Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Dubrillion
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 26-11 15:33
walterwhite schreef op donderdag 7 september 2023 @ 08:54:
Spelen mensen op 1440p met een RTX 2070? Hoe is de performance? Ik twijfel nog om hem aan te schaffen vanwege de gemengde berichten.
Ik heb een 2070 Super. En de game zette hem automatisch op 4K met Medium settings.
Ik vind het eigenlijk wel prima. Ik had verwacht op 1440p of 1080p te spelen. Maar van een afstandje op de TV ziet het er keurig uit! _/-\o_

Heb een aantal uurtjes gespeeld. Merk wel aan mezelf dat ik ouder ben geworden en dus wat minder tijd. Dan is een game als Oblivion, Skyrim en dus Starfield een game die meer tijd vergt.

Dat je ergens naar binnen loopt, lid wordt van een Faction en vervolgens tien uur bezig bent voor je aan de Main Quest verder gaat wel iets wat ik deed voor ik kinderen had 8). Desalniettemin ben ik hier mezelf bewust van en dus is het niet erg en geniet ik er inmens van! Shooters met een controller is nooit mijn ding geweest en ik mis het V.A.S.T. systeem van Fallout O-)

[ Voor 37% gewijzigd door Dubrillion op 07-09-2023 09:46 ]

• PuckStar
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 25-11 12:02
Kuusj schreef op donderdag 7 september 2023 @ 09:09:
Heb er nu 15 uur inzitten. Vind het erg leuk. Helaas wel weer mijn oude gewoonte om zo veel mogelijk zooi te verzamelen. Dus mijn schip aangepast met extra lengte waardoor ik extra cargo space kon toevoegen (nu 900 totaal). Meteen maar de zwaarste reactor en nieuwe motoren en jump-drive gekocht.

Helaas had ik die 900 cargo space binnen no time weer vol.. Voornamelijk resources die ik nergens voor gebruik. Zou ook niet weten waar ik ze voor nodig heb maar verzamel alles.
Weet je wel dat je in de Lodge beneden storage containers hebt waar je onbeperkt in kan opslaan, alsook in de storage in je eigen kamer in de Lodge?
Daarnaast kan dat ook in storage containers op planeten.

Ik ga dus regelmatig naar de Lodge om mijn troep daar op te slaan tot ik het nodig heb.
Of als het contraband is en ik dat nog niet vrij kan meenemen overal heen, dan sla ik het op in een storage container op een planeet en noteer ik uiteraard even precies waar ik het heb achtergelaten (printscreen van de alternatieve map view o.a.). Lijkt wel geocaching haha :).

[ Voor 3% gewijzigd door PuckStar op 07-09-2023 10:16 ]

• kleinelievewolff
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-11 22:25
Gisteren voor het eerst een uurtje kunnen spelen. Ik merk dat ik weinig ervaring met rpg's heb en het daardoor een beetje overweldigend is allemaal. Zo neem ik alles maar mee wat ik onderweg tegenkom, heb ik 10 minuten moeten zoeken in de menu's hoe ik een helm op mijn hoofd kon zetten en heb ik wel een paar schepen uit de "lucht" geschoten, maar kan ik ze vervolgens niet looten als ik ernaast vlieg.

Vervolgens zet ik koers naar een planeet en ben ik daar 5669km vanaf. Dan zet ik mijn motor op vol vermogen en gebruik de boost en zit ik na een minuut nog steeds op 5600km afstand. Ik dacht dat een ruimteschip niet vanzelf af kon remmen en je na gebruik van de boost op deze snelheid door zou vliegen, maar nee.

In ieder geval was ik wel positief verrast over de graphics, speelbaarheid (Xbox Series X) en vooral de soundtrack! Benieuwd of ik er nog in ga komen en of het ook een leuk spel is voor iemand die hooguit een paar keer per week een uurtje kan spelen.

• MaakmeGek
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20:05

MaakmeGek

XBL: XtrordinarY

Linksquest schreef op donderdag 7 september 2023 @ 08:36:
[...]

Dat geloof ik graag, inmiddels er ook vreden mee, maar onbewust blijf ik er toch naar zoeken.
Wat voor map bedoel je? Je hebt zeg maar wel een soort map met POI's als je op een planeet bent geland namelijk?

Als je je scanner scherm naar voren haalt (LB voor Xbox) dan staat onder de scanner dat je met (RB voor Xbox) een map kan zien. Daar zie je dan alle POI's in de omgeving. Maar ik weet niet of je dat echt bedoelt als map.

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14:15

Mad-Matt

TheDoctor#2181

PuckStar schreef op donderdag 7 september 2023 @ 09:56:
[...]

Weet je wel dat je in de Lodge beneden storage containers hebt waar je onbeperkt in kan opslaan, alsook in de storage in je eigen kamer in de Lodge?
Daarnaast kan dat ook in storage containers op planeten.

Ik ga dus regelmatig naar de Lodge om mijn troep daar op te slaan tot ik het nodig heb.
Of als het contraband is en ik dat nog niet vrij kan meenemen overal heen, dan sla ik het op op een planeet en noteer ik uiteraard even precies waar ik het heb achtergelaten. Lijkt wel geocaching haha :).
Als de spullen in storage staan bij, kan je het daarna gebruiken bij craften?

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

• Limbeckx
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15:46
Weet iemand of aim assist bestaat op starfield voor Xbox?

Ik ben een casual gamer en merk dat aimen met een controller mij niet echt lekker afgaat maar zie nergens de optie voor aim assist.

• MaakmeGek

MaakmeGek

kleinelievewolff schreef op donderdag 7 september 2023 @ 10:02:
Gisteren voor het eerst een uurtje kunnen spelen. Ik merk dat ik weinig ervaring met rpg's heb en het daardoor een beetje overweldigend is allemaal. Zo neem ik alles maar mee wat ik onderweg tegenkom, heb ik 10 minuten moeten zoeken in de menu's hoe ik een helm op mijn hoofd kon zetten en heb ik wel een paar schepen uit de "lucht" geschoten, maar kan ik ze vervolgens niet looten als ik ernaast vlieg.
Je kan op 2 manieren looten. 1 is dus gewoon een schip kapot schieten en dan verschijnt er een icoontje en als je dan op (A voor Xbox) drukt dan zie je parts die je kan looten. 2 is het boarden van schepen maar dat kan pas nadat je "Targeting Control Systems" Skill hebt. Je kan dan tijdens het vliegen een target lock krijgen en dan gericht schieten op bijvoorbeeld shield, weapons maar ook engines. Als je de engines onklaar hebt gemaakt dan kan je boarden en het hele schip looten of zelfs toevoegen aan je vloot.
Limbeckx schreef op donderdag 7 september 2023 @ 10:08:
Weet iemand of aim assist bestaat op starfield voor Xbox?

Ik ben een casual gamer en merk dat aimen met een controller mij niet echt lekker afgaat maar zie nergens de optie voor aim assist.
Nee die heb ik niet kunnen vinden onder opties, vind het wel fijn dat er voor de verandering weer een spel is die dit niet heeft. Helemaal voor de moeilijkheidsgraad is dit fijner, want met aim assist word je vaak teveel geholpen en is het gewoon LT en RT spawnen tot iedereen dood is O-)

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

• Tim01
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15:50
Hoe veel skillpoints heb je ongeveer als je aan het einde bent van de main story line? Las ergens dat je dan ongeveer lvl 35 (en dus 35 punten hebt?) maar dan kun je dus maar best weinig skills unlocken als je er ook een paar naar een hoger lvl wil brengen
MaakmeGek schreef op donderdag 7 september 2023 @ 10:03:
[...]

