Stay hungry, stay foolish!
Ik mis echt het gevoel van vrijheid wat de andere bsg games mij wel geven maar ik zie al dat kritiek op een prima game niet wordt gewaardeerd hier.mike0001 schreef op maandag 4 september 2023 @ 08:44:
[...]
Wat een onzin post is dit. Sorry dat ik het zeg.
Je kan letterlijk op elke planeet staan (mits het geen gas is) en exploren en elke outpost heeft weer een nieuwe missie voor je.
Geen idee hoe jij een RPG ziet, maar dit is wel degelijk een RPG.
Als dit je game niet is, prima, maar ga geen onzin verkopen als het jouw spel niet is. Dat is gewoon dikke BS namelijk.
Ik vind het heerlijk. Alles op je eigen tempo doen. Een nederzetting op een verlaten planeet om resources te harvesten, dan nog een missie tussendoor doen en weer verder gaan.
Xbox: SendexNL
Ik ben het met je eens dat je meer in de menus zit maar dit is nauwelijks tegen te gaan anders ben je constant heel lang aan het lopen of reizen met je spaceship. Lijkt mij ook zonde van de tijd. Ik weet niet waar jij op speelt maar ik heb zeker weten geen lange laad tijden, bij mij gaat alles harstikke snel, ik speel op een pc.MPC60 schreef op maandag 4 september 2023 @ 09:39:
[...]
Ik mis echt het gevoel van vrijheid wat de andere bsg games mij wel geven maar ik zie al dat kritiek op een prima game niet wordt gewaardeerd hier.
Ik denk dat niemand hier gaat beweren dat SF perfect is, maar stellingen als dat SF niet vergelijkbaar zou zijn met FO/TES of dat je 0 vrijheid hebt kloppen gewoon niet.MPC60 schreef op maandag 4 september 2023 @ 09:39:
[...]
Ik mis echt het gevoel van vrijheid wat de andere bsg games mij wel geven maar ik zie al dat kritiek op een prima game niet wordt gewaardeerd hier.
Dus dan is het niet zo heel vreemd dat je een stellige reactie krijgt op jouw stellige reactie.
Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
wat betreft het gemis van een gevoel van vrijheid ben ik met je eens hoor.MPC60 schreef op maandag 4 september 2023 @ 09:39:
[...]
Planeten zijn leuk, maar wel iets van 13 in een dozijn, zoveel is daar nou ook weer niet te ontdekken. in skyrim was het exploreren al heel anders, mega kaart waar je vrij kon rondlopen, nu is het meer van spacejump (dus laadscherm) en je bent er. Het spel is vast 10x groter, maar zo voelt het hierdoor niet.... neemt niet weg dat ik het een toffe game vind en er helemaal in zit
lol shotgun is mijn meest gebruikte gun, naast OrionDonstil schreef op maandag 4 september 2023 @ 09:58:
Gadverdamme kijk ik verkeerd en koop ik voor AL MIJN GELD shutgun kogels
Eerst met de hand resources minen, of gewoon kopen wat je nodig hebt.DutchOwnage schreef op maandag 4 september 2023 @ 09:39:
Als ik mijn eerste outpost wil bouwen dan kan dat niet omdat ik daar überhaupt te weinig recourses voor heb. Je komt aan die recourses door er op planeten naar op zoek te moeten gaan neem ik aan? Hoe hebben jullie je eerste outpost gebouwd?
bouw een eerste outpost met een resource die je het meeste nodig hebt en ga zo het rijtje af, beste is een outpost locatie te zoeken waar je 3 resource types of meer tegelijk kan minen
Dat had ik gisteren met wat spul die ik ipv verkopen aan het kopen was. 30k wegDonstil schreef op maandag 4 september 2023 @ 09:58:
Jij dacht dat je aan het verkopen was... is mij ook al een keer gebeurd. Snel autosave laden en opnieuw doen.Donstil schreef op maandag 4 september 2023 @ 09:58:
Ja ik vind hem ook wel fijn, al heb ik pas een dubbel loops ding. Dus ik hoop nog op een variant met wat meer kogels in een magazijn ofz.janus_freggel schreef op maandag 4 september 2023 @ 10:01:
[...]
lol shotgun is mijn meest gebruikte gun, naast Orion
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Ik gebruik de Deadeye revolver, bruut ding!Donstil schreef op maandag 4 september 2023 @ 10:10:
[...]
Ja ik vind hem ook wel fijn, al heb ik pas een dubbel loops ding. Dus ik hoop nog op een variant met wat meer kogels in een magazijn ofz.
Ook in starfield alleen net 1 of 2 meer laadschermen. Vergeet niet dat wanneer je in Skyrim of Fallout ergens in ging was er meteen een laadscherm. Tuurlijk was er de open wereld waar af en toe iets gebeurde zonder laadscherm. Maar nogmaals Bethesda heeft Starfield ontwikkeld niet als een space sim waar je eindeloos kan vliegen (kan wel iemand heeft 7 uur gevlogen om van aarde naar Pluto) daar is het spel niet voor gemaakt. Het spel is het verhaal en de relatie tussen de verschillende federaties. Heel simpel niks meer niks minder. Nogmaals wil je no man sky of elite dangerous ga dat dan spelen en ga geen appels met peren vergelijken.MPC60 schreef op maandag 4 september 2023 @ 08:31:
[...]
Vergelijking met fallout of elder scrolls gaat helemaal mank. Daar heb je vrijheid om te gaan en staan waar je wil. Dat is er hier helemaal niet.
Oh je hebt ontdekt hoe internet werkt? Wat goed 👍justifire schreef op maandag 4 september 2023 @ 07:12:
[...]
Zo, twee negatieve videos binnen één dag.
Terwijl hij drie dagen geleden helemaal hype was dat hij een review exemplaar had ontvangen.
Hij had schijnbaar clicks / inkomsten nodig
Gaat er om dat de problemen die hij aan geeft bijna volledig overeen komen met mijn ervaringen wat je ook terug kan vinden in dit topic dus daar had ik hem niet voor nodig.
Kritiek geven is niets mis mee. Onzin verkondigen welMPC60 schreef op maandag 4 september 2023 @ 09:39:
[...]
De game is niet perfect, welke wel? maar dat betekent niet dat je dingen moet vermelden die niet waar zijn.
Als het voor jou geen RPG is (wat is dan wel een RPG) prima, maar dit is wel degelijk een RPG en heeft alle kenmerken van een RPG.
Dus ja kritiek mag wel
Immersie/vrijheid is volledig weg maar je kan wel gewoon missies doen en op locatie een beetje exploren e.d. Iets wat ik dus het leukste vind maar ik snap de mensen wel die het stukje space traveling missen en de kritiek is imho terecht op een aantal punten. Ze hadden beter het ruimteschip er uit kunnen laten en grote planeten met veel POI's.
heb ook niet echt de drive om de ruimte in te gaan, er is niet heel veel te beleven op wat dockbare ruimte stations na (wel goede loot daar
[ Voor 37% gewijzigd door OMD op 04-09-2023 10:24 ]
R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X
Ik verkoop geen onzin, ja het is een rpg. Gaat die rpg erg diep? Nee totaal niet. Het is borderlands zonder cell shading.mike0001 schreef op maandag 4 september 2023 @ 10:20:
[...]
Kritiek geven is niets mis mee. Onzin verkondigen wel
De game is niet perfect, welke wel? maar dat betekent niet dat je dingen moet vermelden die niet waar zijn.
Als het voor jou geen RPG is (wat is dan wel een RPG) prima, maar dit is wel degelijk een RPG en heeft alle kenmerken van een RPG.
Dus ja kritiek mag wel
Dus volgens jou is het niet waar em/of onzin dat zijn of haar gevoel van vrijheid ontbreekt en immersion gebroken wordt. Bovendien is je counter "welke game is dan wél perfect?" natuurlijk absurd. Als toetje ook nog de mededeling dat kritiek "uiteraard" wel mág.mike0001 schreef op maandag 4 september 2023 @ 10:20:
[...]
Kritiek geven is niets mis mee. Onzin verkondigen wel
Dus ja kritiek mag wel
Dit is een het patroon van veel mensen hier wanneer (persoonlijke/subjectieve) minpunten worden aangedragen. Beginnen of eindigen met "kritiek mag prima, HOOR!" waarbij de rest van de post laat zien dat men niet begrijpt wat "kritiek" is of dat de persoon in kwestie een Autoriteit is en als enige weet wat "valide" kritiek is en wat niet.
Afhankelijk van mijn humeur moet ik hier erg om lachen of meewarig mijn hoofd schudden. Vertel nog eens dat kritiek prima is, fanboys.
