[Alfen Laadpaal] Ervaringen & Discussie

Pagina: 1 ... 69 ... 95 Laatste
Acties:

• Tomsworld
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tomsworld

officieel ele fan :*

Een vraagje, ik heb een oudere Alfen eve pro.

Ondertussen up to date - paswoord heb ik.

Alleen wil ik een loadbalancing license - Alfen support zegt originele verkoper ... ik contacteer hen die zeggen Alfen support.

Nu zegt Alfen als iemand anders die kan overnemen kan die je een licentie verkopen maar het kan niet direct ...

Moet ik nog hoop hebben op deze paal of denk ik beter aan een andere ?

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

• NoFate
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08:54
Tomsworld schreef op maandag 3 februari 2025 @ 18:32:

Alleen wil ik een loadbalancing license - Alfen support zegt originele verkoper ... ik contacteer hen die zeggen Alfen support.

Nu zegt Alfen als iemand anders die kan overnemen kan die je een licentie verkopen maar het kan niet direct ...

Gewoon online kopen? Is toch maar een key...

https://www.evpartner.nl/...ocket-rfid-e-flux-lo.html

• deejeebv
  • Registratie: Juni 2008
  • Nu online
Op die pagina die je linkt staat duidelijk:
Als het laadstation niet bij ons is besteld kunnen wij GEEN loadbalancing aanvragen. U kunt dit dan aanvragen bij de partij waar uw laadstation gekocht is.

• NoFate
deejeebv schreef op maandag 3 februari 2025 @ 18:49:
[...]

Op die pagina die je linkt staat duidelijk:
Als het laadstation niet bij ons is besteld kunnen wij GEEN loadbalancing aanvragen. U kunt dit dan aanvragen bij de partij waar uw laadstation gekocht is.
Een andere dan?

https://charge24.nl/product/alfen-load-balancing/

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07:15

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Heeft iemand al eens ooit gehad dat het laadstation andere waardes doorgeeft aan de backoffice dan dat hij daadwerkelijk heeft geladen?

De paal hangt nu sinds oktober te laden en tot nu toe stevast elke maand wordt er minder doorgestuurd richting Eneco dan de paal daadwerkelijk geladen heeft. Ik gebruik de paal alleen voor het laden van die specifieke auto inclusief pasje.

In oktober en november was dit ongeveer 10 kWh en in december was het zelfs 37 kWh.

Als ik de log uit Domoticz bekijk en die uit de Eve app komt die overeen, maar dat komt niet overeen met de Eneco waardes.

[ Voor 11% gewijzigd door rens-br op 03-02-2025 19:04 ]

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 30-10 15:25
@rens-br bij mijn backoffice, 50five, is het exact wat ik in domoticz zie. Afgerond op 2 decimalen ipv 3 is het enige verschil.

• NoFate
Hier klopt ook alles , Luminus , backoffice via last mile solutions

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 08:52
@rens-br neen, dit vind ik heel bizar en dat zou eigenlijk totaal niet mogen.
Initieel dacht ik nog even "oh weer iemand die in de auto gaat kijken en dan op de meter en een verschil ziet" (lees: batterij kWh geladen vs door de meter gelopen) maar dat (wat jij meemaakt) zou nooit het geval mogen zijn.

Ook wel straf dat dit recurrent en uberhaupt enkelvoudig gebeurt want die transacties moeten normaal 1 op 1 geregistreerd worden. Als Eneco hier andere waardes op plakt dan vraag ik me af waar die vandaan komen.

Ik zou eens een export trekken en die over alle laadbeurten er langs leggen en dit terugkoppelen aan Eneco. Dit is echt bizar.

• Hydraulic
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 31-10 18:25
Tomsworld schreef op maandag 3 februari 2025 @ 18:32:

Wat is je CPID? Dit staat op een stikker of in de display. De eerste 3 letters geven een indicatie van de distributeur. Ik zou die eens bellen.

• g-j-t
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 31-10 21:26
Hier net een week aan het laden nu. Gaat prima maar ik ben ook wel benieuwd naar de verschillen tussen de waarden die Eneco zal vergoeden en die de paal meet. Ik kan hem alleen met MyEve en Eve Connect uitlezen maar die geven geen transacties weer. Waar haalt Eneco deze waarden dan vandaan?

Ik lees in de topic verschillende vergelijkbare issues met uitlezen van de transacties. De paal draait nu op firmware 7.0.2 en zowel met Android als Apple devices krijg ik geen transacties. De Eve Connect app geeft wel aan dat het een bekend probleem is bij deze firmware? Er staat al een nieuwe klaar (7.1.3-4342), maar ik las hierbij ervaringen over een zwart scherm.. Lost deze versie wel de transacties issues op?

Edit: vanmorgen de waarde die de paal aangaf na beëindigen van de laadsessie, komt exact overeen met de waarde die geüpload was en op de portal van Eneco is te zien. Lijkt dus wel goed te gaan.
Ik zal eens updaten naar 7.1.3. en kijken of het dan ook in Eve Connect te zien is. Zou handig zijn de waarden per maand te kunnen vergelijken. Ik gebruik een Homey en moet nog even uitzoeken of het mogelijk is hier de standen ook via Modbus uit te lezen. Nog een driefasen stroommeter in de meterkast past niet lekker en deze meet ook het standby verbruik natuurlijk.

[ Voor 28% gewijzigd door g-j-t op 04-02-2025 10:19 ]

WP: PUHZ-SW75 YAA + ERST20D-VM2D. PV: 2000 wp +4200 wp

• theo66
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 31-10 20:31

theo66

NIBE S1155-6

g-j-t schreef op maandag 3 februari 2025 @ 21:59:
Hier net een week aan het laden nu. Gaat prima maar ik ben ook wel benieuwd naar de verschillen tussen de waarden die Eneco zal vergoeden en die de paal meet. Ik kan hem alleen met MyEve en Eve Connect uitlezen maar die geven geen transacties weer. Waar haalt Eneco deze waarden dan vandaan?

Ik lees in de topic verschillende vergelijkbare issues met uitlezen van de transacties. De paal draait nu op firmware 7.0.2 en zowel met Android als Apple devices krijg ik geen transacties. De Eve Connect app geeft wel aan dat het een bekend probleem is bij deze firmware? Er staat al een nieuwe klaar (7.1.3-4342), maar ik las hierbij ervaringen over een zwart scherm.. Lost deze versie wel de transacties issues op?
eerder in dit topic: downgrade naar 6.6.2 Daarna Eve connect weggooien en opnieuw installeren. Upgrade naar 7.1.3. Ik heb het gedaan en zie nu transacties in Eve connect.

0523 BJ 1994 | NIBE S1155-6PC | Alfen Eve Single Pro | SMA SB4000TL20 4230Wp Z | SE3680H 5920 Wp O/W | Zonneboiler 120l

• rasman69
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 23-10 23:57
@rens-br Hier ook Eneco en alles thuis geladen komt volledig overeen met de waarden in My Eneco eMobility, Eve Connect (nu even niet) en Tronity. En, nog belangrijker, overeen met de facturatie naar Eneco. Het verschil wat jij ontdekt lijkt me dus niet goed.

• rens-br

rens-br

HyperBart schreef op maandag 3 februari 2025 @ 20:51:
@rens-br neen, dit vind ik heel bizar en dat zou eigenlijk totaal niet mogen.
Initieel dacht ik nog even "oh weer iemand die in de auto gaat kijken en dan op de meter en een verschil ziet" (lees: batterij kWh geladen vs door de meter gelopen) maar dat (wat jij meemaakt) zou nooit het geval mogen zijn.

Ook wel straf dat dit recurrent en uberhaupt enkelvoudig gebeurt want die transacties moeten normaal 1 op 1 geregistreerd worden. Als Eneco hier andere waardes op plakt dan vraag ik me af waar die vandaan komen.

Ik zou eens een export trekken en die over alle laadbeurten er langs leggen en dit terugkoppelen aan Eneco. Dit is echt bizar.
Heb het, nu in december, in ieder geval weten te pinpointen tot één laadsessie van 32 kWh die ontbreekt.

Nu blijkt er sowieso ook wel meer met de Eneco portal aan de hand te zijn, het overzicht wat je kan laden via de website is niet altijd 100% up to date of kloppend. Als ik de export van de website ernaast hou klopt dat wel, maar die waardes komen ook weer niet altijd 100% overeen met de waardes op de eneco website. Had het idee dat de oude portal wat beter werkte.

Als voorbeeld, de website:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5Yh-oo0lln6Fz_o9XQa7c5YvAb0=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/z1RBb6vVUiAnIHLQzZotHmMq.png?f=user_large

De factuur:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QiW6wESgvNzGLkrPcLpZGfHmu1w=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/krQ9aNVJp22BzR1fVLWrKGXC.png?f=user_large

De laadpaal (via Domoticz):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BR9yFNj9tWVXD-CwqAIk_Zuv_fU=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/1Na4nWZnkrIqfhgwJ013sBsh.png?f=user_large

Net in ieder geval even gebeld met Eneco en ze gaan uitzoeken naar waar die ene laadsessie gebleven is.

• Ugchel
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Ugchel

Speeding home

rens-br schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 09:37:
[...]

Heb het, nu in december, in ieder geval weten te pinpointen tot één laadsessie van 32 kWh die ontbreekt.
(...)
Net in ieder geval even gebeld met Eneco en ze gaan uitzoeken naar waar die ene laadsessie gebleven is.
Ik gebruik ook eneco als backoffice, en hun portal is redelijk bagger. Wat ik echter wel kan zeggen in 4/5 maanden is dat ook al klopt de portal niet, de afrekening wel (bij mij) klopt. Ze hebben recent een waarde toegevoegd op het dashboard van hoeveel je vergoeding is per periode. Als ik dat instel op begin- en eind maand, en deel dat over mijn prijs per kWh, dan komt dat vrij exact uit (afrondingsverschillen daargelaten) Ik doe wel altijd even een check of alles klopt met wat eneco opgeeft als sessies in de factuur, en tot op heden klopt dat.

Waar ik wel achter kwam is dat eneco met maandovergangen icm afkoppelen laadstation pas in de volgende maand factureert, dat zou nog een verschil kunnen opleveren met je eigen boekhouding (of zoals je die uit de Alfen logging haalt). Bijvoorbeeld een sessie begonnen om 31 januari en ontkoppeld op 1 februari, neemt eneco mee naar de factuur van februari, terwijl Alfen hem logt in de export van jauari.

A donkey is a lonely bloke, he hardly ever gets to poke

• rens-br

rens-br

Ugchel schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 12:57:
[...]

Ik gebruik ook eneco als backoffice, en hun portal is redelijk bagger. Wat ik echter wel kan zeggen in 4/5 maanden is dat ook al klopt de portal niet, de afrekening wel (bij mij) klopt.
Nadat ik vandaag nog een keer goed gekeken had klopte de waardes op de portal geen van alle, maar klopt de waardes in de afrekening wel allemaal. Behalve in december, daar mis specifiek één sessie.
Waar ik wel achter kwam is dat eneco met maandovergangen icm afkoppelen laadstation pas in de volgende maand factureert, dat zou nog een verschil kunnen opleveren met je eigen boekhouding (of zoals je die uit de Alfen logging haalt). Bijvoorbeeld een sessie begonnen om 31 januari en ontkoppeld op 1 februari, neemt eneco mee naar de factuur van februari, terwijl Alfen hem logt in de export van jauari.
Ja, dat viel mij inderdaad ook op. Dat maakt het soms ook lastig om zaken te vergelijken. Alfen (en dus Domoticz) ziet het realtime verbruikt. Terwijl Eneco de laadsessie met begin en eindtijd laat zien en de sessie pas opslaat als die is afgesloten. (wat opzich wel logisch is).

• Sarge78
  • Registratie: Februari 2015
  • Nu online
Ik heb december mijn laadsessies niet gefactureerd gekregen van E-Flux. Daar ging ook wat verkeerd. Geen idee of het door de lader zou komen of het verkeerd was bij hun, maar als het goed is zijn de sessies uiteindelijk wel geregistreerd.

23x 405WP + Enphase IQ7+ SW 45graden - Alfen Eve Single Pro 22KW - 3MXM68N + FTXA25AW + FTX35AW + FTXA50AW - Remeha Avanta 28C, vloer = bijverwarming en radiatoren + Brink Excellent 300 WTW PVOutput

• Transeurope
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 19-02 20:12
theo66 schreef op maandag 3 februari 2025 @ 08:05:
[...]

