✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Wat je ook zou kunnen doen is vragen hier op het forum om iemand zijn save data te delen ( die ongeveer even ver is ) Of je zou er 1 van nexus mods kunnen proberen om daarmee weer verder mee te spelen. Als het goed is met dit mogelijk zijn i.c.m. gamepass ( voor xbox en pc ) door de savefiles op je PC aan te passen en op de xbox te openen. ik weet alleen niet of je deze ook weer kan meenemen naar je "lokale" game als je gamepass weer opzegtG_Dragon schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 11:05:
[...]
Dat waardeer ik ook ontzettend en het helpt zeker mee om die knop om te zetten, want het blijft gewoon een prachtig spel met veel mogelijkheden. Ik ga denk ik eerst The Crew: Motorfest uitspelen en dan tegen die tijd zal Avatar Frontiers of Pandora ook wel uit zijn, pas daarna wil of ga ik denk ik weer beginnen aan Starfield. Je word elk NG+ toch sterker? Ik las al iets over krachten, geen idee wat het allemaal precies inhoudt.
Zo heb je bijvoorbeeld:
https://www.nexusmods.com/starfield/mods/1099?tab=posts
[ Voor 4% gewijzigd door hollandnick op 24-11-2023 12:13 ]
A hero need not speak. When he is gone, the world will speak for him
Dikke spoilers uiteraard...rutgergron schreef op zaterdag 25 november 2023 @ 17:28:
Ik ben de missie Entangled opnieuw aan het spelen snap het concept wel maar het verhaal begrijp ik niet goed. Ik heb al op internet gekeken voor meer uitleg over de missie maar dat is niet meer dan een walk-through. Iemand enig idee waar de missie nu precies over gaat?
Uit mijn hoofd en is een tijdje geleden dus misschien dat ik details mis...
Terwijl je daar rond loopt spring je echter random in een andere realiteit en daar ontmoet je iemand en die persoon heeft wel dat distress signal gestuurd.
Het blijkt later dat het laboratorium aan het experimenteren is geweest met een van de shards die je aan het verzamelen bent. Daarbij is een ongeluk gebeurd en op dat moment is de tijdlijn in tweeën gesplitst. In één realiteit is het vuur onder controle gekomen, er was slechts één sterfgeval, in de andere realiteit is juist die ene persoon de enige overlevende, is de rest van het lab vernietigd en zijn al die alien beesten binnen gedrongen waardoor niemand het overleefd heeft behalve die ene persoon.
Jij krijgt een manier om tussen de twee realiteiten te springen en uiteindelijk moet je een van de twee realiteiten kiezen om weer met de rest van het universum te mergen. Je kiest dan dus of je die ene persoon die de noodoproep verzonden had wil redden (en alle andere mensen zijn dan maanden geleden gestorven want in die realiteit is het hele laboratorium vernietigd en op die ene man na is iedereen omgekomen)... Of je kiest voor de realiteit waarbij het ongeluk beperkt is tot die ene ruimte waar die ene man in zat, en alle andere mensen overleven (en weten niet eens dat ze gered zijn want in hun realiteit waren ze nooit in gevaar).
Hoop dat het duidelijk is en ik geen spuit 11 ben, heb dit half in de pauze in de bioscoop getypt en half wachtend op mijn eten bij de bk
Gamertag: FinrazielNL
Dank je wel voor de moeite, maakt een hoop duidelijk. Nog veel plezier in de biosFinraziel schreef op zaterdag 25 november 2023 @ 20:11:
[...]
Dikke spoilers uiteraard...
spoiler:Je komt aan bij een laboratorium waar je een distress signal van hebt ontvangen hebt, maar zij zeggen deze niet verzonden te hebben.
Terwijl je daar rond loopt spring je echter random in een andere realiteit en daar ontmoet je iemand en die persoon heeft wel dat distress signal gestuurd.
Het blijkt later dat het laboratorium aan het experimenteren is geweest met een van de shards die je aan het verzamelen bent. Daarbij is een ongeluk gebeurd en op dat moment is de tijdlijn in tweeën gesplitst. In één realiteit is het vuur onder controle gekomen, er was slechts één sterfgeval, in de andere realiteit is juist die ene persoon de enige overlevende, is de rest van het lab vernietigd en zijn al die alien beesten binnen gedrongen waardoor niemand het overleefd heeft behalve die ene persoon.
Jij krijgt een manier om tussen de twee realiteiten te springen en uiteindelijk moet je een van de twee realiteiten kiezen om weer met de rest van het universum te mergen. Je kiest dan dus of je die ene persoon die de noodoproep verzonden had wil redden (en alle andere mensen zijn dan maanden geleden gestorven want in die realiteit is het hele laboratorium vernietigd en op die ene man na is iedereen omgekomen)... Of je kiest voor de realiteit waarbij het ongeluk beperkt is tot die ene ruimte waar die ene man in zat, en alle andere mensen overleven (en weten niet eens dat ze gered zijn want in hun realiteit waren ze nooit in gevaar).
Hoop dat het duidelijk is en ik geen spuit 11 ben, heb dit half in de pauze in de bioscoop getypt en half wachtend op mijn eten bij de bk
Finraziel schreef op zaterdag 25 november 2023 @ 20:11:
[...]
Dikke spoilers uiteraard...
spoiler:Je komt aan bij een laboratorium waar je een distress signal van hebt ontvangen hebt, maar zij zeggen deze niet verzonden te hebben.
Oh die optie had ik gemist, nog eens goed opletten dan als ik nog eens een playthrough doeiekue schreef op zaterdag 25 november 2023 @ 22:08:
[...]
spoiler:je kan ook nog beide realiteiten redden ipv keuze
Die optie heb ik best wel over lopen kloten.Finraziel schreef op zaterdag 25 november 2023 @ 23:23:
[...]
Oh die optie had ik gemist, nog eens goed opletten dan als ik nog eens een playthrough doe
| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |
Dan zou ik heel eerlijk gezegd nog liever opnieuw beginnen omdat een save van iemand anders niet aanvoelt als je eigen, misschien zit dit gewoon tussen de oren bij mij. Maar zo'n nexus mod werkt toch alleen maar op de pc? Niet op een Xbox Series X...hollandnick schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 12:13:
[...]
Wat je ook zou kunnen doen is vragen hier op het forum om iemand zijn save data te delen ( die ongeveer even ver is ) Of je zou er 1 van nexus mods kunnen proberen om daarmee weer verder mee te spelen. Als het goed is met dit mogelijk zijn i.c.m. gamepass ( voor xbox en pc ) door de savefiles op je PC aan te passen en op de xbox te openen. ik weet alleen niet of je deze ook weer kan meenemen naar je "lokale" game als je gamepass weer opzegt
Zo heb je bijvoorbeeld:
https://www.nexusmods.com/starfield/mods/1099?tab=posts
De tip waardeer ik wel ontzettend en zal hem wel onthouden
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Wellicht heb je hier wat aan. Tis een lange video, maar tis iemand die in 3 uur level 150 haalt. Ik neem aan dat je daar niet op zit te wachten, maar hij laat natuurlijk wel een manier zien hoe je snel xp bij elkaar krijgt. Daarmee kan je waarshcijnlijk wel snel op niveau zijn qua skills igg.G_Dragon schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 11:10:
[...]
