Misschien heb je hier wat aan?Mog schreef op maandag 11 september 2023 @ 10:10:
[...]
Is er geen "best ship for X" guide te vinden? Ook zat credits hier.
https://inara.cz/starfield/database/
Misschien heb je hier wat aan?Mog schreef op maandag 11 september 2023 @ 10:10:
[...]
Zeker. Thanks!Rdit schreef op maandag 11 september 2023 @ 10:31:
[...]
Misschien heb je hier wat aan?
https://inara.cz/starfield/database/
Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357
Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super
Klopt, en zo doe ik het ookmike0001 schreef op maandag 11 september 2023 @ 10:05:
[...]
Oke dat is raar want dat werkt bij mij wel goed. Ik kan op de kaart nu goed aangeven waar ik wil landen om inderdaad meerdere resources te vinden. Ik kwam er gisteren ook achter dat als je je outpost plaatst, er bovenin duidelijk aangegeven wordt welke grondstoffen er in de radius zitten. Dat zijn de de te harvesten resources
Nou, ik heb dus al guides gelezen dat er gezegd wordt, ga naar planeet X want daar vind je volop Iron, Alu en Helium 3 samen. Maar ik heb nog nooit een filmpje gezien waarop iemand naar die combi zocht, en het ook vond. En ik zou het raar vinden als ik een outpost per grondstof zou moeten bouwen.
Die heb ik dus wel gevonden. Zelfs 4 materialen tegelijkmvds schreef op maandag 11 september 2023 @ 10:36:
[...]
Nou, ik heb dus al guides gelezen dat er gezegd wordt, ga naar planeet X want daar vind je volop Iron, Alu en Helium 3 samen. Maar ik heb nog nooit een filmpje gezien waarop iemand naar die combi zocht, en het ook vond. En ik zou het raar vinden als ik een outpost per grondstof zou moeten bouwen.
Haha onthou dat het maar een spel is die je niet in 100 uur gaat uitspelen en je er gewoon ruim de tijd en rust voor moet nemen!rutgergron schreef op maandag 11 september 2023 @ 10:36:
Ik word letterlijk overspoeld met quest, side quests. Word er gewoon gestrest van 🤔
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
welkom in een bethesda gamerutgergron schreef op maandag 11 september 2023 @ 10:36:
Ik word letterlijk overspoeld met quest, side quests. Word er gewoon gestrest van 🤔
relax, gewoon focussen op een questline die je leukt vind en dan 1 voor 1 afwerken.rutgergron schreef op maandag 11 september 2023 @ 10:36:
Het ligt ook helemaal aan je eigen voorkeuren. Ik heb dus nu die Eagle (uit de Ranger questline) en ik vind hem super. Amper upgrades nodig want hij heeft al aardig wat storage (iets van 2200 dacht ik) en best goede wapens. Je zou alleen de habs kunnen uitwisselen, want ik snap dat het een Ranger schip is, en dus om die reden een gevangenis aan boord heeft, maar voor mij heeft die 0,0 nut want ik kill gewoon alle vijanden. Dus wissel ik hem liever uit voor een workshop + science station (de jail is 2 x 2).Mog schreef op maandag 11 september 2023 @ 10:10:
[...]
Volgens mij ben ik ook naar die exacte plek geweest en heb ik die combi niet gevondenMog schreef op maandag 11 september 2023 @ 10:37:
[...]
Die heb ik dus wel gevonden. Zelfs 4 materialen tegelijk
[YouTube: Starfield - BEST Outpost Location, Resources, Full Guide, Walkthrough & Tips! MAJOR Resources In 1]
Gewoon 1 voor 1 doen rustig op je gemak.rutgergron schreef op maandag 11 september 2023 @ 10:36:
Hahaha ik ken het gevoel, dan loop je rustig van je schip naar een stad, "hoor" je iemand praten en hoppa weer een sidequest of activity erbijrutgergron schreef op maandag 11 september 2023 @ 10:36:
en halverwege en questline doe je ineens een andere acrtivity of sidequest die even langs komt. uren laten bedenk je ineens, maar ik was toch daarmee bezig.....mvds schreef op maandag 11 september 2023 @ 10:44:
[...]
