Schijnbaar duurde het 40 minuten lopen in 1 richting voordat je deze melding krijgt, Skyrim is 20 minuten van de ene kant naar de andere.
Dat is wat mij betreft echt lang genoeg. Al dat gedoe over wel of niet overal kunnen landen, een hele planeet kunnen bewandelen of zelf kunnen opstijgen terwijl de kans groot is dat niemand behalve een handjevol YouTubers of Twitchers het zouden dan. En waarschijnlijk dan ook maar een enkele keer want na die keer is de lol er wel vanaf.James Pond schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 11:34:
Schijnbaar duurde het 40 minuten lopen in 1 richting voordat je deze melding krijgt, Skyrim is 20 minuten van de ene kant naar de andere.
Ik heb liever een vol dorp dan een lege stad.
NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x
Verwijderd
Tja bij no man's sky kan dat wel allemaal. Dus niet heel gek dat mensen diezelfde verwachting hebben.SacreBleu schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 11:42:
[...]
Dat is wat mij betreft echt lang genoeg. Al dat gedoe over wel of niet overal kunnen landen, een hele planeet kunnen bewandelen of zelf kunnen opstijgen terwijl de kans groot is dat niemand behalve een handjevol YouTubers of Twitchers het zouden dan. En waarschijnlijk dan ook maar een enkele keer want na die keer is de lol er wel vanaf.
Ik heb liever een vol dorp dan een lege stad.
Ja klopt dat is wel goed te merken inderdaad. Allemaal zogenaamd “gezond kritisch” maar tussen de regels door lees je een andere boodschap.James Pond schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 00:01:
Er zijn een hoop concern trolls guys, trap er niet in. Ik lees overal dezelfde nonsens.
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
En deze game gaat straks alleen maar beter worden door mods, zeker voor de PC spelers.
Ik ga er vanuit dat, net zoals voor Skyrim en FO ze uiteindelijk ook voor de xbox gaan komen.
En of het waar is weet ik niet maar ik las ergens dat er wellicht complete planeten gemod kunnen worden.
Maar eerst de base game maar eens spelen, ben ook benieuwd naar de reviews trouwens maar ik kijk sowieso uit naar aanstaande vrijdag.
Ik ga er vanuit dat, net zoals voor Skyrim en FO ze uiteindelijk ook voor de xbox gaan komen.
En of het waar is weet ik niet maar ik las ergens dat er wellicht complete planeten gemod kunnen worden.
Maar eerst de base game maar eens spelen, ben ook benieuwd naar de reviews trouwens maar ik kijk sowieso uit naar aanstaande vrijdag.
Verwijderd
D-Ed schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 09:26:
Ik ben benieuwd of Tweakers wel een review heeft op release want op Gamescom hadden ze de kans om met de twee belangrijkste kopstukken uit de westerse gamesindustrie te praten maar helaas 0,0 coverage.

Ja in NMS kan dat wel en heb ik het ook nooit gedaan, je blijft toch vaak wel rond je spaceship een beetje hangen. Je bent veel eerder klaar met de planeet dan dat je hem volledig ontdekt hebt. Dat zal hier niet anders zijn schat ik zo in.James Pond schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 10:58:
[...]
Je kan wel overal landen, dat zie je letterlijk in de direct.
Maar je kan niet de hele planeet rondlopen idd
Die game is ook geweldig maar imo ook niet echt te vergelijken.Verwijderd schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 12:38:
[...]
Tja bij no man's sky kan dat wel allemaal. Dus niet heel gek dat mensen diezelfde verwachting hebben.
Daar is het gewoon veel exploren/grinden met wat verhaal ook.
Deze game gaat zo anders worden met alle quest etc.
Wel eens hoor dat het in NMS leuk is dat het kan maar ook dat had ik daar wel een keer gezien.
FF scannen en dan ook naar een POI vliegen, waar dan ook weer niet veel te doen was verder.
En in No Mans Sky heb je geen volledige quests, character creation, elke missie op je eigen manier aanpakken, tientallen verschillende wapens, armors, items, factions, honderden interessante points of interests, romancable npc's met volledige questlines, companions. Rondlopen met tientallen quests en zelf beslissen wat je gaat doen en hoe.Verwijderd schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 12:38:
[...]
Tja bij no man's sky kan dat wel allemaal. Dus niet heel gek dat mensen diezelfde verwachting hebben.
Dit is geen space simulator, het is een single player RPG.
Ooh hap nou niet johJames Pond schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 12:47:
[...]
Phil Spencer de baas van Xbox is geen kopstuk?
Todd Howard is geen legendarische developer?

In het kader van tijd doden tot release day.
Een developer van Starfield heeft aangeraden de volgende Netflix docu te kijken voorafgaande aan Starfield.
Ik heb 'm net gekeken. Geen idee wat hij bijdraagt aan de game ervaring maar hij brengt je behoorlijk in de Space sfeer en is enorm interessant.
Een developer van Starfield heeft aangeraden de volgende Netflix docu te kijken voorafgaande aan Starfield.
Ik heb 'm net gekeken. Geen idee wat hij bijdraagt aan de game ervaring maar hij brengt je behoorlijk in de Space sfeer en is enorm interessant.
C9 55 - Playstation 5 Pro - i7 13700K RTX5080 PC - LG C4 42 as monitor
Een ding is zeker, Tweakers is iig niet een kopstuk in de gamewereld. Eer dat hier een review online komt kun je de game al uit de budgetbak halen
Zou me niet verbazen dat Tweakers wel een review plaatst van Starfield. Maar zelf voornamelijk geïnteresseerd in een analyse van Digital Foundry.schumi1986 schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 13:04:
[...]
