Xbox: SendexNL
[ Voor 94% gewijzigd door G_Dragon op 09-09-2023 11:01 ]
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Haha dacht dat ik een ander topic ervoor had staan
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Kan niet wachten.
Helemaal niet leuk, pure wanhoop.
Had een schip gestolen midden in een missie, wat in eerste instantie goed uit kwam, want die had meer firepower dan mijn eigen schip. Alleen niet op gelet dat hij een significant kleinere cargo hold had. Dus voordat ik aan het laatste stuk van de missie begon was ik al overweight van alles eerder mee nemen. (gekaapte schip was 1500/300 vol
Ik dacht dat het nog een klein stukje was in de missie, maar toen mijn follower 3 floors diep inneens zei "how deep does this go?!" toch maar besloten om alles te lozen. Missie af maken, en dan terug komen om cargo juggle te gaan spelen om alles terug naar de lodge te krijgen. (en maar goed ook, want we gingen nog wel een eind dieper)
Enorm satisfying trouwens, alles uit je inventory droppen, en dan alles in een cirkeltje om je heen te zien exploderen als je terug de wereld in tabt
Nexus Mods reportedly banning Starfield mods that remove pronouns
Gisteren in de stad weer enorme stutters en audio lag.
Vanaf ik begin te sprinten dan begint de game te laggen in de stad.
Er buiten heb ik niet zoveel problemen eigenlijk.
Heb nu ook wel gezien dat dingen gewoon blijven liggen.
Zo liggen er constant nog dode personen op mijn schip.
In de stad had ik wat dingen gedropt, kan toch allemaal niet goed zijn voor de performance.
Waarom is er geen decay timer dat automatisch dingen verdwijnen op de grond na bepaalde tijd.
Main missie ga ik nu wel even staken, die level 24 personen zijn me nog iets te sterk.
Als het constant zo haper fest is, dan leg ik hem even op zij.
Gisteren uurtje of 2 UFC gespeeld en 0 problemen, deze ochtend ook wat zitten poolen en ook 0 problemen.
Straks dan maar eens zien dat die cache clear iets zou gedaan hebben.
Dat is juist een unique selling point van Bethesda games, persistent items. Een van de redenen dat ze deze engine hebben gebouwd en aan vast houden. Dat er uit halen zou niet geaccepteerd worden door de fans.KBE91 schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 12:19:
Waarom is er geen decay timer dat automatisch dingen verdwijnen op de grond na bepaalde tijd.
Ninety percent of everything is crap.
Dus omdat onverantwoord de stad vervuilen je performance teniet doet, moet het maar automatisch verdwijnen.KBE91 schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 12:19:
Heb nu ook wel gezien dat dingen gewoon blijven liggen.
Zo liggen er constant nog dode personen op mijn schip.
In de stad had ik wat dingen gedropt, kan toch allemaal niet goed zijn voor de performance.
In mijn ogen is dat alles persistent is juist de pracht van het spel. ik heb er, een paar post boven je, er al gretig gebruik van gemaakt.
De pirates (al, zijn wij de pirates niet als we hun schip stelen?) verdwijnen zodra je het schip registreert in de shipyard.
Dan ga ik ze wel oprapen en verkopen en zien dat het iets doet aan de performance.Ischium schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 12:36:
[...]
Dus omdat onverantwoord de stad vervuilen je performance teniet doet, moet het maar automatisch verdwijnen.
In mijn ogen is dat alles persistent is juist de pracht van het spel. ik heb er, een paar post boven je, er al gretig gebruik van gemaakt.
De pirates (al, zijn wij de pirates niet als we hun schip stelen?) verdwijnen zodra je het schip registreert in de shipyard.
Leek me gewoon logisch voor de performance, maar aangezien Bethesda hun games zo bouwt. Dan weet ik dat ook weer dat ik niets moe droppen op de grond.
[ Voor 1% gewijzigd door Bart ® op 09-09-2023 12:57 ]
Ik kan het even zosnel niet terugvinden, maar waar mee speel je Pc / XBOX? Als het Pc is welke config. Ikzelf heb nu een paar uur in Starfield zitten en speel op Pc, AMD Ryzen 7 2700X, 32GB, AMD 5700X, 1TB SSD. De settings staan op high en heb absoluut nog geen enkel probleem gehad met de perfrormance.KBE91 schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 12:47:
[...]
Dan ga ik ze wel oprapen en verkopen en zien dat het iets doet aan de performance.
Leek me gewoon logisch voor de performance, maar aangezien Bethesda hun games zo bouwt. Dan weet ik dat ook weer dat ik niets moe droppen op de grond.
Waar ik wel een beetje teleurgesteld in ben is, zoals ik reeds meer gelezen heb, het vele gebruik van menu's en de manier waarop deze menu's getoond worden. Je wordt namelijk steeds weer uit de game gehaald alsof je naar de set-up van de game gaat.
Was het niet mooier geweest om de controles rondom spaceflight vanuit de boardcomputer te doen van jouw schip? Wanneer je op een planeet bent het menu te laten verschijnen vanuit het horloge, zoals eerder de pitboy of wie Star Citizen kent mobiglas?
Op die manier blijf je veel meer "in-game", nu lijkt het er op dat je daar steeds uit moet stappen...
Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/
Nope haha. Ben maar is Reddit opgedoken en Google. Dus een bug. De verkeerde missie wordt ook op de liftbediening aangegeven….Jaer schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 12:52:
Kan je niet quick travel gebruiken om daar weg te komen ?
Volgens mij heb ik de oplossing gevonden. Even proberen.
/f/image/zsEj8IFgMmhBGERyzcXdMbi6.png?f=fotoalbum_large)
Dit begrijp ik nog niet helemaal denk ik. Ben level 2 dus kan Expert levels hacken maar toch heb ik regelmatig dat er geen goeie optie bij zit.
Best wel een beetje zonde van mijn lockpicks en nu kan ik zelfs niet verder in de missie (of ik weet niet hoe)
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Ik heb een hekel aan die dingen... Ik begin ze meer en meer gewoon te skippen.Donstil schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 12:58:
[Afbeelding]
Dit begrijp ik nog niet helemaal denk ik. Ben level 2 dus kan Expert levels hacken maar toch heb ik regelmatig dat er geen goeie optie bij zit.
Best wel een beetje zonde van mijn lockpicks en nu kan ik zelfs niet verder in de missie (of ik weet niet hoe)
“Right,” Holden said. “No coffee. This is a terrible, terrible planet.”
Dan heb eerder een verkeerde lockpick / keuze op het verkeerde moment gemaakt. Vaak passen die dingen in een buitenste ring op meerdere manieren, maar heb je een van de optie op een latere ring nodig. Dan moet je met R (volgens plaatje bij jouw X) dus revert doen en een andere combinatie proberen.Donstil schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 12:58:
[Afbeelding]
Ik heb dit "opgelost" door de Navigation Console in je schip te gebruiken, hieruit kun je met L naar je missies en weer terug, niet helemaal perfect maar iets meer role-playi_Dune_ schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 12:54:
[...]
Ik kan het even zosnel niet terugvinden, maar waar mee speel je Pc / XBOX? Als het Pc is welke config. Ikzelf heb nu een paar uur in Starfield zitten en speel op Pc, AMD Ryzen 7 2700X, 32GB, AMD 5700X, 1TB SSD. De settings staan op high en heb absoluut nog geen enkel probleem gehad met de perfrormance.
