Dus je praat na wat je op Youtube gezien hebt in plaats van je eigen mening te hebben? Ah ja, checkVisgek82 schreef op maandag 15 april 2024 @ 13:44:
[...]
Mwah, denk dat daar op YouTube genoeg over te vinden is. Het is een leeg zielloos spel wat niet veel meer dan smoke & mirrors is. Maar, ieder z'n ding en mening.
Nee hoor, maar die strookt wel met mijn mening die ik zelf heb over de game. Heb hem gekocht en gespeeld, ik ben gewoon absoluut niet onder de indruk. Check.mvds schreef op maandag 15 april 2024 @ 13:45:
[...]
Dus je praat na wat je op Youtube gezien hebt in plaats van je eigen mening te hebben? Ah ja, check
Ryzen 7 7700X , 32 GB RAM, ProArt 4080 Super, MSI B650 Tomahawk, 2x2tb NVME
Kritiek zie je vaker op het internet dan een goede genuanceerde mening over een bepaald product of in dit geval een game.Visgek82 schreef op maandag 15 april 2024 @ 13:44:
[...]
Mwah, denk dat daar op YouTube genoeg over te vinden is. Het is een leeg zielloos spel wat niet veel meer dan smoke & mirrors is. Maar, ieder z'n ding en mening.
Maar goed, zelf vind ik Starfield oke. Leuk om ruimteschepen te kunnen bouwen en sommige missies zijn goed gemaakt. De rest kunnen ze zeker verbeteren, al vermoed ik dat het deels gelimiteerd is aan de oude engine die ze gebruiken.
Moet er wel bij vermelden dat ik Starfiled destijds bij mijn Ryzen 5 7600 kreeg en dus niet zelf los heb gekocht.
Het moet je ding ook zijn denk ik, ik heb er tegen de 250 uur dacht ik inzetten, laatste playthrough met alle powers maxed, jammer dat er fixed keuzes blijven waar ik nog even beslissing over moet nemen, maar blijft gewoon een leuk spel. Mis ik dingen? Absoluut. Niet veel anders als andere games die ik heb gespeeld.
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Voor mij was het op een gegeven moment dat ik er tegenop zat om verder gaan.Visgek82 schreef op maandag 15 april 2024 @ 13:44:
[...]
Kleine stukken van de game zijn prima te doen, en leuk, zoals shipbuilding en een quest hier en daar. Maar de teleurstellingen waren telkens groter aanwezig dan de 'wow' momenten. En dat gecombineerd met de vele laadschermen zorgde dat ik, bijna onbewust, toch een andere game op startte elke keer.
Een tip... Doe er mee wat je wil, maar dit ik waarom ik gemakkelijk 300+ uur in FO4 heb zitten.
(En inmiddels 100+ uur in Starfield)
Ga lekker ontdekken wat er allemaal te zien is
Zelf kan ik erg veel plezier halen uit het feit dat ik nieuwe questlines kan vinden.
Loop eens rond in een stad, dorpje of soms zelfs een paar containers op een planeet, je zult versteld staan.
Het volgende stukje gooi ik in een spoiler, degenen die weten waar ik het over heb skippen deze wel.
Zelf kan ik erg veel plezier halen uit het feit dat ik nieuwe questlines kan vinden.
Loop eens rond in een stad, dorpje of soms zelfs een paar containers op een planeet, je zult versteld staan.
Het volgende stukje gooi ik in een spoiler, degenen die weten waar ik het over heb skippen deze wel.
spoiler:
Pak een andere "route" in je NG+<nummer>, zit nu op nummer 3 en vind nog steeds nieuwe questlines 
"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."
Helemaal mee eens... En als aanvullende tip zou ik zeggen, gebruik fast travel zo min mogelijk. Er kunnen allerlei geinige dingen gebeuren, die vooral getriggerd worden als je met je schip ergens naar toe jumpt. En bekijk ook de space map eens goed want ook in de ruimte is nog wel het een en ander te vinden.chromeeh schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 22:13:
Een tip... Doe er mee wat je wil, maar dit ik waarom ik gemakkelijk 300+ uur in FO4 heb zitten.
spoiler:Pak een andere "route" in je NG+<nummer>, zit nu op nummer 3 en vind nog steeds nieuwe questlines
Gamertag: FinrazielNL
Zo denk ik er ook over, lekker verkennen, maar ondanks dat geniet ook zo in het algemeen van dit soort games.chromeeh schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 22:13:
spoiler:Pak een andere "route" in je NG+<nummer>, zit nu op nummer 3 en vind nog steeds nieuwe questlines
Every Game has A Story, Only One is A Legend.
Nieuws van de Frontpage is hier niet eens besproken 
- Starfield-dlc "Shattered Space" komt deze herfst uit.
- De inhoud van de dlc omvat nieuwe verhaalcontent, nieuwe locaties, nieuwe uitrusting en meer.
- Er komt "binnenkort" een grote update voor Starfield met verbeterde kaarten en plattegronden voor steden, nieuwe visuele instellingen voor consoles, en nieuwe functies voor het aanpassen van ruimteschepen.
- Meer informatie over de Starfield Creation Kit, die officiële modondersteuning biedt, wordt binnenkort verwacht.
Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357
Ben erg benieuwd of er veel mods uitkomen, ik geniet heel erg van Starfield (al speel ik nu even Fallout). Ben nu met mijn 3e run bezig en ontdek nog steeds andere verhaallijnen, terwijl ik voor mijn gevoel in de eerste run niks heb overgeslagen.
PS/XBL: Nogne
Dit specifieke bericht is idd nog niet eerder besproken, maar wel het uitkomen van de eerste DLC hoorMog schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 13:36:
Nieuws van de Frontpage is hier niet eens besprokenDit zijn voor mij goede redenen om de game in de herfst weer verder te spelen!
- Starfield-dlc "Shattered Space" komt deze herfst uit.
- De inhoud van de dlc omvat nieuwe verhaalcontent, nieuwe locaties, nieuwe uitrusting en meer.
- Er komt "binnenkort" een grote update voor Starfield met verbeterde kaarten en plattegronden voor steden, nieuwe visuele instellingen voor consoles, en nieuwe functies voor het aanpassen van ruimteschepen.
- Meer informatie over de Starfield Creation Kit, die officiële modondersteuning biedt, wordt binnenkort verwacht.
Zoals eerder ook al gezegd, ik denk dat die DLC voor mij een goed moment is om weer eens een full run te doen in mijn eerstvolgende NG+
De grote mei update:
De mei update:
Getailleerde stadskaarten:
/f/image/xDHn5wsWtvgndL8DiXKQ219R.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/2zH1nZduZvskLvZBokoFFH8Y.png?f=fotoalbum_large)
Getailleerde omgevingsskaarten:
/f/image/w80fklC5NsDhu6UnjWn9xwaW.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/rkuFLTwjfg3INUixNOQPdmAD.png?f=fotoalbum_large)
Point of interests in de scanner in steden:
/f/image/CMrgQwqwLhRTxWgl1itDeGzt.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/8ES3EBkqFsXMHyQsa6ndPcrI.png?f=fotoalbum_large)
Moeilijkheidsgraad in te stellen op verschillende onderdelen (inclusief XP-buffs)
/f/image/wbpYsiduF8XGt9dsBAwzxEDY.png?f=fotoalbum_large)
Compleet lege schipmodules en de mogelijkheid om deze in detail in te richten:
/f/image/VFXOaNR0wIXPd1t35EM5juKP.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/C0dDf9r9tlnB38BUZKcXlUlI.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/ElVBX42Dtw6TVafKiHR9N4pr.png?f=fotoalbum_large)
Kleine QoL verbeteringen zoals tabbed navigatie bij inventory:
/f/image/Fpcl2nzxkrnsKgwiNFBli7qX.png?f=fotoalbum_large)
Een sneak peak van het eerste landvoertuig in Starfield (geen deel van de mei update:
De mei update:
- Zeer gedetailleerde stads- en omgevingskaarten
- Moeilijkheidsgraad in te stellen op verschillende onderdelen (inclusief XP-buffs)
- Aanpassingen in schip-aanpassing (decoreren à la Animal Crossing en het werkt zoals je Outpost bewerken)
- Compleet lege schipmodules zodat je het interieur helemaal zelf kunt inrichten
- Mogelijkheid om je traits aan te passen in NG+
- 60 fps-modus voor de Series X
- Mogelijkheid om inzoomen bij gesprekken uit te schakelen
- Nieuwe tabbladnavigatie bij inventaris etc.
