✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch 2 / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Deze DLC is onderdeel van de Starfield Premium editie toch, of moet ik deze DLC apart halen?
PS/XBL: Nogne
Ja!Nogne schreef op maandag 30 september 2024 @ 11:42:
[...]
Deze DLC is onderdeel van de Starfield Premium editie toch, of moet ik deze DLC apart halen?
Not free, but included with the Premium Edition
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch 2 / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
[ Voor 24% gewijzigd door NeverSettle op 30-09-2024 11:50 ]
Ik kan het bevestigen, ik heb Shattered Space gewoon in mijn Steam bibliotheek zitten. Maar ik wacht persoonlijk nog even met het spelen van de DLC. Ik heb de base game ook maar 5,7 uur gespeeld, toen was ik alweer mijn interesse verloren.
Ik zal één van deze dagen alle patchnotes doornemen, kijken of ik het weer eens ga proberen.
Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357
Zodra ik klaar ben met Zelda ga ik daar ook aan beginnen, heb er wel zin in 🤩Mog schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 08:09:
Ik ga deze week aan Shattered Space beginnen. Ik vind het tof dat de DLC zich op één (nieuwe) planeet afspeelt. Hopelijk wat minder procedural generated.
Every Game has A Story, Only One is A Legend.
Maar sindsdien nooit meer opgestart, en ook geen seconde behoefte gehad om het weer te starten.
Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken
Dus als ik weer ga spelen ga ik vanaf punt 0... maar dat gaat redelijk wat tijd kosten en die heb ik momenteel niet. Zit vol in FF XIV en volgende week komt de expansion van Diablo 4 die ik wel gelijk wil gaan spelen... dus deze komt even op de reservebank te zitten
Gamertag: FinrazielNL
Ik speel de laatste eigenlijk alleen maar Fallout 4. Die setting, die verhalen, de nederzettingen, de wapens en armour upgrades, de perk keuze icm je special en niet te vergeten vats.
Als ik heel eerlijk ben voelde was starfield dan toch wel een beetje leeg.
Al moet ik zeggen dat de starfield graphics wel echt zijn om door een ringetje te halen. Dan voelt fallout wel behoorlijk outdated.
Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.
Iedereen is het er eigenkijk wel over eens: veel te duur voor wat het is en het heeft nog steeds alle mankementen en minpunten die in de basis van Starfield zitten.
MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 9800X3D / RTX5090 / 64GB) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y
Gelukkig kregen ze nog 9 van Xbox Era die ook een 9.7 voor de base game gaf.MazeWing schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 06:48:
Gaat lekker met Shattered Space…. 5,4 op metacritic en 34% op steam.
Iedereen is het er eigenkijk wel over eens: veel te duur voor wat het is en het heeft nog steeds alle mankementen en minpunten die in de basis van Starfield zitten.
De activiteit in dit topic en dat Tijntje na een uur al genoeg gezien had zegt ook best veel.
Het meest treurige is nog wel dat de lead designer van Starfield van mening is dat het op veel vlakken hun beste game is die ze ooit gemaakt hebben.Lekkerboeie86 schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 10:08:
[...]
Gelukkig kregen ze nog 9 van Xbox Era die ook een 9.7 voor de base game gaf.![]()
De activiteit in dit topic en dat Tijntje na een uur al genoeg gezien had zegt ook best veel.
Het feit dat ze zo enorm van zichzelf overtuigd zijn laat eigenlijk al genoeg zien dat ze echt in een andere wereld leven en doen alsof ze nog in 2011 zitten. Toen kwamen ze met veel dingen weg, maar anno nu echt niet meer.
Bovenstaande is ook niet echt hoopvol voor TES6.
MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 9800X3D / RTX5090 / 64GB) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y
En laten we niet vergeten dat er heel veel mensen zich prima hebben vermaakt met de game. Ondanks de negatieve berichten.
