Acties:
  • +1 Henk 'm!

• itsRazor
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 11-12-2023

itsRazor

Amateur Achievement Hunter

G_Dragon schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 09:20:
[...]

spoiler:
Ook je geld neem je niet mee? :o
spoiler:
Ik zit momenteel in mijn 5e play trough en ik kan bevestingen dat je alleen je level, powers, perks en research behoud, ook heb je de optie om de main story te skippen en heb je erg veel nieuwe dialoge (Een voorbeeld hiervan : Als ik naar Akila city ga kan ik de guard vertellen dat ik al weet dat er een bank overval is) ook kan het voorkomen dat NPC's uit verschillende factions anders zijn. Als voorbeeld dat sarah de leider is van de crimson fleet

PC | Xbox Series X | Switch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Divak
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18-09 14:26
Jur- schreef op maandag 11 september 2023 @ 14:14:
spoiler:
Voor degene die de Ryujin storyline al hebben uitgespeeld. Is het jullie gelukt met Stealth? Heb 4/4 in de stealth skill maar ben uiteindelijk toch in een Rambo scenario terecht gekomen.

Stealth komt op mij minder sterk over dan in eerdere Bethesda games, maar ben nog niet diep in de skill tree. Zijn er ervaringsdeskundigen met bijvoorbeeld concealment?
Toevallig gisteren gedaan.
spoiler:
Ik vond de eerste missies heel erg tegenvallen. Je kon gewoon het kantoor van de concurrentie binnenlopen en de desbetreffende hack uitvoeren/item stelen zonder hier enige moeite voor te hoeven doen.

Pas later in de questline werd het even spannend, bij infiltratie van het Ryujin kantoor, vanaf dat moment werd je pas verplicht om te sneaken. Ik heb ook 4/4 en het is mij volledig stealth gelukt. Ik heb wel een paar keer moeten herstarten voor de trial & error, maar het is gelukt. Vergeet ook niet dat je bepaalde items in je AID catergorie hebt: O.a. iets van 30% sneller lopen en -30% minder noise van je voetstappen. Dat maakt echt een groot verschil.

Wat betreft Stealth, vijanderen reageren soms wat onvoorspelbaar maar ik vind het sneaken/stealth met de nieuwe balk wel 100x een verbetering ten opzichte van oude games. Je kan goed zien wanneer je wordt gespot en dan heb je nog even een snelle mogelijkheid om alsnog weg te duiken terwijl de balk zich langzaam vult. In vorige games was je dan gelijk de klos, erg nogal irritant was in dit type games :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloedvat
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 21-09 07:28
barriie schreef op zondag 10 september 2023 @ 13:39:
[...]

Het zwarte scherm klinkt bekend, echter kreeg ik wel een melding dat mijn driver software was gecrashed in Amd Adrenaline Software (RX 7900 XTX). Bleek aan de FSR te liggen, Uitgezet en geen crashes meer.
Sorry dat ik weer even terugval op deze post van een paar dagen geleden (deze thread gaat ook zo snel :P)

Het probleem dat Starfield af en toe ineens sluit, is bij mij nog niet opgelost.

Even voor de zekerheid, je bedoelde deze "Upscaling" setting, toch?
Afbeeldingslocatie: https://www.escapistmagazine.com/wp-content/uploads/2023/08/best-graphics-settings-in-starfield-extra-effects.jpeg?w=1024&resize=1024%2C358

Ik heb 'm op "off" gezet, maar Starfield sluit nog steeds af en toe (zonder foutmelding)

Fwiw: ik heb trouwens een nvidia GTX 1080ti

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HaruHaru
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 14-09 19:47
Sk313t0r schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 12:55:
[...]

Inderdaad, heb je helemaal gelijk in!

Ik kan me niet meer herinneren of het in Fallout ook het geval was, wel weet ik nog dat je via de radio bepaalde geruchten hoorden.

En nog even kort over de questlog, het is jammergenoeg allemaal wat onoverzichtelijk...
Buiten dat vermaak ik me prima, heb besloten om een beetje structuur toe te passen. Ik ga starten met de quests van elke factie af te ronden.
Bij Skyrim en Fallout was het er ook wel, maar niet zoveel. Nu als ik door settlements loop, heb ik er zo 5 bij. Bij Skyrim bijv moest ik bijna alle kleine quests via Inn keepers krijgen :D

BTC/ETH/QNT/ADA/and some really weird a** coins.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoamingZombie
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 20-09 16:14

RoamingZombie

Watching the sheeple...

Verwijderd schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 11:12:
[...]

spoiler:
yup ik ben van plan om beide varianten uit te testen met NG+: de eerste keer ga ik waarschijnlijk de main quest weer gewoon doen alsof ik van niets weet, maar dan juist de andere keuzes maken.
Houd er rekening mee dat niet elke NG+ het zelfde is.

spoiler:
in de derde bestaat constellation namelijk niet meer. Elk team member is dan al overleden.

Ninety percent of everything is crap.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barriie
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 21-09 18:09
Bloedvat schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 14:07:
[...]

Sorry dat ik weer even terugval op deze post van een paar dagen geleden (deze thread gaat ook zo snel :P)

Het probleem dat Starfield af en toe ineens sluit, is bij mij nog niet opgelost.

[Afbeelding]

Ik heb 'm op "off" gezet, maar Starfield sluit nog steeds af en toe (zonder foutmelding)

Bij mij staan:

Dynamic Resolution: Off
VSync: Off
Upscaling: Off

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21-09 09:25
Ik heb 2 maten met respectievelijk een 1080 en een 1080Ti, beiden hebben last van random crashes waar 3 anderen (Een 2070, ik met m'n 3060Ti, en een RX 6800 XT) daar geen last van hebben.

Wellicht puur toeval, maar wel opvallend.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevlar01
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

D4NG3R schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 14:56:
[...]

Ik heb 2 maten met respectievelijk een 1080 en een 1080Ti, beiden hebben last van random crashes waar 3 anderen (2070, ik met m'n 3060Ti en een RX 6800 XT) daar geen last van hebben.

Je kan ook upscaling instellen in de Geforce Experience. Zijn ook de laatste drivers geinstalleerd?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hans1990
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Ik zit ook met een schuin oog naar dit spel te kijken. Ik had het spel totaal niet gevolgd voor de release, maar kwam het met toeval tegen. Als ik hoor.. Bethesda.. RPG ervaring in space zoals TES series.. oe! Ik wacht al 12 jaar op een Skyrim opvolger.. maar in tussentijd lijkt dit ook wel leuk. De post-apolyptic stijl van Fallout sprak mij nooit zo aan. Maar wel space sims zoals No Mans Sky en de X series wel erg veel gespeeld.

Ik begrijp dat het space simulatie deel niet zoveel voorstelt. Met spaceship reizen is optioneel. Je kan wat dogfights doen, maar TBH zijn dat ook niet de dingen waarom ik de X series speel (vind factorij/basisje bouwen in NMS en X veel leuker). Maar als daar ook nog hersenloos ronddwalen bijkomt zoals ik al vanaf Morrowind ken (ooit zo'n weekend gehad waar je vrijdag middag begon en het echt "opeens" zondag avond was? 8)7 ), dan klinkt dat wel erg tof.

Ik heb de game nog niet aangeschaft, deels omdat ik beetje verward ben over de ontvangst van deze game. GameCritic score is matig. Steam reviews lichtelijk positief. Echter mis ik dan iets? Ik lees hier toch veelal mensen die zeer enthusiast aan het spelen zijn. Op enkele bugs na.. maar Skyrim had ik ook op 11nov gepre-ordered en direct veel plezier mee gehad. CyberPunk ook in eerste week gekocht ondanks dat die een gigantische shitstorm over zich heen kreeg mbt bugs en performance.
Ik heb een mid-high end machine (3900X+32GB+3080, 1440p), dus ik neem aan dat ik 'redelijke' game performance kan verwachten. En van wat ik zie, overweeg ik het toch wel erg sterk om mee te beginnen..

Dus wat kan ik beetje verwachten? Meer een spel als Morrowind/Oblivion/Skyrim, in sci-fi space, maar dan zonder het mechanische ship micromanagement van NMS of X4 (namelijk; docken van ships heb je na loop van tijd ook wel gezien)? Is het echt zo erg dat veel content in steden zit en de planeten daarom heen soort tundras zijn? (in NMS is dat het spel eigenlijk) Of is het base/ship building ook vermakelijk genoeg om het spel afwisselend te houden ondanks de grind (wat elke RPG wel beetje heeft)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D4NG3R
kevlar01 schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 15:12:
[...]

Je kan ook upscaling instellen in de Geforce Experience. Zijn ook de laatste drivers geinstalleerd?
Geen idee of ze die (up)scaling gebruiken, en ja.