- Update nu beschikbaar op Steam Beta
- Update later deze maand beschikbaar op alle platformen
- Er komt een landvoertuig om rond te rijden op planeten
- Nieuwe quests
- DLC
- Mod-ondersteuning
Getailleerde stadskaarten:
/f/image/xDHn5wsWtvgndL8DiXKQ219R.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/2zH1nZduZvskLvZBokoFFH8Y.png?f=fotoalbum_large)
Getailleerde omgevingsskaarten:
/f/image/w80fklC5NsDhu6UnjWn9xwaW.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/rkuFLTwjfg3INUixNOQPdmAD.png?f=fotoalbum_large)
Point of interests in de scanner in steden:
/f/image/CMrgQwqwLhRTxWgl1itDeGzt.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/8ES3EBkqFsXMHyQsa6ndPcrI.png?f=fotoalbum_large)
Moeilijkheidsgraad in te stellen op verschillende onderdelen (inclusief XP-buffs)
/f/image/wbpYsiduF8XGt9dsBAwzxEDY.png?f=fotoalbum_large)
Compleet lege schipmodules en de mogelijkheid om deze in detail in te richten:
/f/image/VFXOaNR0wIXPd1t35EM5juKP.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/C0dDf9r9tlnB38BUZKcXlUlI.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/ElVBX42Dtw6TVafKiHR9N4pr.png?f=fotoalbum_large)
Kleine QoL verbeteringen zoals tabbed navigatie bij inventory:
/f/image/Fpcl2nzxkrnsKgwiNFBli7qX.png?f=fotoalbum_large)
Een sneak peak van het eerste landvoertuig in Starfield (geen deel van de mei update:
/f/image/VCwoQfsLcx91pcEy3W7yR3KC.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 148% gewijzigd door Mog op 01-05-2024 18:16 ]
Het blijf vreemd dat een boel van deze opties (zoals de kaarten, inventory tweaks en 60fps) niet meteen in het spel zaten.
MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y
- G_Dragon
- Registratie: April 2007
- Laatst online: 06-10 20:04
/u/215060/crop60c87cf439ed8_cropped.png?f=community)
Dat is een flinke en mooie update! Jammer dat ze niet gewoon gezegd hebben we stellen het spel een jaar uit en brengen het direct met 60fps en deze vernieuwingen uit, dat zou zoveel verstandiger zijn geweest als je mij om een mening vraagt.
Maargoed ik denk dat het wederom te maken had met deadlines en geld, waardoor ze het moesten uitbrengen. Want tegenwoordig zie je dat helaas wel steeds meer en meer..
Maargoed ik denk dat het wederom te maken had met deadlines en geld, waardoor ze het moesten uitbrengen. Want tegenwoordig zie je dat helaas wel steeds meer en meer..
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Starfield is meerdere malen uitgesteld. En Xbox stond en staat onder grote druk om exclusieve blockbusters uit te brengen. Ik weet het niet zeker, maar ik gok dat Howard genoeg gesmeekt heeft voor nog wat uitstel.G_Dragon schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 23:59:
Dat is een flinke en mooie update! Jammer dat ze niet gewoon gezegd hebben we stellen het spel een jaar uit en brengen het direct met 60fps en deze vernieuwingen uit, dat zou zoveel verstandiger zijn geweest als je mij om een mening vraagt.
Maar goed. Gedane zaken nemen geen keer. Ik ben blij met deze update. Het pakt zeker een aantal zaken aan die ik vervelend vond. Icm de DLC ga ik de game zeker weer oppakken.
- G_Dragon
Ik ben zeker blij dat ze met z'n update komen, ondanks het voor velen ook als mosterd na de maaltijd voelt. Ik ben wel heel blij dat ik vorige maand niet meer in het spel kon komen, want na deze update wil ik het zeker nog een kans geven als ik uitgespeeld ben met de Horizon en God Of War spellenMog schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 08:06:
[...]
Starfield is meerdere malen uitgesteld. En Xbox stond en staat onder grote druk om exclusieve blockbusters uit te brengen. Ik weet het niet zeker, maar ik gok dat Howard genoeg gesmeekt heeft voor nog wat uitstel.
Maar goed. Gedane zaken nemen geen keer. Ik ben blij met deze update. Het pakt zeker een aantal zaken aan die ik vervelend vond. Icm de DLC ga ik de game zeker weer oppakken.
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
60FPS én 40FPS mode voor Series X.Mog schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 17:49:
De grote mei update:
[YouTube: Starfield: May Update]
De mei update:
- Zeer gedetailleerde stads- en omgevingskaarten
- Moeilijkheidsgraad in te stellen op verschillende onderdelen (inclusief XP-buffs)
- Aanpassingen in schip-aanpassing (decoreren à la Animal Crossing en het werkt zoals je Outpost bewerken)
- Compleet lege schipmodules zodat je het interieur helemaal zelf kunt inrichten
- Mogelijkheid om je traits aan te passen in NG+
- 60 fps-modus voor de Series X
- Mogelijkheid om inzoomen bij gesprekken uit te schakelen
- Nieuwe tabbladnavigatie bij inventaris etc.
- Update nu beschikbaar op Steam Beta
- Update later deze maand beschikbaar op alle platformen
XBOX SERIES X DISPLAY SETTINGS
We've heard from many that you'd like to have more control over the graphic fidelity and performance on Xbox, similar to how PC players can customize their experience. We're now enabling that on Xbox Series X with a few options that you can use to find the best fit for your playstyle and display.
For each of these, we highly recommend a Variable Refresh Rate (VRR) Display running at 120hz, and to verify your Xbox is setup to use it. If you have it setup this way, Starfield will now default to a frame rate target of 40, while keeping the priority for full visuals.
- Frame Rate Target: You can now choose between 30, 40, 60 or an Uncapped frame rate on VRR displays. If you do not have a VRR display running 120hz, you will still be able to select from 30 or 60. Screen tearing may occur at times when selecting 60 on a non-VRR display.
- Prioritize: You can now prioritize between Visuals and Performancewhile trying to maintain the frame rate target. If you're choosing a frame rate target of 60 or above, we recommend changing this to Performance. Prioritizing Visuals keeps the highest resolution while maintaining full detail for special effects, lighting, and crowds. Prioritizing Performance lowers internal resolution and detail for special effects, lighting, and crowds. Both modes may adjust internal resolution dynamically when scenes or action get heavier as well. When switching between modes, you will see the lighting change briefly as the system catches up to the new mode.
[ Voor 70% gewijzigd door Rivanov op 02-05-2024 08:19 ]
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
De vraag nu alleen is, ga je wachten tot de DLC update, of toch nog even wat langer wachten tot ze ook het eerste voertuig gaan uitbrengen
Aangezien ik net weer FO4 heb opgepakt, ga ik maar voor de laatste. Waarschijnlijk ook maar een nieuwe game starten of iig de save pakken net na het intro stukje

A hero need not speak. When he is gone, the world will speak for him
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
hollandnick schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 08:25:
De vraag nu alleen is, ga je wachten tot de DLC update, of toch nog even wat langer wachten tot ze ook het eerste voertuig gaan uitbrengenAangezien ik net weer FO4 heb opgepakt, ga ik maar voor de laatste. Waarschijnlijk ook maar een nieuwe game starten of iig de save pakken net na het intro stukje
offtopic:
Grappig dat iedereen ineens weer de Fallout reeks oppakt. (na de serie, I get it) Ik probeerde het en ik kwam er gewoon niet meer in. Hoe leuk ik de eerste playthrough ook vond, ik vond het nu gewoon ronduit saai en vervelend. Ik heb FO4 en FO76 geprobeerd, maar vanaf het eerste moment stoor ik mij al aan de slechte graphics en het lineaire verhaal. En dan moet de "A settlement needs your help"-spam nog beginnen
En FO4 met mods begin ik al niet eens aan, die wil niet eens opstarten als ik wat mods installeer (zowel vanuit het FO4 mod menu, als via een externe mod installer)
Grappig dat iedereen ineens weer de Fallout reeks oppakt. (na de serie, I get it) Ik probeerde het en ik kwam er gewoon niet meer in. Hoe leuk ik de eerste playthrough ook vond, ik vond het nu gewoon ronduit saai en vervelend. Ik heb FO4 en FO76 geprobeerd, maar vanaf het eerste moment stoor ik mij al aan de slechte graphics en het lineaire verhaal. En dan moet de "A settlement needs your help"-spam nog beginnen
En FO4 met mods begin ik al niet eens aan, die wil niet eens opstarten als ik wat mods installeer (zowel vanuit het FO4 mod menu, als via een externe mod installer)
mvds schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 09:14:
[...]