Destijds ben ik er niet in gekomen, maar afgelopen maandag heb ik het spel nog een keer een kans gegeven. Het is tenslotte vakantie, en ik had zin in een ‘groots en meeslepend’ spel.Yonix schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 21:34:
Vanavond maar eens begonnen aan Starfield. Stiekem toch best leuk! Laat maar zien hoe fucking zuur het internet soms kan zijn, including ikzelf. Ben blij dat ik 'm toch heb opgestart!
Inmiddels ben ik zo’n 10 uur verder, en ik zit er he-le-maal in!
Grafisch en esthetisch vind ik het spel top! Het blijft indrukwekkend hoe Bethesda erin is geslaagd om een wereld te creëren waarin je je helemaal kunt verliezen, met oog voor detail. De performance is ook prima, zeker met DLSS 3 (DLAA) en Frame Generation op 4K.
/f/image/BVPYE7qsxNd1eXpBanTEWXpp.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/5Ba9KGOn9h4kTYOQmE5ZqrIy.png?f=fotoalbum_large)
Thirst trap much?
/f/image/C5zgZkF4Hfn2UGHDf8VbkAPK.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/xwJgacuxHpgjoKVXdu106Oc9.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/ESw3eBBSUQlPndQF8UYJwSjF.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/oJUb0DX6PXdqHoCFO2PVeg2V.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/MfzvUebwQM8kqtwrms18PJvw.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/0qUB0cksD96G3ekUQuBp2zGO.png?f=fotoalbum_large)
Deputy Ryan Lockheart, tot je dienst.
Ik geniet volop en ik heb het idee dat ik nog wel even zoet ben met Starfield. Ik ben blij dat ik het spel (opnieuw) een eerlijke kans heb gegeven.
We know you're eager for an update, and we truly appreciate your passion for Starfield. The team has been hard at work, and while we're not ready to share specific details just yet, we have a lot of exciting things planned for the game this year that we can't wait to talk about… https://t.co/XJDGkAEv8m
— Starfield (@StarfieldGame) 6 maart 2025
Ik had ze juist verplaatst en de oude helemaal verwijderd. Blijkbaar is de nieuwe locatie te dicht bij de originele landingsplek en dan verdwijnt de basismarker van de kaart. Ik heb al de gebruikelijke zaken geprobeerd maar tevergeefs. Echt geen zin om terug te gaan van een save van 1 dag oud.
Ik heb de nieuwe outpost marker ook verplaatst, zover mogelijk van de originele landingsplaats. Hiermee is het marker probleem opgelost, echter is men halve basis dan verdwenen (enkel landingspad en 1 gebouw blijven over). Aaaargh.
Eentje heeft me een legendarisch wapen gekost (een van m’n compagnons bleef hangen op een trap en alles liep vast) moest oude save game loaden. Kortom, veel saven.
Op grafisch gebied heb ik gemengde gevoelens. In door is het prima maar out door is het zwak. Verschil performance VS Quality is ook geen groot verschil. Snap echt niet toen het spel uitkwam dat het maar 30FPS kon draaien. Ook best veel laadsschermen…de creative engine van Bethesda is wel op denk ik.
Leercurve is wel wat hoger dan Fallout of TES games, maar dat komt voornamelijk dat je nu een ruimteschip moet vliegen waar je de nodige tijd aan moet besteden.
Het speelt verder prima en is een typische Bethesda game. Genoeg te doen en te ontdekken. Kijk het nog wel even aan.
Zelfde hier, vorig weekend begonnen en loop tegen hetzelfde aan. Zat te doen maar toch ook weer niet. Veel lange afstanden lopen om iets te zien/te doen. Doet me enorm denken aan No man sky allemaal.Galvatron schreef op maandag 17 maart 2025 @ 11:42:
Dit weekend ook aan Starfield begonnen (Xbox series x) Inmiddels level 8. Weet nog niet of ik het volhoud, zitten nog best wat bugs in.
Eentje heeft me een legendarisch wapen gekost (een van m’n compagnons bleef hangen op een trap en alles liep vast) moest oude save game loaden. Kortom, veel saven.
Op grafisch gebied heb ik gemengde gevoelens. In door is het prima maar out door is het zwak. Verschil performance VS Quality is ook geen groot verschil. Snap echt niet toen het spel uitkwam dat het maar 30FPS kon draaien. Ook best veel laadsschermen…de creative engine van Bethesda is wel op denk ik.
