Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PuckStar
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 28-08 23:37
SacreBleu schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 12:40:
[...]

Je mag koffiedrinken wanneer en hoeveel je wilt. Maar Starfield spelen zal toch echt pas 1 september in de nacht zijn.
1 September 2AM is in mijn wereld toch echt vrijdagochtend vroeg en noemen wij in de regel dus donderdagnacht.

Uiteraard eens met dat je mag koffie drinken wanneer en hoeveel je wilt :) .

[edit]
Ik maakte 1 tikfout. Ik zei "donderdagochtend vroeg" maar bedoelde vrijdagochtend.
De rest blijft hetzelfde. Het is donderdag nacht dat je kan spelen.
[edit]

[ Voor 17% gewijzigd door PuckStar op 28-08-2023 13:05 ]

[My Home Automations]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorted.bits
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-09 19:30
SacreBleu schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 12:24:
[...]

Je hebt de conversie verkeerd gedaan. 10 AM (central Europe) is 1800 in Australië.

10 AM in Australië is 2 uur 's nachts in Nederland.
Ik heb andersom gerekend, dus gekeken naar hun release tijd en die omgezet naar Nederland. Aangezien je ook je Xbox op die regio wil instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SacreBleu
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19-09 17:50
PuckStar schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 12:49:
[...]

1 September 2AM is in mijn wereld toch echt donderdagochtend vroeg en noemen wij in de regel dus donderdagnacht.

Dan zou ik even heel goed kijken naar je kalender 1 september is toch echt vrijdag. ;)

NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• L23
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 10:40
SacreBleu schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 12:51:
[...]

Dan zou ik even heel goed kijken naar je kalender 1 september is toch echt vrijdag. ;)
Hij heeft het over 1 september 2022.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SacreBleu
sorted.bits schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 12:50:
[...]

Ik heb andersom gerekend, dus gekeken naar hun release tijd en die omgezet naar Nederland. Aangezien je ook je Xbox op die regio wil instellen?
Ik heb deze website gebruikt:
https://www.timebie.com/std/aest.php?q=10

10 AM AEST is 02:00 in Nederland
Als je 10:00 in NL pakt dan is het 18:00 AEST.

Het spel lanceert in elk land precies tegenlijk, dus je Xbox omzetten naar Australië heeft niet veel nut.
Bij Fallout 4 hadden ze in elk land de release om 24:00, dan heeft het wel baat, dan is Nieuw Zeeland altijd eerst. Maar dat maakt met een gelijktijdige lancering niet uit.

NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PuckStar
SacreBleu schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 12:51:
[...]
Ja 1 september is vrijdag, zeer zeker.
en 2 AM is........... 2 uur 's ochtends......
dus, vrijdag om 2 uur 's ochtends.
en in de regel wordt 2 uur vrijdag ochtend ook wel genoemd: Donderdag nacht.

Dus donderdagnacht zal je om 2uur snachts kunnen spelen (en ja dat is dan feitelijk vrijdag 1 september)
Dus vandaar dat ik zei: donderdagnacht. Grappig feitje: vrijdagnacht kun je dus ook spelen ;) .

Had 1 tikfoutje gemaakt in mijn vorige post wat misschien voor wat verwarring zorgde. Maar wat ik initieel zei blijft kloppen :)

PS In Los Angeles kunnen ze op donderdag middag 17:00 al beginnen met spelen.
Zie ook de officiele Global Release pagina uit dit artikel van Bethesda.

Wellicht kan een auteur (@Mog of @G_Dragon) dit in de topicstart zetten aangezien de vraag vaker komt en er bij een aantal verwarring is.
Voor Nederland is de Early Release 1 september Vrijdag ochtend 2:00AM
En de officiele release: 6 september Woensdag ochtend 2:00AM

Wereldwijd is het release moment hetzelfde maar vanwege de tijdzones een verschillende tijd.

[ Voor 19% gewijzigd door PuckStar op 28-08-2023 14:11 ]

[My Home Automations]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• L23
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 10:40
Tijd voor koffie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• James Pond
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 10-08 10:49
Rivanov schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 11:53:
Kunnen we de Nieuw Zeeland truc weer toepassen? Release NZ is 12 PM namelijk.
Nee hij released overal tegelijk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SacreBleu
PuckStar schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 13:02:
[...]

Dus donderdagnacht zal je om 2uur snachts kunnen spelen (en ja dat is dan feitelijk vrijdag 1 september)
Dus vandaar dat ik zei: donderdagnacht. Grappig feitje: vrijdagnacht kun je dus ook spelen ;) .

Wellicht kan een auteur dit in de topicstart zetten.
Akkoord.

LA loopt achter, dus 31 augustus in de middag voor hun is nog steeds 2:00 donderdagnacht in Nederland.
Het spel lanceert in alle landen op hetzelfde moment.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Duidelijk allen! ;)

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14:48
schumi1986 schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 12:39:
[...]
dan raak ik daar niet net zoals jij van in de stress.
Daar raak ik persoonlijk niet zo heel erg van in de stress hoor, zoals ik al aangaf verwachte ik het namelijk al bij het lezen van de originele tweet.
Blijft telkens weer bijzonder dat er mensen zijn die een aantal dagen voor release allemaal negatieve punten uit vage leaks blijven benoemen en daardoor de sfeer van zo’n topic totaal naar beneden halen.
Ik verbaas mij er vooral over hoe jij de informatie welke ik met opzet achter spoiler tags gooi voor de mensen welke er blind in willen gaan, zo post. :/

