Volgende keer in je vriendenclub zoeken naar iemand die af en toe fietsen jat.Inperiosus schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 08:26:
Doorknippen is hem ook niet gelukt,
[ Voor 39% gewijzigd door Rzaan op 16-03-2024 15:16 ]
Volgende keer in je vriendenclub zoeken naar iemand die af en toe fietsen jat.Inperiosus schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 08:26:
Doorknippen is hem ook niet gelukt,
[ Voor 39% gewijzigd door Rzaan op 16-03-2024 15:16 ]
Mooie tegels, welke zijn dat? de zwarte bedoel ik dan.
Deze begrijp ik niet zo goed. Is dit een module die iets aanstuurt?
Ik frut, dus ik epibreer
9x 455 wp (op 3x Hoymiles HMS-2000) op 13 graden 6 ozo, 3 nwn
Bij de op één na laatste foto wordt een wit kastje geïnstalleerd.pistole schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 15:27:
[...]
Deze begrijp ik niet zo goed. Is dit een module die iets aanstuurt?
Helder, thanks. Volgens mij heb ik recentelijk een topic gezien met iets vergelijkbaars maar zonder de benodigde electronica.Rzaan schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 16:32:
[...]
Bij de op één na laatste foto wordt een wit kastje geïnstalleerd.
Dat is het kastje waar de waterleiding van het waternet naar binnen komt en een stukje waterleiding naar het kraantje in het toilet.
Als de sensor reageert, gaat er in het kastje een klepje op en stroomt het water.
Het kastje zit in de meterkast. Aan de andere kant van de muur zit het toilet.
Dus de leiding die je ziet bij de kraan gaat door de muur naar het witte kastje.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ja duh... Het ging om de context (en het andere kastje).mjjveldt schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 15:31:
Glas in, ethernet uit
Ik frut, dus ik epibreer
[ Voor 6% gewijzigd door Rzaan op 17-03-2024 11:09 ]
Heel chique... waar heb je de driver weggewerkt? Ik wil ook nog wat strategische ledstrips plaatsen, maar worstel altijd met die klote driverblokken..Rzaan schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 10:38:
De trapleuning met licht erin is ook geplaatst.
We wilden eerst lampjes in de muur, maar toen zagen we bij het trappenbedrijf een stalen leuning waar je een ledstrip in kunt plakken.
De opening sluit je vervolgens af met 'F click cover black'.
[Afbeelding]
Zaak is wel dat je zorgt dat er kabels in de muur liggen.
De kabel trek je daarna door de holle bevestigingsbeugel. Dus de kabel moet uit de muur komen waar de beugel komt. Hier ging dat dus fout omdat het trappenbedrijf de maten niet goed had doorgegeven. Ze wilden de leuning bij-buigen. Maar dat vond ik geen goed plan, dus we hebben de kabel iets verlegd en stucwerk bijgewerkt.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Het is het handigste om van tevoren al de ledstrip te plakken, maar achteraf kan ook.
De ledstrip die wij gebruikten is 24V en 9,6 Watt per meter. Dat is best veel, maar de zwarte cover neemt al een groot deel van het licht weg.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Het licht gaat aan als we in de buurt van de trap komen. Daarvoor zit er zowel boven als onder een sensor weggewerkt. Ding is zo groot als een kwartje.
[Afbeelding]
Alles verbonden aan een setje dat je ook in Nederland kan kopen, maar ik heb het uit China. Met de regelaar kun je ook dimmen en de tijd aangeven (hoe lang blijft het licht branden. Er zit ook nog een lichtsensor bij, maar die gebruiken we niet. De regelaar zit bij ons in de kelder, onder de trap naar boven.
[Afbeelding]
Er zit geen driver bij, dus die moest ik nog kopen in NL.
Resultaat is dat de lampjes aangaan als we naar boven gaan. Goed zicht op de traptreden.En het ziet er chique uit.Als het licht uit is, zie je geen melkwitte cover (die meestal gebruikt wordt, maar gewoon een zwarte cover.
[Afbeelding]
Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G
De driver zit in de kelder die onder de trap zit.RobbieB schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 11:25:
[...]
Heel chique... waar heb je de driver weggewerkt? Ik wil ook nog wat strategische ledstrips plaatsen, maar worstel altijd met die klote driverblokken..