Een ding is zeker, Tweakers is iig niet een kopstuk in de gamewereld. Eer dat hier een review online komt kun je de game al uit de budgetbak halen
Ik heb zelden in een weekend gezeten waarvan ik hoop dat het zo snel mogelijk voorbij is.
Ik ging baldurs gate installeren, game SSD vol :-) dus ff op de c schijf erbij gepropt en net een nieuwe 2tb m2 erbij gezet voor starfield. Heeft die alle space iig.
mixing a drink and music
Ben je toch van plan om de game te kopen ?L23 schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 13:11:
[...]
Zou me niet verbazen dat Tweakers wel een review plaatst van Starfield. Maar zelf voornamelijk geïnteresseerd in een analyse van Digital Foundry.
Waar heb je het over? Ik ga de game gelijk spelen zodra het op Game Pass staat.jori040 schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 13:16:
[...]
Ben je toch van plan om de game te kopen ?
Ah op Gamepass.Ja goed daar doe ik niet aan.L23 schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 13:16:
[...]
Waar heb je het over? Ik ga de game gelijk spelen zodra het op Game Pass staat.
Zeker een game waar ik zo naar uitkijk wil ik in bezit hebben.
Wie weet koop ik het ooit. Maar momenteel kan ik het alleen streamen via Game Pass Ultimate, kopen heeft voor mij geen zin. Geen Xbox Series X/S en PC in huis.jori040 schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 13:20:
[...]
Ah op Gamepass.Ja goed daar doe ik niet aan.
Zeker een game waar ik zo naar uitkijk wil ik in bezit hebben.
I see what you did there..Boefmans schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 13:13:
Ik ging baldurs gate installeren, game SSD vol :-) dus ff op de c schijf erbij gepropt en net een nieuwe 2tb m2 erbij gezet voor starfield. Heeft die alle space iig.
Streamen: Games op die manier spelen is een ver van m'n bed show.Fijn voor je dat je dan toch Starfield kan spelen.L23 schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 13:24:
[...]
Wie weet koop ik het ooit. Maar momenteel kan ik het alleen streamen via Game Pass Ultimate, kopen heeft voor mij geen zin. Geen Xbox Series X/S en PC in huis.
Maar echtjori040 schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 13:13:
Ik heb zelden in een weekend gezeten waarvan ik hoop dat het zo snel mogelijk voorbij is.
Het is wel een single player game dus snelle response times zijn iig niet belangrijkjori040 schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 13:29:
[...]
Streamen: Games op die manier spelen is een ver van m'n bed show.Fijn voor je dat je dan toch Starfield kan spelen.
Beter een kwalitatieve review, dan per se een review op release.D-Ed schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 09:26:
“Inside Starfield: how Bethesda's “NASA punk” epic became the biggest Xbox game in a decade“
https://www.gq-magazine.c...eld-todd-howard-interview
Ik ben benieuwd of Tweakers wel een review heeft op release want op Gamescom hadden ze de kans om met de twee belangrijkste kopstukken uit de westerse gamesindustrie te praten maar helaas 0,0 coverage.
Bovenstaand een mooi artikel in ieder geval.
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
Zal ook per persoon verschillen natuurlijk, sommige mensen vinden alles onspeelbaar. Maar ik heb hier een uitstekende glasvezel aansluiting en meerdere games op deze manier gespeeld. De ene keer op mijn Xbox One S en andere keer op de Macbook. Oblivion en Fallout 4 gaan probleemloos, dus zal Starfield ook wel werken.James Pond schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 13:39:
[...]
Het is wel een single player game dus snelle response times zijn iig niet belangrijk
En anders een reden om eindelijk een Xbox Series X te halen.
[ Voor 5% gewijzigd door L23 op 26-08-2023 13:43 ]
Invoer ontbreekt
Invoer ontbreekt: er is geen inhoud ingevuld.
(interne identificatie: message::update::input_missing)
Invoer ontbreekt: er is geen inhoud ingevuld.
(interne identificatie: message::update::input_missing)
[ Voor 85% gewijzigd door LadyVodka op 26-09-2023 18:29 ]
IFTFYjori040 schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 13:20:
[...]
Ah op Gamepass.Ja goed daar doe ik niet aan.
Zeker een game waar ik zo naar uitkijk wil ik in bezit zelf een licentie op hebben.
Zo lang ik de game opgeslagen houd is hij voor altijd van mij.Na release hoef ik in wezen nooit meer online te gaan met die game.
[ Voor 35% gewijzigd door jori040 op 26-08-2023 14:01 ]
Weet iemand wat de verwachting is mbt welke dag de game eerder uitkomt voor de premium edition houders en dergelijke ?
Is dat al bekend?
Is dat al bekend?
[ Voor 15% gewijzigd door GroeneWandelaar op 26-08-2023 14:04 ]
De 1e staat toch al vast.GroeneWandelaar schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 14:03:
Weet iemand wat de verwachting is mbt welke dag de game eerder uitkomt voor de premium edition houders en dergelijke ?
Is dat al bekend?
Inderdaad 1 september 02:00 uur.GroeneWandelaar schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 14:03:
Is dat al bekend?
Ik snap je gedachte maar zo werkt het helaas niet, vandaar mijn grapje. Software is niet in eigendom maar in licentie.jori040 schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 13:59:
Zo lang ik de game opgeslagen houd is hij voor altijd van mij.Na release hoef ik in wezen nooit meer online te gaan met die game.
Laat ik een simpel voorbeeld noemen: Op moment dat Starfied op mijn Series X staat zie ik niets waarom ik nog iets met die licentie te maken heb.In de praktijk ga ik natuurlijk online voor patches enzo.Donstil schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 16:04:
[...]
Ik snap je gedachte maar zo werkt het helaas niet, vandaar mijn grapje. Software is niet in eigendom maar in licentie.
