Installatie van de wpb en wp ga je zelf doen?Rzaan schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 10:31:
Gisteren is er een meneer langsgekomen voor Airco.
Zeker met de toekomstige bloedhitte die door de klimaatverandering alleen maar erger zal worden, is airco bijna noodzakelijk.
We laten in totaal 6 units binnen plaatsen, en 2 multi-units buiten.
Is nog een heel gepriegel om dat allemaal zo te doen zonder dat er heel veel dikke leidingen over de buitenmuren lopen.
De beste man kwam steeds met de goedkoopste oplossing, en dan zei ik: "Maar da's lelijk."
Hij deed het uit goede bedoelingen en toen hij een beetje verlegen opnoemde wat het in totaal dan zou gaan kosten, zat het nog steeds 20% onder wat ik gereserveerd had.
Vraag in dit geval ook geen extra offertes aan.
Het bedrijf zit hier letterlijk om de hoek en heeft op google iets van 50 reviews met alleen maar 5 sterren.
Zonnepanelen zijn ook besteld.
Valt ook mee wat die kosten.
WPB was onverwacht al beschikbaar en die staat in de schuur.
WTW van Zehnder besteld, maar duurt nog wel even.
Panasonic Warmtepomp besteld, maar is inmiddels al duurder geworden en duurt ook nog effe.
Gesprekken met enkele keukenzaken zijn gepland.
Nog op zoek naar een goede electroman om te kijken hoe de meterkast aangepast kan worden en eventueel verplaatst.
Tegels zijn in principe uitgezocht.
Maar die kosten in Nederland € 110 per vierkante meter en in Spanje of Polen nog niet de helft.
Eens kijken hoe ik dat ga aanpakken.
Het begint vorm te krijgen.
Of heb je iemand die jouw spullen wil installeren?