Persoonlijk neem ik de reviews van games met een korreltje zout. Als de game voor mij maakt dat ik er veel plezier aan beleef is het goed.
Voel je je aangevallen? Je kan ook normaal reageren.Beakzz schreef op donderdag 7 september 2023 @ 15:50:
[...]
-knip-
Even bij een maatje spelen zal wel een goede indruk geven idd. Ik zag de eerste uren ook alleen maar de negatieve punten (lees maar terug in het topic) en ben nu verslaafd.
Allebei de laatste Zelda’s vond ik ongelofelijk saaie games die ik 30 en 20 uur heb gespeeld voor ik de handdoek in de ring gooide.
Hecht toch niet zoveel aan cijfers joh. Het zijn reviewers die allemaal een bepaalde smaak/humeur hebben. Ik zou Zelda een 6 geven, maar dat maakt het geen slechte game.
Dan is Zelda blijkbaar geen game voor jou. Ik heb de afgelopen jaren in geen enkel ander spel zoveel uren gestopt. En zo is Starfield wellicht geen game voor mij.
Maar je kan niet ontkennen dat Starfield niet aardig wat game breaking of immersion breaking bugs heeft. Het soort bugs dat je door een respectabele ontwikkelaar tijdens Q&A afgevangen ziet worden. Bethasda heeft veel steken laten vallen, en dat doen ze niet voor ons als consument, maar voor de aandeelhouders.
En wat betreft reviews, ik heb er geen gelezen. Althans, niet voordat ik het zelf probeerde.
[ Voor 4% gewijzigd door Bart ® op 07-09-2023 16:10 ]
Dat is een flinke mening die je in even spelen bij een vriend hebt opgebouwd. Over een RPG, zo'n type game waar je echt wat uren voor uit moet trekken voordat je er enigszins wat inhoudelijks over kunt zeggen.Hatsjoe schreef op donderdag 7 september 2023 @ 15:46:
[...]
Op Metacritic tel ik 4 10en voor Zelda, en 8 voor Starfield. Dit ondanks dat Zelda 3x zoveel critic scores heeft.
Dus volgens deze scores zou Starfield een betere game moeten zijn dan Zelda, iets waar ik geen drol van geloof.
Ik heb het even bij een maatje gespeeld, maar wat een enorm slecht spel. Ik ben erg teleurgesteld. Het is gewoon alsof ik Fallout 4 zit te spelen met iets betere textures (van de wereld, de NPCs zijn tergend slecht). Om nog maar te zwijgen over de AI en alle andere issues.
Het is gewoon weer een typisch Bethesda spel. Lekker geld binnen harken en kwaliteit boeit niet. En dan Todd die alles positief probeert te spinnen in plaats van toe te geven "Ja, we hebben nog aardig wat te verbeteren de aankomende tijd".
Walgelijke houding. Zo zie je maar weer dat er geen flikker gegeven wordt om de consument en enkel om de aandeelhouders.
Jij bent de persoon die een mening als feit presenteert.Hatsjoe schreef op donderdag 7 september 2023 @ 15:53:
[...]
Voel je je aangevallen? Je kan ook normaal reageren.
Dan is Zelda blijkbaar geen game voor jou. Ik heb de afgelopen jaren in geen enkel ander spel zoveel uren gestopt. En zo is Starfield wellicht geen game voor mij.
Maar je kan niet ontkennen dat Starfield niet aardig wat game breaking of immersion breaking bugs heeft. Het soort bugs dat je door een respectabele ontwikkelaar tijdens Q&A afgevangen ziet worden. Bethasda heeft veel steken laten vallen, en dat doen ze niet voor ons als consument, maar voor de aandeelhouders.
En wat betreft reviews, ik heb er geen gelezen. Althans, niet voordat ik het zelf probeerde.
En juist Bethesda is er nou net zo één die niet veel geeft om aandeelhouders in dat opzicht. Ze hebben een bepaalde kwaliteitsfactor (met inderdaad ook wat nadelen) die al decennia lang een succes is.
Er zijn meer developers met zo'n soort reputatie. Een Piranha Bytes bijvoorbeeld. Ook die spellen worden goed onthaald ondanks de jank.
Ninety percent of everything is crap.
Het is bijna alsof een review subjectief is hè. Misschien is het je wel opgevallen, maar niet iedere reviewer heeft exact dezelfde mening. Dat is nieuw voor je begrijp ik?Hatsjoe schreef op donderdag 7 september 2023 @ 15:46:
[...]
Op Metacritic tel ik 4 10en voor Zelda, en 8 voor Starfield. Dit ondanks dat Zelda 3x zoveel critic scores heeft.
Dus volgens deze scores zou Starfield een betere game moeten zijn dan Zelda, iets waar ik geen drol van geloof.
Ik heb het even bij een maatje gespeeld, maar wat een enorm slecht spel. Ik ben erg teleurgesteld. Het is gewoon alsof ik Fallout 4 zit te spelen met iets betere textures (van de wereld, de NPCs zijn tergend slecht). Om nog maar te zwijgen over de AI en alle andere issues.
Het is gewoon weer een typisch Bethesda spel. Lekker geld binnen harken en kwaliteit boeit niet. En dan Todd die alles positief probeert te spinnen in plaats van toe te geven "Ja, we hebben nog aardig wat te verbeteren de aankomende tijd".
Walgelijke houding. Zo zie je maar weer dat er geen flikker gegeven wordt om de consument en enkel om de aandeelhouders.
Overigens heeft Zelda natuurlijk wel de gouden standaard gezet voor levendige npc's, dat begrijp ik. Ga daar dan lekker spelen en ergens anders zuur lopen doen.
Dit is niet hoe we hier reageren
[ Voor 93% gewijzigd door Bart ® op 07-09-2023 16:11 ]
Wow dit ziet er goed uit zeg! (even doorgespoeld naar het eindresultaat)
Knap hoor wat mensen kunnen maken
Ik ga vanavond weer een aantal uur spelen, de vriendin heeft wat anders van werk
[ Voor 9% gewijzigd door G_Dragon op 07-09-2023 16:05 ]
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Even een correctie, het model is af. Maar er komt nog een aflevering.G_Dragon schreef op donderdag 7 september 2023 @ 16:05:
[...]
Wow dit ziet er goed uit zeg! (even doorgespoeld naar het eindresultaat)
Knap hoor wat mensen kunnen maken
Ik ga vanavond weer een aantal uur spelen, de vriendin heeft wat anders van werk
Ik spoel er zelf ook doorheen. Het is anders wel heel veel informatie, maar erg tof om te zien inderdaad.
Ja dat is het zeker!L23 schreef op donderdag 7 september 2023 @ 16:06:
[...]
Even een correctie, het model is af. Maar er komt nog een aflevering.
Ik spoel er zelf ook doorheen. Het is anders wel heel veel informatie, maar erg tof om te zien inderdaad.
Ik doe ze het ook zeker niet na
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Je zou een spel die jij niet leuk vind maar helemaal afkraken en dan boos zijn dat het te hoge review scores krijgt
Game breaking bugs horen toch bij een Bethesda game of heb ik dat verkeerd begrepen?
AMD Ryzen 7 5800X3D • Gigabyte X570 Aorus Elite • Corsair Vengeance LPX 2x16 GB 3600 Mhz • ASRock Radeon RX 6800 • Samsung 980 1TB • Samsung 980 Pro 2TB • WD Blue 1TB • Corsair RM850 Gold • Fractal Define R6 Closed
Jammer is dat he, ik zou zeker zo een model in huis willen hebbenG_Dragon schreef op donderdag 7 september 2023 @ 16:07:
[...]
Ja dat is het zeker!
Ik doe ze het ook zeker niet na
Dat het een typische Bethesda RPG is is juist wat mij aanspreekt. Ik hou van Skyrim, Fallout 3 en 4. Zelfs Fallout 76 lange tijd met veel plezier gespeeld.RoamingZombie schreef op donderdag 7 september 2023 @ 15:52:
[...]
Daarnaast hebben mensen het zelf overhypte terwijl het exact het soort spel is wat je van Bethesda kan verwachten.
Met die insteek er ook ingestapt. Ik verwachtte geen Elite:Dangerous/Star Citizen flight model bijvoorbeeld.
