Acties:
  • +2 Henk 'm!

• itsRazor
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 11-12-2023

itsRazor

Amateur Achievement Hunter

Frez schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 12:38:
Ik bedenk zojuist een klein zorgelijk puntje voor de modders onder ons. Zelf heb ik de gamepass versie inclusief premium upgrade aangeschaft.

Ik kan mij herinneren van Skyrim dat de gamepass versie niet werkend te krijgen is met de leuke mods omdat SKSE (script extender) niet werkt met de gamepass versie.
Die mods werken dus enkel met de steam versie van Skyrim, wat een enorm gemis is.

Ik ben benieuwd of dit straks een probleem gaat vormen voor Starfield.
Het is nog niet bekend of Starfield ook met script extenders gaat werken, dus moeten helaas nog even wachten

PC | Xbox Series X | Switch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14:48
Net zoals dat Skyrim en Fallout 4 beide ook "nieuwe" engines gebruiken? ;)
kneusteun schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 11:54:
[...]

Ik las ergens dat pc wel uncapped is, dan neem ik aan dat die fix er is. 60 fps is gewoon niet echt 2023…
Buiten de 30FPS cap op de consoles is er bij mijn weten nog niks bevestigd. Als dat wel is hoor ik het graag. Ik hoop zelf ook dat de boel dan eindelijk eens uncapped gaat zijn (of op z'n minst >60), maar moet bekennen dat Bethesda's SP ARPG's prima te pruimen zijn op een solide 60.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boefmans
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17-09 09:37
Klauwhamer schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 12:27:
Ik zit in een luxepositie van jewelste: nooit last van FOMO, ik zit nog steeds in Act 1 van mijn eerste playthrough van Baldur's Gate 3 en heb het daar onwaarschijnlijk naar mijn zin en intussen dient Starfield zich aan waar ik tóch geen tijd voor heb of wil maken door Baldur's Gate 3.. Ik verwacht dat Starfield nog wel wat patches en updates nodig heeft en -oneerbiedig gezegd- wens ik de vroege vogels veel plezier met betatesten zodat ik straks, wanneer ik Baldur's Gate 3 minimaal één keer heb uitgespeeld, rustig kan gaan beginnen met Starfield wanneer het meer is geworden wat het eigenlijk had moeten zijn (a.k.a. Cyberpunk 2077 vanaf patch 1.5) :D

Alle gekheid op een stokje: ik kijk ook wel echt uit naar Starfield, hoor. What a time to be alive.
Ik zit exact met heltzelfde hier. Enige wat ik nog moet/wil doen is mijn 6900xt waterkoelen :-) En zat nog midden in captains of industry; cities skylines komt ook dit jaar...

mixing a drink and music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• James Pond
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 10-08 10:49
Ik bedenk zojuist een klein zorgelijk puntje voor de modders onder ons. Zelf heb ik de gamepass versie inclusief premium upgrade aangeschaft.

Ik kan mij herinneren van Skyrim dat de gamepass versie niet werkend te krijgen is met de leuke mods omdat SKSE (script extender) niet werkt met de gamepass versie.
Die mods werken dus enkel met de steam versie van Skyrim, wat een enorm gemis is.

Ik zou ten alle tijden de Steam versie kopen als je mods wil gebruiken. Dat had ik je vantevoren kunnen vertellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visgek82
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14:36
Ik denk dat een van de eerste mods die modders in dit spel gaan maken nieuwe npc modellen zijn. Ik kan er niet over uit hoe slecht ik ze vind, ze passen wmb ook gewoon niet in/bij rest van de graphics. die zijn veel beter (van wat ik tot nu toe gezien heb). Ik hoop dat ik uiteindelijk van het spel kan genieten zonder dat ik me daar teveel aan ga storen.

Ondanks dat , toch heel veel zin in de game. maar ik wacht toch wel ff met pre orderen dit keer.

[ Voor 12% gewijzigd door Visgek82 op 29-08-2023 13:58 ]

Ryzen 7 7700X , 32 GB RAM, ProArt 4080 Super, MSI B650 Tomahawk, 2x2tb NVME

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kloever
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18-09 22:10

Dat is de enige reden waarom ik niet de Gamepass versie maar de Steam versie heb gekocht. Ik wil zeker weten dat ik mods kan draaien.

Ryzen 5 5600X | G.Skill Trident Z Neo F4-3600 | MSI B550 Tomahawk | MSI RTX 3080 Suprim X | GT1 Evo | Fanatec DD1 | Clubsport V3 | F1 2020 Limited |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
  • Registratie: September 2015
  • Nu online
Visgek82 schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 13:58:
Ik denk dat een van de eerste mods die modders in dit spel gaan maken nieuwe npc modellen zijn. Ik kan er niet over uit hoe slecht ik ze vind, ze passen wmb ook gewoon niet in/bij rest van de graphics. die zijn veel beter (van wat ik tot nu toe gezien heb). Ik hoop dat ik uiteindelijk van het spel kan genieten zonder dat ik me daar teveel aan ga storen.

Ondanks dat , toch heel veel zin in de game. maar ik wacht toch wel ff met pre orderen dit keer.
Heb jij do vorige games van BGS ook gespeeld ?
Model zijn bij BGS nou eenmaal zo.

Ik ervaar in hun games juist dat er weinig tot niets out of place voelt.

Je ben niet de enige die daar over klaagt hoor.Mocht de game goed zijn dan gaat hij voor jaren gespeeld worden dus er is hoop voor jou probleem.[Fallout 4 nu op Steam:14,370]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister_S
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:37
"Dat is nou eenmaal zo" is natuurlijk geen reden om dingen niet te verbeteren :). Zeker als ze al jaren dezelfde kritieken krijgen. Maar goed, de mod community zal het wel weer oplossen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21:45
James Pond schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 13:34:
[...]

Ik zou ten alle tijden de Steam versie kopen als je mods wil gebruiken. Dat had ik je vantevoren kunnen vertellen
Naja de gamepass versie hoef je niet te kopen, die krijg je gewoon gratis (mits je niet early access wil, dan moet je wel kopen).
Mochten mods niet werken koop ik alsnog wel de steam versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
mister_S schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 14:44:
"Dat is nou eenmaal zo" is natuurlijk geen reden om dingen niet te verbeteren :).
Dat is ook een beetje het probleem met graphics/artstyle, het is iets vrij persoonlijks. Wat de een mooi vind, vind de ander lelijk.

Ik kan prima leven met de plaatjes welke tot dusver zijn getoond, evengoed zou ik ook prima kunnen leven als het er weer uitzag zoals Fallout 3 deed. Zolang de gameplay en verhaallijn(en) maar weer steengoed zijn. ;)

Als de performance meh blijkt te zijn op mijn hardware zet ik SF in ieder geval zonder nadenken op grafisch standje Minecraft. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visgek82
jori040 schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 14:22:
[...]

Heb jij do vorige games van BGS ook gespeeld ?
Model zijn bij BGS nou eenmaal zo.

Ik ervaar in hun games juist dat er weinig tot niets out of place voelt.

