Every Game has A Story, Only One is A Legend.
Oh dat had ik ook, dacht het zal wel. Na een tijdje ging het weg.Timothy3000 schreef op maandag 25 september 2023 @ 06:44:
Mijn game geeft na het halen van de Ryujin Stealth missie nu onophoudelijk een waarschuwing dat ik aan het trespassen ben. Niks helpt.
Geen idee of het impact had, was te blij dat ik door die Ryujin questlijn heen was.
Ga het vanavond even proberen! Thanks!Linksquest schreef op maandag 25 september 2023 @ 06:48:
[...]
Kun je met deze informatie iets? https://wealthquint.com/f...botage-mission-bug-72164/
Ryzen 5 5600X | G.Skill Trident Z Neo F4-3600 | MSI B550 Tomahawk | MSI RTX 3080 Suprim X | GT1 Evo | Fanatec DD1 | Clubsport V3 | F1 2020 Limited |
Ik heb wat cargo toegevoegd, engineering geupgrade en wapens veranderd en ik krijg nog steeds daar ze hem als de Mantis herkennen.Kloever schreef op maandag 25 september 2023 @ 10:48:
Misschien weet iemand het hier. Ik heb een tijd terug de Mantis missie gedaan. Leuk om te doen en de reward is goed. Nu heeft de Mantis een reputatie. Blijft die reputatie als ik het schip ga upgraden?
[ Voor 8% gewijzigd door A13X op 25-09-2023 10:53 ]
Awesome
En kan je Vasco ook andere wapens en armor geven?
Toch enorm sneu voor Bethesda dat mensen zo zielig zijn. Lees ook wel eens op Twitter dingen dat je denkt..
'ja de eerste 10/20 uur zijn oersaai allemaal copy pasted gebouwen'
Like gast, wat?
Dat het spel geen 10/10 krijgt, dat kan ik mij voorstellen. Er zijn nog wel wat verbeterpuntjes. En het kan ook prima je genre niet zijn. Maar het spel doet ook heel veel wel goed, dus ik zou zeker een ruime voldoende verwachten.
Ja ik heb het ship opnieuw opgebouwd vanuit niks en het heeft nog steeds dezelfde naam en reputatie.Kloever schreef op maandag 25 september 2023 @ 10:48:
Misschien weet iemand het hier. Ik heb een tijd terug de Mantis missie gedaan. Leuk om te doen en de reward is goed. Nu heeft de Mantis een reputatie. Blijft die reputatie als ik het schip ga upgraden?
Ik speel Starfield via Steam op pc en had dit weekend eens een paar screenshots gemaakt. Klopt het dat deze screenshots niet automatisch via Steam benaderbaar/deelbaar zijn, maar enkel op je c: schijf worden opgeslagen?
(ik maak niet superveel gebruik van Steam, maar bij een aantal andere games die ik daar heb, zoals No Man's Sky, worden screenshots automatisch opgeslagen in mijn Steam cloud en kan ik ze van daaruit ook makkelijk delen/linken. Klopt het dat Starfield dit niet heeft, of heb ik het misschien ergens gemist?)
Dat is een beetje de essentie van de kritiek die -ook hier- gegeven is en waar jij op jouw manier reactie op gaf: jij kunt het je niet voorstellen.James Pond schreef op maandag 25 september 2023 @ 13:45:
De game heeft nu een Steam score onder Fallout 76. Hoe dan. Het enige wat ik me kan voorstellen zijn trolls en review bomb omdat het woke is enz (ik vind het niet woke).
Mensen zijn helemaal niet zielig. Ik heb wel vaker het idee gekregen dat best veel uitgesproken liefhebbbers van de game lage standaards als 'badge of honor' dragen. Sterker nog; ik zag een post voorbij komen waar de strekking van was dat veel van de kritiek al lang en breed is opgelost door mods. De poster was bijvoorbeeld van mening dat een mod waarbij je een horizontal speed boost kunt ingeven in command line een oplossing was voor het gebrek aan voertuigen. Tsja, als een deel van de playerbase bereid is dit soort hacks te accepteren als 'oplossing' voor gebrek aan voertuigen, ben je snel klaar met praten over een game. Dan is het terug bij af; "trolls en review bombs omdat het woke is" bij negatieve reviews.James Pond schreef op maandag 25 september 2023 @ 13:45:Toch enorm sneu voor Bethesda dat mensen zo zielig zijn.
En nou ja, er zijn inmiddels meer dan genoeg video's te vinden die accuraat laten zien wat de problemen zijn van Starfield vergeleken met andere games van ruim tien jaar oud. Van AI tot graphics, van laadtijden tot physics. Het is niet verwonderlijk dat deze game flink zakt in scores, nu de hype er af is. Het zal mij ook niet verbazen dat veel mensen pas na een X-aantal uur de game wel gezien hebben en de bekende kritiek ook hen gaat storen.
Overigens geen zorgen modjes, ik ga hier niet wéér een oeverloze discussie aan. Ik laat het verder bij deze kanttekening op @James Pond.
D3 :: I don't always kill but when I do, it's hyphen nine. :: y u no iddqd? :: Si non confectus, non reficiat.
Ik had dit op mn xbox ook tot ik de game volledig afsloot en opnieuw opstartte en laadde. Met quick resume opstarten bleef die message dr steeds staan.Timothy3000 schreef op maandag 25 september 2023 @ 06:44:
Mijn game geeft na het halen van de Ryujin Stealth missie nu onophoudelijk een waarschuwing dat ik aan het trespassen ben. Niks helpt.
Prima wat tegengewicht tegen het "de game is perfect en iedereen die wat kritiek heeft is een sneue trol" geluidKlauwhamer schreef op maandag 25 september 2023 @ 15:43:
[...]
Dat is een beetje de essentie van de kritiek die -ook hier- gegeven is en waar jij op jouw manier reactie op gaf: jij kunt het je niet voorstellen.
[...]
Mensen zijn helemaal niet zielig. Ik heb wel vaker het idee gekregen dat best veel uitgesproken liefhebbbers van de game lage standaards als 'badge of honor' dragen. Sterker nog; ik zag een post voorbij komen waar de strekking van was dat veel van de kritiek al lang en breed is opgelost door mods. De poster was bijvoorbeeld van mening dat een mod waarbij je een horizontal speed boost kunt ingeven in command line een oplossing was voor het gebrek aan voertuigen. Tsja, als een deel van de playerbase bereid is dit soort hacks te accepteren als 'oplossing' voor gebrek aan voertuigen, ben je snel klaar met praten over een game. Dan is het terug bij af; "trolls en review bombs omdat het woke is" bij negatieve reviews.
En nou ja, er zijn inmiddels meer dan genoeg video's te vinden die accuraat laten zien wat de problemen zijn van Starfield vergeleken met andere games van ruim tien jaar oud. Van AI tot graphics, van laadtijden tot physics. Het is niet verwonderlijk dat deze game flink zakt in scores, nu de hype er af is. Het zal mij ook niet verbazen dat veel mensen pas na een X-aantal uur de game wel gezien hebben en de bekende kritiek ook hen gaat storen.
Overigens geen zorgen modjes, ik ga hier niet wéér een oeverloze discussie aan. Ik laat het verder bij deze kanttekening op @James Pond.
Het is imo gewoon niet zo'n hele goeie game. Vermakelijk, zeker, maar op geen enkele manier zo baanbrekend als ze hadden voorgesteld.James Pond schreef op maandag 25 september 2023 @ 13:45:
De game heeft nu een Steam score onder Fallout 76. Hoe dan. Het enige wat ik me kan voorstellen zijn trolls en review bomb omdat het woke is enz (ik vind het niet woke).
Toch enorm sneu voor Bethesda dat mensen zo zielig zijn. Lees ook wel eens op Twitter dingen dat je denkt..