Zeker, de product ontwerpers hebben nog vrijwel geen ervaring met dit soort sensoren.Rzaan schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 12:00:Dus ik denk dat dit nog doorontwikkeld moet worden.
Ik meen dat een metaal laag wordt gebruikt om het glas spiegelend te maken en zo'n sensor werkt niet door elektrisch geleidende lagen dus ik kan mij hier iets bij voorstellen (dat het niet goed werkt).Ik wil ook in mijn badkamerspiegel zoiets, maar dat werkt ook nog niet feilloos blijkbaar.
Het is vooral de goede prijs/kwaliteitsverhouding. Het is allemaal net wat slapper en minder krachtig. Maar voor mij goed genoeg.S.J.Onnie schreef op zaterdag 16 maart 2024 @ 17:53:
Parkside Rulez! Prima gereedschap, ik gebruik diverse accu apparaten tijdens de verbouwing van mijn Duitse huis 😁 In Nederland gebruik ik Makita; dat dan weer wel...
Je hebt toch zo grondig verbouwd?! Dan heb je er toch voor gezorgd dat er altijd wel een stopcontact in de buurt is?!Rzaan schreef op zaterdag 16 maart 2024 @ 18:39:
[...]
Het is vooral de goede prijs/kwaliteitsverhouding. Het is allemaal net wat slapper en minder krachtig. Maar voor mij goed genoeg.
Ook dat ik met dezelfde accu kan werken is fijn. Ik wil nog een heggeschaar op accu kopen en misschien een kleine freesmachine (weet eigenlijk niet of ze die hebben)
Maar accu is fijn. Je pakt het zo uit de kast, klikt de accu erop en je gaat waar je wil. Geen gedoe met stopcontacten en verlengsnoeren.
PSN: Flix20-NL
Heb jij wel eens naar de lengte van het snoer van een heggeschaar gekeken?Flix20 schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 10:52:
[...]
Je hebt toch zo grondig verbouwd?! Dan heb je er toch voor gezorgd dat er altijd wel een stopcontact in de buurt is?!
Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan
die zitten er wel, maar die snoeren. Ik wordt er gek van.Flix20 schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 10:52:
[...]
Je hebt toch zo grondig verbouwd?! Dan heb je er toch voor gezorgd dat er altijd wel een stopcontact in de buurt is?!
Ziet er gaaf uit!Rzaan schreef op maandag 25 maart 2024 @ 13:22:
Vanmorgen uit bed gebeld. "Wij komen vandaag het badmeubel plaatsen, maar zie net dat we dat helemaal niet aangemeld hebben. Komt het uit?"
Tuurlijk, dus 10 minuten daarna stonden ze op de stoep.
Badmeubel met 3 push-to-open lades.
In de middelste laden ook 2 WCD'en en een binnenlade.
Aan de buitenzijde 1 WCD.
De spiegel is 'helemaal' rond, maar dat zie je op de foto niet. Onder het kastje zit nog een deel van de cirkel.
Achter de spiegel een ledrand. Het blauwe vlakje is de schakelaar, maar die werkt nog niet. Wel zonder glas, maar 6 mm glas pikt ie niet. Terwijl de leverancier aangaf dat deze tot 8 mm glas gaat.
Kranen en kommen moet nog aangesloten worden. Staan er nu voor de sier.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Heel strak, mag ik vragen waar je die gekocht hebt (incl. plaatsing?) want ben hier op zoek naar alleen een vervangend meubel.Rzaan schreef op maandag 25 maart 2024 @ 13:22:
Vanmorgen uit bed gebeld. "Wij komen vandaag het badmeubel plaatsen, maar zie net dat we dat helemaal niet aangemeld hebben. Komt het uit?"
Tuurlijk, dus 10 minuten daarna stonden ze op de stoep.
Badmeubel met 3 push-to-open lades.
In de middelste laden ook 2 WCD'en en een binnenlade.
Aan de buitenzijde 1 WCD.
De spiegel is 'helemaal' rond, maar dat zie je op de foto niet. Onder het kastje zit nog een deel van de cirkel.
Achter de spiegel een ledrand. Het blauwe vlakje is de schakelaar, maar die werkt nog niet. Wel zonder glas, maar 6 mm glas pikt ie niet. Terwijl de leverancier aangaf dat deze tot 8 mm glas gaat.
