Acties:
  • 0 Henk 'm!
Linksquest schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 19:34:
@G_Dragon waar liep je nu nog eens precies tegen aan, zijn inmiddels weer zo veel berichten geplaatst dat ik het even niet kan vinden.
Crash naar dashboard bij het laden van mijn saves

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MetalSonic
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 22:31
YouTube: Starfield - Angry Review

Angry Joe review
Ik wacht nog even met deze game
1) npcs kijken je niet aan
2) bug dat je niet verder kan met de main quest
3) veel laadtijden
4) geen gebruiksvriendelijke kaart
5) snel overbeladen en shops met te weinig geld
Etc etc

Pluspunt: beter dan Fallout 76 ;)
Tweede positieve punt: combat/ gunplay

[ Voor 48% gewijzigd door MetalSonic op 19-10-2023 22:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 16-09 14:28
G_Dragon schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 19:36:
[...]

Oei, dat is minder, die bug heb ik gelukkig nog niet gehad, wel 1x dat het spel helemaal uitsloeg, maar dat is ook het enige. Wel dat ik heen en weer moest teleporten voor ik verder kwam

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Linksquest
MetalSonic schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 21:44:

Angry Joe review
3) veel laadtijden
Etc etc

Deel die mening niet, game is heel goed te spelen, tenminste op de Xbox Series X, zoals ik net al zij, 1x dat hij afsloeg en een keer een bug in een missie, voor de rest geen gekke dingen, buitend de bekende Bethesda bugs 8)7

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:19

Angry Joe review
3) veel laadtijden
Etc etc

Je zat anderhalve maand na release te wachten op een review van iemand die zijn video begint met het promoten van vage energie drinks om te bepalen (waarna ik direct ben afgehaakt) of je de game, waarvan er na launch al veel reviews van waren, wilt gaan spelen? Not sure if serious… :)

Verder zijn deze punten natuurlijk erg persoonlijk, maar in mijn optiek synoniem aan een Bethesda game, vergezocht of niet meer correct op dit moment met uitzondering van wellicht 3.

————

Verder ben ik nu een week in IJsland op vakantie en ik kan zeggen dat veel van de planeten me heel erg doen denken aan het IJslandse landschap. :) Echt een prachtig land en aanrader voor iedereen, maar mensen die graag een hele planeet wilde kunnen verkennen met een dergelijk verloren en leeg landschap zou ik graag willen meedelen dat je 5 uur rijden of wandelen in een wildernis van rotsen en ruige natuur ingame echt niet moet willen doen. Dan kun je beter het vliegtuig naar IJsland pakken. :P

[ Voor 7% gewijzigd door uchiha tijntje op 19-10-2023 22:58 ]

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Angry Joe review
3) veel laadtijden
Etc etc

Ik kan me ook niet echt goed hier in vinden...
1) gebeurt wel eens maar meestal gaat het gewoon goed.
2) geen idee waar dit over gaat, niet ervaren.
3) misschien, maar in ieder geval op mijn systeem zijn die zo kort dat het me totaal niet stoort. Gek genoeg heb ik juist nu ik van starfield weer even terug naar Diablo 4 ga dat ik me daar meer stoor aan laadtijden ook al zijn die ook kort, maar lijkt toch meer in de weg te zitten dan bij starfield.
4) dit klopt... Maar je hebt de kaart ook maar weinig nodig. Het idee van een kaart komt denk ik vooral van eerdere games maar je kunt veel beter op je scanner navigeren en zelfs fast travellen zonder de kaart te openen. Dan ga ik er wel vanuit dat hij de surface map bedoelt. De Galaxy map vind ik eigenlijk best goed, behalve dat ik er nog steeds niet achter ben waarom hij soms een stelsel niet wil openen en in plaats daarvan me alleen naar een default planeet laat jumpen.
5) van de shops klopt ook en ik heb ondertussen een mod geïnstalleerd die shops 10x zoveel geld geeft, maar dat is voornamelijk omdat het kan en ik het niet kan laten om alles op te pakken wat wat waard is. Maar ook zonder die mod is het heel makkelijk om stinkend rijk te worden, je hoeft helemaal al die zooi niet op te pakken en te verkopen. Ik pak nu steeds vaker wel alle wapens op maar dump alles wat niet heel veel waard is weer als ik vol raak (voordeel is dat je bij elk wapen ook wat ammo op pakt en dat weegt niks). Dat je inventory snel vol raakt... Mja, standaard wel want je begint met net iets meer dan 100 pond (denk ik, wordt niet echt gespecificeerd) aan draagvermogen. Maar mijn karakter zit ondertussen bijna op 300 en dat is heel veel loot kan ik je zeggen.

Ander pluspunt: freaking rocket backpacks :D combineert ook goed met die inderdaad fijne combat... Met de juiste skills vlieg je als een gek rond om dan vlak boven een vijand te blijven hoveren en in bullettime je shotgun op hun hoofd leeg te pompen :+
Maar je hebt wel die skills nodig, aan het begin kan het nog wat underwhelming overkomen en is je fuel snel op.

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Angry Joe review
3) veel laadtijden
Etc etc

Altijd vermakelijk zijn reviews, zo ook deze. Niet mee doen met de race om zo snel mogelijk een review er uit te gooien, maar op een heel eigen manier alles doen. Zoals veel humor. Vroege reviews om je te helpen besluiten om tot aankoop over te gaan zijn er genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:33

Dit soort video's zijn pas interessant, verklaart opeens aanzienlijk veel als je bezig bent in de hogere NG+

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 16-09 09:57

JoeZuCK

_Fonz > all.

Zit native DLSS support al in de game?

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-09 12:39

mvds

Totally awesome!

JoeZuCK schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 09:41:
Zit native DLSS support al in de game?
Nope

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 16-09 09:57

JoeZuCK

_Fonz > all.

Het moet toch geen maand duren om daar een patch voor uit te brengen als een modder dit in 2 dagen doet?

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

JoeZuCK schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 10:07:
[...]

Het moet toch geen maand duren om daar een patch voor uit te brengen als een modder dit in 2 dagen doet?
Ik gok dat Bethesda een heel traject door moet voor ze iets kunnen releasen en een modder kan heel veel overslaan. Als een mod niet helemaal werkt en zorgt voor crashes, dan accepteren mensen dat vaak wel, want het is maar een mod.

Dus dat zou een reden kunnen zijn. (is maar een gokje hoor)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArmEagle
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-07 07:24

ArmEagle

Duzz.

G_Dragon schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 19:36:
[...]

Dat had ik met mijn oudere AMD videokaart (Vega64) in de week na launch ook. Op een planeet met atmosfeer, flora en fauna.
In de ruimte had ik dat niet. En misschien ook niet in steden.

Ik had graphics hoogstens op medium staan. Maar toen ik alles naar low had gezet ging het weer.

Ik kreeg meestal wel kort grafische glitches. Dus mijn videokaart of drivers kunnen ook de oorzaak zijn geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kloever
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13-09 07:53
JoeZuCK schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 10:07:
[...]

Een modder pak 1 ding op en het zal hem/haar een worst wezen of andere dingen hiermee stuk gaan. Bethesda heeft die luxe niet. Als zij een bug fixen wat weer een andere bug maakt dan hebben ze een issue, dus gaan ze eerst goed en uitgebreid testen. En persoonlijk wacht ik liever een maand op een grote patch dan dat half gebakken werk.

Ryzen 5 5600X | G.Skill Trident Z Neo F4-3600 | MSI B550 Tomahawk | MSI RTX 3080 Suprim X | GT1 Evo | Fanatec DD1 | Clubsport V3 | F1 2020 Limited |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Ik heb een keertje wat mods geprobeerd en de DLSS mod was er een van, bij mij zorgde het ervoor dat het spel niet eens wilde opstarten. Gewoon meteen een foutmelding. Toen wat mods uitgezet en het spel wilde wel opstarten maar crashte vrij snel. Daarna maar alle mods weggegooid en zelfs het hele spel opnieuw gedeïnstalleerd en alle directories weggegooid en daarna pas weer het spel geïnstalleerd om er zeker van te zijn dat alles weer "stock" was.

Nu werkt het allemaal weer. Ik wacht wel tot de officiële ondersteuning erin zit :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kloever
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13-09 07:53
mvds schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 13:33:
Ik heb een keertje wat mods geprobeerd en de DLSS mod was er een van, bij mij zorgde het ervoor dat het spel niet eens wilde opstarten. Gewoon meteen een foutmelding. Toen wat mods uitgezet en het spel wilde wel opstarten maar crashte vrij snel. Daarna maar alle mods weggegooid en zelfs het hele spel opnieuw gedeïnstalleerd en alle directories weggegooid en daarna pas weer het spel geïnstalleerd om er zeker van te zijn dat alles weer "stock" was.

