Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Rdit
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 20-10-2024

Rdit

Gewoon, omdat het kan

Mog schreef op maandag 11 september 2023 @ 10:10:
[...]

Is er geen "best ship for X" guide te vinden? Ook zat credits hier.
Misschien heb je hier wat aan?

https://inara.cz/starfield/database/

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Topicstarter

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 26-11 14:05

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Ik heb inmiddels ruim 300k aan credits en wil eens een ruimtebootje bouwen. Wat is de beste locatie om dit te doen? Ik heb er nog nooit naar gekeken, maar ik begreep? dat je per locatie maar een beperkte selectie hebt aan modules.

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-11 17:15

mvds

Totally awesome!

mike0001 schreef op maandag 11 september 2023 @ 10:05:
[...]

Oke dat is raar want dat werkt bij mij wel goed. Ik kan op de kaart nu goed aangeven waar ik wil landen om inderdaad meerdere resources te vinden. Ik kwam er gisteren ook achter dat als je je outpost plaatst, er bovenin duidelijk aangegeven wordt welke grondstoffen er in de radius zitten. Dat zijn de de te harvesten resources
Klopt, en zo doe ik het ook :) Ik scan dus eerst vanuit de ruimte en dan zoek ik naar een plek waar meerdere grondstoffen aan elkaar grenzen en ik zie dan bijv ook Iron in de bergen, Helium en Alu in de kraters en dan land ik en dan zie ik idd ook bergen en kraters maar als ik dan met de handscanner kijk, dan zie ik vrijwel steeds Beryllium (terwijl die daar helemaal niet voor zou moeten komen) en de andere 3 zie ik vrijwel niet. Als ik dan eindelijk een van de 3 tegenkom druk ik op R om een outpost te plaatsen en dan zie ik meestal dus ook alleen één van de 3, samen met water omdat je die vrijwel overal hebt op de planeet. Ik ga dan rondlopen en dan zie ik weer een combi van Beryllium samen met Iron, of samen met Alu, maar nooit de combi waarvoor ik naar de planeet ben gegaan. En ik loop dan (niet overdreven) soms echt uren rond met zowel de scanner als die outpost paal, en ik zie dan steeds grondstoffen langskomen, maar niet de grondstoffen in de combinaties die daar zouden moeten zijn. Misschien ligt het aan de planeet waar ik ben, geen idee

• mvds

mvds

Totally awesome!

Mog schreef op maandag 11 september 2023 @ 10:16:
[...]

Ik ook niet. Hetzelfde geldt voor outposts :P
Nou, ik heb dus al guides gelezen dat er gezegd wordt, ga naar planeet X want daar vind je volop Iron, Alu en Helium 3 samen. Maar ik heb nog nooit een filmpje gezien waarop iemand naar die combi zocht, en het ook vond. En ik zou het raar vinden als ik een outpost per grondstof zou moeten bouwen.

• rutgergron
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 10-11 18:26
Ik word letterlijk overspoeld met quest, side quests. Word er gewoon gestrest van 🤔

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Topicstarter
mvds schreef op maandag 11 september 2023 @ 10:36:
[...]

Nou, ik heb dus al guides gelezen dat er gezegd wordt, ga naar planeet X want daar vind je volop Iron, Alu en Helium 3 samen. Maar ik heb nog nooit een filmpje gezien waarop iemand naar die combi zocht, en het ook vond. En ik zou het raar vinden als ik een outpost per grondstof zou moeten bouwen.
Die heb ik dus wel gevonden. Zelfs 4 materialen tegelijk :D

rutgergron schreef op maandag 11 september 2023 @ 10:36:
Ik word letterlijk overspoeld met quest, side quests. Word er gewoon gestrest van 🤔
Haha onthou dat het maar een spel is die je niet in 100 uur gaat uitspelen en je er gewoon ruim de tijd en rust voor moet nemen!

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

• janus_freggel
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 04-11 18:29
welkom in een bethesda game :)

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

relax, gewoon focussen op een questline die je leukt vind en dan 1 voor 1 afwerken.

• mvds

mvds

Totally awesome!

Mog schreef op maandag 11 september 2023 @ 10:10:
[...]

Is er geen "best ship for X" guide te vinden? Ook zat credits hier.
Het ligt ook helemaal aan je eigen voorkeuren. Ik heb dus nu die Eagle (uit de Ranger questline) en ik vind hem super. Amper upgrades nodig want hij heeft al aardig wat storage (iets van 2200 dacht ik) en best goede wapens. Je zou alleen de habs kunnen uitwisselen, want ik snap dat het een Ranger schip is, en dus om die reden een gevangenis aan boord heeft, maar voor mij heeft die 0,0 nut want ik kill gewoon alle vijanden. Dus wissel ik hem liever uit voor een workshop + science station (de jail is 2 x 2).

En oh ja, de warp drive is heel erg beperkt, dus die heb ik meteen vervangen door de sterkste die ik kon vinden (wel class A)

• janus_freggel
Ik heb gisteren Prometheus maar weer eens zitten kijken om even los te komen van Starfield... Dit had ik beter niet kunnen doen, heel starfield is gejat uit die film..... ;) neem alleen al de spaceships daar en in starfield

• mvds

mvds

Totally awesome!

Volgens mij ben ik ook naar die exacte plek geweest en heb ik die combi niet gevonden :D Ik ga het vanaaf nogmaals proberen :D

• James Pond
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21:52
Gewoon 1 voor 1 doen rustig op je gemak.

Er zit meer content in deze game dan in skyrim dus tja

• mvds

mvds

Totally awesome!

Hahaha ik ken het gevoel, dan loop je rustig van je schip naar een stad, "hoor" je iemand praten en hoppa weer een sidequest of activity erbij :o

• BlazeMuis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 26-11 15:44
Dat was het dan, main story klaar.

Eens kijken wat ik nu ga doen.

spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UhgLZtGi79gnjdHmFIPuUVFaMTo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/1ByPPMDsONKnVKBts8E5isFG.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2vKhSiPTbwoUzMhJWVJAqS5Rj40=/800x/filters:strip_exif()/f/image/CIl1KhxTyOsZXHcCAL5Yg8Va.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NFiJSIknByuPCoAzsaIro8w0B4s=/800x/filters:strip_exif()/f/image/z4zboUWaGHDVnIZ19gfxWweN.png?f=fotoalbum_large

• janus_freggel
mvds schreef op maandag 11 september 2023 @ 10:44:
[...]