'ja de eerste 10/20 uur zijn oersaai allemaal copy pasted gebouwen'
Like gast, wat?
Eens met de mensen die zeiden dat de eerste 10u vrij saai waren. De main quest is sowieso vrij boring. Spel moet het voor mij echt van de sidequests hebben.
Klopt ja, ik merk ook dat ik nu in mijn NG+ game vooral alternatieven aan het spelen ben van de sidequestsTimothy3000 schreef op maandag 25 september 2023 @ 16:07:
[...]
Eens met de mensen die zeiden dat de eerste 10u vrij saai waren. De main quest is sowieso vrij boring. Spel moet het voor mij echt van de sidequests hebben.
[ Voor 10% gewijzigd door mvds op 25-09-2023 16:50 ]
Zou hem persoonlijk een 6,5, max 7 geven.
/edit:
Starfield 1.7.33 Update Notes
A small update has gone out for Starfield on Xbox Series X|S, Microsoft Store, and Steam. This update addresses some issues with performance and stability as well as a few general gameplay issues. We are continuing to work on a larger update that will add features and improvements that [we noted in our last update notes](https://bethesda.net/en/g...support-september-13-2023). Thank you so much for your continued feedback and support of Starfield and we look forward to a future with you on this journey.
### Starfield 1.7.33 Update - Fixes and Improvements
#### General
* Characters: Fixed an issue that could cause some characters to not be in their proper location.
* Star Stations: Fixed an issue where Star Stations would be labeled as a player-owned ship.
* Vendors: Addressed an issue that allowed for a vendor’s full inventory to be accessible.
#### Graphics
* AMD (PC): Resolved an issue that caused star lens flares not to appear correctly AMD GPUs.
* Graphics: Addressed an upscaling issue that could cause textures to become blurry.
* Graphics: Resolved an issue that could cause photosensitivity issues when scrolling through the inventory menu.
#### Performance and Stability
* Hand Scanner: Addressed an issue where the Hand Scanner caused hitching.
* Various stability and performance improvements to address crashing and freezes.
#### Ships
* Displays: Fixed an issue that would cause displayed items to disappear when applied to in-ship mannequins.
* Displays: Fixed an issue that would cause items stored in Razorleaf Storage Containers and Weapon Racks to disappear after commandeering another ship.
[ Voor 93% gewijzigd door Rivanov op 25-09-2023 17:16 ]
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Jazeker, vooral in combinatie met de Isolation skill gaat dat qua damage doen ook erg goed samenrutgergron schreef op donderdag 21 september 2023 @ 22:14:
Al aardig wat uurtjes in Starfield maar ik ga nog steeds solo, geen compagnions, geen Vasco. De game stuurt wel erg aan om een compagnion te nemen maar alleen verkennen voegt veel meer toe aan de immersie.
Nog meer mensen die zonder compagnions spelen?
R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X
Heb 3 tickets lopen zonder antwoord van hun, maar een probleem zoals "Addressed an issue that allowed for a vendor’s full inventory to be accessible." word wel gelijk aangepakt?!
Het spel maar van de Xbox verwijderd en zie het wel weer met een paar maand...
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Lol net op tijd NG+ 10OMD schreef op maandag 25 september 2023 @ 17:49:
Ah neeee, ze hebben dus die exploit gefixed dat je bij sommige vendors spullen door de grond kon pakken. Vond ik wel handig na mijn ng+ aangezien je dan verder alles kwijt bent.
Je zult maar een eendagsvlieg zijn en je dag niet hebben.
Dat is nu typisch Bethesda, doen ze op Eso al jaren.G_Dragon schreef op maandag 25 september 2023 @ 18:06:
Nieuwe update ( 1.7.33 ) van Starfield geïnstalleerd met de hoop dat dit de problemen oplost maar weer crashed het spel op meer dan 20 saves, ik ben er even helemaal klaar mee en jullie weten ook dat ik normaal niet zo ben.
Heb 3 tickets lopen zonder antwoord van hun, maar een probleem zoals "Addressed an issue that allowed for a vendor’s full inventory to be accessible." word wel gelijk aangepakt?!
Alleen de dingen fixen die hun geld opleveren zoals de store, andere bugs lopen al jaren.
Wat doe jij met spel dan waardoor die elke keer crashed? Drop je al je items in bulk ergens op de grond? Type je vreemde tekens? mod je je space ship op een bizarre manier? Heb je gigantische outposts? Heb je bepaalde in game exploits gebruikt? Cheats misschien?G_Dragon schreef op maandag 25 september 2023 @ 18:06:
Nieuwe update ( 1.7.33 ) van Starfield geïnstalleerd met de hoop dat dit de problemen oplost maar weer crashed het spel op meer dan 20 saves, ik ben er even helemaal klaar mee en jullie weten ook dat ik normaal niet zo ben.
Ik ben wel benieuwd. Ik zou het namelijk ook echt heel vervelend vinden als ik uren van mijn save games kwijt zou zijn.
Bethesda in a nutshell for you, en die tickets hebben helemaal geen zin ik heb toen op early acces release dag ook echt belachelijke antwoorden gehad...je word er echt boos vanG_Dragon schreef op maandag 25 september 2023 @ 18:06:
Echt vervelend dat het zo voor je is afgelopen met de game, ik mag van geluk spreken dat ik hem heb gebruteforced uiteindelijk en toch redelijk stabiel heb kunnen spelen met toch een hoop frustratie van de constante crashes.
Erg slecht dit, aanradertje Cyberpunk new game starten en daarna lekker aan de Dlc beginnen, Game is echt top na de laatste patch.
[ Voor 5% gewijzigd door NightShadow22 op 25-09-2023 19:10 ]
Voor de eerste grote update was ik bezig met het verzamelen van resources op verschillende planeten en een mega outpost aan het bouwen, het spel stond op Xbox in Quick Resume en toen is de eerste update er doorheen gepushed. Sinds dien werken al mijn saves niet meer op 1 na, maar daar ben ik echt weer terug bij een van mijn eerste speel dagen toen ik begon met early acces.L0g0ff schreef op maandag 25 september 2023 @ 19:06:
[...]
Wat doe jij met spel dan waardoor die elke keer crashed? Drop je al je items in bulk ergens op de grond? Type je vreemde tekens? mod je je space ship op een bizarre manier? Heb je gigantische outposts? Heb je bepaalde in game exploits gebruikt? Cheats misschien?
Ik ben wel benieuwd. Ik zou het namelijk ook echt heel vervelend vinden als ik uren van mijn save games kwijt zou zijn.
Ik heb alles al geprobeerd en meerdere tickets aangemaakt en posts op Reddit, Twitter, Facebook waar mensen melden hetzelfde probleem als mij te hebben.
Dit heb ik allemaal al getest:
- New game, wanneer loaded, oude save laden
- 2x Hard reset
- 2x Alle lokale saves verwijderd
- Xbox van het stroom gehad
- 4x Starfield eraf gegooit en opnieuw geinstalleerd
Ik heb geen mods gebruikt, gewoon gespeeld
Nu voor eerst het spel maar verwijderd en zie over een paar maand wel weer..
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Het lukt me totaal niet om de roos van het schip op een punt te houden en het hobbelt en wiebelt alle kanten op.
Die geprojecteerde HUD hobbelt er ook nog achteraan, echt irritant...
Is dat normaal, of komt dat omdat ik upgrades aan mijn schip moet doen oid.
[ Voor 7% gewijzigd door Ducky op 25-09-2023 19:29 ]
Ok, dus als ik het goed begrijp speelde je het spel in early access? Want dat zou wel kunnen verklaren waarom een hele selecte groep gebruikers bepaalde issues ervaart die de rest niet heeft.G_Dragon schreef op maandag 25 september 2023 @ 19:11:
[...]
