I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)
Ook nadat je 24-48 uur ergens hebt gewacht / geslapen (bijv op je schip)?XyritZz schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 21:48:
Is sinds de patch de ship vendor op New Atlantis kaduuk gegaan? Valt me op dat die constant 0 credits heeft en ik daar dus geen schepen meer kan verkopen.
Zal het voor de zekerheid eens proberen, maar ik heb al een poosje niks meer verkocht bij die vendor omdat schepen kapen nu ook weer niet megaveel credits oplevert en ik heb ‘m zeker niet richting 0 credits gekregen.iekue schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 22:23:
[...]
Ook nadat je 24-48 uur ergens hebt gewacht / geslapen (bijv op je schip)?
I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)
Verder mee eens met bovenstaande, de powers. Heel erg underwhelming, geen bijbehorend verhaal, en erg lastig te managen. Ik wil niet steeds naar het inventory menu gaan om te zien welke power ik wil gebruiken. Waarom niet gewoon een radiaal menu met alle powers? Wat dat betreft is het wel wachten op de modding tools en bijbehorende mods.
Ben gelukkig bijna klaar met de game, voor mijn gevoel nader ik het einde in ieder geval. Is ook wel hard nodig, ik ben het fast travelen en heen en weer rennen in dezelfde stations wel een beetje zat aan het worden. Ben vooral een point & click adventure aan het spelen tijdens het doen van de main quest. Totaal geen gevoel zoals bij Skyrim/Fallout. Ik ben erg benieuwd hoe ze een eventuele Survival mode in Starfield gaan implementeren. Dat vond ik het mooiste aan Fallout 4, zoiets zou voor Starfield ook wel passen met de juiste aanpassingen.
Eens met het issende verhaal qua powers: je kunt ze overigens op op quickmenu zetten lijkt me? Ik vergeet ze wel snel te gebruiken ook.Divak schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 09:16:
Merken jullie performance verlies naarmate je game vordert? Ik heb nu ca. 80 uur in het spel en zie duidelijk de framerate inzakken, veel meer dan voorheen. Een goede graadmeter voor mij is als ik de ingang van Akilla City inloop, daar heb ik constant de laagste framerate. In het begin ca. 50, daarna 40, en inmiddels zie ik de framerate op dat punt onder de 40 zakken. Belachelijk trouwens als je het mij vraagt met een 7800x3D en GTX4080.
Verder mee eens met bovenstaande, de powers. Heel erg underwhelming, geen bijbehorend verhaal, en erg lastig te managen. Ik wil niet steeds naar het inventory menu gaan om te zien welke power ik wil gebruiken. Waarom niet gewoon een radiaal menu met alle powers? Wat dat betreft is het wel wachten op de modding tools en bijbehorende mods.
Ben gelukkig bijna klaar met de game, voor mijn gevoel nader ik het einde in ieder geval. Is ook wel hard nodig, ik ben het fast travelen en heen en weer rennen in dezelfde stations wel een beetje zat aan het worden. Ben vooral een point & click adventure aan het spelen tijdens het doen van de main quest. Totaal geen gevoel zoals bij Skyrim/Fallout. Ik ben erg benieuwd hoe ze een eventuele Survival mode in Starfield gaan implementeren. Dat vond ik het mooiste aan Fallout 4, zoiets zou voor Starfield ook wel passen met de juiste aanpassingen.
Dat heen en weer rennen had ik op gegeven moment ook bij Skyrim en ook bij Rdr2. Er komt altijd een moment dat je missies gaat afwerken in plaats van de tijd nemen om in het spel te leuken zeg maar. Dat had ik gisteren ook, toen ben ik bewust weer even gaan vertragen (gewoon eens op een random outpost op een random planeet landen); wat overigens meteen weer een leuke verassende missie en verhaaltje opleverde.
Maw: dit spel is leuker als je het slow speelt. Ik heb bepaalde factie missielijn gespreeld en dat werd op en neer races, te veel haast, was wel grappig maar niet een manier om het hele spel te doen.
mixing a drink and music
Nu ga ik door tot NG+10 en dan gaat mijn echte playthrough beginnen. Nog 1 keer de hoofd verhaallijn en dan met alle side content, lekker slow paced. Ik zit nu nog in NG+1 heb bijna alle powers op een enkele na.
Daarnaast zat ik net even te snuffelen in alle skills. Alle dingen die ik toch wel erg graag wil hebben, dan kom ik op 120-130 skills nodig. Dus dat level, woei.
Dat is bijna een reden om niet ng+ te doen maar opnieuw te starten met een andere invalshoek. Of gewoon de komende jaren 5x tot ng10 spelen :-D
mixing a drink and music
Jawel, maar elke power kent ook 4 niveaus en je kan ze allemaal maar één niveau verhogen per playthroughBoefmans schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 14:26:
Kun je niet alle powers in 1 playthrough krijgen?
Geen probleem toch? Er zit namelijk geen limiet aan het level, dus je kan zelfs doorgaan tot lvl 999 als je dat zou willen. En of je dan geen of meerdere keren NG+ doet mag je zelf weten.Daarnaast zat ik net even te snuffelen in alle skills. Alle dingen die ik toch wel erg graag wil hebben, dan kom ik op 120-130 skills nodig. Dus dat level, woei.
Dat is bijna een reden om niet ng+ te doen maar opnieuw te starten met een andere invalshoek. Of gewoon de komende jaren 5x tot ng10 spelen :-D
Klopt, maar dat wordt wel een heftige grind dan. Ik bedoel meer via een normale playthough. Ik zie wel waar het schip strand en kan altijd een keer helemaal opnieuw beginnen. Dit is een spel dat ik wss wel eens terugpak na een jaar ofzo.mvds schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 14:36:
[...]