Hahaha ik ken het gevoel, dan loop je rustig van je schip naar een stad, "hoor" je iemand praten en hoppa weer een sidequest of activity erbij :o
en halverwege en questline doe je ineens een andere acrtivity of sidequest die even langs komt. uren laten bedenk je ineens, maar ik was toch daarmee bezig.....

Een nadeel vind ik wel is dat je niet alle activity's, missions, quests op locatie kan sorteren in de mission lijst (ja je kan ze zien in je planet overview)

• janus_freggel
BlazeMuis schreef op maandag 11 september 2023 @ 10:48:
Dat was het dan, main story klaar.

Eens kijken wat ik nu ga doen.

misschien even spoiler tags gebruiken?

• CHKYBSTRD
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 26-11 12:36
Mad-Matt schreef op maandag 11 september 2023 @ 10:33:
Ik heb inmiddels ruim 300k aan credits en wil eens een ruimtebootje bouwen. Wat is de beste locatie om dit te doen? Ik heb er nog nooit naar gekeken, maar ik begreep? dat je per locatie maar een beperkte selectie hebt aan modules.
spoiler:
Ik had onlangs ruim 200K+ uitgegeven aan het appartement in Neon, aan de top van de toren. Dacht een mooi exclusief appartement te kopen. Was redelijk verrast....

Stay hungry, stay foolish!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

CHKYBSTRD schreef op maandag 11 september 2023 @ 10:51:
[...]

spoiler:
Ik had onlangs ruim 200K+ uitgegeven aan het appartement in Neon, aan de top van de toren. Dacht een mooi exclusief appartement te kopen. Was redelijk verrast....
snap even niet wat ik hiermee moet? Kan ik daar een schip bouwen?

• mvds

mvds

Totally awesome!

Trouwens nog een tipje voor als mensen het zelf nog niet gezien hebben, het loont echt wanneer je bij alle wapenhandelaars goed de lijst checkt voor alles wat ze te koop hebben. Ik was op zoek naar een nieuwe sniper en kwam gisteren bij een wapenhandelaar 3 wapens tegen die alle drie een Calibrated versie waren van hetzelfde wapen, alleen deed eentje ervan dus 2,5 keer zoveel damage als de andere 2. verder waren er geen mods aanwezig, het waren gewoon standaard wapens (gewoon witte naam dus), puur en alleen die Calibrated erbij, maar dus wel een bak aan extra damage bij één van die wapens, terwijl ze verder identiek waren

[ Voor 4% gewijzigd door mvds op 11-09-2023 11:17 ]

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 01:02

Angeloonie

Cheeseburger Addict

mvds schreef op maandag 11 september 2023 @ 11:17:
Trouwens nog een tipje voor als mensen het zelf nog niet gezien hebben, het loont echt wanneer je bij alle wapenhandelaars goed de lijst checkt voor alles wat ze te koop hebben. Ik was op zoek naar een nieuwe sniper en kwam gisteren bij een wapenhandelaar 3 wapens tegen die alle drie een Calibrated versie waren van hetzelfde wapen, alleen deed eentje ervan dus 2,5 keer zoveel damage als de andere 2. verder waren er geen mods aanwezig, het waren gewoon standaard wapens (gewoon witte naam dus), puur en alleen die Calibrated erbij, maar dus wel een bak aan extra damage bij één van die wapens, terwijl ze verder identiek waren
Die gaan je vanzelf ook looten. Het is een soort hoger level van het wapen.

"Normal" > Calibrated > Refined

Hoe hoger je level hoe meer calibrated/refined je gaat vinden.

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22:02

Player1S

Probably out in the dark

haha zei gister nog tegen een maat (die ook Starfield speelt) dat ik Starfield haatte :+

Ik begin aan een quest maar kom dan ergens waardoor je een nieuwe quest krijgt die je dan gaat doen maar terwijl je die doet krijg je weer nieuwe quest voorgeschoteld die je start om zo weer een totaal andere quest te doen. 8)7

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Angeloonie schreef op maandag 11 september 2023 @ 11:20:
[...]

Die gaan je vanzelf ook looten. Het is een soort hoger level van het wapen.

"Normal" > Calibrated > Refined

Hoe hoger je level hoe meer calibrated/refined je gaat vinden.
Dat weet ik, maar mijn punt is dat ik 3 dezelfde wapens in de lijst zag, alle 3 een calibrated versie van hetzelfde wapen, maar een had dus aanzienlijk meer damage dan de andere 2

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:31
mvds schreef op maandag 11 september 2023 @ 11:37:
[...]

Dat weet ik, maar mijn punt is dat ik 3 dezelfde wapens in de lijst zag, alle 3 een calibrated versie van hetzelfde wapen, maar een had dus aanzienlijk meer damage dan de andere 2
Dan zullen het de mods zijn welke onderscheid maken. :)

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 01:02

Angeloonie

Cheeseburger Addict

mvds schreef op maandag 11 september 2023 @ 11:37:
[...]

Dan had die waarschijnlijk mods?
Bijv. full-auto vs semi-auto mods zorgen al voor een gigantisch verschil. Full-auto doet bijv. 10 dmg, semi-auto 30.

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

• mvds

mvds

Totally awesome!

D4NG3R schreef op maandag 11 september 2023 @ 11:38:
[...]

Dan zullen het de mods zijn welke onderscheid maken. :)
Die hadden ze niet ;) Alle 3 waren standaard wapens, witte naam, geen mods, geen perks, geen attachments, enz

• D4NG3R
mvds schreef op maandag 11 september 2023 @ 11:40:
[...]

Die hadden ze niet ;) Alle 3 waren standaard wapens, witte naam, geen mods, geen perks, geen attachments, enz
Ik zou zeggen kijk even naar de prefixes dan: https://starfield.wiki.fextralife.com/Prefixes

Een wapen uit dezelfde tier, met dezelfde/geen mods, met dezelfde prefix zou bij mijn weten identiek moeten presteren. Iig op level 25 vind ik soms nog steeds dezelfde unmodded meuk als dat ik op level 5 vond. Ze doen inmiddels meer schade, maar dat komt door perks. :P

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:55
Basewapen is inderdaad altijd gelijk, maar je hebt barrels, ammo, dacht ook reciever en natuurlijk de perks die flink wat verschil in dmg geven. Die double barrel is base 63dmg dacht ik, maar met slugs wordt dat 97dmg uit mn hoofd.