offtopic:
offtopic:
Ach de graphics zijn niet eens zo heel veel slechter als Starfield eerlijk gezegd, zeker niet met de nieuwe FO4 update die ze hebben uitgebracht. Daarnaast heb ik momenteel sws erg weinig tijd om te gamen, dus wellicht ben ik er net als jij over 10u ook alweer uitgekeken hoor. Voor nu vermaak ik me wel even
Ach de graphics zijn niet eens zo heel veel slechter als Starfield eerlijk gezegd, zeker niet met de nieuwe FO4 update die ze hebben uitgebracht. Daarnaast heb ik momenteel sws erg weinig tijd om te gamen, dus wellicht ben ik er net als jij over 10u ook alweer uitgekeken hoor. Voor nu vermaak ik me wel even
Tot aan de herfst dan
A hero need not speak. When he is gone, the world will speak for him
hollandnick schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 12:55:
[...]
offtopic:
offtopic:
Ik zie oprecht geen enkel verschil tussen voor en na de patch. Maar ik speelde altijd al op de PC. Volgens mij heb je vooral voordeel van de patch op de console.
Ik zie oprecht geen enkel verschil tussen voor en na de patch. Maar ik speelde altijd al op de PC. Volgens mij heb je vooral voordeel van de patch op de console.
Same, als de DLC geland is, dan ga ik het spel ook weer oppakkenTot aan de herfst danDan gaan we weer eens Starfield opstarten en kijken wat voor moois er allemaal is veranderd.
Idem.mvds schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 13:59:
[...]
offtopic:
[...]
Same, als de DLC geland is, dan ga ik het spel ook weer oppakken
Ik ben blij dat mijn eerste game console een Philips Videopac was en gameplay (nog steeds) boven graphics zet. Dan heb je een boel meer plezier met games heb ik zo het idee.
Momenteel speel ik Skyrim weer, maar dan op de Rog Ally. Starfield pak ik dus weer op na Skyrim, zal ergens begin volgend jaar zijn denk ik haha.
Momenteel speel ik Skyrim weer, maar dan op de Rog Ally. Starfield pak ik dus weer op na Skyrim, zal ergens begin volgend jaar zijn denk ik haha.
Journalism 101: "If someone says it's raining & another person says it's dry. It's not your job to quote them both. Your job is to look out the fucking window and find out which is true."
Dit weekend weer een aantal "nieuwe" quests gevonden in Neon.
Best grappig hoe een beetje rondstruinen in een stad toch nog weer nieuwe verhaaltjes oplevert.
En.... Voor het geval je per ongeluk een zwaartekracht of jetpack issue hebt rondom Neon....
Best grappig hoe een beetje rondstruinen in een stad toch nog weer nieuwe verhaaltjes oplevert.
En.... Voor het geval je per ongeluk een zwaartekracht of jetpack issue hebt rondom Neon....
spoiler:
Er is een platform waardoor je makkelijk uit het water kunt, en een lift naar boven.
Vergeet niet de 2 soorten vissen te scannen voor je survey data
Vergeet niet de 2 soorten vissen te scannen voor je survey data
"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."
Vandaag de big update toch?
Yes! Ben benieuwd hoe het op de xbox gaat spelen en hoe 40fps gaat aanvoelen.
Ik lees dat Bethesda normaal gesproken rond 12:00 EST patches doorvoert. Dit is in onze tijd 18:00 uur.
Ik lees dat Bethesda normaal gesproken rond 12:00 EST patches doorvoert. Dit is in onze tijd 18:00 uur.
[ Voor 40% gewijzigd door MazeWing op 15-05-2024 08:37 ]
MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y
- G_Dragon
Iedereen krijgt eindelijk hun gewilde 60fps, wie weet pak ik het spel nog wel een keer weer op.
Voor mij wordt het óf Performance 60FPS of Visuals 40FPS.
Afhankelijk van het graphics verschil
Afhankelijk van het graphics verschil
Update is live. 24.70GB op Series X.
Poeh, 40fps is toch echt een groot verschil zeg, zonder in te leveren op visuals. Speelt echt fijner nu.
De performance is beter dan ik van Bethesda had verwacht. Eigenlijk alleen in de 2 grote steden is het duidelijk minder en rond de 30 met framedrops rond de 25-27. Voor het overgrote deel is het spel 60fps, zelfs met de optie "visuals". Alleen wanneer het wat drukker wordt dipt ie rond de 50.
Je vraagt je dan weer af waarom ze dit niet gewoon bij release hadden gedaan. Maar dat lijkt het nieuwe normaal te zijn. Dat de performance bij release slecht is en een half jaar tot een jaar later er eindelijk een patch komt die de performance weer op een acceptabel niveau zet.
[ Voor 65% gewijzigd door MazeWing op 16-05-2024 07:23 ]
- G_Dragon
Moet je voor die 40fps modus ook VRR (Hdmi 2.1) hebben op je tv? Of kan dat ook zonder VRR, aangezien wij onze tv net hadden gekocht en pas toen Hdmi 2.1 op de markt kwam. Waardoor ik daar niet te beschikking over heb, alleen als de tv opeens stukgaat want dan haal ik er direct een met die functie
[ Voor 16% gewijzigd door G_Dragon op 16-05-2024 09:00 ]
Nee, als het goed is werkt 40FPS mode ook gewoon aangezien het netjes in een 120Hz container past.G_Dragon schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 09:00:
Moet je voor die 40fps modus ook VRR (Hdmi 2.1) hebben op je tv? Of kan dat ook zonder VRR, aangezien wij onze tv net hadden gekocht en pas toen Hdmi 2.1 op de markt kwam. Waardoor ik daar niet te beschikking over heb, alleen als de tv opeens stukgaat want dan haal ik er direct een met die functie
Zie nu ook berichten voorbijkomen, dat wanneer je een VRR display hebt, Visual 60FPS de beste setting is.
- G_Dragon
Ah top! Dat is wel heel fijn om te horen, maar ik hoor ook van veel om mij heen dat die VRR wel een mega verschil kan maken. Volgens mij had een van de groep een groot verschil bij Hogwarts Legacy vergeleken met hoe ik het spel ervaarde, want ik klaagde vaak over framedrops en hij vernam er niks van.Rivanov schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 09:03:
[...]
Nee, als het goed is werkt 40FPS mode ook gewoon aangezien het netjes in een 120Hz container past.
Logisch hè, met Variable Refresh Rate.G_Dragon schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 09:04:
[...]
Ah top! Dat is wel heel fijn om te horen, maar ik hoor ook van veel om mij heen dat die VRR wel een mega verschil kan maken. Volgens mij had een van de groep een groot verschil bij Hogwarts Legacy vergeleken met hoe ik het spel ervaarde, want ik klaagde vaak over framedrops en hij vernam er niks van.
- G_Dragon
Yes! Toen we de tv net hadden en ik lucht kreeg over die Hdmi 2.1 baalde ik wel ontzettend dat we net te vroeg een Oled van €1400 hadden gekocht want dan zeg je niet even van laten we weer een nieuwe kopen
Kan wel andere redenen verzinnen om gewoon een nieuwe te kopen hoor.G_Dragon schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 09:17:
[...]
Yes! Toen we de tv net hadden en ik lucht kreeg over die Hdmi 2.1 baalde ik wel ontzettend dat we net te vroeg een Oled van €1400 hadden gekocht want dan zeg je niet even van laten we weer een nieuwe kopen![]()
- G_Dragon
Rivanov schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 09:18:
[...]
