Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jori040
  • Registratie: September 2015
  • Nu online
Mutatie schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 15:33:
[...]

Erg slim dan ook om stoned als een garnaal te gaan leaken _O-

Maar damn, klote overname van een multiplatform dev. :X De game lijkt me zo epic en gaaf, maar hier geen xbox of PC die krachtig genoeg is. met de tijd mss een series S regelen :')
Altijd fan geweest van TES, Fallout
Op de S gaat hij 1440p draaien dus ik vermoed dat je niet heel veel gaat missen.Lees het de laatse dagen wel vaker dan mensen bv naast hun PS5 een S kopen.

We kunnen van de S van alles vinden maar het is wl cool dat mensen met minder budget ook kunnen genieten van de games van nu.

Voor wat de S kost is het prima tech.

Mocht je wel ruimte in budget hebben voor de X dan is de + ook dat je ten alle tijden fysieke games kan spelen.

[ Voor 3% gewijzigd door jori040 op 25-08-2023 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:23

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Maar als je last hebt van fomo dan is de S niet afdoende, fomo dat het er op een andere console beter uitziet tenminste daar zou ik 'last' van hebben.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:46
doobieters schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 11:44:
Tip voor de mensen die de Premium upgrade overwegen (zowel Xbox als PC):

Starfield Premium Edition Upgrade
€21 bij MS Store Iceland
(Geen VPN of dergelijke nodig. Lekker inloggen en bestellen)

https://www.microsoft.com...tion-upgrade/9pb4zwv7s2mg
Bedankt. Overstag gegaan, voor dat tientje korting kan ik het natuurlijk niet laten liggen :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:07
Chaoss schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 16:27:
Maar als je last hebt van fomo dan is de S niet afdoende, fomo dat het er op een andere console beter uitziet tenminste daar zou ik 'last' van hebben.
Als je op die manier last hebt van fomo kun je beter op de pc gaan spelen en desnoods aan je tv hangen.

[ Voor 4% gewijzigd door uchiha tijntje op 25-08-2023 16:39 ]

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
  • Nu online
We hebben nog geen resultaten dus in jou reactie ga ik niet mee.Op het eerste gezich lijkt 1440p/30 niet slecht.

Verder gaat mijn fomo er niet voor zorgen dat ik PC hardware ga kopen.Ik ben een pure console gamer.

[ Voor 12% gewijzigd door jori040 op 25-08-2023 16:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mutatie
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 17:18
jori040 schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 16:42:
[...]

We hebben nog geen resultaten dus in jou reactie ga ik niet mee.Op het eerste gezich lijkt 1440p/30 niet slecht.

Verder gaat mijn fomo er niet voor zorgen dat ik PC hardware ga kopen.Ik ben een pure console gamer.
Ja dat idd, beide 30fps. Nog geen idee hoe het verder qua grafische toeters en bellen gaat verschillen maar 30 of 60 fps lijkt me een groter verschil. Nu voelt het alsof je niet al te veel mist op een series S :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
Michel242186 schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 12:50:
[...]

al gelukt moest even bij pre-load basis game verwijderen en dan alles weer installeren via de premium upgrade.
Waar zie jij de Premium content om te downloaden? Bij mij installeert ie vooralsnog alleen de basis game en Old Mars skin pack. Gekke is voorafgaand aan de installatie zag ik wel 126GB staan wat geïnstalleerd zou worden, maar nu is ie maar 100GB aan het installeren.

[ Voor 27% gewijzigd door DutchOwnage op 25-08-2023 17:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mutatie
Tja FOMO, ik ken het gevoel. Maar de redelijkheid in me zegt dat je de game eigenlijk net zo fijn ervaart als je je er niet zo mee bezig houd. Als ik kijk naar games in het verleden en hoe ik ze heb ervaren waar later een remaster oid van uit kwam geniet ik niet extra meer van de opgepoetste versie, De ervaring is nagenoeg hetzelfde. Al zou ik liever een X hebben, vooral omdat ik niet afhankelijk van de MS store wil zijn. Maargoed, budget. Ook geen haast mee.
Ik zie het nog wel en met de tijd met updates e.d. kan een tijdje wachten ook voordeel hebben :)

Maar damn, Starfield lijkt een bijzonder iets te worden, het tikt bijna al mijn grootste interesses aan.
Al zou ik het niet in willen ruilen voor de FF7Remake serie :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Michel242186
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:09
DutchOwnage schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 17:04:
[...]

Waar zie jij de Premium content om te downloaden? Bij mij installeert ie vooralsnog alleen de basis game en Old Mars skin pack. Gekke is voorafgaand aan de installatie zag ik wel 126GB staan wat geïnstalleerd zou worden, maar nu is ie maar 100GB aan het installeren.
ik heb eerst de premium content geinstalleerd...daar zit de extra content bij van ongeveer 26GB en daarna weer de basegame.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Je zou het ook van de andere kant kunnen bekijken.. Als je last hebt van fomo is de S de makkelijkste/goedkoopste manier om Starfield te spelen ;) Dat zie ik ook veel terug op Reddit dat juist veel mensen de S 'voor erbij' pakken en Starfield is voor die mensen de belangrijkste reden.. _/-\o_

En als ze eenmaal binnen zijn, wat let ze dan nog om ook Gamepass erbij te pakken. Volgens mij wint iedereen met de S.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
Michel242186 schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 17:19:
[...]

ik heb eerst de premium content geinstalleerd...daar zit de extra content bij van ongeveer 26GB en daarna weer de basegame.
Lol ik kom nog steeds niet aan 126GB :9. Artbook en Soundstrack iets van 16GB, Premium content 58MB ofzo? Allemaal wel aan het installeren, als dalijk alles is gedownload eens kijken wat het totaal is.

Hoe ziet jouw lijstje met geïnstalleerde itemd er uit als ik vragen mag?