Dan zou ik heel eerlijk gezegd nog liever opnieuw beginnen omdat een save van iemand anders niet aanvoelt als je eigen, misschien zit dit gewoon tussen de oren bij mij. Maar zo'n nexus mod werkt toch alleen maar op de pc? Niet op een Xbox Series X...
YouTube: Starfield XP Farm Speedrun, level 1 to 150 in 180 MINUTES, outpost g...
"Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"
Nou het zit dus zo. Als de game aangemerkt is als "xbox play everywhere" kan je gebruik maken van cross saves tussen de xbox en PC. hiervoor heb je uiteraard wel een game pass ultimate voor nodig.G_Dragon schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 11:10:
[...]
Dan zou ik heel eerlijk gezegd nog liever opnieuw beginnen omdat een save van iemand anders niet aanvoelt als je eigen, misschien zit dit gewoon tussen de oren bij mij. Maar zo'n nexus mod werkt toch alleen maar op de pc? Niet op een Xbox Series X...
Als je daar dan gebruik van maakt en je laad je saves die je op de xbox had op je PC, zouden deze ook toegankelijk moeten worden door ernaar te browsen op je computer. Aangezien ze syncen tussen de xbox en PC zullen ze na een aanpassing op de PC dus ook aangepast moeten zijn op de xbox.
Eventueel zou je op deze manier ook nog je eigen saves kunnen redden op 1 of andere manier. Wellicht werken de saves wel gewoon op je PC en zou je, na een nieuwe "full" save weer op de xbox verder kunnen spelen.
Andere optie is dus om een save van iemand te gebruiken en daarmee verder te gaan
https://www.xbox.com/nl-NL/games/xbox-play-anywhere
-edit-
Koop de game eenmalig digitaal en speel het op zowel Xbox als pc. Starfield is een 'Play Anywhere'-game, wat betekent dat mensen de digitale versie van de game maar één keer hoeven te kopen om het op zowel Xbox Series-consoles als pc te spelen. Het betekent ook dat cross-saves aanwezig zijn.
Starfield is een Play Anywhere-game - Gamer.nl
https://www.dexerto.com/s...ywhere-cross-buy-2236384/
Volgens mij heb je dus niet eens gamepass ultimate nodig en hoef je de game dus alleen te installeren via de store op je eigen PC
[ Voor 19% gewijzigd door hollandnick op 28-11-2023 13:35 ]
A hero need not speak. When he is gone, the world will speak for him
Als ik naar de planeet zelf afreis krijg ik ook geen Quest marker. Ook zie ik geen distortion op mijn scanner. Iemand enig idee?
Verder snap ik dat planeten voor het grootste deel leeg zijn, maar is het dan ook nodig dat als ik een 'abandoned listening post' tegenkom deze op iedere planeet exact hetzelfde is? Qua layout snap ik het nog, maar zelfs de loot/enemies zijn exact hetzelfde. Nodigt niet echt uit to exploren tenzij je specifieke items nodig hebt, want dan weet je precies waar die liggen.
Leg 'm voor nu even apart, ga verder met BG3 en D4, daarna maar weer eens met een frisse blik oppakken.
Ik heb nu zo'n uur of 90 in deze game zitten. Levellen gaat me alleen iets te traag. Maar ik ben ook een horder en wil al mijn resources naar mijn Outpost brengen al al mijn wapens, outfits, en jetpack tot max modden.
Verder probeer ik alles te regelen zonder geweld. Ik heb wel het idee dat elke keer als ik magazijnen leegschiet het levellen veel sneller gaat.
Maar dan maar traag. Ik heb wel van die xp farms gezien maar dat voelt nog een beetje lame. Misschien ooit bij een volgende playtrough.
Lege planeten is prima. Maar iedere basis archetype is exact hetzelfde tot aan de items en de vijanden toe. Als je 1 'Abandoned listening post' hebt gezien, dan heb je ze allemaal gezien want ze zijn exact hetzelfde. Dat kan best slimmer denk ik dan, genereer dat dan ook procedureel.mvds schreef op maandag 4 december 2023 @ 15:46:
Planeten leeg valt wel mee hoor, als je ergens heen gaat en rond gaat lopen kom je vaak nog wel random PoIs tegen die je kan bezoeken
Denk dat Bethesda best wel luistert over het algemeen, dus over 6-12 maanden denk ik dat veel op dit gebied is aangepast en verbeterd. Maakt voor mij niet uit, heb nog zat op de backlog.
Viel mij bij van die Ranger missies inderdaad ook op, 2x dezelfde basis achter elkaar gehad. Kan toeval zijn maar het viel me wel op.NLxAROSA schreef op woensdag 6 december 2023 @ 09:14:
[...]
Lege planeten is prima. Maar iedere basis archetype is exact hetzelfde tot aan de items en de vijanden toe. Als je 1 'Abandoned listening post' hebt gezien, dan heb je ze allemaal gezien want ze zijn exact hetzelfde.
Every Game has A Story, Only One is A Legend.
Dezelfde locaties met exact dezelfde plaatsing van enemies, exact dezelfde loot, etc...... Is echt nogal slecht gedaan lol.Linksquest schreef op woensdag 6 december 2023 @ 13:32:
[...]
Viel mij bij van die Ranger missies inderdaad ook op, 2x dezelfde basis achter elkaar gehad. Kan toeval zijn maar het viel me wel op.
Maar doordat de inhoud daarvan 100% deterministisch is, heb je dus nooit dat gevoel van "wat zou ik daar aantreffen?". Je weet precies wat er ligt.
Daar had inderdaad wat van afwisseling in mogen zitten, dat je het gebouw nog het zelfde hebt, zou ik nog zeggen van, oke, maar ook precies het zelfde de spullen en vijanden is weer een ander verhaal.iekue schreef op woensdag 6 december 2023 @ 16:09:
[...]
Dezelfde locaties met exact dezelfde plaatsing van enemies, exact dezelfde loot, etc...... Is echt nogal slecht gedaan lol.
Maar de game is behoorlijk instabiel geworden in de tijd dat ik het niet gespeeld heb... Ik schat zo elk uur wel dat hij ineens vast hangt en dan na een hele tijd komt windows melden dat de game niet meer reageert.
