Verbouwing jaren 80 woning

Pagina: 1 ... 7 8 Laatste
Acties:

• barry86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 09:56
Rzaan schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 11:02:
Ik ben inmiddels ook al een beetje meer aan de buitenkant van het huis bezig. Er komt een nieuwe elektrische poort naast het huis.
Gemaakt van staal met 'hout'. Hout tussen aanhalingstekens omdat ik geen echt hout ga gebruiken, maar Keralit in houtprint. Heb dit nog nergens gezien (in een poort) dus misschien wordt het wel een giga-flop.
Echt hout ziet er in het begin mooi uit, maar wordt snel grijs en blijft onderhoud vragen.
Ben met een bedrijf bezig aan de ontwikkeling hiervan. Voor hem helemaal nieuw.

Het moet zoiets gaan worden, maar met 20 cm brede verticale delen

[Afbeelding]

[Afbeelding]

EDIT:
Dit was één van mijn eerste schetsen. Inmiddels ietsjes aangepast.

[Afbeelding]
Hoe staat het er voor met je poort?

• Rzaan
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 13:31

Rzaan

Altijd zoekende

Topicstarter
barry86 schreef op dinsdag 17 maart 2026 @ 12:39:
[...]

Hoe staat het er voor met je poort?
Ligt nog niet-gelast in de werkplaats.

Einde voorjaar wordt ie gemaakt en geinstalleerd.

• emot
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 29-08 06:39
Rzaan schreef op dinsdag 17 maart 2026 @ 13:43:
[...]

Ligt nog niet-gelast in de werkplaats.

Einde voorjaar wordt ie gemaakt en geinstalleerd.
Ik meen me te herinneren dat je de poort zo wilde uitvoeren dat deze zowel elektrisch als handmatig te openen zou zijn, klopt dat? En ben je hier nog mee doorgegaan of is hij straks enkel elektrisch te openen?

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Topicstarter
emot schreef op dinsdag 17 maart 2026 @ 14:26:
Ik meen me te herinneren dat je de poort zo wilde uitvoeren dat deze zowel elektrisch als handmatig te openen zou zijn, klopt dat? En ben je hier nog mee doorgegaan of is hij straks enkel elektrisch te openen?
Het wordt een elektrische poort. In nood natuurlijk altijd te openen met de hand. Maar dat is vast niet wat je bedoelt.

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 29-08 23:35
Is je huis zelf inmiddels helemaal klaar @Rzaan? Ben wel benieuwd naar de eindplaatjes van de buitenkant, al begrijp ik ook privacygevoeligheid.

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Topicstarter
Toke_gt schreef op maandag 23 maart 2026 @ 22:11:
Is je huis zelf inmiddels helemaal klaar @Rzaan? Ben wel benieuwd naar de eindplaatjes van de buitenkant, al begrijp ik ook privacygevoeligheid.
De tuin en het terras en andere bestrating zijn nog lang niet klaar. Nu even erg druk met een werkklus en dan hopelijk over 2 maanden de poort installeren.
Ook de inrichting verdient aandachtig. Het huis is mooi, maar nog een beetje kil.

• barry86
Rzaan schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 11:02:
Ik ben inmiddels ook al een beetje meer aan de buitenkant van het huis bezig. Er komt een nieuwe elektrische poort naast het huis.
Gemaakt van staal met 'hout'. Hout tussen aanhalingstekens omdat ik geen echt hout ga gebruiken, maar Keralit in houtprint. Heb dit nog nergens gezien (in een poort) dus misschien wordt het wel een giga-flop.
Echt hout ziet er in het begin mooi uit, maar wordt snel grijs en blijft onderhoud vragen.
Ben met een bedrijf bezig aan de ontwikkeling hiervan. Voor hem helemaal nieuw.

Het moet zoiets gaan worden, maar met 20 cm brede verticale delen

[Afbeelding]

[Afbeelding]

EDIT:
Dit was één van mijn eerste schetsen. Inmiddels ietsjes aangepast.

[Afbeelding]
Hoi Rzaan, hoe staat het er voor? Ik zit ook na te denken over een soort gelijke poort. Stalen frame met (net)hout er in. Ik ben benieuwd hoe het er uit ziet!

• barry86
barry86 schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 12:00:
heel mooi! dikke duim!

btw ik had je wat info gevraagd over het wit verfen. Wij hebben definitief besloten ook het huis wit te schilderen met Keim. Het staat gewoon super mooi, kijk maar naar jou huis!
En met een spuitmachine als extra middel. Wel een "semi profi" variant die geschikter is voor dikkere verfen. Ik ben benieuwd. Heb een emmertje of 10 (minimaal) berekend :X
Rzaan schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 12:46:
[...]

Heb ik die vraag gemist?

Ik zou bij 10 emmers sowieso in Duitsland kopen.
Bij 10 emmers kun je ook om een korting vragen.

