Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeyJey
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 10:41
jori040 schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 17:10:
[...]

Precies om dit soort dingen wil ik gamepass niet.Mocht Starfield straks een topper zijn dan ga ik daar maanden mee bezig blijven.

Misschien ben ik een dief van mijn eigen portemonnee maar het ding is dat ik zelf de regie in mijn eigen game behoefte wil bepalen.

Conclusie: Een game van BGS moet je gewoon kopen.
Je kan altijd de base game nog kopen, dan heb je geen gamepass meer nodig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t mac
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 10:27
Wat me vooral stoort is dat het hele "day one on gamepass" niet klopt. En moet je dus allemaal spoilers gaan ontwijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 19-09 15:38
*knip* Offtopic, dit is niet het topic voor een discussie over GP

[ Voor 78% gewijzigd door Chaoss op 28-08-2023 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltweako
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23:03
Ik kijk ook enorm uit naar Starfield, maar om eerlijk te zijn, zonder de gamepass had ik hem waarschijnlijk niet gekocht.
Ik wacht altijd met het kopen van games totdat deze een jaar later of zo in de aanbieding zijn, en dan met voorkeur op Steam.

Heb vroeger te vaak in de winkel mijn vingers gebrand aan die nieuwe game die volgens de reviews geweldig was om thuis er achter te komen dat het niet voor mij was.
En met PC games kon je door DRM de game vervolgens niet meer doorverkopen.

In dat opzicht vind ik zo'n abonnement als de gamepass wel fijn, je heb veel keuze, kunt wat verschillende games proberen en zo speel je vaak ook games die ik op basis van de trailer/informatie nooit gekocht zou hebben, maar achteraf echt leuke games bleken te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltweako
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23:03
Probleem vandaag de dag is dat ook als je een game gekocht hebt de ontwikkelaar de stekker er uit kan trekken, dus dat zijn ook geen garanties meer.
Dat gezegd hebbende, mis ik wel het gevoel van het doosje dat je fijn op de plank kon zetten. Mijn plankje eindigt nu met Battlefield 3, daarna heb ik alles digitaal.

Ik vind abonnementen niet beter dan kopen, maar het heeft z'n voordelen.
Het is alleen wachten totdat microsoft zijn prijzen flink begint te verhogen, dan kun je niets, of je bent alle games meteen kwijt.

Dat alles gezegd hebbende twijfel ik een beetje of ik zal upgraden. Die early access vind ik niet zo spannend, maar ik weet niet of die extra campaign de moeite waard gaat zijn, en of die niet ook nog later ook in de standard de game komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L23
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 10:40
eltweako schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 19:15:
Dat alles gezegd hebbende twijfel ik een beetje of ik zal upgraden. Die early access vind ik niet zo spannend, maar ik weet niet of die extra campaign de moeite waard gaat zijn, en of die niet ook nog later ook in de standard de game komt?
DLC zal als het beschikbaar komt gewoon los te koop zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
L23 schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 19:18:
[...]

DLC zal als het beschikbaar komt gewoon los te koop zijn.
En reken maar dat die DLC er in meerdere fase gaat komen.Het DLC traject van bv Fallout 4 viel bij mij goed in de smaak. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L23
jori040 schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 19:22:
[...]

En reken maar dat die DLC er in meerdere fase gaat komen.Het DLC traject van bv Fallout 4 viel bij mij goed in de smaak. :)
Wat bedoel je met meerdere fase? Ik verwacht zelf dat ze een langere tijd nieuwe DLC gaan uitbrengen dan bij Fallout 4. Ook opvallend is dat er geen season pass aangekondigd is, volgens mij was die bij Fallout 4 al beschikbaar voor dat de game uitkwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLxAROSA
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
jori040 schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 19:12:
[...]

Oke du sje wil nu zeggen dat iedereen zonder gamepass een domme keuze maakt.
Ligt er maar net aan, is niet zo zwart/wit als je misschien denkt. Zeker omdat mensen met een GP abo dit in de regel niet voor maar één spel afsluiten; die hebben de kosten van GP er vaak al uit.

Speel je maar één of weinig spellen dan is het niet handig denk ik. Of als je samen wil spelen via Family sharing; dit kan met Microsoft Store games wel (en ook nog eens veel flexibeler dan andere stores), maar met Game Pass games niet.

On-topic: Meer DLC komt vast wel, en een Season/Year pass kan ook later nog aangekondigd worden. Ik denk dat dit alleen een probleem is als je een speedrunner bent. ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SparksNL
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 14-09 20:33
Aangezien jullie toch al off-topic gaan 😄 Ik sluit me aan bij de GamePass liefhebbers. Ik heb al ontzettend vaak tegen verwachting in mezelf de nodige uurtjes met een game vermaakt, welke ik zonder GP nooit geprobeerd had. Zowel op de Pc als op de XSX. Voor die paar euro p/m is het echt een no-brainer met name als je een Xbox hebt.

Dat games als Forza Horizon 5 en Starfield op dag 1 ook “gratis” beschikbaar zijn is alleen maar de kers op de taart.

Verder maak ik me ook totaal niet druk over het feit dat games op den duur van GP worden verwijderd. Tegen die tijd ben ik er toch allang klaar mee en zo niet, kun je ze tegen die tijd toch voor een paar euro op Marktplaats oppikken. Dit heb ik letterlijk een keer meegemaakt met Forza Motorsport welke van GP verdween terwijl ik nog aan het spelen Was (laat mee begonnen). Die heb ik toen gewoon voor 10 euro op Marktplaats gekocht 😂

Achtergrond: ik game al 31 jaar en bezit de XSX, PS5, Switch Oled en game laptop. Geef de voorkeur aan fysieke discs ALS ik een game moet kopen (dus niet op GP), zodat ik deze weer financieel aantrekkelijk kan inruilen/verkopen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:44
Ik ben benieuwd hoe de inventory space in de game gaat zijn :) Zelf ben ik nogal een hoarder in dit soort games en moet ik er altijd voor waken om niet echt alles mee te nemen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1DoC-xoBXjHuu-iSDYjugII6XHM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ehyu3ctiGFEeWJQ7MNtE8P26.jpg?f=fotoalbum_large

Hopelijk heeft mijn spaceship voldoende capaciteit voor spacebrooms :P

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
L23 schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 19:25:
[...]

Wat bedoel je met meerdere fase? Ik verwacht zelf dat ze een langere tijd nieuwe DLC gaan uitbrengen dan bij Fallout 4. Ook opvallend is dat er geen season pass aangekondigd is, volgens mij was die bij Fallout 4 al beschikbaar voor dat de game uitkwam.
Als de basis game goed is mag er van mij heel veel DLC content komen.Nog geen nieuws over season pass is idd opvallend.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ischium
  • Registratie: Juni 2023
  • Niet online

Ischium

Of is 'ie um niet

uchiha tijntje schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 20:42:
Ik ben benieuwd hoe de inventory space in de game gaat zijn :) Zelf ben ik nogal een hoarder in dit soort games en moet ik er altijd voor waken om niet echt alles mee te nemen.

[Afbeelding]

Hopelijk heeft mijn spaceship voldoende capaciteit voor spacebrooms :P
Same! Alles wat los zit, en als het even kan, zelf als het vast zit, moet mee!

Inventory management vind ik tot op zeker hoogte nog wel leuk ook. Geeft wat diepte aan het ongegeneerd hoarden. Lekker puzzelen hoe je het beste zo veel mogelijk mee kan nemen in het minste aantal trips. (Hopelijk) je ruimteschip lekker uitbouwen tot dikke hauler, met voor elke pot, pan en pleeborstel een aparte ruimte. :9

En in het ergste geval, komt waar ze je het hoarden tegen werken, er wel een mod voor uit.

[ Voor 4% gewijzigd door Ischium op 27-08-2023 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L23
jori040 schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 20:51:
[...]

Als de basis game goed is mag er van mij heel veel DLC content komen.Nog geen nieuws over season pass is idd opvallend.
Bij Fallout 4 was de season pass prijs later verhoogd toen ze de verschillende DLC bekend maakten. De game kreeg meer DLC dan ze oorspronkelijk van plan waren. Ik denk daarom dat we nu nog geen season pass gezien hebben voor Starfield. Kan uiteraard nog komen, er zullen vast ook wel bundels komen in de toekomst.

Ik heb wel vertrouwen in de basis game. Maar de kans is vrij groot dat de basis game voor mij zo uitgebreid is dat ik niet gelijk behoefte heb aan DLC. Afwachten wat er qua DLC uitgebracht gaat worden. Ze kunnen behalve nieuwe quests ook nieuwe features introduceren. Mogelijk koop ik de DLC's wel gelijk op release.