Leercurve is wel wat hoger dan Fallout of TES games, maar dat komt voornamelijk dat je nu een ruimteschip moet vliegen waar je de nodige tijd aan moet besteden.
Het speelt verder prima en is een typische Bethesda game. Genoeg te doen en te ontdekken. Kijk het nog wel even aan.
Al met al net wat te weinig actie om lang te boeien vrees ik.
Uiteindelijk uitgespeeld en een new game+ begonnen, maar dat was na een uurtje wel weer mooi geweest. Er is geen enkele reden om planeten te verkennen of leuke dingen te ontdekken, je weet gewoon precies hoe elke planeet in elkaar steekt. Zelfs de meest verlaten en afgelegen planeten van het sterrenstelsel hebben een mining outpost, een research facility of een andere random basis. Outposts/settlements werken totaal niet zoals ze zo mooi werken in Fallout 4, AI is erg slecht, melee/sneaken is eigenlijk niet speelbaar, zoveel gemiste kansen.
De meeste tijd ben ik nog kwijt geweest in de ship builder, dat is wel lekker spelen
Op de Nexus mods vind ik ook erg weinig content, ik lees online dat de meeste mods naar het betaalde platform zijn verhuist en dat er door de kleine playerbase ook niet echt interesse is vanuit modders om de game onder handen te nemen. Ook jammer, qua mods was er nog potentie om er wat leuks van te maken, zoals ook Skyrim en Fallout oneindig herspeelbaar zijn gemaakt.
Niet dat je geen goede punten hebt... Maar door zoveel te fast travellen doe je het ook gewoon een beetje zelf natuurlijk. Het kost wat discipline maar ik vind de game veel leuker als ik niet of nauwelijks fast travel. Je komt ook nog aardig wat random encounters tegen met je spaceship (hoewel ook niet zoveel als ik zou willen), die mis je als je alles fast travelt.Divak schreef op vrijdag 25 april 2025 @ 09:13:
Na de Oblivion remaster toch deze game eerst weer eens opgepakt omdat hem nog moest uitspelen. Wat een enorme game welke vol zit met 'wat-als'. Zoveel potentie om hier een Skyrim in space van te maken, maar het was alweer snel een enorme teleurstelling. Ik heb in een paar uurtjes de game uiteindelijk uitgespeeld, alles was met fast travel te rushen (zelfs binnen New Atlantis kun je fast travel gebruiken om bij de Logde te komen, of op planeten in de middle of nowhere kun je direct fast travelen naar je schip of zelfs naar de volgende planeet). De AI was bedroevend slecht en de planeten die ik voor het uitspelen van de game moest afgaan om laatste quest items te verzamelen waren allemaal 13 in een dozijn gegenereerde kaartjes waar hier en daar een basis is gegenereerd. Echt jammer.
Uiteindelijk uitgespeeld en een new game+ begonnen, maar dat was na een uurtje wel weer mooi geweest. Er is geen enkele reden om planeten te verkennen of leuke dingen te ontdekken, je weet gewoon precies hoe elke planeet in elkaar steekt. Zelfs de meest verlaten en afgelegen planeten van het sterrenstelsel hebben een mining outpost, een research facility of een andere random basis. Outposts/settlements werken totaal niet zoals ze zo mooi werken in Fallout 4, AI is erg slecht, melee/sneaken is eigenlijk niet speelbaar, zoveel gemiste kansen.
De meeste tijd ben ik nog kwijt geweest in de ship builder, dat is wel lekker spelenMaarja, vervolgens alles fast travelen en uiteindelijk gebruik ik het schip helemaal nergens voor.
Op de Nexus mods vind ik ook erg weinig content, ik lees online dat de meeste mods naar het betaalde platform zijn verhuist en dat er door de kleine playerbase ook niet echt interesse is vanuit modders om de game onder handen te nemen. Ook jammer, qua mods was er nog potentie om er wat leuks van te maken, zoals ook Skyrim en Fallout oneindig herspeelbaar zijn gemaakt.