Voor de eerste grote update was ik bezig met het verzamelen van resources op verschillende planeten en een mega outpost aan het bouwen, het spel stond op Xbox in Quick Resume en toen is de eerste update er doorheen gepushed. Sinds dien werken al mijn saves niet meer op 1 na, maar daar ben ik echt weer terug bij een van mijn eerste speel dagen toen ik begon met early acces.
Ik heb alles al geprobeerd en meerdere tickets aangemaakt en posts op Reddit, Twitter, Facebook waar mensen melden hetzelfde probleem als mij te hebben.
- 2x Hard reset
Ik heb geen mods gebruikt, gewoon gespeeldZie hier het probleem wat zich nu nog voordoet..
[YouTube: Starfield savefile crash after update VERSION 1.7.29]
En ik begrijp dat je het niet wilt horen. Maar een nieuwe game starten gaat wel?
Dat is normaal en bloedirritant inderdaad.Ducky schreef op maandag 25 september 2023 @ 19:27:
Vandaag Starfield gekocht, en er is al iets waar ik me dood aan erger; als in een ruimteschip zit, en ik probeer mijn roos op een bepaald put te houden, lijkt het wel alsof mijn muis de signalen van de besturing via een elastiekje met daaraan een dronken hamster naar het ruimte schip gaan.
Het lukt me totaal niet om de roos van het schip op een punt te houden en het hobbelt en wiebelt alle kanten op.
Die geprojecteerde HUD hobbelt er ook nog achteraan, echt irritant...
Is dat normaal, of komt dat omdat ik upgrades aan mijn schip moet doen oid.
Ik heb me behoorlijk vermaakt, maar ik merk dat het me steeds meer tegen begint te staan hoe saai het is, hoe weinig er eigenlijk te doen is en hoe leeg het allemaal eigenlijk is.
Ik mis het gevoel van ontdekken dat ik met Skyrim en Fallout heb, dat je van A naar B gaat en dan onderweg iets leuks tegenkomt (soms met een leuk verhaal, etc.)
Ja, er zijn 1000 planeten, maar dat is nietszeggend als er niets te zien of alleen maar copy-paste grotten of bases en die handvol random encounters zijn niet voldoende.
Ook zijn er veel kleine dingen waar ik me aan erger, ik merk te vaak dat ik denk "oh, hier is een mod voor nodig", "oh, daar is een mod voor nodig", etc.
Dus het spel gaat even paar jaar de kast in tot er wat DLC overheen zijn gegaan en de modders het spel kunnen fixen.
Wat dat betreft geeft Starfield wel een mooie kapstok voor de mod community om op te bouwen, dat zeker, en ik denk ook dat het een heel leuk (nog beter) spel kan worden, maar op het moment is het eerder een bron van ergenis geworden dan van plezier
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Ik speel good, wil dus niet de piraat uithangen. Ik heb de deep cover mission. Ik ga dan onder cover neem ik aan. Blijft dat zo of moet je echt straks pirate spelen? Als ik under cover kan blijven, kun je dan wel de quest line uitspelen? Krijg je dan wel de achievements?
GamiQ, de game notes app met game maps!
Beetje door de ruimte zweven die orbs pakken en dan vaak net te laat zijn...... En later lijkt het dat je er ook meer nodig hebt.
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Ik heb dit dus al na ~20 uur spelen. Totaal geen zin meer om verder te gaan. Ik heb 'into the unknown' nog nieteens uitgespeeld en men gaf aan je in ieder geval tot die missie moet spelen.anandus schreef op maandag 25 september 2023 @ 19:44:
Ik heb nu enkele/vele tientallen uren erin zitten, maar leg het spel even weg voor een jaartje (of 2).
Ik heb me behoorlijk vermaakt, maar ik merk dat het me steeds meer tegen begint te staan hoe saai het is, hoe weinig er eigenlijk te doen is en hoe leeg het allemaal eigenlijk is.
Ik mis het gevoel van ontdekken dat ik met Skyrim en Fallout heb, dat je van A naar B gaat en dan onderweg iets leuks tegenkomt (soms met een leuk verhaal, etc.)
Ja, er zijn 1000 planeten, maar dat is nietszeggend als er niets te zien of alleen maar copy-paste grotten of bases en die handvol random encounters zijn niet voldoende.
Ook zijn er veel kleine dingen waar ik me aan erger, ik merk te vaak dat ik denk "oh, hier is een mod voor nodig", "oh, daar is een mod voor nodig", etc.
Dus het spel gaat even paar jaar de kast in tot er wat DLC overheen zijn gegaan en de modders het spel kunnen fixen.
Wat dat betreft geeft Starfield wel een mooie kapstok voor de mod community om op te bouwen, dat zeker, en ik denk ook dat het een heel leuk (nog beter) spel kan worden, maar op het moment is het eerder een bron van ergenis geworden dan van plezier
Het voelt meer als werken in plaats van gamen. Ik word de hele tijd uit de immersie gehaald door de laadschermen, de "star-map" en de vlieg-animatie met het spaceship. De AI is beroerd, het stealth systeem is ruk, de loot valt tegen, loot management kan beter, en bovendien vind ik het verhaal ook niet heel sterk.
Lang verhaal kort: ik ga deze game ook laten liggen.
Je speelt toch op een Xbox X? Kanonnen wat is de laadtijd lang zeg, daar gaat denk iets niet helemaal goed.G_Dragon schreef op maandag 25 september 2023 @ 19:11:
[...]
Voor de eerste grote update was ik bezig met het verzamelen van resources op verschillende planeten en een mega outpost aan het bouwen, het spel stond op Xbox in Quick Resume en toen is de eerste update er doorheen gepushed. Sinds dien werken al mijn saves niet meer op 1 na, maar daar ben ik echt weer terug bij een van mijn eerste speel dagen toen ik begon met early acces.
- 2x Hard reset
Ik heb geen mods gebruikt, gewoon gespeeldZie hier het probleem wat zich nu nog voordoet..
[YouTube: Starfield savefile crash after update VERSION 1.7.29]
R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X
Dat is incorrect wat je zegt.L0g0ff schreef op maandag 25 september 2023 @ 19:35:
[...]
Ok, dus als ik het goed begrijp speelde je het spel in early access? Want dat zou wel kunnen verklaren waarom een hele selecte groep gebruikers bepaalde issues ervaart die de rest niet heeft.
En ik begrijp dat je het niet wilt horen. Maar een nieuwe game starten gaat wel?
Het is geen early acces maar early release. Dat is GEEN enkel verschil met de officiële launch date.
Game is bugged en bij veel mensen op het gebied van saves.
Early acces = alpha versie van de game of in ieder geval is de game niet af. Nou is dat bij een Bethesda game nogal een grijs gebied maar ok
Early release = meer betalen voor eerder toegang, day-one patch is dan meestal al geweest.
[ Voor 19% gewijzigd door OMD op 25-09-2023 21:28 ]
Dit is bij een clean boot, daar duurt het altijd wel wat langer! Maaf ik heb de console net weer een hard reset gegeven en installeer het spel nogmaals helemaal overnieuw zonder lokale savesOMD schreef op maandag 25 september 2023 @ 21:12:
[...]
Je speelt toch op een Xbox X? Kanonnen wat is de laadtijd lang zeg, daar gaat denk iets niet helemaal goed.
Edit:
[ Voor 13% gewijzigd door G_Dragon op 25-09-2023 22:03 ]
Tomayto, TomahtoOMD schreef op maandag 25 september 2023 @ 21:19:
[...]
Dat is incorrect wat je zegt.
Het is geen early acces maar early release. Dat is GEEN enkel verschil met de officiële launch date.
Game is bugged en bij veel mensen op het gebied van saves.
