geluk hebt. Niet altijd de goedkoopste. Ligt eraan wat je nodig hebt. Maar denk dat als je aangeeft dat je het ergens anders goedkoper kunt krijgen, gaat hij denk ik wel mee.
Nadeel van Keralit is dat je het niet bij Bouwmaat of Jongeneel zomaar kunt halen. Tenminste, niet het gehele assortiment. In kleuren al helemaal niet (meestal alleen wit en antraciet) Wel sommige aluminum profielen die je nodig hebt voor de bevestiging. Keralit wordt 2 x per week geleverd. Welke dagen schilt per regio. Bij mij woensdag en vrijdag. Da's een beetje ruk, want als je op dinsdag erachter komt dat je nog wat nodig hebt, moet je tot vrijdag wachten. Als je op donderdagmiddag nog wat nodig hebt, zelfs tot woensdag.
Ga ook de PVC regenpijpen vervangen door zink. Alles gekocht bij
VanKoperTotZink. Goede prijzen, groot assortiment en de bezorgkosten nemen af naarmate je meer besteld. Vooral bij 3 meter lange delen kunnen de bezorgkosten flink zijn. Bij hen niet.
Zijn niet de snelste leveraars. Duurde bijna een week.
Lang verhaal, maar ik zit aan de koffie op zaterdagmorgen.
Bij bewolkt weer komen de kleuren op de foto beter uit.
Samsung telefoons hebben sowieso belabberde kleurweergave.