Kranen en kommen moet nog aangesloten worden. Staan er nu voor de sier.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Hallo Rzaan,Rzaan schreef op zaterdag 19 augustus 2023 @ 14:12:
Wederom wat foto's van de voortgang.
De Panasonic warmtepomp is geplaatst.
Eerst een soort betonnen bak zonder bodem gemaakt en deze later in een gat in de tuin gezet.
Gat opgevuld met tegels en daarop Big Foots.
In de bak komt later grind en daardoor kan water dat uit de WP komt weglopen.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Op de laatste foto zie je dat er een bocht zit in de aansluiting met de WP.
Dat mag niet, want daar kan lucht blijven staan.
Dus 2 nieuwe perskoppelingen kopen en perstang huren met bek 32.
Als iemand in de buurt van Valkenswaard zo'n bek te leen heeft... graag.
De nieuwe groepenkast is al deels in gebruik.
[Afbeelding]
Op de benedenverdieping zijn al enkele kozijnen en bijbehorend glas geplaats.
Gaat steeds meer op een huis lijken.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
De schuifpui gaat er ook in en dat is een heel gepiel met wiggen en waterpassen om deze soepel te laten lopen. Echt millimeter werk.
Niet alles is even chronologisch geplaatst. Sommige foto's had ik ook al een tijdje.
Rzaan schreef op zaterdag 16 maart 2024 @ 15:34:
Met dit apparaatje gekeken waar de vloerverwarming ligt. Want de stalen taatsdeur is besteld! Ik heb al zwarte kozijnen en een visgraatvloer, maar om voor de VT-wonen-troffee in aanmerking te komen, moet ik 3 vinkjes hebben.
Hoe ik het voor elkaar heb gekregen zal ik nooit weten niet maar ik heb ooit het knaloranje verlengsnoer met mijn heggeschaar doorgekniptSaint2Saint schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 10:56:
[...]
Heb jij wel eens naar de lengte van het snoer van een heggeschaar gekeken?Dat worden dan heel veel stopcontacten....
Ik heb deze op maat laten maken door Willuks Interieurprojecten in Valkenswaard. Zij hebben ook onze keuken gemaakt.RobbieB schreef op maandag 25 maart 2024 @ 15:19:
[...]
Heel strak, mag ik vragen waar je die gekocht hebt (incl. plaatsing?) want ben hier op zoek naar alleen een vervangend meubel.
De warmtepomp staat in de voortuin op de hoek van het huis. Hij blaast richting een grasveldje van de buren, maar dat is een bedrijfspand.BaBoK schreef op maandag 25 maart 2024 @ 16:12:
[...]
Hallo Rzaan,
Ik zag dat je 50meter leidingwerk had gekocht voor je warmtepomp naar de vloerverdeler, dit zal voor de aan en voor de retour zijn verwacht ik tezamen.
Heb je de warmtepomp direct tegen de buitengevel van de woning geplaatst of heb je deze op een hele andere plek geplaatst bijv. berging in de tuin (ik zag dat het bij metselwerk staat).
Ik zie dat je een grote woning hebt, maar 25 meter per aanvoer en retour dan doe ik de aanname dat deze niet direct tegen de woning instaat?
Wat een verschil joh, jeeetje.Rzaan schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 11:35:
Zojuist verf besteld in Duitsland. Deze ga ik zelf ophalen omdat we de volgende dag toch nog in die omgeving moeten zijn. Ik had het ook voor € 150 kunnen laten bezorgen.
Ik heb 6 x 18 KG Keim Soldalit/Soldalan ME besteld. Plus 2 x 5 liter Fixativ.
Prijs in Duitsland: € 1.895
Prijs in Nederland: € 3.095
Verschil: € 1.200
[Afbeelding]
Ik heb bij beide volgens mij de goedkoopste leveranciers gekozen.iketot schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 11:41:
[...]
Wat een verschil joh, jeeetje.![]()
Ik krijg door jou topic bijna zin om wat bouwmaterialen te kopen en door te verkopen met wat marge erop.. Bijna..
Zo dat is een best verschil.Rzaan schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 11:35:
Zojuist verf besteld in Duitsland. Deze ga ik zelf ophalen omdat we de volgende dag toch nog in die omgeving moeten zijn. Ik had het ook voor € 150 kunnen laten bezorgen.