Hahaha ik ken het gevoel, dan loop je rustig van je schip naar een stad, "hoor" je iemand praten en hoppa weer een sidequest of activity erbij
misschien even spoiler tags gebruiken?BlazeMuis schreef op maandag 11 september 2023 @ 10:48:
Dat was het dan, main story klaar.
Eens kijken wat ik nu ga doen.
spoiler:
Mad-Matt schreef op maandag 11 september 2023 @ 10:33:
Ik heb inmiddels ruim 300k aan credits en wil eens een ruimtebootje bouwen. Wat is de beste locatie om dit te doen? Ik heb er nog nooit naar gekeken, maar ik begreep? dat je per locatie maar een beperkte selectie hebt aan modules.
Stay hungry, stay foolish!
snap even niet wat ik hiermee moet? Kan ik daar een schip bouwen?CHKYBSTRD schreef op maandag 11 september 2023 @ 10:51:
[...]
spoiler:Ik had onlangs ruim 200K+ uitgegeven aan het appartement in Neon, aan de top van de toren. Dacht een mooi exclusief appartement te kopen. Was redelijk verrast....
[ Voor 4% gewijzigd door mvds op 11-09-2023 11:17 ]
Die gaan je vanzelf ook looten. Het is een soort hoger level van het wapen.mvds schreef op maandag 11 september 2023 @ 11:17:
Trouwens nog een tipje voor als mensen het zelf nog niet gezien hebben, het loont echt wanneer je bij alle wapenhandelaars goed de lijst checkt voor alles wat ze te koop hebben. Ik was op zoek naar een nieuwe sniper en kwam gisteren bij een wapenhandelaar 3 wapens tegen die alle drie een Calibrated versie waren van hetzelfde wapen, alleen deed eentje ervan dus 2,5 keer zoveel damage als de andere 2. verder waren er geen mods aanwezig, het waren gewoon standaard wapens (gewoon witte naam dus), puur en alleen die Calibrated erbij, maar dus wel een bak aan extra damage bij één van die wapens, terwijl ze verder identiek waren
Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie
haha zei gister nog tegen een maat (die ook Starfield speelt) dat ik Starfield haatterutgergron schreef op maandag 11 september 2023 @ 10:36:
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Dat weet ik, maar mijn punt is dat ik 3 dezelfde wapens in de lijst zag, alle 3 een calibrated versie van hetzelfde wapen, maar een had dus aanzienlijk meer damage dan de andere 2Angeloonie schreef op maandag 11 september 2023 @ 11:20:
[...]
Die gaan je vanzelf ook looten. Het is een soort hoger level van het wapen.
"Normal" > Calibrated > Refined
Hoe hoger je level hoe meer calibrated/refined je gaat vinden.
Dan zullen het de mods zijn welke onderscheid maken.mvds schreef op maandag 11 september 2023 @ 11:37:
[...]
Dat weet ik, maar mijn punt is dat ik 3 dezelfde wapens in de lijst zag, alle 3 een calibrated versie van hetzelfde wapen, maar een had dus aanzienlijk meer damage dan de andere 2
Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken
Dan had die waarschijnlijk mods?mvds schreef op maandag 11 september 2023 @ 11:37:
[...]
Dat weet ik, maar mijn punt is dat ik 3 dezelfde wapens in de lijst zag, alle 3 een calibrated versie van hetzelfde wapen, maar een had dus aanzienlijk meer damage dan de andere 2
Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie
Die hadden ze nietD4NG3R schreef op maandag 11 september 2023 @ 11:38:
[...]
Dan zullen het de mods zijn welke onderscheid maken.
Ik zou zeggen kijk even naar de prefixes dan: https://starfield.wiki.fextralife.com/Prefixesmvds schreef op maandag 11 september 2023 @ 11:40:
[...]
Die hadden ze nietAlle 3 waren standaard wapens, witte naam, geen mods, geen perks, geen attachments, enz
[ Voor 25% gewijzigd door SinergyX op 11-09-2023 11:47 ]
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Haha, dat weet ik allemaalD4NG3R schreef op maandag 11 september 2023 @ 11:43:
[...]
