En ik zit net aan de kant dat het shooter gedeelte zoals Fallout 4 net genoeg is voor mij.Voor mij is het op dit moment ook nog veel ??????????? hoor.GroeneWandelaar schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 17:37:
Ik twijfel, ik ben nog niet overtuigd m.b.t het FPS / shooting gedeelte. Video’s laten een soort van Skyrim / Fallout 4 combat system zien, ook met een camera in third person in een nogal rare positie.
Ik speel de game sowieso wel via de Xbox gamepass.. maar ik voel nog niet de urgentie om bij te betalen voor ‘early access’.
daar sluit ik mij bij aan. Ik zie graag een shooter als FallOut dan een game zoals destiny of een CoD. Ik heb er zin in hoewel ik twijfel of mijn pc het goed gaat kunnen spelen,, dat terzijdejori040 schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 18:10:
[...]
En ik zit net aan de kant dat het shooter gedeelte zoals Fallout 4 net genoeg is voor mij.Voor mij is het op dit moment ook nog veel ??????????? hoor.
Ja dat is altijd de vraag hoe goed die het gaat doen. Ik hoop inderdaad wel op minimaal 60fps.jori040 schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 15:12:
De jongens met een leuke PC gaan dit in 1440p/60 draaien.
Dit soort spellen wil je traditioneel sowieso op pc toch?
Ik heb redelijk goede bak (i9 11850k/32gb/6900xt) en speel gewoon op 1440p. Ik ga ervan uit dat dat wel goed gaat komen .. rdr2 ging ook met alles op max en goede fps
mixing a drink and music
Ik heb op moment geen betere keuze dan de Series X.Het is reviews afwachten.Tweakwondo schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 18:13:
[...]
daar sluit ik mij bij aan. Ik zie graag een shooter als FallOut dan een game zoals destiny of een CoD. Ik heb er zin in hoewel ik twijfel of mijn pc het goed gaat kunnen spelen,, dat terzijde
Ja voor jullie PC jongens is het ook zeker afwachten.Bedoel er zijn dit jaar genoeg slechte PC ports.Boefmans schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 18:39:
[...]
Ja dat is altijd de vraag hoe goed die het gaat doen. Ik hoop inderdaad wel op minimaal 60fps.
Dit soort spellen wil je traditioneel sowieso op pc toch?
Ik heb redelijk goede bak (i9 12850k/33gb/9700xt) en speel gewoon op 1440p. Ik ga ervan uit dat dat wel goed gaat komen .. rsr2 ging ook met alles op max en goede fps
Maar wil je deze in 60fps laten draaien dan denk ik dat je wel een beest nodig gaat hebben.
Blij dat ik een console heb. Mocht het niet lekker draaien dan is de groep waarin ik zit direct heel groot en dus urgent.
Ik ben heel benieuwd hoe het spel zal draaien. Zowel voor de mensen die op de S en X spelen als de mensen die op PC spelen.jori040 schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 18:44:
[...]
Ja voor jullie PC jongens is het ook zeker afwachten.Bedoel er zijn dit jaar genoeg slechte PC ports.
Maar wil je deze in 60fps laten draaien dan denk ik dat je wel een beest nodig gaat hebben.
Ik verwacht dat het allemaal goed komt. Van wat ik had begrepen was de direct van een Series X en dat zag er prima uit. Ik denk dat het allemaal wel goed zit, alleen voor de pc huiver ik een beetje. Vooral omdat we de laatste jaren toch wel flink wat titels hebben gehad met allerlei problemen die niet op te lossen waren met of veroorzaakt waren door hardware.
Ik ben in ieder geval klaar met geld uitgeven aan hardware voor de komende jaren.
NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x
Ah ja, want de PC-markt is 3 mensen en een paardenkop?GroeneWandelaar schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 19:55:
Blij dat ik een console heb. Mocht het niet lekker draaien dan is de groep waarin ik zit direct heel groot en dus urgent.
The devil is in the details.
Dat is echt een redenatie van niks, je ziet vaak dat patches eerder droppen op steam dan op consoles... en ik speel geen eens pc op het moment.GroeneWandelaar schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 19:55:
Dat niet, maar de combinaties van configuraties en drivers zijn eindeloos.Hahn schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 19:59:
[...]
Ah ja, want de PC-markt is 3 mensen en een paardenkop?
Dat interesseert mij vrij weinig.NightShadow22 schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 20:05:
[...]
Dat is echt een redenatie van niks, je ziet vaak dat patches eerder droppen op steam dan op consoles... en ik speel geen eens pc op het moment.
Met consoles heb ik al jaren geen gezeur.
Zoals ik al zei mij ook niet als console speler Ps5/ Series X hier, maar door het veel te ingewikkelde en langzame process van certificatie droppen patches eerder op de pc dan op de consoles dus dat maakt je hele statement nietig.GroeneWandelaar schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 20:08:
[...]
Dat interesseert mij vrij weinig.
Met consoles heb ik al jaren geen gezeur.
Heel de gaming hardware industrie leeft op die tag team acties van sub geoptimaliseerde games.SacreBleu schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 19:59:
[...]
Ik ben heel benieuwd hoe het spel zal draaien. Zowel voor de mensen die op de S en X spelen als de mensen die op PC spelen.