Maar goed, zoals ik eerder al aangaf:
D4NG3R schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 08:56:
Zo gehyped als dat sommigen hier zijn, zo sceptisch zijn anderen. Mag toch?
Ik kijk zelf in ieder geval erg uit naar de launch, maar behoud mijzelf nog enigszins sceptisch t.o.v. hoe het spel momenteel weggezet wordt. Ik moet het nog zien of de main story daadwerkelijk zo lang gaat worden, of er daadwerkelijk zo veel variatie gaat zitten in de flora en fauna, of ze daadwerkelijk goede invulling gaan geven aan hun langetermijnplanning, of gaat dat toch meer zoiets worden als Skyrim? :+

Dus uitgaan van het slechtste, hopen op het beste, kan het alleen maar beter worden dan verwacht. ;)

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Divak
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18-09 14:26
Veel mensen zijn door de hype opgeslokt, maar het is en blijft de creation engine. Daarmee kun je echt never-nooit (spoiler voor zover nodig, over de gameplay)
spoiler:
een volledige planeet rond lopen, of van en naar planeten vliegen om vervolgens te landen. Die sandwich verzameling moet óók nog ergens opgeslagen worden, zo werkt het nou eenmaal in deze games.

Ik had zelfs verwacht dat elke planeet gewoon 3-6 locaties zou hebben om te landen en that's it. De optie die ik nu lees (dat je wel overal kan landen) is wel grappig, maar er zal niet veel te beleven zijn gezien het dan een RNG wereld betreft zonder specifieke basissen/vijanden.

Voor mij nog steeds dé game om naar uit te kijken, en ik hoop dat veel mensen realistische verwachtingen houden bij deze Bethesda game met bijbehorende engine. Ik lees in ieder geval niets schokkends. Zo'n tegenvaller als Cyberpunk zie ik echt niet gebeuren.

[ Voor 31% gewijzigd door Divak op 28-08-2023 14:07 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 10:59
PuckStar schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 12:49:
[...]

1 September 2AM is in mijn wereld toch echt vrijdagochtend vroeg en noemen wij in de regel dus donderdagnacht.

[edit]
Ik maakte 1 tikfout. Ik zei "donderdagochtend vroeg" maar bedoelde vrijdagochtend.
De rest blijft hetzelfde. Het is donderdag nacht dat je kan spelen.
[edit]
Op welke dag valt woensdagmiddag bij jou?

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SacreBleu
Ik laat mij gewoon verrassen, met heel veel dingen had ik niet meteen tot het uiterste een verwachting.
Dit komt, denk ik, vooral omdat ik Elite Dangerous compleet saai heb gespeeld. Daar waren ook veel planeten waar je kon landen en waar je rond kon rijden in een SUV. Maar er was, naast het verzamelen van grondstoffen, geen barst te doen.

't Zelfde maakte ik mee in Star Citizen (ja, ik ben een backer). Ook daar is er vrijwel niets te beleven op planeten. Ook in No Man's Sky was er niet veel te beleven.

Wat ik wel heb meegekregen is dat er wat misinformatie de rondte gaat en dat er wordt aangeraden om op verlopen van de emargo te wachten. Wellicht krijgen we dan iets meer informatie. Voor nu is het koffiedik kijken en alles met een lik zout te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Had 1 tikfoutje gemaakt in mijn vorige post wat misschien voor wat verwarring zorgde. Maar wat ik initieel zei blijft kloppen :)

Wellicht kan een auteur (@Mog of @G_Dragon) dit in de topicstart zetten aangezien de vraag vaker komt en er bij een aantal verwarring is.

Wereldwijd is het release moment hetzelfde maar vanwege de tijdzones een verschillende tijd.
Ik heb het er net ingezet, is het zo naar wens? :D

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
[...]

Hahaha, nee natuurlijk niet.
Donderdag nacht is gewoon donderdag nacht. 1 sept 02:00 is gewoon vrijdag nacht.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
SacreBleu schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 13:12:
[...]

Akkoord.

LA loopt achter, dus 31 augustus in de middag voor hun is nog steeds 2:00 donderdagnacht in Nederland.
Het spel lanceert in alle landen op hetzelfde moment.
Vrijdagnacht inderdaad :P

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ashrah
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-09 01:36
Donstil schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 14:38:
[...]

Hahaha, nee natuurlijk niet.
Donderdag nacht is gewoon donderdag nacht. 1 sept 02:00 is gewoon vrijdag nacht.
Uhm niet echt, Donderdag nacht is de nacht van Donderdag op Vrijdag, Vrijdag nacht is de nacht van Vrijdag op Zaterdag.

Vrijdag 1 September om 02.00 is gewoon Donderdag nacht. De ochtend begint met zonsopgang.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D4NG3R
Wat een discussie over de definitie van nacht omdat ik vrijdagnacht zei. :D _O-

De meningen zijn er schijnbaar over verdeeld. Maar wellicht is een ander topic een betere plek voor deze discussie.
SacreBleu schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 14:25:
Ik laat mij gewoon verrassen, met heel veel dingen had ik niet meteen tot het uiterste een verwachting.
Dit komt, denk ik, vooral omdat ik Elite Dangerous compleet saai heb gespeeld. Daar waren ook veel planeten waar je kon landen en waar je rond kon rijden in een SUV. Maar er was, naast het verzamelen van grondstoffen, geen barst te doen.
offtopic:
Oh hier nog eentje hoor, mijzelf helemaal suv ( :+ ) gereden om meerdere schepen tot in de puntjes te engineeren en van guardian meuk te voorzien. Nu spring ik af en toe alleen nog maar online om nieuwe spelers op weg te helpen of een beetje op Goids te schieten. :')

Exact die ervaring is overigens waarom ik ook hoop dat ze de planeten een beetje boeiend hebben gekregen. Maar gezien andere games welke al veel langer in de running zitten het ook niet voor elkaar krijgen houd ik de verwachtingen laag. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Ashrah schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 14:44:
[...]

Uhm niet echt, Donderdag nacht is de nacht van Donderdag op Vrijdag, Vrijdag nacht is de nacht van Vrijdag op Zaterdag.