Ik zou zeggen kijk even naar de prefixes dan: https://starfield.wiki.fextralife.com/Prefixes
Een wapen uit dezelfde tier, met dezelfde/geen mods, met dezelfde prefix zou bij mijn weten identiek moeten presteren. Iig op level 25 vind ik soms nog steeds dezelfde unmodded meuk als dat ik op level 5 vond. Ze doen inmiddels meer schade, maar dat komt door perks.
Weet ik, maar als er attachments anders zijn, dan zie je dat in een lijstje aan de rechterkant bij de info van een wapen. Maar zoals ik al zei, geen mods, geen attachments, geen legendary versie ofzo. Gewoon een witte naam en een lege lijst waar de mods/attachments zouden komen te staanSinergyX schreef op maandag 11 september 2023 @ 11:45:
Basewapen is inderdaad altijd gelijk, maar je hebt barrels, ammo, dacht ook reciever en natuurlijk de perks die flink wat verschil in dmg geven. Die double barrel is base 63dmg dacht ik, maar met slugs wordt dat 97dmg uit mn hoofd.
Ik stond in de lijst te kijken van een verkoper, dus mijn stats waren op dat moment hetzelfde voor alle bekeken wapensSinergyX schreef op maandag 11 september 2023 @ 11:45:
De "bloodied" variant, cornered?, doet bv meer dmg naarmate je health lager is, als je op lagere health dan naar het wapen kijkt, zie je ook hogere damage.
Dat was bij mij ook zo, de 2 "slechte" waren idd gestackt in de lijst, die met meer damage stond apart, maar was wel verder identiek. Of ie mods had was het eerste waar ik naar keek. Maar ik heb nu mods toegevoegd, en alle damage boosts kwamen dus bovenop die hogere damage van het base weapon. Dus ik heb nu een hele sterke sniper te pakkenD4NG3R schreef op maandag 11 september 2023 @ 11:47:
Wellicht wel hoor, maar ik heb zelf iig nog geen verschil gespot wanneer ik 2 identieke wapens heb. Op die momenten stacken ze namelijk ook in je inventory.
[ Voor 19% gewijzigd door mvds op 11-09-2023 11:54 ]
Speel je de Gamepass versie? Want die versie is een Play Anywhere versie en die kan je dus, met behoud van je voortgang, spelen op XBox en PC (Doe ik ook namelijk)Aomi schreef op maandag 11 september 2023 @ 11:56:
Gisteren dit spel eens gespeeld op de XSS, de framerate is toch wel erg matig daar.
Is het mogelijk om het spel op de PC te downloaden en daar verder te gaan met de savegame van de XSS?
Of moet ik dan weer opnieuw beginnen?
Yep, gamepass idd.mvds schreef op maandag 11 september 2023 @ 11:58:
[...]
Speel je de Gamepass versie? Want die versie is een Play Anywhere versie en die kan je dus, met behoud van je voortgang, spelen op XBox en PC (Doe ik ook namelijk)
Ik had de premium upgrade gekocht op de XBox, en die gaat ook zelfs gewoon mee naar de PC. En ja, op de PC draait ie veel vlotterAomi schreef op maandag 11 september 2023 @ 11:59:
[...]
Yep, gamepass idd.
Goed om te horen, ga ik 'm eens downloaden op de PC. Kijken of die wat vlotter speelt.
Nope, ze waren echt 100% identiekD4NG3R schreef op maandag 11 september 2023 @ 12:00:
@mvds Ook geen named variant van een wapen? Sommige vendors verkopen unieke named varianten van wapens, zowel wit/blauw/paars/goud.
[ Voor 21% gewijzigd door mvds op 11-09-2023 12:02 ]
Pearl Drums - Paiste Cymbals - Balbex Sticks - Remo Skins
Je kan gewoon de standaard hab weer terugbouwen, maar inderdaad, de spullen zijn dan wel weg. Wat op zich ook wel logisch is, want als je van een all-in-one hab naar bijv een workshop gaat, hoe moet het spel dan weten waar ie elke pen/notepad/mok/enz neer moet zetten?Argarath schreef op maandag 11 september 2023 @ 12:02:
Gister een nieuwe "hab" in de Frontier geknutseld (eentje van 3x1), blijkt dat ik hem helemaal niet mooi vind ten opzichte van hoe het was + al die spullen van Barrett zitten dan ineens in je storage van het schip. Daarna nog wat missies gedaan, dus helaas niet zomaar terug te gaan naar een vorige save.
