Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Poesmij
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-09 21:52
Licko schreef op donderdag 28 september 2023 @ 13:08:
Ik heb inmiddels de Star Eagle, maar deze kan niet genoeg lichtjaar jumpen voor de volgende missie die ik moet doen. Om dit schip te upgraden moet ik lvl 4 shipdesign hebben dacht ik.

Maar is het überhaupt mogelijk de Star Eagle te upgraden zodat ik dat schip kan blijven gebruiken voor de storyline, of moet ik een nieuw schip kopen?
Enige schip wat ik gebruik, zeker waard om te upgraden.
Nooit moeite met gevechten na wapen upgrades, en nieuwe motor verminderd jou probleem ook :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nogne
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 14:05

Nogne

>.<

BenvandeKaart schreef op donderdag 28 september 2023 @ 13:03:
Ik heb gisteren ook eindelijk kunnen beginnen met Starfield na een verplichte vakantie (heel vervelend!)

Wat een game! Weinig op aan te merken tot nu toe ;)

Ik merk wel dat mijn inventory continue vol is, mede vanwege de vele wapens die ik op zak heb.
De skill ''weight lifting'' heb ik al geactiveerd.

Hoe doen jullie dit met wapens? van elk type 1tje mee of?
Zelf heb ik altijd maar 2 wapens bij me, natuurlijk neem ik veel te veel mee onderweg maar dat dump ik altijd in mijn schip. Je kan je companion ook spullen geven en zolang je in een straal van 250m van je schip bent kan je je spullen direct in het schip doen, dit scheelt naar je schip lopen als je te veel bij je hebt.

PS/XBL: Nogne

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M4ngler
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12:52
Licko schreef op donderdag 28 september 2023 @ 13:08:
Ik heb inmiddels de Star Eagle, maar deze kan niet genoeg lichtjaar jumpen voor de volgende missie die ik moet doen. Om dit schip te upgraden moet ik lvl 4 shipdesign hebben dacht ik.

Maar is het überhaupt mogelijk de Star Eagle te upgraden zodat ik dat schip kan blijven gebruiken voor de storyline, of moet ik een nieuw schip kopen?
Gisteren hetzelfde gehad, niet direct een ander schip beschikbaar. Dus een class B reactor erin gehangen van hetzelfde formaat en een class B grav drive met voldoende jump power (27, komt uit op 21 o.i.d.). Dit kon nog met ship design 1. Je levert helaas wel wat power in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BadRespawn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:58
Het spel heeft serieuze tekortkomingen mbt resource management in outposts:

Itt alle ander games met resources, hebben storage en transport geen limiet per resource, dus die zullen vol raken met sommige resources en dan dus geen plaats meer hebben voor andere resources die je nodig hebt.
Transport schepen die hun lading niet kwijt kunnen zullen die dumpen in de incoming link container van de bron cargo link (m.a.w. ze leveren het af daar waar ze het ophalen), die dus vol raakt en daardoor geen plaats meer heeft voor Helium-3 wat nodig voor het functioneren van inter-system cargo links.

Het is wachten op de release vd Creation Kit voordat de mod community er iets werkbaars van kan maken.

Ik zag een review van een preview video van Bethesda waarin outposts aan de orde kwamen, door de reviewer werd opgemerkt dat er heel weinig werd gezegd over outposts, en de optimistische conclusie was dat dat zou zijn omdat outposts heel fantastisch zouden zijn en Bethesda ons wil verassen, maar dat blijkt tegen te vallen.

Stel je voor dat er een meeting is geweest bij Bethesda mbt wat ze zouden gaan zeggen over outposts, en de instructie was dat er vooral niets moet worden gezegd over resource management want dat functioneert in feite niet.

Trump II - Project 2025 tracker

• ArgantosNL
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-09 16:54
Wil je de resource problemen niet hebben, moet je je logistiek systeem loskoppelen van de resources en elke resource ze eigen buffer hebben die je zelf handmatig in je logistiek systeem gooit ander zul je altijd hebben dat al je opslag gevuld wordt met een ding dat je meer maakt dan verbruikt. En als snel kom je met ruimte tekort te zitten en resource tekort.

We hebben iets van een resource manager nodig waar we aan kunnen geven hoeveel we op een outpost willen hebben van elke resource waarna de cargo-links de zaken verdelen en transporteren, anders krijg je altijd teveel van A en te weinig van B t/m Z

• tommy2005
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13-08 21:23
Vwb alles oppakken en dan van schip wisselen kan ook. Ik had alles wat niet in de cargo kon opgeraapt 6417/180 😂 toen van schip gewisseld. Daarna alles weer gedumpt in de star eagle. Die kreeg ik na de quest.. ik heb wel alles op categorie in mijn schip neer gegooid. Alle craftitems op een kamer, wapens andere kamer etc. Ik kwam er achter dat ik een beetje veel wapens heb, die ga ik eerst maar eens verkopen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:10
BadRespawn schreef op donderdag 28 september 2023 @ 14:24:

Stel je voor dat er een meeting is geweest bij Bethesda mbt wat ze zouden gaan zeggen over outposts, en de instructie was dat er vooral niets moet worden gezegd over resource management want dat functioneert in feite niet.
Kijk eens naar de afgelopen uitgebrachte games en er zou je iets op moeten vallen..

Minimum viable product
Wikipedia: Minimum viable product

Ze doen het allemaal, het is 'genoeg' om spelletje te spelen, maar lang niet genoeg om 'iedereen' blij te maken vanaf het begin. Er zullen dingen bijkomen, dingen verbeteren, dingen veranderen, de game is nu neergezet als 'het werkt'.

Zijn het gamebreakers, laat de game een lange tijd liggen, patches en updates komen wel en zaken worden met de tijd wel verbeterd. Resources, stats, loot, enemy level, quest progressie, markers, er zullen stapels met ideeen en oplossingen daar liggen maar het zal niet morgen klaar zijn.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• BadRespawn
SinergyX schreef op donderdag 28 september 2023 @ 16:42:
[...]

Kijk eens naar de afgelopen uitgebrachte games en er zou je iets op moeten vallen..

Minimum viable product
Wikipedia: Minimum viable product

Ze doen het allemaal, het is 'genoeg' om spelletje te spelen,
Dat zal best, maar wat wil je er mee zeggen? Toch niet dat het reden is om er maar niets van te zeggen?

Bovendien doen sommigen het toch wat meer dan anderen.
Zo'n fundamenteel mechanisme achter wegen laten waardoor een aanzienlijk deel vd gameplay onbruikbaar is, dat gaat wel erg ver. Maar dat is ook onderdeel van de minimum viable product benadering: voortdurend proberen die grens naar beneden te verleggen, en dat lukt ook. Vandaar dat het meer een fenomeen is van de afgelopen ~10 jaar. Wat alleen maar meer reden is om er wel iets van te zeggen.

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:47

mvds

Totally awesome!

BadRespawn schreef op donderdag 28 september 2023 @ 19:27:
[...]

Dat zal best, maar wat wil je er mee zeggen? Toch niet dat het reden is om er maar niets van te zeggen?

Bovendien doen sommigen het toch wat meer dan anderen.
Zo'n fundamenteel mechanisme achter wegen laten waardoor een aanzienlijk deel vd gameplay onbruikbaar is, dat gaat wel erg ver. Maar dat is ook onderdeel van de minimum viable product benadering: voortdurend proberen die grens naar beneden te verleggen, en dat lukt ook. Vandaar dat het meer een fenomeen is van de afgelopen ~10 jaar. Wat alleen maar meer reden is om er wel iets van te zeggen.
Onbruikbaar valt ook wel mee. Je moet alleen selectief zijn en dan is er wel mee te werken. Het is verre van optimaal, maar ze zullen het vast wel aanpassen

• BadRespawn
mvds schreef op donderdag 28 september 2023 @ 19:47:
[...]
Onbruikbaar valt ook wel mee. Je moet alleen selectief zijn en dan is er wel mee te werken.
Het is verre van optimaal, maar ze zullen het vast wel aanpassen
Je kan je beperken tot een paar resources maar dan is het dus zoals ik zei voor een aanzienlijk deel onbruikbaar.
Het zal me verbazen als Bethesda het fixt voordat de modding community het fixt.

