Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Topicstarter
Microsoft overweegt eigen games zoals Hi-Fi Rush, Sea of Thieves en Bethesda's Starfield op concurrerende platforms uit te brengen. Starfield zou naar PlayStation 5 kunnen komen. Dit volgt op de "Shattered Space" uitbreiding voor Xbox en PC, met investeringen in PS5 ontwikkelingskits. Een significante strategiewijziging voor Microsoft, die binnenkort officieel aangekondigd zou worden.

Bron: Xbox Era

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nogne
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22:28

Nogne

>.<

Mog schreef op maandag 5 februari 2024 @ 09:55:
Microsoft overweegt eigen games zoals Hi-Fi Rush, Sea of Thieves en Bethesda's Starfield op concurrerende platforms uit te brengen. Starfield zou naar PlayStation 5 kunnen komen. Dit volgt op de "Shattered Space" uitbreiding voor Xbox en PC, met investeringen in PS5 ontwikkelingskits. Een significante strategiewijziging voor Microsoft, die binnenkort officieel aangekondigd zou worden.

Bron: Xbox Era
Word hier alleen maar blij van, heb zelf beide consoles in huis maar vind console exclusieve games echt vervelend. Snap van Microsoft/Sony dat ze dit doen maar ben erg blij als dit waar blijkt te zijn.

PS/XBL: Nogne

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Topicstarter
Nogne schreef op maandag 5 februari 2024 @ 10:17:
[...]

Word hier alleen maar blij van, heb zelf beide consoles in huis maar vind console exclusieve games echt vervelend. Snap van Microsoft/Sony dat ze dit doen maar ben erg blij als dit waar blijkt te zijn.
Ik sta er neutraal in. Het maakt me niet veel uit. Ik zou het wel toejuichen als MS de strategie uitlegt voordat dit soort dingen uitlekken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Galvatron
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11-09 22:51
jori040 schreef op zondag 4 februari 2024 @ 16:34:
[...]

Ik denk dat we de komende jaren veel meer 30fps games gaan zien op deze consoles.Het gerucht gaat ook al dat Dragon's Dogma 2 alleen in 30fps te spelen zou zijn.

Nou moet ik wel zeggen dat ik een third-person game in 30 beter kan hebben dan bij first-person.

Starfield: 1440p/60 zou op Series X in wezen toch haalbaar moeten zijn ?
Fallout 4 draait geweldig met de FPS-boost aan. ;)
Ligt ook aan:
- Engine: De snow engine van Ubisoft (om er maar 1 te noemen) pompt er mooie graphics (Division 2, AC, Avatar, etc) op 60FPS op XSX and PS5 eruit. Behoorlijke sandbox games ook. Zelfs de Unreal Engine 4 Hoghwarts Legacy bijv, spettert van je scherm op 60 FPS. Dus een mooie game maken die op 60 FPS kan wel. Zelfs Crysis 1 (met de cry engine) uit 2007 is soms nog mooier dan hedendaagse games.
- Tijd: welke developers krijgen (kijk naar Cyberpunk) draait nu ook veel beter na alle updates. Sterker nog, het is nu een benchmark geworden.
- Creativiteit: Vroeger (ja ik ben oud) moest een programmeur het met 64KB doen, dus ook creativiteit is een belangrijke skill voor developers. Illusies creëren waardoor 'iets' lijkt (denk aan Wolfenstein 3d, eigenlijk 2D maar voelde als 3D), goed optimaliseren (renderen als het alleen in FOV zit).

Toen Skyrim in 2011 uitkwam zat de Creative engine al tegen een limiet aan, na TES Oblivion was ik wederom verrast hoe mooi het was en die was in vergelijking met Morrorwind al super mooi. In Fall-out 4 persten ze er nog wat meer uit maar kon mijn niet meer verrassen (was ok), daarna kwam de trailer voor TES 6 uit, maar daarna niets meer van vernomen. Toen ik de eerste 'echte' gameplay beelden van Starfield zag was ik eigenlijk een beetje teleurgesteld, gelukkig is er de Mod community en wie weet komen zij met een 60 FPS mod 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Galvatron schreef op maandag 5 februari 2024 @ 14:21:
- Engine: De snow engine van Ubisoft (om er maar 1 te noemen) pompt er mooie graphics (Division 2, AC, Avatar, etc) op 60FPS op XSX and PS5 eruit. Behoorlijke sandbox games ook. Zelfs de Unreal Engine 4 Hoghwarts Legacy bijv, spettert van je scherm op 60 FPS. Dus een mooie game maken die op 60 FPS kan wel. Zelfs Crysis 1 (met de cry engine) uit 2007 is soms nog mooier dan hedendaagse games.
Bij vergelijkingen met andere games vraag ik me wel altijd af hoeveel het nou echt uitmaakt hoeveel vrijheid een game als starfield biedt in losse items waar ook allemaal physics op werken... Ik ben geen game dev, maar ik kan me voorstellen dat je statische objecten veel beter kunt optimaliseren en dat het feit dat er zoveel dynamische objecten zijn de echte reden is dat starfield zo zwaar is om te draaien. Ik heb ze niet geteld maar ik heb ook het idee dat er veel meer objecten zijn in Starfield dan in fallout 4.

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:49

MazeWing

The plot thickens...

Finraziel schreef op maandag 5 februari 2024 @ 18:38:
[...]

Bij vergelijkingen met andere games vraag ik me wel altijd af hoeveel het nou echt uitmaakt hoeveel vrijheid een game als starfield biedt in losse items waar ook allemaal physics op werken... Ik ben geen game dev, maar ik kan me voorstellen dat je statische objecten veel beter kunt optimaliseren en dat het feit dat er zoveel dynamische objecten zijn de echte reden is dat starfield zo zwaar is om te draaien. Ik heb ze niet geteld maar ik heb ook het idee dat er veel meer objecten zijn in Starfield dan in fallout 4.
Bij het maken van een object zal er een gewicht en afmeting aan gegeven worden en pas bij beweging/interactie zal dit effect hebben. Zolang je geen 10.000 aardappelen in een gang laat vallen zal dit denk ik weinig effect hebben op de performance.

Ik denk eerder dat render distance een veel grotere impact heeft en daar de meeste winst gehaald kan worden.

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chromeeh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:15

chromeeh

the Gnome

Ik zou nu naar NG+++ kunnen springen, maar aangezien ik nog steeds nieuwe dingen blijf vinden nu, wacht ik nog wel even.
Ik ben namelijk wel benieuwd
spoiler:
hoe snel de Starborn Guardian III is...

Vermaak me uitermate goed met het zoeken naar "Ship" en "Starstation" objecten in stelsels.
Al een paar bijzondere en grappige dingen tegen gekomen :D _O-

"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeverSettle
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 17:34
Gisteren weer eens Starfield gespeeld na een maand of twee te zijn gestopt i.v.m. defect PC en vele troubleshooting.