De "bloodied" variant, cornered?, doet bv meer dmg naarmate je health lager is, als je op lagere health dan naar het wapen kijkt, zie je ook hogere damage.

[ Voor 25% gewijzigd door SinergyX op 11-09-2023 11:47 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• mvds

mvds

Totally awesome!

D4NG3R schreef op maandag 11 september 2023 @ 11:43:
[...]

Ik zou zeggen kijk even naar de prefixes dan: https://starfield.wiki.fextralife.com/Prefixes

Een wapen uit dezelfde tier, met dezelfde/geen mods, met dezelfde prefix zou bij mijn weten identiek moeten presteren. Iig op level 25 vind ik soms nog steeds dezelfde unmodded meuk als dat ik op level 5 vond. Ze doen inmiddels meer schade, maar dat komt door perks. :P
Haha, dat weet ik allemaal :) Daarom zeg ik ook juist dat het de moeite waard is om erop te letten want idd, ze zouden allemaal evenveel damage doen, maar dat was dus niet zo. Zou best een bug/glitch kunnen zijn, geen idee. Maar ik vond het de moeite waard om te melden aangezien je zoveel extra damage echt wel merkt.

Ik zou zeggen, probeer het eens uit bij de verschillende wapenhandelaren, wellicht komt het bij meer mensen voor

• mvds

mvds

Totally awesome!

SinergyX schreef op maandag 11 september 2023 @ 11:45:
Basewapen is inderdaad altijd gelijk, maar je hebt barrels, ammo, dacht ook reciever en natuurlijk de perks die flink wat verschil in dmg geven. Die double barrel is base 63dmg dacht ik, maar met slugs wordt dat 97dmg uit mn hoofd.
Weet ik, maar als er attachments anders zijn, dan zie je dat in een lijstje aan de rechterkant bij de info van een wapen. Maar zoals ik al zei, geen mods, geen attachments, geen legendary versie ofzo. Gewoon een witte naam en een lege lijst waar de mods/attachments zouden komen te staan

• D4NG3R
Wellicht wel hoor, maar ik heb zelf iig nog geen verschil gespot wanneer ik 2 identieke wapens heb. Op die momenten stacken ze namelijk ook in je inventory. :)

• mvds

mvds

Totally awesome!

SinergyX schreef op maandag 11 september 2023 @ 11:45:
De "bloodied" variant, cornered?, doet bv meer dmg naarmate je health lager is, als je op lagere health dan naar het wapen kijkt, zie je ook hogere damage.
Ik stond in de lijst te kijken van een verkoper, dus mijn stats waren op dat moment hetzelfde voor alle bekeken wapens

• tommy2005
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 24-11 19:41
Toch even hier venten, wat een verslavend spel. Ik kom helemaal niet aan quests toe, ik ga van planeet naar planeet om daar alles te verkennen.

Pas lvl 8 maar alleen maar door een beetje rond te lopen en verkennen.

• mvds

mvds

Totally awesome!

D4NG3R schreef op maandag 11 september 2023 @ 11:47:
Wellicht wel hoor, maar ik heb zelf iig nog geen verschil gespot wanneer ik 2 identieke wapens heb. Op die momenten stacken ze namelijk ook in je inventory. :)
Dat was bij mij ook zo, de 2 "slechte" waren idd gestackt in de lijst, die met meer damage stond apart, maar was wel verder identiek. Of ie mods had was het eerste waar ik naar keek. Maar ik heb nu mods toegevoegd, en alle damage boosts kwamen dus bovenop die hogere damage van het base weapon. Dus ik heb nu een hele sterke sniper te pakken :D Ik zal wel een screenshot maken vanavond als ik het niet vergeet.

Overigens was het bij mij niet eenmalig. Ik heb hetzelfde ook gehad bij andere wapens en andere sellers. Bijvoorbeeld bij de Eon pistool, die vrijwel overal verkocht word, kom ik het ook regelmatig tegen. Twee Calibrated Eons, beide gewoon witte naam, geen attachments/mods, maar een met veel hogere damage dan de andere

[ Voor 19% gewijzigd door mvds op 11-09-2023 11:54 ]

• Aomi
  • Laatst online: 17-11 21:31
Gisteren dit spel eens gespeeld op de XSS, de framerate is toch wel erg matig daar.
Is het mogelijk om het spel op de PC te downloaden en daar verder te gaan met de savegame van de XSS?
Of moet ik dan weer opnieuw beginnen?

• mvds

mvds

Totally awesome!

Aomi schreef op maandag 11 september 2023 @ 11:56:
Gisteren dit spel eens gespeeld op de XSS, de framerate is toch wel erg matig daar.
Is het mogelijk om het spel op de PC te downloaden en daar verder te gaan met de savegame van de XSS?
Of moet ik dan weer opnieuw beginnen?
Speel je de Gamepass versie? Want die versie is een Play Anywhere versie en die kan je dus, met behoud van je voortgang, spelen op XBox en PC (Doe ik ook namelijk)

• Aomi
  • Laatst online: 17-11 21:31
mvds schreef op maandag 11 september 2023 @ 11:58:
[...]

Speel je de Gamepass versie? Want die versie is een Play Anywhere versie en die kan je dus, met behoud van je voortgang, spelen op XBox en PC (Doe ik ook namelijk)
Yep, gamepass idd.
Goed om te horen, ga ik 'm eens downloaden op de PC. Kijken of die wat vlotter speelt. :+

• mvds

mvds

Totally awesome!

Aomi schreef op maandag 11 september 2023 @ 11:59:
[...]

Yep, gamepass idd.
Goed om te horen, ga ik 'm eens downloaden op de PC. Kijken of die wat vlotter speelt. :+
Ik had de premium upgrade gekocht op de XBox, en die gaat ook zelfs gewoon mee naar de PC. En ja, op de PC draait ie veel vlotter :) (Al had ik geen probleem met de 30 fps, maar ik kan mij voorstellen dat anderen er wel last van kunnen hebben)

• D4NG3R
@mvds Ook geen named variant van een wapen? Sommige vendors verkopen unieke named varianten van gear, zowel wit/blauw/paars/goud. :)

• mvds

mvds

Totally awesome!