Je ben niet de enige die daar over klaagt hoor.Mocht de game goed zijn dan gaat hij voor jaren gespeeld worden dus er is hoop voor jou probleem.[Fallout 4 nu op Steam:14,370]
Het een hoeft het ander niet uit te sluiten. Ze hadden ook betere / mooiere characters kunnen maken, of iig betere textuers en/of gezichts animaties. dat had verder niets aan de sfeer afgedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
  • Nu online
Visgek82 schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 15:18:
[...]

Het een hoeft het ander niet uit te sluiten. Ze hadden ook betere / mooiere characters kunnen maken, of iig betere textuers en/of gezichts animaties. dat had verder niets aan de sfeer afgedaan.
Als zo nog een jaar de tijd zouden hebben misschien wel ja.Bij zo'n enorme productie als deze is het geen doen om alles onder de loep te gaan leggen.

Zo zijn er ook mensen die verwachten dat dit net zo soepel speelt dan een first-person shooter.Het is in basis een Action-RPG met o.a schiet mechanics.

Als dingen binnen die wereld passen is het voor mij oke. ;)

Ben daarom ook heel benieuwd hoe de review gaan zijn.Als men het bv zo zwaar laat wegen als jou tja dan kan het punten kosten.

[ Voor 8% gewijzigd door jori040 op 29-08-2023 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel242186
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:01
nog geen day one patch te pre-loaden op de xbox?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Visgek82
jori040 schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 15:29:
[...]

Als zo nog een jaar de tijd zouden hebben misschien wel ja.Bij zo'n enorme productie als deze is het geen doen om alles onder de loep te gaan leggen.

Zo zijn er ook mensen die verwachten dat dit net zo soepel speelt dan een first-person shooter.Het is in basis een Action-RPG met o.a schiet mechanics.

Als dingen binnen die wereld passen is het voor mij oke. ;)

Ben daarom ook heel benieuwd hoe de review gaan zijn.Als men het bv zo zwaar laat wegen als jou tja dan kan het punten kosten.
Sorry, maar ik zie het anders. Dit spel is 25 jaar in ontwikkeling geweest waarvan de laatste 7-8 jaar intensief. dat lijkt mij tijd genoeg om fatsoenlijke npc modellen in te bouwen, niet? Het is geen dealbreaker, maar tot nu toe vind ik de argumenten tegen eigenlijk maar slapjes. Het is gewoon jammer, het doet afbreuk voor mij aan de immersie, en ik denk wel bij meer mensen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xWLJK8JQEEan3lYcksfVlLFmNbI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6FNwtdbwt1OIabRiTqqZ1eSo.jpg?f=fotoalbum_large

Wat is hier precies mis mee? Of heeft iemand betere kwaliteit screenshots waar we iets op kunnen beoordelen??

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D4NG3R
Visgek82 schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 15:54:
[...]

Sorry, maar ik zie het anders. Dit spel is 25 jaar in ontwikkeling geweest waarvan de laatste 7-8 jaar intensief.
"25 years in the making" is een metafoor t.o.v. het oprichten van ZeniMax/BGS en hun eerdere games. Dat heeft niks te maken met de daadwerkelijke ontwikkeling van Starfield. :P

Zelfs 7-8 jaar is waarschijnlijk aan de hoge kant, doorgaans zitten (of gaan) AAA spellen pas in pre-productie wanneer de 1e aankondiging wordt gemaakt, en dat is net 5 jaar geleden geweest. Dat komt ook een stuk meer overeen met de ontwikkelperiode van andere AAA studio's.

Edit: Development begon volgens Todd zelf pas na Fallout 4:
https://www.theguardian.c...s-elder-scrolls-starfield
De totale development periode zal dus korter zijn geweest dan 8 jaar, en dat is inclusief de coronaperiode.
het doet afbreuk voor mij
Ik vind de graphics persoonlijk prima, en zou het juist zonde gevonden hebben als ze meer tijd in de graphics hadden gestoken in plaats van in de gameplay.

Snap je het probleem? Iedereen wil wat anders. ;)

[ Voor 38% gewijzigd door D4NG3R op 29-08-2023 16:36 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jori040
  • Nu online
[...]

Sorry, maar ik zie het anders. Dit spel is 25 jaar in ontwikkeling geweest waarvan de laatste 7-8 jaar intensief. dat lijkt mij tijd genoeg om fatsoenlijke npc modellen in te bouwen, niet? Het is geen dealbreaker, maar tot nu toe vind ik de argumenten tegen eigenlijk maar slapjes. Het is gewoon jammer, het doet afbreuk voor mij aan de immersie, en ik denk wel bij meer mensen.
Dan sluit je jezelf toch aan bij die mensen.Dat je mijn argumenten als slapjes ervaart is me ook prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L23
  • Registratie: Januari 2015
  • Nu online
[...]

Jij mag het ook anders zien. Mogelijk vond Bethesda Game Studios het interessanter om die tijd te besteden aan extra side quests.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vortigen
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 18:52
Zouden de saves uit gamepass (PC) ook overgezet kunnen worden naar de Steam saves? Of andersom?
ik ga namelijk beginnen met de gamepass versie maar i.v.m. mods is waarschijnlijk de Steam versie beter.
(ik krijg nog een premium edition Steam key van AMD)

We don't stop playing games because we grow old - We grow old because we stop playing games

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NukaWorldNL
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 13-09 17:34
Damn gewoon over 2 dagen komen de reviews online en een dag later kunnen de EA mensen het spel daadwerkelijk spelen. Ben echt zo benieuwd naar de reviews (ook al ga het spel gewoon op dag 1 spelen) Eindelijk na jaren weer een BGS single player game _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Visgek82
D-Ed schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 16:00:
[Afbeelding]

Wat is hier precies mis mee? Of heeft iemand betere kwaliteit screenshots waar we iets op kunnen beoordelen??
Stilstaand? Niet veel. maar kijk je het in de filmpjes en bewegende beelden, dan lijken het net waspoppen met hele gekke gezichtsanimaties. dat is er mis mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flugelisoke
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12:22
Visgek82 schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 16:34:
[...]

Stilstaand? Niet veel. maar kijk je het in de filmpjes en bewegende beelden, dan lijken het net waspoppen met hele gekke gezichtsanimaties. dat is er mis mee.
Niet té druk om proberen te maken, gewoon lekker genieten van de game :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klauwhamer
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 19:51

Klauwhamer

Voor spijkers.. op laag water.

[...]

Júist bij zo'n enorme produktie is het niet onredelijk dit te verwachten. Ik begrijp niet zo goed waar dit "argument" vandaan komt; hoe groter de titel/budget/franchise, hoe meer speelruimte er lijkt te zijn voor het afleveren van een produkt dat niet aan de verwachting voldoet of gaat voldoen. Er zijn nog wel meer titels die dezelfde credit toegedicht krijgen, waar een AAA-franchise duidelijk een produkt in beta-fase aflevert voor een premium prijs. Ik begrijp daar helemaal niets van.
[...]
Nu geldt wederom: dit mag je toch anno 2023 wel verwachten, een beetje slicke gameplay ondanks dat het geen E-sport FPS-titel is? Waarom nu ook weer die lat zo ogenschijnlijk laag?

D3 :: I don't always kill but when I do, it's hyphen nine. :: y u no iddqd? :: Si non confectus, non reficiat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visgek82
flugelisoke schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 16:36:
[...]

