Hoe krijg ik lijn tussen 2 kleuren op buitenmuur mooi strak?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 22:40

Rzaan

Altijd zoekende

Topicstarter
ik ben mijn buitenmuren aan het keimen.
Alles is wit, behalve de onderste rand, de spatrand. Die wordt zwart.
Er moeten 2 lagen op en de 1ste laag is in grijs (ging iets niet helemaal met kleur mengen zoals gedacht, maar dat is een ander verhaal)

Ik had op het wit een afplaktape geplakt. Goede kwaliteit van Kip en bedoeld voor buiten.
Mijn muur is echter nogal ruw. De stenen hebben veel relief bijvoorbeeld.
Na het verwijderen van de tape is dit goed te zien. De verf is op sommige plekken 'omhoog gekropen'.

Hoe krijg ik zo'n rand mooi strakt geschilderd?
Is daar een truc voor?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/adf1QDdythXJq4pS4TQEB0U5Bic=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Fh2gYSteITg47nc4E82yhuzg.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zT4HlDH_sRMgJyAA9iZIZUs-bDw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LWmhzxow15twonPnVKKO3bVQ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16:43
Tape plakken. Overschilderbare Acrylaatkit voor buiten aanbrengen in kleur wit over de tape heen. Deze laten drogen. Daarna de spatrand zwart schilderen. Dan kan er geen verf onder de tape meer door.

Kip tape kun je prima een tijdje laten zitten dus dat moet geen probleem zijn.

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Zinloos1
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:46
Alternatief is nog om het tape te plakken, vervolgens met de witte verf van boven over de tape heen te gaan en te laten drogen en vervolgens dan over te schilderen met je zwarte verf. De eerste witte verf zal hetzelfde effect hebben als de acrylkit van hierboven, namelijk het dichten van de naad tussen de tape en steen, met als resultaat een mega strakke lijn. Kleine disclaimer: Dit werkt uitstekend in huis, mogelijk is dit op een grove steen zoals hier niet zo effectief als de hoogteverschillen groot zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door Zinloos1 op 02-09-2024 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Topicstarter
Davidshadow13 schreef op maandag 2 september 2024 @ 12:55:
Tape plakken. Overschilderbare Acrylaatkit voor buiten aanbrengen in kleur wit over de tape heen. Deze laten drogen. Daarna de spatrand zwart schilderen. Dan kan er geen verf onder de tape meer door.

Kip tape kun je prima een tijdje laten zitten dus dat moet geen probleem zijn.
Zorg je dan dat aan de onderkant van de tape, de kit net over het randje gaat?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:18
Tape plakken op de witte kleur
Daarna met de verkeerde kleur (wit) langs de tape schilderen. Over grijs heen dus
Laten drogen (witte verf zit nu onder de tape)
Daarna met grijs eroverheen. Omdat de witte verf onder de tape gelopen is kan grijs dat niet ook nog doen.

Edit: zelfde verhaal als zinloos :)

[ Voor 6% gewijzigd door SniperGuy op 02-09-2024 13:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 22:19
De oplossing is geduld en een vaste hand.

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-09 09:23
Je hebt ook tape die lichte hoogteverschillen opvult als het in aanraking komt met verf:
https://www.kip-tape.com/...3301-ultra-sharpr/3301-36

Wellicht dat zoiets in combinatie met bovengenoemde tip (eerst de "verkeerde kleur" over de tape schilderen om de gaten zoveel mogelijk te dichten) helpt om een enigzins strakke lijn te krijgen.

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-09 23:32
Een bedrijf opbellen die dit soort werkzaamheden dagelijks doet en gewoon eens vragen hoe ze zulke strakke lijnen krijgen? Nee, heb je, ja kan je krijgen.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceM
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11-09 20:35
Ik had destijds hetzelfde probleem, zie mijn topic op klusidee:
Ik heb het uiteindelijk volgens deze manier gedaan, afplakken met betontape en zoals eerder ook als tip gegeven eerst met wit erover en daarna met de donkere kleur. Het is niet zo perfect strak als dat ik het hier op de binnenmuren heb maar een heel stuk beter dan dat het was.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Topicstarter
IceM schreef op maandag 2 september 2024 @ 14:38:
Ik had destijds hetzelfde probleem, zie mijn topic op klusidee:

[...]
Neem aan dat jij 'Bram' bent op Klusidee....
Het filmpje waar je naar linkt, snap ik niet helemaal.
Heeft die schilder nou 2 soorten tape precies over elkaar geplakt?

En dan de fine-line 3308 eerst en de 358 betontape erboven op?

[ Voor 6% gewijzigd door Rzaan op 02-09-2024 15:07 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Groningerkoek
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 31-08 18:45
Als je al in dit stadium zit dan gewoon een penseeltje met wit pakken en de boel bijwerken. Geen gedoe met uren bezig met tapen en schilderen en extra geld uitgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Topicstarter
Groningerkoek schreef op maandag 2 september 2024 @ 16:12:
Als je al in dit stadium zit dan gewoon een penseeltje met wit pakken en de boel bijwerken. Geen gedoe met uren bezig met tapen en schilderen en extra geld uitgeven.
Nu is het nog eenvoudig te herstellen.
Het grijze is pas de eerste laag. Daarnaast moet ik over het grijze straks ook nog een zwarte laag, de definitieve kleur.
Tapen gaat best snel. Penseeltje duurt langer. Bovendien laat de Keim zich niet zo makkelijk schilderen met een penseel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IceM
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11-09 20:35
Rzaan schreef op maandag 2 september 2024 @ 15:05:
[...]

Neem aan dat jij 'Bram' bent op Klusidee....
Het filmpje waar je naar linkt, snap ik niet helemaal.
Heeft die schilder nou 2 soorten tape precies over elkaar geplakt?

En dan de fine-line 3308 eerst en de 358 betontape erboven op?
In het filmpje worden idd 2 soorten tape gebruikt om de ondergrond niet te beschadigen. Ik heb alleen de 358 betontape gebruikt. Ik heb keim gebruikt om te sausen, dat trekt in de stenen dus ik was niet bang dat ik de witte laag eraf zou trekken (en dat is ook niet gebeurd). De betontape was de enige tape die bij mij fatsoenlijk wou hechten, de 1e keer had ik het met ultra sharp tape gedaan maar dit werkte niet goed.

Edit: ik ben idd de TS van dat topic.

...

Pagina: 1