Die instellingen staan nog niet goed. Max slimme meter moet op 25A (de aansluiting, 3*25A neem ik aan). De veilige stroom moet op 10A. Dat is de stroom die maximaal wordt gebruikt als de P1 verbinding is weggevallen.
Het vinkje onderaan kun je aanzetten. Met de Eve Connect op minimaal 4,2 kW stuur je dat je op 3fase laadt. Als je toch wilt schakelen tussen 1 en 3 fase moet dit vinkje aan staan, en bepaal je dat vanuit de app Eve Connect.
Op het 2e tabblad (power settings in ACE service installer) met de instellingen van de connector e.d. moet de maximale stroom op 16A staan

De aansluiting P1 werkt, mooi. Het zou zo moeten zijn: 6 aders van P1 meter naar splitter, 4 aders van splitter naar laadpaal. Eerder schreef je dat aan één kant 6 aders zijn aangesloten en aan de laadpaal kant 4. Maar op de foto zie ik volgens mij ook aan de laadpaal kant 6 aders aangesloten. Maar als het werkt, en je ziet geen foutmeldingen in de log (ACE service installer) dan is het volgens mij prima. Volgens de website van cedel moet de laadpaal wel in de M zitten (Master), maar dat kun je zelf checken.
1/ kabel aan splitter zijde, die ik ondertussen in de M heb gestoken zitten ze alle zes. Ander uiteinde van de kabel is de bruin witte niet in de fiche , op de foto zie je dat hij rond de kabel is gedraaid.

2/ settings aangepast waarvoor dank. Toch straf dat de installateur dat niet juist zet van begin af aan. Hieronder de aangepaste foto’s. Kijken jullie ff mee aub?

3/ door op 4.4kw gaat hij met min afname op 3 fasen zitten zodat hij uiteindelijk d office binnen 3 fasen blijft. Mocht ik in de app deze min stroom afname lager zetten zou hij nu tijdens een laadsessie kunnen moduleren tussen de fasen. Correct? Doen jullie dit? Pro contra?

Fijne avond
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lBQK7J97SlxPnB1OyLxDx8xQN_g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/piXQYg5zcvQtrv7JOWvVR8FB.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SlXYSqqoaejoG6sesjo0tC6b3GE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Tzi3im4WHRchq7YiEsIsQCDC.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cEWMSimlP4J88dATnhOzHSCtO6k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NqmM2gSNmZtrGg3v5HUOJjvY.jpg?f=fotoalbum_large

• Transeurope
Als ik in de my eve app kijk zit er vanalles fout nu , stroom beperking

• Transeurope
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QWu0wBhg9T_A_icyuTv2TzWh9uo=/x800/filters:strip_exif()/f/image/d8gTI59lu83qwhPIwKusseRs.png?f=fotoalbum_large

• theo66

theo66

NIBE S1155-6

Transeurope schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 22:06:
[...]

1/ kabel aan splitter zijde, die ik ondertussen in de M heb gestoken zitten ze alle zes. Ander uiteinde van de kabel is de bruin witte niet in de fiche , op de foto zie je dat hij rond de kabel is gedraaid.

2/ settings aangepast waarvoor dank. Toch straf dat de installateur dat niet juist zet van begin af aan. Hieronder de aangepaste foto’s. Kijken jullie ff mee aub?

3/ door op 4.4kw gaat hij met min afname op 3 fasen zitten zodat hij uiteindelijk d office binnen 3 fasen blijft. Mocht ik in de app deze min stroom afname lager zetten zou hij nu tijdens een laadsessie kunnen moduleren tussen de fasen. Correct? Doen jullie dit? Pro contra?

Fijne avond
Settings staan volgens mij goed zo. 4.4 (of 4.2) minimaal maakt dat hij op 3 fasen blijft. Ik vind het niet fijn om hem te laten schakelen tussen 1 en 3 fasen afhankelijk van de hoeveelheid zon. Maar als ik dat toch wil dan wil ik dat vanuit de Eve connect App besturen.

Raar dat het niet werkt, kan het zijn dat de P1 data niet binnenkomt? Kan je in de log kijken (tabblad rechts boven aan, of 2e van rechts) of je daar foutmeldingen ziet op P1 communicatie?
( je hebt namelijk de safe current teruggezet van 16 naar 10, dat is goed, maar als de P1 data niet wordt ontvangen is dat nu ook een mogelijke beperking)

Eventueel even de splitter er tussenuit halen en kabel rechtstreeks in P1 om splitter uit te sluiten? Of laadpaal toch weer in de S van de splitter, want je gaf eerder aan dat het werkte

0523 BJ 1994 | NIBE S1155-6PC | Alfen Eve Single Pro | SMA SB4000TL20 4230Wp Z | SE3680H 5920 Wp O/W | Zonneboiler 120l

• Transeurope
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sDN4iFVa6bqvKMAja0LN-Sjc7Pc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lUS25D6D5zQpYvU5Smt9g8y9.jpg?f=fotoalbum_large

• Transeurope
De opladen met zonnestroom instelling stond om de een of andere reden terug uitgeschakeld. Deze terug op comfort gezet en nu is de beperking weg.

[ Voor 3% gewijzigd door Transeurope op 05-02-2025 07:42 ]

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08:13
Ik heb de laadpaal nu aangesloten, het werkt op zich allemaal alleen de P1 krijg ik nog niet werkend.

De P1 kabel getest met een kabel tester en de middelste 4 aders van de RJ12 connector zijn correct.
Rechtstreeks aangesloten op de P1 meter zonder splitter, maar nog zie ik bij monitoring geen gegevens.

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

• Transeurope
Grolsch schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 10:36:
Ik heb de laadpaal nu aangesloten, het werkt op zich allemaal alleen de P1 krijg ik nog niet werkend.

De P1 kabel getest met een kabel tester en de middelste 4 aders van de RJ12 connector zijn correct.
Rechtstreeks aangesloten op de P1 meter zonder splitter, maar nog zie ik bij monitoring geen gegevens.
Staan de instellingen goed in je my eve app of ACE? Dat hij de waarden van de p1 dient te nemen slimme meter als data source en dsm4 protocol

• Transeurope
En staat bij je stroomleverancier de data flux open? Bij mijn fluvius kun je dit aanvragen (België)

• Grolsch
Transeurope schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 12:35:
[...]

Staan de instellingen goed in je my eve app of ACE? Dat hij de waarden van de p1 dient te nemen slimme meter als data source en dsm4 protocol
ALB ingeschakeld
Brontype slimme meter
Protocol DSMR4.x/SMR5.0 (P1)
Interface serieel
Transeurope schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 12:36:
En staat bij je stroomleverancier de data flux open? Bij mijn fluvius kun je dit aanvragen (België)
Waar zou ik stroomleverancier moeten invullen :? Volgens mij is bovenstaande instelling niet nodig in NL.

De P1 meter werkt wel degelijk, mijn Youless krijgt de info gewoon goed door.

Maar als dit niet werkt bestel ik me een Home Wizzard, voor die 25 euro ga ik geen dagen puzzelen :P

• Plenkske
@Grolsch dit zou juist simpeler moeten werken dan via homewizard...
Qua instellingen heb ik geen idee, dat heeft bij mij de backoffice erin gezet.

[ Voor 36% gewijzigd door Plenkske op 05-02-2025 15:17 ]

• Aldmar
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 31-10 16:10

Aldmar

Niks...

Grolsch schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 14:41:
[...]

ALB ingeschakeld
Brontype slimme meter
Protocol DSMR4.x/SMR5.0 (P1)
Interface serieel

[...]

Waar zou ik stroomleverancier moeten invullen :? Volgens mij is bovenstaande instelling niet nodig in NL.

De P1 meter werkt wel degelijk, mijn Youless krijgt de info gewoon goed door.

Maar als dit niet werkt bestel ik me een Home Wizzard, voor die 25 euro ga ik geen dagen puzzelen :P
Waar kijk je of je gegevens binnen krijgt? Bij 'monitoring' staat dat volgens mij niet. Er moet ergens 'Smart Meter Readings' staan, met daarachter een getal. Ik meen de waarde A, V en W.

En, ik had het eerst met een HomeWizard P1 lopen maar kreeg het niet aan de praat. :P Nu via de kabel perfect werkend.

• Grolsch
@Plenkske Ik heb geen backoffice

@Aldmar ik zie het volgende

Via log files zie ik allerlei P1 meldingen zoals "Failed to parse propertye" en dan heel veel verschillende nummers

Maar ook zie ik P1 lost, in safe mode
Unable to communicate with P1 device

Bij monitoren zie ik onder P1 geen waardes:

Spanningen > Slimme meter
Stroom > Slimme meter
Vermogen > Slimme meter
Netwerkkwaliteit > Slimme meter

• r2504
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 08:24
Grolsch schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 15:53:
Maar ook zie ik P1 lost, in safe mode
Unable to communicate with P1 device
Tja, dan is er duidelijk een probleem met de aansluiting van je P1 meter.

Zoals reeds gemeld denk ik, probeer hem eens rechtstreeks aan te sluiten tussen je paal en digitale meter (trouwens hoeveel meter kabel zit er tussen ?)

Je instelling stond reeds op DSMR dus dat is prima... verder hoef je niets te doen.

• Grolsch
r2504 schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 15:59:
[...]

Tja, dan is er duidelijk een probleem met de aansluiting van je P1 meter.

Zoals reeds gemeld denk ik, probeer hem eens rechtstreeks aan te sluiten tussen je paal en digitale meter (trouwens hoeveel meter kabel zit er tussen ?)

Je instelling stond reeds op DSMR dus dat is prima... verder hoef je niets te doen.
Ik heb hem rechtstreeks aangesloten op de P1 meter, dat hielp niet.
Er zit een meter of 10 maximaal tussen de meter en de laadpaal

Kabel is doorgetest met een kabeltester daar ligt het niet aan.
Het zijn RJ12 connectoren waarvan alleen de middelste 4 zijn aangesloten.

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:57

Reinier

\o/

Ik heb een hoop issues met de backoffice achter mijn Eve Single Pro-line lader. De paal was voorheen onderdeel van mijn leasecontract (voor een x aantal jaar afgekocht) en is strikt genomen niet mijn eigendom, maar de facto wél.

Backoffice loopt via EV Company en sinds zij achter de schermen gemigreerd zijn moet ik betalen voor laadacties bij mijn eigen paal. Paal van EV Company, laadpas van EV Company. Dikke bullshit en ik krijg nu aanmaningen en gelazer.

Ik heb geprobeerd om een toegangsgroep te maken met een free-tarief, maar dat heeft geen effect.

Leuk detail: ik zie ook toegangsgroepen met laadpassen van random andere personen. Van ene Sonja bijvoorbeeld. Ik ken geen Sonja. Datalekje ;)

Anyways.

Wat ik dus wil: ik wil niets meer met die backoffice te maken hebben. Maar ondanks dat ik dit topic grotendeels doorgespit heb weet ik niet wat ik moet doen.

Ik wil: plug & charge aanzetten.
Ik wil ook dat load balancing blijft werken, want dat functioneert uitstekend.
Ik heb geen wachtwoorden of wat dan ook gekregen, alleen een papieren handleiding.

Wat kan ik nu het beste doen?

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 08:52
Reinier schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 17:15:
Ik heb een hoop issues met de backoffice achter mijn Eve Single Pro-line lader. De paal was voorheen onderdeel van mijn leasecontract (voor een x aantal jaar afgekocht) en is strikt genomen niet mijn eigendom, maar de facto wél.

Backoffice loopt via EV Company en sinds zij achter de schermen gemigreerd zijn moet ik betalen voor laadacties bij mijn eigen paal. Paal van EV Company, laadpas van EV Company. Dikke bullshit en ik krijg nu aanmaningen en gelazer.

Ik heb geprobeerd om een toegangsgroep te maken met een free-tarief, maar dat heeft geen effect.

Leuk detail: ik zie ook toegangsgroepen met laadpassen van random andere personen. Van ene Sonja bijvoorbeeld. Ik ken geen Sonja. Datalekje ;)

Anyways.

Wat ik dus wil: ik wil niets meer met die backoffice te maken hebben. Maar ondanks dat ik dit topic grotendeels doorgespit heb weet ik niet wat ik moet doen.

Ik heb geen wachtwoorden of wat dan ook gekregen, alleen een papieren handleiding.

Paal omgooien naar Eflux. Aanmelden op paal, PDF van Eflux volgen en gaan met die banaan.