Niet té druk om proberen te maken, gewoon lekker genieten van de game :)
Hehe, was ik ook van plan, geen probleem :) tis alleen opvallend voor mij , dat is alles. en ook hoe er in dit topic tegenaan gekeken wordt, maar wellicht had ik dat ook wel kunnen weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klauwhamer

Klauwhamer

L23 schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 16:23:
[...]

Jij mag het ook anders zien. Mogelijk vond Bethesda Game Studios het interessanter om die tijd te besteden aan extra side quests.
Waarom mag je van een partij als Bethesda niet verwachten dat dit soort basale shit elkaar niet uitsluit? Nogmaals: het gaat hier niet om een indie bedrijfje dat vrijwilligerswerk uitvoert.

D3 :: I don't always kill but when I do, it's hyphen nine. :: y u no iddqd? :: Si non confectus, non reficiat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L23
  • Nu online
Klauwhamer schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 16:39:
[...]

Waarom mag je van een partij als Bethesda niet verwachten dat dit soort basale shit elkaar niet uitsluit? Nogmaals: het gaat hier niet om een indie bedrijfje dat vrijwilligerswerk uitvoert.
Waar zeg ik dat je dat niet mag verwachten? Nogmaals, laten we het hier gezellig houden :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jori040
  • Nu online
@Klauwhamer
Oke joh dan ga je de game toch niet spelen.De dingen die jou tegen staan spelen bij mij niet.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22:24
Hoop er vrijdag avond lekker aan te kunnen beginnen.

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SacreBleu
  • Laatst online: 19-09 17:50
Klauwhamer schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 16:39:
[...]

Bethesda heeft nooit gegeven om graphics, daar ging het altijd om de gameplay en grote open werelden, niet om de nieuwste high-tech grafische technieken. Kortom, minder investeren in mo-cap en lipsync en meer naar world building.

Niet elk spel wat uitkomt - hoe groot de ontwikkelaar ook is - hoeft persé de grens weer te verleggen, of dat nu in animaties of anders. Dat blijft een noedeloze discussie.

Maar mijn antwoord op je vraag; nee, je hoeft niet telkens te verwachten dat omdat het een grote studio is dat alles altijd grensverleggend moet zijn.

NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D4NG3R
Klauwhamer schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 16:38:
[...]
Waarom nu ook weer die lat zo ogenschijnlijk laag?
Ook richting de de andere reacties, en vanuit oprechte interesse; waarom liggen jouw verwachtingen, in ieder geval op grafisch gebied, zo ogenschijnlijk hoog?

Ze maken er geen geheim van hoe het er uit komt te zien, en komen ook niet op de proppen met random excuses om dat goed te praten.

Ik vind de art direction/style zelf afdoende, had het allemaal wat gelikter kunnen zijn? Wellicht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Klauwhamer

Klauwhamer

L23 schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 16:44:
[...]

Waar zeg ik dat je dat niet mag verwachten? Nogmaals, laten we het hier gezellig houden :)
Ik vind het anders ook niet zo gezellig dat een voorzichtig puntje van kritiek afgeserveerd wordt op de bekende manier en ik ben van mening dat het geen hout snijdt om te stellen dat Bethesda "andere prioriteiten" zou hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Klauwhamer

Klauwhamer

D4NG3R schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 16:54:
[...]

Ook richting de de andere reacties, en vanuit oprechte interesse; waarom liggen jouw verwachtingen, in ieder geval op grafisch gebied, zo ogenschijnlijk hoog?

Ze maken er geen geheim van hoe het er uit komt te zien, en komen ook niet op de proppen met random excuses om dat goed te praten.

Ik vind de art direction/style zelf afdoende, had het allemaal wat gelikter kunnen zijn? Wellicht.
Ik heb helemaal geen hoge verwachtingen; ik zie alleen dat best veel mensen teleurgesteld zijn over hoe het er uit ziet. Het voelt een beetje alsof je dit niet mag benoemen en al helemaal niet van mening mag zijn dat Bethesda dit toch wat gelikter had mogen verzorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L23
  • Nu online
Klauwhamer schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 16:55:
[...]

Ik vind het anders ook niet zo gezellig dat een voorzichtig puntje van kritiek afgeserveerd wordt op de bekende manier en ik ben van mening dat het geen hout snijdt om te stellen dat Bethesda "andere prioriteiten" zou hebben.
Geen idee waar je het over hebt. Ik serveerde niks af. Wellicht zie je meerdere reacties die je niet bevallen en reageer je die op mijn specifieke reactie af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klauwhamer

Klauwhamer

SacreBleu schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 16:51:
[...]

Niet elk spel wat uitkomt - hoe groot de ontwikkelaar ook is - hoeft persé de grens weer te verleggen, of dat nu in animaties of anders. Dat blijft een noedeloze discussie.
Euh, okay, maar er zit nog steeds een groot verschil tussen "grensverleggend" of "outdated en immersion-brekend".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D4NG3R
Klauwhamer schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 16:56:
[...]
Het voelt een beetje alsof je dit niet mag benoemen en al helemaal niet van mening mag zijn dat Bethesda dit toch wat gelikter had mogen verzorgen.
Dat wil ik ook niet beweren. Anderzijds hebben veel mensen naar mijn mening wel de verkeerde verwachtingen van een BGS game:
D4NG3R schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 11:06:
Ja absoluut, maar als je het schandalig vind heb je in mijn ogen de verkeerde verwachtingen van een open-world Bethesda game. :P
Ik zie niets liever dan de discussie, en verwacht dat ook Bethesda de nodige kritiek daarvan wel heeft meegekregen. Maar schijnbaar wordt het niet als belangrijk (genoeg) gezien om echt eens wat mee te doen.

[ Voor 6% gewijzigd door D4NG3R op 29-08-2023 17:00 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• BvanOsch
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 09-09 15:27
Enorm zin om de wereld van Starfield te betreden!

Vrijdagavond!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Visgek82
Ik ben er iig wel klaar mee, ik heb aangegeven wat ik een minpuntje vind in het spel , en dat naar mijn idee ook voldoende onderbouwd. ik ga het spel waarschijnlijk, afwachtende "echte" reviews, sowieso wel spelen, dus no worries. Ik vond alleen dat een beetje kritiek er ook wel mag wezen, laten we eerlijk zijn, Bethesda is niet heilig. En ik verwacht ook echt wel dat er nog wat skeletten uit de kast komen @ launch. dat doet niet af dat het een goede game kan (en wss gaat) zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
  • Nu online
Visgek82 schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 17:01:
Ik ben er iig wel klaar mee, ik heb aangegeven wat ik een minpuntje vind in het spel , en dat naar mijn idee ook voldoende onderbouwd. ik ga het spel waarschijnlijk, afwachtende "echte" reviews, sowieso wel spelen, dus no worries. Ik vond alleen dat een beetje kritiek er ook wel mag wezen, laten we eerlijk zijn, Bethesda is niet heilig. En ik verwacht ook echt wel dat er nog wat skeletten uit de kast komen @ launch. dat doet niet af dat het een goede game kan (en wss gaat) zijn.
Heb in post gezegd dat ik zie dat je niet de enige bent die er over klaagt.Probeer dit niet te benaderen alsof het een soort Naughty Dog game is ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SacreBleu
Klauwhamer schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 16:58:
[...]

