Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• MPC60
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 11-10 15:27

MPC60

Game on

D4NG3R schreef op maandag 11 september 2023 @ 16:30:
[...]

Nouwja, veel zaken zijn al cutscenes - tijdens de animatie van opstijgen en landen wordt op de achtergrond bijvoorbeeld veel zooi in/uitgeladen. Vlieg je binnen een stelsel naar een andere planeet dan gebeurt het laden tijdens de animatie dat je 'weg' vliegt van je huidige locatie.

Ik stoor mij persoonlijk vooral aan de tergend trage animatie van in- en uitstappen in je stoel en het laadscherm als je je schip in en uit wil. Het lijkt er namelijk op dat een schip van binnen niet magisch groter is dan dat die van buiten is zoals de Tardis. Je zou dus denken dat die 'gewoon' in z'n geheel ingeladen moet kunnen blijven.

Dat laatste zal voornamelijk een overweging zijn geweest voor mensen welke het schip helemaal volstouwen met versiering.

Dus iets genuanceerder:
Je wil vertrekken van een planeet, stapt je schip in (laadscherm), loopt naar je stoel en gaat zitten (lange animatie), opent de map (fade to black), zoomt uit/in naar de juiste locatie (meerdere animaties gemixed met fades to black), klikt op je eindbestemming/planeet (lange animatie van opstijgen) kiest een plek om te landen (lange animatie van landen), stapt je stoel uit (lange animatie), stapt je schip uit (laadscherm).

De 1e keer was dat nog geinig, de 2e keer vond ik het persoonlijk al irritant. Niet irritant genoeg om er over te gaan zaniken op metacritic of andere reviewplatformen, maar wel irritant genoeg om het in 30u speeltijd nog geen 5x op die manier te hebben gedaan. _O-

Overal naartoe fast travelen vind ik op andere manieren weer tegenvallen, behalve dat het slecht is voor de immersie; de reis van en naar plekken toe vind/vond ik in voortgaande games juist tof. Je kwam onderweg zo veel random dingen tegen om te doen of te bekijken. :)

Nee naar mijn idee wil/doet Bethesda met Starfield heel veel, maar doen ze eigenlijk maar bar weinig echt goed. Het is het allemaal 'net niet'. :P

1 ding doen ze overigens wel heel goed, ik vermaak mij nog altijd ontzettend met de boost packs. Heerlijk die vrijheid terwijl je rondstruint of in gevecht bent. :D
Ik ben het helemaal met je eens en het voor mij echt het grootste minpunt van deze game. De rest is fantastisch maar het gevoel van een ergens een beekje ontdekken waar iemand z’n afgehakte hoofd in blijkt te liggen is wel weg.

Xbox: SendexNL

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 19:45
Die Vanguard sidemissie met Hadrian is wel echt tof gedaan zeg!

• Saitama
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 27-10 17:58
tommy2005 schreef op maandag 11 september 2023 @ 17:37:
Waar kan ik makkelijk een schip kapen? Ik heb zo veel schade en geen shipparts dat ik elke keer in de ruimte bij een gevecht aan barrels word geschoten. Ik heb nu een stiletto die heb ik ergens gepikt maar mijn originele schip is nergens meer te vinden.

Wie heeft er een goede tip?
Je oude schip kan je vinden via zo'n ship technician waarschijnlijk, onder de optie view and modify my ships of iets in die geest. Verder zijn er geloof ik een paar quest lines die je een schip geven als reward.

• janus_freggel
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 04-11 18:29
Dingetje dat me wel irriteerd... security is level1, maar ik ben level29.. ik krijg geen enkel easy lock meer om überhaupt mijn security level te verbeteren... alleen maar master of expert locks. Is niet over nagedacht

• roepie88
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 18:04
Vraagje.
Worden de items die je loot uit kistjes en lockers volledig random bepaald of is er een bepaald algoritme van toepassing?
In het eerste gebied waar ik naar toe moest vliegen (Kreet) haalde ik uit een kistje meteen een legendary weapon.
Niet dat je mij hoort klagen maar als het volledig random is, dan is het de moeite waard om ieder kistje wat wat je vindt te openen.
En als dat ook met gesloten kisten en kluizen van toepassing is, dan ga ik mijn lockpicking skills opvijzelen. Ik snap er nog niet veel van en die Digi-dingen zijn niet aan te slepen voor mij. Maar al doende leert men..

• To easy
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 25-11 15:43
janus_freggel schreef op maandag 11 september 2023 @ 18:09:
Dingetje dat me wel irriteerd... security is level1, maar ik ben level29.. ik krijg geen enkel easy lock meer om überhaupt mijn security level te verbeteren... alleen maar master of expert locks. Is niet over nagedacht
Moet je eerst de skill upgraden of dat al gedaan?

• janus_freggel
To easy schreef op maandag 11 september 2023 @ 18:17:
[...]

Moet je eerst de skill upgraden of dat al gedaan?
Dat kan pas als ik 5 locks gepikt heb, maar ze zijn allemaal te high level om uberhaupt te picken

• Timothy3000
Kan je dan niet terug naar eerdere gebieden zoals New Atlantis of zijn die kistjes nu ook hoger?

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:35
janus_freggel schreef op maandag 11 september 2023 @ 18:22:
[...]

Dat kan pas als ik 5 locks gepikt heb, maar ze zijn allemaal te high level om uberhaupt te picken
Dan heb je er echt veel over geslagen. Want je kwam ze in het begin met bosjes tegen. :)

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

• janus_freggel
uchiha tijntje schreef op maandag 11 september 2023 @ 18:32:
[...]

Dan heb je er echt veel over geslagen. Want je kwam ze in het begin met bosjes tegen. :)
Haha maar toen had ik security nog geen point gegevens, dus die tellen niet mee

• uchiha tijntje
janus_freggel schreef op maandag 11 september 2023 @ 18:35:
[...]

Haha maar toen had ik security nog geen point gegevens, dus die tellen niet mee
Ah zo. Nahja. Volgens mij kun je als je terug gaat naar de eerste twee of drie locaties waar je begon snel 5 locks vinden

• BlazeMuis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 26-11 15:44
Soms heb ik het probleem dat vijanden mij totaal niet opmerken, ik moet dan eerst 1 doodschieten voordat ze beginnen met aanvallen.

• uchiha tijntje
BlazeMuis schreef op maandag 11 september 2023 @ 18:48:
Soms heb ik het probleem dat vijanden mij totaal niet opmerken, ik moet dan eerst 1 doodschieten voordat ze beginnen met aanvallen.

[Streamable: Starfield 2023-09-11 18-17-23]
Ben je al de crimson fleet faction gejoined? Volgens mij zit er een vorm van veiligheid in dat AI jou niet direct aanvalt als je wellicht per ongeluk iemand aanvalt. Wel al een hoog level vijand. :) Hoever ben je zelf en op welke difficulty speel je.

[ Voor 21% gewijzigd door uchiha tijntje op 11-09-2023 18:55 ]

• BlazeMuis
uchiha tijntje schreef op maandag 11 september 2023 @ 18:52:
[...]