Nu werkt het allemaal weer. Ik wacht wel tot de officiële ondersteuning erin zit :D
Persoonlijk gebruik ik alleen "Better Health Bar" en "StarUI" voor beter overzicht van je items. De rest wacht ik ook tot de officiële ondersteuing. Voor mij is goed speelbaar zo, enige is dat mijn Outpost wat chaotisch zijn qua wat ligt waar.

Ryzen 5 5600X | G.Skill Trident Z Neo F4-3600 | MSI B550 Tomahawk | MSI RTX 3080 Suprim X | GT1 Evo | Fanatec DD1 | Clubsport V3 | F1 2020 Limited |

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MetalSonic
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 22:31
uchiha tijntje schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 22:44:
[...]

Je zat anderhalve maand na release te wachten op een review van iemand die zijn video begint met het promoten van vage energie drinks om te bepalen (waarna ik direct ben afgehaakt) of je de game, waarvan er na launch al veel reviews van waren, wilt gaan spelen? Not sure if serious… :)

Verder zijn deze punten natuurlijk erg persoonlijk, maar in mijn optiek synoniem aan een Bethesda game, vergezocht of niet meer correct op dit moment met uitzondering van wellicht 3.

————

Verder ben ik nu een week in IJsland op vakantie en ik kan zeggen dat veel van de planeten me heel erg doen denken aan het IJslandse landschap. :) Echt een prachtig land en aanrader voor iedereen, maar mensen die graag een hele planeet wilde kunnen verkennen met een dergelijk verloren en leeg landschap zou ik graag willen meedelen dat je 5 uur rijden of wandelen in een wildernis van rotsen en ruige natuur ingame echt niet moet willen doen. Dan kun je beter het vliegtuig naar IJsland pakken. :P
Ik vind hoe je begin een beetje vreemd. Maar wellicht bedoel je dat met een knipoog. Ik zal het erbij laten dat ik niet vind dat wat we een review moeten afrekenen op een stukje promotie. Welke je makkelijk kan skippen door iets vooruit te scrollen/ slepen en daarna heb je tussendoor geen verdere reclame.

En wat is er vreemd aan om met een game nog even de kat uit de boom te kijken? Weet je nog hoe erg Fallout 76 gehyped werd. Nou het stikte in de weken na de launch van de (hilarische) filmpjes vol bugs en glitches. We lachten erom met zijn allen maar het is natuurlijk dieptriest. Je zal er maar 70 euro voor hebben betaald. Liep het quality control team te slapen denk ik dan?

Ik heb btw niks tegen Bethesda, ik heb ENORM genoten van Fallout 3. Ook Fallout 4 vond ik erg mooi.
De punten die Angry Joe aan haalt zijn allemaal goed onderbouwd, ja er zit wat entertainment omheen maar verder vooral kritisch. Kan IGN nog wat van leren die kijk ik al nauwelijks meer. Negen van de tien keer lijkt een IGN review vooral op een "promotie video" helemaal als het gaat om een bekende game/ franchise.

Vlak na de launch was er btw ook al een review van Worth a buy. En veel kritische punten die daarin naar voren kwamen haalde Angry Joe ook aan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
MetalSonic schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 19:27:
[...]

Ik vind hoe je begin een beetje vreemd. Maar wellicht bedoel je dat met een knipoog. Ik zal het erbij laten dat ik niet vind dat wat we een review moeten afrekenen op een stukje promotie. Welke je makkelijk kan skippen door iets vooruit te scrollen/ slepen en daarna heb je tussendoor geen verdere reclame.

En wat is er vreemd aan om met een game nog even de kat uit de boom te kijken? Weet je nog hoe erg Fallout 76 gehyped werd. Nou het stikte in de weken na de launch van de (hilarische) filmpjes vol bugs en glitches. We lachten erom met zijn allen maar het is natuurlijk dieptriest. Je zal er maar 70 euro voor hebben betaald. Liep het quality control team te slapen denk ik dan?

Ik heb btw niks tegen Bethesda, ik heb ENORM genoten van Fallout 3. Ook Fallout 4 vond ik erg mooi.
De punten die Angry Joe aan haalt zijn allemaal goed onderbouwd, ja er zit wat entertainment omheen maar verder vooral kritisch. Kan IGN nog wat van leren die kijk ik al nauwelijks meer. Negen van de tien keer lijkt een IGN review vooral op een "promotie video" helemaal als het gaat om een bekende game/ franchise.

Vlak na de launch was er btw ook al een review van Worth a buy. En veel kritische punten die daarin naar voren kwamen haalde Angry Joe ook aan.
Niks mis met wachten hoor, maar ik zou me ook niet te veel laten ontmoedigen door zo'n review als je hem eigenlijk wel al zou willen spelen. Als je eerdere singleplayer Bethesda games cool vond dan ga je dit ook gewoon cool vinden. De meeste punten die je noemt gelden inderdaad ook voor al die Bethesda games zoals Tijntje ook al zei.
Starfield is een game waar je, als je wil, enorm veel kan vinden om over te klagen... Of je kiest er voor om lekker te genieten van de heerlijke game die het ondanks al die minpunten toch is :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• j-phone
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 13-09 20:58
Iedere keer weet een Bethesda game me er weer in te trekken. Het 'en nu?' gevoel toen ik de eerste keer de vault uit liep in Fallout 3, de magie en het verhaal in Skyrim en nu het nog niet vertoonde avontuur in de ruimte.

Ik heb geen review nodig, positief of negatief, om blij verrast te zijn en weer uren rond te lopen in een andere wereld.

Journalism 101: "If someone says it's raining & another person says it's dry. It's not your job to quote them both. Your job is to look out the fucking window and find out which is true."

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Daarnaast hoef je niet alleen een review te kijken om te helpen bij je besluit tot aanschaf. AJ maakt er meer entertainment van wat juist leuk is om te zien wanneer je (in dit geval Starfield) een game al gespeeld hebt omdat het herkenbaar is.
Ik ben alweer gestopt met de game maar vind het grappig om te zien hoe hij het brengt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chromeeh
  • Laatst online: 16-09 15:15

chromeeh

the Gnome

j-phone schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 21:10:
Iedere keer weet een Bethesda game me er weer in te trekken. Het 'en nu?' gevoel toen ik de eerste keer de vault uit liep in Fallout 3, de magie en het verhaal in Skyrim en nu het nog niet vertoonde avontuur in de ruimte.

Ik heb geen review nodig, positief of negatief, om blij verrast te zijn en weer uren rond te lopen in een andere wereld.
Ik heb veel tijd in FO4 gestoken om voor mijn gevoel alle mogelijke scenario's door te spelen (elke faction, companion etc.) en heb daar erg van genoten.

Ik ben nu op het punt aangekomen in Starfield dat bepaalde verstand verhoudingen, lore, etc. een beetje zichtbaar begint te worden.

En bugs... Tja ik kan er om lachen zolang het niet game breaking is O-)
spoiler:
Ik zag een schip staan, wat Spacers die in de weg stonden verwijderd, gaat ineens het luik dicht en stijgt dat schip op _O-
Na een minuut lande het schip weer en respawnde de Spacers en ging het luik weer open :+

"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."

Acties:
  • +1 Henk 'm!
chromeeh schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 09:06:
[...]

Ik heb veel tijd in FO4 gestoken om voor mijn gevoel alle mogelijke scenario's door te spelen (elke faction, companion etc.) en heb daar erg van genoten.

Ik ben nu op het punt aangekomen in Starfield dat bepaalde verstand verhoudingen, lore, etc. een beetje zichtbaar begint te worden.

En bugs... Tja ik kan er om lachen zolang het niet game breaking is O-)
spoiler:
Ik zag een schip staan, wat Spacers die in de weg stonden verwijderd, gaat ineens het luik dicht en stijgt dat schip op _O-
Na een minuut lande het schip weer en respawnde de Spacers en ging het luik weer open :+
Wat je spoiler betreft...
spoiler:
ze kunnen ook opstijgen nadat jij hun schip geboard bent... Eerste keer dat ik dat had kwam ik in de cockpit en stond ik even raar naar de planeet te kijken waar ik net nog op stond :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 18:01

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Ik heb prima genoten van de game, het is zit goed in elkaar en om eerlijk te zijn weinig bugs meegemaakt, maar toch pakt het verhaal mij niet echt, althans, niet zoals Fallout en Elder Scrolls dat doet.

spoiler:
Maar even in spoiler-tags, mogelijk zijn mensen nog niet zover)
Ook vind het starborn gebeuren een beetje een slap aftreksel van de Dragonborn shouts. (En die minigame is snel irritant)

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

[...]

