• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:10
anc schreef op donderdag 21 september 2023 @ 11:17:
[...]

spoiler:
Ook het reloaden vlak voor er een "elite" dood gaat, levert toch elke keer andere loot op.
Dit is in veel gevallen zelfs interessant om een quicksave te doen bij 'easy finish' boss/loot/reward.

Er is een random encounter als je op een planeet bent dat er een ship land en je er een gaat, ze denken dat jij de smuggler bent, gewoon liegen en je krijgt een leuke item (ze komen je later nog een keer tegen). Als je een quicksave doet voor dat dialoog, kan je die nonstop reloaden om zo leukste item te krijgen.

Vaak vind ik alleen het kleurtje niet eens zo interessant, er zijn niet veel 'bonus' perks op die wapens die echt goed zijn, teveel situatie afhankelijk (15% robot, 30% space maar -15% planet), dat soms een white versie 'asassin of improved' nog een betere keuze is ook (met dezelfde mods natuurlijk).

Zag wel de eerste testen qua additive vs multiplicative, dat sommige buffs aanzienlijk sterker zijn dan andere, maar echt veel duidelijkheid is daar nog niet echt.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:47

mvds

Totally awesome!

Klopt, het is echt RNG maar het lijkt erop (bij mij) dat de difficulty op very hard geen garantie (meer) is voor betere loot. En dat was wel zo.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18:47
SinergyX schreef op donderdag 21 september 2023 @ 11:27:
[...]

Dit is in veel gevallen zelfs interessant om een quicksave te doen bij 'easy finish' boss/loot/reward.
Aan de andere kant trek je jezelf dan wel heel erg uit het spel, ik betrap mij er zelf ook vaak genoeg op dat ik zit te savescummen in games om ergens langs heen te komen of een "beter" eindresultaat te krijgen.

In BG3 en SF probeer ik dat voor het eerst in jaren bewust te vermijden, en dat bevalt goed. Niet alles hoeft perfect te gaan. Soms failed een speech check, soms sterft iemand welke ik probeerde te redden. So be it, een stuk vermakelijker dan alles perfect naar m'n eigen hand te forceren. :)

[ Voor 12% gewijzigd door D4NG3R op 21-09-2023 11:46 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 00:52

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

D4NG3R schreef op donderdag 21 september 2023 @ 11:43:
[...]

Aan de andere kant trek je jezelf dan wel heel erg uit het spel, ik betrap mij er zelf ook vaak genoeg op dat ik zit te savescummen in games om ergens langs heen te komen of een "beter" eindresultaat te krijgen.

In BG3 en SF probeer ik dat voor het eerst in jaren bewust te vermijden, en dat bevalt goed. Niet alles hoeft perfect te gaan. Soms failed een speech check, soms sterft iemand welke ik probeerde te redden. So be it, een stuk vermakelijker dan alles perfect naar m'n eigen hand te forceren. :)
Dat maakt de replaywaarde ook een stukje hoger.

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

• mvds

mvds

Totally awesome!

spoiler: questline spoilers
Ik vind de replaywaarde alzo wel goed hoor, ik beleef erg veel plezier aan mijn NG+ avontuur :D Ik was tijdens mijn originele gameplay mr good guy en nu ga ik voor de space pirate. Ik deed de UC + Rangers + Constellation questline voorheen, en ik koos voor de UC tijdens het welbekende UC/Crimson Fleet moment met de buit van de Legacy, nu ga ik 100% voor de Crimson Fleet en ik doe de UC en Rangers queslijnen niet eens :D

• SinergyX
[...]

Dit is puur een gevalletje van loot, story/lore wise heb ik veelal een aparte save om even te kijken wat de andere resultaten zouden zijn.

Iets wat mij zeer trekt in deze game, tov bv een RDR2 of Cyberpunk of consorten, keuzes hebben impact en serieuze gevolgen, dat was altijd mijn 'hekel' aan RDR2/CP, welke keuze je ook maakte, het eind resultaat was eigenlijk al bepaald, of je kon simpelweg geen keuze maken (michael redden uit de gevangenis).

Ja, er zijn wat momenten dat een NPC 'invincible' is en hij simpelweg niet dood kan, maar de grotere keuzes die je moet maken in de game hebben best grote gevolgen, of het nu klein is (sidequests) of groot (wie je allies zijn).

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Bokkie
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

mvds schreef op donderdag 21 september 2023 @ 11:56:
spoiler: questline spoilers
Ik vind de replaywaarde alzo wel goed hoor, ik beleef erg veel plezier aan mijn NG+ avontuur :D Ik was tijdens mijn originele gameplay mr good guy en nu ga ik voor de space pirate. Ik deed de UC + Rangers + Constellation questline voorheen, en ik koos voor de UC tijdens het welbekende UC/Crimson Fleet moment met de buit van de Legacy, nu ga ik 100% voor de Crimson Fleet en ik doe de UC en Rangers queslijnen niet eens :D
Mijn bedoeling is om met de 1e playthrough zoveel mogelijk van de achievements te halen en dan met de NG+ gewoon te doen waar ik zin in heb, dit om zoveel mogelijk space combat encounters te kunnen doen :P

| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18:47
SinergyX schreef op donderdag 21 september 2023 @ 12:06:
[...]

Dit is puur een gevalletje van loot, story/lore wise heb ik veelal een aparte save om even te kijken wat de andere resultaten zouden zijn.
Ook dat doe ik niet meer, omdat ik mij soms dan ga irriteren aan de uitkomst welke ik al heb en de immersie daardoor foetsie is. :')

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• Tweakwondo
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 17-09 12:24
[...]

Helemaal mee eens! Vroeger had ik ook altijd last van keuze stress in games want ik wil altijd het "juiste" doen en een "goed" eind hebben. Met gamen maakt het eigenlijk helemaal niet zoveel uit zeker in single player games. Sterker nog ik merk dat verhalen meer meeslepend zijn wanneer er iets gebeurt dat je niet had verwacht i.p.v vooraf te bekijken hoe je het beste kan krijgen /wat de juiste antwoorden zouden moeten zijn en waarom etc.

Zo heb ik dat gedaan bij de witcher 3 en nee ik had geen goed eind dus kwam harder aan dan ik had verwacht maar ach aan het eind van avond sluit ik de game af en gaat het echte leven verder

Ps

ik ben terug van een heerlijke reis jammer dat het weer in nederland droevig is echter biedt dit weer wel wat vrije uurtjes om te gamen jammer dat starfield niet al te positief is ontvangen vanwege het gebrek aan echte open wereld en laad schermen etc
hoe is jullie ervaring hiermee ?

• Boefmans
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17-09 09:37
pfew, zojuist de ranger missie uitgespeeld. Voor het eerst vuurgevechten waar ik beetje mijn best voor moest doen. Vet schip, wil hem wel stevig ombouwen dus nu een ander schip aan het verkloten om de rank te krijgen. Wat een stomme job (onderdelen zoeken die je nog nooit gebruikt hebt en er random aansleutelen zonder dat dat schip niet meer werkt...). nu halverwege het 4e level, ik stop er ff mee :D

Edit: lees nu dat dit geen zin heeft, aangezien ik toch te laag level ben voor de beste spullen op het schip :-)

[ Voor 12% gewijzigd door Boefmans op 21-09-2023 13:18 ]

mixing a drink and music

• mvds

mvds

Totally awesome!