Waar ik wel een beetje teleurgesteld in ben is, zoals ik reeds meer gelezen heb, het vele gebruik van menu's en de manier waarop deze menu's getoond worden. Je wordt namelijk steeds weer uit de game gehaald alsof je naar de set-up van de game gaat.
Nu je het zegt is dit inderdaad wel een blundertje. Had aardig goed gepast._Dune_ schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 12:54:
[...]
Was het niet mooier geweest om de controles rondom spaceflight vanuit de boardcomputer te doen van jouw schip? Wanneer je op een planeet bent het menu te laten verschijnen vanuit het horloge, zoals eerder de pitboy of wie Star Citizen kent mibiglas?
Op die manier blijf je veel meer "in-game", nu lijkt het er op dat je daar steeds uit moet stappen...
Snap wel dat ze niet helemaal Fallout In Space wilde maken
Invoer ontbreekt: er is geen inhoud ingevuld.
(interne identificatie: message::update::input_missing)
[ Voor 83% gewijzigd door LadyVodka op 26-09-2023 18:29 ]
Zoals @!GN!T!ON zei. In tegenstelling tot de simpele locks, passen de picks bij de moeilijkere vaak op meerdere manieren. Zeker als je eerste pick ook gelijk een gat vult in de 2e ring, moet je wel eens twee stappen vooruit denken om hem op te lossen.Donstil schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 12:58:
[Afbeelding]
Je kan een pick op de goede plek zetten zonder te klikken, en als je dan tussen picks wisselt onthoud hij de positie van de eerste. Zo kan je makkelijker puzzelen zonder picks te verpesten.
Volgens mij was er geen keuze voor een enkele die ik hier nodig heb maar ik zal er eens op letten 👍🏼!GN!T!ON schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 13:02:
[...]
Dan heb eerder een verkeerde lockpick / keuze op het verkeerde moment gemaakt. Vaak passen die dingen in een buitenste ring op meerdere manieren, maar heb je een van de optie op een latere ring nodig. Dan moet je met R (volgens plaatje bij jouw X) dus revert doen en een andere combinatie proberen.
Ik speel op de Xbox dus dat gaat helaas niet.LadyVodka schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 13:04:
@Donstil Easy Lockpick.
want na 500 lockpicks ben je beetje moe.
Ah das wel een goeie tip.Ischium schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 13:06:
[...]
Zoals @!GN!T!ON zei. In tegenstelling tot de simpele locks, passen de picks bij de moeilijkere vaak op meerdere manieren. Zeker als je eerste pick ook gelijk een gat vult in de 2e ring, moet je wel eens twee stappen vooruit denken om hem op te lossen.
Je kan een pick op de goede plek zetten zonder te klikken, en als je dan tussen picks wisselt onthoud hij de positie van de eerste. Zo kan je makkelijker puzzelen zonder picks te verpesten.
Is hij altijd op te lossen?
Voor wat ik tot nu toe ben tegen gekomen wel. Misschien dat dat met nog moeilijkere locks veranderd, maar dat denk ik niet. (lijkt mij een nutteloze keuze om een lock pickable te maken, maar niet solvable?)Donstil schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 13:08:
[...]
Ah das wel een goeie tip.
Maar misschien word ik verrast. Dit is eigenlijk de eerste Bethesda game waar ik echt puntjes in Lockpicking steek. Want als je een character bent met losse handjes, dan zijn de dingen die goed op slot zitten natuurlijk extra interessant om mee te nemen.
[ Voor 25% gewijzigd door Ischium op 09-09-2023 13:32 ]
Ik kon Isonzo met een 6900XTX niet echt optimaal op 4K en 32" ultra spelen. Ja, het zijn dan ook MP gevechten met 100 spelersTimothy3000 schreef op donderdag 7 september 2023 @ 22:51:
[...]
Dat is zonder context niet echt te vergelijken toch? Is Isonzo net zo groot en veeleisend als Starfield?
Maar in ieder geval, het landschap (de Italiaanse Alpen) is uiterst mooi, zeker als je er zelf geweest bent. Van Starfield heb ik nog niet genoeg gezien, maar de dichtbij objecten zijn goed, maar hoe verder je wegkijkt hoe saaier het wordt.
Er zijn schijnbaar mods waar je echte ruimtefoto's van de NASA in het spel kunt gebruiken.... Een beetje zoals FlightSimulator 2020 in het begin wou iedereen Google maps beelden en niet Bing maps...
9950x3d+4090+64DDR
In mijn 80+ uur ben ik geen unpickable lock tegen gekomen maar zat waarbij de verkeerde keuze hem unpickable maakt. Het is echt even een puzzel. Ik pick dan ook zelden master locks want ik vindt ze te tijdrovend. Ik waardeer dat ze een nieuw systeem hebben bedacht maar het is er niet leuker op geworden imho.Donstil schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 13:08:
[...]
Ah das wel een goeie tip.
Helaas heeft Beth nog steeds de gewoonte om ook random crap te spawnen achter master locks waardoor het ook niet echt uitnodigt om er tijd in te steken.
[ Voor 13% gewijzigd door RoamingZombie op 09-09-2023 13:42 ]
Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.
Tis vrij dom dat de game na de laatste missie direct NG+ ingaat (iig dat lees ik), krijg je niet eens de keuze pf.uchiha tijntje schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 13:53:
Vandaag ga ik denk ik de main quest completen.Wel even een paar saves maken voordat ik de laatste quest start. Heb nog geen zin in een NG+. Nadat ik de main quest klaar heb ga ik eens kijken of ik alle sterrenstelsels kan gaan bezoeken en de rest van de achievements kan afvinken. Heb een week vrij gehad en Starfield heeft mijn tijd opgevreten als licht door een zwart gat.
Als ik alle achievements, met uitzondering van de level achievements, heb gehaald zal ik mijn gedachten eens bundelen en op het digitale papier zetten.
Daar hadden ze wel idd een point of no return berichtje van kunnen plaatsen. Ik heb zelf sowieso de eigenschap om veel met diverse saves te werken, juist om dit soort situaties te voorkomeniekue schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 13:56:
[...]
Tis vrij dom dat de game na de laatste missie direct NG+ ingaat (iig dat lees ik), krijg je niet eens de keuze pf.
Geen story spoilers, gewoon over de werking van outposts;
2. Een container neerzetten om dit op te slaan.
3. Een link maken tussen de boorstelling en de container.
4. Een platform maken waar transportschepen kunnen landen.
5. Dit in andere outposts ook doen.
6. Ook weer onderscheid tussen 'inkomende' containers, 'uitkomende' containers.
7. Links heen en weer apar te maken, voor elke type resource apart?
8. Als je naar een ander sterrenstelsel wilt linken komen er nóg meer eisen bij?
Het is een beetje overweldigend en onnodig ingewikkeld als je het mij vraagt. Een leuke outpost bouwen is er eigenlijk niet bij, je hebt werkelijk waar GIGANTSICHE landing bays, transport platforms, cargo platforms, enz. nodig om overal gebruik van te kunnen maken? Je werkelijke basis waar je je companions laat leven is daar 1% van in omvang
En dit is vooral irritant omdat je zoveel outposts nodig hebt als je de resources wilt hebben.
Thx! Ik ben pas lvl7 - dus heb daar weinig te zoeken nog, maar toch maar even die gun opgehaald. Vlad zal niet blij zijn dat hij mij de locatie van zijn Villa heeft gegeven, de hele hut is nu leeg daar.
Whole lot of stars ***
Abandoned in Starfield betekent: Vol met basissen + met piratenrutgergron schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 14:27:
Ik kom veel abonded plekken tegen die helemaal niet anonded zijn. Iemand idee hoe dit kan?