Ik verwacht dat het allemaal goed komt. Van wat ik had begrepen was de direct van een Series X en dat zag er prima uit. Ik denk dat het allemaal wel goed zit, alleen voor de pc huiver ik een beetje. Vooral omdat we de laatste jaren toch wel flink wat titels hebben gehad met allerlei problemen die niet op te lossen waren met of veroorzaakt waren door hardware.
Ik ben in ieder geval klaar met geld uitgeven aan hardware voor de komende jaren.
En mensen blijven maar kopen en upgraden, ik heb het jaren terug ook heel veel gedaan.
Niets ten nadele van PC gamers, het is heel gaaf, maar kosten efficiënt is het niet.
Laten we hopen jongens dat het op alle systemen goed gaat draaien.
Die vieze smaak van Redfall die moeten ze nu met deze titel weg gaan poetsen.Voor Microsoft/Xbox is het nu vijf voor twaalf.
Die vieze smaak van Redfall die moeten ze nu met deze titel weg gaan poetsen.Voor Microsoft/Xbox is het nu vijf voor twaalf.
Klopt, draaide op de Series X (en Digital Foundry bevestigde ook dat het op 30fps draaide).SacreBleu schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 19:59:
[...]
Ik ben heel benieuwd hoe het spel zal draaien. Zowel voor de mensen die op de S en X spelen als de mensen die op PC spelen.
Dit is echt hun Do or Die moment inderdaad.... Flopped deze dan is het voor een hele lange tijd afgelopen daar kan een nieuwe generatie na de XS zelfs niks aan veranderen.jori040 schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 21:00:
Laten we hopen jongens dat het op alle systemen goed gaat draaien.
Ze moeten leveren met Starfield, en eigenlijk denk ik dat ze dat ook gewoon gaan doen met deze.
Ben benieuwd naar deze game, verwacht een buggy mess die met de grootste moeite de 30 fps aan tikt maar ik laat me graag verassen
"So that's how democracy dies, with a thunderous applause"
Dat zag er prima uit. Nu 'kijkt' 30 fps anders dan dat het speelt, maar als het stabiel blijft - of belangrijker de frametimes - dan moet 30 fps helemaal geen probleem zijn. Als snap ik wel dat het een kleine domper is voor sommige.D-Ed schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 21:16:
[...]
Klopt, draaide op de Series X (en Digital Foundry bevestigde ook dat het op 30fps draaide).
Aan de andere kant, het is voor het eerst in lange tijd dat Microsoft een release heeft waar zoveel uitkijk naar is. Daarom hoop ik dat Starfield het goed doet en dat dit het begin is van een nieuwe periode voor Xbox.
NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x
We kunnen alleen maar hoop hebben tot er meer bekend word of wanneer het spel uit is, laten we niet te hard op de feiten voorruit lopen. Het enige wat we weten is dat het spel op 30fps gaat draaien, maar of het stabiel 30fps zal zijn op alle platformen zullen we later pas weten.
Laten we alsjeblieft vriendelijk naar elkaar blijven en discussiëren zonder elkaar aan te vallen
Laten we alsjeblieft vriendelijk naar elkaar blijven en discussiëren zonder elkaar aan te vallen
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Nou... Als het spel met mijn specs op 30 fps gaat draaien dan laat ik hem toch echt links liggen. De tijd van 30 fps ligt toch wel heel wat jaren achter mij.G_Dragon schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 22:00:
We kunnen alleen maar hoop hebben tot er meer bekend word of wanneer het spel uit is, laten we niet te hard op de feiten voorruit lopen. Het enige wat we weten is dat het spel op 30fps gaat draaien, maar of het stabiel 30fps zal zijn op alle platformen zullen we later pas weten.
Ryzen 7 7700X , 32 GB RAM, ProArt 4080 Super, MSI B650 Tomahawk, 2x2tb NVME
Geen probleem daarvoor heb je de vrijheid, alleen weten we al dat het spel op 30FPS gaat draaien op consoles. Als je een gamepc hebt zou je geen last moeten hebben van die beperking, het enige wat je dan tegen kan houden is je eigen hardwareVisgek82 schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 22:54:
[...]
Nou... Als het spel met mijn specs op 30 fps gaat draaien dan laat ik hem toch echt links liggen. De tijd van 30 fps ligt toch wel heel wat jaren achter mij.
[ Voor 3% gewijzigd door G_Dragon op 20-08-2023 23:09 ]
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Zelda TOTK draait op de Switch ook op 30fps en dat speelt prima. Als SF 30fps steady weet vast te houden dan maak ik me geen zorgen…
2022 vs 2023.
Wat een grote sprong voorruit
![]() | ![]() |
![]() | ![]() |
Wat een grote sprong voorruit
[ Voor 69% gewijzigd door G_Dragon op 21-08-2023 08:46 ]
Ik heb de game via een AMD voucher, naja, ik heb nog niets behalve een bevestigings mail een paar weken geleden dat ik het hoor als de key beschikbaar is.
Weet iemand wanneer AMD de keys gaat uitdelen of is dat gewoon koffiedik kijken?
Weet iemand wanneer AMD de keys gaat uitdelen of is dat gewoon koffiedik kijken?
Denk dat we die kunnen verwachten ergens rond eind Augustus maar er is geen officieel bericht voor zover ik weet.YaNightmare schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 09:51:
Ik heb de game via een AMD voucher, naja, ik heb nog niets behalve een bevestigings mail een paar weken geleden dat ik het hoor als de key beschikbaar is.
Wat ik me herinner van SW JS is dat de Key op releasedate beschikbaar komt bij AMD.
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Ik blijf de 30fps cap op console zo jammer vinden. Als er tenminste een 40fps @ 120hz optie was, dan had ik een Series X naast de PS5 gezet puur voor Starfield.
Ik heb altijd een beetje het gevoel dat mensen bij voorbaat een groot oordeel hebben over 30fps maar toch even vergeten dat men al jaren lang op consoles games heeft gespeeld met 30fps. Neem een game als RDR2 als voorbeeld, die draait ook op 'maar' 30fps en tegelijkertijd heb je daar eigenlijk gewoon helemaal geen last van. Is het jammer? Uiteraard, tegenwoordig mag je best wel wat meer verwachten, zou het per definitie een deal breaker moeten zijn? Dat denk ik niet.FMS schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 10:04:
Ik blijf de 30fps cap op console zo jammer vinden. Als er tenminste een 40fps @ 120hz optie was, dan had ik een Series X naast de PS5 gezet puur voor Starfield.
Mijns inziens als het enige wat je kan opmerken aan een game is dat de FPS niet hoog genoeg is dan is de performance of heel erg dramatisch (continue dips) of de game is gewoon niet goed om je er van af te leiden. Afijn, iedereen ervaart het anders maar ik denk dat er best mee te leven valt in sommige situaties en dat zou voor mij niet genoeg reden zijn om het niet te spelen. En dat zeg ik als iemand die hoofdzakelijk op de PC games speel
RDR2 is wel 3rd person en speelt erg langzaam. 30 fps in een first person shooter is toch anders (alhoewel je inderdaad ook in 3rd person kan spelen).
[ Voor 21% gewijzigd door FMS op 21-08-2023 10:37 ]
Eerst maar eens de reviews en Digital Foundry tests afwachten lijkt mij handiger voor de mensen die denken dat 30fps het niet gaat worden.
Als ik de eerste hints op Twitter/X/whatever mag geloven dan gaat de game heel tof worden en speelt hij heerlijk weg op console
Weet ik dit zeker? Net zo zeker als iemand denkt dat 30fps te weinig is voor een goede ervaring
Als ik de eerste hints op Twitter/X/whatever mag geloven dan gaat de game heel tof worden en speelt hij heerlijk weg op console
Precies want aan speculaties heb je niks, ergens begrijp ik wel heel goed dat iedereen 60fps wil. Maar belangrijker is nog dat een spel inhoudelijk goed is en je echt weet vast te pakken, heb zelf om die reden de drang voor 60fps maar losgelaten want het is verspilde energie waarmee je niks bereikt en ik steek dat dan liever in het spel en geniet er zo ook nog meer vanD-Ed schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 11:44:
Eerst maar eens de reviews en Digital Foundry tests afwachten lijkt mij handiger voor de mensen die denken dat 30fps het niet gaat worden.
Als ik de eerste hints op Twitter/X/whatever mag geloven dan gaat de game heel tof worden en speelt hij heerlijk weg op consoleWeet ik dit zeker? Net zo zeker als iemand denkt dat 30fps te weinig is voor een goede ervaring

Neem een voorbeeld aan het pareltje Red Dead Redemption 2 die ook op 30fps draait maar een ongelooflijke gedetailleerde spelwereld aanbied waar sinds de release nog geen enkel spel ooit maar in de buurt heeft weten te komen en op de dag van vandaag nog steeds een prachtig spel is. Hoop echt dat Starfield het eerste spel gaat zijn die ook maar iets in de buurt weet te komen
Ondanks we de reviews moeten afwachten, zegt dat natuurlijk ook niet alles. Want vergeet natuurlijk niet wie de beste reviewer is, dat ben je natuurlijk altijd nog zelf
Ik ben ontzettend benieuwd naar Starfield en probeer zoveel mogelijk spoilers te ontwijken.
RDR2 kwam natuurlijk wel uit in een tijd dat 30fps games op de console de standaard waren. Nu iedereen 60fps gewend is gaat het omschakelen een stuk lastiger. Tuurlijk er zijn gamers die het nauwelijks op valt maar laten we eerlijk zijn dat het voor een hele grote groep gamers niet ideaal is. Al kun je beter een steady 30fps hebben dat een constant inkakkende 60fps.
Toen ik Cyberpunk op de Series X speelde en schakelde tussen resolutie en performance dacht ik dat ik 30fps nooit meer zou kunnen spelen, maar uiteindelijk toch RDR2 opnieuw gespeeld en toen had ik nergens last van. (Zelda trouwens ook niet)
Geen idee wat daar dan het verschil is. Stabiliteit of Motion blur ofzo?
Precies dat is volgens mij ook wat Bethesda wil voorkomen. Ze hebben 60fps wel draaien op de console maar net niet constant genoeg om een fijne ervaring te bieden. Toen ik dat las had ik zo'n vermoeden dat ze later nog wel komen met een 60fps optie voor (bijvoorbeeld) de Series X (stille hoop misschien maar ach, ik zie het allemaal wel).schumi1986 schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 12:09:
RDR2 kwam natuurlijk wel uit in een tijd dat 30fps games op de console de standaard waren. Nu iedereen 60fps gewend is gaat het omschakelen een stuk lastiger. Tuurlijk er zijn gamers die het nauwelijks op valt maar laten we eerlijk zijn dat het voor een hele grote groep gamers niet ideaal is. Al kun je beter een steady 30fps hebben dat een constant inkakkende 60fps.