Nog even over de Game Pass (Ultimate) discussie. Deze games zijn zo groot dat ik het toch wel fijn vind dat ik de game op meerdere manieren kan spelen. Thuis op de Xbox. Ben ik niet thuis, op mijn Macbook. Die keuzevrijheid en mogelijkheden zorgen er voor dat ik de game eerder uitspeel/minder snel laat liggen. Al zou dit natuurlijk ook kunnen met een Xbox Series X/S met remote play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
Starfield - Massive News Updates & The Crucial Preparations To Make.

Stukje 2:06 is interessant.Heel de Gamescom heb ik hier te weinig over gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

James Pond schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 11:48:
[...]

Waarom zou je dit willen, weet je hoe groot een planeet is?

Je kan een gebied verkennen wat twee keer zo groot is als Skyrim. Als je een ander gebied wil exploren dan kan dat ook maar dan moet je daar je schip landen.
Ik weet heel goed hoe groot een planeet is. En het is helemaal niet zeker dat we zo een grote gebieden kunnen verkennen, dit is maar losse polsberekening over hoever je kan wandelen in skyrim op 40 minuten. Het kan best zijn dat je een pak trager op een maan moet wandelen, waardoor 40 minuten een kleinere map dan skyrim kan zijn.

Het is een deel van de immersie, van de ruimte, en van het beleven van de ruimte. Ruimte is eindeloos, leeg, ver, en kil. Je gaat inderdaad niet een hele planeet afwandelen. Maar het feit dat je tot de horizon zou kunnen wandelen, verdwalen en je schip niet meer vinden, of verdwijnen in een of andere spelonk draagt bij tot de immersie.

Wat rondtaffelen en fetchquests doen op een afgemeten mapje met boundaries draagt daar heel weinig aan toe bij, vandaar de teleurstelling bij velen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
@Verwijderd
Voor mij valt of staat het bij wat er te doen of te vinden is.Eindeloos lopen voor niets lijkt me sowieso niet juist.
100 uur op een planeet bezig zijn kan je denk wel vergeten.Hoe groot die bouw/knutsel mechaniek gaat zijn is ook nog de vraag.

Over een paar dagen weten we het. :)

[ Voor 39% gewijzigd door jori040 op 27-08-2023 22:04 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

jori040 schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 21:58:
@Verwijderd
Voor mij valt of staat het bij wat er te doen of te vinden is.Eindeloos lopen voor niets lijkt me sowieso niet juist.
Maar mensen zeggen dat dan zo, "eindeloos lopen voor niets".
Het gaat toch over exploratie? Verkennen? Erop uit trekken? Op avontuur gaan?

Dan wil je toch ook echt op verkenning kunnen gaan?

Voor mij is er wel een groot verschil in beleving tussen "hier is een maan, ga maar op verkenning!" of "hier zijn vijf maps met een maanthema, die eigenlijk deze maan voorstellen, je kan ertussen switchen door op te stijgen of te landen, verken maar".

En we kunnen basissen neerzetten, en outposts. Die wil je toch ook op een mooie, leuke en tactische plaats neerzetten? Dus dan gaan we toch de planeet verkennen, maar dan moet je ettelijke malen terug opstijgen en landen om een ander plekje te gaan bezoeken.

Allez, zo ga ik het spel toch spelen :9 in zoverre dat het toegestaan wordt door de gameplay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
@Verwijderd
Over dat bouwen had ik een post edit gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SparksNL
Verwijderd schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 22:04:
[...]

Voor mij is er wel een groot verschil in beleving tussen "hier is een maan, ga maar op verkenning!" of "hier zijn vijf maps met een maanthema, die eigenlijk deze maan voorstellen, je kan ertussen switchen door op te stijgen of te landen, verken maar".

En we kunnen basissen neerzetten, en outposts. Die wil je toch ook op een mooie, leuke en tactische plaats neerzetten? Dus dan gaan we toch de planeet verkennen, maar dan moet je ettelijke malen terug opstijgen en landen om een ander plekje te gaan bezoeken.

Allez, zo ga ik het spel toch spelen :9 in zoverre dat het toegestaan wordt door de gameplay.
Dit verwoord je wel goed! Ik had het liever anders gezien, met name omdat dit in NMS wel kan. Maar… ik realiseer me ook dat Starfield weer heel veel andere dingen doet die NMS dan weer niet doet.

Ik probeer een game altijd te beoordelen op wat het wél te bieden heeft en ik denk dat dat bij Starfield wel goed zit. Oblivion, Skyrim en Fallout 3/NV/4 behoren tot mijn all-time favorites en ik denk dat je Starfield eerder met die games moet gaan vergelijken.

Ik heb er inmiddels wel echt zin in, maar ga eerst op vakantie naar het buitenland 😄

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L23
Verwijderd schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 22:04:
[...]

Ik denk juist dat het wel goed is als het enigszins afgebakend is en dat dit de kwaliteit ten goede komt. Meer is niet altijd beter. Maar goed, ik was ook niet van plan een rondje om de maan te lopen. In ieder geval al uitgebreid genoeg kunnen verkennen in Elder Scrolls en Fallout games.

Ik verwacht niet dat een maan met een maanthema interessanter is dan 5 maps met een maanthema. Gaat er meer om wat er in dat gebied te ontdekken is, hoever liggen interessante ontdekkingen uit elkaar. Wellicht had een hele planeet wel gekund, maar dan is het gewoon een herhalend patroon van wat je anders in die 5 maps zou kunnen ontdekken. Ik vraag me af hoe leuk dat is gameplay technisch is. Het lijkt me leuker als de speler enigszins een richting ingeduwd wordt wat het moet verkennen en die planeet dan ook 100% kan voltooien. Dat zal het verschil zijn met No Man's Sky en Elder Scrolls/Fallout/Starfield.

[ Voor 20% gewijzigd door L23 op 27-08-2023 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LadyVodka
  • Registratie: Augustus 2015
  • Niet online
Yeep.
1000 planets met niks erin. :|

[ Voor 21% gewijzigd door LadyVodka op 27-08-2023 22:19 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• NLxAROSA
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
SparksNL schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 22:10:
[...]

Dit verwoord je wel goed! Ik had het liever anders gezien, met name omdat dit in NMS wel kan.
In NMS kan het omdat alles procedureel wordt gegenereerd. Een groot nadeel daarvan (en een bekend punt van kritiek op NMS) is dat er weliswaar heel veel is qua wereld, maar niet met heel veel variatie/diepgang. Wil je diepgang en structuur (die ergens op slaat) dan moet iemand (of een team) dat ontwerpen. Maar dat schaalt weer niet oneindig. Bethesda heeft daar een bepaalde keuze in gemaakt met voordelen en nadelen. En dat betekent dat ze, ongeacht van welke keuze, nooit iedereen tevreden kunnen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SparksNL
NLxAROSA schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 22:55:
[...]

In NMS kan het omdat alles procedureel wordt gegenereerd. Een groot nadeel daarvan (en een bekend punt van kritiek op NMS) is dat er weliswaar heel veel is qua wereld, maar niet met heel veel variatie/diepgang. Wil je diepgang en structuur (die ergens op slaat) dan moet iemand (of een team) dat ontwerpen. Maar dat schaalt weer niet oneindig. Bethesda heeft daar een bepaalde keuze in gemaakt met voordelen en nadelen. En dat betekent dat ze, ongeacht van welke keuze, nooit iedereen tevreden kunnen maken.
Dat realiseer ik me ook wel, maar het blijft toch jammer dat we niet “best of both worlds” hebben gekregen of zo. Zo vind ik het persoonlijk erg jammer dat het opstijgen en landen niet 1 seamless cutscene is, maar dat je een (hetzij kort) zwart laadscherm te zien krijgt. Dat doet toch afbreuk aan de immersion voor mij persoonlijk. Maar het is wat het is. Kijk er hoe dan ook wel enorm naar uit om met de game van start te kunnen gaan ☺️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

SparksNL schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 23:08:
[...]

Dat realiseer ik me ook wel, maar het blijft toch jammer dat we niet “best of both worlds” hebben gekregen of zo. Zo vind ik het persoonlijk erg jammer dat het opstijgen en landen niet 1 seamless cutscene is, maar dat je een (hetzij kort) zwart laadscherm te zien krijgt. Dat doet toch afbreuk aan de immersion voor mij persoonlijk. Maar het is wat het is. Kijk er hoe dan ook wel enorm naar uit om met de game van start te kunnen gaan ☺️
Voor mij is het ook wel zo, ik ben door een aantal punten echt erg teleurgesteld, maar ik hoop dat er dan meer energie is gestoken in andere zaken waar we van kunnen genieten waardoor het zich wel zal compenseren.
BG3 is zo een mooi voorbeeld hoe je met een relatief kleine wereld toch heel veel kan doen, dus dat het maar snel vrijdag is! Kijk er heel erg naar uit.

Acties:
  • +7 Henk 'm!
Nog 5 dagen voor de early acces!
Zin in...

