[Alfen Laadpaal] Ervaringen & Discussie

Pagina: 1 ... 65 ... 83 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• r2504
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13-06 22:55
Op zich heb ik ook geen reden voor 7.1 te installeren... schema's mis ik (maar die kan ik in de auto ook ingeven), WIFI is niet nodig want de paal is aangesloten via ethernet, ... dus dan blijft er maar weinig over.

Spijitg dat Alfen geen oplossing heeft voor het capaciteitstarief... dit zou pas deftige load balancing zijn want in z'n huidige vorm is het eigenlijk min of meer waardeloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krijnemans
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 12-06 15:09
Marcher schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 18:35:
[...]

Heb het aan de praat gekregen, deze twee settings op 0 gezet (= disable), stonden op 5s en nu werkt zowel het pauzeren als uitgesteld laden.

thx, Marcher

[Afbeelding]
Ha Marcher,
Ik loop/liep tegen hetzelfde probleem aan! Fijn dat je mij op deze manier onbewust verder hebt geholpen! Weet jij toevallig wat de regel erboven doet? deze staat bij mij op 5sec en bij jou op 2sec. Kan wel op de 'i' ernaast klikken, maar wordt mij nog niet helemaal duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcher
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-06 13:03
Krijnemans schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 14:16:
[...]

Ha Marcher,
Ik loop/liep tegen hetzelfde probleem aan! Fijn dat je mij op deze manier onbewust verder hebt geholpen! Weet jij toevallig wat de regel erboven doet? deze staat bij mij op 5sec en bij jou op 2sec. Kan wel op de 'i' ernaast klikken, maar wordt mij nog niet helemaal duidelijk.
geen idee :? , herinner me alleen nog dat je die settings (toen) enkel via the ACE Installer kon wijzigen, MyEve lukte niet ...

Marcher

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KrazyJay
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08:48

KrazyJay

Ik heb maar eens 7.1 geïnstalleerd van 7.0.5. Ging best goed eigenlijk, MyEve, Eve Connect en de ACE Service Installer (login request timeout) kunnen niet meer verbinden met het kreng terwijl die wel online in het netwerk hangt. Herstarten doet ook niet veel, dus ja, gewoon voor gaan zou ik zeggen.

Edit: Okay, een uur later is die er door. Het werkt...

[ Voor 8% gewijzigd door KrazyJay op 08-01-2025 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maho99
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 09:06
KrazyJay schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 19:04:
Ik heb maar eens 7.1 geïnstalleerd van 7.0.5. Ging best goed eigenlijk, MyEve, Eve Connect en de ACE Service Installer (login request timeout) kunnen niet meer verbinden met het kreng terwijl die wel online in het netwerk hangt. Herstarten doet ook niet veel, dus ja, gewoon voor gaan zou ik zeggen.

Edit: Okay, een uur later is die er door. Het werkt...
Is de laadgeschiedenis nu ook weer te zien in Eve Connect (voor zover deze voor jou ook niet meer te zien was na de laatste update van de App)?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/51vvZ2DhGbLaXphZ_MiTxvMP04s=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dusVU5SQ0WYxXTjrhonkxTxq.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrazyJay

KrazyJay

@maho99

Bij mij werkt het niet alleszins, met dezelfde foutmelding als 7.0.5, al is die in het Engels anders dan in het Nederlands "Failed loading charging history, tap to refresh". Maar dat had die dus vanaf 7.0.5 al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Laatst online: 08:20

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Vanmorgen trok ik de auto uit de lader en toen merkte ik op dat het scherm zwart was, daarna begon het scherm spontaan allerlei RGB kleuren te wisselen. Ik had geen tijd om de spanning van de paal af te halen om te zien of dat helpt, maar heeft iemand enig idee wat dit kan zijn?

In dit topic lees ik dat het scherm wellicht defect is, maar dan is het toch raar dat ik het probleem heel sporadisch heb?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rick-1975
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 10:06
komt wel eens voor.
reset helpt , scherm vervangen heeft geen nut

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NoFate
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11:27
rens-br schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 10:26:
Vanmorgen trok ik de auto uit de lader en toen merkte ik op dat het scherm zwart was, daarna begon het scherm spontaan allerlei RGB kleuren te wisselen. Ik had geen tijd om de spanning van de paal af te halen om te zien of dat helpt, maar heeft iemand enig idee wat dit kan zijn?

In dit topic lees ik dat het scherm wellicht defect is, maar dan is het toch raar dat ik het probleem heel sporadisch heb?
Heb dat ook al gehad, ik gebruik dan het reboot commando in home assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

NoFate schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 13:17:
[...]

Heb dat ook al gehad, ik gebruik dan het reboot commando in home assistant
Ik heb de paal aan Domoticz hangen en die heeft zo te zien die mogelijkheid niet. Straks als ik thuis ben maar gewoon even een reboot geven dan maar.

Als ik de reacties zo lees is het dus geen hardwarematig probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
rens-br schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 13:21:
[...]

Ik heb de paal aan Domoticz hangen en die heeft zo te zien die mogelijkheid niet. Straks als ik thuis ben maar gewoon even een reboot geven dan maar.

Ik heb er een custom logo opgezet, jij ook? Dacht ergens gelezen te hebben ,dat die custom logo's soms problemen geven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

NoFate schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 13:22:
[...]

Ik heb er een custom logo opgezet, jij ook? Dacht ergens gelezen te hebben ,dat die custom logo's soms problemen geven
Wellicht dat er ooit een custom logo op gestaan heeft. Heb de paal 2e hands gekocht, maar nu staat het default logo van Alfen op het scherm.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NTiBhohoSJ66vgJ
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 07:17
[...]

Nee vermoedelijk geen hardware probleem.
Misschien heb je iets aan deze post.
Rebooten vanuit domoticz is idd niet mogelijk. Voor een reboot disconnect ik hem zelf altijd even van domoticz en log aan met ace service installer om hem dan een soft reboot te geven. Maar een harde reboot (ff de stroom eraf) kan natuurlijk ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• winterlord
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-06 15:39
r2504 schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 10:35:
MyEve geeft nu aan dat NG9xx 7.1.0-4339.fwi beschikbaar is... wie gaat als eerste :-)
Gisteravond versie 7.1 geïnstalleerd tot dusver lijkt alles prima te werken.
Ik was meer benieuwd of mijn paal wifi functionaliteit had, aangezien mijn controllerboard in juni 2023 een keer vervangen is. Het blijkt in mijn geval dat ik deze functionaliteit heb en dit meteen maar even getest :)

Dat bordje "zachte berm" is een waarschuwing geen uitnodiging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRealRenzel
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-06 10:19

DaRealRenzel

Overtuigd Dipsomaan

rens-br schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 10:26:

waarschijnlijk scherm een beetje van slag door de kou. Is er misschien wat vocht in gekomen ? Ook glas krimpt iets als het kouder wordt, dus een wat krappere productie batch van de LCD zou bij kou wat extra druk op het scherm kunnen zetten waardoor de LCD kristallen niet meer volgens specs werken. Vergelijk met een ouderwetse LCD horloge (zoeentje van de kermis), als je daar op het schermpje drukte werd ook alles zwart

Nothing is a problem once you've debugged the code

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Daveth
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 11:24
[...]

Is een firmware issue waar Alfen al maanden mee bezig is maar nog steeds geen oplossing.
Herstarten (stroomloos maken) helpt tijdelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KevinVG12
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 28-01 17:11
sevalo schreef op woensdag 16 november 2022 @ 17:11:
Na een paar minuten was die wel completed bij mij. Maar dit scherm ook gehad.

[...]
Heb je dit kunnen oplossen? Ik loop nu tegen hetzelfde probleem aan: "Missing server root cert"

[ Voor 5% gewijzigd door KevinVG12 op 09-01-2025 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Daveth schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 18:13:
[...]

Is een firmware issue waar Alfen al maanden mee bezig is maar nog steeds geen oplossing.
Herstarten (stroomloos maken) helpt tijdelijk.
Was ook hier de oplossing. Even stroom eraf en weer erop en we hadden weer beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
winterlord schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 16:43:
[...]
Gisteravond versie 7.1 geïnstalleerd tot dusver lijkt alles prima te werken.
En is de bug met de ontbrekende historiek van 7.0.5 nu opgelost of niet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luc Beek
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 04-06 22:53
Bij mij niet….

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• r2504
Dan ga ik hem nog steeds niet upgraden... de nood is er ook niet echt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ugchel
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Ugchel

Speeding home

ocmer schreef op maandag 6 januari 2025 @ 17:38:
[...]

Met de ACE Service Installer (Windows software) kan je nog wel de laadhistorie zien.
Ik gebruik op iOS ook MyEve, maar daar zie ik 1 laadsessie niet terug die ik in de backoffice wel terug zie. Normaalgesproken loopt die backoffice iets achter/is die soms niet helemaal juist, maar dat ik nu een sessie niet terugzie in de paal zelf vind ik wel vervelend. (En ja er is wel geladen, want de auto laat de sessie ook zien.)

Ik wil best geloven dat alle administratie uiteindelijk in orde is of blijkt, maar dat er blijkbaar niet één waarheid is waar ik op kan bouwen maakt me nogal chagrijnig.

A donkey is a lonely bloke, he hardly ever gets to poke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
Ugchel schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 12:36:
[...]
Normaalgesproken loopt die backoffice iets achter/is die soms niet helemaal juist
Helemaal niet juist... ik hoop van niet want op basis van de backoffice is m'n facturatie :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ugchel
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Ugchel

Speeding home

r2504 schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 13:16:
[...]

Helemaal niet juist... ik hoop van niet want op basis van de backoffice is m'n facturatie :?
Tja… Eneco (backoffice van mijn laadpunt) laat in ieder geval in hun interface naar mij niet altijd alles zien. In de facturering gaat het tot nu toe wel goed (vier maanden) maar als nu de alfen zelf ook sessies niet laat zien die wel in de backoffice staan (in mijn portal) wordt het wel allemaal erg puzzelen of het allemaal logisch klopt.

Heb ook even ingelogd met ACE Installer via windows... daar zie ik precies 0 transacties... 8)7

[ Voor 8% gewijzigd door Ugchel op 10-01-2025 14:14 ]

A donkey is a lonely bloke, he hardly ever gets to poke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dotcom87
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 08:39
Ik heb net de upgrade gedaan naar 7.1-4339, en nu zie ik volgende error in de log viewer:

Unable to communicate with reader [109]
No NFC reader detected, switched off power on port #0.
NFC Port #0 Initialisation warning (1)

Iemand een idee wat ik hier aan kan doen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NoFate
Ik zie een nieuwe Eve connect in de playstore, mSS helpt deze update...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wfveennl
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13-06 15:56
Ik heb een ICU EVE MINI.

Alles vanaf de firmware versie 6.x is voor mijn unit een drama geworden. het liefst zou ik terug gaan naar versie 5.x maar dat is helaas niet mogelijk.

Vanaf versie 7.x werkt mijn indicatie LED op unit niet meer. Deze unit heeft geen display, alleen een LED. Dus kan ik geen enkele status zien. Verder werkt de Load balancing niet meer. Mijn unit is 1-Fase, afgezekerd op 32 A. I.v.m. met de hoge temperatuur van de automaat heb ik in de unit het max ingesteld op 28 A en dat gaf mij een laadsnelheid van 6+ kWh. Voor mijn gebruik was dit acceptabel.

Ik heb een keer de balancing uitgezet maar dat heeft mij een hoofdzekering gekost @ € 170,00

Nu met versie 7.1 met load balancing ingesteld was de max snelheid 1,9 kWh. Voor het laden op hogere snelheid heb ik A nog verder terug moeten zetten want de 28A van vroeger durf ik niet meer vanwege de hoofdzekering.

Ik heb dit alles gemeld bij Alfen maar krijg gewoon al sinds ongeveer 2 maanden geen reactie meer.

LG Therma V Split: binnen : HN091MR; buiten : HU071MR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heibel
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10:07
Draai hier ook op 7.1 hij doet prima. Alleen oude probleem" Backoffice was niet ingevuld maar "standalone" weer geen datum en tijd weergave" nog niet opgelost, jammer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11:34
@wfveennl Heb je toevallig nog een oude slimme meter die niet DSMR 4.0 of hoger ondersteund? Ik kan me voorstellen dat ze op een gegeven moment support voor oudere versies droppen, al kon ik er niets over vinden op de website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heibel
Nieuw probleem met 7.1 Zwart schermpje vanavond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NTiBhohoSJ66vgJ
wfveennl schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 20:43:
Ik heb een ICU EVE MINI.

Alles vanaf de firmware versie 6.x is voor mijn unit een drama geworden. het liefst zou ik terug gaan naar versie 5.x maar dat is helaas niet mogelijk.

Vanaf versie 7.x werkt mijn indicatie LED op unit niet meer. Deze unit heeft geen display, alleen een LED. Dus kan ik geen enkele status zien. Verder werkt de Load balancing niet meer. Mijn unit is 1-Fase, afgezekerd op 32 A. I.v.m. met de hoge temperatuur van de automaat heb ik in de unit het max ingesteld op 28 A en dat gaf mij een laadsnelheid van 6+ kWh. Voor mijn gebruik was dit acceptabel.

Ik heb een keer de balancing uitgezet maar dat heeft mij een hoofdzekering gekost @ € 170,00

Nu met versie 7.1 met load balancing ingesteld was de max snelheid 1,9 kWh. Voor het laden op hogere snelheid heb ik A nog verder terug moeten zetten want de 28A van vroeger durf ik niet meer vanwege de hoofdzekering.

Ik heb dit alles gemeld bij Alfen maar krijg gewoon al sinds ongeveer 2 maanden geen reactie meer.
Bij load balancing ingesteld op 28A op 1 fase zou ik idd “gewoon” 28x230=6,4kW verwachten. Dus 1,9 kW (8,3A) is onverwacht laag.

Een keertje rebooten helpt soms al, maar dat heb je vast al geprobeerd.

Je kunt altijd terug naar firmware 6.x. De versies die het vaakst als meest “stabiele versies” worden genoemd zijn 6.6.2 (heb ik ook zelf) en 6.3.0.

Weet je zeker dat je laadpaal P1 data ontvangt? Als ie geen P1 data krijgt gaat ie laden met de safe current. Dus mocht je safe current op 8 A staat ingesteld zou ik denken aan een P1 dataprobleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulic
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 09:04
Hoi, ik heb een EVE Pro. Het lukt me niet hem via LAN gekoppeld om nm netwerk te benaderen. Hij krijgt een IP adres kan hem pingen, maar de ACE-installer ziet hem niet. Als ik hem rechtreeks op mn Laptop aansluit met LAN lukt het wel. Heb een ziggo Modem in Bridge modus met een Deco M7 en wat switches er achter. De Alfen is van 2022, FW is 7.1.0 Iemand nog tips?

Ik krijg nu wel een meldingin de ACE dat de paal en laptop in zelfde range zitten. 192.168.68.xxx
Maar hij vraagt of ze in het zelfde subnet zitten.
Beschikbare netwerken 169.254.096.x en 169.254.157.x beide 255.255.0.0

De ACE heeft hem tussendoor wel gevonden. Alles okay, maar een uur later kan hij hem weer niet vinden... 8)7

[ Voor 33% gewijzigd door Hydraulic op 11-01-2025 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sem85
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 13-05 21:16
Beste,

Ik loop al een aantal maanden met een vraag en kan maar geen oplossing vinden.
Ik laad thuis mijn Renault Zoe op met een 3 fase single S-line. De laadpaal is aangesloten op mijn slimme meter (p1-poort). Ik heb thuis twee sets zonnepanelen op twee verschillende fasen.
Als ik mijn auto oplaad op groene of comfort stand, dan zien ik in de myEVE app het vermogen continue wisselen tussen de fasen (van 0 naar bv 3,7 kw). Op zich geen probleem als die oplaadt op 2 ipv 3 fasen, zolang hij mijn zonnestroom maar opslaat.
Maar als ik bij mijn energieleverancier kijk, op de dag en uur overzichten, dan is mijn teruglevering gedurende de dag nauwelijks afgenomen.

Samengevat:
Door het wisselen van fasen, het verschil in vermogen tussen de fasen en de trage timing, registreert mijn slimme meter teruglevering op momenten dat ik ook stroom verbruik. Is er een instelling waarmee de timing anders kan, of bijvoorbeeld het laadvermogen gebaseerd wordt op 1 of 2 fasen (zonder dat de loadbalancing instellingen veranderen)?
Of heeft iedereen met dit issue de functie op de laadpaal verlaten voor bijvoorbeeld een oplossing op een ander platform?

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Groet,

Sem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wfveennl
NTiBhohoSJ66vgJ schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 09:20:
[...]

Bij load balancing ingesteld op 28A op 1 fase zou ik idd “gewoon” 28x230=6,4kW verwachten. Dus 1,9 kW (8,3A) is onverwacht laag.

Een keertje rebooten helpt soms al, maar dat heb je vast al geprobeerd.

Je kunt altijd terug naar firmware 6.x. De versies die het vaakst als meest “stabiele versies” worden genoemd zijn 6.6.2 (heb ik ook zelf) en 6.3.0.

Weet je zeker dat je laadpaal P1 data ontvangt? Als ie geen P1 data krijgt gaat ie laden met de safe current. Dus mocht je safe current op 8 A staat ingesteld zou ik denken aan een P1 dataprobleem.
Bedankt voor je reactie.

Ik weet dat als je een bepaalde firmware versie had geïnstalleerd je niet meer kon downgraden. Ik weet niet meer of dit gold voor 7->6 of 6->5.

Op de unit krijg ik wel een melding in de app ongeacht of de instelling aangevinkt is.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZrJDtYg7TifhAUZy5eMa4dGl48E=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PZWgUPvoE1E6uJezb2WEXdi8.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wfveennl
Caelorum schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 22:24:
@wfveennl Heb je toevallig nog een oude slimme meter die niet DSMR 4.0 of hoger ondersteund? Ik kan me voorstellen dat ze op een gegeven moment support voor oudere versies droppen, al kon ik er niets over vinden op de website.
Nee, volgens mij heb ik DSMR 4.0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
Hydraulic schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 12:42:
Ik krijg nu wel een meldingin de ACE dat de paal en laptop in zelfde range zitten. 192.168.68.xxx
Maar hij vraagt of ze in het zelfde subnet zitten.
Beschikbare netwerken 169.254.096.x en 169.254.157.x beide 255.255.0.0
Vertel eens eerst wat het subnet is van je eigen netwerk... normaal zou dit 192.168.68.xxx moeten zijn want anders kan je nooit je laadpaal zien als die in dat subnet zit.

Waar haal je die 169.254.x.x reeksen trouwens vandaag want dat is duidelijk een probleem... dergelijke adressen krijg je als er geen DHCP server actief is op je netwerk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• r2504
Sem85 schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 15:41:
Maar als ik bij mijn energieleverancier kijk, op de dag en uur overzichten, dan is mijn teruglevering gedurende de dag nauwelijks afgenomen.
3 fase laden betekend dat hij per fase minimaal 1.4 kW moet hebben... als je PV panelen dus meer produceren dan wordt dit gewoon in het net geinjecteerd. Nu is het wel zo in Belgie dat je meter op zich een verekening doet over de fases... je kan dus bv. -5, 2.5, 2.5 hebben en dus een nul verbruik.
registreert mijn slimme meter teruglevering op momenten dat ik ook stroom verbruik.
Mmm... zo'n meter wil ik ook wel :D
Is er een instelling waarmee de timing anders kan, of bijvoorbeeld het laadvermogen gebaseerd wordt op 1 of 2 fasen (zonder dat de loadbalancing instellingen veranderen)?
Ik snap op zich je probleem niet... de belasting van je fases is nooit gelijk door verbruikers in je huis die over het algemeen maar één fase gebruiken. Dit is ook geen probleem voor de paal (een andere zal dat ook niet oplossen), noch voor je auto... zolang je provider de verekening doet over de fases heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NTiBhohoSJ66vgJ
wfveennl schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 18:59:
[...]

Bedankt voor je reactie.

Ik weet dat als je een bepaalde firmware versie had geïnstalleerd je niet meer kon downgraden. Ik weet niet meer of dit gold voor 7->6 of 6->5.

Op de unit krijg ik wel een melding in de app ongeacht of de instelling aangevinkt is.
[Afbeelding]
Die app melding heb ik ook al heel lang. Zie deze post en het antwoord er direct onder van @B_S. Het beschrijft niet echt een root-cause, maar ik heb er verder geen last van. Ik denk niet dat je probleem daar vandaan komt, maar zeker weten doe ik het niet.

