Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jori040
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 20:16
Boefmans schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 14:24:
Ja al die stress om het direct te spelen, als het spel echt goed is doen we er toch maanden over. ik wel igg maar kan ook niet onbeperkt uren erin gooien elke week.
Veel games ineens weer, net een beetje uitgekeken op b4b; nu al ruim een jaar bezig met COI (en nog steeds niet mee klaar); komt nu Starfield, Baldurs gate en Cities skylines ook binnenkort geloof ik.

Gelukkig nog even geen gta6 en rdr3 :-D
Nou de enige stress die ik heb is dat ik hoop dat het net zo top is dan bv Elder Scrolls of Fallout. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frez
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 17:55
Donstil schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 13:12:
[...]

ah nice, ik heb hem maar even gedownload want kan er nu niet echt naar kijken.
Wil jij of iemand anders me het filmpje toezenden?

C9 55 - Playstation 5 Pro - i7 13700K RTX5080 PC - LG C4 42 as monitor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• James Pond
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 10-08 10:49
Mog schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 13:23:
[...]

Intertoys folder uit 1997/1998. ƒ149-209 toen is nu €120-168. De kosten om spellen te maken liggen nu ook vele malen hoger. Met andere woorden: games nu zijn goedkoop.

[Afbeelding]
Die games waren ook alleen maar zo duur omdat cartridges belachelijk duur waren om te produceren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
James Pond schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 15:41:
[...]

Die games waren ook alleen maar zo duur omdat cartridges belachelijk duur waren om te produceren.
En games hadden een veel kleinere afzetmarkt dan nu, prijzen 1:1 (met inflatie) vergelijken gaat volledig scheef.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• James Pond
Frez schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 15:34:
[...]

Wil jij of iemand anders me het filmpje toezenden?
link in spoiler

[ Voor 3% gewijzigd door James Pond op 22-08-2023 15:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jori040
Mog schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 13:23:
[...]

Intertoys folder uit 1997/1998. ƒ149-209 toen is nu €120-168. De kosten om spellen te maken liggen nu ook vele malen hoger. Met andere woorden: games nu zijn goedkoop.

[Afbeelding]
Nice man om dat speelboek nog eens te zien 8)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tweakwondo
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 17-09 12:24
jori040 schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 15:49:
[...]

Nice man om dat speelboek nog eens te zien 8)
ik kan het papier nog ruiken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• James Pond
jori040 schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 18:41:
[...]

Ik heb op moment geen betere keuze dan de Series X.Het is reviews afwachten.
Bethesda Game Studios is vanuit oorsprong een PC ontwikkelstudio, dus ik baar me niet zoveel zorgen.

Kut dat die dlss mod betaald gaat zijn, daar doe ik niet aan mee. Ook een goede reden voor een publisher om een dmca op je mod projectje te gooien trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SacreBleu
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 16:44
James Pond schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 16:04:
[...]

Bethesda Game Studios is vanuit oorsprong een PC ontwikkelstudio, dus ik baar me niet zoveel zorgen.

Kut dat die dlss mod betaald gaat zijn, daar doe ik niet aan mee. Ook een goede reden voor een publisher om een dmca op je mod projectje te gooien trouwens.
Dat zou dan vanuit Nvidia moeten komen. Volgens mij levert hij namelijk bestanden mee die source code van Nvidia bevatten.

Misschien dat dit nu meer tractie gaat krijgen. Maar zijn mods staan al langer achter een betaalmuur.

Aan de andere kant; hij moet het geregeld updaten want welke update zorgt ervoor dat het niet meer werkt. Het wordt, volgens mij, doorgevoerd via een ENB injector. Dus als een ontwikkelaar extra ijverig is met updates, zou dat best veel werk kunnen zijn.

Wellicht is er kans dat de game FSR 3.0 krijgt. Hopelijk komt het dan in de buurt van DLSS 2.0/3.0. Misschien heb je het helemaal niet nodig.

NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
James Pond schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 16:04:
[...]

Morrowind kwam een maand later al uit op Xbox dus van oorsprong een PC ontwikkelstudio ben ik het niet eens.

Ik denk echt dat je top materiaal moet hebben om deze game in hoge framerate te laten draaien op PC.Console gamers gaan meer rust vinden als die 30fps goed blijkt te zijn op de console.

De PC ports van 2023 zijn niet al te best.Is wel een dingetje.
.
Gezien er op de doos van Series x promotiemateriaal van Starfied staat lijkt me dat zij de console gamer serieus nemen.

Cybepunk 2077: Deze game werd aan alle kanten zwaar voor de PC aanbevolen.Bij Starfied zie ik dat gedrag niet.

Bij alle footage zie je ook de Xbox controller in beeld.

[ Voor 9% gewijzigd door jori040 op 22-08-2023 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• James Pond
De PC ports van 2023 zijn niet al te best.Is wel een dingetje.
Dat zijn voornamelijk Unreal engine games tho

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• James Pond
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F7CvOpO7pvOmgShMrBQhSK2bzTI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/3gycLg2RcxMt1UcbvSPYy2ZI.png?f=fotoalbum_large

De recommended system reqs zijn ook niet al te hoog :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jori040
James Pond schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 16:24:
[...]

Dat zijn voornamelijk Unreal engine games tho
Maar ik wil niet zeggen dat deze game niet op PC gaat knallen.Ik zie BGS niet als een onwikkelaar die meer liefde heeft voor PC dan console.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 08:56

g0tanks

Moderator CSA
James Pond schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 16:27:
[Afbeelding]

De recommended system reqs zijn ook niet al te hoog :)
Dat schijnt voor 1080p 60fps te zijn. Relatief vind ik dat toch hoog.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• James Pond
g0tanks schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 16:30:
[...]

Dat schijnt voor 1080p 60fps te zijn. Relatief vind ik dat toch hoog.
Ja moeten idd nog maar zien hoe het gaat draaien. Ik heb besloten om mn rig niet te upgraden op het moment.

De 3070 met 5700x en 32gb ram zal het moeten doen. Hopelijk kan 1440p op 60fps. Het liefste 4k 60fps maar dat gaat hem no way worden zonder dlss haha. FSR gebruik ik eigenlijk nooit want dat ziet er toch maar minder uit maar in dit geval zal er geen andere optie zijn. Misschien hebben ze die nieuwe FSR 3.0 snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• James Pond
jori040 schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 16:29:
[...]