• leongerrits
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 01-10 08:39
Ik heb in een opwelling mijn firmware geüpgrade naar 7.1.3-4342. Nu loop ik echter tegen het issue dat de Eneco eMobility backoffice instellingen weg zijn. In het logboek zie ik "missing server root cert". Na een telefoontje met Eneco krijg ik te horen dat ik mijn paal niet zelf met internet had mogen verbinden en dat het servicecontract (via lease) nu vervalt. Ze kunnen wel een monteur sturen om te helpen. Heb zelf geprobeerd de firmware te downgraden via de MyEve app maar dit lukt niet. Iemand advies hoe nu verder want kan nu niet meer laden want mijn laadpaal doet niets als ik mijn laadpas aanbiedt.

• g-j-t
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 31-10 21:26
leongerrits schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 19:19:
Ik heb in een opwelling mijn firmware geüpgrade naar 7.1.3-4342. Nu loop ik echter tegen het issue dat de Eneco eMobility backoffice instellingen weg zijn. In het logboek zie ik "missing server root cert". Na een telefoontje met Eneco krijg ik te horen dat ik mijn paal niet zelf met internet had mogen verbinden en dat het servicecontract (via lease) nu vervalt. Ze kunnen wel een monteur sturen om te helpen. Heb zelf geprobeerd de firmware te downgraden via de MyEve app maar dit lukt niet. Iemand advies hoe nu verder want kan nu niet meer laden want mijn laadpaal doet niets als ik mijn laadpas aanbiedt.
Raar, reeds tweemaal een update gedaan, gister ook naar 7.1.3. Verbinding met Eneco blijft goed gaan. Wel apart dat ze aangeven dat nu je contract vervalt. Je zou toch op z'n minst bijvoorbeeld Eve Connect moeten kunnen gebruiken en daarvoor moet de paal met het netwerk verbinden.

WP: PUHZ-SW75 YAA + ERST20D-VM2D. PV: 2000 wp +4200 wp

• h2s
  • Registratie: September 2013
  • Niet online

h2s

Kan je de backoffice niet gewoon terug instellen op Eneco via de ACE Service Installer? Want in ACE zitten toch ook de condig files van alle gangbare backoffices?

Disclaimer: ik heb dit nooit zelf getest, dus op eigen risico...

Verder dikke onzin dat backoffice en LAN verbinding niet samengaan, maar geen enkele backoffice wil het om een of andere reden. Hier ook zelf extra kabel moeten trekken want backoffice firma weigerde dit (zelfs tegen betaling) te doen.

• Markder
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 28-09 21:57
Ik heb op mijn box versie (7.1.3-4342) gezet vorige week.
Nu heb ik 2x mijn e golf geladen waarna mijn 12volt accu leeg was.

Ik denk dat het aan de firmware van Alfen ligt.
Weten jullie wat de veiligste versie van Alfen is om dit probleem niet te hebben?

• rasman69
Grolsch schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 16:01:
[...]

Ik heb hem rechtstreeks aangesloten op de P1 meter, dat hielp niet.
Er zit een meter of 10 maximaal tussen de meter en de laadpaal

Kabel is doorgetest met een kabeltester daar ligt het niet aan.
Het zijn RJ12 connectoren waarvan alleen de middelste 4 zijn aangesloten.
Een prima actieve P1 splitter die ik gebruik en tot 500x het signaal versterkt, dus ook als P1 signaalversterker kan dienen, is deze:

https://www.homewizard.co...2G_R93EAAYASAAEgKuRfD_BwE

Voor dat luttele bedrag misschien ook het proberen waard. :)

P.s. voor de stabiliteit en de maximale signaalversterking heb ik ook even een 5V/1A USB-adapter aangesloten.

[ Voor 20% gewijzigd door rasman69 op 05-02-2025 21:03 ]

• pieterhi
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 31-10 15:12
h2s schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 20:27:
[...]
Verder dikke onzin dat backoffice en LAN verbinding niet samengaan, maar geen enkele backoffice wil het om een of andere reden.
Ik zit bij eFlux/by Road en daar is het geen probleem. Zelf ooit de paal tweedehands gekocht en zelf geïnstalleerd. Met een telefoontje naar de backoffice was alles vlot geregeld. Ik kreeg zelfs de tip om niet het welkomst pakket te bestellen... Die bevatte namelijk alleen een sim en aangezien ik al via kan verbonden was, was die niet nodig.

• Grolsch
rasman69 schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 20:47:
[...]

Een prima actieve P1 splitter die ik gebruik en tot 500x het signaal versterkt, dus ook als P1 signaalversterker kan dienen, is deze:

https://www.homewizard.co...2G_R93EAAYASAAEgKuRfD_BwE

Voor dat luttele bedrag misschien ook het proberen waard. :)

P.s. voor de stabiliteit en de maximale signaalversterking heb ik ook even een 5V/1A USB-adapter aangesloten.
Deze gebruik ik ook, en toch werkt het niet....

• rasman69
Grolsch schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 21:10:
[...]

Dan ben ik helaas door mijn opties heen. 😕 Suc6 i.i.g. 👍

• theo66

theo66

NIBE S1155-6

ACE service installer gebruiken. Daarmee kan je de backoffice opnieuw instellen op Eneco ( hij download altijd de nieuwste Config). En je kan eventueel een downgrade doen. Firmware is te vinden op knowledge.alfen.com

• theo66

theo66

NIBE S1155-6

Grolsch schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 21:10:
[...]

Voor de zekerheid, heb je ook die / zo’n usb voeding aangesloten die @rasman69 noemt?

• Grolsch
theo66 schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 21:38:
[...]

Voor de zekerheid, heb je ook die / zo’n usb voeding aangesloten die @rasman69 noemt?
Yup, zelfs de originele hw adapter en kabel. maar ook rechtstreeks op de p1 werkt het niet.

Ik ga nog 1 x proberen er nieuwe connectoren er aan te knippen rj11 ipv rj12, meer kan ik niet bedenken.

[ Voor 5% gewijzigd door Grolsch op 05-02-2025 21:40 ]

• Plenkske
maar geen enkele backoffice wil het om een of andere reden.
Hier via 50five was het gewoon prima, installateur trok ook uit zichzelf 2 netwerkkabels.

• BenSKIP
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 02:53
Na een firmware update worden de instellingen onthouden, tenzij je een factory reset doet.

Backoffice "Eneco" staat vast in de lijst, anders onder "E-Mobility".
Backoffice beheerders kunnen niet verbieden om de instellingen van een paal te wijzigen dan kan dit slechts als de paal hun eigendom is.
Is het jouw paal, dan de boel gewoon aanpassen en zijn zij zolang jij voor de service betaald gewoon verplicht die service te leveren.
Ze kunnen dan wel kosten in rekening brengen coor de monteur, omdat jij de instellingen hebt verwijderd, maar deze zijn zo terug te zetten.

[ Voor 6% gewijzigd door BenSKIP op 06-02-2025 03:39 ]

• m-vw
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 08:10

m-vw

Dus?

[...]

Kan je de backoffice niet gewoon terug instellen op Eneco via de ACE Service Installer? Want in ACE zitten toch ook de condig files van alle gangbare backoffices?

Disclaimer: ik heb dit nooit zelf getest, dus op eigen risico...

Verder dikke onzin dat backoffice en LAN verbinding niet samengaan, maar geen enkele backoffice wil het om een of andere reden. Hier ook zelf extra kabel moeten trekken want backoffice firma weigerde dit (zelfs tegen betaling) te doen.
Mijn laadpaal is via mijn werkt geplaatst en de backoffice is 50five, en ook hier gewoon aan de UTP kabel.
Zelfs door de installateur van de paal aangesloten.

EDIT:
Zie dat @Plenkske dezelfde ervaring heeft.

[ Voor 3% gewijzigd door m-vw op 06-02-2025 07:00 ]

• NTiBhohoSJ66vgJ
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 08:08
Reinier schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 17:15:

Anyways.

1. Zorg dat je dat wachtwoord in handen krijgt
2. Plug & Charge instellen
3. Backoffice Preset op “none” of “geen” zetten

Zie deze post voor 1 en 2 en het plaatje in deze post voor 3

• leongerrits
BenSKIP schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 03:35:
[...]

Na een firmware update worden de instellingen onthouden, tenzij je een factory reset doet.

Backoffice "Eneco" staat vast in de lijst, anders onder "E-Mobility".
Backoffice beheerders kunnen niet verbieden om de instellingen van een paal te wijzigen dan kan dit slechts als de paal hun eigendom is.
Is het jouw paal, dan de boel gewoon aanpassen en zijn zij zolang jij voor de service betaald gewoon verplicht die service te leveren.
Ze kunnen dan wel kosten in rekening brengen coor de monteur, omdat jij de instellingen hebt verwijderd, maar deze zijn zo terug te zetten.
Dan ga ik dit weekend maar eens aan de slag met de ACE Service Installer. Ik vind het wel raar dat de laadpaal niet eens "piept" wanneer ik mijn laadpas voor de NFC lezer houd...

• BenSKIP
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 02:53
Met een factory reset zijn ook al je whitelist NFC's gewist.

• leongerrits
Ik weet niet welke backoffice preset ik moet kiezen als ik bij Eneco Emobility zit, want zowel eneco-emobility-ger als eneco-greenflux lijken niet te werken. Ik blijf in de logs Open Socket failed zien.

• Grolsch
Grolsch schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 21:39:
[...]

Yup, zelfs de originele hw adapter en kabel. maar ook rechtstreeks op de p1 werkt het niet.

Ik ga nog 1 x proberen er nieuwe connectoren er aan te knippen rj11 ipv rj12, meer kan ik niet bedenken.
Ik ben maar begonnen met de makkelijkste connector, die in de meterkast.

En waarachtig, daar een nieuwe RJ11 connector aan (buiten in de laadpaal zit nog een RJ12 connector) en het werkt!! oOo oOo *O* *O*

Volgens mij geven niet alle slimme meters alle info door.
Ik zie in ieder geval de stroom (current) in A binnenkomen per fase en de vermogens in kW.

De voltages (Spanning) zie ik niet, maar die zie ik in mijn Youless ook niet, dus dat doet mijn meter denk ik niet.

Hoe belangrijk is de instelling Load Balancing Phase Connection instelling :?

En belangrijker, kan ik dit zien / controleren zonder dat ik de meterkast open moet trekken :?
Volgens mij laad een 3 fases laadpaal toch altijd evenredig met 3 fases? Met andere woorden het maakt niet uit welke fase eroverheen gaat, als 1 van de fases eroverheen gaat zakt het laadvermogen over alle fases. Of snap ik het niet goed?

• Plenkske
@Grolsch dat laatste klopt ja

• NoFate
Iemand die een cool logo erop gezet heeft? Kan iemand een png sharen? :-)

• Bimmer
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 31-10 19:36
Ik heb mijn bekabeling al klaar liggen in mijn garage (5x4+4mm² en 2x Cat 6) voor een Alfen laadpaal (Eve Single S-Line) Nu zoek ik firma of verkoper in België die mij deze kan leveren en eventueel aansluiten en activeren of een website waar deze te koop zijn en hoe deze te activeren enz. eventueel mag een ander merk maar moet vanaf de laadunit rechtstreeks met de p1 poort kunnen communiceren.

Alvast bedankt,

Rudy

• Grolsch
Dus met andere woorden niets doen met die fase verdraaiing?

• Plenkske
Grolsch schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 20:21:
[...]

Dus met andere woorden niets doen met die fase verdraaiing?
Volgens mij hoeft daar niks mee.
Maar misschien kan iemand die vaker in de instellingen rondkijkt daar nog even op antwoorden.

• wouter.N
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08:20
Zelf heb ik ook een Eneco-paal, maar gelukkig nog nooit geüpdatet omdat ik hier precies bang voor was. Mocht je een oplossing vinden, eventueel via een monteur, zou je die dan hier kunnen delen?

• slagroomsoes
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 31-10 18:29
Vorige week is (vanuit de lease maatschappij) een Alfen eve single pro geïnstalleerd. Ik kon de laadpaal na montage niet direct testen want moest nog geactiveerd worden.

Na activatie bleek de paal niet te werken, start met laden maar komt niet boven de 0.02kw en stopt na een paar minuten vanzelf. Meerdere kabels en auto's geprobeerd.

Heeft iemand dit eerder gehad en wat was de oplossing? Ik heb de Eve connect app gedownload maar kan hier niets in zien/wijzigen. Monteur van 50five komt volgende week.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DP9JeZuyK4Z93GFiE-0sTIRzZHY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UGNj5aXbIqVWW5IyjfcMBoEV.jpg?f=fotoalbum_large

• NTiBhohoSJ66vgJ
Bimmer schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 20:16:
Ik heb mijn bekabeling al klaar liggen in mijn garage (5x4+4mm² en 2x Cat 6) voor een Alfen laadpaal (Eve Single S-Line) Nu zoek ik firma of verkoper in België die mij deze kan leveren en eventueel aansluiten en activeren of een website waar deze te koop zijn en hoe deze te activeren enz. eventueel mag een ander merk maar moet vanaf de laadunit rechtstreeks met de p1 poort kunnen communiceren.