[ Voor 28% gewijzigd door BadRespawn op 28-09-2023 20:55 ]

• rutgergron
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 10-09 20:40
Misschien ligt het aan mij maar met de main missie 'Unity' ben ik het spoor volledig bijster waar het verhaal verder over gaat. Er word zoveel tekst op je afgevuurd dat ik er nu echt helemaal niks meer van snap. Voor de missie kon ik het nog allemaal beetje volgen maar nu niet meer. Zal wel aan mij liggen ....

• Divak
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12:05
rutgergron schreef op donderdag 28 september 2023 @ 21:14:
Misschien ligt het aan mij maar met de main missie 'Unity' ben ik het spoor volledig bijster waar het verhaal verder over gaat. Er word zoveel tekst op je afgevuurd dat ik er nu echt helemaal niks meer van snap. Voor de missie kon ik het nog allemaal beetje volgen maar nu niet meer. Zal wel aan mij liggen ....
Nog een paar missies en dan wordt het een stuk duidelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutgergron
Weet iemand ook of er meer uitleg is over bepaalde missies die het één en ander uitleggen?

Zoals de missie 'Unearthed' en de missie 'Unity' waar ik door de vele logs en tekst de draad kwijt ben waar de missie nou over precies over gaat.

Ik ben namelijk geen gamer die elk audio en tekst log uitvoerig leest en direct begrijpt. Helemaal met games zoals Starfield vindt ik het soms nogal lastig te volgen met hoeveel er gepraat word en de vele tekst files die je hier en daar vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saekerhett
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:05
rutgergron schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 08:42:
Weet iemand ook of er meer uitleg is over bepaalde missies die het één en ander uitleggen?

Zoals de missie 'Unearthed' en de missie 'Unity' waar ik door de vele logs en tekst de draad kwijt ben waar de missie nou over precies over gaat.

Ik ben namelijk geen gamer die elk audio en tekst log uitvoerig leest en direct begrijpt. Helemaal met games zoals Starfield vindt ik het soms nogal lastig te volgen met hoeveel er gepraat word en de vele tekst files die je hier en daar vindt.
Misschien is een RPG dan gewoon niks voor je. De dialogen zijn juist een groot onderdeel van het spel.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rezania
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 25-08 09:23
SparksNL schreef op donderdag 28 september 2023 @ 11:07:
[...]

Zoals men hierboven al aangeeft kun je (helaas) geen schip vanaf scratch bouwen. Wat ik altijd doe, is alle parts verwijderen van een bestaand schip en opnieuw beginnen. Het vervelende is alleen wel dat er geen enkele locatie is waar je alle parts kunt kopen. Elke manufacturer heeft een HQ (locaties kun je Googlen) waar je alle parts van die specifieke manufacturer kunt kopen. Denk dan voornamelijk aan cockpits en landing gears.

Wat je dus het beste kunt doen, is nagaan welke cockpit / landing gears je wilt gebruiken, die op de desbetreffende HQ gaan "ophalen" en dan bij je outpost (via een grote landing pad) je schip gaan bouwen (dus alle parts verwijderen en opnieuw beginnen).

Je moet er even een handigheidje in krijgen, maar als je dat eenmaal hebt kun je best mooie dingen maken.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Gave schepen hoor, heel netjes gedaan! Doet me erg aan Star Trek denken, maar dat is niet erg. :9

Ondertussen, mijn huidige schip. :')

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Upiv1vwk16TS0vfN0CNl36iuMd4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sFuKcwLtVsy59bqmujawJHTY.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0vvwwSbkn0I4xeUnMvf49okEREE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4INThGX8Q1sZkQ4PakVRrRRo.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wXQYbLdnhjhTF1Ct-VxTayfdT9o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/A9FdbLEg4JnuTcfgPNqdc2oB.jpg?f=fotoalbum_large

AMD Ryzen 7 5800X3D • Gigabyte X570 Aorus Elite • Corsair Vengeance LPX 2x16 GB 3600 Mhz • ASRock Radeon RX 6800 • Samsung 980 1TB • Samsung 980 Pro 2TB • WD Blue 1TB • Corsair RM850 Gold • Fractal Define R6 Closed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rezania
rutgergron schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 08:42:

Er is een overzicht in je questlog, heel erg beknopt maar zou je kunnen helpen. Worden trouwens de meeste data slates niet voorgelezen?

AMD Ryzen 7 5800X3D • Gigabyte X570 Aorus Elite • Corsair Vengeance LPX 2x16 GB 3600 Mhz • ASRock Radeon RX 6800 • Samsung 980 1TB • Samsung 980 Pro 2TB • WD Blue 1TB • Corsair RM850 Gold • Fractal Define R6 Closed

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Nu online

OMD

Rezania schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 11:30:
[...]

Gave schepen hoor, heel netjes gedaan! Doet me erg aan Star Trek denken, maar dat is niet erg. :9

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Op de naam na is dit toch wel één van de lelijkste gedrochten die ik tot nog toe heb gezien.
Als ie maar werkt :+

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sk313t0r
  • Laatst online: 18-08 12:02
Ik heb inmiddels mn eerste playtrough gehaald en moet zeggen dat ik geen zin heb in een tweede. Alle quests van de facties afgerond, de meeste sidequests gedaan en een paar powers gehaald. Ben totaal niet met outposts en resources bezig geweest, zag er het nut niet echt van in.

Nu maar wachten op eventuele DLC en/of andere updates...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-09 15:21
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Lijkt een beetje qua ontwerp op één van die standaard Stroud Eklund schepen, vind 't geeneens heel lelijk om eerlijk te zijn.

Ik vlieg zelf nog rond in een redelijk upgraded Razorleaf, zit te twijfelen of ik daar niet de jump van class A naar class B mee moet gaan maken maar voor nu werkt het nog en kom ik zelden in gevechten terecht die ik niet kan winnen.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutgergron
Ik snap echt de balen niet van de quest Unity in gesprek met Keeper Aquilus maar gaat mij de pet te boven. Met de Va'ruun Prisoner gesproken waar ik ook geen touw aan vast kon knopen. Vervolgens met Andy Singh gesproken van de House of Enlightenment ook daar veel verwarring.

Iemand die hier meer uitleg over kan geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArgantosNL
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-09 16:54
rutgergron schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 14:02:
Ik snap echt de balen niet van de quest Unity in gesprek met Keeper Aquilus maar gaat mij de pet te boven. Met de Va'ruun Prisoner gesproken waar ik ook geen touw aan vast kon knopen. Vervolgens met Andy Singh gesproken van de House of Enlightenment ook daar veel verwarring.

Het stuk waar je nu zit wordt er vooral philosophisch over wat de unity is gesproken. Als je verder gaat met de main story wordt het duidelijker waarom dit allemaal vaag en verwarrend is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17:12

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Ik probeer wat mods te installeren (vooral UI upgrades), maar ik krijg vanuit Vortex (van Nexus mods) de volgende melding, maar ik kan nergens vinden hoe ik dit oplos. "Invalid primary tool"

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SinergyX
rutgergron schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 14:02:

Het is de befaamde 'stippellijn' tussen wetenschap en geloof, die bij veel aspecten in de game al eens langskomen (zeker Va'ruun en Andreja met hun 'great serpent'), daar ga je dus nu 2 routes in volgen.