Jammer dat je geen preview hebt van die verschillende units in de shipbuilder.
Ik heb het ook een paar keer gezien, kon het niet verklaren door perks of mods oid. Heb er verder niet echt bij stil gestaan.mvds schreef op maandag 11 september 2023 @ 11:46:
[...]
Zou best een bug/glitch kunnen zijn, geen idee.
Nooit in skyrim doorgeklust totdat je de beste armour kon maken? Je moet oefenen he, dan pas ben je handig genoeg om een moeilijkere te maken.D4NG3R schreef op maandag 11 september 2023 @ 08:45:
Te ingewikkeld vind ik het niet, maar het voelt zo onnodig..
Je moet dus eerst een perk unlocken, dan het onderdeel researchen, en dan mag je 'em een keer craften. Waarom zowel een perk als research?
En waarom moet ik zo nodig dozijnen aan (nutteloze) weapon mods craften voordat ik de volgende tier van de perk mag halen..
mixing a drink and music
Nu ik het weet let ik er wel op, want nu heb ik dus ook al mijn standaard wapens die ik bij mij draag vervangen door dit soort sterkere varianten. Dus doe ik aanzienlijk meer damage dusNLxAROSA schreef op maandag 11 september 2023 @ 12:08:
[...]
Ik heb het ook een paar keer gezien, kon het niet verklaren door perks of mods oid. Heb er verder niet echt bij stil gestaan.
[ Voor 19% gewijzigd door mvds op 11-09-2023 12:14 ]
Zeker logisch, maar wel jammer ;-)mvds schreef op maandag 11 september 2023 @ 12:06:
[...]
Je kan gewoon de standaard hab weer terugbouwen, maar inderdaad, de spullen zijn dan wel weg. Wat op zich ook wel logisch is, want als je van een all-in-one hab naar bijv een workshop gaat, hoe moet het spel dan weten waar ie elke pen/notepad/mok/enz neer moet zetten?
Pearl Drums - Paiste Cymbals - Balbex Sticks - Remo Skins
Zeker, en wat dat betreft zijn de twee ook heel vergelijkbaar (in Skyrim/Oblivion moet je je Smithing trainen, in SF moet je eerst X aantal mods maken), maar Skyrim heeft er niet ook nog eens een research stap tusssen zitten.Boefmans schreef op maandag 11 september 2023 @ 12:09:
[...]
Nooit in skyrim doorgeklust totdat je de beste armour kon maken? Je moet oefenen he, dan pas ben je handig genoeg om een moeilijkere te maken.
Mee eens hoor dat het jammer is. Ik probeer ook dat schip zoveel mogelijk standaard te houden. Ik weet niet waarom, maar op de een of andere manier voelt het alsof dat "juist" is, omdat het eigenlijk mijn schip niet is
In Skyrim was het allemaal wat minder omslachtig en qua text/lore ook beter geïntegreerd. Daar had je bv 'Daedric Armor Smithing' of 'Elven Armor Smithing' oid, terwijl je hier 'Pack Mods 3' hebt of 'Barrel mods 2'. Er zit geen verhaal achter of reden waarom er een blokkade op zit.Boefmans schreef op maandag 11 september 2023 @ 12:09:
[...]
Nooit in skyrim doorgeklust totdat je de beste armour kon maken? Je moet oefenen he, dan pas ben je handig genoeg om een moeilijkere te maken.
Het is een beetje clunky/gekunsteld op dit moment. Dat mag allemaal wat vloeiender/makkelijker.D4NG3R schreef op maandag 11 september 2023 @ 12:13:
[...]
Zeker, en wat dat betreft zijn de twee ook heel vergelijkbaar (in Skyrim/Oblivion moet je je Smithing trainen, in SF moet je eerst X aantal mods maken), maar Skyrim heeft er niet ook nog eens een research stap tusssen zitten.
Gewoon slopen of verpatsen die roestbak!