D4NG3R schreef op maandag 11 september 2023 @ 12:00:
@mvds Ook geen named variant van een wapen? Sommige vendors verkopen unieke named varianten van wapens, zowel wit/blauw/paars/goud. :)
Nope, ze waren echt 100% identiek :D Behalve de damage dus :D

Ik ga vanavond kijken of ik het kan reproduceren en een screenshot kan maken. Want ik kom het echt vaak tegen, bij verschillende vendors en bij verschillende wapens

[ Voor 21% gewijzigd door mvds op 11-09-2023 12:02 ]

• D4NG3R
Gaar, nu ben ik wel nieuwsgierig. Tag me even als je het weer tegenkomt en een screenshot hebt. :D

• Argarath
  • Registratie: Augustus 2004

Argarath

MasterBlaster

Gister een nieuwe "hab" in de Frontier geknutseld (eentje van 3x1), blijkt dat ik hem helemaal niet mooi vind ten opzichte van hoe het was + al die spullen van Barrett zitten dan ineens in je storage van het schip. Daarna nog wat missies gedaan, dus helaas niet zomaar terug te gaan naar een vorige save.

Jammer dat je geen preview hebt van die verschillende units in de shipbuilder.

Pearl Drums - Paiste Cymbals - Balbex Sticks - Remo Skins

• mvds

mvds

Totally awesome!

Argarath schreef op maandag 11 september 2023 @ 12:02:
Gister een nieuwe "hab" in de Frontier geknutseld (eentje van 3x1), blijkt dat ik hem helemaal niet mooi vind ten opzichte van hoe het was + al die spullen van Barrett zitten dan ineens in je storage van het schip. Daarna nog wat missies gedaan, dus helaas niet zomaar terug te gaan naar een vorige save.

Je kan gewoon de standaard hab weer terugbouwen, maar inderdaad, de spullen zijn dan wel weg. Wat op zich ook wel logisch is, want als je van een all-in-one hab naar bijv een workshop gaat, hoe moet het spel dan weten waar ie elke pen/notepad/mok/enz neer moet zetten?

• NLxAROSA
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
mvds schreef op maandag 11 september 2023 @ 11:46:
[...]

Zou best een bug/glitch kunnen zijn, geen idee.
Ik heb het ook een paar keer gezien, kon het niet verklaren door perks of mods oid. Heb er verder niet echt bij stil gestaan.

Heb wel meer bugs/glitches gezien: ik heb af en toe last van skill points/ranks die terug gaan (van 4 naar 3). Zo te zien krijg ik wel de skill point terug (heb ze geteld), en de bijbehorende unlocks (bv min 4 om naar de tweede rij te kunnen) blijven gehandhaafd. Maar wel vaag.

Maar geen game-breaking dingen tot nu toe, hooguit kleine irritaties of rariteiten.

• Boefmans
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 26-11 11:24
D4NG3R schreef op maandag 11 september 2023 @ 08:45:
Te ingewikkeld vind ik het niet, maar het voelt zo onnodig..

Je moet dus eerst een perk unlocken, dan het onderdeel researchen, en dan mag je 'em een keer craften. Waarom zowel een perk als research? 8)7

En waarom moet ik zo nodig dozijnen aan (nutteloze) weapon mods craften voordat ik de volgende tier van de perk mag halen.. :F
Nooit in skyrim doorgeklust totdat je de beste armour kon maken? Je moet oefenen he, dan pas ben je handig genoeg om een moeilijkere te maken.

mixing a drink and music

• mvds

mvds

Totally awesome!

NLxAROSA schreef op maandag 11 september 2023 @ 12:08:
[...]
Ik heb het ook een paar keer gezien, kon het niet verklaren door perks of mods oid. Heb er verder niet echt bij stil gestaan.
Nu ik het weet let ik er wel op, want nu heb ik dus ook al mijn standaard wapens die ik bij mij draag vervangen door dit soort sterkere varianten. Dus doe ik aanzienlijk meer damage dus :D

Ze kunnen vaak niet op tegen legendary versies, maar met mods erop kunnen ze wel degelijk een verschil uitmaken tov de niet sterkere variant en dit zijn juist de wapens waar ik ammo van in overvloed heb :D

[ Voor 19% gewijzigd door mvds op 11-09-2023 12:14 ]

• Argarath
  • Registratie: Augustus 2004

Argarath

MasterBlaster

mvds schreef op maandag 11 september 2023 @ 12:06:
[...]

Je kan gewoon de standaard hab weer terugbouwen, maar inderdaad, de spullen zijn dan wel weg. Wat op zich ook wel logisch is, want als je van een all-in-one hab naar bijv een workshop gaat, hoe moet het spel dan weten waar ie elke pen/notepad/mok/enz neer moet zetten?
Zeker logisch, maar wel jammer ;-)

Pearl Drums - Paiste Cymbals - Balbex Sticks - Remo Skins

• D4NG3R
Boefmans schreef op maandag 11 september 2023 @ 12:09:
[...]

Nooit in skyrim doorgeklust totdat je de beste armour kon maken? Je moet oefenen he, dan pas ben je handig genoeg om een moeilijkere te maken.
Zeker, en wat dat betreft zijn de twee ook heel vergelijkbaar (in Skyrim/Oblivion moet je je Smithing trainen, in SF moet je eerst X aantal mods maken), maar Skyrim heeft er niet ook nog eens een research stap tusssen zitten. ;)

• mvds

mvds

Totally awesome!

Argarath schreef op maandag 11 september 2023 @ 12:13:
[...]
Zeker logisch, maar wel jammer ;-)
Mee eens hoor dat het jammer is. Ik probeer ook dat schip zoveel mogelijk standaard te houden. Ik weet niet waarom, maar op de een of andere manier voelt het alsof dat "juist" is, omdat het eigenlijk mijn schip niet is :D Hij is van Barrett

• NLxAROSA
  • Niet online
Boefmans schreef op maandag 11 september 2023 @ 12:09:
[...]

In Skyrim was het allemaal wat minder omslachtig en qua text/lore ook beter geïntegreerd. Daar had je bv 'Daedric Armor Smithing' of 'Elven Armor Smithing' oid, terwijl je hier 'Pack Mods 3' hebt of 'Barrel mods 2'. Er zit geen verhaal achter of reden waarom er een blokkade op zit.