Ik kan me namelijk wel voorstellen dat je een verschil hebt in je savegame. En zoals altijd met software. Je kunt maar beter in een stabiele branche zitten en met alle patches meegaan. Daar word het beste op getest. Zelfde geldt voor patches overslaan. Of mods in je savegame en dan de mods weer uitzetten.
Allemaal een recept voor gedoe als er niet goed getest blijkt te zijn.
/f/image/OareWbvk3LGh4HVdD03buX0Y.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/E4plrxFtogYg8pHaxJVHJq22.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/qPQFvzELICrOpuSDk3Lzt47y.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/QwE0qdApM8NbI9vjFdhLcFJF.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/kcEh8IRdk8aTzH2vIFgvmjI8.png?f=fotoalbum_large)
Credits uiteraard naar de bedenker van het oorspronkelijke ontwerp: https://reddit.com/r/StarfieldShips/s/4OBTVtbPrd
Nu weer verder met de (side) quests! Ben op dit moment level 39 met 5 dagen speeltijd op de klok. Voor mij is dit tot nu toe de GOTY. Perfect is de game niet, maar als TES/Fallout liefhebber vermaak ik me echt elke seconde. Kan me dan ook prima vinden in de review van Tweakers.
1e laadtijd op Xbox na game afgesloten te hebben (dus niet quick resume) is altijd vrij lang, maakt niet echt goed gebruik van de ssd snelheid.OMD schreef op maandag 25 september 2023 @ 21:12:
[...]
Je speelt toch op een Xbox X? Kanonnen wat is de laadtijd lang zeg, daar gaat denk iets niet helemaal goed.
Je krijgt links en rechts wat opties om 'minimale casualties' te maken, maar kern van het verhaal undercover gaat over de grote money cargo die ze proberen te vinden. Daarin is 99% achterhalen waar dat ding is, wat dingen stelen en uiteindelijk kiezen met welke partij je verder wil.-SaveMe- schreef op maandag 25 september 2023 @ 19:50:
Vraagje over de crimson quest line.
Ik speel good, wil dus niet de piraat uithangen. Ik heb de deep cover mission. Ik ga dan onder cover neem ik aan. Blijft dat zo of moet je echt straks pirate spelen? Als ik under cover kan blijven, kun je dan wel de quest line uitspelen? Krijg je dan wel de achievements?
Eindigt in een flinke shootout met de kant aan wie jij bent wint, met de nodige consequenties.
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Thanks. Morgen maar eens starten die quest…SinergyX schreef op maandag 25 september 2023 @ 23:18:
[...]
Je krijgt links en rechts wat opties om 'minimale casualties' te maken, maar kern van het verhaal undercover gaat over de grote money cargo die ze proberen te vinden. Daarin is 99% achterhalen waar dat ding is, wat dingen stelen en uiteindelijk kiezen met welke partij je verder wil.
Eindigt in een flinke shootout met de kant aan wie jij bent wint, met de nodige consequenties.
GamiQ, de game notes app met game maps!
Sidequests zijn idd het beste van de hele game, en de main quest is zeer matig en alleen maar gebouwd om de sidequests heen zonder duidelijke uitleg ook.Timothy3000 schreef op maandag 25 september 2023 @ 16:07:
[...]
Het is imo gewoon niet zo'n hele goeie game. Vermakelijk, zeker, maar op geen enkele manier zo baanbrekend als ze hadden voorgesteld.
Main quest is gewoon zoek powers, om de gehele game die om de sidequests heen is gebouwd leuker te maken.
Het einde van de game heeft mijn totaal score enorm omlaag gehaald, Omdat ik gewoon mn eigen weg ben gegaan en eerst alle side content heb gedaan omdat bij de meeste games de main quest enorm goed is, en ik graag aan save the best for last doe op die manier ben ik toch erg bedrogen uitgekomen uiteindelijk.
een vermakelijke game maar in die zin niet hoger dan een 7, over alle loading screens etc nog niet eens gesproken.
Ik ben echt niet onder de indruk van de consequenties in deze game.SinergyX schreef op maandag 25 september 2023 @ 23:18:
[...]
In Fallout 4 had je een duidelijk gevecht tussen 4 factions, en bij elke partij had je op een gegeven moment een point of no-return waarbij andere facties vijandig werden.
Ben het eens met een paar posts hierboven dat de game toch niet zo'n verademing met oneindige replaywaarde is als dat ik in eerste instantie had gehoopt. Het is nog steeds een topgame, begrijp mij niet verkeerd, ik ben 80 uur verder inmiddels, maar het échte Bethesda gevoel waarbij je van A naar B loopt en allerlei leuke afleidingen tegenkomt mist hier. De planeten bestaan uit niets meer dan dezelfde basissen en grotten 500 meter ten N, O, Z, W, en als je 3 planeten hebt gezien, heb je ze alle 300 gezien. Erg jammer.
Ik kan vandaag mijn 20e Skyrim playthrough of 40e Fallout 4 playthrough starten en ik kan garanderen dat ik alsnog op een locatie of quest stuit die ik nog nooit eerder heb gezien. Dat kun je in Starfield wel vergeten. Het lijkt ook best afgeraffeld nu je in de endgame zit. Outpost building, wapens modden, resource mangement, enz. Alles is een stap terug ten opzichte van Fallout 4. Alsof ze het wiel opnieuw moesten uitvinden en daar 2 weken de tijd voor hebben gekregen; Het werkt gewoon niet intuïtief.
The cracks definetly begin to showDivak schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 07:24:
[...]
Ik ben echt niet onder de indruk van de consequenties in deze game.spoiler:Geen enkele consequentie. In principe kun je alle questlines afmaken en heeft zelfs het kiezen voor het piratenpad heeft geen enkel gevolg voor jouw wereld. Kiezen voor de piraten heb ik trouwens maar teruggedraaid. Het leek leuk om als piraat door het leven te gaan, maar de UC en Freestar Collective boeit het niets, en alle piraten op alle basissen/dungeons waren opeens vriendelijk tegen mij... Dus gelijk geen reden meer om deze locaties af te struinen.
In Fallout 4 had je een duidelijk gevecht tussen 4 factions, en bij elke partij had je op een gegeven moment een point of no-return waarbij andere facties vijandig werden.
Ben het eens met een paar posts hierboven dat de game toch niet zo'n verademing met oneindige replaywaarde is als dat ik in eerste instantie had gehoopt. Het is nog steeds een topgame, begrijp mij niet verkeerd, ik ben 80 uur verder inmiddels, maar het échte Bethesda gevoel waarbij je van A naar B loopt en allerlei leuke afleidingen tegenkomt mist hier. De planeten bestaan uit niets meer dan dezelfde basissen en grotten 500 meter ten N, O, Z, W, en als je 3 planeten hebt gezien, heb je ze alle 300 gezien. Erg jammer.
Ik kan vandaag mijn 20e Skyrim playthrough of 40e Fallout 4 playthrough starten en ik kan garanderen dat ik alsnog op een locatie of quest stuit die ik nog nooit eerder heb gezien. Dat kun je in Starfield wel vergeten. Het lijkt ook best afgeraffeld nu je in de endgame zit. Outpost building, wapens modden, resource mangement, enz. Alles is een stap terug ten opzichte van Fallout 4. Alsof ze het wiel opnieuw moesten uitvinden en daar 2 weken de tijd voor hebben gekregen; Het werkt gewoon niet intuïtief.