In je settings staat load balancing nu uit, wat betekent dat de safe current het maximale vermogen bepaalt: 22A x 230V = 5,06 kW. Dus als ie nu nog slechts laadt op 1,9 kW ligt dat niet aan de loadbalancing instellingen. Er kunnen nog een paar dingen spelen:
- is je station max current voldoende hoog?
- is je connector max current voldoende hoog?
- staat solar charging uit?
- is er een beperking in je auto ingesteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bo0bz
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 08:36
Gisteren FW 7.1 geïnstalleerd. Ik zie nu een ACE wifi netwerk maar ik heb geen wachtwoord? In ACE installer kan ik naar wifi netwerken scannen om dan de laadpaal te verbinden met mijn eigen netwerk. Probleem is dat bij mijn netwerk Unsupported Security protocol staat... Gewoon WPA2-PSK [AES] en dat lijkt me toch prima?

7360wp | 17*320 OZO | 6* 320 WNW | PVoutput | Loria 6008 | Fujitsu AGYG09LV | Gasloos sinds 10-07-2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
Bo0bz schreef op zondag 12 januari 2025 @ 10:58:
Gisteren FW 7.1 geïnstalleerd. Ik zie nu een ACE wifi netwerk maar ik heb geen wachtwoord? In ACE installer kan ik naar wifi netwerken scannen om dan de laadpaal te verbinden met mijn eigen netwerk. Probleem is dat bij mijn netwerk Unsupported Security protocol staat... Gewoon WPA2-PSK [AES] en dat lijkt me toch prima?
Zijn de palen dan al voorzien van een wifi chip? Of heb je deze bijgeplaatst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadEendTerror
  • Registratie: Juni 2018
  • Nu online
Vanaf een bepaalde productie datum is dat het geval ja. Ergens vanaf 2023 geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heibel
Alweer een zwart scherm en auto had een Laadfout met 7.1. Alleen maar problemen ik ga terug naar 6.6.2

[ Voor 28% gewijzigd door heibel op 12-01-2025 12:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bo0bz
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 08:36
NoFate schreef op zondag 12 januari 2025 @ 12:08:
[...]

Zijn de palen dan al voorzien van een wifi chip? Of heb je deze bijgeplaatst?
Inderdaad zit er in vanaf 2023 en nu pas beschikbaar gemaakt in de firmware.

7360wp | 17*320 OZO | 6* 320 WNW | PVoutput | Loria 6008 | Fujitsu AGYG09LV | Gasloos sinds 10-07-2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrazyJay

KrazyJay

Hier op 7.1 ook iets ongewenst meegemaakt. Wegens capaciteitstarief laad ik niet sneller via de laadpaal dan 4.6kW (op één of andere manier komt die altijd 0.1kW lager uit in de praktijk. De ene wagen was klaar en heb ik de laadkabel omgehangen naar de andere, en wanneer ik na een paar minuten de andere laadpas had gepakt om te authenticeren en dus te beginnen was er door de laadpaal al begonnen met laden op 11kW. Ik kon ook niet meer authenticeren met de laadpas, ook niet na een reboot. Ik heb dan tijdens nog eens een gedwongen reboot de laadkabel uit de laadpaal gehaald en na die daarna weer in te steken en te authenticeren werkte alles weer als vanouds op 4.5kW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sevalo
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12-06 20:55
KevinVG12 schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 19:25:
[...]

Heb je dit kunnen oplossen? Ik loop nu tegen hetzelfde probleem aan: "Missing server root cert"
Alfen heeft een package geleverd met root certificaat in. Dus ze verifieerden (in die firmware versie) toch het root cert, dus je moet er voor zorgen dat de paal het kent. Contact opnemen met hen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dotcom87
Welke versie wordt hier over het algemeen aangeraden als meest stabiele?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• NTiBhohoSJ66vgJ
dotcom87 schreef op zondag 12 januari 2025 @ 19:29:
Welke versie wordt hier over het algemeen aangeraden als meest stabiele?
Weet niet of daar een eenduidig antwoord op te geven valt. Ik ben zelf tevreden over 6.6.2 en mijn advies is om daarvoor te kiezen. Er zijn ook mensen die zweren bij 6.3.0. maar ik weet niet zeker waarom. Ook zullen er voorstanders zijn van 7.0.5. maar die heeft bij sommigen een bekend probleem bij het tonen van laadhistorie.

Het nadeel van de 6.x versies is dat die de “scheduling” functionaliteit van myeve niet ondersteunt. Het nadeel van 7.x is dat daar gemengde ervaringen mee zijn, m.n. het niet terugzien van laadtransacties. Bij mij leidde 7.05 tot problemen met mijn backoffice verbinding.

Samenvattend: 6.6.2

[ Voor 4% gewijzigd door NTiBhohoSJ66vgJ op 12-01-2025 21:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 08:11
Hier ook 6.6.2. Prima stabiel met LB en Backend. Gebruik geen solar charging en/of schema’s. Zie geen reden om hem bij te werken.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoEV
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 13-06 08:37
maho99 schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 18:52:
[...]

Handig die Wireless commissioning feature. Werkt alleen voor Eve’s geproduceerd vanaf maart 2023 dus in mijn geval helaas niet te gebruiken. Hopelijk is wel de laadhistorie weer te zien in Eve Connect na deze update.
Als ik dit zo lees, kan ik dan met mijn Alfen Single Pro nu verbinding maken met mijn laptop of gsm?
De paal is gemaakt in juli '23 (staat op sticker). Oktober vorig jaar geplaatst, met een sim-kaart erin gok ik (was via mijn werkgever geplaatst). Nu is de zakelijke auto ingeleverd, en het contract stop gezet maar de paal is nog volledig actief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 08:11
MarcoEV schreef op maandag 13 januari 2025 @ 08:51:
[...]

Als ik dit zo lees, kan ik dan met mijn Alfen Single Pro nu verbinding maken met mijn laptop of gsm?
De paal is gemaakt in juli '23 (staat op sticker). Oktober vorig jaar geplaatst, met een sim-kaart erin gok ik (was via mijn werkgever geplaatst). Nu is de zakelijke auto ingeleverd, en het contract stop gezet maar de paal is nog volledig actief.
Heb je hem nu niet gewoon op je LAN zitten dan? Als je een UTP in je paal hebt zitten heb je er verder weinig aan.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoEV
Inspired schreef op maandag 13 januari 2025 @ 08:54:
[...]

Heb je hem nu niet gewoon op je LAN zitten dan? Als je een UTP in je paal hebt zitten heb je er verder weinig aan.
Alles is buiten mijn LAN om gegaan qua installatie. Er is 1 dun kabeltje gelegd naar mijn meterkast, waarvoor ik een splitter heb gekocht zodat het loadbalancing werkt.
Verder is er geen UTP kabel gelegd tussen de meterkast en mijn wallbox helaas. Allemaal onderdeel van de 'standaard' installatie via mijn werkgever. Er was alleen keuze in kleur wallbox en lengte kabel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

MarcoEV schreef op maandag 13 januari 2025 @ 09:12:
[...]

Alles is buiten mijn LAN om gegaan qua installatie. Er is 1 dun kabeltje gelegd naar mijn meterkast, waarvoor ik een splitter heb gekocht zodat het loadbalancing werkt.
Verder is er geen UTP kabel gelegd tussen de meterkast en mijn wallbox helaas. Allemaal onderdeel van de 'standaard' installatie via mijn werkgever. Er was alleen keuze in kleur wallbox en lengte kabel.
Maar is dat 'dunne' kabeltje stiekem niet gewoon een UTP dan ;)?

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoEV
MisteRMeesteR schreef op maandag 13 januari 2025 @ 09:15:
[...]

Maar is dat 'dunne' kabeltje stiekem niet gewoon een UTP dan ;)?
Het is een kabel met 2 kleine draden erin (1 blauw, 1 wit) die linea recta in de digitale meter gaat van de stroom. Ik ging er daarmee vanuit dat er geen internet kabel ligt tussen de wallbox en de meterkast in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

MarcoEV schreef op maandag 13 januari 2025 @ 09:27:
[...]

Het is een kabel met 2 kleine draden erin (1 blauw, 1 wit) die linea recta in de digitale meter gaat van de stroom. Ik ging er daarmee vanuit dat er geen internet kabel ligt tussen de wallbox en de meterkast in ieder geval.
De overige aders afgeknipt door de installateur? Heb je een foto? Anders kun je ook op de kabel zelf kijken, om de meter staat er vaak op geprint wat voor type kabel het is, welke aderdikte (AWG) etc.etc.

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoEV
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DXbpFU54Ey_cG-1IPqUwtEZaX0s=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/QLJFKizC7eNKn630NoSMSEPD.jpg?f=user_large

Dit is de kabel in kwestie (de zwarte)..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11:34
Zet eruit als een utp kabel waarvan inderdaad de overige draden zijn doorgeknipt. Die zou je eventueel kunnen hergebruiken om een 10mbit kabel + die twee draden van te maken.
Moet je hem wel ook in de laadpaal kunnen aansluiten (lang genoeg stuk in de laadpaal)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wfveennl
NTiBhohoSJ66vgJ schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 21:36:
[...]

Die app melding heb ik ook al heel lang. Zie deze post en het antwoord er direct onder van @B_S. Het beschrijft niet echt een root-cause, maar ik heb er verder geen last van. Ik denk niet dat je probleem daar vandaan komt, maar zeker weten doe ik het niet.

In je settings staat load balancing nu uit, wat betekent dat de safe current het maximale vermogen bepaalt: 22A x 230V = 5,06 kW. Dus als ie nu nog slechts laadt op 1,9 kW ligt dat niet aan de loadbalancing instellingen. Er kunnen nog een paar dingen spelen:
- is je station max current voldoende hoog?
- is je connector max current voldoende hoog?
- staat solar charging uit?
- is er een beperking in je auto ingesteld?
De stations Max current staat op 26 A, was voorheen altijd 28 A
Connector max. is 28 A
Solar charging staat uit
Gaan beperking in de auto, die staat op max.

Zonder de load balancing haalt hij idd +/- 5 kWh, mét load balancing zou hij gewoon ruim 6 kWh moeten halen wat in het verleden ook altijd het geval was met load balancing ingeschakeld. De Load balancing inschakelen werkt dus wel maar geeft een tergend lage laadsnelheid en daar heb ik dus niets aan.

De laadsnelheid is in het verleden nog wel hoger geweest, toen stond de max van de unit op 32A maar de automaat is toen vanwege de hitte een keer gesneuveld. Daarna heb ik de unit op advies van Alfen op 28 A gezet.

En ik vergat nog dat na installatie van V.7.x de indicatie LED's (ik heb geen scherm) van de unit niet meer werken...

[ Voor 3% gewijzigd door wfveennl op 13-01-2025 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wfveennl
Bo0bz schreef op zondag 12 januari 2025 @ 10:58:
Had ik afgelopen zaterdag ook. Met app kon ik zonder ww inloggen, op de service installer kon helemaal niet meer inloggen.

Nu, maandag, werkt het gewoon weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulic
Ik heb hier een EVE Single liggen voor een collega. Hij heeft geen LAN kabel bij zijn huidige LP en de Single heeft wel een SIM Slot, maar het is niet zeker deze werkt. Heb nu wel de WIFI ingesteld. Helaas kan ik bij de connectievolgorde voor de backoffice niet WIFI installen. Alleen LAN of 4G. Weet iemand of Alfen wel toe gaat staan om via WIFI de BackOffice te connecten? Iemand ervaring met een Single met wel een SIM slot. Kun je deze gewoon plaatsen? De documentatie is daar wat wazig over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NTiBhohoSJ66vgJ
wfveennl schreef op maandag 13 januari 2025 @ 10:40:
[...]

De stations Max current staat op 26 A, was voorheen altijd 28 A
Connector max. is 28 A
Solar charging staat uit
Gaan beperking in de auto, die staat op max.

Zonder de load balancing haalt hij idd +/- 5 kWh, mét load balancing zou hij gewoon ruim 6 kWh moeten halen wat in het verleden ook altijd het geval was met load balancing ingeschakeld. De Load balancing inschakelen werkt dus wel maar geeft een tergend lage laadsnelheid en daar heb ik dus niets aan.

De laadsnelheid is in het verleden nog wel hoger geweest, toen stond de max van de unit op 32A maar de automaat is toen vanwege de hitte een keer gesneuveld. Daarna heb ik de unit op advies van Alfen op 28 A gezet.

En ik vergat nog dat na installatie van V.7.x de indicatie LED's (ik heb geen scherm) van de unit niet meer werken...
Heldere antwoorden!
Ja ik zou zelf ook zeker niet naar hógere settings gaan.

Als je station max current en connector max current beide op 28A staat en load balancing "aan" staat, dan vermoed ik dat de bottleneck nu de smart meter current is. In een eerder plaatje stond die op 25A. Betekent een maximaal vermogen van 25 A x 230 V = 5,75 kW. Maar daar moet je het gewone thuisverbruik nog vanaf trekken, want dat doet load balancing ook. En zelfs in het geval dat je geen P1 data zou doorkrijgen zou de laadpaal terugspringen naar de safe current, en dan nog steeds met 5 kW moeten laden. Ook dát lijkt dus niet de oorzaak van de lage laadsnelheid.

De enige verklaring die ik kan verzinnen dat ie voorheen wel redelijk bij die 5,75 kW kwam en nu niet meer is dat je grootverbruikers in huis hebt, die in de zomer geen stroom afnnemen, maar in de winter ineens wel? Zoals bijvoorbeeld een warmtepomp?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NTiBhohoSJ66vgJ
Hydraulic schreef op maandag 13 januari 2025 @ 14:38:
Ik heb hier een EVE Single liggen voor een collega. Hij heeft geen LAN kabel bij zijn huidige LP en de Single heeft wel een SIM Slot, maar het is niet zeker deze werkt. Heb nu wel de WIFI ingesteld. Helaas kan ik bij de connectievolgorde voor de backoffice niet WIFI installen. Alleen LAN of 4G. Weet iemand of Alfen wel toe gaat staan om via WIFI de BackOffice te connecten? Iemand ervaring met een Single met wel een SIM slot. Kun je deze gewoon plaatsen? De documentatie is daar wat wazig over.
Op basis van je toelichting leid ik af dat je al zover bent gekomen dat je laadpaal via WIFI verbonden is met je thuisnetwerk? En dat je nu met de ACE service installer of met de MyEve App verbinding hebt met de laadpaal? En voor het gemak ga ik er vanuit dat je thuisnetwerk toegang heeft tot internet.

Mijn verwachting is dat het in dat geval voldoende is om in de backoffice instellingen te kiezen voor "LAN". Ik vermoed dat Alfen "LAN" interpreteert als "thuisnetwerk". Het is me nog niet helemaal duidelijk met welke backoffice provider je verbinding probeert te maken en waarom die bij zijn abonnement niet een 4G kaartje levert. Backoffice providers willen eigenlijk altijd graag (ook) een simkaart verbinding, om niet afhankelijk te zijn van het thuisnetwerk van de klant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wfveennl
NTiBhohoSJ66vgJ schreef op maandag 13 januari 2025 @ 14:44:
[...]

Heldere antwoorden!
Ja ik zou zelf ook zeker niet naar hógere settings gaan.

Als je station max current en connector max current beide op 28A staat en load balancing "aan" staat, dan vermoed ik dat de bottleneck nu de smart meter current is. In een eerder plaatje stond die op 25A. Betekent een maximaal vermogen van 25 A x 230 V = 5,75 kW. Maar daar moet je het gewone thuisverbruik nog vanaf trekken, want dat doet load balancing ook. En zelfs in het geval dat je geen P1 data zou doorkrijgen zou de laadpaal terugspringen naar de safe current, en dan nog steeds met 5 kW moeten laden. Ook dát lijkt dus niet de oorzaak van de lage laadsnelheid.

De enige verklaring die ik kan verzinnen dat ie voorheen wel redelijk bij die 5,75 kW kwam en nu niet meer is dat je grootverbruikers in huis hebt, die in de zomer geen stroom afnnemen, maar in de winter ineens wel? Zoals bijvoorbeeld een warmtepomp?
Het klopt dat ik een warmtepomp heb. In 2017 begonnen met een hybride. Het was ook 2017 dat ik mijn eerste EV en ook de Alfen laadunit kocht. Afgezekerd op 32 A en laden met net over de +7kWh. Sinds begin 2023 heb ik een "volledige" WP dus geen CV meer. In 2023 had ik een problemen met mijn Alfen, een van de problemen was dat de automaat steeds uitschakelde. Het bleek toen dat deze "versleten" was vanwege de hitte die deze produceerde en heb ik op advies van Alfen de unit teruggezet op 28 A. Dus tijdens de winter 23/24 en tot enkele maanden geleden kon ik gewoon laden met 6,4 kWh.

Na de een nieuwe firmware versie is 6.x zijn de problemen begonnen, waaronder de niet werkende indicatie LED op de cover, en mijn hoofdzekering eruit en dat blijkt met de nieuwere versies er niet beter op te worden.

Met Alfen kom ik niet echt verder... Hopelijk kan ik de toekomst ergens een goed samenwerkende combo lader/thuisaccu vinden want dit kost n.l. veel "energie".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NTiBhohoSJ66vgJ
MarcoEV schreef op maandag 13 januari 2025 @ 08:51:
[...]
Volgens de release notes van firmware 7.1 (sectie 2.1.1) zou je laadpaal inderdaad geschikt (te maken) moeten zijn voor het maken van een wifi verbinding met je thuisnetwerk. Echter daarvoor zul je dus daadwerkelijk die firmware 7.1 op je laadpaal moeten zetten (sectie 2.1 uit diezelfde release notes). En dáárvoor is het weer nodig dat je laadpaal verbinding heeft met je thuisnetwerk (of direct met je laptop). Immers dat is nodig om die firmware erop te kunnen setten met de ace service installer of de myeve app.

Op basis van de door medetweakers gestelde vragen en jouw bijbehorende antwoorden leid ik af dat je op dit moment geen LAN verbinding hebt met je thuisnetwerk. De getrokken kabel is een P1 kabel om slimme meter gegevens door te geven aan de laadpaal en niet een volwaardige netwerkverbinding.

Je hebt een paar opties:
- Je kunt de getrokken P1 kabel geschikt maken om de laadpaal aan je router te hangen. Meer info kun je krijgen door te zoeken in dit topic op het woord "splitsen". Ik weet niet of ik dit in jouw geval zou aanbevelen (kort afgeknipte kabel; niet zeker hoe het er in je meterkast uitziet / waar je router staat / ...)
- Als alternatief kun je een aanvullende LAN kabel (laten) trekken van je laadpaal naar je router. Als dat mogelijk is zou ik dat wél aanbevelen. Dat houdt e.e.a. overzichtelijk(er) en je vermijdt de afhankelijkheid dat P1 meter en router dicht bij elkaar moeten staan.
- Als een LAN kabel trekken niet mogelijk of wenselijk is kun je alsnog kiezen voor WIFI. Minder stabiel dan LAN (ook volgens Alfen), maar tegelijkertijd bieden ze het natuurlijk niet voor niets aan. In dat geval zul je toch eenmalig de laadpaal aan moeten sluiten op je thuisnetwerk (of direct op je laptop); Upgrade doen naar firmware 7.1 (niet geheel vrij van risico's), en vervolgens je laadpaal met de nieuwe firmware zodanig instellen datie verbinding heeft met je WIFI netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoEV
Dat is een hele fijne & uitgebreide reactie, dank daarvoor.
De getrokken P1 kabel (optie 1), geniet inderdaad niet mijn voorkeur. Router voor internet staat in de meterkast, en alles is vol qua aansluitingen.
Een aanvullende LAN kabel, die optie wil ik wel nakijken aankomend weekend hoe alles zit qua ruimte.
De derde optie die je schetst, hoe zie je die aansluiting voor je om een beter beeld te krijgen? Een kabel van laadpaal naar meterkast bovengronds als tijdelijke verbinding om de firmware erin te krijgen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NTiBhohoSJ66vgJ
wfveennl schreef op maandag 13 januari 2025 @ 15:12:
[...]

Het klopt dat ik een warmtepomp heb. In 2017 begonnen met een hybride. Het was ook 2017 dat ik mijn eerste EV en ook de Alfen laadunit kocht. Afgezekerd op 32 A en laden met net over de +7kWh. Sinds begin 2023 heb ik een "volledige" WP dus geen CV meer. In 2023 had ik een problemen met mijn Alfen, een van de problemen was dat de automaat steeds uitschakelde. Het bleek toen dat deze "versleten" was vanwege de hitte die deze produceerde en heb ik op advies van Alfen de unit teruggezet op 28 A. Dus tijdens de winter 23/24 en tot enkele maanden geleden kon ik gewoon laden met 6,4 kWh.

Na de een nieuwe firmware versie is 6.x zijn de problemen begonnen, waaronder de niet werkende indicatie LED op de cover, en mijn hoofdzekering eruit en dat blijkt met de nieuwere versies er niet beter op te worden.

Met Alfen kom ik niet echt verder... Hopelijk kan ik de toekomst ergens een goed samenwerkende combo lader/thuisaccu vinden want dit kost n.l. veel "energie".
Mooie woordspeling :)

V.w.b. de LED-jes kan ik je geen goed antwoord geven; dat zal idd wel een firmware bug zijn. Heb die eerder voorbij zien komen, maar weet niet meer zeker of er een 6.x firmware was waar dat wél goed werkte.