Vergeet niet dat veel "reviewers" juist views binnen hengelen door enorm negatief te zijn en elk minpuntje enorm op te blazen en het liefst nog elk minpunt een eigen filmpje te geven. Ja er zijn bugs en zelfs ook hele vervelende, maar ik heb 200 uur kunnen spelen zonder echte hele nare dingen tegen te komen. En zo zijn er nog veel meer. Maar als ik een YT kanaal zou hebben, zou ik daar geen views mee krijgen als ik dat ga vertellen want dan ben ik na één filmpje klaar. Nee, dan moet ik filmpjes gaan maken over het uitbuiten van glitches, elk probleem in beeld brengen, enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gelukkig een nieuw antwoord op mijn probleem, dit keer gelukkig eentje waarbij ik hoop krijg en ik wel serieus genomen wordt. Nu afwachten...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CFP0vyAZQfR5oBMso64x7X-R85c=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/91PHNRihLyZ9eQWbtn6kzfmC.jpg?f=fotoalbum_large

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linksquest
G_Dragon schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 23:11:
Gelukkig een nieuw antwoord op mijn probleem, dit keer gelukkig eentje waarbij ik hoop krijg en ik wel serieus genomen wordt. Nu afwachten...

[Afbeelding]
Hopelijk word het probleem snel voor je opgelost.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Linksquest schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 08:04:
[...]

Hopelijk word het probleem snel voor je opgelost.
Ja gaan we voor, geduld is een schone zaak en ik ben heel blij met dit bericht vanuit hun.
Want dit geeft wel even weer hoop :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glenfiddich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:00
Finraziel schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 10:42:
[...]

Wat je spoiler betreft...
spoiler:
ze kunnen ook opstijgen nadat jij hun schip geboard bent... Eerste keer dat ik dat had kwam ik in de cockpit en stond ik even raar naar de planeet te kijken waar ik net nog op stond :+
spoiler:
Het kan ook nog gekker: ze kunnen opstijgen nadat je geboard bent maar voordat je door de hatch bent, je staat dan dus in het laadruim. Maar ondanks dat het luik dicht zit, val je er tijdens het opstijgen toch uit, en stort je van grote hoogte te pletter op het oppervlak van de planeet :P

Misschien dat je met je boostpack je val wel kan breken en je het toch overleeft, maar ik was zo overrompeld door de hele actie dat ik daar niet op tijd aan gedacht had :+

Catch a smile out there!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Glenfiddich schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 12:03:
[...]

spoiler:
Het kan ook nog gekker: ze kunnen opstijgen nadat je geboard bent maar voordat je door de hatch bent, je staat dan dus in het laadruim. Maar ondanks dat het luik dicht zit, val je er tijdens het opstijgen toch uit, en stort je van grote hoogte te pletter op het oppervlak van de planeet :P

Misschien dat je met je boostpack je val wel kan breken en je het toch overleeft, maar ik was zo overrompeld door de hele actie dat ik daar niet op tijd aan gedacht had :+
Je kunt jezelf inderdaad altijd opvangen, ik ben ook zelf wel eens tot ongeveer een kleine kilometer hoogte gevlogen met mijn boost pack op een maan met weinig zwaartekracht.
En wat jij beschrijft heb ik wel eens gehad met Sam die gelanceerd werd en kilometers ver weg was. Had hem nodig om een Quest door te gaan, moest even mijn schip in en weer uit om hem naar me terug te laten fast travellen :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linksquest
The Crimson fleed blijft me ondanks dat ze verslagen zijn mij plagen, dan steel ik hun ship maar 🤪

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CFo1nH9MH05MylI123Ah9uOv2GA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/89oe18uWtnxPu3jflYe9DvIg.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutgergron
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 10-09 20:40
Ik moet wel zeggen dat ik hetzelfde burnout gevoel heb wat anderen ook hebben. Gisteravond anderhalf uur gespeeld en naderhand vroeg ik mij zelf af van wat ik nu eigenlijk heb gedaan, hier en daar een side quest. Voelde wat nutteloos aan, haast zonde van mijn tijd.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• uchiha tijntje
rutgergron schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 13:28:
Ik moet wel zeggen dat ik hetzelfde burnout gevoel heb wat anderen ook hebben. Gisteravond anderhalf uur gespeeld en naderhand vroeg ik mij zelf af van wat ik nu eigenlijk heb gedaan, hier en daar een side quest. Voelde wat nutteloos aan, haast zonde van mijn tijd.
Als je jezelf tijdens die anderhalf uur dus vermaakt hebt is het prima toch zou je zeggen. Zo kun je elke game analyseren. Als je 2 uur CoD MP speelt kun je naderhand jezelf ook afvragen wat het nut er van was…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tommy2005
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13-08 21:23
Even een vraagje, is er een bug met de shipvendors vwb hun credits?

Ik wil mijn overtallige schepen verkopen, maar hun credits gaan niet meer naar 72000. Ze staan al ruim een week (real-time, paar dagen niet gespeeld) op 22.000 Jameson of 36000 in Akila.

Misschien moet ik even 48 uur slapen ingame…

Acties:
  • +1 Henk 'm!
tommy2005 schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 18:41:
Even een vraagje, is er een bug met de shipvendors vwb hun credits?

Ik wil mijn overtallige schepen verkopen, maar hun credits gaan niet meer naar 72000. Ze staan al ruim een week (real-time, paar dagen niet gespeeld) op 22.000 Jameson of 36000 in Akila.

Misschien moet ik even 48 uur slapen ingame…
Ja real time maakt niks uit, als jij niet speelt staat de tijd in de game gewoon stil. Zou inderdaad even 48 uur slapen of wachten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Linksquest
Net de main store uitgespeeld, leuk eind filmpje voor de aftiteling.

spoiler:
Heb echter toch een oudere save file terug gezet, dus vlak voor het einde, want ondanks dat je daarna verder spelen kunt, kreeg ik missies die ik nog open had staan niet meer terug, en wilde graag die missies nog afmaken, dus handig om hier rekening mee te houden.

Heb lekker genoten en ga nog lekker verder spelen met en met.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimmyNL
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-09 13:54
Ik kom niet helemaal uit de ship builder. Ik heb wat filmpjes bekeken met aardige setups voor een zelfbouwschip maar loop toch tegen wat zaken aan. Ik ben overigens level 26 en heb shipdesign xp niveau 3. Nu zie ik op veel voorbeelden dat er diverse merken door elkaar gebruikt worden en er wordt regelmatig aangegeven dat er onderdelen gekocht zijn. Mijn basis build bestaat uit Strout Eklund. Dit kan ik in New Atlantis niet krijgen (althans het staat niet in mijn lijsten in de builder) dus ga ik naar de staryard. Daar kan ik echter alléén SE onderdelen bouwen. En als je niet volledig afbouwt kun je niet opslaan. Dus maak ik daar maar een compleet schip met de onderdelen die ik perse wil hebben en ga ik weer terug naar NA. Daar kan ik dan combineren met Deimos en Nova. Alleen als ik dan een SE onderdeel verwijder, is deze daarna niet meer in de lijst terug te vinden.. en dus verloren. Op YouTube zie ik echter mensen bouwen in NA en alles lijkt daar beschikbaar te zijn. Hoe werkt dat of wat zie ik over het hoofd? En waarom kan ik niet losse onderdelen aan mijn bouwlijst toevoegen? Ik ben nu al zeker 100K aan overhead verder om dingen te verzamelen en heen en weer te vliegen. Super inefficiënt... en dat in de toekomst ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Veel zaken zijn pas beschikbaar vanaf een bepaald level, en sommige dingen kan je echt alleen maar kopen op bepaalde locaties.