Nou had ik een paar mods geïnstalleerd voordat ik stopte met spelen... gaven destijds geen issues, maar dat was met sfse en speel nu weer ongemod. Geprobeerd alles weer weg te halen, steam files laten verifyen, GPU driver geupdate, maar hij blijft crashen. Net deed hij het weer terwijl ik op hoog tempo alle starsystems probeer te bezoeken met mijn oude save (met een 'speciaal' schip), dus nu maar eens alles gedeïnstalleerd en steam staat nu weer opnieuw te downloaden (lang leve gigabit
Hopelijk fixt dit het, want willekeurig moeten herstarten en progress kwijt zijn haalt de lol er wel snel uit...
Had je toevallig een hoop save files? Uit mijn eigen ervaring kan je het best autosaves uitzetten en oude saves files verwijderen. Zelf bewaar ik ongeveer 5 of 6 saves, voorheen crashte het bij mij ook. Daarnaast heb ik mijn GPU underclock profile verwijderd (was stabiel bij andere games). Nu geen vastlopende games meerFinraziel schreef op donderdag 7 december 2023 @ 21:02:
Ik heb de game weer opgepakt, nieuw karakter maar met een guide mezelf wat levels gegeven (met een outpost farm) want ik wil wel een nieuw karakter maar geen zin meer in de low level gameplay (ja ik hou er van OP AF te zijn)
Maar de game is behoorlijk instabiel geworden in de tijd dat ik het niet gespeeld heb... Ik schat zo elk uur wel dat hij ineens vast hangt en dan na een hele tijd komt windows melden dat de game niet meer reageert.
Nou had ik een paar mods geïnstalleerd voordat ik stopte met spelen... gaven destijds geen issues, maar dat was met sfse en speel nu weer ongemod. Geprobeerd alles weer weg te halen, steam files laten verifyen, GPU driver geupdate, maar hij blijft crashen. Net deed hij het weer terwijl ik op hoog tempo alle starsystems probeer te bezoeken met mijn oude save (met een 'speciaal' schip), dus nu maar eens alles gedeïnstalleerd en steam staat nu weer opnieuw te downloaden (lang leve gigabit)
Hopelijk fixt dit het, want willekeurig moeten herstarten en progress kwijt zijn haalt de lol er wel snel uit...
"i'm here to ask about your ship's extended warranty"
Of:
"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."
Nou, ik weet het niet meer... Had inderdaad aardig wat save files dus bijna alles verwijderd. Heb ook de framerate beperkt tot 60 FPS, dynamic resolution uitgezet (met nog wat andere functies waar mensen van zeggen dat het zou helpen), had de game ook al eens volledig verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, autosave uitgezet, drivers zijn uptodate, niks under- of overclocked/volted, niks in event logs te zien (buiten starfield zelf die crasht), ... Het lijkt soms net alsof het helpt, maar dan crasht het ineens toch weer. Snap er niks van want voor de eerste 150 uur of zo was de game rocksolid bij mij (misschien een paar keer gecrasht in die tijd, maar nu is het veel vaker), tot ik een tijdje wat anders ging spelen en na een maand of zo weer terug kwam.NeverSettle schreef op donderdag 7 december 2023 @ 22:37:
[...]
Had je toevallig een hoop save files? Uit mijn eigen ervaring kan je het best autosaves uitzetten en oude saves files verwijderen. Zelf bewaar ik ongeveer 5 of 6 saves, voorheen crashte het bij mij ook. Daarnaast heb ik mijn GPU underclock profile verwijderd (was stabiel bij andere games). Nu geen vastlopende games meer
Enige wat ik nog kan bedenken is een keer een clean Win 11 install te doen, na de SSD leeg te vegen... Maar daar heb ik momenteel echt geen zin in. Dus ik denk dat ik toch maar eens een andere game ga spelen want krijg er zwaar genoeg van om steeds opnieuw te starten en weer een stukje opnieuw te spelen (of een STUK, nadat ik autosave uitgezet had en natuurlijk vergat om regelmatig zelf te saven).
https://bethesda.net/en/g...88-notes-december-11-2023
[MSS/Xbox] Fixed an issue where players could experience crashes while saving during long playthrough without going through the Unity.
Bedankt voor de tag en tip! Ik ben Starfield weer aan het installeren en zal morgen even testen, wou eerst via de Cloud maar wat een onzin dat je dan 15 min moet wachten vanwege de drukte. Moet toch altijd werken en niet afhankelijk zijn van de drukteL0g0ff schreef op maandag 11 december 2023 @ 21:52:
@G_Dragon deze patch al gezien van vandaag?
[...]
Helaas liep die weer vast.. toch bedankt voor het melden en taggenL0g0ff schreef op maandag 11 december 2023 @ 21:52:
@G_Dragon deze patch al gezien van vandaag?
[...]
Jammer. Volgende keer beterG_Dragon schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 08:32:
[...]
Helaas liep die weer vast.. toch bedankt voor het melden en taggen
Ik kan mij goed voorstellen dat een server druk bezet is.G_Dragon schreef op maandag 11 december 2023 @ 23:07:
[...]
Bedankt voor de tag en tip! Ik ben Starfield weer aan het installeren en zal morgen even testen, wou eerst via de Cloud maar wat een onzin dat je dan 15 min moet wachten vanwege de drukte. Moet toch altijd werken en niet afhankelijk zijn van de drukte
Anyway, ben blij dat ze eindelijk een fix hebben voor de "pet rock". Vanavond weer even spelen
Ik las trouwens op Reddit ene verhaal over een bepaald mechaniek in starfield dat elk item die je kan oppakken enzo een bepaald ID krijgt. Echter is de hoeveelheid beschikbare id's beperkt en daarom een probleem.G_Dragon schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 08:32:
[...]
Helaas liep die weer vast.. toch bedankt voor het melden en taggen
Ik weet dat je een console gamer bent. Maar wellicht kan je een keer via een pc een save laden die het wel doet, en met deze instructies kijken waar je zit met je ID's. Ik gok dat je zal zien dat je tegen de 4 millioen zit, en dat zou kunnen verklaren waarom je saves continue crashen..
https://www.reddit.com/r/Starfield/s/kc6SsK4FVS
Ik denk dat je hiermee mijn probleem hebt beschreven want ik was natuurlijk wel bezig met materialen verzamelen en het bouwen van een basis dus dropte geregeld wat op de grond voor ruimte in mijn inventory en als al die losse dingen een opeens een ID hebben gekregen na een update verklaard het veelMelantrix schreef op woensdag 13 december 2023 @ 07:07:
[...]
Ik las trouwens op Reddit ene verhaal over een bepaald mechaniek in starfield dat elk item die je kan oppakken enzo een bepaald ID krijgt. Echter is de hoeveelheid beschikbare id's beperkt en daarom een probleem.
Ik weet dat je een console gamer bent. Maar wellicht kan je een keer via een pc een save laden die het wel doet, en met deze instructies kijken waar je zit met je ID's. Ik gok dat je zal zien dat je tegen de 4 millioen zit, en dat zou kunnen verklaren waarom je saves continue crashen..
https://www.reddit.com/r/Starfield/s/kc6SsK4FVS
Ik heb Starfield een keer ingeladen op onze Windows 11 laptop, maar heb geen sterke game-pc en Windows versie van Starfield.