Mocht ik de game van mijn opslag media compleet verwijderen ja dan is is de vraag of ik hem over 10 jaar nog binnen kan halen.
Fysieke disc: Hier moet je ook online voor patches/updates.
Conclusie:Disc of digitaal maakt niet meer zoveel uit.
Nintendo is een ander geval: Hier zie je dat een 2017 game als Zelda fysiek nog de volle mep kost.Hier zie ik bv een grote 2de hands markt.
Oke maar waar zit ik bij een pure SP game als Starfield aan vast ?
Even een noob PC gamer vraag - ik speel namelijk altijd op een PS5, maar wil deze game erg graag spelen daar het echt mijn genre is. Ik heb op mijn thuis kantoor een PC staan met de volgende specs: i9-11900K @ 3.50GHz - RTX 3060Ti en 16gb RAM, zal dit lukken op 1440p en 60Hz? Of moet ik het een en ander upgraden? Vraag me af of je dan ook alles op medium moet instellen. Ik weet dat niemand het nog niet precies weet, maar dan weet ik evt waar ik aan toe ben
Want deze game heeft me in jaren weer eens aan het hypen gekregen
Whole lot of stars ***
Een uitleg hoe je het ziet doet niets af aan het feit dat je software niet bezit maar er een licentie op neemt. Dat was het punt hier.jori040 schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 16:46:
[...]
Laat ik een simpel voorbeeld noemen: Op moment dat Starfied op mijn Series X staat zie ik niets waarom ik nog iets met die licentie te maken heb.In de praktijk ga ik natuurlijk online voor patches enzo.
Mocht ik de game van mijn opslag media compleet verwijderen ja dan is is de vraag of ik hem over 10 jaar nog binnen kan halen.
Fysieke disc: Hier moet je ook online voor patches/updates.
Conclusie:Disc of digitaal maakt niet meer zoveel uit.
Nintendo is een ander geval: Hier zie je dat een 2017 game als Zelda fysiek nog de volle mep kost.Hier zie ik bv een grote 2de hands markt.
Oke maar waar zit ik bij een pure SP game als Starfield aan vast ?
Maar met een SP game als Starfield kan je potentieel gewoon tegen hetzelfde probleem aanlopen. Als jij in 2065 je Series X aan zet voor een potje Starfield en die console kan niet meer online om je licentie te checken heb je zomaar kans dat de game daarom niet meer start.
Maar goed gaat allemaal wel off-topic natuurlijk, terug naar Starfield dus maar
Dat weten we inderdaad nog niet, maar zo te zien zijn je processor en je geheugen in ieder geval goed genoeg IMO.Rudios schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 16:56:
Even een noob PC gamer vraag - ik speel namelijk altijd op een PS5, maar wil deze game erg graag spelen daar het echt mijn genre is. Ik heb op mijn thuis kantoor een PC staan met de volgende specs: i9-11900K @ 3.50GHz - RTX 3060Ti en 16gb RAM, zal dit lukken op 1440p en 60Hz? Of moet ik het een en ander upgraden? Vraag me af of je dan ook alles op medium moet instellen. Ik weet dat niemand het nog niet precies weet, maar dan weet ik evt waar ik aan toe benWant deze game heeft me in jaren weer eens aan het hypen gekregen
Wat betreft je videokaart zou het kunnen dat de 8GB Vram net wat te krap is...maar dat weten we natuurlijk pas nadat de reviews binnen komen.
De laatste tijd waren er namelijk wat games die wat moeilijk gingen doen met "maar" 8GB Vram.
Ik weet met mijn PC systeem ook nog niet of ik in 1440p en 60fps (het liefst wat hoger) kan draaien bv.
Ik heb een Ryzen 5 7600 CPU - 32Gb DDR5 Ram@6000MHz - AMD 6700XT 12 GB.
Het zal denk ik sterk afhangen hoe goed de game geoptimaliseerd is.
Maar we gaan het over een week zien
We don't stop playing games because we grow old - We grow old because we stop playing games
Daarom moet de gebruiker ook zorgen dat het goed opgeslagen is.Dan is die licentie maar voor 1x van toepassing.Donstil schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 16:56:
[...]
Een uitleg hoe je het ziet doet niets af aan het feit dat je software niet bezit maar er een licentie op neemt. Dat was het punt hier.
Maar met een SP game als Starfield kan je potentieel gewoon tegen hetzelfde probleem aanlopen. Als jij in 2065 je Series X aan zet voor een potje Starfield en die console kan niet meer online om je licentie te checken heb je zomaar kans dat de game daarom niet meer start.
Maar goed gaat allemaal wel off-topic natuurlijk, terug naar Starfield dus maar
Als er een grote kras op de dic komt dan is het nog voor ruim voor 2065 klaar.
Maar goed hoe moet de PC gamer die alles via steam doet zich dan niet voelen ?
Die hebben geen fysieke optie meer.
Dat we hier ieder een eigen kijk op hebben mag gewoon
Voor mij heeft dit wel nog een andere reden ook, mijn zoontje van 3 mag terug naar school.jori040 schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 13:13:
Beetje rust in de week tijdens het werken
Heeft het serieus uitgehangen die 2 maand thuis, dan nog paar weken slecht weer.
Zal vrijdag wel genieten van Starfield als die op school zit.
Ha ha ha ja dat geloof ik maat.KBE91 schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 17:28:
[...]
Voor mij heeft dit wel nog een andere reden ook, mijn zoontje van 3 mag terug naar school.
Beetje rust in de week tijdens het werken![]()
Heeft het serieus uitgehangen die 2 maand thuis, dan nog paar weken slecht weer.
Zal vrijdag wel genieten van Starfield als die op school zit.