Als je een grote landing pad hebt in een outpost, kan je ineens heel veel onderdelen extra gebruiken (maar nog steeds niet de merk specifieke dingen, maar zoveel zijn dat er niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimmyNL
Ik zit een beetje vast in de skill progression denk ik. Ik heb een goed eigen schip gebouwd, klasse C, naar voorbeeld van een YT item.
spoiler: verloop
Voor de Crimson Fleet zit ik bij de missie waar de het UC schip vernietigd moet worden maar dat lukt bij lange na niet. Voor de Artifacts zit ik voor het bezoek aan de Temple waar ik 4 Starborn schepen moet vernietigen, lukt ook bij verre na niet.
Maar om verder te komen in de main story moet dat toch. Is het nu een kwestie van levelen op side missies en dan uiteindelijk de ultieme grayed out parts kopen en dan pas die missies in te gaan? Of doe ik iets faliekant verkeerd in mijn ruimte battles? Wat mij opvalt is dat als ik via target lock aanval na een seconde of 5 mijn arsenaal aanzienlijk vertraagd wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Melantrix
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-09 13:19
JimmyNL schreef op woensdag 1 november 2023 @ 15:49:
spoiler:
Ik zit een beetje vast in de skill progression denk ik. Ik heb een goed eigen schip gebouwd, klasse C, naar voorbeeld van een YT item. Voor de Crimson Fleet zit ik bij de missie waar de het UC schip vernietigd moet worden maar dat lukt bij lange na niet. Voor de Artifacts zit ik voor het bezoek aan de Temple waar ik 4 Starborn schepen moet vernietigen, lukt ook bij verre na niet. Maar om verder te komen in de main story moet dat toch. Is het nu een kwestie van levelen op side missies en dan uiteindelijk de ultieme grayed out parts kopen en dan pas die missies in te gaan? Of doe ik iets faliekant verkeerd in mijn ruimte battles? Wat mij opvalt is dat als ik via target lock aanval na een seconde of 5 mijn arsenaal aanzienlijk vertraagd wordt.
Het lijkt me handig om bepaalde zaken in je bericht in spoiler tags te zetten ;)

"Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"

Acties:
  • +2 Henk 'm!
@JimmyNL Je ziet aan de bovenkant rond de cirkel midden in je scherm staan hoeveel 'ammo' of energie je wapens hebben. Op het moment dat die op is, stop dan met vuren tot er een beetje voorraad terug is!
Op het moment dat die wapen energie namelijk op is dan heb je even een pauze/timeout voordat het wapen weer op begint te laden. Heb je op dat moment je knop nog ingedrukt dan zodra je genoeg energie hebt voor één schot dan schiet je een keer en gaat gelijk weer die timeout in voor het wapen weer op gaat laden (en je weer één schot lost). Als je even de knop loslaat, even wat langer laat opladen en dan pas weer gaat schieten dan kun je veel meer schade doen in dezelfde tijd omdat je dan niet voor elk schot die timeout door moet.

Daarnaast is een goede tip om je boost te bewaren voor als er op je geschoten wordt en vooral als je een lock on waarschuwing krijgt. Zelfs zonder de betreffende skill die je untargetable maakt zorgt boosten er voor dat missiles je gelijk kwijt zijn en vijanden ook minder effectief op je schieten. Je hoeft ook niet je boost gelijk op te gebruiken, druk de knop nog een keer in om je boost weer af te breken zodat je niet gelijk zonder zit.

Wat ik me herinner van die missies zou het met jouw schip toch echt geen probleem moeten zijn eigenlijk. Die eerste quest line die je noemt heb ik nog met de Frontier gedaan, alleen een wat sterkere reactor in gestopt (maar nog steeds A class) en de lasers vervangen voor die wapens wat evenveel shield als hull damage kunnen doen. Het zou echter kunnen dat het nog uitmaakt welk level je bent, zo te horen ben je een stuk verder qua level dan dat ik was op dat punt. Ga ik er wel ook vanuit dat je hem niet op very hard hebt staan of zo natuurlijk :)

edit: later had ik trouwens de silent runner (geloof ik dat hij heet) van Hopetech gekocht en ondertussen ook mijn shield skill wat opgehoogd. Daarmee werd alle space combat echt een eitje want het was hoogst zelden dat mijn shield maar in de buurt van nul kwam voor de automatische turrets op dat schip alles aan flarden geschoten hadden.

edit 2: Overigens wat ik me nu ook realiseer, afhankelijk van je wapens moet je wel opletten welk wapen je waarop gebruikt. Zoals ik zei had ik die wapens gepakt die zowel shield als hull damage doen en dan maakt het niet uit, maar met de meeste schepen die lasers, balistics en missiles hebben moet je de lasers gebruiken voor shield, balistics voor hull als het shield weg is, en missiles maakt niet uit maar pas als je lock on hebt.

[ Voor 17% gewijzigd door Finraziel op 01-11-2023 19:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• uchiha tijntje

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat klinkt veelbelovend! Hopelijk kunnen we na deze update weer spelen _/-\o_

[ Voor 52% gewijzigd door G_Dragon op 02-11-2023 08:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saitama
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 16-09 13:57
Ben er een beetje uit qua dlss enzo, is dat de 'reguliere' dlss of degene waar je een 40 series voor moet hebben?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• j-phone
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 13-09 20:58

Journalism 101: "If someone says it's raining & another person says it's dry. It's not your job to quote them both. Your job is to look out the fucking window and find out which is true."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:01

Shabbaman

Got love?

In de categorie "irritant" kwam ik tot de ontdekking dat ik blijkbaar ooit iets heb gedaan waardoor mijn save nu "modded" is. Geen achievements meer dus. Nu kan je bij het laden van een save wel zien wat de laatste "unmodded" save is, dus die heb ik toen geladen. 20 levels terug. "Nou ja, eerst die suffe fetchquests voor die powers maar even doen dan", dacht ik. Opslaan, afsluiten... en hopla, weer modded.

Dan maar geen achievements.

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chromeeh

chromeeh

the Gnome

Shabbaman schreef op woensdag 8 november 2023 @ 09:47:
In de categorie "irritant" kwam ik tot de ontdekking dat ik blijkbaar ooit iets heb gedaan waardoor mijn save nu "modded" is. Geen achievements meer dus. Nu kan je bij het laden van een save wel zien wat de laatste "unmodded" save is, dus die heb ik toen geladen. 20 levels terug. "Nou ja, eerst die suffe fetchquests voor die powers maar even doen dan", dacht ik. Opslaan, afsluiten... en hopla, weer modded.

Ik heb het zelfde, een NPC die in een bepaalde quest stage vast zat, middels commands de quest stage goed gezet. Nu werken de achieves niet meer... Zit inmiddels lekker in het verhaal, ik vind het wel prima :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:01

Shabbaman

Got love?

chromeeh schreef op woensdag 8 november 2023 @ 09:52:
[...]

Ik heb het zelfde, een NPC die in een bepaalde quest stage vast zat, middels commands de quest stage goed gezet. Nu werken de achieves niet meer... Zit inmiddels lekker in het verhaal, ik vind het wel prima :P
Zoiets ja. Ik had de ship services technician op Neon op z'n plek gezet. Die waarschuwing "some console commands bla bla" is natuurlijk wel duidelijk, maar ze mogen daar ook wel aan toevoegen "ook als je via de console gewoon het werk van Bethesda doet".

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bokkie
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

Shabbaman schreef op woensdag 8 november 2023 @ 09:47:

Nexusmods, achievement activator gebruiken, die unmodded save weer herladen en gaan :)

| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chromeeh

chromeeh

the Gnome

Bokkie schreef op woensdag 8 november 2023 @ 09:59:
[...]

Nexusmods, achievement activator gebruiken, die unmodded save weer herladen en gaan :)
Thanks! _/-\o_
Hier had ik zo snel nog niet eens aan gedacht, maar nu ik achteraf over nadenk...

"There's a mod for it" - Bethesda

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Pc heeft een kleine update gekregen:

Nu wachten op de grote update waar ze het laatst over hadden :)

[ Voor 19% gewijzigd door G_Dragon op 08-11-2023 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• friketje1
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16-09 07:49
Wat een verschil zeg met dlss. Ziet er mooier uit met een dikke frameboost.

En wat ik dan niet begrijp is waarom AMD dacht dat het een goed idee was om Bethesda te overtuigen om dit zonder dlss uit te brengen, want dat is overduidelijk een deel van deal geweest. Betere anti reclame is er niet, voorlopig is een nvidia GPU een no brainer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rutgergron
Door de power Phased time X ben ik echt onverslaanbaar, haalt de moeilijkheid volledig uit het spel. Erg jammer. Kan het eigenlijk nu het 10x geupgraded is continu gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Als je dat jammer vind, kan je er natuurlijk voor kiezen om het niet te gebruiken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3DEXP
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 31-01-2024
Ik heb geloof ik 5 powers maar krijg nog geen missies om meer powers te vinden. Of moet planeten afstruinen en maar hopen dat er toevallig een power is te vinden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:33
3DEXP schreef op donderdag 9 november 2023 @ 10:23:
Ik heb geloof ik 5 powers maar krijg nog geen missies om meer powers te vinden. Of moet planeten afstruinen en maar hopen dat er toevallig een power is te vinden?
In principe kan je ze allemaal krijgen via Vladimir, nadat je je shards heb gevonden en je gevecht heb gedaan, echter kan daar soms een bug in zitten dat hij bij 8 of 9 stopt. Dat is soms afhankelijk of je parallel self al eens heb gepakt, of wanneer 1 van je companions er niet meer is. Zolang de missie actief blijft (Power from beyond dacht ik), blijf je dus plekken krijgen.