30 fps is meer dan voldoende. Het probleem is echter dat dat vrijwel nooit stabiel is. Bij 60 fps vallen de framedrops eigenlijk niet meer op (stel het dropt naar 30, dan ziet het er nog steeds prima uit). Bij 30 fps daal je al snel naar 10-15 en dan wordt het een diashow.
Zelda is erg stabiel en goed geoptimaliseerd, dan is 30fps prima bijvoorbeeld.
Ik denk dat voor Starfield 30 fps een drama is, de game wil te veel, daar gaan gebieden bij zitten met storende framedrops.
Ik denk dat voor Starfield 30 fps een drama is, de game wil te veel, daar gaan gebieden bij zitten met storende framedrops.
Wat mij betreft gaan we het over het startscherm hebben, daar hebben we namelijk al wel een beeld bij. De rest is speculatie
Elke framedrop valt op. tuurlijk is het zo dat het van 60 naar 30 wat minder storend is maar constante framedrops van 60 naar 30 kunnen een game ook behoorlijk onspeelbaar maken.friketje1 schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 12:27:
30 fps is meer dan voldoende. Het probleem is echter dat dat vrijwel nooit stabiel is. Bij 60 fps vallen de framedrops eigenlijk niet meer op (stel het dropt naar 30, dan ziet het er nog steeds prima uit). Bij 30 fps daal je al snel naar 10-15 en dan wordt het een diashow.
Edit: Zelda zit vol met irritante framedrops

[ Voor 3% gewijzigd door schumi1986 op 21-08-2023 12:38 ]
Ik ben dan misschien weer naief, net als met Diablo 4, maar ik hoop dat Bethesda het tegendeel gaat bewijzen over 10 dagen. Het is en blijft speculeren en met zoveel extra development tijd plus de druk om niet een half gebakken resultaat te verkopen neig ik eerder naar het positieve.friketje1 schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 12:27:
Ik hou wel van die minimalistische look, ik snap het probleem niet zo goed met het beetje kritiek dat er was. Ten eerste lijkt het 't thema van de game (space exploration) best goed te vertolken en ten tweede kijk ik er toch maar een paar seconde naar. De rest van de game is belangrijkerD-Ed schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 12:32:
Wat mij betreft gaan we het over het startscherm hebben, daar hebben we namelijk al wel een beeld bij. De rest is speculatie
Dat was dan ook een grapjestickfiguur schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 12:36:
Ik hou wel van die minimalistische look, ik snap het probleem niet zo goed met het beetje kritiek dat er was. Ten eerste lijkt het 't thema van de game (space exploration) best goed te vertolken en ten tweede kijk ik er toch maar een paar seconde naar. De rest van de game is belangrijker
Ik denk dat als je verwacht dat dit een first-person shooter (FPS) zal zijn, je sowieso enorm teleurgesteld zult wordenFMS schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 10:30:
RDR2 is wel 3rd person en speelt erg langzaam. 30 fps in een first person shooter is toch anders (alhoewel je inderdaad ook in 3rd person kan spelen).
[ Voor 5% gewijzigd door Donstil op 21-08-2023 13:26 ]
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Haha ja dat begreep ik, ik doelde met mijn reactie meer op die tweets van een Blizzard (meen ik mij te herinneren?) developer die het maar niks vond en kritiek op de afbeelding uitte.
Gewoon eens zo snel mogelijk met de camera rond op 30fps en dan 60fps, als je dan nog geen verschil merkt in 'smoothness' heb je geluk denk ik en zal je er verder weinig 'last' van hebben.t mac schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 12:17:
Toen ik Cyberpunk op de Series X speelde en schakelde tussen resolutie en performance dacht ik dat ik 30fps nooit meer zou kunnen spelen, maar uiteindelijk toch RDR2 opnieuw gespeeld en toen had ik nergens last van. (Zelda trouwens ook niet)
Ah ja, als zo'n gast op zoiets gaat bashen dan zal de game wel gewoon heel erg goed zijn en is het pure jaloeziestickfiguur schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 13:08:
[...]
Haha ja dat begreep ik, ik doelde met mijn reactie meer op die tweets van een Blizzard (meen ik mij te herinneren?) developer die het maar niks vond en kritiek op de afbeelding uitte.
Was dat ook niet het bedrijf dat begon te zeiken over hoe compleet BG was en dat men dit eigenlijk niet zou mogen verwachten van een AAA game...?

Wellicht een stomme vraag en geef ik mezelf het antwoord al, maar om alle onzekerheid weg te halen:
Mensen die Starfield willen gaan spelen via de release op Xbox Game Pass, kunnen dus geen gebruik maken van de early access (want geen premium edition?)
Mensen die Starfield willen gaan spelen via de release op Xbox Game Pass, kunnen dus geen gebruik maken van de early access (want geen premium edition?)
Deze vraag is inderdaad al heel vaak gesteld.McPoowl schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 13:24:
Wellicht een stomme vraag en geef ik mezelf het antwoord al, maar om alle onzekerheid weg te halen:
Je kunt wel gebruik maken van de early access als je de upgrade naar premium edition van 35 euro koopt binnen gamepass.