HoE (afgekort) is 'deze' versie van ons geloof met hun eigen kijk op het verhaal. Net zoals wij het verhaal met Jesus etc hebben, is er dus ook een verhaal van de pilgrim tocht rond de term 'Unity'. En uiteindelijk leunen beide kanten op 'verhalen en feiten' die de huidig universum verklaren. En tijdens deze quest leer je eigenlijk dat beide dus een enorm overlappend geheel hebben, een 'wetenschappelijk' evenement creeert de pilgrim, creeert het 'geloof'.

De pilgrim in kwestie blijkt dus een starchild te zijn, maar in plaats van zijn levenslange quest om mensen te overtuigen van het 'betere' van Unity, besluit hij uiteindelijk om 'dit leven' gewoon 'te leven' en te stoppen met mensen op te roepen op zoek te gaan naar Unity, omdat uiteindelijk de mensheid zelf het probleem is... (zie ook de Hunter en Emissary).

En zo heb je dus 1 gebeurtenis (Unity) die dus 3 'stromingen' hebben gekregen, de wetenschap, het geloof en de 'zwaar gelovigen' (Va'ruun). En daar komt dus eigenlijk weer de vraag terug die dacht ik Barret aan jou stelde.. wat voelde je toen je dat ding aanraakte? Elk van de opties zal iemand hebben meegemaakt en dit als 'les' hebben willen doorgeven aan anderen. Elk van deze 3 hebben dus een 'openbaring' gehad (ergo: zijn hun alter-dimensie versie tegen gekomen, of waren dat reeds), maar hebben dat dus op verschillende manieren geïnterpreteerd en doorgezet op andere mensen.

[ Voor 5% gewijzigd door SinergyX op 29-09-2023 15:05 ]

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutgergron
SinergyX schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 14:50:
[...]

Het is de befaamde 'stippellijn' tussen wetenschap en geloof, die bij veel aspecten in de game al eens langskomen (zeker Va'ruun en Andreja met hun 'great serpent'), daar ga je dus nu 2 routes in volgen.

HoE (afgekort) is 'deze' versie van ons geloof met hun eigen kijk op het verhaal. Net zoals wij het verhaal met Jesus etc hebben, is er dus ook een verhaal van de pilgrim tocht rond de term 'Unity'. En uiteindelijk leunen beide kanten op 'verhalen en feiten' die de huidig universum verklaren. En tijdens deze quest leer je eigenlijk dat beide dus een enorm overlappend geheel hebben, een 'wetenschappelijk' evenement creeert de pilgrim, creeert het 'geloof'.

De pilgrim in kwestie blijkt dus een starchild te zijn, maar in plaats van zijn levenslange quest om mensen te overtuigen van het 'betere' van Unity, besluit hij uiteindelijk om 'dit leven' gewoon 'te leven' en te stoppen met mensen op te roepen op zoek te gaan naar Unity, omdat uiteindelijk de mensheid zelf het probleem is... (zie ook de Hunter en Emissary).

En zo heb je dus 1 gebeurtenis (Unity) die dus 3 'stromingen' hebben gekregen, de wetenschap, het geloof en de 'zwaar gelovigen' (Va'ruun). En daar komt dus eigenlijk weer de vraag terug die dacht ik Barret aan jou stelde.. wat voelde je toen je dat ding aanraakte? Elk van de opties zal iemand hebben meegemaakt en dit als 'les' hebben willen doorgeven aan anderen. Elk van deze 3 hebben dus een 'openbaring' gehad (ergo: zijn hun alter-dimensie versie tegen gekomen, of waren dat reeds), maar hebben dat dus op verschillende manieren geïnterpreteerd en doorgezet op andere mensen.
Ik hou wel wat van diepgang en filosofie maar dit is voor mij veels te ingewikkeld. Spellen zoals TLOU kan ik goed volgen met een goed samenvattende verhaallijn maar dit is toch teveel van het goede. Laten we hopen dat het e.e.a. nog duidelijk word want zit al een beetje op het einde. Jammer dat het verhaallijn zo gecompliceerd moet worden. Kan ook aan mij liggen natuurlijk.

Net zoals de missie 'Unearthed' bij het stuk Nasa waar je duidelijk krijgt waarom planeet aarde is verwoest. Heb de helft niet meegekregen. Word dit stuk ook nog duidelijker? Of is het handig om de 2 missies 'Unearthed' en 'Unity' opnieuw te spelen voor meer verheldering.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rezania
OMD schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 11:32:
[...]

Op de naam na is dit toch wel één van de lelijkste gedrochten die ik tot nog toe heb gezien.
Als ie maar werkt :+
Nou, bedankt he. :+ Wilde er wel meer aan doen, heb ook wel ideeën, maar ik loop steeds vast op dat sommige onderdelen niet beschikbaar zijn. En dan geef ik het weer op, met dit als resultaat. Helpt ook niet dat mijn schip zo zwaar is dat zelfs de meeste krachtige motoren nog steeds 0 mobility geven.

Ik heb eigenlijk de neiging om de main quest te voltooien en daarna gewoon te wachten tot de creationkit uitkomt. Er zijn echt een pare rare design choices gemaakt door Bethesda die mods makkelijk op kunnen lossen. Het draaien van habs onder andere, evenals zelf besluiten waar je ladders en deuren wilt hebben. Ook een survivalmod zou gaaf zijn.

[ Voor 24% gewijzigd door Rezania op 29-09-2023 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rezania
XyritZz schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 13:50:
[...]

Lijkt een beetje qua ontwerp op één van die standaard Stroud Eklund schepen, vind 't geeneens heel lelijk om eerlijk te zijn.

Ik vlieg zelf nog rond in een redelijk upgraded Razorleaf, zit te twijfelen of ik daar niet de jump van class A naar class B mee moet gaan maken maar voor nu werkt het nog en kom ik zelden in gevechten terecht die ik niet kan winnen.
Class B motoren zijn echt waardeloos. Je levert in op snelheid maar krijgt amper extra mobility of power. Voor wapens kan het misschien interessant zijn, maar als je nu al amper moeite hebt zou ik wachten tot je naar class c kan upgraden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SinergyX
rutgergron schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 16:27:
[...]

Ik hou wel wat van diepgang en filosofie maar dit is voor mij veels te ingewikkeld. Spellen zoals TLOU kan ik goed volgen met een goed samenvattende verhaallijn maar dit is toch teveel van het goede. Laten we hopen dat het e.e.a. nog duidelijk word want zit al een beetje op het einde. Jammer dat het verhaallijn zo gecompliceerd moet worden. Kan ook aan mij liggen natuurlijk.

Net zoals de missie 'Unearthed' bij het stuk Nasa waar je duidelijk krijgt waarom planeet aarde is verwoest. Heb de helft niet meegekregen. Word dit stuk ook nog duidelijker? Of is het handig om de 2 missies 'Unearthed' en 'Unity' opnieuw te spelen voor meer verheldering.
Dit zijn niet je 'standaard simpel uitgelegde' verhaallijnen, deze hebben veelal behoorlijk diepe betekenissen en veel overlappende (maar lang niet altijd zwart/witte) waarheden, veelal met referenties naar andere quests of personen, soms zelfs op meerdere manieren te intepreteren. Veelal semi-filosofisch niveau, maar het is gelukkig niet zo zwart/wit, zeker niet als je denkt over NG+, starchild en 'die aliens'.

Bij NASA is dat dus ook, als je al eerder via UC Vanguard leerde dat mensen dus binnen 50 jaar de aarde moesten verlaten omdat die kapot ging (afmosfeer/magnetosfeer verdween), waren ze dus druk bezig met interstellar schepen te maken met de GravDrive. Echter dan leer je dus dat het de gravdrive zelf is die er voor heeft gezorgd dat die magnetosfeer verdween, we hebben dus onze eigen ondergang van de aarde veroorzaakt.