D3 :: I don't always kill but when I do, it's hyphen nine. :: y u no iddqd? :: Si non confectus, non reficiat.
Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.
De "onzin" ging om het feit dat dat er werd beweerd dat de game geen space exploring RPG is in de ogen van NPC060. Als dat waar is, wat is dan wel een space exploring RPG?Klauwhamer schreef op maandag 4 september 2023 @ 10:27:
[...]
Dus volgens jou is het niet waar em/of onzin dat zijn of haar gevoel van vrijheid ontbreekt en immersion gebroken wordt "niet waar" is. Bovendien is je counter "welke game is dan wél perfect?" natuurlijk absurd. Als toetje ook nog de mededeling dat kritiek "uiteraard" wel mág.
Dit is een het patroon van veel mensen hier wanneer (persoonlijke/subjectieve) minpunten worden aangedragen. Beginnen of eindigen met "kritiek mag prima, HOOR!" waarbij de rest van de post laat zien dat men niet begrijpt wat "kritiek" is of dat de persoon in kwestie een Autoriteit is en als enige weet wat "valide" kritiek is en wat niet.
Afhankelijk van mijn humeur moet ik hier erg om lachen of meewarig mijn hoofd schudden. Vertel nog eens dat kritiek prima is, fanboys.
Ik explore me een ongeluk in space en heb alleen maar RPG elementen gezien
Dus ja....
Maar goed ieder zn mening, Mag allemaal
Die immersie is er toch al niet. Je party die midden in een gevecht met elkaar gaat praten over koetjes en kalfjes en 3x precies hetzelfde verhaal ophangen in 1 missie.OMD schreef op maandag 4 september 2023 @ 10:21:
Wanneer je echt de RPG kant van Stafield wilt doen en gewoon missies dan hoeven al die laadschermen niet echt. Je kan direct vanuit je Mission menu naar watch on map doen -> Land en je bent op je bestemming.
Immersie/vrijheid is volledig weg maar je kan wel gewoon missies doen en op locatie een beetje exploren e.d.
Ai die samen staan te praten dan naast elkaar in de stromende regen tegen een muur gaan hangen en elkaar volledig negeren (dit is over 30 sec). De 10 jaar oude GTA V AI was leuk om te volgen voor even.
De metro? Waar je geen instap/uitstap animatie hebt. Hoe lang hebben we dat al in games? Was een mooi moment geweest om uit te zoomen op de stad als je weg rijdt. Waarom zijn sommige gebouwen een laadscherm en andere gewoon open?
Kan wel uren door gaan, maar het is een optelsom. Het is Bethesda ten top, maar bij deze game mis ik ook dat ik niet kan wachten tot ik verder kan spelen. Dat had ik bij Fallout 4 nog wel. Misschien moet ik de main story wat verder spelen (22 uur gespeeld en de story t/m unknown)
Wat New Game + doet/inhoud bij starfield:
Mensen reageren met andere dialogues en ook op je schip etc etc.
NG+ is het in principe alleen niet waard om er naar toe te rushen volgens advies van mensen die daar wel zijn. Dus je kan beter gewoon in NON New game + de game 100%'en als je dat wil doen
Moet je eens de x spellen van egosodt proberen, daar zit je uiteindelijk pas in menu s. Maar die is wel meer open wereldig. (Qua space dan, niet tot).CHKYBSTRD schreef op maandag 4 september 2023 @ 09:43:
[...]
Ik ben het met je eens dat je meer in de menus zit maar dit is nauwelijks tegen te gaan anders ben je constant heel lang aan het lopen of reizen met je spaceship. Lijkt mij ook zonde van de tijd. Ik weet niet waar jij op speelt maar ik heb zeker weten geen lange laad tijden, bij mij gaat alles harstikke snel, ik speel op een pc.
mixing a drink and music
Yup eerste wat ik gedaan heb. Heb er ook niet echt een verklaring voor, maar gezien het fijn speelt op de series X en het grote scherm voorlopig maar geaccepteerd.D4NG3R schreef op maandag 4 september 2023 @ 08:28:
[...]
Apart, met een R5 5600, 32GB RAM en een 3060Ti (welke redelijk vergelijkbaar is qua performance met jouw 2080) doe ik gemiddeld 45-75 liggend aan de locatie (eigenlijk overal >60 behalve in de steden) op medium @ 1440p 70% render resolutie met de DLSS mod. Niet helemaal waar ik op hoopte, maar prima te pruimen. Overigens wel met FreeSync, anders was dit waarschijnlijk wat minder prettig geweest.
Heb je wel de nieuwste Nvidia drivers? De laatste van 22 augustus schijnen nogal een verschil te maken.
/f/image/snUhdWUYHdlrudnfkWjqGnFr.png?f=fotoalbum_large)
Ik heb 40.000 Cr stukgeslagen op wat upgrades (deze guide gevolgd):
- Twee nieuwe engines
- Twee extra lasers
- Twee extra cannons
- Extra opslagruimte
- Science lab
- Workshop
- Nieuwe kleuren (LEGO Blacktron ftw)
- Nieuwe reactor (zelf voor gekozen, niet in video)
Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357
Kritiek is prima!Klauwhamer schreef op maandag 4 september 2023 @ 10:27:
[...]
[ Voor 86% gewijzigd door D4NG3R op 04-09-2023 10:57 ]
R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X
Je dacht bij jezelf na het lezen van mijn post dat het een goed idee was dezelfde onzin gewoon te herhalen..? OK.mike0001 schreef op maandag 4 september 2023 @ 10:31:
[...]
De "onzin" ging om het feit dat dat er werd beweerd dat de game geen space exploring RPG is in de ogen van NPC060. Als dat waar is, wat is dan wel een space exploring RPG?
Ik explore me een ongeluk in space en heb alleen maar RPG elementen gezien
Dus ja....
Maar goed ieder zn mening, Mag allemaal
D3 :: I don't always kill but when I do, it's hyphen nine. :: y u no iddqd? :: Si non confectus, non reficiat.
Iets met... ja?Klauwhamer schreef op maandag 4 september 2023 @ 10:54:
[...]
Je dacht bij jezelf na het lezen van mijn post dat het een goed idee was dezelfde onzin gewoon te herhalen..? OK.
Teveel azijn gehad als ontbijt?
Alleen is dat niet hoe het gebracht werd. Er werd heel stellig verkondigt dat er geen vergelijking is met FO/TES en dat er geen vrijheid is:Klauwhamer schreef op maandag 4 september 2023 @ 10:27:
Dus volgens jou is het niet waar em/of onzin dat zijn of haar gevoel van vrijheid ontbreekt en immersion gebroken wordt "niet waar" is.
Dat is heel iets anders dan 'het gevoel hebben dat'.MPC60 schreef op maandag 4 september 2023 @ 08:31:
Vergelijking met fallout of elder scrolls gaat helemaal mank. Daar heb je vrijheid om te gaan en staan waar je wil. Dat is er hier helemaal niet.
Zoals aangegeven ben ik het overigens eens met het sentiment; de spelwereld mist cohesie o.a. door het vele quicktravelen, en voelt daardoor veel minder open.
Met de DLSS mod toegepast wel gewoon dynamic resolution aan staan (en de resolution scaling niet op 100) en FSR2 geselecteerd? Zonder scaling doet mijn framerate namelijk ook wat jij beschrijft. Inkakkers tot onder de 30.Beakzz schreef op maandag 4 september 2023 @ 10:40:
[...]
Yup eerste wat ik gedaan heb. Heb er ook niet echt een verklaring voor, maar gezien het fijn speelt op de series X en het grote scherm voorlopig maar geaccepteerd.
Ik moet een item krijgen van de persoon die ik red, maar ik krijg deze niet!
Ach, het is een Bethesda game. Reload.
Shit, mijn Legendary item weg (niet gesaved nadat ik hem kreeg).
Quest is niet gebugged, item moest ik oppikken....
20 keer herspeeld in de hoop het item te weer te krijgen, maar nee hoor, alleen blue items
Conclusie, meer saven tussentijds
Wat een black beauty!Mog schreef op maandag 4 september 2023 @ 10:40:
[Afbeelding]
Ik heb 40.000 Cr stukgeslagen op wat upgrades (deze guide gevolgd):
- Twee nieuwe engines
- Twee extra lasers
- Twee extra cannons
- Extra opslagruimte
- Science lab
- Workshop
- Nieuwe kleuren (LEGO Blacktron ftw)
- Nieuwe reactor (zelf voor gekozen, niet in video)
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Semantisch geneuzel om helemaal niets. Dat weet je zelf ook.D4NG3R schreef op maandag 4 september 2023 @ 10:55:
[...]