Ik zeg niet dat daarmee alles goed is of de game wel helemaal geweldig is, maar alles fast travellen haalt wat de game wel nog te bieden heeft wel nog verder onderuit.
Ik wil het liefst alle BGS games digitaal op de PS5-Pro hebben.
Kan me hier voor een groot deel in vinden.Daarom hoop ik dat er met de komst van nieuwe DLC ook nog wat gesleuteld gaat worden aan de basis game.Divak schreef op vrijdag 25 april 2025 @ 09:13:
Na de Oblivion remaster toch deze game eerst weer eens opgepakt omdat hem nog moest uitspelen. Wat een enorme game welke vol zit met 'wat-als'. Zoveel potentie om hier een Skyrim in space van te maken, maar het was alweer snel een enorme teleurstelling. Ik heb in een paar uurtjes de game uiteindelijk uitgespeeld, alles was met fast travel te rushen (zelfs binnen New Atlantis kun je fast travel gebruiken om bij de Logde te komen, of op planeten in de middle of nowhere kun je direct fast travelen naar je schip of zelfs naar de volgende planeet). De AI was bedroevend slecht en de planeten die ik voor het uitspelen van de game moest afgaan om laatste quest items te verzamelen waren allemaal 13 in een dozijn gegenereerde kaartjes waar hier en daar een basis is gegenereerd. Echt jammer.
De meeste tijd ben ik nog kwijt geweest in de ship builder, dat is wel lekker spelenMaarja, vervolgens alles fast travelen en uiteindelijk gebruik ik het schip helemaal nergens voor.
Er moet toch iets te bedenken zijn om een planeet te verkennen boeiend te maken.Voor deze game zag ik BGS als de meesters van het open-wereld genre.
Heb een beetje een haat liefde verhouding met deze game.Maar ik ben benieuwd wat ze nog in de planning hebben met deze game.
Ben benieuwd of en wat er veranderd is.
Dus heb hem weer op de backlog gezegt voor de nabije toekomst.
Zelf weet ik nog niet of ik weer ga spelen voor de nieuwe DLC... ik hou er in dit soort games eigenlijk niet van om een oude playthrough op te pakken als er iets nieuws komt, maar een volledig nieuw karakter... Ik heb bij de eerste dlc al een nieuw karakter gestart en 'alles' in de game gedaan (en alle achievements gehaald) en daarna was ik echt wel klaar met de game. Het voelde ook heel erg alsof ik op dat moment alles gezien had, in tegenstelling tot de Fallout en TES games waar ik altijd nog weer nieuwe dingen bleef vinden hoe vaak ik ze ook speelde.
Misschien mezelf er even overheen zetten en toch mijn bestaande poppetje eens laden en kijken wat die nieuwe DLC brengt.
Ik vind het wel netjes dat de 2e DLC gewoon in de premium edition zit (want zat niet in de belofte van wat je daarbij zou krijgen).
[ Voor 8% gewijzigd door Finraziel op 06-04-2026 07:13 ]
Dat is toch niet relevant voor een singleplayer game die al zo lang uit is?SkillZ4LollZ V2 schreef op maandag 6 april 2026 @ 00:29:
Starfield is praktisch volledig doodgebloed, 4000 spelers gemiddeld volgens SteamDB. Snap dan ook niet waar het enthousiasme vandaan komt bij sommigen voor de DLC.
Ik heb hem nooit gespeeld .. althans was gestopt bij de launch na 3 uur ofzo en kon er niet verder inkomen en dacht toen al kom later wel eens terug wanneer het allemaal gepatches is.
Welke video heb je gezien? Ik ben op zoek naar dit.Ricmaniac schreef op zondag 5 april 2026 @ 22:06:
Toevallig laatste paar weken ook weer aan gedacht. Had de game eigenlijk afgeschreven maar laatst een video gezien met alle changes van nu eigenlijk compared to launch en dat is gewoon een compleet nieuwe ervaring eigenlijk![]()
Dus heb hem weer op de backlog gezegt voor de nabije toekomst.
Ik twijfel of ik door moet gaan met mijn New Game+ op de PC of hem opnieuw moet spelen op de PS5.
De mods waren wel vet, 1 kon je die superships bouwen, 1 deed revamp op de mobs (zodat ze meer jouw level zijn), blijkbaar worden daar nog steeds aardig wat mods actief onderhouden, modsysteem ingame zelf is wel wat matig om te zoeken en toe te passen.
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Iemand zei het heel mooi, Starfield is een Poor Man’s Sky. De ambities zijn 20x zo groot dan de engine het toelaat en dan krijg je dit. Technical debt noemen ze dat. Die engine is hartstikke dood en het lijk wordt opnieuw verkocht voor €60.Ricmaniac schreef op maandag 6 april 2026 @ 08:07:
[...]
Dat is toch niet relevant voor een singleplayer game die al zo lang uit is?
Ik heb hem nooit gespeeld .. althans was gestopt bij de launch na 3 uur ofzo en kon er niet verder inkomen en dacht toen al kom later wel eens terug wanneer het allemaal gepatches is.
Kun je er lol mee hebben? Waarschijnlijk. Ik zit liever Oblivion Remastered te spelen echter.
Hmm ik heb even geprobeerd te zoeken. Maar kan niet meer vinden welke video het was 😅 geen idee welk kanaal ook ofzo want was een recommend. Niet iemand die ik volgde oid.Mog schreef op maandag 6 april 2026 @ 13:24:
[...]
Welke video heb je gezien? Ik ben op zoek naar dit.
Ik twijfel of ik door moet gaan met mijn New Game+ op de PC of hem opnieuw moet spelen op de PS5.
hoeveel spelers een spel heeft als maatstaf gebruiken voor wat dan ook snap ik ook nietSkillZ4LollZ V2 schreef op maandag 6 april 2026 @ 00:29:
Starfield is praktisch volledig doodgebloed, 4000 spelers gemiddeld volgens SteamDB. Snap dan ook niet waar het enthousiasme vandaan komt bij sommigen voor de DLC.
Twee totaal verschillende games.TrafalgarLaw schreef op maandag 6 april 2026 @ 13:46:
[...]
Iemand zei het heel mooi, Starfield is een Poor Man’s Sky.
Het feit dat Fallout 76 driemaal de hoeveelheid spelers heeft ondanks een veelvoud aan kritiek aan teleurstelling binnen de playerbase en ook nog een stuk ouder is, heeft zeker wel betekenis in mijn optiek. Dat zelfs de modding community (bekend voor het compenseren van Bethesda's tekortkomingen) al 2/3 jaar geleden aangaf dat het de moeite niet waard is om mods te ontwikkelen voor het spel, zegt ook wel het nodigeVisgek82 schreef op maandag 6 april 2026 @ 20:05:
[...]
hoeveel spelers een spel heeft als maatstaf gebruiken voor wat dan ook snap ik ook nietIk zou een dlc voor Stunts nog kopen als ik de kans had.
https://comicbook.com/gam...multiplayer-mod-canceled/ en anno 2026 zijn er genoeg mods beschikbaar, daar niet van. Maar vergelijk het eens met de eerdere Bethesda releases.
[ Voor 7% gewijzigd door SkillZ4LollZ V2 op 06-04-2026 22:27 ]
Starfield modders zijn er blijkbaar mee opgehouden omdat de game te saai was om nog te modden.
Waarom zou je Starfield met Fallout 76 willen vergelijken? Ik begrijp je punt niet. Als je het niet leuk vind, speel het dan niet.SkillZ4LollZ V2 schreef op maandag 6 april 2026 @ 22:24:
[...]
Het feit dat Fallout 76 driemaal de hoeveelheid spelers heeft ondanks een veelvoud aan kritiek aan teleurstelling binnen de playerbase en ook nog een stuk ouder is, heeft zeker wel betekenis in mijn optiek. Dat zelfs de modding community (bekend voor het compenseren van Bethesda's tekortkomingen) al 2/3 jaar geleden aangaf dat het de moeite niet waard is om mods te ontwikkelen voor het spel, zegt ook wel het nodige
https://comicbook.com/gam...multiplayer-mod-canceled/ en anno 2026 zijn er genoeg mods beschikbaar, daar niet van. Maar vergelijk het eens met de eerdere Bethesda releases.
Als een spel diepgang heeft, replay value heeft of überhaupt het spelen waard is, spelen mensen het spel ook. Wanneer niemand (of zeer weinig mensen) het spel spelen, ondanks het feit dat dit een AAA release is met desbetreffende budget, gaat er toch echt iets fout. En daar kan jij het op jouw beurt weer niet mee eens zijn, maar volgens diezelfde statistieken behoor jij dan tot de overweldigende minderheid (niks mis mee verder). Als Starfield enorme performance issues zou kennen tot op heden zou je het daar nog op af kunnen schuiven. Maar aangezien dit niet meer opgaat 3 jaar na release, kun je zelf misschien ook wel interpreteren waarom het spel niet geliefd is (hint; gebrek aan plezier of voldoening, weinig diepgang)Visgek82 schreef op maandag 6 april 2026 @ 22:47:
[...]
Waarom zou je Starfield met Fallout 76 willen vergelijken? Ik begrijp je punt niet. Als je het niet leuk vind, speel het dan niet.
Hierop aanhakend zie ik nu deze video van IGN 2 dagen geledenRicmaniac schreef op maandag 6 april 2026 @ 18:20:
[...]
Hmm ik heb even geprobeerd te zoeken. Maar kan niet meer vinden welke video het was 😅 geen idee welk kanaal ook ofzo want was een recommend. Niet iemand die ik volgde oid.
Vergelijk dan met Fallout 4 als je dat per se wil doen, dan kun je hetzelfde argument maken. 76 is een compleet ander soort game, een multiplayer live service. Die is in de basis meer gemaakt om langer te blijven spelen (al vond ik hem vreselijk en ben er nooit ver in gekomen).SkillZ4LollZ V2 schreef op maandag 6 april 2026 @ 22:59:
[...]
Als een spel diepgang heeft, replay value heeft of überhaupt het spelen waard is, spelen mensen het spel ook. Wanneer niemand (of zeer weinig mensen) het spel spelen, ondanks het feit dat dit een AAA release is met desbetreffende budget, gaat er toch echt iets fout. En daar kan jij het op jouw beurt weer niet mee eens zijn, maar volgens diezelfde statistieken behoor jij dan tot de overweldigende minderheid (niks mis mee verder). Als Starfield enorme performance issues zou kennen tot op heden zou je het daar nog op af kunnen schuiven. Maar aangezien dit niet meer opgaat 3 jaar na release, kun je zelf misschien ook wel interpreteren waarom het spel niet geliefd is (hint; gebrek aan plezier of voldoening, weinig diepgang)
Maar de betere vraag is waarom je het nodig vindt om mensen te komen vertellen dat ze het fout hebben en de game niet leuk mogen vinden...
Aan de andere kant zie ik ook mensen op YouTube die er 4000 uur in hebben zitten. Dat zijn serieuze nummers dus content is er wel degelijk. En ik hoor ook dat veel mensen dit spel echt veel te snel opgegeven hebben. De mensen die nu spelen vsndaag de dag zeggen dan ook dat dit by far het beste bethesda spel is wat er is. Vandaar dat ik vandaag mijn tanden erin ga zetten. Of het nu wel klikt? Geen idee, maar ben sterk het idee dat ik te snel ben afgehaakt. Time will tell.SkillZ4LollZ V2 schreef op maandag 6 april 2026 @ 22:59:
[...]
Als een spel diepgang heeft, replay value heeft of überhaupt het spelen waard is, spelen mensen het spel ook. Wanneer niemand (of zeer weinig mensen) het spel spelen, ondanks het feit dat dit een AAA release is met desbetreffende budget, gaat er toch echt iets fout. En daar kan jij het op jouw beurt weer niet mee eens zijn, maar volgens diezelfde statistieken behoor jij dan tot de overweldigende minderheid (niks mis mee verder). Als Starfield enorme performance issues zou kennen tot op heden zou je het daar nog op af kunnen schuiven. Maar aangezien dit niet meer opgaat 3 jaar na release, kun je zelf misschien ook wel interpreteren waarom het spel niet geliefd is (hint; gebrek aan plezier of voldoening, weinig diepgang)
[ Voor 3% gewijzigd door Visgek82 op 07-04-2026 07:33 ]
Dat zou ik zelf dan weer overdreven vinden... Maar ik heb er wel 281 uur in zitten. Dat is de helft van wat ik in Fallout 4 heb, en eigenlijk nog minder want dat is alleen Steam en heb ook uren in de Xbox versie, maar het is alsnog niet niks. En ik heb zeker een hoop lol gehad met de game.Visgek82 schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 07:31:
[...]
Aan de andere kant zie ik ook mensen op YouTube die er 4000 uur in hebben zitten. Dat zijn serieuze nummers dus content is er wel degelijk. En ik hoor ook dat veel mensen dit spel echt veel te snel opgegeven hebben. De mensen die nu spelen vsndaag de dag zeggen dan ook dat dit by far het beste bethesda spel is wat er is. Vandaar dat ik vandaag mijn tanden erin ga zetten. Of het nu wel klikt? Geen idee, maar ben sterk het idee dat ik te snel ben afgehaakt. Time will tell.
Kijk het had gewoon veel beter kunnen zijn op launch en gedeeltelijk kwam dat denk ik ook door de oude engine. De updates die ze nu gedaan hebben en die morgen uit gaan komen, zo had het spel released moeten worden. Ook hadden ze misschien andere keuzes moeten maken qua omvang van de star systems want nu is, net als in het echt, veel planeten te vinden waar gewoon niets te doen is. Logisch ook wel natuurlijk. Wat het voor mij in het begin verspestte was:Visgek82 schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 07:31:
[...]
Aan de andere kant zie ik ook mensen op YouTube die er 4000 uur in hebben zitten. Dat zijn serieuze nummers dus content is er wel degelijk. En ik hoor ook dat veel mensen dit spel echt veel te snel opgegeven hebben. De mensen die nu spelen vsndaag de dag zeggen dan ook dat dit by far het beste bethesda spel is wat er is. Vandaar dat ik vandaag mijn tanden erin ga zetten. Of het nu wel klikt? Geen idee, maar ben sterk het idee dat ik te snel ben afgehaakt. Time will tell.
- Laadschermen overal en nergens. Begon na een tijdje echt wel te vervelen
- Space exploration en combat. Het sloeg echt nergens op, je kon ook niet zo naar een andere planeet vliegen in hetzelfde star system
- Vliegen naar de planeet en opstijgen is ook gewoon een animatie / loading screen. Dit had gewoon net als No man's Sky moeten zijn waarbij je in en out of orbit kan vliegen en de gehele planeer kan exploren zonder overal in en uit te moeten laden
- Planet exploration was ook een POI intikken, animatie/loading en vervolgens een grid mogen afrennen tot in het einde om onbelangrijke POI's te ontdekken. Die POI's zou ik, net als in no man's sky, gewoon met mijn schip willen bereiken door te vliegen, te landen en vervolgens te voet te gaan zoeken en collecten
Helaas zorgden die pijnpuntjes net als wat andere dingen zoals onlogische gear / weapon stats, onlogische UI, inventory management en (ik herinner me 1 missie) een "verplichte" stealth wat niet werkte.
Neemt niet weg dat ik, nu ik een beetje gelezen heb wat de updates allemaal brengen, binnenkort de game toch wel weer ga oppakken
[ Voor 7% gewijzigd door hollandnick op 07-04-2026 12:57 ]
A hero need not speak. When he is gone, the world will speak for him
Kan ik alvast de base game downloaden? Of beter wachten en de laatste build met updates en dlc binnenhalen?
17.00, dus een half uurtje nog. Geen idee wat handig is om te doen qua downloadseez schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 15:52:
Iemand enig idee hoe laat de update beschikbaar wordt?