Alvast bedankt,

Rudy
Is dit wat je zoekt?

• NTiBhohoSJ66vgJ
slagroomsoes schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 20:59:
Vorige week is (vanuit de lease maatschappij) een Alfen eve single pro geïnstalleerd. Ik kon de laadpaal na montage niet direct testen want moest nog geactiveerd worden.

Na activatie bleek de paal niet te werken, start met laden maar komt niet boven de 0.02kw en stopt na een paar minuten vanzelf. Meerdere kabels en auto's geprobeerd.

Heeft iemand dit eerder gehad en wat was de oplossing? Ik heb de Eve connect app gedownload maar kan hier niets in zien/wijzigen. Monteur van 50five komt volgende week.

[Afbeelding]
Misschien heb je wat aan deze post.

• Ugchel
  • Niet online

Ugchel

Speeding home

Kun je misschien met de ace installer nog downgraden? Daar heb je net wat meer controle/mogelijkheden op het laadpunt dan met MyEve heb ik de indruk.

Wel slecht overigens Eneco dat ze zich er zo makkelijk vanaf lijken te maken. Als dat contract vervalt mogen ze ook de servicekosten wel crediteren…

• leongerrits
Ugchel schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 22:17:
[...]

Kun je misschien met de ace installer nog downgraden? Daar heb je net wat meer controle/mogelijkheden op het laadpunt dan met MyEve heb ik de indruk.

Wel slecht overigens Eneco dat ze zich er zo makkelijk vanaf lijken te maken. Als dat contract vervalt mogen ze ook de servicekosten wel crediteren…
De laatste update is dat Eneco nu mijn laadpaal wel kan zien maar dat ik geen laadsessies kan starten omdat er toch iets niet goed staat en dat de laadpaal niet reageert als ik de pas ervoor houd (ik blijf in de logs ook "missing server root cert"). Ze gaan mij nu een offerte sturen voor het langs laten komen van een monteur en dit is dan op mijn kosten - wel benieuwd wat er gaat gebeuren als het blijkt dat er qua hardware iets kapot is. De klantvriendelijkheid is ver te zoeken als ze ook maar enig idee hebben dat je eigen laadpaal verbonden is met de MyEve app...

• UUDIBUUDI
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
leongerrits schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 12:20:
[...]

De laatste update is dat Eneco nu mijn laadpaal wel kan zien maar dat ik geen laadsessies kan starten omdat er toch iets niet goed staat en dat de laadpaal niet reageert als ik de pas ervoor houd (ik blijf in de logs ook "missing server root cert"). Ze gaan mij nu een offerte sturen voor het langs laten komen van een monteur en dit is dan op mijn kosten - wel benieuwd wat er gaat gebeuren als het blijkt dat er qua hardware iets kapot is. De klantvriendelijkheid is ver te zoeken als ze ook maar enig idee hebben dat je eigen laadpaal verbonden is met de MyEve app...
"Missing server root cert" suggereert dat hun servercertificaat in de lijst met vertrouwde certificaten moet worden gezet. Je paal heeft dus geen keten van vertrouwde certificaatuitgevers die naar het certificaat van hun server leidt en kan daardoor de veiligheid van de https verbinding niet verifiëren.

Als dat het is dan is het een kwestie van servercertificaat bemachtigen (dat zou te doen moeten zijn door de url te achterhalen die de paal benadert en die zelf te benaderen om het certificaat te krijgen). Je kan het ook aan Eneco vragen, kans is wel groot dat je door wat lagen heen moet om iemand te vinden die het begrijpt en kan. Die certificaten (kunnen er meerdere zijn) vervolgens in de paalconfig zetten (geen idee hoe dat gaat) en nog eens proberen.

Ik doe hier wat aannames, maar ik kom dit soort dingen regelmatig tegen tijdens mijn werk en dit lijkt er zo één te zijn. Misschien niet het enige issue (heb geen inhoudelijke kennis van dergelijke backoffice koppelingen), maar wellicht de moeite van het proberen waard.

• j.de.graaf
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 18-02 20:58
Voor degene die issues hebben met inzichten in transacties via de Eve Connect app:

Vandaag toch nog eens geprobeerd contact te leggen met support van Alfen.

Er zit een bug in firmware versies 7.05 / 7.1 en 7.1.3 waardoor de transacties niet zichtbaar zijn.

OPLOSSING (WORKAROUND): downgrade de firmware naar versie 6.6.2.

In de Eve Connect app je laadpaal loskoppelen en opnieuw koppelen. Daarna zijn de transacties weer zichtbaar (bij mij in ieder geval)

Er wordt momenteel getest met een nieuwe firmware versie bij Alfen, echter zou nog wel een paar weken kunnen duren alvorens deze wordt gereleased..

• maho99
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 23:04
j.de.graaf schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 15:01:
Voor degene die issues hebben met inzichten in transacties via de Eve Connect app:

Er zit een bug in firmware versies 7.05 / 7.1 en 7.1.3 waardoor de transacties niet zichtbaar zijn.

In de Eve Connect app je laadpaal loskoppelen en opnieuw koppelen. Daarna zijn de transacties weer zichtbaar (bij mij in ieder geval)

Er wordt momenteel getest met een nieuwe firmware versie bij Alfen, echter zou nog wel een paar weken kunnen duren alvorens deze wordt gereleased..
Klopt, heb daarna weer 7.1.3 geïnstalleerd en transacties blijven dan zichtbaar. Zie ook mijn eerdere post hierover.

• h2s
  • Niet online

h2s

Geeft dat geen problemen?
Want op de firmware pagina van Alfen staat:

Chargers that are produced with or updated to firmware version 6.x.x can NOT be downgraded!

En dat tussen firmware 6.6.2 en de 7.x firmware updates...

[ Voor 8% gewijzigd door h2s op 07-02-2025 17:52 ]

• rick-1975
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 23-10 16:14
Dat wil zeggen: niet mogelijk om terug te gaan naar een firmware onder 6.x.x. als je eenmaal op 6 zit.

• Pietnzxt
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 31-07 21:28
Hallo

Ik heb sinds eind 2023 een Alfen Eve Single Pro-line laadpaal.
Deze wordt beheerd door MobilityPlus via backoffice.
Tijdens de installatie van de laadpaal was het volgens MobilityPlus niet nodig om een netwerkkabel te leggen (Al lang spijt van).
Zodoende kan ik ook niet verbinden met de ACE Service installer, MyEve app of Eve Connect app.

Sinds vorige week is de laadpaal geüpdatet naar firmware versie 7.1.3-4342 en kan de laadpaal ook verbinden via wifi.
Ik heb een kaartje van Alfen waar het default password en Password Recovery Code opstaat.
Wanneer ik wil inloggen in de ACE Service installer of in een van de 2 app's dan krijg ik de melding dat het wachtwoord fout is.
Geen probleem denk je dan als ik de Password Recovery Code invoer en zo het wachtwoord wil resetten naar het default password.
Maar dit werkt niet, bij de ACE Service installer verdwijnt het pop-up venster en werk het default password nog steeds niet en via de MyEve app krijg ik een foutmelding wanneer ik de PCR ingeef.

Nu is mijn vraag of MobilityPlus dit heeft geblokkeerd en mijn wachtwoord heeft veranderd?
Iemand een idee hoe ik wel aan mijn wachtwoord kan geraken of de PRC kan gebruiken?

Wanneer ik MobilityPlus hierover mail krijg ik als antwoord dat ze het wachtwoord niet kunnen geven aangezien iedereen dan zomaar in de settings vanalles kan veranderen.
Maar dan denk ik, laat iedereen op zijn minst de Eve Connect app gebruiken, hierdoor kan je je eigen piekvermogen en alfen solar charging instellen.
Nu kan ik helemaal niets, in de zomer wil ik lang en traag kunnen laden aangezien de zonnepanelen op sommige dagen 6000 Watt opwekken.

Alvast bedankt.

• h2s
  • Niet online

h2s

Pietnzxt schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 20:25:
Hallo

Tijdens de installatie van de laadpaal was het volgens MobilityPlus niet nodig om een netwerkkabel te leggen (Al lang spijt van).
Zodoende kan ik ook niet verbinden met de ACE Service installer, MyEve app of Eve Connect app.

Sinds vorige week is de laadpaal geüpdatet naar firmware versie 7.1.3-4342 en kan de laadpaal ook verbinden via wifi.
Ik heb een kaartje van Alfen waar het default password en Password Recovery Code opstaat.
Wanneer ik wil inloggen in de ACE Service installer of in een van de 2 app's dan krijg ik de melding dat het wachtwoord fout is.
Geen probleem denk je dan als ik de Password Recovery Code invoer en zo het wachtwoord wil resetten naar het default password.
Maar dit werkt niet, bij de ACE Service installer verdwijnt het pop-up venster en werk het default password nog steeds niet en via de MyEve app krijg ik een foutmelding wanneer ik de PCR ingeef.

Nu is mijn vraag of MobilityPlus dit heeft geblokkeerd en mijn wachtwoord heeft veranderd?
Iemand een idee hoe ik wel aan mijn wachtwoord kan geraken of de PRC kan gebruiken?

Wanneer ik MobilityPlus hierover mail krijg ik als antwoord dat ze het wachtwoord niet kunnen geven aangezien iedereen dan zomaar in de settings vanalles kan veranderen.
Maar dan denk ik, laat iedereen op zijn minst de Eve Connect app gebruiken, hierdoor kan je je eigen piekvermogen en alfen solar charging instellen.
Nu kan ik helemaal niets, in de zomer wil ik lang en traag kunnen laden aangezien de zonnepanelen op sommige dagen 6000 Watt opwekken.

Alvast bedankt.
Heb je deze instructies gevolgd?
https://knowledge.alfen.c...rd+Recovery+Code+(PRC)%3F

Want je moet niet gewoon de PRC ingeven, je moet via Forgot Password gaan...

• Pietnzxt
h2s schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 20:45:
[...]

Heb je deze instructies gevolgd?
https://knowledge.alfen.c...rd+Recovery+Code+(PRC)%3F

Want je moet niet gewoon de PRC ingeven, je moet via Forgot Password gaan...
Heb ik gedaan.

Pop-up venster verdwijnt na het ingeven van de PRC, maar het default password werkt dan nog steeds niet.

• h2s
  • Niet online

h2s

Pietnzxt schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 21:15:
[...]

Heb ik gedaan.

Pop-up venster verdwijnt na het ingeven van de PRC, maar het default password werkt dan nog steeds niet.
Dan heeft MobilityPlus of de installateur mogelijks SSA (Secure Service Access) uitgezet:
https://knowledge.alfen.c...+ACE+Service+Installer%3F

Edit: SSA heeft blijkbaar toch niets te maken met PRC...

[ Voor 5% gewijzigd door h2s op 07-02-2025 22:21 ]

• h2s
  • Niet online

h2s

Heb je de laadpaal al eens herstart?
Ik lees dat bij sommigen na een herstart de PRC code wel werkte...

• Pietnzxt
h2s schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 22:42:
Heb je de laadpaal al eens herstart?
Ik lees dat bij sommigen na een herstart de PRC code wel werkte...
Al meermaals, helaas geen resultaat.

• Grolsch
Grolsch schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 18:25:
[...]

Ik ben maar begonnen met de makkelijkste connector, die in de meterkast.

En waarachtig, daar een nieuwe RJ11 connector aan (buiten in de laadpaal zit nog een RJ12 connector) en het werkt!! oOo oOo *O* *O*

Volgens mij geven niet alle slimme meters alle info door.
Ik zie in ieder geval de stroom (current) in A binnenkomen per fase en de vermogens in kW.

De voltages (Spanning) zie ik niet, maar die zie ik in mijn Youless ook niet, dus dat doet mijn meter denk ik niet.

Hoe belangrijk is de instelling Load Balancing Phase Connection instelling :?

En belangrijker, kan ik dit zien / controleren zonder dat ik de meterkast open moet trekken :?
Volgens mij laad een 3 fases laadpaal toch altijd evenredig met 3 fases? Met andere woorden het maakt niet uit welke fase eroverheen gaat, als 1 van de fases eroverheen gaat zakt het laadvermogen over alle fases. Of snap ik het niet goed?
En de ALB (Active Load Balancing) werkt perfect, vandaag eens ff getest 8)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/0tCJIji.png

Dit werkte voor mij ook perfect, ik kan nu de getallen zien.

