Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Glenfiddich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:29
Vandaag mijn oude “gewone” 24 inch monitor vervangen door een nieuwe 34 inch curved widescreen. Wow! Wat een enorm verschil maakt dat met de beleving van dit spel zeg!

[ Voor 5% gewijzigd door Glenfiddich op 07-09-2023 22:00 ]

Catch a smile out there!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Topicstarter
uchiha tijntje schreef op donderdag 7 september 2023 @ 21:56:
[...]

Zonde! [Afbeelding]

Dit wapen is echt tof. Met upgrades in pistols en wat mods haalt die echt iedereen neer :)
Guide! Guide! Guide!

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:48
Haha geen idee waar ik hem vandaag heb. Vast wel door een mooie lock picking chest ofzo :)

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

• justifire
  • Registratie: December 2001
Pluginbaby schreef op donderdag 7 september 2023 @ 08:53:
[...]

Dit is mij volgens mij ook een keer gebeurd. Ik bleek toen niet op de locatie marker op de planeet (zo'n ruitvormig ding) maar net er naast geklikt te hebben. Dan land je op een random plek en staat de missionmarker weer in je schip omdat je opnieuw op moet stijgen en dan landen op de locatie waar de missie is.
Dit was het dus 8)7
En… je moet dus ook in de mission select het open missievakje aanklikken anders laat het spel de missie(marker) niet zien… ik dacht dat de missie zelf aanklikken wel voldoende was om alle onderdelen op actief te zetten.

Anyway kreeg nu dus wel de missie te zien en dan is het toch een heel ander spel dan maar wat ronddwalen zonder enig doel (y)

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

• Boefmans
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 26-11 11:24
Mog schreef op donderdag 7 september 2023 @ 21:47:
[...]

De game op easy zetten. Anders zijn vijanden bullet sponges.
Gek ik herken dit helemaal niet. Misschien kwam ik op passende levels de enemies tegen. Ik klooi wel wat met wapens (nog geen mods.maar kijk wel goed wat ik wanneer gebruik). Ook aimen is makkelijk.op pc iig (zeker voor oud cs speler denk ik :-D ). Nu level 13 ofzo en nooit problemen gehad met de vijanden, alleen af en toe een healthpakje gebruiken.
Ik.kreeg overigens een missie.om wat piraten te slopen, lukte steeds voor geen meter dus gaf het op. Ik heb toen een wapen van schip veranderd (de missile bay, daar een vrij goedkope proppenschieter op gezet) en toen lukte het meteen in 1 poging... Kleine verschillen kunnen dus best veel impact hebben blijkbaar.

mixing a drink and music

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Op xbox is aimen wel lastig, dat ging in RDR2 wel beter.

• Maulet
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 16:53
Kijk eens hier, 2 beelden, een van Isonzo (budget spel gemaakt in Nederland) en een andere van Starfield (à la $$Hollywood$$), niet speciaal gekozen, maar... toch niet zo verschillend...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VgXwaKIPiq12CMMLsGyP4XCrSF8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/yuKxis0DyG2rLavuQhxnOiyB.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FW-e4dcRXOwKRIc-MOf59Q2VmiE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Lm2pfKet13MbNdU9FU8GstT8.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 7% gewijzigd door Maulet op 07-09-2023 22:47 ]

9950x3d+4090+64DDR

• SacreBleu
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 14:16
Ik ben een nieuwe character begonnen, merk dat het spel mij nog steeds veel kan boeien.
Het enige echte grote kritiekpunt is de inventory management. Mijn schip en persoonlijke 'cargo' zit in een mum van tijd helemaal vol. Ik vond het oneindige opslag van een workbench in een settlement in Fallout 4 een prima QoL.

Voor de rest voelt het erg aan als een Bethesda game. Dat werkt in in het voordeel of nadeel. Als je Fallout 4, Skyrim of Oblivion niet leuk vond om de gameplay dan is er een schaarse kant dat je Starfield wel te pruimen vindt.

Waar ik nu naar uitkijk zijn de DLC plannen en of er echte nieuwe features bij komen. Met Fallout 4 waren de DLC niet echt heel spectaculair met als uitzondering Far Harbor.

Ik hoop dat ze met Starfield nog een aantal toffe ideeën hebben.

NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 16:42
Maulet schreef op donderdag 7 september 2023 @ 22:45:
Kijk eens hier, 2 beelden, een van Isonzo (budget spel gemaakt in Nederland) en een andere van Starfield (à la $$Hollywood$$), niet speciaal gekozen, maar... toch niet zo verschillend...

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Dat is zonder context niet echt te vergelijken toch? Is Isonzo net zo groot en veeleisend als Starfield?

• wheez50
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:50

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Nice - eerste: duidelijke textures. Het zijn er maar een paar die creatief worden hergebruikt. Maar niet teveel, vanwege de belasting. Het wapen is een simpele overlay vaste graphic. MAkkelijk om daar heel veel detail in te stoppen. Het terrein is leuk, maar puur hoogteverschillen.

tweede: wow. Heel veel verschillende textures, Gebouwen, npc's en terrein kosten enorm veel triangelbudget (als in een orkest oid).

Dat kleine stapje van echt wel aardig naar echt heel gedetailleerd en flexibel (!) is het grote verschil. De eerste kan je namelijk *enorm* optimaliseren. De tweede eigenlijk *juist* niet.

• PuckStar
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 25-11 12:02
SacreBleu schreef op donderdag 7 september 2023 @ 22:45:
Ik ben een nieuwe character begonnen, merk dat het spel mij nog steeds veel kan boeien.
Het enige echte grote kritiekpunt is de inventory management. Mijn schip en persoonlijke 'cargo' zit in een mum van tijd helemaal vol. Ik vond het oneindige opslag van een workbench in een settlement in Fallout 4 een prima QoL.
Je weet wel van de oneindige opslag in storage containers hè? Zie PuckStar in "[XBOX/PC] Starfield"

• Klauwhamer
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 15:47

Klauwhamer

Voor spijkers.. op laag water.

Oh, wauw. Dat er ook nog mensen zijn die dit verdedigen is beyond me :D

D3 :: I don't always kill but when I do, it's hyphen nine. :: y u no iddqd? :: Si non confectus, non reficiat.

• murky123
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13:01
Het is een goede game maar ik vind de performance op pc tegenvallen met 50fps op Max setting en ik heb de recommended hardware zoals ssd en Nvidia 2080 super en een i5 9700. Hopelijk brengt een Nvidia driver update wat soelaas

• interp
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
murky123 schreef op donderdag 7 september 2023 @ 23:33:
Het is een goede game maar ik vind de performance op pc tegenvallen met 50fps op Max setting en ik heb de recommended hardware zoals ssd en Nvidia 2080 super en een i5 9700. Hopelijk brengt een Nvidia driver update wat soelaas
Misschien helpt dit, van hardware unboxed: https://www.reddit.com/r/...t_hardware_unboxed_did_a/

• uchiha tijntje
Iemand heeft de “black pearl” proberen te bouwen :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Efrb4LvPiv9hrZ6zu9AreJPKjPk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ctAq5c9Su9rvmRTs4zmUiZxx.jpg?f=fotoalbum_large

En wat anders dat ik tegen kwam.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6-t8OUs0dhlI3NRzF6yrgdYPbps=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3kLIW3geybRU1BrLzJVulNsr.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cmloI1zH2ZbmtuyJ8_QT7DKXWpM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IHtd4o9vfXHJrgEgPOm6FP3y.jpg?f=fotoalbum_large

Wat een mogelijkheden biedt die ship builder _/-\o_

[ Voor 49% gewijzigd door uchiha tijntje op 08-09-2023 01:18 ]

• Vagax
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 26-11 15:40

Vagax

Hehe

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Het verhaal van graphics lijken wel eindeloos door te gaan hier. Dat de game middelmatige graphics heeft is wel bekend al moet ik zeggen dat indoors ik het er vaak prima uit vind zien.

Denk overigens ook aan scope en artstyle, Isonzo kent een hanjevol maps terwijl Starfield grote steden kent met veel bewegende delen, daarnaast zit het tjokvol met kleinere gedetailleerde voorwerpen. Ik denk dat iedereen Unreal Engine 5 kan opstarten en met bestaande assets iets leuks in elkaar te knallen wat er inderdaad beter uitziet dan Starfield

• uchiha tijntje
Oké… ik ga morgen maar eens verder met de main quest. Heb er nu ruim zestig uur in zitten en heb er nog maar 3 gedaan en er zijn er
spoiler:
19…

Heb inmiddels met uitzondering van de crimson fleet (vanwege een bug met missie progressie) alle factions compleet. :)

De enige games die me zo hebben gegrepen en die ik niet kon wegleggen zijn Dark Souls 1 en Elden Ring. En zat vanavond in een party met wat mensen en het mooie was dat echt iedereen de game op zijn eigen manier aan het spelen is. Een iemand was schepen aan het verzamelen, de andere was planeten aan het scannen, de andere begon een faction quest. Zo tof dat een game gewoon voor iedereen een andere ervaring kan opleveren.

———

Als hier een lego idea set van komt is die van mij :P

New Atlantis in Lego:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d3qJUfccygPbTB_s6SLCeHeVH-c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sAhbYNHK00k6EL4XIlafzl2K.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 68% gewijzigd door uchiha tijntje op 08-09-2023 02:26 ]

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 16:42
Vagax schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 01:00:
[...]

Het verhaal van graphics lijken wel eindeloos door te gaan hier. Dat de game middelmatige graphics heeft is wel bekend
Ik vind de game prachtig en totaal niet middelmatige graphics hebben.

• justifire

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16:44
murky123 schreef op donderdag 7 september 2023 @ 23:33:
Heb het spel zelf nog niet op de pc. Je geeft geen resolutie, op 1080p kan ik het met je eens zijn.

Een 2080 super is op dit moment niet helemaal optimaal meer. Degelijk wel, maar ook al oudere hardware.
Dat maakt niet uit, maar als je dan op max settings kan spelen, vind ik dat al heel wat en dan is 50 fps zelfs netjes. Als je met Gsync werkt, is het zelfs genoeg voor een (redelijk) vloeiende ervaring.

Nu weet ik niet of het op lagere settings dan ook naar 100+ fps weet te gaan op jouw systeem. En of de fps stabiel is of met random dips enzo. En hoe het op hogere resoluties speelt.

Max settings, heb je dan AA ook aan op een hoge instelling? Dat is bijvoorbeeld één setting die 60+ fps kan veranderen in 50 fps met dips naar 40 fps. Ik kan zelf goed leven met lage of geen AA.

• CHKYBSTRD
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 14:55
Tip, doorzoek Vladimirs Villla!

Stay hungry, stay foolish!

• CHKYBSTRD
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 14:55
CHKYBSTRD schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 07:30:
[...]

Tip, doorzoek Vladimirs Villla!
Daar kun je deze vinden, een beest en tot nu toe de meeste unieke wapen in de game. Smelt alle vijanden met zijn depleted Uranium Rounds.
spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CXu2obq8OF3PgLM3g6MsF7Z9XXY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TBI5FWzHlhqr2c2Get2WEIBy.jpg?f=fotoalbum_large

Stay hungry, stay foolish!

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• murky123
Playa del C. schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 07:18:
[...]

Heb het spel zelf nog niet op de pc. Je geeft geen resolutie, op 1080p kan ik het met je eens zijn.

Een 2080 super is op dit moment niet helemaal optimaal meer. Degelijk wel, maar ook al oudere hardware.
Dat maakt niet uit, maar als je dan op max settings kan spelen, vind ik dat al heel wat en dan is 50 fps zelfs netjes. Als je met Gsync werkt, is het zelfs genoeg voor een (redelijk) vloeiende ervaring.

Nu weet ik niet of het op lagere settings dan ook naar 100+ fps weet te gaan op jouw systeem. En of de fps stabiel is of met random dips enzo. En hoe het op hogere resoluties speelt.

Max settings, heb je dan AA ook aan op een hoge instelling? Dat is bijvoorbeeld één setting die 60+ fps kan veranderen in 50 fps met dips naar 40 fps. Ik kan zelf goed leven met lage of geen AA.
hehe, sorry. 3440x1440 met een Gsync Monitor en de preset max vanuit de game .

• KBE91
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16:39
Wat is iedereen zijn obsessie met graphics dezer dagen. Een game moet er enkel nog maar goed uit zien, maar hoe de game speelt is niet meer van tel.

Gameplay > Graphics.

Gisteren ook een game dev een comment zien posten op Reddit, de reden dat zo een games nu maar 30fps draaien op next gen. Is omdat jullie enkel maar 4k willen en dat het er gelikt moet uitzien.
Maar dat komt ten koste van de performance, waar jullie dan ook op zitten te zeiken.

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16:44
murky123 schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 07:45:
[...]

hehe, sorry. 3440x1440 met een Gsync Monitor en de preset max vanuit de game .
Heb zelf ook 3440x1440 met Gsync. Maar dan met 3080Ti en 12700K. Dat is dan goed nieuws voor mij.

Maar voor jou: ik denk dat je met een 2080 super dan een heel normale en prima prestatie haalt. Plus, op die resolutie vind ik AA weinig toevoegen. Zet het meestal uit, soms op de laagste optie. Preset settings hebben vrijwel altijd veel AA aan, dat zou ik eerst eens uitzetten. Dat scheelt zo 10-20 fps verwacht ik.

• kevlar01
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Afbeeldingslocatie: https://images.nrc.nl/iV2oqfYUkk7SP_itBSSOkEk6-TE=/1280x/filters:no_upscale()/s3/static.nrc.nl/images/gn4/stripped/data93925993-1e8a11.jpg
Afbeeldingslocatie: https://www.veggipedia.nl/assets/7c0ca28564/peren-fruit-veggipedia.png

Beide zijn mooi en lekker, maar toch verschillend :P

• NLxAROSA
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Mog schreef op donderdag 7 september 2023 @ 21:52:
[...]

Ik ben nog niet in de wapen mod business gedoken.
Modding van wapens is niet per sé nodig, er dropt wat dat betreft loot genoeg waar al het nodige op zit.

Maar je moet wel kijken naar de stats en modifiers. Sommige enemies hebben resistance tegen bepaalde types damage en sommige wapens een bonus tegen een bepaald type enemies. Ook wel/geen armor maakt uit, of special effecten (bv damage over time, of stagger, etc).

Ik heb daarom altijd meer dan één wapen mee (dus ook verschillende ammo). En een stapel throwables.

En de omgeving werkt vaak ook mee, vooral in mining of research outposts. Veel explosief materiaal waar de vijand naast gaat staan. :)

• Boefmans
Iets anders, over ship building enzo.

Ik lees nu dit:
https://www.nerdsandscoun...%20Parts%20in%20Starfield

Dat zou dus betekenen dat als je een ship eenmaal hebt geupgraded (lees: er geld in hebt gestopt) je de onderdelen wel kan vervangen voor anderen maar dat je er nooit meer geld voor terug krijgt? Wel beetje bummer, ik heb startschip best hard geupgraded, denkende dat ik die parts toch wel kan verkopen/wisselen met tweede schip (die ik nu heb). Verkopen van het hele ding levert ook geen stuiver op.

Kan iemand dat bevestigen? In dat geval moet je dus best wel nadenken (zeker in begin, waarbij geld nog issue is) hoe veel cash je in welk schip gooit.

mixing a drink and music

• murky123
Playa del C. schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 07:54:
[...]

Heb zelf ook 3440x1440 met Gsync. Maar dan met 3080Ti en 12700K. Dat is dan goed nieuws voor mij.

Maar voor jou: ik denk dat je met een 2080 super dan een heel normale en prima prestatie haalt. Plus, op die resolutie vind ik AA weinig toevoegen. Zet het meestal uit, soms op de laagste optie. Preset settings hebben vrijwel altijd veel AA aan, dat zou ik eerst eens uitzetten. Dat scheelt zo 10-20 fps verwacht ik.
ik had alleen beter verwacht, aangezien de voor de recommended settings toch vergelijkbare zoniet dezelfde hardware opgeven. en anno 2023 speelt toch het merendeel op een hogere resolutie dan 1920x1080 mag ik aannemen

Dus als bethesda dit opgeeft als recommended. dan zou je toch wel 60fps mogen verwachten ? op 3440x1440.

Recommended
Processor: AMD Ryzen 5 3600X, Intel i5-10600K
Memory: 16 GB RAM
Graphics: AMD Radeon RX 6800 XT, NVIDIA GeForce RTX 2080
DirectX: Version 12
Network: Broadband Internet connection
Storage: 125 GB available space
Additional Notes: SSD Required(Solid-state Drive)

• Boefmans
murky123 schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 07:59:
[...]

ik had alleen beter verwacht, aangezien de voor de recommended settings toch vergelijkbare zoniet dezelfde hardware opgeven. en anno 2023 speelt toch het merendeel op een hogere resolutie dan 1920x1080 mag ik aannemen

Dus als bethesda dit opgeeft als recommended. dan zou je toch wel 60fps mogen verwachten ? op 3440x1440.

Recommended
Volgens mij zijn de recommended specs bij bijna geen enkel spel gericht op 4k@60fps? Zou wel een prestatie zijn overigens met een 2080 :-D

mixing a drink and music

• murky123
Boefmans schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 08:01:
[...]

Volgens mij zijn de recommended specs bij bijna geen enkel spel gericht op 4k@60fps? Zou wel een prestatie zijn overigens met een 2080 :-D
3440x1440 is geen 4k

• Rezania
  • Laatst online: 15-11 10:00
kevlar01 schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 07:56:
[...]

[Afbeelding]
[Afbeelding]

Beide zijn mooi en lekker, maar toch verschillend :P
Gemiste kans om hier een appel chunck te gebruiken. :+

AMD Ryzen 7 5800X3D • Gigabyte X570 Aorus Elite • Corsair Vengeance LPX 2x16 GB 3600 Mhz • ASRock Radeon RX 6800 • Samsung 980 1TB • Samsung 980 Pro 2TB • WD Blue 1TB • Corsair RM850 Gold • Fractal Define R6 Closed

Verwijderd

Timothy3000 schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 06:51:
[...]

Ik vind de game prachtig en totaal niet middelmatige graphics hebben.
Indoor is het op momenten fotorealistisch, heel mooi. Op andere momenten iets minder.
KBE91 schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 07:52:
Wat is iedereen zijn obsessie met graphics dezer dagen. Een game moet er enkel nog maar goed uit zien, maar hoe de game speelt is niet meer van tel.

Gameplay > Graphics.

Gisteren ook een game dev een comment zien posten op Reddit, de reden dat zo een games nu maar 30fps draaien op next gen. Is omdat jullie enkel maar 4k willen en dat het er gelikt moet uitzien.
Maar dat komt ten koste van de performance, waar jullie dan ook op zitten te zeiken.
Dit is te makkelijk. Dit hoor ik niet om mij heen, vraag me af wie die ‘jullie’ zijn. Bovendien is de game niet native 4K maar een upscaled 1440P en dat is prima imo.

• Rezania
  • Laatst online: 15-11 10:00
[...]

Recommended
Als je naar de steam hardware survey lijkt zal je zien dat de meeste mensen een 1060 (of dergelijk) hebben en spelen op 1080p. Je bent echt wel een uitzondering met je 1440x3440. ;)

Trouwens haal ik de zelfde FPS met een 6800 op dezelfde resolutie. Dus lijkt me een normale prestatie van je 2080 dan.

[ Voor 6% gewijzigd door Rezania op 08-09-2023 08:06 ]

AMD Ryzen 7 5800X3D • Gigabyte X570 Aorus Elite • Corsair Vengeance LPX 2x16 GB 3600 Mhz • ASRock Radeon RX 6800 • Samsung 980 1TB • Samsung 980 Pro 2TB • WD Blue 1TB • Corsair RM850 Gold • Fractal Define R6 Closed

• justifire
KBE91 schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 07:52:

Gameplay > Graphics.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/N3T_ClpvcBXdr7w5bcw5tqsjDXE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5wG0rz6VskLuw3tLSKmM3PV4.jpg?f=fotoalbum_large

Gisteren weer 4 uurtjes gespeeld en verder gegaan met de Ranger missies, die behoorlijk vermakelijk zijn. Op een gegeven moment stond ik bij een basis letterlijk in vuur omdat er een vijand was die een wapen met vuurschade had, een leuke verrassing die mij veel medpacks heeft gekost. Ik ga nog steeds met een mesje alle schepen en basissen af, gek genoeg maken de vijanden geen schijn van kans tegen mij met de moeilijkheidsgraad op Hard en het bespaard wel heel veel geld / kogels.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UHMnpkMpZUqR4ESueS9qgClIadU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/whfRYtkVLXKl0dDPyhVM2Olt.png?f=fotoalbum_large

Geen idee of het hier al bekend was maar je kan de meteorieten kapot schieten voor materialen, dit werd gisteren als tip doorgegeven in de Xbox Party.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/et5x4QnSlQFaCh0_10V0g2cKWJA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/55npeUghLLTmz236MlgrMOki.png?f=fotoalbum_large

Momenteel ben ik nog steeds bij de derde of vierde hoofdmissie en heb ik al meer zijmissies gedaan dan hoofdmissies, mijn level is 24 en heb een half miljoen aan geld. Want ik loot echt alles, mag van mezelf niet laten liggen want alles brengt geld in het laatje.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5vDOdXUiCRuTSKSyoTdP0FnM5Io=/800x/filters:strip_exif()/f/image/BupXQT5TQqLsdFIphGnFEZ2f.png?f=fotoalbum_large

Leuk feitje van gisteravond was wel dat we met 6 man in een Xbox Party zaten en het soms gewoon minuten lang stil was omdat mensen diep in hun verhaal zaten, je kan daardoor echt merken dat het een Bethesda spel is met veel dialog O-).

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Wow! Van 1 Miljoen alweer naar 6 Miljoen :D
Gekken werk maar verdiend _/-\o_

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

• AstaVista
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 22-11 22:19
Uurtje of 3 gespeeld op de Xbox Series X, maar voor mij hoeft het even niet meer. Het spel is tof, maar ik zit nu aan 10 crashes in 3h speeltijd. Gisteren het hoogtepunt op Akila. Tot 3 keer de eerste missie daar moeten herspelen door crashes. Verder, hoe moeilijk het ook is om niet negatief te zijn door de vele crashes, bevalt het spel mij wel. Goede score, schieten voelt goed aan, grafisch wel wisselvallend. Soms heb ik de indruk dat ik Skyrim aan het spelen ben, vooral New Atlantis ziet er niet goed. Langs de andere kant heb je soms heel mooie omgevingen. Beetje jammer dat er zo'n verschil zit in de grafische kwaliteit.

Hopelijk komt BGS snel met een fix, want al de crashes doen afbreuk aan mijn ervaring met het spel.

• NLxAROSA
  • Niet online
[...]

Nee, dat mag je niet. De standaard die developers hanteren: Recommended=1080p/60FPS. Geen 1440p en al helemaal geen 1440p ultrawide. Kun je het niet mee eens zijn, maar dit is de realiteit.

Overigens wel eens dat dit voor verwarring zorgt. Er zijn nl. gewoon nog twee setups boven 'recommended': 1440p (2560x1440) en 2160p (3840x2160). Er zijn nog niet veel devs die dat expliciet vermelden, en dat zou wel moeten.

Met 1440p ultrawide val je qua specs ergens tussen 1440p en 2160p in qua pixels. En dan moet je behoorlijk terug in settings met een kaart van 2 generaties terug wil je 60FPS halen. Mijn 3060ti trekt dat ook niet overigens.

• Jaer
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16:55
GaHard schreef op donderdag 7 september 2023 @ 16:40:
Kan je saves overzetten van de xbox app naar steam ? Ben begonnen op de pc/xbox met gamepass maar heb een 7800 xt gekocht en daar zit een steam code bij.
Ja dat kan, je krijgt alleen je achievements niet mee.

https://github.com/Z1ni/XGP-save-extractor
https://github.com/Z1ni/XGP-save-extractor/releases
AstaVista schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 08:24:
Uurtje of 3 gespeeld op de Xbox Series X, maar voor mij hoeft het even niet meer. Het spel is tof, maar ik zit nu aan 10 crashes in 3h speeltijd. Gisteren het hoogtepunt op Akila. Tot 3 keer de eerste missie daar moeten herspelen door crashes. Verder, hoe moeilijk het ook is om niet negatief te zijn door de vele crashes, bevalt het spel mij wel. Goede score, schieten voelt goed aan, grafisch wel wisselvallend. Soms heb ik de indruk dat ik Skyrim aan het spelen ben, vooral New Atlantis ziet er niet goed. Langs de andere kant heb je soms heel mooie omgevingen. Beetje jammer dat er zo'n verschil zit in de grafische kwaliteit.

Hopelijk komt BGS snel met een fix, want al de crashes doen afbreuk aan mijn ervaring met het spel.
Ik heb serieus nog geen enkele crash gehad, waar ik natuurlijk heel blij om ben maar ik vind het wel vervelend om te lezen dat mensen op hetzelfde platform zelfs zoveel crashes hebben dat ze niet eens meer willen gaan spelen. Wat ik natuurlijk helemaal begrijp want als je telkens overnieuw moet door een crash ben je er na een tijdje wel even klaar mee, ik hoop dat het snel word opgelost zodat je weer verder kan met het spel.

• NLxAROSA
  • Niet online
G_Dragon schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 08:29:
[...]

ik vind het wel vervelend om te lezen dat mensen op hetzelfde platform zelfs zoveel crashes hebben dat ze niet eens meer willen gaan spelen.
Zo zie je maar weer dat het hebben van hetzelfde platform geen garantie is dat alles ook voor iedereen precies hetzelfde werkt. Zeker met de complexiteit van software vandaag de dag. Hoop dat het snel wordt opgelost voor de mensen die er last van hebben.

• jori040
  • Registratie: September 2015
  • Nu online
AstaVista schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 08:24:

Speel al vanaf 1 sep en heb op de Series X nergens last van.Misschien is opnieuw installeren een optie.
NLxAROSA schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 08:36:
[...]

Zo zie je maar weer dat het hebben van hetzelfde platform geen garantie is dat alles ook voor iedereen precies hetzelfde werkt. Zeker met de complexiteit van software vandaag de dag. Hoop dat het snel wordt opgelost voor de mensen die er last van hebben.
Nou inderdaad, waar het hem dan in zou zitten geen idee! Het enige wat anders is, is de data van onze savefiles door de keuzes en karakters. Maar naast dat? :P

Ja ik hoop het ook zodat iedereen dezelfde prettige speelervaring kan hebben, want ik speel het spel bijna zonder problemen. Heb wel eens gehad dat ik mijn eigen schip niet meer zag en kon besturen maar daarvoor was de fix vrij simpel (Shipbuilder, onderdeel vervangen en opslaan) en soms een paar framedrops in drukke steden zoals Neon maar die neem ik voor lief.

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:18

mvds

Totally awesome!

Ik heb ook nog geen crash gehad, wel een paar keer dat het spel heel lang in zo'n zwart laadscherm blijft hangen

• jori040
  • Registratie: September 2015
  • Nu online
mvds schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 08:41:
Ik heb ook nog geen crash gehad, wel een paar keer dat het spel heel lang in zo'n zwart laadscherm blijft hangen
Dat heb ik gisteren 1x gehad.

• SacreBleu
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 14:16
[...]

Ik heb serieus nog geen enkele crash gehad, waar ik natuurlijk heel blij om ben maar ik vind het wel vervelend om te lezen dat mensen op hetzelfde platform zelfs zoveel crashes hebben dat ze niet eens meer willen gaan spelen. Wat ik natuurlijk helemaal begrijp want als je telkens overnieuw moet door een crash ben je er na een tijdje wel even klaar mee, ik hoop dat het snel word opgelost zodat je weer verder kan met het spel.
Ik heb een keer een CTD gehad, daarna niet meer. Wat wel regelmatig voorkwam is dat NPC's door tafels, trappen en dergelijke heen liepen, vooral tijdens dialogen.

Met Sara(h) had ik regelmatig dat bij een nieuw gebied dat ze meteen een volle sprint trok naar voren, om daarna om te draaien en weer terug te rennen. Wellicht dat ze verwachtte dat ik ook meteen een sprint zou trekken.

Qua laadtijden valt het voor mij reuze mee. Ik weet niet hoe het is op andere SSD's of op de Xbox, maar bij mij duurt het meestal niet meer dan een paar seconden. Het lijkt dan meer een blackout dan dat er echt iets aan het laden is. Ik ben het wel eens dat het er ontiegelijk veel zijn, maar voor mij zijn ze dusdanig snel voorbij dat ik het mij nauwelijks opvalt.

NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x

• KBE91
  • Laatst online: 16:39
Heb hier ook al meerdere crashes gehad op Series X.
SacreBleu schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 08:42:
[...]

Ik heb een keer een CTD gehad, daarna niet meer. Wat wel regelmatig voorkwam is dat NPC's door tafels, trappen en dergelijke heen liepen, vooral tijdens dialogen.

Met Sara(h) had ik regelmatig dat bij een nieuw gebied dat ze meteen een volle sprint trok naar voren, om daarna om te draaien en weer terug te rennen. Wellicht dat ze verwachtte dat ik ook meteen een sprint zou trekken.

Qua laadtijden valt het voor mij reuze mee. Ik weet niet hoe het is op andere SSD's of op de Xbox, maar bij mij duurt het meestal niet meer dan een paar seconden. Het lijkt dan meer een blackout dan dat er echt iets aan het laden is. Ik ben het wel eens dat het er ontiegelijk veel zijn, maar voor mij zijn ze dusdanig snel voorbij dat ik het mij nauwelijks opvalt.
Zelfs daar heb ik nog geen last van gehad, gek eigenlijk hoeveel verschillende problemen er kunnen voorkomen bij verschillende mensen met hetzelfde spel en dezelfde hardware. Zelf kan ik mij niks anders bedenken dan dat het te maken heeft met de data van de savegame, want wat kan er verder nog anders zijn aan data waardoor de problemen zo verschillend zijn..

Die laadtijden zijn sinds de komst van de Xbox Series X|S inderdaad echt flink vooruit gegaan en het langste laadscherm heb ik wanneer het spel helemaal moet opstarten wat ik nooit heb vanwege QR O-) .

• AstaVista
[...]

Echt raar, mijn vriend speelt ook op Xbox Series X en heeft 0 crashes na meer dan 10h speeltijd.
Ik ben wel niet de enige als ik Reddit lees. Lijkt een vrij algemeen probleem te zijn.

• Buddha_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 16:27
Kan je de quest van Mantis vaker tegenkomen?

Ben bang dat ik in mijn onnozelheid de slate heb weggegooid of verkocht ....

PSN: IXI_BUDDHA_IXI

• Lan Mandragoran
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09:51
Bart ® schreef op donderdag 7 september 2023 @ 17:05:
[...]

Is er dan een heldere en eenduidige definitie voor het cijfer 10? Als die er niet is, denk ik niet dat iemand het kan begrijpen (en dus ook niet 'niet begrijpen'). Iedereen heeft er zijn eigen beeld bij. Ook hier is er denk ik geen goed of fout. Het geeft alleen discussies vanwege interpretatieverschillen. De een vindt een 10 'perfectie', de ander vindt het 'behorend tot de top'.
Logischerwijs slaat het gewoon nergens op om een 10 als synoniem te zien voor absolute perfectie, zonder enig minpunt, en elke keer weer te zeuren als een game/film ergens een 10 krijgt. Het is een schaal, waarbij een 10 nog beter is dan een 9. Net zoals bij een recensie in een krant, waar 5/5 ook niet betekent dat het perfect is, maar dat het tot de top behoort. Maar gek genoeg hoor ik mensen nooit zeuren over alle andere schalen, waar de maximale score kennelijk geen perfectie behelst, maar alleen wanneer het gaat om die 10.

En het is me echt een raadsel waarom. Volgens mij is het een puur calvinistisch Nederlandse doe-maar-gewoon-dan-doe-je-gek-genoeg-gedachte, waar het nooit goed genoeg is en een 10 alleen voor de Here mogelijk is. Van Britten en Amerikanen heb ik begrepen dat ze deze discussie daar in ieder geval niet kennen.
Onvoorstelbaar wat mensen allemaal maken met de Shipbuilder, ik moet nog steeds erg wennen aan de controls. Maar zie hieronder een paar voorbeelden die ik tegenkwam op Reddit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CNBCZfqHKbgegM-7vXRVhIYqwYM=/232x232/filters:sharpen(0.5,0.1,false):strip_exif()/f/image/zalx3pxMc6ZTPTFOri8OvCmK.webp?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cCMyEMN6OMgbVw8JTifOyuP6ptE=/232x232/filters:sharpen(0.5,0.1,false):strip_exif()/f/image/KhiMBtIME183pePdGkEbwWe8.webp?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1p1oESy5UWC77vij0XH3FnYWqw4=/232x232/filters:sharpen(0.5,0.1,false):strip_exif()/f/image/lcg5E2jb9QTqlNDGBimFB77N.webp?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V2Q89jjN6evFMgvmdM9BSsON2EQ=/232x232/filters:sharpen(0.5,0.1,false):strip_exif()/f/image/jiWhXSGiTrCk6weTzeFcQkb4.webp?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WyqGN25SDlTU9c5RC9h1_O2P9IY=/232x232/filters:sharpen(0.5,0.1,false):strip_exif()/f/image/yhisu5A2Wqm0L50fy3sr1xge.webp?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kD1mWNLZQzsxHEGX73M95lLmH-I=/232x232/filters:sharpen(0.5,0.1,false):strip_exif()/f/image/MP2845mKxHAsTr2gJ7PsF8Wz.webp?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/N2kCoHKWEPwN96PdUiiRBzGNjag=/232x232/filters:sharpen(0.5,0.1,false):strip_exif()/f/image/2INsxdXYxZWpEgmUyt68bvhA.webp?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7xgLowvi4KMcclibIbzMH3WESmM=/232x232/filters:sharpen(0.5,0.1,false):strip_exif()/f/image/HuiRrxS4s9siC3a3DUHIlPGt.webp?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8l5vHq9GZU9kUCbx0Y4Kak-esvM=/232x232/filters:sharpen(0.5,0.1,false):strip_exif()/f/image/gzmXyxpSm5xZafeKnsjK66MI.webp?f=fotoalbum_tile

• NightShadow22
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 12-03-2024

NightShadow22

SonyPony

AstaVista schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 08:53:
[...]

Echt raar, mijn vriend speelt ook op Xbox Series X en heeft 0 crashes na meer dan 10h speeltijd.
Ik ben wel niet de enige als ik Reddit lees. Lijkt een vrij algemeen probleem te zijn.
Ik ook, word er echt helemaal gek van |:(

• Sipio
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
AstaVista schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 08:53:
[...]

Echt jammer te lezen, ik heb er nu op de XSX bijna 24u inzitten en buiten Sarah die een keer half in een wc deur zat niks geen problemen gehad ook hier.

• mvds

mvds

Totally awesome!

Buddha_ schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 08:57:

Als je hem nog niet hebt gelezen en de quest dus nog niet gestart hebt, lijkt mij van wel. Maar dat is een gokje

Ik kreeg die note bij mijn tweede main missie genaamd “Back to Vectera” want bij het looten van de enemies zou je een note genaamd ''secret outpost'' moeten vinden, alleen het broertje van mijn vriendin heeft hem daar ook niet gevonden en wacht nog steeds op de drop waardoor ik wel denk dat hij voor iedereen anders dropt.

• HaruHaru
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 12-11 09:42
G_Dragon schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 09:06:
Onvoorstelbaar wat mensen allemaal maken met de Shipbuilder, ik moet nog steeds erg wennen aan de controls. Maar zie hieronder een paar voorbeelden die ik tegenkwam op Reddit:
Ik moet zelf ook nog erg aan wennen hoe het in mekaar zit.
Want kan je een ship van 0 tot 100 maken of moet je al een schip hebben en dan "bouwen/verandern"?
HaruHaru schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 09:10:
[...]

Ik moet zelf ook nog erg aan wennen hoe het in mekaar zit.
Want kan je een ship van 0 tot 100 maken of moet je al een schip hebben en dan "bouwen/verandern"?
Gewoon een schip stelen door op een planeet te landen en op zoek te gaan naar een landing platform, wachten tot er een schip land en dan boarden en wegvliegen. Zo doet een maat van mij het ook en dan kan je dat schip bij de Vendor slopen in schipbuilder en het geld wat je dan krijgt gebruiken voor je nieuwe schip. Het is een flink besparende manier!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Ah dit is dan wel weer jammer, ik werk voor een of ander bedrijf. Moest ik ergens bewijsmateriaal op een server uploaden.

Ik erheen, geplaatst zonder gezien te worden, niemand dood of gewond, geen scène niets.

Meld ik mij weer bij de quest geefster en zegt ze “jammer dat je een grote scène hebt gemaakt daar. Wij hadden je nog expliciet gezegd dat niet te doen”

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• Donstil
  • Niet online

Ja absoluut, die dropt ook buiten een van die eerste missies.

Maar belangrijker is denk ik of hij nog een tweede keer dropt als je hem verkocht hebt.

Volgens mij had ik echter gelezen dat je er ook gewoon heen kunt vliegen zonder quest en dan de layer ook kunt voltooien.

Edit: je hoeft het niet voor dat space pak te doen overigens. Het pak in de kelder van constellation is veel beter.

[ Voor 10% gewijzigd door Donstil op 08-09-2023 09:20 ]

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15:35
Zou iemand mij kunnen helpen? Ik heb 3 vliegtuigen tegenover mij die mij steeds aanvallen. Level 12.

Ik zou niet weten hoe ik ze moet verslaan. Hierdoor kan ik al dagen niet meer gamen. Iemand tips?

Fast travel of elders landen werkt niet..
Voor wie nog een erg goed schip wil, zie de spoilertag hieronder. Kan natuurlijk ook gebruikt worden voor het bouwen van een compleet nieuw schip, want als je alles verwijderd krijg je volgens mij behoorlijk veel credits in shipbuilder.

[ Voor 41% gewijzigd door G_Dragon op 08-09-2023 09:25 ]

• Skybullet
  • Laatst online: 10:43
Net ook voor het eerst gespeeld. Ik had een beetje schrik na het lezen van reacties hier over hoe "slecht" het er uit zou zien.

4k, dynamic resolution meteen uit gezet, fsr 2 en elke andere upscaler of andere troep zoals blur en grain ook uitgezet en de rest alles max. Dan is het toch wel echt heel mooi zeg, zoveel detail en zo scherp !

Ik mis wel echt hele basic opties . Waar is texture detail opties, waarom heb ik geen fov slider... Echt waar ?

Sommige textures zijn niet meer van deze tijd dus ik hoop op een high res texture pack.
Maar verder is dit toch wel heel mooi.

Het verhaal heeft mij nog niet weten te pakken maar misschien komt dat nog de komende uren. Verder tot nu 0 bugs of crashes en draait soepel.

• AstaVista
NightShadow22 schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 09:06:
[...]

Ik ook, word er echt helemaal gek van |:(
Welja, het ambetante is dat ik het via GamePass speel. Over 7 dagen verloopt GamePass en ik ga het niet verlengen. Ik zou dus graag een goed beeld hebben van Starfield voor ik het koop voor €80. Momenteel weiger ik om €80 te geven aan een spel dat zo vaak vastloopt. Ik hoop dus echt dat het binnen de volgende dagen is opgelost.

Ik had alleszins niet verwacht dat dit kon op Xbox. Op mijn pc heb ik genoeg zitten knoeien met de settings om spellen werkende te krijgen. Uiteindelijk 1.5 jaar geleden een Xbox gekocht voor het gebruikersgemak. Starfield is dan ook het eerste spel waar ik dit meemaak. Jammer.

• mvds

mvds

Totally awesome!

G_Dragon schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 09:24:
Voor wie nog een erg goed schip wil, zie de spoilertag hieronder. Kan natuurlijk ook gebruikt worden voor het bouwen van een compleet nieuw schip, want als je alles verwijderd krijg je volgens mij behoorlijk veel credits in shipbuilder.

spoiler:
Een van de beste (gratis) schepen krijg je nog steeds van de Rangers questline denk ik. De Mantis vind ik helemaal niet zo goed, veel te weinig cargo en matige wapens

• mvds

mvds

Totally awesome!

Skybullet schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 09:26:
Net ook voor het eerst gespeeld. Ik had een beetje schrik na het lezen van reacties hier over hoe "slecht" het er uit zou zien.
Gewoon gameplay video's bekijken, dan krijg je wel een aardig beeld van hoe het eruit ziet :) En eerlijk gezegd vind ik het er erg goed uit zien en mensen die het zo slecht vinden hadden waarschijnlijk een VEEL te hoge verwachting.
mvds schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 09:29:
[...]

spoiler:
Een van de beste (gratis) schepen krijg je nog steeds van de Rangers questline denk ik. De Mantis vind ik helemaal niet zo goed, veel te weinig cargo en matige wapens
Die heb ik nog niet gekregen, ben bij de derde missie nu van de Rangers.
Hoor er wel veel goede verhalen over!

Ik loop telkens tegen het probleem aan dat wanneer ik een ruimte gevecht heb en me focus op de schilden van het vijandig schip dat het schip eerder kapot is dan de schilden zelf dus vaak niet aan boarden toe kom, dus maar ben gaan zoeken naar landing sites op planeten voor meer succes.

• mvds

mvds

Totally awesome!

G_Dragon schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 09:34:
[...]

Die heb ik nog niet gekregen, ben bij de derde missie nu van de Rangers.
Hoor er wel veel goede verhalen over!

Ik loop telkens tegen het probleem aan dat wanneer ik een ruimte gevecht heb en me focus op de schilden van het vijandig schip dat het schip eerder kapot is dan de schilden zelf dus vaak niet aan boarden toe kom, dus maar ben gaan zoeken naar landing sites op planeten voor meer succes.
Ik heb al meerdere schepen overgenomen door gewoon rond te lopen op planeten op zoek naar een goede plek voor een outpost. Je ziet dan zo nu en dan in de verte een schip landen en dan kan je erheen lopen, naar binnen gaan, en hem dan overnemen. Ik liep vaak in gebieden die als 45+ worden aangemerkt en de mannetjes buiten zijn idd best hoog lvl, maar de crew binnen is vaak maar lvl 5 of lvl 10 hooguit. Zo heb ik ook een keer een Ecliptic versie van volgens mij een Narcissus gekaapt die een cargo had van 1200. Ik heb er nog steeds spijt van dat ik die verkocht heb :D

• Klauwhamer

Klauwhamer

mvds schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 09:30:
[...]

Gewoon gameplay video's bekijken, dan krijg je wel een aardig beeld van hoe het eruit ziet :) En eerlijk gezegd vind ik het er erg goed uit zien en mensen die het zo slecht vinden hadden waarschijnlijk een VEEL te hoge verwachting.
Als je kijkt naar de hardware requirements van Starfield en deze vergelijkt met die van Mass Effect 1/2 of Fallout 3/4, vind je dan écht dat het goed is wanneer je kijkt naar wat een AAA-publisher met bergen ervaring en een indrukwekkende schatkist op je scherm tovert na járen ontwikkeling voor de gevraagde specificaties? Dit is een oprechte vraag. Want ik begrijp er geen drol van.

Dit verschijnsel moet echt op metaniveau bekeken worden om niet te verzanden in een doelloos steekspel van statements in de geest van "gameplay > graphics", "maar ik heb anders gewoon wél plezier in de game hoor!", en "bewuste keuze van Bethesda hier geen resources in te stoppen".

D3 :: I don't always kill but when I do, it's hyphen nine. :: y u no iddqd? :: Si non confectus, non reficiat.

mvds schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 09:41:
[...]

Ik heb al meerdere schepen overgenomen door gewoon rond te lopen op planeten op zoek naar een goede plek voor een outpost. Je ziet dan zo nu en dan in de verte een schip landen en dan kan je erheen lopen, naar binnen gaan, en hem dan overnemen. Ik liep vaak in gebieden die als 45+ worden aangemerkt en de mannetjes buiten zijn idd best hoog lvl, maar de crew binnen is vaak maar lvl 5 of lvl 10 hooguit. Zo heb ik ook een keer een Ecliptic versie van volgens mij een Narcissus gekaapt die een cargo had van 1200. Ik heb er nog steeds spijt van dat ik die verkocht heb :D
Ja dat is precies de tip die een maat mij gisteren ook vertelde en daar ben ik dus ook maar mee begonnen want in de ruimte heb ik gewoon geen succes als het schip telkens eerder stuk is dan de motoren, ook daar kreeg ik gisteren de tip in dat ik met lasers moet gaan schieten zodat het schip minder snel beschadigd en wanneer het schild neer is met normale wapens op de motoren moet gaan schieten.

Oef die Narcissus is inderdaad eentje die je had moeten bewaren, maar je komt er vast wel weer een tegen en anders bouw je er zelf een. Want als ik het goed heb onthouden heeft @uchiha tijntje ook een schip die heel veel cargo kan dragen O-)

[ Voor 10% gewijzigd door G_Dragon op 08-09-2023 09:45 ]

• HaruHaru
  • Laatst online: 12-11 09:42
[...]

Zie reactie in spoiler.

spoiler:

Quote: Mantis is idd niet de beste, maar reacties van NPC's (space pirates) zijn altijd wel leuk:

Its the Mantis, I'm out!

No way Im fighting The Mantis.
>:)

• mvds

mvds

Totally awesome!

Klauwhamer schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 09:42:
[...]

Als je kijkt naar de hardware requirements van Starfield en deze vergelijkt met die van Mass Effect 1/2 of Fallout 3/4, vind je dan écht dat het goed is wanneer je kijkt naar wat een AAA-publisher met bergen ervaring en een indrukwekkende schatkist op je scherm tovert na járen ontwikkeling voor de gevraagde specificaties? Dit is een oprechte vraag. Want ik begrijp er geen drol van.

Dit verschijnsel moet echt op metaniveau bekeken worden om niet te verzanden in een doelloos steekspel van statements in de geest van "gameplay > graphics", "maar ik heb anders gewoon wél plezier in de game hoor!", en "bewuste keuze van Bethesda hier geen resources in te stoppen".
Ja, ik vind het ECHT goed. Maar ik ben dan ook wel bekend met de andere Fallout spellen en ik had ook niet de verwachting dat ik Unreal Engine 5 graphics zou gaan zien. Eerlijk gezegd zou ik die ook niet echt bij een spel zoals Starfield vinden passen.

Maar ik denk serieus dat het een probleem is met verwachtingen. Zo lees ik hier ook een reactie van iemand die verwacht dat de recommended specs gelden voor een 1440p ultrawide resolutie bij 60fps met alles maxxed. Het is al jaren zo dat de recommended met een korreltje zout genomen moeten worden en volgens mij ook dat ze altijd gelden voor 1080p 60fps, en dan dus ook geen 1080p UW, maar de 1920x1080 variant.

Ik heb steeds vaker het idee dat mensen gewoon onrealistische verwachtingen hanteren...

• mvds

mvds

Totally awesome!

G_Dragon schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 09:43:
[...]

Ja dat is precies de tip die een maat mij gisteren ook vertelde en daar ben ik dus ook maar mee begonnen want in de ruimte heb ik gewoon geen succes als het schip telkens eerder stuk is dan de motoren, ook daar kreeg ik gisteren de tip in dat ik met lasers moet gaan schieten zodat het schip minder snel beschadigd en wanneer het schild neer is met normale wapens op de motoren moet gaan schieten.

Oef die Narcissus is inderdaad eentje die je had moeten bewaren, maar je komt er vast wel weer een tegen en anders bouw je er zelf een. Want als ik het goed heb onthouden heeft @uchiha tijntje ook een schip die heel veel cargo kan dragen O-)
Nu heb ik steeds geld zat (nou ja, naar mijn idee dan, ik zit rond de 200k denk ik) maar toen ik die kaapte had ik amper geld, dus dat was ook de reden dat ik hem verkocht. Grappige is dat ik er volgens mij maar iets van 20k voor heb gekregen maar ik hem nu moet terugkopen voor 240k :D

Maar als je met outposts bezig gaat kan het zeker geen kwaad om een schip te hebben met veel cargo.

• Klauwhamer

Klauwhamer

mvds schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 09:47:
[...]
Ja, ik vind het ECHT goed. Maar ik ben dan ook wel bekend met de andere Fallout spellen en ik had ook niet de verwachting dat ik Unreal Engine 5 graphics zou gaan zien. Eerlijk gezegd zou ik die ook niet echt bij een spel zoals Starfield vinden passen.
Juist als je bekend bent met de games die ik noemde begrijp ik niet dat Starfield goed uit een vergelijking komt van graphics versus systeemeisen. Gewoon, niet. En daar gaan we ook niet uitkomen denk ik.
mvds schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 09:47:
[...]
Maar ik denk serieus dat het een probleem is met verwachtingen. Zo lees ik hier ook een reactie van iemand die verwacht dat de recommended specs gelden voor een 1140p ultrawide resolutie bij 60fps met alles maxxed. Het is al jaren zo dat de recommended met een korreltje zout genomen moeten worden en volgens mij ook dat ze altijd gelden voor 1080p 60fps, en dan dus ook geen 1080p UW, maar de 1920x1080 variant.

Ik heb steeds vaker het idee dat mensen gewoon onrealistische verwachtingen hanteren...
Maar één onrealistische verwachting maakt niet dat de breedgedragen kritiek op de output van de gebruikte engine door Bethesda toe te schrijven is aan een algeheel probleem rondom "verwachtingen".

• mvds

mvds

Totally awesome!

Klauwhamer schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 09:52:
[...]
Maar één onrealistische verwachting maakt niet dat de breedgedragen kritiek op de output van de gebruikte engine door Bethesda toe te schrijven is aan een algeheel probleem rondom "verwachtingen".
Nou, ik denk dat naast de onrealistische verwachtingen ook meespeelt dat mensen nou eenmaal graag klagen. :)

Ik heb met heel veel plezier het spel zitten spelen en heb denk ik al 50+ uur erin zitten. Tuurlijk kan ik mij focussen op het brakke inventory systeem, en daar dagelijks een klaagzang over houden. Maar ik focus mij liever op de vele missies en mogelijkheden in het spel.

Ieder zo zijn ding denk ik dan maar :) Ik speel liever, een ander klaagt liever. Tja...
mvds schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 09:52:
[...]

Nu heb ik steeds geld zat (nou ja, naar mijn idee dan, ik zit rond de 200k denk ik) maar toen ik die kaapte had ik amper geld, dus dat was ook de reden dat ik hem verkocht. Grappige is dat ik er volgens mij maar iets van 20k voor heb gekregen maar ik hem nu moet terugkopen voor 240k :D

Maar als je met outposts bezig gaat kan het zeker geen kwaad om een schip te hebben met veel cargo.
Ja dat is een behoorlijk groot verschil, je kan jezelf ook heel veel geld besparen door even op zoek te gaan naar een redelijk schip en die stelen. Zodat wanneer je in shipbuilder je eigen nieuwe schip wil gaan bouwen je het gestolen schip verwijderd, zo begin je lekker in de plus met credits :P. (ik zit over de 500.000 credits)

Die outposts moet ik mij echt nog in gaan verdiepen, ik heb wel al meerdere Youtube filmpjes gekeken hiervoor want ik wil binnenkort wel binnen met automatisch mijnen van grondstoffen. Maar weet nog niet precies hoe en wat en zal hier gewoon een keer voor moeten gaan zitten :P

• Skybullet
  • Laatst online: 10:43
Klauwhamer schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 09:52:

Juist als je bekend bent met de games die ik noemde begrijp ik niet dat Starfield goed uit een vergelijking komt van graphics versus systeemeisen. Gewoon, niet. En daar gaan we ook niet uitkomen denk ik.
Het ziet er hier voor mij toch echt vele malen beter uit dan bijvoorbeeld een Fallout 4. En toen die uit kwam draaide dat spel heel slecht. Veel performance problemen en crashes.

Ik kan alleen voor mijzelf spreken hier natuurlijk. Maar op een paar veroudere textures na vind ik dit een heel mooi spel en draait het voor mij perfect. Nu heb ik daar ook de hardware voor en staat alles op 4k max en weer ik niet hoe het er uit ziet en speelt op lagere resoluties met minder hardware.

Maar mijn ervaring is zeer positief. Al had ik ook geen verwachtingen voor de graphics. Ik wilde een speel wereld waarin de graphics ondersteunend zijn aan de gameplay en dat is in mijn ogen meer dan gelukt.

• Donstil
  • Niet online
[...]

spoiler:
Ja klopt dat Rangers schip is weer wat beter idd.
Daar ben ik nu ook voor bezig :)

De mantis wordt vooral geprezen omdat je hem zo makkelijk en aan het begin kunt krijgen denk ik.

[ Voor 11% gewijzigd door Donstil op 08-09-2023 10:06 ]

• roepie88
  • Laatst online: 12:42
Lan Mandragoran schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 08:58:
[...]

Logischerwijs slaat het gewoon nergens op om een 10 als synoniem te zien voor absolute perfectie, zonder enig minpunt, en elke keer weer te zeuren als een game/film ergens een 10 krijgt. Het is een schaal, waarbij een 10 nog beter is dan een 9. Net zoals bij een recensie in een krant, waar 5/5 ook niet betekent dat het perfect is, maar dat het tot de top behoort. Maar gek genoeg hoor ik mensen nooit zeuren over alle andere schalen, waar de maximale score kennelijk geen perfectie behelst, maar alleen wanneer het gaat om die 10.

En het is me echt een raadsel waarom. Volgens mij is het een puur calvinistisch Nederlandse doe-maar-gewoon-dan-doe-je-gek-genoeg-gedachte, waar het nooit goed genoeg is en een 10 alleen voor de Here mogelijk is. Van Britten en Amerikanen heb ik begrepen dat ze deze discussie daar in ieder geval niet kennen.
Een 1 tot 10 schaal wordt waarschijnlijk vergeleken met een een cijfer van een toets of een school rapport. Bij 0 fout krijg je een 10 en bij 1 fout een 10- of een 9,5

Je ziet de Nederlandse mentaliteit ook terug in de NPS (Netto Promoter Score) die gebruikt wordt om je tevredenheid aan te geven over een dienst. Wij Nederlanders ‘durven’ dan bijna nooit een 10 te geven omdat we vinden dat er altijd wel iets te verbeteren is.

Als je Starfield een goede game vindt en als je er behoorlijk wat uren volledig in het spel zit, dan is het mijn inziens een 9 of 10 waard. In NPS is dat niets meer dat je het spel aan vrienden en familie zou aanraden om te spelen.

• Klauwhamer

Klauwhamer

mvds schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 09:56:
[...]

Nou, ik denk dat naast de onrealistische verwachtingen ook meespeelt dat mensen nou eenmaal graag klagen. :)
Dat is juist waar ik van af wilde door de vraag te formuleren zoals ik deed. Ik -en velen met mij- zijn niet zozeer aan het klagen, maar aan het constateren. Het is ook niet zo dat deze constatering per definitie spelplezier in de weg staat. Voor sommigen zal het principe afbreuk doen aan de titel en/of immersion.
[...]
Ik heb met heel veel plezier het spel zitten spelen en heb denk ik al 50+ uur erin zitten. Tuurlijk kan ik mij focussen op het brakke inventory systeem, en daar dagelijks een klaagzang over houden. Maar ik focus mij liever op de vele missies en mogelijkheden in het spel.

Ieder zo zijn ding denk ik dan maar :) Ik speel liever, een ander klaagt liever. Tja...
Wat ik eerder zei; kritiek moet op metaniveau gevoerd (kunnen) worden anders is dit de standaardretoriek.

• Klauwhamer

Klauwhamer

Skybullet schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 10:03:
[...]

Het ziet er hier voor mij toch echt vele malen beter uit dan bijvoorbeeld een Fallout 4. En toen die uit kwam draaide dat spel heel slecht. Veel performance problemen en crashes.
Maar de vraag was ook de vergelijking door te voeren naar de (minimale) systeemspecificaties -- zonder opgepoetste graphics door modders. Door alleen naar de graphics te kijken, ben je er nog niet.
Skybullet schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 10:03:
[...]
Ik kan alleen voor mijzelf spreken hier natuurlijk. Maar op een paar veroudere textures na vind ik dit een heel mooi spel en draait het voor mij perfect. Nu heb ik daar ook de hardware voor en staat alles op 4k max en weer ik niet hoe het er uit ziet en speelt op lagere resoluties met minder hardware.

Maar mijn ervaring is zeer positief. Al had ik ook geen verwachtingen voor de graphics. Ik wilde een speel wereld waarin de graphics ondersteunend zijn aan de gameplay en dat is in mijn ogen meer dan gelukt.
Ik ben blij voor je.

• Pluginbaby
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08:59
Timothy3000 schreef op donderdag 7 september 2023 @ 19:39:
[...]

Daar is hier op het forum de laatste tijd vaker discussie over geweest. Ik ben het er niet mee eens dat dat slecht story design is. Sommige verhalen hebben een rustige opbouw nodig. Met name RPGs zijn games waarin het makkelijk 20u duurt voordat de boel wat op gang komt. Je je skills vindt, je langzaam in je personage groeit, je je companions beter leert kennen etc. Ik vind het fijn dat dit soort games (net als bepaalde tvseries) de tijd nemen om rustig aan world en characterbuilding te doen en niet meteen in de hoogste versnelling schieten.

Dat gezegd snap ik je wel. Ik vond de intro van Starfield ook wel errug saai. Dat was goed doorbijten geblazen.
Volledig subjectief natuurlijk maar ik vind het persoonlijk voor een rpg van dit type juist perfect, dat 'slome' van de main quest.
Ik heb altijd wat moeite met de immersion in een rpg waarin het hoofdverhaal zo'n epische tocht is om de wereld/universum op het nippertje te redden van totale ondergang.... maar nu ga ik eerst deze willekeurige boer helpen met het zoeken van zijn geit voor een paar goudstukken....
Op het punt tot waar ik tot nu toe gekomen ben is de main quest van Starfield juist een mooie backdrop om de ruimte in te trekken en overal de interessante sidequests die je tegen komt te doen.
Anyway, ieder zijn ding natuurlijk, ik ben waarschijnlijk in de minderheid. Maar ik vermaak me prima.

• Donstil
  • Niet online
[...]

Ach ja het zijn gamers he. Die klagen altijd.
Vaak zijn het zelfs gamers die de game helemaal niet eens spelen.

Begint een beetje een hangende plaat te worden. We weten het inmiddels wel wat mij betreft.

• mvds

mvds

Totally awesome!

Ik ook hoor, het is al even geleden dat ik mijzelf zo kan verliezen in een spel. Ik begin ergens aan en ben, zonder dat ik het doorheb, uuuuuren verder. En dan ben ik nog niet eens echt in de ship builder gedoken, of in het hele outpost gebeuren

• 3DEXP
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 31-01-2024
Ik heb de Razorleaf ook verbouwd voor 5 crewmembers en 2 extra passagiers. Maar nu kom ik er achter dat ik een commander perk onder aan nodig ben. Dat word dan pas met new game+ dat ik er gebruik van kan maken. En dat geldt voor meer opties in game zoals outposts en piloot zijn. Je kan niet alle opties krijgen maar dat vind ik niet erg.

Ik vind trouwens dat de aiming lines de scope op rifles onbruikbaar maakt want ze zijn zwart.

• Klauwhamer

Klauwhamer

Donstil schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 10:11:
[...]

Ach ja het zijn gamers he. Die klagen altijd.
Vaak zijn het zelfs gamers die de game helemaal niet eens spelen.

Begint een beetje een hangende plaat te worden. We weten het inmiddels wel wat mij betreft.
Er zijn meer dan genoeg problemen met de game redelijk objectief vast te stellen en er komen er steeds meer bij die redelijk afbreuk doen aan het concept "optimalisatie" en het gelegenheidsargument dat graphics voor Bethesda er niet toe deden en dat ze resources bewust naar andere branches hebben geplaatst (AI is het niet geweest).

Dat jij veel plezier beleeft is heel fijn voor jou, zeg ik zonder ironie. Maar dat betekent hooguit dat jij je niet (in dezelfde mate) stoort aan bevindingen van anderen. Niet dat Bethesda een goed produkt heeft afgeleverd. Sterker nog; Bethesda doublet down op gemaakte keuzes en lijkt willen en wetens zichzelf aan dezelfde steen te willen stoten.

Ik vind dit persoonlijk een heel storende attitude van een softwarehuis, zoals ik ook geen games van Blizzard meer koop om redenen die primair niet eens raken aan de games die ze afleveren en waar ik interesse in heb.

• Donstil
  • Niet online
Klauwhamer schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 10:23:
[...]

Er zijn meer dan genoeg problemen met de game redelijk objectief vast te stellen en er komen er steeds meer bij die redelijk afbreuk doen aan het concept "optimalisatie" en het gelegenheidsargument dat graphics voor Bethesda er niet toe deden en dat ze resources bewust naar andere branches hebben geplaatst (AI is het niet geweest).

Dat jij veel plezier beleeft is heel fijn voor jou, zeg ik zonder ironie. Maar dat betekent hooguit dat jij je niet stoort aan bevindingen van anderen. Niet dat Bethesda een goed produkt heeft afgeleverd. Sterker nog; Bethesda doublet down op gemaakte keuzes en lijkt willen en wetens zichzelf aan dezelfde steen te willen stoten.

Ik vind dit persoonlijk een heel storende attitude van een softwarehuis, zoals ik ook geen games van Blizzard meer koop om redenen die primair niet eens raken aan de games die ze afleveren en waar ik interesse in heb.
Ja prima hoor dat jij je er zo aan stoort en dan zou ik de game vooral niet kopen maar voegt het echt nog wat toe voor mensen die in dit topic zitten en de game wel spelen?

Lekker belangrijk of “Bethesda een goed produkt heeft afgeleverd” in de ogen van gamers die de game niet eens spelen.

Vele van ons hier spelen de game wel en je kunt aan de reacties prima zien dat het meerendeel van ons daar ook plezier aan beleefd.

Edit: de topic warning beschrijft het prima:
Houd het ook ontopic, bespreek vooral je eigen ervaringen,

[ Voor 3% gewijzigd door Donstil op 08-09-2023 10:30 ]

• uchiha tijntje
Klauwhamer schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 10:23:
[...]
Dat jij veel plezier beleeft is heel fijn voor jou, zeg ik zonder ironie. Maar dat betekent hooguit dat jij je niet (in dezelfde mate) stoort aan bevindingen van anderen. Niet dat Bethesda een goed produkt heeft afgeleverd.
De ironie… ik vul het even voor hem in… Maar als iemand er veel plezier aan beleefd, betekent dus voor diegene dat Bethesda een goed product heeft afgeleverd. Of is een goed product enkel en alleen objectief te bepalen door mensen die zich boven anderen verheven voelen door kritisch te zijn en de game niet eens spelen.

• BlazeMuis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 14:54
Kan het nu een keer klaar zijn met dat gezeur over het spel? Sinds de release is het alleen maar gezeur over de staat van het spel, gezeur over scores die gegeven worden waar enkele mensen het niet mee eens zijn (ga dan in discussie met de reviewer?).

Als je het spel niet leuk vindt of niet speelt, wat doe je hier dan nog?

• Donstil
  • Niet online
uchiha tijntje schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 10:31:
[...]

De ironie… ik vul het even voor hem in… Maar als iemand er veel plezier aan beleefd, betekent dus voor diegene dat Bethesda een goed product heeft afgeleverd. Of is een goed product enkel en alleen objectief te bepalen door mensen die zich boven anderen verheven door kritisch te zijn en de game niet eens spelen.
Haha ja dit dus. Ik speel de game wel, heb er plezier aan maar de clickbait artikeltjes gedeeld door gamers die de game niet spelen, en dus ook niet weten of het klopt, zullen wel gelijk hebben 8)7

• Donstil
  • Niet online
Wat anders. Verkoop ik dus per ongeluk mijn lockpick dingen en heb er eentje nodig, nergens te vinden of te koop waar ik nu ben 😆

• Klauwhamer

Klauwhamer

Donstil schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 10:29:
[...]
Ja prima hoor dat jij je er zo aan stoort en dan zou ik de game vooral niet kopen maar voegt het echt nog wat toe voor mensen die in dit topic zitten en de game wel spelen?
Waarom ad hominem? Ik stoor mij er helemaal niet aan. Ik heb reviews van streamers bekeken die vermoedelijk geen goodies toegeschoven hebben gekregen van Bethesda en mensen in mijn omgeving die de game spelen, waarvan ik de kennis en kunde op juiste waarde weet te schatten. Daarnaast heb ik zeer ruime ervaring met Bethesda-games.
[...]
Lekker belangrijk of “Bethesda een goed produkt heeft afgeleverd” in de ogen van gamers die de game niet eens spelen.
Het pijnlijke is alleen dat dit soort reacties vanuit de community schadelijk is. Ook voor jou. Best case geef je een incentive af waarbij de consument wordt afgescheept met halfbakken games en/of ideetjes en de houding van Bethesda laat dat ook zien.
[...]
Vele van ons hier spelen de game wel en je kunt aan de reacties prima zien dat het meerendeel van ons daar ook plezier aan beleefd.
Daarom zei ik al eerder twee keer: als je dit soort gesprekken niet op een hoger niveau kunt tillen, doe het dan gewoon niet. Reageer lekker níet op mensen met kritiek maar ga reageren op posts die aansluiten bij jouw ervaring.

• Donstil
  • Niet online
Klauwhamer schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 10:36:
Reageer lekker níet op mensen met kritiek maar ga reageren op posts die aansluiten bij jouw ervaring.
Ja als jij dat nou ook even doet, bijvoorbeeld op plekken waar het wel gewaardeerd wordt of meer gelijkgestemde zitten.

• Klauwhamer

Klauwhamer

uchiha tijntje schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 10:31:
[...]

De ironie… ik vul het even voor hem in… Maar als iemand er veel plezier aan beleefd, betekent dus voor diegene dat Bethesda een goed product heeft afgeleverd. Of is een goed product enkel en alleen objectief te bepalen door mensen die zich boven anderen verheven voelen door kritisch te zijn en de game niet eens spelen.
Je denkt punten te scoren maar er zijn meer aspecten te benomen aan een "goed produkt" dan "plezier beleven". Daarnaast mekker je alleen maar ad hominem en zoals ik al eerder zei: als je niet in staat bent om dit op een hoger niveau te tillen dan "maar ik heb plezier!" reageer dan gewoon niet, joh.

Ik begrijp werkelijk waar niet waar je vandaan haalt dat ik mij verheven voel.

• uchiha tijntje
Donstil schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 10:36:
Wat anders. Verkoop ik dus per ongeluk mijn lockpick dingen en heb er eentje nodig, nergens te vinden of te koop waar ik nu ben 😆
Elke winkel in elke stad kijk ik naar de misc sectie om alle lockpicks op te kopen die ik tegen kom. Ik denk dat de manufacturer van de lockpicks sinds ik het spel gestart ben ineens een enorme vraag heeft gezien naar lockpicks. :P

Ik kan het niet hebben als ik een lock tegen kom om die niet open te maken…

• Donstil
  • Niet online
uchiha tijntje schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 10:39:
[...]

Elke winkel in elke stad kijk ik naar de misc sectie om alle lockpicks op te kopen die ik tegen kom. Ik denk dat de manufacturer van de lockpicks sinds ik het spel gestart ben ineens een enorme vraag heeft gezien naar lockpicks. :P

Ik kan het niet hebben als ik een lock tegen kom om die niet open te maken…
Ja ik ben op “the rock” maar alle vendors hebben helemaal niets. De leverancier zal de vraag wel niet aankunnen :P

• Gearloose
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 16:11
Gisteren een wat langere sessie gehad in SF.
Sluit me aan bij degene die ook even nodig hadden om "in het spel te komen", nu heb ik dat vrijwel in iedere RPG dus niets vreemd.
Ik speel dit soort spellen ook altijd supertraag, neem mijn tijd, probeer alles uit te pluizen, kan lange tijd alleen maar door de menu's heen klikken om te zien wat er allemaal verborgen zit.
Helaas weekendje weg nu met gezin en vrienden dus volgende week pas weer tijd om verder te spelen.
Heb zeker zin om de game weer op te starten maar zit er nog niet zo diep in dat ik al helemaal verlangend uitkijk naar het moment dat ik weer verder kan.

Nu ken ik mezelf redelijk dus heb het vermoeden dat als ik een uur of 10 verder ben in de game dat wel ga hebben, dat gevoel geeft SF me wel degelijk.
Donstil schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 10:36:
Tegen dit probleem liep ik in het begin ook aan, want ik moest toen voor een zijmissie die ik in The Well kreeg een appartement ontgrendelen. Ben serieus een uur aan het zoeken geweest maar nu weet ik de vendors gelukkig een stuk sneller te vinden O-)

Pagina: 1 ... 42 ... 63 Laatste

Let op:
Gebruik spoiler-tags waar ze redelijkerwijs nodig zijn, kleine moeite, en houd het voor iedereen leuk! :)

Houd het ook ontopic, bespreek vooral je eigen ervaringen, en wees lief en respectvol naar elkaar. Je hoeft het niet eens te zijn.