[ Voor 7% gewijzigd door DutchOwnage op 25-08-2023 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Verwacht niet dat die 1440P in de praktijk ook echt een 1440P native resolutie gaat zijn. Digital foundry heeft al aangegeven dat die 4K op de series x daadwerkelijk een 1296P resolutie is met een upscale naar 4K. De series S zal daar nog ver onder zitten:

Well, we may have an answer on that from the guys at Digital Foundry. They did some pixel-counting on a scene running on Xbox Series X and found it was running at an internal resolution of around 1296p and then temporally upscaled to 4K

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
[...]

Dat zal heus geen kwestie zijn van alleen de resolutie wat omlaag.

Zaken als render distance, schaduwen, textures, etc zijn toch vaak ook minder?

Maar goed het is beter als de game helemaal niet op je console hebben natuurlijk :P

[ Voor 10% gewijzigd door Donstil op 25-08-2023 18:04 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
D-Ed schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 17:42:
[...]

Je zou het ook van de andere kant kunnen bekijken.. Als je last hebt van fomo is de S de makkelijkste/goedkoopste manier om Starfield te spelen ;) Dat zie ik ook veel terug op Reddit dat juist veel mensen de S 'voor erbij' pakken en Starfield is voor die mensen de belangrijkste reden.. _/-\o_

En als ze eenmaal binnen zijn, wat let ze dan nog om ook Gamepass erbij te pakken. Volgens mij wint iedereen met de S.
Behalve gamers met een X als games tegen gehouden worden door de beperkte hardware van de S.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutatie
Donstil schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 18:03:
[...]

Behalve gamers met een X als games tegen gehouden worden door de beperkte hardware van de S.
Die oorzaak ligt helemaal bij MS. Ik zie het liefst ook zoveel mogelijk vooruitgang in gaming. De enige die hier echt mee wint is MS met hun store en gamepass strategie.

Maargoed, ik zal het nog wel zien. Het kan ook zijn dat de game tegen gaat vallen, dan hoef ik me er ook niet meer druk over te maken, al lijkt dat bijna onmogelijk :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
Donstil schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 18:03:
[...]

Tja, dat zal vast maar ik heb al geaccepteerd dat de 4K 60fps op m’n Series X niet de standaard gaat worden (helaas). Maar de S heeft daar niet zoveel impact op zoals sommigen ons willen doen geloven ;) Ook bij het andere kamp zal dit het geval zijn geeft bv Digital Foundry aan..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
D-Ed schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 18:14:
[...]

Tja, dat zal vast maar ik heb al geaccepteerd dat de 4K 60fps op m’n Series X niet de standaard gaat worden (helaas). Maar de S heeft daar niet zoveel impact op zoals sommigen ons willen doen geloven ;) Ook bij het andere kamp zal dit het geval zijn geeft bv Digital Foundry aan..
Ben benieuwd of dat wel klopt, de PS5 en X zijn prima aan elkaar gewaagd maar de S zit daar toch wel behoorlijk onder.

Voelt nu al wel alsof de S de vooruitgang van de X en daarmee indirect ook de Ps5 tegenhoud.

Maar laten we hopen dat wat we nu ervaren met Baldur's Gate een uitzondering is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Mutatie schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 18:14:
[...]

Die oorzaak ligt helemaal bij MS. Ik zie het liefst ook zoveel mogelijk vooruitgang in gaming. De enige die hier echt mee wint is MS met hun store en gamepass strategie.
Ja eens, alleen ze kunnen ook niet echt anders.
Als ze de S eis laten vallen voor developers is het hek van de dam en dat kunnen ze zich niet veroorloven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
  • Nu online
Verwijderd schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 17:58:
[...]

Verwacht niet dat die 1440P in de praktijk ook echt een 1440P native resolutie gaat zijn. Digital foundry heeft al aangegeven dat die 4K op de series x daadwerkelijk een 1296P resolutie is met een upscale naar 4K. De series S zal daar nog ver onder zitten:

Well, we may have an answer on that from the guys at Digital Foundry. They did some pixel-counting on a scene running on Xbox Series X and found it was running at an internal resolution of around 1296p and then temporally upscaled to 4K
Nou dan is het die resolutie .Mijn punt is dat je waarschijnlijk met een budget console ook van Starfield kan gaan genieten.

En idd al die S gebruikers kunnen ze nu niet meer laten vallen.Misschien is het de volgende ronde goed om 100% next-gen te gaan.

Zelf speel ik op een Series X.

[ Voor 7% gewijzigd door jori040 op 25-08-2023 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
Donstil schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 18:23:
[...]

Ben benieuwd of dat wel klopt, de PS5 en X zijn prima aan elkaar gewaagd maar de S zit daar toch wel behoorlijk onder.

Voelt nu al wel alsof de S de vooruitgang van de X en daarmee indirect ook de Ps5 tegenhoud.

Maar laten we hopen dat wat we nu ervaren met Baldur's Gate een uitzondering is.
Zo had ik het nog niet bekeken eigenlijk. Zal komende periode duidelijk worden als de PS5 exclusives wel of niet 60fps als standaard hebben.

Volgende week to the stars and beyond in ieder geval dus daar gaat m’n aandacht het meeste naar uit 👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

D-Ed schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 19:53:
[...]

Zo had ik het nog niet bekeken eigenlijk. Zal komende periode duidelijk worden als de PS5 exclusives wel of niet 60fps als standaard hebben.
Elke ps5 exclusive heeft de afgelopen 3 jaar al standaard 60fps gekregen. Dus waarom zou je dan nog langer moeten wachten om daar duidelijkheid over te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
  • Nu online
D-Ed schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 19:53:
[...]

Volgende week to the stars and beyond in ieder geval dus daar gaat m’n aandacht het meeste naar uit 👍
Daar hoeft Sony zelf met hun exclusieve games toch niet aan mee te doen.Horizon 2 & God of war zijn ook op PS4 speelbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 19:55:
[...]