C9 55 - Playstation 5 Pro - i7 13700K RTX5080 PC - LG C4 42 as monitor
Je kan het in FPS mode spelen. En de combat met boost jumps ziet er best CoD: AW-achtig uit.Donstil schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 12:56:
[...]
Ik denk dat als je verwacht dat dit een FPS gaat zijn je sowieso enorm teleurgesteld gaat zijn.
Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357
In First person bedoel je dan waarschijnlijk, of komt er echt een aparte FPS mode?Mog schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 13:29:
[...]
Je kan het in FPS mode spelen. En de combat met boost jumps ziet er best CoD: AW-achtig uit.
Ik denk dat je wel de aanname kan maken dat hij FPP bedoeld en niet FPS.Donstil schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 13:31:
[...]
In First person bedoel je dan waarschijnlijk, of komt er echt een aparte FPS mode?
In Fallout had je echt dat VATS systeem, ik meen ergens gelezen te hebben dat Starfield een soortgelijk iets gebruikt maar dat dat sneller gaat, dus misschien toch wat meer richting shooter?
Geen idee maar ben wel benieuwd hoe dat in deze game gaat werken.
Geen idee maar ben wel benieuwd hoe dat in deze game gaat werken.
Maar het punt ging juist over First Person Shooter, vandaarSacreBleu schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 13:37:
[...]
Ik denk dat je wel de aanname kan maken dat hij FPP bedoeld en niet FPS.
Sweet!G_Dragon schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 18:11:
Xbox Series X Console Wrap:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
bron
Pre-order pagina is hier te vinden
Zag ze inderdaad net op de Xbox store toen ik het kijken was voor een expansion unit voor de Xbox, je hebt ook een camoflage blauwe versieG_Dragon schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 18:11:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
bron
Every Game has A Story, Only One is A Legend.
Ja klopt, alleen vind ik ze wel heel prijzig! Rond de €15 of €20 was een veel normalere prijs geweest als je het mij vraagt..Linksquest schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 21:17:
[...]
Zag ze inderdaad net op de Xbox store toen ik het kijken was voor een expansion unit voor de Xbox, je hebt ook een camoflage blauwe versie
Die Xbox 360 faceplates waren vroeger volgens mij 20 euro. Dat waren leuke prijzen.G_Dragon schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 21:34:
[...]
Ja klopt, alleen vind ik ze wel heel prijzig! Rond de €15 of €20 was een veel normalere prijs geweest als je het mij vraagt..
Sorry, maar dit is compleet persoonlijk en alleen jouw waarheid. Ik zie drops op 60 fps net zo goed. Zelfs van 100 naar 70 kan ik nog goed merken. Voor mij is 30 fps, stabiel of niet, al jaren lang geen optie meer daar ik 60+ (en nog veel liever 8o+) gewend ben. Het is gewoon niet om aan te gluren.friketje1 schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 12:27:
Dan bedoel je waarschijnlijk: “ik vind het gewoon niet om aan te gluren”. Anders is het niet meer compleet persoonlijk.Visgek82 schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 22:43:
[...]
Sorry, maar dit is compleet persoonlijk en alleen jouw waarheid. Ik zie drops op 60 fps net zo goed. Zelfs van 100 naar 70 kan ik nog goed merken. Voor mij is 30 fps, stabiel of niet, al jaren lang geen optie meer daar ik 60+ (en nog veel liever 8o+) gewend ben. Het is gewoon niet om aan te gluren.
[ Voor 8% gewijzigd door Donstil op 21-08-2023 23:00 ]
Ik zei het in het Xbox topic al maar het ziet er goedkoop uit. Van dat zachte plastic waar ze ook wel eens hoezen en multomappen enz van maken.G_Dragon schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 18:11:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
bron
Had liever een limited edition console gezien. Want de styling vind ik verder wel cool.
Het doet me denken aan een beer-cozy voor je Xbox.Donstil schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 23:01:
[...]
Ik zei het in het Xbox topic al maar het ziet er goedkoop uit. Van dat zachte plastic waar ze ook wel eens hoezen en multomappen enz van maken.
Had liever een limited edition console gezien. Want de styling vind ik verder wel cool.
huidige uitwerking vind ik ook niks, Ik snap dat ze het een beetje hufterproof moeten maken en makkelijk aan te brengen, maar t ziet er wat goedkoop uit voor 50 euro.
Had cool geweest als ze vooruit gedacht hadden en magneetjes in de kast hadden verwerkt om zo faceplates te kunnen doen ala de 360, maar dan rondom. Maar dat kost natuurlijk weer 0.03 cent winst per xbox, dus dat is natuurlijk uit den boze.
Ik heb je reacties even teruggelezen in dit topic en je speelt op pc waar geen fps lock opzit dus maak je niet zo druk, het spel gaat bij jou 30fps en hoger halen afhankelijk van je hardware en dat is te upgraden als je niet tevreden bentVisgek82 schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 22:43:
[...]
Sorry, maar dit is compleet persoonlijk en alleen jouw waarheid. Ik zie drops op 60 fps net zo goed. Zelfs van 100 naar 70 kan ik nog goed merken. Voor mij is 30 fps, stabiel of niet, al jaren lang geen optie meer daar ik 60+ (en nog veel liever 8o+) gewend ben. Het is gewoon niet om aan te gluren.

Het komt allemaal.wel goed
Typo, klopt. First Person-mode.Donstil schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 13:31:
[...]