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L23
SparksNL schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 23:08:
[...]

Een cutscene was wellicht leuk geweest, maar ben je op een gegeven moment ook wel klaar mee als die steeds hetzelfde is.
Vanuit de ruimte zelf op de planeet kunnen landen zou zeker tof zijn. Maar zelfs een gebouw betreden op de planeet bestaat uit een kort laadscherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flugelisoke
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19-09 21:54
Dit zegt niks, helemaal niks. Had je dan 1000 planeten vol leven verwacht? Het is juist realistisch dat veel planeten verlaten voelen.

Dit filmpje vertegenwoordigd geen 1000 planeten he? Slechts een oppervlakte van 1 planeet.

Des te specialer is het als je een planeet met leven tegenkomt.

[ Voor 9% gewijzigd door flugelisoke op 27-08-2023 23:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Erger is dat ie al na tien minuten aan de boundary is. Misschien maar best dat er geen voertuigen in het spel zitten (of net daarom) want anders werd t nog kleiner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19-09 22:45
Waarom ook 1000 planeten? Wat is daar de toegevoegde waarde van? Bij die Assassin's Creed-games haak ik na verloop van tijd ook af, omdat er nooit een eind in zicht is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toonen1988
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 01:01
Ik heb ook nooit begrepen waaron Elite Dangerous zoveel systemen nodig had. 99% waren gewoon lege systemen.

Het is te verwachten dat veel planeten leeg zijn. Ik heb toch liever een handje vol gedetailleerde planeten dan 1000 planeten waarvan 990 gewoon leeg zijn, of laten we zeggen 900 zoals Bethesda aangaf.

Bethesda zegt dat 10% van de 1000 planeten leven bevatten. Maargoed, iedereen weet ondertussen hoe Bethesda is.

Des ondanks kijk ik nog altijd uit naar Starfield. Dit is ook maar één van de weinig dingen die ik over Starfield weet. Ik heb nog niet eens bewegende beelden gezien. Ik laat me echt helemaal verrassen. Nog een paar dagen volhouden om niks te kijken. :P

[ Voor 24% gewijzigd door Toonen1988 op 28-08-2023 07:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L23
Toonen1988 schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 07:34:
Bethesda zegt dat 10% van de 1000 planeten leven bevatten. Maargoed, iedereen weet ondertussen hoe Bethesda is.
Hoe is Bethesda dan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Als 10% van de planeten leven bevat dan is dat toch al miljarden procenten meer dan dat we nu weten over planeten…

Eigenlijk baanbrekend als je het écht realistisch bekijkt d:)b

Overigens ga ik er wel vanuit dat ik vanuit mn eigen spaceship kan checken óf er wel leven is op die planeet voordat ik land.. Ik ga m’n dure moonboots toch niet kapot lopen als er niets te vinden/halen is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19-09 22:18
Toonen1988 schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 07:34:
Ik heb ook nooit begrepen waaron Elite Dangerous zoveel systemen nodig had. 99% waren gewoon lege systemen.
offtopic:
>99.999%, het hele idee van ED is dat het een 1:1 kopie is van de Melkweg gebaseerd op wetenschappelijke data, maar dan een paar 100 jaar in de toekomst. ;)

In december 2019 was 0.042% van alle stelsels verkend.
Het is te verwachten dat veel planeten leeg zijn. Ik heb toch liever een handje vol gedetailleerde planeten dan 1000 planeten waarvan 990 gewoon leeg zijn, of laten we zeggen 900 zoals Bethesda aangaf.

Des ondanks kijk ik nog altijd uit naar Starfield. Dit is ook maar één van de weinig dingen die ik over Starfield weet. Ik heb nog niet eens bewegende beelden gezien. Ik laat me echt helemaal verrassen. Nog een paar dagen volhouden om niks te kijken. :P
Geen idee wat te verwachten, ik heb al wel wat dingen gezien waardoor ik niet bang ben voor een gevalletje "No Man's Sky(rim)" launch, maar wellicht zit wat ik mij gezien heb mij tijdens gameplay helemaal niet zo in de weg.

Major spoiler qua gameplay:
spoiler:
Ontzichtbare muren zijn al gelekt, planeten krijgen afgebakende stukken welke je kan verkennen.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
We gaan straks veel variatie in reviews zien denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
jori040 schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 08:33:
We gaan straks veel variatie in reviews zien denk ik.
Iedereen de schuilkelders is 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
NotSoSteady schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 00:40:
Waarom ook 1000 planeten? Wat is daar de toegevoegde waarde van? Bij die Assassin's Creed-games haak ik na verloop van tijd ook af, omdat er nooit een eind in zicht is.
Dat getal zegt mij ook niets.Groot deel gaat sowieso procedurally generated zijn.
Wat zo'n planeet in zich heeft tja dat weten we pas als de game uitkomt.En natuurlijk kan je de 31e wel wat uit reviews halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
D-Ed schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 08:42:
[...]

Iedereen de schuilkelders is 😅
Gaat idd spannend worden worden. ;)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• L23
Ik zie in de reacties in ieder geval een verschil tussen Elder Scrolls/Fallout fans en space sim fans. Ben benieuwd, maar zal me ook niet verbazen als een groot deel van de space sim fans gewoon teleurgesteld gaat zijn als ik de (onrealistische) verwachtingen hier terug lees.
Ik denk dat het aantal planeten er niet zo veel toe doet. Je bent ook niet verplicht om ze allemaal te gaan verkennen, eerder leuk dat het kan. Maar de game zal niet leeg aanvoelen. Als je bekend bent met Elder Scrolls en Fallout dan is er qua quests meer dan genoeg te doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
jori040 schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 08:43:
[...]

Gaat idd spannend worden worden. ;)
Ach ik maak me er niet zo’n zorgen om.. Vreemd dat mensen al zo op voorhand bezig zijn de game omlaag te praten. Er zijn wat leaks maar nog geen totaal beeld te krijgen. Dat details niet worden zoals mensen hopen/verwachten dat zal vast..

Maar een game afschieten omdat graphics uit het 360 tijdperk komen of er te weinig leven op planeten is etc.. Ik begrijp het niet..

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Ik laat me verrassen en hoop gewoon dat de hype niet te groot is waardoor de kans op een flop / teleurstelling groter is, zolang Bethesda maar gewoon levert zoals ze in het verleden deden bij Oblivion / Skyrim en Fallout 3 / Fallout 4. Dan is er niks aan de hand en zal ik er ontzettend veel uur in kwijt kunnen, want wat een titels waren dat _/-\o_

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18-09 15:19
G_Dragon schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 08:49:
Ik laat me verrassen en hoop gewoon dat de hype niet te groot is waardoor de kans op een flop / teleurstelling groter is, zolang Bethesda maar gewoon levert zoals ze in het verleden deden bij Oblivion / Skyrim en Fallout 3 / Fallout 4. Dan is er niks aan de hand en zal ik er ontzettend veel uur in kwijt kunnen, want wat een titels waren dat _/-\o_
Geen enkele van die games gespeeld :P Fallout 3 wel ff, maar boeide me gewoon niet. Deel 4 nooit aangeraakt. Oblivion en Skyrim heb ik ook nooit leuk gevonden.

Starfield ga ik uiteraard via gamepass proberen, maar ik denk ook dat het bij ff proberen blijft.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-09 18:47
D-Ed schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 08:20:
Als 10% van de planeten leven bevat dan is dat toch al miljarden procenten meer dan dat we nu weten over planeten…

Overigens ga ik er wel vanuit dat ik vanuit mn eigen spaceship kan checken óf er wel leven is op die planeet voordat ik land.. Ik ga m’n dure moonboots toch niet kapot lopen als er niets te vinden/halen is..
Er staat in het stats paneeltje van zo'n planeet dat hij "barren" is.

en 10% is enorm veel als je kijkt naar planeten waar leven is ontstaan. Maar in een wereld waar interstellar reizen enorm is ingeburgerd mag je er vanuit gaat dat iedere bewoonbare planeet is gekoloniseerd. En dat een hoop onbewoonbare planeten zijn geterraformed om ze bewoonbaar te maken.