Kan wel andere redenen verzinnen om gewoon een nieuwe te kopen hoor.
spoiler:
Of hij moet op magische wijze opeens stukgaan, geen idee hoe
(nee dat is zonde)
VRR is mooi maar het is niet de alles omvattende oplossing. Je merkt nog steeds als de framerate echt goed inkakt (minder schokkerig, maar wel duidelijk verschil in snelheid) en er is sprake van VRR-flickering (verschillend per spel). Daarnaast moet de framerate wil in het "bereik" vallen van de VRR op consoles. Ik meen minimaal 48 fps op de ps5 en 40 fps op de xbox.
Het zit praktisch op iedere high end tv tegenwoordig maar ik zou er niet speciaal een nieuwe tv voor kopen!
Het zit praktisch op iedere high end tv tegenwoordig maar ik zou er niet speciaal een nieuwe tv voor kopen!
Iemand hier bekend met de https://www.nexusmods.com/starfield/mods/9094?tab=files en dan voornamelijk de Sylk Darkstar - NO MODS versie? Ik heb hem gedownload en gedaan wat moest maar blijf een lvl 1 character houden.
Ryzen 5 5600X | G.Skill Trident Z Neo F4-3600 | MSI B550 Tomahawk | MSI RTX 3080 Suprim X | GT1 Evo | Fanatec DD1 | Clubsport V3 | F1 2020 Limited |
Mijn huidige save was stuk, out-post die half verdwenen was. Dus even gekeken of de bovenstaande save werkt. Dus een nieuwe character gemaakt, gesaved en de gedownloade Sylk Darkstar save file naam vervangen door de nieuwe save file. Het werkt niet, ik krijg alleen de Sylk Darkstar character i.p.v. de zelfgemaakte character. Ik vermoed dat de nieuwe Starfield patch de oorzaak is.Kloever schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 11:15:
Iemand hier bekend met de https://www.nexusmods.com/starfield/mods/9094?tab=files en dan voornamelijk de Sylk Darkstar - NO MODS versie? Ik heb hem gedownload en gedaan wat moest maar blijf een lvl 1 character houden.
Maar goed, met die save kan ik naar de Enhance! zaak lopen en daar character en naam veranderen. Save werkt, maar de instructies niet meer.
Heb de save gisteren werkend gekregen. In plaats van afsluiten van het spel heb ik de laatste save aangepast. Dus die naam gekopieerd en de save weg gegooid en de gekopieerde naam aan de darkstar save gegeven. En dat werkte.NeverSettle schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 13:11:
[...]
Mijn huidige save was stuk, out-post die half verdwenen was. Dus even gekeken of de bovenstaande save werkt. Dus een nieuwe character gemaakt, gesaved en de gedownloade Sylk Darkstar save file naam vervangen door de nieuwe save file. Het werkt niet, ik krijg alleen de Sylk Darkstar character i.p.v. de zelfgemaakte character. Ik vermoed dat de nieuwe Starfield patch de oorzaak is.
Maar goed, met die save kan ik naar de Enhance! zaak lopen en daar character en naam veranderen. Save werkt, maar de instructies niet meer.
Ik blijf op mijn huidige save spelen, maar wou weten hoe dit eruit zag. Mijn huidige is klaar om NG+ in te gaan maar ik vind mijn outpost zo leuk.
Ryzen 5 5600X | G.Skill Trident Z Neo F4-3600 | MSI B550 Tomahawk | MSI RTX 3080 Suprim X | GT1 Evo | Fanatec DD1 | Clubsport V3 | F1 2020 Limited |
Ja daar zouden ze nog iets op moeten verzinnen... Nu voelt het zinloos om te veel aan een outpost te werken als je nog door wil naar een volgende NG. Daardoor kun je dus niet daaraan werken en aan je outpost werken afwisselen.Kloever schreef op zondag 19 mei 2024 @ 09:25:
Mijn huidige is klaar om NG+ in te gaan maar ik vind mijn outpost zo leuk.
Zou cool zijn als ze er een extra quest of zo in zouden kunnen stoppen waarmee je bv
spoiler:
een (deel van) een planeet met je mee kan trekken naar de nieuwe realiteit, dat die plekken als het ware van plaats wisselen...
Helemaal mee eens. Er gaat best wat tijd in zitten en bij NG+ is het weg. Maar misschien is die Darkstar save dan ineens wel een leuk idee
Dat is toch ook het charme van New Game+? Je brengt een offer. Hetzelfde met Prestige in Call of Duty vroeger. Je geeft al je wapens, perks etc.
Je kan beter main story > 10x NG+ > definitieve save als je alles wilt
Maar je brengt een HEEL groot offer, en je krijgt er vrijwel niks voor terug. Ja een schip, maar dat schip kan je niet verbouwen en ZO goed is ie nou ook weer niet. En een armor, maar ook daarvan geld hetzelfde, ZO goed is ie niet.Mog schreef op zondag 19 mei 2024 @ 12:37:
Dat is toch ook het charme van New Game+? Je brengt een offer. Hetzelfde met Prestige in Call of Duty vroeger. Je geeft al je wapens, perks etc.
En dan... dan mag je de hele storyline nog een keer doorspelen. Whoohoo... De minimale verschillen met de eerste keer, maken de storyline niet ineens zoveel leuker. De main story vind ik, als ik eerlijk moet zijn, ook een van de saaiste van het spel. Er zijn side storylines die imho veel leuker zijn om te spelen.
Als je wilt kun je de main quest in NG+ skippen. Van NG+1 naar NG+2 kost tussen 1 en 2 uur.mvds schreef op zondag 19 mei 2024 @ 12:44:
[...]
Maar je brengt een HEEL groot offer, en je krijgt er vrijwel niks voor terug. Ja een schip, maar dat schip kan je niet verbouwen en ZO goed is ie nou ook weer niet. En een armor, maar ook daarvan geld hetzelfde, ZO goed is ie niet.
En dan... dan mag je de hele storyline nog een keer doorspelen. Whoohoo... De minimale verschillen met de eerste keer, maken de storyline niet ineens zoveel leuker. De main story vind ik, als ik eerlijk moet zijn, ook een van de saaiste van het spel. Er zijn side storylines die imho veel leuker zijn om te spelen.
Ik weet het, maar ik had echt wel meer van NG+ verwacht als ik eerlijk moet zijn. Het geeft echt amper iets extra's. Ja, je kan wel wat andere keuzes maken, maar de main story is zo lineair als wat. Dus veel vrijheid heb je daar niet inMog schreef op zondag 19 mei 2024 @ 14:15:
[...]
Als je wilt kun je de main quest in NG+ skippen. Van NG+1 naar NG+2 kost tussen 1 en 2 uur.
Zeker. De vliegtuig en pakkie perks houden op bij NG+10. En dan heb je nog wat random generated dingen zoals alle Constellation members die planten zijn enzo. Maar het is erg minimaal.mvds schreef op zondag 19 mei 2024 @ 14:45:
[...]
Ik weet het, maar ik had echt wel meer van NG+ verwacht als ik eerlijk moet zijn. Het geeft echt amper iets extra's. Ja, je kan wel wat andere keuzes maken, maar de main story is zo lineair als wat. Dus veel vrijheid heb je daar niet in
Maar, ik ben wel nieuwsgierig naar de nieuwe DLC met de daarbij horende questline hoor
Ja, maar dat is niet leuk, dat voelt meer als werk imho. Ik denk dat het spel beter zou zijn als je het wat af kunt wisselen.Mog schreef op zondag 19 mei 2024 @ 12:37:
Je raakt je inventory en schepen al kwijt, maar outposts kan zoveel werk in gaan zitten dat het gewoon niet leuk is om dat steeds opnieuw te doen. Het voegt niks toe en gewoon geen outpost bouwen wordt de game dus niet beter van.
Het is ook niet alsof het een competitieve game is dus waarom niet.
Ik ben het op zich met je eens hoor. Ik ben geen NG+ persoonFinraziel schreef op zondag 19 mei 2024 @ 15:30:
[...]
Ja, maar dat is niet leuk, dat voelt meer als werk imho. Ik denk dat het spel beter zou zijn als je het wat af kunt wisselen.
Je raakt je inventory en schepen al kwijt, maar outposts kan zoveel werk in gaan zitten dat het gewoon niet leuk is om dat steeds opnieuw te doen. Het voegt niks toe en gewoon geen outpost bouwen wordt de game dus niet beter van.