Maar ik wil niet zeggen dat deze game niet op PC gaat knallen.Ik zie BGS niet als een onwikkelaar die meer liefde heeft voor PC dan console.
Nouja ze brengen natuurlijk de Creation Kit tools voor de PC uit, wat mods mogelijk maakt.

Ik weet niet of ze meer liefde hebben voor het een of het ander, maar vanuit oorsprong is BSG natuurlijk wel een pc dev.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
James Pond schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 16:40:
[...]

Nouja ze brengen natuurlijk de Creation Kit tools voor de PC uit, wat mods mogelijk maakt.

Ik weet niet of ze meer liefde hebben voor het een of het ander, maar vanuit oorsprong is BSG natuurlijk wel een pc dev.
Conclusie: Binnen zo'n studio is het zeker voor nu denk 50/50.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Het is een Fallout in space. Het zal echt niet de game wereld op zijn kop zetten. Dat heeft baldur's gate 3 al gedaan dit jaar. De game zal echt wel goed zijn, maar ook niet meer dan dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• James Pond
Verwijderd schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 18:19:
[...]

Het is een Fallout in space. Het zal echt niet de game wereld op zijn kop zetten. Dat heeft baldur's gate 3 al gedaan dit jaar. De game zal echt wel goed zijn, maar ook niet meer dan dat.
Er zijn echt geen andere games in de stijl van Skyrim / Fallout. Ja je hebt Outer Worlds, maar die viel me persoonlijk best wel tegen.

Er doen geen andere spellen wat Bethesda games doen op het gebied van grootte, keuzevrijheid en hoe je als speler je pad maakt door de wereld maar ook door de missies.

Waar je in eigenlijk 95% van alle spellen beperkt bent in hoe je een missie oplost, zal dat hier niet zo zijn. En je bent daarnaast ook niet ingesloten in een missie om maar zo te zeggen. Dus je kan waarschijnlijk tijdens een missie ook zeggen van yo ik ga ff naar een andere planeet daar 3 uur iets doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

BM

Moderator Spielerij
Last I checked was dit een Starfield topic. Voor andere games zijn andere topics.

Nu weer verder over Starfield, en by the way... op de man spelen is nergens toegestaan, dus dat mag achterwege blijven

[ Voor 84% gewijzigd door BM op 22-08-2023 19:51 ]

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SacreBleu
De GamesCom presentatie is live; volgens mij gaan ze meer laten zien over Starfield.

YouTube: Opening Night Live #ONL #gamescom2023

Edit: Of niet. :'(

[ Voor 5% gewijzigd door SacreBleu op 22-08-2023 20:11 ]

NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• LadyVodka
  • Registratie: Augustus 2015
  • Niet online
@Frez voor Starfield leaks visit [MEGATHREAD]

Live Action Trailer:

[ Voor 47% gewijzigd door LadyVodka op 22-08-2023 20:27 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Het hoofdverhaal kan in 30 tot 40 uren uitgespeeld worden:
Bethesda has confirmed that the Starfield length is around 30-40 hours long, which is around 20% longer than the team’s previous games, like Skyrim and Fallout 4. This estimate does not include side content.

March of the Eagles

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6KbeSmUyTk-VGJPmjFj81rRWmdc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dxN4Klem8WwAnHCB3CwEPRcM.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RnYxXtnoIsG-dG0wffsDxyCECQg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NIV2P0knITTkfQ6cWiE42xuw.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/94_nIBp3RGJ_FSBmYIbYrtBjOmU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vNDwNwTttFin2eZu5XzjBfGp.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BJAH7H7CsLH5CqfUM7OFxvq93_g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/u61eJCfJNLqpp4tiH4JIGtY1.jpg?f=fotoalbum_large

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:02
XWB schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 21:09:

[...]
Benieuwd hoe de eerste speedruns zijn :P Die van Skyrim zijn wel grappig om een keer te zien.

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[...]
Mooie lengte als het puur op story aankomt maar had ook niet korter moeten zijn als je het mij vraagt want vind dit wel een mooi minimum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 18:19:
[...]

Denk je van niet? Ik dacht dat toen Starfield aangekondigd werd, dat mensen helemaal hyped waren en dat dit een grote titel zou gaan worden. Maar lees nu steeds vaker minder positieve / twijfelachtige berichten, terwijl ik juist wel denk dat dit een mega klapper gaat worden omdat Bethesda bij single player spellen (Fallout (uitzondering Fallout 76) & Eso) altijd leverde.

Heb ik gewoon iets gemist waardoor de hype zo opeens is gedraait of ik begrijp het verkeerd O-)

Ja ik lees inderdaad ontzettend veel goede berichten over Baldur's Gate 3! :o

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:42

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Tuurlijk gaat Starfield wel hypen maar ZO goed en mainstream waren de Fallout games nu ook weer niet Fallout 4 heeft blijkbaar 13,5m units verkocht, dat is goed maar echt niet extreem veel. En Fallout 76 was qua sales gewoon een flop.

Starfield gaat het gewoon prima doen, wat ik qua gameplay heb gezien spreekt het me meer aan dan Fallout en ik denk dat het veel meer mensen aanspreekt dan Fallout.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisje1983
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 21:08
Zou starfield als eerste bethesda game de AVX instruction set nodig hebben? Gamen doe ik vooral op de xbox, maar ben eigenlijk wel benieuwd hoe dit draait op mijn oude mac pro 2010 mits het geen AVX vereist zoals bijv death stranding. Ik game hier wel eens op om oude first person shooter tijden te herleven. (quake, unreal. battlefield)

Ik kon games als fallout 3, vegas, en fallout 4 echt meer dan prima draaien met een nvidia gtx 680 op een 3440x1440 widescreen monitor. Ook op een 2017 laptop met intel hd 620 graphics draait fallout 3 en vegas als een zonnetje in 1080P, die laptop heeft nou niet bepaald flinke specs. Het valt mij sowieso op dat bethesda games altijd veel beter draaien op oudere hardware dan games van andere studio's uit vergelijkbare tijd.

Inmiddels heb ik er een andere videokaart inzitten (een vega 56 flashed naar 64) en draai ik bf 2042 stabiel op 80 fps met een combi van high & ultra in 3440x1440, cpu utilization komt dan niet boven de 30%. Het kan ook anders, horizon zero dawn draait stabiel rond de 40 fps en die game speelde in mijn herinnering toch wel een stuk lekkerder op de ps4 pro.

Goed ik ben zeer benieuwd naar starfield, als space scifi movie en fallout fan gaat dit een mooie tijd worden.

[ Voor 5% gewijzigd door Chrisje1983 op 23-08-2023 00:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakwondo
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 17-09 12:24

[...]
dank voor het delen

het hoofd verhaal van skyrim kan in ongeveer 30-35 uur uitgespeeld worden en fallout in ongeveer 28-30 ur, wij weten allemaal dat 30 uur niets is in skyrim en fallout :-P

Nou is dit uiteraard een ander IP maar bethesda gezien zal er genoeg te doen zijn:D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

G_Dragon schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 23:27:
[...]

Denk je van niet? Ik dacht dat toen Starfield aangekondigd werd, dat mensen helemaal hyped waren en dat dit een grote titel zou gaan worden. Maar lees nu steeds vaker minder positieve / twijfelachtige berichten, terwijl ik juist wel denk dat dit een mega klapper gaat worden omdat Bethesda bij single player spellen (Fallout (uitzondering Fallout 76) & Eso) altijd leverde.

Heb ik gewoon iets gemist waardoor de hype zo opeens is gedraait of ik begrijp het verkeerd O-)

Wat heeft een hype te maken met een game die een evolutie of een revolutie veroorzaakt? Want dat laat die meme zien, dat gaat deze game echt niet veroorzaken. En de hype is nou ook niet zo groot dat dit deze records gaat breken qua verkoop of zo. Volgens mij wordt er enorm over gepraat omdat Microsoft de ontwikkelaar heeft gekocht. Deze game gaat een prima game worden, maar meer ook niet. Hij gaat geen Nintendo aantallen halen qua verkoop.

En wat @Chaoss al zegt, Fallout heeft aardig verkocht. Maar dat zijn nou ook niet de aantallen die een enorme klapper hebben gemaakt. Zaten rond de 12 miljoen. Dat is prima voor een game, maar ook weer niet zo heel veel.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• James Pond
G_Dragon schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 23:27:
[...]

Zonder zelf aan een console war onzin deel te willen nemen, want ik ga het op de PC spelen en heb niet eens een next gen console, er zijn een hoop zure mensen die de game af willen zeiken omdat het niet meer op hun console uitkomt.

Daarnaast is er ook een groep trolls die alles afzeiken van Bethesda want Fallout 76. Maar Todd Howard heeft Fallout 76 niet gedirect. Sterker nog, de beste man heeft nog nooit een game onder de 80 MC gemaakt.

Daarnaast heeft deze game de langste dev cycle en polish phase gehad van alle ontwikkelde BGS titels, dus ik verzeker je zonder het spel zelf al gespeeld te hebben dat dit waarschijnlijk een van hun beste games ooit gaat worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• James Pond
Verwijderd schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 00:09:
[...]

Wat heeft een hype te maken met een game die een evolutie of een revolutie veroorzaakt? Want dat laat die meme zien, dat gaat deze game echt niet veroorzaken. En de hype is nou ook niet zo groot dat dit deze records gaat breken qua verkoop of zo. Volgens mij wordt er enorm over gepraat omdat Microsoft de ontwikkelaar heeft gekocht. Deze game gaat een prima game worden, maar meer ook niet. Hij gaat geen Nintendo aantallen halen qua verkoop.

En wat @Chaoss al zegt, Fallout heeft aardig verkocht. Maar dat zijn nou ook niet de aantallen die een enorme klapper hebben gemaakt. Zaten rond de 12 miljoen. Dat is prima voor een game, maar ook weer niet zo heel veel.
Skyrim heeft meer dan 60 miljoen stuks verkocht.

Dit gaan een game van de generatie worden, let maar op. Ze hebben veel geleerd van de tekortkomingen van Fallout 4 ook

[ Voor 3% gewijzigd door James Pond op 23-08-2023 00:57 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Eigenlijk is de hele discussie zinloos :P over een week hebben we de reviews en ik verwacht een MC van minsten 88. En over 2 weken kan iedereen los met de game.

Sales cijfers zijn tegenwoordig wel vertekend omdat veel mensen de game via GP zullen spelen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Ongeacht welke score, hoeveel sales/awards/etc. de game zal krijgen heb ik een sterk vermoeden dat ik mij zeer ga vermaken met deze game. Todd zijn games doen het bij mij altijd goed.

Ik heb mijn bestelling staan voor 5 september, teveel games te weinig tijd en niet geheel fan van de vroege toegang voor duurdere edities. Hopelijk heb ik tegen die tijd Immortals Of Avuem rustig uitgespeeld zodat ik mij volledig op Starfield kan focussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
*O* Precies nog twee weekjes voor deze titel!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rutgergron
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 10-09 20:40
De setting spreekt mij enorm aan alleen de tig uren die je er voor nodig hebt niet wat eigenlijk altijd het geval is met een RPG.

Neem nu Returnal voor de PS5, snel even uurtje te spelen en ook weer aan de kant te leggen. Ik als vader van 2 kinderen heb helaas de tijd niet meer om zoveel tijd in één game te stoppen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SparksNL
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 14-09 20:33
Ondanks dat ik écht hoop dat Starfield een dijk van een game gaat worden, ben ook ik nog wat sceptisch. De beelden die ik tot nu toe heb gezien hebben me simpelweg nog niet heel erg geënthousiasmeerd. De eerste gameplay beelden destijds vond ik zelfs enorm teleurstellend. Wel vond ik de laatste beelden al stukken beter, meer polished of zo.

Dat gezegd hebbende kijk ik wel erg uit naar Starfield. Ik heb echt ziekelijk veel uren in TES Morrowind/Oblivion/Skyrim en (op Fallout 76 na) alle Fallout games (ja, ook de allereerste: 1, 2, tactics...). Ik kan mezelf echt helemaal verliezen in dit soort games en ik hoop dat Starfield dat ook gaat brengen :)

Ik begrijp overigens niet zo goed waarom BG3 in dit topic wordt genoemd? Ja, BG3 is een hele vette game, maar wel een compleet ander genre. Als je niet van het genre houdt vindt je BG3 ook niet leuk, en dat kan ook van Starfield gezegd worden. De een zal daarom BG3 leuker vinden en de ander weer Starfield (appels en peren...). De ene game beter dan de ander vinden is daarom een beetje raar (vind ik) en daarbij: het is geen wedstrijd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

James Pond schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 00:57:
[...]

Dit gaan een game van de generatie worden, let maar op. Ze hebben veel geleerd van de tekortkomingen van Fallout 4 ook
Die game is dan ook op elke generatie opnieuw uitgebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister_S
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:24
Op mij komt het heel sterk over als Fallout in space en ik hoop sterk dat ik het fout heb. Ik hoop dat Microsoft ervoor heeft gezorgd dat dit nu een keer wel een Beth game wordt die goed afgewerkt de markt op komt. Ik ben een Bethesda fan, maar helaas heb ik het gevoel dat ik bij het spelen van Morrowind had nooit meer gehad bij hun modernere spellen.
Let's hope for the best :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Dioscuri
  • Laatst online: 20:57
Verwijderd schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 00:09:
[...]

Je lijkt hier te stellen dat evolutie of revolutie in een game gelijkstaat aan hoge verkoopaantallen. Bedoel je dat ook? Zou ik vreemd en niet relevant vinden.

Je haalt Baldur's Gate 3 aan, die game is vooral opvallend door de inhoud. Een nieuwe benchmark voor (C)RPG's. Ik zie niet in waarom we op voorhand moeten uitsluiten dat Starfield hetzelfde kan doen voor ARPG's.

En tja, je komt in een specifiek gametopic nog geen twee weken voor release. Dan is het niet zo vreemd toch dat mensen enthousiast uitkijken naar een titel en zich misschien een beetje mee laten voeren door de positieve vibe rondom de game? Ik vind de hype eigenlijk wel lekker nu, echt weer ouderwets uitkijken naar een game tot ie uitkomt. Zelfs al zou het uiteindelijk tegenvallen, de hype is voor mij deel van het plezier. :) Dan ben je wel een beeeetje een buzzkiller om daar op dit moment een kritische noot bij te zetten omdat ie misschien minder gaat verkopen. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online
Zo gehyped als dat sommigen hier zijn, zo sceptisch zijn anderen. Mag toch?

Ik verwacht zelf ook dat SF in grote lijnen "Fallout in space" is, en vind dat op zich ook helemaal niet erg. (Net zoals dat Fallout als "TES met guns" werd/word bestempeld) De hype ontwijk ik echter, FO4 viel mij als Fallout fan iets te veel tegen om met vertrouwen naar hun volgende grote SP ARPG titel te kunnen kijken.

Nee ik heb geen zin om settlements te bouwen of te redden Todd. |:(

[ Voor 21% gewijzigd door D4NG3R op 23-08-2023 09:09 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik denk dat ik alleen al veel tijd kwijt ga zijn in het ontwikkelen van mijn karakter en daarna wanneer je als speler de vrijheid krijgt zal ik veel op avontuur willen gaan als dit natuurlijk ook kan en je niet eerst speciale gear moet hebben. Oh wat heb ik er zin in om die wereld van Starfield te ontdekken _/-\o_

Wat gaan jullie eerst doen wanneer je vrij word gelaten in de wereld? O-)

[ Voor 10% gewijzigd door G_Dragon op 23-08-2023 09:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dioscuri
D4NG3R schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 08:56:
Zo gehyped als dat sommigen hier zijn, zo sceptisch zijn anderen. Mag toch?

Ik verwacht zelf ook dat SF in grote lijnen "Fallout in space" is, en vind dat op zich ook helemaal niet erg. De hype ontwijk ik echter, FO4 viel mij als Fallout fan iets te veel tegen om met vertrouwen naar hun volgende grote SP ARPG titel te kunnen kijken.

Zeker, die gereserveerdheid is denk ik zelfs verstandiger. ;) Ook helemaal prima om je eigen twijfels of scepsis uit te spreken vind ik. Het wringt alleen een beetje als je twee weken voor release actief de discussie aangaat en daarmee (ik denk onbewust) een ander zijn/haar enthousiasme naar beneden haalt doordat je ze wil overtuigen dat de hype het niet waard is.

Weet niet waarom trouwens, maar voor mij geeft het veel meer een Oblivion/Skyrim in space gevoel. Raar, want de sci fi setting ligt dichter bij Fallout. Misschien omdat ik bij Elder Scrolls veel meer de neiging had om te gaan exploren dan in Fallout en ik verwacht/hoop dat Starfield dat ook weer brengt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mister_S schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 08:48:
Op mij komt het heel sterk over als Fallout in space en ik hoop sterk dat ik het fout heb. Ik hoop dat Microsoft ervoor heeft gezorgd dat dit nu een keer wel een Beth game wordt die goed afgewerkt de markt op komt. Ik ben een Bethesda fan, maar helaas heb ik het gevoel dat ik bij het spelen van Morrowind had nooit meer gehad bij hun modernere spellen.
Let's hope for the best :)
Vooral belangrijk of de framepacing goed is. Fallout 4 heb ik pas goed kunnen spelen op de current gen consoles, aangezien die enorme framepacing problemen had op last gen. 30fps op consoles hoeft niet erg te zijn, als die framepacing maar goed is. Overigens vind ik een fallout in space niet erg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Dioscuri schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 09:15:
[...]

Zeker, die gereserveerdheid is denk ik zelfs verstandiger. ;) Ook helemaal prima om je eigen twijfels of scepsis uit te spreken vind ik. Het wringt alleen een beetje als je twee weken voor release actief de discussie aangaat en daarmee (ik denk onbewust) een ander zijn/haar enthousiasme naar beneden haalt doordat je ze wil overtuigen dat de hype het niet waard is.
Waar het mij wringt is dat je blijkbaar hier niet aanwezig mag zijn als je wat kritischer over de game bent of dat je hier pas twee weken voor release aanwezig bent. Beetje vreemd vind je niet? Of mensen die aangeven ga weg uit het topic want we willen je hier niet omdat je niet altijd enorm positief bent over xbox... 8)7 (Terwijl diegene die dat zei ook nog geen bericht in dit topic had geplaatst)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2023 09:31 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
Chaoss schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 07:41:
Eigenlijk is de hele discussie zinloos :P over een week hebben we de reviews en ik verwacht een MC van minsten 88. En over 2 weken kan iedereen los met de game.

Sales cijfers zijn tegenwoordig wel vertekend omdat veel mensen de game via GP zullen spelen
Wacht ff, zou je je eigen post ff willen modden dan?