In First person bedoel je dan waarschijnlijk, of komt er echt een aparte FPS mode?
Ah, ja, oké. Ik vind een first person-modus nogal wat anders dan verwachten dat het een first person-shooter zal zijn.
Ik ga dit sowieso in first person-mode spelen.Heb ik in alle andere BGS games ook altijd gedaan.
Naast dat 30fps anno 2023 echt niet meer van deze tijd is komt er ook nog bij dat je niet zelf kan landen met je ruimteschip op een planeet. Toch wel een grote domper en haalt een stuk immersie weg.
Dat is juist een charme, het aankomen vliegen bij een planeet en dan zelf kunnen landen ... Nu heb je straks een veredelde cutscene. Tevens geen landvoertuigen, ook als was het er één geweest om snel van A naar B te kunnen. Alles te voet gaat erg veel tijd in beslag nemen.
Heb er een hard hoofd in dat deze game nadat de nieuwigheid eraf is nog wel leuk blijft. Het constante grinden, generieke planeten, leuk voor mensen die teveel tijd over hebben.
Dat is juist een charme, het aankomen vliegen bij een planeet en dan zelf kunnen landen ... Nu heb je straks een veredelde cutscene. Tevens geen landvoertuigen, ook als was het er één geweest om snel van A naar B te kunnen. Alles te voet gaat erg veel tijd in beslag nemen.
Heb er een hard hoofd in dat deze game nadat de nieuwigheid eraf is nog wel leuk blijft. Het constante grinden, generieke planeten, leuk voor mensen die teveel tijd over hebben.
[ Voor 7% gewijzigd door rutgergron op 22-08-2023 10:42 ]
Of 30fps wel/niet een probleem gaat zijn hoop ik in de reviews terug te lezen.Todd is er duidelijk over en dat is wat het is.rutgergron schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 10:39:
Naast dat 30fps anno 2023 echt niet meer van deze tijd is komt er ook nog bij dat je niet zelf kan landen met je ruimteschip op een planeet. Toch wel een grote domper en haalt een stuk immersie weg.
Landen: Het is geen space-sim maar een action-RPG
Persoonlijk vind ik dat ze daar de juiste keuze in hebben gemaakt.
Ik sla dat filmpje even over want wil graag verrast worden door het spel en nu ik gelezen heb dat je niet zelf op een planeet kan landen (wat ik graag zelf had willen ontdekken) is het denk ik wel de juiste keus van de makers want het is geen space-sim.
Ik ook, ik ga hem zo wie zo spelen, staat al voor geïnstalleerd op de Xbox Series X, dus laat maar komen.G_Dragon schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 10:57:
Ik sla dat filmpje even over want wil graag verrast worden door het spel en nu ik gelezen heb dat je niet zelf op een planeet kan landen (wat ik graag zelf had willen ontdekken) is het denk ik wel de juiste keus van de makers want het is geen space-sim.
Je hebt er veel vertrouwen in.Linksquest schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 11:04:
[...]
Ik ook, ik ga hem zo wie zo spelen, staat al voor geïnstalleerd op de Xbox Series X, dus laat maar komen.
Denk dat je het mis hebt, natuurlijk zou dat tof zijn geweest maar als ze dat hadden gedaan hadden ze erg moeten inleveren op andere dingen zoals de gameplay op een planeet en in de ruimte. Want dan zou je dus dat hele universum wat ontzettend groot is naadloos in elkaar moeten laten overlopen en dat kost ontzettend veel rekenkracht, je hebt de consoles waar ze rekening mee moeten houden dus dan liever niet zelf landen op planeten hoor dat heb je na een tijdje ook wel weer gezien.rutgergron schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 10:39:
Beetje vertrouwen deze game gaat waarschijnlijk echt episch worden, je praat hier wel over de makers van Skyrim etc he.
Heb zelf alleen een PS5 tegenwoordig maar denk wel dat ik eind dit jaar een xbox nog ga halen voor deze game
[ Voor 9% gewijzigd door Stylze op 22-08-2023 11:10 ]
Playstation 5
Hier staat het spel op de Xbox Series X en de Xbox Series S geïnstalleerd, heb er ook heel veel zin in! Eindelijk weer een nieuwe universum van Bethesda, dit is gewoon even 25 jaar geleden.. Hoop niet teveel spoilers of dingen te lezen hier voordat ik het spel zelf heb mogen spelen, dus misschien een idee om met spoilertags te gaan werken?Linksquest schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 11:04:
[...]
Ik ook, ik ga hem zo wie zo spelen, staat al voor geïnstalleerd op de Xbox Series X, dus laat maar komen.
Erger dan Redfall kan haast niet, en ik geeft bijna elke game, mits ik tijd en zin heb, een kans. En ja ik ben een Bethesda liefhebber 🙈
Het is (helaas) wel van deze tijd voor consoles. Fps is een designkeuze. Nu we deze console generatie eindelijk echte “next”-gen games krijgen gaan de fps weer omlaag. We werden even voor de gek gehouden in de eerste drie jaar van de Series X/PlayStation 5. Games ontworpen voor de vorige generatie draaiden op 60 fps op de huidige generatie.rutgergron schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 10:39:
Naast dat 30fps anno 2023 echt niet meer van deze tijd is.