En de menu's zijn best wel omslachtig in Starfield. Heel veel heen-en-weer tussen de verschillende tables en je inventories. Waarvan de ship inventory ook nog eens niet werkt in de Lodge/je huis. Infinite storage box in de Lodge, maar die kan je dan weer niet direct vanuit je crafting/research table gebruiken. Inventory van follower achter een dialoog is ook iets dat op den duur gaat irriteren.

Heb nu een schip met 3500 cargo en een 2x1 workshop (heeft alle crafting en research tables) en daar doe ik nu mijn crafting, dat is voor zover ik kan zien het meest optimale qua flow.
D4NG3R schreef op maandag 11 september 2023 @ 12:13:
[...]

Zeker, en wat dat betreft zijn de twee ook heel vergelijkbaar (in Skyrim/Oblivion moet je je Smithing trainen, in SF moet je eerst X aantal mods maken), maar Skyrim heeft er niet ook nog eens een research stap tusssen zitten. ;)
Het is een beetje clunky/gekunsteld op dit moment. Dat mag allemaal wat vloeiender/makkelijker.
Gewoon slopen of verpatsen die roestbak!

[ Voor 26% gewijzigd door NLxAROSA op 11-09-2023 12:24 ]

• Funnyx
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 26-11 07:11
Argarath schreef op maandag 11 september 2023 @ 12:02:
Hier staat een overzicht met plaatjes. Verder hoop andere info over het bouwen van schepen:
https://www.reddit.com/r/...m_source=share&utm_term=1

• sigmundfreund
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 26-11 15:10
mvds schreef op maandag 11 september 2023 @ 12:15:
[...]

Mee eens hoor dat het jammer is. Ik probeer ook dat schip zoveel mogelijk standaard te houden. Ik weet niet waarom, maar op de een of andere manier voelt het alsof dat "juist" is, omdat het eigenlijk mijn schip niet is :D Hij is van Barrett
Eh, go mental it’s a rental.

:D

• MPC60
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 11-10 15:27

MPC60

Game on

Die frontier sinds mantis quest niet meer aangeraakt maar afstand ervan doen kan ik niet. 😂

Xbox: SendexNL

• janus_freggel
MPC60 schreef op maandag 11 september 2023 @ 13:29:
Die frontier sinds mantis quest niet meer aangeraakt maar afstand ervan doen kan ik niet. 😂
mantis gehaald, maar nooit aangeraakt. ik had mijn frontier al licht geupgrade, mantis is echt slecht...

• mvds

mvds

Totally awesome!

Ja, ik ben ook niet kapot van de Mantis hoor. Kan amper cargo meenemen, schild en wapens zijn matig, en hij is echt fugly

• GRAD85
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 26-11 08:50
Inderdaad ,heb van alles veranderd maar word niet echt beter.
Ben nu maar met die ranger Quest begonnen voor dat schip.
Loop al meteen tegen een probleem aan,kan die ruffian tracks niet scannen ?

Je zult maar een eendagsvlieg zijn en je dag niet hebben.

• mvds

mvds

Totally awesome!

GRAD85 schreef op maandag 11 september 2023 @ 13:47:
Inderdaad ,heb van alles veranderd maar word niet echt beter.
Ben nu maar met die ranger Quest begonnen voor dat schip.
Loop al meteen tegen een probleem aan,kan die ruffian tracks niet scannen ?
Ehh effe denken hoor, volgens mij hoef je ze niet te scannen (als in, met de handscanner) maar moet je naar de questmarker lopen en ermee interacteren (ofwel, op E drukken) als je er bent

• GRAD85
  • Laatst online: 26-11 08:50
Speel op Xbox , normaal doe je Lb en dan A , maar op een of andere manier scant ie niet , bug ??

Je zult maar een eendagsvlieg zijn en je dag niet hebben.

• LadyVodka
  • Registratie: Augustus 2015
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hmqID-60-BvgX-UQ_nar5R0urgA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/bikbgRGVuRCn6Yyhn3yxo0d1.png?f=user_large

Mijn favoriete review was:
enter your ship - > loading screen -> sit at console and "take off" -> loading screen -> choose new planet -> loading screen -> select landing site on planet -> loading screen -> exit ship -> loading screen -> "explore" procedurally generated planet (kill a few bugs and scan some plants/rocks) -> fast travel back to ship -> loading screen -> go back to step one

• mvds

mvds

Totally awesome!

GRAD85 schreef op maandag 11 september 2023 @ 13:53:
Speel op Xbox , normaal doe je Lb en dan A , maar op een of andere manier scant ie niet , bug ??
Zoals ik al zei, je hoeft niet te scannen, het werkt net zoals je een deur opent. je loopt er naartoe en drukt op de E knop (weet effe niet welke het is op de XBox). Maar dat doe je dus NIET als je de scanner actief hebt.

• Jur-
  • Registratie: Mei 2021
  • Niet online
LadyVodka schreef op maandag 11 september 2023 @ 13:54:
[Afbeelding]

enter your ship - > loading screen -> sit at console and "take off" -> loading screen -> choose new planet -> loading screen -> select landing site on planet -> loading screen -> exit ship -> loading screen -> "explore" procedurally generated planet (kill a few bugs and scan some plants/rocks) -> fast travel back to ship -> loading screen -> go back to step one
Dat is inderdaad het toonbeeld van een genuanceerde review die echt diep ingaat op alle aspecten van de gameplay van Starfield. Hoop dat ze meelezen bij de redactie van Tweakers want die persoon moet echt een baan aangeboden krijgen.

Niet lullen maar whiskyglazen vullen.

• mvds

mvds

Totally awesome!

[Afbeelding]

Tja, zo kan je ook naar het spel kijken... En idd, er zijn genoeg loadingscreens, maar aan de andere kant is er zoveel te doen, dat ik het gewoon zeikerig vind om je dan te focussen op zoiets... Die loadingscreens zie ik trouwens ook steeds maar een paar seconden

• janus_freggel
Ik vind de game gewoon erg goed, enorm veel te doen, maar het geeft me niet de wauw die ik met Skyrim en oblivion had. kan de setting zijn natuurlijk, of het feit dat ik inmiddels alweer 12 jaar ouder ben ;)

• Jur-
  • Niet online
spoiler:
Voor degene die de Ryujin storyline al hebben uitgespeeld. Is het jullie gelukt met Stealth? Heb 4/4 in de stealth skill maar ben uiteindelijk toch in een Rambo scenario terecht gekomen.