Ben je al de crimson fleet faction gejoined? Volgens mij zit er een vorm van veiligheid in dat AI jou niet direct aanvalt als je wellicht per ongeluk iemand aanvalt. Wel al een hoog level vijand. :) Hoever ben je zelf en op welke difficulty speel je.
Ik heb main al volledig completed. Daarna ben ik weer terug gegaan naar een save van daarvoor. Ik speel op Normal.

Bij de Crimson fleet heb ik al enige tijd een behoorlijke bounty..

• bojaaper
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18:54
Even een vraag omdat ik duidelijk slecht op de hoogte ben van de bepaalde onderdelen in mijn pc :

Starfield loopt erg slecht. Zelfs op 1920x1080 met alles op low haal ik amper de 35fps. Volgens de requirements moet ik het kunnen draaien. Doe ik iets fout?

Mijn specs :
Intel(R) Core(TM) i7-9700 CPU @ 3.00GHz 3.00 GHz
NVIDIA GeForce RTX 2060 16GB
16 GB RAM
Windows 11

Heb het op een SSD geinstalleerd staan, en m'n drivers geupdate. En een DLSS Mod gedownload, maar deze lijkt niks te doen. Iemand tips, of is mijn PC gewoon simpelweg te slecht?

• Timothy3000
Blij dat ik toch nog een paar uur heb geprobeerd. Niet alles is mijn ding maar de missies die tof zijn zijn ook echt heel tof.

Starfield is geen meesterwerk imo maar absoluut wel een enorm vermakelijke game.

• BlazeMuis
Als je in de gevangenis hebt gezeten voor 7 dagen dan krijg je -2890 XP :'(

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Ppff ik ben echt continu door mijn munitie heen.
Loop met “The Mutineer” en “Explosive scout’s advanced novalight”

Eerste gaat .43 M.I. in en die tweede Light F ofz.

Vind dat in de shops bijna nergens en ook vanaf dode lichamen vrij weinig. Jullie nog tips?

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• Croqy
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 21-11 10:49
Ik baal er echt van dat het spel alleen maar in stereo geluid is. In de ruimte, maar ook in grotten enzo zou echte surround geluid zo tot zn recht komen, ik mis dat nu echt in de immersie. Misschien dat ik eventjes wacht, kan toch haast niet anders dan dat ze dit snel middels een patch toevoegen. Surround geluid zit al sinds de jaren 90 in vrijwel alle games...

• Jur-
  • Registratie: Mei 2021
  • Niet online
Donstil schreef op maandag 11 september 2023 @ 20:22:

Vind dat in de shops bijna nergens en ook vanaf dode lichamen vrij weinig. Jullie nog tips?
Had hier vooral in de begin levels last van. Maar hoe meer skills, hoe minder ammo je nodig hebt. Zit je al bij de Crimson Fleet? Daar zitten een hoop vendors heel kort op elkaar die allemaal ammo verkopen.

Niet lullen maar whiskyglazen vullen.

• JoeZuCK
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22:06

JoeZuCK

_Fonz > all.

bojaaper schreef op maandag 11 september 2023 @ 19:36:
Even een vraag omdat ik duidelijk slecht op de hoogte ben van de bepaalde onderdelen in mijn pc :

Starfield loopt erg slecht. Zelfs op 1920x1080 met alles op low haal ik amper de 35fps. Volgens de requirements moet ik het kunnen draaien.

Iemand tips, of is mijn PC gewoon simpelweg te slecht?
Starfield is voornamelijk geoptimaliseerd voor AMD kaarten en zelfs dat niet perfect (waarbij wordt gefluisterd dat waarschijnlijk wat geld onder de tafel geschoven is door kamp AMD).

Lees net iets dat bovenstaande wat nuanceert;

https://www.dexerto.com/s...rformance-issues-2287544/

[ Voor 16% gewijzigd door JoeZuCK op 11-09-2023 20:45 ]

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Jur- schreef op maandag 11 september 2023 @ 20:24:
[...]

Had hier vooral in de begin levels last van. Maar hoe meer skills, hoe minder ammo je nodig hebt. Zit je al bij de Crimson Fleet? Daar zitten een hoop vendors heel kort op elkaar die allemaal ammo verkopen.
Ja ik ben level 14 ofz. Dus nog wel aan het begin.

Crimson Fleet Zit ik niet bij, ben eerst voor de rangers gegaan en ben nu met Ryuijn Industries bezig.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:16

OMD

Donstil schreef op maandag 11 september 2023 @ 20:29:
[...]

Ja ik ben level 14 ofz. Dus nog wel aan het begin.

Crimson Fleet Zit ik niet bij, ben eerst voor de rangers gegaan en ben nu met Ryuijn Industries bezig.
Zelfde volgorde als ik. Vond ryuijn niet echt boeiend. Veel fetch quests en stealth missies wat niet echt lekker werkt.

Rangers was echt leuk en ben nu Vanguard, die is wel gelijk rammen aan het begin haha.

Veel side quests gedaan en vind het nog steeds top, zit nu op zo een 26 uur. Ik vind al die laadschermen geen probleem maar ik fast travel overal heen omdat het mij meer om die gameplay gaat. Totaal geen issue dus, was bij FO4 eigenlijk ook al.

Vermaak mij helemaal top met de game :)

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

• j-phone
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 19-11 11:46
Croqy schreef op maandag 11 september 2023 @ 20:22:
Ik baal er echt van dat het spel alleen maar in stereo geluid is. In de ruimte, maar ook in grotten enzo zou echte surround geluid zo tot zn recht komen, ik mis dat nu echt in de immersie. Misschien dat ik eventjes wacht, kan toch haast niet anders dan dat ze dit snel middels een patch toevoegen. Surround geluid zit al sinds de jaren 90 in vrijwel alle games...
Xbox staat hier aangesloten op een AVR en ik heb gewoon surround sound. Dus het klopt niet dat dit niet in de game zit.

Journalism 101: "If someone says it's raining & another person says it's dry. It's not your job to quote them both. Your job is to look out the fucking window and find out which is true."

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 01:02

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Blijft leuk die dingen bouwen, maar sta alweer op het punt om weer wat nieuws te gaan maken :D
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KObbMhbFWq44GtGfJ50_mjuFYVg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/tMELfIsFa03LnXngALdrDZTe.png?f=fotoalbum_large

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

• Vortigen
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 21:49
Is er al wat info over een patch? Ik had er eerlijk gezegd al 1 verwacht op de officiële launch day.
Ik heb zelf nog niks gelezen daarover van Bethesda.

We don't stop playing games because we grow old - We grow old because we stop playing games

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 00:01
bojaaper schreef op maandag 11 september 2023 @ 19:36:

Starfield loopt erg slecht. Zelfs op 1920x1080 met alles op low haal ik amper de 35fps. Volgens de requirements moet ik het kunnen draaien. Doe ik iets fout?

Mijn specs :
Intel(R) Core(TM) i7-9700 CPU @ 3.00GHz 3.00 GHz
NVIDIA GeForce RTX 2060 16GB
16 GB RAM
Windows 11

Heb het op een SSD geinstalleerd staan, en m'n drivers geupdate. En een DLSS Mod gedownload, maar deze lijkt niks te doen. Iemand tips, of is mijn PC gewoon simpelweg te slecht?
Heb een 2080 en I5 12600K en dat draaide zo slecht (incl. de dlss mod) dat ik op de series X ben gaan spelen.