Ik heb wel zin Starfield maar ik ga het zeker nog niet kopen. Eerst kijken wat de reviews en de ervaringen van anderen zijn. Waarschijnlijk wacht ik tot eerste grote patch want er gaan veeeel bugs inzitten. Kan ook niet anders in een spel als dit.
Ja zit wat in. Ik heb gisteren baldursgate geinstalleerd (nu nog tijd vinden) en ook SF al aangeschaft. Ik zie wel welke ik het eerst intensief ga spelenPaterpor schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 11:17:
Ik heb wel zin Starfield maar ik ga het zeker nog niet kopen. Eerst kijken wat de reviews en de ervaringen van anderen zijn. Waarschijnlijk wacht ik tot eerste grote patch want er gaan veeeel bugs inzitten. Kan ook niet anders in een spel als dit.
Raar dat gezeur over startscreen trouwens, ziet er beetje uit als ED screen, lekker simpel toch?
Daarnaast best stevige systeemeisen voor 1440p (6800xt kaart is toch best high end?). Ik heb gelukkig een 6900xt maar zegt wel iets over het spel...
Benieuwd naar joystick ondersteuning en mogelijk gedoe om dat lekker ingesteld te krijgen...
mixing a drink and music
Tot DOOM Eternal vond ik bijna alles van Bethesda[uitgever] goed.Met deze game moeten ze mij weer aan boord krijgen.Linksquest schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 11:15:
[...]
Erger dan Redfall kan haast niet, en ik geeft bijna elke game, mits ik tijd en zin heb, een kans. En ja ik ben een Bethesda liefhebber 🙈
https://twitter.com/Xbox/...d%3D10start%3D445c2079062
Xbox komt met een Starfield wrap voor je Xbox Series X.
Was al eerder gepost.doobieters schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 11:43:
https://twitter.com/Xbox/...d%3D10start%3D445c2079062
Dat is zeker , wat ik iig nog high end noem. de 6800xt is vergelijkaar met een 3080 (non-ti) in niet-ray traced scenario's , dus echt best wel een krachtpatser.Boefmans schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 11:26:
[...]
Ja zit wat in. Ik heb gisteren baldursgate geinstalleerd (nu nog tijd vinden) en ook SF al aangeschaft. Ik zie wel welke ik het eerst intensief ga spelen
Raar dat gezeur over startscreen trouwens, ziet er beetje uit als ED screen, lekker simpel toch?
Daarnaast best stevige systeemeisen voor 1440p (6800xt kaart is toch best high end?). Ik heb gelukkig een 6900xt maar zegt wel iets over het spel...
Benieuwd naar joystick ondersteuning en mogelijk gedoe om dat lekker ingesteld te krijgen...
Fallout 76 was een drama door vele factoren, maar ik heb echt geen enkel probleem gehad met de 'normale' singleplayer releases van Bethesda. Fallout 4, Skyrim, New Vegas, Oblivion, enz. enz. Allemaal met ontzettend veel plezier gespeeld vanaf dag 1 en NOOIT ergens aan gestoord. Tuurlijk heb je af en toe wat bugs of een rondvliegende NPC, maar totaal niet game breaking voor mij en inherent aan de game/engine. Ook 10 jaar later, na vele patches, unofficial patches en mods gebeurt er nog af en toe wat geks in deze games, dat hoort er gewoon bij. Zolang de inhoud maar goed is en de ambitie maar wordt waargemaakt.
Cyberpunk 2077 wordt nu bijvoorbeeld over het algemeen gewaardeerd omdat de bugs zijn gefixed. Voor mij is het nog steeds dezelfde slechte game van dag 1: Niet nagekomen ambities/beloften, zeer slechte wereld (traffic AI, politie, NPC’s, immersie/belevenissen in de wereld). Doe mij dan maar af en toe een rondvliegende NPC in een Bethesda game
Cyberpunk 2077 wordt nu bijvoorbeeld over het algemeen gewaardeerd omdat de bugs zijn gefixed. Voor mij is het nog steeds dezelfde slechte game van dag 1: Niet nagekomen ambities/beloften, zeer slechte wereld (traffic AI, politie, NPC’s, immersie/belevenissen in de wereld). Doe mij dan maar af en toe een rondvliegende NPC in een Bethesda game
Opgelet mensen (tip komt van @drakiesoft)
🚨UPDATE🚨
— The Starfield Countdown (Count) (@Starfield_Count) 22 augustus 2023
There are copies out in the wild so be sure to avoid any #Starfield/gaming communities if you don't want spoilers. pic.twitter.com/7o94ff2AOB
Er circuleert op YouTube al een (slecht) filmpje van iemand die de game al heeft en ook speelt (DHavenShadow).
Het ziet er iig heel erg soepel uit allemaal
Het landen op planeten zou wel tof zijn, maar als het net zo zou werken als in Star Citizen is de lol er snel vanaf. Dat landen kan namelijk tien minuten duren. Als het net zo snel zou gaan zoals in No Man's Sky dan is een filmpje mijns inziens mooier.rutgergron schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 10:39:
Heb er een hard hoofd in dat deze game nadat de nieuwigheid eraf is nog wel leuk blijft. Het constante grinden, generieke planeten, leuk voor mensen die teveel tijd overhebben.
Dat er geen voertuigen in zitten voor het verkennen van planeten is wel jammer, ja.
Dat laatste is wel een duistere blik. Je zou denken dat als je zelf moet landen en opstijgen dat dat juist meer van je tijd zou kosten dan een filmpje zodat alles 'fast forward' gaat. Dat stukje immersie mogen ze van mij houden.