Jawel, maar elke power kent ook 4 niveaus en je kan ze allemaal maar één niveau verhogen per playthrough
[...]
Geen probleem toch? Er zit namelijk geen limiet aan het level, dus je kan zelfs doorgaan tot lvl 999 als je dat zou willen. En of je dan geen of meerdere keren NG+ doet mag je zelf weten.
mixing a drink and music
Ik ben zelf van plan om NG+ daarvoor te gebruiken, heb net de laatste side missie af. Ben nu de laatste main missie aan het doen voordat ik aan NG+1 begin, en dan weer lekker alles op het gemak doen.Boefmans schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 14:49:
[...]
Dit is een spel dat ik wss wel eens terugpak na een jaar ofzo.
Zodra ik een beetje "klaar" ben met Starfield stop ik er mee, en als ik weer zin heb in een potje Starfield laad ik mijn huidige sessie in en start ik de volgende NG+. Geen idee tot hoe ver ik kom totdat Starfield begint te vervelen.
PS/XBL: Nogne
zonde, dan ga je dingen missen als alterntieve side quests. Niet alles is hetzelfde namelijk bij elke NG+. Doe je ding maar je het is zonde imho.rutgergron schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 13:22:
Ik heb sinds het weekend door het hoofdverhaal heen 'gerushed' verder geen één side content aangeraakt. Dat was ook een bewuste keuze.
Nu ga ik door tot NG+10 en dan gaat mijn echte playthrough beginnen. Nog 1 keer de hoofd verhaallijn en dan met alle side content, lekker slow paced. Ik zit nu nog in NG+1 heb bijna alle powers op een enkele na.
R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X
Dat is het zeker, ik heb sommige powers nu op IV maar 2 heb ik nog helemaal niet hahahaBoefmans schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 14:49:
[...]
Klopt, maar dat wordt wel een heftige grind dan. Ik bedoel meer via een normale playthough. Ik zie wel waar het schip strand en kan altijd een keer helemaal opnieuw beginnen. Dit is een spel dat ik wss wel eens terugpak na een jaar ofzo.
Ik zoek het gewoon niet om steeds naar The Eye te gaan om de locatie van de volgende tempel op te moeten gaan halen, daar dan weer heen te gaan, dat stomme trucje te doen en dat dan x keer tot je alles hebt
Snap dat zelf ook niet helemaal, probeer zelf eigenlijk zo goed als alles te doen in mijn eerste game. En ben nu bijna klaar met de side missies en ga dan aan NG+ beginnen en dan weer rustig alles doen.OMD schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 14:55:
[...]
zonde, dan ga je dingen missen als alterntieve side quests. Niet alles is hetzelfde namelijk bij elke NG+. Doe je ding maar je het is zonde imho.
Moet mezelf toch wel een beetje vermaken tot ik lvl 100 ben
Every Game has A Story, Only One is A Legend.
Meh, de verschillen vind ik persoonlijk te klein om steeds weer het gezeur van alle companions aan te moeten horen gedurende de main quest. Daar is die questline echt gewoon veel te saai voorOMD schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 14:55:
[...]
zonde, dan ga je dingen missen als alterntieve side quests. Niet alles is hetzelfde namelijk bij elke NG+. Doe je ding maar je het is zonde imho.
Je hoeft niet perse naar The Eye te gaan, als je in de buurt ben word je main quest automatisch bijgewerkt.mvds schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 14:56:
[...]
Dat is het zeker, ik heb sommige powers nu op IV maar 2 heb ik nog helemaal niet hahaha
Ik zoek het gewoon niet om steeds naar The Eye te gaan om de locatie van de volgende tempel op te moeten gaan halen, daar dan weer heen te gaan, dat stomme trucje te doen en dat dan x keer tot je alles hebt
Je hebt dat eerste schip nog? Er zijn skills die je meer power geven voor je schilden, en anders is het toch echt een kwestie van een ander schild kopen in de ship builderLinksquest schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 14:57:
Iemand een tip voor mij hoe je bij je basis ship zonder veel moeite je schild kunt versterken? Ik zit voor de Cremson Fleed in een missie waar mijn schild binnen 25 seconden weg is en me schip ontploft.
De main quest brengt je niet in de buurt van elke tempelNogne schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 14:58:
[...]
Je hoeft niet perse naar The Eye te gaan, als je in de buurt ben word je main quest automatisch bijgewerkt.
Dan even wat andere missies doen om mijn skills te verbeteren, builder geprobeerd, maar dan is de kern weer niet goed. Ik heb een ander schip op het oog, echter niet genoeg geld voormvds schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 14:59:
[...]
Je hebt dat eerste schip nog? Er zijn skills die je meer power geven voor je schilden, en anders is het toch echt een kwestie van een ander schild kopen in de ship builder

Gelukkig nog missies genoeg om te doen, dus komt wel goed.
Volgens mij kan je binnen de Class A toch echt wel een betere reactor en schild kopen hoor voor het starter schip. Je moet idd niet meteen willen gaan voor de sterkste die er is, dan moet je naar Class C en dan heb je ook automatisch een Class C reactor nodig. Die ga je niet kwijt kunnen op dat schip zonder hem volledig te moeten verbouwen.Linksquest schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 15:01:
[...]
Dan even wat andere missies doen om mijn skills te verbeteren, builder geprobeerd, maar dan is de kern weer niet goed. Ik heb een ander schip op het oog, echter niet genoeg geld voor![]()
Gelukkig nog missies genoeg om te doen, dus komt wel goed.