Het verbaasde mij hoe goed de updates zijn. Voorheen haalde ik max 60 FPS en nu max ~90FPS. Settings hetzelfde als voorheen, met DLSS op quality.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Topicstarter
Is er al nieuws over wanneer de DLC uit gaat komen? Is het sowieso dit jaar? Ik zoek een reden om Starfield weer te spelen, maar de updates tot nu toe brengen te weinig verandering in de game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-09 12:39

mvds

Totally awesome!

Ik wacht ook op de DLC om weer een volledige playthrough te gaan doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boefmans
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 31-08 08:57
mvds schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 16:55:
Ik wacht ook op de DLC om weer een volledige playthrough te gaan doen
Same here. Genoeg andere spellen ook, prison architect (lekker sloom) en wil ook weer in bg3 duiken. SF ga ik zeker nog wel oppakken. Gestopt een stukje na de eerste reset starborn.

mixing a drink and music

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 14:28
Nice, wilde de game toch nog eens spelen :D

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• chromeeh

chromeeh

the Gnome

Ik ben blij dat er nog steeds (gigantisch) veel fixes worden gedaan qua quests, items, NPC's etc. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L0g0ff
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14:55

L0g0ff

omg

Echt wel een flinke fix list. Die voortuigen zouden toch ook in maart komen?

Blog.wapnet.nl KompassOS.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Linksquest schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 10:09:
Nice, wilde de game toch nog eens spelen :D
Maar eerst Cyberpunk 2077 uitspelen gok ik ? :+
Ik moet ook ooit nog weer overnieuw gaan beginnen met dit spel maar moet me er eerst nog toe zetten, maar met alle updates die sinds mijn probleem zijn geweest geven wel hoop dat dit spel al zeker voor 200% verbeterd is sinds mijn laatste run op 13-9-2023.

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linksquest
G_Dragon schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 09:13:
[...]

Dat zo wie zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

G_Dragon schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 09:13:
[...]

Ik moet ook ooit nog weer overnieuw gaan beginnen met dit spel maar moet me er eerst nog toe zetten, maar met alle updates die sinds mijn probleem zijn geweest geven wel hoop dat dit spel al zeker voor 200% verbeterd is sinds mijn laatste run op 13-9-2023.
offtopic:
Gisteren kreeg ik een auto niet van zijn plek... :?

Heb er nog steeds geen 100% vertrouwen in dat de game nu ook 100% klaar/af is, immers gaan gameontwikkelaars je niet wijzer maken dan je al bent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linksquest
Verwijderd schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 08:54:
[...]

offtopic:
Gisteren kreeg ik een auto niet van zijn plek... :?

Heb er nog steeds geen 100% vertrouwen in dat de game nu ook 100% klaar/af is, immers gaan gameontwikkelaars je niet wijzer maken dan je al bent.
O dat is minder, die bug heb ik nog niet gehad, wat bij mij geholpen heeft is de game even opnieuw opstarten.

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Sinds Maandag toch weer begonnen met mijn oude save van Starfield (100 levels verloren sinds mijn gedoe met die savefile) maar we gaan weer door! :)

Ben gisteren weer opnieuw ranger geworden en heb dat prachtig schip in ontvangst mogen nemen _/-\o_

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ppa2mFhh98z-LqbQ70oPGXHQD4I=/800x/filters:strip_exif()/f/image/jeGRzvpCGtUvKhw4SSdO0L2f.png?f=fotoalbum_large

Het speelt wel zoals bij early acces en release weer ontspannen weg dus ik ga er lekker op een rustig tempo van genieten en zie wel of ik er nou een paar maand of jaar over doe om het spel uit te spelen :*)

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linksquest
Ziet er strak uit man, netjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dank je wel :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

G_Dragon schreef op woensdag 3 april 2024 @ 08:09:
Sinds Maandag toch weer begonnen met mijn oude save van Starfield (100 levels verloren sinds mijn gedoe met die savefile) maar we gaan weer door! :)

Ben gisteren weer opnieuw ranger geworden en heb dat prachtig schip in ontvangst mogen nemen _/-\o_

[Afbeelding]

Het speelt wel zoals bij early acces en release weer ontspannen weg dus ik ga er lekker op een rustig tempo van genieten en zie wel of ik er nou een paar maand of jaar over doe om het spel uit te spelen :*)
Dat blijft echt een van de beste schepen die je kan verdienen ingame

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mvds schreef op woensdag 3 april 2024 @ 09:14:
[...]

Dat blijft echt een van de beste schepen die je kan verdienen ingame
Ja klopt, dat was voor mij ook de reden om direct een ranger te worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visgek82
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17:32
Tis een grote patch, maar voor mij verandert het niets aan het feit dat het spel fundamenteel gewoon niet goed is.

Ryzen 7 7700X , 32 GB RAM, ProArt 4080 Super, MSI B650 Tomahawk, 2x2tb NVME

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nadat ik ranger ben geworden, ben ik nog puur alleen met de storyline bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Visgek82 schreef op maandag 15 april 2024 @ 11:59:
Tis een grote patch, maar voor mij verandert het niets aan het feit dat het spel fundamenteel gewoon niet goed is.
Wat maakt het spel voor jou "niet goed" dan?

Sommige zaken zouden zeker wel beter kunnen ja, maar slecht of niet goed zou ik het spel zeker niet willen noemen hoor

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Visgek82
mvds schreef op maandag 15 april 2024 @ 12:05:
[...]

Wat maakt het spel voor jou "niet goed" dan?

Sommige zaken zouden zeker wel beter kunnen ja, maar slecht of niet goed zou ik het spel zeker niet willen noemen hoor
Mwah, denk dat daar op YouTube genoeg over te vinden is. Het is een leeg zielloos spel wat niet veel meer dan smoke & mirrors is. Maar, ieder z'n ding en mening.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Visgek82 schreef op maandag 15 april 2024 @ 13:44:
[...]
Mwah, denk dat daar op YouTube genoeg over te vinden is. Het is een leeg zielloos spel wat niet veel meer dan smoke & mirrors is. Maar, ieder z'n ding en mening.
Dus je praat na wat je op Youtube gezien hebt in plaats van je eigen mening te hebben? Ah ja, check :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Visgek82
mvds schreef op maandag 15 april 2024 @ 13:45:
[...]

Dus je praat na wat je op Youtube gezien hebt in plaats van je eigen mening te hebben? Ah ja, check :)
Nee hoor, maar die strookt wel met mijn mening die ik zelf heb over de game. Heb hem gekocht en gespeeld, ik ben gewoon absoluut niet onder de indruk. Check.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeverSettle
[...]

Kritiek zie je vaker op het internet dan een goede genuanceerde mening over een bepaald product of in dit geval een game.

Maar goed, zelf vind ik Starfield oke. Leuk om ruimteschepen te kunnen bouwen en sommige missies zijn goed gemaakt. De rest kunnen ze zeker verbeteren, al vermoed ik dat het deels gelimiteerd is aan de oude engine die ze gebruiken.
Moet er wel bij vermelden dat ik Starfiled destijds bij mijn Ryzen 5 7600 kreeg en dus niet zelf los heb gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:33
Het moet je ding ook zijn denk ik, ik heb er tegen de 250 uur dacht ik inzetten, laatste playthrough met alle powers maxed, jammer dat er fixed keuzes blijven waar ik nog even beslissing over moet nemen, maar blijft gewoon een leuk spel. Mis ik dingen? Absoluut. Niet veel anders als andere games die ik heb gespeeld.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Atmosfeer
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 26-04 18:39
[...]

Voor mij was het op een gegeven moment dat ik er tegenop zat om verder gaan.

Kleine stukken van de game zijn prima te doen, en leuk, zoals shipbuilding en een quest hier en daar. Maar de teleurstellingen waren telkens groter aanwezig dan de 'wow' momenten. En dat gecombineerd met de vele laadschermen zorgde dat ik, bijna onbewust, toch een andere game op startte elke keer.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• chromeeh

chromeeh

the Gnome

Een tip... Doe er mee wat je wil, maar dit ik waarom ik gemakkelijk 300+ uur in FO4 heb zitten.
(En inmiddels 100+ uur in Starfield)

Ga lekker ontdekken wat er allemaal te zien is :)
Zelf kan ik erg veel plezier halen uit het feit dat ik nieuwe questlines kan vinden.
Loop eens rond in een stad, dorpje of soms zelfs een paar containers op een planeet, je zult versteld staan.

Het volgende stukje gooi ik in een spoiler, degenen die weten waar ik het over heb skippen deze wel.
spoiler:
Pak een andere "route" in je NG+<nummer>, zit nu op nummer 3 en vind nog steeds nieuwe questlines :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!
chromeeh schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 22:13:
Een tip... Doe er mee wat je wil, maar dit ik waarom ik gemakkelijk 300+ uur in FO4 heb zitten.

Zelf kan ik erg veel plezier halen uit het feit dat ik nieuwe questlines kan vinden.
Loop eens rond in een stad, dorpje of soms zelfs een paar containers op een planeet, je zult versteld staan.

Het volgende stukje gooi ik in een spoiler, degenen die weten waar ik het over heb skippen deze wel.
spoiler:
Pak een andere "route" in je NG+<nummer>, zit nu op nummer 3 en vind nog steeds nieuwe questlines :D
Helemaal mee eens... En als aanvullende tip zou ik zeggen, gebruik fast travel zo min mogelijk. Er kunnen allerlei geinige dingen gebeuren, die vooral getriggerd worden als je met je schip ergens naar toe jumpt. En bekijk ook de space map eens goed want ook in de ruimte is nog wel het een en ander te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
chromeeh schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 22:13:

spoiler:
Zo denk ik er ook over, lekker verkennen, maar ondanks dat geniet ook zo in het algemeen van dit soort games.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Topicstarter
Nieuws van de Frontpage is hier niet eens besproken :o
  • Starfield-dlc "Shattered Space" komt deze herfst uit.
  • De inhoud van de dlc omvat nieuwe verhaalcontent, nieuwe locaties, nieuwe uitrusting en meer.
  • Er komt "binnenkort" een grote update voor Starfield met verbeterde kaarten en plattegronden voor steden, nieuwe visuele instellingen voor consoles, en nieuwe functies voor het aanpassen van ruimteschepen.
  • Meer informatie over de Starfield Creation Kit, die officiële modondersteuning biedt, wordt binnenkort verwacht.
Dit zijn voor mij goede redenen om de game in de herfst weer verder te spelen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nogne
  • Laatst online: 22:28

Nogne

>.<

Ben erg benieuwd of er veel mods uitkomen, ik geniet heel erg van Starfield (al speel ik nu even Fallout). Ben nu met mijn 3e run bezig en ontdek nog steeds andere verhaallijnen, terwijl ik voor mijn gevoel in de eerste run niks heb overgeslagen.

PS/XBL: Nogne

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Mog schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 13:36:
Nieuws van de Frontpage is hier niet eens besproken :o
  • Starfield-dlc "Shattered Space" komt deze herfst uit.
  • De inhoud van de dlc omvat nieuwe verhaalcontent, nieuwe locaties, nieuwe uitrusting en meer.
  • Er komt "binnenkort" een grote update voor Starfield met verbeterde kaarten en plattegronden voor steden, nieuwe visuele instellingen voor consoles, en nieuwe functies voor het aanpassen van ruimteschepen.
  • Meer informatie over de Starfield Creation Kit, die officiële modondersteuning biedt, wordt binnenkort verwacht.
Dit zijn voor mij goede redenen om de game in de herfst weer verder te spelen!
Dit specifieke bericht is idd nog niet eerder besproken, maar wel het uitkomen van de eerste DLC hoor :) Maar het kan zeker geen kwaad om het nogmaals te lbelichten.

Zoals eerder ook al gezegd, ik denk dat die DLC voor mij een goed moment is om weer eens een full run te doen in mijn eerstvolgende NG+

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Topicstarter
De grote mei update:

De mei update:
  • Zeer gedetailleerde stads- en omgevingskaarten
  • Moeilijkheidsgraad in te stellen op verschillende onderdelen (inclusief XP-buffs)
  • Aanpassingen in schip-aanpassing (decoreren à la Animal Crossing en het werkt zoals je Outpost bewerken)
  • Compleet lege schipmodules zodat je het interieur helemaal zelf kunt inrichten
  • Mogelijkheid om je traits aan te passen in NG+
  • 60 fps-modus voor de Series X
  • Mogelijkheid om inzoomen bij gesprekken uit te schakelen
  • Nieuwe tabbladnavigatie bij inventaris etc.
  • Update nu beschikbaar op Steam Beta
  • Update later deze maand beschikbaar op alle platformen
Later dit jaar:
  • Er komt een landvoertuig om rond te rijden op planeten
  • Nieuwe quests
  • DLC
  • Mod-ondersteuning
Screenshots:

Getailleerde stadskaarten:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BOlatYG20fFETuaLGppOjn_d3f8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/xDHn5wsWtvgndL8DiXKQ219R.png?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eiKMTlhN_MKCFad8yzGRp-Z3Qb8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/2zH1nZduZvskLvZBokoFFH8Y.png?f=fotoalbum_large

Getailleerde omgevingsskaarten:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TydTEinBT0-xcXOpg5ifrqoxoyI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/w80fklC5NsDhu6UnjWn9xwaW.png?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V1xHDsRpcBuwN4oTZ3mA5KTuf2I=/800x/filters:strip_exif()/f/image/rkuFLTwjfg3INUixNOQPdmAD.png?f=fotoalbum_large

Point of interests in de scanner in steden:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/J2YcxltQwGgcS9yAmEunX40Xi4k=/800x/filters:strip_exif()/f/image/CMrgQwqwLhRTxWgl1itDeGzt.png?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qWPH-uJruw6D2fYtilMTLuyyDNY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/8ES3EBkqFsXMHyQsa6ndPcrI.png?f=fotoalbum_large

Moeilijkheidsgraad in te stellen op verschillende onderdelen (inclusief XP-buffs)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y1iu4RuaUjFfLp77WVM1vWbVsuA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/wbpYsiduF8XGt9dsBAwzxEDY.png?f=fotoalbum_large

Compleet lege schipmodules en de mogelijkheid om deze in detail in te richten:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/r0jm3nxAIt4XHG7LhZqHPoVf6Tc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/VFXOaNR0wIXPd1t35EM5juKP.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1d_7tC3GlO2tu4lySt5q20A8BTI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/C0dDf9r9tlnB38BUZKcXlUlI.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4bPpdqqBdxuk2C2KnvCw0EFQCfg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ElVBX42Dtw6TVafKiHR9N4pr.png?f=fotoalbum_large

Kleine QoL verbeteringen zoals tabbed navigatie bij inventory:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8Rptu6Jr4YiS9Otyc-SbrvH5Q0w=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Fpcl2nzxkrnsKgwiNFBli7qX.png?f=fotoalbum_large

Een sneak peak van het eerste landvoertuig in Starfield (geen deel van de mei update:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bZVq4gfKVgxyBtyvfXjjblxKSBQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/VCwoQfsLcx91pcEy3W7yR3KC.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 148% gewijzigd door Mog op 01-05-2024 18:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

Het blijf vreemd dat een boel van deze opties (zoals de kaarten, inventory tweaks en 60fps) niet meteen in het spel zaten.

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat is een flinke en mooie update! Jammer dat ze niet gewoon gezegd hebben we stellen het spel een jaar uit en brengen het direct met 60fps en deze vernieuwingen uit, dat zou zoveel verstandiger zijn geweest als je mij om een mening vraagt.

Maargoed ik denk dat het wederom te maken had met deadlines en geld, waardoor ze het moesten uitbrengen. Want tegenwoordig zie je dat helaas wel steeds meer en meer..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Topicstarter
G_Dragon schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 23:59:
Dat is een flinke en mooie update! Jammer dat ze niet gewoon gezegd hebben we stellen het spel een jaar uit en brengen het direct met 60fps en deze vernieuwingen uit, dat zou zoveel verstandiger zijn geweest als je mij om een mening vraagt.

Maargoed ik denk dat het wederom te maken had met deadlines en geld, waardoor ze het moesten uitbrengen. Want tegenwoordig zie je dat helaas wel steeds meer en meer..
Starfield is meerdere malen uitgesteld. En Xbox stond en staat onder grote druk om exclusieve blockbusters uit te brengen. Ik weet het niet zeker, maar ik gok dat Howard genoeg gesmeekt heeft voor nog wat uitstel.

Maar goed. Gedane zaken nemen geen keer. Ik ben blij met deze update. Het pakt zeker een aantal zaken aan die ik vervelend vond. Icm de DLC ga ik de game zeker weer oppakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mog schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 08:06:
[...]

Starfield is meerdere malen uitgesteld. En Xbox stond en staat onder grote druk om exclusieve blockbusters uit te brengen. Ik weet het niet zeker, maar ik gok dat Howard genoeg gesmeekt heeft voor nog wat uitstel.

Maar goed. Gedane zaken nemen geen keer. Ik ben blij met deze update. Het pakt zeker een aantal zaken aan die ik vervelend vond. Icm de DLC ga ik de game zeker weer oppakken.
Ik ben zeker blij dat ze met z'n update komen, ondanks het voor velen ook als mosterd na de maaltijd voelt. Ik ben wel heel blij dat ik vorige maand niet meer in het spel kon komen, want na deze update wil ik het zeker nog een kans geven als ik uitgespeeld ben met de Horizon en God Of War spellen :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Mog schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 17:49:
De grote mei update:

[YouTube: Starfield: May Update]

De mei update:
  • Zeer gedetailleerde stads- en omgevingskaarten
  • Moeilijkheidsgraad in te stellen op verschillende onderdelen (inclusief XP-buffs)
  • Aanpassingen in schip-aanpassing (decoreren à la Animal Crossing en het werkt zoals je Outpost bewerken)
  • Compleet lege schipmodules zodat je het interieur helemaal zelf kunt inrichten
  • Mogelijkheid om je traits aan te passen in NG+
  • 60 fps-modus voor de Series X
  • Mogelijkheid om inzoomen bij gesprekken uit te schakelen
  • Nieuwe tabbladnavigatie bij inventaris etc.
  • Update nu beschikbaar op Steam Beta
  • Update later deze maand beschikbaar op alle platformen
60FPS én 40FPS mode voor Series X. :)

XBOX SERIES X DISPLAY SETTINGS
We've heard from many that you'd like to have more control over the graphic fidelity and performance on Xbox, similar to how PC players can customize their experience. We're now enabling that on Xbox Series X with a few options that you can use to find the best fit for your playstyle and display.
For each of these, we highly recommend a Variable Refresh Rate (VRR) Display running at 120hz, and to verify your Xbox is setup to use it. If you have it setup this way, Starfield will now default to a frame rate target of 40, while keeping the priority for full visuals.
  • Frame Rate Target: You can now choose between 30, 40, 60 or an Uncapped frame rate on VRR displays. If you do not have a VRR display running 120hz, you will still be able to select from 30 or 60. Screen tearing may occur at times when selecting 60 on a non-VRR display.
  • Prioritize: You can now prioritize between Visuals and Performancewhile trying to maintain the frame rate target. If you're choosing a frame rate target of 60 or above, we recommend changing this to Performance. Prioritizing Visuals keeps the highest resolution while maintaining full detail for special effects, lighting, and crowds. Prioritizing Performance lowers internal resolution and detail for special effects, lighting, and crowds. Both modes may adjust internal resolution dynamically when scenes or action get heavier as well. When switching between modes, you will see the lighting change briefly as the system catches up to the new mode.

[ Voor 70% gewijzigd door Rivanov op 02-05-2024 08:19 ]

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hollandnick
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09-09 11:34
De vraag nu alleen is, ga je wachten tot de DLC update, of toch nog even wat langer wachten tot ze ook het eerste voertuig gaan uitbrengen :9 Aangezien ik net weer FO4 heb opgepakt, ga ik maar voor de laatste. Waarschijnlijk ook maar een nieuwe game starten of iig de save pakken net na het intro stukje O-)

A hero need not speak. When he is gone, the world will speak for him

Acties:
  • +1 Henk 'm!