Wat voor map bedoel je? Je hebt zeg maar wel een soort map met POI's als je op een planeet bent geland namelijk?

Als je je scanner scherm naar voren haalt (LB voor Xbox) dan staat onder de scanner dat je met (RB voor Xbox) een map kan zien. Daar zie je dan alle POI's in de omgeving. Maar ik weet niet of je dat echt bedoelt als map.
Zo iets als dit bedoel ik

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f1hzAwb3LgEAemqRx0m9UZTGBbA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/OzavzVqkjZmg1c8LE1JfB7c3.jpg?f=user_large

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

• Limbeckx
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15:46
G_Dragon schreef op donderdag 7 september 2023 @ 10:10:
[...]

Nee die heb ik niet kunnen vinden onder opties, vind het wel fijn dat er voor de verandering weer een spel is die dit niet heeft. Helemaal voor de moeilijkheidsgraad is dit fijner, want met aim assist word je vaak teveel geholpen en is het gewoon LT en RT spawnen tot iedereen dood is O-)
LT + RT totdat iedereen dood is, is precies wat ik zoek eigenlijk. Maar helder :'(

• MaakmeGek

MaakmeGek

Ah ja dat zit niet in de game inderdaad.
Limbeckx schreef op donderdag 7 september 2023 @ 10:13:
[...]

LT + RT totdat iedereen dood is, is precies wat ik zoek eigenlijk. Maar helder :'(
Zover mij bekend is zit dit niet in het spel en als dit er wel in zat had ik het waarschijnlijk persoonlijk uitgezet want dat LT + RT maakt het voor mij te makkelijk, speel nu al op hard met een mesje O-)

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

• PuckStar
Buiten het spel kun je wel maps vinden: https://mapgenie.io/starfield

Ik probeer die zelf niet te gebruiken maar toen ik een keer de Lodge lopend moest vinden heb ik wel even gespiekt :)

[ Voor 11% gewijzigd door PuckStar op 07-09-2023 10:18 ]

• Mirved
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16:08
kleinelievewolff schreef op donderdag 7 september 2023 @ 10:02:
Alleen als er een wit icoontje bij staat valt er iets te looten. Dat er brokstukken rondhangen betekend niet dat er iets te halen valt.
Vervolgens zet ik koers naar een planeet en ben ik daar 5669km vanaf. Dan zet ik mijn motor op vol vermogen en gebruik de boost en zit ik na een minuut nog steeds op 5600km afstand. Ik dacht dat een ruimteschip niet vanzelf af kon remmen en je na gebruik van de boost op deze snelheid door zou vliegen, maar nee.
Je moet fasttravel gebruiken in het menu. Als je naar een systeem gejumped bent kun je daarna op de planeet klikken en "land" kiezen. Je hoeft er niet heen te vliegen.

• AstaVista
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 22-11 22:19
Gisteren, na jaren wachten toch aan Starfield kunnen beginnen op de Xbox Series X. Helaas heb ik de ene crash na de andere. Als ik het Starfield forum op Reddit lees, dan ben ik helemaal niet de enige. Toch wel jammer dat de release van het jaar voor Xbox zo moet verlopen. Ik hoop alvast dat er een patch komt, want niet veel zin om zo verder te spelen.

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14:15

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Gister ook diverse crashes gehad op de pc. Ineens, na uren spelen zonder, een stuk of 4 crashes in een uur gehad. Daarna weer probleemloos. Heel raar, maar goed. Ik worstel me er gewoon door heen, de game is leuk genoeg om niet door een paar crashes te willen stoppen.

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

• AstaVista
Mad-Matt schreef op donderdag 7 september 2023 @ 10:29:
Gister ook diverse crashes gehad op de pc. Ineens, na uren spelen zonder, een stuk of 4 crashes in een uur gehad. Daarna weer probleemloos. Heel raar, maar goed. Ik worstel me er gewoon door heen, de game is leuk genoeg om niet door een paar crashes te willen stoppen.
Bij mij was het letterlijk 2 crashes nog voor je de optie krijgt om alles aan je ventje aan te passen. Dan daarna direct weer crash. Ding ging zo voort tot ik op New Atlantis was. Daarn maar gestopt, crash als ik die metro nam. Er is dus helemaal geen sprake van uren kunnen spelen zonder crash.

• Palindrome
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 18:05
Die 120fps UI en reticule mod is echt een must wat een wereld van een verschil voor ship combat.

Idem voor FOV en Filter mod welke de lelijke groene filter verwijderd.

• PuckStar
mr_evil08 schreef op donderdag 7 september 2023 @ 08:33:
[...]
Ik vermaak me wel maar het gevoel van open wereld ontbreekt totaal, ik heb meer het gevoel een fps spel spelen.

Het is allemaal statisch met animatie,s, zelfs in space ben je niet geheel vrij, het spel is maar heel klein met al die borders.
Ik wil gewoon maar even delen dat ik dat gevoel wel heb. Misschien ook deels door mijn verbeelding maar ook door het volgende:

Ik heb een hele tijd lang rondgelopen op een planeet om de stealth kills skill te progressen en had amper door (door het chasen en vaak in stealth gaan en soms juist weer weg moeten rennen) hoever ik van mijn Ship was.
Er gebeurde ook van alles. Ik moest een keer wegrennen en bij het wegspringen op een rots viel ik net iets te hard en brak ik mijn benen of bezeerde mijn enkel.
Tijdens het chasen/zoeken kwam ik ook ineens een verlaten campeerplekje tegen met 2 overleden campeerders. Wat notes van wat ze daar deden. Heel onverwacht en was niet op de scanner te zien zoals het geval is met structures.
Omdat ik teveel spullen bij me had kon ik (begrijpelijk) niet fast travellen naar mijn Ship dus moest ook weer een stuk teruglopen, wat ik helemaal niet erg vond. De avondzon maakte dat extra mooi. Geen human enemies gezien trouwens.

Een andere keer land ik op een totaal verschillende planeet. Bitterkoud en op zoek naar een bepaalde resource.

Dan weer bezoek een ik groot ruimteship/ruimtegebouw (of hoe het ook heet) en kijk van daaruit naar allerlei planeten.

Dan weer zit ik op een planeet ergens diep in een mijn, met bijkomende spannende muziek/geluiden.

Dan weer loop ik in een stad en praat met dees en geen. Grappige/bijzondere conversaties zitten daar tussen.

Door de totaal verschillende omgevingen, gebeurtenissen, plekken die ik plotseling tegenkom etc. heb ik dus wel het gevoel dat ik in een groot openworld spel zit. En heel vaak voelt het juist niet als FPS, door het exploren, kunnen verwonderen en met open mond kijken naar mooie uitzichten etc.

Overigens speel ik normaliter vooral FPSen namelijk COD WZ en Multiplayer.

• PuckStar
Palindrome schreef op donderdag 7 september 2023 @ 10:45:
Die 120fps UI en reticule mod is echt een must wat een wereld van een verschil voor ship combat.