[ Voor 26% gewijzigd door NLxAROSA op 11-09-2023 12:24 ]
Hier staat een overzicht met plaatjes. Verder hoop andere info over het bouwen van schepen:Argarath schreef op maandag 11 september 2023 @ 12:02:
Jammer dat je geen preview hebt van die verschillende units in de shipbuilder.
Eh, go mental it’s a rental.mvds schreef op maandag 11 september 2023 @ 12:15:
[...]
Mee eens hoor dat het jammer is. Ik probeer ook dat schip zoveel mogelijk standaard te houden. Ik weet niet waarom, maar op de een of andere manier voelt het alsof dat "juist" is, omdat het eigenlijk mijn schip niet isHij is van Barrett
Xbox: SendexNL
mantis gehaald, maar nooit aangeraakt. ik had mijn frontier al licht geupgrade, mantis is echt slecht...MPC60 schreef op maandag 11 september 2023 @ 13:29:
Die frontier sinds mantis quest niet meer aangeraakt maar afstand ervan doen kan ik niet. 😂
Je zult maar een eendagsvlieg zijn en je dag niet hebben.
Ehh effe denken hoor, volgens mij hoef je ze niet te scannen (als in, met de handscanner) maar moet je naar de questmarker lopen en ermee interacteren (ofwel, op E drukken) als je er bentGRAD85 schreef op maandag 11 september 2023 @ 13:47:
Inderdaad ,heb van alles veranderd maar word niet echt beter.
Ben nu maar met die ranger Quest begonnen voor dat schip.
Loop al meteen tegen een probleem aan,kan die ruffian tracks niet scannen ?
Je zult maar een eendagsvlieg zijn en je dag niet hebben.
:fill(white):strip_exif()/f/image/bikbgRGVuRCn6Yyhn3yxo0d1.png?f=user_large)
Zoals ik al zei, je hoeft niet te scannen, het werkt net zoals je een deur opent. je loopt er naartoe en drukt op de E knop (weet effe niet welke het is op de XBox). Maar dat doe je dus NIET als je de scanner actief hebt.GRAD85 schreef op maandag 11 september 2023 @ 13:53:
Speel op Xbox , normaal doe je Lb en dan A , maar op een of andere manier scant ie niet , bug ??
Dat is inderdaad het toonbeeld van een genuanceerde review die echt diep ingaat op alle aspecten van de gameplay van Starfield. Hoop dat ze meelezen bij de redactie van Tweakers want die persoon moet echt een baan aangeboden krijgen.LadyVodka schreef op maandag 11 september 2023 @ 13:54:
[Afbeelding]
Mijn favoriete review was:
enter your ship - > loading screen -> sit at console and "take off" -> loading screen -> choose new planet -> loading screen -> select landing site on planet -> loading screen -> exit ship -> loading screen -> "explore" procedurally generated planet (kill a few bugs and scan some plants/rocks) -> fast travel back to ship -> loading screen -> go back to step one
Niet lullen maar whiskyglazen vullen.
Tja, zo kan je ook naar het spel kijken... En idd, er zijn genoeg loadingscreens, maar aan de andere kant is er zoveel te doen, dat ik het gewoon zeikerig vind om je dan te focussen op zoiets... Die loadingscreens zie ik trouwens ook steeds maar een paar secondenLadyVodka schreef op maandag 11 september 2023 @ 13:54:
[Afbeelding]
enter your ship - > loading screen -> sit at console and "take off" -> loading screen -> choose new planet -> loading screen -> select landing site on planet -> loading screen -> exit ship -> loading screen -> "explore" procedurally generated planet (kill a few bugs and scan some plants/rocks) -> fast travel back to ship -> loading screen -> go back to step one
Nog niet geprobeerd, wil ik nog wel doen. Helpt het misschien ook wanneer je die chick meeneemt die een hoge stealth heeft?Jur- schreef op maandag 11 september 2023 @ 14:14:
spoiler:Voor degene die de Ryujin storyline al hebben uitgespeeld. Is het jullie gelukt met Stealth? Heb 4/4 in de stealth skill maar ben uiteindelijk toch in een Rambo scenario terecht gekomen.
Stealth komt op mij minder sterk over dan in eerdere Bethesda games, maar ben nog niet diep in de skill tree. Zijn er ervaringsdeskundigen met bijvoorbeeld concealment?