Eerst begin je over de sales van Fallout om een punt te maken..:
Fallout 4 heeft blijkbaar 13,5m units verkocht, dat is goed maar echt niet extreem veel. En Fallout 76 was qua sales gewoon een flop.
Daarna komt @James Pond met zeer klinkende sales cijfers van een Bethesda game (het is ook meer Skyrim in space dan Fallout in space):
Maar nu is het niet meer belangrijk en stap je er achteloos overheen alsof het niets is...?

Ik blijf me toch keer op keer verbazen over dit soort gekleurde acties en stemmingmakerij..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Nu online
@Verwijderd is dat niet een beetje inherent aan "Bethesda"? Niet om het goed te praten, maar eigenlijk al hun grote ARPG's draaien méh op de eerste generatie consoles waar ze op uit komen.

Mensen kunnen we wat minder op elkaars lip zitten en wat meer het spel hypen/afkraken? :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!
D4NG3R schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 09:20:

Mensen kunnen we wat minder op elkaars lip zitten en wat meer het spel hypen/afkraken? :')
Zou heel fijn zijn om eerlijk te zijn! :D
Want dat mis ik toch wel ontzettend..

[ Voor 10% gewijzigd door G_Dragon op 23-08-2023 09:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

D4NG3R schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 09:20:
@Verwijderd is dat niet een beetje inherent aan "Bethesda"? Niet om het goed te praten, maar eigenlijk al hun grote ARPG's draaien méh op de eerste generatie consoles waar ze op uit komen.
Klopt, maar dit is wel een generatie die "beter" is dan vorige generaties. De last gen consoles hadden vanaf het begin al een slechte CPU. Dus ik heb hoop dat ze nu wel goed gebruik kunnen maken van de wat modernere hardware. Maar als die weer enorme framepacing issues heeft dan ga ik voor de pc versie. Dus ik ga even 2 weken testen door een proef versie van gamepass ultimate te nemen, zodat ik beide edities kan uitproberen en testen. Dan maak ik een keuze welke versie ik ga kopen.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2023 09:25 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
Ik ga er gewoon compleet open in en heb nog nooit een Bethesda game gespeeld. Deze setting spreekt mij aan, sinds ik de 'direct' heb gezien ben ik enthousiast en kijk weer eens naar een game uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

D4NG3R schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 08:56:

Dat was wel een ding wat ik helemaal link heb laten liggen bij fallout 4. Dat bouwen van een settlement heb ik totaal niet begrepen wat daar de toegevoegde waarde van was.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

D-Ed schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 09:19:

Maar nu is het niet meer belangrijk en stap je er achteloos overheen alsof het niets is...?

Ik blijf me toch keer op keer verbazen over dit soort gekleurde acties en stemmingmakerij..
Je snapt me weer eens niet en je zoekt dingen die er niet zijn.

Ik verwacht dat de sales nu lager zijn omdat de game in een abbo vorm te krijgen is. Dat zeg ik omdat je ongetwijfeld over een paar weken reacties krijgt van 'de game heeft maar x miljoen' units verkocht. Wat dus veel minder zegt bij een game in abbo vorm.

Voor het je nog niet duidelijk was, ik ben hartstikke positief over Starfield.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dioscuri
Verwijderd schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 09:18:
[...]

Waar het mij wringt is dat je blijkbaar hier niet aanwezig mag zijn als je wat kritischer over de game bent of dat je hier pas twee weken voor release aanwezig bent. Beetje vreemd vind je niet? Of mensen die aangeven ga weg uit het topic want we willen je hier niet omdat je niet altijd enorm positief bent over xbox... 8)7
Ik ben dan ook blij dat ik dat niet heb gezegd. :)

Maar goed, ik ga een beetje los proberen te komen van de discussie die ik zelf ben aangegaan. Waar ik in ieder geval zeker niet naar uitkijk is mijn eigen besluiteloosheid in classes bij de character creation. Ik hoop nog heel erg dat alle classes en info daarover wordt uitgebracht door Bethesda zodat ik voor release alvast kan bepalen wat ik kies. Zit me altijd dwars als ik de game al kan spelen, maar vervolgens een uur verder ben met lezen wat iedere class inhoudt. :'( Of ben ik zo goed geweest in het vermijden van spoilers dat de inhoud van alle classes al bekend zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
Chaoss schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 09:29:
[...]

Je snapt me.weer eens niet en je zoekt dingen die er niet zijn.

Ik verwacht dat de sales nu lager zijn omdat de game in een aboo vorm te krijgen is. Dat zeg ik omdat je ongetwijfeld over een paar weken reacties krijgt van 'de game heeft maar x miljoen' units verkocht. Wat dus veel.minder zegt bij een game in abbo vorm.

Voor het je nog niet duidelijk was, ik ben hartstikke positief over Starfield.
Iemand die zelf een discussie over sales begint (en daar lage sales in benoemt) en een post daarna aangeeft dat die discussie zinloos is (terwijl iemand anders hoge sales benoemt) is ook moeilijk te begrijpen natuurlijk..

Volgens mij snap ik je over het algemeen heel goed hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Nu online
Verwijderd schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 09:28:
[...]
Dat was wel een ding wat ik helemaal link heb laten liggen bij fallout 4. Dat bouwen van een settlement heb ik totaal niet begrepen wat daar de toegevoegde waarde van was.
Sommige mensen vonden het geweldig, voor mij was de gimmick er na een uurtje bouwen wel van af. Als ik een colony sim wil spelen of huisjes wil bouwen pak ik wel Rimworld of de Sims. _O-

Ik vond het zelf vooral zonde dat het aanvoelde alsof dat bouwen iets van 1/5e van alle gameplay content besloeg, terwijl het totaal niet aansloot bij de voortgaande games.
Dioscuri schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 09:32:
[...]
Of ben ik zo goed geweest in het vermijden van spoilers dat de inhoud van alle classes al bekend zijn?
Ik zoek/bekijk (met opzet) weinig tot niks op, maar gebaseerd op de vorige games doe ik de aanname dat classes je hooguit een startbonus geven in bepaalde skills zoals in Fallout/TES. Waarna je de volledige vrijheid hebt om verder te bouwen naar smaak.

Tijd voor een 2-handed build, aaaaaaand I'm a stealth archer. :D :+

[ Voor 3% gewijzigd door D4NG3R op 23-08-2023 09:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Dioscuri schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 09:32:
[...]