Combinatie van oude hardware, maar vooral het ontbreken van optimalisatie bij Bethesda.

• iekue
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 21-02 12:07
Beakzz schreef op maandag 11 september 2023 @ 22:04:
[...]
Combinatie van oude hardware, maar vooral het ontbreken van optimalisatie bij Bethesda.
Tjah Todd vindt dat je gewoon je pc maar moet upgraden, game hebben ze prima geoptimailzeerd.... |:(

• Beakzz
Donstil schreef op maandag 11 september 2023 @ 20:22:

Je moet niet de wapens kiezen en dan kogels gaan zoeken, maar de wapens gebruiken waar voor je kogels hebt. Zeker aan het begin als het nog relatief duur is om kogels te kopen (er zijn in elke stad verschillende shops die ze verkopen).

Vergeet ook niet elk wapen op te pakken, want dan krijg je de kogels. Goede wapens waar je geen kogels voor hebt aan je follower geven, want die kan blijven schieten met 1 kogel. Zelfde met 1 granaat, maar dat wordt al snel een zooitje :+

• tommy2005
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 24-11 19:41
Saitama schreef op maandag 11 september 2023 @ 18:00:
[...]

Je oude schip kan je vinden via zo'n ship technician waarschijnlijk, onder de optie view and modify my ships of iets in die geest. Verder zijn er geloof ik een paar quest lines die je een schip geven als reward.
Ik heb ondertussen de Mantis quest gedaan. Prima schip.

• Palindrome
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 02:29
eindelijk wat met ship building gespeeld, nog erg bepertk met parts, ben nog laag level.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d9CLaBWmz4pjaX-CPoDecqTYARA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/9yOLYkcRYjOYlTU5HabHb8Pl.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gyfSvGTi4L0Qy7N7y7lQ-yDZoLI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/CrK7m3Ub3TLtrCzDi9AARJkW.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EpDhnfvTfpLPsXxzxhLDVW5leO4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/KWU568OTDoFW3N26Zw2x8IdO.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mPigJwjkumtxNmIdESgSTF1f47E=/800x/filters:strip_exif()/f/image/vdQkqeCvTQpLeRMuc2Nrex2U.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 52% gewijzigd door Palindrome op 11-09-2023 23:08 ]

• NightShadow22
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 12-03-2024

NightShadow22

SonyPony

Pohhhh wat is de main quest toch vet zeg, wie de tijd neemt om alles te lezen en te luisteren vind echt een dijk van een verhaal.

De vele sidequests helpen ook bij de world building maar damn wat een werk zit er in deze game.

Teller staat nu op 3d en 18u en nog steeds niet klaar.

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01:22

Wildfire

Joy to the world!

Palindrome schreef op maandag 11 september 2023 @ 23:05:
eindelijk wat met ship building gespeeld, nog erg bepertk met parts, ben nog laag level.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Je probeert de USS Voyager na te maken? :P

Had een probleempje, elke keer werd ik gescand op contraband en werd er gezegd dat ik contraband aan boord had. Maar in mijn hele cargo hold zat geen contraband, ook niet in de inventory van mij persoonlijk of mijn shipmates.

Bleek ik uiteindelijk in het uiterste puntje van mijn cockpit een koffertje te hebben liggen. Had eerder inventory gedumpt maar blijkbaar was dat in de cockpit terecht gekomen? :?

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• uchiha tijntje
Wildfire schreef op maandag 11 september 2023 @ 23:52:
[...]

Je probeert de USS Voyager na te maken? :P

Had een probleempje, elke keer werd ik gescand op contraband en werd er gezegd dat ik contraband aan boord had. Maar in mijn hele cargo hold zat geen contraband, ook niet in de inventory van mij persoonlijk of mijn shipmates.

Bleek ik uiteindelijk in het uiterste puntje van mijn cockpit een koffertje te hebben liggen. Had eerder inventory gedumpt maar blijkbaar was dat in de cockpit terecht gekomen? :?
Wees blij dat je dan wellicht nog niet een schip had gebouwd met 20 hubs :P

Vanavond weer 4 uurtjes gespeeld, aantal zij missies gehaald maar voornamelijk bezig geweest met het opzetten van machines voor materialen die ik wil gaan gebruiken voor mijn basis.

Want ergens op een planeet ben ik al begonnen met een basis op te bouwen die ik later aan het einde en na het eind van het spel wil blijven gebruiken, zodat het echt een thuis word inplaats van je schip. Maar eerst word het materiaal verzamelen en dan kan ik er weer mee verder!

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

• Sipio
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Beakzz schreef op maandag 11 september 2023 @ 22:10:
[...]

Je moet niet de wapens kiezen en dan kogels gaan zoeken, maar de wapens gebruiken waar voor je kogels hebt. Zeker aan het begin als het nog relatief duur is om kogels te kopen (er zijn in elke stad verschillende shops die ze verkopen).

Vergeet ook niet elk wapen op te pakken, want dan krijg je de kogels. Goede wapens waar je geen kogels voor hebt aan je follower geven, want die kan blijven schieten met 1 kogel. Zelfde met 1 granaat, maar dat wordt al snel een zooitje :+
Op welke difficulty spelen jullie?

Ik was zelf op very hard begonnen maar als ik dan bijv een facility binnenkom en ik zie echt tig van die rode puntjes op mijn scherm opduiken met nog 4 medkits dan weet ik het wel :P

Aangezien ik dan verder wil met het verhaal zet ik hem maar ff op easy mode want volgens mij worden de vijanden alleen maar bullet sponges ipv dat ze hun tactics verbeteren op very hard.

Volgens mij heb je op een hogere difficulty meer kans op goede loot? Maar worden de vijanden ook beter qua tactics? Dit is mij nog niet opgevallen eigenlijk.

• Visgek82
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22:48
Beakzz schreef op maandag 11 september 2023 @ 22:04:
[...]

Heb een 2080 en I5 12600K en dat draaide zo slecht (incl. de dlss mod) dat ik op de series X ben gaan spelen.

Da's toch gek. Deze combi moet toch meer halen dan 30 fps, of op z'n minst dat. Aangezien de game op de series X ook op 30 fps draait (dus even slecht) zou dat niet veel (if anything) uit moeten maken.

Je hebt wel te maken met motion blur en frame pacing. Echter kan je op de pc ook motion blur gebruiken (vreselijk, maar toch doen sommige het).

[ Voor 12% gewijzigd door Visgek82 op 12-09-2023 07:28 ]

Ryzen 7 7700X , 32 GB RAM, ProArt 4080 Super, MSI B650 Tomahawk, 2x2tb NVME

Verwijderd

G_Dragon schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 00:04:
Vanavond weer 4 uurtjes gespeeld, aantal zij missies gehaald maar voornamelijk bezig geweest met het opzetten van machines voor materialen die ik wil gaan gebruiken voor mijn basis.

Want ergens op een planeet ben ik al begonnen met een basis op te bouwen die ik later aan het einde en na het eind van het spel wil blijven gebruiken, zodat het echt een thuis word inplaats van je schip. Maar eerst word het materiaal verzamelen en dan kan ik er weer mee verder!
SPOILER
spoiler:
let aan het eind van het spel wel op dat je dan niet door de Unity loopt en begint aan NewGamePlus want dan ben je je basis ook weer kwijt. Je houdt dan alleen je skills nog over, al je credits, basis, materiaal etc. ben je dan kwijt.

• itsRazor
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 20-10 13:45

itsRazor

Amateur Achievement Hunter

We zijn nu 12 dagen verder na release, en ik was benieuwd hoe iedereen het spel ervaart.
Ik speel op PC de gamepass versie en heb momenteel 5 dagen in speel tijd erin zitten, heb een paar kleine bugs/glitches gezien maar niks game breaking was meer grappig. verder geen enkele crash.
Op internet lees ik dan dat mensen het amper kunnen spelen, veel crashes heeft en niet zo speelbaar is en dat ze niet de 60 FPS aan kunnen tikken.

EDIT* Ik gebruik zelf geen enkele mod, gewoon een kale versie van de gamepass op PC

[ Voor 9% gewijzigd door itsRazor op 12-09-2023 07:44 ]

PC | Xbox Series X | Switch

• janus_freggel
itsRazor schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 07:35:
We zijn nu 12 dagen verder na release, en ik was benieuwd hoe iedereen het spel ervaart.
Ik speel op PC de gamepass versie en heb momenteel 5 dagen in speel tijd erin zitten, heb een paar kleine bugs/glitches gezien maar niks game breaking was meer grappig. verder geen enkele crash.
Op internet lees ik dan dat mensen het amper kunnen spelen, veel crashes heeft en niet zo speelbaar is en dat ze niet de 60 FPS aan kunnen tikken.
Op series x een enkele crash gehad, met name na de Quick resume als er een laadscherm komt. Even opnieuw starten en je kan door zonder enkele crash.

Verwijderd

ik ervaar vooralsnog geen enkel echt probleem.
Soms zijn de npc's wat ragdolly als ze dood zijn.
Soms heb ik wat haperingen.

Maar geen crashes oid.

PC.

• mike0001
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 26-11 12:12
janus_freggel schreef op maandag 11 september 2023 @ 13:34:
[...]

mantis gehaald, maar nooit aangeraakt. ik had mijn frontier al licht geupgrade, mantis is echt slecht...
Dit inderdaad. Frontier is een beest ten opzichte van de mantis (na upgrades natuurlijk)

• mike0001
mvds schreef op maandag 11 september 2023 @ 17:07:
Ik stoor mij volgens mij niet zo erg aan die laadschermen als andere mensen. Wel vind ik die trage animaties van in en uit je stoel en de ladders op vervelend
Ladders zijn echt ruk. Ik had gisteren een soort van bug dat ik een ladder op wilde maar dat niet kon en mijn beeld ook ineens 3rd person was. In 3rd person kan ik dan niets. Terugschakelen naar 1rst person en kon ik weer die ladder op. Omdat ik in die missie 6 keer ofzo een ladder op moest, had ik 6 keer hetzelfde probleem

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22:02

Player1S

Probably out in the dark

Ik heb gister een schip gekregen waar ook een brig in zit. Kunnen we daar eigenlijk wat mee of is het puur voor de sier (en mogelijk cut content)?

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

• Ryatzu
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 25-11 18:22

EDIT* Ik gebruik zelf geen enkele mod, gewoon een kale versie van de gamepass op PC
Hier ook via gamepass, gebruik alleen de DLSS mod en haal 58-60+ fps. Nvidia 4070 met 7800x3d en 32gb ram. Speeld prima 👌

• JoeZuCK
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22:06

JoeZuCK

_Fonz > all.

Ryatzu schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 08:02:
[...]

Hier ook via gamepass, gebruik alleen de DLSS mod en haal 58-60+ fps. Nvidia 4070 met 7800x3d en 32gb ram. Speeld prima 👌
Op welke resolutie?

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-11 17:15

mvds

Totally awesome!

Als mensen zoveel problemen zeggen te hebben, denk ik dat ze of overdrijven, of hun pc eens na moeten (laten) kijken.

Ja ik speel nog steeds met veel plezier, heb nu op meer dan 10 planeten van die extractors staan voor materiaal die ik nodig heb voor mijn monster basis die ik wil gaan bouwen. Kom bijna gewoon niet toe aan de zij-missies en hoofdmissies, al mijn tijd gaat naar die basis.

Wat een geweldig spel is het, merk dat ik net zoals bij Skyrim en Fallout snel afgeleid ben en eerst alles wil opbouwen en geen haast heb met het hoofdverhaal want dat kan over een jaar ook nog worden uitgespeeld O-)

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:33

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

G_Dragon schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 08:22:
[...]

Ja ik speel nog steeds met veel plezier, heb nu op meer dan 10 planeten van die extractors staan voor materiaal die ik nodig heb voor mijn monster basis die ik wil gaan bouwen.
Je moet je alleea afvragen of je dat wilt doen voor het uitspelen van de mainquest met name als je van plan bent om met in NG+ door te gaan :P

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22:02

Player1S

Probably out in the dark

mvds schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 08:18:
[...]

Als mensen zoveel problemen zeggen te hebben, denk ik dat ze of overdrijven, of hun pc eens na moeten (laten) kijken.
In de tijd dat cracked games nog veel meer voorkwamen vermoedde ik regelmatig dat mensen met veel problemen een illegale versie speelden.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Chaoss schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 08:28:
[...]

Je moet je alleea afvragen of je dat wilt doen voor het uitspelen van de mainquest met name als je van plan bent om met in NG+ door te gaan :P
Ja ik hoor dit steeds vaker voorbij komen, is het gek dat ik dit wel een groot minpunt vind dat de ontwikkelaars hiervoor gekozen hebben en je hierdoor niet kan spelen zoals je zou willen spelen? Want ik ben zo'n gamer die eerst alles wil hebben en voltooien voordat ik het spel uitspeel maar dat is bij Starfield blijkbaar niet handig :D

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 05:19
Op pc moest ik wel dlss en fov mods toevoegen, anders was het misselijkmakend.
Maar door de vele negatieve reacties had ik mijn verwachtingen wat bijgesteld en daardoor ben ik nu blij verrast en speel met veel plezier!

• mvds

mvds

Totally awesome!

G_Dragon schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 08:46:
[...]

Ja ik hoor dit steeds vaker voorbij komen, is het gek dat ik dit wel een groot minpunt vind dat de ontwikkelaars hiervoor gekozen hebben en je hierdoor niet kan spelen zoals je zou willen spelen? Want ik ben zo'n gamer die eerst alles wil hebben en voltooien voordat ik het spel uitspeel maar dat is bij Starfield blijkbaar niet handig :D
Ik ga er eigenlijk van uit dat je gewoon kan kiezen om niet de ng+ te doen en je het huidige spel door kan laten lopen
mvds schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 09:17:
[...]

Ik ga er eigenlijk van uit dat je gewoon kan kiezen om niet de ng+ te doen en je het huidige spel door kan laten lopen
Dat denk ik ook :)

spoiler:
Ook je geld neem je niet mee? :o

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:31
NG+ is niks meer of minder dan 'opnieuw' beginnen op dezelfde save waarbij je je stats behoud, maar verder compleet opnieuw begint. Vaak zijn de enemies wat moeilijker en vind je her en der wat gear welke je in NG niet zou vinden. :)

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 18:17

NoFearCreations

3DPrint the world!

Ik heb er nu 17 uur in zitten, en vermaak mij prima. Vind het alleen erg frustrerend dat het gebruik van skill points, en het research/craften totaal niet uitgelegd worden. Ik wil wat wapen upgraden, heb alle materialen, maar geen flauw idee wat ik moet doen.

---RAWE CEEK!!!---

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 01:02

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Ik heb het hele base-building nog niet eens aangeraakt :P

Zou dit wel moeten doen omdat het bijv. makkelijker wordt om schepen te bouwen met een landing pad, omdat je dan alle vendors beschikbaar hebt.

Maar.. dan mis je toch wel weer de unieke modules die enkel op de HQ's van de fabrikanten te koop zijn. (bijv. van die gigantische cockpits).

Mijn allergrootste frustratie met het bouwen van schepen is het "Weapons" tabje. Ik vind het bizar dat je hier geen filter/sorteer opties hebt, en letterlijk alle typen wapens door elkaar staan in een lijst met tientallen opties. 8)7 En dan staat er ook nog niet specifiek bij wat het wapentype is (Particle, Ballistic, Laser etc.) of wat de "Auto" en "Auto Turret" etc. exact inhouden.

Wat dat betreft mist er wel aardig wat ingame info zeg maar :P

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

• mvds

mvds

Totally awesome!

NoFearCreations schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 09:27:
Ik heb er nu 17 uur in zitten, en vermaak mij prima. Vind het alleen erg frustrerend dat het gebruik van skill points, en het research/craften totaal niet uitgelegd worden. Ik wil wat wapen upgraden, heb alle materialen, maar geen flauw idee wat ik moet doen.
Je moet de upgrades doen bij een weapon workbench, daarnaast moet je zowel de juiste skills als de research gedaan hebben om de upgrades te kunnen bouwen. Je kan meteen (zonder skills en research) al wat simpele mods maken maar daar heb je niet zo heel veel aan als ik eerlijk moet zijn.

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 18:17

NoFearCreations

3DPrint the world!

mvds schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 09:33:
[...]

Je moet de upgrades doen bij een weapon workbench, daarnaast moet je zowel de juiste skills als de research gedaan hebben om de upgrades te kunnen bouwen. Je kan meteen (zonder skills en research) al wat simpele mods maken maar daar heb je niet zo heel veel aan als ik eerlijk moet zijn.
Ik snap dat van de workbench, maar er wordt nergens uitgelegd welke skills je moet hebben, of hoe je research moet doen.

---RAWE CEEK!!!---

• mvds

mvds

Totally awesome!

NoFearCreations schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 09:35:
[...]

Ik snap dat van de workbench, maar er wordt nergens uitgelegd welke skills je moet hebben, of hoe je research moet doen.
Op zich spreekt dat redelijk voor zich hoor :) Als je skills aanklikt dan zie je in de beschrijving wel welke je moet hebben. Je hebt skills voor wapen mods en je hebt skills voor armor mods.

En voor research moet je bij een research station zijn. Die zien er vaak uit als zo'n apparaat die je naast een ziekenhuisbed ziet staan. Je klikt dan een bepaalde research tak aan en dan kies je een van de verschillende onderdelen. Je moet dan materialen toevoegen om de research te kunnen doen.

Beetje omslachtig, want je moet zowel de skills doen maar ook de research. En om de skills te kunnen levellen moet je dus ook een x aantal mods maken per level

• NLxAROSA
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
uchiha tijntje schreef op maandag 11 september 2023 @ 17:25:
[...]

Maar zou je iedere keer als je een lift of die trein in stapt een animatie willen zien? Het is nu praktisch gewoon een korte fade out en fade in schermpje.
Snap ik wel, en het is ook maar één voorbeeld, want zo zijn er veel van dit soort transities. Het was meer een voorbeeld om aan te geven dat er blijkbaar geen echte scheiding is tussen onderdelen van de wereld, want je kan dezelfde weg afleggen zonder transitie, het is echt gewoon een shortcut.

Ik zou zelf liever een 'homes/outposts' tab willen hebben vanaf waar je vanaf welke locatie dan ook direct naar je huis/Lodge/etc. zou kunnen fast travelen. Of kunnen zoeken op ontdekte 'POIs' oid. Zoek me af en toe een ongeluk naar een bepaalde locatie waarvan ik weet dat ik er geweest ben, maar ik niet meer terug kan vinden op de kaart.

Maar dit gezegd hebbende: dit zijn kleine ergernissen, ben verder weinig storende of gebroken dingen tegen gekomen. En helemaal geen game-breaking/blocking dingen.

• GRAD85
  • Laatst online: 26-11 08:50
Wtf net ranger Quest gefinished maar geen Star Eagle verder wel alles gekregen.

Schijnbaar meer mensen met deze bug volgens Reddit , niet blij.

Je zult maar een eendagsvlieg zijn en je dag niet hebben.

• mvds

mvds

Totally awesome!

Oh dat is wel heel erg zuur, de Star Eagle is echt een geweldig schip

• !GN!T!ON
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21-11 18:04
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AKaTBcKDjGn7BhLCyGuht49diok=/800x/filters:strip_exif()/f/image/QYCrohSDTfG9UVnhsoyEHxYj.png?f=fotoalbum_large

https://www.penny-arcade.com/comic/2023/09/11/starfeels

Moest er persoonlijk wel even om lachen. :P

Verwijderd

G_Dragon schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 09:20:
[...]

spoiler:
Ook je geld neem je niet mee? :o
spoiler:
Nee, ook je geld niet.
Ik heb het zelf nog niet uitgespeeld maar dat is wat ik gelezen heb wat er gebeurt en hoe het werkt met NewGame+
Je wordt in feite 'herboren' in een ander universum, dus ben je alles kwijt. Geld, schepen, outposts, romances.
Alleen je eigen 'persoon' is er nog, dus je unlocked skills heb je nog wel. Ik vermoed ook de powers. Maar al het 'materiele' is weg, alles wat onderdeel van dat 'universum' was is weg.

Je komt in principe in een nieuw universum terecht en kan daar alles opnieuw doen (storyline, of je kan het skippen en direct naar de artifacts gaan om ze weer te verzamelen zodat je opnieuw bij de endgame kan komen en nog een herboren worden, en nog een keer en nog een keer, en elk keer word je weer iets sterker en krijg je een nieuw schip en pak van de zogenaamde 'Starborn'. (de artifacts liggen weer op andere plekken?). Naar verluid kunnen er daar dingen anders zijn, bijv. de samenstelling van Constellation, is bijv. iemand anders de chairman ofzo, weet nog niet.

Ik denk dat dit bewust het grotere verhaal is. Uiteindelijk boeit de initiele storyline niet en overstijg je het 'triviale' en gaat het je om constant meer powers hebben. Vind het wel een leuk idee. En het is embedded in het verhaal, de struggles met de Starborn (Hunter). Eigenlijk word je een soort 'goden' die voorkennis hebben en meer weten/kunnen dan de rest.
Leuk gedaan. Ik ga hier flink van genieten.
Denk dat ik eerst de UC Vanguard quest ga doen, daarna resetten en in m'n volgende leven de Crimson Fleet, en daarna de Rangers. Wie weet.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2023 10:35 ]

• OMD

OMD

Sommige fetch quests zijn wel echt heel echt irritant. Ik heb niet echt problemen met laadschermen maar het wordt wel irritant als ik letterlijk 5x heen en weer van planeet naar planeet moet hoppen voor 2 regels tekst.

Gerda: Go to Henk op Mars and say that he has a big nose
Henk: Go back to Gerda op Jupiter and says her nose is big
Gerda: Go to Henk and say NO, your nose is big
Henk: Go to Gerda ans shoot her in the face

Dat gaat soms wel 4-5x door. Dat is dan weer niet echt iets waar ik op zit te wachten zeg maar.

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Verwijderd

mvds schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 09:17:
[...]

zolang je ervoor kiest om niet door de Unity te lopen (whatever that is) blijf je inderdaad alles behouden.
Zodra je de reset doet begin je opnieuw (met behoud van je skills).

Verwijderd

OMD schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 10:31:
[...]

Sommige fetch quests zijn wel echt heel echt irritant. Ik heb niet echt problemen met laadschermen maar het wordt wel irritant als ik letterlijk 5x heen en weer van planeet naar planeet moet hoppen voor 2 regels tekst.

Dat gaat soms wel 4-5x door. Dat is dan weer niet echt iets waar ik op zit te wachten zeg maar.
en volgens mij hebben ze dus expres dat erin gestopt, voor de lol.

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:55
Groot aantal uurtjes verder, amper main story gedaan met 1 stukje mazzel

spoiler:
Had toevallig een losse save gemaakt voordat ik keuze moest maken om Lodge of Eye te verdedigen... was even au moment dat 1 van m'n companions dus einde oefening zou zijn

Hoewel ik wel het commentaar op 'fasttravel simulator' begrijp, hoe bizar divers en mooi elke 'grote' stad is, dat is toch best indrukwekkend. En ergens snap ik de 'transities' wel op bepaalde punten, het reset blijkbaar ook de hele NPC-omgeving, wat in een quest best een 'slimme' oplossing was om andere objective te krijgen.

De shipbuilder kostte mij even paar minuten om te begrijpen, maar eenmaal door.. man wat kan je daar leuke zooi mee bouwen :D

Mods totaal nog niet na gekeken, speel het eerst 'zoals bedacht' en kijk later wel of er leuke dingen te vinden zijn, merkte met cyberpunk ook dat lang niet elke mod echt 'foutloos' is en het brak de game op bepaalde punten dusdanig dat je regelmatig vast kwam te zitten.

De humor vind ik wel briljant op stukken, ben de 'india scam call' al tegengekomen, de verschillende one-liners van je companions, die gesprekken van bv guards, en natuurlijk de 'interactie tijdens conversaties' heb ik al diverse leuke momenten gehad.

[ Voor 11% gewijzigd door SinergyX op 12-09-2023 10:36 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• OMD

OMD

Verwijderd schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 10:32:
[...]

en volgens mij hebben ze dus expres dat erin gestopt, voor de lol.
Beter dan volgende keer diegene met die humor op een andere afdeling zetten. :+

• mvds

mvds

Totally awesome!

OMD schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 10:31:
[...]

Hahaha, dat heb ik idd soms ook wel eens ja. Dan denk ik echt bij mijzelf, goh, had ik echt deze reis moeten maken om alleen dit te horen te krijgen? :D

• mvds

mvds

Totally awesome!

SinergyX schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 10:35:

spoiler:
Had toevallig een losse save gemaakt voordat ik keuze moest maken om Lodge of Eye te verdedigen... was even au moment dat 1 van m'n companions dus einde oefening zou zijn

Hoewel ik wel het commentaar op 'fasttravel simulator' begrijp, hoe bizar divers en mooi elke 'grote' stad is, dat is toch best indrukwekkend. En ergens snap ik de 'transities' wel op bepaalde punten, het reset blijkbaar ook de hele NPC-omgeving, wat in een quest best een 'slimme' oplossing was om andere objective te krijgen.

De shipbuilder kostte mij even paar minuten om te begrijpen, maar eenmaal door.. man wat kan je daar leuke zooi mee bouwen :D

Mods totaal nog niet na gekeken, speel het eerst 'zoals bedacht' en kijk later wel of er leuke dingen te vinden zijn, merkte met cyberpunk ook dat lang niet elke mod echt 'foutloos' is en het brak de game op bepaalde punten dusdanig dat je regelmatig vast kwam te zitten.

De humor vind ik wel briljant op stukken, ben de 'india scam call' al tegengekomen, de verschillende one-liners van je companions, die gesprekken van bv guards, en natuurlijk de 'interactie tijdens conversaties' heb ik al diverse leuke momenten gehad.
Ik zou allees de DLSS mod wel willen proberen, maar de rest hoeven van mij niet omdat ik idd ook het spel wil spelen zoals het bedoeld is. Alleen dat DLSS er niet in zit vind ik eigenlijk wel vreemd. Ik snap dat er een samenwerkign is met AMD, maar dan nog...

Verwijderd

SinergyX schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 10:35:

spoiler:
spoiler:
ik moet nog op dat punt aanbelanden. Ik ben een romance aan het opbouwen met Sarah. Als de Hunter Sarah afmaakt weet ik al dat ik heb ga doden op het eind en kies voor de Emissary :P
maar het is of de Lodge of the Eye. Gemakshalve rijst bij mij dan de vraag: wie is er op dat moment in the Eye? Alleen Vladimir? of kan het echt random zijn dat er toevallig een paar personen daar dan zijn en is het echt volledige willekeur? Of pakt de Hunter juist de companions waar je tijd in gestoken had qua relationship?

• SinergyX
mvds schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 10:40:
[...]

Ik zou allees de DLSS mod wel willen proberen, maar de rest hoeven van mij niet omdat ik idd ook het spel wil spelen zoals het bedoeld is. Alleen dat DLSS er niet in zit vind ik eigenlijk wel vreemd. Ik snap dat er een samenwerkign is met AMD, maar dan nog...
Heb niet echt een moment gehad dat m'n framerate zo slecht was dat ik DLSS zou willen hebben, ben nooit fan geweest van zulke tools ter compensatie en ben redelijk gewend aan een scope van ~40fps naar 80fps te draaien.

Enige wat jammer is, is 32:9 support die niet meer aanwezig is. Ja, mods, fov etc, maar dit was in Fallout ook al een ding en je game steeds opnieuw moeten opstarten/instellen als je switch van 16:9 (of 21:9) terug naar 32:9.. dan wacht ik wel op officieel support, zeker icm de FOV slider.

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Sk313t0r
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 18-08 12:02
Voor de mensen die het fijn vinden om alles overzichtelijk te houden kan ik https://game8.co/games/Starfield aanraden. Deze site heeft me bij veel (recente) games prima geholpen om alles net wat makkelijker te maken.

• SinergyX
Verwijderd schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 10:49:
[...]

spoiler:
ik moet nog op dat punt aanbelanden. Ik ben een romance aan het opbouwen met Sarah. Als de Hunter Sarah afmaakt weet ik al dat ik heb ga doden op het eind en kies voor de Emissary :P
maar het is of de Lodge of the Eye. Gemakshalve rijst bij mij dan de vraag: wie is er op dat moment in the Eye? Alleen Vladimir? of kan het echt random zijn dat er toevallig een paar personen daar dan zijn en is het echt volledige willekeur? Of pakt de Hunter juist de companions waar je tijd in gestoken had qua relationship?
spoiler:
Ik kon er veel tegenstrijdig over vinden, maar uiteindelijk vond ik iets wat match met mijn ervaring:
If you choose to defend the Lodge during High Price to Pay in Starfield, the companion you are closest with of those in the location will be killed at the Eye

It does seem that the companion you have the highest affinity with will be at the Eye and the companion you have the second-highest affinity with will be at the Lodge.

Initieel koos ik voor Lodge, maar toen ging Sarah (is mijn closest)... dat gaan we dus niet doen, dus gelukkig mijn manual save gepakt en die 3 gered, toen was het alleen einde oefening voor Barrett..

Sam wilde ik niet vanwege z'n dochter, Andreja omdat ze leuke opmerkingen maakt als je 'over de edge' gaat, en Sarah is m'n favoriet :P Sorry Barrett.. je bent de zwakste schakel

Maaaaaar... blijkbaar kan je in NG+ iedereen redden als je dus blijkbaar voordoet dat dit 'alles' nieuw voor je is en krijg je een nieuwe quest die dit hele verhaal lijkt te skippen/omzeilen

• mvds

mvds

Totally awesome!

SinergyX schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 10:50:
[...]

Heb niet echt een moment gehad dat m'n framerate zo slecht was dat ik DLSS zou willen hebben, ben nooit fan geweest van zulke tools ter compensatie en ben redelijk gewend aan een scope van ~40fps naar 80fps te draaien.

Enige wat jammer is, is 32:9 support die niet meer aanwezig is. Ja, mods, fov etc, maar dit was in Fallout ook al een ding en je game steeds opnieuw moeten opstarten/instellen als je switch van 16:9 (of 21:9) terug naar 32:9.. dan wacht ik wel op officieel support, zeker icm de FOV slider.
Ik heb die mod ook niet echt nodig hoor, volgens mij draait het wel aardig. :)

• mvds

mvds

Totally awesome!

Sk313t0r schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 10:56:
Voor de mensen die het fijn vinden om alles overzichtelijk te houden kan ik https://game8.co/games/Starfield aanraden. Deze site heeft me bij veel (recente) games prima geholpen om alles net wat makkelijker te maken.
Oef, ik kijk op die site en ik kom er dus achter dat ik pas op de helft ben van de main quest :o Ik zit al op 90+ uur speeltijd :+
Heb de Main Quest dus bijna afgerond zie ik. ;)
Kan ik mij daarna storten op de sidequests van de Factions.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Verwijderd

SinergyX schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 11:00:
[...]

spoiler:
Ik kon er veel tegenstrijdig over vinden, maar uiteindelijk vond ik iets wat match met mijn ervaring:
If you choose to defend the Lodge during High Price to Pay in Starfield, the companion you are closest with of those in the location will be killed at the Eye

It does seem that the companion you have the highest affinity with will be at the Eye and the companion you have the second-highest affinity with will be at the Lodge.

Initieel koos ik voor Lodge, maar toen ging Sarah (is mijn closest)... dat gaan we dus niet doen, dus gelukkig mijn manual save gepakt en die 3 gered, toen was het alleen einde oefening voor Barrett..

Sam wilde ik niet vanwege z'n dochter, Andreja omdat ze leuke opmerkingen maakt als je 'over de edge' gaat, en Sarah is m'n favoriet :P Sorry Barrett.. je bent de zwakste schakel

Maaaaaar... blijkbaar kan je in NG+ iedereen redden als je dus blijkbaar voordoet dat dit 'alles' nieuw voor je is en krijg je een nieuwe quest die dit hele verhaal lijkt te skippen/omzeilen
spoiler:
yup ik ben van plan om beide varianten uit te testen met NG+: de eerste keer ga ik waarschijnlijk de main quest weer gewoon doen alsof ik van niets weet, maar dan juist de andere keuzes maken. De keer daarna ga ik de quest skippen. Blijkbaar kan je ze direct aan het begin vertellen hoe de vork in de steel zit? Ben benieuwd wat voor respons daar op komt.
En de derde keer eerst een flinke resource-base opbouwen zodat ik een sterk schip heb en alles op max zodat ik kan kiezen om zowel de hunter als de emissary te verslaan. Hebben we daarna alle drie de opties gehad.

Na paar keer resetten ga ik waarschijnlijk sowieso een dikke basis bouwen voor resource gathering en de rest van de tijd net als de Hunter in een pub staan chillen. Heb dan alles gedaan en bereikt, dus dan is het lekker relaxen terwijl je het universum hebt uitgespeeld.... dikke miljardair worden en resource-magnaat worden :D

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2023 11:17 ]

• BlazeMuis
Deze 2 wapens zijn perfect voor eigenlijk alles en ammo hiervoor is overal wel te vinden als je veel quests/mission board doet. Vrijwel alles (behalve een boss) binnen 1 tot 3 shots dood, inclusief die vervelende robots.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1biPTNbszZNNscA2KQovxtD_B1A=/800x/filters:strip_exif()/f/image/VQCNVt8shGKSx4KKAqDlsV0Y.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aNFTIlRBQL1KAOSRQPOExUG7VxM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/qA4eleSRpuLwwai7tVHHt2wu.png?f=fotoalbum_large

Verwijderd

BlazeMuis schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 11:15:
Deze 2 wapens zijn perfect voor eigenlijk alles en ammo hiervoor is overal wel te vinden als je veel quests/mission board doet. Vrijwel alles (behalve een boss) binnen 1 tot 3 shots dood, inclusief die vervelende robots.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
wat betreft die laatste... dat lijkt me een basic variant. Heb gister een YT-filmpje gezien waarin werd aangegeven dat je beter kan kijken naar wapens met 'Advanced' in de naam. Dat is de beste variant. Legendary of niet, deze lijkt de basic variant dus mogelijk is er nog een betere.

iets met basic (geen toevoeging) naar calibrated, refined en uiteindelijk advanced. Zoiets.

• Marsman83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-11 00:28
Die Sarah _/-\o_

spoiler:
Ga net samen met Sarah naar bed, worden we wakker, zegt ze: ben nog vermoeider dan toen we naar bed gingen; staat op en pakt een bezem om mijn schip schoon te maken _O-

Perfect wife material O+

• mike0001
Marsman83 schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 11:27:
Die Sarah _/-\o_

spoiler:
Ga net samen met Sarah naar bed, worden we wakker, zegt ze: ben nog vermoeider dan toen we naar bed gingen; staat op en pakt een bezem om mijn schip schoon te maken _O-

Perfect wife material O+
Heerlijk dit soort dingen. Wat ik ook briljant vond was op Mars. Als je daar die stad binnenkomt zie je een heel groot bord met "hours since last incident.... 211 (in mijn geval)
Ik word betrapt op pickpocketing en dan is dat ineens 0

Sarah geniet bij mij ook heel vaak van het uitzicht als we op een planeet rond lopen. Erg goed gedaan dat soort interacties

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:15
Verwijderd schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 11:19:
[...]

wat betreft die laatste... dat lijkt me een basic variant. Heb gister een YT-filmpje gezien waarin werd aangegeven dat je beter kan kijken naar wapens met 'Advanced' in de naam. Dat is de beste variant. Legendary of niet, deze lijkt de basic variant dus mogelijk is er nog een betere.

iets met basic (geen toevoeging) naar calibrated, refined en uiteindelijk advanced. Zoiets.
Zag dat laatst ook op YT. Een advanced standard wapen doet meer damage dan een basic legendary wapen. Een legendary heeft alleen meer traits dan een standard wapen. Geen idee of die traits de moeite zijn, maar qua pure damage output moet je de advanced versies van wapens hebben ongeacht de rarity.

[ Voor 3% gewijzigd door Hulleman op 12-09-2023 11:57 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:15
mike0001 schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 11:49:
[...]
Sarah geniet bij mij ook heel vaak van het uitzicht als we op een planeet rond lopen. Erg goed gedaan dat soort interacties
Bij mij zeurt ze vooral over de hoeveelheid troep die ik loot
Mss wordt dr humeur beter als ik dr een beurt kan geven. Zo ver zijn we nog niet. :+

[ Voor 11% gewijzigd door Hulleman op 12-09-2023 12:00 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Verwijderd

Hulleman schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 11:59:
[...]

Mss wordt dr humeur beter als ik dr een beurt kan geven. Zo ver zijn we nog niet. :+
bij mij ook maar dat doet Andreja ook dus ik ga er vanuit dat ze allemaal opmerkingen hebben over je verzamelwoede.

een goede voorbereiding is belangrijk, maar je kan ook te goed voorbereid zijn.
Bij elke trigger aangaande bagspace doen ze dat trouwens. Ook als je iets hebt verkocht of iets laten vallen kunnen ze opmerkingen maken over 'verkoop die troep nou eens' elke keer als er iets wijzigt in je bagspace status als deze nog steeds over de limiet is.

• Beakzz
Visgek82 schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 07:19:
[...]

Da's toch gek. Deze combi moet toch meer halen dan 30 fps, of op z'n minst dat. Aangezien de game op de series X ook op 30 fps draait (dus even slecht) zou dat niet veel (if anything) uit moeten maken.

Je hebt wel te maken met motion blur en frame pacing. Echter kan je op de pc ook motion blur gebruiken (vreselijk, maar toch doen sommige het).
Het is wel mogelijk om het op 30 frames te krijgen met deze combo, maar veel minder smooth en vooral mooi dan op de series X

Toch kan je mijn setup niet vergelijken met een console.

- op de pc draait er meer op de achtergrond
- dit spel is zwaar geoptimaliseerd voor beide consoles
- daarnaast ook nog eens AMD gefocust
-series X heeft 2 x zoveel GPU memory als de 2080

• Beakzz
Hulleman schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 11:59:
[...]

Verwacht vooral niet een Mass Effect niveau romance en ik hoop dat je een lading fantasie ter beschikking hebt 😅

Bij mij was het als het zo moet dan maak ik het wel weer uit en ga ik voor de volgende

• Marsman83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-11 00:28
Ben nu met Sarah op Paradiso, dacht koop meteen een mooi bijpassende outfit... en een zieke gun (in dezelfde winkel) :D

• James Pond
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21:52
Visgek82 schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 07:19:
[...]

Gebruik ook de Digital Foundry of Hardware Unboxed optimized settings

YouTube: Starfield GPU Optimization, The Best Settings to Tweak on PC!

YouTube: Starfield: Best Settings - Digital Foundry Optimised

• Sk313t0r
Ben ik de enige die het soms irritant vindt dat alle sidequests automatisch worden geaccepteerd? Na een paar uur spelen (en reizen) is je questlog helemaal volgepropt.

• James Pond
Sk313t0r schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 12:45:
Ben ik de enige die het soms irritant vindt dat alle sidequests automatisch worden geaccepteerd? Na een paar uur spelen (en reizen) is je questlog helemaal volgepropt.
Dat is alleen zo met activities toch? Van die dingen die je overhoort en dan heb je er weer 1 bij :P

[ Voor 8% gewijzigd door James Pond op 12-09-2023 12:47 ]

• HaruHaru
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 12-11 09:42
Sk313t0r schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 12:45:
Soms loop je ergens waar mensen praten en zie je in eens 4 quests bij zonder dat je er naar vraagt. Dus ja, vind ik persoonlijk ook lastig :)
James Pond schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 12:46:
[...]

Dat is alleen zo met activities toch? Van die dingen die je overhoort en dan heb je er weer 1 bij :P
Ja, klopt en bij interactie worden het quests :)

[ Voor 24% gewijzigd door HaruHaru op 12-09-2023 12:48 ]

• Sk313t0r
HaruHaru schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 12:47:

Ja, klopt en bij interactie worden het quests :)
Inderdaad, heb je helemaal gelijk in!

Ik kan me niet meer herinneren of het in Fallout ook het geval was, wel weet ik nog dat je via de radio bepaalde geruchten hoorden.

En nog even kort over de questlog, het is jammergenoeg allemaal wat onoverzichtelijk...
Buiten dat vermaak ik me prima, heb besloten om een beetje structuur toe te passen. Ik ga starten met de quests van elke factie af te ronden.

• James Pond
Ahh ja zo maar ik doe die pas als ik echt een beetje klaar ben met de sidemissions en quests die ik al heb :P. Die activities list is al lang zat haha

• itsRazor
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 20-10 13:45

itsRazor

Amateur Achievement Hunter

NoFearCreations schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 09:35:
[...]

Ik weet niet of je op PC speelt of Xbox maar, als je op esc drukt/ op start en dan nog 1x op start. Heb je een knopje met "help" waar alles in staat beschreven over de game wat je moet weten :)

PC | Xbox Series X | Switch

Pagina: 1 ... 48 ... 63 Laatste

Let op:
Gebruik spoiler-tags waar ze redelijkerwijs nodig zijn, kleine moeite, en houd het voor iedereen leuk! :)

Houd het ook ontopic, bespreek vooral je eigen ervaringen, en wees lief en respectvol naar elkaar. Je hoeft het niet eens te zijn.