Daarom heb ik dus die Darkstar save gepakt. Kan ik daar fijn NG+'en en mijn eigen save gebruiken om mijn base verder uit te breiden. Of ik ga die Darkstar nu gewoon als main pakken. En dan daar een base mee bouwen.
Enige tijd terug de Asrock Radeon RX 7800 XT Challenger 16GB gekocht, met daarbij gratis Starfield!
Maar de game (op SSD) loopt echt wel slecht. De game stopt regelmatig en pas 5 seconden later kan ik weer bewegen. Zeer irritant, vooral in gevechten. En dan heb ik vrijwel alle settings op Medium staan.
Je zou zeggen het ligt niet aan de videokaart. Het voelt ook echt aan als een CPU bottleneck. Iemand een tip welke CPU ik minimaal zou moeten kopen om de game wat vloeiender te laten lopen?
Moederbord behoud ik het liefst (ASRock B360 Pro4).
Maar de game (op SSD) loopt echt wel slecht. De game stopt regelmatig en pas 5 seconden later kan ik weer bewegen. Zeer irritant, vooral in gevechten. En dan heb ik vrijwel alle settings op Medium staan.
Je zou zeggen het ligt niet aan de videokaart. Het voelt ook echt aan als een CPU bottleneck. Iemand een tip welke CPU ik minimaal zou moeten kopen om de game wat vloeiender te laten lopen?
Er is buiten skills en je alien ship ook weinig reden, zeker in het begin was het aardig wat bugged dat het voorkwam dat je nooit in 1 run alle skills kon pakken (1 zeker niet omdat het een of/of quest was), werd voor mij meer de grap hoe snel ik elke run kon doen en toch elke skill kon pakken en ondertussen alle 'random universes' kon bekijken (zijn er 8 dacht ik?).Finraziel schreef op zondag 19 mei 2024 @ 15:30:
[...]
Ja, maar dat is niet leuk, dat voelt meer als werk imho. Ik denk dat het spel beter zou zijn als je het wat af kunt wisselen.
Uiteindelijk heb ik een save op dacht NG11 met alle skills maxed, het universum met mijn character als doppelganger (weinig toevoegend, maar is leuk) om dan gewoon in alle rust alles te gaan opbouwen.
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Recomended specs: Ryzen 5 3600X of Intel i5-10600K. Je zou kunnen kijken of jouw moederbord met een BIOS update een Ryzen 7 5800 X3D CPU aan kan.technoaddict schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 13:13:
Enige tijd terug de Asrock Radeon RX 7800 XT Challenger 16GB gekocht, met daarbij gratis Starfield!
Wel apart, ik heb een Ryzen 5 7600 met RTX 3060 en het draait soepel op 1080P met DLSS op Quality. Ik gebruik de volgende settings van Hardware Unbox:
/f/image/37jD7sgOvu64Ajk7PlvRtYP0.webp?f=fotoalbum_large)
Sommige settings hebben weinig effect op de performances en kan je daarom op High of Ultra zetten. Meestal haal ik 60FPS, op drukke steden na.
[ Voor 6% gewijzigd door NeverSettle op 22-05-2024 13:34 ]
Eergisteren wat tijd vrij gemaakt om toch eens te kijken naar die NG+ save. Uiteindelijk nu dus besloten om mijn eigen aan te houden voor het verhaal, al kan ik daar nu naar NG+ als ik dat wil, en de Darkstar save(waar je je dubbelganger tegen komt) gebruik ik dan om een Base vanaf de grond af op te bouwen en dan zo nu en dan questen doen die ik leuk vind. Maar het zal voor nu voornamelijk Base building zijn.SinergyX schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 13:19:
[...]
Uiteindelijk heb ik een save op dacht NG11 met alle skills maxed, het universum met mijn character als doppelganger (weinig toevoegend, maar is leuk) om dan gewoon in alle rust alles te gaan opbouwen.
Thanks! Zal het eens onderzoeken!NeverSettle schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 13:22:
[...]
Recomended specs: Ryzen 5 3600X of Intel i5-10600K. Je zou kunnen kijken of jouw moederbord met een BIOS update een Ryzen 7 5800 X3D CPU aan kan.
Wel apart, ik heb een Ryzen 5 7600 met RTX 3060 en het draait soepel op 1080P met DLSS op Quality. Ik gebruik de volgende settings van Hardware Unbox:
[Afbeelding]
Sommige settings hebben weinig effect op de performances en kan je daarom op High of Ultra zetten. Meestal haal ik 60FPS, op drukke steden na.
Ik had Starfield al een hele tijd al op het oog maar mijn 'oude' game PC kon dat niet draaien. Mijn nieuwe 'niet game' laptop draait hem gelukkig wel. Kreeg er 3 maand xbox game pass bij dus maar gedownload zaterdag.
Met alles op medium draait hij best soepel, zelfs met het ontbreken van een dedicated videokaart
Eerste paar missies gedaan, gisteren voor het eerst mijn start schip een beetje uitgebreid (2x zo breed geworden =)) Heb nog zoveel te ontdekken en zien, hele base building heb ik nog geen seconde naar gekeken, geen idee wat je daarmee zou kunnen.
Voorlopig denk ik steeds, nog even 1 missie, maar dan ben je een uur verder... Alle Fallout games grijs gespeeld, deze past wel in dat straatje wat dat betreft haha.
Met alles op medium draait hij best soepel, zelfs met het ontbreken van een dedicated videokaart
Eerste paar missies gedaan, gisteren voor het eerst mijn start schip een beetje uitgebreid (2x zo breed geworden =)) Heb nog zoveel te ontdekken en zien, hele base building heb ik nog geen seconde naar gekeken, geen idee wat je daarmee zou kunnen.
Voorlopig denk ik steeds, nog even 1 missie, maar dan ben je een uur verder... Alle Fallout games grijs gespeeld, deze past wel in dat straatje wat dat betreft haha.
AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”
Lenovo IdeaPad Pro 5 14APH8, AMD Ryzen 7 7840HS, 32GB RAM, 1TB SSD
- G_Dragon
Voor wie nog spelen er een gratis update en nieuwe dlc aangekondigd op Gamescom!
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/KVov8IlnYiWIZaRGeIhmHyv9.jpg?f=user_large)
Verhaal uitbreiding:
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/o2E5bP9n1W6ycdSezxOExK7d.jpg?f=user_large)
Trailer:
Starfield Update 1.13.61 Notes - August 20, 2024
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/KVov8IlnYiWIZaRGeIhmHyv9.jpg?f=user_large)
The REV-8 drives, jumps, shoots, and can even mine for resources - and it's Vasco-approved 👍
— Starfield (@StarfieldGame) 20 augustus 2024
Get yours from your favorite city's ship services technician! Available as part of tonight's free update. #Starfield pic.twitter.com/EF9dS0Ndwv
Verhaal uitbreiding:
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/o2E5bP9n1W6ycdSezxOExK7d.jpg?f=user_large)
Trailer:
Starfield Update 1.13.61 Notes - August 20, 2024
[ Voor 9% gewijzigd door G_Dragon op 20-08-2024 23:54 ]
Ah de eerste uitbreiding, in Oktober Starfield maar weer eens aanslingeren dan.
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
- G_Dragon
:strip_exif()/f/image/S2PvkO8s8txLAuA6wuc43zAC.jpg?f=fotoalbum_large)
Dear ladies and gentlemen,
— Niko (@NikoMueller) 20 augustus 2024
the #Starfield vehicle update is live! 🔥
18 GB!!! 😱 pic.twitter.com/JsP82hL8Cm
Ik zit sinds een tijdje weer helemaal in het fallout 4 universum. Maar ik ben toch wel heel erg bedankt naar de rev-8 ervaringen. Laat Bethesda maar lekker door gaan met patchen en nieuw features toevoegen zo. Dan hebben we straks weer een mooie nieuwe starfield ervaring tegen de tijd dat ik alle Fallout dlc for gespeeld heb
Zojuist even gespeeld, toch wel even wennen hoe je de REV-8 moet besturen. Tip, rij niet in steden, kans dat je iemand aanrijd is groot 
Ook eerste bug tegen gekomen, bij een auto-save zat ik vast met de wagen. Ik kon niet uitstappen en/of wegrijden. Terug gaan naar een save eerder loste het op.