Vrijdag 1 September om 02.00 is gewoon Donderdag nacht. De ochtend begint met zonsopgang.
maar na 00:00 is het wel officieel Vrijdag als ik op mijn telefoon kijk, ja sorry wil het niet te lastig maken :D

[ Voor 3% gewijzigd door G_Dragon op 28-08-2023 14:46 ]

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Ashrah schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 14:44:
[...]

De kalender liegt niet zou je zeggen dus daar hou ik mij altijd aan vast maar de definitie wordt door elkaar gebruikt inderdaad, zie ik nu online.

Nou goed vrijdag zonder nacht 02:00 kunnen we spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elknic
  • Laatst online: 18-09 08:45
Ook zin in.
En verwacht ook snel de nodige mods waarmee je veel wat je niet aanstaat gewoon kunt fixen.

Carry capacity limit is ongeveer de eerste die altijd geinstalleerd wordt :)

(My iRacing)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SacreBleu
Gezien voorgaande discussie wilde ik dat voorkomen, ik pas mij aan. :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PuckStar
G_Dragon schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 14:31:
[...]

Ik heb het er net ingezet, is het zo naar wens? :D
Bijna :) .

Release-datum: 6-9-2023 Vrijdag ochtend 2:00AM (1-9-2023 Early Acces Vrijdag ochtend 2:00AM)

Moet zijn:
Release-datum: 6-9-2023 Woensdag ochtend 2:00AM (1-9-2023 Early Acces Vrijdag ochtend 2:00AM)

[My Home Automations]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SacreBleu
PuckStar schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 15:28:
[...]

Release-datum: 6-9-2023 Vrijdag ochtend 2:00AM (1-9-2023 Early Acces Vrijdag ochtend 2:00AM)

Moet zijn:
Release-datum: 6-9-2023 Woensdag ochtend 2:00AM (1-9-2023 Early Acces Vrijdag ochtend 2:00AM)
Ja, of:

Release-datum: 6-9-2023 dinsdagnacht 2:00AM (1-9-2023 Early Acces donderdagnacht 2:00AM) :+

*giechelt*

Acties:
  • +2 Henk 'm!
PuckStar schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 15:28:
[...]

Moet zijn:
Aangepast d:)b

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tweakwondo
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 16:01
uchiha tijntje schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 10:43:
Hype en verwachtingen zijn tegenwoordig de doodsteek van elke AAA game :P

Mensen laten zich altijd zo snel meeslepen in marketing praatjes van bedrijven, clickbaits video’s van matige YouTubers etc.

Ik begrijp dat niet zo. Uiteraard kun je enthousiast zijn, dat ben ik ook. Maar ik zie soms gamers echt elk snufje nieuws opsnuiven en er zelf vaak een draai aangeven (vaak vergroot door online communities) die uiteindelijk uit zijn verband wordt gerukt of dusdanig onrealistisch zijn dat de game het per definitie niet kan waarmaken. Dat is zonde voor de gamer en voor de developer. Just my 2 cents.
Ik vind het leuk om informatie hier mee te krijgen zeker vlak nadat er veel nieuwe informatie beschikbaar kwam vanuit de devs, dat nieuws volgen vind ik leuk

echter al die tientallen dan wel niet honderden of duizende video's over nieuws op youtube e.d. wat eigenlijk herhalend nieuw is, of "nieuws" vanuit een tweet, wat dan weer 10 a 15 minuten duurt, snap ik ook niet.

maar goed dat geldt niet enkel voor starfield maar elk gehypte game

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
Tweakwondo schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 15:49:
[...]

Ik vind het leuk om informatie hier mee te krijgen zeker vlak nadat er veel nieuwe informatie beschikbaar kwam vanuit de devs, dat nieuws volgen vind ik leuk

echter al die tientallen dan wel niet honderden of duizende video's over nieuws op youtube e.d. wat eigenlijk herhalend nieuw is, of "nieuws" vanuit een tweet, wat dan weer 10 a 15 minuten duurt, snap ik ook niet.

maar goed dat geldt niet enkel voor starfield maar elk gehypte game
Negativiteit zorgt voor clicks.. Kijk maar naar de gemiddelde trol hoeveel reacties daar op komen (helaas). Ik vind het ‘gewone nieuws’ ook leuker om te lezen en dan lekker de eerste reviews te kijken.. Niet alles maar gewoon om wat voorpret te hebben ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SacreBleu
D-Ed schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 16:14:
[...]

Negativiteit zorgt voor clicks.. Kijk maar naar de gemiddelde trol hoeveel reacties daar op komen (helaas). Ik vind het ‘gewone nieuws’ ook leuker om te lezen en dan lekker de eerste reviews te kijken.. Niet alles maar gewoon om wat voorpret te hebben ;)
Daarom zit ik nu ook te wachten op donderdag.
Ergens op donderdag vervalt het embargo en dan komen de reviews online.

Dit keer lees ik ze niet zozeer voor het cijfer, maar om de ervaringen. Ik wil liever geen spoilers, maar wel een goed verhaal met eventueel meer diepgang op de features.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• ShDT
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 11-08 07:50
Persoonlijk heb ik super veel zin in de release van SF en ik kan niet wachten op donderdag/vrijdagnacht (:’)). Overigens volg ik deze thread sinds de start maar het wordt steeds vermoeiender om er doorheen te komen. Hoop negativiteit en op de persoon spelen, dat ik vind jammer om te zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jori040
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 16:22
DF Direct Weekly #126: Starfield Impressions, FSR 3 Reaction, DLSS 3.5, PlayStation Portal!

Op deze video heb ik zitten wachten.Ze zeggen weinig maar toch ook veel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
jori040 schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 17:17:
DF Direct Weekly #126: Starfield Impressions, FSR 3 Reaction, DLSS 3.5, PlayStation Portal![YouTube: DF Direct Weekly #126: Starfield Impressions, FSR 3 Reaction, DLSS 3.5, PlayStation Portal!]