Maar je bent met de Deep Undercover questline bezig denk ik?
Morgen nog een keer hier rustig voor gaan zitten. Ik had heb wel met een soort van piraten missie, waar z'n moeder een verhaal verteld, een speciaal pak en ship gekregen. Misschien dat ik weer even met dat ship naar de crimson fleed moet vliegen voor die onderdelen erop te laten zetten, mits dat gaat, weet niet of je die maar 1 keer kunt toepassen.mvds schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 15:03:
[...]
Volgens mij kan je binnen de Class A toch echt wel een betere reactor en schild kopen hoor voor het starter schip. Je moet idd niet meteen willen gaan voor de sterkste die er is, dan moet je naar Class C en dan heb je ook automatisch een Class C reactor nodig. Die ga je niet kwijt kunnen op dat schip zonder hem volledig te moeten verbouwen.
Maar je bent met de Deep Undercover questline bezig denk ik?
[ Voor 11% gewijzigd door Linksquest op 03-10-2023 15:14 ]
Zolang je de piraten niet verraad, dan blijven ze beschikbaar voor je om te kopen, maar alleen op The Key, dus de piraten hoofdbasis.Linksquest schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 15:13:
[...]
Morgen nog een keer hier rustig voor gaan zitten. Ik had heb wel met een soort van piraten missie, waar z'n moeder een verhaal verteld, een speciaal pak en ship gekregen. Misschien dat ik weer even met dat ship naar de crimson fleed moet vliegen voor die onderdelen erop te laten zetten, mits dat gaat, weet niet of je die maar 1 keer kunt toepassen.
Ik kan je vertellen dat het schip die je nu gekregen hebt (Razorleaf), helemaal niet zo sterk is hoor qua wapens en schild
Dan ga ik me daar niet eens de moeite voor nemenmvds schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 15:22:
[...]
Zolang je de piraten niet verraad, dan blijven ze beschikbaar voor je om te kopen, maar alleen op The Key, dus de piraten hoofdbasis.
Ik kan je vertellen dat het schip die je nu gekregen hebt (Razorleaf), helemaal niet zo sterk is hoor qua wapens en schildDus verwacht er niet teveel van.

Tip: doe de Rangers questline (in Akila City) het schip die je als reward krijgt is vele malen beter en die kan je prima voor de gehele playthrough gebruikenLinksquest schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 15:34:
[...]
Dan ga ik me daar niet eens de moeite voor nemen
[ Voor 4% gewijzigd door mvds op 03-10-2023 15:44 ]
Je hebt perks en crew die je shield wel kunnen boosten (tot 50%?), maar mijn praktische aanpak blijft doodsimpel, hun neer voordat ze jou neerhalen
Het blijft enigzins gekloot dat ondanks elke grote vender wel elke gun/reactor/etc zou verkopen, zijn voorraad is RNG, niet elke dag heeft hij dezelfde onderdelen. Er zijn onderdelen level locked, er zijn onderdelen die (als je met G op 'target' bouwt) enkel zichtbaar zijn op zij-delen (niet onderzijde) en wapens.. werkelijk daar mogen ze echt 80% uit gaan schrappen of een degelijk filter toe te gaan voegen.
Aan het begin had ik 2 primaire wapens, LMB was 'shield' focused, RMB was ship focused, van elk 3 stuks, dan heb je tegen elk schip genoeg om eerst LMB leeg te schieten, vervolgens RMB om af te maken, zodat hij weer kan opladen tot je het volgende schip aanvalt.
Later overgestapt naar partical beam cannons, deze doen evenveel damage op shield en ship maar heb je in single-fire en burst-fire, dan gewoon 6 wapens gelijktijdig afschieten en dat was zelfs genoeg om op lvl35 lvl50's neer te krijgen
Volgens mij krijg je tijdens die undercover bij Crimson ook toegang tot 2 'speciale' wapens, althans ze hebben heel andere naam dan normale wapens, die zijn zover ik zie nog steeds de sterkste 2 die ik heb gevonden.
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Ik liep zelf ook vast op deze missie en kwam er ook maar niet doorheen met mijn basis schip. Toen heb ik de difficulty voor het gevecht naar easy gezet en kwam er goed door heenLinksquest schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 14:57:
Iemand een tip voor mij hoe je bij je basis ship zonder veel moeite je schild kunt versterken? Ik zit voor de Cremson Fleed in een missie waar mijn schild binnen 25 seconden weg is en me schip ontploft.
Bedankt voor de tip, denk anders dat ik er later gewoon op terug kom.Extracnix schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 16:14:
[...]
Ik liep zelf ook vast op deze missie en kwam er ook maar niet doorheen met mijn basis schip. Toen heb ik de difficulty voor het gevecht naar easy gezet en kwam er goed door heenna de missie heb deze direct weer terug gezet en verder gespeeld.
Bedankt voor de tip.mvds schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 15:43:
[...]
Tip: doe de Rangers questline (in Akila City) het schip die je als reward krijgt is vele malen beter en die kan je prima voor de gehele playthrough gebruiken
Dat vindt ik juist zonde, ben je level 100, side en hoofd missies gedaan en word met NG+ alles gereset. Vindt juist veel leuker om met NG+10 de main en side missies te doen en lekker erbij te exploreren.Nogne schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 14:57:
[...]
Snap dat zelf ook niet helemaal, probeer zelf eigenlijk zo goed als alles te doen in mijn eerste game. En ben nu bijna klaar met de side missies en ga dan aan NG+ beginnen en dan weer rustig alles doen.