Ik heb 6 x 18 KG Keim Soldalit/Soldalan ME besteld. Plus 2 x 5 liter Fixativ.
Prijs in Duitsland: € 1.895
Prijs in Nederland: € 3.095
Verschil: € 1.200
[Afbeelding]
Panasonic 12J T-CAP | Atlantic Explorer 270L | 4 x MHI SRK24ZS-WF + SRF35ZS-W | 12.000 Wp Enphase | Home Assistant, Heishamon, Mhi-ctrl | Alfa Romeo Giulia Veloce
Voor €700,- kan je een complete vrachtwagen vanuit duitsland laten rijdenRzaan schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 12:18:
[...]
Ik heb bij beide volgens mij de goedkoopste leveranciers gekozen.
Maar die kopen het beiden in bij Keim Duitsland.
Dat Nederlandse bedrijf pakt dus die € 1.200 plus marge minus extra onkosten zoals internationaal vervoer.
Dat is lekker verdienen door alleen maar emmers/dozen schuiven.
Je hoeft helemaal geen voorraad te hebben. Je zet het op een website en als je een bestelling hebt, bestel je het zelf in Duitsland. Een schuurtje voor tijdelijke opslag is voldoende.
PSN: Flix20-NL
Dat valt me nog mee.ConQuestador schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 12:31:
[...]
Zo dat is een best verschil.
Ik heb zelf in de tussentijd een prijsindicatie opgevraagd bij het bedrijf waar jij ook naar verwees vanwege het kunnen spuiten van de muren.
Prijzen om het te laten doen zijn 35 a 40 euro (excl 9% BTW) per m2.
Ik ben benieuwd hoeveel werk het voor je gaat zijn.
Ik ben een echte Europeaan. We hebben die EU dus niet voor de kat z'n viool.stin00 schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 12:25:
Mooi toch, straks heb je een dure design kraan uit Zuid-Italië, MV uit België, badkamertegels/waskom uit Polen en Soldalit uit Duitsland. Keurig bij elkaar gewinkeld, internationale woning
Concreton-black van dezelfde leverancier?Rzaan schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 12:46:
[...]
Daarnaast moet ik ook nog zwarte Keim zien te verkrijgen voor de onderste 30 cm.
Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving
Moet ik even onderzoeken. Dank.
[ Voor 11% gewijzigd door Rzaan op 05-04-2024 14:44 ]
Nee, zelf zoeken via Google.D_Jeff schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 13:53:
Ik zit mij net af te vragen hoe je aan al die bedrijven / ZZP-ers bent gekomen? Werkspot?
[ Voor 25% gewijzigd door Rzaan op 05-04-2024 14:54 ]
Ja, ik zag later dat dit voor beton is, weet niet of je dat ook voor gewone stenen kunt gebruiken. Zover strekt mijn ervaring niet.Rzaan schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 14:37:
[...]
Moet ik even onderzoeken. Dank.
Want ik wil het echt zwart en het moet 'ademen'.
Wel goed je bonnetjes bewaren want als je wat hebt moet je ook heel Europa door voor je garantie.stin00 schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 12:25:
Mooi toch, straks heb je een dure design kraan uit Zuid-Italië, MV uit België, badkamertegels/waskom uit Polen en Soldalit uit Duitsland. Keurig bij elkaar gewinkeld, internationale woning
Veroordeel niet, verwonder u slechts
Keim kun je vast kleuren met iets?Rzaan schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 12:46:
[...]
Dat valt me nog mee.
Als dat inclusief schoonmaken, afplakken, materiaal en gebruik apparatuur is.
Ik ben ook benieuwd hoeveel werk erin gaat zitten. En wat ik allemaal aan steigers e.d. kwijt ben.
Daarnaast moet ik ook nog zwarte Keim zien te verkrijgen voor de onderste 30 cm.
Dus dat worden ook nog materiaal-kosten.
Veroordeel niet, verwonder u slechts
Dat is ook. Altijd een risico. Daarom koop ik sommige zaken ook niet in het buitenland, zoals TV, airco, WP. WPB. WTW.No Hands schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 19:22:
[...]
Wel goed je bonnetjes bewaren want als je wat hebt moet je ook heel Europa door voor je garantie.
Het is te kleuren, maar vooralsnog gaan de kleuren waar je uit kunt kiezen niet naar echt zwart (RAL 9005)No Hands schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 19:23:
Keim kun je vast kleuren met iets?