Euh, okay, maar er zit nog steeds een groot verschil tussen "grensverleggend" of "outdated en immersion-brekend".
En tot nu to heb ik niets gezien wat in een van die categorieën valt. Zowel niet 'outdated' of baanbrekend.
De reden is al meermaals gegeven, het is gewoonweg niet waar Bethesda een focus op heeft. Nooit gehad. Dus het hersenspinsel dat je hebt dat je dat wel zou mogen verwachten lijkt uit de lucht gegrepen en alle redenen die je zelf geeft, zoals het jaartal waar we in leven en het formaat van de studio zijn allemaal drogredenen.

Geen enkel moment is er iets tentoongesteld waar jij deze verwachtingen van zou moeten hebben. Sterker nog, de presentatie van vorig jaar liet dit al zien. Ergo, het is al jaar en dag bekend hoe het spel eruit zou zien, dus waarom je na meer dan een jaar deze verwachtingen uit, is mij een raadsel.

NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klauwhamer

Klauwhamer

SacreBleu schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 17:09:
[...]
En tot nu to heb ik niets gezien wat in een van die categorieën valt. Zowel niet 'outdated' of baanbrekend.
More power to you, hoor. 't Maakt mij verder niet zo gek veel uit.
SacreBleu schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 17:09:
[...]
De reden is al meermaals gegeven, het is gewoonweg niet waar Bethesda een focus op heeft. Nooit gehad. Dus het hersenspinsel dat je hebt dat je dat wel zou mogen verwachten lijkt uit de lucht gegrepen en alle redenen die je zelf geeft, zoals het jaartal waar we in leven en het formaat van de studio zijn allemaal drogredenen.

Geen enkel moment is er iets tentoongesteld waar jij deze verwachtingen van zou moeten hebben. Sterker nog, de presentatie van vorig jaar liet dit al zien. Ergo, het is al jaar en dag bekend hoe het spel eruit zou zien, dus waarom je na meer dan een jaar deze verwachtingen uit, is mij een raadsel.
Waarom deze vreemde manier van "discussiëren"? Kritiek op graphics zijn nooit irrelevant. Je hebt je mondje vol over drogredeneringen maar check je laatste alinea.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
Visgek82 schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 16:34:
[...]

Welke filmpjes en in welke kwaliteit? Want als we die voorbeelden van Tyron bedoelen dan ga ik er verder niet op reageren ;)

Edit: Er worden hier discussies gevoerd over graphics die letterlijk nog niemand in een fatsoenlijke capture heeft bekeken... |:(

Zelfs die gasten van Digital Foundry geven aan dat de direct GEEN (ik herhaal, GEEN) recht doet aan hoe de game eruitziet, voelt en speelt. Dus chill Dady's en wacht gewoon op de eerste reviews.

[ Voor 29% gewijzigd door D-Ed op 29-08-2023 17:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SacreBleu
Klauwhamer schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 17:20:
[...]

Waarom deze vreemde manier van "discussiëren"? Kritiek op graphics zijn nooit irrelevant. Je hebt je mondje vol over drogredeneringen maar check je laatste alinea.
Het enige punt wat ik heb gemaakt is dat het formaat van een studio en welk jaartal het is, geen reden is om verwachtingen te hebben die niet zijn toegezegd. Daar blijf je aan vasthouden. Ondanks dat mensen hebben gesteld dat voor deze studio nooit een focus is geweest.

Verder zie ik geen drogreden in mijn laatste alinea. Er is al meer dan een jaar voldoende beeldmateriaal beschikbaar. Dat is een feit, geen drogreden. Desondanks, blijf je roepen dat omdat het 2023 is dat je meer mag verwachten.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
Het is geen geheim dat de Creation Engine en character models een beetje gedateerd zijn inmiddels. Maar het is wat het is. Ik kijk enorm uit naar de game.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Ik heb helemaal geen hoge verwachtingen; ik zie alleen dat best veel mensen teleurgesteld zijn over hoe het er uit ziet. Het voelt een beetje alsof je dit niet mag benoemen en al helemaal niet van mening mag zijn dat Bethesda dit toch wat gelikter had mogen verzorgen.
Ik ben het helemaal met je eens hoor. Elke kritiek die je een beetje levert op die game wordt direct afgeserveerd of je bent een trol. Maar ben niet anders gewend van bepaalde gebruikers hier.

De game is sinds 2015 in productie, dan mag je volgens mij prima bepaalde dingen verwachten. Als ik een Cyberpunk 2077 vergelijk met dit dan is dat echt een enorm verschil. Wat ik niet begrijp is dat ze zolang bij diezelfde engine blijven. Of ontwikkel die engine naar een veel hoger niveau, waardoor bepaalde problemen opgelost worden.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• ShDT
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 11-08 07:50
Nou nou wat een geweldige ‘discussie’ weer, zullen we gewoon even de game afwachten en na 20 uur speeltijd een mening vormen? Of moet er iemand persé z’n gelijk halen? Doe dat lekker in de DM ipv hier de vervelio ui te hangen. Niveautje hoor mede-tweakers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
ShDT schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 18:28:
Nou nou wat een geweldige ‘discussie’ weer, zullen we gewoon even de game afwachten en na 20 uur speeltijd een mening vormen? Of moet er iemand persé z’n gelijk halen? Doe dat lekker in de DM ipv hier de vervelio ui te hangen. Niveautje hoor mede-tweakers!
Het was hier prima gezellig maar vanaf het moment dat mensen zijn gaan 'discussiëren' over (zéér slechte) beelden van leakers.. Tja, trollen in optima forma waar helaas niet tegen wordt opgetreden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visgek82
D-Ed schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 18:32:
[...]

Het was hier prima gezellig maar vanaf het moment dat mensen zijn gaan 'discussiëren' over (zéér slechte) beelden van leakers.. Tja, trollen in optima forma waar helaas niet tegen wordt opgetreden..
Noem je mij nou een troll omdat ik een bepaalde mening ben toegedaan?

Vind je dat een normaal iets?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jori040
  • Nu online
ShDT schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 18:28:
Gezien er in deze discussie geen goed einde komt ga ik in je meer.Met respect voor de lui die tegen de dingen zijn.
Nog een paar dagen en dan gaan we het zien mensen. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
Visgek82 schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 18:33:
[...]

Noem je mij nou een troll omdat ik een bepaalde mening ben toegedaan?

Vind je dat een normaal iets?
Ik maak het niet persoonlijk dus trek het je niet aan joh, er zijn mensen die de term meer verdienen ;) Paar dagen geleden werden de graphics nog met 360 graphics vergeleken dus ja, dat is trollen. Als jij dat niet bent is er niets aan de hand. Ik verzoek je wel om te wachten tot echte beelden uitkomen en eens de moeite te lezen de Digital FOundry video van gisteren te kijken (de eerste tien minuten bijvoorbeeld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• James Pond
[...]

Waarom moet het gelikter? Maakt dat de game leuker?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

D-Ed schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 18:38:
[...]