[ Voor 5% gewijzigd door G_Dragon op 13-12-2023 07:21 ]
https://www.reddit.com/r/...december_11_2023/kd1l4m0/Bethesda heeft meer details gegeven over wat Starfield-spelers volgend jaar aan gratis updates kunnen verwachten. Zo komen er "nieuwe manieren om te reizen" naar de game.
Dat deed het bedrijf op Reddit. Wat dit precies inhoudt is niet bekend, maar fans speculeren dat het mogelijk gaat om een snellere manier om op planeten voort te bewegen. Op dit moment kan men zich alleen te voet voortbewegen op planeten.
Zou me niet verbazen dat het zoiets als de de laatste update van cyberpunk word. En dan is het een werkend metrosysteem in Atlantis 🤣 ipv toffe buggies die je mee kan nemen in je spaceship naar verre planetenLinksquest schreef op donderdag 14 december 2023 @ 08:10:
Starfield krijgt volgend jaar 'nieuwe manieren om te reizen'
[...]
https://www.reddit.com/r/...december_11_2023/kd1l4m0/
If it bleeds, it can be killed!
Met no man sky kan je een boost jump maken door tegelijk een mep te geven met je gun dacht ik. Soort van strafe jump. Dat werkte ook altijd wel prima om snel grotere stukken te overbruggen. Maar een voertuig zou wel welkom zijnFinraziel schreef op donderdag 14 december 2023 @ 08:53:
Op zich is het met de booster al wel beter, maar het zit verstopt onder een hele rare plek en ik geloof dat het op console of zelfs met een controller op pc helemaal niet werkt. Je moet namelijk je alternate jump/boost aan een bepaalde knop binden (l-alt, weet niet zeker of er meer knoppen zijn die werken) en dan boost je meer horizontaal dan verticaal met die knop en ga je dus sneller. Als ze dat wat toegankelijker maken en van mij mag de snelheid nog wel iets meer omhoog zodat het echt voelt alsof je rocketman bent, dan is het goed. Hoef niet per se een moonbuggy of zo al zou dat ook cool kunnen zijn.
Er zijn denk ik redelijk wat mensen die hem even via gamepass geprobeerd hebben die het gemiddelde omlaag trekken. Eerlijk gezegd valt het me nog mee... Als je de comments over de game leest hier en daar lijkt het net of het een zeldzaamheid is om de game wel cool genoeg te vinden om er veel tijd in te steken.Timothy3000 schreef op woensdag 20 december 2023 @ 21:55:
Die 40u is niet heeel veel voor een RPG die sinds september uit is of ligt dat aan mij?
Zelf zit ik op 180 uur. Zou meer zijn als de game niet steeds zou crashen waardoor ik voor nu maar even wat anders ben gaan spelen.
Ik ben na ongeveer 20 á 30 uur uit verveling gestopt, dus zo gek is het ook weer niet.Timothy3000 schreef op woensdag 20 december 2023 @ 21:55:
Die 40u is niet heeel veel voor een RPG die sinds september uit is of ligt dat aan mij?
Ik kijk over een paar jaar weer. En ik ben vast niet de enige die zo denkt.
Maar 'lage' aantal uur zegt wel iets over het spel (bij Skyrim was het 75 uur dacht ik?). Al moeten we eerlijk zijn, 40 uur is echt nog best veel! Er zijn spellen waar je alles gezien kan hebben in minder tijd!
[ Voor 36% gewijzigd door anandus op 20-12-2023 22:14 ]
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Journalism 101: "If someone says it's raining & another person says it's dry. It's not your job to quote them both. Your job is to look out the fucking window and find out which is true."
Toevallig The Crimsonfleed missieL0g0ff schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 00:19:
Ik vind de verschillende verhalen en de vele mogelijkheden nog steeds fantastisch. Vandaag kwam ik er pas achter hoe de ship builder eigenlijk werkte na 120 uur gamen. Ik moest voor een missie een onderdeel op mijn ship zetten en het bleek dus dat je een add knop hebt ipv een edit als je niks geselecteerd hebt. Nooit de moeite genomen om dat verder te onderzoeken en er ging ineens een wereld voor me open. Maar dat zegt wel weer iets over de diversiteit van deze game.
Haha en ik het maar zo opschrijven dat er geen enige vorm van spoilers inzitten

Ik was er na veel minder al mee klaar. Er is gewoon niet zo veel te doen en het is gewoon niet zo'n interessant spel. Voor mij dan. Wellicht volgend jaar met hun 6 weekse Patch cycle en "grote plannen" voor de game, wie weet.Timothy3000 schreef op woensdag 20 december 2023 @ 21:55:
Ryzen 7 7700X , 32 GB RAM, ProArt 4080 Super, MSI B650 Tomahawk, 2x2tb NVME
Dat is wel wat ik juist mis hier.j-phone schreef op donderdag 21 december 2023 @ 22:22:
Anders heb ik veel te korte nachten net zoals met Skyrim (oh, een grot... even kijken), of fallout.
De random POI's vervullen deze taak niet, voor mij. Ze zijn teveel verspreid en ze voelen te overduidelijk random neergezet in het terrein. Het zijn er ook eindeloos veel (je land een pixel verder op de planeet en je hebt weer 10 random POI's) waardoor het niet als een echte levende wereld aanvoelt.
Ondanks dat alles via schepen gaat ben ik toch benieuwd hoe het aan zou voelen als er wegen of paden waren tussen de POI's, met random events of loot langs deze wegen. Had het misschien iets interessanter kunnen maken om te ontdekken.
Kijk je naar de Minecraft map generation, dan zie je dat een dorp en ravijn met lava los van elkaar gegenereerd kunnen worden. Maar ook in elkaar, waardoor je meteen al een soort van storytelling krijgt.
[ Voor 15% gewijzigd door Atmosfeer op 24-12-2023 15:40 ]
Maar eh... Zo leuk als ik de game zelf ook vind, innovatief zie ik ook niet echt. Misschien het zelf ontwerpen van ruimteschepen, voor de rest is het gewoon Skyrim/fallout in space.
Ze zijn in deze game vrij excessief. Alles heeft een laadscherm tot op het absurde af.Finraziel schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 19:31:
Waarom mensen zo'n problemen hebben met die laadschermen heb ik nooit begrepen...
Tja, dat is gewoon niet waar. Ja sommige kleine winkels hebben laadschermen die onnodig lijken maar zo vaak kom je ze nou ook weer niet tegen. Het is net alsof sommige mensen een compleet andere game spelen...Timothy3000 schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 23:01:
[...]
Ze zijn in deze game vrij excessief. Alles heeft een laadscherm tot op het absurde af.
Ik had me er zo op verheugd, mar kwam er ook totaal niet in.Finraziel schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 23:14:
[...]