Wat een mooi schip!SparksNL schreef op maandag 25 september 2023 @ 22:05:
Vandaag weer een tijdje in de ship builder gezeten nadat ik op Reddit het ’mooiste ontwerp voorbij zag komen welke ik tot op heden heb gezien. Ik heb deze na weten te bouwen en heb daarna nog het nodige aangepast naar persoonlijke smaak. Het resultaat mag er zijn vind ik 😊
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Credits uiteraard naar de bedenker van het oorspronkelijke ontwerp: https://reddit.com/r/StarfieldShips/s/4OBTVtbPrd
Nu weer verder met de (side) quests! Ben op dit moment level 39 met 5 dagen speeltijd op de klok. Voor mij is dit tot nu toe de GOTY. Perfect is de game niet, maar als TES/Fallout liefhebber vermaak ik me echt elke seconde. Kan me dan ook prima vinden in de review van Tweakers.
Dat valt mij idd ook echt het meeste tegen. Laadschermen stoor ik mij niet echt aan. De vrijwel lege planeten, prima. Het vreselijke inventory systeem, ach. Maar idd, je kan doen wat je wil en op wat opmerkingen van je companions na, merk je er helemaal niks van.Divak schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 07:24:
[...]
Ik ben echt niet onder de indruk van de consequenties in deze game.
Dat is ook de boodschap van de missie (een van je companions zegt dat ook) dat je soms iets slechts moet doen voor het grotere goed.rutgergron schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 09:26:
Met de missie No Sudden Moves is het onmogelijk om als good guy de missie te completen. Heb nu een bounty wat ik eigenlijk helemaal niet wil ...
Maar ik geloof idd dat je die niet zonder bounty kan uitspelen. Maar het is een hele lage bounty (< 1k) die je vrij makkelijk kan afkopen hoor.
De missie kan uitgespeeld worden zonder een bounty te krijgen. Maar is wel lastiger.rutgergron schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 09:26:
Met de missie No Sudden Moves is het onmogelijk om als good guy de missie te completen. Heb nu een bounty wat ik eigenlijk helemaal niet wil ...
Kvdv88 schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 09:53:
[...]
De missie kan uitgespeeld worden zonder een bounty te krijgen. Maar is wel lastiger.
spoiler: spoilerJe kan de eerste guard voorbij komen met speech. Je kan de eerste keer bij Petrov ook doorkomen met een speech challenge. En als je uiteindelijk bij het artifact bent kan je er voor kiezen om Petrov niet helemaal af te maken
Zo ben ik dus gepakt op doosje kogels die ik mee nam

[ Voor 5% gewijzigd door Player1S op 26-09-2023 10:12 ]
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Maar er is niemand (zelfs Bethesda niet) die claimden dat het baanbrekend zou zijn.Timothy3000 schreef op maandag 25 september 2023 @ 16:07:
[...]
Het is imo gewoon niet zo'n hele goeie game. Vermakelijk, zeker, maar op geen enkele manier zo baanbrekend als ze hadden voorgesteld.
Ben het er ook niet mee eens dat de eerste 10 uur saai zijn. Mensen afschieten en dan naar een enorme stad.. dunno wat daar saai aan is.
De game is niet perfect maar onder Fallout 76 is gewoon triest imo.
He?anandus schreef op maandag 25 september 2023 @ 19:44:
Er zijn sidemissies, outposts (hopetech dorpje, paradiso) en meer van dat soort zaken te vinden hoor. Die zitten er alleen niet in elk systeem in.
Heb het over echt goede handcrafted content en niet de radiant stuff.
Ik lees dit soort dingen en dan denk ik, doen mensen in Oblivion ook 20 Radiant kutquests en dan zeggen dat de game geen goede quests heeft?
Ik bedoel, die points of interests op de planeten zijn idd niet heel boeiend. Maar het is ook niet de bedoeling om die allemaal te gaan checken toch?
Ik begrijp het gewoon niet. Ik zit 80 uur in de game, heb iets van 10 main story quests gedaan, ben net een paar missies into die Ryujin factie en dan zijn er nog 3 andere grote facties waar ik nog niets mee heb gedaan.
Ik heb letterlijk een waslijst aan content nog open staan, om maar niets te zeggen van de vele activities die ik nog moet doen haha.
Hoe kan je dan zeggen dat er niet genoeg leuks is om te doen ya know. Niet perse op bovenstaande poster maar ook in t algemeen.
[ Voor 4% gewijzigd door James Pond op 26-09-2023 11:38 ]
Het zou best kunnen zijn dat het mensen zijn die normaal gesproken spellen spelen zoals Fortnite, of soortgelijke fast action shooters, en dan Starfield gaan spelen en dezelfde hoeveelheid actie verwachten. Ja, dan ga je inderdaad teleurgesteld zijn. Want jezelf verdiepen in de info voordat je ergens aan begint is niet meer van deze tijd lijkt wel... En, veel mensen zeiken gewoon voor het zeiken, of voor het krijgen van aandacht. Wat beide imho nogal triest isJames Pond schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 11:25:
[...]
Maar er is niemand (zelfs Bethesda niet) die claimden dat het baanbrekend zou zijn.
Ben het er ook niet mee eens dat de eerste 10 uur saai zijn. Mensen afschieten en dan naar een enorme stad.. dunno wat daar saai aan is.
Wow als ik het ergens mee oneens ben is dit het wel. Fallout 4 was een extreem matige game IMO, met een zwaar matige storyline, enorm matige karakters zonder enige persoonlijkheid, de main missies waren daar zuig, de facties (lol) waren bijna non existent. Het basebuilden vond ik zwaar onnodig en voegde eigenlijk heel weinig toe. Maar vooral de main story was blehhh. En de dorpjes leeg en dood, vooral Diamond 'city). Maargoed das mijn mening, ik vind f4 echt de slechtste main BGS game.Divak schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 07:24:
[...]
Alles is een stap terug ten opzichte van Fallout 4.
Nu ik wat meer vaart in het spel zet begint mij de vele korte en lange laadschermen toch wel weer te irriteren. Had het wat losgelaten maar begint toch weer terug te komen. Ook de typische zombie gezichten van personages wat kenmerkent is van Bethesda RPG.
Bepaalde missies zijn geregeld ook in 20 stukjes geknipt. Wat ook niet echt bepaald ideaal is. Je kan ook de missies die je hebt gedaan niet even teruglezen waar het ook nog maar over ging om het geheugen even op te frissen.
Als je er wat meer uren in hebt zitten gaan de minpunten toch weer wat meer op de voorgrond staan. Het concept is super maar toch niet helemaal lekker uitgewerkt. Komt ook dat het spel soms veel tijd vergt met onnodige poespas, tijd die ik helaas niet veel tot mijn beschikking heb om uren lang over iets te doen.
[ Voor 72% gewijzigd door rutgergron op 26-09-2023 12:49 ]
Ik hoor deze game vaak en daar heb ik inmiddels een paar honderd uur (danwel meer) in zitten, ik denk dat ik dit maar 'het cyberpunk syndroom' ga noemen. Fallout 76 is op dit moment een prima spelende game, het is geen GTA, het is geen WoW, maar het is een prima leuk dagelijks spelende game die gewoon 'werkt'. Maar ergens houden veel mensen vast aan hoe ooit de game uitkwam, maar ook hoe deze 'anders' is dan de FO series.James Pond schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 11:25:
Cyberpunk nu is een leuk ding, starfield wordt afgebrand met 'voorbeelden' uit cyberpunk, ironisch door dezelfde mensen die cyberpunk letterlijk de grond in hebben geboord toen deze uit kwam.
Als ik nu terugdenk aan Cyberpunk eerste playthrough vs starfield, zet ik Starfield ongekend hoger weg, combat is dan een discussie, maar story/lore/bugs/quests... dat is bijna geen vergelijking. Maar pak ik Fallout 4 or Skyrim, ja.. dat is ander caliber. Maar moet ik toch Starfield credits geven hoe elke NG+ overloopt in de volgende, de keuzes, de dialogen (jezelf tegenkomen is geweldig), en ja.. ergens moet je een grens trekken tot hoe gedetaileerd alles moet zijn qua omgeving/dialoog/opbouw.