V.w.b. de eruit klappende hoofdzekering: Dat klinkt voor mij niet zozeer als een firmware bug, maar eerder als verkeerde instellingen in de loadbalancing in combinatie met groot thuisverbruik (bijvoorbeeld van de warmtepomp). Ik wil niet uitsluiten dat er in het upgrade proces iets is gebeurd, maar ik zou niet denken dat dit aan de firmware zelf heeft gelegen.

V.w.b. de huidige situatie weet ik niet zeker welk antwoord je van Alfen verwacht. Het laadpaalgedrag zoals je dat beschrijft klinkt voor mij "as designed". Immers als je warmtepomp aanslaat pakt die al snel 3 tot 6 kW en dan is er weinig tot geen vermogen meer over om je EV te laden. En dat voorkomt nu dus netjes dat je hoofdzekering eruit klapt.
Ik zou overigens in jouw geval de safe current zeker niet zo hoog durven instellen als ie nu staat. Want in de situatie dat je laadpaal geen P1 data meer krijgt én als je warmtepomp op dat moment op vol vermogen zou werken (laten we aannemen 6 kW = 26 A) én je auto op dat moment volle bak gaat laden (safe current = 26 A) dan kun je erop wachten tot je hoofdzekering er wederom uitklapt.

Tot slot: Misschien is een 1 x 32 A ook aan de lichte kant voor een combinatie van warmtepomp en laadpaal. Heb je ooit overwogen om over te stappen op 3 x 25 A ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NTiBhohoSJ66vgJ
MarcoEV schreef op maandag 13 januari 2025 @ 15:34:
Dat is een hele fijne & uitgebreide reactie, dank daarvoor.
De getrokken P1 kabel (optie 1), geniet inderdaad niet mijn voorkeur. Router voor internet staat in de meterkast, en alles is vol qua aansluitingen.
Een aanvullende LAN kabel, die optie wil ik wel nakijken aankomend weekend hoe alles zit qua ruimte.
De derde optie die je schetst, hoe zie je die aansluiting voor je om een beter beeld te krijgen? Een kabel van laadpaal naar meterkast bovengronds als tijdelijke verbinding om de firmware erin te krijgen?
Dank voor je vriendelijke woorden Marco. Ja inderdaad een bovengrondse tijdelijke kabel van laadpaal naar router. Dan de laadpaal even paar minuutjes stroomloos maken en weer opstarten. Dan heeft ie als het goed is een IP adres gekregen zodat je dan vanuit je thuisnetwerk met laptop/PC/mobiel) de upgrade kunt uitvoeren.

Je kunt de laadpaal ook wel (tijdelijk) direct aansluiten op je laptop (monteurs doen dat immers ook) maar je loopt dan iets meer risico dat de laadpaal dan niet een benaderbaar IP-adres krijgt.

Zelf heb ik al lang geleden een LAN kabel aangesloten (gewoon langs dezelfde route als de P1 kabel), maar destijds heb ik ook eerst een tijdelijke netwerkkabel "buitenom" gelegd van laadpaal naar meterkast, gewoon om te testen dat alles zou gaan werken zoals bedoeld.

Ik heb mijn ervaringen destijds ook gedeeld in deze post. Misschien ook handig voor jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13-06 08:41
Blijkbaar ondersteunt de Alfen laadpaal "Solar Charging".

Op hun website lees ik dat dit valt onder de "Active Load Balancing license key".

Op basis van welke gegevens bepaalt de paal of de solar aan het terug leveren is? Gaat dit via de P1 meter ?

Op de zaak heb ik in principe geen "Active Load Balancing license key" besteld, omdat we daar een grootzakelijk aansluiting hebben (3 x 400A) en ook geen P1 meter, dus daar is weinig op aan te sluiten.

Wel krijgen we daar zonnepanelen, dus dat Solar Charging lijkt me daar wel interessant voor.

Maar hoe moet dat aangesloten worden dan? Of kan dit niet?

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11:10
Grolsch schreef op maandag 13 januari 2025 @ 16:23:
Blijkbaar ondersteunt de Alfen laadpaal "Solar Charging".

Op hun website lees ik dat dit valt onder de "Active Load Balancing license key".

Op basis van welke gegevens bepaalt de paal of de solar aan het terug leveren is? Gaat dit via de P1 meter ?

Op de zaak heb ik in principe geen "Active Load Balancing license key" besteld, omdat we daar een grootzakelijk aansluiting hebben (3 x 400A) en ook geen P1 meter, dus daar is weinig op aan te sluiten.

Wel krijgen we daar zonnepanelen, dus dat Solar Charging lijkt me daar wel interessant voor.

Maar hoe moet dat aangesloten worden dan? Of kan dit niet?
Je moet ergens meten wat er netto over is, dus op je net meter (dat kan een eigen meter zijn of de DSMR meter). Die gegevens moeten op EEN manier tot aan je Alfen geraken. Dat kan vaak met een modbus meter en tot daar leggen via UTP draadjes of je kan met een P1 Dongle werken van Homewizard, de Alfen ondersteunt native vanuit zichzelf die Dongle.

Wat je ook kan doen is met EVCC aan de slag gaan. Die kan meerdere "eilanden" aan elkaar koppelen en biedt meer geavanceerde oplossingen in laadbeheer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hydraulic
NTiBhohoSJ66vgJ schreef op maandag 13 januari 2025 @ 14:54:
[...]

Op basis van je toelichting leid ik af dat je al zover bent gekomen dat je laadpaal via WIFI verbonden is met je thuisnetwerk? En dat je nu met de ACE service installer of met de MyEve App verbinding hebt met de laadpaal? En voor het gemak ga ik er vanuit dat je thuisnetwerk toegang heeft tot internet.

Mijn verwachting is dat het in dat geval voldoende is om in de backoffice instellingen te kiezen voor "LAN". Ik vermoed dat Alfen "LAN" interpreteert als "thuisnetwerk". Het is me nog niet helemaal duidelijk met welke backoffice provider je verbinding probeert te maken en waarom die bij zijn abonnement niet een 4G kaartje levert. Backoffice providers willen eigenlijk altijd graag (ook) een simkaart verbinding, om niet afhankelijk te zijn van het thuisnetwerk van de klant.
Wij gebruiken E-Flux. De Single heeft wel een 4G Licentie. Alleen de Libra/E-flux Paal levert geen SIM mee bij de Single. Heb een losse E-flux startset besteld. Zal deze deze week eens plaatsen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Heinemancp
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 13-06 09:06
Hydraulic schreef op maandag 13 januari 2025 @ 14:38:
Zeker werkt dat. Laadpaal voorzien van FW7.1 aan/uitzetten zorgt voor wifi AP waarop je kan inloggen. Zie release notes en knowledge base https://knowledge.alfen.c...n+Alfen+charging+stations voor hoe dat moet. Via de wireless commissioning kan je ook het wifi netwerk kiezen om mee te verbinden.

De backoffice verbinding kan ook hiermee opgezet worden.
Zorg dat je MyEve 2.0 gebruikt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wfveennl
NTiBhohoSJ66vgJ schreef op maandag 13 januari 2025 @ 15:49:
[...]

Mooie woordspeling :)

V.w.b. de LED-jes kan ik je geen goed antwoord geven; dat zal idd wel een firmware bug zijn. Heb die eerder voorbij zien komen, maar weet niet meer zeker of er een 6.x firmware was waar dat wél goed werkte.

V.w.b. de eruit klappende hoofdzekering: Dat klinkt voor mij niet zozeer als een firmware bug, maar eerder als verkeerde instellingen in de loadbalancing in combinatie met groot thuisverbruik (bijvoorbeeld van de warmtepomp). Ik wil niet uitsluiten dat er in het upgrade proces iets is gebeurd, maar ik zou niet denken dat dit aan de firmware zelf heeft gelegen.

V.w.b. de huidige situatie weet ik niet zeker welk antwoord je van Alfen verwacht. Het laadpaalgedrag zoals je dat beschrijft klinkt voor mij "as designed". Immers als je warmtepomp aanslaat pakt die al snel 3 tot 6 kW en dan is er weinig tot geen vermogen meer over om je EV te laden. En dat voorkomt nu dus netjes dat je hoofdzekering eruit klapt.
Ik zou overigens in jouw geval de safe current zeker niet zo hoog durven instellen als ie nu staat. Want in de situatie dat je laadpaal geen P1 data meer krijgt én als je warmtepomp op dat moment op vol vermogen zou werken (laten we aannemen 6 kW = 26 A) én je auto op dat moment volle bak gaat laden (safe current = 26 A) dan kun je erop wachten tot je hoofdzekering er wederom uitklapt.

Tot slot: Misschien is een 1 x 32 A ook aan de lichte kant voor een combinatie van warmtepomp en laadpaal. Heb je ooit overwogen om over te stappen op 3 x 25 A ?
De LED's zit i.d.d. in de firmware.

Wat ik in kort probeerde te zeggen is dat vorig jaar was de techniek en verbruikers in mijn huis exact hetzelfde als vorig jaar. Het enige wat gewijzigd is is de firmware van de Alfen.

En ik heb er over nagedacht maar het heeft, nou ja had, geen toegevoegde waarde om over te stappen op 3 X 25 A. Dan worden mijn vaste lasten weer hoger terwijl ik in de voorgaan jaren prima uit de voeten kon met de ingestelde 28 A inclusief de huidige WP.

Ik elk geval hartelijk dank voor het meedenken en reageren op mijn post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maho99
maho99 schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 18:52:
[...]

Handig die Wireless commissioning feature. Werkt alleen voor Eve’s geproduceerd vanaf maart 2023 dus in mijn geval helaas niet te gebruiken. Hopelijk is wel de laadhistorie weer te zien in Eve Connect na deze update.
Net succesvol firmware 7.1 geïnstalleerd, bleek wifi toch beschikbaar te zijn op mijn Eve dus deze ook gelijk succesvol ingesteld. Bij het scrollen door de instellingen van mijn Eve, kwam ik onderstaande melding tegen. Voor zover ik weet werkt load balancing, moet ik hier toch wat mee?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/50UqRdt_Gf3LDrdZHbBIxg41nPo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bQ5dNdDvc7fSnjAWJ2Fz0uk7.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NTiBhohoSJ66vgJ
maho99 schreef op maandag 13 januari 2025 @ 20:56:
[...]

Net succesvol firmware 7.1 geïnstalleerd, bleek wifi toch beschikbaar te zijn bij mijn Eve dus deze ook gelijk succesvol ingesteld. Bij het scrollen door de instellingen van mij Eve, kwam ik onderstaande melding tegen. Voor zover ik weet werkt load balancing, moet ik hier toch wat mee?

[Afbeelding]
Zie deze post en het antwoord van @B_S wat daaronder staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maho99
NTiBhohoSJ66vgJ schreef op maandag 13 januari 2025 @ 21:48:
[...]

Zie deze post en het antwoord van @B_S wat daaronder staat.
Ah, categorie faq dus.. dank!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricko1
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 11:12
wfveennl schreef op maandag 13 januari 2025 @ 20:24:
[...]

De LED's zit i.d.d. in de firmware.

Wat ik in kort probeerde te zeggen is dat vorig jaar was de techniek en verbruikers in mijn huis exact hetzelfde als vorig jaar. Het enige wat gewijzigd is is de firmware van de Alfen.

En ik heb er over nagedacht maar het heeft, nou ja had, geen toegevoegde waarde om over te stappen op 3 X 25 A. Dan worden mijn vaste lasten weer hoger terwijl ik in de voorgaan jaren prima uit de voeten kon met de ingestelde 28 A inclusief de huidige WP.

Ik elk geval hartelijk dank voor het meedenken en reageren op mijn post.
Het capaciteitstarief voor 3x25A is hetzelfde als 1x35A bij alle netbeheerders in Nederland.

Je hebt alleen eenmalige kosten voor het verzwaren. Bij Enexis is dat momenteel €267,66 incl btw. Je moet dan wel zelf zorgen voor een 4 polige hoofdschakelaar en de andere aanpassingen in jouw eigen groepenkast.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaRealRenzel

DaRealRenzel

Overtuigd Dipsomaan

MarcoEV schreef op maandag 13 januari 2025 @ 09:52:
[Afbeelding]

Dit is de kabel in kwestie (de zwarte)..
In dit geval zou ik

- de laadpaal uitschakelen, openschroeven en de loadbalancer kabel (die zwarte) uit z'n plugje halen
- Plugje er af knippen
- In de meterkast de zwarte kabel ook doorknippen
- UTP CAT5e Stranded (flexibele) kabel in de plaats van de zwarte kabel trekken (kabels even met krimpkous & tape kops aan elkaar maken, dan de zwarte kabel er uit trekken en hiermee de UTP Kabel er in)
- RJ45 stekker op aderparen oranje-wit/oranje & groen-wit-groen zetten (PIN 1,2,3 en 6)
- RJ11 stekker op aderparen blauw-wit/blauw en bruin-wit/bruin zetten (PIN 1-4)
- bovenstaande kan eventueel ook met een juiste RJ45 splitter (BIjvoorbeeld deze, die zorgt dat de aders al gelijk op de juiste plek zitten https://www.hardwarewebwi...-1x-ethernet-1x-isdn.html )
- en dan alles weer inpluggen, de laadpaal dichtmaken en weer inschakelen

Je laadpaal heeft dan zowel Load Balancing als Ethernet. Eventueel op de P1 poort van je slimme meter nog een actieve splitter zetten, niet alle slimme meters leveren voldoende spanning op de P1 poort.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• r2504
Of gewoon de load balancing via een Homewizard P1 doen... dan heb je geen kabeltje meer nodig voor je load balancing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaRealRenzel

DaRealRenzel

Overtuigd Dipsomaan

r2504 schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 10:10:
Of gewoon de load balancing via een Homewizard P1 doen... dan heb je geen kabeltje meer nodig voor je load balancing.
A. moet je wel een HomeWizard P1 dongle hebben, lokale API aangezet hebben, en je dongle het liefst een DHCP Reservering geven
B. Je laadpaal moet dan nog steeds eerst via RJ45 aangesloten zijn op je interne netwerk. DIe 'zwarte' kabel lijkt me gewoon 8-aderig signaaldraad (8x 0,5 of zo), dus niet Twisted Pair, dus storingegevoelig voor ethernet.
C. Je LAN en WIFI moeten dan wel in hetzelfde IP Subnet zitten (Alfen's TCP/IP Stack heeft best moeite met LAN dingen die niet op hetzelfde subnet zitten, blijkt.)
D. Je load balancing wordt dan wel afhankelijk van je juiste WIFI signaal, en dat de P1 Dongle goed werkt.

in mijn optiek is een vaste P1 verbinding toch betrouwbaarder. Maar dat zijn mijn 5 centen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V_ger
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10:29
DaRealRenzel schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 10:22:
[...]

A. moet je wel een HomeWizard P1 dongle hebben, lokale API aangezet hebben, en je dongle het liefst een DHCP Reservering geven
B. Je laadpaal moet dan nog steeds eerst via RJ45 aangesloten zijn op je interne netwerk. DIe 'zwarte' kabel lijkt me gewoon 8-aderig signaaldraad (8x 0,5 of zo), dus niet Twisted Pair, dus storingegevoelig voor ethernet.
C. Je LAN en WIFI moeten dan wel in hetzelfde IP Subnet zitten (Alfen's TCP/IP Stack heeft best moeite met LAN dingen die niet op hetzelfde subnet zitten, blijkt.)
D. Je load balancing wordt dan wel afhankelijk van je juiste WIFI signaal, en dat de P1 Dongle goed werkt.

in mijn optiek is een vaste P1 verbinding toch betrouwbaarder. Maar dat zijn mijn 5 centen
Mijn ervaring is dat ik enkel 1 UTP kabel heb en mijn Zuidwijk DSMR reader uitlees via een homewizard splitter.

Die combo is 100% betrouwbaar. Dus hoeveel beter dan 100% is een extra kabel dan?

Tibber, Gasloos sinds 2017, Nibe F1155, 12.4kWp 30° O/W + 4.4kWp 0°, 3x Victron MP2-5000 + 60 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
V_ger schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 10:34:
[...]

Mijn ervaring is dat ik enkel 1 UTP kabel heb en mijn Zuidwijk DSMR reader uitlees via een homewizard splitter.

Die combo is 100% betrouwbaar. Dus hoeveel beter dan 100% is een extra kabel dan?
Hoe bedoel je dit precies?

Je Alfen zit dan toch alsnog op een bekabeld P1 signaal (via die splitter) qua load balancing, of begrijp ik je niet goed?

skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V_ger
JanHenk schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 10:40:
[...]

Hoe bedoel je dit precies?

Je Alfen zit dan toch alsnog op een bekabeld P1 signaal (via die splitter) qua load balancing, of begrijp ik je niet goed?
Nee, alleen utp. De DSMR reader is te benaderen via telnet. Maar de info komt wel via een kabel in de Alfen aan, maar via het netwerk dus.

Tibber, Gasloos sinds 2017, Nibe F1155, 12.4kWp 30° O/W + 4.4kWp 0°, 3x Victron MP2-5000 + 60 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanHenk
  • Niet online
Oké, dan gebruik je ook Modbus TCP voor LB toch? Op dezelfde manier heb ik nu load balancing via evcc. :)

Ik heb wel fysiek 2x UTP liggen naar de Alfen, maar de utp met een RJ11 stekker, die eerst werd gebruik voor load balancing op de P1 poort, is momenteel ongebruikt. Want ik heb de Alfen ingesteld om te luisteren naar EMS, wat in casu evcc is.

Voor diegene die maar 1x UTP hebben liggen is dat ook nog een prima optie (naast splitsen van de kabel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V_ger
JanHenk schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 11:13:
Oké, dan gebruik je ook Modbus TCP voor LB toch? Op dezelfde manier heb ik nu load balancing via evcc. :)

Ik heb wel fysiek 2x UTP liggen naar de Alfen, maar de utp met een RJ11 stekker, die eerst werd gebruik voor load balancing op de P1 poort, is momenteel ongebruikt. Want ik heb de Alfen ingesteld om te luisteren naar EMS, wat in casu evcc is.

Voor diegene die maar 1x UTP hebben liggen is dat ook nog een prima optie (naast splitsen van de kabel).
Nee, is niet via modbus. Echt via telnet. Is ook gewoon een optie in het LB menu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanHenk
  • Niet online
V_ger schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 11:55:
[...]

Nee, is niet via modbus. Echt via telnet. Is ook gewoon een optie in het LB menu.
Ah oké, dat wist ik niet. Evenzo een prima optie voor diegenen met 1 UTP.

Al is de HomeWizard P1 meter ook prima. Die is weliswaar draadloos, maar niet rechtstreeks met de Alfen. Dat gaat gewoon via de router. Ik heb ook een HW P1 en die werkt ook zeer stabiel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaRealRenzel

DaRealRenzel

Overtuigd Dipsomaan

V_ger schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 10:34:
[...]

Ik geef alleen maar aan dat de Home Wizard P1 Dingle minder betrouwbaar is dan het vaste P1 signaal over een kabel. De DSMR Reader die jij gebruikt (afhankelijk van het model, deze wordt zowel met Ethernet als met Wifi geleverd blijkbaar) zal wellicht stabieler zijn. Ik zie veelvuldig klachten voorbij komen (o.a. op FB HomeWizard groep) dat de P1 Dongle geen wifi heeft, gereset moet worden enz enz.
Draadloos kan best stabiel zijn, maar bedraad is wel stabieler...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wfveennl
Ricko1 schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 05:17:
[...]

Het capaciteitstarief voor 3x25A is hetzelfde als 1x35A bij alle netbeheerders in Nederland.

Je hebt alleen eenmalige kosten voor het verzwaren. Bij Enexis is dat momenteel €267,66 incl btw. Je moet dan wel zelf zorgen voor een 4 polige hoofdschakelaar en de andere aanpassingen in jouw eigen groepenkast.
Interessant, ik was verteld dat het vast recht hoger is. Dan ga ik er nog maar eens induiken, maar dat neemt niet weg dat ik het liefst mijn Alfen wel graag weer werkend wil hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRealRenzel

DaRealRenzel

Overtuigd Dipsomaan

wfveennl schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 15:08:
[...]

Interessant, ik was verteld dat het vast recht hoger is. Dan ga ik er nog maar eens induiken, maar dat neemt niet weg dat ik het liefst mijn Alfen wel graag weer werkend wil hebben.
Tarief Netbeheerder is gelijk voor 1x 35, 1x40 of 3x25 A. Pas bij 3x 35A ga je (schrikkelijk) meer betalen (3x 35A is bijna 1200 euro per jaar duurder bij Enexis)

Het kan wel zijn dat je energieboer je een hoger vastrecht laat betalen als je van 1x40 naar 3x25 overstapt. Maar dat ligt aan de energieboer, en niet aan de netbeheerder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
DaRealRenzel schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 10:22:
Dat ga ik zeker niet betwisten maar na zo'n 8 maand gebruik van de Homewizard P1 in combinatie met m'n Alfen heb ik eigenlijk nog geen enkel probleem waargenomen ondanks dat de slimme meter in de kelder hangt waar de WIFI dekking niet echt schitteren te noemen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dotcom87
Hey allemaal,

De issues met het scannen van de tag om een laadsessie te starten zijn helaas nog steeds niet opgelost hier. Hij doet gewoon helemaal niks wanneer ik deze probeer te scannen.