Stealth komt op mij minder sterk over dan in eerdere Bethesda games, maar ben nog niet diep in de skill tree. Zijn er ervaringsdeskundigen met bijvoorbeeld concealment?

• mvds

mvds

Totally awesome!

Jur- schreef op maandag 11 september 2023 @ 14:14:
spoiler:
Voor degene die de Ryujin storyline al hebben uitgespeeld. Is het jullie gelukt met Stealth? Heb 4/4 in de stealth skill maar ben uiteindelijk toch in een Rambo scenario terecht gekomen.

Stealth komt op mij minder sterk over dan in eerdere Bethesda games, maar ben nog niet diep in de skill tree. Zijn er ervaringsdeskundigen met bijvoorbeeld concealment?
Nog niet geprobeerd, wil ik nog wel doen. Helpt het misschien ook wanneer je die chick meeneemt die een hoge stealth heeft?

• mvds

mvds

Totally awesome!

janus_freggel schreef op maandag 11 september 2023 @ 14:08:
Ik vind de game gewoon erg goed, enorm veel te doen, maar het geeft me niet de wauw die ik met Skyrim en oblivion had. kan de setting zijn natuurlijk, of het feit dat ik inmiddels alweer 12 jaar ouder ben ;)
Hahaha enorm veel te doen idd, ik zag net dat ik er al 84 (en een beetje) uur in heb zitten.

• D4NG3R
[Afbeelding]

Heel ongenuanceerd (en zeker de eerste paar keer) klopt het wel, totdat je er achter komt dat je gewoon van buiten je schip kan fast travelen naar je eind bestemming zonder al die loading screens. :+

Dat gezegd hebbende zou een objectieve SF review van mij ook niet veel meer krijgen dan een 'dikke' 5 of een magere 6. Subjectief een goede 7, prima vermaak maar ik denk niet dat ik na m'n 1e playthrough snel ga beginnen aan een 2e. Krijg heimwee naar FO:NV, Skyrim/Oblivion, moet BG3 nog uitspelen en binnenkort de DLC voor Cyberpunk. :+

• CHKYBSTRD
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 26-11 12:36
Jur- schreef op maandag 11 september 2023 @ 14:14:
spoiler:

Gewoon wegrennen en ergens in luchtkanalen de detectie laten verminderen. Stealth is idd minder dan de voorgaande Bethesda games.

[ Voor 4% gewijzigd door CHKYBSTRD op 11-09-2023 14:21 ]

Stay hungry, stay foolish!

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 19:45
[Afbeelding]

Ha, dat vat het spel aardig goed samen ja. Plus begin quest, reis, praat/schiet, reis terug.

Wat was deze game vet geweest als het op maar een paar planeten zich had afgespeeld zeg. Nu is het soms echt teveel een hang in menuutjes simulator.

• GlorixJim
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 26-11 14:50

• Jur-
  • Niet online
mvds schreef op maandag 11 september 2023 @ 14:19:
[...]

Nog niet geprobeerd, wil ik nog wel doen. Helpt het misschien ook wanneer je die chick meeneemt die een hoge stealth heeft?
Nee neem eigenlijk nooit companions mee, niet mijn speelstijl. Sowieso schijnen het voornamelijk moraalridders te zijn en daar zit ik niet op te wachten :+

• mvds

mvds

Totally awesome!

Jur- schreef op maandag 11 september 2023 @ 14:36:
[...]

Nee neem eigenlijk nooit companions mee, niet mijn speelstijl. Sowieso schijnen het voornamelijk moraalridders te zijn en daar zit ik niet op te wachten :+
Hahaha, klopt. En die robot maakt het allemaal niks uit, maar die zal vast niet erg stealth zijn :+

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:55
Jur- schreef op maandag 11 september 2023 @ 14:36:
[...]

Ik kan wel genieten van die random oneliners van de companions.
Je loot wapens/spul van dooie gasten 'yeah.. i suppose they dont need it anymore'.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Jur-
  • Niet online
mvds schreef op maandag 11 september 2023 @ 14:38:
[...]

Hahaha, klopt. En die robot maakt het allemaal niks uit, maar die zal vast niet erg stealth zijn :+
Die heeft in ieder geval wel een soort droge humor. Maarja die main faction is ook een soort veredelde padvindersclub, dat zijn meestal niet de meest wilde types. Ze hebben in ieder geval geen afritsbroeken aan en zingen geen liedjes.

Zit er aan te denken om opnieuw te beginnen. Ben nu level 26 maar heb een aantal skill keuzes gemaakt waarvan ik nu denk, daar heb je eigenlijk niet zo veel aan. Beetje gebaseerd op Skyrim verwachtingen.

• mvds

mvds

Totally awesome!

Nou ja, net zoals die one-man-army achtige background story perk... Heel handig aangezien het spel je bijna dwingt om heel veel questlijnen door te spelen met compagnions

• D4NG3R
Jur- schreef op maandag 11 september 2023 @ 14:45:
Zit er aan te denken om opnieuw te beginnen. Ben nu level 26 maar heb een aantal skill keuzes gemaakt waarvan ik nu denk, daar heb je eigenlijk niet zo veel aan. Beetje gebaseerd op Skyrim verwachtingen.
Boeiûh, het hoeft toch niet allemaal optimaal? Beetje rondklooien is juist leuk in een RPG. :)

• Bolletje
  • Laatst online: 21:59

Bolletje

Moderator Harde Waren
Ik heb gisteren even gespeeld en volgens mij zit ik al vast:

Complete noob nog, maar ik ging dus naar Luna. Daar paar van die camps bezoeken. Zit daar opeens een groot schip. Ik naar toe lopen, beginnen opeens allemaal van die Spacers op mij te schieten van een berg. Dus ik dat schip snel in voor dekking, waar er nog meer Spacers zitten; beetje neergeschoten. Maar toen allemaal beweging, bleek dat schip op te stijgen. Zit er nog een bovenverdieping op. Ik daar die lui opgeruimd. Maar nu zit ik dus vast in een schip die ik niet kan besturen in de ruimte :')
Hij geeft dat ik hogere piloting skill nodig heb. Uit het raampje kan ik zien dat ik in de ruimte zit, van de planeet af.

• Jur-
  • Niet online
Bolletje schreef op maandag 11 september 2023 @ 15:00:

Complete noob nog, maar ik ging dus naar Luna. Daar paar van die camps bezoeken. Zit daar opeens een groot schip. Ik naar toe lopen, beginnen opeens allemaal van die Spacers op mij te schieten van een berg. Dus ik dat schip snel in voor dekking, waar er nog meer Spacers zitten; beetje neergeschoten. Maar toen allemaal beweging, bleek dat schip op te stijgen. Zit er nog een bovenverdieping op. Ik daar die lui opgeruimd. Maar nu zit ik dus vast in een schip die ik niet kan besturen in de ruimte :')
Hij geeft dat ik hogere piloting skill nodig heb. Uit het raampje kan ik zien dat ik in de ruimte zit, van de planeet af.
Haha dat is balen. Kan je ook niet vanuit de map quick travellen naar een willekeurige locatie naar keuze?

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Topicstarter

Haha, dit lijkt me een bug :D Nu is je spel af :P

• tuinïnen
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:28

tuinïnen

Eventus stultorum magister

Geweldig verhaal.

Probeer eens te fast-travellen naar een locatie in een naarbijgelegen stelsel. (en dus niet in het huidige stelsel)

• Bolletje
  • Laatst online: 21:59

Bolletje

Moderator Harde Waren
Ja, fast travel werkte! (even snel opgestart, lange leve quick resume).

Ik moest wel wat loot dumpen. Maar met fast travel kom je dan gewoon weer bij je eigen schip, apart.

Haha nu zit er een onbemand schip in de ruimte.

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
[Afbeelding]

Ja dat is weer mooi "Haters Gonna hate".

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• mvds

mvds

Totally awesome!

Bolletje schreef op maandag 11 september 2023 @ 15:10:
Ja, fast travel werkte! (even snel opgestart, lange leve quick resume).

Ik moest wel wat loot dumpen. Maar met fast travel kom je dan gewoon weer bij je eigen schip, apart.

Haha nu zit er een onbemand schip in de ruimte.
Als je teruggaat naar die plek wanneer je wel de juiste skills hebt, dan zou het schip er gewoon nog moeten zijn ;) (alleen kan je volgens mij niet vrij door de ruimte zweven, dus kan je niet meer aan boord komen dacht ik)

• Santee
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 26-11 18:27
janus_freggel schreef op maandag 11 september 2023 @ 14:08:
Grappig, ik ben ondertussen 32 en ik heb Skyrim nooit veel gespeeld (helaas) en Oblivion ook niet maar ik had laatst wel echt een wauw gevoel. Gewoon het reizen en de werelden zien er tof uit en het rennen op de maan, het vrijheidsgevoel. Ik vind het jammer dat de graphics soms niet helemaal zo goed zijn als zou moeten... het spel is beduidelijk zwaarder dan andere games maar bijvoorbeeld Cyberpunk vond ik er verbluffender uitzien. Ik speel het wel op 3440x1440 met alles maxed zonder FSR op 40-70fps afhankelijk van de regio op een 6900XT.

• On_E
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:38

On_E

Housemusic

[Afbeelding]

Je bent wel echt gek als je op die manier gaat reizen, het kan een laadscherm of 4-5 sneller. :+

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

• D4NG3R
Donstil schreef op maandag 11 september 2023 @ 15:18:
[...]

Ja dat is weer mooi "Haters Gonna hate".
Op zich is het legitiem commentaar, maar wel ontzettend ongenuanceerd.. :')

Ik zou het zelf ook mooi vinden om wat minder het gevoel te hebben dat ik moet fast travelen om maar een dozijn laadschermen te ontwijken, maar dat is er simpelweg (nog) niet.

• MPC60

MPC60

Game on

On_E schreef op maandag 11 september 2023 @ 15:51:
[...]

Je bent wel echt gek als je op die manier gaat reizen, het kan een laadscherm of 4-5 sneller. :+
Ik doe het af en toe voor de “immersion” maar bedenk me dan na 1 keertje weer hoe kut het is en doe het weer vijf uur niet tot ik dat gevoel een beetje kwijt ben en de loop weer van vooraf begint. O-)

• MPC60

MPC60

Game on

Foutje

[ Voor 97% gewijzigd door MPC60 op 11-09-2023 16:20 ]

• MPC60

MPC60

Game on

D4NG3R schreef op maandag 11 september 2023 @ 15:54:
[...]

Op zich is het legitiem commentaar, maar wel ontzettend ongenuanceerd.. :')

Ik zou het zelf ook mooi vinden om wat minder het gevoel te hebben dat ik moet fast travelen om maar een dozijn laadschermen te ontwijken, maar dat is er simpelweg (nog) niet.
Zelf had ik er eerdere cutscenes van gemaakt ipv al die laadschermen. Zal wel aan de engine liggen of zo.

• D4NG3R
MPC60 schreef op maandag 11 september 2023 @ 16:22:
[...]

Zelf had ik er eerdere cutscenes van gemaakt ipv al die laadschermen. Zal wel aan de engine liggen of zo.
Nouwja, veel zaken zijn al cutscenes - tijdens de animatie van opstijgen en landen wordt op de achtergrond bijvoorbeeld veel zooi in/uitgeladen. Vlieg je binnen een stelsel naar een andere planeet dan gebeurt het laden tijdens de animatie dat je 'weg' vliegt van je huidige locatie.

Ik stoor mij persoonlijk vooral aan de tergend trage animatie van in- en uitstappen in je stoel en het laadscherm als je je schip in en uit wil. Het lijkt er namelijk op dat een schip van binnen niet magisch groter is dan dat die van buiten is zoals de Tardis. Je zou dus denken dat die 'gewoon' in z'n geheel ingeladen moet kunnen blijven.

Dat laatste zal voornamelijk een overweging zijn geweest voor mensen welke het schip helemaal volstouwen met versiering.

Dus iets genuanceerder:
Je wil vertrekken van een planeet, stapt je schip in (laadscherm), loopt naar je stoel en gaat zitten (lange animatie), opent de map (fade to black), zoomt uit/in naar de juiste locatie (meerdere animaties gemixed met fades to black), klikt op je eindbestemming/planeet (lange animatie van opstijgen) kiest een plek om te landen (lange animatie van landen), stapt je stoel uit (lange animatie), stapt je schip uit (laadscherm).