Heb zelf gerushed naar NG+ en ergens had ik dat liever niet willen doen. Cohh legt dat wel aardig uit hierboven. Zoals bij iedere BGS game is de main quest redelijk matig terwijl de faction en side quests juist vaak erg goed zijn.
Nu installeren en zo de games overzetten van de microsoft versie naar de steam versie.
De grootte van de doos viel wat tegen maar alles zit er in
[Streamable: Starfield 2023-09-09 11-41-16]
[ Voor 13% gewijzigd door BlazeMuis op 09-09-2023 15:00 ]
Ik gebruik deze settings, schieten gaat een stuk vloeiender zoSipio schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 09:35:
[...]
Gewoon volhouden tegen die personen die zeggen 'wacht maar tot je wat ouder wordt dan wil je zeker kinderen'
Ik zei het heel vroeger al en ik wordt dit jaar 52 en niks geen spijt.
Je moet wel een partner vinden die het er mee eens is natuurlijk, die heb ik inmiddels nu al 18 jaar.
Eerdere vriendinnen van mij kwamen er toch op terug, ik woon dan ook al voor de 5de keer samen
Back op topic :
Ik zag een tip op reddit dat de controller look sensitivity een soort acceleratie geeft.
Ik heb de settings van alles op 100 nu naar
Controller look op 100
En de look en aim sens heb ik nu op 20 staan.
Ik moet het nog ff goed testen maar het lijkt wel iets minder laggy met aimen nu.
Misschien iets voor anderen om nog te proberen.
- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙
Wees blij dat ze van powerlines zijn afgestapt. Draadloze stroom ftw!Divak schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 14:21:
De settlements vond ik erg leuk in Fallout 4, met een simpele link stonden ze met elkaar in verbinding, en je kon lekker bouwen en genieten.. maar in Starfield lijkt het zo onnodig ingewikkeld gemaakt?
Of is dat echt alles scannen totdat je geluk hebt ?
- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙
Denk dat de betekenis abandoned wat anders betekent dan jij denkt.rutgergron schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 14:27:
Ik kom veel abonded plekken tegen die helemaal niet anonded zijn. Iemand idee hoe dit kan?
Het gaat erom dat de originele functie niet meer wordt vervuld. Bijvoorbeeld een verlaten mining facility -> het wordt niet meer gebruikt als mining facility en is over genomen door ander gespuis.
R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X
Ga ik ook nog ff checkenjustifire schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 15:32:
[...]
Ik gebruik deze settings, schieten gaat een stuk vloeiender zo
[Afbeelding]
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Dankjewel voor het linken van Cohh's updated video!Welja schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 14:44:
Een ge-update video over wel of niet rushen naar NG+
[YouTube: Starfield NG+ Mechanics And My Recommendation On How To Play (NO SPOILERS)]
Heb zelf gerushed naar NG+ en ergens had ik dat liever niet willen doen. Cohh legt dat wel aardig uit hierboven. Zoals bij iedere BGS game is de main quest redelijk matig terwijl de faction en side quests juist vaak erg goed zijn.
Ik heb nog maar 8 uurtjes in de game zitten en zijn uitleg heeft mij doen besluiten om het ouderwets rustig aan te doen ipv de main story rushen wat ik eigenlijk eerst van plan was.
Tis eigenlijk wel goed dat het nu te warm is voor mij om te gamen, anders had ik misschien wel de main story al afgemaakt
We don't stop playing games because we grow old - We grow old because we stop playing games
Divak schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 14:21:
De settlements vond ik erg leuk in Fallout 4, met een simpele link stonden ze met elkaar in verbinding, en je kon lekker bouwen en genieten.. maar in Starfield lijkt het zo onnodig ingewikkeld gemaakt?
spoiler:1. Boorstelling neerzetten om iets te minen
8. Als je naar een ander sterrenstelsel wilt linken komen er nóg meer eisen bij?
Het is een beetje overweldigend en onnodig ingewikkeld als je het mij vraagt. Een leuke outpost bouwen is er eigenlijk niet bij, je hebt werkelijk waar GIGANTSICHE landing bays, transport platforms, cargo platforms, enz. nodig om overal gebruik van te kunnen maken? Je werkelijke basis waar je je companions laat leven is daar 1% van in omvang
En dit is vooral irritant omdat je zoveel outposts nodig hebt als je de resources wilt hebben.
Wat ik wel eerst niet goed doorhad is dat ik voor elke link een cargo link bay nodig hebt.
Ik wilde een Outpost hub maken maar moet voor elke inkomende resource een apart cargo link bay maken.
Sorry hoor, maar ik ben het absoluut oneens dat het spel nergens in uitblinkt.steenbok schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 14:10:
Starfield is een goede game maar blinkt nergens in uit. De combat en de techtree is beter in fallout 4, de dialogen en characters beter in mass effect, de graphics beter in cyberpunk 2077. Let op dit is mijn mening, als iemand wel met plezier de game speelt spelen dan maar. Ik hoop wel dat ze voor fallout 5 en tes 6 een nieuwe engine gaan gebruiken want de creation engine is wel helemaal op. B.T.W na lang twijfelen heb ik de game (starfield) gekocht maar ik heb zoveel games in mijn steam bibliotheek die ik ooit heb gekocht maar amper speel dat eentje meer of minder toch niet zoveel uitmaakt. Nu ga ik fallout 4 en de originele mass effect trologie installeren (uiteraard met mods). Nog veel speel plezier met starfield.
Vergelijk het met de vorige Bethesda games, niet met Mass Effect of Cyberpunk. Want die doen niet wat Bethesda games doen, dus heeft het ook geen zin om die te vergelijken met elkaar.
Ik vind het spel in alle opzichten beter dan Fallout 4, zowel in de gunplay, de quests, de voice acting, de character modeling, de wereld zelf, het aantal winkeltjes en unieke npc's waar je mee kan praten, het aantal details in de wereld.. ga zo maar door.
Ze zullen overigens geen nieuwe engine gaan gebruiken. Gewoon een update van deze engine. En dat is helemaal prima.
Dit is onder andere waarom ze deze engine zullen blijven gebruiken:
YouTube: Spilling 10.000 Milk Cartons | Starfield's most impressive Physics
Daarnaast mod support.
Fallout 4 was in mijn ogen overigens ook de slechtse main BGS game tot nu toe, dus mijn mening is dat ze juist enorm veel hebben verbeterd tov Fallout 4.
Hoeveel uur heb je in Starfield zitten?
[ Voor 10% gewijzigd door James Pond op 09-09-2023 16:51 ]
Je kan dat niet zien, maar planeten hebben vaak meerdere biomes dus probeer het in een andere Biome te zoeken.justifire schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 15:36:
Zit op een planeet en heb 4/5 resources, kan je ergens zien welke resource je nog moet vinden ?
Of is dat echt alles scannen totdat je geluk hebt ?
Ik moet in Magmar ook nog maar 1 beest surveyen en 1 trait, dan heb ik die missie voor LIST gedaan.
Jouw mening invalideert die van hem niet. en andersom. ze kunnen prima naast elkaar bestaan. Mijn mening is ook anders. dan die van beiden van jullie. lekker laten , iedereen mag zijn eigen mening hebben.James Pond schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 16:46:
[...]
Sorry hoor, maar ik ben het absoluut oneens dat het spel nergens in uitblinkt.
Vergelijk het met de vorige Bethesda games, niet met Mass Effect of Cyberpunk. Want die doen niet wat Bethesda games doen, dus heeft het ook geen zin om die te vergelijken met elkaar.