Ik heb een Single Pro die op dit moment op versie 7.0.5-4328 zit.

Hieronder de logs:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
127
128
129
130
131
132
133
134
135
136
137
138
139
140
141
142
143
144
145
146
147
148
149
150
151
152
153
154
155
156
157
158
159
160
161
162
163
164
165
166
167
168
169
170
171
172
173
174
175
176
177
178
179
180
181
182
183
184
185
186
187
188
189
190
191
192
193
194
195
196
197
198
199
200
201
202
203
204
205
206
207
208
209
210
211
212
213
214
215
216
217
218
219
220
221
222
223
224
225
226
227
228
229
230
231
232
233
234
235
236
237
238
239
240
241
242
243
244
245
246
247
248
249
250
251
252
253
254
255
256
257
258
259
260
261
262
263
264
265
266
267
268
269
270
271
272
273
274
275
276
277
278
279
280
281
282
283
284
2463488_2025-01-15T03:18:24.777Z:COM:ocpp_rpc.c:1135:<- [3,"5",{}]
2463360_2025-01-15T03:18:24.750Z:INFO:taskMaster.c:4483:Socket #1: state main  : ERROR_LOW_SUPPLY_VOLTAGE
2463232_2025-01-15T03:18:24.722Z:COM:ocpp_rpc.c:681:":"Going down","status":"Faulted"}]
2463104_2025-01-15T03:18:24.722Z:COM:ocpp_rpc.c:681:-> [2,"5","StatusNotification",{"connectorId":0,"errorCode":"UnderVoltage","info
2462976_2025-01-15T03:18:24.710Z:INFO:taskMaster.c:4509:Socket #1: state led   : ERROR_LOW_SUPPLY_VOLTAGE
2462848_2025-01-15T03:18:24.703Z:INFO:taskMaster.c:4502:Socket #1: state Mode-3: STATE_F
2462720_2025-01-15T03:18:24.695Z:SEC:comFaults.c:284:Going down
2462592_2025-01-15T03:17:55.750Z:INFO:active_lb.c:308:SMt:(1.2 2.0 1.1)A Free:(30.8 30.0 30.9)A ALB:(30.8 30.0 30.9)A
2462464_2025-01-15T03:17:22.304Z:SEC:httpd_login.c:155:WebClient - connected (account: admin)
2462336_2025-01-15T03:17:21.968Z:SEC:httpd_login.c:155:WebClient - connected (account: admin)
2462208_2025-01-15T03:17:21.570Z:INFO:taskWebServer.c:240:WebServer state AVAILABLE -> BUSY
2462080_2025-01-15T03:11:05.273Z:INFO:taskWebServer.c:240:WebServer state BUSY -> AVAILABLE
2466048_2025-01-15T03:18:24.609Z:WARNING:bspI2c.c:689:Device BMA456Q@0x0000 not available
2465920_2025-01-15T03:18:24.593Z:WARNING:bspI2c.c:670:I2C slave not responding #-3 BMA456Q@0x0000, attempting bus recovery
2465792_2025-01-15T03:18:24.574Z:WARNING:bspI2c.c:689:Device MMA8451@0x000d not available
2465664_2025-01-15T03:18:24.558Z:WARNING:bspI2c.c:670:I2C slave not responding #-3 MMA8451@0x000d, attempting bus recovery
2465536_2025-01-15T03:18:24.539Z:INFO:board_ng9xx.c:1531:Registered timeout getHardware
2465408_2025-01-15T03:18:24.527Z:INFO:application.c:334:System boot #66, cause Power on reset
2465280_2025-01-15T03:18:24.519Z:USER:application.c:439:Using P1 port
2465152_2025-01-15T03:18:24.511Z:WARNING:bspI2c.c:689:Device AUXBOARD@0x0028 not available
2465024_2025-01-15T03:18:24.496Z:WARNING:bspI2c.c:670:I2C slave not responding #-3 AUXBOARD@0x0028, attempting bus recovery
2464896_2025-01-15T03:18:24.476Z:INFO:application.c:298:FLASH read protection 0xcc level 2 (permanent)
2464768_2025-01-15T03:18:24.460Z:USER:taskCANopen.c:237:Persistent configuration retrieved, 279 items
2464640_2025-01-15T03:18:24.054Z:INFO:application.c:262:Bootloader version u.2.2
2464512_2025-01-15T03:18:24.046Z:INFO:application.c:255:fwu state inactive
2464384_2025-01-15T03:18:24.039Z:INFO:application.c:392:compiler: gcc 9.3.1
2464256_2025-01-15T03:18:24.035Z:INFO:application.c:391:version: 7.0.5-4328
2464128_2025-01-15T03:18:24.023Z:INFO:application.c:390:build: Sep 10 2024 07:14:44
2468096_2025-01-15T03:18:31.921Z:INFO:application.c:500:Mobile network modem...........Quectel BG95-M3 (enabled)
2467968_2025-01-15T03:18:31.910Z:INFO:application.c:499:Real time clock................available
2467840_2025-01-15T03:18:31.902Z:INFO:application.c:498:Ambient light/proximity sensor.not available
2467712_2025-01-15T03:18:31.890Z:INFO:application.c:497:Accelerometer/tilt sensor......not available
2467584_2025-01-15T03:18:31.882Z:INFO:application.c:496:Temperature sensor.............available (5.9/65.2 °C)
2467456_2025-01-15T03:18:31.871Z:INFO:application.c:493:Flash EEPROM...................available: manuf. 0x00c2, id 0x2016 (8 MB)
2467328_2025-01-15T03:18:31.859Z:INFO:application.c:491:Configuration eeprom...........available
2467200_2025-01-15T03:18:31.851Z:INFO:application.c:490:MAC address eeprom.............not available
2467072_2025-01-15T03:18:31.839Z:INFO:application.c:489:#Sockets.......................1
2466944_2025-01-15T03:18:31.832Z:INFO:application.c:488:Object ID:.....................ACE0408493
2466816_2025-01-15T03:18:31.820Z:INFO:application.c:487:Device ID:.....................004400234d31500620313035
2466688_2025-01-15T03:18:31.812Z:INFO:application.c:486:ST MCU ID......................20036419
2466560_2025-01-15T03:18:31.804Z:INFO:board_ng9xx.c:1558:Unregistered timeout getHardware
2466432_2025-01-15T03:18:31.296Z:INFO:board_ng9xx.c:5247:Socket 1: emergency relays check OK
2466304_2025-01-15T03:18:30.187Z:INFO:bspMotors.c:189:Socket 1: Timeout while waiting for Cover motor
2466176_2025-01-15T03:18:27.996Z:ERROR:bspMotors.c:189:Socket 1: Timeout while waiting for Socket motor
2470144_2025-01-15T03:18:32.292Z:INFO:application.c:540:Energy meter ModBus interface..available
2470016_2025-01-15T03:18:32.285Z:INFO:application.c:539:Smart meter external Modbus....not available
2469888_2025-01-15T03:18:32.273Z:WARNING:bspI2c.c:689:Device AUXBOARD@0x0028 not available
2469760_2025-01-15T03:18:32.257Z:WARNING:bspI2c.c:670:I2C slave not responding #-3 AUXBOARD@0x0028, attempting bus recovery
2469632_2025-01-15T03:18:32.238Z:INFO:application.c:538:Smart meter Suspend input......not available
2469504_2025-01-15T03:18:32.230Z:INFO:application.c:537:Smart meter P1 port interface..available
2469376_2025-01-15T03:18:32.218Z:INFO:application.c:536:-12V power supply..............available
2469248_2025-01-15T03:18:32.210Z:INFO:application.c:517:#1 Emergency relays............available
2469120_2025-01-15T03:18:32.199Z:INFO:application.c:516:#1 NFC reader..................not available
2468992_2025-01-15T03:18:32.191Z:INFO:application.c:515:#1 Button input................not available
2468864_2025-01-15T03:18:32.179Z:INFO:application.c:514:#1 Auxiliary I/O...............not available
2468736_2025-01-15T03:18:32.171Z:INFO:application.c:513:#1 Cover motor.................not available
2468608_2025-01-15T03:18:32.160Z:INFO:application.c:512:#1 Socket motor................not available
2468480_2025-01-15T03:18:32.152Z:INFO:application.c:511:#1 Proximity Pin circuit.......available (100000 Ohms)
2468352_2025-01-15T03:18:32.140Z:INFO:application.c:510:#1 Control Pilot circuit.......available (0.2/-11.3 Volts)
2468224_2025-01-15T03:18:31.929Z:INFO:application.c:501:Ethernet PHY...................available
2472192_2025-01-15T03:18:33.972Z:INFO:board_ng9xx.c:1531:Registered timeout BootNotification
2472064_2025-01-15T03:18:33.964Z:USER:ocpp.c:187:Init OCPP for ocpp1.6
2471936_2025-01-15T03:18:33.949Z:INFO:db_base.c:1325:Initialized Domain db (firstItem=0x00000000, lastItem=0x00000020)
2471808_2025-01-15T03:18:33.941Z:INFO:db_chargingprofi:19:Max 45 charging profiles of 100 periods
2471680_2025-01-15T03:18:33.933Z:INFO:db_chargingprofi:75:Defragmented (#0/0, 0ms)
2471552_2025-01-15T03:18:33.917Z:INFO:db_base.c:1325:Initialized ChargingProfile db (firstItem=0x00000000, lastItem=0x00000000)
2471424_2025-01-15T03:18:33.902Z:INFO:db_base.c:1325:Initialized WhiteList db (firstItem=0x00000000, lastItem=0x00000041)
2471296_2025-01-15T03:18:33.890Z:INFO:db_base.c:1325:Initialized LocalList db (firstItem=0x00000000, lastItem=0x00000000)
2471168_2025-01-15T03:18:33.875Z:INFO:db_base.c:1325:Initialized Transaction db (firstItem=0x00000000, lastItem=0x0007be14)
2471040_2025-01-15T03:18:32.363Z:INFO:db_common.c:147:Initializing all databases..
2470912_2025-01-15T03:18:32.351Z:INFO:application.c:568:Operational time ..............0D 18H
2470784_2025-01-15T03:18:32.339Z:INFO:application.c:550:Powerboard relay type..........LATCHING_REVERSED
2470656_2025-01-15T03:18:32.332Z:INFO:application.c:549:Controllerboard revision/assy..B9
2470528_2025-01-15T03:18:32.320Z:INFO:application.c:548:Powerboard revision/assy.......FUNKNOWN (32.0A)
2470400_2025-01-15T03:18:32.312Z:INFO:application.c:542:PWM Buzzer.....................not available
2470272_2025-01-15T03:18:32.304Z:INFO:application.c:541:Display user interface.........available
2474240_2025-01-15T03:18:34.691Z:USER:bspEthernet.c:238:ETH PHY OK
2474112_2025-01-15T03:18:34.683Z:INFO:taskMain.c:1301:HFContactorSwitchTime   : 60
2473984_2025-01-15T03:18:34.675Z:INFO:taskMain.c:1300:contactorstabletime     : 50
2473856_2025-01-15T03:18:34.667Z:INFO:taskMain.c:1299:charging_triac_keeptime : 50
2473728_2025-01-15T03:18:34.660Z:INFO:taskMain.c:1298:charging_triac_starttime: 1500
2473600_2025-01-15T03:18:34.644Z:INFO:bspEthernet.c:165:Ethernet PHY LAN8710@0x00
2473472_2025-01-15T03:18:34.582Z:INFO:spi_display.c:287:Ready Initialise display settings
2473344_2025-01-15T03:18:34.570Z:INFO:spi_display.c:223:Initialise display settings
2473216_2025-01-15T03:18:34.082Z:USER:taskMaster.c:1003:ocpp1.6 Smart Charging Mode
2473088_2025-01-15T03:18:34.078Z:USER:EVsimulator.c:210:EV simulator initialised
2472960_2025-01-15T03:18:34.058Z:INFO:board_ng9xx.c:1531:Registered timeout NUVVE
2472832_2025-01-15T03:18:34.050Z:INFO:board_ng9xx.c:1531:Registered timeout NUVVE
2472704_2025-01-15T03:18:34.039Z:INFO:taskMain.c:596:Socket #1: startup delay 5 s
2472576_2025-01-15T03:18:34.031Z:INFO:taskMain.c:591:Socket #1: SocketType Fixed Cable
2472448_2025-01-15T03:18:34.023Z:INFO:taskMain.c:589:Socket #1: Authorisation method COM unit via CAN
2472320_2025-01-15T03:18:34.011Z:INFO:featureKeys.c:75:Unlocked Features: Active-SC,RFID-reader,Pers.display,4G (80011104)
2476288_2025-01-15T03:18:34.890Z:INFO:taskModbus.c:4470:Address #1: modbus meter revision    : V1.03
2476160_2025-01-15T03:18:34.863Z:INFO:taskModbus.c:4469:Address #1: modbus meter model       : D3001     
2476032_2025-01-15T03:18:34.843Z:INFO:taskModbus.c:4468:Address #1: modbus meter vendor      : ALF       
2475904_2025-01-15T03:18:34.832Z:INFO:comConnect.c:279:Connectivity state: STARTUP
2475776_2025-01-15T03:18:34.812Z:USER:taskMaster.c:1277:Node #1, version 7.0.5-4328
2475648_2025-01-15T03:18:34.792Z:INFO:modem.c:985:Modem state Idle->InitHw
2475520_2025-01-15T03:18:34.777Z:USER:taskP1Meter.c:411:Start P1 Meter
2475392_2025-01-15T03:18:34.765Z:INFO:taskLeds.c:338:Brightness set to 8%
2475264_2025-01-15T03:18:34.757Z:WARNING:scn_communicatio:74:SCN: Not enough sockets for an SCN!
2475136_2025-01-15T03:18:34.750Z:INFO:scn.c:687:SCN: Feature locked! [Off]
2475008_2025-01-15T03:18:34.742Z:INFO:scn.c:686:Loadbalancing: Feature enabled
2474880_2025-01-15T03:18:34.734Z:INFO:taskMain.c:6602:Socket #1: PWM DC 10.0% (6.0 A)
2474752_2025-01-15T03:18:34.726Z:INFO:taskMain.c:6596:Socket #1: PP 34464 Ohm (16 A)
2474624_2025-01-15T03:18:34.714Z:INFO:station.c:188:[36mActive station current set to 16.0A max[37m
2474496_2025-01-15T03:18:34.707Z:INFO:taskMain.c:6377:Socket #1: DSC initialised
2474368_2025-01-15T03:18:34.699Z:INFO:bspEthernet.c:217:MACAddress: [26:60:44:6d:16:33]
2478336_2025-01-15T03:18:36.421Z:USER:bspEthernet.c:342:Mode: 100Mb/s full duplex
2478208_2025-01-15T03:18:35.835Z:INFO:taskCANopen.c:1826:Updated object 0x2057,  51 bytes
2478080_2025-01-15T03:18:35.812Z:INFO:taskCANopen.c:1826:Updated object 0x2056,   4 bytes
2477952_2025-01-15T03:18:35.800Z:INFO:taskP1Meter.c:318:Init P1 meter
2477824_2025-01-15T03:18:35.789Z:INFO:spi_display.c:287:Ready Initialise display settings
2477696_2025-01-15T03:18:35.777Z:INFO:spi_display.c:223:Initialise display settings
2477568_2025-01-15T03:18:35.765Z:INFO:taskCANopen.c:2059:CanOpen EEPROM cache size: 279, got 279 objects <279,0>
2477440_2025-01-15T03:18:35.753Z:INFO:taskMain.c:1410:Socket #1: main state: BOOTING, CP: 0.0/0.0, no tag
2477312_2025-01-15T03:18:35.675Z:INFO:taskNFCreader.c:555:Port #0 switch NFC power on
2477184_2025-01-15T03:18:35.667Z:INFO:taskCANopen.c:1129:Persistent memory not cached
2477056_2025-01-15T03:18:35.660Z:INFO:taskCANopen.c:1124:Persistent memory hash changed
2476928_2025-01-15T03:18:35.554Z:USER:taskModbus.c:1042:Socket_1 Meter(1): first meter update, Multiple phase installation
2476800_2025-01-15T03:18:35.460Z:INFO:disp_memoryManag:40:Now using customer logo
2476672_2025-01-15T03:18:34.996Z:INFO:taskLeds.c:226:LED UI initialized OK
2476544_2025-01-15T03:18:34.957Z:USER:taskModbus.c:865:Socket_1 Meter(1): meter type DZG_REALLIN found
2476416_2025-01-15T03:18:34.929Z:INFO:taskModbus.c:4471:Address #1: modbus meter meterNumber : 22260685
2480384_2025-01-15T03:18:40.652Z:USER:taskWebServer.c:368:WebServer started on port 443
2480256_2025-01-15T03:18:40.617Z:INFO:taskWebServer.c:240:WebServer state WAIT_FOR_NETWORK -> SETUP
2480128_2025-01-15T03:18:40.562Z:USER:comConnect.c:367:wired connect
2480000_2025-01-15T03:18:40.554Z:INFO:taskTCPIP.c:675: DNS2    : 0.0.0.0
2479872_2025-01-15T03:18:40.546Z:INFO:taskTCPIP.c:674: DNS1    : 8.8.4.4
2479744_2025-01-15T03:18:40.539Z:INFO:taskTCPIP.c:673: Gateway : 0.0.0.0
2479616_2025-01-15T03:18:40.531Z:INFO:taskTCPIP.c:672: Netmask : 255.255.0.0
2479488_2025-01-15T03:18:40.523Z:INFO:taskTCPIP.c:671: IP      : 169.254.1.10
2479360_2025-01-15T03:18:40.515Z:INFO:taskTCPIP.c:662:Network interface is up
2479232_2025-01-15T03:18:40.507Z:INFO:taskTCPIP.c:637: IP address assigned by AUTO IP
2479104_2025-01-15T03:18:40.019Z:USER:application.c:687:Initialisation done
2478976_2025-01-15T03:18:39.707Z:INFO:comConnect.c:279:Connectivity state: WIRED
2478848_2025-01-15T03:18:39.683Z:INFO:comConnect.c:279:Connectivity state: INITIALISING
2478720_2025-01-15T03:18:39.675Z:INFO:comConnect.c:589:connection attempt 1/3
2478592_2025-01-15T03:18:39.667Z:INFO:comConnect.c:995:Connecting wired to: ws://ws.evc-net.com/ACE0408493, prio #1
2478464_2025-01-15T03:18:36.433Z:INFO:taskTCPIP.c:533:Network Cable is now connected
2482432_2025-01-15T03:18:41.820Z:INFO:taskMain.c:6591:Socket #1: CPlow 11.8 V
2482304_2025-01-15T03:18:41.812Z:INFO:taskMain.c:6586:Socket #1: CPhigh 11.8 V
2482176_2025-01-15T03:18:41.035Z:INFO:taskMain.c:6191:Socket #1: Active current 0.0->12.0 due to current limit: Active-LoadBalancing
2482048_2025-01-15T03:18:41.023Z:INFO:taskMain.c:6561:Socket #1: active tag cleared
2481920_2025-01-15T03:18:40.941Z:INFO:taskMaster.c:4483:Socket #1: state main  : AVAILABLE
2481792_2025-01-15T03:18:40.929Z:INFO:active_lb.c:308:SMt:(1.2 2.0 1.2)A Free:(30.8 30.0 30.8)A ALB:(0.0 0.0 0.0)A
2481664_2025-01-15T03:18:40.921Z:INFO:smartMeter.c:80:Set phases: (L1, L2, L3)->(L1, L2, L3)
2481536_2025-01-15T03:18:40.910Z:INFO:taskMain.c:1719:Socket #1: skip recover charging state by configuration
2481408_2025-01-15T03:18:40.902Z:INFO:updatefirmware.c:50:BL FWU_STATUS_INACTIVE -> int IDLE
2481280_2025-01-15T03:18:40.894Z:INFO:taskMaster.c:1094:Socket #1 has a Modbus meter
2481152_2025-01-15T03:18:40.859Z:INFO:taskCANopen.c:1826:Updated object 0x207e,  18 bytes
2481024_2025-01-15T03:18:40.828Z:INFO:taskCANopen.c:1826:Updated object 0x207d,  18 bytes
2480896_2025-01-15T03:18:40.796Z:INFO:taskCANopen.c:1826:Updated object 0x207c,  18 bytes
2480768_2025-01-15T03:18:40.769Z:INFO:taskCANopen.c:1826:Updated object 0x207b,  18 bytes
2480640_2025-01-15T03:18:40.699Z:INFO:taskCANopen.c:1124:Persistent memory hash changed
2480512_2025-01-15T03:18:40.660Z:INFO:taskWebServer.c:240:WebServer state SETUP -> AVAILABLE
2484480_2025-01-15T03:18:43.390Z:WARNING:taskWebServer.c:385:WebServer stopped
2484352_2025-01-15T03:18:43.339Z:INFO:taskTCPIP.c:675: DNS2    : 0.0.0.0
2484224_2025-01-15T03:18:43.332Z:INFO:taskTCPIP.c:674: DNS1    : 192.168.86.32
2484096_2025-01-15T03:18:43.324Z:INFO:taskTCPIP.c:673: Gateway : 192.168.20.1
2483968_2025-01-15T03:18:43.316Z:INFO:taskTCPIP.c:672: Netmask : 255.255.255.0
2483840_2025-01-15T03:18:43.304Z:INFO:taskTCPIP.c:671: IP      : 192.168.20.70
2483712_2025-01-15T03:18:43.273Z:INFO:taskTCPIP.c:662:Network interface is up
2483584_2025-01-15T03:18:43.238Z:INFO:taskTCPIP.c:633: IP address assigned by DHCP
2483456_2025-01-15T03:18:43.210Z:INFO:taskTCPIP.c:708:Network interface is down
2483328_2025-01-15T03:18:42.722Z:INFO:taskNFCreader.c:131:Port #0 reader model: None
2483200_2025-01-15T03:18:42.683Z:INFO:taskNFCreader.c:113:Port #0 version failed
2483072_2025-01-15T03:18:42.667Z:INFO:taskMaster.c:1537:Socket #1: no open transaction
2482944_2025-01-15T03:18:42.062Z:INFO:taskMain.c:1410:Socket #1: main state: AVAILABLE, CP: 11.8/1.2, no tag
2482816_2025-01-15T03:18:41.976Z:INFO:modem.c:1147:Reset delay 2s
2482688_2025-01-15T03:18:41.960Z:INFO:modem.c:985:Modem state InitHw->InitModem
2482560_2025-01-15T03:18:41.828Z:INFO:taskMain.c:6602:Socket #1: PWM DC 20.0% (12.0 A)
2486528_2025-01-15T03:18:43.917Z:INFO:comFaults.c:480:Reset fault status
2486400_2025-01-15T03:18:43.910Z:INFO:station.c:101:station external max - new value: 99.9A
2486272_2025-01-15T03:18:43.898Z:USER:taskMaster.c:5973:[36mSocket #1: external current limit 16.0 A[37m
2486144_2025-01-15T03:18:43.890Z:INFO:taskMaster.c:5949:[36mSocket #1: no schedule[37m
2486016_2025-01-15T03:18:43.882Z:INFO:taskCANopen.c:1826:Updated object 0x207c,  18 bytes
2485888_2025-01-15T03:18:43.875Z:INFO:taskMaster.c:4509:Socket #1: state led   : AVAILABLE
2485760_2025-01-15T03:18:43.863Z:INFO:taskMaster.c:4502:Socket #1: state Mode-3: STATE_A
2485632_2025-01-15T03:18:43.851Z:INFO:taskMaster.c:4495:Socket #1: state power : POWER_MAIN_OFF_BYPASS_OFF
2485504_2025-01-15T03:18:43.835Z:INFO:taskCANopen.c:1826:Updated object 0x207b,  18 bytes
2485376_2025-01-15T03:18:43.796Z:INFO:websockets.c:2202:WS timeout: 10000 ms
2485248_2025-01-15T03:18:43.746Z:INFO:websockets.c:445:Connected to Socket ws.evc-net.com:80
2485120_2025-01-15T03:18:43.718Z:INFO:taskCANopen.c:1124:Persistent memory hash changed
2484992_2025-01-15T03:18:43.632Z:INFO:taskWebServer.c:240:WebServer state SETUP -> AVAILABLE
2484864_2025-01-15T03:18:43.601Z:USER:taskWebServer.c:368:WebServer started on port 443
2484736_2025-01-15T03:18:43.554Z:INFO:taskWebServer.c:240:WebServer state WAIT_FOR_NETWORK -> SETUP
2484608_2025-01-15T03:18:43.417Z:INFO:taskWebServer.c:240:WebServer state STOPPING -> WAIT_FOR_NETWORK
2488576_2025-01-15T03:20:18.007Z:INFO:taskOCPP.c:706:Correct timestamps by 88 s.
2488448_2025-01-15T03:20:18.000Z:SEC:taskTime.c:603:Time changed
2488320_2025-01-15T03:18:49.039Z:COM:ocpp_rpc.c:1135:600}]
2488192_2025-01-15T03:18:49.039Z:COM:ocpp_rpc.c:1135:<- [3,"1",{"status":"Accepted","currentTime":"2025-01-15T03:20:18Z","interval":3
2488064_2025-01-15T03:18:48.988Z:COM:ocpp_rpc.c:681:E0408493","firmwareVersion":"7.0.5-4328"}]
2487936_2025-01-15T03:18:48.988Z:COM:ocpp_rpc.c:681:"NG910-60027","chargePointSerialNumber":"ACE0408493","chargeBoxSerialNumber":"AC
2487808_2025-01-15T03:18:48.988Z:COM:ocpp_rpc.c:681:-> [2,"1","BootNotification",{"chargePointVendor":"Alfen BV","chargePointModel":
2487680_2025-01-15T03:18:45.671Z:INFO:modem.c:2376:Check PIN 
2487552_2025-01-15T03:18:45.171Z:INFO:modem.c:2976:Set type of logging 
2487424_2025-01-15T03:18:45.000Z:INFO:modem.c:2828:Set flow control (on)
2487296_2025-01-15T03:18:44.960Z:INFO:modem.c:2936:Check if modem responds
2487168_2025-01-15T03:18:43.972Z:USER:taskOCPP.c:464:Back office connection available
2487040_2025-01-15T03:18:43.964Z:INFO:taskCANopen.c:1826:Updated object 0x207e,  18 bytes
2486912_2025-01-15T03:18:43.957Z:INFO:websockets.c:813:WebSocket upgrade successful
2486784_2025-01-15T03:18:43.937Z:INFO:taskNFCreader.c:555:Port #0 switch NFC power on
2486656_2025-01-15T03:18:43.925Z:INFO:taskCANopen.c:1826:Updated object 0x207d,  18 bytes
2490624_2025-01-15T03:20:28.050Z:WARNING:taskNFCreader.c:305:NFC Port #0 initialisation warning (1)
2490496_2025-01-15T03:20:28.027Z:INFO:taskNFCreader.c:113:Port #0 version failed
2490368_2025-01-15T03:20:24.906Z:INFO:modem.c:3137:Get other info
2490240_2025-01-15T03:20:23.769Z:INFO:modem.c:2480:Enable registration on network
2490112_2025-01-15T03:20:23.722Z:INFO:modem.c:3124:Test registration 
2489984_2025-01-15T03:20:23.632Z:INFO:modem.c:2376:Check PIN 
2489856_2025-01-15T03:20:22.886Z:INFO:comFaults.c:1072:#phases: socket #1 ''->'L1L2L3'
2489728_2025-01-15T03:20:22.113Z:INFO:taskMain.c:6602:Socket #1: PWM DC 26.6% (16.0 A)
2489600_2025-01-15T03:20:21.894Z:INFO:taskMain.c:6191: Station-MaxCurrent, Cable, Simplified-Mode3, ChargingProfile, Start
2489472_2025-01-15T03:20:21.894Z:INFO:taskMain.c:6191:Socket #1: Active current 12.0->16.0 due to current limit: Connector-MaxCurrent,
2489344_2025-01-15T03:20:21.019Z:INFO:taskNFCreader.c:555:Port #0 switch NFC power on
2489216_2025-01-15T03:20:19.882Z:INFO:taskNFCreader.c:113:Port #0 version failed
2489088_2025-01-15T03:20:19.246Z:INFO:modem.c:2674:Set APN 
2488960_2025-01-15T03:20:19.199Z:INFO:modem.c:2376:Check PIN 
2488832_2025-01-15T03:20:18.964Z:INFO:taskCANopen.c:1826:Updated object 0x21b3,   8 bytes
2488704_2025-01-15T03:20:18.699Z:INFO:taskCANopen.c:1124:Persistent memory hash changed
2492672_2025-01-15T03:20:29.683Z:INFO:modem.c:3173:Modem supports 4G  : yes
2492544_2025-01-15T03:20:29.656Z:INFO:modem.c:3172:Modem supports 3G  : no
2492416_2025-01-15T03:20:29.632Z:INFO:modem.c:3171:Modem supports 2G  : yes
2492288_2025-01-15T03:20:29.601Z:INFO:modem.c:3170:SIM ICCID          : 8931081621119356296F
2492160_2025-01-15T03:20:29.574Z:INFO:modem.c:3169:SIM IMSI           : 204080820086098
2492032_2025-01-15T03:20:29.546Z:INFO:modem.c:3168:Modem IMEI         : 869084066930854
2491904_2025-01-15T03:20:29.515Z:INFO:modem.c:3167:Modem revision     : BG95M3LAR02A03_01.012.01.012
2491776_2025-01-15T03:20:29.492Z:INFO:modem.c:3166:Modem module       : BG95-M3
2491648_2025-01-15T03:20:29.468Z:INFO:modem.c:3165:Manufacturer       : Quectel
2491520_2025-01-15T03:20:29.441Z:INFO:modem.c:3164:Operator           : 0,0,"Proximus",8
2491392_2025-01-15T03:20:29.417Z:INFO:modem.c:3163:Registration status: Roaming
2491264_2025-01-15T03:20:29.390Z:INFO:modem.c:3162:Registration mode  : Enabled
2491136_2025-01-15T03:20:29.367Z:INFO:modem.c:3161:Radio Access Tech  : 4G
2491008_2025-01-15T03:20:29.335Z:INFO:modem.c:3155:Signal strength    : -79 dBm
2490880_2025-01-15T03:20:28.886Z:ERROR:comFaults.c:359:Unable to communicate with reader [109]
2490752_2025-01-15T03:20:28.332Z:ERROR:taskNFCreader.c:384:No NFC reader detected, switched off power on port #0.
2494720_2025-01-15T03:21:11.367Z:INFO:taskWebServer.c:240:WebServer state AVAILABLE -> BUSY
2494592_2025-01-15T03:20:38.632Z:INFO:modem.c:985:Modem state Stopping->Idle
2494464_2025-01-15T03:20:33.859Z:COM:ocpp_rpc.c:1135:<- [3,"4",{}]
2494336_2025-01-15T03:20:33.777Z:COM:ocpp_rpc.c:681:"}]
2494208_2025-01-15T03:20:33.777Z:COM:ocpp_rpc.c:681:o":"Unable to communicate with reader","status":"Faulted","vendorErrorCode":"109
2494080_2025-01-15T03:20:33.777Z:COM:ocpp_rpc.c:681:-> [2,"4","StatusNotification",{"connectorId":0,"errorCode":"ReaderFailure","inf
2493952_2025-01-15T03:20:33.769Z:COM:ocpp_rpc.c:1135:<- [3,"3",{}]
2493824_2025-01-15T03:20:33.695Z:COM:ocpp_rpc.c:681:Available"}]
2493696_2025-01-15T03:20:33.695Z:COM:ocpp_rpc.c:681:-> [2,"3","StatusNotification",{"connectorId":1,"errorCode":"NoError","status":"
2493568_2025-01-15T03:20:33.687Z:COM:ocpp_rpc.c:1135:<- [3,"2",{}]
2493440_2025-01-15T03:20:33.644Z:COM:ocpp_rpc.c:681:Available"}]
2493312_2025-01-15T03:20:33.644Z:COM:ocpp_rpc.c:681:-> [2,"2","StatusNotification",{"connectorId":0,"errorCode":"NoError","status":"
2493184_2025-01-15T03:20:29.839Z:INFO:modem.c:985:Modem state InitModem->Stopping
2493056_2025-01-15T03:20:29.812Z:INFO:modem.c:3193:Bandinfo           : EARFCN = 6300
2492928_2025-01-15T03:20:29.746Z:INFO:modem.c:3180:99,-7,-77,15,
2492800_2025-01-15T03:20:29.746Z:INFO:modem.c:3180:Cellinfo           : "CONNECT","eMTC","FDD",206,01,1464E03,341,6300,20,3,3,C2F,-
2496768_2025-01-15T03:21:26.882Z:WARNING:web_functionalit:45:Failed to parse property '8302_0'
2496640_2025-01-15T03:21:26.875Z:WARNING:web_functionalit:45:Failed to parse property '8301_0'
2496512_2025-01-15T03:21:26.863Z:WARNING:web_functionalit:45:Failed to parse property '8203_0'
2496384_2025-01-15T03:21:26.855Z:WARNING:web_functionalit:45:Failed to parse property '8202_0'
2496256_2025-01-15T03:21:26.847Z:WARNING:web_functionalit:45:Failed to parse property '8201_0'
2496128_2025-01-15T03:21:26.625Z:WARNING:web_functionalit:45:Failed to parse property '8006_0'
2496000_2025-01-15T03:21:26.605Z:WARNING:web_functionalit:45:Failed to parse property '3294_0'
2495872_2025-01-15T03:21:26.597Z:WARNING:web_functionalit:45:Failed to parse property '3293_0'
2495744_2025-01-15T03:21:25.992Z:WARNING:web_functionalit:45:Failed to parse property '2077_0'
2495616_2025-01-15T03:21:25.980Z:WARNING:web_functionalit:45:Failed to parse property '2068_2'
2495488_2025-01-15T03:21:25.972Z:WARNING:web_functionalit:45:Failed to parse property '2068_1'
2495360_2025-01-15T03:21:25.578Z:SEC:httpd_login.c:155:WebClient - connected (account: admin)
2495232_2025-01-15T03:21:25.285Z:INFO:taskWebServer.c:240:WebServer state AVAILABLE -> BUSY
2495104_2025-01-15T03:21:11.714Z:INFO:taskWebServer.c:240:WebServer state BUSY -> AVAILABLE
2494976_2025-01-15T03:21:11.593Z:INFO:taskWebClient.c:166:Removing previously connected client
2494848_2025-01-15T03:21:11.585Z:WARNING:taskWebClient.c:234:Client (fd=2) disconnected (r: -0x50)
2498816_2025-01-15T03:21:27.359Z:WARNING:web_functionalit:45:Failed to parse property '2188_0'
2498688_2025-01-15T03:21:27.179Z:WARNING:web_functionalit:45:Failed to parse property '8109_2'
2498560_2025-01-15T03:21:27.167Z:WARNING:web_functionalit:45:Failed to parse property '8109_1'
2498432_2025-01-15T03:21:27.156Z:WARNING:web_functionalit:45:Failed to parse property '810A_2'
2498304_2025-01-15T03:21:27.148Z:WARNING:web_functionalit:45:Failed to parse property '810A_1'
2498176_2025-01-15T03:21:27.140Z:WARNING:web_functionalit:45:Failed to parse property '8107_2'
2498048_2025-01-15T03:21:27.128Z:WARNING:web_functionalit:45:Failed to parse property '8107_1'
2497920_2025-01-15T03:21:27.121Z:WARNING:web_functionalit:45:Failed to parse property '8108_2'
2497792_2025-01-15T03:21:27.109Z:WARNING:web_functionalit:45:Failed to parse property '8108_1'
2497664_2025-01-15T03:21:27.101Z:WARNING:web_functionalit:45:Failed to parse property '8103_2'
2497536_2025-01-15T03:21:27.089Z:WARNING:web_functionalit:45:Failed to parse property '8103_1'
2497408_2025-01-15T03:21:27.082Z:WARNING:web_functionalit:45:Failed to parse property '8102_2'
2497280_2025-01-15T03:21:27.074Z:WARNING:web_functionalit:45:Failed to parse property '8102_1'
2497152_2025-01-15T03:21:27.062Z:WARNING:web_functionalit:45:Failed to parse property '8101_2'
2497024_2025-01-15T03:21:27.054Z:WARNING:web_functionalit:45:Failed to parse property '8101_1'
2496896_2025-01-15T03:21:27.046Z:WARNING:web_functionalit:45:Failed to parse property '8303_0'