Ik maak het niet persoonlijk dus trek het je niet aan joh, er zijn mensen die de term meer verdienen ;) Paar dagen geleden werden de graphics nog met 360 graphics verleden dus ja, dat is trollen. Als jij dat niet bent is er niets aan de hand. Ik verzoek je wel om te wachten tot echte beelden uitkomen en eens de moeite te lezen de Digital FOundry video van gisteren te kijken (de eerste tien minuten bijvoorbeeld).
Kijk nu ga je mij weer een troll noemen. Nooit eens bedacht dat je wellicht sommige mensen gewoon een mening moet laten hebben? En niet zo persoonlijk allemaal moet opvatten? Je hebt zelf nog nooit een Bethesda game gespeeld en je bent deze game al tot de tand aan het verdedigen omdat het een Xbox exclusive is.... Laat mensen gewoon lekker discussiëren over de graphics als ze dat willen. Je maakt er zelf een enorm probleem van. Lees er gewoon overheen!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Visgek82
James Pond schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 18:39:
[...]

Waarom moet het gelikter? Maakt dat de game leuker?
Ja. in mijn geval wel. gameplay -> graphics, zeker. maar - immersie is voor mij ook heel belangrijk. en mocht ik me dan storen aan een bepaald element in de graphics die ik niet bij de rest van de game vind passen, dan is dat voor mij (of speelt dat voor mij) minder leuk. (want een deel van wat ik leuk vind komt uit immersie).

Dealbreaker? nee. minder leuk? ja. Heel simpel. en nee, ik heb het nu niet over de karakter modellen , want daar ben ik klaar mee. ik neem een bepaald voorbeeld. verzin zelf maar wat. geluid is bijvoorbeeld voor mij ook immersie. als het geluid niet goed is in game X , dan breekt dat voor mij de immersie.

[ Voor 23% gewijzigd door Visgek82 op 29-08-2023 18:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 18:40:
[...]

Kijk nu ga je mij weer een troll noemen. Nooit eens bedacht dat je wellicht sommige mensen gewoon een mening moet laten hebben? En niet zo persoonlijk allemaal moet opvatten? Je hebt zelf nog nooit een Bethesda game gespeeld en je bent deze game al tot de tand aan het verdedigen omdat het een Xbox exclusive is.... Laat mensen gewoon lekker discussiëren over de graphics als ze dat willen. Je maakt er zelf een enorm probleem van. Lees er gewoon overheen!!
Nu maak je het het ook persoonlijk.. Ik had het over de opmerking die nergens op sloeg.. Ik reageer op domme uitspraken van mensen die een nieuwe game vergelijken met graphics van de Xbox 360, niets meer niets minder.

En ga liever op de mening af van mensen die wél verstand hebben van graphics (Digital Foundry lui bijvoorbeeld).

Edit: Tot heden ben ik enige die nog een fatsoenlijke afbeelding heeft laten zien ipv de mensen die zo kritisch zijn.. Je hebt niets om te laten zien dat enigszins recht doet aan de 'slechte graphics' (en nee, een afbeelding van 70kb telt niet....)

[ Voor 12% gewijzigd door D-Ed op 29-08-2023 19:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• James Pond
Verwijderd schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 18:24:
[...]

Als ik een Cyberpunk 2077 vergelijk met dit dan is dat echt een enorm verschil.
En die game doet nog niet een kwart van de zaken die een Bethesda game doet. Echt, het is alsof sommige mensen hier nog nooit een Bethesda game hebben gespeeld, en in hun hoofd maar allerlei verwachtingen creeeren en dan vervolgens teleurgesteld zijn omdat het niet voldoet aan verwachtingen die ze zelf hebben gecreeerd.

Echt belachelijk. En dan vraag je je af waarom je mening wordt afgedaan als trollen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• James Pond
Visgek82 schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 18:42:
[...]

Ja. in mijn geval wel. gameplay -> graphics, zeker. maar - immersie is voor mij ook heel belangrijk. en mocht ik me dan storen aan een bepaald element in de graphics die ik niet bij de rest van de game vind passen, dan is dat voor mij (of speelt dat voor mij) minder leuk. (want een deel van wat ik leuk vind komt uit immersie).

Dealbreaker? nee. minder leuk? ja. Heel simpel. en nee, ik heb het nu niet over de karakter modellen , want daar ben ik klaar mee. ik neem een bepaald voorbeeld. verzin zelf maar wat. geluid is bijvoorbeeld voor mij ook immersie. als het geluid niet goed is in game X , dan breekt dat voor mij de immersie.
Dat snap ik, maar misschien moeten we even wachten met de game spelen voordat we kunnen oordelen over zaken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
James Pond schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 18:45:
[...]

Dat snap ik, maar misschien moeten we even wachten met de game spelen voordat we kunnen oordelen over zaken.
Precies dit _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

D-Ed schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 18:43:
[...]

Nu maak je het het ook persoonlijk.. Ik had het over de opmerking die nergens op sloeg.. Ik verdedig domme uitspraken van mensen die een nieuwe game vergelijken met graphics van de Xbox 360, niets meer niets minder.

En ga liever op de mening af van mensen die wél verstand hebben van graphics (Digital Foundry lui bijvoorbeeld).

Edit: Tot heden ben ik enige die nog een fatsoenlijke afbeelding heeft laten zien ipv de mensen die zo kritisch zijn.. Je hebt niets om te laten zien dat enigszins recht doet aan de 'slechte graphics' (en nee, een afbeelding van 70kb telt niet....)
8)7 _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

James Pond schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 18:44:
[...]

En die game doet nog niet een kwart van de zaken die een Bethesda game doet. Echt, het is alsof sommige mensen hier nog nooit een Bethesda game hebben gespeeld, en in hun hoofd maar allerlei verwachtingen creeeren en dan vervolgens teleurgesteld zijn omdat het niet voldoet aan verwachtingen die ze zelf hebben gecreeerd.

Echt belachelijk. En dan vraag je je af waarom je mening wordt afgedaan als trollen.
En jij bent precies het onderdeel van het probleem. Als mensen kritiek hebben dan is het direct trollen. Laat mensen lekker in hun waarde en een mening hebben. Waarom moet je perse je eigen mening projecteren op die van anderen? Als mensen de graphics tegen vinden vallen, laat ze lekker die mening hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• James Pond
Verwijderd schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 18:48:
[...]

En jij bent precies het onderdeel van het probleem. Als mensen kritiek hebben dan is het direct trollen. Laat mensen lekker in hun waarde en een mening hebben. Waarom moet je perse je eigen mening projecteren op die van anderen? Als mensen de graphics tegen vinden vallen, laat ze lekker die mening hebben.
Gast dit heeft niks met legitieme kritiek te maken.

Je verzint dingen en bent teleurgesteld als het spel niet aan jou verzonnen verwachtingen voldoet.

Zoals ik al zei, Cyberpunk doet nog geen kwart van wat een Bethesda game doet.

Ga je nog inhoudelijk daarop reageren op blijf je op de man spelen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
I rest my case ;w

Voor de zekerheid maar weer een aantal screenshots gemaakt 'to be sure'. Is tevens mijn laatste reactie weer op je, fijne avond *;

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• James Pond
Het is uberhaupt niet belangrijk wat andere spellen wel of niet beter en minder doen.