Boefmans schreef op donderdag 21 september 2023 @ 12:57:
pfew, zojuist de ranger missie uitgespeeld. Voor het eerst vuurgevechten waar ik beetje mijn best voor moest doen. Vet schip, wil hem wel stevig ombouwen dus nu een ander schip aan het verkloten om de rank te krijgen. Wat een stomme job (onderdelen zoeken die je nog nooit gebruikt hebt en er random aansleutelen zonder dat dat schip niet meer werkt...). nu halverwege het 4e level, ik stop er ff mee :D

Edit: lees nu dat dit geen zin heeft, aangezien ik toch te laag level ben voor de beste spullen op het schip :-)
Staar je niet blind op het hele Class B en C verhaal hoor. De Star Eagle (Class A) die je net gekregen hebt, is een uitstekend schip om heel lang mee te blijven vliegen. Ik heb alleen de warp drive geupgrade toen ik hem kreeg omdat ik het bereik veel te beperkt vond en later heb ik de storage vergroot omdat ik meer met outposts wilde doen. Verder zijn upgrades (voorlopig, en misschien zelfs niet gedurende je gehele eerste playthrough) ECHT niet nodig.

• Beavbusi
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 18:33
Moet je die outposts doen? Vind dat hele bouw gedoe niet zo leuk..

• SinergyX
Beavbusi schreef op donderdag 21 september 2023 @ 14:09:
Voor voortgang van wat perks, misschien een achievement, maar verder heb je ze niet nodig.

• GRAD85
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 16-09 17:07
Best wel lachen de opmerkingen die de hunter doet.

Je zult maar een eendagsvlieg zijn en je dag niet hebben.

• mvds

mvds

Totally awesome!

Beavbusi schreef op donderdag 21 september 2023 @ 14:09:
Nope, volledig optioneel :)

• James Pond
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 10-08 10:49
Rickokun schreef op donderdag 21 september 2023 @ 07:29:
[...]

Echt? Ik zie nu dat ik notificaties heb gekregen omdat jullie reageren en zie nog steeds alles in de spoilers staan. Nu even op Dag modus gedaan en zie ik de spoilers weer netjes terug in het blok zitten en kan ik het niet lezen.

En ja, dat ligt ook zeker niet aan jullie. Maar wel vaag dat ik daar wel last van heb (heb zeker niets geselecteerd).

Ontopic:
Ik ben nog niet ver. Ik merk dat ik niet lang genoeg erin kan vast blijven zitten. Het liefst even ongestoord een uur of drie erin rondwoelen. Vandaag maar even.

Heb het shipbuilding nog volkomen links laten liggen.
En heb niet het idee dat het vliegen in de ruimte ook maar iets toevoegd. Ja, je "vliegt" ergens heen. Maar meestal ga je je grav drive aanzetten en fast travellen. Je eindigt toch altijd voor de destination en ondertussen is er nauwelijks wat te beleven, behalve dat je gescanned wordt, en je daarna over moet tot landing via een menu. Dan toch liever gewoon het vliegen overslaan en skippen nadat je geland bent op planeet (Of ze hadden het zoals No Mans Sky of Star Citizen moeten doen, maar ik snap dat dat wat te ambitieus is icm deze engine).

Maar goed. Zal komen omdat ik nog niet echt veel heb gespeeld (uurtje of 5).
Rickokun oude fok baas

• Boefmans
mvds schreef op donderdag 21 september 2023 @ 14:08:
[...]

Staar je niet blind op het hele Class B en C verhaal hoor. De Star Eagle (Class A) die je net gekregen hebt, is een uitstekend schip om heel lang mee te blijven vliegen. Ik heb alleen de warp drive geupgrade toen ik hem kreeg omdat ik het bereik veel te beperkt vond en later heb ik de storage vergroot omdat ik meer met outposts wilde doen. Verder zijn upgrades (voorlopig, en misschien zelfs niet gedurende je gehele eerste playthrough) ECHT niet nodig.
Ja en wil de wapens nog wisselen, en iig shielded cargo erop. Of ik hou twee schepen en wissel. De gevangenis sloep die ik kreeg is nu omgebouwd tot een stevig beest :-)

mixing a drink and music

• mvds

mvds

Totally awesome!

Je kan trouwens van je companions de outfit wisselen, maar kan je dat ook van Vasco doen eigenlijk? Of kan je hem een standaard spacesuit aantrekken?

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 00:06

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Is er een storage in een appartment/outpost waar je bijv 6000 oid in kwijt kunt?

De storage crate is 165, dat schiet niet echt op, dan heb ik er 40 nodig..

Ja in de Lodge zitten unlimited safes, maar dan heb je het niet in je crafting menu's.

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

• rutgergron
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 10-09 20:40
Al aardig wat uurtjes in Starfield maar ik ga nog steeds solo, geen compagnions, geen Vasco. De game stuurt wel erg aan om een compagnion te nemen maar alleen verkennen voegt veel meer toe aan de immersie.

Nog meer mensen die zonder compagnions spelen?

[ Voor 13% gewijzigd door rutgergron op 21-09-2023 22:15 ]

• Boefmans
Ik niet maar overweeg het wel. Alleen zijn de missies van de maatjes ook leuk

mixing a drink and music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sk313t0r
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 18-08 12:02
Ik kwam er van de week achter dat een het gedeelte tussen NAT en spaceport op New Atlantis weg is...kijk (en loop) nu recht over de bergen. Denk niet dat dit nog te herstellen is?

Ik speel trouwens op de Series S en verder merk ik dat na +/- 1,5 uur het spel een beetje moeilijk doet (traag laden, stotterend geluid). In het beste geval laadt de planeet/stad toch in, maar af en toe loopt alles vast en moet ik of de hele Xbox herstarten (of, in het beste geval, het spel opnieuw openen).

Heb aan de hand van tips via Bethesda zelf alle saves verwijderd en gesynchroniseerd via de cloud, vervolgens heb ik alles op 5 na weer verwijderd.

Iemand toevallig nog meer tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Dat soort problemen heb ik nog niet gemerkt, heeft de XBox wel voldoende ruimte rondom om te koelen of staat ie in een krappe ruimte/ingebouwd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Angeloonie schreef op donderdag 21 september 2023 @ 22:01:
Is er een storage in een appartment/outpost waar je bijv 6000 oid in kwijt kunt?

De storage crate is 165, dat schiet niet echt op, dan heb ik er 40 nodig..

Ja in de Lodge zitten unlimited safes, maar dan heb je het niet in je crafting menu's.
Met de outpost perks kan je grotere storage ontwikkelen, maar daar ben je aardig tijdje mee bezig, geen idee wat de opslag ruimte is van de chests in een outpost (of je eigen huis/appartement), maar je bent redelijk beperkt in keuzes.

Ik heb uiteindelijk mijn schip gewoon uitgerust met steeds met storage, langzaam elk cosmetisch item vervangen door een storagebox, en vlieg nu rond met 6800 storage die ik nog zonder moeite kan opkrikken naar ~14000.

(je kan wel sneaky een 'loader' schip nemen, vervolgens switchen naar je fighter ship, je schip is dan wel bv 6000/800 overweight, maar je kan er gewoon mee rondvliegen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

spoiler: questline spoiler
Heeft iemand al eens uitgeprobeerd wat de gevolgen zijn als ze volledig voor de Crimson Fleet kiezen en dus zover daarin doorgaan dat ook de UC (die je de Deep Undercover missie geven) boos op je word? Kan je dan wel de Deep Undercover missie afronden, of breekt de UC die voor je af? En als je full blown pirate bent, mag je dan wel samen met Constellation nog alle artifacts blijven zoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anc
  • Laatst online: 17:17

anc

mvds schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 09:26:
Heeft iemand al eens uitgeprobeerd wat de gevolgen zijn als ze volledig voor de Crimson Fleet kiezen en dus zover daarin doorgaan dat ook de UC (die je de Deep Undercover missie geven) boos op je word? Kan je dan wel de Deep Undercover missie afronden, of breekt de UC die voor je af? En als je full blown pirtae bent, mag je dan wel samen met Constellation nog alle artifacts blijven zoeken?
Als je Crimson Fleet questline volledig afmaakt dan kan je die deep undercover niet meer afmaken. Ik heb hem gisteravond afgerond... maar eigenlijk niet op gelet of ik mijn artifact missies nog kan voortzetten

ps. dit is wat mij betreft tot zover de leukste questline

[ Voor 3% gewijzigd door anc op 22-09-2023 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

anc schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 09:32:
[...]