Iemand met wat meer kennis over Alfen laadpalen die op basis hiervan weet wat er aan de hand is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricko1
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 11:12
@dotcom87 de log zegt dat er geen NFC reader gedetecteerd wordt. Ik zou zeggen een losse stekker of een defecte reader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dotcom87
Ricko1 schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 05:09:
@dotcom87 de log zegt dat er geen NFC reader gedetecteerd wordt. Ik zou zeggen een losse stekker of een defecte reader.
De stekker heb ik al gedubbelchecked (omdat er vorige week een installateur is langs gekomen voor de ethernet connectie te fixen en die had wat kabels los getrokken). Dan vrees ik dat het een defecte reader is. Duur grapje?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaRealRenzel

DaRealRenzel

Overtuigd Dipsomaan

dotcom87 schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 04:28:
Hey allemaal,

De issues met het scannen van de tag om een laadsessie te starten zijn helaas nog steeds niet opgelost hier. Hij doet gewoon helemaal niks wanneer ik deze probeer te scannen.

Ik heb een Single Pro die op dit moment op versie 7.0.5-4328 zit.

Iemand met wat meer kennis over Alfen laadpalen die op basis hiervan weet wat er aan de hand is?
Storing melden bij Alfen, waarschijnlijk NFC Board defect.

Je kan proberen te downgraden naar 6.6 of 6.3, of dat de NFC Reader het dan weer wel doet, dan is het wellicht een incompatibiliteit tussen jouw hardware en de nieuwste firmware (Driver issue).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dotcom87
DaRealRenzel schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 10:49:
[...]

Je kan proberen te downgraden naar 6.6 of 6.3, of dat de NFC Reader het dan weer wel doet, dan is het wellicht een incompatibiliteit tussen jouw hardware en de nieuwste firmware (Driver issue).
Ik zal vanavond idd de downgrade eens proberen doen :) Bedankt voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dotcom87
[...]

Ik heb een downgrade gedaan naar 6.6.2-4312 en dat lijkt precies te werken...

Kan iemand deze logs eens even bekijken om te kijken of daar iets raars mee is?