Mooie minimalistische scharieren!Rzaan schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 11:54:
Wachten beloond. Onze taatsdeur voor de VT-wonen Bingokaart is geïnstalleerd.
Besteld bij Willems Steeldesign.
De prijs was meer dan prima (± 3.500 all in), de levertijd kort (5-6 weken) en de uitvoering vond ik net wat mooier. Hij is in zwart staal en je ziet geen naden tussen de profielen (dit tegen een kleine meerprijs).
Hij komt naar je thuis met voorbeelden van profielen en glas. Hij heeft geen showroom. Maar dat zie je ook enigszins terug in de prijs.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Op de hele benedenverdieping ligt nog folie met daarop hardboardplaten. Deze deels verwijderd.
[Afbeelding]
Hij was er vanmorgen rond 8 uur en 10.30 uur was hij klaar.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
De taatsscharnier (waar de deur naar vernoemd is) zit boven in de latei geboort. Beneden met 2 schroeven wat dieper geboord en 2 schroeven minder diep en daar een sterke lijm gebruikt.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Op deze foto is te zien dat het profiel aan beide zichtzijden hetzelfde uiterlijk heeft. Bij veel bedrijven is dit niet zo. Dan heb je verschillende uiterlijken. Is een kwestie van smaak, maar wij vinden dit mooier en ziet er beter afgewerkt uit. Kan het nog strakker? Zeker, maar ik zit zelden 10 cm met mijn neus van de lasnaden vandaan.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Blij mee en het bedrijf vinden we een aanrader.
Hoe ga je dat doen met de plinten bij het scharnierende deel? Aangezien de vloer muur daar niet heel lekker aansluit op de muur vloer.
Er is een 'hap' uit de deur vrijgehouden.Tdv98 schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 13:14:
[...]
Hoe ga je dat doen met de plinten bij het scharnierende deel? Aangezien de vloer muur daar niet heel lekker aansluit op de muur vloer.
Dan heb je een vakman te pakkenRzaan schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 13:38:
[...]
Er is een 'hap' uit de deur vrijgehouden.
[Afbeelding]
[ Voor 3% gewijzigd door Rzaan op 25-05-2024 12:27 ]
Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving
Wow! Wat een mooie lamp. Is dat stof? (Rijst)papier?Rzaan schreef op zondag 26 mei 2024 @ 11:05:
Op de grond ligt de lamp klaar die ik binnenkort boven de eettafel ga hangen. Maar dan moet echt alle stof wegzijn. De lamp is er zo eentje.
Bij Carpetright is nu alles in de aanbieding en dan zou nu het prijsverschil rond de € 1.000 zijn. Anders rond de € 1.600. Dan hebben we het over 33 m².D_Jeff schreef op zondag 26 mei 2024 @ 11:16:
Welke orde prijsverschil hebben we het over @ vloerbedekking?
Ik weet niet precies wat het is. Een soort kunststof op papierbasis. Het is een ontwerp van Frank Gehry. De lamp heet https://www.belux.com/nl/catalogus/all/cloudToke_gt schreef op zondag 26 mei 2024 @ 11:27:
[...]
Wow! Wat een mooie lamp. Is dat stof? (Rijst)papier?
[ Voor 22% gewijzigd door Rzaan op 01-06-2024 12:00 ]
[ Voor 71% gewijzigd door Rzaan op 12-06-2024 12:22 ]
Volgens mij kan je die flex buis er even goed vantussen halen.Rzaan schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 11:59:
Hierna een bocht 90 graden in het gat in de muur verschoven. Met een stuk flexibele geisoleerde buis een verbinding gemaakt naar de flens.
Aan de buitenkant een ventiel erin gedrukt. Dat ga ik ooit nog een kleurtje geven.
[Afbeelding]
Dan blaast ie in de kast.... want er komen nog deurtjes voor.Slonzo schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 14:03:
[...]
Volgens mij kan je die flex buis er even goed vantussen halen.
Meer plaats in de kleedkast, en de lucht vindt z'n weg wel
Altijd frisse kleding zo!Slonzo schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 14:03:
[...]
Volgens mij kan je die flex buis er even goed vantussen halen.
Meer plaats in de kleedkast, en de lucht vindt z'n weg wel
juist niet, altijd aanvoer van roetdeeltjes in je kleding.