In ons eigen zonnestelsel zijn bijvoorbeeld ook plannen om de maan en Mars te gaan bewonen.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
L23 schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 08:46:
Ik zie in de reacties in ieder geval een verschil tussen Elder Scrolls/Fallout fans en space sim fans. Ben benieuwd, maar zal me ook niet verbazen als een groot deel van de space sim fans gewoon teleurgesteld gaat zijn als ik de (onrealistische) verwachtingen hier terug lees.
Als fan van beide durf ik te stellen dat het toch vooral Todd, als director, is welke wellicht de verkeerde verwachting(en) schept door voor zo'n hoog aantal planeten te gaan. In de FO en TES games is vrijwel overal wat te vinden. Ik denk dat we dat in SF veel minder gaan zien, maar is uiteindelijk wel wat veel spelers gaan verwachten.
Ik denk dat het aantal planeten er niet zo veel toe doet. Je bent ook niet verplicht om ze allemaal te gaan verkennen, eerder leuk dat het kan. Maar de game zal niet leeg aanvoelen. Als je bekend bent met Elder Scrolls en Fallout dan is er qua quests meer dan genoeg te doen.
Mijn angst vanuit de FO/TES ervaring is juist dat i.p.v. 1000 dezelfde dungeons, we nu 1000 dezelfde planeten gaan zien. :+

Maar goed, voordat ik overdreven negatief klink; dat ben ik absoluut niet. Ik ga uit van het ergste, zodat het alleen maar beter kan worden wanneer ik er daadwerkelijk mee bezig kan. :Y)

[ Voor 3% gewijzigd door D4NG3R op 28-08-2023 08:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jori040
D-Ed schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 08:47:
[...]

Ach ik maak me er niet zo’n zorgen om.. Vreemd dat mensen al zo op voorhand bezig zijn de game omlaag te praten. Er zijn wat leaks maar nog geen totaal beeld te krijgen. Dat details niet worden zoals mensen hopen/verwachten dat zal vast..

Maar een game afschieten omdat graphics uit het 360 tijdperk komen of er te weinig leven op planeten is etc.. Ik begrijp het niet..
Als dit gewoon een soort van Fallout/Skyrim achtige ervaring is dan is het voor mij geslaagd.Next-gen graphics zoek ik sowieso nooit in een BGS game.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Hulleman schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 08:51:
[...]

Geen enkele van die games gespeeld :P Fallout 3 wel ff, maar boeide me gewoon niet. Deel 4 nooit aangeraakt. Skyrim heb ik ook nooit leuk gevonden.

Starfield ga ik uiteraard via gamepass proberen, maar ik denk ook dat het bij ff proberen blijft.
Oh echt, dan weet ik eerlijk gezegd niet of Starfield jou spel gaat zijn. Misschien wel door de nieuwe wereld en setting, maar wat begreep lijk het kwa basics wel heel erg op die spellen en als je daar al niet doorheen kon komen hmm...

Maar wel echt super tof dat je Starfield een kans gaat geven en wie weet d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• L23
D-Ed schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 08:47:
[...]

Ik weet niet of dat bewust is. Aan de ene kan begrijp ik de (onrealistische) hype ook niet. En aan de andere kant bijzonder dat mensen een negatieve impressie hebben op de schaal van deze game terwijl ze de voorgaande games niet gespeeld hebben. En als men het niet interessant genoeg vinden om er in te verdiepen dan zou ik gewoon lekker wachten tot de game daadwerkelijk uit is en gespeeld kan worden.

Voor mij begon de "hype" pas toen ik deze zomer Fallout 3 heb uitgespeeld. Games uit het 360 tijdperk kunnen nog steeds leuk zijn :P En die verwachtingen projecteer ik op Starfield.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sorted.bits
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-09 19:30
D-Ed schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 08:20:

Volgens mij wel:

https://www.reddit.com/r/...ly_tells_you_if_a_planet/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
  • Laatst online: 18-09 15:19
G_Dragon schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 08:54:
[...]

Oh echt, dan weet ik eerlijk gezegd niet of Starfield jou spel gaat zijn. Misschien wel door de nieuwe wereld en setting, maar wat begreep lijk het kwa basics wel heel erg op die spellen en als je daar al niet doorheen kon komen hmm...

Maar wel echt super tof dat je Starfield een kans gaat geven en wie weet d:)b
Waarschijnlijk is het ook geen game voor mij, maar gezien de hype moet ik dit natuurlijk wel ff geprobeerd hebben :P

Was ook nooit zo van de From Software games en heb 100+uur in Elden Ring zitten :)

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
L23 schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 08:55:
[...]

Ik weet niet of dat bewust is. Aan de ene kan begrijp ik de (onrealistische) hype ook niet. En aan de andere kant bijzonder dat mensen een negatieve impressie hebben op de schaal van deze game terwijl ze de voorgaande games niet gespeeld hebben. En als men het niet interessant genoeg vinden om er in te verdiepen dan zou ik gewoon lekker wachten tot de game daadwerkelijk uit is en gespeeld kan worden.

Voor mij begon de "hype" pas toen ik deze zomer Fallout 3 heb uitgespeeld. Games uit het 360 tijdperk kunnen nog steeds leuk zijn :P En die verwachtingen projecteer ik op Starfield.
Het feit dat er een nieuwe BGS game uitkomt zorgt voor mij dat ik in een hype mode zit. :)
Ik heb bv bij een nieuwe GTA geen hype gevoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L23
D4NG3R schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 08:54:
[...]

Als fan van beide durf ik te stellen dat het toch vooral Todd, als director, is welke wellicht de verkeerde verwachting(en) schept door voor zo'n hoog aantal planeten te gaan. In de FO en TES games is vrijwel overal wat te vinden. Ik denk dat we dat in SF veel minder gaan zien, maar is uiteindelijk wel wat veel spelers gaan verwachten.

[...]

Mijn angst vanuit de FO/TES ervaring is juist dat i.p.v. 1000 dezelfde dungeons, we nu 1000 dezelfde planeten gaan zien. :+

Maar goed, voordat ik overdreven negatief klink; dat ben ik absoluut niet. Ik ga uit van het ergste, zodat het alleen maar beter kan worden wanneer ik er daadwerkelijk mee bezig kan. :Y)
We moeten de game natuurlijk nog zelf gaan ervaren. Maar denk dat je gelijk hebt met die angst dat veel van de planeten op elkaar gaan lijken. Denk dat er nog steeds veel te vinden is. Maar de interessantere planeten, dus waar quests zijn, zie je van te voren op de star map aangegeven.

Ik zie zelf geen problemen met onnodig veel planeten. Het is niet alsof ze je in de weg zitten. En het kan in de toekomst mogelijk heel interessant worden met nieuwe DLC en de modding community.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
jori040 schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 09:00:
[...]

Het feit dat er een nieuwe BGS game uitkomt zorgt voor mij dat ik in een hype mode zit. :)
Afbeeldingslocatie: https://steamuserimages-a.akamaihd.net/ugc/939446829398149006/74715018540110ECCEB4BCEFFD363B7E723DB2F1/?imw=5000&imh=5000&ima=fit&impolicy=Letterbox&imcolor=%23000000&letterbox=false

:+ :+ :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• L23
jori040 schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 09:00:
[...]

Dat zou ik bij GTA ook hebben hoor als dat een paar dagen voor release is en recent nog GTA 5 gespeeld heb. Maar goed, er is nog geen nieuwe GTA aangekondigd. Wel hebben we nu na jaren wachten eindelijk weer een nieuwe BGS game.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
In het allerergste geval dat Starfield tegenvalt zijn wij in ieder geval een stapje dichterbij Elder Scrolls 6 :P
L23 schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 09:03:
[...]
Ik zie zelf geen problemen met onnodig veel planeten. Het is niet alsof ze je in de weg zitten. En het kan in de toekomst mogelijk heel interessant worden met nieuwe DLC en de modding community.
Met mods is het een kwestie van tijd voordat iemand Tamriel als planeet in Starfield bouwt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!
L23 schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 09:06:
[...]

Dat zou ik bij GTA ook hebben hoor als dat een paar dagen voor release is en recent nog GTA 5 gespeeld heb. Maar goed, er is nog geen nieuwe GTA aangekondigd. Wel hebben we nu na jaren wachten eindelijk weer een nieuwe BGS game.
+ na 25 jaar weer een nieuw universum van Bethesda _/-\o_ :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• L23
Caayn schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 09:06:
In het allerergste geval dat Starfield tegenvalt zijn wij in ieder geval een stapje dichterbij Elder Scrolls 6 :P

[...]
Met mods is het een kwestie van tijd voordat iemand de Tamriel als planeet in Starfield bouwt.
Haha, inderdaad al van die discussies gelezen hoe tof het zou zijn als er een Tamriel planeet in Starfield zit.

Het wachten op een Elder Scrolls 6 duurt me wel te lang...

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Caayn schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 09:06:

[...]
Met mods is het een kwestie van tijd voordat iemand de Tamriel als planeet in Starfield bouwt.
Zou ook wel een geniale Easter Egg kunnen zijn van Bethesda, zie ergens nog wel iets verstopt zitten van een gebouw of soort stad die erop lijkt met kleine hits :o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• L23
G_Dragon schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 09:10:
[...]

Zou ook wel een geniale Easter Egg kunnen zijn van Bethesda, zie ergens nog wel iets verstopt zitten van een gebouw of soort stad die erop lijkt met kleine hits :o
Misschien wel gewoon het doel van de main quest :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
L23 schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 09:11:
[...]