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
127
128
129
130
131
132
133
134
135
136
137
138
139
140
141
142
143
144
145
146
147
148
149
150
151
152
153
154
155
156
157
158
159
160
161
162
163
164
165
166
167
168
169
170
171
172
173
174
175
176
177
178
179
180
181
182
183
184
185
186
187
188
189
190
191
192
193
194
195
196
197
198
199
200
201
202
203
204
205
206
207
208
209
210
211
212
213
214
215
216
217
218
219
220
221
222
223
224
225
226
227
228
229
230
231
232
233
234
235
236
237
238
239
240
241
242
243
244
245
246
247
248
249
250
251
252
253
254
255
256
257
258
259
260
261
262
263
2296192_2025-01-15T14:48:06.589Z:INFO:web_functionali:154:Executing command: 'reboot'
2296064_2025-01-15T14:47:57.828Z:INFO:taskCANopen.c:1767:Updated object 0x21b3,   8 bytes
2295936_2025-01-15T14:47:57.800Z:INFO:taskCANopen.c:1767:Updated object 0x2187,   8 bytes
2295808_2025-01-15T14:47:57.527Z:INFO:taskCANopen.c:1065:Persistent memory hash changed
2295680_2025-01-15T14:47:57.000Z:SEC:web_functionalit:64:Changed '2187_00' from 1736952363000 => 1736952477000
2295552_2025-01-15T14:47:56.386Z:SEC:web_functionalit:64:Changed '2059_00' from 946684848326 => 1736952477718
2295424_2025-01-15T14:47:52.835Z:INFO:modem.c:985:Modem state Stopping->Idle
2299392_2025-01-15T14:48:21.066Z:INFO:application.c:483:Object ID:.....................ACE0408493
2299264_2025-01-15T14:48:21.054Z:INFO:application.c:482:Device ID:.....................004400234d31500620313035
2299136_2025-01-15T14:48:21.046Z:INFO:application.c:481:ST MCU ID......................20036419
2299008_2025-01-15T14:48:21.035Z:INFO:board_ng9xx.c:1560:Unregistered timeout getHardware
2298880_2025-01-15T14:48:20.527Z:INFO:board_ng9xx.c:5670:Socket 1: emergency relays check OK
2298752_2025-01-15T14:48:19.421Z:INFO:board_ng9xx.c:5253:Socket 1: No Cover motor installed
2298624_2025-01-15T14:48:18.214Z:ERROR:board_ng9xx.c:5257:Socket 1: Timeout while waiting for Lock motor
2298496_2025-01-15T14:48:14.808Z:WARNING:bspI2c.c:689:Device BMA456Q@0x0000 not available
2298368_2025-01-15T14:48:14.792Z:WARNING:bspI2c.c:670:I2C slave not responding #-3 BMA456Q@0x0000, attempting bus recovery
2298240_2025-01-15T14:48:14.773Z:WARNING:bspI2c.c:689:Device MMA8451@0x000d not available
2298112_2025-01-15T14:48:14.757Z:WARNING:bspI2c.c:670:I2C slave not responding #-3 MMA8451@0x000d, attempting bus recovery
2297984_2025-01-15T14:48:14.734Z:INFO:board_ng9xx.c:1533:Registered timeout getHardware
2297856_2025-01-15T14:48:14.726Z:INFO:application.c:329:System boot #72, cause Software reset
2297728_2025-01-15T14:48:14.718Z:USER:application.c:434:Using P1 port
2297600_2025-01-15T14:48:14.710Z:WARNING:bspI2c.c:689:Device AUXBOARD@0x0028 not available
2297472_2025-01-15T14:48:14.695Z:WARNING:bspI2c.c:670:I2C slave not responding #-3 AUXBOARD@0x0028, attempting bus recovery
2301440_2025-01-15T14:48:21.425Z:INFO:application.c:510:#1 Button input................not available
2301312_2025-01-15T14:48:21.414Z:INFO:application.c:509:#1 Auxiliary I/O...............not available
2301184_2025-01-15T14:48:21.406Z:INFO:application.c:508:#1 Cover motor.................not available
2301056_2025-01-15T14:48:21.394Z:INFO:application.c:507:#1 Socket motor................not available
2300928_2025-01-15T14:48:21.386Z:INFO:application.c:506:#1 Proximity Pin circuit.......available (100000 Ohms)
2300800_2025-01-15T14:48:21.375Z:INFO:application.c:505:#1 Control Pilot circuit.......available (0.2/-11.3 Volts)
2300672_2025-01-15T14:48:21.164Z:INFO:application.c:496:Ethernet PHY...................available
2300544_2025-01-15T14:48:21.152Z:INFO:application.c:495:Mobile network modem...........Quectel BG95-M3 (enabled)
2300416_2025-01-15T14:48:21.144Z:INFO:application.c:494:Real time clock................available
2300288_2025-01-15T14:48:21.136Z:INFO:application.c:493:Ambient light/proximity sensor.not available
2300160_2025-01-15T14:48:21.125Z:INFO:application.c:492:Accelerometer/tilt sensor......not available
2300032_2025-01-15T14:48:21.113Z:INFO:application.c:491:Temperature sensor.............available (5.9/65.2 °C)
2299904_2025-01-15T14:48:21.101Z:INFO:application.c:488:Flash EEPROM...................available: manuf. 0x00c2, id 0x2016 (8 MB)
2299776_2025-01-15T14:48:21.093Z:INFO:application.c:486:Configuration eeprom...........available
2299648_2025-01-15T14:48:21.082Z:INFO:application.c:485:MAC address eeprom.............not available
2299520_2025-01-15T14:48:21.074Z:INFO:application.c:484:#Sockets.......................1
2303488_2025-01-15T14:48:21.597Z:INFO:db_common.c:147:Initializing all databases..
2303360_2025-01-15T14:48:21.582Z:INFO:application.c:563:Operational time ..............0D 18H
2303232_2025-01-15T14:48:21.574Z:INFO:application.c:545:Powerboard relay type..........LATCHING_REVERSED
2303104_2025-01-15T14:48:21.566Z:INFO:application.c:544:Controllerboard revision/assy..B9
2302976_2025-01-15T14:48:21.554Z:INFO:application.c:543:Powerboard revision/assy.......FUNKNOWN (32.0A)
2302848_2025-01-15T14:48:21.546Z:INFO:application.c:537:PWM Buzzer.....................not available
2302720_2025-01-15T14:48:21.535Z:INFO:application.c:536:Display user interface.........available
2302592_2025-01-15T14:48:21.527Z:INFO:application.c:535:Energy meter ModBus interface..available
2302464_2025-01-15T14:48:21.515Z:INFO:application.c:534:Smart meter external Modbus....not available
2302336_2025-01-15T14:48:21.507Z:WARNING:bspI2c.c:689:Device AUXBOARD@0x0028 not available
2302208_2025-01-15T14:48:21.492Z:WARNING:bspI2c.c:670:I2C slave not responding #-3 AUXBOARD@0x0028, attempting bus recovery
2302080_2025-01-15T14:48:21.472Z:INFO:application.c:533:Smart meter Suspend input......not available
2301952_2025-01-15T14:48:21.460Z:INFO:application.c:532:Smart meter P1 port interface..available
2301824_2025-01-15T14:48:21.453Z:INFO:application.c:531:-12V power supply..............available
2301696_2025-01-15T14:48:21.445Z:INFO:application.c:512:#1 Emergency relays............available
2301568_2025-01-15T14:48:21.433Z:INFO:application.c:511:#1 NFC reader..................available
2305536_2025-01-15T14:48:23.312Z:USER:taskMaster.c:961:ocpp1.6 Smart Charging Mode
2305408_2025-01-15T14:48:23.300Z:INFO:board_ng9xx.c:1533:Registered timeout NUVVE
2305280_2025-01-15T14:48:23.292Z:INFO:board_ng9xx.c:1533:Registered timeout NUVVE
2305152_2025-01-15T14:48:23.281Z:INFO:taskMain.c:598:Socket #1: startup delay 5 s
2305024_2025-01-15T14:48:23.273Z:INFO:taskMain.c:593:Socket #1: SocketType Fixed Cable
2304896_2025-01-15T14:48:23.261Z:INFO:taskMain.c:591:Socket #1: Authorisation method COM unit via CAN
2304768_2025-01-15T14:48:23.250Z:INFO:featureKeys.c:75:Unlocked Features: Active-SC,RFID-reader,Pers.display,4G (80011104)
2304640_2025-01-15T14:48:23.214Z:INFO:board_ng9xx.c:1533:Registered timeout BootNotification
2304512_2025-01-15T14:48:23.207Z:USER:ocpp.c:187:Init OCPP for ocpp1.6
2304384_2025-01-15T14:48:23.191Z:INFO:db_base.c:1325:Initialized Domain db (firstItem=0x00000000, lastItem=0x00000020)
2304256_2025-01-15T14:48:23.183Z:INFO:db_chargingprofi:19:Max 45 charging profiles of 100 periods
2304128_2025-01-15T14:48:23.175Z:INFO:db_chargingprofi:75:Defragmented (#0/0, 1ms)
2304000_2025-01-15T14:48:23.164Z:INFO:db_base.c:1325:Initialized ChargingProfile db (firstItem=0x00000000, lastItem=0x00000000)
2303872_2025-01-15T14:48:23.148Z:INFO:db_base.c:1325:Initialized WhiteList db (firstItem=0x00000000, lastItem=0x00000041)
2303744_2025-01-15T14:48:23.136Z:INFO:db_base.c:1325:Initialized LocalList db (firstItem=0x00000000, lastItem=0x00000000)
2303616_2025-01-15T14:48:23.121Z:INFO:db_base.c:1325:Initialized Transaction db (firstItem=0x00000000, lastItem=0x0007be3c)
2307584_2025-01-15T14:48:23.972Z:INFO:taskLeds.c:338:Brightness set to 100%
2307456_2025-01-15T14:48:23.964Z:INFO:scn.c:687:SCN: Feature locked! [Off]
2307328_2025-01-15T14:48:23.957Z:INFO:scn.c:686:Loadbalancing: Feature enabled
2307200_2025-01-15T14:48:23.949Z:INFO:taskMain.c:6634:Socket #1: PWM DC 10.0% (6.0 A)
2307072_2025-01-15T14:48:23.941Z:INFO:taskMain.c:6628:Socket #1: PP 34464 Ohm (16 A)
2306944_2025-01-15T14:48:23.933Z:INFO:station.c:188:[36mActive station current set to 16.0A max[37m
2306816_2025-01-15T14:48:23.925Z:INFO:taskMain.c:6409:Socket #1: DSC initialised
2306688_2025-01-15T14:48:23.914Z:INFO:bspEthernet.c:217:MACAddress: [26:60:44:6d:16:33]
2306560_2025-01-15T14:48:23.910Z:USER:bspEthernet.c:238:ETH PHY OK
2306432_2025-01-15T14:48:23.898Z:INFO:taskMain.c:1324:HFContactorSwitchTime   : 60
2306304_2025-01-15T14:48:23.890Z:INFO:taskMain.c:1323:contactorstabletime     : 50
2306176_2025-01-15T14:48:23.882Z:INFO:taskMain.c:1322:charging_triac_keeptime : 50
2306048_2025-01-15T14:48:23.875Z:INFO:taskMain.c:1321:charging_triac_starttime: 1500
2305920_2025-01-15T14:48:23.863Z:INFO:bspEthernet.c:165:Ethernet PHY LAN8710@0x00
2305792_2025-01-15T14:48:23.816Z:INFO:spi_display.c:287:Ready Initialise display settings
2305664_2025-01-15T14:48:23.804Z:INFO:spi_display.c:223:Initialise display settings
2309632_2025-01-15T14:48:24.699Z:INFO:disp_memoryManag:40:Now using customer logo
2309504_2025-01-15T14:48:24.257Z:USER:application.c:679:Initialisation done
2309376_2025-01-15T14:48:24.250Z:INFO:taskTCPIP.c:541:Network Cable is unplugged
2309248_2025-01-15T14:48:24.234Z:INFO:taskLeds.c:226:LED UI initialized OK
2309120_2025-01-15T14:48:24.207Z:USER:taskModbus.c:732:Socket_1 Meter(1): meter type DZG_REALLIN found
2308992_2025-01-15T14:48:24.167Z:INFO:taskModbus.c:3875:Address #1: modbus meter meterNumber : 22260685
2308864_2025-01-15T14:48:24.140Z:INFO:taskModbus.c:3874:Address #1: modbus meter revision    : V1.03
2308736_2025-01-15T14:48:24.128Z:INFO:taskTCPIP.c:533:Network Cable is now connected
2308608_2025-01-15T14:48:24.105Z:ERROR:bspEthernet.c:353:Link lost during autonegotiate transaction
2308480_2025-01-15T14:48:24.078Z:INFO:taskModbus.c:3873:Address #1: modbus meter model       : D3001     
2308352_2025-01-15T14:48:24.062Z:INFO:taskModbus.c:3872:Address #1: modbus meter vendor      : ALF       
2308224_2025-01-15T14:48:24.046Z:INFO:comConnect.c:279:Connectivity state: STARTUP
2308096_2025-01-15T14:48:24.027Z:INFO:modem.c:985:Modem state Idle->InitHw
2307968_2025-01-15T14:48:24.007Z:USER:taskP1Meter.c:411:Start P1 Meter
2307840_2025-01-15T14:48:23.992Z:USER:taskMaster.c:1235:Node #1, version 6.6.2-4312
2307712_2025-01-15T14:48:23.980Z:WARNING:scn_communicatio:84:SCN: Not enough sockets for an SCN!
2311680_2025-01-15T14:48:28.910Z:INFO:comConnect.c:279:Connectivity state: INITIALISING
2311552_2025-01-15T14:48:28.902Z:INFO:comConnect.c:587:connection attempt 1/3
2311424_2025-01-15T14:48:28.886Z:INFO:comConnect.c:988:Connecting wired to: ws://ws.evc-net.com/ACE0408493, prio #1
2311296_2025-01-15T14:48:25.808Z:INFO:taskTCPIP.c:533:Network Cable is now connected
2311168_2025-01-15T14:48:25.796Z:USER:bspEthernet.c:342:Mode: 100Mb/s full duplex
2311040_2025-01-15T14:48:25.054Z:INFO:taskCANopen.c:1767:Updated object 0x2057,  51 bytes
2310912_2025-01-15T14:48:25.042Z:INFO:spi_display.c:287:Ready Initialise display settings
2310784_2025-01-15T14:48:25.035Z:INFO:taskP1Meter.c:318:Init P1 meter
2310656_2025-01-15T14:48:25.023Z:INFO:taskCANopen.c:1767:Updated object 0x2056,   4 bytes
2310528_2025-01-15T14:48:25.015Z:INFO:spi_display.c:223:Initialise display settings
2310400_2025-01-15T14:48:24.992Z:INFO:taskCANopen.c:2000:CanOpen EEPROM cache size: 288, got 288 objects <288,0>
2310272_2025-01-15T14:48:24.953Z:INFO:taskMain.c:1433:Socket #1: main state: BOOTING, CP: 0.0/0.0, no tag
2310144_2025-01-15T14:48:24.890Z:INFO:taskCANopen.c:1070:Persistent memory not cached
2310016_2025-01-15T14:48:24.882Z:INFO:taskCANopen.c:1065:Persistent memory hash changed
2309888_2025-01-15T14:48:24.867Z:INFO:taskNFCreader.c:555:Port #0 switch NFC power on
2309760_2025-01-15T14:48:24.789Z:USER:taskModbus.c:909:Socket_1 Meter(1): first meter update, Multiple phase installation
2313728_2025-01-15T14:48:29.992Z:USER:taskWebServer.c:368:WebServer started on port 443
2313600_2025-01-15T14:48:29.972Z:INFO:taskCANopen.c:1767:Updated object 0x207b,  18 bytes
2313472_2025-01-15T14:48:29.953Z:INFO:taskWebServer.c:240:WebServer state WAIT_FOR_NETWORK -> SETUP
2313344_2025-01-15T14:48:29.902Z:INFO:taskCANopen.c:1065:Persistent memory hash changed
2313216_2025-01-15T14:48:29.878Z:USER:comConnect.c:365:wired connect
2313088_2025-01-15T14:48:29.871Z:INFO:taskTCPIP.c:675: DNS2    : 0.0.0.0
2312960_2025-01-15T14:48:29.863Z:INFO:taskTCPIP.c:674: DNS1    : 8.8.4.4
2312832_2025-01-15T14:48:29.855Z:INFO:taskTCPIP.c:673: Gateway : 0.0.0.0
2312704_2025-01-15T14:48:29.847Z:INFO:taskTCPIP.c:672: Netmask : 255.255.0.0
2312576_2025-01-15T14:48:29.839Z:INFO:taskTCPIP.c:671: IP      : 169.254.1.10
2312448_2025-01-15T14:48:29.832Z:INFO:taskTCPIP.c:662:Network interface is up
2312320_2025-01-15T14:48:29.824Z:INFO:taskTCPIP.c:637: IP address assigned by AUTO IP
2312192_2025-01-15T14:48:29.046Z:INFO:taskNFCreader.c:130:Port #0 reader model: Giro-e
2312064_2025-01-15T14:48:29.035Z:INFO:taskNFCreader.c:129:Port #0 ICU NFC reader BL3 v3.0, 1 LEDs
2311936_2025-01-15T14:48:28.929Z:INFO:comConnect.c:279:Connectivity state: WIRED
2311808_2025-01-15T14:48:28.921Z:INFO:taskNFCreader.c:113:Port #0 version response: "ICU NFC 217L (v3) v3.0-520"
2315776_2025-01-15T14:48:32.457Z:INFO:taskTCPIP.c:633: IP address assigned by DHCP
2315648_2025-01-15T14:48:32.433Z:INFO:taskTCPIP.c:708:Network interface is down
2315520_2025-01-15T14:48:31.761Z:INFO:taskMaster.c:1495:Socket #1: no open transaction
2315392_2025-01-15T14:48:31.226Z:INFO:taskMain.c:1433:Socket #1: main state: AVAILABLE, CP: 11.7/1.2, no tag
2315264_2025-01-15T14:48:31.210Z:INFO:modem.c:1147:Reset delay 2s
2315136_2025-01-15T14:48:31.195Z:INFO:modem.c:985:Modem state InitHw->InitModem
2315008_2025-01-15T14:48:31.019Z:INFO:taskMain.c:6623:Socket #1: CPlow 11.7 V
2314880_2025-01-15T14:48:31.011Z:INFO:taskMain.c:6618:Socket #1: CPhigh 11.7 V
2314752_2025-01-15T14:48:30.105Z:USER:taskMaster.c:1072:1 NFC readers found
2314624_2025-01-15T14:48:30.097Z:INFO:taskMain.c:1685:Socket #1: recovered AVAILABLE
2314496_2025-01-15T14:48:30.085Z:INFO:updatefirmware.c:50:BL FWU_STATUS_INACTIVE -> int IDLE
2314368_2025-01-15T14:48:30.078Z:INFO:taskMaster.c:1052:Socket #1 has a Modbus meter
2314240_2025-01-15T14:48:30.066Z:INFO:taskCANopen.c:1767:Updated object 0x207e,  18 bytes
2314112_2025-01-15T14:48:30.039Z:INFO:taskCANopen.c:1767:Updated object 0x207d,  18 bytes
2313984_2025-01-15T14:48:30.007Z:INFO:taskCANopen.c:1767:Updated object 0x207c,  18 bytes
2313856_2025-01-15T14:48:30.000Z:INFO:taskWebServer.c:240:WebServer state SETUP -> AVAILABLE
2317824_2025-01-15T14:48:32.972Z:INFO:taskMain.c:6223:Socket #1: Active current 0.0->11.0 due to current limit: Active-LoadBalancing
2317696_2025-01-15T14:48:32.960Z:INFO:taskMaster.c:4374:Socket #1: state main  : AVAILABLE
2317568_2025-01-15T14:48:32.949Z:INFO:active_lb.c:308:SMt:(4.5 2.0 0.5)A Free:(27.5 30.0 31.5)A ALB:(0.0 0.0 0.0)A
2317440_2025-01-15T14:48:32.941Z:INFO:smartMeter.c:80:Set phases: (L1, L2, L3)->(L1, L2, L3)
2317312_2025-01-15T14:48:32.921Z:INFO:taskCANopen.c:1065:Persistent memory hash changed
2317184_2025-01-15T14:48:32.875Z:INFO:taskWebServer.c:240:WebServer state SETUP -> AVAILABLE
2317056_2025-01-15T14:48:32.843Z:USER:taskWebServer.c:368:WebServer started on port 443
2316928_2025-01-15T14:48:32.800Z:INFO:taskWebServer.c:240:WebServer state WAIT_FOR_NETWORK -> SETUP
2316800_2025-01-15T14:48:32.628Z:INFO:taskWebServer.c:240:WebServer state STOPPING -> WAIT_FOR_NETWORK
2316672_2025-01-15T14:48:32.585Z:WARNING:taskWebServer.c:385:WebServer stopped
2316544_2025-01-15T14:48:32.539Z:INFO:taskTCPIP.c:675: DNS2    : 0.0.0.0
2316416_2025-01-15T14:48:32.531Z:INFO:taskTCPIP.c:674: DNS1    : 192.168.86.32
2316288_2025-01-15T14:48:32.523Z:INFO:taskTCPIP.c:673: Gateway : 192.168.20.1
2316160_2025-01-15T14:48:32.503Z:INFO:taskTCPIP.c:672: Netmask : 255.255.255.0
2316032_2025-01-15T14:48:32.492Z:INFO:taskTCPIP.c:671: IP      : 192.168.20.70
2315904_2025-01-15T14:48:32.472Z:INFO:taskTCPIP.c:662:Network interface is up
2319872_2025-01-15T14:48:33.179Z:INFO:websockets.c:813:WebSocket upgrade successful
2319744_2025-01-15T14:48:33.128Z:INFO:taskCANopen.c:1767:Updated object 0x207e,  18 bytes
2319616_2025-01-15T14:48:33.101Z:INFO:taskCANopen.c:1767:Updated object 0x207d,  18 bytes
2319488_2025-01-15T14:48:33.093Z:INFO:websockets.c:2202:WS timeout: 10000 ms
2319360_2025-01-15T14:48:33.082Z:INFO:websockets.c:445:Connected to Socket ws.evc-net.com:80
2319232_2025-01-15T14:48:33.074Z:USER:taskMaster.c:1265:NFC version: ICU NFC 217L (v3) v3.0-520
2319104_2025-01-15T14:48:33.062Z:INFO:taskCANopen.c:1767:Updated object 0x207c,  18 bytes
2318976_2025-01-15T14:48:33.054Z:INFO:comFaults.c:476:Reset fault status
2318848_2025-01-15T14:48:33.046Z:INFO:station.c:101:station external max - new value: 99.9A
2318720_2025-01-15T14:48:33.035Z:USER:taskMaster.c:5866:[36mSocket #1: external current limit 16.0 A[37m
2318592_2025-01-15T14:48:33.027Z:INFO:taskMaster.c:5842:[36mSocket #1: no schedule[37m
2318464_2025-01-15T14:48:33.019Z:INFO:taskCANopen.c:1767:Updated object 0x207b,  18 bytes
2318336_2025-01-15T14:48:33.011Z:INFO:taskMaster.c:4400:Socket #1: state led   : AVAILABLE
2318208_2025-01-15T14:48:33.003Z:INFO:taskMaster.c:4393:Socket #1: state Mode-3: STATE_A
2318080_2025-01-15T14:48:32.992Z:INFO:taskMaster.c:4386:Socket #1: state power : POWER_MAIN_OFF_BYPASS_OFF
2317952_2025-01-15T14:48:32.984Z:INFO:taskMain.c:6593:Socket #1: active tag cleared
2321920_2025-01-15T14:48:39.402Z:INFO:modem.c:2674:Set APN 
2321792_2025-01-15T14:48:39.355Z:INFO:modem.c:2376:Check PIN 
2321664_2025-01-15T14:48:38.261Z:COM:ocpp_rpc.c:1135:600}]
2321536_2025-01-15T14:48:38.261Z:COM:ocpp_rpc.c:1135:<- [3,"1",{"status":"Accepted","currentTime":"2025-01-15T14:48:38Z","interval":3
2321408_2025-01-15T14:48:38.210Z:COM:ocpp_rpc.c:681:E0408493","firmwareVersion":"6.6.2-4312"}]
2321280_2025-01-15T14:48:38.210Z:COM:ocpp_rpc.c:681:"NG910-60027","chargePointSerialNumber":"ACE0408493","chargeBoxSerialNumber":"AC
2321152_2025-01-15T14:48:38.210Z:COM:ocpp_rpc.c:681:-> [2,"1","BootNotification",{"chargePointVendor":"Alfen BV","chargePointModel":
2321024_2025-01-15T14:48:36.976Z:SEC:httpd_login.c:155:WebClient - connected (account: admin)
2320896_2025-01-15T14:48:36.582Z:SEC:httpd_login.c:155:WebClient - connected (account: admin)
2320768_2025-01-15T14:48:36.195Z:INFO:taskWebServer.c:240:WebServer state AVAILABLE -> BUSY
2320640_2025-01-15T14:48:34.910Z:INFO:modem.c:2376:Check PIN 
2320512_2025-01-15T14:48:34.410Z:INFO:modem.c:2976:Set type of logging 
2320384_2025-01-15T14:48:34.238Z:INFO:modem.c:2828:Set flow control (on)
2320256_2025-01-15T14:48:34.199Z:INFO:modem.c:2936:Check if modem responds
2320128_2025-01-15T14:48:33.242Z:INFO:taskMain.c:6634:Socket #1: PWM DC 18.3% (11.0 A)
2320000_2025-01-15T14:48:33.199Z:USER:taskOCPP.c:464:Back office connection available
2323968_2025-01-15T14:48:49.664Z:INFO:modem.c:3167:Modem revision     : BG95M3LAR02A03_01.012.01.012
2323840_2025-01-15T14:48:49.640Z:INFO:modem.c:3166:Modem module       : BG95-M3
2323712_2025-01-15T14:48:49.613Z:INFO:modem.c:3165:Manufacturer       : Quectel
2323584_2025-01-15T14:48:49.570Z:INFO:modem.c:3164:Operator           : 0,0,"Proximus",8
2323456_2025-01-15T14:48:49.546Z:INFO:modem.c:3163:Registration status: Roaming
2323328_2025-01-15T14:48:49.523Z:INFO:modem.c:3162:Registration mode  : Enabled
2323200_2025-01-15T14:48:49.503Z:INFO:modem.c:3161:Radio Access Tech  : 4G
2323072_2025-01-15T14:48:49.496Z:INFO:modem.c:3155:Signal strength    : -73 dBm
2322944_2025-01-15T14:48:45.363Z:INFO:taskMain.c:6634:Socket #1: PWM DC 26.6% (16.0 A)
2322816_2025-01-15T14:48:44.980Z:INFO:taskMain.c:6223: Station-MaxCurrent, Cable, Simplified-Mode3, ChargingProfile, Start
2322688_2025-01-15T14:48:44.980Z:INFO:taskMain.c:6223:Socket #1: Active current 11.0->16.0 due to current limit: Connector-MaxCurrent,
2322560_2025-01-15T14:48:44.527Z:INFO:modem.c:3137:Get other info
2322432_2025-01-15T14:48:43.933Z:INFO:modem.c:2480:Enable registration on network
2322304_2025-01-15T14:48:43.886Z:INFO:modem.c:3124:Test registration 
2322176_2025-01-15T14:48:43.792Z:INFO:modem.c:2376:Check PIN 
2322048_2025-01-15T14:48:43.074Z:INFO:comFaults.c:1046:#phases: socket #1 ''->'L1L2L3'
2326016_2025-01-15T14:48:53.828Z:WARNING:db_transaction.c:95:Unexpected record version 3
2325888_2025-01-15T14:48:53.820Z:WARNING:db_transaction.c:95:Unexpected record version 3
2325760_2025-01-15T14:48:53.812Z:WARNING:db_transaction.c:95:Unexpected record version 3
2325632_2025-01-15T14:48:53.800Z:WARNING:db_transaction.c:95:Unexpected record version 3
2325504_2025-01-15T14:48:53.792Z:WARNING:db_transaction.c:95:Unexpected record version 3
2325376_2025-01-15T14:48:53.785Z:WARNING:db_transaction.c:95:Unexpected record version 3
2325248_2025-01-15T14:48:49.968Z:INFO:modem.c:985:Modem state InitModem->Stopping
2325120_2025-01-15T14:48:49.945Z:INFO:modem.c:3193:Bandinfo           : EARFCN = 6300
2324992_2025-01-15T14:48:49.890Z:INFO:modem.c:3180:95,-8,-71,19,
2324864_2025-01-15T14:48:49.890Z:INFO:modem.c:3180:Cellinfo           : "CONNECT","eMTC","FDD",206,01,1464E03,341,6300,20,3,3,C2F,-
2324736_2025-01-15T14:48:49.828Z:INFO:modem.c:3173:Modem supports 4G  : yes
2324608_2025-01-15T14:48:49.800Z:INFO:modem.c:3172:Modem supports 3G  : no
2324480_2025-01-15T14:48:49.777Z:INFO:modem.c:3171:Modem supports 2G  : yes
2324352_2025-01-15T14:48:49.750Z:INFO:modem.c:3170:SIM ICCID          : 8931081621119356296F
2324224_2025-01-15T14:48:49.726Z:INFO:modem.c:3169:SIM IMSI           : 204080820086098
2324096_2025-01-15T14:48:49.695Z:INFO:modem.c:3168:Modem IMEI         : 869084066930854
2328064_2025-01-15T14:48:53.988Z:WARNING:db_transaction.c:95:Unexpected record version 3
2327936_2025-01-15T14:48:53.980Z:WARNING:db_transaction.c:95:Unexpected record version 3
2327808_2025-01-15T14:48:53.972Z:WARNING:db_transaction.c:95:Unexpected record version 3
2327680_2025-01-15T14:48:53.960Z:WARNING:db_transaction.c:95:Unexpected record version 3
2327552_2025-01-15T14:48:53.953Z:WARNING:db_transaction.c:95:Unexpected record version 3
2327424_2025-01-15T14:48:53.945Z:WARNING:db_transaction.c:95:Unexpected record version 3
2327296_2025-01-15T14:48:53.937Z:WARNING:db_transaction.c:95:Unexpected record version 3
2327168_2025-01-15T14:48:53.925Z:WARNING:db_transaction.c:95:Unexpected record version 3
2327040_2025-01-15T14:48:53.917Z:WARNING:db_transaction.c:95:Unexpected record version 3
2326912_2025-01-15T14:48:53.906Z:WARNING:db_transaction.c:95:Unexpected record version 3
2326784_2025-01-15T14:48:53.898Z:WARNING:db_transaction.c:95:Unexpected record version 3
2326656_2025-01-15T14:48:53.890Z:WARNING:db_transaction.c:95:Unexpected record version 3
2326528_2025-01-15T14:48:53.882Z:WARNING:db_transaction.c:95:Unexpected record version 3
2326400_2025-01-15T14:48:53.855Z:WARNING:db_transaction.c:95:Unexpected record version 3
2326272_2025-01-15T14:48:53.847Z:WARNING:db_transaction.c:95:Unexpected record version 3
2326144_2025-01-15T14:48:53.839Z:WARNING:db_transaction.c:95:Unexpected record version 3
2330112_2025-01-15T14:48:59.058Z:INFO:modem.c:985:Modem state Stopping->Idle
2329984_2025-01-15T14:48:54.230Z:COM:ocpp_rpc.c:1135:<- [3,"3",{}]
2329856_2025-01-15T14:48:54.167Z:COM:ocpp_rpc.c:681:Available"}]
2329728_2025-01-15T14:48:54.167Z:COM:ocpp_rpc.c:681:-> [2,"3","StatusNotification",{"connectorId":1,"errorCode":"NoError","status":"
2329600_2025-01-15T14:48:54.160Z:COM:ocpp_rpc.c:1135:<- [3,"2",{}]
2329472_2025-01-15T14:48:54.101Z:COM:ocpp_rpc.c:681:Available"}]
2329344_2025-01-15T14:48:54.101Z:COM:ocpp_rpc.c:681:-> [2,"2","StatusNotification",{"connectorId":0,"errorCode":"NoError","status":"
2329216_2025-01-15T14:48:54.074Z:WARNING:db_transaction.c:95:Unexpected record version 3
2329088_2025-01-15T14:48:54.062Z:WARNING:db_transaction.c:95:Unexpected record version 3
2328960_2025-01-15T14:48:54.054Z:WARNING:db_transaction.c:95:Unexpected record version 3
2328832_2025-01-15T14:48:54.046Z:WARNING:db_transaction.c:95:Unexpected record version 3
2328704_2025-01-15T14:48:54.035Z:WARNING:db_transaction.c:95:Unexpected record version 3
2328576_2025-01-15T14:48:54.023Z:WARNING:db_transaction.c:95:Unexpected record version 3
2328448_2025-01-15T14:48:54.015Z:WARNING:db_transaction.c:95:Unexpected record version 3
2328320_2025-01-15T14:48:54.007Z:WARNING:db_transaction.c:95:Unexpected record version 3
2328192_2025-01-15T14:48:53.996Z:WARNING:db_transaction.c:95:Unexpected record version 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dotcom87
[...]