Dit is het spel zoals het is. Als je het niet mooi genoeg vind dan haal je het niet, of wacht je tot er mods zijn die het voor jou grafisch interessant genoeg maken. Dat is het mooie aan BGS games.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jori040
  • Nu online
Mensen die nu zo tegen zijn: Hoe hebben jullie Skyrim & Fallout 4 ervaren ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SacreBleu
Heeft iemand eigenlijk al verzonnen wat voor een karakter ze willen spelen?

Volgens mij zijn er nu meer opties om ook dingen gedaan te krijgen met dialoog. Dus ik denk dat mijn eerste karakter vooral veel met praten doet.

Maar het lijkt mij ook leuk om een bounty hunter te spelen. Dus ik dub nog heel even verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visgek82
jori040 schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 18:55:
Ik weet niet waar je het vandaan haalt dat er mensen tegen zouden zijn , ik voel me iig niet aangesproken. lees eerst maar eens wat ik schreef.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 18:57
Ik kan me herinneren dat toen FM7 uitkwam er mensen waren die vielen over hoe de vlammen uit de uitlaat er uitzagen. Ik heb dat nooit begrepen maar het is me ook nooit opgevallen. CoD krijgt al jaren kritiek op het grafische gedeelte.
Het klopt dat de gezichten die we voorbij hebben zien komen niet allemaal even realistisch zijn maar de reden dat ik de kritiek bij FM7 nooit zag en bij CoD nooit zie is omdat de gameplay mij bezig houdt. En als Starfield boeit let je niet eens op het grafische gedeelte. Nu zijn we op 1 september aan het wachten en hebben we hele dagen de tijd om screenshots en video's te bestuderen, dan ga je vanzelf van alles zien.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
SacreBleu schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 18:57:

Volgens mij zijn er nu meer opties om ook dingen gedaan te krijgen met dialoog. Dus ik denk dat mijn eerste karakter vooral veel met praten doet.

Maar het lijkt mij ook leuk om een bounty hunter te spelen. Dus ik dub nog heel even verder.
Ik las daar op Reddit wel wat leuke ideetjes/plannen over maar ik denk dat ik dat lekker 'aldoende' ga ontdekken en doen. Niet teveel plannen en kijken hoever ik daarmee kom..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Visgek82
SacreBleu schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 18:57:

space cowboy, 100% . daarna kijk ik verder :) Ik hoop dat er een soort van bounty hunting achtige toestand in zit.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• flugelisoke

REFRESH

NOG MAAR 2 HELE DAGEN TOT STARFIELD!!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/x3NiZXxKNhN7dHxHaSTJmyd8mgE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/z5xN38UX4BjCSZXd1UiPWzQM.png?f=fotoalbum_large

spoiler:
En nu weer lekker verder over alle nieuwtjes van Starfield he ;) Nu heeft iedereen z'n punt netjes gemaakt en lekker gebekvecht :9

[ Voor 8% gewijzigd door flugelisoke op 29-08-2023 19:08 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

James Pond schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 18:50:
[...]

Gast dit heeft niks met legitieme kritiek te maken.

Je verzint dingen en bent teleurgesteld als het spel niet aan jou verzonnen verwachtingen voldoet.

Zoals ik al zei, Cyberpunk doet nog geen kwart van wat een Bethesda game doet.

Ga je nog inhoudelijk daarop reageren op blijf je op de man spelen?
Hoezo ben ik dingen aan het verzinnen? Dus omdat je het er niet mee eens bent verzin ik dingen? Dat is toch totaal geen argument?

Ik ben het er niet mee eens dat Cyberpunk maar een kwart doet van een Bethesda game. Ik denk dat de inhoud van de game zeker wel vergelijkbaar is.

Dat er nu naar buiten gekomen is hoe de wereld van starfield gegenereerd wordt daar ben ik wel wat teleurgesteld in ja. Je kan een landingsplaats selecteren en je warpt daarna naar de planeet.(je kan niet zelf landen zoals in NMS) Het stuk waar je landt wordt voor het grootste deel via Procedurele generatie gegenereerd. Maar dat stuk waar je doorheen loopt is beperkt. Als je vervolgens je schip naast dat stuk land. Dan wordt dat stuk weer via procedurele generatie aangemaakt. Alleen dat stuk hoeft helemaal niet aan te sluiten op het stuk waar je daarnaast bent geweest.

Er zijn stukken die door de developers gemaakt zijn, maar als je die allemaal aan elkaar plakt verwacht ik niet dat dit groter is dan Cyberpunk. Een stuk land genereren via procedurele generatie is niet heel uniek. Dus ben heel benieuwd wat starfield nou 4x meer doet dan cyberpunk en wat dit met de graphics te maken heeft? Cyberpunk is ook een grote rpg game en dan is het niet heel gek om die graphics te vergelijken. Aangezien dat zelfs een game is die op de last gen consoles is uitgebracht. Je mag toch wel iets verwachten qua graphics op deze huidige generatie consoles?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op de vorige generatie slecht. Fallout 4 draaide sub 30fps. Ik heb die game dan ook pas goed kunnen spelen op de current gen consoles. Daar draaide hij pas stabiel.

Maar de characters breken wel de immersie van de game. Ik heb er minder gevoel bij omdat het net wassen poppen lijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

D-Ed schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 18:50:
[...]

I rest my case ;w

Voor de zekerheid maar weer een aantal screenshots gemaakt 'to be sure'. Is tevens mijn laatste reactie weer op je, fijne avond *;
Screenshots gemaakt van starfield? Of van de gesprekken? Geen idee wat je hier mee bedoeld. Of wil je het gaan gebruiken voor bewijs?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2023 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NukaWorldNL
Ik ben trouwens wel bang dat ik Fallout 76 niet meer veel zal spelen of uiteindelijk helemaal niet meer. Ik heb in het verleden vaker gezegd dat ik ermee ging stoppen, maar toch bleef ik het spelen omdat het ook de meest recente titel is van BGS totdat Starfield er is en ik daarbij ook van de wereld van Fallout hou. Maar het probleem is ook dat ik hiervoor geen andere grote games meer speelde en de meeste tijd naar Fallout 76 ging (ook omdat het een online spel is). Nu met Starfield in het vooruitzicht ben ik toch wel bang dat het voor mij nu toch echt wel klaar zal zijn. Bedoel als ik terugdenk aan de tijden van Fallout 3 tot en met Skyrim dan heb ik daar echt heel veel uren in gestoken. En dat zal met Starfield gegarandeerd weer gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L23
  • Nu online
NukaWorldNL schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 19:14:
Ik ben trouwens wel bang dat ik Fallout 76 niet meer veel zal spelen of uiteindelijk helemaal niet meer. Ik heb in het verleden vaker gezegd dat ik ermee ging stoppen, maar toch bleef ik het spelen omdat het ook de meest recente titel is van BGS totdat Starfield er is en ik daarbij ook van de wereld van Fallout hou. Maar het probleem is ook dat ik hiervoor geen andere grote games meer speelde en de meeste tijd naar Fallout 76 ging (ook omdat het een online spel is). Nu met Starfield in het vooruitzicht ben ik toch wel bang dat het voor mij nu toch echt wel klaar zal zijn. Bedoel als ik terugdenk aan de tijden van Fallout 3 tot en met Skyrim dan heb ik daar echt heel veel uren in gestoken. En dat zal met Starfield gegarandeerd weer gebeuren.
Ik heb hetzelfde. 1 grote game is meer dan genoeg, in ieder geval ga ik niet meerdere BGS games naast elkaar spelen. Daarom deze zomer eindelijk eens Fallout 3 uitgespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SacreBleu
NukaWorldNL schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 19:14:
Ik verwacht Skyrim en Fallout ook niet meer te spelen na Starfield. Games in de ruimte zijn altijd mijn wereldje wel geweest. Fallout 4 vond ik ook leuk, vooral het moment toen de Brotherhood aan kwam vliegen.