@Hans1990 zie het als Skyrim met een sci-fi thema en de gunplay van Fallout 4. Als je er naar kijkt als een (action) RPG is het spel prima te pruimen, als je er naar kijkt als een space shooter kom je van een heul koude kermis thuis. Uiteraard met een flinke scheut Bethesda jank, al is het spel aanzienlijk stabieler dan vorige games. :)

Basebuilding kan ik niet veel over zeggen. Dat aspect vond ik in Fallout 4 geen drol aan dus ik kan mij er nog niet toe zetten het in SF te proberen. :')

1440p zal prima gaan op dat systeem, ik raad sterk aan om de DLSS mod er bij te pakken op RTX hardware. Ziet er wat strakker uit dan FSR2 en presteert ietsje beter. Verwacht geen wonderen qua framerate, maar >60 in de steden en >80 daarbuiten moet prima te doen zijn met medium-high settings.

[ Voor 48% gewijzigd door D4NG3R op 12-09-2023 15:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:37

mvds

Totally awesome!

Hans1990 schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 15:16:
Ik zit ook met een schuin oog naar dit spel te kijken. Ik had het spel totaal niet gevolgd voor de release, maar kwam het met toeval tegen. Als ik hoor.. Bethesda.. RPG ervaring in space zoals TES series.. oe! Ik wacht al 12 jaar op een Skyrim opvolger.. maar in tussentijd lijkt dit ook wel leuk. De post-apolyptic stijl van Fallout sprak mij nooit zo aan. Maar wel space sims zoals No Mans Sky en de X series wel erg veel gespeeld.

Ik begrijp dat het space simulatie deel niet zoveel voorstelt. Met spaceship reizen is optioneel. Je kan wat dogfights doen, maar TBH zijn dat ook niet de dingen waarom ik de X series speel (vind factorij/basisje bouwen in NMS en X veel leuker). Maar als daar ook nog hersenloos ronddwalen bijkomt zoals ik al vanaf Morrowind ken (ooit zo'n weekend gehad waar je vrijdag middag begon en het echt "opeens" zondag avond was? 8)7 ), dan klinkt dat wel erg tof.

Ik heb de game nog niet aangeschaft, deels omdat ik beetje verward ben over de ontvangst van deze game. GameCritic score is matig. Steam reviews lichtelijk positief. Echter mis ik dan iets? Ik lees hier toch veelal mensen die zeer enthusiast aan het spelen zijn. Op enkele bugs na.. maar Skyrim had ik ook op 11nov gepre-ordered en direct veel plezier mee gehad. CyberPunk ook in eerste week gekocht ondanks dat die een gigantische shitstorm over zich heen kreeg mbt bugs en performance.
Ik heb een mid-high end machine (3900X+32GB+3080, 1440p), dus ik neem aan dat ik 'redelijke' game performance kan verwachten. En van wat ik zie, overweeg ik het toch wel erg sterk om mee te beginnen..

Dus wat kan ik beetje verwachten? Meer een spel als Morrowind/Oblivion/Skyrim, in sci-fi space, maar dan zonder het mechanische ship micromanagement van NMS of X4 (namelijk; docken van ships heb je na loop van tijd ook wel gezien)? Is het echt zo erg dat veel content in steden zit en de planeten daarom heen soort tundras zijn? (in NMS is dat het spel eigenlijk) Of is het base/ship building ook vermakelijk genoeg om het spel afwisselend te houden ondanks de grind (wat elke RPG wel beetje heeft)?
Ik ben nog niks tegengekomen wat als een grind aanvoelt. Wel heb je veel missies van; ga daarheen, praat met die/kill die/zoek dat en kom weer terug. Maar ze zitten zo verpakt dat ze voor mij niet als vervelend of herhalend overkomen.

Verder zou ik zeggen, probeer het eens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevlar01
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

Hans1990 schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 15:16:

Heb je Gamepass? Zo niet, dan kan je een trial van een maandje proberen en dan kan je hem spelen.
Via xCloud zelfs direct zonder te installleren (toch ruim 115 GB).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• James Pond
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 10-08 10:49
SinergyX schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 10:50:
[...]

Heb niet echt een moment gehad dat m'n framerate zo slecht was dat ik DLSS zou willen hebben, ben nooit fan geweest van zulke tools ter compensatie en ben redelijk gewend aan een scope van ~40fps naar 80fps te draaien.

Enige wat jammer is, is 32:9 support die niet meer aanwezig is. Ja, mods, fov etc, maar dit was in Fallout ook al een ding en je game steeds opnieuw moeten opstarten/instellen als je switch van 16:9 (of 21:9) terug naar 32:9.. dan wacht ik wel op officieel support, zeker icm de FOV slider.
mvds schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 11:03:
[...]

Ik heb die mod ook niet echt nodig hoor, volgens mij draait het wel aardig. :)
Begrijpelijk, maar DLSS geeft je standaard betere beeld kwaliteit dan native resolutie + ingebouwde DLAA oplossing

YouTube: Starfield: DLSS Mod Beats FSR 2 Image Quality

Acties:
  • +2 Henk 'm!
https://www.nvidia.com/en...mbat-1-game-ready-driver/

Starfield Performance Improvements
Today, NVIDIA is releasing a Resizable BAR profile for Starfield which increases performance on GeForce RTX 40 Series and GeForce RTX 30 Series desktop and laptop GPUs. In our testing scenario, GeForce RTX 40 Series desktop GPUs see on average a 5% increase in performance. The Starfield Resizable BAR update will be pushed via an Over-The-Air (OTA) update from NVIDIA and will be automatically applied for gamers running the latest Game Ready Driver (537.34) or the previous release (537.17).

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21-09 09:52
D4NG3R schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 14:56:
[...]

Ik heb 2 maten met respectievelijk een 1080 en een 1080Ti, beiden hebben last van random crashes waar 3 anderen (Een 2070, ik met m'n 3060Ti, en een RX 6800 XT) daar geen last van hebben.

Ik heb ook random crashes. Niet heel veel. Denk eentje om de twee uur ofzoiets.
Ik heb een 2070 Super en niet aan de instellingen gerommeld. Puur omdat ie wel aardig draait :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoamingZombie schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 14:27:
[...]

Houd er rekening mee dat niet elke NG+ het zelfde is.

spoiler:
in de derde bestaat constellation namelijk niet meer. Elk team member is dan al overleden.
wow! goed om te weten, dank!
spoiler:
Bewijst mijns inziens nog maar eens dat volgens mij het grotere plaatje van de game de NG+ is en niet alleen de initiele main storyline, of vergis ik me? Danwel dat de main storyline dan alleen maar deel 1 is en dat de main storyline zich hierin voortzet en het ook daadwerkelijk de bedoeling is om te NG+en?

Ik weet niet of dit concept ook in Fallout zat, nooit echt gespeeld, maar ik vind dit soort zaken razend interessant, en vind het leuk om hierover te lezen hoe het gaat en hoe en wat.
Ik neem aan dat er in plaats van Constellation iets anders in voor komt? Aanname is dat het ook een kwestie van tijdsverloop dan is? want allemaal al overleden? Of zijn er dan nieuwe leden van Constellation? Immers wordt er nu ook gerefereerd aan oude leden? Of heeft Constellation opgehouden te bestaan omdat ze inmiddels weten hoe de vork in de steel zit en Starborn de toekomst is en het originele Constellation irrelevant is geworden?

Fancy hoor, ik word hier wel vrolijk van.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2023 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpra
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-09 15:43
[...]

[Afbeelding]

Ik heb dit gister ook gehad met mijn 4080. Leek erop dat de driver crashte, nadat ik weer beeld kreeg lagde mijn muis op mijn primaire scherm nog hard, totdat ik die uit en aan had gezet.

Bij mij gebeurde het precies tijdens (een mijn van mijn vele) alt-tabben. Geloof dat ik op dat moment enkel CAS aan had. Ik speel wel full screen ipv windowed full screen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palindrome
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 23:29
mvds schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 08:18:
[...]

Als mensen zoveel problemen zeggen te hebben, denk ik dat ze of overdrijven, of hun pc eens na moeten (laten) kijken.
Ik had een npc waarmee ik moest praten de lucht in zweefde zodra ik dichtbij kwam en daardoor hem niet meer kon spreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palindrome
G_Dragon schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 08:22:
[...]

Ja ik speel nog steeds met veel plezier, heb nu op meer dan 10 planeten van die extractors staan voor materiaal die ik nodig heb voor mijn monster basis die ik wil gaan bouwen. Kom bijna gewoon niet toe aan de zij-missies en hoofdmissies, al mijn tijd gaat naar die basis.