Ook eerste bug tegen gekomen, bij een auto-save zat ik vast met de wagen. Ik kon niet uitstappen en/of wegrijden. Terug gaan naar een save eerder loste het op.
Bethesda blijft Bethesda hahahaha. Met de nieuwe update zijn schijnbaar alle planeten textureloos. Je krijgt dan een groen rode planeet met tekst erop
Had ik ook last van, bleek een mod (Immersive Planet Density) te zijn. Die verwijderen en het werkt nu prima.NukaWorldNL schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 20:06:
Bethesda blijft Bethesda hahahaha. Met de nieuwe update zijn schijnbaar alle planeten textureloos. Je krijgt dan een groen rode planeet met tekst erop
[ Voor 11% gewijzigd door NeverSettle op 21-08-2024 20:36 ]
Ja ik ook, heb er wel weer zin in om lekker te gaan verkennen.Chaoss schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 23:48:
Ah de eerste uitbreiding, in Oktober Starfield maar weer eens aanslingeren dan.
Nee hoor. Zat mensen die geen mods gebruiken en die hadden/hebben er ook last van.NeverSettle schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 20:35:
[...]
Had ik ook last van, bleek een mod (Immersive Planet Density) te zijn. Die verwijderen en het werkt nu prima.
Vreemd, ik verwijderd de genoemde mod en na een restart werkte het prima.NukaWorldNL schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 21:06:
[...]
Nee hoor. Zat mensen die geen mods gebruiken en die hadden/hebben er ook last van.
Edit: het kan ook liggen aan oude cache dat niet samengaat met de nieuwe versie. "Pipeline.cache" kan je verwijderen via Windows toets + R -> typ "appdata" -> local -> Starfield -> "Pipeline.cache" bestand verwijderen.
[ Voor 27% gewijzigd door NeverSettle op 22-08-2024 12:14 ]
200 uur er in zitten en ben er nu wel klaar mee, bewust een heel stuk later begonnen en met discount aangeschaft want de grote minpunten in de reviews bleken ook hier toch redelijk aanwezig. Op een gegeven moment ben je wat missie-moe en met nog kleinere levels dan quake 3 arena voordat je weer naar een laadscherm zit te staren helpt niet mee.
Het werd nog erger toen ik besloot om het high-res texture pack er bovenop te zetten. Nu is mijn starfield steam-folder 350GB groot. Een paar uur speelsessie trekt er letterlijk terabytes aan read-bytes doorheen.
't is alleen niet zo dat je de laadschermen kunt vermijden door 500GB RAM geheugen te nemen.
Het werd nog erger toen ik besloot om het high-res texture pack er bovenop te zetten. Nu is mijn starfield steam-folder 350GB groot. Een paar uur speelsessie trekt er letterlijk terabytes aan read-bytes doorheen.
't is alleen niet zo dat je de laadschermen kunt vermijden door 500GB RAM geheugen te nemen.
spoiler:
Hier en daar een difficulty-spike waarbij je bijna overal zo doorheen kunt fietsen en af en toe een kerel tegenkomt met een explosive machine geweer met 400 kogels in het magazijn. Bouwen, space battles, dungeons en vuurgevechten waren wat repetitief. Maar hier en daar toch wel een praaltje aan side-missions.
Halverwege de 200 uur toch maar even wat difficulty en randomization mods ertussen gefietst om de random dungeons wat meer uitdagend en minder reptitief te maken.
Ik heb het vermoeden dat dit soort games na een paar jaar patch-cycles toch een stuk lekkerder wegspelen. Heb ik eigenlijk alles lopend afgelegd, komen ze nu met een karretje op de proppen. Traag ding en de boost is dan weer overkill, maargoed, beter dan 3 km te lopen om een of andere grot met palladium te vinden.
Ow ja, laatste puntje. Wapens oppakken van dooie tegenstanders is eenvoudig en die dingen kun je verpatsen voor mega veel knaken. Een beetje ronddolen op een random planeet hark je in een uurtje 300k credits binnen, op de legit manier. En bizarre hoeveelheden crafting-loot. Hele bases vol met spul waar je niets mee doet omdat de legendary pickup wapen toch veel sterker is dan wat je zelf in elkaar kunt ducktapen.
Halverwege de 200 uur toch maar even wat difficulty en randomization mods ertussen gefietst om de random dungeons wat meer uitdagend en minder reptitief te maken.
Ik heb het vermoeden dat dit soort games na een paar jaar patch-cycles toch een stuk lekkerder wegspelen. Heb ik eigenlijk alles lopend afgelegd, komen ze nu met een karretje op de proppen. Traag ding en de boost is dan weer overkill, maargoed, beter dan 3 km te lopen om een of andere grot met palladium te vinden.
Ow ja, laatste puntje. Wapens oppakken van dooie tegenstanders is eenvoudig en die dingen kun je verpatsen voor mega veel knaken. Een beetje ronddolen op een random planeet hark je in een uurtje 300k credits binnen, op de legit manier. En bizarre hoeveelheden crafting-loot. Hele bases vol met spul waar je niets mee doet omdat de legendary pickup wapen toch veel sterker is dan wat je zelf in elkaar kunt ducktapen.
- G_Dragon
Deze DLC is onderdeel van de Starfield Premium editie toch, of moet ik deze DLC apart halen?
PS/XBL: Nogne
- G_Dragon
Ja!Nogne schreef op maandag 30 september 2024 @ 11:42:
[...]
Deze DLC is onderdeel van de Starfield Premium editie toch, of moet ik deze DLC apart halen?
Not free, but included with the Premium Edition
Helaas heb ik alleen de standaard versie, destijds gekregen bij aankoop van AMD Ryzen 5 7600 CPU. Ben benieuwd of er een gratis update komt voor de vanilla game. De beta versie die dan stabiel wordt?
[ Voor 24% gewijzigd door NeverSettle op 30-09-2024 11:50 ]
Ik kan het bevestigen, ik heb Shattered Space gewoon in mijn Steam bibliotheek zitten. Maar ik wacht persoonlijk nog even met het spelen van de DLC. Ik heb de base game ook maar 5,7 uur gespeeld, toen was ik alweer mijn interesse verloren.
Ik zal één van deze dagen alle patchnotes doornemen, kijken of ik het weer eens ga proberen.
Ik ga deze week aan Shattered Space beginnen. Ik vind het tof dat de DLC zich op één (nieuwe) planeet afspeelt. Hopelijk wat minder procedural generated.
Ik ga hem ook spelen, waarschijnlijk vanuit een verse NG+
Zodra ik klaar ben met Zelda ga ik daar ook aan beginnen, heb er wel zin in 🤩Mog schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 08:09:
Ik ga deze week aan Shattered Space beginnen. Ik vind het tof dat de DLC zich op één (nieuwe) planeet afspeelt. Hopelijk wat minder procedural generated.
Hier nog eentje welke even afwacht; Ik heb SF direct na de launch best wel wat gespeeld, tot op een van de laatste missies.
Maar sindsdien nooit meer opgestart, en ook geen seconde behoefte gehad om het weer te starten.
spoiler:
Geen idee wat de naam van de missie is is; maar ik moet credits bij elkaar slepen om een schip met een aardig dikke jumpdrive te regelen.
Maar sindsdien nooit meer opgestart, en ook geen seconde behoefte gehad om het weer te starten.
Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken
Ik ben op zich wel benieuwd naar de expansion, maar ik vind het in RPG's niet leuk om verder te gaan met oude karakters... Ik begin eigenlijk altijd opnieuw als ik een spel weer oppak (vooral de Bethesda RPG's). Ik geef mijn karakters altijd een bepaalde persoonlijkheid en dat weet ik dan niet meer goed als ik ze later oppak. Op zich kan ik er gewoon van maken wat ik wil, maar het voelt op een of andere manier niet goed.
Dus als ik weer ga spelen ga ik vanaf punt 0... maar dat gaat redelijk wat tijd kosten en die heb ik momenteel niet. Zit vol in FF XIV en volgende week komt de expansion van Diablo 4 die ik wel gelijk wil gaan spelen... dus deze komt even op de reservebank te zitten
Dus als ik weer ga spelen ga ik vanaf punt 0... maar dat gaat redelijk wat tijd kosten en die heb ik momenteel niet. Zit vol in FF XIV en volgende week komt de expansion van Diablo 4 die ik wel gelijk wil gaan spelen... dus deze komt even op de reservebank te zitten
Ik heb toch wel meer dan 80 uur in starfield zitten. En toch trekt die nu nieuwe dlc me niet echt.