Vrijdag gaan we genieten
Nee dat is niet zo. Opslaan geeft geen garantie tot kunnen starten.jori040 schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 17:11:
[...]
Daarom moet de gebruiker ook zorgen dat het goed opgeslagen is.Dan is die licentie maar voor 1x van toepassing.
Ja voor steam gebruikers is het precies hetzelfde. Je neemt een licentie. Je bezit niets.Maar goed hoe moet de PC gamer die alles via steam doet zich dan niet voelen ?
Uiteraard maar dat veranderd niets aan de feiten natuurlijk.Dat we hier ieder een eigen kijk op hebben mag gewoon
@Donstil
1 reactie: ik dacht dat het na een aankoop[1x online geweest] ten alle wel tijden zou kunnen.Oke hier heb ik op moment ff geen bewijs voor of dat wel/niet zou kunnen.
Stel:Ik koop Starfield en ik ga daarna nooit meer online dan moet ik hem toch altijd kunnen opstarten ?
Natuurlijk wel zonder alle laatste patches/updates.
1 reactie: ik dacht dat het na een aankoop[1x online geweest] ten alle wel tijden zou kunnen.Oke hier heb ik op moment ff geen bewijs voor of dat wel/niet zou kunnen.
Stel:Ik koop Starfield en ik ga daarna nooit meer online dan moet ik hem toch altijd kunnen opstarten ?
Aan de andere kant zou ik me er niet zo zorgen over maken. Ik kan mijn Oblivion Golden Horse Armor DLC ook nog steeds downloaden 17 jaar later. En laatst hoorde ik ook geruchten dat er een remaster van Oblivion in ontwikkeling is. En dan nog maar de vraag of je er tegen die tijd nog zin in hebt om te spelen.jori040 schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 18:54:
@Donstil
We gaan hier flink offtopic, maar nee, het is niet gezegd dat eenmaal licentie activeren en dan altijd offline gaan dat dit altijd zal blijven functioneren. Dit hangt helemaal af welke DRM er gebruikt is. Er zijn genoeg singele player games die een always onlien DRM gebruiken of tenminste eenmaal in de zoveel tijd vereisen contact te maken met servers van de ontwikkelaar dan wel uitgever.jori040 schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 18:54:
@Donstil
Wanneer er op een gegevens moment de stekker er uit getrokken worden, loop je de kans dat de game niet meer gespeeld kan worden. Dit heeft bijvoorbeeld Ubisoft een jaar geleden met een aantal games gedaan waaronder één van de eerste assassin's Creed games. In principe een single player game, met een klein online component. Doordat de servers uitgeschakeld zijn, is de game niet meer te spelen.
Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/
Oke de dit is het laatst dat ik er over_Dune_ schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 19:49:
[...]
We gaan hier flink offtopic, maar nee, het is niet gezegd dat eenmaal licentie activeren en dan altijd offline gaan dat dit altijd zal blijven functioneren. Dit hangt helemaal af welke DRM er gebruikt is. Er zijn genoeg singele player games die een always onlien DRM gebruiken of tenminste eenmaal in de zoveel tijd vereisen contact te maken met servers van de ontwikkelaar dan wel uitgever.
Wanneer er op een gegevens moment de stekker er uit getrokken worden, loop je de kans dat de game niet meer gespeeld kan worden. Dit heeft bijvoorbeeld Ubisoft een jaar geleden met een aantal games gedaan waaronder één van de eerste assassin's Creed games. In principe een single player game, met een klein online component. Doordat de servers uitgeschakeld zijn, is de game niet meer te spelen.
ga zeggen: Als ik bv Fallout 4 op mijn console heb staan ik ga bv nooit meer online met die console dan zie ik niet in waarom ik hem niet 100% offline zou kunnen spelen.
@L23 Als ik me druk zou maken dan had ik nooit games digitaal gekocht.Mijn punt is dat digitaal of fysiek weinig tot niets meer uitmaakt.
Maar goed we gaan lekker verder over Starfield
[ Voor 4% gewijzigd door jori040 op 26-08-2023 21:04 ]
ik heb genoeg games die niet te downloaden zijn via steam 😭jori040 schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 17:11:
[...]
Daarom moet de gebruiker ook zorgen dat het goed opgeslagen is.Dan is die licentie maar voor 1x van toepassing.
Als er een grote kras op de dic komt dan is het nog voor ruim voor 2065 klaar.
Maar goed hoe moet de PC gamer die alles via steam doet zich dan niet voelen ?
Dat we hier ieder een eigen kijk op hebben mag gewoon
wie de bal kaatst, kan hem gekorrigeert terug verwachten
Dat verhaal dat snap ik.donald_dick schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 21:16:
[...]
ik heb genoeg games die niet te downloaden zijn via steam 😭
Als ik hier offline iets op de console heb staan gaat het er niet zomaar af.Stel ik maak wel een online verbinding ja dan loop je een een groot risico.[over 30 jaar misschien hé]
Is er nog nieuws over Starfield ?
[ Voor 4% gewijzigd door jori040 op 26-08-2023 21:33 ]
Verwijderd
Ik vind dit best bedroevend eigenlijk. Toch zeker omdat Hines heeft gezegd dat eenmaal geland je de volledige planeet kan verkennen, ik zei gisteren nog gelukkig kunnen we rond de planeet wandelen moest het nodig zijn..Verwijderd schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 09:55:
[...]
Ik heb ook begrepen dat er boundaries zijn en dat je niet een hele planeet rond kan lopen. Betekent dus ook dat je dus niet overal op een planeet kan landen.
spoiler:
Zucht.
Volgens mij moeten we even wachten op de reviews of onze eigen ervaringen volgende week.Verwijderd schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 21:48:
[...]