Ik ben dan ook blij dat ik dat niet heb gezegd. :)

Maar goed, ik ga een beetje los proberen te komen van de discussie die ik zelf ben aangegaan. Waar ik in ieder geval zeker niet naar uitkijk is mijn eigen besluiteloosheid in classes bij de character creation. Ik hoop nog heel erg dat alle classes en info daarover wordt uitgebracht door Bethesda zodat ik voor release alvast kan bepalen wat ik kies. Zit me altijd dwars als ik de game al kan spelen, maar vervolgens een uur verder ben met lezen wat iedere class inhoudt. :'( Of ben ik zo goed geweest in het vermijden van spoilers dat de inhoud van alle classes al bekend zijn?
Alle classes zijn al bekend, die staan op de volgende website:

Alleen dit is denk ik gehaald uit de gelekte 45 min. gameplay. Er staan ook screenshots bij van die gameplay, dus als je dat niet wilt zien dan zeker niet openen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

D4NG3R schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 09:34:
[...]

Sommige mensen vonden het geweldig, voor mij was de gimmick er na een uurtje bouwen wel van af. Als ik een colony sim wil spelen of huisjes wil bouwen pak ik wel Rimworld of de Sims. _O-

Ik vond het zelf vooral zonde dat het aanvoelde alsof dat bouwen iets van 1/5e van alle gameplay content besloeg, terwijl het totaal niet aansloot bij de voortgaande games.

[...]

Ik zoek/bekijk (met opzet) weinig tot niks op, maar gebaseerd op de vorige games doe ik de aanname dat classes je hooguit een startbonus geven in bepaalde skills zoals in Fallout/TES. Waarna je de volledige vrijheid hebt om verder te bouwen naar smaak.

Tijd voor een 2-handed build, aaaaaaand I'm a stealth archer. :D :+
spoiler:
De classes geven je alleen 10% meer health, of 10% meer damage etc.
In de praktijk zal je er niet heel veel van merken. En ik vind dit alleen maar fijn, niks is minder leuk dan dat je er na 15 uur achter komt dat je voor jezelf de verkeerde class hebt uitgekozen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Nu online
Verwijderd schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 09:39:
[...]

spoiler:
De classes geven je alleen 10% meer health, of 10% meer damage etc.
In de praktijk zal je er niet heel veel van merken. En ik vind dit alleen maar fijn, niks is minder leuk dan dat je er na 15 uur achter komt dat je voor jezelf de verkeerde class hebt uitgekozen.
Wellicht even spoiler tags gebruiken. ;)

spoiler:
Gebaseerd op die info doe ik de aanname dat ze dan simpelweg met perks beginnen welke je later ook op elk ander character zou kunnen unlocken. Procentuele bonussen gaan vrij hard als ze het hele spel lang hun ding blijven doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Grootste nadeel van wat ik van de gameplay heb gezien is dat de characters er nog uitzien als ze uit de ps3/360 tijd komen. Daar lijkt vrij weinig veranderd te zijn t.o.v. een fallout 3/4. Snap niet helemaal waarom ze hier niet wat meer moeite in hebben gestoken, aangezien het praten met mensen enorm belangrijk is in een dergelijke game, dan wil je ook iets meer feeling krijgen bij de characters.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jori040
Verwijderd schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 09:48:
Grootste nadeel van wat ik van de gameplay heb gezien is dat de characters er nog uitzien als ze uit de ps3/360 tijd komen. Daar lijkt vrij weinig veranderd te zijn t.o.v. een fallout 3/4. Snap niet helemaal waarom ze hier niet wat meer moeite in hebben gestoken, aangezien het praten met mensen enorm belangrijk is in een dergelijke game, dan wil je ook iets meer feeling krijgen bij de characters.
Dat is typisch BGS.Los van dat ik er zelf geen moeite mee heb snap ik wel dat een ander dat 3x niets vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dioscuri
Verwijderd schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 09:37:
[...]

Alle classes zijn al bekend, die staan op de volgende website:

Alleen dit is denk ik gehaald uit de gelekte 45 min. gameplay. Er staan ook screenshots bij van die gameplay, dus als je dat niet wilt zien dan zeker niet openen!
Thanks! Ik heb het toch aangedurfd om te klikken, is prima te doen als je het niet erg vindt om de character creation schermen te zien. Ga dit wel eens doornemen. Ook al sta je in de rest van de game nog vrij om een hele andere kant op te gaan met je character, ben ik echt zo'n autist die een zo goed mogelijke keuze wil maken en precies wil weten wat er allemaal is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Nu online
Verwijderd schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 09:48:
Éh, al is de stap van FO4 > SF kleiner dan die van FO3 > FO4 vind ik het prima te pruimen.

Sowieso gaat het mij uiteindelijk aanzienlijk meer om de gameplay en storytelling dan de graphics. Graphics kunnen een goed spel alleen maar beter maken, of een slecht spel nog slechter. :)

Veel mensen zouden graag een nieuwe engine zien, ik ben er zelf bang voor dat het hele gevoel wat je in elke Bethesda ARPG hebt dan verdwijnt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jori040
ONLY AWESOME Starfield NEWS! All New Information & Updates

Die leak video van gisteren heeft voor ons gamers veel goeds gedaan.

Dat jaar extra heeft veel gedaan.

[ Voor 6% gewijzigd door jori040 op 23-08-2023 10:06 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8_Txr4Ybe4royOGwy8kuB7ge7h0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/sW5RnmC5Kvl06SFdliK3hdFI.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KQYESWBB2deYpfyh7rOicew-suA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2AgjElGfLBPR9cWlr5kPJSW1.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EOPwTvTjZqNLsy7oVcNpe9Olhx0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AcQVpIsBMWGEO36eEs9OB8uJ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Wat een verschil, nu krijg ik nog meer zin in het spel :D !
Denken jullie lang bezig te zijn met het maken van een karakter en wat ga je als eerst doen wanneer je de open wereld in mag Story of op avontuur? O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jori040
Net als in Fallout 4 ga ik ook hier veel tijd steken in het bouwen[ruimteschip]

Acties:
  • +3 Henk 'm!
jori040 schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 10:29:
Afbeeldingslocatie: https://49.media.tumblr.com/d6bb77f2e20c70fbc4ee09f9b5acc4bc/tumblr_ndetefEOSU1ts8vabo1_500.gif
:+ :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Zijn er al vergelijkings screenshots tussen de X en de S versie?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Sipio
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
jori040 schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 10:29:
Same, ik ga rond dwalen en als ik een mooie planeet ontdek maar eens bezig met een basis bouwen.