Moet mezelf toch wel een beetje vermaken tot ik lvl 100 ben
Ik heb juist alle side content bewaard voor NG+10 dan heb ik nog wat achter de hand.
[ Voor 6% gewijzigd door rutgergron op 03-10-2023 17:22 ]
Dat is het verschil denk ik, dit is een spel waar ik mij jaren mee wil bezig houden.Timothy3000 schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 17:46:
Ik speel NG+ gewoon niet. 1x de game door en dan op naar de volgende.
Ik deel je mening, ik wil deze game blijven verkennen, maar heb me wel nu al een game erbij gepakt om wat af te wisselen.rutgergron schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 18:02:
[...]
Dat is het verschil denk ik, dit is een spel waar ik mij jaren mee wil bezig houden.
Dat gaat voor mij wel sterk afhangen van hoe de DLC's gaan zijn. Ik merk dat ik de interesse wel verloren ben om alle powers naar IV te krijgen en NG+ 10 te halen. De main quest is daar gewoon ECHT te saai voor, en als je die overslaat dan is het echt alleen nog maar van hot naar her reizen om de artifacts te halen. Dat biedt ook echt 0,0 uitdaging als ik eerlijk moet zijn.rutgergron schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 18:02:
[...]
Dat is het verschil denk ik, dit is een spel waar ik mij jaren mee wil bezig houden.
Ik ga nog wel een keer helemaal los op het hele outpost verhaal. En ook de shipbuilder. Maar ik ben effe klaar met het questen. De grootste sidequests heb ik inmiddels allemaal gedaan. Main quest heb ik nu 2 keer gedaan. Ik heb verschillende carrieres gehad. Ik denk dat ik nu effe ga wachten op mods of DLC's
Als je op een outpost zo’n grote landing pad bouwt waar je je schip kan bewerken heb je toegang tot veel meer items van alle merken ipv dat je de hele galaxy rond moet ploeteren om de gewenste onderdelen bij elkaar te sprokkelen.SinergyX schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 15:56:
Welk schip je uiteindelijk ook krijgt, je shield is altijd 'startrek style' in 1 seconde 'shields at 80% sir' en veelal 10 seconde later foetsie.
Je hebt perks en crew die je shield wel kunnen boosten (tot 50%?), maar mijn praktische aanpak blijft doodsimpel, hun neer voordat ze jou neerhalen
Het blijft enigzins gekloot dat ondanks elke grote vender wel elke gun/reactor/etc zou verkopen, zijn voorraad is RNG, niet elke dag heeft hij dezelfde onderdelen. Er zijn onderdelen level locked, er zijn onderdelen die (als je met G op 'target' bouwt) enkel zichtbaar zijn op zij-delen (niet onderzijde) en wapens.. werkelijk daar mogen ze echt 80% uit gaan schrappen of een degelijk filter toe te gaan voegen.
Aan het begin had ik 2 primaire wapens, LMB was 'shield' focused, RMB was ship focused, van elk 3 stuks, dan heb je tegen elk schip genoeg om eerst LMB leeg te schieten, vervolgens RMB om af te maken, zodat hij weer kan opladen tot je het volgende schip aanvalt.
Later overgestapt naar partical beam cannons, deze doen evenveel damage op shield en ship maar heb je in single-fire en burst-fire, dan gewoon 6 wapens gelijktijdig afschieten en dat was zelfs genoeg om op lvl35 lvl50's neer te krijgen![]()
Volgens mij krijg je tijdens die undercover bij Crimson ook toegang tot 2 'speciale' wapens, althans ze hebben heel andere naam dan normale wapens, die zijn zover ik zie nog steeds de sterkste 2 die ik heb gevonden.
Ryzen 5 5600X | G.Skill Trident Z Neo F4-3600 | MSI B550 Tomahawk | MSI RTX 3080 Suprim X | GT1 Evo | Fanatec DD1 | Clubsport V3 | F1 2020 Limited |
Ik meen even uit het bloten hoofd crafting.Kloever schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 22:35:
Weet iemand hoe ik kan zien hoeveel en , nog belangrijker, waar ik welke resources heb verstopt in mijn containers? Ik heb op mijn main base een soort van muur gemaakt met storage containers maar ik heb echt geen idee in welke bv silver zit.
Schild helpt natuurlijk wel maar het is vooral een kwestie van de juiste wapens (beam weapons), en de juiste tactiek; ontwijken/kiten, vereist tech: piloting - 'able to use thrusters'.Linksquest schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 14:57:
(Advanced Combat Techniques)
Daarnaast zijn er "turret" wapens die automatisch richten en schieten, vereist tech: automated weapon systems, dat maakt space combat een stuk eenvoudiger.
Variatie van games doet spelen!Linksquest schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 18:14:
[...]
Ik deel je mening, ik wil deze game blijven verkennen, maar heb me wel nu al een game erbij gepakt om wat af te wisselen.
Haha ja:
counterstrike2, B4b (lekker schieten)
Cities skylines 2, Captains of industry (bouwen en puzzelen)
Starfield, Baldurs Gate 3 (RPGen).
Wat dat betreft een goed jaar qua games wat mij betreft, heb genoeg liggen om meer dan een jaar mee door te komen. Dan heb ik ook nog 2 quest2s liggen met games (ook via steam) waar ik niet eens aan toekom.
mixing a drink and music
Of annuleren en gamepass stopt op 6-10 of direct stoppen (3-10) en restitutie van 9,99 ontvangen. Ik ben maar voor het laatste gegaan.
Ik hoop dat ze met toekomstige updates/DLC gaan komen zodat ik toch terug hierin kan duiken.