Misschien wel gewoon het doel van de main quest :P
Haha ik zou het wel echt een geniale actie vinden als ze er zo'n soort van Easter Egg in hebben gestopt, geen stad waar je naar binnen kan maar gewoon in miniatuur of een gebouw van de stad met hints.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D4NG3R
L23 schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 09:03:
[...]

We moeten de game natuurlijk nog zelf gaan ervaren. Maar denk dat je gelijk hebt met die angst dat veel van de planeten op elkaar gaan lijken. Denk dat er nog steeds veel te vinden is. Maar de interessantere planeten, dus waar quests zijn, zie je van te voren op de star map aangegeven.

Ik wel, vanuit het (klant) verwachtings-management aspect.

Waar in TES/FO 80% van de content te vinden is op 10% van de ingame locaties, verwacht ik nu dat 80% van de content te vinden is op <1% van de ingame locaties. In TES/FO zijn veel plekken vrij kaal, maar er is altijd wel iets te doen en/of zien. Ik ben er bang voor dat SF veel (te veel) plekken gaat krijgen waar dat gewoon compleet niet het geval gaat zijn.

Veel "map" kan zowel een hele grote kracht, als een hele grote tegenvaller worden, zeker in een spel van een developer welke van oudsher bekend staat om spellen met al relatief grote werelden en veel mogelijkheden om lekker te gaan verkennen.

Maar goed, we gaan het zien, nog een paar daagjes. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toonen1988
Je reageert op een forum voor games dus ik neem aan dat je een gamer bent. Ik neem aan dat je ook al heel wat jaren mee gaat in de gaming industrie. Het zou me verbazen als je geen negatieve dingen over Betheada zou hebben gehoord of gelezen.

De Fallout MMO die ze hadden belooft, maar juist enorm flopte. Een dynamische, levende MMO wereld, die juist saai en leeg aanvoelde.

Redfall die Xbox moest opkrikken, wat gigantisch gefaald is.

Het verbaasd me nog altijd dat Ghostwire: Tokyo positieve reviews krijgt. Alleen visueel is het een mooie game, maar gameplay méh. Maargoed, smaken verschillen.

Wat dacht je eens van het uitmelken van games, 5 verschillende uitgavens van bepaalde games. Of wat dacht je van de slechte VR ports, die vervolgens weer voor 60 euro worden verkocht. Je kunt zelfs niks oppakken in Fallout VR met je hand. Vele VR games hebben dit wel, ze hebben gewoon een matige VR mod over Fallout 4 gegooid en meteen weer voor de volle mep verkopen.

De laatste jaren is de kwaliteit en de beloftes echt ver te zoeken bij Bethesda.

Ze hebben zelfs geprobeerd om geld voor mods te vragen, maar dat hadden ze zéér snel terug gedraaid.

Hopelijk zien we weer de oude Bethesda terug van jaren geleden.

[ Voor 14% gewijzigd door Toonen1988 op 28-08-2023 09:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L23
D4NG3R schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 09:17:
[...]

Ik wel, vanuit het (klant) verwachtings-management aspect.

Waar in TES/FO 80% van de content te vinden is op 10% van de ingame locaties, verwacht ik nu dat 80% van de content te vinden is op <1% van de ingame locaties. In TES/FO zijn veel plekken vrij kaal, maar er is altijd wel iets te doen en/of zien. Ik ben er bang voor dat SF veel (te veel) plekken gaat krijgen waar dat gewoon compleet niet het geval gaat zijn.

Veel "map" kan zowel een hele grote kracht, als een hele grote tegenvaller worden, zeker in een spel wat van oudsher bekend staat om spellen met al relatief grote werelden en veel mogelijkheden om lekker te gaan verkennen.

Maar goed, we gaan het zien, nog een paar daagjes. :)
Maar je kan op de star map gewoon zien waar interessante quest zijn. En een planeet waar geen quests zijn kan weer interessant zijn omdat de planeet grondstoffen heeft die je nodig hebt. Ik verwacht net als bij Fallout 3, die ik laatst nog gespeeld heb, dat je de main quest volgt en tijdens dat avontuur er allemaal interessante side quests bij komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L23
Toonen1988 schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 09:18:
[...]

Je reageert op een forum voor games dus ik neem aan dat je een gamer bent. Ik neem aan dat je ook al heel wat jaren mee gaat in de gaming industrie. Het zou me verbazen als je geen negatieve dingen over Betheada zou hebben gehoord.

De Fallout MMO die ze hadden belooft, maar juist enorm flopte. Een dynamische, levende MMO wereld, die juist saai en leeg aanvoelde.

Redfall die Xbox moest opkrikken, wat gigantisch gefaald is.

Het verbaasd me nog altijd dat Ghostwire: Tokyo positieve reviews krijgt. Alleen visueel is het een mooie game, maar gameplay méh. Maargoed, smaken verschillen.

Wat dacht je eens van het uitmelken van games, 5 verschillende uitgavens van bepaalde games. Of wat dacht je van de slechte VR ports, die vervolgens weer voor 60 euro worden verkocht. Je kunt zelfs niks oppakken in Fallout VR met je hand. Vele VR games hebben dit wel, ze hebben gewoon een matige VR mod over Fallout 4 gegooid en meteen weer voor de volle mep verkopen.

De laatste jaren is de kwaliteit en de beloftes echt ver te zoeken bij Bethesds.

Ze hebben zelfs geprobeerd om geld voor mods te vragen, maar dat hadden ze zéér snel terug gedraaid.

Hopelijk zien we weer de oude Bethesda terug van jaren geleden.
Datzelfde kan ik van jou zeggen. Je reageert op een forum zonder enige onderbouwing. Nu is die onderbouwing er wel, maar mocht iets vriendelijker. Ik was oprecht benieuwd waar je op doelde.

Fallout 76 is ook niet mijn ding. Ik ben bekend met de problemen bij release. Maar is die enorm geflopt?

Geen idee wat er mis is met uitmelken. Als mensen het leuk vinden 2 console generaties later nog steeds Skyrim te spelen dan is dat toch prima?

VR games geen ervaring mee, niet iedere gamer heeft een VR bril.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toonen1988
D4NG3R schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 08:21:
[...]

offtopic:
>99.999%, het hele idee van ED is dat het een 1:1 kopie is van de Melkweg gebaseerd op wetenschappelijke data, maar dan een paar 100 jaar in de toekomst. ;)

In december 2019 was 0.042% van alle stelsels verkend.

[...]

Geen idee wat te verwachten, ik heb al wel wat dingen gezien waardoor ik bang ben voor een gevalletje "No Man's Sky(rim)" launch, maar wellicht zit wat ik mij gezien heb mij tijdens gameplay helemaal niet zo in de weg.

Major spoiler qua gameplay:
spoiler:
Ontzichtbare muren zijn al bevestigd, planeten krijgen afgebakende stukken welke je kan verkennen.
Dat klopt, dat was ook een selling point van Frontier. Maar het was vrijwel allemaal leeg, gewoon een lege ruimtes. Wanneer je moest reizen tussen al die systemen en een half uur van lege systeem naar de ander komt, begint het toch wel erg saai te worden.

Af en toe kwam je wel eens een andere schip tegen maar that's it.

Als dat waar is wat je in de spoilers hebt gezet, dan gaat het toch wel zwaar tegenvallen. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
L23 schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 09:23:
[...]

Maar je kan op de star map gewoon zien waar interessante quest zijn. En een planeet waar geen quests zijn kan weer interessant zijn omdat de planeet grondstoffen heeft die je nodig hebt. Ik verwacht net als bij Fallout 3, die ik laatst nog gespeeld heb, dat je de main quest volgt en tijdens dat avontuur er allemaal interessante side quests bij komen.
Het hele punt wat ik probeer te maken is dat je in de FO/TES games dus 'gewoon' een beetje rond kan lopen en dan een interessante locatie tegen komt, veelal inclusief een quest. Dat aspect maakte Morrowind, Oblivion, Skyrim, Fallout 3, Fallout 4 en (niet ontwikkeld door BGS, maar wel relevant) FO:NV juist zo sterk.

Datzelfde verwacht ik niet van SF met de belofte dat de planeten geheel verkenbaar worden. At best verwacht ik dezelfde "radiant" quests van Skyrim en FO4, en misschien wat copy-paste dungeons.
Toonen1988 schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 09:29:
[...]

Dat klopt, dat was ook een selling point van Frontier. Maar het was vrijwel allemaal leeg, gewoon een lege ruimtes. Wanneer je moest reizen tussen al die systemen en een half uur van lege systeem naar de ander komt, begint het toch wel erg saai te worden.