Alleen is dat niet hoe het gebracht werd. Er werd heel stellig verkondigt dat er geen vergelijking is met FO/TES en dat er geen vrijheid is:
[...]
Dat is heel iets anders dan 'het gevoel hebben dat'.
Tip: F5 voor quicksave. F9 voor quickload.Welja schreef op maandag 4 september 2023 @ 10:56:
Ergens in de eerste uren van de MSQ:
spoiler:Dus ik moet iemand bevrijden en dock met mijn schip, schiet de bad guy's kapot en loot een Legendary item met allemaal toffe properties zoals meer carryweight.
Ik moet een item krijgen van de persoon die ik red, maar ik krijg deze niet!
Ach, het is een Bethesda game. Reload.
Shit, mijn Legendary item weg (niet gesaved nadat ik hem kreeg).
Quest is niet gebugged, item moest ik oppikken....
20 keer herspeeld in de hoop het item te weer te krijgen, maar nee hoor, alleen blue items![]()
![]()
![]()
Conclusie, meer saven tussentijds
Dat mag je vinden, maar keer op keer blijken vrijwel alleen de ontzettend stellige reacties voor ontzettend stellige "discussies" te zorgen. Dus nee, dat is absoluut geen semantisch geneuzel.Klauwhamer schreef op maandag 4 september 2023 @ 11:00:
[...]
Semantisch geneuzel om helemaal niets. Dat weet je zelf ook.
We zitten hier geen debat te houden over een wetenschappelijk onderwerp, dus iets meer 'ik vind' en iets minder 'dat is zo full stop' bij subjectieve zaken.
[ Voor 24% gewijzigd door D4NG3R op 04-09-2023 11:09 ]
Waarop baseer jij die "Performance is natuurlijk om te janken"? Want bij mij draait het echt als een zonnetje hoor, zowel op mijn PC als mijn XBox Series S. Dus ik zou daar best een discussie over willen aangaan hoor.OMD schreef op maandag 4 september 2023 @ 10:54:
Performance is natuurlijk om te janken. Daar hoeft geen enkele discussie over te zijn. Creation Engine is op en moet vervangen worden. Er zijn spellen die veel mooier zijn en beter draaien, zal nooit een hoogvlieger worden dit qua performance.
Maar ik verwachtte dan ook geen grafische pracht zoals bij Unreal Engine 5 mogelijk is, maar ik vraag mij af hoe haalbaar dat is in een spel op deze schaal. Ik vind het er gewoon meer dan prima uitzien.
Nadat ik alles op een ssd heb gezet liep het een stuk soepeler, wellicht dat dit voor iemand nog een handige tip is. Laadschermen zijn er ook aanzienlijk korter mee.
Wat het spel zelf betreft vermaak ik me prima.
Echt ontzettend handig dat je ook vanuit je schip kan verkopen bij een winkel.
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
En het is echt jammer dat je geen attachments van wapens kan halen om ze op een ander wapen te zetten, zoals scopes enzo
Hier kwam ik ook veel te laat achter, sinds ik dat weet stop ik echt alles in de cargo maar loop nog steeds veel te vaak met "teveel" spullen rond en wordt continue geflamed door me companions hahaG_Dragon schreef op maandag 4 september 2023 @ 11:02:
Ik kwam er gisteren achter dat je bij een winkel de keuze hebt tussen: Buy, Sell en Sell From Ship.
Het begint bij veel meer spellen een vereiste te worden om het vanaf een SSD te draaien. Nu ben ik van mening dat een HDD alzo niet meer van deze tijd is. Want waarom 800+ uitgeven voor een GPU en dan een paar tientjes willen besparen op je opslag? Zelfs een 2 of 4TB SSD is prima betaalbaar tegenwoordig (in verhouding met wat de combi CPU/GPU/Mobo/Ram kost dan he)Joosttweakers schreef op maandag 4 september 2023 @ 11:02:
Ik heb een redelijk gedateerd systeem (+4jr) en kreeg het spel aanvankelijk niet soepel. Geen framedrops oid, maar gewoon gestotter waar ik me vooral stoorde aan het schokkende of wegvallende geluid.
Nadat ik alles op een ssd heb gezet liep het een stuk soepeler, wellicht dat dit voor iemand nog een handige tip is. Laadschermen zijn er ook aanzienlijk korter mee.
Die had ik al snel door gelukkig, maar het komt mij nog wel eens voor dat ik denk dat ik aan het verkopen ben, maar dat ik per ongeluk nog in de Buy modus staG_Dragon schreef op maandag 4 september 2023 @ 11:02:
Ik kwam er gisteren achter dat je bij een winkel de keuze hebt tussen: Buy, Sell en Sell From Ship.
Ik heb dynamic resolution wel uitgezet (volgens mij vindt DLSS dat niet leuk), alleen scaling. Op 67% wat overeen zou moeten komen met 'Quality'. Ik gebruik wel de Reshade variant met CAS sharpening (0.7) erachteraan, en ik gebruik preset D (4 in de .ini). Zie screenshot voor ingame settings. i7-11700/32GB/3060ti.D4NG3R schreef op maandag 4 september 2023 @ 10:55:
[...]
Met de DLSS mod toegepast wel gewoon dynamic resolution aan staan (en de resolution scaling niet op 100) en FSR2 geselecteerd? Zonder scaling doet mijn framerate namelijk ook wat jij beschrijft. Inkakkers tot onder de 30.
Mijn settings zijn redelijk conservatief (en gecapt qua FPS) zodat mijn fans niet continu staan te loeien, is vast wel meer uit te persen qua FPS en beeldkwaliteit.
Ik had niet eens door dat ik vanuit mijn schip aan het verkopen was totdat ik iets tegenkwam waarvan ik dacht huh dit zit toch in mijn schip? En toen viel het kwartje pas bij mij haha..Cino schreef op maandag 4 september 2023 @ 11:04:
[...]
Hier kwam ik ook veel te laat achter, sinds ik dat weet stop ik echt alles in de cargo maar loop nog steeds veel te vaak met "teveel" spullen rond en wordt continue geflamed door me companions haha
Zelf zit er over na te denken om mijn companion weg te laten zodat ik meer stealth kan gaan, dat lukt namelijk met een compainion niet
Gisteren mijn nieuw schip nog iets aangepast, maar ben nog niet 100% tevreden aangezien ik nog meer opslag wil en die containers er nog niet goed op krijg vanwege ruimte te kort. Maar daarin tegen wil ik mijn schip niet groter hebben vanwege de wendbaarheid en het gewicht keuzes keuzes....
[ Voor 15% gewijzigd door G_Dragon op 04-09-2023 11:13 ]
Nee; het is alleen dat sommige mensen blijkbaar bij ieder puntje van kritiek een berg disclaimers en een paar kB aan "nuancering" willen zien, omdat anders hun favoriete game Groot Onrecht wordt aangedaan waardoor ze de game met hand en tand moeten verdedigen tegen iemand die zomaar durft te stellen dat de immersion en gevoel van vrijheid totaal ontbreekt vergelijken met X of Y -- uit dezelfde developer-stal.D4NG3R schreef op maandag 4 september 2023 @ 11:00:
[...]
Dat mag je vinden, maar keer op keer blijken alleen de ontzettend stellige reacties voor ontzettend stellige "discussies" te zorgen. Dus nee, dat is absoluut geen semantisch geneuzel.
Wat denk je nou zélf na pagina's van Steeds. Dezelfde. Oeverloze. Kutdiscussies in dit topic waarbij steeds dezelfde hopeloze fanboys maar blijven zagen op mensen die slechts bekende en breedgedragen kritiek uiten.
Als je 30fps genoeg vind welmvds schreef op maandag 4 september 2023 @ 11:02:
[...]
Waarop baseer jij die "Performance is natuurlijk om te janken"? Want bij mij draait het echt als een zonnetje hoor, zowel op mijn PC als mijn XBox Series S. Dus ik zou daar best een discussie over willen aangaan hoor.
Maar ik verwachtte dan ook geen grafische pracht zoals bij Unreal Engine 5 mogelijk is, maar ik vraag mij af hoe haalbaar dat is in een spel op deze schaal. Ik vind het er gewoon meer dan prima uitzien.
Maar over het algemeen baseer ik dat op reviews en gebruikers ervaringen. Je moet dingen terug schroeven op kaarten die meer dan potent zijn in andere games met betere graphics.
Alles op ultra op 1440p UW en native en dan 60 fps met bijvoorbeeld een 3090 kan je op je buik schrijven.
Dan is er nog de slechte optimalisatie voor NVidia kaarten (lees, geen) maar dat is ook aan nVidia te wijten, die willen volgens mij geen geld meer uitgeven aan games. Daarnaast leunt nVidia hevig op Multi-core van de cpu en daar is de creation engine nou niet echt sterk in.
