jori040 schreef op zondag 4 februari 2024 @ 16:34:
[...]
Ik denk dat we de komende jaren veel meer 30fps games gaan zien op deze consoles.Het gerucht gaat ook al dat Dragon's Dogma 2 alleen in 30fps te spelen zou zijn.
Nou moet ik wel zeggen dat ik een third-person game in 30 beter kan hebben dan bij first-person.
Starfield: 1440p/60 zou op Series X in wezen toch haalbaar moeten zijn ?
Fallout 4 draait geweldig met de FPS-boost aan.

Ligt ook aan:
- Engine: De snow engine van Ubisoft (om er maar 1 te noemen) pompt er mooie graphics (Division 2, AC, Avatar, etc) op 60FPS op XSX and PS5 eruit. Behoorlijke sandbox games ook. Zelfs de Unreal Engine 4 Hoghwarts Legacy bijv, spettert van je scherm op 60 FPS. Dus een mooie game maken die op 60 FPS kan wel. Zelfs Crysis 1 (met de cry engine) uit 2007 is soms nog mooier dan hedendaagse games.
- Tijd: welke developers krijgen (kijk naar Cyberpunk) draait nu ook veel beter na alle updates. Sterker nog, het is nu een benchmark geworden.
- Creativiteit: Vroeger (ja ik ben oud) moest een programmeur het met 64KB doen, dus ook creativiteit is een belangrijke skill voor developers. Illusies creëren waardoor 'iets' lijkt (denk aan Wolfenstein 3d, eigenlijk 2D maar voelde als 3D), goed optimaliseren (renderen als het alleen in FOV zit).
Toen Skyrim in 2011 uitkwam zat de Creative engine al tegen een limiet aan, na TES Oblivion was ik wederom verrast hoe mooi het was en die was in vergelijking met Morrorwind al super mooi. In Fall-out 4 persten ze er nog wat meer uit maar kon mijn niet meer verrassen (was ok), daarna kwam de trailer voor TES 6 uit, maar daarna niets meer van vernomen. Toen ik de eerste 'echte' gameplay beelden van Starfield zag was ik eigenlijk een beetje teleurgesteld, gelukkig is er de Mod community en wie weet komen zij met een 60 FPS mod