Maar staat me niet helemaal meer helder bij, maar het is dat moment dat de hoofdonderzoeker dus bezoek krijgt van zijn 'andere ik' en hem dus uitlegt hoe dit gebeurd en hem dus de oplossing/fix geeft voor de gravdrive. Maar om dit natuurlijk never nooit publiekelijk te maken, brengen ze die aanpassing op de schepen door onder motto 'kleine update'.

En daar hebben de Emissary en Hunter dus ook verschillende meningen over, Emissary vind juist dat door dit 'de powers' slechts voor het goede gebruikt moeten worden en niet iedereen mag ze, terwijl hunter juist vind dat door opoffering van de aarde wij nu tot de uithoeken van ons sterrenstelsel zijn gekomen.
Rezania schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 16:34:
[...]

Class B motoren zijn echt waardeloos. Je levert in op snelheid maar krijgt amper extra mobility of power. Voor wapens kan het misschien interessant zijn, maar als je nu al amper moeite hebt zou ik wachten tot je naar class c kan upgraden.
Er is een Class B die vrijwel beter is dan enkel Class C, buiten handjevol. Uit m'n hoofd CF420? Die unlock je pas op latere levels, dacht lvl45.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutgergron
SinergyX schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 16:45:
[...]

Dit zijn niet je 'standaard simpel uitgelegde' verhaallijnen, deze hebben veelal behoorlijk diepe betekenissen en veel overlappende (maar lang niet altijd zwart/witte) waarheden, veelal met referenties naar andere quests of personen, soms zelfs op meerdere manieren te intepreteren. Veelal semi-filosofisch niveau, maar het is gelukkig niet zo zwart/wit, zeker niet als je denkt over NG+, starchild en 'die aliens'.

Bij NASA is dat dus ook, als je al eerder via UC Vanguard leerde dat mensen dus binnen 50 jaar de aarde moesten verlaten omdat die kapot ging (afmosfeer/magnetosfeer verdween), waren ze dus druk bezig met interstellar schepen te maken met de GravDrive. Echter dan leer je dus dat het de gravdrive zelf is die er voor heeft gezorgd dat die magnetosfeer verdween, we hebben dus onze eigen ondergang van de aarde veroorzaakt.

Maar staat me niet helemaal meer helder bij, maar het is dat moment dat de hoofdonderzoeker dus bezoek krijgt van zijn 'andere ik' en hem dus uitlegt hoe dit gebeurd en hem dus de oplossing/fix geeft voor de gravdrive. Maar om dit natuurlijk never nooit publiekelijk te maken, brengen ze die aanpassing op de schepen door onder motto 'kleine update'.

En daar hebben de Emissary en Hunter dus ook verschillende meningen over, Emissary vind juist dat door dit 'de powers' slechts voor het goede gebruikt moeten worden en niet iedereen mag ze, terwijl hunter juist vind dat door opoffering van de aarde wij nu tot de uithoeken van ons sterrenstelsel zijn gekomen.

[...]

Er is een Class B die vrijwel beter is dan enkel Class C, buiten handjevol. Uit m'n hoofd CF420? Die unlock je pas op latere levels, dacht lvl45.
Dat is het probleem ook een beetje, speel alleen de main quests en bewaar de rest voor meerdere NG+. Ik mis dus denk ik hierdoor best wel veel rand informatie om het verhaal duidelijker te begrijpen. Waar jij naar refereerde de UC Vanguard daar heb ik dus geen missie van gespeeld omdat ik die bewaar voor een volgende playthrough.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SacreBleu
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 16-09 11:44
rutgergron schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 16:27:
[...]

Het wordt niet duidelijker, alle voice memo's in de computers die je vindt vertellen het verhaal.

spoiler:
De scientist die de "Grav drive" uitvindt heeft het niet zelf uitgevonden. Ook hij heeft al kennis weten te maken met een Starborn die hem heeft verteld hoe het werkt. Maar weet ook dat het gebruik van de technologie uiteindelijk tot het verlaten van de planeet leidt. 1

Uiteindelijk hebben ze een drive gemaakt en plannen ze verschillende lanceringen vanaf de maan. Waar ze geen weet van hebben is dat deze versie van de Grav Drive het magnetisch veld van de aarde ontregelt. Uiteindelijk is deze zo zwak/verstoord dat ons atmosfeer langzaam in de ruimte in schiet. Waardoor we minder beschermt zijn tegen de straling van de zon.

Uiteindelijk is er niets anders dan de aarde te verlaten omdat deze binnen 50 jaar onbewoonbaar zou worden.

De vernietiging van de Aarde is dus veroorzaakt door de mens zelf. Dit creëert wel een zelfde paradox als in Interstellar. Tenzij je dus gaat denken in mutiversums

NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• iekue
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 21-02 12:07
rutgergron schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 18:10:
[...]

Dat is het probleem ook een beetje, speel alleen de main quests en bewaar de rest voor meerdere NG+. Ik mis dus denk ik hierdoor best wel veel rand informatie om het verhaal duidelijker te begrijpen. Waar jij naar refereerde de UC Vanguard daar heb ik dus geen missie van gespeeld omdat ik die bewaar voor een volgende playthrough.
Dat hele "rush main story en doe andere quests in NG+" is dus ook gewoon een hele domme manier om te spelen uiteindelijk door dit soort dingen. Vooral als de game stukken beter is mét die extra content. Echt achterlijk dat dr mensen zijn die blijven zeggen dat dat dé manier is waarop je moet spelen, slaat echt helemaal nergens op. Maakt je ervaring dus zoals je zelf aangeeft gewoon kutter juist. Vooral als je bedenkt dat dr meerdere NG+ niveau's zijn.... lol. Zo geeft bijv de UC Vanguard questline heel veel worldbuilding, die je dus bewust gewoon negeert..... En waarom...?

NG+ is een optie (new game PLUS) met extra meuk zodat je de game kan blijven spelen met hetzelfde character na hem al ervaren te hebben, niet het hoofddoel om naar toe te werken als main playthrough.

[ Voor 12% gewijzigd door iekue op 29-09-2023 20:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:57

Shabbaman

Got love?

[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
HMS Koekblik?

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

• Linksquest
  • Laatst online: 20:29
Ben al een tijdje met de Crimson fleet missie bezig, dam die trekt zich best lang.

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

• Khaos
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16-09 19:37
Gave discussies allemaal hier, waar ik de ‘unity’ stukken toch nog maar oversla omdat ik zo ver nog niet ben. Na vakantie weer opgepakt en ik loop nu er vooral tegen aan dat mijn cargo hold continue vol zit. Ben lvl 19, heb weightlifting al op 4 dus tijdens missies gaat het prima, maar mijn schip (Razorleaf) zit nok vol met resources. Ik ben al vrij selectief geweest en heb nergens meer dan 20 van etc. Maar kan bijv na een space gevecht nauwelijks iets looten. Cargo space toevoegen door extra modules levert helaas steeds een error op, payload als skill kan ik nog niet nemen en ook de normale lockers op het schip zitten al vol. Iemand nog tips??

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rezania
Khaos schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 08:14:
Gave discussies allemaal hier, waar ik de ‘unity’ stukken toch nog maar oversla omdat ik zo ver nog niet ben. Na vakantie weer opgepakt en ik loop nu er vooral tegen aan dat mijn cargo hold continue vol zit. Ben lvl 19, heb weightlifting al op 4 dus tijdens missies gaat het prima, maar mijn schip (Razorleaf) zit nok vol met resources. Ik ben al vrij selectief geweest en heb nergens meer dan 20 van etc. Maar kan bijv na een space gevecht nauwelijks iets looten. Cargo space toevoegen door extra modules levert helaas steeds een error op, payload als skill kan ik nog niet nemen en ook de normale lockers op het schip zitten al vol. Iemand nog tips??
Ja, bouw een Chunky Boy of HMS Koekblik, zie mijn vorige post. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shabbaman

Shabbaman

Got love?