Ik zit nu dacht over de 100 uur, geen mods, geen cheats, mijn eerste playthrough was vrijwel zonder enige 'guide' of 'info' (heerlijk hoe ze 10 minuten video's kunnen maken van onzin dat _letterlijk_ ingame staat beschreven - unearthed missie), de eerste zut aan patches zullen wel QOL en wat bugfixes zijn, al is het in een zeer lange tijd dat ik echt benieuwd ben naar een DLC sinds denk ik Final Fantasy 13.
Random op een planeet wachten op een schip, weer een andere dialoog, weer andere missie, ja er zijn er maar een fixed aantal, maar voorlopig blijf ik nieuwe random quests tegenkomen die niet locatie gebaseerd zijn (Roosevelt
En je ziet de rode lijn duidelijk in 'contentcreators', je gaat 1 van de 2 groepen als doelgroep maken en daar maak je je content voor. Heb je 'haters', dan wordt het gewoon 'hate' content.. bagger dit, flut dat. En ben je fan, dan maak je content voor de fans, geweldig dit, geweldig dat. Maar gewoon 'content' voor de game zelf.. nee, dat is zoooo 2015.
[ Voor 16% gewijzigd door SinergyX op 26-09-2023 13:18 ]
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Ik zit op 180 uur en ben pas bij mijn eerste keer NG+
Ja het heeft ook geen zin om games zoals Baldurs Gate 3 of Cyberpunk met dit spel te vergelijken als ze zodanig andere zaken doen dat het compleet andere games zijn.SinergyX schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 13:14:
[...]
Ik hoor deze game vaak en daar heb ik inmiddels een paar honderd uur (danwel meer) in zitten, ik denk dat ik dit maar 'het cyberpunk syndroom' ga noemen. Fallout 76 is op dit moment een prima spelende game, het is geen GTA, het is geen WoW, maar het is een prima leuk dagelijks spelende game die gewoon 'werkt'. Maar ergens houden veel mensen vast aan hoe ooit de game uitkwam, maar ook hoe deze 'anders' is dan de FO series.
Cyberpunk nu is een leuk ding, starfield wordt afgebrand met 'voorbeelden' uit cyberpunk, ironisch door dezelfde mensen die cyberpunk letterlijk de grond in hebben geboord toen deze uit kwam.
Als ik nu terugdenk aan Cyberpunk eerste playthrough vs starfield, zet ik Starfield ongekend hoger weg, combat is dan een discussie, maar story/lore/bugs/quests... dat is bijna geen vergelijking. Maar pak ik Fallout 4 or Skyrim, ja.. dat is ander caliber. Maar moet ik toch Starfield credits geven hoe elke NG+ overloopt in de volgende, de keuzes, de dialogen (jezelf tegenkomen is geweldig), en ja.. ergens moet je een grens trekken tot hoe gedetaileerd alles moet zijn qua omgeving/dialoog/opbouw.
Ik zit nu dacht over de 100 uur, geen mods, geen cheats, mijn eerste playthrough was vrijwel zonder enige 'guide' of 'info' (heerlijk hoe ze 10 minuten video's kunnen maken van onzin dat _letterlijk_ ingame staat beschreven - unearthed missie), de eerste zut aan patches zullen wel QOL en wat bugfixes zijn, al is het in een zeer lange tijd dat ik echt benieuwd ben naar een DLC sinds denk ik Final Fantasy 13.
Random op een planeet wachten op een schip, weer een andere dialoog, weer andere missie, ja er zijn er maar een fixed aantal, maar voorlopig blijf ik nieuwe random quests tegenkomen die niet locatie gebaseerd zijn (Roosevelt), of waar pas later opeens puzzelstukjes op z'n plek vallen over de context wat daar gebeurde.
En je ziet de rode lijn duidelijk in 'contentcreators', je gaat 1 van de 2 groepen als doelgroep maken en daar maak je je content voor. Heb je 'haters', dan wordt het gewoon 'hate' content.. bagger dit, flut dat. En ben je fan, dan maak je content voor de fans, geweldig dit, geweldig dat. Maar gewoon 'content' voor de game zelf.. nee, dat is zoooo 2015.
Ik heb enorm van cp2077 genoten op de launch, maar daar was ook genoeg aan te verbeteren, maar het spel werd helemaal de grond ingeboord (wat bij de pc versie niet nodig was want die was prima).
Ik vind alle 3 gewoon erg toffe games en ze hebben allen iets wat ze speciaal maken
Ik vind het helemaal leuk!
Ryzen 5 5600X | G.Skill Trident Z Neo F4-3600 | MSI B550 Tomahawk | MSI RTX 3080 Suprim X | GT1 Evo | Fanatec DD1 | Clubsport V3 | F1 2020 Limited |
Wellicht iets voor iemand om te proberen , ik ben er iig erg tevreden mee.
Ryzen 7 7700X , 32 GB RAM, ProArt 4080 Super, MSI B650 Tomahawk, 2x2tb NVME
Ja +10 is het hoogste kwa gear.LadyVodka schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 13:31:
Ik heb nog NG+11 gedaan om zeker te zijn dat ik niks gemist heb.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
spoiler:Na +10 is Venator armor gwn met random stats(?)
[Afbeelding]
Doei.
Every succeeding New Game Plus afterward will still give the Venator spacesuit
This is the final Starborn Spacesuit upgrade you can get. Any succeeding completions of New Game Plus will retain the Starborn Spacesuit Venator. However, its 3 perks or modifiers are always randomized every time you go back to the Unity.
Ik zie best veel mensen zelfs nooit de NG+ ingaan, die zijn wel naar einde gegaan maar vervolgens teruggelopen en weer verder gegaan met wat ze hadden. Het is niet dat je betere wapens/enemies/etc krijgt, het is puur lore/dialoog/opties die veranderen.mvds schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 13:40:
Ik zit op 180 uur en ben pas bij mijn eerste keer NG+
Maar ik heb nu een mooie collectie suits en wapens, dat ik waarschijnlijk ook geen NG3 meer ga doen.
New Atlantis is echt een gigantisch saaie locatie imo. Gaf ook echt een slecht beeld van het spel.James Pond schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 11:25:
[...]
Maar er is niemand (zelfs Bethesda niet) die claimden dat het baanbrekend zou zijn.
En nee, er werd niet beloofd dat het baanbrekend zou zijn. Maar de verwachting lag wel wat hoger dan 2005 RPG anno 2023.
Ik speel eigenlijk voornamelijk RPGs en ben daarom juist wat teleurgesteld omdat de game zo ouderwets en buggy aanvoelt. Ai uit het jaar nul, slecht geschreven dialogen, lege werelden, fetch quest tot en met, houterige animaties, slecht uitgewerkte features, etc.mvds schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 11:34:
[...]
Het zou best kunnen zijn dat het mensen zijn die normaal gesproken spellen spelen zoals Fortnite, of soortgelijke fast action shooters, en dan Starfield gaan spelen en dezelfde hoeveelheid actie verwachten. Ja, dan ga je inderdaad teleurgesteld zijn. Want jezelf verdiepen in de info voordat je ergens aan begint is niet meer van deze tijd lijkt wel... En, veel mensen zeiken gewoon voor het zeiken, of voor het krijgen van aandacht. Wat beide imho nogal triest is
Het is een vermakelijk spel maar het is imo echt een giga stap terug de tijd in.
Hoe lang duurt het voor een schip weer terug is? Ik zie namelijk niks in mijn Green Storage. Outgoing heeft Helium, incoming niet en is volgens mij ook niet nodig.
Als het 2 verschillende systems zijn hebben beide helium nodig.Kloever schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 17:15:
Vraagje over de Interstellar Cargo. Ik heb op 2 schillende planten een Interstellar Cargo geplaatst. Outgoing in Rood en dan incoming groen naar storage.