Mensen zitten te zeuren over hoe Starfield draait, ik zag gisteren de aanbevolen specs voor dit spel, damn... een RTX3080 voor FHD
Het is een city builder... en dan een 3080 nodig hebben, ik bedoel... EEN FREAKING 3080.... VOOR FHD
Zo slecht doet Starfield het dan niet eens geloof ik hahaha
Klopt, zo zie ik wat ik heb. En dat is veel. Maar probleem is dat ik bv Iron nodig heb en ik heb geen idee in welke doos dat zit. En ik heb een beste muur gemaakt en kan er dus niet bij.Linksquest schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 22:37:
[...]
Ik meen even uit het bloten hoofd crafting.
Ryzen 5 5600X | G.Skill Trident Z Neo F4-3600 | MSI B550 Tomahawk | MSI RTX 3080 Suprim X | GT1 Evo | Fanatec DD1 | Clubsport V3 | F1 2020 Limited |
Wow, beetje oftopic idd maar toch. Dat was ook op 1080p geloof ik. Ben heel benieuwd. SC1 draaide ook niet supersoepel trouwens, zeker als je beetje doorbouwde.mvds schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 09:53:
[...]
Mensen zitten te zeuren over hoe Starfield draait, ik zag gisteren de aanbevolen specs voor dit spel, damn... een RTX3080 voor FHD
Het is een city builder... en dan een 3080 nodig hebben, ik bedoel... EEN FREAKING 3080.... VOOR FHD
Zo slecht doet Starfield het dan niet eens geloof ik hahaha
Je zou denken dat die meer CPU dan GPU afhankelijk is... moet er wel cool gaan uitzien dan :-D
mixing a drink and music
Bedoel je in zo'n klein kratje, of van die grote resource containers?Kloever schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 10:09:
[...]
Klopt, zo zie ik wat ik heb. En dat is veel. Maar probleem is dat ik bv Iron nodig heb en ik heb geen idee in welke doos dat zit. En ik heb een beste muur gemaakt en kan er dus niet bij.
Als het alleen voor lokaal craften is, dan wordt dat gewoon uit die grote storage containers gehaald.
Maar ja, als je het voor een nieuwe basis nodig hebt dan wordt dat zoeken. Je kan de boel natuurlijk gewoon verplaatsen en het meer toegankelijk maken.
Ik vind vooral de transfer container vies tegenvallen. Dat zou beter een interface van/naar de basis kunnen zijn, dan dat die zelf inhoud heeft.
Haha ik weet het, mega-offtopicBoefmans schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 10:58:
[...]
Wow, beetje oftopic idd maar toch. Dat was ook op 1080p geloof ik. Ben heel benieuwd. SC1 draaide ook niet supersoepel trouwens, zeker als je beetje doorbouwde.
Je zou denken dat die meer CPU dan GPU afhankelijk is... moet er wel cool gaan uitzien dan :-D
Er word niet op me geschoten, probleem bij deze missie is dat die planeet een speciale gas om zich heen heeft waar geen schip tegen kan, je krijgt dan een hulpmiddel om je te beschermen, maar mijn schild zakt heel snel weg.BadRespawn schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 23:47:
[...]
Schild helpt natuurlijk wel maar het is vooral een kwestie van de juiste wapens (beam weapons), en de juiste tactiek; ontwijken/kiten, vereist tech: piloting - 'able to use thrusters'.
(Advanced Combat Techniques)
[YouTube: Starfield - The BEST Ships to BUILD for NEW PLAYERS, How to WIN all Space Fights]
Daarnaast zijn er "turret" wapens die automatisch richten en schieten, vereist tech: automated weapon systems, dat maakt space combat een stuk eenvoudiger.
En je vliegt wel met een schip erheen waar je die twee extra modules op hebt zitten (dat weet je ook echt 100% zeker?) die je gedurende de questline hebt verworven?Linksquest schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 11:29:
[...]
Er word niet op me geschoten, probleem bij deze missie is dat die planeet een speciale gas om zich heen heeft waar geen schip tegen kan, je krijgt dan een hulpmiddel om je te beschermen, maar mijn schild zakt heel snel weg.
En is het op de heenweg of terugweg? Op de heenweg boostte ik naar de marker toe en op de terugweg kon ik al heen snel een marker selecteren en jumpen.
En je hebt ook de hele balk vol van je schild en engine? Dus alle beschikbare power op je schild zeg maar. Wapens heb je niet nodig, dus daar kan je alle power weghalen. Maar schild en engine MOET op 100% zijn
[ Voor 12% gewijzigd door mvds op 04-10-2023 11:35 ]
Tegelijkertijd zit ik te denken om de campain opnieuw te doen en ook alle side quest van de grote fracties mee te nemen. Want door dat ik het verhaal nu beter begrijp lijkt het mij leuker om opnieuw te beginnen dan in NG+.
Ik doelde op die grote inderdaad. Het is nu zoeken en alles langslopen. Ik zit te denken om StarUI te proberen maar wou het liefst nog zonder mods spelen.ArmEagle schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 11:08:
[...]
Bedoel je in zo'n klein kratje, of van die grote resource containers?
Als het alleen voor lokaal craften is, dan wordt dat gewoon uit die grote storage containers gehaald.
Maar ja, als je het voor een nieuwe basis nodig hebt dan wordt dat zoeken. Je kan de boel natuurlijk gewoon verplaatsen en het meer toegankelijk maken.
Ik vind vooral de transfer container vies tegenvallen. Dat zou beter een interface van/naar de basis kunnen zijn, dan dat die zelf inhoud heeft.