Elke ps5 exclusive heeft de afgelopen 3 jaar al standaard 60fps gekregen. Dus waarom zou je dan nog langer moeten wachten om daar duidelijkheid over te krijgen?
Omdat die over het algemeen ook voor de PS4 werden gemaakt.

Edit: Wat ik probeer te zeggen (voordat we hier een vs discussie krijgen). Dat we in de overgang zitten van games die nu alleen nog voor de current gen worden gemaakt. Dus geen vorige generatie consoles meer waar ze rekening mee houden. Men verwacht dat ontwikkelaars meer gaan voor graphics ipv fps, ook met de huidige hardware. Games die op de vorige generatie uitkwamen waren makkelijker richting 60fps (of hoger) te pushen dan de games die nu uit gaan komen..

[ Voor 40% gewijzigd door D-Ed op 25-08-2023 20:11 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SacreBleu
  • Laatst online: 16:46
D-Ed schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 20:03:
[...]

Ik denk dat ook op de PS5 uiteindelijk games uit zullen komen met 30 fps. Dat is gewoon niet anders. 4K is al moeilijk voor PC's.

Er zal altijd, danwel met de resolutie, danwel met de frames 'gespeeld' moeten worden.

Voor nu is de keuze nog aanwezig. Maar het zal mij niet verbazen als die keuze uiteindelijk gaat komen te vervallen.

NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NLxAROSA
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
[...]

Edit: Wat ik probeer te zeggen (voordat we hier een vs discussie krijgen). Dat we in de overgang zitten van games die nu alleen nog voor de current gen worden gemaakt. Dus geen vorige generatie consoles meer waar ze rekening mee houden. Men verwacht dat ontwikkelaars meer gaan voor graphics ipv fps, ook met de huidige hardware. Games die op de vorige generatie uitkwamen waren makkelijker richting 60fps (of hoger) te pushen dan de games die nu uit gaan komen..
Precies dit.

Dit is ook exact de reden dat je dit jaar op PC ineens een berg games zag die heel veel VRAM nodig hadden. Dit kwam doordat er op de PS5/XBSX gebruik wordt gemaakt van gedeeld geheugen van 16GB, waarvan de meeste native games 11-12GB spenderen aan graphics en de rest voor code, etc. Ze houden op die platforms geen rekening met dedicated GPUs met 4, 6 of 8 GB dedicated geheugen.

Dit was anders toen de PS4/XBO nog moesten worden ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Dat klopt niet helemaal, aangezien er best wat games die niet voor ps4 zijn uitgebracht en die draaien ook op 60fps. Het is niet zo dat een game standaard op 30fps draait als ze last gen achterwege houden.

Veel mensen zijn aan 60fps gewend, dus ontwikkelaars zullen daar rekening mee houden. Deze generatie is er meer dan ooit de optie om 60fps te selecteren. Ook bij games die alleen op current gen consoles uitgebracht zijn. Er zijn alleen een aantal uitzonderingen (Gotham Knights, redfall en starfield o a.). De vraag is of het nodig was om die games op 30fps te laten draaien. Want alle 3 de games zijn nou geen grafische hoogstandjes.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jori040
  • Nu online
Ik zie liever dat ze minder focus leggen op die 4K resolutie.Een game die draait op 1440p/60 ziet er nog geweldig uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 21:14:
[...]

Dat klopt niet helemaal, aangezien er best wat games die niet voor ps4 zijn uitgebracht en die draaien ook op 60fps. Het is niet zo dat een game standaard op 30fps draait als ze last gen achterwege houden.

Veel mensen zijn aan 60fps gewend, dus ontwikkelaars zullen daar rekening mee houden. Deze generatie is er meer dan ooit de optie om 60fps te selecteren. Ook bij games die alleen op current gen consoles uitgebracht zijn. Er zijn alleen een aantal uitzonderingen (Gotham Knights, redfall en starfield o a.). De vraag is of het nodig was om die games op 30fps te laten draaien. Want alle 3 de games zijn nou geen grafische hoogstandjes.
Ik claim dan ook nergens dat het helemaal klopt, goed lezen blijft moeilijk voor sommigen…

En knap dat je Starfield geen grafisch hoogstandje vind.. Of breek je nu een NDA omdat je de game al aan het spelen bent?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
jori040 schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 21:18:
Ik zie liever dat ze minder focus leggen op die 4K resolutie.Een game die draait op 1440p/60 ziet er nog geweldig uit.
Volgens mij is dat ook de sweetspot waar ik voor zou kiezen als ze die optie bieden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ligt eraan. Ik zit op 2.5m van m’n 65” OLED. Dan is iedere pixel meegenomen. ;)

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

D-Ed schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 21:18:
[...]

Ik claim dan ook nergens dat het helemaal klopt, goed lezen blijft moeilijk voor sommigen…

En knap dat je Starfield geen grafisch hoogstandje vind.. Of breek je nu een NDA omdat je de game al aan het spelen bent?
Er zijn toch enorm veel gameplay trailers gereleased? Er is zelfs al 45 min. Gameplay gelekt. Nee, ik vind het geen hoogstaande game qua graphics. De characters lijken wel uit de Xbox 360 tijdperk te komen. Betekent niet dat de game niet tof gaat zijn. Bethesda games zijn nooit mooie games geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
  • Nu online
Rivanov schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 21:19:
[...]

Ligt eraan. Ik zit op 2.5m van m’n 65” OLED. Dan is iedere pixel meegenomen. ;)
Daarom wil Todd met Starfield voor die 4k plaatjes gaan.In dit geval word u goed bediend. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bijna geen enkele game draait native 4k op een console. Meeste draaien op een veel lagere dynamic resolutie en worden dan geupscaled.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Nah ik speel op 85” dus dan is alles wat je in resolutie kunt winnen wel fijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 21:22:
[...]