Hoe lang duurt het voor een schip weer terug is? Ik zie namelijk niks in mijn Green Storage. Outgoing heeft Helium, incoming niet en is volgens mij ook niet nodig.
Ook als ik maar van 1 wat verstuur? Het gaat puur om inkomend. En de eerste lading vond ik niet terug, maar dat kan een bug zijn.3DEXP schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 17:44:
[...]
Als het 2 verschillende systems zijn hebben beide helium nodig.
Waarom heb je zoveel extractors voor elk type nodig?3DEXP schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 09:30:
Ik wou dat er een skill was voor de beacon radius. Ik kom op veel plekken waar ik soms wel 4a5 resources kan minen maar ik kan dan helaas net niet genoeg extracors neer zetten. Toevallig heb ik nu wel een plek gevonden waar ik 3-4 iron, 4-5 aluminium en 4-5 beryllium extractors op kwijt kan en water. Alkanes en helium 3 vallen net er buiten. En om zo'n mooie plek tussen de bergen en kraters te vinden gaat erg veel tijd in zitten.
Tijd is immers niet echt een ding.
Kvdv88 schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 09:53:
[...]
De missie kan uitgespeeld worden zonder een bounty te krijgen. Maar is wel lastiger.
spoiler: spoilerJe kan de eerste guard voorbij komen met speech. Je kan de eerste keer bij Petrov ook doorkomen met een speech challenge. En als je uiteindelijk bij het artifact bent kan je er voor kiezen om Petrov niet helemaal af te maken
Dit vind ik wel een flinke oversight van BGS. Ik speel (RP) een good guy character en weiger om geforceerd een bounty op te pikken. Ik wacht wel op een patch met het verder gaan van de main quest.
Die betaal je zo af bij een terminal en good guy bad guy heeft zeer weinig effect op de rest van het verloop.SparksNL schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 22:19:
[...]
spoiler:Volgens mij klopt dit niet. Ik heb namelijk alle mogelijke varianten geprobeerd en wat ik ook doe, zodra ik de artifact oppak krijg ik een bounty. Ook op Reddit en Steam wordt bevestigd dat je deze quest niet kan afronden zonder een bounty te krijgen.
Dit vind ik wel een flinke oversight van BGS. Ik speel (RP) een good guy character en weiger om geforceerd een bounty op te pikken. Ik wacht wel op een patch met het verder gaan van de main quest.
Alleen bij sommige faction quests heeft het een kleine consequentie.
- oh, was het vermoorden van ... nu echt nodig?
- heb je wel goed nagedacht over ...
- hoe kom je er bij om ...
Ik heb steeds een boze companion bij mij staan die "even met mij wil praten" Pfff, stelletje zeurkneuzen, laat mij met rust joh
Dat kan wel zo zijn, maar hij blijft wel zichtbaar in de statistieken van mijn character en dat stoort mijNightShadow22 schreef op woensdag 27 september 2023 @ 09:57:
[...]
Die betaal je zo af bij een terminal en good guy bad guy heeft zeer weinig effect op de rest van het verloop.
Alleen bij sommige faction quests heeft het een kleine consequentie.
Over welke statistieken heb je het dan? Ik wist niet dat je dat soort zaken ook ergens kon terugvindenSparksNL schreef op woensdag 27 september 2023 @ 10:15:
[...]
Dat kan wel zo zijn, maar hij blijft wel zichtbaar in de statistieken van mijn character en dat stoort mij
Als je in het menu op (ik meen) Y (op de XSX) drukt krijg je een lijst met statistieken.mvds schreef op woensdag 27 september 2023 @ 10:19:
[...]
Over welke statistieken heb je het dan? Ik wist niet dat je dat soort zaken ook ergens kon terugvinden
We do what we must because we can.
Ik weet niet hoe je het kan oplossen, bij mij werkt het ook niet. Vortex is een draak van een app. Het werd bij mij nog gekker. Ik had de UI mod geinstalleerd via Vortex -> werkte niet. Na een aantal dagen is die mod in één keer actief. Dit is ook de enige mod die ik actief heb gekregen via Vortex.ResuCigam schreef op woensdag 27 september 2023 @ 11:34:
Even een technische vraag: Ik ben recent begonnen met deze game en ik heb via Nexus/Vortex een aantal mods geïnstalleerd. Alles lijkt op zijn plek te staan maar als ik nu een savegame laad dan werken de mods niet. Weet iemand misschien hoe ik dit kan oplossen?
Veel mensen klagen over dat het niet goed werkt. Dit was vroeger met de oude Nexusmod software wel anders in combinatie met bijvoorbeeld Fallout 4. Dat werkte als ene zonnetje.
Voordat mods werken moet je eerst een custom .ini file maken.ResuCigam schreef op woensdag 27 september 2023 @ 11:34:
Even een technische vraag: Ik ben recent begonnen met deze game en ik heb via Nexus/Vortex een aantal mods geïnstalleerd. Alles lijkt op zijn plek te staan maar als ik nu een savegame laad dan werken de mods niet. Weet iemand misschien hoe ik dit kan oplossen?
https://www.nexusmods.com/starfield/mods/1079
Blaat het niet dan schaapt het niet
Ja die is er, FOV aanpassingen enzo werken wel alleen de mods via Vortex niet. Handmatig doen ze het wel.Standby schreef op woensdag 27 september 2023 @ 13:23:
[...]
Voordat mods werken moet je eerst een custom .ini file maken.
https://www.nexusmods.com/starfield/mods/1079
Of moet ik alles fysiek verplaatsen naar een plek of opslag?
Wie kan mij vertellen wat ik moet doen?
Alle cargo en crew wordt naar je nieuwe homeship verplaatst. Staat ook in beeld als je een nieuw schip wil kopen.tommy2005 schreef op woensdag 27 september 2023 @ 17:29:
Ik heb even jullie hulp nodig. Al mijn gevonden resources gooi ik van mij af in mijn spaceship. Overal ligt er dus wat. Nu kan ik binnenkort naar de B class schepen, gaat dan alles over in mijn nieuwe home ship of ben ik dan alles kwijt?
Of moet ik alles fysiek verplaatsen naar een plek of opslag?
Wie kan mij vertellen wat ik moet doen?
Maar hij bedoelt shit wat gewoon op de grond ligt denk ik, althans dat maak ik op uit z’n vraag. Dat je cargo meegaat is inderdaad bekend maar ik vraag mij inderdaad af of je losliggende troep ook mee verhuisd.Saekerhett schreef op woensdag 27 september 2023 @ 17:34:
[...]
Alle cargo en crew wordt naar je nieuwe homeship verplaatst. Staat ook in beeld als je een nieuw schip wil kopen.
Idd, alle items resources materials etc wat ik aan boort allemaal steeds achterlaat. Mijn cargoruimte is al vol.OMD schreef op woensdag 27 september 2023 @ 18:09:
[...]
Maar hij bedoelt shit wat gewoon op de grond ligt denk ik, althans dat maak ik op uit z’n vraag. Dat je cargo meegaat is inderdaad bekend maar ik vraag mij inderdaad af of je losliggende troep ook mee verhuisd.
Misschien moet ik alles in een spaceport van boord halen en dan van schip wisselen en dan alles weer aan boord slepen.