Tja, dat is gewoon niet waar. Ja sommige kleine winkels hebben laadschermen die onnodig lijken maar zo vaak kom je ze nou ook weer niet tegen. Het is net alsof sommige mensen een compleet andere game spelen...
De game voelt in veel opzichten echt vrij clunky vind ik. Ik speel nu even Far Cry 6 (I know, totaal ander genre) en dat voelt in alle opzichten veel meer als een moderne game.
Ook bijv de facial animations, voice acting etc zijn stuk verder waardoor ik meer immersie voel. Voor mij was Starfield de teleurstelling van 2023
Je stapt een winkel in - laadscherm.Finraziel schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 23:14:
[...]
Tja, dat is gewoon niet waar. Ja sommige kleine winkels hebben laadschermen die onnodig lijken maar zo vaak kom je ze nou ook weer niet tegen. Het is net alsof sommige mensen een compleet andere game spelen...
Je stapt je schip in - laadscherm.
Je stapt de metro in - laadscherm
Je travelt ergens heen - laadscherm
Je maakt met je schip een jump - laadscherm.
Aangezien het gros van de game bestaat uit quests waar je van planeet naar planeet hopt om spul te fetchen en je een loop van gesprek > travel > fetch > travel speelt (om het over de missies om je powers te krijgen maar niet te hebben) zie je in 1 speelsessie continu laadschermen.
De 1 stoort zich daar blijkbaar wat meer aan dan de ander. Het voelt iig voor mij vrij ouderwets aan.
Punten 3 t/m 5 zijn eigenlijk dezelfde, allemaal fast travel. Zijn er grote open wereld games waarbij fast travel echt geen laadscherm heeft?Timothy3000 schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 08:29:
[...]
Je stapt een winkel in - laadscherm.
Je stapt je schip in - laadscherm.
Je stapt de metro in - laadscherm
Je travelt ergens heen - laadscherm
Je maakt met je schip een jump - laadscherm.
Aangezien het gros van de game bestaat uit quests waar je van planeet naar planeet hopt om spul te fetchen en je een loop van gesprek > travel > fetch > travel speelt (om het over de missies om je powers te krijgen maar niet te hebben) zie je in 1 speelsessie continu laadschermen.
De 1 stoort zich daar blijkbaar wat meer aan dan de ander. Het voelt iig voor mij vrij ouderwets aan.
Je schip in stappen zou erg lastig zijn om niet met een laadscherm te zijn omdat dit een dynamische omgeving is die je zelf kunt bouwen... Het zou leuk zijn om zo je schip in te kunnen lopen maar technisch snap ik helemaal hoe lastig dat zou zijn.
Enige punt wat ik inderdaad snap zijn die winkels in grote steden. Je zou denken dat die kleine ruimtes toch wel in de worldspace er bij zouden moeten kunnen... Het zou me niks verbazen als dit misschien te wijten is aan de Xbox series S met zijn kleinere geheugen, dat ze daarvoor de boel wat hebben moeten afslanken. Alsnog met goede streaming vanaf die SSD had dit echter een stuk beter gekund inderdaad.
Verder denk ik dat het ook een kwestie is van hoe je de game speelt. Het klinkt alsof jij echt quests af aan het werken bent met veel fast travel. Dan kan ik me voorstellen dat de laadschermen inderdaad een stuk meer langs komen en irritanter kunnen worden. Ik blijf meestal wat langer op een plek hangen en verken en loot wellicht wat uitgebreider. Daardoor duurt het voor mij misschien een stuk langer voor ik een laadscherm zie.
ik verbaasde me er ook over, echter wat ze (naar mijn weten) wel echt innovatief hebben gedaan is het verwerken van NG+ in het verhaal en hoe dat terug komt.Finraziel schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 19:31:
Waarom mensen zo'n problemen hebben met die laadschermen heb ik nooit begrepen... Tenzij ze op console of een tragere pc zoveel langer duren. Bij mij is het letterlijk secondenwerk, merk het nauwelijks.
Maar eh... Zo leuk als ik de game zelf ook vind, innovatief zie ik ook niet echt. Misschien het zelf ontwerpen van ruimteschepen, voor de rest is het gewoon Skyrim/fallout in space.
Dat we in de uitvoering veel hebben aan te merken is wel duidelijk, maar het idee is wel tof.
Het probleem is puur het aantal. Een ander spel heeft er misschien half zo veel terwijl ze dubbel zo lang duren, maar daar word m'n immersie veel minder vaak opgebroken.Finraziel schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 19:31:
Waarom mensen zo'n problemen hebben met die laadschermen heb ik nooit begrepen... Tenzij ze op console of een tragere pc zoveel langer duren. Bij mij is het letterlijk secondenwerk, merk het nauwelijks.
Uit m'n eerdere reactie:
Ik ben normaliter eigenlijk helemaal niet zo van het fast travelen, maar SF bied als alternatief een systeem wat de immersie naar mijn smaak nog meer breekt dan dat fast travelen doet.D4NG3R schreef op maandag 11 september 2023 @ 16:30:
Dus iets genuanceerder:
Je wil vertrekken van een planeet, stapt je schip in (laadscherm), loopt naar je stoel en gaat zitten (lange animatie), opent de map (fade to black), zoomt uit/in naar de juiste locatie (meerdere animaties gemixed met fades to black), klikt op je eindbestemming/planeet (lange animatie van opstijgen) kiest een plek om te landen (lange animatie van landen), stapt je stoel uit (lange animatie), stapt je schip uit (laadscherm).
De 1e keer was dat nog geinig, de 2e keer vond ik het persoonlijk al irritant. Niet irritant genoeg om er over te gaan zaniken op metacritic of andere reviewplatformen, maar wel irritant genoeg om het in 30u speeltijd nog geen 5x op die manier te hebben gedaan.
Overal naartoe fast travelen vind ik op andere manieren weer tegenvallen, behalve dat het slecht is voor de immersie; de reis van en naar plekken toe vind/vond ik in voortgaande games juist tof. Je kwam onderweg zo veel random dingen tegen om te doen of te bekijken.
Dus TL;DR:
D4NG3R schreef op maandag 11 september 2023 @ 15:54:
Ik zou het zelf ook mooi vinden om wat minder het gevoel te hebben dat ik moet fast travelen om maar een dozijn laadschermen te ontwijken, maar dat is er simpelweg (nog) niet.
[ Voor 65% gewijzigd door D4NG3R op 04-01-2024 09:56 ]
Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken
Ik ken eigenlijk weinig grote open wereld games waarin je enkel en alleen kunt fast travellen om van punt a naar punt b te komen. In games als Cyberpunk, Zelda of Fallout kun je alles gewoon zelf afleggen.Finraziel schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 09:12:
[...]
Punten 3 t/m 5 zijn eigenlijk dezelfde, allemaal fast travel. Zijn er grote open wereld games waarbij fast travel echt geen laadscherm heeft?