Er zijn toch enorm veel gameplay trailers gereleased? Er is zelfs al 45 min. Gameplay gelekt. Nee, ik vind het geen hoogstaande game qua graphics. De characters lijken wel uit de Xbox 360 tijdperk te komen. Betekent niet dat de game niet tof gaat zijn. Bethesda games zijn nooit mooie games geworden.
Die 45 minuten van een dief die zo stoned als een garnaal met z’n telefoon in portretstand een scherm aan het filmen is met een jankend kind op de achtergrond? _O-

En daaruit maak jij op dat het geen hoogstaande graphics zijn… In vergelijking met welke RPG precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
  • Nu online
Verwijderd schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 21:23:
[...]

Bijna geen enkele game draait native 4k op een console. Meeste draaien op een veel lagere dynamic resolutie en worden dan geupscaled.
Klopt.Maar Todd geeft zelf aan om voor mooie plaatjes te willen gaan.

Dit nog:De games van BGS zijn sowieso nooit de mooiste games geweest.Het stijltje van Starfield & Fallout is wat het bij mij zo goed doet. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

D-Ed schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 21:26:
[...]

Die 45 minuten van een dief die zo stoned als een garnaal met z’n telefoon in portretstand een scherm aan het filmen is met een jankend kind op de achtergrond? _O-

En daaruit maak jij op dat het geen hoogstaande graphics zijn… In vergelijking met welke RPG precies?
Er is ook al videomateriaal vanuit gamescom. Ook voor jou is lezen blijkbaar moeilijk. Aangezien ik ook had gezegd dat er genoeg gameplay video's vanuit Bethesda gedeeld zijn.

In vergelijking met welke rpg? Uhm Cyberpunk 2077, baldur's gate 3, FF16, FF7 remake etc. Maar waarom direct met een rpg vergelijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jori040 schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 21:28:
[...]

Klopt.Maar Todd geeft zelf aan om voor mooie plaatjes te willen gaan.

Dit nog:De games van BGS zijn sowieso nooit de mooiste games geweest.Het stijltje van Starfield & Fallout is wat het bij mij zo goed doet. :)
Maar ook deze game draait niet op 4K.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jori040
  • Nu online
Donstil schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 21:25:
[...]

Nah ik speel op 85” dus dan is alles wat je in resolutie kunt winnen wel fijn.
Voor mijn kleine woonkamer is 55 de max. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
  • Nu online
Verwijderd schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 21:30:
[...]

Maar ook deze game draait niet op 4K.
Op de X gaat hij hoger dan 1440p draaien.Ze kiezen in dit geval de resolutie boven framerate.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

jori040 schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 21:40:
[...]

Op de X gaat hij hoger dan 1440p draaien.Ze kiezen in dit geval de resolutie boven framerate.
Native niet. De game draait waarschijnlijk op 1296P met upscaling. Dit heeft digital foundry al weten te achterhalen.

Het ligt voornamelijk aan de engine. Die heeft op een console nooit echt heel lekker gedraaid. Fallout 4 draaide op last gen ook onder de 30fps.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2023 21:43 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:07
Wat een geneuzel nog steeds over de fps. Als Starfield volledig multiplatform zou zijn en op alle denkbare consoles die we ooit hebben gehad zou uitkomen zou die nog steeds op alle consoles op max 30 fps draaien. Een console discussie voeren vanwege een developer keuze is weer typisch.

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niet op de man aub

[ Voor 93% gewijzigd door Chaoss op 25-08-2023 22:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jori040
  • Nu online
uchiha tijntje schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 21:42:
Wat een geneuzel nog steeds over de fps. Als Starfield volledig multiplatform zou zijn en op alle denkbare consoles die we ooit hebben gehad zou uitkomen zou die nog steeds op alle consoles op max 30 fps draaien. Een console discussie voeren vanwege een developer keuze is weer typisch.
We hebben er gewoon heel veel zin in. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• L23
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 20:59
Verwijderd schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 21:28:
Maar waarom direct met een rpg vergelijken?
Met iets vergelijkbaars vergelijken is toch niet zo gek? Lijkt me dat het bij de ene type game makkelijker is om voor de graphics te kiezen dan bij de andere type game.

Ik vind Bethesda games juist wel hoogstaande games qua graphics voor hun tijd. Maar dan kijk ik ook naar het totale plaatje van grote werelden inplaats van een shooter met kleine levels. Alleen de gezicht animaties kunnen wel beter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jori040
  • Nu online
L23 schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 21:51:
[...]

Met iets vergelijkbaars vergelijken is toch niet zo gek? Lijkt me dat het bij de ene type game makkelijker is om voor de graphics te kiezen dan bij de andere type game.

Ik vind Bethesda games juist wel hoogstaande games qua graphics voor hun tijd. Maar dan kijk ik ook naar het totale plaatje van grote werelden inplaats van een shooter met kleine levels. Alleen de gezicht animaties kunnen wel beter.
Als je het puur over graphics hebt dan springen de games idSoftware er uit.De rest van de Bethesda games moeten het hebben van hun art style.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jori040 schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 21:49:
[...]

We hebben er gewoon heel veel zin in. :+
Precies ;-) maar eens hoor, de sfeer en artstyle maken een hoop goed bij Bethesda games. Als de framepacing goed is met 30fps dan kan het nog best goed werken. Maar als de framepacing net zo gaar is als Fallout 4 op last gen dan heb ik er een hard hoofd in. Dan speel ik hem sowieso op de pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L23
jori040 schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 21:57:
[...]

Als je het puur over graphics hebt dan springen de games idSoftware er uit.De rest van de Bethesda games moeten het hebben van hun art style.
Ja zou ook kunnen. dat het de sfeer en art style is. Ik was ig onder de indruk toen je bij Oblivion uit de kerker kwam :P Maar ik ben ook totaal niet bezig met cijfertjes, resoluties en frame rates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
  • Nu online
L23 schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 22:00:
[...]