Hahaha enorm veel te doen idd, ik zag net dat ik er al 84 (en een beetje) uur in heb zitten.janus_freggel schreef op maandag 11 september 2023 @ 14:08:
Ik vind de game gewoon erg goed, enorm veel te doen, maar het geeft me niet de wauw die ik met Skyrim en oblivion had. kan de setting zijn natuurlijk, of het feit dat ik inmiddels alweer 12 jaar ouder ben
Heel ongenuanceerd (en zeker de eerste paar keer) klopt het wel, totdat je er achter komt dat je gewoon van buiten je schip kan fast travelen naar je eind bestemming zonder al die loading screens.LadyVodka schreef op maandag 11 september 2023 @ 13:54:
[Afbeelding]
Gewoon wegrennen en ergens in luchtkanalen de detectie laten verminderen. Stealth is idd minder dan de voorgaande Bethesda games.Jur- schreef op maandag 11 september 2023 @ 14:14:
spoiler:Voor degene die de Ryujin storyline al hebben uitgespeeld. Is het jullie gelukt met Stealth? Heb 4/4 in de stealth skill maar ben uiteindelijk toch in een Rambo scenario terecht gekomen.
Stealth komt op mij minder sterk over dan in eerdere Bethesda games, maar ben nog niet diep in de skill tree. Zijn er ervaringsdeskundigen met bijvoorbeeld concealment?
[ Voor 4% gewijzigd door CHKYBSTRD op 11-09-2023 14:21 ]
Stay hungry, stay foolish!
Ha, dat vat het spel aardig goed samen ja. Plus begin quest, reis, praat/schiet, reis terug.LadyVodka schreef op maandag 11 september 2023 @ 13:54:
[Afbeelding]
Nee neem eigenlijk nooit companions mee, niet mijn speelstijl. Sowieso schijnen het voornamelijk moraalridders te zijn en daar zit ik niet op te wachtenmvds schreef op maandag 11 september 2023 @ 14:19:
[...]
Nog niet geprobeerd, wil ik nog wel doen. Helpt het misschien ook wanneer je die chick meeneemt die een hoge stealth heeft?
Hahaha, klopt. En die robot maakt het allemaal niks uit, maar die zal vast niet erg stealth zijnJur- schreef op maandag 11 september 2023 @ 14:36:
[...]
Nee neem eigenlijk nooit companions mee, niet mijn speelstijl. Sowieso schijnen het voornamelijk moraalridders te zijn en daar zit ik niet op te wachten
Ik kan wel genieten van die random oneliners van de companions.Jur- schreef op maandag 11 september 2023 @ 14:36:
[...]
Nee neem eigenlijk nooit companions mee, niet mijn speelstijl. Sowieso schijnen het voornamelijk moraalridders te zijn en daar zit ik niet op te wachten
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Die heeft in ieder geval wel een soort droge humor. Maarja die main faction is ook een soort veredelde padvindersclub, dat zijn meestal niet de meest wilde types. Ze hebben in ieder geval geen afritsbroeken aan en zingen geen liedjes.mvds schreef op maandag 11 september 2023 @ 14:38:
[...]
Hahaha, klopt. En die robot maakt het allemaal niks uit, maar die zal vast niet erg stealth zijn
Boeiûh, het hoeft toch niet allemaal optimaal? Beetje rondklooien is juist leuk in een RPG.Jur- schreef op maandag 11 september 2023 @ 14:45:
Zit er aan te denken om opnieuw te beginnen. Ben nu level 26 maar heb een aantal skill keuzes gemaakt waarvan ik nu denk, daar heb je eigenlijk niet zo veel aan. Beetje gebaseerd op Skyrim verwachtingen.
Haha dat is balen. Kan je ook niet vanuit de map quick travellen naar een willekeurige locatie naar keuze?Bolletje schreef op maandag 11 september 2023 @ 15:00:
Ik heb gisteren even gespeeld en volgens mij zit ik al vast:
Complete noob nog, maar ik ging dus naar Luna. Daar paar van die camps bezoeken. Zit daar opeens een groot schip. Ik naar toe lopen, beginnen opeens allemaal van die Spacers op mij te schieten van een berg. Dus ik dat schip snel in voor dekking, waar er nog meer Spacers zitten; beetje neergeschoten. Maar toen allemaal beweging, bleek dat schip op te stijgen. Zit er nog een bovenverdieping op. Ik daar die lui opgeruimd. Maar nu zit ik dus vast in een schip die ik niet kan besturen in de ruimte
Hij geeft dat ik hogere piloting skill nodig heb. Uit het raampje kan ik zien dat ik in de ruimte zit, van de planeet af.