Maak ergens een outpost en zet daar wat storage neer. Waarschijnlijk heb je maar weinig dat je meesleept ook nodig.

• rutgergron
iekue schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 20:40:
[...]

Dat hele "rush main story en doe andere quests in NG+" is dus ook gewoon een hele domme manier om te spelen uiteindelijk door dit soort dingen. Vooral als de game stukken beter is mét die extra content. Echt achterlijk dat dr mensen zijn die blijven zeggen dat dat dé manier is waarop je moet spelen, slaat echt helemaal nergens op. Maakt je ervaring dus zoals je zelf aangeeft gewoon kutter juist. Vooral als je bedenkt dat dr meerdere NG+ niveau's zijn.... lol. Zo geeft bijv de UC Vanguard questline heel veel worldbuilding, die je dus bewust gewoon negeert..... En waarom...?

NG+ is een optie (new game PLUS) met extra meuk zodat je de game kan blijven spelen met hetzelfde character na hem al ervaren te hebben, niet het hoofddoel om naar toe te werken als main playthrough.
Het is niet dat ik erdoor heen rush, ik doe eerst alle main missions en met volgende playthrough alle UC missies, volgende playthrough etc. Wil namelijk niet van alles tegelijkertijd gaan volgen.

• Nogne
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 14:05

Nogne

>.<

Van de Freestar quest line krijg je een best leuk schip (met Class C reactor, die je kan vliegen zonder de Pilot perk). Zelf heb ik die omgebouwd tot een vliegende container, heb daardoor 6000 cargo. Sindsdien is mijn storage probleem weg (en heb zelf niet de weightlifting perk)

PS/XBL: Nogne

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Khaos
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16-09 19:37
Shabbaman schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 09:10:
[...]

Maak ergens een outpost en zet daar wat storage neer. Waarschijnlijk heb je maar weinig dat je meesleept ook nodig.
Die heb ik, maar vond het wat onhandig als ik dan ga craften ik eerst weer spullen bij die outpost op moet gaan halen. Maar je hebt gelijk, dat is incidenteel.
Nogne schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 09:33:
[...]

Van de Freestar quest line krijg je een best leuk schip (met Class C reactor, die je kan vliegen zonder de Pilot perk). Zelf heb ik die omgebouwd tot een vliegende container, heb daardoor 6000 cargo. Sindsdien is mijn storage probleem weg (en heb zelf niet de weightlifting perk)
Die had ik gehoord en ben ik mee bezig, tot die tijd doe ik bovenstaande tip van de outpost! Thanks beiden!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shabbaman

Shabbaman

Got love?

Khaos schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 10:22:
[...]

Die heb ik, maar vond het wat onhandig als ik dan ga craften ik eerst weer spullen bij die outpost op moet gaan halen. Maar je hebt gelijk, dat is incidenteel.
Je kan in een outpost ook een paar werkbanken neerzetten om te craften.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• James Pond
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 10-08 10:49
Gisteren die Juno sidemissie gedaan! Erg tof!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Je kan de storage van dat soort schepen wel iets verhogen hoor. Probleem is soms wel dat je het schip vrijwel onherkenbaar moet verbouwen als je nog niet de juiste perks hebt om bijv de 1000+ containers te mogen gebruiken :D

• iekue
rutgergron schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 09:17:
[...]

Het is niet dat ik erdoor heen rush, ik doe eerst alle main missions en met volgende playthrough alle UC missies, volgende playthrough etc. Wil namelijk niet van alles tegelijkertijd gaan volgen.
Hmjah door hoe NG+ werkt, zijn die andere factie quests soms wel anders dan hoe ze zouden zijn in de 1e playthrough (met andere characters enzo bijv.), maarja moet je zelf weten i guess..... Persoonlijk vind ik het zonde om de game zo gesegmenteerd te spelen.

• rutgergron
Wat een verschrikkelijke missie is 'Entangled' zeg, ben voortdurend verdwaald ...

• rutgergron
Ik krijg voortdurend de quest marker van 'Talk to sergeant Yumi' ook al heb ik die niet geselecteerd. Ben nu nog steeds met de missie Entangled bezig en steeds geeft de marker steeds aan van Talk to sergeant Yumi. Is dit een bug ofzo?

• iekue
rutgergron schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 16:02:
Ik krijg voortdurend de quest marker van 'Talk to sergeant Yumi' ook al heb ik die niet geselecteerd. Ben nu nog steeds met de missie Entangled bezig en steeds geeft de marker steeds aan van Talk to sergeant Yumi. Is dit een bug ofzo?
Mss ff die Yumi missie selecteren/deselecteren? Af en toe doet ie 2 missie markers tegelijk, maar is wel te fixen normaal gesproken.

• Bloedvat
  • Registratie: Januari 2011
Kan iemand mij uitleggen wat de skill Security Rank 4 nou precies doet?

Ik zie wel wat er bij staat, maar ik begrijp het gewoonweg niet. Ook Google, zoals hier:
Security rank 4 is definitely worth investing one more skill point. In addition to five auto attempts, you can use another digipick to eliminate all the keys that aren't required for that particular puzzle
biedt me niet echt een duidelijk antwoord.
Het zal aan mij liggen hoor :p. Kan iemand het toelichten?

Even ter aanvulling, ik save meestal gewoon even voordat ik ga lockpicken en in het (zeldzame) geval dat ik vast loop en m'n digipick verpruts, load ik de savegame gewoon effe. Ik gebruik nooit de "auto attempts".

Ps: ik ben de enige die de eerste keer toen ik een digipick tegen kwam, "dickpic" las he?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sh0ckTr00per
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-09 19:39
Bloedvat schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 16:46:
Kan iemand mij uitleggen wat de skill Security Rank 4 nou precies doet?

Ik zie wel wat er bij staat, maar ik begrijp het gewoonweg niet. Ook Google, zoals hier:

[...]

biedt me niet echt een duidelijk antwoord.
Het zal aan mij liggen hoor :p. Kan iemand het toelichten?
Bijv. bij een masterlock zitten er 3 of 4 mogelijkheden tussen die je helemaal niet nodig hebt om de puzzel op te lossen maar vaak wel ergens passen. Dus voordat je begint kun je een digipick gebruiken om al die foute antwoorden ineens weg te strepen. Het gebeurt wel eens dat de eerste drie ringen heel soepel gaan en je in de laatste bijv. alleen nog maar opties met 3 pennen hebt terwijl je in totaal 5 sloten moet vullen, dus dan heb je eerder al iets verkeerd gedaan.

• Bloedvat
  • Registratie: Januari 2011
Sh0ckTr00per schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 16:53:
[...]

