Plenkske schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 13:18:
@
OGrasmachien
Laat ik het anders vragen: hoe vaak zie je die data veranderen van dat plaatje ? Is dat elke seconde, of bv. elke minuut ? En veranderd het tegelijk, of veranderd "zonnepanelen" op een ander moment ?
Verschil in timing icm bewolkt weer maakt het lastig om dan te zien of de laadpaal het vermogen pakt van wat je zonder laadpaal zou terugleveren.
En ik verwacht dat de laadpaal ook nog eens een timing heeft, bv. 1 x per minuut een aanpassing. Maar ik weet dat niet zeker...
Bij zonnig weer is die timing iets minder erg omdat je opwek dan minder snel veranderd.
Als het niet elke seconde is dan zal het om de 2 seconden zijn.
De grafieken die je ziet zijn van Home Assistant met de Homewizard integratie.
Momenteel is het inderdaad al wat bewolkter en ik denk dat dit perfect een van de problemen illustreert.
Er is 900w injectie van de panelen en intussen is de laadpaal die op comfort mode staat met een minimum van 1.4kW gestopt
Dus er is geen minimum aan 1.4kW en dan doet hij zelf geen comfort charging.
Tijdens het schrijven is er intussen weer een stuk meer opbrengst.
De laadpaal schakelt vanzelf weer aan en laadt verder aan 1.2kW.
Daar gaat hij niet over, ook al staat comfort ingesteld op een minimum van 1.4kW. Hij haalt ook niets meer van het net.
Wat me opvalt is dat hij duidelijk heel goed kan uitlezen wanneer er minstens 1.4kW injectie is maar om een of andere reden weigert hij meer dan 1.2kW van de panelen te gebruiken en nog erger, weigert hij ook nog extra van het net te halen om aan die minimum van 1.4kW te voldoen.
Als ik de minimum snelheid in comfort mode verhoog heeft dat geen effect. Het is alsof dit genegeerd wordt.
Edit: Als ik ga kijken bij de connector zelf staat er dat er max 1 fase gebruikt kan worden. Is dit wel ok?
Ik heb intussen de max current overal naar 16A gezet om terug op 11kW te komen.
Daar zag ik dat de Phase rotation ook ingesteld kan worden, ik vermoed dat dit er ook niets mee te maken kan hebben?
Kan iemand screenshots tonen van alle relevante schermen in zijn ace installer config? Dan kan ik eens rustig vergelijken
[
Voor 25% gewijzigd door
OGrasmachien op 23-10-2024 14:19
]