Overigens ook nog niks tegengekomen qua powers, dus misschien maar even progressen in de main quest voordat ik alle content eromheen al gedaan heb en de krachten krijg als mosterd na de maaltijd..
[ Voor 12% gewijzigd door Arcenon op 04-10-2023 15:28 ]
M3 '21
Ahja nu snap je waarom ik blijf zeggen dat naar NG+ rushen je uiteindelijke ervaring best wel minder maakt... Tjahrutgergron schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 15:02:
Ik zit beetje in een dubio, ben best wel door de main quest heen gerusht. Heb vrijwel geen side quest aangeraakt. Ik zit nu op level 30 en heb alle powers unlocked. Ik ben nu in NG+ en wil naar NG+10.
Tegelijkertijd zit ik te denken om de campain opnieuw te doen en ook alle side quest van de grote fracties mee te nemen. Want door dat ik het verhaal nu beter begrijp lijkt het mij leuker om opnieuw te beginnen dan in NG+.
Ik denk wel dat ik er juist met een nieuwe playthrough er meer van kan genieten juist, de game vond ik namelijk enorm overweldigend. Daardoor is het ook mede gekomen dat ik maar door de main missies ben gegaan. Komt ook dat ik totaal niet bekend was met RPG.iekue schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 19:19:
[...]
Ahja nu snap je waarom ik blijf zeggen dat naar NG+ rushen je uiteindelijke ervaring best wel minder maakt... Tjah. Achterlijke "de game begint pas bij NG+" geroep van mensen die zowieso door games heen rushen.
Daarnaast komt bij dat de game vrijwel geen uitleg geeft over de game mechanics. Alles wordt op je afgegooid. Nu kan ik rustig de tijd nemen omdat ik de basis elementen snap.
Dat voelt echt zo afgeraffeld aan.
Volgens mij is dat meer een dialoog in de trend vanTimothy3000 schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 20:50:
Ik praat met Vasco in de Lodge. 1 van de dialoogopties is de vraag ofspoiler: titlehij Barrett mist.
spoiler: titleBarrett zit letterlijk achter hem. Hij is al gered. Je ziet hem zitten terwijl je de vraagt stelt.
Dat voelt echt zo afgeraffeld aan.
NG+ an sich heeft ook totaal geen toegevoegde waarde wanneer je alles geskipt hebt om bij NG+ te komen. Als je al veel gedaan hebt maar je wilt eens wat anders spelen, dan juist weer wel.iekue schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 19:19:
[...]
Ahja nu snap je waarom ik blijf zeggen dat naar NG+ rushen je uiteindelijke ervaring best wel minder maakt... Tjah. Achterlijke "de game begint pas bij NG+" geroep van mensen die zowieso door games heen rushen.
Als je de diepliggende essentie van de Unity door hebt is elke NG+ ronde een main missie opzich zelf. Elke NG+ ronde veranderd er iets heb ik gehoord en wat ik nu heb gezien klopt dat. Vind het juist erg origineel en heb ik nog niet eerder in een game op deze manier gezien. Vindt het dan ook echt een aanrader.
Alleen ik heb verder geen binding met de characters omdat ik mij alleen op het hoofdverhaal heb gefocust en niet op de side content.
[ Voor 11% gewijzigd door rutgergron op 04-10-2023 21:32 ]
Omdat ik die wou 'bewaren' als ik klaar ben met 'new game' plus. Ik wil niet alle progressie en items kwijtraken wat sowieso zou gaan gebeuren als ik zou beginnen aan NG+.Timothy3000 schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 21:34:
Waarom heb je de sidequests geskipt? Dat is vaak het leukste aan een RPG. De faction sidequests zijn zelfs beter dan de main quests imo.
Beetje zonde om honderden uren, dingen te bouwen, speciale items en vervolgens alles weer kwijt te raken. Mijn doel is om tot NG+10 te gaan, elke ronde kost ongeveer een uur. Makkelijk te doen dus. Daarna lekker weer met de main story beginnen en alle side missies. Mooi vooruitzicht.
Beter dan honderden erin steken en alles kwijt te raken tenzij je géén drol om New game plus geeft. Wat zonde is om niet te doen omdat er veel plot twisten inzitten en verborgen content.
[ Voor 25% gewijzigd door rutgergron op 04-10-2023 22:32 ]
Mwah, ik denk dat je dan echt teveel van NG+ verwacht hoor. Je ziet zo nu en dan ineens een andere NPC maar de rest van het verhaal (lees; missie) er omheen veranderd niet hoor. Het is niet dat ineens de hele questline anders is. En het is ook niet eens zo dat het elke NG+ compleet anders is, ik heb er al een paar gehad waarbij ik eigenlijk vrijwel geen veranderingen merkte. Ik weet dat er één is die wel heel anders is, maar die ben ik nog niet tegengekomen. Daarnaast vind ik het nog eens een groot nadeel dat de main quest op zich al vrij saai is, dus van die subtiele veranderingen maken de main quest niet ineens leuk ofzo... Ik blijf van >90% nog steeds zoiets hebben van, been there, seen thatrutgergron schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 22:29:
[...]
Wat zonde is om niet te doen omdat er veel plot twisten inzitten en verborgen content.

Schijnt wel vaker voor te komen. Iemand idee hoe je dit kan oplossen?
Ik zit trouwens in NG+ en heb de quest gekregen van Vladimir Sall nadat ik de laatste artifacts van de Hunter heb gekregen.