Dan heb ik toch nog even om te testen eens terug een upgrade gedaan naar 7.0.5-4328, dan zie ik dit in de logs:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
127
128
129
130
131
132
133
134
135
136
137
138
139
140
141
142
143
144
145
146
147
148
149
150
151
152
153
154
155
156
157
158
159
160
161
162
163
164
165
166
167
168
169
170
171
172
173
174
175
176
177
178
179
180
181
182
183
184
185
186
187
188
189
190
191
192
193
194
195
196
197
198
199
200
201
202
203
204
205
206
207
208
209
210
211
212
213
214
215
216
217
218
219
220
221
222
223
224
225
226
227
228
229
230
231
232
233
2202880_2025-01-15T15:15:59.031Z:INFO:web_functionali:155:Executing command: 'reboot'
2202752_2025-01-15T15:15:11.136Z:SEC:httpd_login.c:155:WebClient - connected (account: admin)
2202624_2025-01-15T15:15:10.714Z:INFO:taskWebServer.c:240:WebServer state AVAILABLE -> BUSY
2202496_2025-01-15T15:15:08.835Z:INFO:taskWebServer.c:240:WebServer state BUSY -> AVAILABLE
2202368_2025-01-15T15:15:08.808Z:INFO:taskWebClient.c:166:Removing previously connected client
2202240_2025-01-15T15:15:08.796Z:SEC:taskWebClient.c:448:Received unauthorized request, so removing client
2202112_2025-01-15T15:15:08.707Z:INFO:taskWebServer.c:240:WebServer state AVAILABLE -> BUSY
2201984_2025-01-15T15:11:54.062Z:INFO:modem.c:985:Modem state Stopping->Idle
2201856_2025-01-15T15:11:49.152Z:COM:ocpp_rpc.c:1135:<- [3,"3",{}]
2205824_2025-01-15T15:16:14.429Z:INFO:application.c:486:ST MCU ID......................20036419
2205696_2025-01-15T15:16:14.421Z:INFO:board_ng9xx.c:1558:Unregistered timeout getHardware
2205568_2025-01-15T15:16:13.914Z:INFO:board_ng9xx.c:5247:Socket 1: emergency relays check OK
2205440_2025-01-15T15:16:12.804Z:INFO:bspMotors.c:189:Socket 1: Timeout while waiting for Cover motor
2205312_2025-01-15T15:16:10.617Z:ERROR:bspMotors.c:189:Socket 1: Timeout while waiting for Socket motor
2205184_2025-01-15T15:16:07.226Z:WARNING:bspI2c.c:689:Device BMA456Q@0x0000 not available
2205056_2025-01-15T15:16:07.210Z:WARNING:bspI2c.c:670:I2C slave not responding #-3 BMA456Q@0x0000, attempting bus recovery
2204928_2025-01-15T15:16:07.191Z:WARNING:bspI2c.c:689:Device MMA8451@0x000d not available
2204800_2025-01-15T15:16:07.175Z:WARNING:bspI2c.c:670:I2C slave not responding #-3 MMA8451@0x000d, attempting bus recovery
2204672_2025-01-15T15:16:07.156Z:INFO:board_ng9xx.c:1531:Registered timeout getHardware
2204544_2025-01-15T15:16:07.148Z:INFO:application.c:334:System boot #76, cause Software reset
2204416_2025-01-15T15:16:07.140Z:USER:application.c:439:Using P1 port
2204288_2025-01-15T15:16:07.132Z:WARNING:bspI2c.c:689:Device AUXBOARD@0x0028 not available
2204160_2025-01-15T15:16:07.117Z:WARNING:bspI2c.c:670:I2C slave not responding #-3 AUXBOARD@0x0028, attempting bus recovery
2204032_2025-01-15T15:16:07.093Z:INFO:application.c:298:FLASH read protection 0xcc level 2 (permanent)
2203904_2025-01-15T15:16:07.078Z:USER:taskCANopen.c:237:Persistent configuration retrieved, 279 items
2207872_2025-01-15T15:16:14.789Z:INFO:application.c:513:#1 Cover motor.................not available
2207744_2025-01-15T15:16:14.781Z:INFO:application.c:512:#1 Socket motor................not available
2207616_2025-01-15T15:16:14.769Z:INFO:application.c:511:#1 Proximity Pin circuit.......available (100000 Ohms)
2207488_2025-01-15T15:16:14.757Z:INFO:application.c:510:#1 Control Pilot circuit.......available (0.2/-11.3 Volts)
2207360_2025-01-15T15:16:14.550Z:INFO:application.c:501:Ethernet PHY...................available
2207232_2025-01-15T15:16:14.539Z:INFO:application.c:500:Mobile network modem...........Quectel BG95-M3 (enabled)
2207104_2025-01-15T15:16:14.531Z:INFO:application.c:499:Real time clock................available
2206976_2025-01-15T15:16:14.519Z:INFO:application.c:498:Ambient light/proximity sensor.not available
2206848_2025-01-15T15:16:14.511Z:INFO:application.c:497:Accelerometer/tilt sensor......not available
2206720_2025-01-15T15:16:14.500Z:INFO:application.c:496:Temperature sensor.............available (5.9/65.2 °C)
2206592_2025-01-15T15:16:14.488Z:INFO:application.c:493:Flash EEPROM...................available: manuf. 0x00c2, id 0x2016 (8 MB)
2206464_2025-01-15T15:16:14.476Z:INFO:application.c:491:Configuration eeprom...........available
2206336_2025-01-15T15:16:14.468Z:INFO:application.c:490:MAC address eeprom.............not available
2206208_2025-01-15T15:16:14.460Z:INFO:application.c:489:#Sockets.......................1
2206080_2025-01-15T15:16:14.449Z:INFO:application.c:488:Object ID:.....................ACE0408493
2205952_2025-01-15T15:16:14.441Z:INFO:application.c:487:Device ID:.....................004400234d31500620313035
2209920_2025-01-15T15:16:14.957Z:INFO:application.c:550:Powerboard relay type..........LATCHING_REVERSED
2209792_2025-01-15T15:16:14.949Z:INFO:application.c:549:Controllerboard revision/assy..B9
2209664_2025-01-15T15:16:14.941Z:INFO:application.c:548:Powerboard revision/assy.......FUNKNOWN (32.0A)
2209536_2025-01-15T15:16:14.929Z:INFO:application.c:542:PWM Buzzer.....................not available
2209408_2025-01-15T15:16:14.921Z:INFO:application.c:541:Display user interface.........available
2209280_2025-01-15T15:16:14.910Z:INFO:application.c:540:Energy meter ModBus interface..available
2209152_2025-01-15T15:16:14.902Z:INFO:application.c:539:Smart meter external Modbus....not available
2209024_2025-01-15T15:16:14.894Z:WARNING:bspI2c.c:689:Device AUXBOARD@0x0028 not available
2208896_2025-01-15T15:16:14.878Z:WARNING:bspI2c.c:670:I2C slave not responding #-3 AUXBOARD@0x0028, attempting bus recovery
2208768_2025-01-15T15:16:14.855Z:INFO:application.c:538:Smart meter Suspend input......not available
2208640_2025-01-15T15:16:14.847Z:INFO:application.c:537:Smart meter P1 port interface..available
2208512_2025-01-15T15:16:14.839Z:INFO:application.c:536:-12V power supply..............available
2208384_2025-01-15T15:16:14.828Z:INFO:application.c:517:#1 Emergency relays............available
2208256_2025-01-15T15:16:14.820Z:INFO:application.c:516:#1 NFC reader..................not available
2208128_2025-01-15T15:16:14.808Z:INFO:application.c:515:#1 Button input................not available
2208000_2025-01-15T15:16:14.800Z:INFO:application.c:514:#1 Auxiliary I/O...............not available
2211968_2025-01-15T15:16:16.671Z:INFO:board_ng9xx.c:1531:Registered timeout NUVVE
2211840_2025-01-15T15:16:16.660Z:INFO:taskMain.c:596:Socket #1: startup delay 5 s
2211712_2025-01-15T15:16:16.652Z:INFO:taskMain.c:591:Socket #1: SocketType Fixed Cable
2211584_2025-01-15T15:16:16.640Z:INFO:taskMain.c:589:Socket #1: Authorisation method COM unit via CAN
2211456_2025-01-15T15:16:16.628Z:INFO:featureKeys.c:75:Unlocked Features: Active-SC,RFID-reader,Pers.display,4G (80011104)
2211328_2025-01-15T15:16:16.589Z:INFO:board_ng9xx.c:1531:Registered timeout BootNotification
2211200_2025-01-15T15:16:16.585Z:USER:ocpp.c:187:Init OCPP for ocpp1.6
2211072_2025-01-15T15:16:16.566Z:INFO:db_base.c:1325:Initialized Domain db (firstItem=0x00000000, lastItem=0x00000020)
2210944_2025-01-15T15:16:16.558Z:INFO:db_chargingprofi:19:Max 45 charging profiles of 100 periods
2210816_2025-01-15T15:16:16.550Z:INFO:db_chargingprofi:75:Defragmented (#0/0, 0ms)
2210688_2025-01-15T15:16:16.539Z:INFO:db_base.c:1325:Initialized ChargingProfile db (firstItem=0x00000000, lastItem=0x00000000)
2210560_2025-01-15T15:16:16.523Z:INFO:db_base.c:1325:Initialized WhiteList db (firstItem=0x00000000, lastItem=0x00000041)
2210432_2025-01-15T15:16:16.507Z:INFO:db_base.c:1325:Initialized LocalList db (firstItem=0x00000000, lastItem=0x00000000)
2210304_2025-01-15T15:16:16.492Z:INFO:db_base.c:1325:Initialized Transaction db (firstItem=0x00000000, lastItem=0x0007be46)
2210176_2025-01-15T15:16:14.984Z:INFO:db_common.c:147:Initializing all databases..
2210048_2025-01-15T15:16:14.968Z:INFO:application.c:568:Operational time ..............0D 18H
2214016_2025-01-15T15:16:17.351Z:INFO:scn.c:687:SCN: Feature locked! [Off]
2213888_2025-01-15T15:16:17.343Z:INFO:scn.c:686:Loadbalancing: Feature enabled
2213760_2025-01-15T15:16:17.335Z:INFO:station.c:188:[36mActive station current set to 16.0A max[37m
2213632_2025-01-15T15:16:17.328Z:INFO:taskMain.c:6377:Socket #1: DSC initialised
2213504_2025-01-15T15:16:17.320Z:INFO:bspEthernet.c:217:MACAddress: [26:60:44:6d:16:33]
2213376_2025-01-15T15:16:17.312Z:USER:bspEthernet.c:238:ETH PHY OK
2213248_2025-01-15T15:16:17.304Z:INFO:taskMain.c:1301:HFContactorSwitchTime   : 60
2213120_2025-01-15T15:16:17.296Z:INFO:taskMain.c:1300:contactorstabletime     : 50
2212992_2025-01-15T15:16:17.289Z:INFO:taskMain.c:1299:charging_triac_keeptime : 50
2212864_2025-01-15T15:16:17.277Z:INFO:taskMain.c:1298:charging_triac_starttime: 1500
2212736_2025-01-15T15:16:17.265Z:INFO:bspEthernet.c:165:Ethernet PHY LAN8710@0x00
2212608_2025-01-15T15:16:17.203Z:INFO:spi_display.c:287:Ready Initialise display settings
2212480_2025-01-15T15:16:17.191Z:INFO:spi_display.c:223:Initialise display settings
2212352_2025-01-15T15:16:16.703Z:USER:taskMaster.c:1003:ocpp1.6 Smart Charging Mode
2212224_2025-01-15T15:16:16.695Z:USER:EVsimulator.c:210:EV simulator initialised
2212096_2025-01-15T15:16:16.679Z:INFO:board_ng9xx.c:1531:Registered timeout NUVVE
2216064_2025-01-15T15:16:18.175Z:USER:taskModbus.c:1042:Socket_1 Meter(1): first meter update, Multiple phase installation
2215936_2025-01-15T15:16:18.078Z:INFO:disp_memoryManag:40:Now using customer logo
2215808_2025-01-15T15:16:17.617Z:INFO:taskLeds.c:226:LED UI initialized OK
2215680_2025-01-15T15:16:17.574Z:USER:taskModbus.c:865:Socket_1 Meter(1): meter type DZG_REALLIN found
2215552_2025-01-15T15:16:17.546Z:INFO:taskModbus.c:4471:Address #1: modbus meter meterNumber : 22260685
2215424_2025-01-15T15:16:17.507Z:INFO:taskModbus.c:4470:Address #1: modbus meter revision    : V1.03
2215296_2025-01-15T15:16:17.480Z:INFO:taskModbus.c:4469:Address #1: modbus meter model       : D3001     
2215168_2025-01-15T15:16:17.464Z:INFO:taskModbus.c:4468:Address #1: modbus meter vendor      : ALF       
2215040_2025-01-15T15:16:17.449Z:INFO:comConnect.c:279:Connectivity state: STARTUP
2214912_2025-01-15T15:16:17.429Z:INFO:modem.c:985:Modem state Idle->InitHw
2214784_2025-01-15T15:16:17.410Z:USER:taskP1Meter.c:411:Start P1 Meter
2214656_2025-01-15T15:16:17.398Z:USER:taskMaster.c:1277:Node #1, version 7.0.5-4328
2214528_2025-01-15T15:16:17.390Z:INFO:taskLeds.c:338:Brightness set to 100%
2214400_2025-01-15T15:16:17.378Z:INFO:taskMain.c:6602:Socket #1: PWM DC 10.0% (6.0 A)
2214272_2025-01-15T15:16:17.367Z:INFO:taskMain.c:6596:Socket #1: PP 34464 Ohm (16 A)
2214144_2025-01-15T15:16:17.359Z:WARNING:scn_communicatio:74:SCN: Not enough sockets for an SCN!
2218112_2025-01-15T15:16:22.332Z:INFO:comConnect.c:279:Connectivity state: WIRED
2217984_2025-01-15T15:16:22.324Z:INFO:taskNFCreader.c:113:Port #0 version response: "ICU NFC 217L (v3) v3.0-520"
2217856_2025-01-15T15:16:22.308Z:INFO:comConnect.c:279:Connectivity state: INITIALISING
2217728_2025-01-15T15:16:22.300Z:INFO:comConnect.c:589:connection attempt 1/3
2217600_2025-01-15T15:16:22.289Z:INFO:comConnect.c:995:Connecting wired to: ws://ws.evc-net.com/ACE0408493, prio #1
2217472_2025-01-15T15:16:19.039Z:INFO:taskTCPIP.c:533:Network Cable is now connected
2217344_2025-01-15T15:16:19.031Z:USER:bspEthernet.c:342:Mode: 100Mb/s full duplex
2217216_2025-01-15T15:16:18.441Z:INFO:taskP1Meter.c:318:Init P1 meter
2217088_2025-01-15T15:16:18.425Z:INFO:taskCANopen.c:1826:Updated object 0x2056,   4 bytes
2216960_2025-01-15T15:16:18.417Z:INFO:spi_display.c:287:Ready Initialise display settings
2216832_2025-01-15T15:16:18.406Z:INFO:spi_display.c:223:Initialise display settings
2216704_2025-01-15T15:16:18.394Z:INFO:taskCANopen.c:2059:CanOpen EEPROM cache size: 279, got 279 objects <279,0>
2216576_2025-01-15T15:16:18.382Z:INFO:taskMain.c:1410:Socket #1: main state: BOOTING, CP: 0.0/0.0, no tag
2216448_2025-01-15T15:16:18.292Z:INFO:taskCANopen.c:1129:Persistent memory not cached
2216320_2025-01-15T15:16:18.285Z:INFO:taskCANopen.c:1124:Persistent memory hash changed
2216192_2025-01-15T15:16:18.273Z:INFO:taskNFCreader.c:555:Port #0 switch NFC power on
2220160_2025-01-15T15:16:23.386Z:INFO:taskCANopen.c:1826:Updated object 0x207b,  18 bytes
2220032_2025-01-15T15:16:23.320Z:INFO:taskCANopen.c:1124:Persistent memory hash changed
2219904_2025-01-15T15:16:23.281Z:INFO:taskWebServer.c:240:WebServer state SETUP -> AVAILABLE
2219776_2025-01-15T15:16:23.273Z:USER:taskWebServer.c:368:WebServer started on port 443
2219648_2025-01-15T15:16:23.238Z:INFO:taskWebServer.c:240:WebServer state WAIT_FOR_NETWORK -> SETUP
2219520_2025-01-15T15:16:23.179Z:USER:comConnect.c:367:wired connect
2219392_2025-01-15T15:16:23.171Z:INFO:taskTCPIP.c:675: DNS2    : 0.0.0.0
2219264_2025-01-15T15:16:23.164Z:INFO:taskTCPIP.c:674: DNS1    : 8.8.4.4
2219136_2025-01-15T15:16:23.156Z:INFO:taskTCPIP.c:673: Gateway : 0.0.0.0
2219008_2025-01-15T15:16:23.148Z:INFO:taskTCPIP.c:672: Netmask : 255.255.0.0
2218880_2025-01-15T15:16:23.144Z:INFO:taskTCPIP.c:671: IP      : 169.254.1.10
2218752_2025-01-15T15:16:23.136Z:INFO:taskTCPIP.c:662:Network interface is up
2218624_2025-01-15T15:16:23.125Z:INFO:taskTCPIP.c:637: IP address assigned by AUTO IP
2218496_2025-01-15T15:16:22.636Z:USER:application.c:687:Initialisation done
2218368_2025-01-15T15:16:22.449Z:INFO:taskNFCreader.c:130:Port #0 reader model: Giro-e
2218240_2025-01-15T15:16:22.437Z:INFO:taskNFCreader.c:129:Port #0 ICU NFC reader BL3 v3.0, 1 LEDs
2222208_2025-01-15T15:16:25.875Z:INFO:taskTCPIP.c:662:Network interface is up
2222080_2025-01-15T15:16:25.859Z:INFO:taskTCPIP.c:633: IP address assigned by DHCP
2221952_2025-01-15T15:16:25.832Z:INFO:taskTCPIP.c:708:Network interface is down
2221824_2025-01-15T15:16:25.191Z:INFO:taskMaster.c:1537:Socket #1: no open transaction
2221696_2025-01-15T15:16:24.632Z:INFO:taskMain.c:1410:Socket #1: main state: AVAILABLE, CP: 11.7/1.2, no tag
2221568_2025-01-15T15:16:24.613Z:INFO:modem.c:1147:Reset delay 2s
2221440_2025-01-15T15:16:24.593Z:INFO:modem.c:985:Modem state InitHw->InitModem
2221312_2025-01-15T15:16:24.449Z:INFO:taskMain.c:6591:Socket #1: CPlow 11.7 V
2221184_2025-01-15T15:16:24.441Z:INFO:taskMain.c:6586:Socket #1: CPhigh 11.7 V
2221056_2025-01-15T15:16:23.515Z:USER:taskMaster.c:1114:1 NFC readers found
2220928_2025-01-15T15:16:23.507Z:INFO:taskMain.c:1668:Socket #1: recovered AVAILABLE
2220800_2025-01-15T15:16:23.496Z:INFO:updatefirmware.c:50:BL FWU_STATUS_INACTIVE -> int IDLE
2220672_2025-01-15T15:16:23.488Z:INFO:taskMaster.c:1094:Socket #1 has a Modbus meter
2220544_2025-01-15T15:16:23.476Z:INFO:taskCANopen.c:1826:Updated object 0x207e,  18 bytes
2220416_2025-01-15T15:16:23.449Z:INFO:taskCANopen.c:1826:Updated object 0x207d,  18 bytes
2220288_2025-01-15T15:16:23.417Z:INFO:taskCANopen.c:1826:Updated object 0x207c,  18 bytes
2224256_2025-01-15T15:16:26.398Z:INFO:taskMain.c:6561:Socket #1: active tag cleared
2224128_2025-01-15T15:16:26.386Z:INFO:taskMain.c:6191:Socket #1: Active current 0.0->12.0 due to current limit: Active-LoadBalancing
2224000_2025-01-15T15:16:26.378Z:INFO:taskMaster.c:4483:Socket #1: state main  : AVAILABLE
2223872_2025-01-15T15:16:26.367Z:INFO:active_lb.c:308:SMt:(0.9 2.0 1.2)A Free:(31.1 30.0 30.8)A ALB:(0.0 0.0 0.0)A
2223744_2025-01-15T15:16:26.359Z:INFO:smartMeter.c:80:Set phases: (L1, L2, L3)->(L1, L2, L3)
2223616_2025-01-15T15:16:26.339Z:INFO:taskCANopen.c:1124:Persistent memory hash changed
2223488_2025-01-15T15:16:26.191Z:INFO:taskWebServer.c:240:WebServer state SETUP -> AVAILABLE
2223360_2025-01-15T15:16:26.156Z:USER:taskWebServer.c:368:WebServer started on port 443
2223232_2025-01-15T15:16:26.109Z:INFO:taskWebServer.c:240:WebServer state WAIT_FOR_NETWORK -> SETUP
2223104_2025-01-15T15:16:25.953Z:INFO:taskWebServer.c:240:WebServer state STOPPING -> WAIT_FOR_NETWORK
2222976_2025-01-15T15:16:25.921Z:WARNING:taskWebServer.c:385:WebServer stopped
2222848_2025-01-15T15:16:25.910Z:INFO:taskTCPIP.c:675: DNS2    : 0.0.0.0
2222720_2025-01-15T15:16:25.902Z:INFO:taskTCPIP.c:674: DNS1    : 192.168.86.32
2222592_2025-01-15T15:16:25.894Z:INFO:taskTCPIP.c:673: Gateway : 192.168.20.1
2222464_2025-01-15T15:16:25.886Z:INFO:taskTCPIP.c:672: Netmask : 255.255.255.0
2222336_2025-01-15T15:16:25.878Z:INFO:taskTCPIP.c:671: IP      : 192.168.20.70
2226304_2025-01-15T15:16:26.652Z:INFO:taskMain.c:6602:Socket #1: PWM DC 20.0% (12.0 A)
2226176_2025-01-15T15:16:26.636Z:INFO:websockets.c:813:WebSocket upgrade successful
2226048_2025-01-15T15:16:26.546Z:INFO:taskCANopen.c:1826:Updated object 0x207e,  18 bytes
2225920_2025-01-15T15:16:26.527Z:INFO:websockets.c:2202:WS timeout: 10000 ms
2225792_2025-01-15T15:16:26.515Z:INFO:taskCANopen.c:1826:Updated object 0x207d,  18 bytes
2225664_2025-01-15T15:16:26.500Z:INFO:websockets.c:445:Connected to Socket ws.evc-net.com:80
2225536_2025-01-15T15:16:26.492Z:USER:taskMaster.c:1307:NFC version: ICU NFC 217L (v3) v3.0-520
2225408_2025-01-15T15:16:26.480Z:INFO:taskCANopen.c:1826:Updated object 0x207c,  18 bytes
2225280_2025-01-15T15:16:26.472Z:INFO:comFaults.c:480:Reset fault status
2225152_2025-01-15T15:16:26.464Z:INFO:station.c:101:station external max - new value: 99.9A
2225024_2025-01-15T15:16:26.453Z:USER:taskMaster.c:5973:[36mSocket #1: external current limit 16.0 A[37m
2224896_2025-01-15T15:16:26.445Z:INFO:taskMaster.c:5949:[36mSocket #1: no schedule[37m
2224768_2025-01-15T15:16:26.437Z:INFO:taskCANopen.c:1826:Updated object 0x207b,  18 bytes
2224640_2025-01-15T15:16:26.429Z:INFO:taskMaster.c:4509:Socket #1: state led   : AVAILABLE
2224512_2025-01-15T15:16:26.417Z:INFO:taskMaster.c:4502:Socket #1: state Mode-3: STATE_A
2224384_2025-01-15T15:16:26.406Z:INFO:taskMaster.c:4495:Socket #1: state power : POWER_MAIN_OFF_BYPASS_OFF
2228352_2025-01-15T15:16:36.515Z:INFO:comFaults.c:1072:#phases: socket #1 ''->'L1L2L3'
2228224_2025-01-15T15:16:32.851Z:INFO:modem.c:2674:Set APN 
2228096_2025-01-15T15:16:32.804Z:INFO:modem.c:2376:Check PIN 
2227968_2025-01-15T15:16:31.730Z:COM:ocpp_rpc.c:1135:600}]
2227840_2025-01-15T15:16:31.730Z:COM:ocpp_rpc.c:1135:<- [3,"1",{"status":"Accepted","currentTime":"2025-01-15T15:16:32Z","interval":3
2227712_2025-01-15T15:16:31.691Z:COM:ocpp_rpc.c:681:E0408493","firmwareVersion":"7.0.5-4328"}]
2227584_2025-01-15T15:16:31.691Z:COM:ocpp_rpc.c:681:"NG910-60027","chargePointSerialNumber":"ACE0408493","chargeBoxSerialNumber":"AC
2227456_2025-01-15T15:16:31.691Z:COM:ocpp_rpc.c:681:-> [2,"1","BootNotification",{"chargePointVendor":"Alfen BV","chargePointModel":
2227328_2025-01-15T15:16:29.660Z:SEC:httpd_login.c:155:WebClient - connected (account: admin)
2227200_2025-01-15T15:16:29.246Z:SEC:httpd_login.c:155:WebClient - connected (account: admin)
2227072_2025-01-15T15:16:28.882Z:INFO:taskWebServer.c:240:WebServer state AVAILABLE -> BUSY
2226944_2025-01-15T15:16:28.308Z:INFO:modem.c:2376:Check PIN 
2226816_2025-01-15T15:16:27.804Z:INFO:modem.c:2976:Set type of logging 
2226688_2025-01-15T15:16:27.632Z:INFO:modem.c:2828:Set flow control (on)
2226560_2025-01-15T15:16:27.593Z:INFO:modem.c:2936:Check if modem responds
2226432_2025-01-15T15:16:26.664Z:USER:taskOCPP.c:464:Back office connection available
2230400_2025-01-15T15:16:42.964Z:INFO:modem.c:3168:Modem IMEI         : 869084066930854
2230272_2025-01-15T15:16:42.921Z:INFO:modem.c:3167:Modem revision     : BG95M3LAR02A03_01.012.01.012
2230144_2025-01-15T15:16:42.898Z:INFO:modem.c:3166:Modem module       : BG95-M3
2230016_2025-01-15T15:16:42.878Z:INFO:modem.c:3165:Manufacturer       : Quectel
2229888_2025-01-15T15:16:42.851Z:INFO:modem.c:3164:Operator           : 0,0,"Proximus",8
2229760_2025-01-15T15:16:42.828Z:INFO:modem.c:3163:Registration status: Roaming
2229632_2025-01-15T15:16:42.800Z:INFO:modem.c:3162:Registration mode  : Enabled
2229504_2025-01-15T15:16:42.777Z:INFO:modem.c:3161:Radio Access Tech  : 4G
2229376_2025-01-15T15:16:42.769Z:INFO:modem.c:3155:Signal strength    : -73 dBm
2229248_2025-01-15T15:16:38.773Z:INFO:taskMain.c:6602:Socket #1: PWM DC 26.6% (16.0 A)
2229120_2025-01-15T15:16:38.421Z:INFO:taskMain.c:6191: Station-MaxCurrent, Cable, Simplified-Mode3, ChargingProfile, Start
2228992_2025-01-15T15:16:38.421Z:INFO:taskMain.c:6191:Socket #1: Active current 12.0->16.0 due to current limit: Connector-MaxCurrent,
2228864_2025-01-15T15:16:38.339Z:INFO:modem.c:3137:Get other info
2228736_2025-01-15T15:16:37.207Z:INFO:modem.c:2480:Enable registration on network
2228608_2025-01-15T15:16:37.156Z:INFO:modem.c:3124:Test registration 
2228480_2025-01-15T15:16:37.066Z:INFO:modem.c:2376:Check PIN 
2232448_2025-01-15T15:16:52.101Z:INFO:modem.c:985:Modem state Stopping->Idle
2232320_2025-01-15T15:16:47.500Z:COM:ocpp_rpc.c:1135:<- [3,"3",{}]
2232192_2025-01-15T15:16:47.445Z:COM:ocpp_rpc.c:681:Available"}]
2232064_2025-01-15T15:16:47.445Z:COM:ocpp_rpc.c:681:-> [2,"3","StatusNotification",{"connectorId":1,"errorCode":"NoError","status":"
2231936_2025-01-15T15:16:47.437Z:COM:ocpp_rpc.c:1135:<- [3,"2",{}]
2231808_2025-01-15T15:16:47.386Z:COM:ocpp_rpc.c:681:Available"}]
2231680_2025-01-15T15:16:47.386Z:COM:ocpp_rpc.c:681:-> [2,"2","StatusNotification",{"connectorId":0,"errorCode":"NoError","status":"
2231552_2025-01-15T15:16:43.242Z:INFO:modem.c:985:Modem state InitModem->Stopping
2231424_2025-01-15T15:16:43.218Z:INFO:modem.c:3193:Bandinfo           : EARFCN = 6300
2231296_2025-01-15T15:16:43.160Z:INFO:modem.c:3180:94,-7,-74,16,
2231168_2025-01-15T15:16:43.160Z:INFO:modem.c:3180:Cellinfo           : "CONNECT","eMTC","FDD",206,01,1464E03,341,6300,20,3,3,C2F,-
2231040_2025-01-15T15:16:43.093Z:INFO:modem.c:3173:Modem supports 4G  : yes
2230912_2025-01-15T15:16:43.070Z:INFO:modem.c:3172:Modem supports 3G  : no
2230784_2025-01-15T15:16:43.046Z:INFO:modem.c:3171:Modem supports 2G  : yes
2230656_2025-01-15T15:16:43.015Z:INFO:modem.c:3170:SIM ICCID          : 8931081621119356296F
2230528_2025-01-15T15:16:42.992Z:INFO:modem.c:3169:SIM IMSI           : 204080820086098