Ik heb alle powers op X gekregen op de 'legitieme' manier (zonder mods / etc) en dat heeft mij per saldo 12 playthroughs gekost omdat ik 2x dus 1 power niet (of dubbel) kreeg.

Je kan ook vrij planets gaan hoppen, een makkelijk trucje is wanneer je aankomt bij een sterrenstelsel, krijg je heel kort rechtsboven in 'game saved' en wanneer er een power is 'map updated' te zien. Geen 'map updated', kan je weer door naar de volgende.

[ Voor 19% gewijzigd door SinergyX op 09-11-2023 11:06 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:22
Ik ben deze week begonnen maar kom er nog niet echt lekker in. Paar jaar terug met heel veel plezier samen met mijn vriendin The Witcher gespeeld. Setting: ik bedien de knoppen, zij vertelt mij wat ik allemaal moet looten en moet craften etc.

Leek me leuk om samen Starfield te spelen, maar eerste 5-6 uur main quest waren beetje hit en miss. Vraag: hoe komen we er lekkerder in?

Ervaring tot nu toe:

- Laboratorium raiden en piraten neerknallen en looten is vermakelijk, al is de moeilijkheidsgraad wel laag
- Complexiteit van UI / menu's is even wennen. Veel aan het zoeken, klikken
- Als er een quest geselecteerd is, is het niet altijd even duidelijk waar je precies heen moet. Mini map op je horloge is vrij beperkt en er is ook geen map van de stad / gebied waar je je bevindt? Alleen een soort general map van de planeet zelf?
- Dialogen zijn wel echt vrij traag en animaties van de gezichten van NPC's voelt ouderwets?
- Verschil in settings tussen de gebieden is erg leuk
- Looten is leuk, veel te vinden
- Research en craftsysteem is behoorlijk overweldigend in het begin?
- Veellll laadschermen, onderbreekt de flow

We gaan het absoluut nog een paar weken proberen. Ik denk dat er ook meer uit de ervaring te halen is. Als iemand wat tips heeft hoe het leuker wordt om Starfield te spelen, graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3DEXP
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 31-01-2024
SinergyX schreef op donderdag 9 november 2023 @ 11:04:
[...]

In principe kan je ze allemaal krijgen via Vladimir, nadat je je shards heb gevonden en je gevecht heb gedaan, echter kan daar soms een bug in zitten dat hij bij 8 of 9 stopt. Dat is soms afhankelijk of je parallel self al eens heb gepakt, of wanneer 1 van je companions er niet meer is. Zolang de missie actief blijft (Power from beyond dacht ik), blijf je dus plekken krijgen.

Ik heb alle powers op X gekregen op de 'legitieme' manier (zonder mods / etc) en dat heeft mij per saldo 12 playthroughs gekost omdat ik 2x dus 1 power niet (of dubbel) kreeg.

Je kan ook vrij planets gaan hoppen, een makkelijk trucje is wanneer je aankomt bij een sterrenstelsel, krijg je heel kort rechtsboven in 'game saved' en wanneer er een power is 'map updated' te zien. Geen 'map updated', kan je weer door naar de volgende.
Hier kan ik veel mee. Erg bedankt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chromeeh

chromeeh

the Gnome

Requiem19 schreef op donderdag 9 november 2023 @ 16:34:
Leek me leuk om samen Starfield te spelen, maar eerste 5-6 uur main quest waren beetje hit en miss. Vraag: hoe komen we er lekkerder in?

*knip*
Ik had precies het zelfde :P
Ik ben juist met van alles bezig gegaan totdat ik een super gave questline lijn tegen kwam en al een aantal flinke keuzes heb moeten maken :)

Spoiler voor welke richting ik vooralsnog op ben gegaan;
(Weet het, niet echt een spoiler vanwege de immense berg keuzes, maar toch:
spoiler:
Eerst een tijd met de Crimson Fleet samen "gewerkt", daarna bij de UC Vanguard terecht gekomen en daar ben ik nog steeds mee in de weer.
En als het goed is een paar keuzes gemaakt om de wereld(en) iets veiliger te maken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeverSettle
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 17:34
Gisteren avond de Beta versie van Starfield gespeeld via Steams, echte DLSS (en dus niet via mods) ziet er mooi uit. Nadeel is wel dat mijn game twee keer is gecrasht, uit het niets is het beeld super stroperig, alsof ik met 1 FPS speel. Game saven en opnieuw opstarten werkt niet, kan alleen PC handmatig uitzetten en rebooten. Bij andere games niet mee gemaakt.

Het zal toch niet aan mijn PC liggen? Speel op 1080P:
  • Ryzen 5 7600
  • MSI Pro B650-P WiFi
  • Corsair Vengeance 32 GB (2 x 16 GB) DDR5-5600 CL36 (OC naar 6000 MT/s)
  • MSI RTX 3060 Ventus 2x OC
  • Kingston NV2 1 TB M.2-2280 PCIe 4.0 X4 NVME SSD
  • Seasonic Focus GX 650W 80+ Gold
  • Windows 11, versie 22H2
Ik merk ook dat DLSS setting telkens verspringt, maakt niet uit in welke kwaliteit het staat. Werkt de DLSS mod toch beter, maar ziet er grafisch gezien iets minder mooi uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gummiebeer
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 20:17
@NeverSettle Het is en blijft een beta. Heb je deze problemen ook bij de normale versie? Zo nee, dan is er niks aan de hand met jouw systeem maar is het een Bethesda beta feature :+

Zelf ben ik de tijd aan het volmaken met de vele side quest want ik zit voor mijn gevoel te snel bij het einde van de main. Level 32 nu en ondertussen getrouwd met Sarah, maar of ik daar nu blij van wordt? Het geeft niet echt veel toegevoegde waarde imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimmyNL
Ik zit een beetje in dubio na het uitspelen van de mainquest;

spoiler: gameverloop + quests
Ik ben opnieuw in de Lodge, en krijg daar de drie bekende opties. Nu heb ik naar mijn idee de grootste quests allemaal gedaan (UN, Vanguard, Rangers, Ryjuin). Inmiddels heb ik het wel een beetje gezien maar sommige quests waren best heel vet. Behalve dan het ga naar dit, praat dat, kom weer terug, krijg zus, breng weer terug etc. Dat heen en weer geren en dialoog vind ik maar niks. In hoeverre zijn er zaken te verwachten als je opnieuw start die echt weer uniek en de moeite waard zijn? Ik krijg toch een beetje de indruk dat het herhaling wordt enkel alleen op andere planeetjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JimmyNL schreef op zaterdag 11 november 2023 @ 16:55:
Ik zit een beetje in dubio na het uitspelen van de mainquest;

spoiler: gameverloop + quests
Ik ben opnieuw in de Lodge, en krijg daar de drie bekende opties. Nu heb ik naar mijn idee de grootste quests allemaal gedaan (UN, Vanguard, Rangers, Ryjuin). Inmiddels heb ik het wel een beetje gezien maar sommige quests waren best heel vet. Behalve dan het ga naar dit, praat dat, kom weer terug, krijg zus, breng weer terug etc. Dat heen en weer geren en dialoog vind ik maar niks. In hoeverre zijn er zaken te verwachten als je opnieuw start die echt weer uniek en de moeite waard zijn? Ik krijg toch een beetje de indruk dat het herhaling wordt enkel alleen op andere planeetjes?
Ik weet niet zeker of ik je goed begrijp...
spoiler:
Als ik het goed begrijp zit je dus in NG+ en je vraag is of je de campaign opnieuw wil doorlopen? Maar welke drie opties je dan bedoelt snap ik niet... Maar misschien ligt dat aan mij, is even geleden dat ik het speelde weer...
Als je dat bedoelt, mijn ervaring tot nu toe met de wijzigingen in de quests is dat het niet veel verder gaat dan een andere conversatie optie waarbij je soms een kleine shortcut krijgt (zoals dat je al weet dat iemand liegt en hem er meteen op kunt vangen). Ik heb lang niet alles overnieuw gedaan dus kan zijn dat ik dingen gemist had, maar heb niet het idee dat er echt nieuw verhaal bij komt nee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NeverSettle
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 17:34
Gummiebeer schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 17:17:
@NeverSettle Het is en blijft een beta. Heb je deze problemen ook bij de normale versie? Zo nee, dan is er niks aan de hand met jouw systeem maar is het een Bethesda beta feature :+