Idem voor FOV en Filter mod welke de lelijke groene filter verwijderd.
Misschien ligt het aan mijn settings of aan dat ik het sowieso amper zie maar ik zit totaal niet met dat zogenaamde groene filter.
Heb de mod gezien maar zo ziet het "groene" gedeelte in de voorbeelden er bij mij niet uit en het improved gedeelte vind ik ook niet super bijzonder.

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Topicstarter
Series X spelers, hoe is bij jullie de belichting buiten? Het lijkt wel stuk bij mij:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/J3MRpNnD6inPLIndPbE-cgvugTw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/VyajNQVLYmoV9NvLCK64YY8T.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7XHuXC9mRimQ6w8j6sb1rPWqyAo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/vHDKxi52lFdYYTSR45D9uLMB.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bRP9o2-UqDnqEefMdLwjXIhRrgE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/MYX7PniOlhZBFfxhVapzS4dN.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hVeBGMaX3Aj1EKbnV5ByblDwAGk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ebPY2QYaYoMLKBtW21ylg2Sf.png?f=fotoalbum_large

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

• AstaVista
Mog schreef op donderdag 7 september 2023 @ 10:57:
Series X spelers, hoe is bij jullie de belichting buiten? Het lijkt wel stuk bij mij:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Bij mij is dit net hetzelfde, binnen wel heel mooi maar buiten lijkt het wel Cities: Skylines

• MaakmeGek

MaakmeGek

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Oh wow dat ziet er heel raar uit. Zo ziet het er bij mij tot nu toe nog niet uit in ieder geval.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Bij mij ziet niet zo uit, en ik speel hem op de Xbox Series X en zo ziet het bij zeer zeker niet uit.

• ZicoDon
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:57
What de...

Lijkt wel de aliexpress versie van Starfield 8)7
Zou niet moeten zijn zo.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Verwijderd

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik vind de belichting ook niet heel mooi daar. Binnen wel. Het verschil in grafische kwaliteit is sowieso groot tussen binnen en buiten locaties. Je gaat van fotorealisme naar oké. Ik ga de game zonder HDR testen vandaag.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2023 11:08 ]

• jori040
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 17:12
De reclame die in deze game te zien is vind ik heel gaaf.Fallout heeft dat ook.

• Kvdv88
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-11 16:16
Zelf nu een uurtje of 15 in het spel zitten. Voor mij is het echt een stukje fallout/skyrim in space.

Het begin was wat overweldigend vanwege de hoeveelheid planeten en mogelijkheden, maar na een tijdje raak je er aan gewend. Nu ben ik wat quests en dingen aan het afwisselen, main quest met wat sidequests hier en daar en merk dat als je eenmaal bezig bent je ook zo uren verder bent.

Wel een rare bug gekregen waarvan ik vermoed dat deze ontstaan is doordat mijn Frontier qua cargo vrij vol zat. Ik heb een nieuw schip gekregen wat qua cargo minder ruimte had dan de Frontier. Maar door het mijn home schip te maken is alle cargo verplaatst naar dit schip. Hierdoor zit ik nu op 450/420 load. Sindsdien lijkt het er op dat als ik naar een planeet jump en probeer te landen het spel mijn schip netjes op de goede plek neerzet. Echter gooit het spel mij er 2km+ in de lucht uit en kan ik gaan backtracken naar het schip...
De oplossing die ik nu gebruik is terug te travelen naar het schip, uit de stoel te stappen en via de deur het schip te verlaten... Ik zal een deze dagen de cargo load eens verminderen om te kijken of dat probleem nog blijft bestaan. Maar dit is nog wel de vervelendste tot nu toe.

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Topicstarter
@AstaVista, @MaakmeGek, @Linksquest, @ZicoDon en @Verwijderd: dit was midden op de dag. De zon op zijn hoogst. Hoe ziet dit er dan bij jullie uit?

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

• BlazeMuis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 14:54
De Revenant .50 MI is echt een laser.

[ Voor 25% gewijzigd door BlazeMuis op 07-09-2023 11:33 ]

• Visgek82
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 26-11 22:48
Verwijderd schreef op donderdag 7 september 2023 @ 11:07:
[...]

Ik vind de belichting ook niet heel mooi daar. Binnen wel. Het verschil in grafische kwaliteit is sowieso groot tussen binnen en buiten locaties. Je gaat van fotorealisme naar oké. Ik ga de game zonder HDR testen vandaag.
Hier lijkt inderdaad wel echt iets behoorlijk mis te zijn. Ik zie inderdaad helemaal geen belichting, ofwel Fullbright. ook lijkt er iets mis te zijn met texture detail en lod kwaliteit.

edit : oeps, verkeerde qeqoute , maar komt vast wel bij de juiste persoon terecht.

[ Voor 7% gewijzigd door Visgek82 op 07-09-2023 11:35 ]

Ryzen 7 7700X , 32 GB RAM, ProArt 4080 Super, MSI B650 Tomahawk, 2x2tb NVME

• ZicoDon
Mog schreef op donderdag 7 september 2023 @ 11:22:
@AstaVista, @MaakmeGek, @Linksquest, @ZicoDon en @Verwijderd: dit was midden op de dag. De zon op zijn hoogst. Hoe ziet dit er dan bij jullie uit?
Ik speel op de PC en heb dit nog nooit gezien in Atlantis

• rutgergron
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 10-11 18:26
Ik probeer mijn eigen gezicht na te maken maar naar een uur nog niet echt gelukt 🤔
Mog schreef op donderdag 7 september 2023 @ 11:22:
Ik ben nu op het werk, zal proberen vanavond even een screenshot / foto voor je te maken. Maar zo ziet het bij mij zeer zeker niet uit.

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 00:04
Hier trouwens nog wat review scores:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zULu8oXSxuLlGOCpJhq50aW0dAQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/p00NERJKzDC0TMHH65XLyxgS.webp?f=fotoalbum_large

En hier van de Nederlandse pers:

Power Unlimited: 95 - https://pu.nl/artikelen/r...-fall-out-in-de-ruimte-2/
gamer.nl: 90 - https://gamer.nl/reviews/...n-een-gigantische-sprong/
XGN: 80 - https://www.xgn.nl/review/starfield-review
IGN NL: 85 - https://nl.ign.com/starfi...aandoende-ontdekkingsreis
Mashable Benelux (Jan Meijroos): https://nl.mashable.com/e...ield-de-game-van-het-jaar
Playsense: 90 - https://playsense.nl/553685/review-starfield/
Gamereactor 90 - https://www.gamereactor.nl/starfield-1129113/
Het Nieuwsblad: 100 - (belgische krant)
Bright (geen cijfer, wel zuur): https://www.bright.nl/nie...pc-gamepass-bethesda.html

Vul gerust aan. En vergeet ook niet op Tweakers een review achter te laten ;)

Martinspire - PC, PS5, XSX

@Martinspire Had hem gisteren ook al gepost maar deze cijfers mogen wel twee keer voorbij komen! Want is iets om trots op te zijn :)

[ Voor 22% gewijzigd door G_Dragon op 07-09-2023 11:52 ]

• Visgek82
Martinspire schreef op donderdag 7 september 2023 @ 11:47:
[Afbeelding]

Mashable Benelux (Jan Meijroos): https://nl.mashable.com/e...ield-de-game-van-het-jaar
Bright (geen cijfer, wel zuur): https://www.bright.nl/nie...pc-gamepass-bethesda.html

Alles met een 10 schrap ik sowieso uit de lijst, want dat zou betekenen dat het spel perfect is. dat kan niet , bestaat niet , geen 1 spel is perfect. dus die neem ik niet serieus. Ik denk dat niemand dat zou moeten doen , maar dat is mijn mening.

• Sanghelios
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 19-11 10:32
Hert schreef op donderdag 7 september 2023 @ 09:05:
[...]

https://www.reddit.com/r/...esolution_in_full_screen/

blijkt dus gewoon niet te kunnen, dit zal wel iets zijn dat later bij een patch wordt gefixed denk ik zo want dit is wel knudde

edit in die thread staat wel een workaround, geen idee of het werkt:

[...]
Zeer bizar, heb ik nog nooit meegemaakt dat zoiets niet kan...
Bedankt voor de tips iig, straks eens uittesten :)

• BlazeMuis
Zojuist een beste reward gekregen, 250.000 credits.

Ik heb alleen geen idee wat ik er mee moet doen :+ Ik heb nu 546481 credits 8)

spoiler:
Als je de Crimson Fleet faction missie Legacy's End volledig hebt voltooid krijg je dus 250k credits
BlazeMuis schreef op donderdag 7 september 2023 @ 11:57:
Zojuist een beste reward gekregen, 250.000 credits.

Ik heb alleen geen idee wat ik er mee moet doen :+ Ik heb nu 546481 credits 8)

spoiler:
Als je de Crimson Fleet faction missie Legacy's End volledig hebt voltooid krijg je dus 250k credits
Een gaaf schip bouwen! :P

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

• Tim01
Visgek82 schreef op donderdag 7 september 2023 @ 11:50:
[...]

Alles met een 10 schrap ik sowieso uit de lijst, want dat zou betekenen dat het spel perfect is. dat kan niet , bestaat niet , geen 1 spel is perfect. dus die neem ik niet serieus. Ik denk dat niemand dat zou moeten doen , maar dat is mijn mening.
Mee eens en in dit geval heb ik het zelfde met cijfers van 95+. Er zitten best wat bugs in het spel en ook andere tekortkomingen zodat Starfield imo nooit een bijna perfect cijfer zou mogen krijgen

• Palindrome
PuckStar schreef op donderdag 7 september 2023 @ 10:56:
[...]

Misschien ligt het aan mijn settings of aan dat ik het sowieso amper zie maar ik zit totaal niet met dat zogenaamde groene filter.
Heb de mod gezien maar zo ziet het "groene" gedeelte in de voorbeelden er bij mij niet uit en het improved gedeelte vind ik ook niet super bijzonder.
Het groene filter verhoogd de zwart waarden naar grijs en limiteert de helderheid van felle kleuren. Op mijn OLED is het een wereld van verschil.

• PuckStar
Palindrome schreef op donderdag 7 september 2023 @ 11:59:
[...]

Het groene filter verhoogd de zwart waarden naar grijs en limiteert de helderheid van felle kleuren. Op mijn OLED is het een wereld van verschil.
ah ja dat kan ik me met OLED goed voorstellen.

• Palindrome
Martinspire schreef op donderdag 7 september 2023 @ 11:47:
[Afbeelding]

Waar is die 7 van IGN us gebeleven?

Verwijderd

Visgek82 schreef op donderdag 7 september 2023 @ 11:34:
[...]

Hier lijkt inderdaad wel echt iets behoorlijk mis te zijn. Ik zie inderdaad helemaal geen belichting, ofwel Fullbright. ook lijkt er iets mis te zijn met texture detail en lod kwaliteit.

edit : oeps, verkeerde qeqoute , maar komt vast wel bij de juiste persoon terecht.
Digital Foundry had het er over dat de auto HDR op pc mooier was dan de native HDR op Xbox. HDTVtest gaf aan dat je via de Xbox op een OLED HDR aan wil en op een LCD uit.
Als het uitkomt ga ik straks kijken hoe de boel er uitziet (Xbox) op mijn OLED zonder HDR.

• Palindrome

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
zijn alle schaduwen weg?

Verwijderd

Palindrome schreef op donderdag 7 september 2023 @ 12:00:
[...]

Alles onder een 9 is fout en knippen we er af. :+

• Tim01
Gisteren ongeveer 4 uur op de Series S gespeeld en ik moet zeggen dat dit eigenlijk best goed was. Moest even weer goed wennen aan de 30FPS maar verder viel het mij allemaal heel erg mee qua graphics/preformance.

Ben zelf geen doorgewinterde RPG speler maar het voelt voor mij nog niet overweldigend. Alles wordt tot nu toe goed uitlegt bij de Main missies. Mis alleen wel een map in bijv. Atlantis. Weet dat als ik hier straks een bepaalde vendor iets wil kopen dat dit goed zoeken wordt :+

• Boefmans
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 26-11 11:24
Verwijderd schreef op woensdag 6 september 2023 @ 13:04:
[...]

Daar hebben we de “fomo” weer haha. :P
Je hebt wel eens in games dat er kleine dingen zijn die een flinke positieve invloed hebben op je ervaring. Maar neem aan dat dit dus niet het geval is. :)
paar hele kleine dingen hier, die vooral te maken hebben met hoe de interface werkt en wat daarmee mogelijk is. Dat zijn wel handige tips opzich. Kwam ergens een 12 tips tegen die het spel niet verklappen maar wel handig zijn om te weten.

mixing a drink and music

• Boefmans
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 26-11 11:24
Tim01 schreef op donderdag 7 september 2023 @ 11:58:
[...]

Mee eens en in dit geval heb ik het zelfde met cijfers van 95+. Er zitten best wat bugs in het spel en ook andere tekortkomingen zodat Starfield imo nooit een bijna perfect cijfer zou mogen krijgen
Ik kom op 80 ofzo.
Naast alle mega toffe dingen die iedereen wel weet drie punten waardoor het geen 10 is:
- Onhanidge of onduidelijke controls/mechanisms op sommige momtenten (bijvoorbeeld omslachtige inventory)
- Grapics (geen probleem mee maar had beter gekunt)
- Geen echte sandbox /freestyle mbt traden (sell-buy verschil is bij handelaren heel groot, een dynamische economie (wellicht buiten de loot om maar wel voor standaard producten en materials) was wel erg vet geweest (zoals in de x serie).

Dat gezeur over vliegen enzo volg ik minder, al is het in x en ED wel leuk om echt een joystick nodig te hebben om te landen, het is ook wel veel gedoe en onnodig tijdrovend. (het is geen spacesim).

mixing a drink and music

Meer mensen die niet durven te kijken in de “activities” tab van de missies? :P Ik moet nog met half het universum praten…

• OMD
  • Registratie: September 2003

OMD

uchiha tijntje schreef op donderdag 7 september 2023 @ 12:49:
Meer mensen die niet durven te kijken in de “activities” tab van de missies? :P Ik moet nog met half het universum praten…
Ik heb met mijzelf afgesproken dat er geen activities tabje bestaat... :+

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

• Hulleman
  • Laatst online: 21:02
Verwijderd schreef op donderdag 7 september 2023 @ 11:07:
[...]

Speel je op LCD of OLED? Op LCD wordt SDR aangeraden door Vincent Teoh en OLED HDR.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Verwijderd

Hulleman schreef op donderdag 7 september 2023 @ 13:13:
[...]

Speel je op LCD of OLED? Op LCD wordt SDR aangeraden door Vincent Teoh en OLED HDR.
Verwijderd schreef op donderdag 7 september 2023 @ 12:00:
[...]

Digital Foundry had het er over dat de auto HDR op pc mooier was dan de native HDR op Xbox. HDTVtest gaf aan dat je via de Xbox op een OLED HDR aan wil en op een LCD uit.
Als het uitkomt ga ik straks kijken hoe de boel er uitziet (Xbox) op mijn OLED zonder HDR.
;)

• Hulleman
@Verwijderd, ik ben benieuwd!

Ik zal de game dit weekend ff opstarten :)
wel jammer dat de game zo flets oogt...

[ Voor 21% gewijzigd door Hulleman op 07-09-2023 13:23 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

• Hulleman
[...]

Games kennen sowieso een gigantische score inflatie. Een game die een 8 scoort is goed. Doet niks bijzonders, maar wel een goede game. Bij een 9+ is het wel met kop en schouders boven de concurrentie uit. Alles onder een 8 zijn games met al (grote) problemen. Een game van een 7,5 is, als je de tekst leest, behoorlijk mediocre. Alles daaronder zou eigenlijk een onvoldoende moeten krijgen, omdat daar echt serieuze problemen in zitten qua techniek en/of gameplay. Maar dan scoren games als nog rustig een 7 ofzo.

[ Voor 10% gewijzigd door Hulleman op 07-09-2023 13:31 ]

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:24
Hulleman schreef op donderdag 7 september 2023 @ 13:22:
wel jammer dat de game zo flets oogt...
https://www.nexusmods.com/starfield/mods/323

'Zoals gebruikelijk' is Bethesda gek op kleurfiltertjes. :P

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• Ischium
  • Registratie: Juni 2023
  • Niet online

Ischium

Of is 'ie um niet

Hulleman schreef op donderdag 7 september 2023 @ 13:29:
[...]

Games kennen sowieso een gigantische score inflatie. Een game die een 8 scoort is goed. Doet niks bijzonders, maar wel een goede game. Bij een 9+ is het wel met kop en schouders boven de concurrentie uit. Alles onder een 8 zijn games met al (grote) problemen. Een game van een 7,5 is, als je de tekst leest, behoorlijk mediocre. Alles daaronder zou eigenlijk een onvoldoende moeten krijgen, omdat daar echt serieuze problemen in zitten qua techniek en/of gameplay. Maar dan scoren games als nog rustig een 7 ofzo.
Ze hebben geen last van inflatie, ze hebben last van dat uitgevers (en adverteerders) ze niet meer sponsoren als ze echt eerlijke/slechte reviews geven.

De link in de post van @Verwijderd legt het heel mooi uit.

• Ischium
  • Niet online

Ischium

Of is 'ie um niet

D4NG3R schreef op donderdag 7 september 2023 @ 13:36:
[...]

https://www.nexusmods.com/starfield/mods/323

'Zoals gebruikelijk' is Bethesda gek op kleurfiltertjes. :P
Deze heb ik ook geinstaleerd gister. Ik merkte dat ik overal constant met mn flashlight aan liep. Dat alles een beetje groenig was stoorde me niet, maar wel dat alles niet in de volle zon gewoon niet zichtbaar was. Tweede plaatje laat heel goed het verschil zien imo.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• Kvdv88
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-11 16:16
Een leuk iets wat ik nog gemerkt heb: Als je op een planeet land vliegt er soms een ander schip over. Soms zal deze ook nog eens landen een stukje van je af. Wanneer je naar het schip gaat en de mobs eromheen dood schiet vliegt deze weg. Echter als je meteen naar de hatch rent , degene in het schip dood maakt kan je het schip meteen overnemen en heb je er gemakkelijk een nieuw schip bij.

• kevlar01
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

Boefmans schreef op donderdag 7 september 2023 @ 12:47:
[...]

Ik kom op 80 ofzo.
Naast alle mega toffe dingen die iedereen wel weet drie punten waardoor het geen 10 is:
- Onhanidge of onduidelijke controls/mechanisms op sommige momtenten (bijvoorbeeld omslachtige inventory)
- Grapics (geen probleem mee maar had beter gekunt)
- Geen echte sandbox /freestyle mbt traden (sell-buy verschil is bij handelaren heel groot, een dynamische economie (wellicht buiten de loot om maar wel voor standaard producten en materials) was wel erg vet geweest (zoals in de x serie).

Dat gezeur over vliegen enzo volg ik minder, al is het in x en ED wel leuk om echt een joystick nodig te hebben om te landen, het is ook wel veel gedoe en onnodig tijdrovend. (het is geen spacesim).
Het hele vliegen enzo is voor mij ook geen dealbreaker. Net alsof het leuk is om elke keer een urenlange descent naar een planeet in realtime te doen. Misschien leuk voor 1 keer maar daarna ga je automatisch toch fast travelen.

Voor mij is het wel nog even wennen dat het 30 fps is op de Series X. Op zich is het wel te doen, maar het is wel een groot verschil met 60 fps. Hopelijk komt er ooit nog een performance mode of een mode die 40 fps ondersteunt.

• elknic
  • Laatst online: 26-11 08:16
[...]

"En hier van de Nederlandse pers:"

Edit: nevermind, de image gemist :)

[ Voor 8% gewijzigd door elknic op 07-09-2023 13:51 ]

(My iRacing)

• B Tender
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 17:44
[...]

Waarom zou iets met een 10 perfect (moeten) zijn? Wanneer een website in increments van 0.5 scoort (wat niet ongebruikelijk is) dan is alles ≥9.75 in principe een 10, en representeert - binnen scoregebied 10 - alles tussen 9.75 en 9.99 (het overgrote deel van het totale scoregebied 10 wat loopt van 9.75 t/m 10.00) geen perfectie.

Verwijderd

kevlar01 schreef op donderdag 7 september 2023 @ 13:48:
[...]

Het hele vliegen enzo is voor mij ook geen dealbreaker. Net alsof het leuk is om elke keer een urenlange descent naar een planeet in realtime te doen. Misschien leuk voor 1 keer maar daarna ga je automatisch toch fast travelen.

Voor mij is het wel nog even wennen dat het 30 fps is op de Series X. Op zich is het wel te doen, maar het is wel een groot verschil met 60 fps. Hopelijk komt er ooit nog een performance mode of een mode die 40 fps ondersteunt.
Ik kan me niet voorstellen dat 40fps niet mogelijk is met de nodige optimalisatie op Series X. Kan me wel voorstellen dat ze de game daar niet voor wilden uitstellen.

• LadyVodka
  • Registratie: Augustus 2015
  • Niet online
Bloomberg: Why did you not optimized the game for the PC?
Todd:
[Streamable: New project]
:/

• kevlar01
  • Niet online

kevlar01

Verwijderd schreef op donderdag 7 september 2023 @ 14:02:
[...]

Ik kan me niet voorstellen dat 40fps niet mogelijk is met de nodige optimalisatie op Series X. Kan me wel voorstellen dat ze de game daar niet voor wilden uitstellen.
Begrijp ik. In principe is het ook gelukt met andere games in het recente verleden (Cyberpunk 2077, A Plague Tale Requiem)

Het is uiteindelijk wel een zware game die veel dingen rendert dus begrijpelijk dat ze 30 fps targeten en het is geen dealbreaker i.m.o.

• Visgek82
LadyVodka schreef op donderdag 7 september 2023 @ 14:11:
Bloomberg: Why did you not optimized the game for the PC?
Todd:
[Streamable: New project]
:/
Wauw. zelden zo veel arrogantie gezien.

• Ischium
  • Niet online

Ischium

Of is 'ie um niet

Visgek82 schreef op donderdag 7 september 2023 @ 14:13:
[...]

Nee, tis ook een lekker genuanceerde vraag? Vraag dan gewoon "goh Tod, toffe game, maar zijn er nog plannen om nu na de realease de mensen met iets mindere hardware een beetje tegemoet te komen"

• jori040
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 17:12
[...]

Behalve Todd ;)

• Beakzz
  • Laatst online: 19:40
Vaak als ik een missie doe (side/faction) en ik naar een ander stelsel jump dan verspringt de current mission ineens weer naar de main story. Is dat een bug aan mijn kant of ervaren meer mensen dit? Hoe dan op irritant dat het spel zelf je volgende missie selecteert na het afronden van iets anders.

Wat ik ook echt minder vind is dat npc’s die je geholpen hebt iets later alles al weer vergeten zijn en zelfs geld durven te vragen voor informatie. Alsof je ze voor de eerste keer bezoekt.

Daarnaast irriteert het mij persoonlijk dat ik sommige missies heb openstaan die het criminele pad bewandelen terwijl ik in deze playtrough duidelijk de “goede” kant heb gekozen. Waarom kan ik diegene niet aan geven of arresteren ipv nu als enige optie een criminele activiteit uitvoeren om de missie af te ronden.

Had een beetje meer immersie en diepgang verwacht van Bethesda na al die jaren. Het breekt het spel niet voor mij maar het spel blijft je herinneren dat het domme NPC’s zijn en maar een spelletje is.

• Hert
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 23-11 19:53
Ischium schreef op donderdag 7 september 2023 @ 14:22:
[...]

Nee, tis ook een lekker genuanceerde vraag? Vraag dan gewoon "goh Tod, toffe game, maar zijn er nog plannen om nu na de realease de mensen met iets mindere hardware een beetje tegemoet te komen"
Het is ook wel een raar antwoord eerlijk gezegd. Aangezien het ding prima op een Xbox S lijkt te draaien, maar niet zo goed op relatief betere hardware op een PC. Wat je volgens mij een beetje tussen de lijnen moet lezen is dat er wel een optimalisatie is gebeurd voor PC, maar bijlange na niet zoveel als voor de Xbox. Betere vraag was idd geweest als ze erbij zeiden dat het vlotter op Xbox lijkt te lopen dan op een PC met betere hardware specs, en of daar nog rek op zit.

[ Voor 10% gewijzigd door Hert op 07-09-2023 14:32 ]

• OMD

OMD

Moet juist eerlijk zeggen dat de pc versie minder problemen heeft dan de xbox versie. En zijn serieus veel mensen met problemen op hun xbox. Dat is dus iets wat je niet wilt als je de console versie koopt. Nu loopt de 1 vast, verkeerde belichting, corrupte savegames, helemaal niet opstarten, geluid problemen.

Zie eerder dat ze daar tijd aan moeten spenderen. Mensen hebben daar toch geen zin in joh.

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 00:04
[...]

Ik heb alleen de Nederlandse media even op een rijtje gezet. Of bedoel je die van de afbeelding? Daar staat volgens mij alleen alles met 80 of hoger.
[...]

Oneens. Het draait niet om perfectie. Want dan heb je geen schaal van 1 tot 10 maar van 1 tot oneindig. Het zou betekenen dat ie ook geen 4/4 of 5/5 mag scoren. Of zelfs een 2/2. Scores zijn gewoon een gevoel wat je erbij hebt en als je met dingen gaat rekenen die onhaalbaar zijn, dan heb je geen score-schaal. Ergo: 10/10 is niet hetzelfde als een perfecte game.

Daarnaast, als ik voor mijn toets op school een 10/10 behaalde, betekende dat dan dat ik de stof 100% kende of was het simpelweg de items waar ik op getoetst werd, die ik goed wist te beantwoorden? En als iets een multiple-choice of ja/nee was, wist ik dan het goede antwoord te pakken omdat ik de materie erachter begreep, of was ik gewoon goed in gokken?
En zo moet je het ook met review cijfers zien. Het draait niet om perfectie. Het draait erom of je een game kunt aanraden, of ie de boxen checkt waar je de game langs legt. Doet ie dat voor iemand, dan is een 10/10 best mogelijk. Wellicht heb jij meer boxen, of andere boxen, of stel je eigenlijk de verkeerde vraag waardoor een game nooit de box af kan tikken, dan is dat niet de schuld van een andere persoon maar verschil je gewoon van mening

[ Voor 6% gewijzigd door Martinspire op 07-09-2023 14:40 ]

Martinspire - PC, PS5, XSX

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 21-11 17:50
Ik zie sites een 10 geven terwijl er wel minpunten zijn. Dan klopt of het cijfer niet of de minpunten zijn geen minpunten.

Die 40 fps gaat er toch met FRS 3 komen (en waarschijnlijk hoger dan 40 fps)?

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

• kevlar01
  • Niet online

kevlar01

[...]

Valt mee, hij zegt letterlijk dat het een next gen titel is en dat de fans er goed op reageren.
Een beetje een marketing praatje misschien, maar arrogant zou ik het niet willen noemen.

• Lan Mandragoran
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09:51
Martinspire schreef op donderdag 7 september 2023 @ 14:39:

Oneens. Het draait niet om perfectie. Want dan heb je geen schaal van 1 tot 10 maar van 1 tot oneindig. Het zou betekenen dat ie ook geen 4/4 of 5/5 mag scoren. Of zelfs een 2/2. Scores zijn gewoon een gevoel wat je erbij hebt en als je met dingen gaat rekenen die onhaalbaar zijn, dan heb je geen score-schaal. Ergo: 10/10 is niet hetzelfde als een perfecte game.

Daarnaast, als ik voor mijn toets op school een 10/10 behaalde, betekende dat dan dat ik de stof 100% kende of was het simpelweg de items waar ik op getoetst werd, die ik goed wist te beantwoorden? En als iets een multiple-choice of ja/nee was, wist ik dan het goede antwoord te pakken omdat ik de materie erachter begreep, of was ik gewoon goed in gokken?
En zo moet je het ook met review cijfers zien. Het draait niet om perfectie. Het draait erom of je een game kunt aanraden, of ie de boxen checkt waar je de game langs legt. Doet ie dat voor iemand, dan is een 10/10 best mogelijk. Wellicht heb jij meer boxen, of andere boxen, of stel je eigenlijk de verkeerde vraag waardoor een game nooit de box af kan tikken, dan is dat niet de schuld van een andere persoon maar verschil je gewoon van mening
Helemaal eens. Ik snap weinig van die zuinige formalistisch-calvinistische-lagere-school-opvatting dat een 10 niet gegeven zou mogen worden omdat perfectie niet zou bestaan. Dan laat je alleen maar blijken dat je zelf weinig snapt van scoretoedeling. Een 10 betekent niet meer en niet minder dan dat de game, in vergelijking tot andere games, tot de absolute top behoort. Heel simpel eigenlijk.
Lekker Ventje schreef op donderdag 7 september 2023 @ 14:42:
Ik zie sites een 10 geven terwijl er wel minpunten zijn. Dan klopt of het cijfer niet of de minpunten zijn geen minpunten.
Of je begrijpt niet helemaal waar een 10 voor staat, dat kan ook.

[ Voor 11% gewijzigd door Lan Mandragoran op 07-09-2023 14:48 ]

• D4NG3R
  • Laatst online: 20:24
[...]

Standaard marketingbabbel, en wellicht gewoon eerlijk/accuraat.

Als je het aan een van de devs vraagt (en de dev eerlijk kan en wil antwoorden) zou je waarschijnlijk iets in de trant krijgen van; Geoptimaliseerd voor zover de oude meuk van een engine het toeliet. :+
Lan Mandragoran schreef op donderdag 7 september 2023 @ 14:47:
Of je begrijpt niet helemaal waar een 10 voor staat, dat kan ook.
Volgens mij heeft bijna geen enkele van de grote reviewers een vaste en vooral objectieve lijst welke je er naast kan houden om de (eind)score te bepalen. :P

[ Voor 28% gewijzigd door D4NG3R op 07-09-2023 14:55 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Verwijderd

Ik kwam hier wel eens iets tegen over sync issues en dat herken ik met andere Xbox games wanneer ik wissel tussen console en pc. Ben je zomaar een stuk progress kwijt. :-( Lijkt dus geen specifiek Starfield ding.
Behoorlijk vervelend, zou echt niet mogen gebeuren imo.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2023 14:58 ]

• Zmp
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 13-08 20:18

Zmp

Ik speel op 1440p en in new Atlantis blijft de FPS van mij hangen tussen 45/55 fps.

Gek genoeg lijkt FSR weinig uit te maken. Mij GPU is een RTX 4070 en mijn processor is een AMD Ryzen 5 3600. Als ik in Task Manager kijk dan lijkt mijn GPU weinig te doen (3%) en mij CPU zit over het algemeen rond 75 / 80 / 85%.... Als dat zo is hoe kan het dan dat de FPS niet omhoog gaat? Of is het normaal voor een processor rond de 80% load te blijven hangen?

Ik weet dat ik met mijn systeem CPU bottlenecked is maar is dat niet wat extreem? Ligt dat aan de engine of is de onbalans in mijn systeem zoveel groter dan ik denk?
Verwijderd schreef op donderdag 7 september 2023 @ 14:56:
Ik kwam hier wel eens iets tegen over sync issues en dat herken ik met andere Xbox games wanneer ik wissel tussen console en pc. Ben je zomaar een stuk progress kwijt. :-( Lijkt dus geen specifiek Starfield ding.
Behoorlijk vervelend, zou echt niet mogen gebeuren imo.
Ik switch zeer regelmatig tussen mijn Xbox en mijn rog Ally of mijn series S. Heb ik nooit last van. Je moet wel je game sluiten op je Xbox voordat die je save upload volgens mij. Wellicht dat daar wat mis gaat.

• Visgek82
kevlar01 schreef op donderdag 7 september 2023 @ 14:42:
[...]

Valt mee, hij zegt letterlijk dat het een next gen titel is en dat de fans er goed op reageren.
Een beetje een marketing praatje misschien, maar arrogant zou ik het niet willen noemen.
Maar sorry, het is dus geen next gen titel. Als het dat was, had het er met deze framerates die tevoorschijn gehaald worden, veel beter uit gezien. dit zijn bepaald geen next gen graphics.

Ik zal er wel een andere mening over hebben dan de meesten hier. dat is ook prima, maar dit is nou eenmaal hoe ik erover denk. en ik ben niet de enige :) .

[ Voor 13% gewijzigd door Visgek82 op 07-09-2023 15:12 ]

Verwijderd

uchiha tijntje schreef op donderdag 7 september 2023 @ 15:09:
[...]

Ik switch zeer regelmatig tussen mijn Xbox en mijn rog Ally of mijn series S. Heb ik nooit last van. Je moet wel je game sluiten op je Xbox voordat die je save upload volgens mij. Wellicht dat daar wat mis gaat.
Ik bedenk me zojuist dat ik sinds kort Gefroce Now gebruik icm gamepass wat natuurlijk weer voor andere omstandigheden zorgt. Had ik er bij moeten vermelden. 8)7
Hoe dan ook, vervelend als je een stuk progress kwijt raakt.

• Ischium
  • Niet online

Ischium

Of is 'ie um niet

Zmp schreef op donderdag 7 september 2023 @ 15:07:
Ik speel op 1440p en in new Atlantis blijft de FPS van mij hangen tussen 45/55 fps.

Gek genoeg lijkt FSR weinig uit te maken. Mij GPU is een RTX 4070 en mijn processor is een AMD Ryzen 5 3600. Als ik in Task Manager kijk dan lijkt mijn GPU weinig te doen (3%) en mij CPU zit over het algemeen rond 75 / 80 / 85%.... Als dat zo is hoe kan het dan dat de FPS niet omhoog gaat? Of is het normaal voor een processor rond de 80% load te blijven hangen?

Ik weet dat ik met mijn systeem CPU bottlenecked is maar is dat niet wat extreem? Ligt dat aan de engine of is de onbalans in mijn systeem zoveel groter dan ik denk?
Voor iets accuratere CPU belasting/performance moet je in taskmanager even doorklikken naar Resource Monitor (of Win+r: Perfmon /res)

De meeste games kunnen verschillende dingen offloaden naar bepaalde cores, geluid, NPC pathing, damage calculation, etc. Maar na X cores is er niet meer te verdelen. In Perfmon zul je zien dat bijvoorbeeld 5 van de 6 cores vol 100% belast worden, en de 6e wat fluctueert. Die 5 zijn dus volle bak Starfield aan het draaien, en de laatste doet wat windows achtergrond zaken. Wat task manager laat zien als "80% belast".

[ Voor 2% gewijzigd door Ischium op 07-09-2023 15:33 . Reden: specifieke cpu is een 6 core, geen 8 ]

• NukaWorldNL
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 21-11 21:58
Gisteren het spel binnen gekregen, maar eigenlijk nog geeneens gespeeld. Ik vind het gewoon te warm om te gamen. Volgende week als het wat minder warm wordt eens opstaren en genieten.

• Visgek82
NukaWorldNL schreef op donderdag 7 september 2023 @ 15:21:
Gisteren het spel binnen gekregen, maar eigenlijk nog geeneens gespeeld. Ik vind het gewoon te warm om te gamen. Volgende week als het wat minder warm wordt eens opstaren en genieten.
Tis ook echt warm inderdaad. ik zit hier in een vrij kleine kamer met een groot raam, welliswaar heb ik zonwering, maar ik heb ook geen zin om te gamen inderdaad.

• BlazeMuis
NukaWorldNL schreef op donderdag 7 september 2023 @ 15:21:
TV buiten zetten? Het is best lekker buiten nu.

Gelukkig heb ik airco binnen :+
Binnen is het lekkerder dan buiten momenteel. :+

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• OMD

OMD

Grootste probleem is mijn GPU en CPU die gezamenlijk meer dan 400 watt de verstoken :p
Heb de GPU erg terug geschroefd anders wordt het echt te heet, pfffff.

• INGKING
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-02 17:06
Ik speel de game op een gtx1060, graphics op medium, Dell xps uit 2018. De gameplay is soepel. Dus ik ben blij dat het geen “next gen” game is.

Fantastische game, precies wat ik hoopte, fallout stijl.

• Starks223
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11-11 15:21
Visgek82 schreef op donderdag 7 september 2023 @ 15:10:
[...]

Maar sorry, het is dus geen next gen titel. Als het dat was, had het er met deze framerates die tevoorschijn gehaald worden, veel beter uit gezien. dit zijn bepaald geen next gen graphics.
Als een titel al zolang in development is, kun je er dan nog een next-gen titel van maken in bijvoorbeeld het laatste jaar?

• Visgek82
Starks223 schreef op donderdag 7 september 2023 @ 15:28:
[...]

Als een titel al zolang in development is, kun je er dan nog een next-gen titel van maken in bijvoorbeeld het laatste jaar?
Ik denk niet dat dat in dit geval uit maakt :)

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 18:01
Visgek82 schreef op donderdag 7 september 2023 @ 15:10:
[...]

Ik zal er wel een andere mening over hebben dan de meesten hier. dat is ook prima, maar dit is nou eenmaal hoe ik erover denk. en ik ben niet de enige :) .
We hebben dan ook nog lang geen nextgen consoles. Game kwam alleen op currentgen uit. :P

• kevlar01
  • Niet online

kevlar01

Starks223 schreef op donderdag 7 september 2023 @ 15:28:
[...]

Graphics is in gamedevelopment geloof ik pas iets wat in het laatste stadium van development op gefocust wordt.

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 21:34
Lekker Ventje schreef op donderdag 7 september 2023 @ 14:42:

Die 40 fps gaat er toch met FRS 3 komen (en waarschijnlijk hoger dan 40 fps)?
Tsja Zelda (om maar een game te noemen) krijgt ook 10’en terwijl er duidelijk minpunten zijn.

• Rezania
  • Laatst online: 15-11 10:00
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/52C1-EntOdOodPUD9G5Yf53xoC0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/15qqeci0RFC99FupNht0U7wO.png?f=fotoalbum_large

Mocht je een AMD GPU hebben, update je drivers dan even. Geeft wat extra FPS. :)

Dit was een rondje lopen vanaf de lodge naar de NAT stop in de residential district. 5800x3d, 5800, 32GB DDR3 3600, game op NVEM SSD. Speel op 3440x1440p, ultra.

[ Voor 16% gewijzigd door Rezania op 07-09-2023 15:47 ]

AMD Ryzen 7 5800X3D • Gigabyte X570 Aorus Elite • Corsair Vengeance LPX 2x16 GB 3600 Mhz • ASRock Radeon RX 6800 • Samsung 980 1TB • Samsung 980 Pro 2TB • WD Blue 1TB • Corsair RM850 Gold • Fractal Define R6 Closed

• Hatsjoe
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 13:26
schumi1986 schreef op donderdag 7 september 2023 @ 15:39:
[...]

Tsja Zelda (om maar een game te noemen) krijgt ook 10’en terwijl er duidelijk minpunten zijn.
Op Metacritic tel ik 4 10en voor Zelda, en 8 voor Starfield. Dit ondanks dat Zelda 3x zoveel critic scores heeft.

Dus volgens deze scores zou Starfield een betere game moeten zijn dan Zelda, iets waar ik geen drol van geloof.

Ik heb het even bij een maatje gespeeld, maar wat een enorm slecht spel. Ik ben erg teleurgesteld. Het is gewoon alsof ik Fallout 4 zit te spelen met iets betere textures (van de wereld, de NPCs zijn tergend slecht). Om nog maar te zwijgen over de AI en alle andere issues.

Het is gewoon weer een typisch Bethesda spel. Lekker geld binnen harken en kwaliteit boeit niet. En dan Todd die alles positief probeert te spinnen in plaats van toe te geven "Ja, we hebben nog aardig wat te verbeteren de aankomende tijd".

Walgelijke houding. Zo zie je maar weer dat er geen flikker gegeven wordt om de consument en enkel om de aandeelhouders.

• Beakzz
  • Laatst online: 19:40
Hatsjoe schreef op donderdag 7 september 2023 @ 15:46:
[...]

Op Metacritic tel ik 4 10en voor Zelda, en 8 voor Starfield. Dit ondanks dat Zelda 3x zoveel critic scores heeft.

Dus volgens deze scores zou Starfield een betere game moeten zijn dan Zelda, iets waar ik geen drol van geloof.

Ik heb het even bij een maatje gespeeld, maar wat een enorm slecht spel. Ik ben erg teleurgesteld. Het is gewoon alsof ik Fallout 4 zit te spelen met iets betere textures (van de wereld, de NPCs zijn tergend slecht). Om nog maar te zwijgen over de AI en alle andere issues.

Het is gewoon weer een typisch Bethesda spel. Lekker geld binnen harken en kwaliteit boeit niet. En dan Todd die alles positief probeert te spinnen in plaats van toe te geven "Ja, we hebben nog aardig wat te verbeteren de aankomende tijd".

Walgelijke houding. Zo zie je maar weer dat er geen flikker gegeven wordt om de consument en enkel om de aandeelhouders.
Nergens voor nodig om op de man te spelen.
Even bij een maatje spelen zal wel een goede indruk geven idd. Ik zag de eerste uren ook alleen maar de negatieve punten (lees maar terug in het topic) en ben nu verslaafd.

Allebei de laatste Zelda’s vond ik ongelofelijk saaie games die ik 30 en 20 uur heb gespeeld voor ik de handdoek in de ring gooide.

Hecht toch niet zoveel aan cijfers joh. Het zijn reviewers die allemaal een bepaalde smaak/humeur hebben. Ik zou Zelda een 6 geven, maar dat maakt het geen slechte game.

[ Voor 2% gewijzigd door Bart ® op 07-09-2023 16:10 ]

• RoamingZombie
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 17:04

RoamingZombie

Watching the sheeple...

Hatsjoe schreef op donderdag 7 september 2023 @ 15:46:
[...]

Ik heb het even bij een maatje gespeeld, maar wat een enorm slecht spel.
Overdrijven is ook een vak. Misschien is het niet je type spel. Maar het is onzin om het enorm slecht te noemen.

Daarnaast hebben mensen het zelf overhypte terwijl het exact het soort spel is wat je van Bethesda kan verwachten.

Ninety percent of everything is crap.

Pagina: 1 ... 40 ... 63 Laatste

Let op:
Gebruik spoiler-tags waar ze redelijkerwijs nodig zijn, kleine moeite, en houd het voor iedereen leuk! :)

Houd het ook ontopic, bespreek vooral je eigen ervaringen, en wees lief en respectvol naar elkaar. Je hoeft het niet eens te zijn.