mr_evil08 schreef op donderdag 7 september 2023 @ 08:33:
[...]
Ik vermaak me wel maar het gevoel van open wereld ontbreekt totaal, ik heb meer het gevoel een fps spel spelen.
Het is allemaal statisch met animatie,s, zelfs in space ben je niet geheel vrij, het spel is maar heel klein met al die borders.
Ik wil gewoon maar even delen dat ik dat gevoel wel heb. Misschien ook deels door mijn verbeelding maar ook door het volgende:
Ik heb een hele tijd lang rondgelopen op een planeet om de stealth kills skill te progressen en had amper door (door het chasen en vaak in stealth gaan en soms juist weer weg moeten rennen) hoever ik van mijn Ship was.
Er gebeurde ook van alles. Ik moest een keer wegrennen en bij het wegspringen op een rots viel ik net iets te hard en brak ik mijn benen of bezeerde mijn enkel.
Tijdens het chasen/zoeken kwam ik ook ineens een verlaten campeerplekje tegen met 2 overleden campeerders. Wat notes van wat ze daar deden. Heel onverwacht en was niet op de scanner te zien zoals het geval is met structures.
Omdat ik teveel spullen bij me had kon ik (begrijpelijk) niet fast travellen naar mijn Ship dus moest ook weer een stuk teruglopen, wat ik helemaal niet erg vond. De avondzon maakte dat extra mooi. Geen human enemies gezien trouwens.
Een andere keer land ik op een totaal verschillende planeet. Bitterkoud en op zoek naar een bepaalde resource.
Dan weer bezoek een ik groot ruimteship/ruimtegebouw (of hoe het ook heet) en kijk van daaruit naar allerlei planeten.
Dan weer zit ik op een planeet ergens diep in een mijn, met bijkomende spannende muziek/geluiden.
Dan weer loop ik in een stad en praat met dees en geen. Grappige/bijzondere conversaties zitten daar tussen.
Door de totaal verschillende omgevingen, gebeurtenissen, plekken die ik plotseling tegenkom etc. heb ik dus
wel het gevoel dat ik in een groot openworld spel zit. En heel vaak voelt het juist niet als FPS, door het exploren, kunnen verwonderen en met open mond kijken naar mooie uitzichten etc.
Overigens speel ik normaliter vooral FPSen namelijk COD WZ en Multiplayer.