Kan ik alvast de base game downloaden? Of beter wachten en de laatste build met updates en dlc binnenhalen?
Dank voor de informatie, dat half uurtje is nog te overzienBensel15 schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 16:27:
[...]
17.00, dus een half uurtje nog. Geen idee wat handig is om te doen qua download
Volgens mij werkte stealth prima (of nou ja, niet slechter dan in Fallout 4 bv) , alleen hadden veel mensen niet door dat het gewicht van de gear die je aan hebt meetelt in je stealth check... Als jij dan probeert rond te sluipen in je ruimtepak, ja dat werkt niet.hollandnick schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 12:55:
[...]
Kijk het had gewoon veel beter kunnen zijn op launch en gedeeltelijk kwam dat denk ik ook door de oude engine. De updates die ze nu gedaan hebben en die morgen uit gaan komen, zo had het spel released moeten worden. Ook hadden ze misschien andere keuzes moeten maken qua omvang van de star systems want nu is, net als in het echt, veel planeten te vinden waar gewoon niets te doen is. Logisch ook wel natuurlijk. Wat het voor mij in het begin verspestte was:
- Laadschermen overal en nergens. Begon na een tijdje echt wel te vervelen
- Space exploration en combat. Het sloeg echt nergens op, je kon ook niet zo naar een andere planeet vliegen in hetzelfde star system
- Vliegen naar de planeet en opstijgen is ook gewoon een animatie / loading screen. Dit had gewoon net als No man's Sky moeten zijn waarbij je in en out of orbit kan vliegen en de gehele planeer kan exploren zonder overal in en uit te moeten laden
- Planet exploration was ook een POI intikken, animatie/loading en vervolgens een grid mogen afrennen tot in het einde om onbelangrijke POI's te ontdekken. Die POI's zou ik, net als in no man's sky, gewoon met mijn schip willen bereiken door te vliegen, te landen en vervolgens te voet te gaan zoeken en collecten
Helaas zorgden die pijnpuntjes net als wat andere dingen zoals onlogische gear / weapon stats, onlogische UI, inventory management en (ik herinner me 1 missie) een "verplichte" stealth wat niet werkte.
Neemt niet weg dat ik, nu ik een beetje gelezen heb wat de updates allemaal brengen, binnenkort de game toch wel weer ga oppakken
Dat je niet zelf op een planeet kan landen en naar dingen toe vliegen ipv te moeten lopen (of booster hoppen) of naar andere planeten vliegen is inderdaad jammer maar klinkt meer alsof je een andere game verwachtte dan wat het is. Dat had wellicht wel beter door bgs gecommuniceerd mogen worden vantevoren (dat is zo vaak het probleem, Todd Howard die de boel te veel op hypet).
Laadschermen heb ik nooit zo begrepen waarom dat mensen zo stoort... Misschien dat het van je hardware afhangt. Mijn ervaring is altijd geweest dat het laden zo snel ging dat ik er geen last van had. Seamless alle shops in kunnen was zeker beter geweest maar had er niet zo'n problemen mee.
Maar leuk dat je het toch nog een kans wil geven, hopelijk bevalt hij nu beter
Ik krijg er zelf op zich toch ook wel weer zin in... Alleen ben ik net (eindelijk) begonnen aan Cyberpunk 2077 ultimate... En nadat het een paar uur duurde om er in te komen heeft die me nu echt hard gehookt (gisteravond gestopt op het punt dat Johnny/Keanu naast mijn bed stond, ga zo weer verder) . Dus voorlopig geen tijd voor Starfield
Mini-reviews na deze update zijn welkom!
Gebruik spoiler-tags waar ze redelijkerwijs nodig zijn, kleine moeite, en houd het voor iedereen leuk!
Houd het ook ontopic, bespreek vooral je eigen ervaringen, en wees lief en respectvol naar elkaar. Je hoeft het niet eens te zijn.
:strip_exif()/f/image/BsLs9ZOfxxYl7Iyjupx2Gbdt.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/DATNeHENYRmgTMFADNOMOioN.jpg?f=fotoalbum_large)