Ik vind dit best bedroevend eigenlijk. Toch zeker omdat Hines heeft gezegd dat eenmaal geland je de volledige planeet kan verkennen, ik zei gisteren nog gelukkig kunnen we rond de planeet wandelen moest het nodig zijn..
Zucht.
Er worden weer een hoop aannames gedaan op basis van een screenshot van een leaker.
Een gamesite had er een artikel over gepost die inmiddels ook weer offline is gehaald.
This is actually not entirely accurate.
— Jez (@JezCorden) 26 augustus 2023
That’s a new leaked image on the Chinese forum site. The post said the user walked for about 40 minutes in a straight line to reach it.
— FighterChamp (@FlGHTERCHAMP) 26 augustus 2023
It’s possible that the player was in a tutorial area as well because the words of Pete Hines said that the whole planet is explorable.
Like I said, it's not accurate info nor the full story. Can't say more than that really. Wait for the review embargo to lift.
— Jez (@JezCorden) 26 augustus 2023
Gewoon even afwachten dus, en niet direct afgaan op posts en leaks die mogelijk de halve waarheid laten zien.
Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.
Verwijderd
Ik ga toch even uit van het slechts mogelijke scenario, dan kan ik vrijdag alleen maar positief verrast worden.uchiha tijntje schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 21:54:
[...]
Volgens mij moeten we even wachten op de reviews of onze eigen ervaringen volgende week.
Er worden weer een hoop aannames gedaan op basis van een screenshot van een leaker.
Een gamesite had er een artikel over gepost die inmiddels ook weer offline is gehaald.
[Embed]
[Embed]
[Embed]
Gewoon even afwachten dus, en niet direct afgaan op posts en leaks die mogelijk de halve waarheid laten zien.
En ja, het is geen space sim. Maar immersie is belangrijk en daar heb je iets meer vrijheid in bij een fantasy game dan bij een space game. Dan moet het wetenschappelijk toch wel benaderbaar juist zijn, en is het jammer dat ze bepaalde zaken gewoon lijken over te slaan/negeren.
Mocht je een hele planeet kunnen bewandelen horen we over een jaar graag je ervaringen hoe je dat vondVerwijderd schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 22:03:
[...]
Ik ga toch even uit van het slechts mogelijke scenario, dan kan ik vrijdag alleen maar positief verrast worden.![]()
En ja, het is geen space sim. Maar immersie is belangrijk en daar heb je iets meer vrijheid in bij een fantasy game dan bij een space game. Dan moet het wetenschappelijk toch wel benaderbaar juist zijn, en is het jammer dat ze bepaalde zaken gewoon lijken over te slaan/negeren.
Verwijderd
Ik zou heel graag gewoon kunnen opstijgen en iets verder terug landen. Want ik ga echt wel planeten in alle hoekjes verkennen, dat deed ik al in Elite waar ik zelfs op voorhand wist dat er geen hol ging te beleven zijnuchiha tijntje schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 22:05:
[...]
Mocht je een hele planeet kunnen bewandelen horen we over een jaar graag je ervaringen hoe je dat vondDan zijn er nog slechts 999 te gaan
Dus dat constant met die cutscenes opstijgen en landen en nieuwe posities zoeken op de kaart gaat mij heel erg tegensteken dus ik hoop dat er een mod is die dit kan verhelpen en dat het niet een beperking is van de engine (of de oudere console die dan misschien zou smelten moesten ze een hele planeet ter beschikking stellen).
Dan hoop ik met je mee voor goede modders, want dat zit volgens mij niet in de game.Verwijderd schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 22:07:
[...]
Ik zou heel graag gewoon kunnen opstijgen en iets verder terug landen. Want ik ga echt wel planeten in alle hoekjes verkennen, dat deed ik al in Elite waar ik zelfs op voorhand wist dat er geen hol ging te beleven zijn
Dus dat constant met die cutscenes opstijgen en landen en nieuwe posities zoeken op de kaart gaat mij heel erg tegensteken dus ik hoop dat er een mod is die dit kan verhelpen en dat het niet een beperking is van de engine (of de oudere console die dan misschien zou smelten moesten ze een hele planeet ter beschikking stellen).
Verwijderd
Dat er minder in de game gaat zitten dan dat er nu gehypt wordt is ondertussen wel duidelijk. Ik hoop gewoon dat het allemaal nog immersief blijft.uchiha tijntje schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 22:09:
[...]
Dan hoop ik met je mee voor goede modders, want dat zit volgens mij niet in de game.
Dat er meer in de game gaat zitten dan dat er nu gedoemd wordt is ook wel duidelijkVerwijderd schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 22:12:
[...]
Dat er minder in de game gaat zitten dan dat er nu gehypt wordt is ondertussen wel duidelijk. Ik hoop gewoon dat het allemaal nog immersief blijft.
Als ik jou post zo lees dan zou ik er idd vanuit gaan dat de game niet voor jou is.Wetenschappelijk benaderbaar moet je in de BGS games niet zoeken.Verwijderd schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 22:12:
[...]
Dat er minder in de game gaat zitten dan dat er nu gehypt wordt is ondertussen wel duidelijk. Ik hoop gewoon dat het allemaal nog immersief blijft.
Als ik jou was zou ik er iets luchtiger naar gaan kijken.
Verwijderd
Ik had eigenlijk zelfs geen interesse in starfield tot ze zelf afkwamen met "Wij hebben de ringen rond Jupiter wel gezet want we benaderen dit spel wetenschappelijk".jori040 schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 22:18:
[...]
Als ik jou post zo lees dan zou ik er idd vanuit gaan dat de game niet voor jou is.Wetenschappelijk benaderbaar moet je in de BGS games niet zoeken.
Als ik jou was zou ik er iets luchtiger naar gaan kijken.