Ik vind het spel in alle opzichten beter dan Fallout 4, zowel in de gunplay, de quests, de voice acting, de character modeling, de wereld zelf, het aantal winkeltjes en unieke npc's waar je mee kan praten, het aantal details in de wereld.. ga zo maar door.
Ze zullen overigens geen nieuwe engine gaan gebruiken. Gewoon een update van deze engine. En dat is helemaal prima.
Fallout 4 was in mijn ogen overigens ook de slechtse main BGS game tot nu toe, dus mijn mening is dat ze juist enorm veel hebben verbeterd tov Fallout 4.
Ryzen 7 7700X , 32 GB RAM, ProArt 4080 Super, MSI B650 Tomahawk, 2x2tb NVME
Ik zeg toch ook niet dat het zijn mening invalideert?Visgek82 schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 16:50:
[...]
Jouw mening invalideert die van hem niet. en andersom. ze kunnen prima naast elkaar bestaan. Mijn mening is ook anders. dan die van beiden van jullie. lekker laten , iedereen mag zijn eigen mening hebben.
Dit is toch een discussie forum of hoe is het
Ik begrijp alleen niet hoe je kan stellen dat de gunplay in Fallout 4 beter is. Dat lijkt me niet eens zozeer iets subjectiefs.
[ Voor 13% gewijzigd door James Pond op 09-09-2023 16:54 ]
Ben het 100% me je eens.Waar ik het bouwen in Fallout 4 als fun ervaar is hier eerder frustratie.Divak schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 14:21:
spoiler:1. Boorstelling neerzetten om iets te minen
Hier loop ik nu tegen aan: De game legt veel systemen niet uit waardoor ik naar youtube moet.In Fallout en Skyrim heb ik hier bijna geen last van gehad.
Ieder zijn mening ,dat jij het anders ziet prima. Speel gerust verder.James Pond schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 16:46:
[...]
Sorry hoor, maar ik ben het absoluut oneens dat het spel nergens in uitblinkt.
Dit is onder andere waarom ze deze engine zullen blijven gebruiken:
YouTube: Spilling 10.000 Milk Cartons | Starfield's most impressive Physics
Daarnaast mod support.
Hoeveel uur heb je in Starfield zitten?
Xbox: SendexNL
I put 10,000 sandwiches on top of my ship and let them rain over New Atlantis on take off!
— ☢️𝐓𝐡𝐞 𝐅𝐚𝐥𝐥𝐨𝐮𝐭 𝐂𝐨𝐥𝐥𝐞𝐜𝐭𝐨𝐫☢️ (@Fallout_Collect) 8 september 2023
🥪🥪🥪🥪🥪🥪🥪#Starfield#starfieldgame #sandwich #meme #bethesda pic.twitter.com/UdB0RzIVa9
[ Voor 3% gewijzigd door uchiha tijntje op 09-09-2023 18:14 ]
Tot nu toe erg vet allemaal en doe van alles wat. 1 frustratie is wel het te vol van je inventory zitten en na elke missie je spullen verkopen. Dat gaat erg langzaam en moet geregeld 5x 48 rusten om mijn spullen te kunnen verkopen. Jammer dat de trade lui zo weinig budget hebben haha
In het begin nog wel. Kun je van alles aan doen, van skills tot wijn tot kleding. En je leert vanzelf de betere merchants kennen.To easy schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 18:24:
Pff net de mantis lair (aka batcave) gecleared. Heel vet met leuke rewards.
Tot nu toe erg vet allemaal en doe van alles wat. 1 frustratie is wel het te vol van je inventory zitten en na elke missie je spullen verkopen. Dat gaat erg langzaam en moet geregeld 5x 48 rusten om mijn spullen te kunnen verkopen. Jammer dat de trade lui zo weinig budget hebben haha
R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED
Ja precies. Strengt is al op lvl 4! En idd juiste gear komt vanzelf. Mm okay. Redelijk wat merchants tegen gekomen maar max hadden ze 12k? Soms wel paar bij elkaar wat het makkelijker maakt ja.BeefHazard schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 18:33:
[...]
In het begin nog wel. Kun je van alles aan doen, van skills tot wijn tot kleding. En je leert vanzelf de betere merchants kennen.
Ik vond dat op individuele parts richten met je pipboy (als ik het me goed herinner) erg leuk. Dat en de AI in FO4 was beter, in Starfield heeft de A geen I.James Pond schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 16:52:
[...]
Ik zeg toch ook niet dat het zijn mening invalideert?
Dit is toch een discussie forum of hoe is het
Ik begrijp alleen niet hoe je kan stellen dat de gunplay in Fallout 4 beter is. Dat lijkt me niet eens zozeer iets subjectiefs.
Die bedoelde ik in de comment hierboven.justifire schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 19:51:
Ik mis wel de VATS met bijbehorende slow motion kill cam.
Dat maakte de combat veel leuker.
Hoe ik level 100 ga halen moet ik nog even kijken. Ik vind het bouwen best leuk gedaan dus ik denk dat ik die XP via die weg ga halen. Nu dan mijn gedachten bij de game.
Ik had bewust een weekje vrij genomen, want ik had wel verwacht dat het een enorme time sinker zou zijn die niet goed te combineren is met werk
Wat heb ik mezelf toch ontzettend vermaakt met Starfield. Ga ik hier nu zeggen dat het een perfecte game is. Zeker niet, want er is zeker het nodige op aan te merken. Maar ik heb al eerder gezegd dat enkel Dark Souls 1 en Elden Ring mij zo hebben kunnen boeien dat ik dacht, ik ga nog even een half uurtje spelen zodat ik die ene side missie kan afronden en dat je daarna 3 uur verder bent waarbij je die ene side missie nog steeds niet hebt afgerond. Vast wel herkenbaar voor veel mensen hier.
Ik heb de game vanaf het begin op very hard gespeeld en moet zeggen dat ik dit advies aan iedereen wil meegeven (hard of very hard). De gevechten zijn dan een stuk leuker en tactischer, ook al schort er soms wel wat aan de AI
Het mooie is ook dat deze game echt voor iedereen wat anders biedt. Wil je de game gewoon een keer ervaren, niet al teveel tijd erin stoppen en mooie setpieces meekrijgen, dan is de main quest een prima optie. Wil je meer, dan zijn er de faction quests, de erg toffe "random" encounters (voornamelijk in space), de mission boards, shipbuilding, outpost building. Het mooie is dat zelfs mensen in dezelfde missie andere ervaringen kunnen hebben. Zo heb ik de een missie vrij makkelijk gehaald doordat ik al snel master locks kon openen. Een Xbox oldie had die mogelijkheid echter nog niet en moest een bepaalde puzzel moeten voltooien die ik eigenlijk helemaal niet gezien heb.
Hieronder een paar momenten, zowel in tekst als in beeld, waarbij ik echt met een smile voor de tv zat. Even in spoiler tags voor de zekerheid. Sorry voor de zwarte muur.
- Op een gegeven moment kwam ik een schip tegen die hulp nodig had. 2 mannen van Ryujin hadden problemen met een AI die "zelfbewust" was geworden. De opdracht was om de AI te killen, maar je kunt uiteraard iets anders bepalen. Het gesprek met de AI die daarop volgde was erg leuk en vond ik een van de hoogtepunten van het spel qua dialoog.
- Het eerste moment dat je een artifact oppakt
/f/image/94eyH7TDBY6ZZBdpz8dJDywr.png?f=fotoalbum_large)
- De kleine dingetjes en missies waar, als je alles voorbij rusht, niets van meekrijgt, maar waar ik juist een grijs van op mijn gezicht krijg.