Ja zou ook kunnen. dat het de sfeer en art style is. Ik was ig onder de indruk toen je bij Oblivion uit de kerker kwam :P Maar ik ben ook totaal niet bezig met cijfertjes, resoluties en frame rates.
Dat gevoel was zeker indrukwekkend!

Voor de duidelijkheid: Ik koop nooit games op basis van graphics.

Verder ben ik altijd een groot lieghebber van de Bethesda games geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
  • Nu online
Verwijderd schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 21:59:
[...]

Precies ;-) maar eens hoor, de sfeer en artstyle maken een hoop goed bij Bethesda games. Als de framepacing goed is met 30fps dan kan het nog best goed werken. Maar als de framepacing net zo gaar is als Fallout 4 op last gen dan heb ik er een hard hoofd in. Dan speel ik hem sowieso op de pc.
Ik had de hoop dat @uchiha tijntje daar iets meer over kon zeggen.Hij is vadaag naar Gamescom geweest.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 21:28:
[...]

Er is ook al videomateriaal vanuit gamescom. Ook voor jou is lezen blijkbaar moeilijk. Aangezien ik ook had gezegd dat er genoeg gameplay video's vanuit Bethesda gedeeld zijn.

In vergelijking met welke rpg? Uhm Cyberpunk 2077, baldur's gate 3, FF16, FF7 remake etc. Maar waarom direct met een rpg vergelijken?
Je hebt het over 45 minuten gameplay dus dan heb je het over ‘die leak’.. Maar goed, ik ontrek me weer uit een discussie met jou want als je graphics van deze game gaat vergelijken met Xbox 360 graphics ben je gewoon af en niet de moeite om nog op te reageren, het is weekend :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

D-Ed schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 22:15:
[...]

Je hebt het over 45 minuten gameplay dus dan heb je het over ‘die leak’.. Maar goed, ik omtrek me weer uit een discussie met jou want als je graphics van deze game gaat vergelijken met Xbox 360 graphics ben je gewoon af en niet de moeite om nog op te reageren, het is weekend :Y
Tja.. als jij die character models mooi vindt dan heb je denk ik nooit echt een game van current gen gespeeld. Want die zien er echt niet heel best uit hoor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• L23
Verwijderd schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 22:17:
[...]

Tja.. als jij die character models mooi vindt dan heb je denk ik nooit echt een game van current gen gespeeld. Want die zien er echt niet heel best uit hoor.
Maar bij Elder Srolls Oblivion op de Xbox 360 waren die character models een stuk lelijker :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
  • Nu online
Verwijderd schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 22:15:
[...]

Die is toch nooit objectief.
Het enige wat ik wil weten is of het in hem ogen smooth liep.We hebben straks nog de optie om de conclusie zelf te trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

L23 schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 22:18:
[...]

Maar bij Elder Srolls Oblivion op de Xbox 360 waren die character models een stuk lelijker :P
Hieronder een RPG van last gen t.o.v. de character model van starfield. Die van starfield lijkt net op een pop.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7hxJHu9IO6yGXHNXkWmHdTR1ELE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/daE5YENlkrJGmWDOjfQzAFia.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 22:15:
[...]

Die is toch nooit objectief.
Lukt het jou wel eens om het allemaal niet zo persoonlijk te maken? Er zit een hoop negativiteit in je. Chill joh :(:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L23
Verwijderd schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 22:24:
[...]

Hieronder een RPG van last gen t.o.v. de character model van starfield. Die van starfield lijkt net op een pop.

[Afbeelding]
Ja ik weet het. Het valt me op dat ze daar bij Elder Scrolls en Fallout ook altijd mee achterliepen. Maar stoor me er verder niet aan. Wel apart dat ze daar niet iets meer moeite in steken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

L23 schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 22:27:
[...]

Ja ik weet het. Het valt me op dat ze daar bij Elder Scrolls en Fallout ook altijd mee achterliepen. Maar stoor me er verder niet aan. Wel apart dat ze daar niet iets meer moeite in steken.
Precies mijn gedachte. Als een character ook echt op een mens lijkt dan heb je er ook meer binding mee dan dat het lijkt op een pop. En ik vind dat in een rpg wel erg belangrijk. Ik had overigens hetzelfde bij the Witcher bij heel veel npc's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 22:26:
[...]

Zegt diegene die een uur geleden aangeeft dat ik niet goed kan lezen.... Pot verwijt de ketel.
Omdat je ook niet goed leest… Het is allemaal niet zo ingewikkeld (en tevens mijn laatste reactie weer :> )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
  • Nu online
Character models: Dat stoort mij in de BGS games nou totaal niet.Wel snap ik dat andere daar wel moeite mee hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jellybrah
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 16:44
jori040 schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 22:30:
Character models: Dat stoort mij in de BGS games nou totaal niet.Wel snap ik dat andere daar wel moeite mee hebben.
Het meest irritant is nog wel dat er gewoon geen beweging in zit. Ze staan gewoon rechtop, stil, zonder animaties. Je had net zo goed een T-posing render model erin kunnen gooien en het zou geen verschil maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
  • Nu online
jellybrah schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 22:34:
[...]

Het meest irritant is nog wel dat er gewoon geen beweging in zit. Ze staan gewoon rechtop, stil, zonder animaties. Je had net zo goed een T-posing render model erin kunnen gooien en het zou geen verschil maken.
Dat is zo ja.
Ben heel benieuwd of de game daar rond de 31e op afgerekend gaat worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ik snap toch niet waarom er niet geland kan worden via vlucht..