Verder denk ik dat het ook een kwestie is van hoe je de game speelt. Het klinkt alsof jij echt quests af aan het werken bent met veel fast travel. Dan kan ik me voorstellen dat de laadschermen inderdaad een stuk meer langs komen en irritanter kunnen worden. Ik blijf meestal wat langer op een plek hangen en verken en loot wellicht wat uitgebreider. Daardoor duurt het voor mij misschien een stuk langer voor ik een laadscherm zie.
Dat laatste klopt inderdaad.
Maar die spelen natuurlijk wel allemaal op dezelfde planeet af. Bijvoorbeeld die tram in New Atlantis is volledig optioneel. Ik ben bv ook wel vaker vanaf de top van de mast toren naar beneden gesprongen en met mijn booster naar mijn schip 'gevlogen' (vind het dan altijd weer jammer in een bepaalde missie waar je vanuit die locatie zsm naar de spaceport moet je gedwongen wordt de tram te gebruiken).Timothy3000 schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 09:59:
[...]
Ik ken eigenlijk weinig grote open wereld games waarin je enkel en alleen kunt fast travellen om van punt a naar punt b te komen. In games als Cyberpunk, Zelda of Fallout kun je alles gewoon zelf afleggen.
Dat laatste klopt inderdaad.
Als je echt seamless naar andere planeten wil dan moet je meer aan no man's sky denken lijkt me (al heb ik die ook nog niet zelf gespeeld). Zo'n soort game is het niet, het is geen echte space sim. Dat hadden ze misschien van tevoren wel beter duidelijk mogen maken.
@D4NG3R ik begrijp je punt inderdaad. Die verplichte animaties vind ik inderdaad ook irritant maar ben ondertussen zo gewend dat ik vanuit de ingang naar mijn schip rechtstreeks naar de cockpit ga en hem dus oversla... Maar inderdaad wel jammer dat dat nodig is ja.
Ook niet helpend is de hoeveelheid planeten en het feit dat er nauwelijks wat te doen is op deze planeten. Ik had liever 1 goed uitgewerkt zonnestelsel van +- 10 planeten dan wat we nu hebben gekregen. Maar dit gevoel heeft kennelijk de meerderheid van de spelers als ik internet niet geloven. Ik ben benieuwd of mods deze game gaan "redden". De daling is spelers lijkt enorm en de hoeveelheid mensen die er na x-aantal uur echt helemaal klaar mee is en simpelweg "saai" vindt lijkt ook veel groter dan bij Skyrim en Fallout. Dit is ook niet echt bevorderlijk voor mod makers aangezien dit niet echt uitnodigend is om uren en uren werk in iets te stoppen dat vervolgens nauwelijks gespeeld gaat worden. Nog even los van het feit dat het maar zeer de vraag is of sommige zaken überhaupt wel op te lossen zijn met mods vanwege de gebrekkige engine.
MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y
Deze zou je ook om kunnen draaien. Juist vanwege de miljoenen spelers die deze game hebben gekocht en eigenlijk graag willen spelen maar hem nu te saai vinden zou een killer mod die fanbase terug kunnen halen. En misschien lukt het Bethesda met een toekomstige DLC. Fallout 76 is nu ook een hele andere game als bij launch.MazeWing schreef op zondag 7 januari 2024 @ 10:41:
Dit is ook niet echt bevorderlijk voor mod makers aangezien dit niet echt uitnodigend is om uren en uren werk in iets te stoppen dat vervolgens nauwelijks gespeeld gaat worden.
Her verschil is dat Fallout 76 een MMO is en daardoor haast onbeperkt speelbaar moet zijn met non-stop aanvullingen. Kijkend naar Skyrim en de voorgaande Fallout spellen waren er een paar uitbreidingen en dat was het. Kijkend naar de kritiek over Starfield dan is er voor BGS enorm veel werk aan de winkel. Meer dan ze ooit hebben gedaan bij voorgaande spellen. En qua content is er zeker wat te doen, maar je blijft met een engine zitten die de boel flink tegenhoudt en bepaalde dingen waarschijnlijk nooit mogelijk worden.L0g0ff schreef op zondag 7 januari 2024 @ 12:16:
[...]
Deze zou je ook om kunnen draaien. Juist vanwege de miljoenen spelers die deze game hebben gekocht en eigenlijk graag willen spelen maar hem nu te saai vinden zou een killer mod die fanbase terug kunnen halen. En misschien lukt het Bethesda met een toekomstige DLC. Fallout 76 is nu ook een hele andere game als bij launch.
Als de engine al een seamless wereld zou kunnen weergeven zonder laadschermen dan zou het al stukken beter zijn. Maar dit gaat waarschijnlijk nooit komen en zal het een aaneenschakeling van "losse" stukken zijn met laadschermen. In een game zoals Starfield is dit een enorm minpunt.
Kijkend naar de techdemo van Star Citizen dan is al zichtbaar wat er "mogelijk had kunnen zijn..."
MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y
Je hoeft daar niet eens een star citizen voor te hebben. No man's sky doet dit al. Sinds kort mee begonnen, no man's sky is voor mij wat starfield had moeten worden. Sure, het is wat minder "realistisch" qua graphics, maar toch.MazeWing schreef op zondag 7 januari 2024 @ 15:41:
[...]
Her verschil is dat Fallout 76 een MMO is en daardoor haast onbeperkt speelbaar moet zijn met non-stop aanvullingen. Kijkend naar Skyrim en de voorgaande Fallout spellen waren er een paar uitbreidingen en dat was het. Kijkend naar de kritiek over Starfield dan is er voor BGS enorm veel werk aan de winkel. Meer dan ze ooit hebben gedaan bij voorgaande spellen. En qua content is er zeker wat te doen, maar je blijft met een engine zitten die de boel flink tegenhoudt en bepaalde dingen waarschijnlijk nooit mogelijk worden.
Als de engine al een seamless wereld zou kunnen weergeven zonder laadschermen dan zou het al stukken beter zijn. Maar dit gaat waarschijnlijk nooit komen en zal het een aaneenschakeling van "losse" stukken zijn met laadschermen. In een game zoals Starfield is dit een enorm minpunt.
Kijkend naar de techdemo van Star Citizen dan is al zichtbaar wat er "mogelijk had kunnen zijn..."
Ryzen 7 7700X , 32 GB RAM, ProArt 4080 Super, MSI B650 Tomahawk, 2x2tb NVME
Die deed dat inderdaad in 2016 al. Het is gewoon overduidelijk dat de Creation Engine simpelweg niet geschikt was voor het soort spel dat Bethesda voor ogen had. Ik kan me niet voorstellen dat de ontwikkelaars zelf niet af en toe zwaar de sch**t krijgen van de limitaties waar ze tegen aanliepen en de daaropvolgende omwegen die ze moesten zoeken.Visgek82 schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 08:04:
[...]
Je hoeft daar niet eens een star citizen voor te hebben. No man's sky doet dit al. Sinds kort mee begonnen, no man's sky is voor mij wat starfield had moeten worden. Sure, het is wat minder "realistisch" qua graphics, maar toch.