/f/image/voRgqvscd0F2gchx3TxI7zRw.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/PKh77stgvaolguKXpnURK1aZ.png?f=fotoalbum_large)
- De mogelijkheden die je hebt in het spel om zelf je eigen ding te doen. Jaja, post hem nu voor de 3e keer, maar ik ben er trots op oke
/f/image/39S564oZyeIFUBxTMDmxlVgn.png?f=fotoalbum_large)
- Het moment dat je op Mars en bij de NASA site aan kwam. Echt een mooi plaatje.
En voor de storyline is het slechts nodig om iets van 4 verdiepingen omhoog te klimmen, maar de game biedt je de mogelijkheid, dus wat doe je.
/f/image/7lGmzp9akpnhudLXhPqzowEv.png?f=fotoalbum_large)
- Als vervolg daarop de uitzichten
/f/image/KG17HRJ0HqPmLtBra9mDidqB.png?f=fotoalbum_large)
- Het eerste gevecht in zero-G was super tof gedaan. Dat was het casino gedeelte, waar je na een leuk gevecht ook nog even mooi alles kunt looten en de jackpot mee naar huis mocht nemen. Dit soort gevechten hadden er wel wat meer in mogen zitten van mij.
Ik heb er maar iets van 4 gehad volgens mij.
- Ik had de trait dat je je ouders kon bezoeken en dat je ze wel wat zakgeld meegeeft. Nou ik kan je vertellen dat ze wel gebruik gemaakt hebben van dat geld want ik kwam ze op diverse plekken en kn diverse steden tegen. Waaronder in Akila City bij de Honest Earl's Alien Extravaganza. Erg grappig om ineens “je ouders” te horen. Zelfde geldt voor een situatie dat ik in Neon was in de nightclub en staan ze op de dansvloer
- De combat was, ondanks dat de AI zeer zeker niet geweldig is, erg leuk om te doen. DIt in tegenstelling tot eigenlijk hoe ik de andere Bethesda games heb ervaren, ook al is VATS een leuke toevoeging in Fallout
De combinatie van wapens, jetpack en throwables zoals mijnen en granaten was erg leuk. Zeker op werelden met low gravity. Wel ben ik van mening dat de powers die je krijgt wat onderbelicht zijn gebleven. Ik heb er eigenlijk te weinig gebruik van gemaakt terwijl ze wel degelijk leuk waren als je ze inzette.
- Het eindgevecht was top en erg pittig ook al had ik goede wapens. Leuk gedaan ook met de shifting van de locaties. Het einde was overduidelijk een point of no return trouwens. Dit werd in de dialogen wel erg kenbaar gemaakt. Het leverde ook wel een mooi plaatje op vond ik zelf.
/f/image/e1akJ2Gk3oqIAzGcANBWdjFi.png?f=fotoalbum_large)
Ik wens iedereen nog ontzettend veel plezier met de game! Na dit weekend zal ik mijn spaceship in de garage laten en ga ik denk ik verder met Sea of Stars.
Lol Cyberpunk is als een mooie vrouw met een slecht karakter.... mooie huls maar leeg van binnen, Starfield doet juist wat Cyberpunk heeft beloofd maar niet waar heeft gemaakt plus nog een boel dingen extra.steenbok schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 14:10:
Starfield is een goede game maar blinkt nergens in uit. De combat en de techtree is beter in fallout 4, de dialogen en characters beter in mass effect, de graphics beter in cyberpunk 2077. Let op dit is mijn mening, als iemand wel met plezier de game speelt spelen dan maar. Ik hoop wel dat ze voor fallout 5 en tes 6 een nieuwe engine gaan gebruiken want de creation engine is wel helemaal op. B.T.W na lang twijfelen heb ik de game (starfield) gekocht maar ik heb zoveel games in mijn steam bibliotheek die ik ooit heb gekocht maar amper speel dat eentje meer of minder toch niet zoveel uitmaakt. Nu ga ik fallout 4 en de originele mass effect trologie installeren (uiteraard met mods). Nog veel speel plezier met starfield.
Rushen doe ik niet, ik rem juist af op de main quest. Doe ik dat niet dan is eigenlijk alle opbouw weg na het voltooien, dat is een terugkerend element bij Bethesda games.
Zoals je na het voltooien van de main quest in bijvoorbeeld Skyrim nog wel kunt doen wat je wilt maar echt spannend is het niet meer.
In welk opzicht? Ik was niet de grootste fan van Cyberpunk maar vind het in veel opzichten wel veel dingen beter doen. Het verhaal, de dialogen, de worldbuilding en de characters in Cyberpunk zijn imo echt sterker en natuurlijker dan in Starfield. Ook de combat in Cyberpunk vond ik persoonlijk beter.NightShadow22 schreef op zondag 10 september 2023 @ 02:42:
[...]Starfield doet juist wat Cyberpunk heeft beloofd maar niet waar heeft gemaakt plus nog een boel dingen extra.
Het RPG gedeelte qua keuzes en skills en maken van je eigen character ed zijn wel beter in Starfield, maar door de imo oninteressante characters en matige dialogen kan ik daar ook in deze game niet helemaal van genieten. De immersion is lastig doordat alles (animaties, dialogen) zo onnatuurlijk en nep overkomt (en de vele vele laadschermen).
[ Voor 20% gewijzigd door Timothy3000 op 10-09-2023 08:40 ]
Ik ga Cyberpunk met de 2.0 update nog een kans geven.Voor nu vind ik Starfield beter.NightShadow22 schreef op zondag 10 september 2023 @ 02:42:
[...]
Lol Cyberpunk is als een mooie vrouw met een slecht karakter.... mooie huls maar leeg van binnen, Starfield doet juist wat Cyberpunk heeft beloofd maar niet waar heeft gemaakt plus nog een boel dingen extra.
Deus Ex Mankind Divided:Ik raad je aan om deze Cyberpunk game eens te checken.
Die kaart mis ik ook.rutgergron schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 18:09:
Wat ik wel jammer vindt is dat je in de steden geen kaart tot je beschikking hebt, je loopt als een kip zonder kop wat rond. Het zou ook leuk zijn als je over de steden een stukje back info kan vinden. Er had ook wel wat meer uitleg mogen zijn over het algemeen veel blijft onduidelijk als je géén RPG's gewend bent.
En dat is het. Het zijn meningen en gelukkig vinden we allemaal niet hetzelfde leuk anders waren er geen verschillende games.
The Last of Us vind ik de beste game ooit gemaakt, heel veel zijn het daar niet mee eens maar voor mij is dat wel zo.
Starfield is voor mij de eerste game sinds jaren waar ik weer zo verslaafd aan ben en dat zegt voor mij genoeg.
Genoeg gelult, ik ga weer verder spelen
R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X
Maar het deed wel een aantal dingen echt goed beter imo.
Ik vind de dialogen en characters in Cyberpunk een stuk beter dan in Starfield (daar is alles imo wat zielloos) maar vermaakte me als RPG liefhebber toch dan weer beter met Starfield dan Cyberpunk haha. Vreemd hoe dat dan werkt.
