✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Deze DLC is onderdeel van de Starfield Premium editie toch, of moet ik deze DLC apart halen?
PS/XBL: Nogne
Ja!Nogne schreef op maandag 30 september 2024 @ 11:42:
[...]
Deze DLC is onderdeel van de Starfield Premium editie toch, of moet ik deze DLC apart halen?
Not free, but included with the Premium Edition
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
[ Voor 24% gewijzigd door NeverSettle op 30-09-2024 11:50 ]
Ik kan het bevestigen, ik heb Shattered Space gewoon in mijn Steam bibliotheek zitten. Maar ik wacht persoonlijk nog even met het spelen van de DLC. Ik heb de base game ook maar 5,7 uur gespeeld, toen was ik alweer mijn interesse verloren.
Ik zal één van deze dagen alle patchnotes doornemen, kijken of ik het weer eens ga proberen.
Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357
Zodra ik klaar ben met Zelda ga ik daar ook aan beginnen, heb er wel zin in 🤩Mog schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 08:09:
Ik ga deze week aan Shattered Space beginnen. Ik vind het tof dat de DLC zich op één (nieuwe) planeet afspeelt. Hopelijk wat minder procedural generated.
Every Game has A Story, Only One is A Legend.
Maar sindsdien nooit meer opgestart, en ook geen seconde behoefte gehad om het weer te starten.
Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken
Dus als ik weer ga spelen ga ik vanaf punt 0... maar dat gaat redelijk wat tijd kosten en die heb ik momenteel niet. Zit vol in FF XIV en volgende week komt de expansion van Diablo 4 die ik wel gelijk wil gaan spelen... dus deze komt even op de reservebank te zitten
Gamertag: FinrazielNL
Ik speel de laatste eigenlijk alleen maar Fallout 4. Die setting, die verhalen, de nederzettingen, de wapens en armour upgrades, de perk keuze icm je special en niet te vergeten vats.
Als ik heel eerlijk ben voelde was starfield dan toch wel een beetje leeg.
Al moet ik zeggen dat de starfield graphics wel echt zijn om door een ringetje te halen. Dan voelt fallout wel behoorlijk outdated.
Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.
Iedereen is het er eigenkijk wel over eens: veel te duur voor wat het is en het heeft nog steeds alle mankementen en minpunten die in de basis van Starfield zitten.
MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y
Gelukkig kregen ze nog 9 van Xbox Era die ook een 9.7 voor de base game gaf.MazeWing schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 06:48:
Gaat lekker met Shattered Space…. 5,4 op metacritic en 34% op steam.
Iedereen is het er eigenkijk wel over eens: veel te duur voor wat het is en het heeft nog steeds alle mankementen en minpunten die in de basis van Starfield zitten.
De activiteit in dit topic en dat Tijntje na een uur al genoeg gezien had zegt ook best veel.
Het meest treurige is nog wel dat de lead designer van Starfield van mening is dat het op veel vlakken hun beste game is die ze ooit gemaakt hebben.Lekkerboeie86 schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 10:08:
[...]
Gelukkig kregen ze nog 9 van Xbox Era die ook een 9.7 voor de base game gaf.![]()
De activiteit in dit topic en dat Tijntje na een uur al genoeg gezien had zegt ook best veel.
Het feit dat ze zo enorm van zichzelf overtuigd zijn laat eigenlijk al genoeg zien dat ze echt in een andere wereld leven en doen alsof ze nog in 2011 zitten. Toen kwamen ze met veel dingen weg, maar anno nu echt niet meer.
Bovenstaande is ook niet echt hoopvol voor TES6.
MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y
En laten we niet vergeten dat er heel veel mensen zich prima hebben vermaakt met de game. Ondanks de negatieve berichten.
Destijds ben ik er niet in gekomen, maar afgelopen maandag heb ik het spel nog een keer een kans gegeven. Het is tenslotte vakantie, en ik had zin in een ‘groots en meeslepend’ spel.Yonix schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 21:34:
Vanavond maar eens begonnen aan Starfield. Stiekem toch best leuk! Laat maar zien hoe fucking zuur het internet soms kan zijn, including ikzelf. Ben blij dat ik 'm toch heb opgestart!
Inmiddels ben ik zo’n 10 uur verder, en ik zit er he-le-maal in!
Grafisch en esthetisch vind ik het spel top! Het blijft indrukwekkend hoe Bethesda erin is geslaagd om een wereld te creëren waarin je je helemaal kunt verliezen, met oog voor detail. De performance is ook prima, zeker met DLSS 3 (DLAA) en Frame Generation op 4K.
/f/image/BVPYE7qsxNd1eXpBanTEWXpp.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/5Ba9KGOn9h4kTYOQmE5ZqrIy.png?f=fotoalbum_large)
Thirst trap much?
/f/image/C5zgZkF4Hfn2UGHDf8VbkAPK.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/xwJgacuxHpgjoKVXdu106Oc9.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/ESw3eBBSUQlPndQF8UYJwSjF.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/oJUb0DX6PXdqHoCFO2PVeg2V.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/MfzvUebwQM8kqtwrms18PJvw.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/0qUB0cksD96G3ekUQuBp2zGO.png?f=fotoalbum_large)
Deputy Ryan Lockheart, tot je dienst.
Ik geniet volop en ik heb het idee dat ik nog wel even zoet ben met Starfield. Ik ben blij dat ik het spel (opnieuw) een eerlijke kans heb gegeven.
We know you're eager for an update, and we truly appreciate your passion for Starfield. The team has been hard at work, and while we're not ready to share specific details just yet, we have a lot of exciting things planned for the game this year that we can't wait to talk about… https://t.co/XJDGkAEv8m
— Starfield (@StarfieldGame) 6 maart 2025
Ik had ze juist verplaatst en de oude helemaal verwijderd. Blijkbaar is de nieuwe locatie te dicht bij de originele landingsplek en dan verdwijnt de basismarker van de kaart. Ik heb al de gebruikelijke zaken geprobeerd maar tevergeefs. Echt geen zin om terug te gaan van een save van 1 dag oud.
Ik heb de nieuwe outpost marker ook verplaatst, zover mogelijk van de originele landingsplaats. Hiermee is het marker probleem opgelost, echter is men halve basis dan verdwenen (enkel landingspad en 1 gebouw blijven over). Aaaargh.
Eentje heeft me een legendarisch wapen gekost (een van m’n compagnons bleef hangen op een trap en alles liep vast) moest oude save game loaden. Kortom, veel saven.
Op grafisch gebied heb ik gemengde gevoelens. In door is het prima maar out door is het zwak. Verschil performance VS Quality is ook geen groot verschil. Snap echt niet toen het spel uitkwam dat het maar 30FPS kon draaien. Ook best veel laadsschermen…de creative engine van Bethesda is wel op denk ik.
Leercurve is wel wat hoger dan Fallout of TES games, maar dat komt voornamelijk dat je nu een ruimteschip moet vliegen waar je de nodige tijd aan moet besteden.
Het speelt verder prima en is een typische Bethesda game. Genoeg te doen en te ontdekken. Kijk het nog wel even aan.
Zelfde hier, vorig weekend begonnen en loop tegen hetzelfde aan. Zat te doen maar toch ook weer niet. Veel lange afstanden lopen om iets te zien/te doen. Doet me enorm denken aan No man sky allemaal.Galvatron schreef op maandag 17 maart 2025 @ 11:42:
Dit weekend ook aan Starfield begonnen (Xbox series x) Inmiddels level 8. Weet nog niet of ik het volhoud, zitten nog best wat bugs in.
Eentje heeft me een legendarisch wapen gekost (een van m’n compagnons bleef hangen op een trap en alles liep vast) moest oude save game loaden. Kortom, veel saven.
Op grafisch gebied heb ik gemengde gevoelens. In door is het prima maar out door is het zwak. Verschil performance VS Quality is ook geen groot verschil. Snap echt niet toen het spel uitkwam dat het maar 30FPS kon draaien. Ook best veel laadsschermen…de creative engine van Bethesda is wel op denk ik.
Leercurve is wel wat hoger dan Fallout of TES games, maar dat komt voornamelijk dat je nu een ruimteschip moet vliegen waar je de nodige tijd aan moet besteden.
Het speelt verder prima en is een typische Bethesda game. Genoeg te doen en te ontdekken. Kijk het nog wel even aan.
Al met al net wat te weinig actie om lang te boeien vrees ik.
Uiteindelijk uitgespeeld en een new game+ begonnen, maar dat was na een uurtje wel weer mooi geweest. Er is geen enkele reden om planeten te verkennen of leuke dingen te ontdekken, je weet gewoon precies hoe elke planeet in elkaar steekt. Zelfs de meest verlaten en afgelegen planeten van het sterrenstelsel hebben een mining outpost, een research facility of een andere random basis. Outposts/settlements werken totaal niet zoals ze zo mooi werken in Fallout 4, AI is erg slecht, melee/sneaken is eigenlijk niet speelbaar, zoveel gemiste kansen.
De meeste tijd ben ik nog kwijt geweest in de ship builder, dat is wel lekker spelen
Op de Nexus mods vind ik ook erg weinig content, ik lees online dat de meeste mods naar het betaalde platform zijn verhuist en dat er door de kleine playerbase ook niet echt interesse is vanuit modders om de game onder handen te nemen. Ook jammer, qua mods was er nog potentie om er wat leuks van te maken, zoals ook Skyrim en Fallout oneindig herspeelbaar zijn gemaakt.
Niet dat je geen goede punten hebt... Maar door zoveel te fast travellen doe je het ook gewoon een beetje zelf natuurlijk. Het kost wat discipline maar ik vind de game veel leuker als ik niet of nauwelijks fast travel. Je komt ook nog aardig wat random encounters tegen met je spaceship (hoewel ook niet zoveel als ik zou willen), die mis je als je alles fast travelt.Divak schreef op vrijdag 25 april 2025 @ 09:13:
Na de Oblivion remaster toch deze game eerst weer eens opgepakt omdat hem nog moest uitspelen. Wat een enorme game welke vol zit met 'wat-als'. Zoveel potentie om hier een Skyrim in space van te maken, maar het was alweer snel een enorme teleurstelling. Ik heb in een paar uurtjes de game uiteindelijk uitgespeeld, alles was met fast travel te rushen (zelfs binnen New Atlantis kun je fast travel gebruiken om bij de Logde te komen, of op planeten in de middle of nowhere kun je direct fast travelen naar je schip of zelfs naar de volgende planeet). De AI was bedroevend slecht en de planeten die ik voor het uitspelen van de game moest afgaan om laatste quest items te verzamelen waren allemaal 13 in een dozijn gegenereerde kaartjes waar hier en daar een basis is gegenereerd. Echt jammer.
Uiteindelijk uitgespeeld en een new game+ begonnen, maar dat was na een uurtje wel weer mooi geweest. Er is geen enkele reden om planeten te verkennen of leuke dingen te ontdekken, je weet gewoon precies hoe elke planeet in elkaar steekt. Zelfs de meest verlaten en afgelegen planeten van het sterrenstelsel hebben een mining outpost, een research facility of een andere random basis. Outposts/settlements werken totaal niet zoals ze zo mooi werken in Fallout 4, AI is erg slecht, melee/sneaken is eigenlijk niet speelbaar, zoveel gemiste kansen.
De meeste tijd ben ik nog kwijt geweest in de ship builder, dat is wel lekker spelenMaarja, vervolgens alles fast travelen en uiteindelijk gebruik ik het schip helemaal nergens voor.
Op de Nexus mods vind ik ook erg weinig content, ik lees online dat de meeste mods naar het betaalde platform zijn verhuist en dat er door de kleine playerbase ook niet echt interesse is vanuit modders om de game onder handen te nemen. Ook jammer, qua mods was er nog potentie om er wat leuks van te maken, zoals ook Skyrim en Fallout oneindig herspeelbaar zijn gemaakt.
Ik zeg niet dat daarmee alles goed is of de game wel helemaal geweldig is, maar alles fast travellen haalt wat de game wel nog te bieden heeft wel nog verder onderuit.
Gamertag: FinrazielNL
Ik wil het liefst alle BGS games digitaal op de PS5-Pro hebben.
Kan me hier voor een groot deel in vinden.Daarom hoop ik dat er met de komst van nieuwe DLC ook nog wat gesleuteld gaat worden aan de basis game.Divak schreef op vrijdag 25 april 2025 @ 09:13:
Na de Oblivion remaster toch deze game eerst weer eens opgepakt omdat hem nog moest uitspelen. Wat een enorme game welke vol zit met 'wat-als'. Zoveel potentie om hier een Skyrim in space van te maken, maar het was alweer snel een enorme teleurstelling. Ik heb in een paar uurtjes de game uiteindelijk uitgespeeld, alles was met fast travel te rushen (zelfs binnen New Atlantis kun je fast travel gebruiken om bij de Logde te komen, of op planeten in de middle of nowhere kun je direct fast travelen naar je schip of zelfs naar de volgende planeet). De AI was bedroevend slecht en de planeten die ik voor het uitspelen van de game moest afgaan om laatste quest items te verzamelen waren allemaal 13 in een dozijn gegenereerde kaartjes waar hier en daar een basis is gegenereerd. Echt jammer.
De meeste tijd ben ik nog kwijt geweest in de ship builder, dat is wel lekker spelenMaarja, vervolgens alles fast travelen en uiteindelijk gebruik ik het schip helemaal nergens voor.
Er moet toch iets te bedenken zijn om een planeet te verkennen boeiend te maken.Voor deze game zag ik BGS als de meesters van het open-wereld genre.
Heb een beetje een haat liefde verhouding met deze game.Maar ik ben benieuwd wat ze nog in de planning hebben met deze game.
Gebruik spoiler-tags waar ze redelijkerwijs nodig zijn, kleine moeite, en houd het voor iedereen leuk!
Houd het ook ontopic, bespreek vooral je eigen ervaringen, en wees lief en respectvol naar elkaar. Je hoeft het niet eens te zijn.