Haha, dit lijkt me een bugBolletje schreef op maandag 11 september 2023 @ 15:00:
Complete noob nog, maar ik ging dus naar Luna. Daar paar van die camps bezoeken. Zit daar opeens een groot schip. Ik naar toe lopen, beginnen opeens allemaal van die Spacers op mij te schieten van een berg. Dus ik dat schip snel in voor dekking, waar er nog meer Spacers zitten; beetje neergeschoten. Maar toen allemaal beweging, bleek dat schip op te stijgen. Zit er nog een bovenverdieping op. Ik daar die lui opgeruimd. Maar nu zit ik dus vast in een schip die ik niet kan besturen in de ruimte
Hij geeft dat ik hogere piloting skill nodig heb. Uit het raampje kan ik zien dat ik in de ruimte zit, van de planeet af.
Geweldig verhaal.Bolletje schreef op maandag 11 september 2023 @ 15:00:
Ja dat is weer mooi "Haters Gonna hate".LadyVodka schreef op maandag 11 september 2023 @ 13:54:
[Afbeelding]
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Als je teruggaat naar die plek wanneer je wel de juiste skills hebt, dan zou het schip er gewoon nog moeten zijnBolletje schreef op maandag 11 september 2023 @ 15:10:
Ja, fast travel werkte! (even snel opgestart, lange leve quick resume).
Ik moest wel wat loot dumpen. Maar met fast travel kom je dan gewoon weer bij je eigen schip, apart.
Haha nu zit er een onbemand schip in de ruimte.
Grappig, ik ben ondertussen 32 en ik heb Skyrim nooit veel gespeeld (helaas) en Oblivion ook niet maar ik had laatst wel echt een wauw gevoel. Gewoon het reizen en de werelden zien er tof uit en het rennen op de maan, het vrijheidsgevoel. Ik vind het jammer dat de graphics soms niet helemaal zo goed zijn als zou moeten... het spel is beduidelijk zwaarder dan andere games maar bijvoorbeeld Cyberpunk vond ik er verbluffender uitzien. Ik speel het wel op 3440x1440 met alles maxed zonder FSR op 40-70fps afhankelijk van de regio op een 6900XT.janus_freggel schreef op maandag 11 september 2023 @ 14:08:
Ik vind de game gewoon erg goed, enorm veel te doen, maar het geeft me niet de wauw die ik met Skyrim en oblivion had. kan de setting zijn natuurlijk, of het feit dat ik inmiddels alweer 12 jaar ouder ben
Je bent wel echt gek als je op die manier gaat reizen, het kan een laadscherm of 4-5 sneller.LadyVodka schreef op maandag 11 september 2023 @ 13:54:
[Afbeelding]
Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978
Op zich is het legitiem commentaar, maar wel ontzettend ongenuanceerd..Donstil schreef op maandag 11 september 2023 @ 15:18:
[...]
Ja dat is weer mooi "Haters Gonna hate".
Ik doe het af en toe voor de “immersion” maar bedenk me dan na 1 keertje weer hoe kut het is en doe het weer vijf uur niet tot ik dat gevoel een beetje kwijt ben en de loop weer van vooraf begint.On_E schreef op maandag 11 september 2023 @ 15:51:
[...]
Je bent wel echt gek als je op die manier gaat reizen, het kan een laadscherm of 4-5 sneller.
[ Voor 97% gewijzigd door MPC60 op 11-09-2023 16:20 ]
Zelf had ik er eerdere cutscenes van gemaakt ipv al die laadschermen. Zal wel aan de engine liggen of zo.D4NG3R schreef op maandag 11 september 2023 @ 15:54:
[...]
Op zich is het legitiem commentaar, maar wel ontzettend ongenuanceerd..