Als je Crimson Fleet questline volledig afmaakt dan kan je die deep undercover niet meer afmaken. Ik heb hem gisteravond afgerond... maar eigenlijk niet op gelet of ik mijn artifact missies nog kan voortzetten

als je de buit uit de Legacy aan de Fleet geeft, zal je idd de Deep Undercover niet kunnen afronden, die snap ik. Maar ik kreeg bij stap 1, namelijk het laten vermoorden van een crewlid al een boze UC baas tegenover mij :D De "nette" oplossing is om de missie af te ronden zonder iemand te laten vermoorden, maar daar had ik geen zin in. Ik vroeg mij af of hij ook doorzet met zijn dreigement om mij eruit te gooien wanneer ik nog een keer voor de Fleet oplossing zou kiezen :P Ik ga het alsnog gewoon proberen hoor :P

Maar voor sommige dingen heb je de hulp van Constellation nodig. Ik vraag mij af of ze je nog wel willen helpen met het vinden van de artifacts wanneer je een pirate bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

En ik vind die questline idd ook de leukste van allemaal :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anc
  • Laatst online: 17:17

anc

mvds schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 09:42:
[...]

als je idd de buit uit de Legacy aan de Fleet geeft, zal je idd de Deep Undercover niet kunnen afronden, die snap ik. Maar ik kreeg bij stap 1, namelijk het laten vermoorden van een crewlid al een boze UC baas tegenover mij :D De "nette" oplossing is om de missie af te ronden zonder iemand te laten vermoorden, maar daar had ik geen zin in. Ik vroeg mij af of hij ook doorzet met zijn dreigement om mij eruit te gooien wanneer ik nog een keer voor de Fleet oplossing zou kiezen :P Ik ga het alsnog gewoon proberen hoor :P

Maar voor sommige dingen heb je de hulp van Constellation nodig. Ik vraag mij af of ze je nog wel willen helpen met het vinden van de artifacts wanneer je een pirate bent.
Ah geen idee of daar nog verschillen in zitten. Aan het einde van de rit heb ik ze gespaard misschien dat dat later nog wat oplevert. Ik probeer ze daarna toch nog neer te schieten maar dat was niet mogelijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike0001
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 17-09 07:46
mvds schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 09:26:
Heeft iemand al eens uitgeprobeerd wat de gevolgen zijn als ze volledig voor de Crimson Fleet kiezen en dus zover daarin doorgaan dat ook de UC (die je de Deep Undercover missie geven) boos op je word? Kan je dan wel de Deep Undercover missie afronden, of breekt de UC die voor je af? En als je full blown pirate bent, mag je dan wel samen met Constellation nog alle artifacts blijven zoeken?
Ja dat kan
Enige wat je hebt is dat je partners blijven mopperen dat je Crimson bent. Dat is wel erg grappig soms. Die zijn dan echt boos

[ Voor 50% gewijzigd door mike0001 op 22-09-2023 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Divak
  • Laatst online: 17-09 12:05
Wat betreft bovenstaande;
spoiler:
Zover ik het allemaal beleef en meemaak in Starfield kun je in één playthrough zonder problemen álle facties uitspelen zonder dat je direct in de problemen komt/bepaalde steden niet meer in kan. Dat is wel makkelijk, misschien minder 'immersive'.

In Fallout 4 moest je écht een team kiezen richting de end-game en had je ruzie met andere facties. In Skyrim moest je ook op een gegeven moment kiezen tussen het Imperial legion en de Stormcloaks, in New Vegas hetzelfde. Dat lijkt er nu in Starfield helemaal uit te zijn gehaald en kun je zonder problemen alle questlines spelen met jezelfde game.

Ik doe de Crimson Fleet wel zonder constellation companions, dat zijn echt verschrikkelijke zeurpieten. Alles wat niet moreel is, hebben zij wat op te zeuren. Er zit ook totaal geen variatie in de companions; Ze worden allemaal boos als je iets verkeerd doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

mike0001 schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 09:59:
[...]

Ja dat kan
Enige wat je hebt is dat je partners blijven mopperen dat je Crimson bent. Dat is wel erg grappig soms. Die zijn dan echt boos
Juist dat vind ik dan een goede reden om het te doen :P Ik ga zo elke NG+ een andere invalshoek proberen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Divak schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 10:11:
Wat betreft bovenstaande;
spoiler:
Zover ik het allemaal beleef en meemaak in Starfield kun je in één playthrough zonder problemen álle facties uitspelen zonder dat je direct in de problemen komt/bepaalde steden niet meer in kan. Dat is wel makkelijk, misschien minder 'immersive'.

In Fallout 4 moest je écht een team kiezen richting de end-game en had je ruzie met andere facties. In Skyrim moest je ook op een gegeven moment kiezen tussen het Imperial legion en de Stormcloaks, in New Vegas hetzelfde. Dat lijkt er nu in Starfield helemaal uit te zijn gehaald en kun je zonder problemen alle questlines spelen met jezelfde game.

Ik doe de Crimson Fleet wel zonder constellation companions, dat zijn echt verschrikkelijke zeurpieten. Alles wat niet moreel is, hebben zij wat op te zeuren. Er zit ook totaal geen variatie in de companions; Ze worden allemaal boos als je iets verkeerd doet.
spoiler:
Eerlijk gezegd vind ik dat ook wel een beetje jammer in Starfield. Ik zou zelf ook verwachten dat het kiezen voor de Crimson Fleet gevolgen zou hebben voor jouw samenwerking met bijv de Rangers, zeker omdat je undercover bent en zij dus niet kunnen weten dat je het doet voor de UC (als dat je reden is, want je kan natuurlijk ook gewoon een piraat willen zijn :D) Ik vind het te vrijblijvend om voor een factie te kiezen eigenlijk, het zou de replay waarde ook verbeteren als je min of meer "gedwongen" zou worden om steeds één factie te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afuni
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 17-09 09:46
Is er eigenlijk een manier om het aantap pips dat je voor een schip hebt te verhogen? Zit dat in upgrade van de engine? Ik heb nu bijv. een C-schip met 'slechts' 25 pips en een pak meer dat ik zou kunnen toekennen.

Google helpt me niet direct verder, misschien stel ik daar de verkeerde vraag...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SparksNL
  • Laatst online: 14-09 20:33
Afuni schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 10:55:
Is er eigenlijk een manier om het aantap pips dat je voor een schip hebt te verhogen? Zit dat in upgrade van de engine? Ik heb nu bijv. een C-schip met 'slechts' 25 pips en een pak meer dat ik zou kunnen toekennen.

Google helpt me niet direct verder, misschien stel ik daar de verkeerde vraag...
Reactor :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Afuni schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 10:55:

Dat zit inderdaad in het feit dat jouw reactor niet meer beschikbaar heeft. Dus als jij 25 punten te verdelen hebt, wil dat zeggen dat jouw reactor 25 aan power geeft. Je zal vrijwel zeker geen reactor kunnen vinden die van alle systemen all blokjes kan vullen, maar je hebt wel zwaardere reactors die meer power afgeven, maar misschien is daar je level nog niet hoog genoeg voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutgergron
Ik ben nu met de main quest bezig en wil hierna NG+ gaan doen, stop ook verder met exploren dat wil ik gaan bewaren voor latere playthrough. Heb begrepen dat je NG+ meerdere keren kunt doorlopen. Alleen hoe gaat dat in zijn werk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GRAD85
Kijk hier maar ff,ben zelf inmiddels NG+ 5

https://game8.co/games/Starfield/archives/423001

[ Voor 14% gewijzigd door GRAD85 op 22-09-2023 12:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-09 10:04
iekue schreef op woensdag 20 september 2023 @ 14:49:
Haha de Frontier gesloopt en een totaal belachelijk gedrocht gemaakt, alleen maar om die ship design perk te levellen (5-15-30 verschillende modules installeren, sjesus lol).
Je weet dat je die dingen niet hoeft te laten zitten? Je kunt ze er ook opzetten en dan daarna meteen vanaf halen als je de perk challenge voltooid hebt?