Bijv. bij een masterlock zitten er 3 of 4 mogelijkheden tussen die je helemaal niet nodig hebt om de puzzel op te lossen maar vaak wel ergens passen. Dus voordat je begint kun je een digipick gebruiken om al die foute antwoorden ineens weg te strepen. Het gebeurt wel eens dat de eerste drie ringen heel soepel gaan en je in de laatste bijv. alleen nog maar opties met 3 pennen hebt terwijl je in totaal 5 sloten moet vullen, dus dan heb je eerder al iets verkeerd gedaan.
Ahhh op die fiets!
Bedankt voor de duidelijke uitleg d:)b

Wat een beroerde toevoeging dan zeg. Daar ga ik geen skill point aan verkwisten. "rank 4"-onwaardig als je het mij vraagt

• 3DEXP
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 31-01-2024
Haha een stel spacer dachten mij wel even te manipuleren. Ik ben mooi in de aanval gegaan en heb hun class C Spacers Hyena ship overgenomen. Gelukkig had ik nog ship parts.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• iekue
Staan hier wel een paar mooie pareltjes qua schipdesigns in.... Of het practisch is, is wat anders, maar wel mooi :P
https://www.trueachieveme...arfield-best-ship-designs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadRespawn
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Mooi cargo schip. Ben benieuwd naar de mobilty en top speed.
Ik heb nog geen klasse C schip gemaakt, maar m'n indruk is dat alhoewel het krachtiger/meer wapens en shield mogelijk maakt, de engines relatief matige performance hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutgergron
Laatste missie is pittig zeg, ben door al mijn ammo heen behalve van de shotgun. Ook vrijwel nergens nog healthpacks te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kloever
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08:23
Zo, na bijna een week knutselen heb ik eindelijk de Interstellar Cargo voor mekaar. Maar dat systeem is bij lange na niet goed gemaakt. Veel bugs nog. Maar het werkt redelijk dus ik ben tevreden.

Ik verzamel nu op verschillende planeten resources welke via Interstellar Cargo naar mijn main base gaan. Af en toe weet het spel niet helemaal wat die moet en stuurt hij het net zo hard weer terug ondanks dat er geen outgoing is aangegeven op de mail base.

Misschien toch eens zoeken of er hier een mod voor is.

Ryzen 5 5600X | G.Skill Trident Z Neo F4-3600 | MSI B550 Tomahawk | MSI RTX 3080 Suprim X | GT1 Evo | Fanatec DD1 | Clubsport V3 | F1 2020 Limited |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rezania
BadRespawn schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 07:52:
[...]

Mooi cargo schip. Ben benieuwd naar de mobilty en top speed.
Ik heb nog geen klasse C schip gemaakt, maar m'n indruk is dat alhoewel het krachtiger/meer wapens en shield mogelijk maakt, de engines relatief matige performance hebben.
Top speed was 150, mobility 0.

Wanneer je naar class C gaat lever je sowieso op top speed in. Class A heeft een top speed van 150, class B 140 en class C is 130. Je krijgt er wel meer mobility voor terug. Daarom net alsnog de sprong gemaakt naar class C engines.

Dit schip heeft een mobility van 68, ondanks dat het bijna 600 mass zwaarder is dan de vorige.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mIqhbqkVO9RMbaFhcr8_98EUvyg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZlT9ijKAWykIKXzqI0LgKrEd.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-lVDIhGKOgdwLacNO0WTud-TX30=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Q6qCpYBsEHVvTd4skqt6TTwp.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/94ksu4LC_O5I_-RAQSeSMet2o-4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/H7qv7euulUrPQLtxJ0n2PxJy.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rezania
rutgergron schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 15:54:
Wat een verschrikkelijke missie is 'Entangled' zeg, ben voortdurend verdwaald ...
Ik vond dat juist een van de leukste missies in het hele spel. Zeker de meest interessante, veruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirtyBird
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:05

DirtyBird

Praktiserend denker

iekue schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 22:02:
Staan hier wel een paar mooie pareltjes qua schipdesigns in.... Of het practisch is, is wat anders, maar wel mooi :P
Als functionaliteit dan toch niet meer uitmaakt wil ik ook Russells Teapot zien in space :D

Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rezania
Ik heb dat schip dus net module voor module geverfd, kom ik gelijk dit tegen op Reddit: If you double-click a module in Ship Builder, you select all the connected modules. Very useful for painting your ship. :') _O-

[ Voor 25% gewijzigd door Rezania op 01-10-2023 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iekue
rutgergron schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 15:54:
Raakte idd steeds verdwaald ook (wou toen ook niet met de game stoppen, want bij verder gaan zou ik echt totaal lost zijn), maar quest opzich was wel leuk. T duurde wel iets te lang hehe. Die quest is wel waarom ik in NG+ evt maar nie main quest nog een keer wil doen haha.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rezania
iekue schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 22:02:
Hier nog meer schepen van oa Star Wars, Star Trek, Battlestar Galactica, Firefly: https://kotaku.com/starfi...irefly-expanse-1850830914 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
iekue schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 13:18:
[...]

Raakte idd steeds verdwaald ook (wou toen ook niet met de game stoppen, want bij verder gaan zou ik echt totaal lost zijn), maar quest opzich was wel leuk. T duurde wel iets te lang hehe. Die quest is wel waarom ik in NG+ evt maar nie main quest nog een keer wil doen haha.
Zeker in de laatste kamer zitten veel 'loops', wat het een stuk onoverzichtelijker maakt, maar dat is puur voor het doen van de missie om beide kanten te redden. Ga je voor 1 van de 2 kanten is het vrij rechtdoor, maar het is juist als je voor beide gaat, dat je elke 'portal' moet gaan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakwondo
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 12:24
Hoe werkt de activatie van starfield code?
Er staan een aantal op V&A echter zou deze alleen geactiveerd kunnen worden op de juiste hardware, klopt dat? Zou ik zo een code kunnen overnemen, waarbij de verkoper inlogt op mijn steam en deze op mijn account activeert?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Dune_
  • Laatst online: 18:22

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Tweakwondo schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 18:16:
Hoe werkt de activatie van starfield code?
Er staan een aantal op V&A echter zou deze alleen geactiveerd kunnen worden op de juiste hardware, klopt dat? Zou ik zo een code kunnen overnemen, waarbij de verkoper inlogt op mijn steam en deze op mijn account activeert?
Ik zou zeggen kijk even op de AMD website daar staat exact aangegeven welke combinaties mogelijk zijn. Overigens is het in dit topic ook al eens in detail langs gekomen.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutgergron
Start ik een new game plus ben ik de Hunter zijn rifle kwijt die ik had geloot nadat ik de Unity in dook. Iemand idee hoe dit kan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GRAD85
  • Laatst online: 16-09 17:07
rutgergron schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 18:28:
Start ik een new game plus ben ik de Hunter zijn rifle kwijt die ik had geloot nadat ik de Unity in dook. Iemand idee hoe dit kan?
Unfortunately, this isn't a traditional New Game Plus, in the sense that you can't bring along any of your possessions, so any weapons, armor, credits, or other items in your inventory will be lost. Any relationships you have are also reset as everyone you meet is a different version of them in another universe.

Je zult maar een eendagsvlieg zijn en je dag niet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L0g0ff
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14:08

L0g0ff

omg

Tip voor iedereen die er al gruwelijk veel tijd in heeft zitten maar nog niet tot en met de missie the unknown (constellation) gespeeld heeft. Ga dat doen. Dat blijkt nogal een game changer 8)

spoiler: mission detail
Ineens snap ik waarom mensen zeggen het is skyrim in space ipv fallout in space haha.

Blog.wapnet.nl KompassOS.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightShadow22
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 12-03-2024

NightShadow22

SonyPony

rutgergron schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 18:28:
johhh :+, dat is nou juist het hele idee van ng+ in deze game 8)7

[ Voor 10% gewijzigd door NightShadow22 op 01-10-2023 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutgergron
Kan ik na NG+10 nog steeds temples bezoeken en powers unlocken en upgraden? Of houdt het na NG10+ op?

Zit nu in mijn eerste NG+ en heb nog maar een paar powers momenteel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightShadow22

NightShadow22

SonyPony

rutgergron schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 22:09:
Kan ik na NG+10 nog steeds temples bezoeken en powers unlocken en upgraden? Of houdt het na NG10+ op?

Zit nu in mijn eerste NG+ en heb nog maar een paar powers momenteel.
Je had alle powers al in je eerste playthrough kunnen halen als je had opgelet.