Wat een geweldig spel is het, merk dat ik net zoals bij Skyrim en Fallout snel afgeleid ben en eerst alles wil opbouwen en geen haast heb met het hoofdverhaal want dat kan over een jaar ook nog worden uitgespeeld O-)
Het is jammer dat het basis bouwen in fallout veel beter was uitgewerkt. In stargield heb je alleen prefabs zonder customizen van gebouwen, je kan niet eens spulletjes weer terug naar grondstoffen veranderen en een beperkter aantal crew slots voor je basis dan wat fallout had :?

Kortom het bouwen van basis is voor mij nogal nutteloos, mede omdat grondstoffen kopen goedkoper en sneller gaat. Ik ga er pas mee aan de slag als er mods of een update voor zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Palindrome schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 16:34:
[...]

Ik had dat een nog waarmee ik moet praten de lucht in zweefde zodra ik dichtbij kwam en daardoor hem niet meer kon spreken.
Het ging meer over mensen die doorlopend crashes hebben, niet dat je zo nu en dan iets vreemds tegenkomt ;) Want dat heeft iedereen wel denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryatzu
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21:46
4k, rendering op 1440p dus wordt dan geupscaled door dlss

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LadyVodka
  • Registratie: Augustus 2015
  • Niet online
:r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vagax
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 01:35

Vagax

Hehe

Spoilers hij heeft een mini stukje van de game met bestaande assets geprobeerd na te maken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LadyVodka
  • Registratie: Augustus 2015
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 03:50

JoeZuCK

_Fonz > all.

Rivanov schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 16:08:
https://www.nvidia.com/en...mbat-1-game-ready-driver/

Starfield Performance Improvements
Today, NVIDIA is releasing a Resizable BAR profile for Starfield which increases performance on GeForce RTX 40 Series and GeForce RTX 30 Series desktop and laptop GPUs. In our testing scenario, GeForce RTX 40 Series desktop GPUs see on average a 5% increase in performance. The Starfield Resizable BAR update will be pushed via an Over-The-Air (OTA) update from NVIDIA and will be automatically applied for gamers running the latest Game Ready Driver (537.34) or the previous release (537.17).
Oh wow.. 5 hele procenten.. Lol.. Op 40 fps is dat 2 fps increase 🥲

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlazeMuis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 19-09 14:05
Ah ja ik bewaar en stop mijn onverpakte boterham ook altijd terug in mijn broekzak :')

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:36

OMD

BlazeMuis schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 18:12:
Ah ja ik bewaar en stop mijn onverpakte boterham ook altijd terug in mijn broekzak :')

[Streamable: Starfield 2023-09-12 18-07-10]
Ik doe dat ook altijd hoor. Alleen met tosti’s die net klaar zijn wil ik me nog wel is verbranden aan mijn been.

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anc
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-09 14:59

anc

mvds schreef op maandag 11 september 2023 @ 10:39:
[...]

Het ligt ook helemaal aan je eigen voorkeuren. Ik heb dus nu die Eagle (uit de Ranger questline) en ik vind hem super. Amper upgrades nodig want hij heeft al aardig wat storage (iets van 2200 dacht ik) en best goede wapens. Je zou alleen de habs kunnen uitwisselen, want ik snap dat het een Ranger schip is, en dus om die reden een gevangenis aan boord heeft, maar voor mij heeft die 0,0 nut want ik kill gewoon alle vijanden. Dus wissel ik hem liever uit voor een workshop + science station (de jail is 2 x 2).

En oh ja, de warp drive is heel erg beperkt, dus die heb ik meteen vervangen door de sterkste die ik kon vinden (wel class A)
Welke habs heb je daarvoor gepakt en waar?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

anc schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 19:11:
[...]

Welke habs heb je daarvoor gepakt en waar?
Het zijn Stroud-Eklund habs, dus ik ben naar hun home base gegaan in het Narion systeem. Ze hebben daar een spacestation rondzweven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Rivanov schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 17:43:
[...]

Nu zit de officiële ondersteuning er in.
Ik heb die driverupdate gedaan, en ik heb nu stutters in mijn spel die ik voorheen niet had

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NukaWorldNL
  • Laatst online: 13-09 17:34
Tot nu toe nog steeds niet begonnen aan de game op de XSX _O-

Maar ik zit er zelfs aan te denken om een 2ehands videokaart op de kop te tikken. (de rest van mijn pc kan ik volgens Can I Run It gewoon op recommended gebruiken) Bedoel op pc heb je sowieso al 60fps en uiteraard vele grotere mods die nooit op consoles zullen komen (bedoel als ik nu al zie wat voor QOL mods er uit zijn gekomen). Ik denk dat ik mijn oude videokaart (5700XT 8GB) op de kop ga tikken, want die ik zie voor 150 a 175 verkocht worden. Dat vind ik nog wel gaan voor een 2ehandse. Toen ik die jaren geleden zelf had kon ik alle spelen al super aan en dat was toen nog in begin 2021. Uiteindelijk koop ik er wel 1 die 16gb heeft, maar dat kom na een tijd wel. De pc blijft gewoon het beste als je mods wil gebruiken dus vandaar dat ik toch aan zit te denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iekue
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 21-02 12:07
NukaWorldNL schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 20:13:
Bedoel op pc heb je sowieso al 60fps
Nou ja.... Niet echt dus als je anderen hoort... (ook in dit thread). Optimalizatie op pc is vrij bagger.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• James Pond
iekue schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 20:24:
[...]

Nou ja.... Niet echt dus als je anderen hoort... (ook in dit thread). Optimalizatie op pc is vrij bagger.
Moet niet alles op ultra willen zetten.. game is ook cpu heavy. Maar als je de filmpjes van digital foundry bekijkt kan je makkelijk overal minstens 40fps+ halen met zelfs een 2070 super

YouTube: Starfield: Best Settings - Digital Foundry Optimised

Maar dat is nog zonder de dlss mod volgens mij, wat betere image quality geeft en betere fps..

Ik heb een 3070 / 5700x / 32gb ram en draait als een zonnetje imo altijd boven de 60fps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NukaWorldNL
  • Laatst online: 13-09 17:34
James Pond schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 20:58:
[...]

Moet niet alles op ultra willen zetten.. game is ook cpu heavy. Maar als je de filmpjes van digital foundry bekijkt kan je makkelijk overal minstens 40fps+ halen met zelfs een 2070 super

YouTube: Starfield: Best Settings - Digital Foundry Optimised

Maar dat is nog zonder de dlss mod volgens mij, wat betere image quality geeft en betere fps..

Ik heb een 3070 / 5700x / 32gb ram en draait als een zonnetje imo altijd boven de 60fps
Ik heb een 3600 / had een 5700xt nitro+ / 16gb. Zat al wat filmpjes te kijken op YT en zie dat Starfield nog prima draait op high (uiteraard niet als je 4k wil gamen). Mij gaat het echt merendeels om mods te kunnen draaien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OMD

OMD

NukaWorldNL schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 20:13:

Bedoel op pc heb je sowieso al 60fps
Grapjas :')

[ Voor 15% gewijzigd door OMD op 12-09-2023 21:16 ]

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Korte samenvatting, inclusief vele spoilers in het filmpje:

- het is aan te raden om vooral zoveel mogelijk het spel te spelen voordat je de main storyline uitspeelt.
spoiler:
Uiteindelijk krijg je mogelijk toch spijt als je zoveel mogelijk de NewGamePlus gaat spelen. Je verwordt tot een van de tegenstanders die je krijgt in de main storyline en kan mogelijk minder genieten van alles wat het spel in de eerste speelronde allemaal te bieden heeft mocht je het merendeel overslaan.

Dus doe in je eerste speelronde zoveel mogelijk wat het spel te bieden heeft aan sidequests, faction gameplay en upgraden van wapens en schepen en outposts voordat je de main story helemaal uitspeelt.

[ Voor 15% gewijzigd door Chaoss op 13-09-2023 01:03 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• OMD

OMD

Zo, dus ik heb mijn best gedaan om de spoiler van new game+ te vermijden maar jij deelt hem even hier zonder spoiler tags. Top :X

[ Voor 41% gewijzigd door Chaoss op 13-09-2023 01:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

iekue schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 20:24:
Bij mij draait ie lekker, maar ja heb niet de lulligste specs (7800x3d/7900xt), maar alsnog is het gezien de engine niet "woehoo". Moeten ze eens naar Sniper Elite ofzo kijken, dat speelde op elke hardware wel zeer okee en zag er prachtig uit.

