Eind vorig jaar hebben wij een vrijstaande jaren '80 woning gekocht.
Rond de 225 M2.
Redelijk rechttoe-rechtaan woning. BG, 2de etage en zolderetage.
Zadeldak met aan één zijde een afvlakking, een wolfseind.
Het huis heeft al vloerverwarming en dubbel glas, maar alles van de 1ste generatie en is dus nodig aan vervanging toe.
Verder willen we het huis zoveel mogelijk anno Nu maken.
Veel isolatie, zonnepanelen, uitbouw beneden, warmtepomp, warmterugwinning ventilatie, electra aanpassen, nieuwe keuken, dakkapel, nieuwe badkamer, nieuwe kozijnen en nog veel meer.
Gaat ons veel geld kosten en daar lig ik soms wel 's van wakker.
Maar niet doen vind ik ook geen optie.
Ook al zullen we de meeste verduurzaamheids-investeringen waarschijnlijk nooit met besparingen terugverdienen.
Inmiddels worden de plannen wat concreter:
Asbest verwijderen, schoorsteen slopen en dakkapel plaatsen.
Ik wacht nog op wat uitkomsten van offertes, en dan zal ik in dit topic onze belevenissen plaatsen.
Niet dat onze verbouwing zó anders is als bij andere mensen, maar misschien is het iets uitgebreider.
Ik hoop 2 dingen te bereiken:
- Veel zinvolle input
- Inzicht te geven aan anderen wat er op je af komt en wat er allemaal goed én fout kan gaan.
Rond de 225 M2.
Redelijk rechttoe-rechtaan woning. BG, 2de etage en zolderetage.
Zadeldak met aan één zijde een afvlakking, een wolfseind.
Het huis heeft al vloerverwarming en dubbel glas, maar alles van de 1ste generatie en is dus nodig aan vervanging toe.
Verder willen we het huis zoveel mogelijk anno Nu maken.
Veel isolatie, zonnepanelen, uitbouw beneden, warmtepomp, warmterugwinning ventilatie, electra aanpassen, nieuwe keuken, dakkapel, nieuwe badkamer, nieuwe kozijnen en nog veel meer.
Gaat ons veel geld kosten en daar lig ik soms wel 's van wakker.
Maar niet doen vind ik ook geen optie.
Ook al zullen we de meeste verduurzaamheids-investeringen waarschijnlijk nooit met besparingen terugverdienen.
Inmiddels worden de plannen wat concreter:
Asbest verwijderen, schoorsteen slopen en dakkapel plaatsen.
Ik wacht nog op wat uitkomsten van offertes, en dan zal ik in dit topic onze belevenissen plaatsen.
Niet dat onze verbouwing zó anders is als bij andere mensen, maar misschien is het iets uitgebreider.
Ik hoop 2 dingen te bereiken:
- Veel zinvolle input
- Inzicht te geven aan anderen wat er op je af komt en wat er allemaal goed én fout kan gaan.
[ Voor 14% gewijzigd door Rzaan op 22-08-2024 19:03 ]