Ik speel de laatste eigenlijk alleen maar Fallout 4. Die setting, die verhalen, de nederzettingen, de wapens en armour upgrades, de perk keuze icm je special en niet te vergeten vats.
Als ik heel eerlijk ben voelde was starfield dan toch wel een beetje leeg.
Al moet ik zeggen dat de starfield graphics wel echt zijn om door een ringetje te halen. Dan voelt fallout wel behoorlijk outdated.
Ik speel de laatste eigenlijk alleen maar Fallout 4. Die setting, die verhalen, de nederzettingen, de wapens en armour upgrades, de perk keuze icm je special en niet te vergeten vats.
Als ik heel eerlijk ben voelde was starfield dan toch wel een beetje leeg.
Al moet ik zeggen dat de starfield graphics wel echt zijn om door een ringetje te halen. Dan voelt fallout wel behoorlijk outdated.
Hmm, ik loop tegen een tweetal bugs aan… enerzijds een bug waar door mijn boostpack niet functioneert. En anderzijds een sidemissie waarbij een NPC niet met me wil praten waardoor ik gesoftlocked ben lijkt wel. Dus ik denk dat ik even wacht met verder spelen totdat er een patch uitgebracht wordt. Heb een oude save gepakt en daar werkt mijn boost wel goed. Maar dat is voor de start van de DLC. Ik verlies denk ik een uurtje aan speeltijd dus dat is geen grote ramp.
Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.
Gaat lekker met Shattered Space…. 5,4 op metacritic en 34% op steam.
Iedereen is het er eigenkijk wel over eens: veel te duur voor wat het is en het heeft nog steeds alle mankementen en minpunten die in de basis van Starfield zitten.
Iedereen is het er eigenkijk wel over eens: veel te duur voor wat het is en het heeft nog steeds alle mankementen en minpunten die in de basis van Starfield zitten.
Gelukkig kregen ze nog 9 van Xbox Era die ook een 9.7 voor de base game gaf.MazeWing schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 06:48:
Gaat lekker met Shattered Space…. 5,4 op metacritic en 34% op steam.
De activiteit in dit topic en dat Tijntje na een uur al genoeg gezien had zegt ook best veel.
Het meest treurige is nog wel dat de lead designer van Starfield van mening is dat het op veel vlakken hun beste game is die ze ooit gemaakt hebben.Lekkerboeie86 schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 10:08:
[...]
Gelukkig kregen ze nog 9 van Xbox Era die ook een 9.7 voor de base game gaf.![]()
De activiteit in dit topic en dat Tijntje na een uur al genoeg gezien had zegt ook best veel.
Het feit dat ze zo enorm van zichzelf overtuigd zijn laat eigenlijk al genoeg zien dat ze echt in een andere wereld leven en doen alsof ze nog in 2011 zitten. Toen kwamen ze met veel dingen weg, maar anno nu echt niet meer.
Bovenstaande is ook niet echt hoopvol voor TES6.
Dat mag toch best zijn mening zijn? Hij zegt toch niet dat het de beste game ooit is, maar dat het op veel vlakken het beste is wat zij ooit gemaakt hebben.
En laten we niet vergeten dat er heel veel mensen zich prima hebben vermaakt met de game. Ondanks de negatieve berichten.
En laten we niet vergeten dat er heel veel mensen zich prima hebben vermaakt met de game. Ondanks de negatieve berichten.
Destijds ben ik er niet in gekomen, maar afgelopen maandag heb ik het spel nog een keer een kans gegeven. Het is tenslotte vakantie, en ik had zin in een ‘groots en meeslepend’ spel.Yonix schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 21:34:
Vanavond maar eens begonnen aan Starfield. Stiekem toch best leuk! Laat maar zien hoe fucking zuur het internet soms kan zijn, including ikzelf. Ben blij dat ik 'm toch heb opgestart!
Inmiddels ben ik zo’n 10 uur verder, en ik zit er he-le-maal in!
Grafisch en esthetisch vind ik het spel top! Het blijft indrukwekkend hoe Bethesda erin is geslaagd om een wereld te creëren waarin je je helemaal kunt verliezen, met oog voor detail. De performance is ook prima, zeker met DLSS 3 (DLAA) en Frame Generation op 4K.
/f/image/BVPYE7qsxNd1eXpBanTEWXpp.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/5Ba9KGOn9h4kTYOQmE5ZqrIy.png?f=fotoalbum_large)
Thirst trap much?
/f/image/C5zgZkF4Hfn2UGHDf8VbkAPK.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/xwJgacuxHpgjoKVXdu106Oc9.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/ESw3eBBSUQlPndQF8UYJwSjF.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/oJUb0DX6PXdqHoCFO2PVeg2V.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/MfzvUebwQM8kqtwrms18PJvw.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/0qUB0cksD96G3ekUQuBp2zGO.png?f=fotoalbum_large)
Deputy Ryan Lockheart, tot je dienst.
Ik geniet volop en ik heb het idee dat ik nog wel even zoet ben met Starfield. Ik ben blij dat ik het spel (opnieuw) een eerlijke kans heb gegeven.
Bethesda werkt naar eigen zeggen aan "spannende dingen" die later dit jaar naar Starfield moeten komen.
We know you're eager for an update, and we truly appreciate your passion for Starfield. The team has been hard at work, and while we're not ready to share specific details just yet, we have a lot of exciting things planned for the game this year that we can't wait to talk about… https://t.co/XJDGkAEv8m
— Starfield (@StarfieldGame) 6 maart 2025
Ik zit helemaal in Starfield, maar ik hoop dat die spannende dingen ook bugfixes zijn want men basis is verdwenen!
Ik had ze juist verplaatst en de oude helemaal verwijderd. Blijkbaar is de nieuwe locatie te dicht bij de originele landingsplek en dan verdwijnt de basismarker van de kaart. Ik heb al de gebruikelijke zaken geprobeerd maar tevergeefs. Echt geen zin om terug te gaan van een save van 1 dag oud.
Ik heb de nieuwe outpost marker ook verplaatst, zover mogelijk van de originele landingsplaats. Hiermee is het marker probleem opgelost, echter is men halve basis dan verdwenen (enkel landingspad en 1 gebouw blijven over). Aaaargh.
Ik had ze juist verplaatst en de oude helemaal verwijderd. Blijkbaar is de nieuwe locatie te dicht bij de originele landingsplek en dan verdwijnt de basismarker van de kaart. Ik heb al de gebruikelijke zaken geprobeerd maar tevergeefs. Echt geen zin om terug te gaan van een save van 1 dag oud.
Ik heb de nieuwe outpost marker ook verplaatst, zover mogelijk van de originele landingsplaats. Hiermee is het marker probleem opgelost, echter is men halve basis dan verdwenen (enkel landingspad en 1 gebouw blijven over). Aaaargh.
Gelukkig nog eenvoudig kunnen oplossen. Er was een stukje landschap met andere kleur grond. De gebouwen even verplaatsen naar een ander deel, dan even weggaan en terugkomen. Het landschap is dan 'gereset'. Niet getest, maar wss was dat een eenmalige bug en kan je alles terugzetten en normaal verder gaan.
Ik had afgelopen week ook weer een uurtje lopen spelen, mede om de game eens te laten zien aan een vriend die zelfs nog op de Xbox One zit, en daarom nog niet gespeeld had. Tot mijn verbazing kwam ik nieuwe fouten tegen, vooral knipperend beeld, had veel weg van deze fout die ik eerder al eens deelde.
Dit weekend ook aan Starfield begonnen (Xbox series x) Inmiddels level 8. Weet nog niet of ik het volhoud, zitten nog best wat bugs in.
Eentje heeft me een legendarisch wapen gekost (een van m’n compagnons bleef hangen op een trap en alles liep vast) moest oude save game loaden. Kortom, veel saven.
Op grafisch gebied heb ik gemengde gevoelens. In door is het prima maar out door is het zwak. Verschil performance VS Quality is ook geen groot verschil. Snap echt niet toen het spel uitkwam dat het maar 30FPS kon draaien. Ook best veel laadsschermen…de creative engine van Bethesda is wel op denk ik.