Ik hoop dat een dergelijk moment ook in Starfield komt. Daar kan ik van genieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klauwhamer

Klauwhamer

SacreBleu schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 17:42:
[...]

Het enige punt wat ik heb gemaakt is dat het formaat van een studio en welk jaartal het is, geen reden is om verwachtingen te hebben die niet zijn toegezegd. Daar blijf je aan vasthouden. Ondanks dat mensen hebben gesteld dat voor deze studio nooit een focus is geweest.

Verder zie ik geen drogreden in mijn laatste alinea. Er is al meer dan een jaar voldoende beeldmateriaal beschikbaar. Dat is een feit, geen drogreden. Desondanks, blijf je roepen dat omdat het 2023 is dat je meer mag verwachten.
Maar even: wat maakt het uit hoe lang Bethesda al laat zien dat de graphics voor sommigen te karig zijn? Precies: helemaal niets. Het is niet alsof iedereen wekelijks even checkt bij Bethesda om te zien wat de gang van zaken is en het ieders goed recht dit gewoon überhaupt niet te doen. Het zijn en blijven -voor sommigen- teleurstellende graphics. Dus wat je eerder schreef, is weldegelijk een drogreden.

Overigens fun fact: ik heb nog helemaal geen footage gezien tot het groepje drammers in dit topic vandaag en het ziet er uit als een gemodde Fallout 4 met een 30 FPS-cap. Als ik dat afzet tegenover de system requirements (FO4 vs Starfield), vind ik dat behoorlijk sneu. Maar goed, volgens de drammers hier mag dat niet omdat het altijd al zo belabberd is geweest. Oké dan :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister_S
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:37
Ik hoop dat ze echt wat geleerd hebben van hun vorige spellen en dat ze nu echt wat hebben geleerd van de kritiek. Waaronder slechte animaties, veel simpele quests, matig verhaal, bugs en matig AI. Ik hoop dat ik het spel nog steeds mag spelen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klauwhamer

Klauwhamer

Euh, ik ben helemaal niet tégen. Niemand is er tégen hier. Waar moet je ook in vredesnaam tégen zijn?

Dat gezegd hebbende; ik heb Skyrim/Fallout 3/Fallout NV/Fallout 4 allemaal tot in den treuren gespeeld. En ik vond de graphics daar evengoed belabberd, en bepaalde mods om de textures op te fleuren waren een broodnodig geschenk uit de hemel. Er was daar ook genoeg mis aan gameplay, naast graphics. Maar dat accepteerde ik omdat het Fallout was. Skyrim ben ik op een gegeven moment mee opgehouden, dat vond ik te storend omdat er te weinig story-immersion in zit voor mij.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kalkie
  • Laatst online: 19-09 21:07

Kalkie

NLMP

Ik ben weer begonnen met Oblivion, dan vallen de graphics van Starfield me vast 100% mee. Draait dan wel weer op 60 fps :). Ik heb er in ieder geval zin in vrijdag, ik heb nog geen filmpje meegekregen en laat me verrassen zonder me op voorhand een mening te vormen.

XBL: KalkieNL PSN: KalkieNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flugelisoke
Kalkie schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 19:33:
Ik ben weer begonnen met Oblivion, dan vallen de graphics van Starfield me vast 100% mee. Draait dan wel weer op 60 fps :). Ik heb er in ieder geval zin in vrijdag, ik heb nog geen filmpje meegekregen en laat me verrassen zonder me op voorhand een mening te vormen.
Volgens mij kun je die op 30fps krijgen door FPS boost uit te zetten.

Ik speel bewust Oblivion en Fallout 4 momenteel op 30fps en ik moet zeggen, dat went heel snel en geeft geen enkel probleem.

Als je 30fps direct na 60fps speelt, dan valt het enorm op en voelt het heel schokkerig. Maar dat is tijdelijk en dat went serieus snel.

[ Voor 10% gewijzigd door flugelisoke op 29-08-2023 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vortigen
Voor de liefhebbers, een korte Starfield quiz ;)

https://quizfomo.com/quiz/starfield-quiz

Ik scoorde 80% trouwens hehe.

We don't stop playing games because we grow old - We grow old because we stop playing games

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalkie
  • Laatst online: 19-09 21:07

Kalkie

NLMP

flugelisoke schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 19:39:
[...]

Volgens mij kun je die op 30fps krijgen door FPS boost uit te zetten.

Ik speel bewust Oblivion en Fallout 4 momenteel op 30fps en ik moet zeggen, dat went heel snel en geeft geen enkel probleem.

Als je 30fps direct na 60fps speelt, dan valt het enorm op en voelt het heel schokkerig. Maar dat is tijdelijk en dat went serieus snel.
Haha, had ik niet eens aan gedacht :). FFXVI ook op 30 gespeeld, viel goed te doen inderdaab, wen je in 5 minuten aan.
Overigens ben ik ook zo'n sukkel die jarenlang met Trumotion aan heeft gespeeld op de One. Maar nu niet meer, ik ben al niet zo goed in Halo Online maar met Trumotion aan wordt ik aan alle kanten van het veld geschoten.

Na de eerste kunnen we een beter beeld geven van alles rond de game. Ik hoop vooral op een goed verhaal en in elk hoekje iets nieuws ontdekken.

XBL: KalkieNL PSN: KalkieNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:03
Zo, weer bijna een dag voorbij. Nog maar 54 uurtjes :+

Man wat duurt dat wachten lang.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SacreBleu
DutchOwnage schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 19:49:
Zo, weer bijna een dag voorbij. Nog maar 54 uurtjes :+

Man wat duurt dat wachten lang.
Vrijdag gaat lang duren vrees ik. Tot zes werken dan naar huis. Als hij dan niet is geleverd dan haal ik hem op Game Pass.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vortigen
Vortigen schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 16:28:
Zouden de saves uit gamepass (PC) ook overgezet kunnen worden naar de Steam saves? Of andersom?
ik ga namelijk beginnen met de gamepass versie maar i.v.m. mods is waarschijnlijk de Steam versie beter.
(ik krijg nog een premium edition Steam key van AMD)
Ik heb ondertussen het volgende kunnen vinden hierover. Helaas van een gamingwebsite en dus niet officieel:

"Let’s not beat around the bush and cut straight to the chase. And luckily for fans, we have good news! It has been officially confirmed that Starfield will feature full cross-progression support across all available platforms. This means you can seamlessly transfer your progress between Xbox Series X/S, Windows Store, Steam, Xbox Games Pass, PC Game Pass, and Xbox Cloud Gaming. No matter where and how you play, you can always continue your adventure right where you left off on any platform where the game is available."