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

hollandnick schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 08:25:
De vraag nu alleen is, ga je wachten tot de DLC update, of toch nog even wat langer wachten tot ze ook het eerste voertuig gaan uitbrengen :9 Aangezien ik net weer FO4 heb opgepakt, ga ik maar voor de laatste. Waarschijnlijk ook maar een nieuwe game starten of iig de save pakken net na het intro stukje O-)
offtopic:
Grappig dat iedereen ineens weer de Fallout reeks oppakt. (na de serie, I get it) Ik probeerde het en ik kwam er gewoon niet meer in. Hoe leuk ik de eerste playthrough ook vond, ik vond het nu gewoon ronduit saai en vervelend. Ik heb FO4 en FO76 geprobeerd, maar vanaf het eerste moment stoor ik mij al aan de slechte graphics en het lineaire verhaal. En dan moet de "A settlement needs your help"-spam nog beginnen

En FO4 met mods begin ik al niet eens aan, die wil niet eens opstarten als ik wat mods installeer (zowel vanuit het FO4 mod menu, als via een externe mod installer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hollandnick
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09-09 11:34
mvds schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 09:14:
[...]

offtopic:
Grappig dat iedereen ineens weer de Fallout reeks oppakt. (na de serie, I get it) Ik probeerde het en ik kwam er gewoon niet meer in. Hoe leuk ik de eerste playthrough ook vond, ik vond het nu gewoon ronduit saai en vervelend. Ik heb FO4 en FO76 geprobeerd, maar vanaf het eerste moment stoor ik mij al aan de slechte graphics en het lineaire verhaal. En dan moet de "A settlement needs your help"-spam nog beginnen

En FO4 met mods begin ik al niet eens aan, die wil niet eens opstarten als ik wat mods installeer (zowel vanuit het FO4 mod menu, als via een externe mod installer)
offtopic:
Ach de graphics zijn niet eens zo heel veel slechter als Starfield eerlijk gezegd, zeker niet met de nieuwe FO4 update die ze hebben uitgebracht. Daarnaast heb ik momenteel sws erg weinig tijd om te gamen, dus wellicht ben ik er net als jij over 10u ook alweer uitgekeken hoor. Voor nu vermaak ik me wel even

Tot aan de herfst dan :P Dan gaan we weer eens Starfield opstarten en kijken wat voor moois er allemaal is veranderd.

A hero need not speak. When he is gone, the world will speak for him

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

hollandnick schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 12:55:
[...]

offtopic:
Ach de graphics zijn niet eens zo heel veel slechter als Starfield eerlijk gezegd, zeker niet met de nieuwe FO4 update die ze hebben uitgebracht. Daarnaast heb ik momenteel sws erg weinig tijd om te gamen, dus wellicht ben ik er net als jij over 10u ook alweer uitgekeken hoor. Voor nu vermaak ik me wel even
offtopic:
Ik zie oprecht geen enkel verschil tussen voor en na de patch. Maar ik speelde altijd al op de PC. Volgens mij heb je vooral voordeel van de patch op de console.
Tot aan de herfst dan :P Dan gaan we weer eens Starfield opstarten en kijken wat voor moois er allemaal is veranderd.
Same, als de DLC geland is, dan ga ik het spel ook weer oppakken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soullie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:38

Soullie

Planeshift

mvds schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 13:59:
[...]

offtopic:
Ik zie oprecht geen enkel verschil tussen voor en na de patch. Maar ik speelde altijd al op de PC. Volgens mij heb je vooral voordeel van de patch op de console.

[...]

Same, als de DLC geland is, dan ga ik het spel ook weer oppakken
Idem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-phone
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 13-09 20:58
Ik ben blij dat mijn eerste game console een Philips Videopac was en gameplay (nog steeds) boven graphics zet. Dan heb je een boel meer plezier met games heb ik zo het idee.

Momenteel speel ik Skyrim weer, maar dan op de Rog Ally. Starfield pak ik dus weer op na Skyrim, zal ergens begin volgend jaar zijn denk ik haha.

Journalism 101: "If someone says it's raining & another person says it's dry. It's not your job to quote them both. Your job is to look out the fucking window and find out which is true."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chromeeh

chromeeh

the Gnome

Dit weekend weer een aantal "nieuwe" quests gevonden in Neon.
Best grappig hoe een beetje rondstruinen in een stad toch nog weer nieuwe verhaaltjes oplevert.

En.... Voor het geval je per ongeluk een zwaartekracht of jetpack issue hebt rondom Neon....
spoiler:
Er is een platform waardoor je makkelijk uit het water kunt, en een lift naar boven.
Vergeet niet de 2 soorten vissen te scannen voor je survey data :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vandaag de big update toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

Yes! Ben benieuwd hoe het op de xbox gaat spelen en hoe 40fps gaat aanvoelen.

Ik lees dat Bethesda normaal gesproken rond 12:00 EST patches doorvoert. Dit is in onze tijd 18:00 uur.

[ Voor 40% gewijzigd door MazeWing op 15-05-2024 08:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Iedereen krijgt eindelijk hun gewilde 60fps, wie weet pak ik het spel nog wel een keer weer op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Voor mij wordt het óf Performance 60FPS of Visuals 40FPS.
Afhankelijk van het graphics verschil

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Update is live. 24.70GB op Series X.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• flugelisoke
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16-09 11:03
Poeh, 40fps is toch echt een groot verschil zeg, zonder in te leveren op visuals. Speelt echt fijner nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

De performance is beter dan ik van Bethesda had verwacht. Eigenlijk alleen in de 2 grote steden is het duidelijk minder en rond de 30 met framedrops rond de 25-27. Voor het overgrote deel is het spel 60fps, zelfs met de optie "visuals". Alleen wanneer het wat drukker wordt dipt ie rond de 50.

Je vraagt je dan weer af waarom ze dit niet gewoon bij release hadden gedaan. Maar dat lijkt het nieuwe normaal te zijn. Dat de performance bij release slecht is en een half jaar tot een jaar later er eindelijk een patch komt die de performance weer op een acceptabel niveau zet.

[ Voor 65% gewijzigd door MazeWing op 16-05-2024 07:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Moet je voor die 40fps modus ook VRR (Hdmi 2.1) hebben op je tv? Of kan dat ook zonder VRR, aangezien wij onze tv net hadden gekocht en pas toen Hdmi 2.1 op de markt kwam. Waardoor ik daar niet te beschikking over heb, alleen als de tv opeens stukgaat want dan haal ik er direct een met die functie :*)

[ Voor 16% gewijzigd door G_Dragon op 16-05-2024 09:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
G_Dragon schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 09:00:
Moet je voor die 40fps modus ook VRR (Hdmi 2.1) hebben op je tv? Of kan dat ook zonder VRR, aangezien wij onze tv net hadden gekocht en pas toen Hdmi 2.1 op de markt kwam. Waardoor ik daar niet te beschikking over heb, alleen als de tv opeens stukgaat want dan haal ik er direct een met die functie :*)
Nee, als het goed is werkt 40FPS mode ook gewoon aangezien het netjes in een 120Hz container past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zie nu ook berichten voorbijkomen, dat wanneer je een VRR display hebt, Visual 60FPS de beste setting is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rivanov schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 09:03:
[...]

Nee, als het goed is werkt 40FPS mode ook gewoon aangezien het netjes in een 120Hz container past.
Ah top! Dat is wel heel fijn om te horen, maar ik hoor ook van veel om mij heen dat die VRR wel een mega verschil kan maken. Volgens mij had een van de groep een groot verschil bij Hogwarts Legacy vergeleken met hoe ik het spel ervaarde, want ik klaagde vaak over framedrops en hij vernam er niks van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
G_Dragon schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 09:04:
[...]