In ED en NMS was dit al mogelijk en het hoeft misschien niet op die manier, maar om in een game waar "25 jaar" aan is gewerkt zulke beperkingen op te leggen vind ik wel zuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L23
Verwijderd schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 22:29:
[...]

Precies mijn gedachte. Als een character ook echt op een mens lijkt dan heb je er ook meer binding mee dan dat het lijkt op een pop. En ik vind dat in een rpg wel erg belangrijk. Ik had overigens hetzelfde bij the Witcher bij heel veel npc's.
Dat is weer iets anders. Meer de interacties met de npc's. Maar ik heb deze zomer voor het eerst Fallout 3 uitgespeeld. Ik was wel onder de indruk van die Wasteland Survival Guide quest met Moira Brown. Die quest kon je op aardig wat manieren aanpakken en dat had ook invloed hoe zij op je reageerde. Ook kon je de quest vroegtijdig afkappen door te zeggen dat ze beter kan stoppen met het boek schrijven en dan is ze depressief. Ik vond die Moira Brown in ieder geval een tof personage.

Ben benieuwd hoe de diepgang qua interacties in Starfield gaat zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dontknow_id
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 12-12-2024
Juist eens gekeken bij mijn CE bestelling bij Bol.com en staat als status: Wordt nu verpakt | Wordt zo snel mogelijk verstuurd

Hopelijk krijgen we hem toch vroeger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

L23 schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 22:39:
[...]

Dat is weer iets anders. Meer de interacties met de npc's. Maar ik heb deze zomer voor het eerst Fallout 3 uitgespeeld. Ik was wel onder de indruk van die Wasteland Survival Guide quest met Moira Brown. Die quest kon je op aardig wat manieren aanpakken en dat had ook invloed hoe zij op je reageerde. Ook kon je de quest vroegtijdig afkappen door te zeggen dat ze beter kan stoppen met het boek schrijven en dan is ze depressief. Ik vond die Moira Brown in ieder geval een tof personage.

Ben benieuwd hoe de diepgang qua interacties in Starfield gaat zijn.
Zeker waar. Dat is een beetje zoals Cyberpunk of Deus ex het ook aanpakt. Dat maakt dit soort games ook tof dat je die vrijheid hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet er trouwens iemand wanneer de AMD starfields geclaimed kunnen worden? Bij mij zit ie nog steeds in de wachtrij terwijl ik hem wel al zou willen preloaden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 22:38:

In ED en NMS was dit al mogelijk en het hoeft misschien niet op die manier, maar om in een game waar "25 jaar" aan is gewerkt zulke beperkingen op te leggen vind ik wel zuur.
Ben toevallig nu NMS aan het spelen. Maar dat is wel tof uitgewerkt dat je kan landen. Maar daarentegen vind ik de werelden wel erg op elkaar lijken en vrij kaal. Ik denk dat dit wel anders is in starfield.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 22:43:
[...]

Ben toevallig nu NMS aan het spelen. Maar dat is wel tof uitgewerkt dat je kan landen. Maar daarentegen vind ik de werelden wel erg op elkaar lijken en vrij kaal. Ik denk dat dit wel anders is in starfield.
Ja dat klopt die planeten zijn na een tijd best saai, al helpt VR er wel veel bij om toch van het spel te kunnen genieten!

Maar wat ik zo leuk vond daar is het binnendringen van de atmosfeer, niet weten wat je gaat zien van landschappen, en dan al laag overvliegend een fijn plekje uitzoeken om te landen, wat te verkennen, misschien een basis neer te zetten..

Bij starfield ga je constant moeten opstijgen (cutscene) in je schip dan de starmap weer openen, planeet kiezen, andere landingslocatie ingeven en weer cutscene om te landen. Ik heb een vermoeden dat mij dat gaat tegensteken na een tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L23
Verwijderd schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 22:45:
Bij starfield ga je constant moeten opstijgen (cutscene) in je schip dan de starmap weer openen, planeet kiezen, andere landingslocatie ingeven en weer cutscene om te landen. Ik heb een vermoeden dat mij dat gaat tegensteken na een tijd.
Hoe nauwkeurig zijn die landingslocaties dan? Die kies je op een wereldbol?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 22:45:
[...]

Ja dat klopt die planeten zijn na een tijd best saai, al helpt VR er wel veel bij om toch van het spel te kunnen genieten!

Maar wat ik zo leuk vond daar is het binnendringen van de atmosfeer, niet weten wat je gaat zien van landschappen, en dan al laag overvliegend een fijn plekje uitzoeken om te landen, wat te verkennen, misschien een basis neer te zetten..

Ik vraag mij dan ook af of je dezelfde vrijheid hebt als in NMS. Aangezien de game bepaald waar je gaat landen. Je kan dan niet ff snel opstijgen en hem ergens anders neerzetten zoals in NMS. Dat is inderdaad erg jammer als dat op die manier geïmplementeerd is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

L23 schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 22:48:
[...]

Hoe nauwkeurig zijn die landingslocaties dan? Die kies je op een wereldbol?
Je zou wel vrij accuraat kunnen kiezen op welke plek je landt (eerst een rechthoek om te filteren en dan daarbinnen kan je kiezen) dus ik denk wel da je op een strand kan landen of een bergplateau adhv de map.

Maar dat is toch anders dan al verkennend overvliegen, more tedious.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Ik heb best wel wat uren in NMS zitten maar vond het landen en stijgen daar op een gegeven moment echt super irritant worden eigenlijk. Lijkt allemaal enorm op elkaar, ik verwacht dat daarom niet te gaan missen.

Rond vliegen in de atmosfeer om van plek naar plek te gaan was wel leuk, zit dat ook niet in Starfield?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Donstil schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 22:51:
Ik heb best wel wat uren in NMS zitten maar vond het landen en stijgen daar op een gegeven moment echt super irritant worden eigenlijk. Lijkt allemaal enorm op elkaar, ik verwacht dat daarom niet te gaan missen.