Zo kun je ook de gun en suit mods halen. Gewoon erop en eraf, erop en eraf. Anders is het geen doen joh. Bij die mods is het gewoon wisselen tussen 2 opties want die zet het er meteen op, bij de ship builder moet je daar wel even uit gaan. En als je bij mods iets pakt waar je veel resources van hebt, dan is het zo gepiept.

Mijn schip is overigens niet de mooiste maar heeft wel lekkere stats. Ik wilde gewoon overal het meeste van, van wat beschikbaar was bij de vendors op het moment dat ik erbij stond (er zijn dus vast wel betere parts maar dan moeten die wel spawnen):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ylNjpByPlsp-30aLtdsyAPwKFlE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QAiymVEGkN2hwLdoqASEzoEv.jpg?f=fotoalbum_large
Fuel: 290
Hull 1474
Shield: 2240
Cargo: 8532
Jump: 30LY (deze krijg ik niet hoger tenzij ik er veel af haal haha, maar inherent aan C-class ships eigenlijk.
Crew: 3 (want ik moet die perk toch nog upgraden
Reactor: C - 41 streepjes
Mass: 2761
Value: 87222

Alles onder C-class gekocht en kan nu overal heen waar ik wil, met meestal ook in 1 keer jumpen naar plekken waar ik al ben geweest. Ook schepen aanvallen is peanuts. Pas als ze met 6+ schepen tegelijk komen, dan raak ik nog wel eens mijn shield kwijt, maar anders eigenlijk nooit. De meeste schepen onder level 30 heb ik al kapot voor mijn missiles een lock-on hebben (die perk moet ook nog omhoog).

Ik heb hem vooral gebouwd om alle challenges snel mee te doen. Ik ben niet zo'n fan van iets moois bouwen als ik weet dat ik iets later nog iets beters ga krijgen. Al heb ik het bouw-deel al wel helemaal unlocked. Alleen de wapens, shield, etc kan ik nog wel levellen, maar dat is gewoon een kwestie van doen. In NG+ maak ik nog wel een keer iets wat ik echt mooi vind, al moet ik zeggen dat ik ook nog wel wat structural heb toegevoegd voor de vorm. Maar uiteindelijk wil ik toe naar een schip welke geen ladders meer heeft en toch 2 lagen (met die cockpit die 2 trappen heeft), alleen zijn die breder en daar had ik nu geen zin in. Uiteindelijk wel mee vermaakt verder.

[ Voor 56% gewijzigd door Martinspire op 22-09-2023 12:46 ]

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Martinspire schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 12:38:
[...]

Je weet dat je die dingen niet hoeft te laten zitten? Je kunt ze er ook opzetten en dan daarna meteen vanaf halen als je de perk challenge voltooid hebt?

Zo kun je ook de gun en suit mods halen. Gewoon erop en eraf, erop en eraf. Anders is het geen doen joh. Bij die mods is het gewoon wisselen tussen 2 opties want die zet het er meteen op, bij de ship builder moet je daar wel even uit gaan. En als je bij mods iets pakt waar je veel resources van hebt, dan is het zo gepiept.
Klopt, bij wapens en suit mods kan je gewoon steeds wisselen tussen de goedkoopste mod en geen mod, die wisselingen tellen ook gewoon steeds weer. En als je klaar bent gewoon de mods erop zetten die je wil :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Linksquest
  • Laatst online: 20:29
Zo, ben net getrouwd in Starfield en een zeldzame adchiefment behaald 🙈

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iekue
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 21-02 12:07
Martinspire schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 12:38:
[...]

Zo eerst ook gedaan, maar vond ut uiteindelijk ook wel leuk om te zien hoe ik een relatief bruikbaar gedrocht in elkaar kon flansen ook ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:31

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

anc schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 09:32:
[...]

Kun je het niet andersom doen? zodat je wel beide quests kunt afronden?

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Chaoss schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 13:14:
[...]
Kun je het niet andersom doen? zodat je wel beide quests kunt afronden?
spoiler:
Nope, je kan maar aan een van de twee partijen de buit geven die je uit de Legacy haalt en bij het geven van de buit aan een van de partijen sluit automatisch de quest van de andere partij. Dus alle twee afronden gaat niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-09 10:04
Linksquest schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 12:51:
Zo, ben net getrouwd in Starfield en een zeldzame adchiefment behaald 🙈
Nice. Mij is het nog niet gelukt. Ik heb ze op aardig wat avonturen meegenomen, maar om de 1 of andere reden komt het maar langzaam op gang. Ik krijg ook niet heel veel momenten dat ze mijn antwoorden leuk vinden of iets kunnen zeggen in een dialoog. Ligt het aan mij of duurt het allemaal erg lang zo?

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
Martinspire schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 13:53:
[...]

Nice. Mij is het nog niet gelukt. Ik heb ze op aardig wat avonturen meegenomen, maar om de 1 of andere reden komt het maar langzaam op gang. Ik krijg ook niet heel veel momenten dat ze mijn antwoorden leuk vinden of iets kunnen zeggen in een dialoog. Ligt het aan mij of duurt het allemaal erg lang zo?
Niet veel moeite voor gedaan om eerlijk te zijn, ben met Sara getrouwd, wel een grote missie over haar moeten doen en daarna kwam de rest van zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Martinspire schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 13:53:
[...]

Het duurt lang, vanaf een bepaald moment, waar jij geen invloed op lijkt te hebben, staan ze er open voor. Dat is na het succesvol afronden van een bepaalde quest. Ik kan mij wel voorstellen dat wanneer je op weg naar die quest te vaak dingen doet die ze niet leuk vinden, dat moment verder naar achteren schuift.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevalric
  • Laatst online: 05-09 11:57
Nou, ik ben wel weer even klaar met Starfield. Tijdens een side quest (Crimson Fleet quest line) verdween de eindbaas ineens, waardoor ik niet meer weg kan.
En geen save game op een plek waar ik het gevecht nog een keer kan starten. Bijna 20 uur gespeeld, kan ik weer van begin af aan starten.

Xbox Live: Chevalric

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightShadow22
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 12-03-2024

NightShadow22

SonyPony

mvds schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 09:42:
[...]

als je de buit uit de Legacy aan de Fleet geeft, zal je idd de Deep Undercover niet kunnen afronden, die snap ik. Maar ik kreeg bij stap 1, namelijk het laten vermoorden van een crewlid al een boze UC baas tegenover mij :D De "nette" oplossing is om de missie af te ronden zonder iemand te laten vermoorden, maar daar had ik geen zin in. Ik vroeg mij af of hij ook doorzet met zijn dreigement om mij eruit te gooien wanneer ik nog een keer voor de Fleet oplossing zou kiezen :P Ik ga het alsnog gewoon proberen hoor :P

Heeft verder geen effect op de mainquest, ik was met Sarah getrouwd als pirate.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:06

OMD

Chevalric schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 14:36:
Nou, ik ben wel weer even klaar met Starfield. Tijdens een side quest (Crimson Fleet quest line) verdween de eindbaas ineens, waardoor ik niet meer weg kan.
En geen save game op een plek waar ik het gevecht nog een keer kan starten. Bijna 20 uur gespeeld, kan ik weer van begin af aan starten.
Het kan niet vaak genoeg gezegd worden. Regelmatig saven!