Zelf ben ik de tijd aan het volmaken met de vele side quest want ik zit voor mijn gevoel te snel bij het einde van de main. Level 32 nu en ondertussen getrouwd met Sarah, maar of ik daar nu blij van wordt? Het geeft niet echt veel toegevoegde waarde imo.
Heb probleem denk ik gevonden, automatische saves uitzetten. Zowel GPU met undervolt als zonder speel ik de beta versie zonder problemen nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutgergron
Exploren word totaal niet beloond, heb gister een aantal uur aardig wat planeten bezocht maar los van de POI krijg je helemaal geen leuke plot wendingen of side missies. Meer is in dit geval niet altijd beter, behalve bij de hoofd planeten zoals SOL valt erbuiten echt niks te beleven. Wat een enorme domper zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
heb de game al even een week niet meer aangeraakt, komt doordat ik even met andere games bezig ben, maar wil echt nog verder gaan ontdekken, vind de game echt tof.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• chromeeh

chromeeh

the Gnome

Thunderbird 2 has landed!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pmU1rCmtG_mvzYeevsL2dLJUIY4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/gt4tARfpHJv1AOk2bfDiA9Ks.png?f=fotoalbum_large

Ik stond bij m'n schip, en zag een ander schip (de groene) die wou landen, echter stond er al een schip op die plek.... _O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rutgergron
Linksquest schreef op maandag 13 november 2023 @ 02:28:
heb de game al even een week niet meer aangeraakt, komt doordat ik even met andere games bezig ben, maar wil echt nog verder gaan ontdekken, vind de game echt tof.
Wat ook niet meehelpt is dat ik met Level 57 zo langzamerhand erg overpowered ben. Helemaal met de power Phased Time is het appeltje eitje. Geen één vijand is een uitdaging meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimmyNL
ah ja, wel jammer dan, ik had gehoopt dat
spoiler: gameverloop
na het toetreden als Starborn de game op ongeveer de helft zou zijn. Het opnieuw spelen met enkel wat andere dialogen vind ik maar zwakjes. Meer gemaakt om er nog enige replay waarde aan te geven lijkt het wel. Jammer, inmiddels had ik er best wel plezier in en als ik mijn skill-tree bekijk ben ik nog niet op 20% ontwikkeld van wat zou kunnen. Maar planeetjes grinden en dialogen doorklikken vind ik toch een beetje zonde tijd.

Op naar Alan Wake dan maar ;-).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rutgergron
Timothy3000 schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 09:12:
[...]

Ik zou echt compleet het tegenovergestelde aanbevelen. Eerst lekker zoveel mogelijk alles spelen wat de game te bieden heeft en daarna eventueel voor NG gaan. Enorm zonde om door de game heen te rushen om eerder bij NG plus te zijn imo.
Je had toch wel gelijk. Ik zit nu op level 52 met NG+10. Ik ben enorm overpowered en het haalt eigenlijk elke vorm van uitdaging uit het spel. Heb een paar grote side quest storys gedaan maar juist door het overpowered zijn haalt het hele plezier uit het spel.

Heb een radicaal besluit genomen om opnieuw te beginnen en alles rustig aan te doen. De game voelt nu al weer veel lekkerder aan en er zit ook veel meer uitdaging in. Ik ga ook zeker niet weer een NG+ doen.

Ik beleef de game nu ook anders omdat ik niet bekend was met het RPG gebeuren en de wereld zelf was vooral in het begin enorm overweldigend. Maar nu pas valt alles een beetje op zijn plek.

Wat wel jammer is dat je het spel niet echt hebt 'uitgespeeld' als je de Unity niet door bent geweest en de eind credits voorbij hebt zien komen.

[ Voor 8% gewijzigd door rutgergron op 15-11-2023 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Als jij bepaalde powers te sterk vind, en het zelfs de lol eruit haalt... Waarom kies je er dan niet gewoon voor on de powers niet te gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nogne
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22:28

Nogne

>.<

rutgergron schreef op woensdag 15 november 2023 @ 10:43:
[...]
Wat wel jammer is dat je het spel niet echt hebt 'uitgespeeld' als je de Unity niet door bent geweest en de eind credits voorbij hebt zien komen.
Je kan toch de Unity doorgaan als je alle main en side quests hebt gedaan? Ik speel zelf al sinds dag 1 en ben afgelopen weekend pas voor de eerste keer door Unity gegaan aangezien ik eerst alles wilde uitspelen voordat ik naar Unity zou gaan.

PS/XBL: Nogne

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutgergron
Nogne schreef op woensdag 15 november 2023 @ 12:23:
[...]

Je kan toch de Unity doorgaan als je alle main en side quests hebt gedaan? Ik speel zelf al sinds dag 1 en ben afgelopen weekend pas voor de eerste keer door Unity gegaan aangezien ik eerst alles wilde uitspelen voordat ik naar Unity zou gaan.
Dat kan, zeker weten. Nadeel is wel dat je alle progressie kwijt bent behalve op je eigen stats na. Alle main en side missies word weer gereset, geld en wapens, alles ben je kwijt en dat is wat ik juist niet meer zou willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 23:14
[...]

Je had toch wel gelijk. Ik zit nu op level 52 met NG+10. Ik ben enorm overpowered en het haalt eigenlijk elke vorm van uitdaging uit het spel. Heb een paar grote side quest storys gedaan maar juist door het overpowered zijn haalt het hele plezier uit het spel.

Heb een radicaal besluit genomen om opnieuw te beginnen en alles rustig aan te doen. De game voelt nu al weer veel lekkerder aan en er zit ook veel meer uitdaging in. Ik ga ook zeker niet weer een NG+ doen.

Ik beleef de game nu ook anders omdat ik niet bekend was met het RPG gebeuren en de wereld zelf was vooral in het begin enorm overweldigend. Maar nu pas valt alles een beetje op zijn plek.

Het mooie is wel dat je dat laatste altijd kunt blijven doen. Dus als een uitroepteken achter de game wanneer je er echt echt klaar mee bent. De optie blijft altijd staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nogne
  • Laatst online: 22:28

Nogne

>.<

rutgergron schreef op woensdag 15 november 2023 @ 13:02:
[...]

Dat kan, zeker weten. Nadeel is wel dat je alle progressie kwijt bent behalve op je eigen stats na. Alle main en side missies word weer gereset, geld en wapens, alles ben je kwijt en dat is wat ik juist niet meer zou willen.
Ah ja daar heb je wel gelijk in, vond dat zelf niet zo erg want qua build focus ik nu heel erg op mijn character. Pas als ik richting de NG10+ ben zal ik wat skills in exploration doen want in NG10+ ben ik pas van plan om tijd/energie in outposts en schip te steken. (maar ik ben dan ook van plan om in elke NG+ alle side missies te doen :p )

PS/XBL: Nogne

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-09 15:21
[...]

Dat overpowered zijn ervaar ik ook wel, goede wapens en op level 55 kan ik naar de hoogste level planeten gaan en alles met gemak verslaan op very hard.

Enige wat ik lastig vind ik dat op very hard de ship battles ineens bijna onmogelijk zijn. Ik heb een prima schip gebouwd, dat vol staat met turrets en nog een zwik handmatige wapens heeft maar de simpelste bounty hunters schieten in een seconde door m'n shields heen en na 2 seconde is het gevecht klaar.

Ik merk dus dat ik constant de difficulty heen en weer moet schuiven, normaal in space battles, very hard voor al het andere.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Oh please laat het wachten voorbij zijn na 2 maanden, zo met weinig hoop kijken of een van mijn saves het doet na de update.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4gtT5RDF55Z4I5X1FNnA6v__T30=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3T0hve1Sz88Dj4DEvW4ylz7s.jpg?f=fotoalbum_large

Edit: nope, helaas nog steeds niet DE update waarop ik hoopte. Ik geef het op na twee maanden geduld, het spel gaat van de Xbox af en Bethesda mag zich diep gaan schamen.

[ Voor 14% gewijzigd door G_Dragon op 20-11-2023 20:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linksquest
G_Dragon schreef op maandag 20 november 2023 @ 20:20:
Oh please laat het wachten voorbij zijn na 2 maanden, zo met weinig hoop kijken of een van mijn saves het doet na de update.