Af en toe kwam je wel eens een andere schip tegen maar that's it.
Ander (type) spel, andere beloften en andere verwachtingen. Ik ben zelf ook niet zo van het exploren in E:D, maar er wordt ook geen verwachting geschept dat je iets buitengewoons tegen gaat komen.
Als dat waar is wat je in de spoilers hebt gezet, dan gaat het toch wel zwaar tegenvallen. :X
Opnieuw: Major gameplay spoiler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L23
D4NG3R schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 09:38:
Het hele punt wat ik probeer te maken is dat je in de FO/TES games dus 'gewoon' een beetje rond kan lopen en dan een interessante locatie tegen komt, veelal inclusief een quest. Dat aspect maakte Morrowind, Oblivion, Skyrim, Fallout 3, Fallout 4 en (niet ontwikkeld door BGS, maar wel relevant) FO:NV juist zo sterk.

Datzelfde verwacht ik niet van SF met de belofte dat de planeten geheel verkenbaar worden. At best verwacht ik dezelfde "radiant" quests van Skyrim en FO4, en misschien wat copy-paste dungeons.
Het hele punt wat we maken is gebaseerd op verwachtingen :P Kijk uit naar de release.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toonen1988
L23 schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 09:29:
[...]

Datzelfde kan ik van jou zeggen. Je reageert op een forum zonder enige onderbouwing. Nu is die onderbouwing er wel, maar mocht iets vriendelijker. Ik was oprecht benieuwd waar je op doelde.

Fallout 76 is ook niet mijn ding. Ik ben bekend met de problemen bij release. Maar is die enorm geflopt?

Geen idee wat er mis is met uitmelken. Als mensen het leuk vinden 2 console generaties later nog steeds Skyrim te spelen dan is dat toch prima?

VR games geen ervaring mee, niet iedere gamer heeft een VR bril.
Bethesda is de laatste jaren veel in het negatieve nieuws geweest. Daarom vond ik het niet nodig om in mijn eerste reactie over Starfield een lange verhaal te schrijven over hoe Bethesda de laatste jaren is geworden.

Het gaat ook niet alleen maar om exemplaren voor nieuwere consoles. Pak bijv. Skyrim, die is 5 keer opnieuw uitgegeven op de PC, zonder de VR versie erbij geteld. Telkens voor de volle mep, zonder veel veranderingen. Er was even later een nieuwere versie van Skyrim uitgekomen, die grafisch was verbeterd. Mensen die de standaard editie hadden, moesten als nog de volle 60 euro betalen terwijl het verschil nog niet eens merkbaar was. Hier hadden ze toen ter tijd ook veel kritiek opgekregen en hadden ze iedereen een "gratis" upgrade gegeven.

Ze hebben ervan geleerd, wat nu is de anniversary editie gratis beschikbaar voor mensen die Skyrim al hadden.

Geld vragen voor mods, dat ze binnen een week terug hadden gedraaid, omdat ze duizende berichten kregen van boze gamers.

En het klopt dat veel gamers geen VR bril hebben. En als mensen het hebben, kan ik Bethesda games niet aanraden. :P Zowel Fallout en Skyrim die voor 60 euro worden verkocht, waar gewoon een VR mod overheen is gegooid, die zéér matig is.

Zoals ik al zei, beloftes en kwaliteit is de laatste jaren ver zoek bij Bethesda. Dus ik hoop dat ze het niet verkloten met Starfield.

[ Voor 20% gewijzigd door Toonen1988 op 28-08-2023 09:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D4NG3R
L23 schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 09:40:
[...]

Het hele punt wat we maken is gebaseerd op verwachtingen :P Kijk uit naar de release.
Verwachtingen geschept door uitspraken van Bethesda zelf, ik houd mij zelf juist in qua verwachtingen/aannames. ;)

Maar ja, vrijdag weten we inderdaad meer. :Y

[ Voor 6% gewijzigd door D4NG3R op 28-08-2023 09:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L23
D4NG3R schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 09:46:
[...]

Verwachtingen geschept door uitspraken van Bethesda zelf, ik houd mij zelf juist in qua verwachtingen/aannames. ;)
Deze begrijp ik niet, tegenstrijdige zin.

Ik verwacht zelf gewoon Skyrim in space, verder ben ik niet zo bezig met al die uitspraken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flugelisoke
D4NG3R schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 08:54:
[...]

[...]

Ik vind het niet meer dan normaal dat er genoeg planeten zijn waarop niet veel te vinden is, heck, dat is letterlijk het heelal.

Mensen verwachten onrealistische dingen.

Starfield is zoveel groter dan het aantal planeten en wat erop te vinden is. Denk alleen al aan New Atlantis.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
L23 schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 09:49:
[...]
Deze begrijp ik niet, tegenstrijdige zin.
Ik probeer zelf geen aannames te doen, maar Bethesda schept bij vrijwel elke launch nogal wat verwachtingen. Verwachtingen welke vooral bij FO4 en 76 helaas slecht of gewoon compleet niet werden waar gemaakt.

Het zijn gelukkig nog geen No Man's Sky launches, (al kwam 76 daar aardig in de buurt) maar vooral Todd is er niet schuw van de verkeerde verwachtingen te scheppen. _O-
flugelisoke schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 10:02:
[...]

Ik vind het niet meer dan normaal dat er genoeg planeten zijn waarop niet veel te vinden is, heck, dat is letterlijk het heelal.

Mensen verwachten onrealistische dingen.

Starfield is zoveel groter dan het aantal planeten en wat erop te vinden is. Denk alleen al aan New Atlantis.....
Mensen verwachten onrealistische dingen omdat Bethesda het toestaat. Er is niet voor niets een heel werkveld om klantverwachtingen in te perken en/of in goede banen te leiden zonder het imago van je product/bedrijf te schaden.

Maar goed, genoeg discussie over wat we wel en niet kunnen verwachten. Vrijdag gaan we zien of ze het een beetje waar hebben kunnen maken. Ongeacht of er veel te doen is op de 'dode' planeten, zal er vast zat te doen zijn qua questing en lore. :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• L23
D4NG3R schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 10:11:
Ik probeer zelf geen aannames te doen, maar Bethesda schept bij vrijwel elke launch nogal wat verwachtingen. Verwachtingen welke vooral bij FO4 en 76 helaas slecht of gewoon compleet niet werden waar gemaakt.
Je probeert het, maar het lijkt niet echt te lukken.

Ik vind dat lastig. Er worden uitspraken gedaan. Die kan je weer op meerdere manieren interpreteren. Youtube staat ook vol met dagelijkse Starfield nieuwtjes en aannames. Het is duidelijk dat dit een enorme hype creëert met (onrealistische) verwachtingen.

Kan best zijn dat ik het gemist heb hoor en dat Bethesda dingen zegt die ze niet waarmaken. Fallout 4 was ik destijds niet mee bezig en pas een jaar later gekocht en moet deze ook nog steeds een keer uitspelen. Fallout 76 over gelezen, maar MMO's hebben nooit mijn interesse gehad.
Bij Starfield zie ik persoonlijk niet dat Bethesda onrealistische verwachtingen maakt. Ik zie in de trailers de beperkingen van de Creation Engine. Maar zie ook een feest van herkenning als je eerder Elder Scrolls en Fallout gespeeld hebt. Het is maar net hoe jezelf omgaat met je verwachtingen.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• uchiha tijntje
Hype en verwachtingen zijn tegenwoordig de doodsteek van elke AAA game :P

Mensen laten zich altijd zo snel meeslepen in marketing praatjes van bedrijven, clickbaits video’s van matige YouTubers etc.

Ik begrijp dat niet zo. Uiteraard kun je enthousiast zijn, dat ben ik ook. Maar ik zie soms gamers echt elk snufje nieuws opsnuiven en er zelf vaak een draai aangeven (vaak vergroot door online communities) die uiteindelijk uit zijn verband wordt gerukt of dusdanig onrealistisch zijn dat de game het per definitie niet kan waarmaken. Dat is zonde voor de gamer en voor de developer. Just my 2 cents.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sipio
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
uchiha tijntje schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 10:43:
Hype en verwachtingen zijn tegenwoordig de doodsteek van elke AAA game :P

Mensen laten zich altijd zo snel meeslepen in marketing praatjes van bedrijven, clickbaits video’s van matige YouTubers etc.

Ik begrijp dat niet zo. Uiteraard kun je enthousiast zijn, dat ben ik ook. Maar ik zie soms gamers echt elk snufje nieuws opsnuiven en er zelf vaak een draai aangeven (vaak vergroot door online communities) die uiteindelijk uit zijn verband wordt gerukt of dusdanig onrealistisch zijn dat de game het per definitie niet kan waarmaken. Dat is zonde voor de gamer en voor de developer. Just my 2 cents.
Er gaan zoveel mensen teleurgesteld zijn in Starfield dat die game voor veel mensen al is geflopt voordat ie uit is :+

Sommigen verwachten een complete space simulator waarin je van alles zelf kunt doen of beslissen.