NMS en Starfield zijn voor mij wel twee heel verschillende spellen, heb van beide genoten. En No Man Sky heeft qua exploration (geen laadschermen tussen locaties, vanaf planeet etc) het een stuk beter gedaan maar qua story telling vond ik Starfield veel beter dan NMS (al valt het alsnog tegen vergeleken met Skyrim).Visgek82 schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 08:04:
[...]
Je hoeft daar niet eens een star citizen voor te hebben. No man's sky doet dit al. Sinds kort mee begonnen, no man's sky is voor mij wat starfield had moeten worden. Sure, het is wat minder "realistisch" qua graphics, maar toch.
Als Bethesda hier niet van leert is straks de nieuwe Elder Scrolls ook gewoon weer een loading screen game.
PS/XBL: Nogne
Aan de andere kant snap ik dat sommige mensen zich er ook verschrikkelijk aan kunnen storen.
Ik vermaak me in ieder geval (nog) prima
Zeker omdat er nog meer dan genoeg keuze momenten zijn, waarbij ik de andere optie(s) ook wil proberen om te kijken wat de gevolgen daarvan zijn.
Ik hoop alleen wel dat ze de belofte nakomen in een toekomstige patch om:
Zolang Bethesda stug blijft vasthouden aan hun antieke engine (Creation Engine blijft ook een doorontwikkeling van GameBryo met nog steeds een aantal van dezelfde limitaties) dan zal ook de nieuwe ES weer met grote regelmaat laadschermen laten zien (grot in / grot uit, etc.). Het zal alleen minder opvallen door de opzet van de game (lees: kleinschaliger ipv honderden planeten).Nogne schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 13:13:
[...]
NMS en Starfield zijn voor mij wel twee heel verschillende spellen, heb van beide genoten. En No Man Sky heeft qua exploration (geen laadschermen tussen locaties, vanaf planeet etc) het een stuk beter gedaan maar qua story telling vond ik Starfield veel beter dan NMS (al valt het alsnog tegen vergeleken met Skyrim).
Als Bethesda hier niet van leert is straks de nieuwe Elder Scrolls ook gewoon weer een loading screen game.
Tenzij ze hun Engine natuurlijk vernieuwen en ook aanpassen, ze zullen een keer met de tijd mee moeten, moet een Unreal Engine en Frostbite, om even 2 op te noemen, ja ook doen.MazeWing schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 18:48:
[...]
Zolang Bethesda stug blijft vasthouden aan hun antieke engine (Creation Engine blijft ook een doorontwikkeling van GameBryo met nog steeds een aantal van dezelfde limitaties) dan zal ook de nieuwe ES weer met grote regelmaat laadschermen laten zien (grot in / grot uit, etc.). Het zal alleen minder opvallen door de opzet van de game (lees: kleinschaliger ipv honderden planeten).
Helaas moeten de consoles nog wat langer wachten en gaat Steam eerstBethesda has announced that the first major Starfield update in 2024 will arrive on Wednesday, January 17 through Steam Beta before eventually making its way to all players a couple of weeks later.
[ Voor 42% gewijzigd door G_Dragon op 17-01-2024 08:06 ]
IGN schrijft:G_Dragon schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 08:04:
Ik las gisteren op Twitter ook dat er binnenkort een van de allergrootste updates sinds release aan zit te komen, ben ontzettend benieuwd wat er allemaal aangepast gaat worden of wat erbij gaat komen.
[...]
Helaas moeten de consoles nog wat langer wachten en gaat Steam eerst
Ik ben wel zeer benieuwd. Ik moet zeggen dat ik besloten heb naar het einde van de game toe te werken. Ik wil weer eens iets anders proberen. Er staat nog zoveel op mijn backlog en ik heb toch maar een paar uurtjes per week echte game tijd.In a post on the Starfield subreddit, Bethesda said it will update the game roughly every six weeks, starting with the next major update in February. Bethesda has outlined what to expect on top of regular bug fixes and quality-of-life improvements:Of particular note here is the line on “new gameplay options to further adjust difficulty”. Fans reckon this suggests Starfield is getting a survival mode. Bethesda’s Fallout 4 received a popular survival mode post-launch that disabled autosave and manually saving from the menu, which meant the only way to save was to sleep in a bed, mattress or a sleeping bag. Essentially, survival mode offers a tougher experience. Perhaps Starfield will get something similar, with environmental effects that matter among other welcome tweaks.
- City maps
- New ways to travel
- New ways to customize your ships
- New gameplay options to further adjust difficulty
- Official mod support with the launch of Creations
- Our first story expansion, Shattered Space
Survival modes lijkt me ook wel echt tof. Maar dood gaan en meerdere keren dezelfde loot moeten verzamelen omdat ik nergens kon slapen ga ik denk ik wel heel slecht op.
Dat klinkt goed, ik moet nog steeds weer een keer verder gaan spelen met mijn enige werkende savefile. Te druk met Avatar Frontiers Of Pandora en andere spellen, maar tegen de tijd dat ik weer ga spelen hoop ik dat er zoals hierboven staat veel nieuwe dingen en verbeteringen zijn toegevoegdL0g0ff schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 08:16:
[...]
IGN schrijft:
[...]
Ik ben wel zeer benieuwd. Ik moet zeggen dat ik besloten heb naar het einde van de game toe te werken. Ik wil weer eens iets anders proberen. Er staat nog zoveel op mijn backlog en ik heb toch maar een paar uurtjes per week echte game tijd.
Survival modes lijkt me ook wel echt tof. Maar dood gaan en meerdere keren dezelfde loot moet verzamelen omdat ik nergens kon slapen ga ik denk ik wel heel slecht op.
Dan is het misschien ook wel de moeite waard om opnieuw te beginnenG_Dragon schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 08:18:
[...]
Dat klinkt goed, ik moet nog steeds weer een keer verder gaan spelen met mijn enige werkende savefile. Te druk met Avatar Frontiers Of Pandora en andere spellen, maar tegen de tijd dat ik weer ga spelen hoop ik dat er zoals hierboven staat veel nieuwe dingen en verbeteringen zijn toegevoegd
Daar heb je misschien wel een goed punt, maar ik ga er ook vanuit dat ze alle nieuwe dingen ook toevoegen aan de bestaande savefilesmvds schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 09:33:
[...]
Dan is het misschien ook wel de moeite waard om opnieuw te beginnen
Nou, zeker nu ook de uitbreiding er komt zit ik er ook over te denken om opnieuw te starten. Ik wil zo min mogelijk missen van al het nieuws en het is ook alweer even geleden dat ik gespeeld hebG_Dragon schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 09:40:
[...]