Ik heb echt uren kunnen besteden aan mijn settlement in FO4.

@G_Dragon Ik ga idd behoorlijk wat tijd steken in character creation 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
Chaoss schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 10:50:
Zijn er al vergelijkings screenshots tussen de X en de S versie?
Nee, embargo.. Bovenstaande screenshots zijn screenshots van Youtube video's dus ook geen echte screenshots van een capture..

Op het filmpje van die leak gisteren kreeg ik al een beter beeld van de graphics dan van bovenstaande afbeeldingen en die heb ik na 15 seconden afgezet.

Grootste verschil tussen de X en S zal hem zitten in de resolutie (goed onderbouwde aanname van Digital Foundry).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

D-Ed schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 11:08:
[...]

Grootste verschil tussen de X en S zal hem zitten in de resolutie (goed onderbouwde aanname van Digital Foundry).
Niet alleen in resolutie, maar ook textures zullen van lagere kwaliteit zijn. Aangezien de series s over minder ram beschikt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 11:12:
[...]

Niet alleen in resolutie, maar ook textures zullen van lagere kwaliteit zijn. Aangezien de series s over minder ram beschikt.
Grootste, andere zaken zullen vast meetellen maar ik raad aan de DF analyse te bekijken dan hoeven we er niet naar te raden ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• breagor
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11:50
ik heb er ook veel zin in, is inmiddels gepreload op de Xbox....wat ik wel beetje vreemd vind dat veel sites spreken over een preload van circa 126G, bij mij is die echter echt maar circa 100G.....mmjaa zal wel goed zijn

Enige waar ik een beetje bang voor ben is dat er best veel aandacht in alle show-and-tells is mbt outposts en schepen (ver)bouwen......dat is dus echt niet mijn ding, 1 schip en 1 outpost is nog ok...maar ik wil geen vloot en gebouw management game spelen......dus hopelijk is dat niet semi verplicht.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
breagor schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 11:32:
ik heb er ook veel zin in, is inmiddels gepreload op de Xbox....wat ik wel beetje vreemd vind dat veel sites spreken over een preload van circa 126G, bij mij is die echter echt maar circa 100G.....mmjaa zal wel goed zijn

Enige waar ik een beetje bang voor ben is dat er best veel aandacht in alle show-and-tells is mbt outposts en schepen (ver)bouwen......dat is dus echt niet mijn ding, 1 schip en 1 outpost is nog ok...maar ik wil geen vloot en gebouw management game spelen......dus hopelijk is dat niet semi verplicht.....
Misschien is de day one patch 26GB? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Nu online
Scheepjes bouwen vind ik nog wel geinig, maar dan meer in de vorm van componenten als de motor, reactor, wapens en schilden. Als ik van begin tot eind m'n eigen scheepjes wil bouwen speel ik wel Space Engineers. _O-

Ik hoop iig dat het niet datzelfde gevoel gaat geven als settlements in FO4 deden; ik had het gevoel best wel veel content te missen door daar niet mee bezig te zijn, maar had evengoed weinig trek in said content. :')

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SacreBleu

In Fallout 4, was dit ook niet verplicht. Gelukkig. Er was wel een factie die wel wilde dat je iets met settlements deed. Verplicht was het niet.

Qua management viel het ook reuze mee, in het begin was het leuk uiteindelijk keek ik er niet meer naar om. Ik had alleen maar Sanctuary voor de crafting workbenches.

Ik ga ervanuit dat outposts hetzelfde gaat werken als in Fallout 4. Niet te veel micromanagement maar wel een component waar je tijd aan kwijt kan.

Als schepen bouwen niet je ding is, dan kun je ze ook kopen. Ik ben ook niet mega creatief dus grote kans dat ik weinig zelf doe aan designen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 18:03
rutgergron schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 08:36:
De setting spreekt mij enorm aan alleen de tig uren die je er voor nodig hebt niet wat eigenlijk altijd het geval is met een RPG.

Neem nu Returnal voor de PS5, snel even uurtje te spelen en ook weer aan de kant te leggen. Ik als vader van 2 kinderen heb helaas de tijd niet meer om zoveel tijd in één game te stoppen.
Returnal?! Dat is niet het beste voorbeeld van even snel een uurtje spelen zeg, met die veranderende biomes.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KBE91
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 09-09 06:57
Premium editie upgrade dan maar gekocht.

Deel van mijn punten ingegeven van MS rewards voor 15 euro, dan nog 10 euro gratis gekregen van het voetbal en dan maar zelf nog 6 euro uit eigen zak moeten betalen.

Geduldig afwachten tot volgendeweek, enkel dat pensioen feest op zaterdag moet ik zien in te korten :| :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutgergron
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 10-09 20:40
Timothy3000 schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 13:10:
[...]

Returnal?! Dat is niet het beste voorbeeld van even snel een uurtje spelen zeg, met die veranderende biomes.
Zeker wel, zodra je het game mechanische door hebt. Juist Returnal leent zich ervoor om even een uurtje te knallen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
Opinion | Bethesda showed off an abridged version of Starfield's opening stretch on the Gamescom show floor, and it blew me away..

https://www.gamesradar.co..._campaign=socialflow-oxm/

spoiler:
"Something that surprised me about the Starfield opening, though, is just how quickly Bethesda goes full-on Interstellar. " oOo oOo oOo oOo

@uchiha tijntje Jij gaat er ook naartoe toch? Weet je meteen wat je moet doen ;)

[ Voor 47% gewijzigd door D-Ed op 23-08-2023 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
D-Ed schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 15:14:
Opinion | Bethesda showed off an abridged version of Starfield's opening stretch on the Gamescom show floor, and it blew me away..

https://www.gamesradar.co..._campaign=socialflow-oxm/

spoiler:
"Something that surprised me about the Starfield opening, though, is just how quickly Bethesda goes full-on Interstellar. " oOo oOo oOo oOo

@uchiha tijntje Jij gaat er ook naartoe toch? Weet je meteen wat je moet doen ;)
Ik twijfel nog of ik toch al gespoiled wil worden voordat ik volgende week zelf de game kan ervaren :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
KBE91 schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 14:05:
Premium editie upgrade dan maar gekocht.

Deel van mijn punten ingegeven van MS rewards voor 15 euro, dan nog 10 euro gratis gekregen van het voetbal en dan maar zelf nog 6 euro uit eigen zak moeten betalen.

Geduldig afwachten tot volgendeweek, enkel dat pensioen feest op zaterdag moet ik zien in te korten :| :+
Ja dat zal hier ook wel gebeuren schat ik zo in, nu denk ik dan "ah komt op release wel" maar als het volgende week is dat ongetwijfeld weer volledig anders :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• James Pond

verdomme veel zin in man aaah ik heb gelukkig de Steam versie key ontvangen van de premium editie dus nog maar 9 daagjes te gaan

[ Voor 52% gewijzigd door James Pond op 23-08-2023 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
uchiha tijntje schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 15:38:
[...]

Ik twijfel nog of ik toch al gespoiled wil worden voordat ik volgende week zelf de game kan ervaren :).
Take one for the team dude... -O-

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• James Pond
Verwijderd schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 08:42:
[...]

Die game is dan ook op elke generatie opnieuw uitgebracht.
Ja omdat het zo populair spel is :P. Als het kut was verkocht het niet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online

Bij de premium editie zit ook nog een Starfield Digital Artbook en soundtrack, misschien is dat die extra 30GB?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
Donstil schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 15:43:
[...]

Ja dat zal hier ook wel gebeuren schat ik zo in, nu denk ik dan "ah komt op release wel" maar als het volgende week is dat ongetwijfeld weer volledig anders :P
Fomo is real _/-\o_

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:48
De standard editie is ook 100GB hier op een XSX.

Ik ben voor mezelf benieuwd of ik niet alsnog bezwijk om voor de Premium te gaan zo in de loop van volgende week.... 😅 1 September, een vrijdag, lege agenda voor het weekend. Ik zie de bui al hangen.

Echt zin in!

[ Voor 17% gewijzigd door DutchOwnage op 23-08-2023 15:59 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
Op Reddit hebben ze van die dude die zo stoned als een garnaal die leak plaatste een mooie meme gemaakt _O- _O-

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lhsmm1iEcHIoZ5GLrLMcjR3O6ZQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Vo38L4IHsJXS0Kyr9nlLL35s.webp?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wszMkiOJYMmcowJhZrtlnWUOGUg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/TKH4Mlm7AWeMEdsIxogVgCFT.webp?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Haha ja idd, althans had ik helemaal geen last van tot de leak van gisteren eigenlijk.
Nu wil ik het toch wel even spelen.

En ik ga 19 sept een ruime maand op vakantie dus ik moet het met de schaarse uren ervoor doen, of heel lang wachten 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• XLord
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11:23
Donstil schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 16:08:
[...]

Haha ja idd, althans had ik helemaal geen last van tot de leak van gisteren eigenlijk.

En ik ga 19 sept een ruime maand op vakantie dus ik moet het met de schaarse uren ervoor doen, of heel lang wachten 8)7
Heb je een annuleringsverzekering op die vakantie? Misschien accepteren ze 'moet starfield spelen' wel als geldige reden om te annuleren :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
XLord schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 16:10:
[...]

Heb je een annuleringsverzekering op die vakantie? Misschien accepteren ze 'moet starfield spelen' wel als geldige reden om te annuleren :+
Hahaha ja, Overmacht

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
Donstil schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 16:08:
[...]

Tja, dat snap ik! Over het algemeen haal ik drie weken niet eens bij een singleplayer game _O-

En ach, je hebt sowieso Gamepass toch? Dus je kunt voor de vakantie nog even testen. Maar jou een beetje kennende zie ik je rond de 31e hier weer flink gluren en overstag gaan d:)b

Edit: Een maand op vakantie!? Ook fijn natuurlijk _/-\o_

[ Voor 4% gewijzigd door D-Ed op 23-08-2023 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
D-Ed schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 16:16:
[...]

Tja, dat snap ik! Over het algemeen haal ik drie weken niet eens bij een singleplayer game _O-

En ach, je hebt sowieso Gamepass toch? Dus je kunt voor de vakantie nog even testen. Maar jou een beetje kennende zie ik je rond de 31e hier weer flink gluren en overstag gaan d:)b

Edit: Een maand op vakantie!? Ook fijn natuurlijk _/-\o_
Ooh nee, ben je er eerder wel klaar mee? Bijvoorbeeld RDR2 heb ik echt weken gespeeld kan ik mij herinneren, nu zijn de sessies niet zo lang meer als vroeger maar toch, als ik er echt inzit dan vermaak ik mij prima meestal.

Ja heb wel GamePass idd, dus ik probeer nog even ergens in het buitenland die upgrade voor weinig te cheffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
Donstil schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 16:20:
[...]

Ooh nee, ben je er eerder wel klaar mee? Bijvoorbeeld RDR2 heb ik echt weken gespeeld kan ik mij herinneren, nu zijn de sessies niet zo lang meer als vroeger maar toch, als ik er echt inzit dan vermaak ik mij prima meestal.

Ja heb wel GamePass idd, dus ik probeer nog even ergens in het buitenland die upgrade voor weinig te cheffen.
Op de één of andere manier kom ik nooit zo ver met singleplayer games.. Dit is de eerste RPG die mij echt aanspreekt qua wereld/universum en de stijl.. (2001: A Space Odyssey en Interstellar vibes _/-\o_ )

Hoe ver ik ermee ga komen moet ik nog bekijken maar ik heb wel weer zin om lekker in een game te duiken (naast m'n fps avonturen met Halo natuurlijk)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• uchiha tijntje
Nieuw deel van tested voor het maken van het spaceship model.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 17:57
Volgens mij is de game bij mij op de XSX nu 126 GB nadat ik de upgrade naar Premium heb gedaan.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
Lekker Ventje schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 16:26:
Volgens mij is de game bij mij op de XSX nu 126 GB nadat ik de upgrade naar Premium heb gedaan.
Iets van 100GB voor de game en zo'n 30GB voor overige dingetjes (check paar posts terug ;) )
Pagina: 1 ... 6 ... 63 Laatste

Let op:
Gebruik spoiler-tags waar ze redelijkerwijs nodig zijn, kleine moeite, en houd het voor iedereen leuk! :)

Houd het ook ontopic, bespreek vooral je eigen ervaringen, en wees lief en respectvol naar elkaar. Je hoeft het niet eens te zijn.