*Vasco kan je naam zeggen : ik ga mezelf zo noemen bla bla (waarschijnlijk zijn het weer gewoon een paar voorgeprogrammeerde namen die die kan zeggen)

*Ik ga spacewalks maken, en wil van planeet naar planeet kunnen vliegen want dat kan ook in NMS.

*ik wil een hele planeet kunnen verkennen zoals beloofd, ik wil een aantal uren rechtdoor kunnen lopen zonder laadschermen ( start NMS eens op en ga je gang, kijk hoe lang dat leuk blijft.

Persoonlijk maak ik me iets meer 'druk' om het feit dat er blijkbaar geen FOV slider inzit, en ik heb wat van leakers gelezen over wat framedrops.

Ik kan iig niet wachten om vrijdag zelf te beginnen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
L23 schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 10:26:
[...]

Je probeert het, maar het lijkt niet echt te lukken.
Neuh, ik neem alles wat Bethesda beweert met een eetlepel zout. Maar kan prima snappen waar de verwachtingen/hype vandaan komt bij het gros van de mensen. En dat vloeit voornamelijk voort uit uitspraken (of juist het gebrek aan ontkrachting) vanuit Todd en co. waar mensen vervolgens nogal vrij op voortspeculeren. :+

Ik ben zelf vooral benieuwd naar de main quest en sidequests welke voortvloeien uit karakters van de main quest. En uiteraard hopen dat de lore weer lekker uitgebreid is. :)

Gebaseerd op wat ik de eerste 1/2u na de launch zie, hoor en lees ga ik of heel het weekend lekker verder met Baldurs Gate 3, of toch maar ""even"" over op SF. _O-

[ Voor 10% gewijzigd door D4NG3R op 28-08-2023 10:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• L23
Sipio schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 10:53:
*Vasco kan je naam zeggen : ik ga mezelf zo noemen bla bla (waarschijnlijk zijn het weer gewoon een paar voorgeprogrammeerde namen die die kan zeggen)
Ik zag het gisteren inderdaad nog in een trailer. Ik ben inderdaad benieuwd hoe dat gaat. Bij Forza Horizon 4 en 5 kan je uit een lijst kiezen. Dan zit een naam als Paul er wel tussen, maar mijn Friese voornaam niet. Kan ook zijn dat het wel alle namen kan uitspreken, maar dat ze dan niet Nederlands klinken. Wel geinig, maar ik gebruik vrijwel altijd andere namen in games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L23
D4NG3R schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 10:58:
[...]

Neuh, ik neem alles wat Bethesda beweert met een eetlepel zout. Maar kan prima snappen waar de verwachtingen/hype vandaan komt bij het gros van de mensen. En dat vloeit voornamelijk voort uit uitspraken (of juist het gebrek aan ontkrachting) vanuit Todd en co. waar mensen vervolgens nogal vrij op voortspeculeren. :+

Ik ben zelf vooral benieuwd naar de main quest en sidequests welke voortvloeien uit karakters van de main quest. En uiteraard hopen dat de lore weer lekker uitgebreid is. :)

Gebaseerd op wat ik de eerste 1/2u na de launch zie, hoor en lees ga ik of heel het weekend lekker verder met Baldurs Gate 3, of toch maar ""even"" over op SF. _O-
Prima. Iedereen ervaart dat anders. Zo ervaar ik het zelf niet. Ik vind het zelf ook verder niet interessant en nodig om de bronnen van die uitspraken in te zien. Maar als je dat soort uitspraken doet over Todd en co. zou een bron waar je dat kan terug lezen niet gek zijn :P

Ik ben zelf juist enkel benieuwd naar de main quest en side quests, dat maakt voor mij een BGS game. Verder leuk dat er een scifi jasje omheen zit en dat dit me ook nog eens aanspreekt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• KBE91
  • Laatst online: 09-09 06:57
Gewoon de game ingaan zonder te veel verwachtingen, ben gestopt met me zelf dit aan te doen.
Daarom kijk ik ook niet veel ervan, en ik zie wel.

Hoe meer hype er is, en je helemaal mee gaat in de hype. Des te groter je teleurgesteld gaat zijn als het toch dat niet is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sipio
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
KBE91 schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 11:09:
Gewoon de game ingaan zonder te veel verwachtingen, ben gestopt met me zelf dit aan te doen.
Daarom kijk ik ook niet veel ervan, en ik zie wel.

Hoe meer hype er is, en je helemaal mee gaat in de hype. Des te groter je teleurgesteld gaat zijn als het toch dat niet is.
Dit dus, al geef ik zelf ook toe hoor dat ik meedoe met de hype, maar ik probeer het wel wat beperkt te houden.

Laatste keer dat ik hyped was was de maanden voordat RDR2 uitkwam.

Wtf, mooie mechanics om je wapens schoon te maken maar in het kamp kan dat niet?? Onspeelbaar :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
L23 schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 11:09:
Maar als je dat soort uitspraken doet over Todd en co. zou een bron waar je dat kan terug lezen niet gek zijn :P
Poah, dat zijn er nogal wat door de laatste ~15 jaar heen. Geen fan van Kotaku, maar de post-launch terugblik van FO76 vat redelijk goed samen wat er veelal gebeurt:
While there’s a lot of hyperbole on both sides, many players’ disappointment is reasonable, given how Fallout 76 was pitched to them when it was originally revealed at this year’s E3.
Je herinnert je vast nog wel "16 times the detail". :+

Uiteraard zie je dat bij elk spel en elke studio in meer of mindere mate wel gebeuren (No Man's Sky en Cyberpunk 2077 zijn een paar extreme voorbeelden), gevoelsmatig brand Bethesda zich daar wat vaker aan dan andere studio's, maar dat zal voor een groot deel komen omdat ik hun games pre-launch wat nauwer in de gaten houd dan veel andere games en ik mij persoonlijk wat meer bekommer dat een paar van m'n favo gameseries (FO/TES) het goed doen.

Inmiddels kan ik wel redelijk goed inschatten wat je bij welke uitspraak moet verwachten, maar dat is puur gebaseerd op ervaring(en) met uitspraken van Bethesda uit het verleden. Zeker na de launch-fiasco van 76 hoop ik dat ze deze keer wat meer dingen waar weten te maken, al lijkt het er op dat een van de grootste beloften al niet waar gaat worden gemaakt. (zie eerdere spoilers)

Ergo: Eetlepel zout bij alles wat Todd beweert, het ergste verwachten, maar hopen op het beste. ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• James Pond
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 10-08 10:49
YouTube: Cartman can't wait for Starfield

[ Voor 79% gewijzigd door James Pond op 28-08-2023 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kunnen we de Nieuw Zeeland truc weer toepassen? Release NZ is 12 PM namelijk.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L23
D4NG3R schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 11:46:
[...]

Poah, dat zijn er nogal wat door de laatste ~15 jaar heen. Geen fan van Kotaku, maar de post-launch terugblik van FO76 vat redelijk goed samen wat er veelal gebeurt:

[...]

Je herinnert je vast nog wel "16 times the detail". :+

Uiteraard zie je dat bij elk spel en elke studio in meer of mindere mate wel gebeuren (No Man's Sky en Cyberpunk 2077 zijn een paar extreme voorbeelden), gevoelsmatig brand Bethesda zich daar wat vaker aan dan andere studio's, maar dat zal voor een groot deel komen omdat ik hun games pre-launch wat nauwer in de gaten houd dan veel andere games en ik mij persoonlijk wat meer bekommer dat een paar van m'n favo gameseries (FO/TES) het goed doen.

Inmiddels kan ik wel redelijk goed inschatten wat je bij welke uitspraak moet verwachten, maar dat is puur gebaseerd op ervaring(en) met uitspraken van Bethesda uit het verleden. Zeker na de launch-fiasco van 76 hoop ik dat ze deze keer wat meer dingen waar weten te maken, al lijkt het er op dat een van de grootste beloften al niet waar gaat worden gemaakt. (zie eerdere spoilers)

Ergo: Eetlepel zout bij alles wat Todd beweert, het ergste verwachten, maar hopen op het beste. ;)
Zoals ik al zei, ik heb Fallout 76 gemist. Moeilijk om daar verwachtingen bij te creëren als de game me totaal niet aanspreekt :P

Cyberpunk 2077 was idd bizar. Daar keek ik naar uit en sindsdien nooit meer de behoefte gehad om die game nog te spelen.

Ik ben juist benieuwd naar die uitspraken van Todd over Starfield. Daar doelde ik op. Ik heb het vermoeden dat die er niet zijn. Aan de ene kant omdat mensen het verkeerd interpreteren en teveel mee gaan in de hype er omheen. Aan de andere kant omdat Todd ook wat voorzichtiger is met uitspraken. Ik zal zeker niet ontkennen dat hij dat vroeger wel beloftes heeft gedaan die niet waargemaakt zijn. Maar goed, opvallend hoe we daar anders naar kijken. Als Bethesda Games Studios al die jaren de verwachtingen niet waar maken zou ik geen Starfield meer kopen :P Zoals dat bij Cyberpunk 2077 ging zit ik niet op te wachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• L23
Rivanov schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 11:53:
Ik begreep dat het een wereldwijde release is? Tijd overal hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
L23 schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 12:00:
[...]