Ah top! Dat is wel heel fijn om te horen, maar ik hoor ook van veel om mij heen dat die VRR wel een mega verschil kan maken. Volgens mij had een van de groep een groot verschil bij Hogwarts Legacy vergeleken met hoe ik het spel ervaarde, want ik klaagde vaak over framedrops en hij vernam er niks van.
Logisch hè, met Variable Refresh Rate. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rivanov schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 09:10:
[...]

Logisch hè, met Variable Refresh Rate. :+
Yes! Toen we de tv net hadden en ik lucht kreeg over die Hdmi 2.1 baalde ik wel ontzettend dat we net te vroeg een Oled van €1400 hadden gekocht want dan zeg je niet even van laten we weer een nieuwe kopen :+ :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!
G_Dragon schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 09:17:
[...]

Yes! Toen we de tv net hadden en ik lucht kreeg over die Hdmi 2.1 baalde ik wel ontzettend dat we net te vroeg een Oled van €1400 hadden gekocht want dan zeg je niet even van laten we weer een nieuwe kopen :+ :D
Kan wel andere redenen verzinnen om gewoon een nieuwe te kopen hoor. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rivanov schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 09:18:
[...]

Kan wel andere redenen verzinnen om gewoon een nieuwe te kopen hoor. :+
spoiler:
Of hij moet op magische wijze opeens stukgaan, geen idee hoe :+ (nee dat is zonde)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

VRR is mooi maar het is niet de alles omvattende oplossing. Je merkt nog steeds als de framerate echt goed inkakt (minder schokkerig, maar wel duidelijk verschil in snelheid) en er is sprake van VRR-flickering (verschillend per spel). Daarnaast moet de framerate wil in het "bereik" vallen van de VRR op consoles. Ik meen minimaal 48 fps op de ps5 en 40 fps op de xbox.

Het zit praktisch op iedere high end tv tegenwoordig maar ik zou er niet speciaal een nieuwe tv voor kopen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kloever
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13-09 07:53
Iemand hier bekend met de https://www.nexusmods.com/starfield/mods/9094?tab=files en dan voornamelijk de Sylk Darkstar - NO MODS versie? Ik heb hem gedownload en gedaan wat moest maar blijf een lvl 1 character houden.

Ryzen 5 5600X | G.Skill Trident Z Neo F4-3600 | MSI B550 Tomahawk | MSI RTX 3080 Suprim X | GT1 Evo | Fanatec DD1 | Clubsport V3 | F1 2020 Limited |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeverSettle
Kloever schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 11:15:
Iemand hier bekend met de https://www.nexusmods.com/starfield/mods/9094?tab=files en dan voornamelijk de Sylk Darkstar - NO MODS versie? Ik heb hem gedownload en gedaan wat moest maar blijf een lvl 1 character houden.
Mijn huidige save was stuk, out-post die half verdwenen was. Dus even gekeken of de bovenstaande save werkt. Dus een nieuwe character gemaakt, gesaved en de gedownloade Sylk Darkstar save file naam vervangen door de nieuwe save file. Het werkt niet, ik krijg alleen de Sylk Darkstar character i.p.v. de zelfgemaakte character. Ik vermoed dat de nieuwe Starfield patch de oorzaak is.

Maar goed, met die save kan ik naar de Enhance! zaak lopen en daar character en naam veranderen. Save werkt, maar de instructies niet meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kloever
NeverSettle schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 13:11:
[...]

Mijn huidige save was stuk, out-post die half verdwenen was. Dus even gekeken of de bovenstaande save werkt. Dus een nieuwe character gemaakt, gesaved en de gedownloade Sylk Darkstar save file naam vervangen door de nieuwe save file. Het werkt niet, ik krijg alleen de Sylk Darkstar character i.p.v. de zelfgemaakte character. Ik vermoed dat de nieuwe Starfield patch de oorzaak is.

Maar goed, met die save kan ik naar de Enhance! zaak lopen en daar character en naam veranderen. Save werkt, maar de instructies niet meer.
Heb de save gisteren werkend gekregen. In plaats van afsluiten van het spel heb ik de laatste save aangepast. Dus die naam gekopieerd en de save weg gegooid en de gekopieerde naam aan de darkstar save gegeven. En dat werkte.

Ik blijf op mijn huidige save spelen, maar wou weten hoe dit eruit zag. Mijn huidige is klaar om NG+ in te gaan maar ik vind mijn outpost zo leuk.

Ryzen 5 5600X | G.Skill Trident Z Neo F4-3600 | MSI B550 Tomahawk | MSI RTX 3080 Suprim X | GT1 Evo | Fanatec DD1 | Clubsport V3 | F1 2020 Limited |

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Kloever schreef op zondag 19 mei 2024 @ 09:25:
Mijn huidige is klaar om NG+ in te gaan maar ik vind mijn outpost zo leuk.
Ja daar zouden ze nog iets op moeten verzinnen... Nu voelt het zinloos om te veel aan een outpost te werken als je nog door wil naar een volgende NG. Daardoor kun je dus niet daaraan werken en aan je outpost werken afwisselen.
Zou cool zijn als ze er een extra quest of zo in zouden kunnen stoppen waarmee je bv
spoiler:
een (deel van) een planeet met je mee kan trekken naar de nieuwe realiteit, dat die plekken als het ware van plaats wisselen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kloever
Helemaal mee eens. Er gaat best wat tijd in zitten en bij NG+ is het weg. Maar misschien is die Darkstar save dan ineens wel een leuk idee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Topicstarter
Dat is toch ook het charme van New Game+? Je brengt een offer. Hetzelfde met Prestige in Call of Duty vroeger. Je geeft al je wapens, perks etc.

Je kan beter main story > 10x NG+ > definitieve save als je alles wilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Mog schreef op zondag 19 mei 2024 @ 12:37:
Dat is toch ook het charme van New Game+? Je brengt een offer. Hetzelfde met Prestige in Call of Duty vroeger. Je geeft al je wapens, perks etc.

Maar je brengt een HEEL groot offer, en je krijgt er vrijwel niks voor terug. Ja een schip, maar dat schip kan je niet verbouwen en ZO goed is ie nou ook weer niet. En een armor, maar ook daarvan geld hetzelfde, ZO goed is ie niet.

En dan... dan mag je de hele storyline nog een keer doorspelen. Whoohoo... De minimale verschillen met de eerste keer, maken de storyline niet ineens zoveel leuker. De main story vind ik, als ik eerlijk moet zijn, ook een van de saaiste van het spel. Er zijn side storylines die imho veel leuker zijn om te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Topicstarter
mvds schreef op zondag 19 mei 2024 @ 12:44:
[...]

Maar je brengt een HEEL groot offer, en je krijgt er vrijwel niks voor terug. Ja een schip, maar dat schip kan je niet verbouwen en ZO goed is ie nou ook weer niet. En een armor, maar ook daarvan geld hetzelfde, ZO goed is ie niet.