Het was lastig om in te komen, en op een gegeven moment doofde het vuurtje bijna. Tot overmaat van ramp kwam ik nog in een spacebattle waar ik niet uitkwam (reizen naar een ander stelsel wist ik niet van en mijn saves waren inmiddels allemaal in het gevecht). Nu inmiddels 8 uur in het spel en de stukjes vallen op zijn plek en ik word steeds meer de wereld van Starfield ingezogen. Ik doe voornamelijk waar ik zelf zin in heb / wat op mijn pad komt. Met als gevolg dat ik in een gek pakje toeristen heb moeten wegjagen en saus moet halen enkele stelsels verder voor de lokale fastfoodketen. Kijk dat zijn missies die impact hebben 😅
Ruimtegevechten zijn nog wel pittig, zeker met meerdere tegenstanders win ik zelden. Upgraden van mijn Frontier-schip lijkt nog niet echt het gewenste effect te hebben, daar moet dus nog wat tijd in.
Maar ik begin mij dus steeds beter te vermaken; to be continued.
Verwijderd
Na zo'n 10 uur spelen heb ik toch dezelfde gedachte.steenbok schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 14:10:
Starfield probeert een hele boel dingen, maar blinkt nergens echt in uit.
Buiten de punten die jij aangeeft, vind ik het gewoon erg jammer dat je de ruimte/planeten niet kan exploren zoals in No Man Sky.
En, zoveel quality of life dingetjes zoals
- Een normale gedetailleerde map.
- Het MOETEN gebruiken van fast travel.
- De UI wat gewoon erg onhandig aanvoelt en erg user unfriendly.
Voor mij is dit geen space exploration zoals ze jaren lang hebben gepromoot maar meer space exploration zoals in Mass Effect 2.
Is het een slechte game? Nee, zeer zeker niet.
Zeker niet een 1 zoals vele mensen geven, maar zeker ook geen 10 wat veel gegeven word.
Ik zou het zelf een 7 geven.
En na een aantal jaren harde werk van modders zoals bij elke Bethesda game zal dit vast en zeker wel weer een 9 worden zoals Skyrim.
Maar de base game, zoals nu?
Voor mij persoonlijk een tegenvaller.
En, ook al is dit een grote stap omhoog na Fallout 76 lijkt het mij een keertje tijd dat daar iemand anders aan het roer komt.
Deze post is niet bedoeld als een bash, want ik weet dat sommige het zo gaan opvatten.
Gewoon mijn persoonlijke mening, that's all.
Maakt iemand anders zijn plezier er niet minder om.
En, als je er plezier mee heb, dan wens ik je er nog ontelbaar meer uren plezier mee.
Dergelijke "reviews" zijn precies de reden dat ik Starfield, DE game welke al mijn boxes tikt, nog niet gekocht heb. Ik ben gewoon bang dat het in deze fase/staat een teleurstelling gaat worden. Ik kijk nog even aan de zijlijn en stap wat later in waar hopelijk Bethesda of de mod community de meeste van dergelijke zaken aangepakt hebben.Verwijderd schreef op zondag 10 september 2023 @ 10:57:
[...]
Na zo'n 10 uur spelen heb ik toch dezelfde gedachte.
Starfield probeert een hele boel dingen, maar blinkt nergens echt in uit.
Buiten de punten die jij aangeeft, vind ik het gewoon erg jammer dat je de ruimte/planeten niet kan exploren zoals in No Man Sky.
En, zoveel quality of life dingetjes zoals
- Een normale gedetailleerde map.
- Het MOETEN gebruiken van fast travel.
- De UI wat gewoon erg onhandig aanvoelt en erg user unfriendly.
Voor mij is dit geen space exploration zoals ze jaren lang hebben gepromoot maar meer space exploration zoals in Mass Effect 2.
Is het een slechte game? Nee, zeer zeker niet.
Zeker niet een 1 zoals vele mensen geven, maar zeker ook geen 10 wat veel gegeven word.
Ik zou het zelf een 7 geven.
En na een aantal jaren harde werk van modders zoals bij elke Bethesda game zal dit vast en zeker wel weer een 9 worden zoals Skyrim.
Maar de base game, zoals nu?
Voor mij persoonlijk een tegenvaller.
En, ook al is dit een grote stap omhoog na Fallout 76 lijkt het mij een keertje tijd dat daar iemand anders aan het roer komt.
Deze post is niet bedoeld als een bash, want ik weet dat sommige het zo gaan opvatten.
Gewoon mijn persoonlijke mening, that's all.
Maakt iemand anders zijn plezier er niet minder om.
En, als je er plezier mee heb, dan wens ik je er nog ontelbaar meer uren plezier mee.
Zojuist moest ik praten met iemand van wie ik wat nodig had. Door meerdere NPCs gewaarschuwd dat dat niet ging lukken. Deze vrouw was een tough cookie. Je krijgt het niet zomaar los.
In de dialoog persuade gekozen.
Vrouw: Ik ga het je echt never nooit niet geven.
Ik: Denk om het volk.
Persuade success
Vrouw: Ok, prima, hier heb je het.
Dat soort dingen, hoe stom ook, breken de volledige immersie voor mij.
Dat werkt bij BG3 dan een stuk beter. Afh van wie je wil overhalen is er een moeilijkheidsgraad welke je moet zien te halen met 2 dobbelstenen. Afh. van je eigen overredingskracht + wat extra abbilities + een goede dosis geluk laat het slagen of niet. Soms is het niet eens mogelijk om ze over te halen omdat je skills te laag zijn. Enige wijze hoe zo iets zou moeten werken lijkt me.Timothy3000 schreef op zondag 10 september 2023 @ 11:22:
Nog twee uurtjes gespeeld. Ik vind het vooral erg jammer dat persuade helemaal nergens op slaat. Ik weet me continu overal binnen te praten zonder enige logica in de gekozen dialoogopties.
Zojuist moest ik praten met iemand van wie ik wat nodig had. Door meerdere NPCs gewaarschuwd dat dat niet ging lukken. Deze vrouw was een tough cookie. Je krijgt het niet zomaar los.
In de dialoog persuade gekozen.
Vrouw: Ik ga het je echt never nooit niet geven.
Ik: Denk om het volk.
Persuade success
Vrouw: Ok, prima, hier heb je het.
Dat soort dingen, hoe stom ook, breken de volledige immersie voor mij.
Misschien word ik te oud voor hun spellen, het voelt als een herhaling van een herhaling. Ik ben wel permanent gestopt nu (ik bleef zo nu en dan een paar uurtjes spelen), ik hoop dat er binnen een paar maanden grote patches en leuke modpacks komen. Mijn tip, er is zoveel te spelen nu dus wacht een paar maanden. Wel mooi dat Bethesda de mod community al jaren als gratis werkpaarden gebruikt
Als je accepteert dat je gewoon die typische Beth game speelt, zonder enige innovatie en risico's, is het leuk. Voor mij was het een 7,5 tot nu toe.
Ter referentie, ik speel de MQ's en SQ's in Beth spellen en ik geniet van de lore. Al die repeterende locaties en quests boeien mij niet en de outpost/ship building interesseert mij minimaal. Daarom zal Morrowind altijd mijn favoriete Beth game blijven denk ik.
Verwijderd
Reviews kan je sowieso beter niet serieus nemen.FreeMen schreef op zondag 10 september 2023 @ 11:16:
[...]
Dergelijke "reviews" zijn precies de reden dat ik Starfield, DE game welke al mijn boxes tikt, nog niet gekocht heb. Ik ben gewoon bang dat het in deze fase/staat een teleurstelling gaat worden. Ik kijk nog even aan de zijlijn en stap wat later in waar hopelijk Bethesda of de mod community de meeste van dergelijke zaken aangepakt hebben.
Mensen die het spel net 2 uur hebben gespeeld en een 10 geven.
Of, mensen die het net zoals mij na een aantal uur op hebben gegeven maar wel een 1 geven.