Ik begreep dat het een wereldwijde release is? Tijd overal hetzelfde.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/x0YYCbD92MHwrdC7HUieb0rMTEY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sF2P1BU906ZSf6ZcvD1u8oHI.jpg?f=fotoalbum_large

Of is dat tijdstip voor 6 september?

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sorted.bits
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-09 19:30
Rivanov schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 12:05:
[...]

[Afbeelding]

12 PM Auckland is 2 AM CEST, dus dat heeft helaas geen nut lijkt het... Maar 10AM Sydney is 16:00 in Nederland, dus, euhm....

[ Voor 5% gewijzigd door sorted.bits op 28-08-2023 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L23
Rivanov schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 12:05:
[...]

[Afbeelding]

Dat weet ik niet. Maar @sorted.bits al aangeeft, het gaat live op hetzelfde moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
Rivanov schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 11:53:
Het releasemoment voor early access en het volle spel is wereldwijd het zelfde. Daar 12u in de middag, hier 1u 's nachts.
L23 schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 11:58:
[...]
Ik ben juist benieuwd naar die uitspraken van Todd over Starfield. Daar doelde ik op. Ik heb het vermoeden dat die er niet zijn.
Zoals ik al aangaf zie eerdere spoilers, laatste keer:

Opnieuw: gameplay spoilers. In dit geval een uitspraak van en co. en niet Todd zelf:
spoiler:
https://twitter.com/DCDeacon/status/1693878589303738591

Uit de leaks een paar dagen later: https://www.aroged.com/wp...at-restrict-movement.jpeg
(Nee het is al bevestigt dat dit niet enkel bij de tutorial gebeurt)

Ik had zelf bij het lezen van de originele tweet al zo'n vermoeden dat het om instances ging, en dat blijkt dus ook te kloppen. Veel anderen namen het wat letterlijker, en daar kan ik ze geen ongelijk in geven.

Mij persoonlijk doet het niet zo heel veel, maar ik kan het commentaar en argwaan goed snappen. Dezelfde fout maakte ik veul te goedgelovig destijds bij Skyrim en hoe ze Radiant Questen verkochten. Oneindig interessante questen my ass. :+

Ik hoop dat dit het enige grote is wat gewoon niet in lijn is met de verwachtingen welke ze zelf scheppen, want ik wil niets liever dan een succesvolle nieuwe ARPG (serie) van BGS. ;(
Aan de ene kant omdat mensen het verkeerd interpreteren en teveel mee gaan in de hype er omheen. Aan de andere kant omdat Todd ook wat voorzichtiger is met uitspraken. Ik zal zeker niet ontkennen dat hij dat vroeger wel beloftes heeft gedaan die niet waargemaakt zijn. Maar goed, opvallend hoe we daar anders naar kijken. Als Bethesda Games Studios al die jaren de verwachtingen niet waar maken zou ik geen Starfield meer kopen :P Zoals dat bij Cyberpunk 2077 ging zit ik niet op te wachten.
:Y

Vandaar dat ik de early access launch ook goed in de gaten ga houden, heb al wat vrienden welke wel voor een preorder gegaan zijn - daar kijk ik tijdens de launch even lekker een stuk mee voordat ik besluit 'em wel of niet te kopen. :)

[ Voor 4% gewijzigd door D4NG3R op 28-08-2023 12:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• L23
@D4NG3R Ik gooi dat toch gewoon op interpretatie en aannames. Ik had die verwachtingen niet. Kennelijk had ik die moeten hebben en heb ik ze gemist. Maar inderdaad jammer als dat bij anderen tot teleurstellingen leiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SacreBleu
  • Laatst online: 19-09 17:50
sorted.bits schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 12:08:
[...]

12 PM Auckland is 2 AM CEST, dus dat heeft helaas geen nut lijkt het... Maar 10AM Sydney is 16:00 in Nederland, dus, euhm....
Je hebt de conversie verkeerd gedaan. 10 AM (central Europe) is 1800 in Australië.

10 AM in Australië is 2 uur 's nachts in Nederland.

NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D4NG3R
@L23 ik ben van mening dat ze zelf de keuze maken nuance weg te laten en mensen te veel laten speculeren. De juiste verwachtingen creëren is en blijft een kunst. _O-

Weet iemand hier trouwens of je direct early access toegang krijgt ook als je het spel na de midnight launch komende vrijdag koopt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SacreBleu
D4NG3R schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 12:24:
@L23 ik ben van mening dat ze zelf de keuze maken nuance weg te laten en mensen te laten speculeren. De juiste verwachtingen creëren is en blijft een kunst. _O-

Weet iemand hier trouwens of je direct early access toegang krijgt ook als je het spel na de midnight launch komende vrijdag koopt?
Waarom niet?

NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Klauwhamer
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 10:36

Klauwhamer

Voor spijkers.. op laag water.

Ik zit in een luxepositie van jewelste: nooit last van FOMO, ik zit nog steeds in Act 1 van mijn eerste playthrough van Baldur's Gate 3 en heb het daar onwaarschijnlijk naar mijn zin en intussen dient Starfield zich aan waar ik tóch geen tijd voor heb of wil maken door Baldur's Gate 3.. Ik verwacht dat Starfield nog wel wat patches en updates nodig heeft en -oneerbiedig gezegd- wens ik de vroege vogels veel plezier met betatesten zodat ik straks, wanneer ik Baldur's Gate 3 minimaal één keer heb uitgespeeld, rustig kan gaan beginnen met Starfield wanneer het meer is geworden wat het eigenlijk had moeten zijn (a.k.a. Cyberpunk 2077 vanaf patch 1.5) :D

Alle gekheid op een stokje: ik kijk ook wel echt uit naar Starfield, hoor. What a time to be alive.

D3 :: I don't always kill but when I do, it's hyphen nine. :: y u no iddqd? :: Si non confectus, non reficiat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
Eigenlijk nog niet eens zo'n slecht punt. :+

Lees bij Bethesda dat het inderdaad gewoon kan. Top, regelen dat ik nog koffie in huis heb voor vrijdagnacht. *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

flugelisoke schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 23:48:
[...]

Dit zegt niks, helemaal niks. Had je dan 1000 planeten vol leven verwacht? Het is juist realistisch dat veel planeten verlaten voelen.

Dit filmpje vertegenwoordigd geen 1000 planeten he? Slechts een oppervlakte van 1 planeet.

Des te specialer is het als je een planeet met leven tegenkomt.
Maar dan bouw je als developer toch een cliff/berg/rivier in? Toch niet simpelweg een pop-up met "je kunt niet verder, ga terug"?

Bizar dat dit in 2023 nog acceptabel wordt gevonden.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
Jeroenneman schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 12:32:
[...]

Maar dan bouw je als developer toch een cliff/berg/rivier in? Toch niet simpelweg een pop-up met "je kunt niet verder, ga terug"?

Met een jetpack worden fysieke barrières ook lastig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuckStar
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 28-08 23:37
D4NG3R schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 12:31:
[...]

Eigenlijk nog niet eens zo'n slecht punt. :+

Lees bij Bethesda dat het inderdaad gewoon kan. Top, regelen dat ik nog koffie in huis heb voor vrijdagnacht. *O*
donderdagnacht

[My Home Automations]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Nu online
D4NG3R schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 11:46:

Deze game gaat geen flop worden hoor. Als het grootste minpunt van de game wat leakers hebben kunnen vinden is dat planeten niet helemaal rond gelopen kunnen worden en daar pas na 40minuren lopen op een lege planeet achterkomen dan raak ik daar niet net zoals jij van in de stress.

Blijft telkens weer bijzonder dat er mensen zijn die een aantal dagen voor release allemaal negatieve punten uit vage leaks blijven benoemen en daardoor de sfeer van zo’n topic totaal naar beneden halen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SacreBleu
Je mag koffiedrinken wanneer en hoeveel je wilt. Maar Starfield spelen zal toch echt pas 1 september in de nacht zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flugelisoke
Jeroenneman schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 12:32:
[...]

Ik vind dit zelf geen deal-breaker gezien de totaliteit van de game. Jammer, inderdaad. Maar er is vast genoeg te zien op bewoonde planeten.
Pagina: 1 ... 10 ... 63 Laatste

Let op:
Gebruik spoiler-tags waar ze redelijkerwijs nodig zijn, kleine moeite, en houd het voor iedereen leuk! :)

Houd het ook ontopic, bespreek vooral je eigen ervaringen, en wees lief en respectvol naar elkaar. Je hoeft het niet eens te zijn.