Ik zit ook met een schuin oog naar dit spel te kijken. Ik had het spel totaal niet gevolgd voor de release, maar kwam het met toeval tegen. Als ik hoor.. Bethesda.. RPG ervaring in space zoals TES series.. oe! Ik wacht al 12 jaar op een Skyrim opvolger.. maar in tussentijd lijkt dit ook wel leuk. De post-apolyptic stijl van Fallout sprak mij nooit zo aan. Maar wel space sims zoals No Mans Sky en de X series wel erg veel gespeeld.
Ik begrijp dat het space simulatie deel niet zoveel voorstelt. Met spaceship reizen is optioneel. Je kan wat dogfights doen, maar TBH zijn dat ook niet de dingen waarom ik de X series speel (vind factorij/basisje bouwen in NMS en X veel leuker). Maar als daar ook nog hersenloos ronddwalen bijkomt zoals ik al vanaf Morrowind ken (ooit zo'n weekend gehad waar je vrijdag middag begon en het echt "opeens" zondag avond was?

), dan klinkt dat wel erg tof.
Ik heb de game nog niet aangeschaft, deels omdat ik beetje verward ben over de ontvangst van deze game. GameCritic score is matig. Steam reviews lichtelijk positief. Echter mis ik dan iets? Ik lees hier toch veelal mensen die zeer enthusiast aan het spelen zijn. Op enkele bugs na.. maar Skyrim had ik ook op 11nov gepre-ordered en direct veel plezier mee gehad. CyberPunk ook in eerste week gekocht ondanks dat die een gigantische shitstorm over zich heen kreeg mbt bugs en performance.
Ik heb een mid-high end machine (3900X+32GB+3080, 1440p), dus ik neem aan dat ik 'redelijke' game performance kan verwachten. En van wat ik zie, overweeg ik het toch wel erg sterk om mee te beginnen..
Dus wat kan ik beetje verwachten? Meer een spel als Morrowind/Oblivion/Skyrim, in sci-fi space, maar dan zonder het mechanische ship micromanagement van NMS of X4 (namelijk; docken van ships heb je na loop van tijd ook wel gezien)? Is het echt zo erg dat veel content in steden zit en de planeten daarom heen soort tundras zijn? (in NMS is dat het spel eigenlijk) Of is het base/ship building ook vermakelijk genoeg om het spel afwisselend te houden ondanks de grind (wat elke RPG wel beetje heeft)?