Op deze video heb ik zitten wachten.Ze zeggen weinig maar toch ook veel.
Nice d:)b

Voor sommige serieuze media was Gamescom dus wél interessant. Fijn dat ze bij de intro eigenlijk al heel veel kritieke puntjes weerleggen _/-\o_

Blijkbaar is er slechts één Tweaker redacteur die kant opgegaan om wat spelletjes te previewen maar is niet even gaan kijken naar de grootste game voor Microsoft dit jaar... Tenminste, ik heb er niets over gelezen.. De laatste zes berichten over Starfield op de frontpage:

- AMD: 'Bethesda kan DLSS toevoegen aan Starfield, als het dat wil'
- Starfield-leaker is opgepakt voor stelen en verkopen van exemplaren van de game
- 'Starfield bevat geen ondersteuning voor DLSS of XeSS'
- Microsoft nam Bethesda over om te voorkomen dat Starfield PS5-exclusive werd
- Starfield draait op 30fps op Xbox Series X en S
- Bethesda stelt release Starfield uit tot 6 september

Flink gemiste kans.

Edit; DIe Digital Foundry gasten zijn wel echte nerds he, heerlijk _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
SacreBleu schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 15:30:
[...]

Ja, of:

Release-datum: 6-9-2023 dinsdagnacht 2:00AM (1-9-2023 Early Acces donderdagnacht 2:00AM) :+

*giechelt*
Ja en dan is het in “de regel” nog zondag in Amerika :+

[ Voor 4% gewijzigd door Donstil op 28-08-2023 18:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
D-Ed schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 18:06:
[...]
Blijkbaar is er slechts één Tweaker redacteur die kant opgegaan om wat spelletjes te previewen maar is niet even gaan kijken naar de grootste game voor Microsoft dit jaar... Tenminste, ik heb er niets over gelezen.. De laatste zes berichten over Starfield op de frontpage:
Reviewers hadden al toegang tot een Starfield-code voor de gamescom. Daarom begrijp ik wel dat als je slechts één redacteur stuurt, die niet al te veel prioriteit geeft aan Starfield. Immers, de review van die game mag een krap weekje later worden gepubliceerd.

[ Voor 14% gewijzigd door Donstil op 28-08-2023 18:57 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 16:23
Donstil schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 18:55:
[...]

Reviewers hadden al toegang tot een Starfield-code voor de gamescom. Daarom begrijp ik wel dat als je slechts één redacteur stuurt, die niet al te veel prioriteit geeft aan Starfield. Immers, de review van die game mag een krap weekje later worden gepubliceerd.
Het zou zo maar kunnen dat Tweakers niet eens een review code heeft ontvangen. Ik zie de laatste tijd meer hele late reviews van hardware/games waar aangegeven wordt dat het later is vanwege het niet ontvangen van een review exemplaar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
Donstil schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 18:55:
[...]

Kan ik een deel inkomen maar als twee kopstukken uit de industrie op twee uur rijden van je redactie vandaan op een beurs te vinden zijn dan zou je toch verwachten dat ze er wat meer uithalen?

Zie ook de intro van de Digital Foundry ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• James Pond
Die 2 uur unlock is wel een beetje jammer ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
D-Ed schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 19:05:
[...]

Kan ik een deel inkomen maar als twee kopstukken uit de industrie op twee uur rijden van je redactie vandaan op een beurs te vinden zijn dan zou je toch verwachten dat ze er wat meer uithalen?

Zie ook de intro van de Digital Foundry ;)
Kopstukken? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frez
  • Registratie: September 2020
  • Nu online
Zojuist een patch gedownload voor de PC versie. Patch was ongeveer 12GB.
Helaas kan ik nog steeds niet spelen :p

C9 55 - Playstation 5 Pro - i7 13700K RTX5080 PC - LG C4 42 as monitor

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
Volgens mijn bronnen hebben ze een redelijke invloed in de gamewereld ;) Zelfs zoveel dat er mensen op X boos zijn op ze, dus dan heb je het wel gemaakt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orangelights23
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 15:57
Alhoewel ik niet echt een ruimtegameman ben en vaker op de PS5 game, heb ik bij release wel een XSS inclusief drie jaar Gamepass gekocht. Ik vond het aanbod niet altijd heel interessant, maar nu met Starfield, zeker als het qua opzet en exploration vergelijkbaar is met Skyrim, toch wel de moeite waard om de XSS eens af te stoffen. Inmiddels de afgelopen dagen veel video’s bekeken en ben stiekem toch wel weer een beetje in de hypemodus gekomen.

Nu loopt mijn Gamepass abonnement tot en met november en ik heb geen zin om elke maand 15 euro te betalen, zijn er nog trucjes om het goedkoper te krijgen? Overigens ook heel benieuwd hoe dit zal zijn op de Steam Deck, daar game ik de laatste weken het vaakst op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SacreBleu
D-Ed schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 19:46:
[...]

Volgens mijn bronnen hebben ze een redelijke invloed in de gamewereld ;) Zelfs zoveel dat er mensen op X boos zijn op ze, dus dan heb je het wel gemaakt :+
Geef mij twee minuten op X en ze willen mijn cancellen. Zo moeilijk is dat tegenwoordig niet. :P

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Sipio
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Vind dit wel een sfeertje hoor..

Er schijnt ook een update te zijn voor xbox, day one patch?

[ Voor 21% gewijzigd door Sipio op 28-08-2023 20:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
Orangelights23 schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 19:56:
Alhoewel ik niet echt een ruimtegameman ben en vaker op de PS5 game, heb ik bij release wel een XSS inclusief drie jaar Gamepass gekocht. Ik vond het aanbod niet altijd heel interessant, maar nu met Starfield, zeker als het qua opzet en exploration vergelijkbaar is met Skyrim, toch wel de moeite waard om de XSS eens af te stoffen. Inmiddels de afgelopen dagen veel video’s bekeken en ben stiekem toch wel weer een beetje in de hypemodus gekomen.

Nu loopt mijn Gamepass abonnement tot en met november en ik heb geen zin om elke maand 15 euro te betalen, zijn er nog trucjes om het goedkoper te krijgen? Overigens ook heel benieuwd hoe dit zal zijn op de Steam Deck, daar game ik de laatste weken het vaakst op
Even in de game pass thread kijken ;)

Makkelijke versie: Op Eneba de 3 months Xbox Live gold kaarten scoren (stuk of tien op z'n minst: 3 maanden wordt ongeveer 50 dagen).

De (bijvoorbeeld 10) codes die je krijgt redeemen op redeem.microsoft.com en zie daar je hebt er zo weer een flinke periode Ultimate bij _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
SacreBleu schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 19:56:
[...]

Geef mij twee minuten op X en ze willen mijn cancellen. Zo moeilijk is dat tegenwoordig niet. :P
Nee dat was ook een grapje ;)

Mij zie je daar niet meer, wat een zooi op X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sammy09
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 17-09 09:31
Orangelights23 schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 19:56:

Livekaarten.nl middels VPN een tukse licentie aanschaffen. Kan gewoon op eigen account, ik heb het al meermaals gedaan. Werkt goed.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
spoiler:
Cyberpunk, maar dan met een levende stad 8)

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sipio
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
@XWB hehe idd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jori040
Sipio schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 19:59:

Wauw!!! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
D-Ed schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 19:46:
[...]

X marks the spot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hier een update van 16,95GB op Xbox

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11:17
G_Dragon schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 21:18:
Hier een update van 16,95GB op Xbox
Toevallig mijn extra SSD binnen, dus heb de ruimte _/-\o_

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Linksquest schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 21:20:
[...]

Toevallig mijn extra SSD binnen, dus heb de ruimte _/-\o_
Nice! Welke heb je binnengekregen? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visgek82
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14:36
Sipio schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 19:59:

Kan het niet zien. Zegt video is private.

Ryzen 7 7700X , 32 GB RAM, ProArt 4080 Super, MSI B650 Tomahawk, 2x2tb NVME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
Visgek82 schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 22:41:
[...]

Die idd al weer even weg.Je hebt wat gemist hoor!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:52
jori040 schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 22:55:
[...]

Die idd al weer even weg.Je hebt wat gemist hoor!
Het was een video waarbij je karakter stilstaat en rondkijkt in een (sfeervolle) stad naar andere npc’s. Laten we elkaar niet gek maken :P

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Topicstarter
uchiha tijntje schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 22:58:
[...]

Het was een video waarbij je karakter stilstaat en rondkijkt in een (sfeervolle) stad naar andere npc’s. Laten we elkaar niet gek maken :P
Ik zag hele andere dingen. Je zat aan boord van je ruimteschip en je naderde een planeet, je moest zelf door de atmosfeer vliegen op zoek naar een landingsplek.

spoiler:
Nee, je hebt gelijk, het was inderdaad een Cyberpunk 2077 achtige stad die er voor BGS begrippen erg goed uit zag.

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jori040
uchiha tijntje schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 22:58:
[...]

Ja goed ik werd daar heel vrolijk van. ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Frez
  • Nu online
Visgek82 schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 22:41:
[...]

Todd you did it., dit ziet er een partij gaaf uit!

Linkje van de betreffende gelekte video.
Geen grote spoilers. Gewoon een karakter dat in 3rd person op een bepaalde locatie panoramisch van links naar rechts kijkt.

[ Voor 30% gewijzigd door Frez op 28-08-2023 23:05 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LadyVodka
  • Registratie: Augustus 2015
  • Niet online
Details on Day 1 Patch.

[ Voor 28% gewijzigd door LadyVodka op 29-08-2023 00:07 . Reden: added X ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• -SaveMe-
  • Laatst online: 19-09 13:54

-SaveMe-

-klik-

Series X van een tweakert overgenomen speciaal voor Starfield. Digital premium editie aangeschaft. Vrijdag los. Zin in!
Sorry PS5. Ff 3 maandjes pauze :9

GamiQ, de game notes app met game maps!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsRazor
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 11-12-2023

itsRazor

Amateur Achievement Hunter

De mensen die starfield gepreorderd hebben, hebben jullie al een email ontvangen dat het pakketje eraan komt? ik heb tot heden helaas niks ontvangen.

PC | Xbox Series X | Switch

Acties:
  • 0 Henk 'm!
D-Ed schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 18:06:
[...]

Nice d:)b

Voor sommige serieuze media was Gamescom dus wél interessant. Fijn dat ze bij de intro eigenlijk al heel veel kritieke puntjes weerleggen _/-\o_

- AMD: 'Bethesda kan DLSS toevoegen aan Starfield, als het dat wil'
- Starfield-leaker is opgepakt voor stelen en verkopen van exemplaren van de game
- 'Starfield bevat geen ondersteuning voor DLSS of XeSS'
- Microsoft nam Bethesda over om te voorkomen dat Starfield PS5-exclusive werd
- Starfield draait op 30fps op Xbox Series X en S
- Bethesda stelt release Starfield uit tot 6 september

Flink gemiste kans.

Edit; DIe Digital Foundry gasten zijn wel echte nerds he, heerlijk _/-\o_
Damn. Zo met z'n drieën in één ruimte zag er een stuk meer awkward uit dan wanneer ze in hun podcast op video staan. Zeker Alex Battaglia ziet er in deze video niet altijd heel fris uit.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SacreBleu
itsRazor schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 07:22:
De mensen die starfield gepreorderd hebben, hebben jullie al een email ontvangen dat het pakketje eraan komt? ik heb tot heden helaas niks ontvangen.
Nope, en ik verwacht ook niet dat dit gaat gebeuren voor donderdag. Ik ga ervanuit dat elke retailer pas op donderdag gaat verzenden zodat het op 1 september aankomt. Je mist dus de mogelijkheid om te preloaden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
SacreBleu schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 08:36:
[...]

Nope, en ik verwacht ook niet dat dit gaat gebeuren voor donderdag. Ik ga ervanuit dat elke retailer pas op donderdag gaat verzenden zodat het op 1 september aankomt. Je mist dus de mogelijkheid om te preloaden.
Via de (mobiele) Xbox App kan je iedere game installeren/preloaden. Pas wanneer je hem daadwerkelijk probeert op te starten op jouw Xbox zal hij een licentie controle doen (bijv. aanwezigheid van een disc).

Werkt ideaal :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KBE91
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 09-09 06:57
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/09uSQxR0sI1uKK_jdMdxx8mOdNc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ovoDZv4Ys2K9W0PraH6uGQlj.png?f=fotoalbum_large

PC settings, komt van Reddit.

The person who posted that said they had a 3800X/2080ti and were getting 45-60fps generally and 60fps in space with those settings at 1440p.

[ Voor 16% gewijzigd door KBE91 op 29-08-2023 08:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh0ckTr00per
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08:27
Jep, ik heb de constellation edition besteld dus ben afhankelijk van de code op de stick maar heb via de xbox app de game wel vast op de console gezet. Gisteren werd ook al de eerste patch geïnstalleerd. Zou dus een kwestie moeten zijn van de code aan mijn profiel koppelen vrijdag en gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
itsRazor schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 07:22:
Ik denk pas Woensdag/Donderdag, ligt aan de webshop want er zijn ook een aantal die pre-orders dagen voor release leveren want dat had ik met Dead Island 2 (week te vroeg binnen) en dan nog hopen dat PostNL meewerkt met die drukte van de laatste tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsRazor

itsRazor

G_Dragon schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 08:44:
[...]

Ik denk pas Woensdag/Donderdag, ligt aan de webshop want er zijn ook een aantal die pre-orders dagen voor release leveren want dat had ik met Dead Island 2 (week te vroeg binnen) en dan nog hopen dat PostNL meewerkt met die drukte van de laatste tijd.
Heb het via gamemania en bol besteld, beetje raar ook had gisteren dit op bol staan maar dit is inmiddels alweer verdwenen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SacreBleu
Caayn schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 08:38:
[...]
Via de Xbox App kan je iedere game installeren/preloaden. Pas wanneer je hem daadwerkelijk probeert op te starten op jouw Xbox zal hij een licentie controle doen (bijv. aanwezigheid van een disc).

Werkt ideaal :)
Dat is wel awesome, inderdaad. Als ze dat ook op Steam zouden maken zou ik dat kunnen waarderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsRazor

itsRazor

itsRazor schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 08:50:
[...]

Heb het via gamemania en bol besteld, beetje raar ook had gisteren dit op bol staan maar dit is inmiddels alweer verdwenen
Geen idee waarom maar kan de screenshot niet toevoegen. maar er stond bij de bestelling "Wordt nu verpakt | Wordt zo snel mogelijk verstuurd''

Acties:
  • 0 Henk 'm!
itsRazor schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 08:50:
[...]

Gewoon hoop houden, komt vast goed. Maar tip voor de volgende keer is GameResource, daar had ik Dead Island 2 ook weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SacreBleu
KBE91 schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 08:41:
[Afbeelding]

The person who posted that said they had a 3800X/2080ti and were getting 45-60fps generally and 60fps in space with those settings at 1440p.
Pittig, FSR en Dynamic resolution en FSR staan daar aan. Dus als je drie generaties achterloopt dan is 60 fps nagenoeg te halen, met uitzonderingen.

Wel raar dat Dynamic Resolution aan staat, ik wist niet dat dat kon in combinatie met FSR/DLSS/Xess.
itsRazor schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 08:53:
[...]

Geen idee waarom maar kan de screenshot niet toevoegen. maar er stond bij de bestelling "Wordt nu verpakt | Wordt zo snel mogelijk verstuurd''
Dat geeft Bol.com defacto aan. Dit staat er bij mij ook al sinds juni: "Wordt bezorgd"

[ Voor 27% gewijzigd door SacreBleu op 29-08-2023 09:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• itsRazor

itsRazor

G_Dragon schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 08:55:
[...]

Gewoon hoop houden, komt vast goed. Maar tip voor de volgende keer is GameResource, daar had ik Dead Island 2 ook weg.
Jaa zal vast wel goed komen, denk dat de hype een beetje te ver naar me hoofd stijgt.
Thanks voor de tip trouwens!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

Early Access Patch Notes.

Performance and Stability Fixes
  • Improved stability related to suspending and resuming the game. (Xbox Series X/S)
  • Fixed rare crash that could occur when viewing the credits after completing the game.
  • Fixed crash that could appear when repeatedly loading some saves inside of ships.
  • Various stability and performance improvements.
Visual Fixes
  • Fixed an issue where sometimes hair would not appear on characters.
  • Improved distant object appearance when transitioning to the surface of a planet.
  • Addressed an issue that sometimes caused face animations to move abruptly.
  • Fixed an issue where rarely in certain views white flashing boxes could appear in the Handscanner.
  • Fixed an issue that would cause an undesirable texture blend near the coastline.
  • Fixed an issue that would cause textures to degrade unnecessarily. (Xbox Series S)
Gameplay Fixes
  • Fixed a rare issue that could cause Companions to float in the air.
  • Fixed an issue that could cause some ship modules to become misaligned.
  • Fixed some issues that would prevent touch-down points from turning red in Ship Builder.
  • Fixed an issue that could cause the player to appear incorrectly when equipping items.
  • Addressed an issue that could prevent the Isolation skill from behaving as intended.
  • Adjusted the distance the player is able to access and store cargo in their ship.
  • Fixed an issue that could sometimes cause a long delay on the Press any button screen.
Quest Fixes
spoiler:
  • Fixed rare issue that could cause ship patrols not to appear for “First to Fight, First to Die".
  • Addressed a rare issue where the Contraband scan would not occur potentially preventing landing at New Atlantis.
  • Fixed an unlikely issue that could prevent landing at New Atlantis during “Deep Cover.”
  • Fixed an issue that could prevent Heat Leeches from counting as killed after completing “A Legacy Forged.”
  • Fixed how a location would appear near a hidden Earth landmark.
  • Fixed a rare issue that could potentially trap the player in The Facility.
  • Addressed an infrequent issue where a Spacer Ship didn’t correctly appear for a radiant quest.
  • Fixed an unlikely issue that could appear during “Revelation” depending on how the player interacted with the Emissary.
  • Addressed an issue with the Deimos Slim bottom ship module that is used on the Razorleaf.
  • Fixed rare issue that could prevent companions from accompanying the player after “No Sudden Moves”.
  • Addressed a rare issue that could impact “Power from Beyond.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schumi1986
G_Dragon schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 08:55:
[...]

Ik ben echt van mening dat wanneer een Collector’s edition geen gamedisc maar een digitale code bevat (wat tegenwoordig helaas de standaard lijkt te worden) gewoon eerder vrijgegeven moet worden door de uitgever.

Er is namelijk helemaal geen reden om het pas een dag voor release te versturen. Een collector’s edition bevat namelijk geen geheimen meer omdat de uitgever altijd bij de onthulling van een collector’s edition een unboxing op Youtube laat zien, en de game kan toch niet opgestart worden met een game code.

Waarom kunnen juist de echte collectors pas later als diegene met een premium upgrade aan de slag met de game?

Bij Bol.com hoef je sowieso niet uit te gaan van een bezorging eerder dan 1 sept. Bij het bestellen kies je voor 1 Sept. Het is een totaal automatisch proces dus wacht het nu op 31 aug. om het te verzenden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fieldnote
  • Laatst online: 06-02 11:45
Begint de Preload op Steam stipt na middernacht? Anders hoef ik de PC niet aan te laten staan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
fieldnote schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 10:26:
Begint de Preload op Steam stipt na middernacht? Anders hoef ik de PC niet aan te laten staan ;)
Ik heb even gezocht op Google en het enige wat ik kan vinden is 30-08-2023, verder geen tijden of iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
Rivanov schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 07:34:
[...]

Damn. Zo met z'n drieën in één ruimte zag er een stuk meer awkward uit dan wanneer ze in hun podcast op video staan. Zeker Alex Battaglia ziet er in deze video niet altijd heel fris uit.
Hij had een ietsiepietsie te klein shirtje aan inderdaad :D

Voor de rest houd ik hier wel van, toch een leuke dynamiek tussen die gasten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 19-09 08:57
[Afbeelding]

Met V-sync aan ga je toch ook nooit voorbij de 60?!
En wat een enge settings sowieso, render scaling aan en film grain en motion blur aan staan?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visgek82
[Afbeelding]

Nice. ik verwacht met mijn systeem dan toch wel 60+ te halen , tenminste, onder alle omstandigheden. da's iig iets. vaak is het verschil in fps tussen ultra en high settings te verwaarlozen (als je het al ziet) , dat kan ook nog een aardige boost geven. Ik denk als ik de framerate zo stabiel-ish rond de 70/80 kan hebben dat het wel goed te spelen is voor mij. trouwens, top dat je motion blur uit kan zetten (voor zover ik nu kan zien) , daar was ik wel bezorgd over.

[ Voor 5% gewijzigd door Visgek82 op 29-08-2023 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visgek82
kneusteun schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 10:52:
[...]

En wat een enge settings sowieso, render scaling aan en film grain en motion blur aan staan?!
Dat ligt eraan he. als je een 120/144 hz paneel hebt , en het is juist ingesteld, dan zal vsync clampen aan 120/144 hz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09:10

OMD

[...]

V-Sync matched je refresh rate van je monitor.

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pedr0
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19-09 11:59
Kan niet wachten m'n eigen Daedalus ship te maken. #IfYouKnowYouKnow

Build from the Cloud up! | Battletag: NightFly#2112

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
OMD schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 11:13:
[...]

V-Sync matched je refresh rate van je monitor.
Zelf heb ik bijna bij elke game dat hij hem dan capped op 60fps. (3080)
Dan zal ik wel een settings over het hoofd zien, maar ik zet het altijd uit en gebruik dan g-sync.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
[...]

Als je een monitor met FreeSync of G-sync hebt, kan je de refresh rate 'locken' tussen de minimale en maximale verversingsfrequentie dat de monitor ondersteunt.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
kneusteun schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 11:19:
[...]

Dan zal ik wel een settings over het hoofd zien, maar ik zet het altijd uit en gebruik dan g-sync.
Heb je überhaupt wel een monitor die >60Hz doet, en staat deze ook in Windows wel >60Hz? Mijn ervaring leert dat veel spellen bij vsync aanhouden whatever er in Windows geselecteerd is, terwijl free/gsync wat slimmer de videodriver zelf aanroepen om de maximum refreshrate te bepalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
kneusteun schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 11:19:
[...]

Dat is opvallend, dat hoort in elk geval niet. Als ik v-sync aanzet krijg ik een cap op 144 fps. Controleer je Windows instellingen voor de zekerheid eens.