Rond vliegen in de atmosfeer om van plek naar plek te gaan was wel leuk, zit dat ook niet in Starfield?
Neen je kan niet rondvliegen in de atmosfeer van een planeet, je kan wel in de buurt van de planeet rondvliegen in space, denk dat dat op de hoogte van het ISS zal zijn omdat je wel verlaten space stations enzo kan bezoeken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Donstil schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 22:51:

Als je opstijgt dan ben je daarna direct in de ruimte. Andersom als je wilt landen moet je een landingsplaats selecteren en warp je naar die plek. Zit wel een animatie tussen, maar je kan in de tussentijd niks zelf doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 22:53:
[...]

Neen je kan niet rondvliegen in de atmosfeer van een planeet, je kan wel in de buurt van de planeet rondvliegen in space, denk dat dat op de hoogte van het ISS zal zijn omdat je wel verlaten space stations enzo kan bezoeken.
Verwijderd schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 22:54:
[...]

Als je opstijgt dan ben je daarna direct in de ruimte. Andersom als je wilt landen moet je een landingsplaats selecteren en warp je naar die plek. Zit wel een animatie tussen, maar je kan in de tussentijd niks zelf doen.
Ah zo, nou dat is dan een keuze waar we het mee moeten doen (helaas?).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NLxAROSA
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 22:38:
Ik gok op technische beperkingen.

Weet nog dat bij de launch van NMS mensen boos/teleurgesteld waren dat je niet van stelsel naar stelsel kon vliegen (kan alleen via warp). Dat was ook een technische beperking: zo was het universum en de stelsels gewoon niet opgezet/gemodelleerd (afgezien van dat het waarschijnlijk ook heel erg saai zou zijn). De planeten draaien zelf ook niet, en ze draaien ook niet om de ster heen, alles blijft op dezelfde plek. Op de planeet is de zonsopgang/ondergang dus gefaked. Vandaar ook de vrij abrupte overgang als je opstijgt en in de ruimte komt, je gaat dan van het ene model naar het andere en dat komt visueel niet overeen (zon ineens op andere plek bv).

Ander bekend voorbeeld is de originele Doom. 3D? Errm, niet helemaal, de maps waren 2D. Je hebt nooit een ruimte boven een andere.

Games zijn net als films: veel dingen zijn een facade/illusie. Maakt het er niet minder spectaculair op vind ik zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Donstil schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 22:56:
[...]

[...]

Ah zo, nou dat is dan een keuze waar we het mee moeten doen (helaas?).
Misschien dat mods hier iets aan kunnen doen, maar het zal niet simpel zijn denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 22:59:
[...]

Misschien dat mods hier iets aan kunnen doen, maar het zal niet simpel zijn denk ik.
Als je op de kaart heel precies kan aangeven waar je land dan scheelt dat al een hele hoop. Ik hoop niet dat je maar een paar vaste plaatsen op een planeet hebt waar je kan landen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 23:00:
[...]

Als je op de kaart heel precies kan aangeven waar je land dan scheelt dat al een hele hoop. Ik hoop niet dat je maar een paar vaste plaatsen op een planeet hebt waar je kan landen.
Je zou wel overal kunnen landen, maar ga je tien maal terug naar de starmap om de hele planeet even te verkennen? Je zou ook helemaal rond de planeet kunnen wandelen natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sipio
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 22:24:
[...]

[Afbeelding]
Allebei mooi, kan niet wachten op de romance 8)

Op welk platform ga jij de game spelen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Sipio schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 23:39:
[...]

Allebei mooi, kan niet wachten op de romance 8)

Op welk platform ga jij de game spelen?
Ik vind het dus net op een pop lijken ;-)

Ligt er aan hoe de frame pacing is. Als die goed is dan op de series x. Zo niet, dan op pc.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sipio
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 23:43:
[...]

Ik vind het dus net op een pop lijken ;-)

Ligt er aan hoe de frame pacing is. Als die goed is dan op de series x. Zo niet, dan op pc.
Dit is echt typisch Bethesda gewoon, imo echt goed genoeg.

Ik zou ook wel willen dat het beste van diverse games in één bepaalde game zou kunnen maar dat zal nog ver weg zijn denk ik.

Als ik zo her er der rond lees op reddit of whatever lijkt het wel alsof heel veel mensen zoveel verwachten van deze game dat ik denk van die gaan teleurgesteld worden.

Persoonlijk ben ik al blij als het ook maar iets van FO4 of Skyrim / Oblivion in Space is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Sipio schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 23:51:
[...]

Dit is echt typisch Bethesda gewoon, imo echt goed genoeg.

Ik zou ook wel willen dat het beste van diverse games in één bepaalde game zou kunnen maar dat zal nog ver weg zijn denk ik.

Als ik zo her er der rond lees op reddit of whatever lijkt het wel alsof heel veel mensen zoveel verwachten van deze game dat ik denk van die gaan teleurgesteld worden.

Persoonlijk ben ik al blij als het ook maar iets van FO4 of Skyrim / Oblivion in Space is.
Ik snap die verwachtingen wel. Mensen hopen dat dit een game is wat anders is dan veel andere open wereld games waar je alle vraagtekens moet aflopen. Dit soort games heb je veel meer vrijheid om de game te spelen hoe jij die wilt spelen. En dan ga je natuurlijk allemaal verwachtingen creëren die wellicht onrealistisch zijn. Graphics op het niveau van rdr2, maar ook de character modellen van die game, de exploratie van een Fallout, de interactie met npc's op een hoog niveau etc. Maar goed dan kost de game een paar miljard om te maken ;-) dat is ook weer niet realistisch

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
@Sipio Voor een bestand van 200kb ziet dit er al prima uit. Die andere screenshot is nog een stuk kleiner dus geeft gewoon niet weer hoe het er echt uit gaat zien…

