[Alfen Laadpaal] Ervaringen & Discussie

Pagina: 1 ... 118 119 Laatste
Acties:

• waterpolo78
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 14:19
waterpolo78 schreef op woensdag 5 augustus 2026 @ 18:51:
[...]

Bij mij is dat helaas niet altijd het geval. Ik heb toevallig vandaag een support ticket daarvoor aangemaakt.
Ik heb inmiddels van Alfen reactie mogen ontvangen.

Blijkbaar dient het 'standaard' laadvermogen op max gezet te worden om zonladen op Comfort goed te laten werken, met 1 en 3 fasen laden aan. Ik kan nu zonder problemen wisselen tussen Groen, wanneer de zonschijnt, en Comfort als ik meer vermogen nodig heb ook al schijnt de zon niet.

Ik heb wel aan Alfen de vraag gesteld waarom het standaard vermogen op max dient te staan. Dit staat niet als opmerking bij Comfort laden vermeldt, indien geval in de app niet. Daarnaast aangegeven dat in de app de slider van het standaard vermogen helemaal links komt te staan nadat de Eve Connect app opnieuw geopend wordt, dit was al eerder in dit forum als bug gemeldt.

[ Voor 25% gewijzigd door waterpolo78 op 22-08-2026 14:19 ]

• IvoB2
  • Registratie: April 2019
  • Niet online
waterpolo78 schreef op zaterdag 22 augustus 2026 @ 14:15:
Daarnaast aangegeven dat in de app de slider van het standaard vermogen helemaal links komt te staan nadat de Eve Connect app opnieuw geopend wordt, dit was al eerder in dit forum als bug gemeldt.
Is idd al een tijdje een issue (toch bij FW 7.3) en kwam eerst vervelend over (want niet gewend).
Maar ik zie het nu maar als een "voordeel". Open je de app en wil je vlug schakelen naar laagste vermogen moet je maar even links klikken ipv te gaan schuiven.

Wat ik al een tijd merk is dat het ingestelde vermogen (met de schuif) de laatste tijd altijd 100 tot 200 W lager ligt dan het daadwerkelijk vermogen (dat dan weer wel correct wordt aangegeven in de app op de "Thuis" tab.

Wonend in Vlaanderen (BE)

• Dean Martin
  • Registratie: Augustus 2021
  • Niet online
Wanneer ik mijn (2021) single pro via een kabelverbinding via een iPhone benader, in mijn Alfen account inlog, zie ik de laadpaal. Echter vraagt deze een wachtwoord. Maar waar vind ik dit wachtwoord?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DkB9WfNqdoHBl9ljsfBzIGiLStc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8wSou5OPts151adfUoHrfKqd.jpg?f=fotoalbum_large

The best is yet to come

• Simon99
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 16:29
ik scan de qr code op de flyer die bij de laadpaal werd geleverd.
Pagina: 1 ... 118 119 Laatste