[ Voor 18% gewijzigd door rutgergron op 05-10-2023 09:37 ]
Dat is juist het gekke ik zie geen tempel in de verte wat ik normaal altijd wel zie. Echt super irritant hoor er wel meer mensen over op Reddit.mvds schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 09:38:
Als je rondkijkt, zie je dan niet een tempel staan? Meestal zijn ze makkelijk te herkennen
Wat als ik deze NG+ afsluit en met de volgende begin kan ik dan pas met de laatste artifacts de laatste power unlocken? Weet namelijk niet hoe het in zijn werk gaat. Of is het compleet random?
Het is redelijk random maar alle powers zijn te unlocken in elke NG+. Als je een dubbele tegenkomt, dan gaat gewoon het lvl van de power omhoog. Ik dacht dat het maar tot lvl IV ging, maar inmiddels heb ik er een op lvl V, geen idee of het nog hoger kanrutgergron schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 09:49:
[...]
Dat is juist het gekke ik zie geen tempel in de verte wat ik normaal altijd wel zie. Echt super irritant hoor er wel meer mensen over op Reddit.
Wat als ik deze NG+ afsluit en met de volgende begin kan ik dan pas met de laatste artifacts de laatste power unlocken? Weet namelijk niet hoe het in zijn werk gaat. Of is het compleet random?
Behalve de 100+ posts over dit onderwerp in dit topic bedoel je?rutgergron schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 09:57:
Ik heb de laatste artifacts gekregen van de Hunter die ik heb verslagen maar heb nog dik 10 powers te gaan om te verkrijgen zie ik iets over het hoofd?
Je zou regelmatig een quest in je lijst moeten krijgen met dat je naar Vlad moet voor de locatie van een nieuwe tempel. Dat moet je herhalen tot je alle tempels/powers hebt.
Haha ja sorry, loop nu dus vast met die ene Quest. Krijg dus geen storing te zien op mijn scanner.mvds schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 10:01:
[...]
Behalve de 100+ posts over dit onderwerp in dit topic bedoel je?
Je zou regelmatig een quest in je lijst moeten krijgen met dat je naar Vlad moet voor de locatie van een nieuwe tempel. Dat moet je herhalen tot je alle tempels/powers hebt.
Ga morgen nog eens proberen, maar meen dat zo wel te hebben gedaan.mvds schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 11:38:
Als je met vol vermogen op schild en engine vliegt, en dus ook volle snelheid aanhoudt, dan zou je niet eens voorbij de helft van je schild mogen komen.
Op de terugweg zo snel mogelijk een doel kiezen en warpen. Op de terugweg gaat het schild veel sneller stuk dan op de heenwegLinksquest schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 10:41:
[...]
Ga morgen nog eens proberen, maar meen dat zo wel te hebben gedaan.
Heb zelf meegemaakt dat bij 1 planeet moest ik echt een heel stuk lopen voordat de scanner pas begon raar te doen. Dus het kan best zijn dat je al minimaal 1500m van je schip af moet zijn voordat je uberhaubt de eerste tekenen van de temples krijgt.rutgergron schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 10:04:
[...]
Haha ja sorry, loop nu dus vast met die ene Quest. Krijg dus geen storing te zien op mijn scanner.
Meestal is de Temple vanaf het schip in de verte al te zien.Nogne schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 12:23:
[...]
Heb zelf meegemaakt dat bij 1 planeet moest ik echt een heel stuk lopen voordat de scanner pas begon raar te doen. Dus het kan best zijn dat je al minimaal 1500m van je schip af moet zijn voordat je uberhaubt de eerste tekenen van de temples krijgt.
thnx voor de tipmvds schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 11:06:
[...]
Op de terugweg zo snel mogelijk een doel kiezen en warpen. Op de terugweg gaat het schild veel sneller stuk dan op de heenweg
Hhh heb er al 1 op Xmvds schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 09:52:
[...]
Het is redelijk random maar alle powers zijn te unlocken in elke NG+. Als je een dubbele tegenkomt, dan gaat gewoon het lvl van de power omhoog. Ik dacht dat het maar tot lvl IV ging, maar inmiddels heb ik er een op lvl V, geen idee of het nog hoger kan
Je zult maar een eendagsvlieg zijn en je dag niet hebben.
De uitzondering is Parralel self, dat is de enige power die quest unlocked wordt en daar heben aardig wat mensen problemen mee om die 'random' te laten triggeren. Ik ben nu een NG+ aan het 'uitspelen' waar ik dus nooit de quest heb gekregen, ondanks hij mijn vaste companion is.mvds schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 09:52:
[...]
Het is redelijk random maar alle powers zijn te unlocken in elke NG+. Als je een dubbele tegenkomt, dan gaat gewoon het lvl van de power omhoog. Ik dacht dat het maar tot lvl IV ging, maar inmiddels heb ik er een op lvl V, geen idee of het nog hoger kan
Het is met die power redelijk afhankelijk welke keuzes je aan het begin maakt met de constelation.
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Die heb ik op lvl 3, is mijn favoriet.SinergyX schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 15:25:
[...]
De uitzondering is Parralel self, dat is de enige power die quest unlocked wordt en daar heben aardig wat mensen problemen mee om die 'random' te laten triggeren. Ik ben nu een NG+ aan het 'uitspelen' waar ik dus nooit de quest heb gekregen, ondanks hij mijn vaste companion is.
Het is met die power redelijk afhankelijk welke keuzes je aan het begin maakt met de constelation.
Weet niet meer hoe ik daar aangekomen ben,kreeg m volgens mij in NG+5 en sindsdien staat ie constant aan.
Tis volgens mij ook random hoe die powers lvlen.
[ Voor 8% gewijzigd door GRAD85 op 05-10-2023 15:55 ]
Je zult maar een eendagsvlieg zijn en je dag niet hebben.
Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357
De Freestar Rangers quest en de UC Deep Undercover missies vond ik wel erg gaafMog schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 15:53:
Ik heb weer zin in Starfield. Ik heb na 40 uur de main missie uitgespeeld. Heb een save vlakvoor NG+ en meteen na NG+. Wat raden jullie aan? Zijn er bepaalde must-play side quests? Ik heb geen van de factions quest lines voltooid.
Vanguard quest, Rangers en Ryujin vond ik erg tof.Mog schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 15:53:
Ik heb weer zin in Starfield. Ik heb na 40 uur de main missie uitgespeeld. Heb een save vlakvoor NG+ en meteen na NG+. Wat raden jullie aan? Zijn er bepaalde must-play side quests? Ik heb geen van de factions quest lines voltooid.
Wat een buggy crap. zóveel uur als dat er in zit, alle saves naar de maan... op de XSX
Helaas, ik hoop nog dat er een keer een monitor mod oid uitkomt waar ik en kan zien wat ik heb en het kan pakken.
Echt, met muis en toetsenbord en 60+ fps is dit een COMPLEET andere ervaring t.o.v. Xbox SX. Ik weet al wat ik ga doen dit weekend
Ik ben bang dat dat een requirement is die een mod niet voor je gaat oplossen. Je wil dus naar een kist (of welke soort container dan ook) kunnen kijken en zien wat erin zit. Ik gok dat dat nooit gaat kunnen.Kloever schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 10:50:
Gisteren StarUI geinstalleerd in de hoop dat het mijn storage issue oplost. Maar helaas. Hoewel de StarUI wel een verbetering is ten opzichte van de Vanilla kan ik nog steeds niet zien waar wat zit qua resources en beter nog, ik kan het ook niet zo pakken. Dus als ik Alu of Iron nodig heb moet ik heel veel storage containers door.
Helaas, ik hoop nog dat er een keer een monitor mod oid uitkomt waar ik en kan zien wat ik heb en het kan pakken.
Wat ik zelf doe, maar daar heb jij niks aan, want dat werkt niet in outposts, is craften en dergelijke in The Lodge en al mijn materials in de infinite boxes gooien en eruit halen als ik wil craften. Op het moment dat ik ga craften, dan ben ik wel super overweight (als in, 6000/200 ofzo
Voor outposts werkt het anders, wat je wellicht wel kan doen is een specifieke outpost storage neerzetten (dus die solid, liquid en gas storages) en daar je stuff ingooien, want die zijn gewoon te gebruiken bij je werkbanken, zonder dat je de materialen werkelijk "op zak" hoeft te hebben. En dan boeit het ook niet in welke storage het zit, want het is gewoon beschikbaar. Ze zijn alleen wel (flink) beperkt qua grootte.
Klopt. Die Lodge heb ik ook lang gebruikt. Maar ik heb nu op Zamka mijn "main base" gemaakt. Daar komt dan dus 2 Cargo en Interstellar Cargo op uit. Ik heb meer dan genoeg resourches. Maar omdat ik zoveel heb ligt dit hier en dat daar en ik weet niet waar (betere rijmwerk even losgelatenmvds schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 11:59:
[...]
Ik ben bang dat dat een requirement is die een mod niet voor je gaat oplossen. Je wil dus naar een kist (of welke soort container dan ook) kunnen kijken en zien wat erin zit. Ik gok dat dat nooit gaat kunnen.
Wat ik zelf doe, maar daar heb jij niks aan, want dat werkt niet in outposts, is craften en dergelijke in The Lodge en al mijn materials in de infinite boxes gooien en eruit halen als ik wil craften. Op het moment dat ik ga craften, dan ben ik wel super overweight (als in, 6000/200 ofzo) maar ik weet wel dat ik alles op één plek heb.
Voor outposts werkt het anders, wat je wellicht wel kan doen is een specifieke outpost storage neerzetten (dus die solid, liquid en gas storages) en daar je stuff ingooien, want die zijn gewoon te gebruiken bij je werkbanken, zonder dat je de materialen werkelijk "op zak" hoeft te hebben. En dan boeit het ook niet in welke storage het zit, want het is gewoon beschikbaar. Ze zijn alleen wel (flink) beperkt qua grootte.
Dan mag je ze weer opnieuw halen om ze te levelen.rutgergron schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 22:04:
Ik heb alle 24 powers in de pocket sinds vanavond👍 Nu beland in New Game+2, lets go.
Ik heb echt een graf hekel aan die powers, heb ze nooit gebruikt en ga ze niet gebruiken ook. Zal ze niet missen.
R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X
Same Same,,OMD schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 12:54:
[...]
Dan mag je ze weer opnieuw halen om ze te levelen.
Ik heb echt een graf hekel aan die powers, heb ze nooit gebruikt en ga ze niet gebruiken ook. Zal ze niet missen.
als de manier van en animatie veel korter zou zijn geweest, dan had ik nog overwogen.
BTC/ETH/QNT/ADA/and some really weird a** coins.
Sommige powers zijn anders best handig. Meesten zijn wel grappig voor een keertje en dan 'het zal wel'.OMD schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 12:54:
[...]
mixing a drink and music
Mijn doel was alleen om de powers te behalen ... Verder niet ...OMD schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 12:54:
[...]
Gebruik spoiler-tags waar ze redelijkerwijs nodig zijn, kleine moeite, en houd het voor iedereen leuk!
Houd het ook ontopic, bespreek vooral je eigen ervaringen, en wees lief en respectvol naar elkaar. Je hoeft het niet eens te zijn.