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xWLJK8JQEEan3lYcksfVlLFmNbI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6FNwtdbwt1OIabRiTqqZ1eSo.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• James Pond
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19-10 10:38
Er zijn een hoop concern trolls guys, trap er niet in. Ik lees overal dezelfde nonsens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

James Pond schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 00:01:
Er zijn een hoop concern trolls guys, trap er niet in. Ik lees overal dezelfde nonsens.
En er zijn genoeg Trolls die koste wat het kost de game verdedigen ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 21:55
Dontknow_id schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 22:39:
Juist eens gekeken bij mijn CE bestelling bij Bol.com en staat als status: Wordt nu verpakt | Wordt zo snel mogelijk verstuurd

Hopelijk krijgen we hem toch vroeger.
Voor een preorder waar geen gamedisc in zit snap ik sowieso niet waarom het pas op dag voor release van de game verstuurd wordt. zorg er gewoon voor dat het zeker een aantal dagen voor release verstuurd wordt zodat ook deze kopers meteen vanaf release tijd kunnen beginnen.

Die status bij bol betekend overigens vaak niet veel. Het betekend dat er een exemplaar definitief voor jou gereserveerd is. Deze status kan soms weken zo blijven staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• James Pond
Verwijderd schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 00:03:
[...]

En er zijn genoeg Trolls die koste wat het kost de game verdedigen ;-)
Je kan letterlijk in de Starfield Direct zien dat je overal kan landen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
De bestandsgrootte op mijn Series X.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CrCHW2ophEho8qEvf4UwJ0T2FJE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hXqpxbC5vnQUeqRiUvz1u6fn.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RbB4TMCHYn9Fh-mDRHsR6JvSruQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8vWvtzwYacGHzqphyQZ0ne6s.jpg?f=fotoalbum_large

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jori040
  • Nu online
TONS of NEW Info REVEALED on Starfield at Gamescom!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
“Inside Starfield: how Bethesda's “NASA punk” epic became the biggest Xbox game in a decade“
https://www.gq-magazine.c...eld-todd-howard-interview

Ik ben benieuwd of Tweakers wel een review heeft op release want op Gamescom hadden ze de kans om met de twee belangrijkste kopstukken uit de westerse gamesindustrie te praten maar helaas 0,0 coverage.

Bovenstaand een mooi artikel in ieder geval.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• L23
Wat voor nieuwe informatie dan? Ik zie de hele tijd op Youtube van die filmpjes die heel veel te vertellen hebben, ook speciale Starfield kanalen die denken elke dag iets interessants te vertellen hebben :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
L23 schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 09:29:
[...]

Wat voor nieuwe informatie dan? Ik zie de hele tijd op Youtube van die filmpjes die heel veel te vertellen hebben, ook speciale Starfield kanalen die denken elke dag iets interessants te vertellen hebben :P
Meestal bespreken ze alleen onderwerpen die een dag eerder op Reddit stonden ook ;)

Edit: @jori040 beelden van de video zijn van de direct volgens mij met aanvullende info uit de interviews op Gamescom.

[ Voor 13% gewijzigd door D-Ed op 26-08-2023 09:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jori040
  • Nu online
L23 schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 09:29:
[...]

Ik ga met jou niet discussie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L23
jori040 schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 09:43:
[...]

Ik ga met jou niet discussie.
Hoeft ook niet, maar een samenvatting of in ieder geval wat tekst bij het filmpje dat je plaatste was leuk geweest :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

James Pond schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 02:11:
[...]

Je kan letterlijk in de Starfield Direct zien dat je overal kan landen.
Ik heb ook begrepen dat er boundaries zijn en dat je niet een hele planeet rond kan lopen. Betekent dus ook dat je dus niet overal op een planeet kan landen.

spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/chbAW62wSQw0BZNjtnbm-rHGHnI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IlhRytyWi0zs6izwu0pn9SA4.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2023 09:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• L23
D-Ed schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 09:39:
Edit: @jori040 beelden van de video zijn van de direct volgens mij met aanvullende info uit de interviews op Gamescom.
Die interviews/vragen met Pete Hines waren leuk om te kijken.
Frez schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 12:00:
Het volle Pete Hines interview over Starfield! Zoveel leuke spoilervrij info!
Het ultieme voorpret interview. Even skippen 04:45.

https://www.twitch.tv/videos/1907198784
Deze.

[ Voor 33% gewijzigd door L23 op 26-08-2023 10:13 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Sipio
  • Niet online
James Pond schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 00:01:
De meeste concerns komen volgens mij van mensen die de game niet eens gaan/kunnen spelen als je zo her en der rond leest.

Die ene meme van stop having fun comes to mind ;)

@Verwijderd Volgens iemand op reddit (korreltje zout misschien) kwam dat scherm in de spoiler pas voor na 40 minuten lopen om vervolgens een nieuw gebied in te laden, lijkt mij persoonlijk geen probleem.

Volgens mij verwachten veel mensen teveel van deze game, het is geen space sim, het is een Bethesda game in Space.

[ Voor 30% gewijzigd door Sipio op 26-08-2023 10:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• James Pond
Verwijderd schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 09:55:
[...]

Ik heb ook begrepen dat er boundaries zijn en dat je niet een hele planeet rond kan lopen. Betekent dus ook dat je dus niet overal op een planeet kan landen.

spoiler:
Je kan wel overal landen, dat zie je letterlijk in de direct.

Maar je kan niet de hele planeet rondlopen idd
Pagina: 1 ... 8 ... 63 Laatste

Let op:
Gebruik spoiler-tags waar ze redelijkerwijs nodig zijn, kleine moeite, en houd het voor iedereen leuk! :)

Houd het ook ontopic, bespreek vooral je eigen ervaringen, en wees lief en respectvol naar elkaar. Je hoeft het niet eens te zijn.