Het lijkt er dus op dat bij mij de upgrade naar 7.1 niet werkt, maar 7.0.5 wel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaRealRenzel

DaRealRenzel

Overtuigd Dipsomaan

Wie weet werkt nu de upgrade naar 7.1 wel. Je weet nu dat downgrade je NFC reader weer activeert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dotcom87
DaRealRenzel schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 16:20:
Wie weet werkt nu de upgrade naar 7.1 wel. Je weet nu dat downgrade je NFC reader weer activeert.
Als de 7.0.5 werkt, dan ga ik het daar bij laten voor nu. Ik wil solar charging, en dat heb ik met deze versie ;)

Alleen crashed de myeve android app als ik solar charging wil opzetten op green mode, comfort mode lukt wel :'(

[ Voor 14% gewijzigd door dotcom87 op 15-01-2025 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRealRenzel

DaRealRenzel

Overtuigd Dipsomaan

dotcom87 schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 16:25:
[...]

Als de 7.0.5 werkt, dan ga ik het daar bij laten voor nu. Ik wil solar charging, en dat heb ik met deze versie ;)

Alleen crashed de myeve android app als ik solar charging wil opzetten op green mode, comfort mode lukt wel :'(
toevallig ook tegelijk de ACE Installer ingelogged, of de HA Integration ? De laadpaal kan maar 1 concurrent logon aan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dotcom87
DaRealRenzel schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 17:03:
[...]

toevallig ook tegelijk de ACE Installer ingelogged, of de HA Integration ? De laadpaal kan maar 1 concurrent logon aan...
Hmm ik heb 2 android apps: de myeve en de eve connect.

Ik heb net de laadpaal voor 15 min afgezet via de zekering en terug opgestart, maar nog steeds crasht deze als ik de configuratie van de green mode wil aanpassen.

Ik heb de Eve Connect nu gewist, straks misschien nog eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DefLite
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10:13

DefLite

Why so serious?

Ik heb een Alfen Even Single Pro Line, deze werkt maar nog niet met active load balancing.

Hij ontvangt de gegevens van de Homewizard P1 (dit zie ik in de logs) begint te laden op de max (3 fase 16A).
Maar gaat dan steeds langzamer laden en zegt na een paar minuten "Wachten op vermogen". En dan gebeurt er niks meer.

Instellingen zijn als volgt:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wRLZjtw0X4lwq1fIdAGtfF8xW14=/x800/filters:strip_exif()/f/image/TwCGnQEVIe5VzXUh7jyEitQ1.png?f=fotoalbum_large

Maak ik ergens een fout in de instellingen?
Pagina: 1 ... 65 ... 83 Laatste