Bethesda is altijd een bugfest qua dit soort dingen. Ik had vanmiddag mijn eerste echt grote bug. Kon niet met de npc praten waar ik mee moest praten.

Savegame geladen van 5 minuten eerder en gelukkig deed ie het toen wel.

Alle fallouts gespeeld, morrowind, oblivion, skyrim etc. Laten we zeggen; door schade en schande leert men :Y)

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakwondo
OMD schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 20:36:
[...]

Het kan niet vaak genoeg gezegd worden. Regelmatig saven!

Bethesda is altijd een bugfest qua dit soort dingen. Ik had vanmiddag mijn eerste echt grote bug. Kon niet met de npc praten waar ik mee moest praten.

Savegame geladen van 5 minuten eerder en gelukkig deed ie het toen wel.

Alle fallouts gespeeld, morrowind, oblivion, skyrim etc. Laten we zeggen; door schade en schande leert men :Y)
Man ik weet nog na elke stap te hebben gezet in skyrim om quick save te spammen...

Ik geniet nu meer van gamen vanaf de sofa met een controller dan achter de pc aan een bureau helaas is quick save met een controller minder makkelijk :-(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SparksNL
  • Laatst online: 14-09 20:33
Vandaag m’n ship geüpgraded met een klasse C reactor en fuel tank. Nu nog m’n shield en wapens upgraden. Cargo space heb ik in ieder geval genoeg (4092 waarvan 480 shielded).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9N_kXSKDlBw9ynmnSfBpiWwEPfU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/I3CWgAbDaP12uq6kGgu8WnF1.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YXtmNlfFGs6gAw9wQQqaZ2wmx20=/800x/filters:strip_exif()/f/image/qEzg7ikrgVPMxm1LA8m9gzg4.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Es2oJ2Pxs_PqxWUycyZqKKEQ6do=/800x/filters:strip_exif()/f/image/peYjG5HgdpGZFEmntE4KYtWz.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6JYJLXoqeJV3BJrcex3L9gO9Cpo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/5xQQLpv6jPgwjREK0SRlwhR3.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_QTogIFEaPr-_Rbpm60nqb4RLsI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/VN9Bd4A1Xx26SpaoMeTHHyef.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BaYiHFKAv5YrRvXl0yTs3Z9wqw0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/s1lCkkuQTi2G7BUbXATE0Y06.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MQk2-pajGrN3v_NHfxw100MmLYU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/iwMwM7K2PnKtAl2F1SnzeNSC.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Inmiddels een week verder zonder reactie van Bethesda en een ticket die nog steeds wacht op een agent, ga denk ik het spel zoals al gezegd opzij leggen. Want had stiekem toch ergens gehoopt dat zo'n grote fout na een update met een week wel gefixed zou worden, helemaal bij zoiets..

Als het met de volgende update niet opgelost is gaat het spel bij mij waarschijnlijk met pijn in mijn hart eerst van de Xbox en leg de focus op andere spellen tot er een oplossing komt.

Want ik doe dit dan ook echt met tegenzin, aangezien het zo'n geweldig spel is en er al sinds dag 1 early acces heel veel tijd in had zitten.

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Acties:
  • +2 Henk 'm!

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• timetje100
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 20:20
Licht het aan mij maar ik zie in hun foto's van de review wel wat bloed? Maar eigenlijk zie ik in heel het spel geen bloed terugkomen?

• Rickokun
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 17-09 12:32
Ouwe stierenkl! Het is je booohooooy!

• Linksquest
Goede review, en deel de mening heel erg, en ja ik weet ik heb pas 21 uur in het spel zitten, maar deel hem wel.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Ik zit nu op zo'n 50 uur en wat mij betreft moet de game het wel echt van de quests hebben domweg ergens exploren is imho totaal niet aantrekkelijk en het scannen van alles op een planeet is eerder irritant dan dat het iets toevoegd. Het 'vliegen' in space is alleen maar leuk omdat je een grappige random encounters tegen kan komen. En leuk omdat de gevechten best vermakelijk kunnen zijn maar een groot gedeelte van de tijd is space een verkapt laadscherm om bij een andere planeet te komen
SinergyX schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 09:07:

Ik heb uiteindelijk mijn schip gewoon uitgerust met steeds met storage, langzaam elk cosmetisch item vervangen door een storagebox, en vlieg nu rond met 6800 storage die ik nog zonder moeite kan opkrikken naar ~14000.
Dus als je een storage kist ergens in je vliegtuig neerzet wordt het opgeteld bij je main storage? Of moet je dan al die kistjes apart gaan vullen?

• Bokkie
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

Chaoss schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 08:13:
Ik zit nu op zo'n 50 uur en wat mij betreft moet de game het wel echt van de quests hebben domweg ergens exploren is imho totaal niet aantrekkelijk en het scannen van alles op een planeet is eerder irritant dan dat het iets toevoegd. Het 'vliegen' in space is alleen maar leuk omdat je een grappige random encounters tegen kan komen. En leuk omdat de gevechten best vermakelijk kunnen zijn maar een groot gedeelte van de tijd is space een verkapt laadscherm om bij een andere planeet te komen

[...]

Dus als je een storage kist ergens in je vliegtuig neerzet wordt het opgeteld bij je main storage? Of moet je dan al die kistjes apart gaan vullen?
Denk dat hij Cargo bedoeld en niet storage

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• justifire
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:31
Nog net op tijd voor de release van Starfield 2 :+

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Bokkie schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 09:15:
[...]

Denk dat hij Cargo bedoeld en niet storage
Dus inderdaad verschillend :P das jammer want je wilt alles in je cargo zodat je het bij elke crafting table kunt gebruiken. Ik wil echt niet gaan bedenken wat ik in welke kist heb opgeborgen voordat ik ga craften.

• ArmEagle
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-07 07:24

ArmEagle

Duzz.

Chaoss schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 10:12:
[...]

Dus inderdaad verschillend :P das jammer want je wilt alles in je cargo zodat je het bij elke crafting table kunt gebruiken. Ik wil echt niet gaan bedenken wat ik in welke kist heb opgeborgen voordat ik ga craften.
Huh. Ik snap niet wat het verschil is. Maar ik kan wel dit zeggen; als je een basis hebt en daar craft, dan worden de materialen vanzelf gevonden uit alle opslag.

Misschien kan zelfs jouw schip als bron gebruikt worden. Maar dat weet ik niet zeker.

Ik denk dat het hetzelfde werkt voor craften op jouw schip. Dan worden materialen ook gewoon uit de cargo gehaald.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linksquest
justifire schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 10:10:
[...]

Nog net op tijd voor de release van Starfield 2 :+
Deel 2? Je ligt achter man, deel 3 is al aangekondigd 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tweakwondo
Linksquest schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 10:47:
[...]

Deel 2? Je ligt achter man, deel 3 is al aangekondigd 8)7
Inmiddels gaan de geruchten over SF4 al rond O-)

Leuke review van tweakers, ik had al SF willen spelen in eerste instantie maar ben nu begonnen aan cp2077 die ik ook nog niet veel gespeeld had. ik wacht wel af tot wat fixes en updates voor ik begin aan SF

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

timetje100 schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 07:25:
Licht het aan mij maar ik zie in hun foto's van de review wel wat bloed? Maar eigenlijk zie ik in heel het spel geen bloed terugkomen?
Je komt wel af en toe bloed tegen maar eigenlijk alleen voor het verhaal.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Bokkie
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

Chaoss schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 10:12:
[...]

Wat ik raar vind, er is een huge 3x3 Hab: Cargo Hall, maar dat ding heeft geen cargo capacity 7(8)7 7(8)7 7(8)7

• rutgergron
Als ik alle resources store in de lodge opsla zijn die dan automatisch beschikbaar als ik bij een workbench te werk ga? Of zijn die alleen direct toegankelijk vanuit ship of eigen inventory.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 3DEXP
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 31-01-2024
Ik heb nu de Star Eagle met redelijk wat cargo hold ik meende standaard iets van 2200 cargo hold. Veder heeft de Star Eagle goede engines, reactor, grave drive, shield en wapens. De Star Eagle heeft wel wat upgrades en mods nodig zoals een workshop hab, armory hab, battle station hab, captain's quarters hab, all-in-one berth en living quarters. Ik denk dat ik de captain's quarters toch maar ga vervangen voor een infirmary hab. Veder hou ik het bij 2 wapens waar ik genoeg aan heb de disruptor 3310 proton beam om alles kapot te knallen en de supaku 250GC supressor om schepen te kapen. Verder heb ik een mooie grote cargo bridge als cockpit.

Een filmpje van de de standaard Star Eagle vs volledige upgrade en mods, ik loop ook door de schepen heen zodat je unt zien dat het van binnen ook wat mooier is. Helaas kreeg ik wel in eens micro stutters wat te zien is omdat windows iets aan het doen was. Dit is niet volledig mijn eigen build en meer om door te krijgen hoe het allemaal werkt. Zoals de cargo bridge (cockpit) bijvoorbeeld heb ik van iemand anders gezien.

• Santee
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17-09 12:21
Ik ben helemaal verdwaald in wat ik met mijn schip moet. Ik heb nog het startschip en niks aangepast. Ben nu level 14 met 140K, moet ik een nieuw schip kopen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OMD

OMD

3DEXP schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 18:00:
Ik heb nu de Star Eagle met redelijk wat cargo hold ik meende standaard iets van 2200 cargo hold. Veder heeft de Star Eagle goede engines, reactor, grave drive, shield en wapens. De Star Eagle heeft wel wat upgrades en mods nodig zoals een workshop hab, armory hab, battle station hab, captain's quarters hab, all-in-one berth en living quarters. Ik denk dat ik de captain's quarters toch maar ga vervangen voor een infirmary hab. Veder hou ik het bij 2 wapens waar ik genoeg aan heb de disruptor 3310 proton beam om alles kapot te knallen en de supaku 250GC supressor om schepen te kapen. Verder heb ik een mooie grote cargo bridge als cockpit.

Een filmpje van de de standaard Star Eagle vs volledige upgrade en mods, ik loop ook door de schepen heen zodat je unt zien dat het van binnen ook wat mooier is. Helaas kreeg ik wel in eens micro stutters wat te zien is omdat windows iets aan het doen was. Dit is niet volledig mijn eigen build en meer om door te krijgen hoe het allemaal werkt. Zoals de cargo bridge (cockpit) bijvoorbeeld heb ik van iemand anders gezien.

[YouTube: Starfield: Customized Star Eagle]
Op een gegeven moment is je zowel je wapen als schip volledig overpowered :+

Gebruik een shotgun met 450+ damage en +30% damage to aliens. Ding one shot ook nog is een kilometer ver. Xenomorph heeft 4 schoten nodig.

Als 2e wapen een Refined Beowulf single shot met scope. 2 schoten en het meeste ligt.

Schip repareert sneller dan de vijand je kan beschieten, schiet ook niet echt op.

Das wel beetje jammer. Verder erg toffe game. Zit nu op ongeveer 50 uur en ben level 41. Nu bezig met denk ik de laatste missie van de main story.

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bokkie
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

Santee schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 18:03:
Ik ben helemaal verdwaald in wat ik met mijn schip moet. Ik heb nog het startschip en niks aangepast. Ben nu level 14 met 140K, moet ik een nieuw schip kopen?
Zolang je niet het gevoel hebt van
- Ik kom cargo space tekort
- Ik verlies de space dogfights
- Dit schip zuigt ik wil een nieuwe/mooie/betere/zelfgemaakte

Hoef je niets met het schip te doen.
Als je de Star Eagle haalt, heb je zelfs gewoon een endgame schip,waar je zelfs geen punten in piloting/starship building etc voor nodig hebt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• stickfiguur
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12-09 14:19
Ik moet ook toegeven dat ik toch wel een beetje teleurgesteld ben met Starfield (25-30 uur gespeeld ongeveer) en dan in 't specifiek hoe de wereld reageert op mijn karakter.

Zo had ik bijvoorbeeld een missie dat ik ergens moest "inbreken" om daar bepaalde documenten achter te laten. NPCs zeggen dan wel dingen als "oh normaal laten we hier geen klanten toe" of "hoor jij hier wel te zijn?" maar eigenlijk maakt het qua gameplay niemand wat uit dat ik daar ben. Dus in theorie zou ik kunnen stealthen maar ik kan ook gewoon naar binnen lopen zonder enige zorg. Hetzelfde merkte ik op New Atlantis al snel op bij het politiebureau, daar mag ik na 5 minuten op de planeet te zijn gewoon het kantoor en de gevangenis in lopen. Ook bij andere shops kan je in principe in een 'achterkamer' stappen van een bedrijf zonder dat het wat uitmaakt.

Daarnaast heb ik soms ook dat als ik vanuit het menu (Tab) weer terug naar de spel wereld ga, dat alle textures dan ineens opnieuw moeten laden of het scherm compleet flikkert oid. Toch wel raar dat zoiets gebeurd met een 7800x3d + 7900xtx. Heeft iemand anders dat ook gemerkt?

En dan heb ik 't nog niet eens over de dialogue gehad. Een game als BG3 heeft dit toch wel een beetje voor mij verpest. Daar kan je gewoon veel meer impactvolle en verschillende keuzes maken in gesprekken. Plus het feit dat de keuzes die je maakt vaak totaal geen effect lijken te hebben op volgende keuzes in het gesprek vind ik toch wel erg jammer. Het voelt dusver wel als een flinke downgrade.

Ook vind ik het feit dat je steeds quests krijgt omdat elke NPC wat tegen jou of een andere NPC zegt (wat je dan overhoort) best chaotisch en lichtelijk overused, zeker in het begin van het spel. Ik ben geen completionist oid, dus het gaat mij niet zozeer om het feit dat je op een bepaald moment honderdduizend quests hebt, het is meer dat de immersion een beetje weg gaat omdat ik soms geen eens een kans heb gehad om zo'n dialoog te registreren. Ik ren namelijk van punt A naar punt B en dan ineens heb ik weer 2 quests erbij met geen enkele context. Ik heb ook NPCs gehad die tegen een specifiek iemand lijken te praten zonder dat de gesprekspartner uberhaupt er is. Dat zorgt er dan weer voor dat er soms meerdere gesprekken door elkaar heen gaan en dan is het al helemaal niet meer te volgen.

De gunplay voelt dan wel weer fijn aan dus dat is wel positief maar ik krijg niet echt hetzelfde gevoel van ontdekken enzo zoals ik dat in Skyrim wel had. Wat dat betreft ben ik blij dat ik het voor 30 euro gekocht heb (zo'n AMD promo key) want anders was ik denk wel een stuk meer teleurgesteld geweest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OMD

OMD

Zo, in ng+ gestapt. Nog steeds erg veel zin :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Vanavond de Freestar Collective mainquest uitgespeeld. Laatste quest was wel pittig omdat ik er zonder healthpacks aan begon... Maar ik heb dus nu dus ook een star eagle, denk dat ik die maar wat ga modden. Ik ga er sowieso een andere cockpit op zetten want de originele heeft irritant weinig zicht.

United Colonies mainquest had ik eerder al eens uitgespeeld. Nu dus maar verder met Crimson fleet of Ryujin.

[ Voor 16% gewijzigd door Chaoss op 24-09-2023 08:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3DEXP
Ik ben met een supply missie bezig en heb interstellar cargo link gemaakt maar nu blijft het cargo schip staan die de alkanes weg moet brengen, de teller blijft ook op 0-350 staan. Ik heb het idee dat ik iets mis of verkeerd doe maar ik kom er niet uit wat dat kan zijn.

Ik heb alkanes gevonden en daar een extractor op gezet en van stoom voor zien en gelinkt aan de interstellar cargo link en de containers lopen vol met alkanes. Ik heb de link met dat computer geval gemaakt met Hopetown en er kwam een groen vinkje bij te staan dat de link is gemaakt en er lande een schip. Vanaf dat moment kom ik niet verder. Er staat wel een missie teken bij bij een soort tank die op de interstellar cargo link vliegdek staat. Iemand enig idee wat er nog niet goed gaat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

3DEXP schreef op zondag 24 september 2023 @ 01:36:
Ik ben met een supply missie bezig en heb interstellar cargo link gemaakt maar nu blijft het cargo schip staan die de alkanes weg moet brengen, de teller blijft ook op 0-350 staan. Ik heb het idee dat ik iets mis of verkeerd doe maar ik kom er niet uit wat dat kan zijn.

Ik heb alkanes gevonden en daar een extractor op gezet en van stoom voor zien en gelinkt aan de interstellar cargo link en de containers lopen vol met alkanes. Ik heb de link met dat computer geval gemaakt met Hopetown en er kwam een groen vinkje bij te staan dat de link is gemaakt en er lande een schip. Vanaf dat moment kom ik niet verder. Er staat wel een missie teken bij bij een soort tank die op de interstellar cargo link vliegdek staat. Iemand enig idee wat er nog niet goed gaat?
Het schip heeft geen brandstof? Volgens mij moet je een tank met Helium-3 hebben zodat het schip kan tanken

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bokkie
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

3DEXP schreef op zondag 24 september 2023 @ 01:36:

Interstellar cargo links hebben Helium3 nodig als brandstof, dat is die 3e containter op de andere kant.
Dus je moet zorgen dat er HE3 op die planeet komt om die cargo link van Helium 3 te voorzien.

Op je alkanes planeet heb je dus 2interstellar cargo links nodig, 1 voor export van je alkanes, en 1 voor import van je He3. de Import link van je He3 link je aan He3 opslag, deze He3 opslag moet je linken aan de opslag van je He3 tank op je export van je Alkanes (3e container)

Dit filmpje maakt veel duidelijk over de werking van interstellar cargo. Let niet op de rest van zijn build, maar als je de interstellar cargo links begrijpt, dan begrijp je ook zijn hele setup.
YouTube: Starfield: The Best Endgame Outpost - 300k XP/min - XP/Credit Farming

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 3DEXP
Jullie worden bedankt. Ik heb zelf ff snel HE3 toegevoegd door het te kopen van HE3 maar ik ga op dezE planeet nog ergens een HE3 outpost maken want HE3 zit hier meer dan genoeg alleen niet bij mijn Alkanes outpost in de buurt. Ik al heel wat moeten zoeken voor Alkanes.

Hier zie je dat het is gelukt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 23:20
Ergens aan het begin van de game is een sidequest met een robot die onder gegraffi'ted is door een straatjochie. Zodra je die aanpakt kan de eigenaar de robot weer met een gerust hart overschilderen.

20u later loop je die winkel weer eens in en die robot zit nog steeds onder die graffiti.

Dat soort dingen voelen wel heel onaf aan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rutgergron
Wat ik wel echt jammer vind dat je met NG+ niet een nieuwe background kan kiezen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L0g0ff
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 21:22

L0g0ff

omg

Santee schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 18:03:
Ik kwam redelijk in het begin en note tegen over een geheime basis. Ik vond die op "onze" de maan (Luna) maar volgens mij kon deze note op verschillende plaatsen (door een piraat) gedropped worden. Hierin staat een locatie naar een geheime basis. Ga door missie eerst doen. Met zeg ik niet ;)

Blog.wapnet.nl KompassOS.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

L0g0ff schreef op zondag 24 september 2023 @ 10:30:
[...]

Ik kwam redelijk in het begin en note tegen over een geheime basis. Ik vond die op "onze" de maan (Luna) maar volgens mij kon deze note op verschillende plaatsen (door een piraat) gedropped worden. Hierin staat een locatie naar een geheime basis. Ga door missie eerst doen. Met zeg ik niet ;)
Of de Freestar Collective questline uitspelen, kost wel meer tijd maar de reward is veel beter :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocdaan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09 14:20

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

Ik heb een amdrewards code gekocht hier op tweakers maar krijg hem niet geactiveerd met een 6800xt of een andere pc met een 6700xt. Enig idee hoe ik dit kan oplossen of is er iemand die me kan helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD

OMD

ocdaan schreef op zondag 24 september 2023 @ 11:31:
Ik heb een amdrewards code gekocht hier op tweakers maar krijg hem niet geactiveerd met een 6800xt of een andere pc met een 6700xt. Enig idee hoe ik dit kan oplossen of is er iemand die me kan helpen?
Ik zit fout. Moeite met lezen 8)7

Wat geeft ie voor melding? Misschien al gebruikt?

[ Voor 44% gewijzigd door OMD op 24-09-2023 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Laatst online: 23:26

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

ocdaan schreef op zondag 24 september 2023 @ 11:31:
Ik heb een amdrewards code gekocht hier op tweakers maar krijg hem niet geactiveerd met een 6800xt of eenandere pc met een 6700xt. Enig idee hoe ik dit kan oplossen of is er iemand die me kan helpen?
Betreffende codes werken uitsluitend met een selectief aantal producten van AMD, volgens mij uitsluitend uit de laatste serie CPU en GPU lijn. Daarnaast hangt het ook af welke versie van het spel jij hebt, standaard of premium. Zie hier voor details https://www.amd.com/en/ga...mes/starfield.html#bundle

De 6700XT en 6800XT kan alleen gebruikt worden om de premium editie te activeren, zoals ik het lees.

[ Voor 22% gewijzigd door _Dune_ op 24-09-2023 13:29 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:51
_Dune_ schreef op zondag 24 september 2023 @ 13:22:
[...]

Betreffende codes werken uitsluitend met een selectief aantal producten van AMD, volgens mij uitsluitend uit de laatste serie CPU en GPU lijn. Daarnaast hangt het ook af welke versie van het spel jij hebt, standaard of premium. Zie hier voor details https://www.amd.com/en/ga...mes/starfield.html#bundle
Nee. Maar er zit wel verschil tussen de standaard versie en de premium versie.
Voor STD: 66xx en 7600 of een Ryzen 7600 tm 7800X3D
Voor Premium: 6700 of beter. en 7700 of beter. Of een Ryzen 79xx.
Waarschijnlijk dus een standaard key gekocht.

edit: je had het ook al door :P

@ocdaan Je moet iemand hebben met een 66xx, 7600 of een Ryzen 7600 tm 7800X3D. Die je vertrouwt met je amdrewards login. Die kan dan voor je inloggen en de verificatie draaien. Daarna kun jij inloggen en je steam account koppelen.

[ Voor 16% gewijzigd door RocketKoen op 24-09-2023 13:33 ]

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GRAD85
Zo ben nu NG+10 ,hoogste gear Venator en Starborn Guardian VI.

Ga alle Quest nog maar een keer doen,alleen de Ryujin Quest had ik nog niet gedaan.

Doe die eerst maar zodat mocht ik het grinden zat worden, ik toch alle Quest gedaan heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocdaan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09 14:20

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

RocketKoen schreef op zondag 24 september 2023 @ 13:30:
[...]