Wel een beetje raar van Alfen dat de (voor mij in ieder geval) belangrijkste gegevens niet te zien zijn in de app, namelijk de verbruiksgegevens.

Dat is zo'n beetje hetzelfde als een TV, waar het geluid wel van werkt, maar het beeld niet O-) _O- _O-
En dan de melding dat het binnen enkele weken wordt opgelost.....

[ Voor 32% gewijzigd door Grolsch op 08-02-2025 17:48 ]

• DaRealRenzel
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-10 22:00

DaRealRenzel

Overtuigd Dipsomaan

Pietnzxt schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 20:25:
Hallo

Alvast bedankt.
Is je lader aan de muur gemonteerd, of staat die op een losse paal op jouw erf?
In dat laatste geval is de laadpaal door natrekking jouw eigendom geworden (juridische taal, maar sommige backoffices zijn daar gevoelig voor. Overigens geldt dat niet als de organisatie die de paal geplaatst heeft ook meteen recht van opstal notarieel heeft vastgelegd, maar dat gebeurt eigenlijk nooit ), en dat is een argument voor jou om van de backoffice de toegangscode te eisen. Als er namelijk iets met jouw eigendom aan de hand is (er komt rook uit of zo) moet jij er in kunnen om te kijken of er iets mis is (als je niet thuis bent bijvoorbeeld).
Instellingen veranderen is natuurlijk een non argument. Counter dit met te stellen dat als er iets veranderd wordt waardoor MobilityPlus hun dienstverlening niet meer kan uitvoeren, dat ze dit aan jou (als eigenaar) kunnen melden zodat jij die instelling kan terugzetten, en als dit niet lukt dat MobilityPlus dan op jouw kosten een monteur mag sturen.
Gewoon doorzetten, en in fora struinen of er andere MobilityPlus gebruikers zijn die wel de wachtwoorden hebben, en die gebruiken als argument.

Nothing is a problem once you've debugged the code

• Transeurope
Vandaag heel wat moeite gehad om mijn ev9 gekoppeld te krijgen. Leek wel of voertuig dadelijk zelf het laden afsloot. Had in de kia app 80% als plafond in gezet, maar nu mazr terug op 100%. Veel andere zaken kan je daar niet aanpassen. Hoe hebben jullie in eve app de voertuig parameters staan? Ik heb het nu zo staan en hiermee laad hij nu ook Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/owDmFxnmDFKpSsrBjLSKtRDnMOw=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/qKgBSYAChQiE3kQR9BBsJbx2.jpg?f=user_large

• Grolsch
h2s schreef op zondag 2 februari 2025 @ 18:02:
[...]

Je kan in principe eender welke afbeelding hiervoor gebruiken, maar hieronder wat richtlijnen voor een zo goed mogelijk resultaat. Dat kan allemaal in Paint.
  • Maximale resolutie is 320x165, maar standaard wordt daar langs alle kanten nog eens een marge van 8 pixels afgetrokken. Best is dus een afbeelding te nemen met (of herschalen naar) resolutie 304x148. Is je afbeelding groter, dan zal Ace Installer deze herschalen en heb je geen controle over de uiteindelijke kwaliteit, dus best vooraf zelf al naar het juiste formaat omzetten.
  • Witte achtergrond (RGB[255,255,255]). Het logo is niet schermvullend, dus bij een niet-witte achtergrond heb je een witte rand rond je logo met gekleurde achtergrond
  • Opslaan als PNG bestand, zonder transparantie
  • Keep it small & simple. Maw, zorg dat het bestand klein is: < 20KB. Bij grotere bestanden (veel kleuren en complexe figuren) kan je een memory overflow krijgen. De exacte maximale bestandsgrootte heb ik nergens kunnen terugvinden.
  • Verbind je pc met Ace Installer rechtstreeks aan de laadpaal, ipv via je netwerk. Via je netwerk (en al zeker als de paal in een apart VLAN zit) wordt het logo niet altijd geupload (ook al zegt ACE dat de upload gelukt is).
  • Uitleg hoe je het logo installeert via de Ace Installer vind je hier: https://knowledge.alfen.c...on+via+the+back+office%3F MAAR in stap 6 moet je net WEL op 'Start upload' klikken ipv 'Create Image Update File...'. Dat is enkel nodig als je het logo plaatst via een backoffice.
Tnx voor de beknopte handleiding, het is gelukt :P

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/uPJJJEw.jpeg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/xD4IUdk.jpeg

Ik ben alleen nog niet blij met die 2 PVC pijpen die naar beneden gaan. Ik had ze eigenlijk binnenlangs willen laten lopen maar ik heb vloerverwarming in de ruimte die erachter zit en durf daar niet door de vloer te boren.

Maar eens een mooi koofje ofzo daarvoor maken, of hebben jullie nog betere ideeën :?

[ Voor 7% gewijzigd door Grolsch op 09-02-2025 10:01 ]

• theo66

theo66

NIBE S1155-6

Grolsch schreef op zondag 9 februari 2025 @ 09:46:
[...]
Ik ben alleen nog niet blij met die 2 PVC pijpen die naar beneden gaan. Ik had ze eigenlijk binnenlangs willen laten lopen maar ik heb vloerverwarming in de ruimte die erachter zit en durf daar niet door de vloer te boren.

Maar eens een mooi koofje ofzo daarvoor maken, of hebben jullie nog betere ideeën :?
Ik heb hetzelfde probleem, twee lelijke grijze buizen. Misschien dat ik zo iets ga plaatsen
https://www.kabelshop.nl/...-90724-i28214-t22922.html

• V_ger
  • Registratie: September 2009
  • Nu online
Kan je ze spuiten (gewoon met een spuitbus verf, niet een hele compressor installatie) in een kleur die dichterbij de kleur van de muur is? Krant erachter en pffft pffft klaar? Hoeft ook niet helemaal egaal, misschien zelfs juist niet.
Ik weet niet of alle verf op pvc pakt en of je anders eerst een primer moet gebruiken.

Lijkt me wel de weg van de minste weerstand.

[ Voor 20% gewijzigd door V_ger op 09-02-2025 10:31 ]

Tibber, Gasloos sinds 2017, Nibe F1155, 12.4kWp 30° O/W + 4.4kWp 0°, 3x Victron MP2-5000 + 60 kWh

• Grolsch
theo66 schreef op zondag 9 februari 2025 @ 10:28:
[...]

Ik heb hetzelfde probleem, twee lelijke grijze buizen. Misschien dat ik zo iets ga plaatsen
Dat is ook een goede optie, ziet er beter uit dan 2 van die grijze buizen.
Ik heb ook al zitten te denken om een soort van "koof" te maken van Douglas, dit materiaal wordt ook gebruikt bij de carport (palen en boeien), denk dat dat ook wel netjes staat.
V_ger schreef op zondag 9 februari 2025 @ 10:29:
Kan je ze spuiten (gewoon met een spuitbus verf, niet een hele compressor installatie) in een kleur die dichterbij de kleur van de muur is? Krant erachter en pffft pffft klaar? Hoeft ook niet helemaal egaal, misschien zelfs juist niet.
Ik weet niet of alle verf op pvc pakt en of je anders eerst een primer moet gebruiken.

Lijkt me wel de weg van de minste weerstand.
Mwah, vind ik ook geen fraaie oplossing.

• NoFate
Grolsch schreef op zondag 9 februari 2025 @ 10:31:
[...]

Dat is ook een goede optie, ziet er beter uit dan 2 van die grijze buizen.
Ik heb ook al zitten te denken om een soort van "koof" te maken van Douglas, dit materiaal wordt ook gebruikt bij de carport (palen en boeien), denk dat dat ook wel netjes staat.

[...]

Mwah, vind ik ook geen fraaie oplossing.
Gaatje boren achter de lader in de muur en dan de kabels via de spouw naar onder, paar klinkers eruit, terug door hetzelfde gat naar je kelder... Heb ik ook zo gedaan toen ik naderhand opbouwscreens heb geplaatst

• Transeurope
Je had ze tegen de regenpijp knn leggen.

• Microstar
  • Laatst online: 08:49
Grolsch schreef op zondag 9 februari 2025 @ 09:46:
[...]

Tnx voor de beknopte handleiding, het is gelukt :P

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Een zinken pijp net de HWA. Of een koker in de keur van de laadpaal.

[ Voor 3% gewijzigd door Microstar op 09-02-2025 11:55 ]

2022 XC40 MY23 P6 Plus

• fhblammers
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 09:46
[...]

Hier is een dergelijk profiel gebruikt bij plaatsing.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B8FnKhrbpy_zVTVParuzd5KZvPo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QrbAalbaQYjMQSViUg5mjw0K.jpg?f=fotoalbum_large

• h2s
  • Niet online

h2s

maho99 schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 15:07:
[...]
Klopt, heb daarna weer 7.1.3 geïnstalleerd en transacties blijven dan zichtbaar. Zie ook mijn eerdere post hierover.
Dat is hier niet het geval jammer genoeg.
Bij downgrade naar 6.6.2 werden de transacties inderdaad terug zichtbaar. Dan terug op 7.1.3 gezet. Dan zag ik de transacties nog steeds, maar toen ik 5 minuten later nog eens keek waren ze alweer verdwenen...

• maho99
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 23:04
h2s schreef op zondag 9 februari 2025 @ 13:17:
[...]

Dat is hier niet het geval jammer genoeg.
Bij downgrade naar 6.6.2 werden de transacties inderdaad terug zichtbaar. Dan terug op 7.1.3 gezet. Dan zag ik de transacties nog steeds, maar toen ik 5 minuten later nog eens keek waren ze alweer verdwenen...
Vreemd, bij mij zijn ze nog steeds zichtbaar.

• Transeurope
Transeurope schreef op zaterdag 8 februari 2025 @ 23:02:
Vandaag heel wat moeite gehad om mijn ev9 gekoppeld te krijgen. Leek wel of voertuig dadelijk zelf het laden afsloot. Had in de kia app 80% als plafond in gezet, maar nu mazr terug op 100%. Veel andere zaken kan je daar niet aanpassen. Hoe hebben jullie in eve app de voertuig parameters staan? Ik heb het nu zo staan en hiermee laad hij nu ook [Afbeelding]
Ik heb het gevoel dat die 20s spelen, mogelijk is dit tekort? Iemand een idee? Hoe zijn jullie instellingen bij voertuig. Vandaag terug geladen, eerste keer sluit voertuig dadelijk laden af, tweede keer lukt het.

• j.de.graaf
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 18-02 20:58
h2s schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 17:51:
[...]

Geeft dat geen problemen?
Want op de firmware pagina van Alfen staat:

Chargers that are produced with or updated to firmware version 6.x.x can NOT be downgraded!

En dat tussen firmware 6.6.2 en de 7.x firmware updates...
Downgrade naar versie 6.6.2 is gedaan op aangeven van Alfen zelf. Dit werkte. Eerst toen mijn transacties veilig gesteld. Daarna directe upgrade naar versie 7.1.3 gedaan zoals reactie van maho99 (nog dank daarvoor). Alles werkt nu correct ook in versie 7.1.3.

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
[...]

Nice, goede tip.
Zou de strip van 3,3 cm breed niet voldoende zijn?

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

• Crabro
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-10 18:19
Iemand hier misschien ervaring/zicht op dit issue m.b.t. al 2x doorbranden powerboard?

Laadpaal - al 2x powerboard defect -> toeval of probleem?

[ Voor 13% gewijzigd door Crabro op 09-02-2025 16:12 ]

• Ugchel
  • Niet online

Ugchel

Speeding home

Crabro schreef op zondag 9 februari 2025 @ 16:11:
Iemand hier misschien ervaring/zicht op dit issue m.b.t. al 2x doorbranden powerboard?

Je hebt hem zakelijk gekocht zie ik dus misschien zijn de regels dan anders, maar het lijkt me toch non-conform…

• Daveth
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 06:22
Crabro schreef op zondag 9 februari 2025 @ 16:11:

Probleem is je auto die veroorzaakt dit.
In 99.9% van alle gevallen als er een powerboard kapot gaat is het door een storing van de auto.

• r2504
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 08:24
Als een bug drie releases, waarvan dan nog een major, blijft zitten dan heb ik toch een beetje m'n bedenkingen bij de leverancier 8)7

• Bimmer
  • Laatst online: 31-10 19:36
Ik heb 2 CAT 6 kabels voorzien (1 voor de verbinding internet & 1 voor de p1 poort van de digitale meter) nu de afstand van de digitale meter tot aan de laadpaal zal ongeveer een kleine 20 meter bedragen. Kan dit gewoon via een CAT 6 kabel of moet er nog een toestel bij om het signaal te versterken ?