Niet eens nodig om ng+10 te doen, gewoon al Vladimirs leads afgaan en die saaie tempels met een Starborn enemy en constant dezelfde simpele puzzle afwerken :+ Tjonge jonge... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Zo, die Ryujin Industries questline is me er ook een zeg. Kwam geen eind aan, maar wel heel nice gedaan. 3 avondjes zoet mee geweest, uurtje of 5 schat ik zo. Heb Freestar en UC nog te gaan, nog 13 main quest en m'n misc en missions lijst puilt ook nog uit.

We komen er wel :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iekue
NightShadow22 schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 23:02:
[...]

Niet eens nodig om ng+10 te doen, gewoon al Vladimirs leads afgaan en die saaie tempels met een Starborn enemy en constant dezelfde simpele puzzle afwerken :+ Tjonge jonge... 8)7
Heb idd in mn 1e playthrough (nu net klaar, ff pauze met de game nu lol, vrijwel alles qua quests gedaan namelijk) al die tempels gedaan... Maar sjesus wat een grind is dat zeg.... En om nou nog 200 keer dat achterlijke rondzweven te doen in 10 NG+'s.... yea no thanks lol

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NightShadow22

NightShadow22

SonyPony

iekue schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 23:44:
[...]

Heb idd in mn 1e playthrough (nu net klaar, ff pauze met de game nu lol, vrijwel alles qua quests gedaan namelijk) al die tempels gedaan... Maar sjesus wat een grind is dat zeg.... En om nou nog 200 keer dat achterlijke rondzweven te doen in 10 NG+'s.... yea no thanks lol
Ja inderdaad helemaal mee eens, ik heb 100 + uur echt genoten maar NG+ en het hele verhaal overnieuw spelen is voor mij niet nodig.

Ben benieuwd naar Shattered space! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iekue
NightShadow22 schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 00:01:
[...]

Ja inderdaad helemaal mee eens, ik heb 100 + uur echt genoten maar NG+ en het hele verhaal overnieuw spelen is voor mij niet nodig.

Ben benieuwd naar Shattered space! :9
ye savegame is 3 dagen en 20 minuten voor mij, dus 92 uur :) Aardig wat. Nu maar wat meer tijd besteden weer aan andere tijdvretende dingen (series/films/boeken/comics) voor dat straks Forza komt en tijd gaat vregen.... hahaha.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NightShadow22

NightShadow22

SonyPony

iekue schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 00:06:
[...]

ye savegame is 3 dagen en 20 minuten voor mij, dus 92 uur :) Aardig wat. Nu maar wat meer tijd besteden weer aan andere tijdvretende dingen (series/films/boeken/comics) voor dat straks Forza komt en tijd gaat vregen.... hahaha.
Nog zoveel te spelen hier, heb net 80 uur in Cyberpunk gestoken nu bezig met de Dlc, en daarna Spiderman 2 , Alan Wake 2, Lords of the fallen, Lies of P, Avatar, Baldurs gate 3 staat al op de hd van de ps5 geparkeerd echt wat een jaar! :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iekue
NightShadow22 schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 00:08:
[...]

Nog zoveel te spelen hier, heb net 80 uur in Cyberpunk gestoken nu bezig met de Dlc, en daarna Spiderman 2 , Alan Wake 2, Lords of the fallen, Lies of P, Avatar, Baldurs gate 3 staat al op de hd van de ps5 geparkeerd echt wat een jaar! :P
Ye CP mot ik ook nog mee verder op de ps5, en die andere games zoals spidey2 die komt... AW2 wss wachten tot ie wat goedkoper wordt, backlog is nog insane met ook Sea of Stars nog te doen, en Jedi Survivor, en...en...en.... Agja never bored!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutgergron
[...]

Ook één van de vele dingen wat niet goed word uitlegd. Ik ga nu alle powers verzamelen en alle side missies doen die ik heb bewaard. Ik ben blij dat ik niet alles in één playthrough heb gedaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

[...]

Man, wat is dat saai zeg. Steeds weer naar The Eye voor een nieuwe tempel en dan weer een beetje rondzweven om die dingen te pakken. Ik heb soms de pech dat ik 10+ van die stomme glinsteringen moet pakken voordat ik eindelijk de power krijg. Daar mogen ze echt wel iets anders voor verzinnen hoor

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18:47
mvds schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 08:26:
Ik heb soms de pech dat ik 10+ van die stomme glinsteringen moet pakken voordat ik eindelijk de power krijg. Daar mogen ze echt wel iets anders voor verzinnen hoor
Je moet er 5 op tijd raken, maar regelmatig lijkt er eentje opeens veel sneller te verplaatsen.

Het verkrijgen van de powers valt mij overigens ook tegen.

spoiler:
En dan vooral het feit dat je er direct naartoe gewezen wordt door Vladimir.

De shouts unlocken in Skyrim was vermakelijker. Ook al zat daar vrij weinig variatie in de dungeons, je stuitte er spontaan(er) op en had nog wat te doen i.p.v. naar de zoveelste levenloze planeet te gaan en de zoveelste domme zero-G ""puzzel"" te doen alvorens je de zoveelste generieke level 30 starborn neerschiet. :')

Momenteel credits aan het grinden om een schip met hoog genoeg jump range te krijgen voor de laatste (?) quest, ik denk dat ik in NG+ nog even wat rond stoei en dan SF maar even laat voor wat het is. Het voelt momenteel meer als een verplichting om het uit te spelen dan wat anders, zeker met de Cyberpunk DLC in het vooruitzicht. :+

[ Voor 16% gewijzigd door D4NG3R op 02-10-2023 08:40 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

D4NG3R schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 08:32:
[...]

Je moet er 5 op tijd raken, maar regelmatig lijkt er eentje opeens veel sneller te verplaatsen.

Het verkrijgen van de powers valt mij overigens ook tegen.

spoiler:
En dan vooral het feit dat je er direct naartoe gewezen wordt door Vladimir.

De shouts unlocken in Skyrim was vermakelijker. Ook al zat daar vrij weinig variatie in de dungeons, je stuitte er spontaan(er) op en had nog wat te doen i.p.v. naar de zoveelste levenloze planeet te gaan en de zoveelste domme zero-G ""puzzel"" te doen alvorens je de zoveelste generieke level 30 starborn neerschiet. :')

Momenteel credits aan het grinden om een schip met hoog genoeg jump range te krijgen voor de laatste (?) quest, ik denk dat ik in NG+ nog even wat rond stoei en dan SF maar even laat voor wat het is. Het voelt momenteel meer als een verplichting om het uit te spelen dan wat anders, zeker met de Cyberpunk DLC in het vooruitzicht. :+
Ik weet het, maar ik heb ze ook gewoon allemaal te pakken hoor. Leve de boost op de spacesuits ;) Maar die powers verkrijgen is gewoon echt een van de saaiste aspecten imho. Ik gebruik de powers ook zelden trouwens...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18:47
Personal Atmosphere (Infinite O2, ook als je overencumbered bent) en Sense Star Stuff (Detect life) gebruik ik veel. Anti-gravity Field is af en toe vermakelijk (maar super cheap..), de rest gebruik ik zelden of letterlijk nooit.

De powers voelen om te beginnen al ontzettend misplaatst, het past niet bij de setting en wordt imho maar slapjes verantwoord door het verhaal. Ik weet dat Todd het Skyrim in Space noemt, maar de powers voelen wel als een heel erg slap kopie van de shouts. :')

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Dat zou ik ook wel een leuke toevoeging vinden, dat er wat meer interactie is op je Starborn schip, je pak en het gebruik van je powers. Het feit dat ik met een wapen rondloop in een stad zou op zijn minst wat blikken moeten opleveren in de stad maar eigenlijk zou ik wel wat in paniek zijnde burgers verwachten. Zeker als ik een band heb met de Crimson Fleet. Ik zou dan een soort van "Wanted" status verwachten ofzo.