Maar goed over Starfield: heb er alwat uren in zitten en vermaak me goed, maar man man wat een UI zeg..zelfs het simpele inkleuren/markeren van conflicting controls is te lastig. En van die melige bugs (ik zie er de lol maar van in) zoals mensen die half door deuren steken, met warp 9 uit een lift sprinten tegen een muur (je companion) en dan heb ik er nog bergen weggelachen denk ik. Ik word wel wat moe van Sarah d'r gemauw over dat ik te veel spullen meeleur :+ Toch weer jammer dat ook eeuwen in de toekomst er weer kribbige Britten lopen te zeuren, komen we er dan nooit vanaf :+

Voelt voor mij nog steeds als een mix tussen Fallout en Mass Effect, maar dat boren naar resources voelt weer beetje Subnautica. Van het weekend eens aan wat mods gaan, o.a. voor de UI, ik heb geen ultrawide om alsnog mezelf kapot te scrollen :P Maar als ik de game los gekocht zou hebben zou ik daar zeker geen spijt van hebben gehad, dit gaat me weer lekker veel uren kosten de komende maanden _/-\o_

[ Voor 5% gewijzigd door 2Dutch op 12-09-2023 22:15 ]

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• r3mi3
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21:20
Ik was vorige week begonnen aan Starfield op de Series S. In het begin vond ik het langzaam op gang komen en wilde het al snel wegleggen. Toch verder gespeeld met de main story en door de mechanics te begrijpen wordt het steeds leuker. De begin quest van Sam Cow was echt tof :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OMD schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 22:03:
[...]

Zo, dus ik heb mijn best gedaan om de spoiler van new game+ te vermijden maar jij deelt hem even hier zonder spoiler tags. Top :X
welk deel van de tekst 'inclusief vele spoilers' begreep je niet?
ik heb geen enkele spoiler geschreven, ik schreef alleen dat het aan te raden is om de main game vooral eerst zoveel mogelijk te spelen voordat je de NewGamePlus gaat doen, de meeste echte spoilers zitten in het filmpje zelf, die ook gewoon duidelijk waren aangekondigd inclusief alle tijd om het filmpje uit te zetten.

Dat je zelf in spoiler zet is echt geen spoiler, want zij die de game nooit hebben gespeeld hebben toch geen idee over wie of wat ik het heb.
Sterker nog, ik heb het zelf ook nog niet gespeeld, alleen zelf gelezen.
Maar zoals gezegd: je weet hiermee alsnog niets eigenlijk, dus hoe is dit een spoiler?

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2023 22:28 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• OMD

OMD

Verwijderd schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 22:26:
[...]

welk deel van de tekst 'inclusief vele spoilers' begreep je niet?
ik heb geen enkele spoiler geschreven, ik schreef alleen dat het aan te raden is om de main game vooral eerst zoveel mogelijk te spelen voordat je de NewGamePlus gaat doen, de meeste echte spoilers zitten in het filmpje zelf, die ook gewoon duidelijk waren aangekondigd inclusief alle tijd om het filmpje uit te zetten.

Dat je zelf in spoiler zet is echt geen spoiler, want zij die de game nooit hebben gespeeld hebben toch geen idee over wie of wat ik het heb.
Sterker nog, ik heb het zelf ook nog niet gespeeld, alleen zelf gelezen.
Maar zoals gezegd: je weet hiermee alsnog niets eigenlijk, dus hoe is dit een spoiler?
Allereerst zeg je spoilers in het filmpje en die kijk ik dus ook niet.. Je hebt het niet over de tekst die je gaat schrijven.
Ten tweede,
spoiler:
]blijkbaar wordt je dus iemand die je tegenkomt in het spel zoals je zegt
. Snap je dat ik ook dat niet eens wist en niet wilde weten?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 22:49
Dat had wel in een spoilertagje gemogen inderdaad. Je geeft de hele premise weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saekerhett
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-09 08:38
Met die nieuwe Nvidia drivers draait het hier trouwens op 'High' en 75% resolution (4k) eigenlijk heel behoorlijk! In de grote steden zoals New Atlantis draait het rond de 40 fps.

3060 Ti, 5800X3D, 32 GB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OMD schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 22:36:
[...]

Allereerst zeg je spoilers in het filmpje en die kijk ik dus ook niet.. Je hebt het niet over de tekst die je gaat schrijven.
Ten tweede,
spoiler:
]blijkbaar wordt je dus iemand die je tegenkomt in het spel zoals je zegt
. Snap je dat ik ook dat niet eens wist en niet wilde weten?
prima, maar weet je wat ik ermee bedoelde en weet je echt wat het betekent?
Want wie bedoel ik precies en wat betekent dat voor wat je meemaakt?
Ik heb geen namen genoemd toch?

Enige wat ik zeg is dat er misschien iemand in de story line zit die tegen je is met je je zou kunnen gaan vergelijken naarmate je StoryPlus gaat doen.

Maar goed, ik geef je ergens in de verste verte gelijk. En daarvoor bied ik mijn excuses aan, maar zoals gezegd heb ik je niet verteld wie of wat dus ik snap nog steeds niet echt hoe erg ik je leven heb vernield :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Timothy3000 schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 22:36:
Dat had wel in een spoilertagje gemogen inderdaad. Je geeft de hele premise weg.
premise van wat?
Over wie praat ik dan?
Wat is het concept? Heb ik niet genoemd zonder spoilers tags.

De hele premise? 8)7

Ok weet je.
Ik wist al dat Tweakers soms uitermate kunnen overdrijven. En hier weer een voorbeeld.
#omg.

I rest my case.
Mag ik nog wel zeggen dat het zich afspeelt in de toekomst en zich in andere sterrenstelsels afspeelt?
Je weet wel, dat ik daarmee niet ook iets spoil.
"er zit een tegenstander in'. Oh noes, spoiler. Want dat is daadwerkelijk wat dit is, toch? Of heb je aan een half woord voldoende? Indien dat het geval is, dan valt er weinig te spoilen want je kan 99% van het spel an voorspellen en dan is het sowieso geen spoiler.

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2023 23:12 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Timothy3000
Het is echt niet zo moeilijk. :)
Gebruik spoiler-tags waar ze redelijkerwijs nodig zijn, kleine moeite, en houd het voor iedereen leuk
Dit

spoiler: title
Je verwordt tot een van de tegenstanders die je krijgt in de main storyline

is gewoon een enorme spoiler voor new game plus. Het geeft een belangrijk onderdeel weg. Het maakt niet uit hoe of wie of wat. Dit is iets dat mensen zelf willen ontdekken. Spoilertagjes gebruiken is niet zo lastig en je doet mensen er een plezier mee. ;)

[ Voor 54% gewijzigd door Timothy3000 op 12-09-2023 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

spoiler:
ik vond ze op sommige momenten niet nodig. Op andere momenten heb ik ze wel gebruikt, dat is aantoonbaar.

Ik zal alles vanaf nu in spoiler tags zetten, want je weet maar nooit of er iemand komt die welk knullig detail dan ook beschouwt als een spoiler.
Ik doe graag mee aan de wensen van de community.

Ik zie gewoonweg niet in wat er nou echt een spoiler was aan de opmerking dat je uiteindelijk in NG+ een beetje gelijk wordt aan een van de tegenstanders. Ja het is misschien een dead-give away maar laten we wel wezen: iemand die het spel niet gespeeld heeft begrijpt echt niet wat ik daarmee bedoel, tenzij je de betreffende personages zelf ontmoet hebt en de verdere storyline hebt gezien om de link te leggen. Dus hoe is dit echt een spoiler?

Conclusie: ik heb een probleem met mensene en hun meningen. Zelfs op een casual re-roll van mijn karakter kom ik hiermee in de problemen. Tijd om weer terug te gaan naar een plek zonder mensen. Veel minder gezeik.

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2023 23:24 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Klauwhamer
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 21-09 08:32

Klauwhamer

Voor spijkers.. op laag water.

Verwijderd schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 23:19:
spoiler:
ik vond ze op sommige momenten niet nodig. Op andere momenten heb ik ze wel gebruikt, dat is aantoonbaar.

Ik zal alles vanaf nu in spoiler tags zetten, want je weet maar nooit of er iemand komt die welk knullig detail dan ook beschouwt als een spoiler.
Ik doe graag mee aan de wensen van de community.

Ik zie gewoonweg niet in wat er nou echt een spoiler was aan de opmerking dat je uiteindelijk in NG+ een beetje gelijk wordt aan een van de tegenstanders. Ja het is misschien een dead-give away maar laten we wel wezen: iemand die het spel niet gespeeld heeft begrijpt echt niet wat ik daarmee bedoel, tenzij je de betreffende personages zelf ontmoet hebt en de verdere storyline hebt gezien om de link te leggen. Dus hoe is dit echt een spoiler?

Conclusie: ik heb een probleem met mensene en hun meningen. Zelfs op een casual re-roll van mijn karakter kom ik hiermee in de problemen. Tijd om weer terug te gaan naar een plek zonder mensen. Veel minder gezeik.
Hint: je kunt ook je gemaakte posts gewoon wijzigen zodat je alsnog even een spoilertag kunt plaatsen bij de gewraakte opmerking. Doe niet zo kinderachtig.