De 1e keer was dat nog geinig, de 2e keer vond ik het persoonlijk al irritant. Niet irritant genoeg om er over te gaan zaniken op metacritic of andere reviewplatformen, maar wel irritant genoeg om het in 30u speeltijd nog geen 5x op die manier te hebben gedaan. _O-

Overal naartoe fast travelen vind ik op andere manieren weer tegenvallen, behalve dat het slecht is voor de immersie; de reis van en naar plekken toe vind/vond ik in voortgaande games juist tof. Je kwam onderweg zo veel random dingen tegen om te doen of te bekijken. :)

Nee naar mijn idee wil/doet Bethesda met Starfield heel veel, maar doen ze eigenlijk maar bar weinig echt goed. Het is het allemaal 'net niet'. :P

1 ding doen ze overigens wel heel goed, ik vermaak mij nog altijd ontzettend met de boost packs. Heerlijk die vrijheid terwijl je rondstruint of in gevecht bent. :D

[ Voor 43% gewijzigd door D4NG3R op 11-09-2023 16:48 ]

• NLxAROSA
  • Niet online
D4NG3R schreef op maandag 11 september 2023 @ 16:30:
[...]

Het lijkt er namelijk op dat een schip van binnen niet magisch groter is dan dat die van buiten is zoals de Tardis dus je zou denken dat die 'gewoon' in z'n geheel ingeladen moet kunnen blijven.
Iets vergelijkbaars heb je met je penthouse in New Atlantis. Als je vanuit het Residential district de lift in stapt naar je penthouse, krijg je een laadscherm. Maar als ik vervolgens van het balkon afspring naar beneden, kom ik zonder enige transitie gewoon beneden weer in het Residential district. Dus waarom dan die onderbreking in de lift? Had dat niet gewoon een animatie kunnen zijn?

(Ik snap ook wel dat het een soort 'teleport' is achter de schermen, maar dat kun je mooier verpakken denk ik dan, zelfde voor in/uit je schip gaan)

• mvds

mvds

Totally awesome!

Ik stoor mij volgens mij niet zo erg aan die laadschermen als andere mensen. Wel vind ik die trage animaties van in en uit je stoel en de ladders op vervelend

• James Pond
[Afbeelding]

User score is doelloos en zinloos. Vol met trolls en console warriors.

• James Pond
NLxAROSA schreef op maandag 11 september 2023 @ 16:50:
[...]

Iets vergelijkbaars heb je met je penthouse in New Atlantis. Als je vanuit het Residential district de lift in stapt naar je penthouse, krijg je een laadscherm. Maar als ik vervolgens van het balkon afspring naar beneden, kom ik zonder enige transitie gewoon beneden weer in het Residential district. Dus waarom dan die onderbreking in de lift? Had dat niet gewoon een animatie kunnen zijn?

(Ik snap ook wel dat het een soort 'teleport' is achter de schermen, maar dat kun je mooier verpakken denk ik dan, zelfde voor in/uit je schip gaan)
Consoles.

Je kan overigens direct in je cockpit komen door op X te drukken ipv A als je het schip in gaat.

Ook exit ship als je geland bent, dan hoef je niet op die stoel draai te wachten :+

[ Voor 12% gewijzigd door James Pond op 11-09-2023 17:26 ]

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:35
NLxAROSA schreef op maandag 11 september 2023 @ 16:50:
[...]

Klopt, ik zat ook in mijn penthouse en zag mijn space ship. Ik dacht, kan ik daar gewoon heen jetpacken zonder laadscherm. En dat kon. Volgens mij is die hele stad (qua buitenruimte) wel seamless met elkaar verbonden maar zit er veel verticaliteit in.

Maar zou je iedere keer als je een lift of die trein in stapt een animatie willen zien? Het is nu praktisch gewoon een korte fade out en fade in schermpje.

Het zou wel mooi zijn geweest als wat kleinere omgevingen zoals wat winkels en bijv. de nachtclub in Neon zonder laadscherm toegankelijk waren geweest. Maar veel is ook verticaal via een lift. Een animatie van een lift zou langer duren dan het huidige laadscherm. Zelf zou ik dat heel snel beu zijn. Net zoals hier boven al wordt gesproken over de animatie van ladders en stoelen :)

Verder vind ik het ergens wel grappig dat mensen zo graag ergens heen willen kunnen lopen / vliegen ook al kost dat veel meer tijd. Dit vanwege de immersie. Als iemand in real life een fast travel systeem had uitgevonden was die rijker dan Musk :P. Uiteraard snap ik de opmerkingen wel, maar vind het wel grappig.

Mensen die heel graag een seamless wereld zonder laadschermen wil ontdekken kan ik grounded aanraden :P Niet in space maar in de achtertuin en als je van jaren 80 avonturen films houdt is dit een aanrader.

[ Voor 9% gewijzigd door uchiha tijntje op 11-09-2023 17:29 ]

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

• rutgergron
tommy2005 schreef op maandag 11 september 2023 @ 11:49:
Toch even hier venten, wat een verslavend spel. Ik kom helemaal niet aan quests toe, ik ga van planeet naar planeet om daar alles te verkennen.

Pas lvl 8 maar alleen maar door een beetje rond te lopen en verkennen.
Precies hetzelfde, hop van het ene planeet naar de andere. Doe heel af en toe een quest maar niet van de main dat bewaar ik gewoon :-)

• tommy2005
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 24-11 19:41
Waar kan ik makkelijk een schip kapen? Ik heb zo veel schade en geen shipparts dat ik elke keer in de ruimte bij een gevecht aan barrels word geschoten. Ik heb nu een stiletto die heb ik ergens gepikt maar mijn originele schip is nergens meer te vinden.

Wie heeft er een goede tip?

• rutgergron
Vraagje, ik ben momenteel level 8 en als ik naar een planeet reis en piraten tegen kom van dezelfde level dan is het alsnog erg lastig. Zitten ook piraten tussen van level 12 en hoger. Gek is dat.

• iekue
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 21-02 12:07
Nee, consoles zijn echt niet de reden van de laadschermen, hebben gewoon M2 SSD's die snel zat zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door iekue op 11-09-2023 17:42 ]

Pagina: 1 ... 47 ... 63 Laatste

Let op:
Gebruik spoiler-tags waar ze redelijkerwijs nodig zijn, kleine moeite, en houd het voor iedereen leuk! :)

Houd het ook ontopic, bespreek vooral je eigen ervaringen, en wees lief en respectvol naar elkaar. Je hoeft het niet eens te zijn.