Moest er eventjes in komen maar inmiddels bijna 17 uur erop zitten en het is moeilijk weg te leggen. Net als met alle Bethesda RPG's is het toch gauw weer "even nog snel dit doen..... en dan even nog dat....oh en laat ik mijn character vast daarheen brengen zodat ik morgen.... maar eerst nog eventjes dit......en waarom belt mijn baas me op? Waarom is het licht buiten?"
Vind tegenwoordig sowieso al heel snel dat men games/series afkraakt omdat het niet is wat zij leuk vinden.
Er is nog altijd verschil tussen iets niet jouw ding vinden en iets wat slecht is.
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Dit, het voelt als een echte Bethesda RPG. Ik wil doel X bereiken, maar dan een uur later ben ik opeens lichtjaren (letterlijk) verwijderd van mijn doel en bezig met Y. Heerlijk.Player1S schreef op donderdag 7 september 2023 @ 16:10:
[...]
Dat het een typische Bethesda RPG is is juist wat mij aanspreekt. Ik hou van Skyrim, Fallout 3 en 4. Zelfs Fallout 76 lange tijd met veel plezier gespeeld.
Met die insteek er ook ingestapt. Ik verwachtte geen Elite:Dangerous/Star Citizen flight model bijvoorbeeld.
Moest er eventjes in komen maar inmiddels bijna 17 uur erop zitten en het is moeilijk weg te leggen. Net als met alle Bethesda RPG's is het toch gauw weer "even nog snel dit doen..... en dan even nog dat....oh en laat ik mijn character vast daarheen brengen zodat ik morgen.... maar eerst nog eventjes dit......en waarom belt mijn baas me op? Waarom is het licht buiten?"
Vind tegenwoordig sowieso al heel snel dat men games/series afkraakt omdat het niet is wat zij leuk vinden.
Er is nog altijd verschil tussen iets niet jouw ding vinden en iets wat slecht is.
AMD Ryzen 7 5800X3D • Gigabyte X570 Aorus Elite • Corsair Vengeance LPX 2x16 GB 3600 Mhz • ASRock Radeon RX 6800 • Samsung 980 1TB • Samsung 980 Pro 2TB • WD Blue 1TB • Corsair RM850 Gold • Fractal Define R6 Closed
Wie weet. Destijds met Fallout hebben ze best wat mooie collectors items uitgebracht. Had destijds graag de centen gehad om die zelfbouw pipboy te kopen.L23 schreef op donderdag 7 september 2023 @ 16:08:
[...]
Jammer is dat he, ik zou zeker zo een model in huis willen hebben
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Ik stel voor dat we elkaars mening geen onzin noemenRoamingZombie schreef op donderdag 7 september 2023 @ 15:52:
[...]
Overdrijven is ook een vak. Misschien is het niet je type spel. Maar het is onzin om het enorm slecht te noemen.
Daarnaast hebben mensen het zelf overhypte terwijl het exact het soort spel is wat je van Bethesda kan verwachten.
Cunning linguist.
Ik ben soms ook bezig om de missielijst op te schonen om daarna te eindigen met een nog langere lijst.Rezania schreef op donderdag 7 september 2023 @ 16:12:
[...]
Dit, het voelt als een echte Bethesda RPG. Ik wil doel X bereiken, maar dan een uur later ben ik opeens lichtjaren (letterlijk) verwijderd van mijn doel en bezig met Y. Heerlijk.
Mag vragen om elkaar wel in elkaars waarde te laten wanneer iemand zijn mening anders is dan die van jezelf? Dat moet toch mogelijk zijn lijkt me en dat zal hier de discussies een stuk gezelliger maken voor iedereen.
Sommige reacties zijn soms zo ontzettend fel alsof alles ervan afhangt, het is maar een kleine vraag vanuit mij om het zo voor iedereen leuk te houden.
Ik weet dat ik geen moderator ben maar schrik er soms wel van
Sommige reacties zijn soms zo ontzettend fel alsof alles ervan afhangt, het is maar een kleine vraag vanuit mij om het zo voor iedereen leuk te houden.
Moet wel zeggen dat Hatsjoe zijn manier van een mening ventileren ook snel een dergelijke reactie zal oproepen. Een game volledig afbranden op basis van 'eventjes spelen bij een maatje' met teksten als 'lekker geld binnen harken en kwaliteit boeit niet'.G_Dragon schreef op donderdag 7 september 2023 @ 16:17:
Mag vragen om elkaar wel in elkaars waarde te laten wanneer iemand zijn mening anders is dan die van jezelf? Dat moet toch mogelijk zijn lijkt me en dat zal hier de discussies een stuk gezelliger maken voor iedereen.
Kan je die lijst opschonen?NotSoSteady schreef op donderdag 7 september 2023 @ 16:17:
[...]
Ik ben soms ook bezig om de missielijst op te schonen om daarna te eindigen met een nog langere lijst.
Als je een spel niet wil spelen omdat jij het niet leuk vind, waarom zou je het dan helemaal afkraken? Mij boeit het niks dat mensen het wel of niet leuk vinden, van spellen die ik niet speel ga ik toch ook niet in discussie met mensen die het wel leuk vinden.G_Dragon schreef op donderdag 7 september 2023 @ 16:17:
Snap er niet veel van in ieder geval. Ik ben van mening dat Starfield leuk is en dat de tijd voorbij vliegt.
Is dat zo? Je kunt veel dingen aan Zelda prijzen maar levendige NPC valt wel mee imo..Lan Mandragoran schreef op donderdag 7 september 2023 @ 16:02:
[...]
Overigens heeft Zelda natuurlijk wel de gouden standaard gezet voor levendige npc's
Als er een game is met volstrekt levenloze en statische npc's dan is het Zelda wel. Wellicht had ik er een /s bij moeten zettenTimothy3000 schreef op donderdag 7 september 2023 @ 16:22:
[...]
Is dat zo? Je kunt veel dingen aan Zelda prijzen maar levendige NPC valt wel mee imo..
Mijn grootste probleem met dit spel is dat het juist die typische Beth formule weer is. Ik had er op één of andere manier meer van verwacht, daarom ook vrijwel blind een pre-order gedaan. Fooled by the hype zullen we maar zeggen. Ik snap de "ja wat had je dan verwacht, het is Bethesda!" opmerkingen dan ook niet. Is Bethesda uitgesloten van zichzelf verbeteren? Zo is Piranha Bytes ook een stille dood gestorven. Die hadden ook exact dezelfde "eigenaardigheden" in al hun spellen, ik zou het slecht gamedesign of gemakzucht noemen. Dat een modder even zelf een veel beter UI in elkaar knutselt zegt al genoeg, niet denigrerend naar die geweldige modders bedoelt.
Ik moet bekennen dat ik maar een aantal uurtjes erin heb zitten omdat ik BG3 eerst wil afronden, al zal dat wel een paar weken duren gezien mijn gelimiteerde gametime. Ik hoop dat het stukken beter wordt en dat ik echt dingen ga zien die ik niet heb gezien in andere Beth spellen. Mijn hoop is ook dat het niet snel gaat vervelen.
Misschien is het omdat ik momenteel BG3 speel en zwaar onder de indruk ben van hoeveel grote stappen Larian heeft gezet door de jaren heen. Daarom begrijp ik misschien niet waarom Bethesda nog steeds dezelfde schoonheidsfoutjes maakt die ze al jaren maken (die weer door modders (deels) worden opgemooid). Ik weet het niet. Ik zou wel teleurgesteld zijn als Starfield echt simpelweg Skyrim/Fallout4 in space blijkt te zijn. Al begrijp ik dat mensen exact dat en niet meer wilden.
Ik moet bekennen dat ik maar een aantal uurtjes erin heb zitten omdat ik BG3 eerst wil afronden, al zal dat wel een paar weken duren gezien mijn gelimiteerde gametime. Ik hoop dat het stukken beter wordt en dat ik echt dingen ga zien die ik niet heb gezien in andere Beth spellen. Mijn hoop is ook dat het niet snel gaat vervelen.
Misschien is het omdat ik momenteel BG3 speel en zwaar onder de indruk ben van hoeveel grote stappen Larian heeft gezet door de jaren heen. Daarom begrijp ik misschien niet waarom Bethesda nog steeds dezelfde schoonheidsfoutjes maakt die ze al jaren maken (die weer door modders (deels) worden opgemooid). Ik weet het niet. Ik zou wel teleurgesteld zijn als Starfield echt simpelweg Skyrim/Fallout4 in space blijkt te zijn. Al begrijp ik dat mensen exact dat en niet meer wilden.