En dan... dan mag je de hele storyline nog een keer doorspelen. Whoohoo... De minimale verschillen met de eerste keer, maken de storyline niet ineens zoveel leuker. De main story vind ik, als ik eerlijk moet zijn, ook een van de saaiste van het spel. Er zijn side storylines die imho veel leuker zijn om te spelen.
Als je wilt kun je de main quest in NG+ skippen. Van NG+1 naar NG+2 kost tussen 1 en 2 uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Mog schreef op zondag 19 mei 2024 @ 14:15:
[...]

Als je wilt kun je de main quest in NG+ skippen. Van NG+1 naar NG+2 kost tussen 1 en 2 uur.
Ik weet het, maar ik had echt wel meer van NG+ verwacht als ik eerlijk moet zijn. Het geeft echt amper iets extra's. Ja, je kan wel wat andere keuzes maken, maar de main story is zo lineair als wat. Dus veel vrijheid heb je daar niet in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Topicstarter
mvds schreef op zondag 19 mei 2024 @ 14:45:
[...]

Ik weet het, maar ik had echt wel meer van NG+ verwacht als ik eerlijk moet zijn. Het geeft echt amper iets extra's. Ja, je kan wel wat andere keuzes maken, maar de main story is zo lineair als wat. Dus veel vrijheid heb je daar niet in
Zeker. De vliegtuig en pakkie perks houden op bij NG+10. En dan heb je nog wat random generated dingen zoals alle Constellation members die planten zijn enzo. Maar het is erg minimaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Maar, ik ben wel nieuwsgierig naar de nieuwe DLC met de daarbij horende questline hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mog schreef op zondag 19 mei 2024 @ 12:37:

Ja, maar dat is niet leuk, dat voelt meer als werk imho. Ik denk dat het spel beter zou zijn als je het wat af kunt wisselen.
Je raakt je inventory en schepen al kwijt, maar outposts kan zoveel werk in gaan zitten dat het gewoon niet leuk is om dat steeds opnieuw te doen. Het voegt niks toe en gewoon geen outpost bouwen wordt de game dus niet beter van.
Het is ook niet alsof het een competitieve game is dus waarom niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Topicstarter
Finraziel schreef op zondag 19 mei 2024 @ 15:30:
[...]

Ja, maar dat is niet leuk, dat voelt meer als werk imho. Ik denk dat het spel beter zou zijn als je het wat af kunt wisselen.
Je raakt je inventory en schepen al kwijt, maar outposts kan zoveel werk in gaan zitten dat het gewoon niet leuk is om dat steeds opnieuw te doen. Het voegt niks toe en gewoon geen outpost bouwen wordt de game dus niet beter van.
Ik ben het op zich met je eens hoor. Ik ben geen NG+ persoon :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kloever
Daarom heb ik dus die Darkstar save gepakt. Kan ik daar fijn NG+'en en mijn eigen save gebruiken om mijn base verder uit te breiden. Of ik ga die Darkstar nu gewoon als main pakken. En dan daar een base mee bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technoaddict
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19:23
Enige tijd terug de Asrock Radeon RX 7800 XT Challenger 16GB gekocht, met daarbij gratis Starfield!
Maar de game (op SSD) loopt echt wel slecht. De game stopt regelmatig en pas 5 seconden later kan ik weer bewegen. Zeer irritant, vooral in gevechten. En dan heb ik vrijwel alle settings op Medium staan.
Je zou zeggen het ligt niet aan de videokaart. Het voelt ook echt aan als een CPU bottleneck. Iemand een tip welke CPU ik minimaal zou moeten kopen om de game wat vloeiender te laten lopen?
Moederbord behoud ik het liefst (ASRock B360 Pro4).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:33
Finraziel schreef op zondag 19 mei 2024 @ 15:30:
[...]

Er is buiten skills en je alien ship ook weinig reden, zeker in het begin was het aardig wat bugged dat het voorkwam dat je nooit in 1 run alle skills kon pakken (1 zeker niet omdat het een of/of quest was), werd voor mij meer de grap hoe snel ik elke run kon doen en toch elke skill kon pakken en ondertussen alle 'random universes' kon bekijken (zijn er 8 dacht ik?).

Uiteindelijk heb ik een save op dacht NG11 met alle skills maxed, het universum met mijn character als doppelganger (weinig toevoegend, maar is leuk) om dan gewoon in alle rust alles te gaan opbouwen.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeverSettle
technoaddict schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 13:13:
Enige tijd terug de Asrock Radeon RX 7800 XT Challenger 16GB gekocht, met daarbij gratis Starfield!
Maar de game (op SSD) loopt echt wel slecht. De game stopt regelmatig en pas 5 seconden later kan ik weer bewegen. Zeer irritant, vooral in gevechten. En dan heb ik vrijwel alle settings op Medium staan.
Je zou zeggen het ligt niet aan de videokaart. Het voelt ook echt aan als een CPU bottleneck. Iemand een tip welke CPU ik minimaal zou moeten kopen om de game wat vloeiender te laten lopen?
Moederbord behoud ik het liefst (ASRock B360 Pro4).
Recomended specs: Ryzen 5 3600X of Intel i5-10600K. Je zou kunnen kijken of jouw moederbord met een BIOS update een Ryzen 7 5800 X3D CPU aan kan.

Wel apart, ik heb een Ryzen 5 7600 met RTX 3060 en het draait soepel op 1080P met DLSS op Quality. Ik gebruik de volgende settings van Hardware Unbox:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7O5i0hhIwWAMNMdVxTOvszjdK8k=/800x/filters:strip_exif()/f/image/37jD7sgOvu64Ajk7PlvRtYP0.webp?f=fotoalbum_large

Sommige settings hebben weinig effect op de performances en kan je daarom op High of Ultra zetten. Meestal haal ik 60FPS, op drukke steden na.

[ Voor 6% gewijzigd door NeverSettle op 22-05-2024 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kloever
SinergyX schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 13:19:
[...]

Uiteindelijk heb ik een save op dacht NG11 met alle skills maxed, het universum met mijn character als doppelganger (weinig toevoegend, maar is leuk) om dan gewoon in alle rust alles te gaan opbouwen.
Eergisteren wat tijd vrij gemaakt om toch eens te kijken naar die NG+ save. Uiteindelijk nu dus besloten om mijn eigen aan te houden voor het verhaal, al kan ik daar nu naar NG+ als ik dat wil, en de Darkstar save(waar je je dubbelganger tegen komt) gebruik ik dan om een Base vanaf de grond af op te bouwen en dan zo nu en dan questen doen die ik leuk vind. Maar het zal voor nu voornamelijk Base building zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technoaddict
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19:23
NeverSettle schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 13:22:
[...]

Recomended specs: Ryzen 5 3600X of Intel i5-10600K. Je zou kunnen kijken of jouw moederbord met een BIOS update een Ryzen 7 5800 X3D CPU aan kan.