[Afbeelding]

Edit: nope, helaas nog steeds niet DE update waarop ik hoopte. Ik geef het op na twee maanden geduld, het spel gaat van de Xbox af en Bethesda mag zich diep gaan schamen.
Jammer man, vind het erg voor je.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-09 10:04

[Afbeelding]

Of je begint gewoon opnieuw. Ja jammer, maar dan kun je in ieder geval nog de rest van de game ervaren. Ik snap het, het is jammer, maar die bug die je hebt, gaat niet gefixed worden. Volgens mij had je nog een vroege savegame die wel werkte, dan moet je daar maar mee verder.

[ Voor 10% gewijzigd door Martinspire op 21-11-2023 16:17 ]

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NukaWorldNL
  • Laatst online: 13-09 17:34

[Afbeelding]

Ik weet niet precies wat er gebeurd is, maar met Bethesda kan je heel lang wachten hoor tot ze een specieke bug gaan fixen. Dan moet je echt van modders hebben die van alles fixen wat Bethesda niet meer gaat fixen als de tools er zijn
Ik heb dat allang geleerd met hun games en ja het blijft rot, maar uiteindelijk zit er toch maar 1 ding op en dat is dan maar opnieuw beginnen. Na een tijdje vergeet je dat je opnieuw bent begonnen en geniet er je weer van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutgergron
Ik ben ook opnieuw begonnen na level 60 en NG+10, beste keuze ooit alhoewel het wel een bewuste keuze was. Blij dat ik het gedaan heb. Eerste playthrough veels te snel doorheen gebanjerd.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
@NukaWorldNL @Martinspire @Linksquest

Ik heb antwoord gekregen van Bethesda, waar ik al bang voor was is helaas waarheid geworden..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A-b3Zfg9PVUpTi0m6c1JWv9o8gU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/95ExSg6PtKtYM7i6aLWAKWIs.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Linksquest
Deels ook wel een logische verklaring, maar leuk is anders.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• L0g0ff
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16-09 14:55

L0g0ff

omg

Ik zou ook gewoon opnieuw beginnen. Maak een totaal ander karakter als de vorige keer, maak wat andere keuzes, verken andere zonnnestels, werk voor andere fracties en je hebt een totaal andere game.

Blog.wapnet.nl KompassOS.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
Ik heb dat probleem dus 2x gehad met Cyberpunk 2077, toen het de eerste keer gebeurde na 1 maand nog eens geprobeerd en toen het weer gebeurde helemaal ermee gestopt, moet hem ooit nog een keer de kans geven.

Probleem bij mij was dat een personage die iets moest doen, vast liep, en hierdoor kwam ik niet verder.

[ Voor 12% gewijzigd door Linksquest op 22-11-2023 08:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linksquest

[Afbeelding]
De patch maakt het mogelijk om voedsel uit de spelwereld meteen op te eten in plaats van eerst op te pakken en via het menu op te eten. Dit was een veelgevraagde optie van spelers. Verder zijn er diverse bugs opgelost, waaronder een bug waarbij NPC's naakt op beeld verschenen en diverse bugs die missies plaagden. De volledige patch notes zijn hier te vinden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Linksquest schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 22:53:
Deels ook wel een logische verklaring, maar leuk is anders.
Ja leuk is het zeker niet, bijna meer dan 50 uur kwijt aan speeluren. Als het al niet meer was, maar we hebben duidelijkheid en daar ging mij het om. Ook al moest het twee maanden duren voordat Bethesda zelf een antwoord had, dat zegt ook wel genoeg over het feit hoe complex het probleem was.
L0g0ff schreef op woensdag 22 november 2023 @ 06:26:
Ik zou ook gewoon opnieuw beginnen. Maak een totaal ander karakter als de vorige keer, maak wat andere keuzes, verken andere zonnnestels, werk voor andere fracties en je hebt een totaal andere game.
Ja ik ga dat denk ik ook gewoon doen of ik moet nog een save weten te vinden die wel werkt, maar om nou het spel 100 keer opnieuw op te gaan starten om te ene save te vinden word ik ook niet vrolijk van. Is er trouwens ook een XP glitch of iets? Waardoor ik mijn verloren levels wat terug kan halen of zal ik dat ook maar loslaten en op de normale manier gaan spelen hmm... twijfels :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boekenworm
  • Laatst online: 09-09 23:41
[b]Requiem19 in "[XBOX/PC] Starfield"Requiem19 schreef op donderdag 9 november 2023 @
We gaan het absoluut nog een paar weken proberen. Ik denk dat er ook meer uit de ervaring te halen is. Als iemand wat tips heeft hoe het leuker wordt om Starfield te spelen, graag!
Probeer eens :
Bouwen van schepen
Bouwen van colonies
Power Levellen
Lockpicking
Schepen kapen/space combat
Ryujin Industries questline (vooral de reward is gaaf)
Freestar rangers questline

- Als er een quest geselecteerd is, is het niet altijd even duidelijk waar je precies heen moet. Mini map op je horloge is vrij beperkt en er is ook geen map van de stad / gebied waar je je bevindt? Alleen een soort general map van de planeet zelf?
Als je op de F drukt zie je hoe je moet lopen met een pijl op de grond. Met de G krijg je soms een soort map.

- Research en craftsysteem is behoorlijk overweldigend in het begin?
Valt wel mee. zorgen dat je de spullen hebt en research gaat vrij eenvoudig. Nadeel met craften is dat de vergootglazen niet meer verdwijen.

- Veellll laadschermen, onderbreekt de flow
Ik heb een beetje oude pc maar hij draait redelijk soepel. Ik merk het niet echt.
Ik ben nog steeds met mijn eerste run bezig en level 102 of zo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

G_Dragon schreef op woensdag 22 november 2023 @ 09:08:
[...]
Ja ik ga dat denk ik ook gewoon doen of ik moet nog een save weten te vinden die wel werkt, maar om nou het spel 100 keer opnieuw op te gaan starten om te ene save te vinden word ik ook niet vrolijk van. Is er trouwens ook een XP glitch of iets? Waardoor ik mijn verloren levels wat terug kan halen of zal ik dat ook maar loslaten en op de normale manier gaan spelen hmm... twijfels :o
Er zijn console commands die je kan gebruiken om dat te doen, maar of je dat moet willen... Je kan dan ook geen achievements meer halen, als dat belangrijk voor je is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mvds schreef op woensdag 22 november 2023 @ 10:51:
[...]

Er zijn console commands die je kan gebruiken om dat te doen, maar of je dat moet willen... Je kan dan ook geen achievements meer halen, als dat belangrijk voor je is...
Dank je , maar nee ik wil wel graag achievements blijven halen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melantrix
[...]

Ja leuk is het zeker niet, bijna meer dan 50 uur kwijt aan speeluren. Als het al niet meer was, maar we hebben duidelijkheid en daar ging mij het om. Ook al moest het twee maanden duren voordat Bethesda zelf een antwoord had, dat zegt ook wel genoeg over het feit hoe complex het probleem was.

[...]

Ff omdenken, je hebt wel 50 uur kunnen genieten ;) Ik zou als ik was een save pakken die het nog wel doet (dat kost ff tijd idd, maar dan ook gelijk de corrupte verwijderen behalve de laatste) en dan je focussen om de main story uit te spelen zodat je kan NG+-en. ik heb het zelf nog niet gedaan, maar dat zorgt ervoor dat je het spel sowieso opneuw moet spelen, maar dan iets sterker enzo ipv dat je echt helemaal op 0 begint. Dat zou voor mij een prima alternatief zijn tbh.

Fysieke dingen ben je dan sowieso kwijt schijnt, dus als het ware 'maakt het dan niet uit' dat je je outposts enzo ook niet meer hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koen3950
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 19:37
G_Dragon schreef op woensdag 22 november 2023 @ 09:08:Is er trouwens ook een XP glitch of iets? Waardoor ik mijn verloren levels wat terug kan halen of zal ik dat ook maar loslaten en op de normale manier gaan spelen hmm... twijfels :o
Via outposts kan je makkelijk heel snel levelen en geld verdienen. Dit is bv een makkelijke met slechts 1 outpost:

YouTube: [Starfield] Outpost Guide 5.0: Get Rich With Low-Weight High-Value Amp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chromeeh

chromeeh

the Gnome

[...]
Ja leuk is het zeker niet, bijna meer dan 50 uur kwijt aan speeluren.
[...]
Dit heb ik gehad met een Jedi Survivor save game...
Mocht je op de pc spelen; er staat een lokale copy van je StarField save game in My Documents\My Games\

Wat je dan kunt proberen is deze files weg moven en kijken of de cloud variant nog heel is.
(Wel zorgen dat je game en/of Steam niet actief is als je dit doet, en je niet je eventuele new saves mee pakken ;) )

Kan niet beloven of het werkt, maar proberen kan geen kwaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A.W.E.S.O.M.-0
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 24-08 16:56
[...]