Tja, het is een sterke mening. Maar het probleem is hier meer dat een aantal mensen het nodig vindt om die ander vervolgens te overtuigen van zijn/haar ongelijk, en dat die persoon eerst dit of dat allemaal moet lezen of doen, want dan wordt de mening meer valide. En daar moeten we vanafNotSoSteady schreef op donderdag 7 september 2023 @ 16:20:
[...]
Moet wel zeggen dat Hatsjoe zijn manier van een mening ventileren ook snel een dergelijke reactie zal oproepen. Een game volledig afbranden op basis van 'eventjes spelen bij een maatje' met teksten als 'lekker geld binnen harken en kwaliteit boeit niet'.
Dus, back on topic!
Cunning linguist.
Ja, missies voltooien, dus meestal wordt die lijst inderdaad alleen maar langer en langer.
In mijn schip dat ik heb gekregen aan het begin van het spel, is dan de kluis het enige waar ik mijn spullen in kan stashen ?
Ben zwaar overladen maar zag gisteravond niet waar ik ergens anders in het schip mijn spullen nog kan opbergen ?
Ben zwaar overladen maar zag gisteravond niet waar ik ergens anders in het schip mijn spullen nog kan opbergen ?
- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙
Er is een cargohold en een captains locker op je schip. Er is ook nog een kluis in je kamer in de lodge en anders barrels in de kelder daarzo.justifire schreef op donderdag 7 september 2023 @ 16:27:
In mijn schip dat ik heb gekregen aan het begin van het spel, is dan de kluis het enige waar ik mijn spullen in kan stashen ?
Ben zwaar overladen maar zie niet waar ik ergens anders in het schip mijn spullen nog kan opbergen ?
Zie PuckStar in "[XBOX/PC] Starfield"justifire schreef op donderdag 7 september 2023 @ 16:27:
Ja die captainslocker bedoel ik. Waar bevind zich de cargo hold als ik vragen mag ?Rezania schreef op donderdag 7 september 2023 @ 16:27:
[...]
Er is een cargohold en een captains locker op je schip. Er is ook nog een kluis in je kamer in de lodge en anders barrels in de kelder daarzo.
- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙
Ik heb nog geen lodge.
Ben net weggevlogen van de mijn en het piratenfestijn naar
spoiler:
kreet
Je kan de inventory gebruiken van het schip maar het kan zijn dat je die al vrij snel groter moet maken in de Ship Builder. Maar dan zijn waarschijnlijk je motoren weer niet sterk genoeg, dus moet je die ook upgraden. En je grotere motor zorgen ervoor dat je ook een sterkere reactor nodig hebt, enzjustifire schreef op donderdag 7 september 2023 @ 16:27:
In het schip aan het begin? Tegenover de captains locker, op de andere muur.justifire schreef op donderdag 7 september 2023 @ 16:28:
[...]
Ja die captainslocker bedoel ik. Waar bevind zich de cargo hold als ik vragen mag ?
Oke, vanavond even kijken dan, thanks!Rezania schreef op donderdag 7 september 2023 @ 16:30:
[...]
In het schip aan het begin? Tegenover de captains locker, op de andere muur.
Als je vlakbij de pilotenstoel staat moet je naar de zijkant van de cockpit kijken en daar zit een schermpje waarmee jij je ships inventory kan benaderen. Daarmee kan je ook spullen van je eigen inventory naar je schip verplaatsenjustifire schreef op donderdag 7 september 2023 @ 16:28:
[...]
Ja die captainslocker bedoel ik. Waar bevind zich de cargo hold als ik vragen mag ?
Is het hele idee van een forum niet juist dat je juist met elkaar in gesprek en discussie gaat over dit soort dingen?Bart ® schreef op donderdag 7 september 2023 @ 16:25:
[...]
Tja, het is een sterke mening. Maar het probleem is hier meer dat een aantal mensen het nodig vindt om die ander vervolgens te overtuigen van zijn/haar ongelijk, en dat die persoon eerst dit of dat allemaal moet lezen of doen, want dan wordt de mening meer valide. En daar moeten we vanaf. Iemand heeft een mening, en daar ben je het mee eens of niet. Prima. Je hoeft elkaar niet te overtuigen, je hoeft de ander niet in jouw kamp te krijgen.
Dus, back on topic!
Je weet wat je losmaakt met een reactie dus dan is tegengas niet heel opmerkelijk.
Even bij een maat spelen is niet voldoende om genoeg indruk van een rpg te krijgen is geen rare reactie iig imo.
[ Voor 11% gewijzigd door Timothy3000 op 07-09-2023 16:34 ]
Bethesda doet maar 1 ding, en is daar volgens velen erg sterk in. Het zou toch vreemd zijn om opeens compleet wat anders te gaan doen als je een goedverkopende formule hebt? Genoeg studio's welke zich compleet vervreemden van hun playerbase omdat ze opeens een compleet andere richting in (willen) gaan.mister_S schreef op donderdag 7 september 2023 @ 16:24:
Mijn grootste probleem met dit spel is dat het juist die typische Beth formule weer is. Ik had er op één of andere manier meer van verwacht, daarom ook vrijwel blind een pre-order gedaan. Fooled by the hype zullen we maar zeggen. Ik snap de "ja wat had je dan verwacht, het is Bethesda!" opmerkingen dan ook niet. Is Bethesda uitgesloten van zichzelf verbeteren? Zo is Piranha Bytes ook een stille dood gestorven. Die hadden ook exact dezelfde "eigenaardigheden" in al hun spellen, ik zou het slecht gamedesign of gemakzucht noemen.
Diezelfde quirks maar nog veel belangrijker; dat bepaalde gevoel wat ik bij een BGS game heb is juist een van de dingen welke mij constant weer terug haalt.
SF is tot dusver overigens wel mijn minst favoriete BGS ARPG, de verhalen en questen zijn leuk, maar de "wereld" is niet echt mijn ding. Ik wil ruïnes verkennen, de bossen doorlopen, spontaan tegen gave content aanlopen (de 1e keer Blackreach in Skyrim
[ Voor 10% gewijzigd door D4NG3R op 07-09-2023 16:35 ]
Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken
Ben nu level 8 (ik neem de tijd) maar kom nu ook de Mantis missie tegen. Even inplannen waneer ik er aan begin.
Je komt vijanden van level 30 tegen tijdens die missie, dus nog even wachten zou ik zeggen.Palindrome schreef op donderdag 7 september 2023 @ 16:33:
Ben nu level 8 (ik neem de tijd) maar kom nu ook de Mantis missie tegen. Even inplannen waneer ik er aan begin.
Jezelf verbeteren betekent toch niet dat je ineens je hele framework eruit moet knikkeren? Ik kan zo tal van dingen opnoemen die beter konden, die ik in die paar uren al heb gezien. Dat er al mods zijn voor een paar van die dingen zegt al genoeg.D4NG3R schreef op donderdag 7 september 2023 @ 16:32:
[...]
Bethesda doet maar 1 ding, en is daar volgens velen erg sterk in. Het zou toch vreemd zijn om opeens compleet wat anders te gaan doen als je een goedverkopende formule hebt?
Diezelfde quirks maar nog veel belangrijker; dat bepaalde gevoel wat ik bij een BGS game heb is juist een van de dingen welke mij constant weer terug haalt.
SF is tot dusver overigens wel mijn minst favoriete BGS ARPG, de verhalen en questen zijn leuk, maar de "wereld" is niet echt mijn ding.
Dat laatste heb ik ook heel erg. Al die planeten en laadschermen en travelen enzo haalt juist een groot gedeelte van de lol die ik normaal uit Bethesdagames haal weg: Het verkennen van die ene grote wereld. Dat is hier totaal anders en daardoor, voor mij, minder leuk.D4NG3R schreef op donderdag 7 september 2023 @ 16:32:
[...]
Bethesda doet maar 1 ding, en is daar volgens velen erg sterk in. Het zou toch vreemd zijn om opeens compleet wat anders te gaan doen als je een goedverkopende formule hebt? Genoeg studio's welke zich compleet vervreemden van hun playerbase omdat ze opeens een compleet andere richting in (willen) gaan.
SF is tot dusver overigens wel mijn minst favoriete BGS ARPG, de verhalen en questen zijn leuk, maar de "wereld" is niet echt mijn ding.
Maar andere zaken hebben ze juist weer aangepakt, zo kan je nu daadwerkelijk boven de 60FPS spelen (als je hardware het aankanmister_S schreef op donderdag 7 september 2023 @ 16:34:
[...]
Jezelf verbeteren betekent toch niet dat je ineens je hele framework eruit moet knikkeren? Ik kan zo tal van dingen opnoemen die beter konden, die ik in die paar uren al heb gezien. Dat er al mods zijn voor een paar van die dingen zegt al genoeg.
Er is nog genoeg andere meuk welke vrij inherent is aan Bethesda, dat ben ik met je eens; maar de grotere pijnpunten zijn naar mijn idee juist weg. Genoeg andere pijnpunten welke daarvoor terug gekomen zijn overigens, maar dat zijn naar mijn idee vooral gameplay-pijnpunten en niet zozeer technische pijnpunten.
[ Voor 17% gewijzigd door D4NG3R op 07-09-2023 16:40 ]
Dit spel is inderdaad heel, maar dan ook heel lastig weg te leggen. Iedere keer als iets lijkt op een simpel klusje, ontvouwen zich weer dingen waarna je zomaar weer 2 uur verder bent
. Tik nu de 40 uur aan, maar echt ik denk dat ik pas op 10 of 15% ben. Pas 2 main quests en een halve faction quest. Buiten New Atlantis en Sydonia op Mars nog geen andere stad gezien. But i don't care, geniet met volle teugen. Dat krijg je als je met iedereen gaat en wil lullen en die dan weer questjes droppen. Heb nog niet eens veel aan mijn schip gedaan, behalve een nieuwe gekocht en aan outpost's ben ik al helemaal nog niet begonnen.... Dit gaat wel richting de 3 of 400 uur op de manier hoe ik het speel.
Echt, dit is voor mij een dikke 9.
Echt, dit is voor mij een dikke 9.
Verwijderd
Ik ben voor het eerst in die grote stad gekomen gisteren en kwam dus die apparaten tegen die activities geven, allemaal er af halen of lekker negeren voor nu? Ik sta er niet op te springen zeg maar haha, genoeg te doen en afleiding door side missies van npc's in die stad.
Kan je saves overzetten van de xbox app naar steam ? Ben begonnen op de pc/xbox met gamepass maar heb een 7800 xt gekocht en daar zit een steam code bij.
Maar de laadtijden zijn alsnog te lang en veel voor een currentgen game. Die NPC's vind ik overigens even houterig en onnatuurlijk als in alle eerdere Bethesdagames.D4NG3R schreef op donderdag 7 september 2023 @ 16:37:
[...]
De laadtijden zijn absurd kort in verhouding met de vorige games, NPC's zijn een stuk minder houterig wanneer ze praten om even 3 dingen op te noemen waar men in FO4 nog zwaar over zat te klagen.
Daar heb je gelijk in. FO4 was eerlijk gezegd al verouderd bij releaseD4NG3R schreef op donderdag 7 september 2023 @ 16:37:
[...]
Maar andere zaken hebben ze juist weer aangepakt, zo kan je nu daadwerkelijk boven de 60FPS spelen (als je hardware het aankan) zonder dat alle physics naar de kloten gaan. De laadtijden zijn absurd kort in verhouding met de vorige games, NPC's zijn een stuk minder houterig wanneer ze praten om even 3 dingen op te noemen waar men in FO4 nog zwaar over zat te klagen.
Ik zal het uren spelen en ervan genieten, dat is wel zeker. Volgens reviews zijn de eerste uurtjes ook wel wat saai, dus hopelijk wordt het later geweldig. Het gevoel dat er meer in had gezeten als Beth echt had willen innoveren, zal wel blijven denk ik
Tot de tijd dat ik echt begin zijn er hopelijk al een paar dikke patches en mods. Kan ik echt genieten. Enige vrees is dat alles te herhalend wordt, maar ik blijf optmistisch.
Ik heb contaband maar tijdens het scannen mocht ik door. Reload de game ik en word nogmaals gescand en mocht ik niet door op New Atlantis.. het scannen werkt dus heel willekeurig?
Het hele idee van een forum is dat je in gesprek gaat en een discussie voert. Het idee van een forum is niet dat je elkaar op steeds agressievere wijze tracht te overtuigen van je eigen gelijk zonder te luisteren wat de ander te zeggen heeft, zonder je te verplaatsen in de beelden en ideeën en beleving van de ander. Ik hoop dat je het verschil ziet.Timothy3000 schreef op donderdag 7 september 2023 @ 16:32:
[...]
Is het hele idee van een forum niet juist dat je juist met elkaar in gesprek en discussie gaat over dit soort dingen?
Het is niet aan jou om te bepalen hoeveel iemand moet spelen om een indruk te krijgen, noch om de grens te leggen wanneer iets genoeg indruk is. Als iemand een mening vormt na 10 seconde spelen, dan is dat een valide mening van die persoon. Dat jij van mening bent meer tijd nodig te hebben, is ook een valide mening. Dan kun je dus reageren: "Ik had meer dan 10s nodig om mijn mening te vormen. Heb jij het idee dat je in die tijd al een goed beeld hebt kunnen vormen van de gehele game?". Dán ben je een volwassen discussie aan het voeren. In plaats van, zoals helaas steeds gebruikelijker wordt, de hele reactie affakkelen als onzin, en roepen dat die ander meer moet spelen.Even bij een maat spelen is niet voldoende om genoeg indruk van een rpg te krijgen is geen rare reactie iig imo.
Maar deze discussie is weer zwaar offtopic. Ik hoop dat mijn punt duidelijk is. Zo niet, dan wil ik met alle plezier dingen toelichten per DM. Terug naar Starfield.
Cunning linguist.
Beetje apart ja. Ik had contraband in mijn ship maar toen ik fast travelde naar de lodge vanuit neon kwam ik er ook gewoon doorheen.3DEXP schreef op donderdag 7 september 2023 @ 16:45:
Ik heb contaband maar tijdens het scannen mocht ik door. Reload de game ik en word nogmaals gescand en mocht ik niet door op New Atlantis.. het scannen werkt dus heel willekeurig?
Even naar mijn idee, welke current gen games heb je het dan over?Timothy3000 schreef op donderdag 7 september 2023 @ 16:41:
[...]
Maar de laadtijden zijn alsnog te lang en veel voor een currentgen game.
Oh absoluut, evenals Skyrim, Fallout 3 en in mindere mate Oblivion hoor. Het is bij elke release "okay", verre van het slechtste, maar ook verre van het beste.mister_S schreef op donderdag 7 september 2023 @ 16:43:
[...]
Daar heb je gelijk in. FO4 was eerlijk gezegd al verouderd bij release
Dit is dan hopelijk wel ontopic:
Om een game als deze goed te kunnen uitproberen moet je het wat uren geven. Ik vond het begin ook enorm tergend saai, maar als de game zich opent verandert er zo ontzettend veel.
Mijn ontopic advies is dan ook echt om Starfield wat tijd te geven. Ik had hem bijna na twee uur weer weggelegd en ben blij dat ik advies hier heb gevolgd en nog even heb doorgezet.
In Starfield heb je de eerste paar uur nog niet voldoende gezien van wat de game te bieden heeft. De meeste RPG's komen echt pas goed op gang na een paar uur. Skills komen vrij, je vind betere loot, het verhaal komt op gang.Het is niet aan jou om te bepalen hoeveel iemand moet spelen om een indruk te krijgen, noch om de grens te leggen wanneer iets genoeg indruk is. Als iemand een mening vormt na 10 seconde spelen, dan is dat een valide mening van die persoon.
Om een game als deze goed te kunnen uitproberen moet je het wat uren geven. Ik vond het begin ook enorm tergend saai, maar als de game zich opent verandert er zo ontzettend veel.
Mijn ontopic advies is dan ook echt om Starfield wat tijd te geven. Ik had hem bijna na twee uur weer weggelegd en ben blij dat ik advies hier heb gevolgd en nog even heb doorgezet.
Heb je shielded cargo capacity?3DEXP schreef op donderdag 7 september 2023 @ 16:45:
Het ging er mij om dat het jhist niet werd gepresenteerd als een mening maar als een feit zonder enige onderbouwing en dat maakt het onzinnig.Bart ® schreef op donderdag 7 september 2023 @ 16:14:
[...]
Ik stel voor dat we elkaars mening geen onzin noemen. Juist door dat soort uitspraken vliegen topics uit de bocht.
Ninety percent of everything is crap.
Ik kan me eigenlijk geen current games voor de geest halen waar je, als je een winkel inloopt, niet direct in die winkel staat.D4NG3R schreef op donderdag 7 september 2023 @ 16:49:
[...]
Even naar mijn idee, welke current gen games heb je het dan over?
[...]
Oh absoluut, evenals Skyrim, Fallout 3 en in mindere mate Oblivion hoor. Het is bij elke release "okay", verre van het slechtste, maar ook verre van het beste.
Ik denk dat ik bijna iedereen wel kan betrappen op een mening als een feit brengen, inclusief mijzelfRoamingZombie schreef op donderdag 7 september 2023 @ 16:52:
[...]
Het ging er mij om dat het jhist niet werd gepresenteerd als een mening maar als een feit zonder enige onderbouwing en dat maakt het onzinnig.
Cunning linguist.
Dan nog wil ik graag vragen naar concrete voorbeelden (zodat ik ze zelf eventueel kan testen), want de transitie van out- naar indoor en terug is bij mij niks meer dan een fade to black, halve seconde laadbal, en dan weer fade to gameplay - dat is bij vrijwel elk moderne (open world) spel zo?Timothy3000 schreef op donderdag 7 september 2023 @ 16:53:
[...]
Ik kan me eigenlijk geen current games voor de geest halen waar je, als je een winkel inloopt, niet direct in die winkel staat.
Even voor context speel ik exclusief games op m'n PC, dus ik heb 0 ervaring met DirectStorage games zoals je op consoles vind waar je echt instant transities tegenkomt.
[ Voor 3% gewijzigd door D4NG3R op 07-09-2023 16:58 ]
Zijn er meer mensen die spelen op Xbox Series X en pc? Gaat dat syncen van savegames bij jullie ook zo tergend langzaam.
Op internet kon geen duidelijke antwoord vinden. Weet iemand die al gespeeld heeft of je delen van een schip, wat je bijvoorbeeld gekaapt hebt kan verplaatsen naar een ander schip? Dus gekaapt schepen hergebruiken in je je shipbuilding?
Dan heb jij mijn wapenarsenaal nog niet gezienRezania schreef op donderdag 7 september 2023 @ 16:34:
[...]
Je komt vijanden van level 30 tegen tijdens die missie, dus nog even wachten zou ik zeggen.
Is er dan een heldere en eenduidige definitie voor het cijfer 10? Als die er niet is, denk ik niet dat iemand het kan begrijpen (en dus ook niet 'niet begrijpen'). Iedereen heeft er zijn eigen beeld bij. Ook hier is er denk ik geen goed of fout. Het geeft alleen discussies vanwege interpretatieverschillen. De een vindt een 10 'perfectie', de ander vindt het 'behorend tot de top'.Lan Mandragoran schreef op donderdag 7 september 2023 @ 14:47:
[...]
Of je begrijpt niet helemaal waar een 10 voor staat, dat kan ook.
Cunning linguist.
Net een tof schip gekregen uit een missie. Zowel meer cargo, meer crew, meer shields en betere wapens 
Ben nu bezig met de missie lijst op te schonen, zodat ik daarna overzichtelijk wat activities kan omzetten naar missies.
Verder nu echt bezig met wapens modden. Dat scheelt aanzienlijk.
Om van die craft tables te krijgen in je schip. Dat is zeker een upgrade skill?
Ben nu bezig met de missie lijst op te schonen, zodat ik daarna overzichtelijk wat activities kan omzetten naar missies.
Om van die craft tables te krijgen in je schip. Dat is zeker een upgrade skill?
[ Voor 13% gewijzigd door uchiha tijntje op 07-09-2023 17:38 ]
Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.
Ik ga vanavond als ik thuis ben even kijken en kom er op terug! Het was meer dat ik gisteren verbaast was dat zo'n winkeldeur niet gewoon meteen openvliegt en je er naar binnen kan wandelen maar dat je echt die fade to black eerst krijgt. Het voelt wat ouderwets in elk geval.D4NG3R schreef op donderdag 7 september 2023 @ 16:56:
[...]
Dan nog wil ik graag vragen naar concrete voorbeelden (zodat ik ze zelf eventueel kan testen), want de transitie van out- naar indoor en terug is bij mij niks meer dan een fade to black, halve seconde laadbal, en dan weer fade to gameplay - dat is bij vrijwel elk moderne (open world) spel zo?
Even voor context speel ik exclusief games op m'n PC, dus ik heb 0 ervaring met DirectStorage games zoals je op consoles vind waar je echt instant transities tegenkomt.
Nee maar het syncen tussen de Xbox Series S en Xbox Series X loopt al best slecht. Gisteren had ik daar namelijk last van en weet nog steeds niet hoe het uiteindelijk goed is gekomen, wat ik wel weet is dat ik:NotSoSteady schreef op donderdag 7 september 2023 @ 16:57:
Zijn er meer mensen die spelen op Xbox Series X en pc? Gaat dat syncen van savegames bij jullie ook zo tergend langzaam.
- Het spel opnieuw heb geinstalleerd op de Series X
- Op de Xbox Series S 5x het spel opnieuw heb gestart en afgesloten, om te kijken of het uploaden daarna wel was gelukt.
- Dat ik alle local save data heb gecleared op de Xbox Series X
- Dat ik een hard reset op beide consoles heb gedaan
De save wordt niet opgeslagen in de gamefolder. Ik verwacht hiermee dan ook dat het geen probleem zal zijn. Ik ken iemand die was begonnen met illegale versie en daarna het spel heeft gekocht, en kon gewoon verder spelen.GaHard schreef op donderdag 7 september 2023 @ 16:40:
Kan je saves overzetten van de xbox app naar steam ? Ben begonnen op de pc/xbox met gamepass maar heb een 7800 xt gekocht en daar zit een steam code bij.
7800X3D, RTX 4090, 32GB DDR5
Ik had een vergelijkbare missie niet precies dezelfde maar kon vanuit het mission menu er eigenlijk direct heen. Is het je al gelukt?uchiha tijntje schreef op donderdag 7 september 2023 @ 00:52:
[...]
Thanks. Maar ik zie daar een ander stelsel… ik ga even verder op zoek.Kwam in mijn zoektocht wel een oud omaatje tegen met een leuk knus schipje maar kon het niet over mijn hart verkrijgen om die te stelen.
Xbox: SendexNL
Het was gewoon advies …Hatsjoe schreef op donderdag 7 september 2023 @ 15:53:
[...]
Voel je je aangevallen? Je kan ook normaal reageren.
Hoe kan ik mij nou aangevallen voelen door jouw bericht? Jij zit met cijfers te gooien en daarom reageerde ik met mijn voorbeeld van Zelda. Had ook BG3 kunnen zijn of Diablo 4, want die games doen mij ook niets. Dus cijfers zeggen vaak niet veel als het niet je dag/genre is.
Daarnaast zeg ik zelfs nog dat ik genoeg problemen had om in Starfield te komen dus het is niet alsof ik als een groot fan begon. Je kan haten om wat het niet is of genieten van wat het wel is.
En je kan idd ook gewoon snel concluderen dat het niets voor jou is, want als ik dit “even bij een vriend had gespeeld” had ik waarschijnlijk ook tot een andere conclusie gekomen. En dan sleep je ineens de aandeelhouders er bij en dat Bethesda het allemaal geen bal boeit hoe deze game uiteindelijk is
Als je kijkt wat er allemaal in de game zit dan kan het bijna niet anders dan dat er immersive brekende bugs in zitten en sommige onderdelen slapjes zijn uitgewerkt. Ja dat had ik liever anders gezien en zelfs vandaag heb ik nog irritaties geuit over dat soort dingen, maar ondertussen ben ik verslaafd en heb ik ruim 40 uur in het spel zitten dus blijkbaar is het leuk genoeg ondanks de flaws.
Niet meer naar gekeken. Was weer afgeleid met andere missiesMPC60 schreef op donderdag 7 september 2023 @ 17:53:
[...]
Ik had een vergelijkbare missie niet precies dezelfde maar kon vanuit het mission menu er eigenlijk direct heen. Is het je al gelukt?
Net even half uurtje gespeeld maar 40 fps met een 3090/5950x slaat nergens op. Ik wacht wel tot het ooit beter wordt, zo wil ik niet gamen
Na 42 uur met hier en daar missies doen, basis bouwen, schepen verzamelen en ook main questen heb ik helaas al de credits voorbij zien rollen. Ik kan alleen maar zeggen een top spel, top einde en het maakt eigenlijk niet uit want je kan gewoon door met plus modus. Ik ga nu weer opnieuw beginnen en het iets anders aanpakken met de lessen die ik geleerd heb. Ook ga ik heel wat mods installeren die wat irritaties gaan weghalen.
Apple, AP, Porsche, Rolex & Panerai
Zo werkt het dus niet.Bart ® schreef op donderdag 7 september 2023 @ 16:46:
[...]
Het is niet aan jou om te bepalen hoeveel iemand moet spelen om een indruk te krijgen, noch om de grens te leggen wanneer iets genoeg indruk is. Als iemand een mening vormt na 10 seconde spelen, dan is dat een valide mening van die persoon. Dat jij van mening bent meer tijd nodig te hebben, is ook een valide mening. Dan kun je dus reageren: "Ik had meer dan 10s nodig om mijn mening te vormen. Heb jij het idee dat je in die tijd al een goed beeld hebt kunnen vormen van de gehele game?". Dán ben je een volwassen discussie aan het voeren. In plaats van, zoals helaas steeds gebruikelijker wordt, de hele reactie affakkelen als onzin, en roepen dat die ander meer moet spelen.
Om het door jou aangedragen voorbeeld aan te gebruiken, na 10 seconde spelen kan je een persoonlijke mening hebben maar kan er nooit sprake zijn van een valide mening. Iemand daar fatsoenlijk op aanspreken is noodzakelijk, zowel voor de ontwikkeling van het individu als ook de kwaliteit van de discussie en daarmee dit forum.
Laten we het gezellig houden mensen
respecteer ieder z'n mening, of die nu positief of negatief is. ieder z'n game, toch?
Ryzen 7 7700X , 32 GB RAM, ProArt 4080 Super, MSI B650 Tomahawk, 2x2tb NVME
Heb gehoord dat er in die plus modus nog wel wat verassingkjes zitten. of het zo is , geen ideeLuxurydiver schreef op donderdag 7 september 2023 @ 18:26:
Na 42 uur met hier en daar missies doen, basis bouwen, schepen verzamelen en ook main questen heb ik helaas al de credits voorbij zien rollen. Ik kan alleen maar zeggen een top spel, top einde en het maakt eigenlijk niet uit want je kan gewoon door met plus modus. Ik ga nu weer opnieuw beginnen en het iets anders aanpakken met de lessen die ik geleerd heb. Ook ga ik heel wat mods installeren die wat irritaties gaan weghalen.
Ik was het niet van plan maar voel mij toch genoodzaakt mijzelf te verantwoorden.
Ik heb Starfield zo'n 4 uur zelf gespeeld, en nog zo'n 3 uur meegekeken bij mijn maat. Daarna ook nog aardig wat live streams en video's op YouTube. Krijg ik dan wel jullie zegen om een mening te mogen vormen van Starfield? Of moet ik een ander arbitrair aantal uren in Starfield stoppen voordat ik dat recht pas krijg?
Ik keek erg uit naar dit spel maar heb mij bewust niet laten meevoeren in alle hype. Het aantal trailers en video's die ik van te voren heb gekeken was minimaal. Toen de early release uit kwam heb ik ook niks gekeken om spoilers te voorkomen.
In die 4 uur speeltijd ben ik tegen een aardig aantal bugs en rariteiten aangelopen welke voor mij al het speelplezier wegnemen. Leuk dat ik dan misschien 12 uur moet spelen om in het spel te komen (wat in mijn mening dan sowieso al slechte story design is), maar of ik nou 4 uur of 40 uur speel, de bugs blijven het zelfde. En gezien de track record van Bathesda heb ik er geen vertrouwen in dat ze deze problemen adequaat zullen oplossen.
Nu kan je zeggen "ja maar met mods los je die op", maar dat wil ik helemaal niet. Mods moeten optioneel zijn en leuke extraatjes toevoegen. Mods moeten niet de luiheid en incompetentie van de ontwikkelaar oplossen en het spel enigszins speelbaar maken.
Wie weet is het spel over een half jaar een stuk beter speelbaar en geef ik het een nieuwe kans, maar op dit moment is Starfield in een onacceptabele staat voor mij.
Ik vind het oprecht erg fijn voor jullie dat jullie er plezier aan beleven, maar bij mij is dat nu gewoon niet het geval. En dat heeft niks te maken met de story, maar puur met de basis van het spel en de bugs die het bevat.
Edit: als extra toevoeging, ik heb in het verleden altijd erg veel plezier beleefd aan de Fallout en Elder Scrolls series, dus het is niet zo dat Bethesda games an sich mij niet liggen.
Ik heb Starfield zo'n 4 uur zelf gespeeld, en nog zo'n 3 uur meegekeken bij mijn maat. Daarna ook nog aardig wat live streams en video's op YouTube. Krijg ik dan wel jullie zegen om een mening te mogen vormen van Starfield? Of moet ik een ander arbitrair aantal uren in Starfield stoppen voordat ik dat recht pas krijg?
Ik keek erg uit naar dit spel maar heb mij bewust niet laten meevoeren in alle hype. Het aantal trailers en video's die ik van te voren heb gekeken was minimaal. Toen de early release uit kwam heb ik ook niks gekeken om spoilers te voorkomen.
In die 4 uur speeltijd ben ik tegen een aardig aantal bugs en rariteiten aangelopen welke voor mij al het speelplezier wegnemen. Leuk dat ik dan misschien 12 uur moet spelen om in het spel te komen (wat in mijn mening dan sowieso al slechte story design is), maar of ik nou 4 uur of 40 uur speel, de bugs blijven het zelfde. En gezien de track record van Bathesda heb ik er geen vertrouwen in dat ze deze problemen adequaat zullen oplossen.
Nu kan je zeggen "ja maar met mods los je die op", maar dat wil ik helemaal niet. Mods moeten optioneel zijn en leuke extraatjes toevoegen. Mods moeten niet de luiheid en incompetentie van de ontwikkelaar oplossen en het spel enigszins speelbaar maken.
Wie weet is het spel over een half jaar een stuk beter speelbaar en geef ik het een nieuwe kans, maar op dit moment is Starfield in een onacceptabele staat voor mij.
Ik vind het oprecht erg fijn voor jullie dat jullie er plezier aan beleven, maar bij mij is dat nu gewoon niet het geval. En dat heeft niks te maken met de story, maar puur met de basis van het spel en de bugs die het bevat.
Edit: als extra toevoeging, ik heb in het verleden altijd erg veel plezier beleefd aan de Fallout en Elder Scrolls series, dus het is niet zo dat Bethesda games an sich mij niet liggen.
[ Voor 5% gewijzigd door Hatsjoe op 07-09-2023 18:57 ]
Deze zin impliceert dat jij kunt bepalen na welke hoeveelheid tijd spelen een mening wel valide is. Dat lijkt me toch echt niet het gevalSimongraaf schreef op donderdag 7 september 2023 @ 18:39:
[...]
Zo werkt het dus niet.
Om het door jou aangedragen voorbeeld aan te gebruiken, na 10 seconde spelen kan je een persoonlijke mening hebben maar kan er nooit sprake zijn van een valide mening.
Welnee. Als jij denkt dat een bepaalde mening onzin is, dan hoef je daar helemaal niet op te reageren. Het mag wel natuurlijk, mits je de mening serieus neemt. Je hoeft het namelijk totaal niet eens te zijn met een mening om hem serieus te nemen.Iemand daar fatsoenlijk op aanspreken is noodzakelijk, zowel voor de ontwikkeling van het individu als ook de kwaliteit van de discussie en daarmee dit forum.
Jij bent daarnaast ook niet verantwoordelijk voor de ontwikkeling van andere individuen op dit forum. En tot slot neemt de kwaliteit van dit forum echt niet toe als mensen gaan reageren dat anderen langer moeten gaan spelen om een mening te mogen/kunnen vormen. Iedereen mag zelf bepalen hoe lang hij/zij de tijd neemt om een mening te vormen. En die mening mag gewoon gegeven worden, mits onderbouwd. Ook als dat na 10s spelen is.
Verdere discussie hierover mag in mijn DM.
Cunning linguist.
Helemaal prima toch? je bent niemand hier iets verplicht. het is niet je game op dit moment, dan moet je gewoon iets gaan spelen wat je wel gaaf vind. doe ik ookHatsjoe schreef op donderdag 7 september 2023 @ 18:54:
Ik was het niet van plan maar voel mij toch genoodzaakt mijzelf te verantwoorden.
Ik heb letterlijk in 17+ uur 1x vastloper gehad tijdens laden en een keer dat een NPC vast zat maar dat laatste heeft zo'n beetje elk spel wel.Hatsjoe schreef op donderdag 7 september 2023 @ 18:54:
... en de bugs die het bevat.
Ik verbaas me er wel vaker over dat anderen zo veel meer bugs ervaren dan ikzelf. Ook in andere games.
Ben nog steeds even veel in trans door de game als bij launch dus dat is een goed teken, ondertussen volg ik op Twitter een beetje het nieuws rond Starfield en naast wat handige tips (zoals minder save games = snellere laadtijden) is het ook mooi om te zien dat de balans een beetje terug keert van het eindeloos gebash op de kleinste dingetjes in Starfield maar dat je meer ziet dat mensen zich er goed in verdiepen en de lol er in zien, het is bizar hoe het er aan toe ging op Twitter maarja dat is Twitter, dat bijvoorbeeld Herman Hulst ook zegt dat die vol aan het genieten is van Starfield zal ook wel helpen om het tribalisme te sussen 
Maar goed, ik wil mijn schip verder uitbouwen maar heb moet mijn perks verder levelen om Class B schepen te kunnen besturen en bouwen, heb een aantal gaven ideeën maar moet er nog even voor door spelen. Onderhand ben ik helemaal mijn stealth character aan het uitbouwen, dit voelt aan alsof ik weer een stealth + bow and arrow + magic build maak in Skyrim
Maar goed, ik wil mijn schip verder uitbouwen maar heb moet mijn perks verder levelen om Class B schepen te kunnen besturen en bouwen, heb een aantal gaven ideeën maar moet er nog even voor door spelen. Onderhand ben ik helemaal mijn stealth character aan het uitbouwen, dit voelt aan alsof ik weer een stealth + bow and arrow + magic build maak in Skyrim
[ Voor 6% gewijzigd door Vagax op 07-09-2023 19:20 ]
Ja, ik (en iedereen, dus jij ook!) kan aan de hand van de speeltijd bepalen of een mening valide isBart ® schreef op donderdag 7 september 2023 @ 18:59:
[...]
Deze zin impliceert dat jij kunt bepalen na welke hoeveelheid tijd spelen een mening wel valide is. Dat lijkt me toch echt niet het geval.
[...]
Welnee. Als jij denkt dat een bepaalde mening onzin is, dan hoef je daar helemaal niet op te reageren. Het mag wel natuurlijk, mits je de mening serieus neemt. Je hoeft het namelijk totaal niet eens te zijn met een mening om hem serieus te nemen.
Jij bent daarnaast ook niet verantwoordelijk voor de ontwikkeling van andere individuen op dit forum. En tot slot neemt de kwaliteit van dit forum echt niet toe als mensen gaan reageren dat anderen langer moeten gaan spelen om een mening te mogen/kunnen vormen. Iedereen mag zelf bepalen hoe lang hij/zij de tijd neemt om een mening te vormen. En die mening mag gewoon gegeven worden, mits onderbouwd. Ook als dat na 10s spelen is.
Verdere discussie hierover mag in mijn DM.
Vanzelfsprekend is speeltijd alleen niet voldoende om een valide mening te maken, feitelijke onderbouwing van de mening is ook noodzakelijk. Een ruime(re) speeltijd geeft hiertoe de mogelijkheid en is dan ook een randvoorwaarde om tot een valide mening te komen.
Let wel, een niet-valide mening mag uiteraard ook worden gedeeld en daarop mag ook worden gereageerd.
Gelukkig ben ik inderdaad niet verantwoordelijk voor de ontwikkeling van het individu maar is het wel een van onze toegevoegde waarden als community om elkaar verder te helpen, en daarmee dus om de kwaliteit van dit forum te bevorderen. Ik hoop dat je begrijpt dat, indien je dat wenst, een voortzetting van deze discussie niet per DM loopt (maar plaats gerust in een ander, beter passend, draadje).
Daar is hier op het forum de laatste tijd vaker discussie over geweest. Ik ben het er niet mee eens dat dat slecht story design is. Sommige verhalen hebben een rustige opbouw nodig. Met name RPGs zijn games waarin het makkelijk 20u duurt voordat de boel wat op gang komt. Je je skills vindt, je langzaam in je personage groeit, je je companions beter leert kennen etc. Ik vind het fijn dat dit soort games (net als bepaalde tvseries) de tijd nemen om rustig aan world en characterbuilding te doen en niet meteen in de hoogste versnelling schieten.Hatsjoe schreef op donderdag 7 september 2023 @ 18:54:
Leuk dat ik dan misschien 12 uur moet spelen om in het spel te komen (wat in mijn mening dan sowieso al slechte story design is)
Dat gezegd snap ik je wel. Ik vond de intro van Starfield ook wel errug saai. Dat was goed doorbijten geblazen.
Verwijderd
Na een uur of 6 begin ik mij ook wat te storen aan bepaalde dingen in de game. Net wat te lange gesprekken met npc’s die ik niet interessant kan noemen. Te vaak een laadscherm wanneer questen je alle kanten uitsturen. En nog meer van die dingen die al vaker zijn benoemd.
Ik weet het nog niet en heb de game eventjes opzij gelegd. Zal ‘m binnenkort opnieuw opstarten misschien klikt het dan weer.
Geen slechte game maar weet niet of het mijn game is.
Ik weet het nog niet en heb de game eventjes opzij gelegd. Zal ‘m binnenkort opnieuw opstarten misschien klikt het dan weer.
Geen slechte game maar weet niet of het mijn game is.
[/quote]
Kan je aangeven waar je op speelt en welke issues je tegenaan bent gelopen? Wellicht dat je daarmee geholpen kan worden? Zelf ben ik inmiddels 40+ uur onderweg (main quest + side quests) op een Xbox series X en heb ik (nog) geen bugs (snel afkloppen…) tegengekomen. Wel vind ik de AI erg slecht (zelfs op very hard) en valt mij het reizen door de ruimte tegen (ik hoopte op No Mans Sky).
Ja, dit helpt zeker om je mening te duiden!Hatsjoe schreef op donderdag 7 september 2023 @ 18:54:
Kan je aangeven waar je op speelt en welke issues je tegenaan bent gelopen? Wellicht dat je daarmee geholpen kan worden? Zelf ben ik inmiddels 40+ uur onderweg (main quest + side quests) op een Xbox series X en heb ik (nog) geen bugs (snel afkloppen…) tegengekomen. Wel vind ik de AI erg slecht (zelfs op very hard) en valt mij het reizen door de ruimte tegen (ik hoopte op No Mans Sky).
[ Voor 45% gewijzigd door Simongraaf op 07-09-2023 19:46 ]
Dat het nou eenmaal zo is maakt het nog niet goed. Dat je even door de intro heen moet is natuurlijk logisch. Maar je kunt niet stellen dat het normaal is dat de eerste 12 uur van een spel saai zijn en het daarna pas leuker wordt. Ook niet met een rustige opbouw. Dan is het verhaal gewoon slecht geschreven en niet pakkend genoeg. Vooral als je je beseft ongeveer (volgens Google althans) 17 uur nodig te hebben om de main story uit te spelen, en zo'n 42 uur voor de main story + side quests.Timothy3000 schreef op donderdag 7 september 2023 @ 19:39:
[...]
Daar is hier op het forum de laatste tijd vaker discussie over geweest. Ik ben het er niet mee eens dat dat slecht story design is. Sommige verhalen hebben een rustige opbouw nodig. Met name RPGs zijn games waarin het makkelijk 20u duurt voordat de boel wat op gang komt. Je je skills vindt, je langzaam in je personage groeit, je je companions beter leert kennen etc. Ik vind het fijn dat dit soort games (net als bepaalde tvseries) de tijd nemen om rustig aan world en characterbuilding te doen en niet meteen in de hoogste versnelling schieten.
Dat gezegd snap ik je wel. Ik vond de intro van Starfield ook wel errug saai. Dat was goed doorbijten geblazen.
Het verhaal en karakters opbouwen is normaal. Maar wanneer de eerste helft van een film of het eerste seizoen van een serie doorkomen voelt als een baan in plaats van plezier, dan is het gewoon een slechte film of serie. Zo zie ik het met games ook.
Op de PC met ik meen een RX 6800 XT (was niet mijn PC).Simongraaf schreef op donderdag 7 september 2023 @ 19:43:
[/quote]
[...]
Ja, dit helpt zeker om je mening te duiden!
- Performance was erg ondermaats
- 2x een crash (met de meest recente drivers en updates van gister)
- Clipping
- Lip sync
- Personages die de grond of muur in verdwijnen
- AI waar de I compleet mist
- Pathfinding van de AI
- Animaties die totaal niet logisch of passend zijn
- NPC textures en reacties (of gebrek daaraan)
En nog wat kleinere problemen of irritaties, maar na bovenstaande en alles bij elkaar optellen was ik er wel klaar mee.
Nou, als er al perfomance problemen worden gemeld met een 6800xt dan is het wel heel erg. AMD GPU’s draaien een stuk beter dan nVidia kaarten.Hatsjoe schreef op donderdag 7 september 2023 @ 19:56:
[...]
Op de PC met ik meen een RX 6800 XT (was niet mijn PC).
- Performance was erg ondermaats
- 2x een crash (met de meest recente drivers en updates van gister)
- Clipping
- Lip sync
- Personages die de grond of muur in verdwijnen
- AI waar de I compleet mist
- Pathfinding van de AI
- Animaties die totaal niet logisch of passend zijn
- NPC textures en reacties (of gebrek daaraan)
En nog wat kleinere problemen of irritaties, maar na bovenstaande en alles bij elkaar optellen was ik er wel klaar mee.
Bij mij draait ie nu prima en tot nog toe weinig bugs tegen gekomen. Praten met npc’s is soms wel bugged, dan draaien ze hun hoofd ergens heen waar niemand staat en staan ze te praten tegen de lucht
R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X
Hier ook dik tijdprobleem..net nog 1,5 uur kunnen spelen maar dat is dus net een missie the en wat gedoe met spullen verhandelen enzo. Ik wil een week vrij en alleen zijn :-)
mixing a drink and music
Ik heb denk een uur lang alleen maar taxi missies gedaan om een beetje geld te verdienen. Kwam tijdens die missies ook genoeg spanning tegen, die missies zijn leuk om te doenBoefmans schreef op donderdag 7 september 2023 @ 20:11:
Hier ook dik tijdprobleem..net nog 1,5 uur kunnen spelen maar dat is dus net een missie the en wat gedoe met spullen verhandelen enzo. Ik wil een week vrij en alleen zijn :-)
Pff dit ja, met sommige games die uitkomen moet ik eigenlijk gewoon een poos achter elkaar kunnen gamen anders raak ik er gewoon uit helaas.Boefmans schreef op donderdag 7 september 2023 @ 20:11:
Heb me er vorig weekend goed in kunnen bijten met een uurtje of 22 en afgelopen week savonds maar iets van een uurtje.
Hopelijk dit weekend weer ff goed spelen maar met bijna 30 graden in de huiskamer en ik het liefst met headset speel, ik moet het nog ff zien
Zitten lvl30 enemies in de missie, maar ik heb um als lvl10 gedaan ofzoPalindrome schreef op donderdag 7 september 2023 @ 16:33:
Ik herken me in zowel de positieve als de negatieve punten. “12 uur nodig om in de game te komen” herken ik, maar heeft voor mij niets met het verhaal te maken. Dat pakte me namelijk meteen. Bij mij was het gebrek aan tutorials (of goed level design volgens Miyamoto) de oorzaak. Starfield is mijn eerste Westerse RPG, dus veel mechanics waren me onbekend. Dus het duurde een uur of 10 om alles duidelijk te krijgen. Nu ik de mechanics onder de knie heb is de game zoveel leuker om te spelen.
Missie tip: voor mensen die een toffe side mission willen. Ga naar Gagarin (in het Alpha Centauri stelsel) en zoek de bar op. De vrouw achter de bar heeft een hele bijzondere side mission. Het helpt als je nog geen lid bent van de Crimson Fleet, dat maakt hem nog veel vetter.
Missie tip: voor mensen die een toffe side mission willen. Ga naar Gagarin (in het Alpha Centauri stelsel) en zoek de bar op. De vrouw achter de bar heeft een hele bijzondere side mission. Het helpt als je nog geen lid bent van de Crimson Fleet, dat maakt hem nog veel vetter.
Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357
Even een vraag, ben ik lekker een piratebase te overvallen, raakt elke keer mijn ammo op. Ik heb meerdere wapens maar de ammo vliegt er doorheen. Ik er een manier om aan ammo te komen zonder te looten van dode npc’s? Ook de beschikbare boxes haal ik leeg.
Mijn crew heb ik ook al leeggehaald 😂
Ik ben pas lvl 6 dus het kan zijn dat ik het zelf nog niet kan maken of zo.
Ik ben pas lvl 6 dus het kan zijn dat ik het zelf nog niet kan maken of zo.
[ Voor 18% gewijzigd door tommy2005 op 07-09-2023 21:49 ]
De game op easy zetten. Anders zijn vijanden bullet sponges.tommy2005 schreef op donderdag 7 september 2023 @ 21:46:
Even een vraag, ben ik lekker een piratebase te overvallen, raakt elke keer mijn ammo op. Ik heb meerdere wapens maar de ammo vliegt er doorheen. Ik er een manier om aan ammo te komen zonder te looten van dode npc’s?
Vond het in het begin wel wat bullet sponges, maar ik speel op very hard en als je je wapens goed “mod” of je upgrades goed inzet qua wapens en headshots geeft (scheelt veel) gaan high level enemies nog steeds wel redelijk snel neer. Op easy is alles one-shot ongeveerMog schreef op donderdag 7 september 2023 @ 21:47:
[...]
De game op easy zetten. Anders zijn vijanden bullet sponges.
Verder in elk stadje alle ammo kopen voor je favoriete wapen en dan kom je denk ik echt weinig ammo te kort op den duur.
[ Voor 11% gewijzigd door uchiha tijntje op 07-09-2023 21:52 ]
Ik ben nog niet in de wapen mod business gedoken. Speel nog steeds met de Grendels die de vijand laat vallenuchiha tijntje schreef op donderdag 7 september 2023 @ 21:51:
[...]
Vond het in het begin wel wat bullet sponges, maar ik speel op very hard en als je je wapens goed “mod” of je upgrades goed inzet qua wapens en headshots geeft (scheelt veel) gaan high level enemies nog steeds wel redelijk snel neer. Op easy is alles one-shot ongeveer
Zonde!Mog schreef op donderdag 7 september 2023 @ 21:52:
[...]
Ik ben nog niet in de wapen mod business gedoken. Speel nog steeds met de Grendels die de vijand laat vallen
/f/image/OVDCUMYt7PPqswAIXQFgeFTD.png?f=fotoalbum_large)
Dit wapen is echt tof. Met upgrades in pistols en wat mods haalt die echt iedereen neer
Let op:
Gebruik spoiler-tags waar ze redelijkerwijs nodig zijn, kleine moeite, en houd het voor iedereen leuk!
Houd het ook ontopic, bespreek vooral je eigen ervaringen, en wees lief en respectvol naar elkaar. Je hoeft het niet eens te zijn.
Gebruik spoiler-tags waar ze redelijkerwijs nodig zijn, kleine moeite, en houd het voor iedereen leuk!
Houd het ook ontopic, bespreek vooral je eigen ervaringen, en wees lief en respectvol naar elkaar. Je hoeft het niet eens te zijn.
/f/image/br2wKRHubzpgsbUvOSo8D0Mv.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/zAHGzIT3HWXL4smdNOtfKcc3.png?f=fotoalbum_large)