Ook wanneer je na NG+ in je Starborn pak binnenloopt in The Lodge zou wel wat vragen moeten opleveren dacht ik zo, maar nee. Niks... Beetje jammer wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GRAD85
mvds schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 09:24:
Dat zou ik ook wel een leuke toevoeging vinden, dat er wat meer interactie is op je Starborn schip, je pak en het gebruik van je powers. Het feit dat ik met een wapen rondloop in een stad zou op zijn minst wat blikken moeten opleveren in de stad maar eigenlijk zou ik wel wat in paniek zijnde burgers verwachten. Zeker als ik een band heb met de Crimson Fleet. Ik zou dan een soort van "Wanted" status verwachten ofzo.

Ook wanneer je na NG+ in je Starborn pak binnenloopt in The Lodge zou wel wat vragen moeten opleveren dacht ik zo, maar nee. Niks... Beetje jammer wel
De 5de keer binnenlopen in de Lodge met NG+ gaf mij een leuke surprise, had ik niet verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

GRAD85 schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 10:27:
[...]

De 5de keer binnenlopen in de Lodge met NG+ gaf mij een leuke surprise, had ik niet verwacht.
Ik ga het meemaken, ik ben nu met de 4de bezig geloof ik.

Ik kies er nu even voor om alleen de artifacts te doen, de main quest heb ik nu wel gezien (na hem 2 keer doorgespeeld te hebben). Ik weet dat het doen van NG+ een verandering in die questline tot gevolg kan hebben, maar ik kan mij er niet toe zetten om hem nogmaals door te spelen. Daar is ie niet uitdagend genoeg voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD
  • Nu online

OMD

GRAD85 schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 10:27:
[...]

Dat was bij mij bij de derde als je het hebt over:
spoiler:
constellation uitgemoord

Dat is dus blijkbaar ook random.

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

OMD schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 13:34:
[...]

spoiler:
constellation uitgemoord

spoiler:
constellation uitgemoord door Andreja of zijn daar ook nog meerdere varianten van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GRAD85
OMD schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 13:34:
[...]

spoiler:
constellation uitgemoord

Ja blijkbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GRAD85
mvds schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 13:40:
[...]

spoiler:
constellation uitgemoord door Andreja of zijn daar ook nog meerdere varianten van
Niet dat ik weet,maar dit bedoelde ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

GRAD85 schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 14:35:
[...]

Niet dat ik weet,maar dit bedoelde ik.
spoiler:
die is er dus blijkbaar ook, dat ze iedereen heeft uitgemoord omdat het moest van The great serpent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GRAD85
mvds schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 14:38:
[...]

spoiler:
die is er dus blijkbaar ook, dat ze iedereen heeft uitgemoord omdat het moest van The great serpent
Ja dat maakte ik dus mee en geen wapens bij me lol

[ Voor 3% gewijzigd door GRAD85 op 02-10-2023 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

GRAD85 schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 14:44:
[...]
[spoiler]Ja dat maakte ik dus mee en geen wapens bij me lol[spoiler]
Hahaha ik kwam er ook pas later achter dat er ook nog wapens + ammo in de storage zitten van je schip als je NG+ doet naast het wapen wat in je eigen inventory zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NightShadow22

NightShadow22

SonyPony

mvds schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 08:26:
[...]

Man, wat is dat saai zeg. Steeds weer naar The Eye voor een nieuwe tempel en dan weer een beetje rondzweven om die dingen te pakken. Ik heb soms de pech dat ik 10+ van die stomme glinsteringen moet pakken voordat ik eindelijk de power krijg. Daar mogen ze echt wel iets anders voor verzinnen hoor
Ja ik vind dat ook zonde, verder vond ik het erg tof en heb ik genoten.

Hopelijk voegen de dlc en toekomstige patches wat verandering en afwisseling daar aan toe, Ik had eerst alle side quests gedaan was echt wel 100 uur bezig en dacht the main story voor het laatst te bewaren, Uiteindelijk kwam ik best bedrogen uit op die manier ( er zaten echt wat toffe missies tussen ) maar op een begeven moment bleef het maar op die manier in de herhaling vallen .

side content vond ik wel echt top tier! :*)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

De sidequests vind ik zelf ook veel leuker dan de main quest hoor, die is mij wat te repetitief en eerlijk gezegd, saai.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightShadow22

NightShadow22

SonyPony

mvds schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 15:36:
De sidequests vind ik zelf ook veel leuker dan de main quest hoor, die is mij wat te repetitief en eerlijk gezegd, saai.
Ja zo mag je het wel noemen inderdaad, er is met het einde veel mogelijk en hopelijk komen er op die manier jaarlijks grote betaalde expansions bij, maar het was wel een grote anti climax na zoveel jaar op de game te hebben gewacht, had echt wel wat spannender en uitgebreider gemogen allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutgergron
Ik zit nu in NG+1 en ben alle powers aan het verzamelen maar wat een werk zeg ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

rutgergron schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 16:03:
Ik zit nu in NG+1 en ben alle powers aan het verzamelen maar wat een werk zeg ...
Haha, en dat mag je dus 4 x doen, want alle powers kan je upgraden naar versie IV ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
Ben vandaag level 20 geworden, heb volgens mij nog een lange weg te gaan voor ik alles geleerd heb :P

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutgergron
mvds schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 16:05:
[...]

Haha, en dat mag je dus 4 x doen, want alle powers kan je upgraden naar versie IV ;)
Kan je in NG+1 alle powers verzamelen of moet je op den duur verder naar NG+2?

Heb er nu namelijk nog maar een stuk of 8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

rutgergron schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 16:11:
[...]

Ik denk, maar dat weet ik niet zeker, dat je binnen een playthrough wel alle powers kan halen, maar op lvl 1 en dat je idd door moet naar NG+ om ze allemaal naar lvl 2 te brengen, enz. Volgens mij, maar iemand mag mij corrigeren als ik het fout heb, kan je elke power maar één keer tegenkomen in een playthrough.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extracnix
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 08:47
rutgergron schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 16:11:
[...]

Alle powers kan je volgens mij al verzamelen in de eerste keer voordat je überhaupt NG+ ingaat. Elke NG+ variant kan je dat weer opnieuw doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bazvv
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19:26
Extracnix schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 16:16:
[...]

Alle powers kan je volgens mij al verzamelen in de eerste keer voordat je überhaupt NG+ ingaat. Elke NG+ variant kan je dat weer opnieuw doen.
Ik had nog 4 tempels over en kreeg geen nieuwe tempels meer van Vladimir.
Schijnen meer mensen last van te hebben.

Edit @mvds ik zal eens teruggaan naar vorige save voor ik NG+ begon en proberen, was pas net met ng+ begonnen dank voor je reactie.

[ Voor 15% gewijzigd door Bazvv op 02-10-2023 16:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Bazvv schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 16:20:
[...]

Ik had nog 4 tempels over en kreeg geen nieuwe tempels meer van Vladimir.
Schijnen meer mensen last van te hebben.
Ik heb het ook wel eens dat ik niet aan een stuk door alle tempels kan bezoeken. Als ik iets anders (een sidequest dus) ga doen, dan krijg ik wel ineens een melding dat ik weer naar Vlad moet.
Pagina: 1 ... 57 ... 63 Laatste

Let op:
Gebruik spoiler-tags waar ze redelijkerwijs nodig zijn, kleine moeite, en houd het voor iedereen leuk! :)

Houd het ook ontopic, bespreek vooral je eigen ervaringen, en wees lief en respectvol naar elkaar. Je hoeft het niet eens te zijn.