Ook met de elementen die je kan vinden en combineren, die allemaal hun juiste symbolen en benamingen hebben van de Tabel hebben ze een poging gedaan richting wetenschap te vertalen naar het spel.
Dit heeft inderdaad bij mij verwachtingen geschept dat bepaalde zaken die al jarenlang bestaan in andere space games, ze daar toch geen achteruitgang op zouden hebben gemaakt. Dit in combinatie met de nieuwe elementen zou inderdaad het ultieme space game maken, en zo spreken ze er ook over
Het zal waarschijnlijk niet ultiem worden en ik denk wel dat ik me zal vermaken met de spelwereld die ze hebben opgezet, maar de marketingmachine is toch niet helemaal koosjer op deze manier.
Dan heb ik het veel liever dat men het aanpakt zoals bij BG3.
Uit nieuwsgierigheid, heb je eerdere Bethesda games gespeeld? Dat haal ik niet uit je verhaal en is denk ik wel belangrijk om te kunnen duiden wat je mag en kan verwachten van deze game.Verwijderd schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 22:21:
[...]
Ik had eigenlijk zelfs geen interesse in starfield tot ze zelf afkwamen met "Wij hebben de ringen rond Jupiter wel gezet want we benaderen dit spel wetenschappelijk".
Ook met de elementen die je kan vinden en combineren, die allemaal hun juiste symbolen en benamingen hebben van de Tabel hebben ze een poging gedaan richting wetenschap te vertalen naar het spel.
Dit heeft inderdaad bij mij verwachtingen geschept dat bepaalde zaken die al jarenlang bestaan in andere space games, ze daar toch geen achteruitgang op zouden hebben gemaakt. Dit in combinatie met de nieuwe elementen zou inderdaad het ultieme space game maken, en zo spreken ze er ook over
Het zal waarschijnlijk niet ultiem worden en ik denk wel dat ik me zal vermaken met de spelwereld die ze hebben opgezet, maar de marketingmachine is toch niet helemaal koosjer op deze manier.
Dan heb ik het veel liever dat men het aanpakt zoals bij BG3.
[ Voor 5% gewijzigd door uchiha tijntje op 26-08-2023 22:25 ]
Verwijderd
Zeker, beginnende bij Oblivion (beste imho) tot fallout 3, new vegas, 4 en Skyrim. Fallout en Skyrim ook in VR. Dus ik weet best wel wat een normale Bethesda game isuchiha tijntje schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 22:24:
[...]
Uit nieuwsgierigheid, heb je eerdere Bethesda games gespeeld?
@Verwijderd
Met BG3[lees wel veel goeds over die game] heb ik geen ervaring.We moeten gewoon hopen dat Starfield net zo goed als Elder Scrolls/Fallout gaat worden.
Met BG3[lees wel veel goeds over die game] heb ik geen ervaring.We moeten gewoon hopen dat Starfield net zo goed als Elder Scrolls/Fallout gaat worden.
[ Voor 12% gewijzigd door jori040 op 26-08-2023 22:27 ]
Ik wou het net zeggen. Ik zou het qua hype vooral bekijken vanuit de Elder Scrolls en Fallout games. Wat ze daar deden qua quests etc. Dit keer groter en uitgebreider en in de ruimte. Ik denk dat als je puur gaat kijken naar space sims/games dat het toch een eigen insteek heeft en ten opzichte van die games weer kan tegenvallen. Maar goed, ik vind het moeilijk in te schatten wat de verwachtingen hier bij anderen zijn en hoe groot die verwachtingen zijn.
Wat info van een leaker over de landing zones, schijnt betrouwbaar te zijn maar wie zal het zeggen.
Is het al vrijdag
spoiler:
There are
designated landing zones on the
planet but they're only like big
points of interest. Cities mining
stations etc. After I discovered
could just select a spot on
the planet and land wherever
I wanted I tested it to see the
boundaries.
There are designated landing
zones and then landing zones
that you can just create by
clicking on the planet. But like
I said once you land I believe
it generates that boundary
tile. Then if you want to go to
a different part on the planet
you can just click on a different
part and go there. But I do not
believe that these tiles exist
without you landing there
They do have different
biodomes on planets. But so
far I've only seen it on Mars and
it's been an icy cap. You can
land there or land on more of
the rocky desert areas. But like
I said these things landing sites
are completely separate from
each other and not connected
and from my testing they cannot
be connected no matter how
close you place the landing
zones
designated landing zones on the
planet but they're only like big
points of interest. Cities mining
stations etc. After I discovered
could just select a spot on
the planet and land wherever
I wanted I tested it to see the
boundaries.
There are designated landing
zones and then landing zones
that you can just create by
clicking on the planet. But like
I said once you land I believe
it generates that boundary
tile. Then if you want to go to
a different part on the planet
you can just click on a different
part and go there. But I do not
believe that these tiles exist
without you landing there
They do have different
biodomes on planets. But so
far I've only seen it on Mars and
it's been an icy cap. You can
land there or land on more of
the rocky desert areas. But like
I said these things landing sites
are completely separate from
each other and not connected
and from my testing they cannot
be connected no matter how
close you place the landing
zones
Is het al vrijdag
Volgens Phil Spencer is Starfield meer Oblivion dan Skyrim.Verwijderd schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 22:25:
[...]
Zeker, beginnende bij Oblivion (beste imho) tot fallout 3, new vegas, 4 en Skyrim. Fallout en Skyrim ook in VR. Dus ik weet best wel wat een normale Bethesda game is
Tweakers.net heeft al heeeeeeeel wat jaren geleden afgedaan als serieuze (game/tech)media.. Het is niets meer dan een veredelde AD/Telegraaf/DPG outlet met wat clickbait nieuwtjes.. Diepgang krijg ik meer via (sommige) users op het forum..schumi1986 schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 13:04:
[...]