D3 :: I don't always kill but when I do, it's hyphen nine. :: y u no iddqd? :: Si non confectus, non reficiat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Palindrome
rariteiten foto's Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eeRFMQQdOc579UDYxm0YPstfmbU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/gCNVv6nwISnmdAtcMD2pEwdA.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WSBKs5RduUnPNpJRmXBbaCQUxZY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/QZb9MJfC5942mFf35hnUV3tm.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3xDvBhbYvqcJc9iZKaDPT_sa5Oo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/nLbfraxpfdl2aOimnz44CnsB.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zr8KMKNPOo4PD7yIbCc5Zp8H2ow=/800x/filters:strip_exif()/f/image/4DqOOaOuaxNwmY7sOQUHGZ4h.png?f=fotoalbum_large

oh ja nog een tip voor iedereen, bind ook de "alternative jump" button aan een andere knop, daarmee boost je namelijk meer voorwaarts ipv van omhoog. standaard is die unbinded.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sipio
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
@Verwijderd Soms is een foutje snel gemaakt maar maak je niet te druk, blijf gewoon posten onder de mensen over deze mooie game ;)

Je hebt je post iig toch aangepast d:)b

• Freeman
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:41
Reset Nvidia Profile Inspector bij installatie van een nieuwe Nvidia driver?
Want ik kijk zojuist bij Nvidia Profile Inspector en zie dat Rbar toch nog wel is enabled, ondanks de nieuwe driver installatie.

Iemand hier ervaring mee?

• mike0001
  • Laatst online: 20:56
Gisteren de Rangers storyline afgerond. Leuke beloning, maar dat kleurtje....

Daarna verder gegaan met de vanguard quest. Ik vind de questlines wel echt leuk. Ook het random even naar een planeet gaan en een verlaten post bezoeken geeft toch altijd weer genoeg wapens en geld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik zit inmiddels op 48 uur, gisteren nog 4 uurtjes bezig geweest met mijn outpost en verzamelen van materialen. Denk dat ik Donderdagavond de focus weer ga leggen op zij-missies van zoals de Rangers, want moet nog steeds dat schip krijgen omdat ik teveel afdwaal met het bouwen van een mooie basis.

Met de main missies ben ik nog maar bij
spoiler:
Into the Unknown

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 3DEXP
  • Laatst online: 31-01-2024
Freeman schreef op woensdag 13 september 2023 @ 07:08:
Reset Nvidia Profile Inspector bij installatie van een nieuwe Nvidia driver?
Want ik kijk zojuist bij Nvidia Profile Inspector en zie dat Rbar toch nog wel is enabled, ondanks de nieuwe driver installatie.

Iemand hier ervaring mee?
Bij een clean intall worden alle instellingen in de drivers gereset en als je de drivers na een clean install installeert zal je indd zien dat Rbar aan staat want Nvidia heeft dat toegevoegd in de game profiel van Starfield.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
3DEXP schreef op woensdag 13 september 2023 @ 08:23:
[...]

Bij een clean intall worden alle instellingen in de drivers gereset en als je de drivers na een clean install installeert zal je indd zien dat Rbar aan staat want Nvidia heeft dat toegevoegd in de game profiel van Starfield.
Controleer wel even wat de rBar - Options zijn.
Want bij mij stond het klaarblijkelijk verkeerd.

Automatisch door NVIDIA:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DUkcWq_7dRhAk2-wpsnjAazz_Rs=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aHnqFUh8dsvuqPeQMmYBrkjr.png?f=user_large

Zoals het klaarblijkelijk moet staan:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GvD_hCVtdtCkfiHsgz-Bb_RzbRk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/aZHYEpa2c9EojsmenjXuROzS.png?f=fotoalbum_large

• 3DEXP
  • Laatst online: 31-01-2024
Rivanov schreef op woensdag 13 september 2023 @ 08:27:
[...]

Controleer wel even wat de rBar - Options zijn.
Want bij mij stond het klaarblijkelijk verkeerd.

Automatisch door NVIDIA:
[Afbeelding]

Zoals het klaarblijkelijk moet staan:

[Afbeelding]
Bij mij staan de instellingen zoals op je onderste plaatje zonder iets in Nvidia profile Inspector handmatig te hebben gewijzigd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
3DEXP schreef op woensdag 13 september 2023 @ 08:31:
[...]

Bij mij staan de instellingen zoals op je onderste plaatje zonder iets in Nvidia profile Inspector handmatig te hebben gewijzigd.
Dat is bij de meeste zo. Maar bij mij stond het na de installatie van de nieuwe driver en herstart van de PC dus verkeerd. :)
Dus ik wilde jullie er enkel even op attenderen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Ik zal vandaag vooral weer bezig zijn met de sidequest genaamd werk... :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sipio
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
G_Dragon schreef op woensdag 13 september 2023 @ 08:11:
Ik zit inmiddels op 48 uur, gisteren nog 4 uurtjes bezig geweest met mijn outpost en verzamelen van materialen. Denk dat ik Donderdagavond de focus weer ga leggen op zij-missies van zoals de Rangers, want moet nog steeds dat schip krijgen omdat ik teveel afdwaal met het bouwen van een mooie basis.

Met de main missies ben ik nog maar bij
spoiler:
Into the Unknown
Ben volgens mij ongeveer net zo 'ver' :P

Met uitzondering dat ik de Ranger quest complete heb maar nog helemaal niks met outpost heb gedaan.

In het begin vd game droomde ik echt van een dikke outpost maar als je zo her en der rond leest is dat nog best een gedoe?

Ik moet me er toch eens in gaan verdiepen binnenkort.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Sipio schreef op woensdag 13 september 2023 @ 08:58:
[...]

Met uitzondering dat ik de Ranger quest complete heb maar nog helemaal niks met outpost heb gedaan.

In het begin vd game droomde ik echt van een dikke outpost maar als je zo her en der rond leest is dat nog best een gedoe?

Vooral het vinden van een goede plek kan best lastig zijn :) Het bouwen zelf valt wel mee eigenlijk, gewoon zorgen dat je de juiste grondstoffen bij je hebt om in elk geval een begin te maken (power en extractors). Als je begint bij een basis waar je in elk geval Iron, Aluminum en Helium-3 hebt, dan kan je best ver uitbouwen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Sipio schreef op woensdag 13 september 2023 @ 08:58:
[...]

Ja het is gewoon best vervelend dat je alles verliest wanneer je het spel uitspeelt, want het bouwen is niet extreem moeilijk als je het eenmaal doorhebt. Maar het is zonde van alle moeite en tijd als je het toch niet behoudt.. Dus ik twijfel heel erg of ik wel doorga met het bouwen of dat ik eerst alle zij-missies en hoofdmissies ga doen en doorga tot New Game+ 10 en dan pas tijd ga steken in mijn basis :D .

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

• tommy2005
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13-08 21:23
Ik denk dat ik wat verkeerd doe. Ik zie de meest bizarre schepen voorbij komen en mensen die basissen aan het bouwen zijn. Hoe betalen jullie dat? Ik ben lvl12 en heb pas een kleine 80k credits. Zijn er sidequests waarvan ik het bestaan niet afweet, die super veel opleveren of zo?

• mvds

mvds

Totally awesome!

tommy2005 schreef op woensdag 13 september 2023 @ 09:15:
Ik denk dat ik wat verkeerd doe. Ik zie de meest bizarre schepen voorbij komen en mensen die basissen aan het bouwen zijn. Hoe betalen jullie dat? Ik ben lvl12 en heb pas een kleine 80k credits. Zijn er sidequests waarvan ik het bestaan niet afweet, die super veel opleveren of zo?
Nee hoor, gewoon veel looten en verkopen :) En ook schepen jatten en verkopen en veel quests doen. Dan krijg je vanzelf geld. Maar zo duur is het niet om een schip te verbouwen hoor. Ja oké, wel als je meteen naar class C parts wil, maar waarom zou je?

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Topicstarter
SinergyX schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 11:00:
[...]

spoiler:
Ik kon er veel tegenstrijdig over vinden, maar uiteindelijk vond ik iets wat match met mijn ervaring:
If you choose to defend the Lodge during High Price to Pay in Starfield, the companion you are closest with of those in the location will be killed at the Eye

It does seem that the companion you have the highest affinity with will be at the Eye and the companion you have the second-highest affinity with will be at the Lodge.

Initieel koos ik voor Lodge, maar toen ging Sarah (is mijn closest)... dat gaan we dus niet doen, dus gelukkig mijn manual save gepakt en die 3 gered, toen was het alleen einde oefening voor Barrett..

Sam wilde ik niet vanwege z'n dochter, Andreja omdat ze leuke opmerkingen maakt als je 'over de edge' gaat, en Sarah is m'n favoriet :P Sorry Barrett.. je bent de zwakste schakel

Maaaaaar... blijkbaar kan je in NG+ iedereen redden als je dus blijkbaar voordoet dat dit 'alles' nieuw voor je is en krijg je een nieuwe quest die dit hele verhaal lijkt te skippen/omzeilen
Ik ben daar nu ook (High Price to Pay). Ik koos ervoor om:

spoiler:
Naar The Eye te vliegen, want daar waren Vladimir, Barrett, Andreja en Sarah. Toen ik terug kwam was Sam dood. Ik vind dat een irritant personage, dus tevreden mee.

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

• JimmyNL
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21-09 17:28
Ik ben inmiddels wat avondjes onderweg maar e.e.a. is mij toch niet helemaal duidelijk. Ik heb sowieso (ben level 6) erg veel moeite met de gunfights. Gisteren van hard naar medium terug gegaan en dit is eigenlijk weer wat te makkelijk, het verschil tussen beiden is enorm. Wat ik ook lastig vind is hoe van te voren te zien welk ruimte pak je bij welke planeet dient te dragen. Het is nu een beetje trial and error steeds maar dat moet toch van te voren wel ergens te zien zijn? Ik heb gisteren een missie gedaan waarbij je voor de bank een debt collect op een maan . Gedaan en er was ook een bezette basis vol met pirates. Na een flinke strijd heb ik die allemaal om kunnen leggen maar wat dan? Er ligt wel wat loot maar 90% is rommel. Er staan heel veel machines in de omgeving maar je kunt er verder niets mee. De maan zit bomvol resources maar ik kan er geen station bouwen. Ik heb overigens zo een station op een andere planeet gebouwd, voor de test, en dat werd een beacon met een waterpomp, de rest moet ik nog uitproberen. Maar het ontbrak me aan een goed overzicht hoe je nu dingen bouwt, als in een kaartje of schema oid? Sowieso mis ik kaarten ;-). Vooral van steden... is toch gek dat dat er niet in zit, we hebben álles op de wereld in kaart maar over duizend jaar niet meer haha. Ik ben nog niet helemaal overtuigd, ik hoop dat er nog wat meer elementen komen die wat uitdaging verzorgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D4NG3R
JimmyNL schreef op woensdag 13 september 2023 @ 09:51:
Ik ben inmiddels wat avondjes onderweg maar e.e.a. is mij toch niet helemaal duidelijk. Ik heb sowieso (ben level 6) erg veel moeite met de gunfights. Gisteren van hard naar medium terug gegaan en dit is eigenlijk weer wat te makkelijk, het verschil tussen beiden is enorm.
Investeer af en toe een punt in perks welke de schade verhogen, en vergeet niet om ook andere wapens een kans te geven. Sowieso blijft het een RPG, dus in het begin is alles 1 grote damage sponge.
Wat ik ook lastig vind is hoe van te voren te zien welk ruimte pak je bij welke planeet dient te dragen. Het is nu een beetje trial and error steeds maar dat moet toch van te voren wel ergens te zien zijn?
Heel eerlijk heb ik daar nog geen seconde naar omgekeken.. Level 30 en ik draag gewoon whatever pak leuke damage resistances heeft met mooie perks. _O-
Ik heb gisteren een missie gedaan waarbij je voor de bank een debt collect op een maan . Gedaan en er was ook een bezette basis vol met pirates. Na een flinke strijd heb ik die allemaal om kunnen leggen maar wat dan? Er ligt wel wat loot maar 90% is rommel.
De lijken looten is een goed begin, niet elke omgeving heeft dikke loot. Uiteraard ook de quest afmaken (of de debt zelf houden als dat een optie is :P ) en daar de reward van innen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

D4NG3R schreef op woensdag 13 september 2023 @ 10:06:
Heel eerlijk heb ik daar nog geen seconde naar omgekeken.. Level 30 en ik draag gewoon whatever pak leuke damage resistances heeft met mooie perks. _O-
Oh echt? Ik draag een pak omdat ik hem stoer vind :P (Dat Mantis pak vind ik echt fugly dus ik draag nu een Advanced Deepseeker pak, gewoon zonder mods of buffs, maar gewoon vanwege de looks :+)

Overigens ga ik wel vanaf nu de skills levellen om mijn outfits te kunnen modden, De skills voor de wapenmods heb ik al maxxed waardoor ik nu van best wel simpele basic wapens hele leuke dingen kan maken :D (ik mis dan wel de extra perks van de Rares, Epics en Legendaries enzo, maar ok)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Klauwhamer

Klauwhamer

D4NG3R schreef op woensdag 13 september 2023 @ 10:06:
[...]

Investeer af en toe een punt in perks welke de schade verhogen, en vergeet niet om ook andere wapens een kans te geven. Sowieso blijft het een RPG, dus in het begin is alles 1 grote damage sponge.
Wat bedoel je hier mee?

D3 :: I don't always kill but when I do, it's hyphen nine. :: y u no iddqd? :: Si non confectus, non reficiat.

• mike0001
tommy2005 schreef op woensdag 13 september 2023 @ 09:15:
Schepen upgraden moet je investeren in piloting en schepen bouwen (geen idee ff hoe die perk heet)
Verder is geld op een gegeven moment geen issue meer. Ik ben level 25 en heb iets van 350k.
Je moet inderdaad missies en side missies doen. Of gewoon een random planeet bezoeken en daar de abandoned "whatever" bezoeken. Daar zit altijd wel een legertje spacers en als je die allemaal afmaakt en alles loot heb je weer wat geld om te spenderen.
Ik loot zelfs nu alleen maar pakken en wapens > 7000 credits. Ook al heb ik een schip met 2800 opbergruimte, ik loot niet alles meer

• mvds

mvds

Totally awesome!

mike0001 schreef op woensdag 13 september 2023 @ 10:23:
[...]
Schepen upgraden moet je investeren in piloting en schepen bouwen (geen idee ff hoe die perk heet)
Verder is geld op een gegeven moment geen issue meer. Ik ben level 25 en heb iets van 350k.
Je moet inderdaad missies en side missies doen. Of gewoon een random planeet bezoeken en daar de abandoned "whatever" bezoeken. Daar zit altijd wel een legertje spacers en als je die allemaal afmaakt en alles loot heb je weer wat geld om te spenderen.
Ik loot zelfs nu alleen maar pakken en wapens > 7000 credits. Ook al heb ik een schip met 2800 opbergruimte, ik loot niet alles meer
Op zich is dat niet eens echt nodig hoor, als je gewoon bij een Class A schip blijft kan je het gewoon doen met je defaults skills. Inderdaad, op een bepaald moment zal je wel naar Class B of C moeten, omdat de Class A schepen gewoon niet meer sterk genoeg zijn. Maar zeker in het begin kan je prima met Class A schepen spelen hoor, ik ben lvl 29 en ik vlieg nog steeds met de Star Eagle rond. Die heeft iets van 2260 storage en ik win gevechten met lvl 40 schepen vrij gemakkelijk.

[ Voor 3% gewijzigd door mvds op 13-09-2023 10:27 ]

• BlazeMuis
Gisteren nog een leuke bug gehad, mijn ship ging vol door het dak heen op de plek waar ik ook nog eens moest zijn voor een quest :P

[Streamable: Starfield 2023-09-12 16-01-26]

• mike0001
mvds schreef op woensdag 13 september 2023 @ 10:25:
[...]

Op zich is dat niet eens echt nodig hoor, als je gewoon bij een Class A schip blijft kan je het gewoon doen met je defaults skills. Inderdaad, op een bepaald moment zal je wel naar Class B of C moeten, omdat de Class A schepen gewoon niet meer sterk genoeg zijn. Maar zeker in het begin kan je prima met Class A schepen spelen hoor, ik ben lvl 29 en ik vlieg nog steeds met de Star Eagle rond. Die heeft iets van 2260 storage en ik win gevechten met lvl 40 schepen vrij gemakkelijk.
Oh ja niet perse om naar class B te gaan, maar ook het bouwen van schepen is handiger met hogere perks.
Ik vlieg ook met de Class A ranger scheepje waar ik wel wat extra cargo aan toe heb gevoegd :)

Gisteren wel even een crimson planeet bezocht en 10 schepen van de crimson was net iets to much voor mijn Class A schipje haha

• CHKYBSTRD
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 16-09 16:13
mike0001 schreef op woensdag 13 september 2023 @ 08:10:
Gisteren de Rangers storyline afgerond. Leuke beloning, maar dat kleurtje....

Daarna verder gegaan met de vanguard quest. Ik vind de questlines wel echt leuk. Ook het random even naar een planeet gaan en een verlaten post bezoeken geeft toch altijd weer genoeg wapens en geld.
Ik heb mijn Star Eagle volledig zwart gemaakt. Ziet er prima uit nu ;)

Stay hungry, stay foolish!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F8hxsyF7fKFjUgLsNXCnEEAloo4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/cegQnownKQR4ZpVtNWWXIds6.png?f=fotoalbum_large
Ehhm... should I be worried? Ik gebruik geen mods, zit nog niet in NG+, waarom zouden deze ineens weg zijn? :?

[edit] Ik zie mijn Constellation quests nog wel, wat een vreemde melding dit...

[ Voor 8% gewijzigd door mvds op 13-09-2023 10:51 ]

• BlazeMuis
mvds schreef op woensdag 13 september 2023 @ 10:48:
[Afbeelding]
Ehhm... should I be worried? Ik gebruik geen mods, zit nog niet in NG+, waarom zouden deze ineens weg zijn? :?
Deze heb ik een paar dagen geleden ook gehad. Ik ben iig niks kwijt.

• D4NG3R
mvds schreef op woensdag 13 september 2023 @ 10:19:
[...]

Oh echt? Ik draag een pak omdat ik hem stoer vind :P (Dat Mantis pak vind ik echt fugly dus ik draag nu een Advanced Deepseeker pak, gewoon zonder mods of buffs, maar gewoon vanwege de looks :+)
Ik speel vrijwel uitsluitend firstperson, en dan zie je je character zelden. Sowieso ben ik heel erg van de performance > looks in RPG's, dus draag ik soms combinaties welke echt absurd zijn maar wel lekker veel defence geven. :D _O-

Het Mantis pak vind ik ook foeilelijk overigens, maar heb ik wel een goed dozijn levels gedragen vanwege de prettige perks. Automatisch healen, minder gewicht van resources en extra carry capacity is nog steeds m'n favoriete combinatie.
In veel (ik durf te stellen de meeste) RPG's doet alles in het begin vrij weinig schade, ook de speler zelf. Waardoor veel vijanden kogels absorberen alsof ze een spons zijn voordat ze omvallen.

Naarmate je verder speelt, betere/specifiekere wapens tegen komt, en perks/levels/skills/whatever investeert om meer schade te doen neemt dat af. Vijanden krijgen weliswaar steeds meer health naarmate je verder in het spel komt, maar je damage output schaalt vaak veel sneller dan dat.

[ Voor 39% gewijzigd door D4NG3R op 13-09-2023 10:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vengeful
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 04-04-2024
[Afbeelding]

Dat gaat over de DLC, kan zijn dat je die opnieuw moet downloaden. Ik had het nadat ik de eerste keer op Gamepass cloud had gespeeld en verder ging op m'n xbox. Bleek ik die DLC helemaal niet geinstalleerd te hebben.

• BlazeMuis
Zojuist een wat minder leuke bug.. De boss zat vast achter een deur die ik niet open kan krijgen. Uiteindelijk wel dood gekregen door de deur heen.

[Streamable: Starfield 2023-09-13 10-49-10]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Klauwhamer

Klauwhamer

D4NG3R schreef op woensdag 13 september 2023 @ 10:52:
[...]

In veel (ik durf te stellen de meeste) RPG's doet alles in het begin vrij weinig schade, ook de speler zelf. Waardoor veel vijanden kogels absorberen alsof ze een spons zijn voordat ze omvallen.

Naarmate je verder speelt, betere/specifiekere wapens tegen komt, en perks/levels/skills/whatever investeert om meer schade te doen neemt dat af. Vijanden krijgen weliswaar steeds meer health naarmate je verder in het spel komt, maar je damage output schaalt vaak veel sneller dan dat.
Welke RPGs heb jij gespeeld dan? Want de RPGs die ik heb gespeeld, hebben dat verschijnsel niet en groei je min of meer gelijk op met de tegenstanders (c.q. het soort) die je tegenkomt -- tenzij je echt je boekje te buiten gaat met exploratie. En als dit níet het geval is, krijg je tamelijk snel te maken met een TPK in plaats van een vijand met gigantische healthpool maar zonder middelen een TPK toe te passen. Denk aan Neverwinter Nights, Baldur's Gate 1/2/3, Fallout 2, Icewind Dale, Temple of Elemental Evil, Dragon Age, etcetera.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D4NG3R
Klauwhamer schreef op woensdag 13 september 2023 @ 11:01:
[...]

Welke RPGs heb jij gespeeld dan? Want de RPGs die ik heb gespeeld, hebben dat verschijnsel niet en groei je min of meer gelijk op met de tegenstanders (c.q. het soort) die je tegenkomt -- tenzij je echt je boekje te buiten gaat met exploratie. En als dit níet het geval is, krijg je tamelijk snel te maken met een TPK in plaats van een vijand met gigantische healthpool maar zonder middelen een TPK toe te passen. Denk aan Neverwinter Nights, Baldur's Gate 1/2/3, Fallout 2, Icewind Dale, Temple of Elemental Evil, Dragon Age, etcetera.
Alle 3D Bethesda RPG's, alle Soulsborne games, Cyberpunk om even een paar RPG's te noemen welke ik recentelijk nog aangeraakt heb. Effectief elke RPG welke gebouwd is rondom damage scaling van wapens is (of wordt) spongy als je niet actief meegaat met said scaling. En dat doen er veel.

Dat kan overigens meerdere vormen aannemen; het simpelweg vinden van wapens welke zelf meer schade doen, het upgraden van wapens, het investeren van skillpoints in bepaalde skills, het unlocken van perks of een combinatie van meerdere.

Ik speel zelf voornamelijk JRPG's en MMORPG's, waar het fenomeen doodnormaal is, dus m'n uitspraak is wellicht wat minder accuraat dan ik in de 1e instantie dacht. :')

[ Voor 4% gewijzigd door D4NG3R op 13-09-2023 11:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Klauwhamer

Klauwhamer

D4NG3R schreef op woensdag 13 september 2023 @ 11:09:
[...]

Alle 3D Bethesda RPG's, alle Soulsborne games, Cyberpunk om even een paar RPG's te noemen welke ik recentelijk nog aangeraakt heb. Effectief elke RPG welke gebouwd is rondom damage scaling van wapens is (of wordt) spongy als je niet actief meegaat met said scaling. En dat doen er veel.
Ah, ja. Ik had alweer verdrongen dat dit het geval was voor Fallout 3/NV/4 en Cyberpunk (albeit in mindere mate). Ja, heel treurig is dat om te constateren en ook wel een afknapper.
[...]
Ik speel zelf voornamelijk JRPG's en MMORPG's, waar het fenomeen doodnormaal is, dus m'n uitspraak is wellicht wat minder accuraat dan ik in de 1e instantie dacht. :')
Ja nou ja, bij "RPG" denk ik dus meteen aan de meer D&D-based RPGs. Dat zal het verschil zijn.

• D4NG3R
Klauwhamer schreef op woensdag 13 september 2023 @ 11:16:
[...]

Ah, ja. Ik had alweer verdrongen dat dit het geval was voor Fallout 3/NV/4 en Cyberpunk (albeit in mindere mate).
Valt wel mee in hoeveel mindere mate dit is, probeer voor de gein een random small gun-wapen te gebruiken terwijl je zelf level 10 bent zonder ooit de small guns skill te levelen of damage perks te unlocken. _O-

Cyberpunk moet het dan weer heel erg hebben van sterkere varianten van hetzelfde wapen i.c.m. perks. Met je startpistooltje het spel doorlopen is te doen, maar zullen de meesten niet heel erg leuk vinden. :')
Ja, heel treurig is dat om te constateren en ook wel een afknapper.

Ja nou ja, bij "RPG" denk ik dus meteen aan de meer D&D-based RPGs. Dat zal het verschil zijn.
In turn-based RPG's moet je het vaak dan weer hebben van armour om de schade van vijanden te verminderen, terwijl je eigen damage output redelijk constant blijft (t.o.v. de vijanden hun healthpools).

In action RPG's moet je het vaak hebben van meer damage output, terwijl de binnenkomende damage redelijk constant blijft (t.o.v. je healthpool)

Ik ben in BG3 tot dusver wel blij als ik weer eens een beter kloffie met een mooiere enchantment tegen kom, en in FO1/2 ben ik richting het einde van het spel toch wel blij met m'n powerarmour. :Y

• iekue
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 21-02 12:07
BlazeMuis schreef op woensdag 13 september 2023 @ 10:56:
Zojuist een wat minder leuke bug.. De boss zat vast achter een deur die ik niet open kan krijgen. Uiteindelijk wel dood gekregen door de deur heen.

[Streamable: Starfield 2023-09-13 10-49-10]
Heb ik ook keer gehad dat dr idd een enemy achter wat exact dezelfde deur lijkt (dit is 1 vd plekken die constant terugkomt bij random geplaatste plekken), vast zat. Kon idd niet lockpicken dus hem maar daar gelaten (was geen boss voor een quest gelukkig.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Topicstarter
Als genietende speler van Starfield kon ik evengoed deze tongue-in-cheek waarderen:

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

• James Pond
JimmyNL schreef op woensdag 13 september 2023 @ 09:51:
. Wat ik ook lastig vind is hoe van te voren te zien welk ruimte pak je bij welke planeet dient te dragen.
He? Je hoeft maar 1 suit aan te doen, die houd je altijd aan en hide je in settlements door op de bijbehorende knop te drukken in het suit/helmet menu.

Verschillende suits is nergens voor nodig.

Ook zijn die random basissen gewoon 'random' quests die overal op elke planeet kunnen spawnen, ga daar niet teveel tijd insteken want die zijn niet boeiend.

Gewoon lekker wat main missies pakken tot je er wat verder in zit (na into the unknown bv).

Outpost bouwen ben ik pas na 50 uur mee begonnen toen ik genoeg resources en money had.

• James Pond
Mog schreef op woensdag 13 september 2023 @ 12:27:
Als genietende speler van Starfield kon ik evengoed deze tongue-in-cheek waarderen:

[YouTube: If Bethesda Made Cyberpunk 2077]
Eh. Tja tis maar wat je grappig vind, kon er niet echt om lachen. Alsof Bethesda voor 1 plaats niet gewoon altijd een grote open wereld heeft gemaakt.

Het is gewoon niet realistisch om dat ook met 1000 planeten te doen.. Maarja muh load screens (wat elk ander spel ook heeft). Het zeiken op de game is ook echt van ongekende hoogte. Snap wel dat dit tongue in cheek is maarja

[ Voor 11% gewijzigd door James Pond op 13-09-2023 12:33 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• D4NG3R
@James Pond Jawel, suits kunnen wel degelijk verschil maken als je er op gaat letten.
https://segmentnext.com/starfield-environmental-damage/

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/stiHZ3AHN9Lecr9HcAi3Hdtu1zE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/R0iNlIuEGI8Oj7HxrqsDDYpl.png?f=user_large

De bovenste 3 stats duiden op de damage absorption van reguliere wapens. De 4 stats daaronder op protection tegen omgevingsgevaren op planeten. ;)

Zonder radiation protection zie je bijvoorbeeld je maximum HP langzaam omlaag gaan (gele streep rechts in de HP balk) op een planeet met hoge solar radiation.

Ik vind de effecten zelf dusdanig minimaal dat ik er nauwelijks op let, liever betere bescherming tegen vijanden en mooie perks dan dat ik wat minder snel doodvries of gefrituurd wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoamingZombie

RoamingZombie

Watching the sheeple...

D4NG3R schreef op woensdag 13 september 2023 @ 12:36:
@James Pond Jawel, suits kunnen wel degelijk verschil maken als je er op gaat letten.

[Afbeelding]

De bovenste 3 stats duiden op de damage absorption van reguliere wapens. De 4 stats daaronder op protection tegen omgevingsgevaren op planeten. ;)

Zonder radiation protection zie je bijvoorbeeld je maximum HP langzaam omlaag gaan (gele streep rechts in de HP balk) op een planeet met hoge solar radiation.

Ik vind de effecten zelf dusdanig minimaal dat ik er nauwelijks op let, liever betere bescherming tegen vijanden en mooie perks dan dat ik wat minder snel doodvries of gefrituurd wordt.
Het effect is zo minimal dat het niet de moeite waard is. En dat gaat dubbelop bij het NG+ suit. Dan hoef je nooit meer naar iets anders te zoeken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rutgergron
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 10-09 20:40

[Afbeelding]

Ik krijg bijna altijd een melding welk pak ik ook aantrek. Echt super irritant.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RoamingZombie

RoamingZombie

Watching the sheeple...

rutgergron schreef op woensdag 13 september 2023 @ 13:26:
[...]

Ik krijg bijna altijd een melding welk pak ik ook aantrek. Echt super irritant.
Sowieso krijg je altijd een melding als je in een gevaarlijke omgeving zit. Dit bekent niet direct dat het gevolgen voor je heeft. Op zich wel praktisch ook dat je pak aangeeft dat je beter even niet je helm kan afzetten ;)

• James Pond

[Afbeelding]

Ahh ja top, dat is ook wel weer zo maar ik draag 1 pak, met de hoogste DR en als ik op planeten rondwaggel dan heal ik af en toe (of even slapen in de razorleaf).

Maar lijkt me heel irritant om continue van suit te wisselen, met die minimale damage lijkt me dat zwaar annoying om steeds door de menu's te klikken..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D4NG3R
James Pond schreef op woensdag 13 september 2023 @ 13:39:
[...]

Ahh ja top, dat is ook wel weer zo maar ik draag 1 pak, met de hoogste DR en als ik op planeten rondwaggel dan heal ik af en toe (of even slapen in de razorleaf).

Maar lijkt me heel irritant om continue van suit te wisselen, met die minimale damage lijkt me dat zwaar annoying om steeds door de menu's te klikken..
Er zullen vast wel spelers zjin welke gebruik maken van de mannequins vlak bij de uitgang van hun schip, voor de liefhebber kan je natuurlijk zo veel roleplayen als je zelf wil.

Mij doet het ook niet veel nee, na meer dan een half uur rondbanjeren op een planeet met veel straling was ik misschien 10% van m'n healthbar kwijt. Een uurtje in bed liggen op m'n schip en dat was weer terug. :')

• James Pond
Damn niet eens aan gedacht om mannequins in je schip te zetten.. wist niet dat dat kon. Kan ik binnen ook decoraten net zoals in een outpost?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D4NG3R
James Pond schreef op woensdag 13 september 2023 @ 13:50:
Damn niet eens aan gedacht om mannequins in je schip te zetten.. wist niet dat dat kon. Kan ik binnen ook decoraten net zoals in een outpost?
Eerlijk waar; geen idee.

spoiler:
Een aantal quest reward schepen (bijv de Razorleaf) hebben standaard wat storage welke je niet vind op andere schepen.

• MPC60
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 12-07 10:24

MPC60

Game on

Vengeful schreef op woensdag 13 september 2023 @ 10:55:
[...]

Dat gaat over de DLC, kan zijn dat je die opnieuw moet downloaden. Ik had het nadat ik de eerste keer op Gamepass cloud had gespeeld en verder ging op m'n xbox. Bleek ik die DLC helemaal niet geinstalleerd te hebben.
Ik snapte al niet waarom ik niks van die dlc tegenkwam. Straks eens even kijken op m’n Xbox of ik het wel geïnstalleerd heb. :D

Xbox: SendexNL

[Afbeelding]

Speel je op zowel Xbox als PC? Waarschijnlijk wel. Dan staat de map van Constellation en Mars DLC niet op de juiste plek. Dit zorgt niet voor issues.

Ik heb zojuist de Main Quest voltooid!

Nu op naar de side quests en factions. ;)

• Timothy3000
[...]
Ik ken als liefhebber ook weinig JRPGs waar op het begin enemies bullet sponges zijn eigenlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D4NG3R
Timothy3000 schreef op woensdag 13 september 2023 @ 15:13:
[...]

Ik ken als liefhebber ook weinig JRPGs waar op het begin enemies bullet sponges zijn eigenlijk.
Die zijn er ook niet veel, hell vaak is het juist een beetje een powertrip totdat je de grote "slechterik" tegenkomt en het spel echt begint.

Vandaar ook:
Effectief elke RPG welke gebouwd is rondom damage scaling van wapens is (of wordt) spongy als je niet actief meegaat met said scaling.
Een veelgehoorde klacht bij Elden Ring (eigenlijk From games in het algemeen) is bijvoorbeeld dat mensen een nieuw wapen vinden welke ze gaaf vinden en willen gebruiken, maar er geen kloot mee hitten omdat hun karakter er niet op gebouwd is. Of dat mensen de verkeerde stat investments hebben gemaakt en mogen gaan grinden om maar verder te kunnen komen.

Bethesda games zijn daar wel een exces in overigens, en level scaling van vijanden, en damage scaling van wapens op skills/perks, en geen respecs. Wil je later in het spel toch voor andere wapens gaan dan loop je weer het risico dat je character (te) veel leveled en vijanden daardoor sneller sterker worden dan jij. _O-

Pagina: 1 ... 49 ... 63 Laatste

Let op:
Gebruik spoiler-tags waar ze redelijkerwijs nodig zijn, kleine moeite, en houd het voor iedereen leuk! :)

Houd het ook ontopic, bespreek vooral je eigen ervaringen, en wees lief en respectvol naar elkaar. Je hoeft het niet eens te zijn.