Geen enkel spel is perfect, en geen enkel spel is zo slecht dat het een 1 waard is.
Ik denk dat de echt objectieve reviews nog een weekje op zich laten wachten.
(Maar dan nog is het een persoonlijke mening.)
Want, hoe kan je überhaupt een objectieve review van iets geven als je het spel nog niet heb uitgespeeld?
Al die video reviews op YouTube, die allemaal hetzelfde beeldmateriaal van uit de eerste uur van het spel laten zien omdat dat het enige is wat ze hebben gespeeld.
Ik ben van mening dat een livestream bekijken (het liefst zonder commentaar) de beste manier is om te kijken of een spel voor jou is, of niet. (buiten het spel zelf spelen om, uiteraard.)
Dit doen heeft mij zelf vele miskopen bespaard.
Dr was bij de officiele reviews (die dus eerder code kregen) een mandaat dat ze maar tot een bepaald moment footage mochten gebruiken ivm spoilers. Dus daarom vooral beeld uit begin van de game. Heeft totaal niks te maken met dat het het "enige is wat ze hebben gespeeld".Verwijderd schreef op zondag 10 september 2023 @ 11:30:
[...]
Al die video reviews op YouTube, die allemaal hetzelfde beeldmateriaal van uit de eerste uur van het spel laten zien omdat dat het enige is wat ze hebben gespeeld.
Eens met wat je schrijft. Wat ik alleen tegenwoordig merk is dat als je een game een half jaar later koopt je eigenlijk een beter product krijgt voor de helft van het geld. Ik wil deze game graag spelen en om het geld doe ik het zeker niet maar wel om de gameplay. De early adopters zijn eigenlijk de bug en feature fixers voor de latere opstappersVerwijderd schreef op zondag 10 september 2023 @ 11:30:
[...]
Reviews kan je sowieso beter niet serieus nemen.
Mensen die het spel net 2 uur hebben gespeeld en een 10 geven.
Of, mensen die het net zoals mij na een aantal uur op hebben gegeven maar wel een 1 geven.
Geen enkel spel is perfect, en geen enkel spel is zo slecht dat het een 1 waard is.
Ik denk dat de echt objectieve reviews nog een weekje op zich laten wachten.
(Maar dan nog is het een persoonlijke mening.)
Want, hoe kan je überhaupt een objectieve review van iets geven als je het spel nog niet heb uitgespeeld?
Ik ben van mening dat een livestream bekijken (het liefst zonder commentaar) de beste manier is om te kijken of een spel voor jou is, of niet. (buiten het spel zelf spelen om, uiteraard.)
Dit doen heeft mij zelf vele miskopen bespaard.
Ik ben benieuwd wat de eerste patches / updates gaan brengen.
NB, als het een MMO was geweest was ik waarschijnlijk ook al opgestapt om mee te komen met de rest maar gezien het een SP game is , is dit aspect niet relevant. Alleen zien te voorkomen dat ik de spoilers mee krijg
[ Voor 8% gewijzigd door FreeMen op 10-09-2023 11:46 ]
Nu op Londinion aangekomen en eens zien wat me daar te wachten staat.
Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978
De meeste irritaties zijn vooral design decisions (welke ik niet begrijp), die worden wel met mods verbeterd later (hopelijk).
Dus als je op officiele patches wacht om te spelen, hoeft niet vind ik. Als je op QoL verbeteringen wacht, best wachten op meer grote mods. Performance zal niet veel beter worden met patches denk ik, dit is gewoon de engine.
Helaas was het voor hem een domper. Hij wil graag een 100% run doen (zoals ook in Fallout 4) maar vanwege die uitspraak (of ook van anderen) heeft ie het niet gedaan zoals hij een BGS normalieter zou spelen. Dit alles vanwege die vage geruchten, want ze mogen natuurlijk geen spoilers bevatten."This game doesn't really get going till you finish the main quest" Pete Hines
Pete Hines had gewoon zijn mond moeten houden en de wereld het zelf laten ontdekken.
Hij is dus aan NG+ begonnen om daar zijn grote 100% run in te maken, maar het zat hem niet lekker. Dus na ongeveer 100 uur in het spel gestoken te hebben is hij weer echt opnieuw begonnen
Nu weet ik dat hij een best een BGS fanboy is, maar als het een slecht spel zou zijn dan doe je dat niet
In zijn 'eerste' episode legt hij zijn gevoelens/idee uiteen. Je ziet later in de playthrough ook dat ie echt geniet van het spel. Prachtig om te zien.
Thanks, makes sense. 1 vd betere mods is hopelijk dlss, 25% performance increase is al heel wat.mister_S schreef op zondag 10 september 2023 @ 11:52:
@FreeMen ik denk dat dit de best afgewerkte titel van ze is, dus als je van de typische Beth spel houdt goed speelbaar nu. Performance is OK, maar ik ben geen expert op dat gebied. Er zijn wel genoeg andere spellen die er beter uitzien en beter draaien.
De meeste irritaties zijn vooral design decisions (welke ik niet begrijp), die worden wel met mods verbeterd later (hopelijk).
Dus als je op officiele patches wacht om te spelen, hoeft niet vind ik. Als je op QoL verbeteringen wacht, best wachten op meer grote mods. Performance zal niet veel beter worden met patches denk ik, dit is gewoon de engine.
Ik heb al veel interessante andere mods voorbij zien komen en er wordt nog volop gewerkt aan andere mods. Voordeel is dat ik nu nog BG3 heb om eerst uit te spelen, dat maakt de keuze om nog even te wachten ook een stuk makkelijker
In Cyberpunk doen je keuzes er niet toe, op een stuk of 5 dialogen na dus dat maakt alle dialogen voor niks en dus naar mijn mening slecht.Timothy3000 schreef op zondag 10 september 2023 @ 09:06:
Ik vond Cyberpunk ook niet perse een fantastische game. Gekocht op release zelfs nog haha, wat een bugfest. Tegenwoordig is het gewoon een aardige game, niets meer en niets minder.
Maar het deed wel een aantal dingen echt goed beter imo.
Ik vind de dialogen en characters in Cyberpunk een stuk beter dan in Starfield (daar is alles imo wat zielloos) maar vermaakte me als RPG liefhebber toch dan weer beter met Starfield dan Cyberpunk haha. Vreemd hoe dat dan werkt.
Als je de game pas zo kort hebt gespeeld kan je ook haast nog geen intressante characters zijn tegengekomen.
Vind de world building in deze game vele malen beter, en ja de animatie van de npc's kon inderdaad beter maar dat minpunt verbleekt bij mij toch echt tegenover de vele goede content ,sidequests ( vooral de faction questlines) het is lang geleden dat ik zo verslaafd ben geweest aan een game er staat inmiddels 72 uur op de klok.
Haha die suit quest was leuk idd hahatuinïnen schreef op zondag 10 september 2023 @ 09:54:
Tja ik heb dus nog nooit dit soort games gespeeld. Wel tig releases van Skyrim maar dit is toch wel wat anders. Een genre wat mij normaal niet zo zou trekken. Maar goed Gamepass en dus toch even uitproberen.
Het was lastig om in te komen, en op een gegeven moment doofde het vuurtje bijna. Tot overmaat van ramp kwam ik nog in een spacebattle waar ik niet uitkwam (reizen naar een ander stelsel wist ik niet van en mijn saves waren inmiddels allemaal in het gevecht). Nu inmiddels 8 uur in het spel en de stukjes vallen op zijn plek en ik word steeds meer de wereld van Starfield ingezogen. Ik doe voornamelijk waar ik zelf zin in heb / wat op mijn pad komt. Met als gevolg dat ik in een gek pakje toeristen heb moeten wegjagen en saus moet halen enkele stelsels verder voor de lokale fastfoodketen. Kijk dat zijn missies die impact hebben 😅
Ruimtegevechten zijn nog wel pittig, zeker met meerdere tegenstanders win ik zelden. Upgraden van mijn Frontier-schip lijkt nog niet echt het gewenste effect te hebben, daar moet dus nog wat tijd in.
Maar ik begin mij dus steeds beter te vermaken; to be continued.
Ik heb er 12u inzitten nu en ben nog geen noemenswaardige characters tegengekomen. Alle werelden lijken voor mijn gevoel ook wat op elkaar. Grote lelijke steden of dorre werelden met wat halflege gebouwen. Er springt (nog) niets echt uit.NightShadow22 schreef op zondag 10 september 2023 @ 12:09:
[...]
In Cyberpunk doen je keuzes er niet toe, op een stuk of 5 dialogen na dus dat maakt alle dialogen voor niks en dus in naar mijn mening slecht.
Als je de game pas zo kort hebt gespeeld kan je ook haast nog geen intressante characters zijn tegengekomen.
Vind de world building in deze game vele malen beter, en ja de animatie van de npc's kon inderdaad beter maar dat minpunt verbleekt bij mij toch echt tegenover de vele goede content ,sidequests ( vooral de faction questlines) het is lang geleden dat ik zo verslaafd ben geweest aan een game er staat inmiddels 72 uur op de klok.
In deze game is het inderdaad zo dat je dialoogkeuzes meer uitmaken dan in Cyberpunk. Het is alleen jammer dat de gesprekken en dialogen zelf zo knullig en zielloos zijn. Lijkt soms wel alsof het geschreven is door AI, zo onnatuurlijk.
Ik vermaak me alsnog best prima met het spel, maar er had zoveel meer in gezeten en dat vind ik echt jammer. Het voelt, in de wereld van huidige RPG's toch zo nu en dan als een flinke stap terug het verleden in.
Verwijderd
Een spel meerdere keren uitspelen maakt het nog geen goed spel.Welja schreef op zondag 10 september 2023 @ 12:03:
CohhCarnage gaat opnieuw beginnen met zijn playthrough. De beste man heeft de eerste playthrough gerushed omdat de 'geruchten' waren dat je dat beter kon doen. Bijvoorbeeld:
[...]
Helaas was het voor hem een domper. Hij wil graag een 100% run doen (zoals ook in Fallout 4) maar vanwege die uitspraak (of ook van anderen) heeft ie het niet gedaan zoals hij een BGS normalieter zou spelen. Dit alles vanwege die vage geruchten, want ze mogen natuurlijk geen spoilers bevatten.
Pete Hines had gewoon zijn mond moeten houden en de wereld het zelf laten ontdekken.
Hij is dus aan NG+ begonnen om daar zijn grote 100% run in te maken, maar het zat hem niet lekker. Dus na ongeveer 100 uur in het spel gestoken te hebben is hij weer echt opnieuw begonnen![]()
Nu weet ik dat hij een best een BGS fanboy is, maar als het een slecht spel zou zijn dan doe je dat niet![]()
In zijn 'eerste' episode legt hij zijn gevoelens/idee uiteen. Je ziet later in de playthrough ook dat ie echt geniet van het spel. Prachtig om te zien.
[YouTube: CohhCarnage Plays Starfield (2nd Playthrough) - Episode 1]
Zegt alleen dat iemand er veel plezier mee heeft.
Ik heb bijvoorbeeld Xcom 2 : WOTC al 10 keer uitgespeeld, of Borderlands 1.
Maar deze zijn ook verre van perfect.
Een spel, hoe goed of slecht het is kan gewoon opeens met je klikken.
Zo heb ik mij 200+ uur vermaakt met 7 days to die op de PS4 terwijl het een buggy/onspeelbare mess was voor anderen.
Ik hoop zelf echt dat in 2 jaar, ik dit spel weer opstart met 100+ mods en ik verliefd ben.
Want in potentie, is dit spel bijna alles wat ik wil.
Maar de meeste mensen zullen dit niet doen en is het gewoon over en klaar.
Aan de ene kant vind ik het super dat de modders van een 7 een 9/10 gaan maken.
Maar aan de andere kant vind ik het dan ook wel weer sneu/jammer dat Bethesda hiervoor de credits gaat krijgen.
Net zoals Skyrim 1 van de beste games ooit is... door modders, niet door Bethesda.
Skyrim was al fantastisch. Modders hebben de levensduur van het spel flink verlengd.Verwijderd schreef op zondag 10 september 2023 @ 12:24:
[...]
Net zoals Skyrim 1 van de beste games ooit is... door modders, niet door Bethesda.
Dan moet je het spel wel mogelijk maken voor mods, en dat goed inplementeren. Ik ken eigenlijk geen andere game die dat zo doet voor de community, hun spel zo open stelt...Verwijderd schreef op zondag 10 september 2023 @ 12:24:
[...]
Een spel meerdere keren uitspelen maakt het nog geen goed spel.
Zegt alleen dat iemand er veel plezier mee heeft.
Ik heb bijvoorbeeld Xcom 2 : WOTC al 10 keer uitgespeeld, of Borderlands 1.
Maar deze zijn ook verre van perfect.
Een spel, hoe goed of slecht het is kan gewoon opeens met je klikken.
Zo heb ik mij 200+ uur vermaakt met 7 days to die op de PS4 terwijl het een buggy/onspeelbare mess was voor anderen.
Ik hoop zelf echt dat in 2 jaar, ik dit spel weer opstart met 100+ mods en ik verliefd ben.
Want in potentie, is dit spel bijna alles wat ik wil.
Maar de meeste mensen zullen dit niet doen en is het gewoon over en klaar.
Aan de ene kant vind ik het super dat de modders van een 7 een 9/10 gaan maken.
Maar aan de andere kant vind ik het dan ook wel weer sneu/jammer dat Bethesda hiervoor de credits gaat krijgen.
Ja er is genoeg te klagen maar ze geven je wel de tools en zeggen ga maar los, en daar valt ook wel weer wat voor te zeggen
Verwijderd
Dat mes snijdt aan twee kanten.James Pond schreef op zondag 10 september 2023 @ 12:44:
[...]
Dan moet je het spel wel mogelijk maken voor mods, en dat goed inplementeren. Ik ken eigenlijk geen andere game die dat zo doet voor de community, hun spel zo open stelt...
Ja er is genoeg te klagen maar ze geven je wel de tools en zeggen ga maar los, en daar valt ook wel weer wat voor te zeggen
Je kan zeggen,
"Ja, ze geven de tools en de vrijheid aan modders"
Of, je kan zeggen,
"Ze proberen het zelf niet eens en laten de modders het spel verbeteren uit hun eigen luiheid/incompetentie"
Ik denk dat het begon als het eerste jaren geleden, maar dat het langzaam toch ook wel een beetje het tweede is geworden.
"Ah, don't worry, Guys. Modders will solve that and/or add more content."
edit: voor PC spelers is de laatste vid van Digital Foundry een aanrader.
[ Voor 20% gewijzigd door mister_S op 10-09-2023 13:10 ]
Gebruik spoiler-tags waar ze redelijkerwijs nodig zijn, kleine moeite, en houd het voor iedereen leuk!
Houd het ook ontopic, bespreek vooral je eigen ervaringen, en wees lief en respectvol naar elkaar. Je hoeft het niet eens te zijn.