Maar, echt. WTF zegt dat? Het zegt mij echt totaal niets. Behalve dat hij weet dat veel mensen Oblivion beter vinden dan Skyrim maar elk om een eigen reden.jori040 schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 22:42:
[...]
Volgens Phil Spencer is Starfield meer Oblivion dan Skyrim.
Voor mij is dit echt een nutteloze en betekeningloze uitspraak.
NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x
Waarschijnlijk moeten we in Starfield weer de hele tijd springen om de acrobatiek skill te trainen
Ja 100% mee eens, dus vooral niet wachten op een Tweakers reviewJumpman schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 13:41:
[...]
Beter een kwalitatieve review, dan per se een review op release.

Misschien omdat Oblivion beter is dan Skyrim.Onder de Bethesda liefhebbers merk ik zelf dat er meer liefde is voor Oblivion.SacreBleu schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 22:57:
[...]
Maar, echt. WTF zegt dat? Het zegt mij echt totaal niets. Behalve dat hij weet dat veel mensen Oblivion beter vinden dan Skyrim maar elk om een eigen reden.
Verwijderd
Oblivion is warmer, gezelliger, spontaner. De quests zijn persoonlijker en meegaander. Dus ik denk dat hij daarop alludeert en dat is inderdaad wel een mooie vergelijking als het klopt.jori040 schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 23:08:
[...]
Misschien omdat Oblivion beter is dan Skyrim.Onder de Bethesda liefhebbers merk ik zelf dat er meer liefde is voor Oblivion.
Omdat het jou favo is vond ik het nodig om te melden.Verwijderd schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 23:10:
[...]
Oblivion is warmer, gezelliger, spontaner. De quests zijn persoonlijker en meegaander. Dus ik denk dat hij daarop alludeert en dat is inderdaad wel een mooie vergelijking als het klopt.
Ik vond de huizen die je kan bemachtigen in Oblivion ook veel interessanter dan in Skyrim. Dus hopelijk in Starfield ook veel appartementen/huizen die je kan kopen of kan krijgen doormiddel van quests.Verwijderd schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 23:10:
[...]
Oblivion is warmer, gezelliger, spontaner. De quests zijn persoonlijker en meegaander. Dus ik denk dat hij daarop alludeert en dat is inderdaad wel een mooie vergelijking als het klopt.
Mooi die discussie mannenL23 schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 23:14:
[...]
Ik vond de huizen die je kan bemachtigen in Oblivion ook veel interessanter dan in Skyrim. Dus hopelijk in Starfield ook veel appartementen/huizen die je kan kopen of kan krijgen doormiddel van quests.
Totaal niet bekend met de Bethesda games dus er staat me nog iets te wachten zo te lezen
Toch maar mijn premium upgrade preorder geannuleerd en een consellation edition gekocht
. Niet dat ik iets met die horloge ga doen maar het doosje ziet er tof uit.. Daarnaast heb ik er alle vertrouwen in dat dit DE game gaat worden die eindelijk weer eens meer plezier dan teleurstelling oplevert.
[ Voor 58% gewijzigd door schumi1986 op 27-08-2023 00:59 ]
Ook een Constallation edition gepreordered ben benieuwd wanneer hij geleverd gaat worden.
..........
schumi1986 schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 00:55:
Toch maar mijn premium upgrade preorder geannuleerd en een consellation edition gekocht. Niet dat ik iets met die horloge ga doen maar het doosje ziet er tof uit.. Daarnaast heb ik er alle vertrouwen in dat dit DE game gaat worden die eindelijk weer eens meer plezier dan teleurstelling oplevert.
Wat ik begrepen heb is dat er het nodige te koop is maar de vraag is wat de hypotheek gaat kosten en wat je verdiensten gaan zijn.L23 schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 23:14:
[...]
Ik vond de huizen die je kan bemachtigen in Oblivion ook veel interessanter dan in Skyrim. Dus hopelijk in Starfield ook veel appartementen/huizen die je kan kopen of kan krijgen doormiddel van quests.
Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior
Oké, ik zal er vast overheen gelezen hebben maar:
Naast het hebben van Starfield op Gamepass, kan ik de Premium upgrade kopen en zodoende de early acces krijgen?
Ik wilde voor de Constellation Edition gaan maar deze is inmiddels wat lastiger te krijgen.
Naast het hebben van Starfield op Gamepass, kan ik de Premium upgrade kopen en zodoende de early acces krijgen?
Ik wilde voor de Constellation Edition gaan maar deze is inmiddels wat lastiger te krijgen.
Dat kan zekerBvanOsch schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 10:12:
Dat klopt inderdaad, je hebt gamepass, en je koopt de premium upgrade en daarmee speel je aankomende vrijdag al!BvanOsch schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 10:12:
Na GPU met 3 jaar verlengd te hebben, heb ik de Starfield upgrade ook gekocht. Zin in!
Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357
Hier ook de upgrade gekocht. Toch wel een aardige hype en ik ben benieuwd naar de reviews donderdag
dan kan zeker en pak dan deze kans ...wel creditcard nodig.BvanOsch schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 10:12:
Tip voor de mensen die de Premium upgrade overwegen (zowel Xbox als PC):
Starfield Premium Edition Upgrade
€21 bij MS Store Iceland
(Geen VPN of dergelijke nodig. Lekker inloggen en bestellen)
https://www.microsoft.com...tion-upgrade/9pb4zwv7s2mg
credits aan de tweaker doobieters dit dit poste
Oblivion heeft over het algemeen meer uitgebreide en beter geschreven questlines en facties.SacreBleu schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 22:57:
[...]
Maar, echt. WTF zegt dat? Het zegt mij echt totaal niets. Behalve dat hij weet dat veel mensen Oblivion beter vinden dan Skyrim maar elk om een eigen reden.