Ik zou opteren voor een Alfen Eve Single S-Line 3 fase (11Kw)

• Pietnzxt
DaRealRenzel schreef op zaterdag 8 februari 2025 @ 22:46:
[...]

Is je lader aan de muur gemonteerd, of staat die op een losse paal op jouw erf?
In dat laatste geval is de laadpaal door natrekking jouw eigendom geworden (juridische taal, maar sommige backoffices zijn daar gevoelig voor. Overigens geldt dat niet als de organisatie die de paal geplaatst heeft ook meteen recht van opstal notarieel heeft vastgelegd, maar dat gebeurt eigenlijk nooit ), en dat is een argument voor jou om van de backoffice de toegangscode te eisen. Als er namelijk iets met jouw eigendom aan de hand is (er komt rook uit of zo) moet jij er in kunnen om te kijken of er iets mis is (als je niet thuis bent bijvoorbeeld).
Instellingen veranderen is natuurlijk een non argument. Counter dit met te stellen dat als er iets veranderd wordt waardoor MobilityPlus hun dienstverlening niet meer kan uitvoeren, dat ze dit aan jou (als eigenaar) kunnen melden zodat jij die instelling kan terugzetten, en als dit niet lukt dat MobilityPlus dan op jouw kosten een monteur mag sturen.
Gewoon doorzetten, en in fora struinen of er andere MobilityPlus gebruikers zijn die wel de wachtwoorden hebben, en die gebruiken als argument.
De lader is aan de muur gemonteerd.
Binnen 2 jaar is de laadpaal wel van ons.

• NTiBhohoSJ66vgJ
Bimmer schreef op zondag 9 februari 2025 @ 19:57:
Ik heb 2 CAT 6 kabels voorzien (1 voor de verbinding internet & 1 voor de p1 poort van de digitale meter) nu de afstand van de digitale meter tot aan de laadpaal zal ongeveer een kleine 20 meter bedragen. Kan dit gewoon via een CAT 6 kabel of moet er nog een toestel bij om het signaal te versterken ?

Ik zou opteren voor een Alfen Eve Single S-Line 3 fase (11Kw)
Als je nog niet definitief hebt gekozen voor een laadpaal zou je deze review eens door kunnen lezen.

V.w.b. Kabellengte: Voor een netwerkverbinding gaat 20 m geen probleem zijn. Voor het P1 signaal is 20 m wel een flinke afstand. De “zekerheidsgrens” ligt bij ongeveer 15 m. Ik zou het gewoon proberen. Als het niet stabiel werkt kun je altijd nog overstappen naar een oplossing als de homewizard p1 meter of deze smartgateways p1 meter.

• leongerrits
dotcom87 schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 15:50:
[...]

Ik heb een downgrade gedaan naar 6.6.2-4312 en dat lijkt precies te werken...

Kan iemand deze logs eens even bekijken om te kijken of daar iets raars mee is?

