+ we gaan de zomer in
+ er is in spanje nog een onaangeboorde bron
tijd zat om maatregelen te nemen zoals de zaken er momenteel voor staan.
Mensen/bedrijven afsluiten van gas is inderdaad niet realistisch, dwingen te consuminderen echter wel
btw zie bovenstaande dat gaat over de EU !! niet alleen NL
hier in NL
Linksom of rechtom krijgen we dat niet in 1 jaar geregeld. Zelfs niet in 5 jaar.
Maar nogmaals probleem ligt niet in NL. Trap de kunstmestfabriek in zeeuws-vlaanderen van het gas af en laat de kassen dezelfde gasprijs betalen als woningen en we zijn er al.
Dat jou dat lukt is leuk, maar de doelgroep die ik bedoel haalt het ook niet met 1 jaar vakantiegeld.
Maar als we nu eindelijk verhuurders gaan aanpakken, zou ik erg voor zijn. Woningeigenaren volgen wel als prijs gas hoog genoeg (en met de overwaarde van de afgelopen jaren komen ze heel ver). Maar verhuurders doen er geen reet aan, want de kosten zijn meestal voor de verhuurder.
fout + fout+fout (vat het volgende niet te persoonlijk op aub)
Ik weet niet wie jij kent, maar die "paar' mensen die jij kent blijkbaar zijn te arm om te isoleren ??? weetje ook al zit je in bewindvoering/schuldhulp verlening die mensen zijn geregisteerd en kunnen geholpen worden. Dus dit zie ik als foute argumentatie
Mensen willen niet isoleren omdat je niet tegen beetje purschuim,glaswol of andere isolatie middelen wilt aankijken ? tja weetje "bevries dan maar" .. even hard gezegd.
180 graden gedraaid Weetje al van BIO gas ? daarmee produceer je als afval --> mest
Kortom opvoeren die productie niet stoppen zoals je zegt
Nee niet elke verhuurder is zo "betaal veel en krijg weinig" mentaliteit .. weetje je kan zelf al BAKKEN met geld besparen door even wat radiatorfolie, tochtstrips en een kitspuit rond te wandelen en die thermostaat van 23 graden af te halen en die gratis "slimme" thermostaat te accepteren.
Het feit dat ik mijn vakantie geld opgeofferd heb betekend wel dat ik nu mijn kids nog te eten kan geven .. er zijn gezinnen die ipv 180,- naar 500,- mogen aftikken nee dat is positief die gezinnen raken van de regen in de drup NU .. ik had gehoopt een leuke(re) vakantie te kunnen doen (zeker na corona) dat extra beetje luxe geven wat ze gemist hadden ..
Ik heb niet als een god in frankrijk geleeft met de nieuwste mobiel en dure gsm abbo, ik weet niet hoor maar ik kom ook van de schuldhulpverlening vandaan
In WO2 deden we ook veel consessies (al dan niet gedwongen) en dan heb ik het niet alleen over NL maar ook in USA werd er veel "voor de oorlog" ingeleverd ..zonder dat ze "geraakt werden"
Laten wij dat ook eens doen .. al die luxe ,, wees blij dat je het gekend hebt .. nu even doorbijten . gun je buren/medemens ook wat.
nogmaals ik reageer niet op jou @
Cyberpope, meer in generiek dat het antwoord relatief simpel is.
en tuurlijk rome is niet in 1 dag gebouwd maar wat vuur onder de zaak + peper in de reet is niet onzinnig zeg maar
[
Voor 3% gewijzigd door
vso op 03-04-2022 22:22
]