Daar heb je misschien wel een goed punt, maar ik ga er ook vanuit dat ze alle nieuwe dingen ook toevoegen aan de bestaande savefiles
Ik bedenk mij net, ik kan natuurlijk ook gewoon bij de eerstvolgende NG+ weer eens een full play through doen
[ Voor 11% gewijzigd door mvds op 17-01-2024 09:45 ]
Ja dat zou ook natuurlijk ook kunnen met NG+, dan begin je ook nog eens met een mooie basis aan skillsmvds schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 09:43:
[...]
Nou, zeker nu ook de uitbreiding er komt zit ik er ook over te denken om opnieuw te starten. Ik wil zo min mogelijk missen van al het nieuws en het is ook alweer even geleden dat ik gespeeld heb
Ik bedenk mij net, ik kan natuurlijk ook gewoon bij de eerstvolgende NG+ weer eens een full play through doen
Ja daar hebben ze wel wat steken laten vallen, want mensen zoals mij gingen volledig op het bouwen van een basis en goede inkomsten voordat je de hele story gaat uitspelen. Maar als je dan de story uitgespeeld ben je wel alles kwijt, dat vond ik niet zo grappig om te lezen. Maar snap de keuze welmvds schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 09:52:
Ik vraag mij af of er ook nieuwe dingen gaan komen rondom het base building stuk. Dat was volledig optioneel en voegde niet zoveel toe aan het verhaal.
Ik heb van een quest een stungun bewaardL0g0ff schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 18:33:
Die base is wel de manier om een centraal punt te hebben om al je resources op 1 punt te krijgen. Ik heb heel mijn armor en wapens naar het hoogste niveau kunnen krijgen. Mijn shotgun schiet raketten achtige ammo tegenwoordig en is zo sterk dat ik vaak bewust minder sterke wapens pak.
Af en toe wel heel handig voor het betere sluip en kruip werk

En dan ook vooral een quality of life update rondom de cargo links.mvds schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 09:52:
Ik vraag mij af of er ook nieuwe dingen gaan komen rondom het base building stuk. Dat was volledig optioneel en voegde niet zoveel toe aan het verhaal.
Als je een beetje systeem op probeert te zetten met die krengen wordt de game op een gegeven moment zowat onspeelbaar qua freezes en glitches...
Als 60fps niet haalbaar is dan hopelijk een stabiele 40fps mode. Dit werkt briljant icm 120hz tv en Insomniac laat bij verschillende ps5 spellen zien dat dit uitmuntend werkt en oh zoveel beter aanvoelt dan 30fps.jori040 schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 08:52:
Toch wel jammer om te lezen dat veel dingen in de game nog steeds niet top zijn.Mijn hoop dat er dit jaar nog een 60fps optie[Series X] komt kan ik denk sowieso vergeten.
Dat zal idd al iets zijn.1440p/60 zou geweldig zijn.MazeWing schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 16:48:
[...]
Als 60fps niet haalbaar is dan hopelijk een stabiele 40fps mode. Dit werkt briljant icm 120hz tv en Insomniac laat bij verschillende ps5 spellen zien dat dit uitmuntend werkt en oh zoveel beter aanvoelt dan 30fps.
Ja, dat omschrijft het spel wel goedlarry_flynt schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 14:46:
Leuk spel, maar afentoe wel saai. Blij dat ie op GamePass staat.
:strip_exif()/f/image/vd6NxiK7xu52igJKOdFIN2rE.jpg?f=fotoalbum_large)
Our largest update to date in @StarfieldGame is now available on all platforms, featuring numerous fixes and improvements. Get all the details here: https://t.co/m2qO8r1pYz
— Bethesda Game Studios (@BethesdaStudios) 30 januari 2024
This update contains everything recently added to our Steam Beta with the addition of a fix for a PC… pic.twitter.com/TVH2eYb9RS
Nope en ik moet eerlijk zeggen dat ik er ook geen hoop meer in hadLinksquest schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 08:52:
Is jou probleem nu inmiddels gefixt met je save file?
En opnieuw beginnen?G_Dragon schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 09:38:
[...]
Nope en ik moet eerlijk zeggen dat ik er ook geen hoop meer in had
Ooit als ik andere spellen heb uitgespeeld
Er is maar 1 update echt relevant en dat is een betere framerate dan 30.G_Dragon schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 08:04:
Ik las gisteren op Twitter ook dat er binnenkort een van de allergrootste updates sinds release aan zit te komen, ben ontzettend benieuwd wat er allemaal aangepast gaat worden of wat erbij gaat komen.
[...]
Helaas moeten de consoles nog wat langer wachten en gaat Steam eerst
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |
Wat ik wel mis is de verborgen optie op de pc om je boost horizontaler te gebruiken dan standaard waardoor je je sneller kunt voortbewegen... Dat kan op console helemaal niet en dat stoort me wel. Hopelijk komt die update snel met de verbeterde methode om je te verplaatsen.
Die hoop heb ik ook nog steeds.Deze update is ook wel hard nog hoor.Hulleman schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 13:38:
[...]
Er is maar 1 update echt relevant en dat is een betere framerate dan 30.
60fps gaat echt niet lukken zonder flinke concessies te moeten doen qua visuals. 40fps icm 120hz zou echt het beste zijn en volgens mij prima mogelijk zonder dat het een enorme visuele downgrade gaat worden.jori040 schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 16:57:
[...]
Die hoop heb ik ook nog steeds.Deze update is ook wel hard nog hoor.
Benieuwd hoe lang het duurt voordat een mod dit toevoegd (wanneer het mogelijk wordt en Bethesda het zelf nog niet gedaan heeft...)
Ik denk dat we de komende jaren veel meer 30fps games gaan zien op deze consoles.Het gerucht gaat ook al dat Dragon's Dogma 2 alleen in 30fps te spelen zou zijn.MazeWing schreef op zondag 4 februari 2024 @ 14:50:
[...]
60fps gaat echt niet lukken zonder flinke concessies te moeten doen qua visuals. 40fps icm 120hz zou echt het beste zijn en volgens mij prima mogelijk zonder dat het een enorme visuele downgrade gaat worden.
Benieuwd hoe lang het duurt voordat een mod dit toevoegd (wanneer het mogelijk wordt en Bethesda het zelf nog niet gedaan heeft...)
Nou moet ik wel zeggen dat ik een third-person game in 30 beter kan hebben dan bij first-person.
Starfield: 1440p/60 zou op Series X in wezen toch haalbaar moeten zijn ?
Fallout 4 draait geweldig met de FPS-boost aan.
Maar nu ik weer opnieuw gestart ben moet ik zeggen dat het toch weer begint te kriebelen om een andere verhaallijn te pakken. Maar ik denk dat ik hem toch even aan de kant leg
Gebruik spoiler-tags waar ze redelijkerwijs nodig zijn, kleine moeite, en houd het voor iedereen leuk!
Houd het ook ontopic, bespreek vooral je eigen ervaringen, en wees lief en respectvol naar elkaar. Je hoeft het niet eens te zijn.