Ik heb nog wel een spuittip 531 te koop voor Keim.
De tips/nozzles die meestal bij een spuitmachine horen, zijn meestal te nauw.
Keim Duitsland zegt dat je een spuittip 531 moet gebruiken.
Uiteindelijk ben ik 12 emmens KEIM verder, en hadden we besloten het uit te besteden ivm ernstig tijd gebrek. Zo wordt ook de complete bestrating vernieuwd en je kunt beter daarvoor het huis hebben geschildered ;)

Ik heb 2 poolse schilders gehad die 2 weken van maandag tm zaterdag van 7u tot 18u hebben gewerkt. Dat zou voor mij neerkomen op circa 6 weken full time schilderen. Met mijn versnipperde tijd zou ik een jaar bezig zijn. Ik ben blij dat we het hebben utibesteed.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/S-7KWhrKyuOJf8Awu9pt66ry3t0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TXTnL2BDU9cYMJKrCvgqgjCT.jpg?f=fotoalbum_large

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Topicstarter
barry86 schreef op woensdag 12 augustus 2026 @ 08:53:
[...]

Hoi Rzaan, hoe staat het er voor? Ik zit ook na te denken over een soort gelijke poort. Stalen frame met (net)hout er in. Ik ben benieuwd hoe het er uit ziet!
We zijn door omstandigheden pas vorige week begonnen. Het frame is gemaakt, de staanders ook. Binnenkort wordt hij neergezet om te kijken of alles past. Als dat allemaal goed, is gaat hij er weer uit. Dan naar een spuiterij waar hij 2 behandelingen krijgt. Uiteindelijke dus zwart.

Ik hoop snel wat foto's te plaatsen. Ik denk dat het mooi wordt. Is ook een experiment, want ik ben nog nergens zo'n poort tegengekomen. Ik heb het basisidee bedacht, maar de uitvoering gebeurt door het bedrijf van een goede vriend. Een zeer ervaren metaalman die echt alles kan lassen en supernetjes. Hij werkt bijvoorbeeld ook voor ASML op speciale projecten, en die stellen echt absurd hoge eisen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kLH6GXYHMSUeU6TPa3H7UpVqTCI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UTY5wvmuaSrDkRXwbOKKNIqy.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 42% gewijzigd door Rzaan op 12-08-2026 12:20 ]

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Topicstarter
barry86 schreef op woensdag 12 augustus 2026 @ 09:00:

Uiteindelijk ben ik 12 emmens KEIM verder, en hadden we besloten het uit te besteden ivm ernstig tijd gebrek. Zo wordt ook de complete bestrating vernieuwd en je kunt beter daarvoor het huis hebben geschildered ;)

Ik heb 2 poolse schilders gehad die 2 weken van maandag tm zaterdag van 7u tot 18u hebben gewerkt. Dat zou voor mij neerkomen op circa 6 weken full time schilderen. Met mijn versnipperde tijd zou ik een jaar bezig zijn. Ik ben blij dat we het hebben utibesteed.
Ja, het is een flinke klus. Maar je hebt ook een giga huis!
Ik heb het wel zelf gedaan, maar had ook meer tijd. Het aantal uren heb ik niet geteld, maar veel, heel veel.
De zwarte spatrand schilderen ging ook nog veel tijd inzitten.
Zie nu bij bepaald licht dat ik op sommige plekken ook niet goed genoeg geschilderd heb. Dus daar moet ik nog een keer overheen.
Maar dat komt wel als ik de oude houten poort verwijderd heb. Want dan moet ik toch daar de muur repareren en bijschilderen.

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Topicstarter
Toke_gt schreef op maandag 23 maart 2026 @ 22:11:
Ik moet een keer kijken welke foto's ik kan posten.
We zijn nog steeds niet 'klaar'. De oprit ziet er niet uit, maar dat is zo'n grote klus, dat ik nog steeds niet weet hoe ik het aan ga pakken. Dat wordt zó duur, door de vele vierkante meters.
Daarmee samen hangt ook weer de tuin. Die kan een stuk mooier. Maar aan de achterzijde van het huis moet er eigenlijk een laag van 10-20 cm uit, want het gras ligt deels hoger dan het terras.

Ik ben wel begonnen aan het ontmantelen en weer opnieuw opbouwen van een carport die helemaal achter in de tuin staat.
Was een lelijk groen hok en die wil ik gaan bekleden met zwarte Douglas rabatdelen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9RVmTrJDccGdXIQ87DSQs2PvaQA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aG0eSjAXofn43stIrVuOwg0K.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ftDvcHQcsNgeuUohpBb4zNWGluw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/z7JpuDmVBNfgv1mUuvZWsOHa.jpg?f=fotoalbum_large

Heb inmiddels al groene planken eraf gehaald. Ook het hele frame schoongespoten met de Kärcher. De vorige bewoner deed aan beeldhouwen.
Zit nu te wachten op zwarte beits om het frame een nieuwe kleur te geven. Ik heb 20 liter Remmers beits T-670 Plus gekocht. Is te veel, maar ik zie in de buurt dat je die zwarte planken echt goed bij moet houden.
Die 20 liter gaat wel op. Bij 20 liter kost het ± € 6 per liter. Bij een blik van 5 liter ± € 15 per liter. Dan moet je nog goed zoeken ook. Want € 20 komt ook voor.

Zo ziet het er nu uit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BugFoZZwoylx7lTWRULY3TWGiaE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cvkl051wgjBS2GSoejQAxDJK.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 8% gewijzigd door Rzaan op 12-08-2026 12:22 ]

Pagina: 1 ... 7 8 Laatste