Bron: https://www.gosunoob.com/...s-save-cross-progression/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NukaWorldNL
SacreBleu schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 19:24:
[...]

Ik verwacht Skyrim en Fallout ook niet meer te spelen na Starfield. Games in de ruimte zijn altijd mijn wereldje wel geweest. Fallout 4 vond ik ook leuk, vooral het moment toen de Brotherhood aan kwam vliegen.

Ik hoop dat een dergelijk moment ook in Starfield komt. Daar kan ik van genieten.
Nouja ik bedoelde eigenlijk meer dat ik een online game zoals Fallout 76 waarschijnlijk niet meer zal spelen, omdat je na een tijdje toch teveel mist want de wereld gaat gewoon door. Fallout en The Elder Scrolls games kan ik zeker nog wel spelen en zeker met mods en ook jaren na Starfield. Maarja SP spellen zijn gewoon relaxter omdat je niks mist en alles gewoon zelf op je gemak kan doen en saven wanneer je wilt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NukaWorldNL
Vortigen schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 19:42:
Voor de liefhebbers, een korte Starfield quiz ;)

https://quizfomo.com/quiz/starfield-quiz

Ik scoorde 80% trouwens hehe.
Hier ook 80% ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
flugelisoke schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 19:06:

REFRESH

NOG MAAR 2 HELE DAGEN TOT STARFIELD!!

[Afbeelding]

spoiler:
En nu weer lekker verder over alle nieuwtjes van Starfield he ;) Nu heeft iedereen z'n punt netjes gemaakt en lekker gebekvecht :9
Ik ga de game donderdag nacht al spelen :+

Maar zonder gekheid, kleine afgooien op de basisschool en dan lekker de eerste meters maken vrijdag.
Wel een wekker zetten als ze gehaald moet worden want met dit soort games vergeet ik de tijd altijd :P

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
Donstil schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 20:26:
[...]

Ik ga de game donderdag nacht al spelen :+

Maar zonder gekheid, kleine afgooien op de basisschool en dan lekker de eerste meters maken vrijdag.
Wel een wekker zetten als ze gehaald moet worden want met dit soort games vergeet ik de tijd altijd :P
Vrijdag lekker vrij dus rond de klok van 7 (of eerder mocht ik eerder dan de wekker wakker worden) een pot koffie zetten en met wat broodjes op de bank _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
D-Ed schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 20:42:
[...]

Vrijdag lekker vrij dus rond de klok van 7 (of eerder mocht ik eerder dan de wekker wakker worden) een pot koffie zetten en met wat broodjes op de bank _/-\o_
Ik werk vier dagen en daardoor elke vrijdag/zaterdag/zondag vrij en dat is voor zulke releases altijd fantastisch.
Zeker toen de kleine er nog niet was waren dat wekker zetten en gamen dagen :)

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
Donstil schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 20:43:
[...]

Ik werk vier dagen en daardoor elke vrijdag/zaterdag/zondag vrij en dat is voor zulke releases altijd fantastisch.
Zeker toen de kleine er nog niet was waren dat wekker zetten en gamen dagen :)
Hier ook vierdaagse werkweek, love it _/-\o_

Die kleine van ons is alweer wat ouder dus ik ben op vrijdag ook vaak een rondje op de mtb of andere dingetjes doen. Nu Starfield ontdekken

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sipio
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Dit was de laatste week van mijn vakantie, vrijdagochtend vroeg eruit en beginnen.

Vrijdagavond met een biertje erbij aan het avontuur beginnen dan ben ik wel klaar met mijn character creation :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wel vreemd dat er geen review exemplaren worden uitgegeven door Bethesda in de UK:

https://metro.co.uk/2023/...opies-in-the-uk-19414929/

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
Sipio schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 21:01:
Dit was de laatste week van mijn vakantie, vrijdagochtend vroeg eruit en beginnen.

Vrijdagavond met een biertje erbij aan het avontuur beginnen dan ben ik wel klaar met mijn character creation :P
Lol, heel de dag daar mee bezig ja? Ik hoop dat toch wel in een uurtje gedaan te hebben (eerste Bethesda game voor mij zoals je misschien hebt gelezen). Dus ik ga het gewoon allemaal zien en meemaken. Als de game goed bevalt neem ik wellicht nog een nieuwe Tweaker avatar... Hal 9000 mag misschien gaan rusten 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vortigen
Sipio schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 21:01:

Haha ja zo zie ik mijn start ook wel voor me; Een uurtje of wat doorbrengen in de character creation :D
Ik weet ook nog niet zo gek veel details over hoe je je character kan maken, dus het zal waarschijnlijk een hoop informatie zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jirnsum
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19-09 17:53
Vortigen schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 20:06:
[...]

Ik heb ondertussen het volgende kunnen vinden hierover. Helaas van een gamingwebsite en dus niet officieel:

"Let’s not beat around the bush and cut straight to the chase. And luckily for fans, we have good news! It has been officially confirmed that Starfield will feature full cross-progression support across all available platforms. This means you can seamlessly transfer your progress between Xbox Series X/S, Windows Store, Steam, Xbox Games Pass, PC Game Pass, and Xbox Cloud Gaming. No matter where and how you play, you can always continue your adventure right where you left off on any platform where the game is available."

Bron: https://www.gosunoob.com/...s-save-cross-progression/
Dank! Ik hoop inderdaad dat het klopt. Ik start voor nu op GP met de upgrade, maar kan me zomaar voorstellen dat ik op een bepaald moment ivm modding over wil naar Steam.

Steam profiel UPlay JirnsumNL

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Nu online
Constellation Edition nu echt onderweg :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dG1nZnkK8DPpN6SI9iz_X9OS3HQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kN2oHTWoxXqTBOIMPX1GjLMt.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvanOsch
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 09-09 15:27
Nice! Kun je morgen mooi aan de slag met het toffe horloge!

Mag ik vragen waar je deze editie gekocht hebt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schumi1986
  • Nu online
BvanOsch schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 21:29:
[...]

Nice! Kun je morgen mooi aan de slag met het toffe horloge!

Mag ik vragen waar je deze editie gekocht hebt?
Bij Nedgame, PC versie is daar nog steeds op voorraad..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fieldnote
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 06-02 11:45
Als je de moeite gaat doen ook graag een paar foto's van het koffertje!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• schumi1986
  • Nu online
fieldnote schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 21:33:
Als je de moeite gaat doen ook graag een paar foto's van het koffertje!
Mocht ik hier morgen nog geen foto’s tegen komen dan zal ik de moeite nemen om wat mooie foto’s te maken :)
Pagina: 1 ... 12 ... 63 Laatste

Let op:
Gebruik spoiler-tags waar ze redelijkerwijs nodig zijn, kleine moeite, en houd het voor iedereen leuk! :)

Houd het ook ontopic, bespreek vooral je eigen ervaringen, en wees lief en respectvol naar elkaar. Je hoeft het niet eens te zijn.