Waarom zou je dit willen, weet je hoe groot een planeet is?ik zei gisteren nog gelukkig kunnen we rond de planeet wandelen moest het nodig zijn..
Je kan een gebied verkennen wat twee keer zo groot is als Skyrim. Als je een ander gebied wil exploren dan kan dat ook maar dan moet je daar je schip landen.
Wilde hem fysiek halen! 😉Michel242186 schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 11:29:
[...]
dan kan zeker en pak dan deze kans ...wel creditcard nodig.
Tip voor de mensen die de Premium upgrade overwegen (zowel Xbox als PC):
Starfield Premium Edition Upgrade
€21 bij MS Store Iceland
(Geen VPN of dergelijke nodig. Lekker inloggen en bestellen)
https://www.microsoft.com...tion-upgrade/9pb4zwv7s2mg
credits aan de tweaker doobieters dit dit poste
Ik heb ook wel zin in de game.. alleen wat ik echt niet begrijp is dat Bethesda denkt weg te komen met deze character models? hebben we tot nu toe een placeholder gezien? de modellen van de npc's etc zien er echt uit als waspoppen, en het gekke is , in eerder gelekte beelden (1-2 jaar geleden) zagen ze er echt veel beter uit. dat moet toch veel beter kunnen?
Ryzen 7 7700X , 32 GB RAM, ProArt 4080 Super, MSI B650 Tomahawk, 2x2tb NVME
Lijkt een beetje in de DNA van de studio te zitten.Visgek82 schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 14:23:
Ik heb ook wel zin in de game.. alleen wat ik echt niet begrijp is dat Bethesda denkt weg te komen met deze character models? hebben we tot nu toe een placeholder gezien? de modellen van de npc's etc zien er echt uit als waspoppen, en het gekke is , in eerder gelekte beelden (1-2 jaar geleden) zagen ze er echt veel beter uit. dat moet toch veel beter kunnen?
In de laatste fase van ontwikkeling gaan ze vaak dingen voorzien van een upgrade of downgrade.Op het einde van de rit moet de game natuurlijk goed draaien.
Persoonlijk kan ik er prima mee leven.
Tuurlijk kan het beter, kijk naar andere games. Ik weet niet of je eerdere Bethesda games hebt gespeeld? Maar de character models en facial animaties zijn bij al hun games matig. Blijkbaar vinden ze dat zelf niet belangrijk genoeg om daar meer development tijd aan te spenderen en gebruiken ze hun tijd liever anders. Bethesda games zijn weer goed in andere dingen.Visgek82 schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 14:23:
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Ook de premium upgrade gekocht ‘in’ IJsland. Niet perse voor de early access.
Het ding is, ik kan komend weekend veel spelen, maar ga daarna een week op vakantie.. Ik twijfel of ik het een week kan pauzeren, of toch beter na m’n vakantie moet beginnen.
The struggle is real..
Het ding is, ik kan komend weekend veel spelen, maar ga daarna een week op vakantie.. Ik twijfel of ik het een week kan pauzeren, of toch beter na m’n vakantie moet beginnen.
The struggle is real..
Fallout 4: Op visueel vlak vonden mensen deze game bij release al achterhaald.Voor spetterende visuels moet je niet bij BGS zijn.
Preinstall op PC loopt 😁
Steam profiel UPlay JirnsumNL
Nog niet op Steam toch?Jirnsum schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 14:53:
Preinstall op PC loopt 😁
Nee, die gaat donderdag pas live.
From PLANET TO PLANET In Starfield! How To Use Interplanetary Travel
Deze video is voor de mensen die interesse in de game hebben maar door werk/gezin niet alles kunnen volgen rondom deze game.
Deze video is voor de mensen die interesse in de game hebben maar door werk/gezin niet alles kunnen volgen rondom deze game.
Klopt: dit is de upgrade op gamepass
Steam profiel UPlay JirnsumNL
Iemand een idee wat er gebeurd als je gamepass over 2 maanden verloopt, maar je wel die premium upgrade koopt? Kun je dan nog blijven spelen?
Nee, dat kan niet. Je hebt een actief Game Pass Ultimate-abonnement nodig.t mac schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 16:54:
Iemand een idee wat er gebeurd als je gamepass over 2 maanden verloopt, maar je wel die premium upgrade koopt? Kun je dan nog blijven spelen?
Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357
Precies om dit soort dingen wil ik gamepass niet.Mocht Starfield straks een topper zijn dan ga ik daar maanden mee bezig blijven.t mac schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 16:54:
Misschien ben ik een dief van mijn eigen portemonnee maar het ding is dat ik zelf de regie in mijn eigen game behoefte wil bepalen.
Conclusie: Een game van BGS moet je gewoon kopen.
Of gewoon je Game Pass verlengen.jori040 schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 17:10:
[...]
Precies om dit soort dingen wil ik gamepass niet.Mocht Starfield straks een topper zijn dan ga ik daar maanden mee bezig blijven.
Misschien ben ik een dief van mijn eigen portemonnee maar het ding is dat ik zelf de regie in mijn eigen game behoefte wil bepalen.
Conclusie: Een game van BGS moet je gewoon kopen.
Let op:
Gebruik spoiler-tags waar ze redelijkerwijs nodig zijn, kleine moeite, en houd het voor iedereen leuk!
Houd het ook ontopic, bespreek vooral je eigen ervaringen, en wees lief en respectvol naar elkaar. Je hoeft het niet eens te zijn.
Gebruik spoiler-tags waar ze redelijkerwijs nodig zijn, kleine moeite, en houd het voor iedereen leuk!
Houd het ook ontopic, bespreek vooral je eigen ervaringen, en wees lief en respectvol naar elkaar. Je hoeft het niet eens te zijn.