March of the Eagles

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• jpv91
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 28-06-2024
Heb net de bevestiging gekregen dat mijn Starfield Constellation edition (PC) van Nedgame verstuurd is, die zijn er snel mee zeg! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
D4NG3R schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 11:28:
[...]

Heb je überhaupt wel een monitor die >60Hz doet, en staat deze ook in Windows wel >60Hz? Mijn ervaring leert dat veel spellen bij vsync aanhouden whatever er in Windows geselecteerd is, terwijl free/gsync wat slimmer de videodriver zelf aanroepen om de maximum refreshrate te bepalen.
Monitor kan tot 240hz en alles staat goed ingesteld.
Maar bij de meeste games gaat de cap gewoon op 60 en daarom gebruik ik gsync nooit.

Dus er is geen issue, viel me alleen op dat die settings zo raar stonden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KBE91
Visgek82 schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 11:10:
[...]

Nice. ik verwacht met mijn systeem dan toch wel 60+ te halen , tenminste, onder alle omstandigheden. da's iig iets. vaak is het verschil in fps tussen ultra en high settings te verwaarlozen (als je het al ziet) , dat kan ook nog een aardige boost geven. Ik denk als ik de framerate zo stabiel-ish rond de 70/80 kan hebben dat het wel goed te spelen is voor mij. trouwens, top dat je motion blur uit kan zetten (voor zover ik nu kan zien) , daar was ik wel bezorgd over.
Denk wel dat meeste systemen het goed gaan kunnen draaien.
Die schaduwen zou ik al niet te hoog zetten, doe ik eigenlijk nooit. Dat is een echte fps vreter altijd, dus stabiele 60fps zou wel moeten lukken op meeste computers. Zal wel afhangen van de pc port natuurlijk, dat is de reden dat ik hem liever op mijn Series X speel. Maar kan hem gerust testen op mijn oudere pc ook en zien.

Motion blur zouden ze permament uit moeten zetten. Dat is het eerste dat bij mij op uit vliegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
kneusteun schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 11:34:
[...]

Maar bij de meeste games gaat de cap gewoon op 60 en daarom gebruik ik gsync nooit.
Ja, dat is wel een dingetje. Gelukkig zijn er steeds meer games waarin de maximale fps ingesteld kan worden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uQSrN0cca-1OOmShPXsNUxfdM08=/800x/filters:strip_exif()/f/image/otJBAgRH4innl1ruIVv7BsfA.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door XWB op 29-08-2023 11:38 ]

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Ja ik pas de settings nu ook per game nog aan in de settings van Nvidia.
We gaan zien hoe het bij deze game uitpakt, maar hoop op minstens 100fps stabiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
kneusteun schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 11:42:
We gaan zien hoe het bij deze game uitpakt, maar hoop op minstens 100fps stabiel.
Tenzij de wijzigingen van Fallout 76 meegenomen zijn zit je vast aan 60FPS. Al schijnt dat ook in 76 voorbij de 60FPS gaan nog altijd voor random vaagheden te zorgen i.v.m. de physics engine. :')

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• flugelisoke
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12:22
Vandaag deze ontzettend toffe controller besteld voor Starfield :D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-B-NwMJeI9biTLgyOhXwvODtm5o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4Q3HE8WKc4RFIz7hTTWKHzUz.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• James Pond
D4NG3R schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 11:45:
[...]

Tenzij de wijzigingen van Fallout 76 meegenomen zijn zit je vast aan 60FPS. Al schijnt dat ook in 76 voorbij de 60FPS gaan nog altijd voor random vaagheden te zorgen i.v.m. de physics engine. :')
Nah dit is de nieuwe engine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
D4NG3R schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 11:45:
[...]

Ik las ergens dat pc wel uncapped is, dan neem ik aan dat die fix er is. 60 fps is gewoon niet echt 2023…

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• schumi1986
schumi1986 schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 10:09:
[...]

Ik ben echt van mening dat wanneer een Collector’s edition geen gamedisc maar een digitale code bevat (wat tegenwoordig helaas de standaard lijkt te worden) gewoon eerder vrijgegeven moet worden door de uitgever.

Er is namelijk helemaal geen reden om het pas een dag voor release te versturen. Een collector’s edition bevat namelijk geen geheimen meer omdat de uitgever altijd bij de onthulling van een collector’s edition een unboxing op Youtube laat zien, en de game kan toch niet opgestart worden met een game code.

Waarom kunnen juist de echte collectors pas later als diegene met een premium upgrade aan de slag met de game?

Bij Bol.com hoef je sowieso niet uit te gaan van een bezorging eerder dan 1 sept. Bij het bestellen kies je voor 1 Sept. Het is een totaal automatisch proces dus wacht het nu op 31 aug. om het te verzenden.
Mijn constallation editie is zojuist verzonden bij Nedgame :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KBE91
Zou het wel cool vinden mochten ze FSR3 releasen samen met Starfield.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frez
  • Nu online
Ik bedenk zojuist een klein zorgelijk puntje voor de modders onder ons. Zelf heb ik de gamepass versie inclusief premium upgrade aangeschaft.

Ik kan mij herinneren van Skyrim dat de gamepass versie niet werkend te krijgen is met de leuke mods omdat SKSE (script extender) niet werkt met de gamepass versie.
Die mods werken dus enkel met de steam versie van Skyrim, wat een enorm gemis is.

Ik ben benieuwd of dit straks een probleem gaat vormen voor Starfield.

Pagina: 1 ... 11 ... 63 Laatste

Let op:
Gebruik spoiler-tags waar ze redelijkerwijs nodig zijn, kleine moeite, en houd het voor iedereen leuk! :)

Houd het ook ontopic, bespreek vooral je eigen ervaringen, en wees lief en respectvol naar elkaar. Je hoeft het niet eens te zijn.