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
127
128
129
130
131
132
133
134
135
136
137
138
139
140
141
142
143
144
145
146
147
148
149
150
151
152
153
154
155
156
157
158
159
160
161
162
163
164
165
166
167
168
169
170
171
172
173
174
175
176
177
178
179
180
181
182
183
184
185
186
187
188
189
190
191
192
193
194
195
196
197
198
199
200
201
202
203
204
205
206
207
208
209
210
211
212
213
214
215
216
217
218
219
220
221
222
223
224
225
226
227
228
229
230
231
232
233
234
235
236
237
238
239
240
241
242
243
244
245
246
247
248
249
250
251
252
253
254
255
256
257
258
259
260
261
262
263
2296192_2025-01-15T14:48:06.589Z:INFO:web_functionali:154:Executing command: 'reboot'
2296064_2025-01-15T14:47:57.828Z:INFO:taskCANopen.c:1767:Updated object 0x21b3,   8 bytes
2295936_2025-01-15T14:47:57.800Z:INFO:taskCANopen.c:1767:Updated object 0x2187,   8 bytes
2295808_2025-01-15T14:47:57.527Z:INFO:taskCANopen.c:1065:Persistent memory hash changed
2295680_2025-01-15T14:47:57.000Z:SEC:web_functionalit:64:Changed '2187_00' from 1736952363000 => 1736952477000
2295552_2025-01-15T14:47:56.386Z:SEC:web_functionalit:64:Changed '2059_00' from 946684848326 => 1736952477718
2295424_2025-01-15T14:47:52.835Z:INFO:modem.c:985:Modem state Stopping->Idle
2299392_2025-01-15T14:48:21.066Z:INFO:application.c:483:Object ID:.....................ACE0408493
2299264_2025-01-15T14:48:21.054Z:INFO:application.c:482:Device ID:.....................004400234d31500620313035
2299136_2025-01-15T14:48:21.046Z:INFO:application.c:481:ST MCU ID......................20036419
2299008_2025-01-15T14:48:21.035Z:INFO:board_ng9xx.c:1560:Unregistered timeout getHardware
2298880_2025-01-15T14:48:20.527Z:INFO:board_ng9xx.c:5670:Socket 1: emergency relays check OK
2298752_2025-01-15T14:48:19.421Z:INFO:board_ng9xx.c:5253:Socket 1: No Cover motor installed
2298624_2025-01-15T14:48:18.214Z:ERROR:board_ng9xx.c:5257:Socket 1: Timeout while waiting for Lock motor
2298496_2025-01-15T14:48:14.808Z:WARNING:bspI2c.c:689:Device BMA456Q@0x0000 not available
2298368_2025-01-15T14:48:14.792Z:WARNING:bspI2c.c:670:I2C slave not responding #-3 BMA456Q@0x0000, attempting bus recovery
2298240_2025-01-15T14:48:14.773Z:WARNING:bspI2c.c:689:Device MMA8451@0x000d not available
2298112_2025-01-15T14:48:14.757Z:WARNING:bspI2c.c:670:I2C slave not responding #-3 MMA8451@0x000d, attempting bus recovery
2297984_2025-01-15T14:48:14.734Z:INFO:board_ng9xx.c:1533:Registered timeout getHardware
2297856_2025-01-15T14:48:14.726Z:INFO:application.c:329:System boot #72, cause Software reset
2297728_2025-01-15T14:48:14.718Z:USER:application.c:434:Using P1 port
2297600_2025-01-15T14:48:14.710Z:WARNING:bspI2c.c:689:Device AUXBOARD@0x0028 not available
2297472_2025-01-15T14:48:14.695Z:WARNING:bspI2c.c:670:I2C slave not responding #-3 AUXBOARD@0x0028, attempting bus recovery
2301440_2025-01-15T14:48:21.425Z:INFO:application.c:510:#1 Button input................not available
2301312_2025-01-15T14:48:21.414Z:INFO:application.c:509:#1 Auxiliary I/O...............not available
2301184_2025-01-15T14:48:21.406Z:INFO:application.c:508:#1 Cover motor.................not available
2301056_2025-01-15T14:48:21.394Z:INFO:application.c:507:#1 Socket motor................not available
2300928_2025-01-15T14:48:21.386Z:INFO:application.c:506:#1 Proximity Pin circuit.......available (100000 Ohms)
2300800_2025-01-15T14:48:21.375Z:INFO:application.c:505:#1 Control Pilot circuit.......available (0.2/-11.3 Volts)
2300672_2025-01-15T14:48:21.164Z:INFO:application.c:496:Ethernet PHY...................available
2300544_2025-01-15T14:48:21.152Z:INFO:application.c:495:Mobile network modem...........Quectel BG95-M3 (enabled)
2300416_2025-01-15T14:48:21.144Z:INFO:application.c:494:Real time clock................available
2300288_2025-01-15T14:48:21.136Z:INFO:application.c:493:Ambient light/proximity sensor.not available
2300160_2025-01-15T14:48:21.125Z:INFO:application.c:492:Accelerometer/tilt sensor......not available
2300032_2025-01-15T14:48:21.113Z:INFO:application.c:491:Temperature sensor.............available (5.9/65.2 °C)
2299904_2025-01-15T14:48:21.101Z:INFO:application.c:488:Flash EEPROM...................available: manuf. 0x00c2, id 0x2016 (8 MB)
2299776_2025-01-15T14:48:21.093Z:INFO:application.c:486:Configuration eeprom...........available
2299648_2025-01-15T14:48:21.082Z:INFO:application.c:485:MAC address eeprom.............not available
2299520_2025-01-15T14:48:21.074Z:INFO:application.c:484:#Sockets.......................1
2303488_2025-01-15T14:48:21.597Z:INFO:db_common.c:147:Initializing all databases..
2303360_2025-01-15T14:48:21.582Z:INFO:application.c:563:Operational time ..............0D 18H
2303232_2025-01-15T14:48:21.574Z:INFO:application.c:545:Powerboard relay type..........LATCHING_REVERSED
2303104_2025-01-15T14:48:21.566Z:INFO:application.c:544:Controllerboard revision/assy..B9
2302976_2025-01-15T14:48:21.554Z:INFO:application.c:543:Powerboard revision/assy.......FUNKNOWN (32.0A)
2302848_2025-01-15T14:48:21.546Z:INFO:application.c:537:PWM Buzzer.....................not available
2302720_2025-01-15T14:48:21.535Z:INFO:application.c:536:Display user interface.........available
2302592_2025-01-15T14:48:21.527Z:INFO:application.c:535:Energy meter ModBus interface..available
2302464_2025-01-15T14:48:21.515Z:INFO:application.c:534:Smart meter external Modbus....not available
2302336_2025-01-15T14:48:21.507Z:WARNING:bspI2c.c:689:Device AUXBOARD@0x0028 not available
2302208_2025-01-15T14:48:21.492Z:WARNING:bspI2c.c:670:I2C slave not responding #-3 AUXBOARD@0x0028, attempting bus recovery
2302080_2025-01-15T14:48:21.472Z:INFO:application.c:533:Smart meter Suspend input......not available
2301952_2025-01-15T14:48:21.460Z:INFO:application.c:532:Smart meter P1 port interface..available
2301824_2025-01-15T14:48:21.453Z:INFO:application.c:531:-12V power supply..............available
2301696_2025-01-15T14:48:21.445Z:INFO:application.c:512:#1 Emergency relays............available
2301568_2025-01-15T14:48:21.433Z:INFO:application.c:511:#1 NFC reader..................available
2305536_2025-01-15T14:48:23.312Z:USER:taskMaster.c:961:ocpp1.6 Smart Charging Mode
2305408_2025-01-15T14:48:23.300Z:INFO:board_ng9xx.c:1533:Registered timeout NUVVE
2305280_2025-01-15T14:48:23.292Z:INFO:board_ng9xx.c:1533:Registered timeout NUVVE
2305152_2025-01-15T14:48:23.281Z:INFO:taskMain.c:598:Socket #1: startup delay 5 s
2305024_2025-01-15T14:48:23.273Z:INFO:taskMain.c:593:Socket #1: SocketType Fixed Cable
2304896_2025-01-15T14:48:23.261Z:INFO:taskMain.c:591:Socket #1: Authorisation method COM unit via CAN
2304768_2025-01-15T14:48:23.250Z:INFO:featureKeys.c:75:Unlocked Features: Active-SC,RFID-reader,Pers.display,4G (80011104)
2304640_2025-01-15T14:48:23.214Z:INFO:board_ng9xx.c:1533:Registered timeout BootNotification
2304512_2025-01-15T14:48:23.207Z:USER:ocpp.c:187:Init OCPP for ocpp1.6
2304384_2025-01-15T14:48:23.191Z:INFO:db_base.c:1325:Initialized Domain db (firstItem=0x00000000, lastItem=0x00000020)
2304256_2025-01-15T14:48:23.183Z:INFO:db_chargingprofi:19:Max 45 charging profiles of 100 periods
2304128_2025-01-15T14:48:23.175Z:INFO:db_chargingprofi:75:Defragmented (#0/0, 1ms)
2304000_2025-01-15T14:48:23.164Z:INFO:db_base.c:1325:Initialized ChargingProfile db (firstItem=0x00000000, lastItem=0x00000000)
2303872_2025-01-15T14:48:23.148Z:INFO:db_base.c:1325:Initialized WhiteList db (firstItem=0x00000000, lastItem=0x00000041)
2303744_2025-01-15T14:48:23.136Z:INFO:db_base.c:1325:Initialized LocalList db (firstItem=0x00000000, lastItem=0x00000000)
2303616_2025-01-15T14:48:23.121Z:INFO:db_base.c:1325:Initialized Transaction db (firstItem=0x00000000, lastItem=0x0007be3c)
2307584_2025-01-15T14:48:23.972Z:INFO:taskLeds.c:338:Brightness set to 100%
2307456_2025-01-15T14:48:23.964Z:INFO:scn.c:687:SCN: Feature locked! [Off]
2307328_2025-01-15T14:48:23.957Z:INFO:scn.c:686:Loadbalancing: Feature enabled
2307200_2025-01-15T14:48:23.949Z:INFO:taskMain.c:6634:Socket #1: PWM DC 10.0% (6.0 A)
2307072_2025-01-15T14:48:23.941Z:INFO:taskMain.c:6628:Socket #1: PP 34464 Ohm (16 A)
2306944_2025-01-15T14:48:23.933Z:INFO:station.c:188:[36mActive station current set to 16.0A max[37m
2306816_2025-01-15T14:48:23.925Z:INFO:taskMain.c:6409:Socket #1: DSC initialised
2306688_2025-01-15T14:48:23.914Z:INFO:bspEthernet.c:217:MACAddress: [26:60:44:6d:16:33]
2306560_2025-01-15T14:48:23.910Z:USER:bspEthernet.c:238:ETH PHY OK
2306432_2025-01-15T14:48:23.898Z:INFO:taskMain.c:1324:HFContactorSwitchTime   : 60
2306304_2025-01-15T14:48:23.890Z:INFO:taskMain.c:1323:contactorstabletime     : 50
2306176_2025-01-15T14:48:23.882Z:INFO:taskMain.c:1322:charging_triac_keeptime : 50
2306048_2025-01-15T14:48:23.875Z:INFO:taskMain.c:1321:charging_triac_starttime: 1500
2305920_2025-01-15T14:48:23.863Z:INFO:bspEthernet.c:165:Ethernet PHY LAN8710@0x00
2305792_2025-01-15T14:48:23.816Z:INFO:spi_display.c:287:Ready Initialise display settings
2305664_2025-01-15T14:48:23.804Z:INFO:spi_display.c:223:Initialise display settings
2309632_2025-01-15T14:48:24.699Z:INFO:disp_memoryManag:40:Now using customer logo
2309504_2025-01-15T14:48:24.257Z:USER:application.c:679:Initialisation done
2309376_2025-01-15T14:48:24.250Z:INFO:taskTCPIP.c:541:Network Cable is unplugged
2309248_2025-01-15T14:48:24.234Z:INFO:taskLeds.c:226:LED UI initialized OK
2309120_2025-01-15T14:48:24.207Z:USER:taskModbus.c:732:Socket_1 Meter(1): meter type DZG_REALLIN found
2308992_2025-01-15T14:48:24.167Z:INFO:taskModbus.c:3875:Address #1: modbus meter meterNumber : 22260685
2308864_2025-01-15T14:48:24.140Z:INFO:taskModbus.c:3874:Address #1: modbus meter revision    : V1.03
2308736_2025-01-15T14:48:24.128Z:INFO:taskTCPIP.c:533:Network Cable is now connected
2308608_2025-01-15T14:48:24.105Z:ERROR:bspEthernet.c:353:Link lost during autonegotiate transaction
2308480_2025-01-15T14:48:24.078Z:INFO:taskModbus.c:3873:Address #1: modbus meter model       : D3001     
2308352_2025-01-15T14:48:24.062Z:INFO:taskModbus.c:3872:Address #1: modbus meter vendor      : ALF       
2308224_2025-01-15T14:48:24.046Z:INFO:comConnect.c:279:Connectivity state: STARTUP
2308096_2025-01-15T14:48:24.027Z:INFO:modem.c:985:Modem state Idle->InitHw
2307968_2025-01-15T14:48:24.007Z:USER:taskP1Meter.c:411:Start P1 Meter
2307840_2025-01-15T14:48:23.992Z:USER:taskMaster.c:1235:Node #1, version 6.6.2-4312
2307712_2025-01-15T14:48:23.980Z:WARNING:scn_communicatio:84:SCN: Not enough sockets for an SCN!
2311680_2025-01-15T14:48:28.910Z:INFO:comConnect.c:279:Connectivity state: INITIALISING
2311552_2025-01-15T14:48:28.902Z:INFO:comConnect.c:587:connection attempt 1/3
2311424_2025-01-15T14:48:28.886Z:INFO:comConnect.c:988:Connecting wired to: ws://ws.evc-net.com/ACE0408493, prio #1
2311296_2025-01-15T14:48:25.808Z:INFO:taskTCPIP.c:533:Network Cable is now connected
2311168_2025-01-15T14:48:25.796Z:USER:bspEthernet.c:342:Mode: 100Mb/s full duplex
2311040_2025-01-15T14:48:25.054Z:INFO:taskCANopen.c:1767:Updated object 0x2057,  51 bytes
2310912_2025-01-15T14:48:25.042Z:INFO:spi_display.c:287:Ready Initialise display settings
2310784_2025-01-15T14:48:25.035Z:INFO:taskP1Meter.c:318:Init P1 meter
2310656_2025-01-15T14:48:25.023Z:INFO:taskCANopen.c:1767:Updated object 0x2056,   4 bytes
2310528_2025-01-15T14:48:25.015Z:INFO:spi_display.c:223:Initialise display settings
2310400_2025-01-15T14:48:24.992Z:INFO:taskCANopen.c:2000:CanOpen EEPROM cache size: 288, got 288 objects <288,0>
2310272_2025-01-15T14:48:24.953Z:INFO:taskMain.c:1433:Socket #1: main state: BOOTING, CP: 0.0/0.0, no tag
2310144_2025-01-15T14:48:24.890Z:INFO:taskCANopen.c:1070:Persistent memory not cached
2310016_2025-01-15T14:48:24.882Z:INFO:taskCANopen.c:1065:Persistent memory hash changed
2309888_2025-01-15T14:48:24.867Z:INFO:taskNFCreader.c:555:Port #0 switch NFC power on
2309760_2025-01-15T14:48:24.789Z:USER:taskModbus.c:909:Socket_1 Meter(1): first meter update, Multiple phase installation
2313728_2025-01-15T14:48:29.992Z:USER:taskWebServer.c:368:WebServer started on port 443
2313600_2025-01-15T14:48:29.972Z:INFO:taskCANopen.c:1767:Updated object 0x207b,  18 bytes
2313472_2025-01-15T14:48:29.953Z:INFO:taskWebServer.c:240:WebServer state WAIT_FOR_NETWORK -> SETUP
2313344_2025-01-15T14:48:29.902Z:INFO:taskCANopen.c:1065:Persistent memory hash changed
2313216_2025-01-15T14:48:29.878Z:USER:comConnect.c:365:wired connect
2313088_2025-01-15T14:48:29.871Z:INFO:taskTCPIP.c:675: DNS2    : 0.0.0.0
2312960_2025-01-15T14:48:29.863Z:INFO:taskTCPIP.c:674: DNS1    : 8.8.4.4
2312832_2025-01-15T14:48:29.855Z:INFO:taskTCPIP.c:673: Gateway : 0.0.0.0
2312704_2025-01-15T14:48:29.847Z:INFO:taskTCPIP.c:672: Netmask : 255.255.0.0
2312576_2025-01-15T14:48:29.839Z:INFO:taskTCPIP.c:671: IP      : 169.254.1.10