Ook heel even gekeken, ik ben tot zover blij met wat ik gezien heb, echt een klein stukje maar de gunplay zag er erg smooth uit volgens mijdubbeldekkert schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 12:51:
Er circuleert op YouTube al een (slecht) filmpje van iemand die de game al heeft en ook speelt (DHavenShadow).
Kon het ook niet laten om het te cheken.Lijkt idd heel smooth en ziet er top uit.Sipio schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 12:55:
[...]
Ook heel even gekeken, ik ben tot zover blij met wat ik gezien heb, echt een klein stukje maar de gunplay zag er erg smooth uit volgens mij
Iemand een linkje? Ben wel benieuwd.
(en dan niet embedded zodat tweakers die het niet willen zien dat niet hoeven)
(DHavenShadow)youtubeDonstil schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 13:06:
UPDATE
Je bent net te laat.Het zag er top uit
[ Voor 8% gewijzigd door jori040 op 22-08-2023 13:08 ]
Deze video is niet meer beschikbaar vanwege een auteursrechtclaim door ZeniMax MediaDonstil schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 13:06:
Zie nu wel deze:
YouTube: Unreleased Starfield Gameplay
Die dude heeft zelfs de disk versie en een bundeled Series X
Dat is de mirror van het eerdere filmpjeDonstil schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 13:08:
Zie nu wel deze:
Als de game nu al in handen is van wat gamers dan hoop ik dat ze de game eerder gaan uitgeven.
[ Voor 3% gewijzigd door jori040 op 22-08-2023 13:12 ]
ah nice, ik heb hem maar even gedownload want kan er nu niet echt naar kijken.dubbeldekkert schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 13:09:
[...]
Dat is de mirror van het eerdere filmpje
Ik acht die kans niet zo groot maar het zou wel tof zijn inderdaadjori040 schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 13:11:
Als de game nu al in handen is van wat gamers dan hoop ik dat ze de game eerder gaan uitgeven.
Oh doe ff, ik heb nu nog vakantiejori040 schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 13:11:
Zal wel nooit gebeuren zoiets maar ik ben voor.
Ik denk het ook niet want dan klopt hun early access traject niet meer.
Ik heb even snel door het filmpje geskipped. Valt niet heel veel te zien. Wel zie je nu in 1 speelsessie hoe het opstijgen van een planeet is geïmplementeerd. Voor mij een belangrijk onderdeel i.v.m. immersie. Ik wist al dat je niet zelfstandig kunt opstijgen/landen. Ik had alleen wel nog de hoop dat je iets van een cutscene zou zien zonder laadscherm o.i.d. en dat laatste is niet gelukt zo te zien. Beeld wordt even zwart en "pats" je bent in de ruimte. Dus niet zoals ze met Star Wars Outlaws onlangs hebben laten zien. Dat valt me toch een beetje tegen.
Desondanks ga ik me waarschijnlijk toch wel prima vermaken met deze game. Ik vind TES en Fallout namelijk ook fantastische games
Desondanks ga ik me waarschijnlijk toch wel prima vermaken met deze game. Ik vind TES en Fallout namelijk ook fantastische games
Het hoofdtopic nog even een update gegeven nu de release dichtbij komt met de meest recente informatie
Dat vind ik ook vrij stevig inderdaad.Boefmans schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 11:26:
[...]
Ik heb zelf een 6700xt en hoop toch ook in 1440p te kunnen spelen (met wat tweaken in de settings).
Nog maar 10 dagen tot de EA!!
We don't stop playing games because we grow old - We grow old because we stop playing games
Van het zien van het filmpje die gedeeld is in deze topic heb ik best zin om de game te spelen.
"Jammer" voor mij ben ik tijdens launch op reis. O well zeker een game waar ik de komende winter wat uurtjes aan ga besteden
"Jammer" voor mij ben ik tijdens launch op reis. O well zeker een game waar ik de komende winter wat uurtjes aan ga besteden
Ja al die stress om het direct te spelen, als het spel echt goed is doen we er toch maanden over. ik wel igg maar kan ook niet onbeperkt uren erin gooien elke week.
Veel games ineens weer, net een beetje uitgekeken op b4b; nu al ruim een jaar bezig met COI (en nog steeds niet mee klaar); komt nu Starfield, Baldurs gate en Cities skylines ook binnenkort geloof ik.
Gelukkig nog even geen gta6 en rdr3 :-D
Veel games ineens weer, net een beetje uitgekeken op b4b; nu al ruim een jaar bezig met COI (en nog steeds niet mee klaar); komt nu Starfield, Baldurs gate en Cities skylines ook binnenkort geloof ik.
Gelukkig nog even geen gta6 en rdr3 :-D
mixing a drink and music
Let op:
Gebruik spoiler-tags waar ze redelijkerwijs nodig zijn, kleine moeite, en houd het voor iedereen leuk!
Houd het ook ontopic, bespreek vooral je eigen ervaringen, en wees lief en respectvol naar elkaar. Je hoeft het niet eens te zijn.
Gebruik spoiler-tags waar ze redelijkerwijs nodig zijn, kleine moeite, en houd het voor iedereen leuk!
Houd het ook ontopic, bespreek vooral je eigen ervaringen, en wees lief en respectvol naar elkaar. Je hoeft het niet eens te zijn.