AMD Ryzen 7 5800X3D • Gigabyte X570 Aorus Elite • Corsair Vengeance LPX 2x16 GB 3600 Mhz • ASRock Radeon RX 6800 • Samsung 980 1TB • Samsung 980 Pro 2TB • WD Blue 1TB • Corsair RM850 Gold • Fractal Define R6 Closed
Fatsoenlijk is natuurlijk relatief, maar de laatste 2 schepen die ik in dit topic heb gedeeld vind ik er zelf best netjes uitzien 😊Rezania schreef op woensdag 27 september 2023 @ 20:39:
Is het iemand gelukt om een schip te bouwen dat er een beetje fatsoenlijk uitziet? Ik probeer het keer op keer, maar wil maar niet lukken. Alles is zo blikkerig met al die modules, niks vloeit echt lekker in elkaar over. Of nog erger, dan heb je een goede overgang, kan je de onderdelen niet flippen. Vraag me echt afwat ze dachten bij Bethesda toen ze dit ontworpen.
Jij weet veel van Schepen bouwen, kun je ook eentje helemaal vanaf de grond af bouwen? Heb wel schepen kopen en aanpassen gezien, maar nog geen tool hem helemaal zelf te bouwen. Ben ook eerlijk de laatste tijd weinig tijd gehad, gisteren weer even gespeeld, ook een Zeldzame Adchiefment behaald, maar was wel eens benieuwd of zelf bouwen kan.SparksNL schreef op woensdag 27 september 2023 @ 21:03:
[...]
Fatsoenlijk is natuurlijk relatief, maar de laatste 2 schepen die ik in dit topic heb gedeeld vind ik er zelf best netjes uitzien 😊
Dat kan inderdaad, zelf ook zo gedaan.James Pond schreef op donderdag 28 september 2023 @ 07:34:
Jazeker moet je gewoon alles deleten in de ship builder mode
En qua cargo: een manier is om ook een keer naar 'huis' te vliegen, alle spullen zelf te dragen en die 50m door te ploeteren om dan alles in de infinite cargo box te gooien in de slaapkamer.
Ik vind zelf het cargo gebeuren maar ondoorzichtig (vanuit welke opslagen kun je nu bouwen en craften?) en veel werk (de hele tijd companion spullen geven, weer terug pakken, craft materiaal in schip dumpen, de rest er weer uit halen om te verkopen, naar de vendor ploeteren, etc. Ik begin nu op het 'laat maar zitten' punt te komen (het is ook niet dat er echt geld te kort is als je gewoon missies doorspeelt).
Er zit in mijn thuisbox nog allerlei zooi waar ik ook niet eens de moiete meer voor neem om dat uit te zoeken en deels te verkopen.
mixing a drink and music
Nee de vrouw, ik heb een werkgever en een baas. Mijn vrouw is helaas de baasNoord27 schreef op donderdag 28 september 2023 @ 08:16:
@Linksquest Bedoel je je werkgever? Een hond heeft een baas.

Honden hebben bazenLinksquest schreef op donderdag 28 september 2023 @ 08:03:
Thnx, ga ik dat eens proberen, mits de baas me niet 100x roept voor iets
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |
Ja, maar... en dat is een grote maar... het beste kan je dat doen op de landing pad in een outpost omdat je dan vrijwel alle modules tot je beschikking hebt. Als je ergens in een stad op zo'n pad staat en je wilt je schip aanpassen dan ben je heel erg beperkt in welke modules je kan gebruiken.Linksquest schreef op donderdag 28 september 2023 @ 06:45:
[...]
Jij weet veel van Schepen bouwen, kun je ook eentje helemaal vanaf de grond af bouwen? Heb wel schepen kopen en aanpassen gezien, maar nog geen tool hem helemaal zelf te bouwen. Ben ook eerlijk de laatste tijd weinig tijd gehad, gisteren weer even gespeeld, ook een Zeldzame Adchiefment behaald, maar was wel eens benieuwd of zelf bouwen kan.
De eerste optie, dus de pad in een outpost, is ook beperkt hoor, want de modules die alleen beschikbaar zijn bij specifieke vendors, zal je niet kunnen plaatsen in je outpost. Denk hierbij aan bijv de extra grote cockpits die alleen beschikbaar zijn bij Deimos en die andere waar ik effe de naam niet meer van weet. Beiden zitten in het SOL stelsel.
Zoals men hierboven al aangeeft kun je (helaas) geen schip vanaf scratch bouwen. Wat ik altijd doe, is alle parts verwijderen van een bestaand schip en opnieuw beginnen. Het vervelende is alleen wel dat er geen enkele locatie is waar je alle parts kunt kopen. Elke manufacturer heeft een HQ (locaties kun je Googlen) waar je alle parts van die specifieke manufacturer kunt kopen. Denk dan voornamelijk aan cockpits en landing gears.Linksquest schreef op donderdag 28 september 2023 @ 06:45:
[...]
Jij weet veel van Schepen bouwen, kun je ook eentje helemaal vanaf de grond af bouwen? Heb wel schepen kopen en aanpassen gezien, maar nog geen tool hem helemaal zelf te bouwen. Ben ook eerlijk de laatste tijd weinig tijd gehad, gisteren weer even gespeeld, ook een Zeldzame Adchiefment behaald, maar was wel eens benieuwd of zelf bouwen kan.
Wat je dus het beste kunt doen, is nagaan welke cockpit / landing gears je wilt gebruiken, die op de desbetreffende HQ gaan "ophalen" en dan bij je outpost (via een grote landing pad) je schip gaan bouwen (dus alle parts verwijderen en opnieuw beginnen).
Je moet er even een handigheidje in krijgen, maar als je dat eenmaal hebt kun je best mooie dingen maken.
/f/image/eTtRC5b8KiMVQjVc4wb7omEc.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/IqJeUEQzG7rR4XAmPg4tB1cG.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/qEzg7ikrgVPMxm1LA8m9gzg4.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/QwE0qdApM8NbI9vjFdhLcFJF.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/OareWbvk3LGh4HVdD03buX0Y.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/qPQFvzELICrOpuSDk3Lzt47y.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 45% gewijzigd door SparksNL op 28-09-2023 11:09 ]
Wat een game! Weinig op aan te merken tot nu toe
Ik merk wel dat mijn inventory continue vol is, mede vanwege de vele wapens die ik op zak heb.
De skill ''weight lifting'' heb ik al geactiveerd.
Hoe doen jullie dit met wapens? van elk type 1tje mee of?
Maar is het überhaupt mogelijk de Star Eagle te upgraden zodat ik dat schip kan blijven gebruiken voor de storyline, of moet ik een nieuw schip kopen?
Hier komt binnenkort een overzicht van alle dure apparatuur die ik thuis heb staan
Dikke tip! Gooi na een tijdje spelen je resources in een kistje om te bewaren.BenvandeKaart schreef op donderdag 28 september 2023 @ 13:03:
Ik heb gisteren ook eindelijk kunnen beginnen met Starfield na een verplichte vakantie (heel vervelend!)
Wat een game! Weinig op aan te merken tot nu toe
Ik merk wel dat mijn inventory continue vol is, mede vanwege de vele wapens die ik op zak heb.
De skill ''weight lifting'' heb ik al geactiveerd.
Hoe doen jullie dit met wapens? van elk type 1tje mee of?
Ik ga uberhaupt nog niet aan crafting en modding beginnen, maar ik ging van 235 mass terug naar 125
Je kunt ook meerdere keren heen jumpen.Licko schreef op donderdag 28 september 2023 @ 13:08:
Ik heb inmiddels de Star Eagle, maar deze kan niet genoeg lichtjaar jumpen voor de volgende missie die ik moet doen. Om dit schip te upgraden moet ik lvl 4 shipdesign hebben dacht ik.
Maar is het überhaupt mogelijk de Star Eagle te upgraden zodat ik dat schip kan blijven gebruiken voor de storyline, of moet ik een nieuw schip kopen?
Gebruik spoiler-tags waar ze redelijkerwijs nodig zijn, kleine moeite, en houd het voor iedereen leuk!
Houd het ook ontopic, bespreek vooral je eigen ervaringen, en wees lief en respectvol naar elkaar. Je hoeft het niet eens te zijn.