Wel apart, ik heb een Ryzen 5 7600 met RTX 3060 en het draait soepel op 1080P met DLSS op Quality. Ik gebruik de volgende settings van Hardware Unbox:
[Afbeelding]

Sommige settings hebben weinig effect op de performances en kan je daarom op High of Ultra zetten. Meestal haal ik 60FPS, op drukke steden na.
Thanks! Zal het eens onderzoeken!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• TgR_KILLER
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-09 22:38
Ik had Starfield al een hele tijd al op het oog maar mijn 'oude' game PC kon dat niet draaien. Mijn nieuwe 'niet game' laptop draait hem gelukkig wel. Kreeg er 3 maand xbox game pass bij dus maar gedownload zaterdag.

Met alles op medium draait hij best soepel, zelfs met het ontbreken van een dedicated videokaart :+

Eerste paar missies gedaan, gisteren voor het eerst mijn start schip een beetje uitgebreid (2x zo breed geworden =)) Heb nog zoveel te ontdekken en zien, hele base building heb ik nog geen seconde naar gekeken, geen idee wat je daarmee zou kunnen.

Voorlopig denk ik steeds, nog even 1 missie, maar dan ben je een uur verder... Alle Fallout games grijs gespeeld, deze past wel in dat straatje wat dat betreft haha.

AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”
Lenovo IdeaPad Pro 5 14APH8, AMD Ryzen 7 7840HS, 32GB RAM, 1TB SSD

Acties:
  • +5 Henk 'm!
Voor wie nog spelen er een gratis update en nieuwe dlc aangekondigd op Gamescom!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p91lvtZfwgopDHNSZ2DSslvajXc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/KVov8IlnYiWIZaRGeIhmHyv9.jpg?f=user_large

Verhaal uitbreiding:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yJw34s_5fsYvqwGmi1nAV8Zv1Qc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/o2E5bP9n1W6ycdSezxOExK7d.jpg?f=user_large

Trailer:

Starfield Update 1.13.61 Notes - August 20, 2024

[ Voor 9% gewijzigd door G_Dragon op 20-08-2024 23:54 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:29

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Ah de eerste uitbreiding, in Oktober Starfield maar weer eens aanslingeren dan.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FAu1hdH20nnmXhUdYDjdu1mWYsA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/S2PvkO8s8txLAuA6wuc43zAC.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L0g0ff
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14:55

L0g0ff

omg

Ik zit sinds een tijdje weer helemaal in het fallout 4 universum. Maar ik ben toch wel heel erg bedankt naar de rev-8 ervaringen. Laat Bethesda maar lekker door gaan met patchen en nieuw features toevoegen zo. Dan hebben we straks weer een mooie nieuwe starfield ervaring tegen de tijd dat ik alle Fallout dlc for gespeeld heb :)

Blog.wapnet.nl KompassOS.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NeverSettle
Zojuist even gespeeld, toch wel even wennen hoe je de REV-8 moet besturen. Tip, rij niet in steden, kans dat je iemand aanrijd is groot :P
Ook eerste bug tegen gekomen, bij een auto-save zat ik vast met de wagen. Ik kon niet uitstappen en/of wegrijden. Terug gaan naar een save eerder loste het op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NukaWorldNL
  • Laatst online: 13-09 17:34
Bethesda blijft Bethesda hahahaha. Met de nieuwe update zijn schijnbaar alle planeten textureloos. Je krijgt dan een groen rode planeet met tekst erop :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeverSettle
NukaWorldNL schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 20:06:
Bethesda blijft Bethesda hahahaha. Met de nieuwe update zijn schijnbaar alle planeten textureloos. Je krijgt dan een groen rode planeet met tekst erop :+
Had ik ook last van, bleek een mod (Immersive Planet Density) te zijn. Die verwijderen en het werkt nu prima.

[ Voor 11% gewijzigd door NeverSettle op 21-08-2024 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
Chaoss schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 23:48:
Ah de eerste uitbreiding, in Oktober Starfield maar weer eens aanslingeren dan.
Ja ik ook, heb er wel weer zin in om lekker te gaan verkennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NukaWorldNL
  • Laatst online: 13-09 17:34
NeverSettle schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 20:35:
[...]

Had ik ook last van, bleek een mod (Immersive Planet Density) te zijn. Die verwijderen en het werkt nu prima.
Nee hoor. Zat mensen die geen mods gebruiken en die hadden/hebben er ook last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeverSettle
NukaWorldNL schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 21:06:
[...]

Nee hoor. Zat mensen die geen mods gebruiken en die hadden/hebben er ook last van.
Vreemd, ik verwijderd de genoemde mod en na een restart werkte het prima.

Edit: het kan ook liggen aan oude cache dat niet samengaat met de nieuwe versie. "Pipeline.cache" kan je verwijderen via Windows toets + R -> typ "appdata" -> local -> Starfield -> "Pipeline.cache" bestand verwijderen.

[ Voor 27% gewijzigd door NeverSettle op 22-08-2024 12:14 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22:52

M2M

medicijnman

200 uur er in zitten en ben er nu wel klaar mee, bewust een heel stuk later begonnen en met discount aangeschaft want de grote minpunten in de reviews bleken ook hier toch redelijk aanwezig. Op een gegeven moment ben je wat missie-moe en met nog kleinere levels dan quake 3 arena voordat je weer naar een laadscherm zit te staren helpt niet mee.

Het werd nog erger toen ik besloot om het high-res texture pack er bovenop te zetten. Nu is mijn starfield steam-folder 350GB groot. Een paar uur speelsessie trekt er letterlijk terabytes aan read-bytes doorheen.

't is alleen niet zo dat je de laadschermen kunt vermijden door 500GB RAM geheugen te nemen.
spoiler:
Hier en daar een difficulty-spike waarbij je bijna overal zo doorheen kunt fietsen en af en toe een kerel tegenkomt met een explosive machine geweer met 400 kogels in het magazijn. Bouwen, space battles, dungeons en vuurgevechten waren wat repetitief. Maar hier en daar toch wel een praaltje aan side-missions.

Halverwege de 200 uur toch maar even wat difficulty en randomization mods ertussen gefietst om de random dungeons wat meer uitdagend en minder reptitief te maken.

Ik heb het vermoeden dat dit soort games na een paar jaar patch-cycles toch een stuk lekkerder wegspelen. Heb ik eigenlijk alles lopend afgelegd, komen ze nu met een karretje op de proppen. Traag ding en de boost is dan weer overkill, maargoed, beter dan 3 km te lopen om een of andere grot met palladium te vinden.

Ow ja, laatste puntje. Wapens oppakken van dooie tegenstanders is eenvoudig en die dingen kun je verpatsen voor mega veel knaken. Een beetje ronddolen op een random planeet hark je in een uurtje 300k credits binnen, op de legit manier. En bizarre hoeveelheden crafting-loot. Hele bases vol met spul waar je niets mee doet omdat de legendary pickup wapen toch veel sterker is dan wat je zelf in elkaar kunt ducktapen.

-_-

Pagina: 1 ... 62 63 Laatste

Let op:
Gebruik spoiler-tags waar ze redelijkerwijs nodig zijn, kleine moeite, en houd het voor iedereen leuk! :)

Houd het ook ontopic, bespreek vooral je eigen ervaringen, en wees lief en respectvol naar elkaar. Je hoeft het niet eens te zijn.