Ik hoop toch niet dat de filter van de WTW roetdeeltjes doorlaat.de Peer schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 11:18:
[...]
juist niet, altijd aanvoer van roetdeeltjes in je kleding.
Je zou dan het type filter even moeten bekijken. Vaak aangeduid op het filter zelf.Rzaan schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 12:51:
[...]
Ik hoop toch niet dat de filter van de WTW roetdeeltjes doorlaat.
die van mij wel, maar als je de fijnste filters hebt dan zal het meevallen ja.Rzaan schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 12:51:
[...]
Ik hoop toch niet dat de filter van de WTW roetdeeltjes doorlaat.
Het is maar een kort stukje flexibele buis. Het zal niet voor meer herrie zorgen, denk ik. Flexibele filters zien er ook een beetje zo uit (al zijn die wel anders). Bovendien is het in de kleedkamer. Een beetje suizen daar hebben we niet veel last van.ViezeVis schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 12:59:
@Rzaan Zou je hier geen spirobuis voor overwegen? Dat lijkt me een wat steverige oplossing als je daar nog spullen bovenin wil leggen. En ik weet ook niet of die flexibele buizen geluid maken wanneer er tocht doorheen gaat of de sterkte veranderd.
Ik zal het eens in de gaten houden. Komt natuurlijk altijd wel iets mee.de Peer schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 13:09:
[...]
die van mij wel, maar als je de fijnste filters hebt dan zal het meevallen ja.
You take the blue pill – the story ends and you believe whatever you want to. You take the orange pill – you stay in Wonderland, and I show you how deep the rabbit hole goes. Huis uit 1910
Die wil je toch helemaal niet in je voordeur?Refrag schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 23:14:
En de brievenbus sleuf nog frezen?
[ Voor 12% gewijzigd door emot op 13-07-2024 08:11 ]
Niet zo vloeken aubRefrag schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 23:14:
En de brievenbus sleuf nog frezen?
Ik denk dat je voordeur wel eens een grotere boosdoener zou kunnen zijn voor wat betreft koude.Rzaan schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 09:02:
Ook hebben we WTW dus je wilt alles zo dicht mogelijk hebben. Al denk ik dat een brievenbus niet een grote boosdoener zou zijn. Voor wat betreft koude wel.
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former
Dat is een moment van +- 30 seconden? De brievenbus in een voordeur zit er toch echt 24 uur per dag, en die tochten eigenlijk vrijwel allemaal. Of je moet zo'n geïsoleerde brievenbus pakken voor in deur, dan zal het uiteindelijk inderdaad minder warmte verlies opleveren.Yaksa schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 09:43:
[...]
Ik denk dat je voordeur wel eens een grotere boosdoener zou kunnen zijn voor wat betreft koude.
Je wilt waarschijnlijk toch elke dag even in de brievenbus kijken of er post is (of dagelijks de krant er uit halen, kan ook). Al die tijd staat je voordeur open en vliegt je warmte zo naar buiten....
[ Voor 17% gewijzigd door basjuuhhh op 13-07-2024 10:01 ]
Ach, beetje pragmatischer aanvliegen kan ook. Post checken als je thuiskomt na werk of een blokje om gaat met de hond. Verder bestaan er natuurlijk brievenbussen met een sensor die op je telefoon melding doorgeven dat er iets is bezorgd.Yaksa schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 09:43:
[...]
Ik denk dat je voordeur wel eens een grotere boosdoener zou kunnen zijn voor wat betreft koude.
Je wilt waarschijnlijk toch elke dag even in de brievenbus kijken of er post is (of dagelijks de krant er uit halen, kan ook). Al die tijd staat je voordeur open en vliegt je warmte zo naar buiten....
Er zijn ook brievenbussen te koop die TS kan inmetselen in het stuk muur naast het zijlicht. Box met deurtje aan de binnenkant, hardstenen gleuf aan de buitenkant. Geeft een chiquere uitstraling dan zo'n ding wat op een paal of aan de muur geschroefd zit.basjuuhhh schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 09:53:
[...]Dat is een moment van +- 30 seconden? De brievenbus in een voordeur zit er toch echt 24 uur per dag, en die tochten eigenlijk vrijwel allemaal. Of je moet zo'n geïsoleerde brievenbus pakken voor in deur, dan zal het uiteindelijk inderdaad minder warmte verlies opleveren.