2312448_2025-01-15T14:48:29.832Z:INFO:taskTCPIP.c:662:Network interface is up
2312320_2025-01-15T14:48:29.824Z:INFO:taskTCPIP.c:637: IP address assigned by AUTO IP
2312192_2025-01-15T14:48:29.046Z:INFO:taskNFCreader.c:130:Port #0 reader model: Giro-e
2312064_2025-01-15T14:48:29.035Z:INFO:taskNFCreader.c:129:Port #0 ICU NFC reader BL3 v3.0, 1 LEDs
2311936_2025-01-15T14:48:28.929Z:INFO:comConnect.c:279:Connectivity state: WIRED
2311808_2025-01-15T14:48:28.921Z:INFO:taskNFCreader.c:113:Port #0 version response: "ICU NFC 217L (v3) v3.0-520"
2315776_2025-01-15T14:48:32.457Z:INFO:taskTCPIP.c:633: IP address assigned by DHCP
2315648_2025-01-15T14:48:32.433Z:INFO:taskTCPIP.c:708:Network interface is down
2315520_2025-01-15T14:48:31.761Z:INFO:taskMaster.c:1495:Socket #1: no open transaction
2315392_2025-01-15T14:48:31.226Z:INFO:taskMain.c:1433:Socket #1: main state: AVAILABLE, CP: 11.7/1.2, no tag
2315264_2025-01-15T14:48:31.210Z:INFO:modem.c:1147:Reset delay 2s
2315136_2025-01-15T14:48:31.195Z:INFO:modem.c:985:Modem state InitHw->InitModem
2315008_2025-01-15T14:48:31.019Z:INFO:taskMain.c:6623:Socket #1: CPlow 11.7 V
2314880_2025-01-15T14:48:31.011Z:INFO:taskMain.c:6618:Socket #1: CPhigh 11.7 V
2314752_2025-01-15T14:48:30.105Z:USER:taskMaster.c:1072:1 NFC readers found
2314624_2025-01-15T14:48:30.097Z:INFO:taskMain.c:1685:Socket #1: recovered AVAILABLE
2314496_2025-01-15T14:48:30.085Z:INFO:updatefirmware.c:50:BL FWU_STATUS_INACTIVE -> int IDLE
2314368_2025-01-15T14:48:30.078Z:INFO:taskMaster.c:1052:Socket #1 has a Modbus meter
2314240_2025-01-15T14:48:30.066Z:INFO:taskCANopen.c:1767:Updated object 0x207e,  18 bytes
2314112_2025-01-15T14:48:30.039Z:INFO:taskCANopen.c:1767:Updated object 0x207d,  18 bytes
2313984_2025-01-15T14:48:30.007Z:INFO:taskCANopen.c:1767:Updated object 0x207c,  18 bytes
2313856_2025-01-15T14:48:30.000Z:INFO:taskWebServer.c:240:WebServer state SETUP -> AVAILABLE
2317824_2025-01-15T14:48:32.972Z:INFO:taskMain.c:6223:Socket #1: Active current 0.0->11.0 due to current limit: Active-LoadBalancing
2317696_2025-01-15T14:48:32.960Z:INFO:taskMaster.c:4374:Socket #1: state main  : AVAILABLE
2317568_2025-01-15T14:48:32.949Z:INFO:active_lb.c:308:SMt:(4.5 2.0 0.5)A Free:(27.5 30.0 31.5)A ALB:(0.0 0.0 0.0)A
2317440_2025-01-15T14:48:32.941Z:INFO:smartMeter.c:80:Set phases: (L1, L2, L3)->(L1, L2, L3)
2317312_2025-01-15T14:48:32.921Z:INFO:taskCANopen.c:1065:Persistent memory hash changed
2317184_2025-01-15T14:48:32.875Z:INFO:taskWebServer.c:240:WebServer state SETUP -> AVAILABLE
2317056_2025-01-15T14:48:32.843Z:USER:taskWebServer.c:368:WebServer started on port 443
2316928_2025-01-15T14:48:32.800Z:INFO:taskWebServer.c:240:WebServer state WAIT_FOR_NETWORK -> SETUP
2316800_2025-01-15T14:48:32.628Z:INFO:taskWebServer.c:240:WebServer state STOPPING -> WAIT_FOR_NETWORK
2316672_2025-01-15T14:48:32.585Z:WARNING:taskWebServer.c:385:WebServer stopped
2316544_2025-01-15T14:48:32.539Z:INFO:taskTCPIP.c:675: DNS2    : 0.0.0.0
2316416_2025-01-15T14:48:32.531Z:INFO:taskTCPIP.c:674: DNS1    : 192.168.86.32
2316288_2025-01-15T14:48:32.523Z:INFO:taskTCPIP.c:673: Gateway : 192.168.20.1
2316160_2025-01-15T14:48:32.503Z:INFO:taskTCPIP.c:672: Netmask : 255.255.255.0
2316032_2025-01-15T14:48:32.492Z:INFO:taskTCPIP.c:671: IP      : 192.168.20.70
2315904_2025-01-15T14:48:32.472Z:INFO:taskTCPIP.c:662:Network interface is up
2319872_2025-01-15T14:48:33.179Z:INFO:websockets.c:813:WebSocket upgrade successful
2319744_2025-01-15T14:48:33.128Z:INFO:taskCANopen.c:1767:Updated object 0x207e,  18 bytes
2319616_2025-01-15T14:48:33.101Z:INFO:taskCANopen.c:1767:Updated object 0x207d,  18 bytes
2319488_2025-01-15T14:48:33.093Z:INFO:websockets.c:2202:WS timeout: 10000 ms
2319360_2025-01-15T14:48:33.082Z:INFO:websockets.c:445:Connected to Socket ws.evc-net.com:80
2319232_2025-01-15T14:48:33.074Z:USER:taskMaster.c:1265:NFC version: ICU NFC 217L (v3) v3.0-520
2319104_2025-01-15T14:48:33.062Z:INFO:taskCANopen.c:1767:Updated object 0x207c,  18 bytes
2318976_2025-01-15T14:48:33.054Z:INFO:comFaults.c:476:Reset fault status
2318848_2025-01-15T14:48:33.046Z:INFO:station.c:101:station external max - new value: 99.9A
2318720_2025-01-15T14:48:33.035Z:USER:taskMaster.c:5866:[36mSocket #1: external current limit 16.0 A[37m
2318592_2025-01-15T14:48:33.027Z:INFO:taskMaster.c:5842:[36mSocket #1: no schedule[37m
2318464_2025-01-15T14:48:33.019Z:INFO:taskCANopen.c:1767:Updated object 0x207b,  18 bytes
2318336_2025-01-15T14:48:33.011Z:INFO:taskMaster.c:4400:Socket #1: state led   : AVAILABLE
2318208_2025-01-15T14:48:33.003Z:INFO:taskMaster.c:4393:Socket #1: state Mode-3: STATE_A
2318080_2025-01-15T14:48:32.992Z:INFO:taskMaster.c:4386:Socket #1: state power : POWER_MAIN_OFF_BYPASS_OFF
2317952_2025-01-15T14:48:32.984Z:INFO:taskMain.c:6593:Socket #1: active tag cleared
2321920_2025-01-15T14:48:39.402Z:INFO:modem.c:2674:Set APN 
2321792_2025-01-15T14:48:39.355Z:INFO:modem.c:2376:Check PIN 
2321664_2025-01-15T14:48:38.261Z:COM:ocpp_rpc.c:1135:600}]
2321536_2025-01-15T14:48:38.261Z:COM:ocpp_rpc.c:1135:<- [3,"1",{"status":"Accepted","currentTime":"2025-01-15T14:48:38Z","interval":3
2321408_2025-01-15T14:48:38.210Z:COM:ocpp_rpc.c:681:E0408493","firmwareVersion":"6.6.2-4312"}]
2321280_2025-01-15T14:48:38.210Z:COM:ocpp_rpc.c:681:"NG910-60027","chargePointSerialNumber":"ACE0408493","chargeBoxSerialNumber":"AC
2321152_2025-01-15T14:48:38.210Z:COM:ocpp_rpc.c:681:-> [2,"1","BootNotification",{"chargePointVendor":"Alfen BV","chargePointModel":
2321024_2025-01-15T14:48:36.976Z:SEC:httpd_login.c:155:WebClient - connected (account: admin)
2320896_2025-01-15T14:48:36.582Z:SEC:httpd_login.c:155:WebClient - connected (account: admin)
2320768_2025-01-15T14:48:36.195Z:INFO:taskWebServer.c:240:WebServer state AVAILABLE -> BUSY
2320640_2025-01-15T14:48:34.910Z:INFO:modem.c:2376:Check PIN 
2320512_2025-01-15T14:48:34.410Z:INFO:modem.c:2976:Set type of logging 
2320384_2025-01-15T14:48:34.238Z:INFO:modem.c:2828:Set flow control (on)
2320256_2025-01-15T14:48:34.199Z:INFO:modem.c:2936:Check if modem responds
2320128_2025-01-15T14:48:33.242Z:INFO:taskMain.c:6634:Socket #1: PWM DC 18.3% (11.0 A)
2320000_2025-01-15T14:48:33.199Z:USER:taskOCPP.c:464:Back office connection available
2323968_2025-01-15T14:48:49.664Z:INFO:modem.c:3167:Modem revision     : BG95M3LAR02A03_01.012.01.012
2323840_2025-01-15T14:48:49.640Z:INFO:modem.c:3166:Modem module       : BG95-M3
2323712_2025-01-15T14:48:49.613Z:INFO:modem.c:3165:Manufacturer       : Quectel
2323584_2025-01-15T14:48:49.570Z:INFO:modem.c:3164:Operator           : 0,0,"Proximus",8
2323456_2025-01-15T14:48:49.546Z:INFO:modem.c:3163:Registration status: Roaming
2323328_2025-01-15T14:48:49.523Z:INFO:modem.c:3162:Registration mode  : Enabled
2323200_2025-01-15T14:48:49.503Z:INFO:modem.c:3161:Radio Access Tech  : 4G
2323072_2025-01-15T14:48:49.496Z:INFO:modem.c:3155:Signal strength    : -73 dBm
2322944_2025-01-15T14:48:45.363Z:INFO:taskMain.c:6634:Socket #1: PWM DC 26.6% (16.0 A)
2322816_2025-01-15T14:48:44.980Z:INFO:taskMain.c:6223: Station-MaxCurrent, Cable, Simplified-Mode3, ChargingProfile, Start
2322688_2025-01-15T14:48:44.980Z:INFO:taskMain.c:6223:Socket #1: Active current 11.0->16.0 due to current limit: Connector-MaxCurrent,
2322560_2025-01-15T14:48:44.527Z:INFO:modem.c:3137:Get other info
2322432_2025-01-15T14:48:43.933Z:INFO:modem.c:2480:Enable registration on network
2322304_2025-01-15T14:48:43.886Z:INFO:modem.c:3124:Test registration 
2322176_2025-01-15T14:48:43.792Z:INFO:modem.c:2376:Check PIN 
2322048_2025-01-15T14:48:43.074Z:INFO:comFaults.c:1046:#phases: socket #1 ''->'L1L2L3'
2326016_2025-01-15T14:48:53.828Z:WARNING:db_transaction.c:95:Unexpected record version 3
2325888_2025-01-15T14:48:53.820Z:WARNING:db_transaction.c:95:Unexpected record version 3
2325760_2025-01-15T14:48:53.812Z:WARNING:db_transaction.c:95:Unexpected record version 3
2325632_2025-01-15T14:48:53.800Z:WARNING:db_transaction.c:95:Unexpected record version 3
2325504_2025-01-15T14:48:53.792Z:WARNING:db_transaction.c:95:Unexpected record version 3
2325376_2025-01-15T14:48:53.785Z:WARNING:db_transaction.c:95:Unexpected record version 3
2325248_2025-01-15T14:48:49.968Z:INFO:modem.c:985:Modem state InitModem->Stopping
2325120_2025-01-15T14:48:49.945Z:INFO:modem.c:3193:Bandinfo           : EARFCN = 6300
2324992_2025-01-15T14:48:49.890Z:INFO:modem.c:3180:95,-8,-71,19,
2324864_2025-01-15T14:48:49.890Z:INFO:modem.c:3180:Cellinfo           : "CONNECT","eMTC","FDD",206,01,1464E03,341,6300,20,3,3,C2F,-
2324736_2025-01-15T14:48:49.828Z:INFO:modem.c:3173:Modem supports 4G  : yes
2324608_2025-01-15T14:48:49.800Z:INFO:modem.c:3172:Modem supports 3G  : no
2324480_2025-01-15T14:48:49.777Z:INFO:modem.c:3171:Modem supports 2G  : yes
2324352_2025-01-15T14:48:49.750Z:INFO:modem.c:3170:SIM ICCID          : 8931081621119356296F
2324224_2025-01-15T14:48:49.726Z:INFO:modem.c:3169:SIM IMSI           : 204080820086098
2324096_2025-01-15T14:48:49.695Z:INFO:modem.c:3168:Modem IMEI         : 869084066930854
2328064_2025-01-15T14:48:53.988Z:WARNING:db_transaction.c:95:Unexpected record version 3
2327936_2025-01-15T14:48:53.980Z:WARNING:db_transaction.c:95:Unexpected record version 3
2327808_2025-01-15T14:48:53.972Z:WARNING:db_transaction.c:95:Unexpected record version 3
2327680_2025-01-15T14:48:53.960Z:WARNING:db_transaction.c:95:Unexpected record version 3
2327552_2025-01-15T14:48:53.953Z:WARNING:db_transaction.c:95:Unexpected record version 3
2327424_2025-01-15T14:48:53.945Z:WARNING:db_transaction.c:95:Unexpected record version 3
2327296_2025-01-15T14:48:53.937Z:WARNING:db_transaction.c:95:Unexpected record version 3
2327168_2025-01-15T14:48:53.925Z:WARNING:db_transaction.c:95:Unexpected record version 3
2327040_2025-01-15T14:48:53.917Z:WARNING:db_transaction.c:95:Unexpected record version 3
2326912_2025-01-15T14:48:53.906Z:WARNING:db_transaction.c:95:Unexpected record version 3
2326784_2025-01-15T14:48:53.898Z:WARNING:db_transaction.c:95:Unexpected record version 3
2326656_2025-01-15T14:48:53.890Z:WARNING:db_transaction.c:95:Unexpected record version 3
2326528_2025-01-15T14:48:53.882Z:WARNING:db_transaction.c:95:Unexpected record version 3
2326400_2025-01-15T14:48:53.855Z:WARNING:db_transaction.c:95:Unexpected record version 3
2326272_2025-01-15T14:48:53.847Z:WARNING:db_transaction.c:95:Unexpected record version 3
2326144_2025-01-15T14:48:53.839Z:WARNING:db_transaction.c:95:Unexpected record version 3
2330112_2025-01-15T14:48:59.058Z:INFO:modem.c:985:Modem state Stopping->Idle
2329984_2025-01-15T14:48:54.230Z:COM:ocpp_rpc.c:1135:<- [3,"3",{}]
2329856_2025-01-15T14:48:54.167Z:COM:ocpp_rpc.c:681:Available"}]
2329728_2025-01-15T14:48:54.167Z:COM:ocpp_rpc.c:681:-> [2,"3","StatusNotification",{"connectorId":1,"errorCode":"NoError","status":"
2329600_2025-01-15T14:48:54.160Z:COM:ocpp_rpc.c:1135:<- [3,"2",{}]
2329472_2025-01-15T14:48:54.101Z:COM:ocpp_rpc.c:681:Available"}]
2329344_2025-01-15T14:48:54.101Z:COM:ocpp_rpc.c:681:-> [2,"2","StatusNotification",{"connectorId":0,"errorCode":"NoError","status":"
2329216_2025-01-15T14:48:54.074Z:WARNING:db_transaction.c:95:Unexpected record version 3
2329088_2025-01-15T14:48:54.062Z:WARNING:db_transaction.c:95:Unexpected record version 3
2328960_2025-01-15T14:48:54.054Z:WARNING:db_transaction.c:95:Unexpected record version 3
2328832_2025-01-15T14:48:54.046Z:WARNING:db_transaction.c:95:Unexpected record version 3
2328704_2025-01-15T14:48:54.035Z:WARNING:db_transaction.c:95:Unexpected record version 3
2328576_2025-01-15T14:48:54.023Z:WARNING:db_transaction.c:95:Unexpected record version 3
2328448_2025-01-15T14:48:54.015Z:WARNING:db_transaction.c:95:Unexpected record version 3
2328320_2025-01-15T14:48:54.007Z:WARNING:db_transaction.c:95:Unexpected record version 3
2328192_2025-01-15T14:48:53.996Z:WARNING:db_transaction.c:95:Unexpected record version 3
Ik loop tegen precies hetzelfde probleem aan (No NFC reader detected, switched off power on port #0). Downgrade naar 6.6.2-4312 geeft niet de oplossing. Zou het NFC board dan echt kapot zijn?

• Transeurope
Transeurope schreef op zondag 9 februari 2025 @ 14:06:
[...]

Ik heb het gevoel dat die 20s spelen, mogelijk is dit tekort? Iemand een idee? Hoe zijn jullie instellingen bij voertuig. Vandaag terug geladen, eerste keer sluit voertuig dadelijk laden af, tweede keer lukt het.
Heb het nu op 2x40s staan en lijkt nu te marcheren .

• dotcom87
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 08:45
leongerrits schreef op maandag 10 februari 2025 @ 14:26:
[...]

Ik loop tegen precies hetzelfde probleem aan (No NFC reader detected, switched off power on port #0). Downgrade naar 6.6.2-4312 geeft niet de oplossing. Zou het NFC board dan echt kapot zijn?
Bij mij heeft een harde factory reset het opgelost...
Pagina: 1 ... 69 ... 95 Laatste