@ocdaan Je moet iemand hebben met een 66xx, 7600 of een Ryzen 7600 tm 7800X3D. Die je vertrouwt met je amdrewards login. Die kan dan voor je inloggen en de verificatie draaien. Daarna kun jij inloggen en je steam account koppelen.
Ahh dankje, dat wist ik niet. Als er iemand is die voor me kan activeren, heel graag ;-)

// De code is juist maar de hardware verificatietool geeft aan dat ik niet de juiste hardware heb.

// edit nr 2 - het is gelukt met het activeren, bedankt Koen!

[ Voor 15% gewijzigd door ocdaan op 24-09-2023 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD

OMD

GRAD85 schreef op zondag 24 september 2023 @ 13:51:
Zo ben nu NG+10 ,hoogste gear Venator en Starborn Guardian VI.

Ga alle Quest nog maar een keer doen,alleen de Ryujin Quest had ik nog niet gedaan.

Doe die eerst maar zodat mocht ik het grinden zat worden, ik toch alle Quest gedaan heb.
Heb je ook de powers gedaan? Dan zit er aardig wat uren in zeg :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GRAD85
OMD schreef op zondag 24 september 2023 @ 14:50:
[...]

Heb je ook de powers gedaan? Dan zit er aardig wat uren in zeg :o
Heb er al verschillende op 4 ,maar inderdaad gaat wat tijd in zitten. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3DEXP
Bokkie schreef op zondag 24 september 2023 @ 07:46:
[...]

Interstellar cargo links hebben Helium3 nodig als brandstof, dat is die 3e containter op de andere kant.
Dus je moet zorgen dat er HE3 op die planeet komt om die cargo link van Helium 3 te voorzien.

Op je alkanes planeet heb je dus 2interstellar cargo links nodig, 1 voor export van je alkanes, en 1 voor import van je He3. de Import link van je He3 link je aan He3 opslag, deze He3 opslag moet je linken aan de opslag van je He3 tank op je export van je Alkanes (3e container)

Dit filmpje maakt veel duidelijk over de werking van interstellar cargo. Let niet op de rest van zijn build, maar als je de interstellar cargo links begrijpt, dan begrijp je ook zijn hele setup.
YouTube: Starfield: The Best Endgame Outpost - 300k XP/min - XP/Credit Farming
Ik heb het nu zo gedaan als op het filmpje alleen in het klein. He3 voorziening gaat goed vanuit het zelfde stelsel als waar ik Alkanes mine. Alleen interstellar lijkt niet te werken want het schip komt 1 keer Alkanes ophalen en komt niet terug voor een volgende levering, volgens de computer is er nog niks afgeleverd. Is dit een bug of doe ik alsnog iets fout?

Het hele proces is hier te zien. De alkanes moet van Norion system naar Valo system.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bokkie
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

3DEXP schreef op zondag 24 september 2023 @ 17:09:
[...]

Ik heb het nu zo gedaan als op het filmpje alleen in het klein. He3 voorziening gaat goed vanuit het zelfde stelsel als waar ik Alkanes mine. Alleen interstellar lijkt niet te werken want het schip komt 1 keer Alkanes ophalen en komt niet terug voor een volgende levering, volgens de computer is er nog niks afgeleverd. Is dit een bug of doe ik alsnog iets fout?

Het hele proces is hier te zien. De alkanes moet van Norion system naar Valo system.
[YouTube: Wat gaat fout?]
Is dat voor een quest/missie ofzo? kan wel proberen die ook te halen als je verteld waar ik die haal.

Als je helium uit hetzelfde stelsel komt, dan hoef je geen interstellar cargo link te hebben, dat zou met een gewone kunnen.

Probeer eens 25 UC hours te slapen en kijk wat er gebeurd, ik heb geen idee of die schepen ook met deelladingen kunnen werken of dat ze perse volle ladingen nodig hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3DEXP
Bokkie schreef op zondag 24 september 2023 @ 17:20:
[...]

Is dat voor een quest/missie ofzo? kan wel proberen die ook te halen als je verteld waar ik die haal.

Als je helium uit hetzelfde stelsel komt, dan hoef je geen interstellar cargo link te hebben, dat zou met een gewone kunnen.

Probeer eens 25 UC hours te slapen en kijk wat er gebeurd, ik heb geen idee of die schepen ook met deelladingen kunnen werken of dat ze perse volle ladingen nodig hebben
Nice, als je dat wil testen. Het is een supply missie vanuit Hopetown' mission board die in een kroeg staat vlak naast waar je schip land. Cargo hold van de interstellar cargo link is 300 maar er moet 360 Alkanes naar hopetown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkie
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

3DEXP schreef op zondag 24 september 2023 @ 17:31:
[...]

Nice, als je dat wil testen. Het is een supply missie vanuit Hopetown' mission board die in een kroeg staat vlak naast waar je schip land. Cargo hold van de interstellar cargo link is 300 maar er moet 360 Alkanes naar hopetown.
Lijkt alsof iets bugged is :/

Ik heb een link met hopetown, maar vanaf mijn outpost op de cargo link console zie ik de link niet staan, maar ik kan hem wel verwijderen :/
in hopetown

Op de console in hopetown staat ook niet aangeven dat ze He3 nodig hebben (mijne is voor He3 dus)

Even her en der gezocht, maar schijnt bugged te zijn voor mindere mensen

[ Voor 15% gewijzigd door Bokkie op 24-09-2023 19:45 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Bloedvat
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 21:03
Zomaar even een paar kiekjes:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZG1HXEDS_3yxLObDdeBGYVkwWdo=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/SDGSrwPMUEJu5E80V6jVCwwY.png?f=fotoalbum_medium

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q5EZsZ-nZyYnAwFzoh37QnpXrfo=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/XQcPsAUnrv6Kb5pMywwK53xU.png?f=fotoalbum_medium

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1JBXJm5ztzSknuJCsh_S3iu_0os=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/eWgL3A2KoVEILM7Vk8inCq92.png?f=fotoalbum_medium

Wat 'n heerlijke game!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
Lekker aan de Picknick op de eerste foto zie ik :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanAd
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 18:16

JanAd

Wind’s howling

Gisteren voor het eerst een game-breaking bug gehad op XSX.

In de missie First To Fight, First To Die
spoiler:
na het stevige gevecht boven de planeet
kwam ik op de planeet aan en ik kon niet meer schieten. Herstart en andere saves gebruiken hielpen niet.
Op Reddit dan toevallig de oplossing gevonden, je moet naar Enhanced gaan en je character ‘wijzigen’ en daarna is het terug gefixeerd. Heel bizar…

“Right,” Holden said. “No coffee. This is a terrible, terrible planet.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
JanAd schreef op maandag 25 september 2023 @ 06:15:
Gisteren voor het eerst een game-breaking bug gehad op XSX.

In de missie First To Fight, First To Die
spoiler:
na het stevige gevecht boven de planeet
kwam ik op de planeet aan en ik kon niet meer schieten. Herstart en andere saves gebruiken hielpen niet.
Op Reddit dan toevallig de oplossing gevonden, je moet naar Enhanced gaan en je character ‘wijzigen’ en daarna is het terug gefixeerd. Heel bizar…
Die heb ik niet gehad, wel 3x nu gehad dat ik door een gang het lopen ben en opeens slaat het hele spel gewoon af zonder fout of wat dan ook, en zit ik weer in het Xbox Dashboard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 23:20
Mijn game geeft na het halen van de Ryujin Stealth missie nu onophoudelijk een waarschuwing dat ik aan het trespassen ben. Niks helpt.
Pagina: 1 ... 55 ... 63 Laatste

Let op:
Gebruik spoiler-tags waar ze redelijkerwijs nodig zijn, kleine moeite, en houd het voor iedereen leuk! :)

Houd het ook ontopic, bespreek vooral je eigen ervaringen, en wees lief en respectvol naar elkaar. Je hoeft het niet eens te zijn.