[...]

Taai man, maar je bent niet de enige en het is ook zeker niet uniek voor Starfield bij Bethesda games. Fallout 4 fora staan er ook vol van. Volgens mij is het een combinatie van ongelukkige timing dat quicksave/autosave/cloudsave (ik HAAT cloud saves, gaat altijd uit, maar kan/kon niet met Starfield op gamepass ) tegelijkertijd vallen met het laden van een nieuw level.

Ik heb iets van 15 levels verloren voor ik een wel een werkende save had gevonden. Spel maand aan de kant gegooid en recent weer begonnen, want het is een verschrikkelijke grind die skill tree. [weapon modding helemaal levelen is NIET de moeite waard]

Er zijn wel een aantal XP farm trucjes te vinden volgens mij. Eten wat extra xp geeft en bepaalde aliens op bepaalde planeten die blijven spawnen.

• chromeeh

chromeeh

the Gnome

Gister m'n pc bijgewerkt met de nieuwe patch, en vind 'm zelf een stuk beter draaien.
Vooral op plekken zoals Neon, ben benieuwd hoe het op m'n laptop loopt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L0g0ff
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16-09 14:55

L0g0ff

omg

[...]

[...]

Met jouw voorgeschiedenis zou ik gewoon opnieuw beginnen. Dan weet je zeker dat je start met een schone save die start vanuit een volledig gepachte game ipv jouw oude save die semi pre-release was. Want als jouw save game nu weer stuk gaat na een uur of 20 dan is het echt brullen :'(

En het is misschien een beetje lame om xp of geld te farmen maar in jouw geval had ik dat denk ik wel gedaan. Gewoon even een kickstart zodat je weer een fatsoenlijk schip hebt.

Blog.wapnet.nl KompassOS.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Melantrix schreef op woensdag 22 november 2023 @ 13:41:
[...]

Ff omdenken, je hebt wel 50 uur kunnen genieten ;) Ik zou als ik was een save pakken die het nog wel doet (dat kost ff tijd idd, maar dan ook gelijk de corrupte verwijderen behalve de laatste) en dan je focussen om de main story uit te spelen zodat je kan NG+-en. ik heb het zelf nog niet gedaan, maar dat zorgt ervoor dat je het spel sowieso opneuw moet spelen, maar dan iets sterker enzo ipv dat je echt helemaal op 0 begint. Dat zou voor mij een prima alternatief zijn tbh.

Fysieke dingen ben je dan sowieso kwijt schijnt, dus als het ware 'maakt het dan niet uit' dat je je outposts enzo ook niet meer hebt.
Ja dat is wel een mooie manier om het positief te bekijken, alleen zo voelt het nog niet echt voor mij. Helemaal omdat ik al extra geld heb neergelegd voor die extra vroege toegang en dan word je vervolgens zo gestraft door een update vanuit hun zelf en komt er vervolgens gewoon geen oplossing voor, maar ik denk wel dat ik moet gaan proberen om die knop om te zetten. Momenteel heb ik Starfield verwijderd van mijn Xbox Series X en wil ik wanneer ik er zelf weer klaar voor ben weer verdergaan.

Hoop dat er danl een super makkelijke XP glitch zal zijn die mij kan helpen met een aantal levels weer terug te winnen.
koen3950 schreef op woensdag 22 november 2023 @ 13:49:
[...]

Via outposts kan je makkelijk heel snel levelen en geld verdienen. Dit is bv een makkelijke met slechts 1 outpost:

YouTube: [Starfield] Outpost Guide 5.0: Get Rich With Low-Weight High-Value Amp
Deze ga ik thuis even bekijken, dank je wel! :)
chromeeh schreef op woensdag 22 november 2023 @ 14:45:
[...]

Dit heb ik gehad met een Jedi Survivor save game...
Mocht je op de pc spelen; er staat een lokale copy van je StarField save game in My Documents\My Games\

Wat je dan kunt proberen is deze files weg moven en kijken of de cloud variant nog heel is.
(Wel zorgen dat je game en/of Steam niet actief is als je dit doet, en je niet je eventuele new saves mee pakken ;) )

Kan niet beloven of het werkt, maar proberen kan geen kwaad.
Oef.. ja dat voelt gewoon heel zuur met welk spel het ook is! Was je veel kwijt?
Nee het is op de Xbox Series X waarop ik speel en die in de cloud is ook kapot.
A.W.E.S.O.M.-0 schreef op woensdag 22 november 2023 @ 15:40:
[...]

Taai man, maar je bent niet de enige en het is ook zeker niet uniek voor Starfield bij Bethesda games. Fallout 4 fora staan er ook vol van. Volgens mij is het een combinatie van ongelukkige timing dat quicksave/autosave/cloudsave (ik HAAT cloud saves, gaat altijd uit, maar kan/kon niet met Starfield op gamepass ) tegelijkertijd vallen met het laden van een nieuw level.

Ik heb iets van 15 levels verloren voor ik een wel een werkende save had gevonden. Spel maand aan de kant gegooid en recent weer begonnen, want het is een verschrikkelijke grind die skill tree. [weapon modding helemaal levelen is NIET de moeite waard]

Er zijn wel een aantal XP farm trucjes te vinden volgens mij. Eten wat extra xp geeft en bepaalde aliens op bepaalde planeten die blijven spawnen.
Ja het is nog moeilijk te accepteren dat ik door hun fout veel progressie kwijt ben, die knop moet nog om en dat kost even wat tijd. Ik heb wel geleerd dat ik nooit meer extra geld ga uitgeven voor early acces zoals dit bij Starfield ging, want als je dan achteraf ziet dat ze geen eens hun fouten oplossen.

Oh jij bent dus ook heel veel verloren na een kapotte save, gelukkig waren het bij jou maar 15 levels. Wat natuurlijk ook meer dan genoeg is, want zo snel level je niet in Starfield na een bepaald level.
L0g0ff schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 06:34:
[...]

Met jouw voorgeschiedenis zou ik gewoon opnieuw beginnen. Dan weet je zeker dat je start met een schone save die start vanuit een volledig gepachte game ipv jouw oude save die semi pre-release was. Want als jouw save game nu weer stuk gaat na een uur of 20 dan is het echt brullen :'(

En het is misschien een beetje lame om xp of geld te farmen maar in jouw geval had ik dat denk ik wel gedaan. Gewoon even een kickstart zodat je weer een fatsoenlijk schip hebt.
Volgens mij had ik toen in het begin 60 saves geprobeerd (59 crashes naar Xbox Dashboard), waarvan er een werkte maar wel -100 levels en boven de 50 speeluren. Alle materialen kwijt die ik verzameld had voor mijn villa outpost, dus het is veel. Ik heb het spel nu even van de Xbox afgegooid na het nieuws van Bethesda en wil weer beginnen wanneer ik er rust bij heb.

Ik hoop dat er tegen die een een super snelle XP farm is waarbij je geen middag kwijt bent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Melantrix
G_Dragon schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 09:12:
[...]

Ja dat is wel een mooie manier om het positief te bekijken, alleen zo voelt het nog niet echt voor mij. Helemaal omdat ik al extra geld heb neergelegd voor die extra vroege toegang en dan word je vervolgens zo gestraft door een update vanuit hun zelf en komt er vervolgens gewoon geen oplossing voor, maar ik denk wel dat ik moet gaan proberen om die knop om te zetten. Momenteel heb ik Starfield verwijderd van mijn Xbox Series X en wil ik wanneer ik er zelf weer klaar voor ben weer verdergaan.

Hoop dat er danl een super makkelijke XP glitch zal zijn die mij kan helpen met een aantal levels weer terug te winnen.
[...]
Begrijp ik hoor, probeer ook gewoon 'informatie' te geven om je te helpen de knop om te zetten. Het zuigt gewoon keihard, maar als ik je reacties zo lees is dit wel een spel waar je veel plezier uit kan halen, dus ik zou het zeker een kans geven.

XP farm zou je idd voor kunnen gaan, maar persoonlijk zou ik zo snel mogelijk naar de NG+ gaan, denk dat je dan story wise ook makkelijker de knop om zet, ik zou het even googlen als je niet weet wat het precies inhoud, maar dat is natuurlijk spoiler gevoelig.

Pagina: 1 ... 60 ... 63 Laatste

Let op:
Gebruik spoiler-tags waar ze redelijkerwijs nodig zijn, kleine moeite, en houd het voor iedereen leuk! :)

Houd het ook ontopic, bespreek vooral je eigen ervaringen, en wees lief en respectvol naar elkaar. Je hoeft het niet eens te zijn.