Dus nee, performance is om te janken. Gaat we beter worden denk ik met updates, was bij FO4 ook.
Ja en de NAND wordt binnenkort weer veel duurder dus je kan het beter nu meteen doen.mvds schreef op maandag 4 september 2023 @ 11:07:
[...]
Het begint bij veel meer spellen een vereiste te worden om het vanaf een SSD te draaien. Nu ben ik van mening dat een HDD alzo niet meer van deze tijd is. Want waarom 800+ uitgeven voor een GPU en dan een paar tientjes willen besparen op je opslag? Zelfs een 2 of 4TB SSD is prima betaalbaar tegenwoordig (in verhouding met wat de combi CPU/GPU/Mobo/Ram kost dan he)
Maar ik draai ook alle games vanaf een SSD. Met een HDD doe je jezelf echt tekort.
[ Voor 7% gewijzigd door GekkePrutser op 04-09-2023 11:14 ]
Ja helemaal eens... ik kom uit de tijd van 8 bit en kan redelijk goed een game spelen met mindere graphics. Echter vind ik de performance voor een game waar ze zo lang mee bezig zijn geweest en de mogelijkheden die er nu zijn heel beroerd. Begrijp mij niet verkeerd ik speel de game graag en ben over het algemeen zeer positief maar de graphics vallen echt tegen. Ik hoef alleen maar New Atantis aan te halen, het ziet er gewoon niet mooi uit.OMD schreef op maandag 4 september 2023 @ 10:54:
Performance is natuurlijk om te janken. Daar hoeft geen enkele discussie over te zijn. Creation Engine is op en moet vervangen worden. Er zijn spellen die veel mooier zijn en beter draaien, zal nooit een hoogvlieger worden dit qua performance.
SSD is een minimum requirement heJoosttweakers schreef op maandag 4 september 2023 @ 11:02:
Ik heb een redelijk gedateerd systeem (+4jr) en kreeg het spel aanvankelijk niet soepel. Geen framedrops oid, maar gewoon gestotter waar ik me vooral stoorde aan het schokkende of wegvallende geluid.
Ik moet zeggen dat jij ook redelijk in herhaling valt. Zullen we gewoon verder gaan met zn allen.Klauwhamer schreef op maandag 4 september 2023 @ 11:10:
[...]
Wat denk je nou zélf na pagina's van Steeds. Dezelfde. Oeverloze. Kutdiscussies in dit topic waarbij steeds dezelfde hopeloze fanboys maar blijven zagen op mensen die slechts bekende en breedgedragen kritiek uiten.
Kritiek hebben op een game is prima. Als je mijn reacties in dit maar ook andere topics terugleest zie je dat ik zelf ook best kritisch kan zijn. Het is alleen wel een beetje de manier hoe je het brengt. Ik bespeur in je laatste posts vooral erg veel negativiteit en daarbij val je ook continu in herhaling. Ik denk dat dat met name irritatie opwekt en de stempel drukt.Klauwhamer schreef op maandag 4 september 2023 @ 11:10:
[...]
Nee; het is alleen dat sommige mensen blijkbaar bij ieder puntje van kritiek een berg disclaimers en een paar kB aan "nuancering" willen zien, omdat anders hun favoriete game Groot Onrecht wordt aangedaan waardoor ze de game met hand en tand moeten verdedigen tegen iemand die zomaar durft te stellen dat de immersion en gevoel van vrijheid totaal ontbreekt vergelijken met X of Y -- uit dezelfde developer-stal.
In plaats van continu in te zoomen op zaken die niet in de game zitten, of anders hadden gekund, probeer eens te focussen op zaken die wél in de game zitten of die je wél leuk vindt.
Ja en je moet dus ook altijd goed kijken wat je precies doet. Want ik heb ook wel gehad dat ik dacht iets te kopen bij een vendor en per ongeluk juist iets verkochtG_Dragon schreef op maandag 4 september 2023 @ 11:10:
[...]
Ik had niet eens door dat ik vanuit mijn schip aan het verkopen was totdat ik iets tegenkwam waarvan ik dacht huh dit zit toch in mijn schip? En toen viel het kwartje pas bij mij haha..
Ik neem hem zeker mee want hij kan mooi extra loot voor me dragen.Zelf zit er over na te denken om mijn companion weg te laten zodat ik meer stealth kan gaan, dat lukt namelijk met een compainion niet. Aangezien Shara elke keer begint te schieten als ze vijanden ziet
Maar wat ik wel doe als ik ergens stealth naar binnen wil is dat ik tegen hem zeg "blijf jij maar even hier buiten wachten".
Ik ben wel benieuwd naar je build. Ik wil ook wat meer cargo hold maar ik wil eigenlijk niet teveel guides enzo bekijken want ik wil nog zelf ontdekken en verrast worden.Gisteren mijn nieuw schip nog iets aangepast, maar ben nog niet 100% tevreden aangezien ik nog meer opslag wil en die containers er nog niet goed op krijg vanwege ruimte te kort. Maar daarin tegen wil ik mijn schip niet groter hebben vanwege de wendbaarheid en het gewicht keuzes keuzes....
Heel soms zoek ik even iets op maar ik probeer het vooral zelf te ontdekken.
Ik val in herhaling omdat andere mensen met kritische opmerkingen steeds dezelfde behandeling van dezelfde personen krijgen. En dat zal ik zo nu en dan blijven doen, net zoals ik dat in het Diablo IV-topic deed. Waarom? Omdat ik begaan ben met deze game en er zin in had. Omdat ik veel plezier heb beleefd aan de Fallout-franchise. Omdat de game bij lange na niet is wat het had kunnen en móeten zijn en omdat ik deel uitmaak van de beoogde demografie voor deze game.SparksNL schreef op maandag 4 september 2023 @ 11:23:
[...]
Kritiek hebben op een game is prima. Als je mijn reacties in dit maar ook andere topics terugleest zie je dat ik zelf ook best kritisch kan zijn. Het is alleen wel een beetje de manier hoe je het brengt. Ik bespeur in je laatste posts vooral erg veel negativiteit en daarbij val je ook continu in herhaling. Ik denk dat dat met name irritatie opwekt en de stempel drukt.
In plaats van continu in te zoomen op zaken die niet in de game zitten, of anders hadden gekund, probeer eens te focussen op zaken die wél in de game zitten of die je wél leuk vindt.
Ik stoor me meer aan de mensen die (vaak zonder de game zelf te spelen) 'Steeds. Dezelfde. Overloze.' punten komen aandragen als 'kritiek' en vervolgens geen enkele weerlegging dulden. Verwar weerlegging niet met het niet mogen hebben van kritiek. Het is nogal flauw om van elke weerlegging te zeggen 'ik mag ook helemaal geen kritiek meer geven'. Mag zeker, maar wees dan ook bereid om je standpunt te verdedigen.Klauwhamer schreef op maandag 4 september 2023 @ 11:10:
[...]
Nee; het is alleen dat sommige mensen blijkbaar bij ieder puntje van kritiek een berg disclaimers en een paar kB aan "nuancering" willen zien, omdat anders hun favoriete game Groot Onrecht wordt aangedaan waardoor ze de game met hand en tand moeten verdedigen tegen iemand die zomaar durft te stellen dat de immersion en gevoel van vrijheid totaal ontbreekt vergelijken met X of Y -- uit dezelfde developer-stal.
Als je meer verwacht had van de space exploration, of als je een space life simulator had verwacht, helemaal prima. Maar dat is niet hoe deze game gepresenteerd is. Desondanks hebben velen dat idee gekregen van de presentaties en zijn nu teleurgesteld. Zonde, want het is een game ramvol geweldige content. Voor mij is dát het boeiende: de omgevingen, de personages die ik tegenkom, alle quests en activiteiten die je kan doen.
De Creation Engine toont z'n leeftijd en dat levert wat clunkiness op. Dat mag je prima benoemen, maar dat hoeft natuurlijk niet meteen te betekenen dat de hele game slecht is. Mijns insziens is het een ontzettend goede game met beperkingen door de engine. Een deel daarvan zal vast met updates en toekomstige content goedkomen, de rest zal voor een volgende Bethesda game bewaard moeten blijven.
R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED
Ja daar ben ik ook al mee op de koffie gekomen, heb al flink wat centen verloren op die manier..PuckStar schreef op maandag 4 september 2023 @ 11:24:
[...]
Ja en je moet dus ook altijd goed kijken wat je precies doet. Want ik heb ook wel gehad dat ik dacht iets te kopen bij een vendor en per ongeluk juist iets verkocht.
Dat is ook nog een idee inderdaadIk neem hem zeker mee want hij kan mooi extra loot voor me dragen.
Maar wat ik wel doe als ik ergens stealth naar binnen wil is dat ik tegen hem zeg "blijf jij maar even hier buiten wachten".
Ik zal als het lukt nog wel even een foto voor je maken, maar ik wil eerst nog wel even de moeite nemen om te kijken hoe ik het schip zonder veel groter / zwaarder te maken toch nog wat meer te laten dragen.Ik ben wel benieuwd naar je build. Ik wil ook wat meer cargo hold maar ik wil eigenlijk niet teveel guides enzo bekijken want ik wil nog zelf ontdekken en verrast worden.
Heel soms zoek ik even iets op maar ik probeer het vooral zelf te ontdekken.
Ik baseer mijn mening graag op mijn ervaringen en ik merk serieus helemaal niks van die 30 fps op mijn XBox en op mijn PC draait het ook gewoon erg goed (Geen idee hoeveel fps, want dat boeit mij niet. Als ik het als soepel ervaar boeit het mij niet of dat dan 30 fps is of 130)OMD schreef op maandag 4 september 2023 @ 11:13:
[...]
Als je 30fps genoeg vind wel![]()
Maar over het algemeen baseer ik dat op reviews en gebruikers ervaringen. Je moet dingen terug schroeven op kaarten die meer dan potent zijn in andere games met betere graphics.
Alles op ultra op 1440p UW en native en dan 60 fps met bijvoorbeeld een 3090 kan je op je buik schrijven.
Dan is er nog de slechte optimalisatie voor NVidia kaarten (lees, geen) maar dat is ook aan nVidia te wijten, die willen volgens mij geen geld meer uitgeven aan games. Daarnaast leunt nVidia hevig op Multi-core van de cpu en daar is de creation engine nou niet echt sterk in.
Dus nee, performance is om te janken. Gaat we beter worden denk ik met updates, was bij FO4 ook.
Ik heb de boel zelf zo staan (Met DLSS mod, ReShade versie met sharpening):NLxAROSA schreef op maandag 4 september 2023 @ 11:09:
[...]
Ik heb dynamic resolution wel uitgezet (volgens mij vindt DLSS dat niet leuk), alleen scaling. Op 67% wat overeen zou moeten komen met 'Quality'. Ik gebruik wel de Reshade variant met CAS sharpening (0.7) erachteraan, en ik gebruik preset D (4 in de .ini). Zie screenshot voor ingame settings. i7-11700/32GB/3060ti.
Mijn settings zijn redelijk conservatief (en gecapt qua FPS) zodat mijn fans niet continu staan te loeien, is vast wel meer uit te persen qua FPS en beeldkwaliteit.
[Afbeelding]
/f/image/niiDuLiaM7QKBHjDhgtPBHIJ.png?f=fotoalbum_large)
@Klauwhamer ik weet inmiddels niet meer waar je nu heen wil. Je zeikt over de zeikers, duld geen kritiek op kritiek, en lijkt stellige meningen welke neergezet worden als feiten goed te keuren. Dat is een recept voor eentonig op-en-neer tussen de "fanboys" en de "haters".
Verwijderd
Lekker zelf oordelen deze week.
Non interactable NPC's hun handen zijn afgrijselijk, Sims 2 periode handen zelfs....
Nu aan de handen en de complexiteit van handen kan je hier al zien in Starfield welke de belangrijke NPC's zijn en dewelke niet.
Dit is exact wat ik bedoelde met Groot Onrecht en het pakket aan "nuanceringen". Ik had hier snarky "Q.E.D." op willen reageren maar de tragische waarheid is dat dit al tientallen keren (al dan niet impliciet) voorbij is gekomen en dat fanboys weigeren dit te zien. Dus tsja, laat ook maar.BeefHazard schreef op maandag 4 september 2023 @ 11:27:
[...]
"Dat mag je prima benoemen, maar dat hoeft natuurlijk niet meteen te betekenen dat de hele game slecht is."
Een significant deel zal door community mods worden opgelost, zoals dat bij Bethesda altijd het geval is. Met dank aan de pro bono developers.BeefHazard schreef op maandag 4 september 2023 @ 11:27:
[...]
Mijns insziens is het een ontzettend goede game met beperkingen door de engine. Een deel daarvan zal vast met updates en toekomstige content goedkomen, de rest zal voor een volgende Bethesda game bewaard moeten blijven.
Oh ik heb juist een totaal andere ervaring. Probeer steeds belangrijke NPC's te vinden, maar blijken vaak gewoon citizens te zijn. Zal eens op de handen letten.Wolfp4ck schreef op maandag 4 september 2023 @ 11:32:
ivm de engine heb ik wel een remark.
Non interactable NPC's hun handen zijn afgrijselijk, Sims 2 periode handen zelfs....
Nu aan de handen en de complexiteit van handen kan je hier al zien in Starfield welke de belangrijke NPC's zijn en dewelke niet.
Voor de rest een gaaf spel tot nu toe. Bouwen van een schip gaat wat lastig, maar de rest is echt gaaf. Vermaak me prima.
AMD Ryzen 7 5800X3D • Gigabyte X570 Aorus Elite • Corsair Vengeance LPX 2x16 GB 3600 Mhz • ASRock Radeon RX 6800 • Samsung 980 1TB • Samsung 980 Pro 2TB • WD Blue 1TB • Corsair RM850 Gold • Fractal Define R6 Closed
Apple, AP, Porsche, Rolex & Panerai
Vind het vooral vermakelijk hoe druk en gefrustreerd mensen zich kunnen maken om een videospelletje. Had ik die tijd maar hahaVerwijderd schreef op maandag 4 september 2023 @ 11:31:
De game net eventjes naar binnen gehaald op de Series X en morgen maar eens checken waar die oneindige discussie hier vandaan komt. De twee wat ‘extremere’ kanten in dit topic lijken soms goede punten aan te kaarten maar ook net zo vervelend op momenten.![]()
Lekker zelf oordelen deze week.
9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74
Volgens mij is er wel een soort undo functie binnen die Buy/Sell menu's.G_Dragon schreef op maandag 4 september 2023 @ 11:28:
[...]
Ja daar ben ik ook al mee op de koffie gekomen, heb al flink wat centen verloren op die manier..
Kan het nu niet bekijken.
ja... dat was mij niet eens opgevallen maar idd... een space buggy zou fantastisch zijn.Luxurydiver schreef op maandag 4 september 2023 @ 11:46:
Gisteren op een punt gekomen in de Story line die me weer eens na het spelen van vele AAA games zeer positief liet verbazen. Wat een top spel! Ben blij dat ik mn pc heb geupdate begin dit jaar, want als je stevig gaat bouwen op een planeet dan gaat het hard met de FPS drops... hopelijk komen er nog wat tweaks uit het jasje van Bethesda om de FPS wat op te schroeven. Ook mis ik voertuigen op de planeet. MODs of DLC zou dat kunnen aanvullen. Genoeg te dromen, vanavond weer spelen.
D4NG3R schreef op maandag 4 september 2023 @ 11:46:
Welke wapens rent men trouwens mee rond? Ik geniet zelf nog het meeste van de shotguns, vond gisteren dit beestje:
spoiler:
Ik begrijp goed dat je teleurgesteld bent als bepaalde verwachtingen (terecht of onterecht) niet waar gemaakt worden. Het heeft alleen niet zoveel zin om in die teleurstelling te blijven hangen en dat continu op een vervelende manier te uiten in een topic waar het overgrote merendeel juist erg enthousiast is.Klauwhamer schreef op maandag 4 september 2023 @ 11:26:
[...]
Ik val in herhaling omdat andere mensen met kritische opmerkingen steeds dezelfde behandeling van dezelfde personen krijgen. En dat zal ik zo nu en dan blijven doen, net zoals ik dat in het Diablo IV-topic deed. Waarom? Omdat ik begaan ben met deze game en er zin in had. Omdat ik veel plezier heb beleefd aan de Fallout-franchise. Omdat de game bij lange na niet is wat het had kunnen en móeten zijn en omdat ik deel uitmaak van de beoogde demografie voor deze game.
Ook ik had gehoopt op wat meer immersion wat betreft het vliegen in de ruimte. Vergelijkbaar aan Elite Dangerous of No Mans Sky. Zelf kunnen opstijgen en landen etc.
Feit is alleen dat dat nu eenmaal niet het geval is. En nu ik er de nodige uurtjes al in heb zitten (20+) kom ik er ook achter dat dat totaal niet realistisch is als je nagaat wat de game allemaal wél te bieden heeft.
Dit is gewoon Fallout in space met wat elementen van No Mans Sky. Ik vind beide games top, dus deze logischerwijs ook ☺️
P.s. overigens kun je vanuit je cockpit gewoon handmatig een ander systeem selecteren en warpen, dat hoeft niet vanuit het menu. Dit geldt ook voor landen op een planeet als je goed uitgelijnd bent 😊
Vanwaar die nood om iedereen telkens weg te zetten als fanboys of drammers als ze het niet met je eens zijn?Klauwhamer schreef op maandag 4 september 2023 @ 11:33:
[...]
Dit is exact wat ik bedoelde met Groot Onrecht en het pakket aan "nuanceringen". Ik had hier snarky "Q.E.D." op willen reageren maar de tragische waarheid is dat dit al tientallen keren (al dan niet impliciet) voorbij is gekomen en dat fanboys weigeren dit te zien. Dus tsja, laat ook maar.
Klauwhamer schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 19:25:
[...]
Maar goed, volgens de drammers hier mag dat niet omdat het altijd al zo belabberd is geweest. Oké dan
Klauwhamer schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 15:24:
[...]
Je gedraagt je als een onnozele fanboy op het moment dat jij je gedraagt zoals jij je gedraagt tegen mensen die kritiek hebben waar jij je niet in kunt vinden. Jij bent geen eikpunt voor valide kritiek of niet.
Klauwhamer schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 23:47:
Maar goed, het heeft ook jaren geduurd voor de NOS stopte met het plaatsen van voetbaluitslagen op 101 en het sterft van de drammers in dit topic dus have at it met de mogelijke spoilers.
Als deze game niet voor jou blijkt ondanks dat je er zin in had, hartstikke jammer. Meld je teleurstelling en ga lekker iets spelen wat je wél leuk vindt. Een week lang in een topic terug blijven komen om je teleurstelling te herhalen en anderen steeds als fanboys en drammers karakteriseren voegt weinig toe aan het topic.Klauwhamer schreef op maandag 4 september 2023 @ 10:27:
R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED
ik heb die game idd 4 uur gespeeld en verwijderd van mijn PC. Ondanks dat ik goed begrijp waarom deze game zulke hoge cijfers krijgt.Kuusj schreef op maandag 4 september 2023 @ 11:46:
[...]
Vind het vooral vermakelijk hoe druk en gefrustreerd mensen zich kunnen maken om een videospelletje. Had ik die tijd maar hahaStarfield is gewoon een goed spel, zal van persoon tot persoon verschillen of het je ligt. Baldur's Gate 3 is ook een goed spel, maar ligt mij bijvoorbeeld niet zo.
Ik begon vrijdag met "dit is best een ok game" naar steeds maar "wauw" momenten.
Hoe meer ik speel hoe meer ik de game begrijp, de tutorials zijn zeer karig, zelfs het help menu laat niet heel veel zien, maar hoe ik iets probeer uit te puzzelen hoe meer ik begin te houden van deze game.
Elke keer als ik denk dat ik op een planeet of station/stad klaar ben vind ik wel weer iets nieuws en ben ik uren kwijt.
Het enige wat ik op dit moment onder de knie moet proberen te krijgen is inventory management, ben inmiddels op het punt dat mijn inventory, die van mijn schip en mijn companion behoorlijk vol geworden is en ik niet helemaal weet waar ik veilig al mijn zooi kwijt kan zonder dat het verdwijnt
Grotendeels met een pistol, op dit moment met de Calibrated Sidestar.D4NG3R schreef op maandag 4 september 2023 @ 11:46:
Welke wapens rent men trouwens mee rond? Ik geniet zelf nog het meeste van de shotguns, vond gisteren dit beestje:
spoiler:
Ik hoop wel dat je snapt dat ik het over de pc versie heb als ik heb over nVidia ed?mvds schreef op maandag 4 september 2023 @ 11:30:
[...]
Ik baseer mijn mening graag op mijn ervaringen en ik merk serieus helemaal niks van die 30 fps op mijn XBox en op mijn PC draait het ook gewoon erg goed (Geen idee hoeveel fps, want dat boeit mij niet. Als ik het als soepel ervaar boeit het mij niet of dat dan 30 fps is of 130)
De reden dat ik niet op een console speel is omdat 30fps ruk vind. Jij weet niet beter omdat je geen vergelijkingsmateriaal hebt. Je kan daardoor dus helemaal niet over oordelen.
Even voor de duidelijkheid dus. De optimalisatie is ruk en de perfomance op de pc is ruk.
Console boys die 30fps met lage resolutie en dynamic resolution prima vinden ben ik jaloers op
Je pakt zoveel loot op per missie dat ik structureel alles wat ik niet gebruik verkoop bij het arriveren van een stad.jpv91 schreef op maandag 4 september 2023 @ 11:52:
Zijn er meer mensen die steeds meer verliefd raken op deze game?
Ik begon vrijdag met "dit is best een ok game" naar steeds maar "wauw" momenten.
Hoe meer ik speel hoe meer ik de game begrijp, de tutorials zijn zeer karig, zelfs het help menu laat niet heel veel zien, maar hoe ik iets probeer uit te puzzelen hoe meer ik begin te houden van deze game.
Elke keer als ik denk dat ik op een planeet of station/stad klaar ben vind ik wel weer iets nieuws en ben ik uren kwijt.
Het enige wat ik op dit moment onder de knie moet proberen te krijgen is inventory management, ben inmiddels op het punt dat mijn inventory, die van mijn schip en mijn companion behoorlijk vol geworden is en ik niet helemaal weet waar ik veilig al mijn zooi kwijt kan zonder dat het verdwijnt
Men is het niet per se met mij oneens, ik reageer vooral op mensen die kritiek hebben en vervolgens te maken krijgen met fanboys. En waarom ik ze "fanboys" of "drammers" noem, is omdat men Bethesda op alle fronten blijft verdedigen en stretches maakt met wat wel of niet beloofd zou zijn of wat wel of niet voorbij is gekomen op slide 23b tijdens de presentatie op de E3 van 2021 -- en dat men dat dus daarom had moeten weten en de "kritiek" dus "onterecht" is.BeefHazard schreef op maandag 4 september 2023 @ 11:50:
[...]
Vanwaar die nood om iedereen telkens weg te zetten als fanboys of drammers als ze het niet met je eens zijn?
Nog een keertje: net als Diablo IV volg ik dit omdat ik veel plezier heb beleefd aan de Fallout-reeks en ik in de beoogde demografie zit van Bethesda voor deze game.BeefHazard schreef op maandag 4 september 2023 @ 11:50:
[...]
Als deze game niet voor jou blijkt ondanks dat je er zin in had, hartstikke jammer. Meld je teleurstelling en ga lekker iets spelen wat je wél leuk vindt. Een week lang in een topic terug blijven komen om je teleurstelling te herhalen en anderen steeds als fanboys en drammers karakteriseren voegt weinig toe aan het topic.
Ja precies dit!jpv91 schreef op maandag 4 september 2023 @ 11:52:
Weet dat je in je Lodge onbeperkt kan opslaan, dus ik ga daar vaak even heen om e.e.a. op te slaan.
Op planeten is vaak ook wel een storage kistje te vinden waar je onbeperkt kan opslaan.
Zo heb ik e.e.a. aan contraband ergens achtergelaten, aangezien ik dat nog niet geheim kan meebrengen. Wel even noteren waar je precies iets hebt achtergelaten zodat je het later weer kunt ophalen
Sowieso natuurlijk altijd sorteren op Weight als je e.e.a. wilt overzetten naar je companion, cargo hold of andere storage. Zo zijn dumbells best zwaar en moet je die direct weer ergens lozen
Ook heb je al gauw meerdere aantallen van bijv. een wapen of suit.
De optie om resources in 1 keer te transferren is ook handig in het begin. Als je er toch nog weinig mee doet.
Ik ben daarom ook gelijk voor de weightlifting skill gegaan. Die is niet heel erg moeilijk.
HeheG_Dragon schreef op maandag 4 september 2023 @ 08:05:
[...]
Wanneer je de main missie
spoiler:.The old neighborhood speelt, moet je op een gegeven moment vechten tegen piraten in dat grote verlaten schip en die piraten dragen een note bij zich met de tekst "“Secret Outpost”" en deze moet je gaan doen om dit armor te vindenn
[ Voor 4% gewijzigd door iekue op 04-09-2023 12:01 ]
Ik zeg in mijn opmerking duidelijk dat ik het zowel op mijn XBox en op mijn PC heb geprobeerd. Hoezo heb ik dan geen vergelijkingsmateriaal? Dat is dan toch per definitie een vergelijking?OMD schreef op maandag 4 september 2023 @ 11:54:
[...]
Ik hoop wel dat je snapt dat ik het over de pc versie heb als ik heb over nVidia ed?
De reden dat ik niet op een console speel is omdat 30fps ruk vind. Jij weet niet beter omdat je geen vergelijkingsmateriaal hebt. Je kan daardoor dus helemaal niet over oordelen.
Even voor de duidelijkheid dus. De optimalisatie is ruk en de perfomance op de pc is ruk.
Console boys die 30fps met lage resolutie en dynamic resolution prima vinden ben ik jaloers op
En ik oordeel dat het voor mij soepel genoeg draait op beide platformen, dat lijkt mij netter dan te zeggen dat "de performance ruk is" als een vaststaand feit waar geen andere mening over mogelijk is
Bethesda komt zelf met "explore with unparalleled freedom"jlena schreef op maandag 4 september 2023 @ 10:19:
[...]
Ook in starfield alleen net 1 of 2 meer laadschermen. Vergeet niet dat wanneer je in Skyrim of Fallout ergens in ging was er meteen een laadscherm. Tuurlijk was er de open wereld waar af en toe iets gebeurde zonder laadscherm. Maar nogmaals Bethesda heeft Starfield ontwikkeld niet als een space sim waar je eindeloos kan vliegen (kan wel iemand heeft 7 uur gevlogen om van aarde naar Pluto) daar is het spel niet voor gemaakt. Het spel is het verhaal en de relatie tussen de verschillende federaties. Heel simpel niks meer niks minder. Nogmaals wil je no man sky of elite dangerous ga dat dan spelen en ga geen appels met peren vergelijken.
Tja, als mensen claimen dat ze teleurgesteld zijn omdat de game in hun ogen niet aan de beloften voldoet, is het wel belangrijk even na te gaan wat er allemaal wel en niet beloofd is. Dat lijkt mij geen fanboyisme maar gewoon het bij de feiten houden. Dan mag je 't nog steeds geen goed spel vinden, maar ga dan gewoon iets doen dat je wel leuk vindt en niet constant je gelijk proberen te halen tegenover iedereen die wel plezier beleeft aan de game.Klauwhamer schreef op maandag 4 september 2023 @ 11:57:
[...]
Men is het niet per se met mij oneens, ik reageer vooral op mensen die kritiek hebben en vervolgens te maken krijgen met fanboys. En waarom ik ze "fanboys" of "drammers" noem, is omdat men Bethesda op alle fronten blijft verdedigen en stretches maakt met wat wel of niet beloofd zou zijn of wat wel of niet voorbij is gekomen op slide 23b tijdens de presentatie op de E3 van 2021 -- en dat men dat dus daarom had moeten weten en de "kritiek" dus "onterecht" is.
Ik zou mijzelf niet karakteriseren als fanboy, ik vond Redfall en FO76 kut, maar ik vind het wel mooi om te zien dat ze eindelijk een game uitgeven zonder dat het een algehele malaise op release is. Dan is het extra jammer om te zien dat mensen doen alsof het wél weer zo'n dramatische release is.
Ja, oké, maar als je al hebt besloten dat je het niet leuk vindt, waarom blijf je het dan toch volgen en je onvrede uiten? Niemand in dit topic die de minpunten die jij ervaart gaat verhelpen ofzo.Nog een keertje: net als Diablo IV volg ik dit omdat ik veel plezier heb beleefd aan de Fallout-reeks en ik in de beoogde demografie zit van Bethesda voor deze game.
Dumbbells zijn volgens mij niet zo nuttig in Starfield. In 76 (misschien 4 ook?) kon je die nog goed gebruiken om lead uit te halen, maar het scrappen van items zit helaas niet in Starfield.PuckStar schreef op maandag 4 september 2023 @ 11:59:
[...]
Sowieso natuurlijk altijd sorteren op Weight als je e.e.a. wilt overzetten naar je companion, cargo hold of andere storage. Zo zijn dumbells best zwaar en moet je die direct weer ergens lozen.
Mea culpa, ik heb dat niet gelezen. My bad. Feit blijft dat volgens velen de performance ruk is. Je bent ook echt de eerste die zegt dat het goed is haha.mvds schreef op maandag 4 september 2023 @ 12:08:
[...]
Ik zeg in mijn opmerking duidelijk dat ik het zowel op mijn XBox en op mijn PC heb geprobeerd. Hoezo heb ik dan geen vergelijkingsmateriaal? Dat is dan toch per definitie een vergelijking?
En ik oordeel dat het voor mij soepel genoeg draait op beide platformen, dat lijkt mij netter dan te zeggen dat "de performance ruk is" als een vaststaand feit waar geen andere mening over mogelijk is
Het is extreem slecht geoptimaliseerd. Dat is gewoon een feit. Inherent aan de creation engine. Fijn dat jij het goed vind, 90% vind van niet.
Het draait bij mij nu prima rond de 60fps maar heb er flink moeten inleveren op grafisch vlak en dat is jammer. Een 3080 is nou niet echt de onderkant van de markt
Dat mis ik soms wel een beetje idd, het kunnen recyclen van materialen en bijv het kunnen overzetten van attachments van het ene wapen naar het andere wapen. (Ook al zijn de wapens van hetzelfde type) Ik ben nu aan het proberen om mijn wapens te modificeren, maar daarvoor zijn mijn skills nog niet hoog genoeg. In elk geval niet voor de mods die ik wil (zoals laser en silencer)BeefHazard schreef op maandag 4 september 2023 @ 12:14:
Dumbbells zijn volgens mij niet zo nuttig in Starfield. In 76 (misschien 4 ook?) kon je die nog goed gebruiken om lead uit te halen, maar het scrappen van items zit helaas niet in Starfield.
Het niet de intentie om kritiek uit dit huidige topic te weren. De bedoeling is om de gesprekken te structureren: dit topic voor algemene ervaringen en het nieuwe topic specifiek voor kritiek en feedback. Door deze scheiding hopen we dat beide discussies duidelijk en gefocust blijven.
Voorbeelden die daar besproken kunnen worden:
- Tekortkomingen in gameplay en verhaallijn
- Bugs en glitches die de speelervaring beïnvloeden
- Performance-problemen op specifieke systemen of platforms
- Niet nagekomen beloftes door Bethesda
- Verwachtingsmanagement en marketing versus de werkelijke game-ervaring
- Ontbrekende of onderontwikkelde features
- Vergelijkingen met eerdere aankondigingen, trailers of demos
- Suggesties voor patches of updates vanuit de community
- Ervaringen met klantenservice of support bij problemen
- Perspectieven over de algehele ontwikkelingsrichting van de game
Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357
Vind het ship builden ook zwaar onduidelijk. Probeerde wat storage toe te voegen maar al snel opgegeven 😅Chaoss schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 16:04:
Outpost moet ik ook nog aan beginnen... iemand een goeie tip voor een tutorial zonder spoilers?
Ik heb er vanmorgen 1,5 uur over gedaan om mij ship 1 module groter te maken dus ik weet niet wat ik van outposts moet verwachten.
Maar ik heb nu wel workbenches is mijn schip, handig
Anyway heb gisteren nog een vid gepost over outposts bouwen dus zoek even op mijn naam.
Misschien omdat ik mijn mening baseer op mijn eigen ervaring en ik ook geen hoge verwachtingen hanteer die soms ook niet realistisch zijnOMD schreef op maandag 4 september 2023 @ 12:18:
[...]
Mea culpa, ik heb dat niet gelezen. My bad. Feit blijft dat volgens velen de performance ruk is. Je bent ook echt de eerste die zegt dat het goed is haha.
Ook hier is het denk ik een verhaal van verwachting. Ik heb een best aardige PC (13nd gen i5 en een 3080) en voor mij voelt het soepel op 1440p op de default instellingen, dus dan maakt het mij niet uit hoeveel fps dat dan is. Ik kan idd een fps counter aanzetten en er een heel groot punt van gaan maken dat het spel niet steeds draait op 165fps (omdat mijn monitor op 165Hz draait) maar waarom zou ik? Het voelt soepel, dus who cares hoeveel fps dat dan is?Het is extreem slecht geoptimaliseerd. Dat is gewoon een feit. Inherent aan de creation engine. Fijn dat jij het goed vind, 90% vind van niet.
Dat je het jammer vind is natuurlijk prima, maar waarom kies jij ervoor om dat "jammer vinden" zo je spelplezier te laten beïnvloeden en daar dan zo op te hameren hier? Ga dan lekker iets anders spelen tot er wat patches zijn geweestHet draait bij mij nu prima rond de 60fps maar heb er flink moeten inleveren op grafisch vlak en dat is jammer. Een 3080 is nou niet echt de onderkant van de markt
De Ship Builder is een uitstekende manier om uuuuuuuuren te verliezen hahahaSaitama schreef op maandag 4 september 2023 @ 12:34:
Boooo werk boooooo. Al die uren die ik had kunnen spelen... maar goed moet de collectors edition ergens van betalen! Merk dat hoe meer ik speel hoe enthousiaster ik word. Gisteren gepoogd m'n schip aan te passen, maar steeds niet tevreden met het resultaat en toen was t opeens bedtijd. Zie nu al dat ik hier vele uren in ga stoppen. En als het settlement bouwen beetje hetzelfde gaat zijn als fo4 zal ik daar ook heel wat uurtjes in gaan stoppen. Kan niet wachten weer verder te spelen
Ik vraag mij af of het mogelijk is om nieuwe modules vrij te spelen in de ship builder. Of door research of door schepen te ontmantelen en te verkopen ofzo
Wij begrijpen elkaar niet denk ik. Het maakt me verder niet en het draait prima maar FEIT blijft dat de creation engine een verouderde en slecht geoptimaliseerde engine is. Dat is geen mening hè, dat is een feit.mvds schreef op maandag 4 september 2023 @ 12:34:
[...]
Misschien omdat ik mijn mening baseer op mijn eigen ervaring en ik ook geen hoge verwachtingen hanteer die soms ook niet realistisch zijnKijk, dat de Unreal Engine 5 er is wil niet zeggen dat ik dat soort grafische performance van elk spel verwacht. En het lijkt erop dat er veel mensen zijn die dat wel verwachten. En als dat jouw verwachting is, dan snap ik dat het tegen valt hoe het spel er uit ziet ja
[...]
Ook hier is het denk ik een verhaal van verwachting. Ik heb een best aardige PC (13nd gen i5 en een 3080) en voor mij voelt het soepel op 1440p op de default instellingen, dus dan maakt het mij niet uit hoeveel fps dat dan is. Ik kan idd een fps counter aanzetten en er een heel groot punt van gaan maken dat het spel niet steeds draait op 165fps (omdat mijn monitor op 165Hz draait) maar waarom zou ik? Het voelt soepel, dus who cares hoeveel fps dat dan is?
[...]
Dat je het jammer vind is natuurlijk prima, maar waarom kies jij ervoor om dat "jammer vinden" zo je spelplezier te laten beïnvloeden en daar dan zo op te hameren hier? Ga dan lekker iets anders spelen tot er wat patches zijn geweest
Het beïnvloed mijn spelplezier ook niet, geen idee hoe je daarbij komt. Heb je de rest van mijn Posts gelezen? Ik vind het spel helemaal geweldig! Geniet er elke minuut van en baal dat ik moet werken haha.
Ik vind het jammer dat het slecht geoptimaliseerd is en dat mag ik vinden. Ik hamer nergens op dus ik snap je daarin niet. Ik constateer een feit die onderbouwt wordt door vele mensen en reviewers en statistieken, niks mis mee toch? Denk dat je eerder denkt dat ik negatief ben maar dat is juist andersom. Ik geef het spel een ruime 9/9.5.
Verwijderd
Haha. Kortom: met kritiek of suggesties moet je daar wezen.Mog schreef op maandag 4 september 2023 @ 12:23:
Ik heb een nieuw discussietopic geopend specifiek gericht op de tekortkomingen van Starfield: "Starfield: De minder stralende punten" (pun intended). Dit is gedaan om een geconcentreerde plek te bieden voor diepgaandere besprekingen over de tekortkomingen van de game.
Het niet de intentie om kritiek uit dit huidige topic te weren. De bedoeling is om de gesprekken te structureren: dit topic voor algemene ervaringen en het nieuwe topic specifiek voor kritiek en feedback. Door deze scheiding hopen we dat beide discussies duidelijk en gefocust blijven.
Voorbeelden die daar besproken kunnen worden:
- Tekortkomingen in gameplay en verhaallijn
- Bugs en glitches die de speelervaring beïnvloeden
- Performance-problemen op specifieke systemen of platforms
- Niet nagekomen beloftes door Bethesda
- Verwachtingsmanagement en marketing versus de werkelijke game-ervaring
- Ontbrekende of onderontwikkelde features
- Vergelijkingen met eerdere aankondigingen, trailers of demos
- Suggesties voor patches of updates vanuit de community
- Ervaringen met klantenservice of support bij problemen
- Perspectieven over de algehele ontwikkelingsrichting van de game
Mijn tip: niet zo moeilijk doen want het trekt allemaal vanzelf recht. Dit heb je altijd vlak na een grote release. Maar wie ben ik.
En als het uit de klauw(hamer)en loopt zijn er moderators.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2023 12:45 ]
Ik kwam hier ook niet helemaal uit. Je hebt blijkbaar wel upgrade templates voor wapens, shields, etc. maar niet voor storage, etc.? Later maar eens naar kijken, ik heb het idee dat dit best een time-sink is en ik ga op dit moment liever verkennen op de planeten en de ruimtestations.Beakzz schreef op maandag 4 september 2023 @ 12:28:
[...]
Vind het ship builden ook zwaar onduidelijk. Probeerde wat storage toe te voegen maar al snel opgegeven 😅
Slecht nieuws want het word warm...uchiha tijntje schreef op maandag 4 september 2023 @ 08:41:
Mijn weekje vrij is begonnen. Hopelijk niet al te warm deze week
Eens kijken welke sterrenstelsels ik vandaag eens ga bezoeken. Wil in ieder geval een paar “main” quest spelen. En wellicht kijken voor zo’n outpost. Echter vraag ik me af of dat slim is als ik iedere keer toch al ruimte tekort kom
Blijkbaar krijgen we nog een nazomer!
Hoop dat je een airco hebt thuis?
Echt?janus_freggel schreef op maandag 4 september 2023 @ 12:44:
Gisteren uren bezig geweest om mijn ship meer dan 2000 cargo te geven en helemaal naar mijn smaak in te richten. Kom ik er net achter dat in andere steden compleet andere componenten te krijgen zijn voor ship building.....
Ik weet ook niet wat nu "beter" is;
- alle componenten van je schip te deleten en van scratch een schip gaan opbouwen
- een bestaand schip te verbouwen
- een schip te kopen die voldoet aan je eisen
:strip_exif()/f/image/iD0ape4Fhmp4DUM1iCBwP1qv.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/qx8aP7ABrUOUS1MkawEF7NJA.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/OazjvF6Tobym3llyPjS7hmkz.jpg?f=fotoalbum_large)
Het heeft een paar dagen geduurd om de klik met de game te vinden. In het begin was ik niet heel erg onder de indruk, maar na een aantal dagen spelen zat ik er totaal naast.
Wat is deze game groots en goed zeg! Vooral als je gaat ontdekken hoeveel je wel niet kunt doen. En dan al die details!
Ben wel fan van deze:D4NG3R schreef op maandag 4 september 2023 @ 11:46:
Welke wapens rent men trouwens mee rond?
Ik ben uitgegaan van mijn bestaande schip en daar onderdelen vervangen/toegevoegd, dan kom je erachter dat de motoren niet voldoende zijn, dus een toegevoegd. dan blijkt de reactor het ineens niet aan te kunnen.... al met al duur geintje, maar altijd leuker om zelf te bouwen, dan kant en klaar kopen.mvds schreef op maandag 4 september 2023 @ 12:58:
[...]
Echt?Dat wist ik ook niet
Ik weet ook niet wat nu "beter" is;Een bestaand schip verbouwen of een nieuw schip bouwen van scratch kan behoorlijk duur zijn, dat weet ik wel
- alle componenten van je schip te deleten en van scratch een schip gaan opbouwen
- een bestaand schip te verbouwen
- een schip te kopen die voldoet aan je eisen
Ja check maar eens bij de technician in Neon, daar bij de builder compleet andere opties (en veel meer) dan op Atlantis....
Wauw!!!flugelisoke schreef op maandag 4 september 2023 @ 12:58:
Dit is toch geweldig?
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Het heeft een paar dagen geduurd om de klik met de game te vinden. In het begin was ik niet heel erg onder de indruk, maar na een aantal dagen spelen zat ik er totaal naast.
Wat is deze game groots en goed zeg! Vooral als je gaat ontdekken hoeveel je wel niet kunt doen. En dan al die details!
Gebruik spoiler-tags waar ze redelijkerwijs nodig zijn, kleine moeite, en houd het voor iedereen leuk!
Houd het ook ontopic, bespreek vooral je eigen ervaringen, en wees lief en respectvol naar elkaar. Je hoeft het niet eens te zijn.
/f/image/m5cKlYcZYASqaw7cp3ytayPc.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/ZZ0aq3brAehV1e5QCDVSukST.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/faJWOXyHuIkKwGHmbXFcKDMk.png?f=fotoalbum_large)