Aanvulling: en zo'n geïsoleerde brievenbus is geen gezicht in zo'n mooie deur als deze...
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former
Klinkt perfect… Kun je de post lekker lezen op de pot en de blauwe enveloppen gebruiken om je reet mee af te vegen.Rzaan schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 12:38:
Ik vind een buitenbrievenbus juist wel iets hebben.
Ga inderdaad zoals @Toke_gt zegt op zoek naar een brievenbus die iets groter is voor pakjes.
Post kijken doen wij zeker niet dagelijks. Krijgen bijna nooit post in dit digitale tijdperk. Wel wat tijdschriften en belastingbrieven, maar dan krijg ik op mijn Post.nl-app een berichtje dat er iets aankomt.
En anders kijk ik inderdaad terloops als ik naar de winkel loop.
In het stuk zijmuur kan ik niks metselen. Ja, kan wel, maar dan komt komt de box met deurtje in de WC te hangen.
Wat een prijs voor een stuk staal met coating...Toke_gt schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 13:02:
Zoiets, past vast goed bij je huis (misschien niet bij je portemonnee) 😬
Deze stalen is van Geroba
[Afbeelding]
En voor een brievenbus..basjuuhhh schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 13:32:
[...]
Wat een prijs voor een stuk staal met coating...
Leuk ook als je iets breekbaars besteld hebt wat niet helemaal goed verpakt isToke_gt schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 13:02:
Zoiets, past vast goed bij je huis (misschien niet bij je portemonnee) 😬
Deze stalen is van Geroba
[Afbeelding]
Als iets het transport van post.nl of DHL al overleefd heeft, stelt een stalen brievenbus niets meer voor.Rubkeh01 schreef op maandag 15 juli 2024 @ 12:45:
[...]
Leuk ook als je iets breekbaars besteld hebt wat niet helemaal goed verpakt is
Eens hoor, en je hebt ze ook voor <100 euro bij Gamma. Maar iets in dit topic zegt me dat @Rzaan van design houdt ;-)
Iets in dit topic zegt me dat Rzaan die brievenbus niet in Nederland voor dat geld gaat kopenToke_gt schreef op maandag 15 juli 2024 @ 18:01:
[...]
Eens hoor, en je hebt ze ook voor <100 euro bij Gamma. Maar iets in dit topic zegt me dat @Rzaan van design houdt ;-)
Zeker niet. Ik hou best van design, maar het moet wel heel bijzonder zijn als ik dat voor een brievenbus zou uitgeven.basjuuhhh schreef op maandag 15 juli 2024 @ 18:05:
[...]
Iets in dit topic zegt me dat Rzaan die brievenbus niet in Nederland voor dat geld gaat kopen
Zie hierboven.Toke_gt schreef op maandag 15 juli 2024 @ 18:01:
[...]
Waar had je ze besteld? Asking for a friend.Rzaan schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 12:23:
Gisteren zijn - vanuit Polen - de binnendeuren gearriveerd. 11 stuks in totaal.
Massieve houten deuren, zwart gespoten. Met verborgen scharnieren en redelijk brede architraven.
Als ze erin zitten, zal ik het resultaat laten zien.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Gelukkig had ik wat vrienden geregeld om het vrachtwagentje mee te helpen uitladen. Loeizwaar!
Met 2 personen net te tillen. De bedoeling was dat ik 9 van de 11 later via de trap naar boven zou brengen. Maar dat is echt niet te doen.
Dus dat wordt komende week een kanaallift o.i.d. huren en dan via het raam van de slaapkamer waar ik met opzet al een stolpraam had laten installeren.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Rzaan in "Verbouwing jaren 80 woning"loewie1984 schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 16:55:
[...]
Waar had je ze besteld? Asking for a friend.
Thanks, maar das natuurlijk nog geen antwoord. Misschien dat @Rzaan nu inmiddels weet waar de kozijnen vandaan komen.
Goed lezen. Het staat er gewoon in de link.loewie1984 schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 18:25:
[...]
Thanks, maar das natuurlijk nog geen antwoord. Misschien dat @Rzaan nu inmiddels weet waar de kozijnen vandaan komen.
Aah had de klik niet gevonden. Bedankt bij deze
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq