Ik ben het helemaal met je eens en het voor mij echt het grootste minpunt van deze game. De rest is fantastisch maar het gevoel van een ergens een beekje ontdekken waar iemand z’n afgehakte hoofd in blijkt te liggen is wel weg.D4NG3R schreef op maandag 11 september 2023 @ 16:30:
[...]
Nouwja, veel zaken zijn al cutscenes - tijdens de animatie van opstijgen en landen wordt op de achtergrond bijvoorbeeld veel zooi in/uitgeladen. Vlieg je binnen een stelsel naar een andere planeet dan gebeurt het laden tijdens de animatie dat je 'weg' vliegt van je huidige locatie.
Ik stoor mij persoonlijk vooral aan de tergend trage animatie van in- en uitstappen in je stoel en het laadscherm als je je schip in en uit wil. Het lijkt er namelijk op dat een schip van binnen niet magisch groter is dan dat die van buiten is zoals de Tardis. Je zou dus denken dat die 'gewoon' in z'n geheel ingeladen moet kunnen blijven.
Dat laatste zal voornamelijk een overweging zijn geweest voor mensen welke het schip helemaal volstouwen met versiering.
Dus iets genuanceerder:
Je wil vertrekken van een planeet, stapt je schip in (laadscherm), loopt naar je stoel en gaat zitten (lange animatie), opent de map (fade to black), zoomt uit/in naar de juiste locatie (meerdere animaties gemixed met fades to black), klikt op je eindbestemming/planeet (lange animatie van opstijgen) kiest een plek om te landen (lange animatie van landen), stapt je stoel uit (lange animatie), stapt je schip uit (laadscherm).
De 1e keer was dat nog geinig, de 2e keer vond ik het persoonlijk al irritant. Niet irritant genoeg om er over te gaan zaniken op metacritic of andere reviewplatformen, maar wel irritant genoeg om het in 30u speeltijd nog geen 5x op die manier te hebben gedaan.
Overal naartoe fast travelen vind ik op andere manieren weer tegenvallen, behalve dat het slecht is voor de immersie; de reis van en naar plekken toe vind/vond ik in voortgaande games juist tof. Je kwam onderweg zo veel random dingen tegen om te doen of te bekijken.
Nee naar mijn idee wil/doet Bethesda met Starfield heel veel, maar doen ze eigenlijk maar bar weinig echt goed. Het is het allemaal 'net niet'.
1 ding doen ze overigens wel heel goed, ik vermaak mij nog altijd ontzettend met de boost packs. Heerlijk die vrijheid terwijl je rondstruint of in gevecht bent.
Xbox: SendexNL
/f/image/tMELfIsFa03LnXngALdrDZTe.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/9yOLYkcRYjOYlTU5HabHb8Pl.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/CrK7m3Ub3TLtrCzDi9AARJkW.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/KWU568OTDoFW3N26Zw2x8IdO.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/vdQkqeCvTQpLeRMuc2Nrex2U.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/QYCrohSDTfG9UVnhsoyEHxYj.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/VQCNVt8shGKSx4KKAqDlsV0Y.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/qA4eleSRpuLwwai7tVHHt2wu.png?f=fotoalbum_large)