Leercurve is wel wat hoger dan Fallout of TES games, maar dat komt voornamelijk dat je nu een ruimteschip moet vliegen waar je de nodige tijd aan moet besteden.
Het speelt verder prima en is een typische Bethesda game. Genoeg te doen en te ontdekken. Kijk het nog wel even aan.
Eentje heeft me een legendarisch wapen gekost (een van m’n compagnons bleef hangen op een trap en alles liep vast) moest oude save game loaden. Kortom, veel saven.
Op grafisch gebied heb ik gemengde gevoelens. In door is het prima maar out door is het zwak. Verschil performance VS Quality is ook geen groot verschil. Snap echt niet toen het spel uitkwam dat het maar 30FPS kon draaien. Ook best veel laadsschermen…de creative engine van Bethesda is wel op denk ik.
Leercurve is wel wat hoger dan Fallout of TES games, maar dat komt voornamelijk dat je nu een ruimteschip moet vliegen waar je de nodige tijd aan moet besteden.
Het speelt verder prima en is een typische Bethesda game. Genoeg te doen en te ontdekken. Kijk het nog wel even aan.
Zelfde hier, vorig weekend begonnen en loop tegen hetzelfde aan. Zat te doen maar toch ook weer niet. Veel lange afstanden lopen om iets te zien/te doen. Doet me enorm denken aan No man sky allemaal.Galvatron schreef op maandag 17 maart 2025 @ 11:42:
Dit weekend ook aan Starfield begonnen (Xbox series x) Inmiddels level 8. Weet nog niet of ik het volhoud, zitten nog best wat bugs in.
Al met al net wat te weinig actie om lang te boeien vrees ik.
Na de Oblivion remaster toch deze game eerst weer eens opgepakt omdat hem nog moest uitspelen. Wat een enorme game welke vol zit met 'wat-als'. Zoveel potentie om hier een Skyrim in space van te maken, maar het was alweer snel een enorme teleurstelling. Ik heb in een paar uurtjes de game uiteindelijk uitgespeeld, alles was met fast travel te rushen (zelfs binnen New Atlantis kun je fast travel gebruiken om bij de Logde te komen, of op planeten in de middle of nowhere kun je direct fast travelen naar je schip of zelfs naar de volgende planeet). De AI was bedroevend slecht en de planeten die ik voor het uitspelen van de game moest afgaan om laatste quest items te verzamelen waren allemaal 13 in een dozijn gegenereerde kaartjes waar hier en daar een basis is gegenereerd. Echt jammer.
Uiteindelijk uitgespeeld en een new game+ begonnen, maar dat was na een uurtje wel weer mooi geweest. Er is geen enkele reden om planeten te verkennen of leuke dingen te ontdekken, je weet gewoon precies hoe elke planeet in elkaar steekt. Zelfs de meest verlaten en afgelegen planeten van het sterrenstelsel hebben een mining outpost, een research facility of een andere random basis. Outposts/settlements werken totaal niet zoals ze zo mooi werken in Fallout 4, AI is erg slecht, melee/sneaken is eigenlijk niet speelbaar, zoveel gemiste kansen.
De meeste tijd ben ik nog kwijt geweest in de ship builder, dat is wel lekker spelen
Maarja, vervolgens alles fast travelen en uiteindelijk gebruik ik het schip helemaal nergens voor.
Op de Nexus mods vind ik ook erg weinig content, ik lees online dat de meeste mods naar het betaalde platform zijn verhuist en dat er door de kleine playerbase ook niet echt interesse is vanuit modders om de game onder handen te nemen. Ook jammer, qua mods was er nog potentie om er wat leuks van te maken, zoals ook Skyrim en Fallout oneindig herspeelbaar zijn gemaakt.
Uiteindelijk uitgespeeld en een new game+ begonnen, maar dat was na een uurtje wel weer mooi geweest. Er is geen enkele reden om planeten te verkennen of leuke dingen te ontdekken, je weet gewoon precies hoe elke planeet in elkaar steekt. Zelfs de meest verlaten en afgelegen planeten van het sterrenstelsel hebben een mining outpost, een research facility of een andere random basis. Outposts/settlements werken totaal niet zoals ze zo mooi werken in Fallout 4, AI is erg slecht, melee/sneaken is eigenlijk niet speelbaar, zoveel gemiste kansen.
De meeste tijd ben ik nog kwijt geweest in de ship builder, dat is wel lekker spelen
Op de Nexus mods vind ik ook erg weinig content, ik lees online dat de meeste mods naar het betaalde platform zijn verhuist en dat er door de kleine playerbase ook niet echt interesse is vanuit modders om de game onder handen te nemen. Ook jammer, qua mods was er nog potentie om er wat leuks van te maken, zoals ook Skyrim en Fallout oneindig herspeelbaar zijn gemaakt.
Niet dat je geen goede punten hebt... Maar door zoveel te fast travellen doe je het ook gewoon een beetje zelf natuurlijk. Het kost wat discipline maar ik vind de game veel leuker als ik niet of nauwelijks fast travel. Je komt ook nog aardig wat random encounters tegen met je spaceship (hoewel ook niet zoveel als ik zou willen), die mis je als je alles fast travelt.Divak schreef op vrijdag 25 april 2025 @ 09:13:
Na de Oblivion remaster toch deze game eerst weer eens opgepakt omdat hem nog moest uitspelen. Wat een enorme game welke vol zit met 'wat-als'. Zoveel potentie om hier een Skyrim in space van te maken, maar het was alweer snel een enorme teleurstelling. Ik heb in een paar uurtjes de game uiteindelijk uitgespeeld, alles was met fast travel te rushen (zelfs binnen New Atlantis kun je fast travel gebruiken om bij de Logde te komen, of op planeten in de middle of nowhere kun je direct fast travelen naar je schip of zelfs naar de volgende planeet). De AI was bedroevend slecht en de planeten die ik voor het uitspelen van de game moest afgaan om laatste quest items te verzamelen waren allemaal 13 in een dozijn gegenereerde kaartjes waar hier en daar een basis is gegenereerd. Echt jammer.
De meeste tijd ben ik nog kwijt geweest in de ship builder, dat is wel lekker spelenMaarja, vervolgens alles fast travelen en uiteindelijk gebruik ik het schip helemaal nergens voor.
Ik zeg niet dat daarmee alles goed is of de game wel helemaal geweldig is, maar alles fast travellen haalt wat de game wel nog te bieden heeft wel nog verder onderuit.
Deel die mening, maar zelf wissel ik nog wel graag af, ligt aan de missie en hoeveel zij ik in verkennen heb, bij de Fallout en Skyrim games speel ik het ook zo, gewoon net hoeveel zin ik erin heb.
Ben benieuwd of deze game met de volgende DLC een PS5 release krijgt.
Ik wil het liefst alle BGS games digitaal op de PS5-Pro hebben.
Ik wil het liefst alle BGS games digitaal op de PS5-Pro hebben.
Kan me hier voor een groot deel in vinden.Daarom hoop ik dat er met de komst van nieuwe DLC ook nog wat gesleuteld gaat worden aan de basis game.Divak schreef op vrijdag 25 april 2025 @ 09:13:
De meeste tijd ben ik nog kwijt geweest in de ship builder, dat is wel lekker spelenMaarja, vervolgens alles fast travelen en uiteindelijk gebruik ik het schip helemaal nergens voor.
Er moet toch iets te bedenken zijn om een planeet te verkennen boeiend te maken.Voor deze game zag ik BGS als de meesters van het open-wereld genre.
Heb een beetje een haat liefde verhouding met deze game.Maar ik ben benieuwd wat ze nog in de planning hebben met deze game.
Let op:
Gebruik spoiler-tags waar ze redelijkerwijs nodig zijn, kleine moeite, en houd het voor iedereen leuk!
Houd het ook ontopic, bespreek vooral je eigen ervaringen, en wees lief en respectvol naar elkaar. Je hoeft het niet eens te zijn.
Gebruik spoiler-tags waar ze redelijkerwijs nodig zijn, kleine moeite, en houd het voor iedereen leuk!
Houd het ook ontopic, bespreek vooral je eigen ervaringen, en wees lief en respectvol naar elkaar. Je hoeft het niet eens te zijn.