rutgergron schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 16:27:
[...]
Ik hou wel wat van diepgang en filosofie maar dit is voor mij veels te ingewikkeld. Spellen zoals TLOU kan ik goed volgen met een goed samenvattende verhaallijn maar dit is toch teveel van het goede. Laten we hopen dat het e.e.a. nog duidelijk word want zit al een beetje op het einde. Jammer dat het verhaallijn zo gecompliceerd moet worden. Kan ook aan mij liggen natuurlijk.
Net zoals de missie 'Unearthed' bij het stuk Nasa waar je duidelijk krijgt waarom planeet aarde is verwoest. Heb de helft niet meegekregen. Word dit stuk ook nog duidelijker? Of is het handig om de 2 missies 'Unearthed' en 'Unity' opnieuw te spelen voor meer verheldering.
Dit zijn niet je 'standaard simpel uitgelegde' verhaallijnen, deze hebben veelal behoorlijk diepe betekenissen en veel overlappende (maar lang niet altijd zwart/witte) waarheden, veelal met referenties naar andere quests of personen, soms zelfs op meerdere manieren te intepreteren. Veelal semi-filosofisch niveau, maar het is gelukkig niet zo zwart/wit, zeker niet als je denkt over NG+, starchild en 'die aliens'.
Bij NASA is dat dus ook, als je al eerder via UC Vanguard leerde dat mensen dus binnen 50 jaar de aarde moesten verlaten omdat die kapot ging (afmosfeer/magnetosfeer verdween), waren ze dus druk bezig met interstellar schepen te maken met de GravDrive. Echter dan leer je dus dat het de gravdrive zelf is die er voor heeft gezorgd dat die magnetosfeer verdween, we hebben dus onze eigen ondergang van de aarde veroorzaakt.
Maar staat me niet helemaal meer helder bij, maar het is dat moment dat de hoofdonderzoeker dus bezoek krijgt van zijn 'andere ik' en hem dus uitlegt hoe dit gebeurd en hem dus de oplossing/fix geeft voor de gravdrive. Maar om dit natuurlijk never nooit publiekelijk te maken, brengen ze die aanpassing op de schepen door onder motto 'kleine update'.
En daar hebben de Emissary en Hunter dus ook verschillende meningen over, Emissary vind juist dat door dit 'de powers' slechts voor het goede gebruikt moeten worden en niet iedereen mag ze, terwijl hunter juist vind dat door opoffering van de aarde wij nu tot de uithoeken van ons sterrenstelsel zijn gekomen.
Rezania schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 16:34:
[...]
Class B motoren zijn echt waardeloos. Je levert in op snelheid maar krijgt amper extra mobility of power. Voor wapens kan het misschien interessant zijn, maar als je nu al amper moeite hebt zou ik wachten tot je naar class c kan upgraden.
Er is een Class B die vrijwel beter is dan enkel Class C, buiten handjevol. Uit m'n hoofd CF420? Die unlock je pas op latere levels, dacht lvl45.