Ik zou het zelf ook mooi vinden om wat minder het gevoel te hebben dat ik moet fast travelen om maar een dozijn laadschermen te ontwijken, maar dat is er simpelweg (nog) niet.
Nouwja, veel zaken zijn al cutscenes - tijdens de animatie van opstijgen en landen wordt op de achtergrond bijvoorbeeld veel zooi in/uitgeladen. Vlieg je binnen een stelsel naar een andere planeet dan gebeurt het laden tijdens de animatie dat je 'weg' vliegt van je huidige locatie.MPC60 schreef op maandag 11 september 2023 @ 16:22:
[...]
Zelf had ik er eerdere cutscenes van gemaakt ipv al die laadschermen. Zal wel aan de engine liggen of zo.
[ Voor 43% gewijzigd door D4NG3R op 11-09-2023 16:48 ]
Iets vergelijkbaars heb je met je penthouse in New Atlantis. Als je vanuit het Residential district de lift in stapt naar je penthouse, krijg je een laadscherm. Maar als ik vervolgens van het balkon afspring naar beneden, kom ik zonder enige transitie gewoon beneden weer in het Residential district. Dus waarom dan die onderbreking in de lift? Had dat niet gewoon een animatie kunnen zijn?D4NG3R schreef op maandag 11 september 2023 @ 16:30:
[...]
Het lijkt er namelijk op dat een schip van binnen niet magisch groter is dan dat die van buiten is zoals de Tardis dus je zou denken dat die 'gewoon' in z'n geheel ingeladen moet kunnen blijven.
User score is doelloos en zinloos. Vol met trolls en console warriors.LadyVodka schreef op maandag 11 september 2023 @ 13:54:
[Afbeelding]
Consoles.NLxAROSA schreef op maandag 11 september 2023 @ 16:50:
[...]
Iets vergelijkbaars heb je met je penthouse in New Atlantis. Als je vanuit het Residential district de lift in stapt naar je penthouse, krijg je een laadscherm. Maar als ik vervolgens van het balkon afspring naar beneden, kom ik zonder enige transitie gewoon beneden weer in het Residential district. Dus waarom dan die onderbreking in de lift? Had dat niet gewoon een animatie kunnen zijn?
(Ik snap ook wel dat het een soort 'teleport' is achter de schermen, maar dat kun je mooier verpakken denk ik dan, zelfde voor in/uit je schip gaan)
[ Voor 12% gewijzigd door James Pond op 11-09-2023 17:26 ]
Klopt, ik zat ook in mijn penthouse en zag mijn space ship. Ik dacht, kan ik daar gewoon heen jetpacken zonder laadscherm. En dat kon. Volgens mij is die hele stad (qua buitenruimte) wel seamless met elkaar verbonden maar zit er veel verticaliteit in.NLxAROSA schreef op maandag 11 september 2023 @ 16:50:
[...]
Iets vergelijkbaars heb je met je penthouse in New Atlantis. Als je vanuit het Residential district de lift in stapt naar je penthouse, krijg je een laadscherm. Maar als ik vervolgens van het balkon afspring naar beneden, kom ik zonder enige transitie gewoon beneden weer in het Residential district. Dus waarom dan die onderbreking in de lift? Had dat niet gewoon een animatie kunnen zijn?
(Ik snap ook wel dat het een soort 'teleport' is achter de schermen, maar dat kun je mooier verpakken denk ik dan, zelfde voor in/uit je schip gaan)
[ Voor 9% gewijzigd door uchiha tijntje op 11-09-2023 17:29 ]
Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.
Precies hetzelfde, hop van het ene planeet naar de andere. Doe heel af en toe een quest maar niet van de main dat bewaar ik gewoon :-)tommy2005 schreef op maandag 11 september 2023 @ 11:49:
Toch even hier venten, wat een verslavend spel. Ik kom helemaal niet aan quests toe, ik ga van planeet naar planeet om daar alles te verkennen.
Pas lvl 8 maar alleen maar door een beetje rond te lopen en verkennen.
Nee, consoles zijn echt niet de reden van de laadschermen, hebben gewoon M2 SSD's die snel zat zijn.
[ Voor 3% gewijzigd door iekue op 11-09-2023 17:42 ]
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq