R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X
Het is een fallout 4 game. Je verwachting was te hoog of je eisen zijn exhorbitant.Visgek82 schreef op zondag 3 september 2023 @ 21:52:
[...]
Correct. Helaas, want het zal hoogst waarschijnlijk een refund worden. Dit is mijns inziens een 14,99 game. Niet dat prijs nog iets zegt tegenwoordig, maar goed.
Ik respecteer je mening dat je er geen reet aan vind, doe een refund, ga uit dit topic en kijk nooit meer om maar het spel maar ga niet als een kleuter dingen roepen als “dit is een 14,99” spel want daarmee is je credibility echt gezakt naar 0 en tot voor deze post vond ik sommige punten ook gewoon terecht. Jammer dat je het niets vind maar helaas.
Edit
Iets minder passief agressief
[ Voor 17% gewijzigd door OMD op 03-09-2023 22:06 ]
R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X
De enige van twee (Synthetic man) reviewers die ik bekijk.Verwijderd schreef op zondag 3 september 2023 @ 21:18:
Zo hij is niet heel erg te spreken over de game. Goede punten of te negatief volgens jullie?
[YouTube: title]
Een refund krijg je niet meer na een paar uur spelen toch? Tenzij je minder dan twee uur hebt gespeeld, maar in die tijd kun je natuurlijk nog geen goeie mening vormen.Visgek82 schreef op zondag 3 september 2023 @ 21:52:
[...]
Correct. Helaas, want het zal hoogst waarschijnlijk een refund worden. Dit is mijns inziens een 14,99 game. Niet dat prijs nog iets zegt tegenwoordig, maar goed.
Heb nu die puredarkmod geinstalleerd en haal met mijn 4080 ipv 50 fps nu heel makkelijk 90 - 120 fps.. heel vet.bjorntju schreef op zondag 3 september 2023 @ 01:37:
Aaargh, met het vliegen met mijn schip had ik er last van dat mijn cursor erg jittery was, wat blijkt? Alle UI elementen zijn gecapped op 30 FPS
Gelukkig is het te fixen met deze mods:
https://www.nexusmods.com/starfield/mods/350
https://www.nexusmods.com/starfield/mods/270
Eerst de eerste installeren en dan de tweede, dat zorgt ervoor dat UI elementen op 60FPS draaien + de schip cursor op max. 120FPS.
Echt, Bethesda games zijn een van mijn favoriete games maar man man man wat loopt die engine van hun achter op bepaalde aspecten..
Oke cool dat je de game toch gaat spelen.Verwijderd schreef op zondag 3 september 2023 @ 21:52:
[...]
Ik heb stoer de hele video gekeken.![]()
Als ik beelden bekijk van de game ziet het er (met name indoor) toch heel goed uit. Snap die mening dus ook niet van hem.
Zijn conclusie is dat het een matige first person looter shooter is met gebrek aan immersion door alle laadschermen etc.
Ik moet de game eerst zelf spelen om te kunnen oordelen.
Weet je nog hoe Fallout 4 voelt om te spelen ?
Zo ja dan weet je wat je kan verwachten.
Hoeveel uur heb je gespeeld ?Visgek82 schreef op zondag 3 september 2023 @ 21:52:
[...]
Yeah dit sowieso. mijn mening schroomt totaal niet met veel reviews. En wat waren van te voren mijn verwachtingen? Niks.. ik voorzag een cyberpunk debacle (vraag me niet waarom) en dus is het hartstikke leuk dat je gewoon zo'n goeie time investing singleplayer game krijgtVerwijderd schreef op zondag 3 september 2023 @ 21:52:
[...]
Ik moet de game eerst zelf spelen om te kunnen oordelen.
Sommige punten kan ik me uiteraard in vinden en ik moet zeggen dat ik een deel van de kritiek omzijl door mods (denk aan field of view aanpassing etc) dus daar denk je niet zo vaak aan maar default 75 FoV op PC is gewoon shit en het feit dat het officieel niet aan te passen is slaat nergens op.
Maar ik zou gewoon echt niet te veel van reviews aan nemen en het lekker zelf proberen.
Zolang je maar geen nomansky, elite dangerous space sim verwacht dan komt het goed.
De beste vergelijkingen die ik hier en overal eigenlijk gemaakt heb zien worden is Fallout in space
Verwijderd
Nee met FO4 ben ik niet verder gekomen dan character creation. Niet omdat de game niets zou zijn maar was te druk met andere games Oblivion heb ik vroeger wel van genoten.jori040 schreef op zondag 3 september 2023 @ 22:01:
[...]
Oke cool dat je de game toch gaat spelen.
Weet je nog hoe Fallout 4 voelt om te spelen ?
Zo ja dan weet je wat je kan verwachten.
Ik heb gamepass dus zal de game zeker checken. Zonder gamepass zou ik de game niet kopen voor het volle bedrag na alle reviews en door 30fps op console.
Alsnog ga ik er open in en wie weet vind ik m geweldig.
Verwijderd
Ik vind het altijd wel leuk om de reviews te checken maar inderdaad alsnog moet je het zelf ervaren. Reviews vind ik wel ideaal om er achter te komen of een game eigenschappen heeft waar je een hekel aan hebt of andersom.Ricmaniac schreef op zondag 3 september 2023 @ 22:06:
[...]
Yeah dit sowieso. mijn mening schroomt totaal niet met veel reviews. En wat waren van te voren mijn verwachtingen? Niks.. ik voorzag een cyberpunk debacle (vraag me niet waarom) en dus is het hartstikke leuk dat je gewoon zo'n goeie time investing singleplayer game krijgt![]()
Sommige punten kan ik me uiteraard in vinden en ik moet zeggen dat ik een deel van de kritiek omzijl door mods (denk aan field of view aanpassing etc) dus daar denk je niet zo vaak aan maar default 75 FoV op PC is gewoon shit en het feit dat het officieel niet aan te passen is slaat nergens op.
Maar ik zou gewoon echt niet te veel van reviews aan nemen en het lekker zelf proberen.
Zolang je maar geen nomansky, elite dangerous space sim verwacht dan komt het goed.
De beste vergelijkingen die ik hier en overal eigenlijk gemaakt heb zien worden is Fallout in space
Oh ja? Ik heb sinds het begin al niet helemaal begrepen wat ik nou van Starfield moet verwachten (Bij de klasse "looter shooter" krijg ik niet echt een duidelijk beeld wat het inhoudt)OMD schreef op zondag 3 september 2023 @ 21:56:
[...]
Het is een fallout 4 game. Je verwachting was te hoog of je eisen zijn exhorbitant.
Een Fallout achtige game is iets dat mij lange tijd kan boeien, alleen de depri sfeer van alle vernietiging en dat gekke jaren 50 stijltje zat me altijd een beetje dwars. Maar ik ben iemand die diep in het verhaal kan gaan.
Dan lijkt starfield me echt iets voor mij, bedankt!
Ik hoop alleen zo dat er ook een VR versie van komt...
[ Voor 11% gewijzigd door GekkePrutser op 03-09-2023 22:26 ]
Tweede keer dat ik in zero-g dit meemaak.
Wat vinden jullie skills waar jullie bij zweren om te upgraden? Ben level 16 maar heb nog niet echt een hele duidelijke richting gekozen.
[ Voor 23% gewijzigd door uchiha tijntje op 03-09-2023 22:16 ]
Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.
Nee.ronalnilson schreef op zondag 3 september 2023 @ 22:19:
Klopt het dat dit spel niet werk op een nvidia kaart?
Waarom denk je dat? Werkt prima op een 4090.ronalnilson schreef op zondag 3 september 2023 @ 22:19:
[ Voor 11% gewijzigd door Mizojojo op 03-09-2023 22:28 ]
Met mijn 2080 kan je dat gerust stellenronalnilson schreef op zondag 3 september 2023 @ 22:19:
Je hebt waarschijnlijk gehoord over de AMD FSR exclusiviteitsdeal.ronalnilson schreef op zondag 3 september 2023 @ 22:19:
In het kort: Ja het werkt prima op een Nvidia kaart.
Nee, het ondersteunt geen DLSS (maar mods komen eraan). Maar FSR werkt ook op Nvidia al zij het niet zo optimaal als DLSS. Dit is echter alleen op het gebied van cloud upscaling techniek. De rest werkt prima (mits je wel een goede kaart hebt natuurlijk).
Edit: Ik heb het overigens nog niet gespeeld maar dit heb ik begrepen door de nieuwsberichten wel grondig te lezen. Kennelijk laat de performance volgens @Beakzz te wensen over op oudere kaarten, dat is wel jammer, ik denk dat dat nog wel beter gemaakt wordt echter. Bethesda is nou niet bepaald een studio die bij release perfectie oplevert
Edit: Overigens heeft de gast uit die video die het spel slecht vindt ook een 2080 en de grafische performance is juist niet een van zijn bezwaren, hij krijgt 55-60 FPS op 1080p:
YouTube: Starfield Review - This game is a disaster!
Bedankt voor het delen daarvan @Verwijderd. Ik ben het wel eens met die kritiek, echter vind ik instancing en loading boxes niet per se een bezwaar. Denk aan Mass Effect, die heeft precies dat en toch was dat mega populair en immersief. Ik ga het wel zien...
[ Voor 53% gewijzigd door GekkePrutser op 03-09-2023 22:46 ]
Wat is de rest van jouw config? Processor bijvoorbeeld? Ik heb vergelijkbare kaarten voorbij zien komen, waar de game prima op gespeeld kon worden…Beakzz schreef op zondag 3 september 2023 @ 22:28:
[...]
Met mijn 2080 kan je dat gerust stellenZiet er niet uit en speelt voor geen meter. Speel van armoe maar op de series X. Nog nooit een game zo slecht zien lopen op mijn pc en het is nou niet grafisch 1 van de mooiste spellen ooit. Mag hopen dat ze deze engine nou eens gaan uitzwaaien.
Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/
ik vind het echt een hele mooie game, met fijne shooter mechanics.Beakzz schreef op zondag 3 september 2023 @ 22:28:
[...]
Met mijn 2080 kan je dat gerust stellenZiet er niet uit en speelt voor geen meter. Speel van armoe maar op de series X. Nog nooit een game zo slecht zien lopen op mijn pc en het is nou niet grafisch 1 van de mooiste spellen ooit. Mag hopen dat ze deze engine nou eens gaan uitzwaaien.
I5 12600K, NVMe schijven en 32GB RAM. Op 1440 dip ik onder de 30 met medium/high, maar zelfs al zet ik alles op low loopt het niet smooth (en ziet het er niet uit). DLSS mods ook nog er op gezet vandaag maar niet veel beter. Zet ik alles op low en 1920x1080 dan kom ik rond de 45 uit, maar dan ziet het er op de Series X 3 x beter uit en gelukkig is deze 30 fps redelijk uit te houden voor de verandering (normaal gesproken erg gevoelig voor)._Dune_ schreef op zondag 3 september 2023 @ 22:31:
[...]
Wat is de rest van jouw config? Processor bijvoorbeeld? Ik heb vergelijkbare kaarten voorbij zien komen, waar de game prima op gespeeld kon worden…
Wilde er al een 7900 XTX in schroeven voor de release, maar toen kwam ik er achter dat mijn scherm G-sync only is dus toen ben ik weer gaan twijfelen tussen kamp groen en rood.
Ik zeg toch niet dat het niet mooi is? Er zijn alleen grafisch mooiere spellen die ik wel goed draaiend krijg op hetzelfde systeem.hully schreef op zondag 3 september 2023 @ 22:39:
[...]
ik vind het echt een hele mooie game, met fijne shooter mechanics.
Op mijn 7800X3D gebruikt het maar 3-4%…_Dune_ schreef op zondag 3 september 2023 @ 22:31:
[...]
Wat is de rest van jouw config? Processor bijvoorbeeld? Ik heb vergelijkbare kaarten voorbij zien komen, waar de game prima op gespeeld kon worden…
Dat maak ik allemaal zelf wel uit. En jij bepaald niet wat mijn "credibility" is hier. En of ik hier post ook niet. Het feit dat jij mij als kleuter wegzet zegt mij genoeg.OMD schreef op zondag 3 september 2023 @ 21:56:
[...]
Het is een fallout 4 game. Je verwachting was te hoog of je eisen zijn exhorbitant.
Ik respecteer je mening dat je er geen reet aan vind, doe een refund, ga uit dit topic en kijk nooit meer om maar het spel maar ga niet als een kleuter dingen roepen als “dit is een 14,99” spel want daarmee is je credibility echt gezakt naar 0 en tot voor deze post vond ik sommige punten ook gewoon terecht. Jammer dat je het niets vind maar helaas.
Edit
Iets minder passief agressief
Dus nu vind je sommige punten opeens niet meer terecht? Na de post? Heel vreemd gedrag.
[ Voor 5% gewijzigd door Visgek82 op 03-09-2023 22:48 ]
Ryzen 7 7700X , 32 GB RAM, ProArt 4080 Super, MSI B650 Tomahawk, 2x2tb NVME
Is het dan niet zo dat je eerst dingen moet ontdekken voor je er naar kan fast travellen? Dat vond ik in Fallout altijd wel een stimulans om gewoon te gaan lopen en dan toevallig op coole dingen te stuiten.cheiktwo schreef op zondag 3 september 2023 @ 20:34:
- Galaxy voelt als losse tiles die aan elkaar zijn gezet, voornamelijk door het minimaal vliegen dat je zelf doet. Maar op eerlijk te zijn, het manueel vliegen zou 90% van de mensen die dit spelen toch skippen na 1-10 keer zelf te doen.
Je credibility wordt wel bepaald door anderen, had het over mijzelfVisgek82 schreef op zondag 3 september 2023 @ 22:44:
[...]
Dat maak ik allemaal zelf wel uit. En jij bepaald niet wat mijn "credibility" is hier. En of ik hier post ook niet. Het feit dat jij mij als kleuter wegzet zegt mij genoeg.
Je opmerking over 15 euro games is gewoon niveau kleuter, kom op, dat weet je zelf ook wel. Je weet donders goed ook al vind je er geen reet aan dat dit een triple A title is.
Nogmaals, sommige punten ben ik met je eens maar je laat je teveel leiden door emotie. Zo komt het in ieder geval over. Sorry als ik verkeerd zit hoor, djeez.
Je laatste zin snap ik niet trouwens. Ik ben juist wel eens met punten van jou, zeg dat ook in die postDus nu vind je sommige punten opeens niet meer terecht? Na de post? Heel vreemd gedrag.
[ Voor 13% gewijzigd door OMD op 03-09-2023 22:53 ]
Wat ook scheelt (wat iedereen kan doen) is als je in je schip zit Scanner aan en pointen waar je heen wilt. Is iets meer immersie dan via het menu/map.
Ook vind ik het spel echt heel erg mooi, zowel grafisch als het geluid. Het spel nodigt uit (althans voor mij) om rustig te spelen. Te ontdekken, te verwonderen en wat missies te doen enzo.
Echt heel gaaf!
Nog een paar sfeerplaatjes:
/f/image/X3ysomeIPVJvKpWaNWIGU8ht.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/BmeopG4m1h6wqjezpPnoFvTu.png?f=fotoalbum_large)
"Ik zeg toch niet dat het niet mooi is?"Beakzz schreef op zondag 3 september 2023 @ 22:40:
[...]
Ik zeg toch niet dat het niet mooi is? Er zijn alleen grafisch mooiere spellen die ik wel goed draaiend krijg op hetzelfde systeem.
klopt
"Er zijn alleen grafisch mooiere spellen die ik wel goed draaiend krijg op hetzelfde systeem."
subjectief
No offense, maar reactie vraagt ook wel enigszins tegenreactie. Je geeft al dagen aan dat je de game niks gaat vinden en dat het allemaal maar tegenvalt, geeft continu tegengas als mensen de game wel leuk vinden, koopt dan alsnog de early access, speelt zo kort dat je nog een refund aan kan vragen maar laat in die korte tijd wel je vooroordelen bevestigen en roept daarna dat de game maar 15 euro waard is.Visgek82 schreef op zondag 3 september 2023 @ 22:44:
[...]
Dat maak ik allemaal zelf wel uit. En jij bepaald niet wat mijn "credibility" is hier. En of ik hier post ook niet. Het feit dat jij mij als kleuter wegzet zegt mij genoeg.
Het maakt door dat soort opmerkingen het wel wat lastiger om je mening serieus te nemen en het doet ook een beetje afvragen waarom je zoveel tijd investeert in een game die je blijkbaar vanaf de eerste recensies al niet leuk vond. You do you, maar ik zou ook gewoon lekker een game gaan spelen die je wel leuk vindt.
Niks mis met kritiek. Integendeel, als iemand die nog twijfelt of hij gaat spelen is juist ook een kritische noot erg waardevol. Maar dan het liefst wel van mensen die er iig wat open minded instappen.
[ Voor 3% gewijzigd door jori040 op 03-09-2023 22:54 ]
Het zal er dan aan liggen wat je verstaat onder triple-a. Het heeft wat mij betreft niet de schijn mee. Het lijkt mij vooral dat jij moeite hebt om andere meningen te accepteren. En dan zet je ze maar gewoon weg als onzinnig of niveau kleuter. Prima, maar doe dat lekker bij iemand andersOMD schreef op zondag 3 september 2023 @ 22:50:
[...]
Je credibility wordt wel bepaald door anderen, had het over mijzelf![]()
Je opmerking over 15 euro games is gewoon niveau kleuter, kom op, dat weet je zelf ook wel. Je weet donders goed ook al vind je er geen reet aan dat dit een triple A title is.
Nogmaals, sommige punten ben ik met je eens maar je laat je teveel leiden door emotie. Zo komt het in ieder geval over. Sorry als ik verkeerd zit hoor, djeez.
Het is triple a, ongeacht mijn mening.Visgek82 schreef op zondag 3 september 2023 @ 22:53:
[...]
Het zal er dan aan liggen wat je verstaat onder triple-a. Het heeft wat mij betreft niet de schijn mee. Het lijkt mij vooral dat jij moeite hebt om andere meningen te accepteren. En dan zet je ze maar gewoon weg als onzinnig of niveau kleuter. Prima, maar doe dat lekker bij iemand anders
Wikipedia: AAA (video game industry)
And again voor de 3e keer, ik ben met sommige punten eens met je!
Je kunt het ook anders bekijken. Ik had heel erg gehoopt dat het spel goed zou zijn, en ik wilde het toch kopen om, wat ik dacht, bevestigd te zien (mede ook omdat er toch veel mensen positief waren, natuurlijk bestaat de kans dat ik er gewoon naast zit) . Het is immers niet goed om een mening te hebben als je het niet gespeeld hebt. Tevens kan ik tot woensdag refunden, genoeg tijd om, als het moet, er een slordige 30 uur in te pompen. Ik heb ook maanden zoniet meer op deze game gewacht, en uiteindelijk wil ik hetzelfde als iedereen. Een bomvette game waar ik jaren van kan genieten.Timothy3000 schreef op zondag 3 september 2023 @ 22:53:
[...]
No offense, maar reactie vraagt ook wel enigszins tegenreactie. Je geeft al dagen aan dat je de game niks gaat vinden en dat het allemaal maar tegenvalt, geeft continu tegengas als mensen de game wel leuk vinden, koopt dan alsnog de early access, speelt zo kort dat je nog een refund aan kan vragen maar laat in die korte tijd wel je vooroordelen bevestigen en roept daarna dat de game maar 15 euro waard is.
Het maakt zo wel lastig om je mening serieus te nemen en het doet ook een beetje afvragen waarom je zoveel tijd investeert in een game die je blijkbaar vanaf de eerste recensies al niet leuk vond. You do you, maar ik zou ook gewoon lekker een game gaan spelen die je wel leuk vindt.
Niks mis met kritiek. Integendeel, als iemand die nog twijfelt of hij gaat spelen is juist ook een kritische noot erg waardevol. Maar dan het liefst wel van mensen die er wat open minded instappen.
Maar ja, ik ben net zo vrij om mijn ervaring te posten als ieder ander, alleen strookt het niet met de roze Bethesda kleur in dit topic. Daar kan ik niets aan doen.
[ Voor 3% gewijzigd door Visgek82 op 03-09-2023 22:59 ]
Waar is dat? Dat is interessant om te weten haha.Visgek82 schreef op zondag 3 september 2023 @ 22:57:
[...]
Tevens kan ik tot woensdag refunden, genoeg tijd om, als het moet, er een slordige 30 uur in te pompen.
Steam. De 2 weken / 2 uur regel gelden alleen voor spellen die uit zijn. Early acces valt daar niet onder. En dus is dit spel tot de 6de te refunden. (het komt pas de 6de uit).Timothy3000 schreef op zondag 3 september 2023 @ 22:59:
[...]
Waar is dat? Dat is interessant om te weten haha.
Bron : https://help.steampowered...o%20your%20Steam%20Wallet.
Er zijn ook genoeg mensen op reddit etc die na 15+ uur gewoon een refund kregen voor starfield.
[ Voor 28% gewijzigd door Visgek82 op 03-09-2023 23:03 ]
TILetje voor mij. Overigens vind ik 14.99 voor deze game ook nogal overdreven. Ik vermaak nog prima (begin me inmiddels vooral te irriteren aan de inventory management). Zitten mooie plaatjes in, quests zijn allemaal voice acted, verhaal tot nu toe vind ik grotendeels prima.Visgek82 schreef op zondag 3 september 2023 @ 23:00:
[...]
Steam. De 2 weken / 2 uur regel gelden alleen voor spellen die uit zijn. Early acces valt daar niet onder. En dus is dit spel tot de 6de te refunden. (het komt pas de 6de uit).
Ok laten we discussiëren om het discussiëren terwijl je ook wel snapt dat het mijn mening is. Hoe dan ook open world games zonder allemaal sectors die je moet laden die er naar mijn mening (en velen anderen) beter uit zagen.hully schreef op zondag 3 september 2023 @ 22:52:
[...]
"Ik zeg toch niet dat het niet mooi is?"
klopt
"Er zijn alleen grafisch mooiere spellen die ik wel goed draaiend krijg op hetzelfde systeem."
subjectief
Of gaan we nu ineens doen alsof dit de nieuwe heilige graal is als het om graphics gaat?
Er is hier geen sprake van early access toch? Het betreft hier gewoon een premiumversie. De premiumversie van de game is officieel al uit.Visgek82 schreef op zondag 3 september 2023 @ 23:00:
[...]
Steam. De 2 weken / 2 uur regel gelden alleen voor spellen die uit zijn. Early acces valt daar niet onder. En dus is dit spel tot de 6de te refunden. (het komt pas de 6de uit).
Bron : https://help.steampowered...o%20your%20Steam%20Wallet.
Er zijn ook genoeg mensen op reddit etc die na 15+ uur gewoon een refund kregen voor starfield.
Het is premium early acces. Je kunt er genoeg over vinden op internet, je krijgt een refund.Timothy3000 schreef op zondag 3 september 2023 @ 23:06:
[...]
Er is hier geen sprake van early access toch? Het betreft hier gewoon een premiumversie. De premiumversie van de game is officieel al uit.
Beide versies heten ook gewoon "starfield" in je library, btw.
[ Voor 8% gewijzigd door Visgek82 op 03-09-2023 23:11 ]
Ik vraag me soms af welke keuzes vooraf zijn gemaakt vanuit dat inventory systeem (en transfer naar je robot), denk dat er al genoeg commentaar soms was op de fallout series, maar deze gaat nog een stap verder in 'minimalistisch', Cyberpunk had zoiets ook in het begin, wat later flink aangepast is.!GN!T!ON schreef op zondag 3 september 2023 @ 23:03:
[...]
TILetje voor mij. Overigens vind ik 14.99 voor deze game ook nogal overdreven. Ik vermaak nog prima (begin me inmiddels vooral te irriteren aan de inventory management). Zitten mooie plaatjes in, quests zijn allemaal voice acted, verhaal tot nu toe vind ik grotendeels prima.
Ik ga me ook totaal niet bezig houden met mods voor kleurtjes of UI, ik speel zoals hij nu is en bevalt me meer dan prima.
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Bethesda gonna Bethesda.interp schreef op zondag 3 september 2023 @ 23:14:
Heeft iemand dit probleem al gehad? Reload helpt niet..
[Afbeelding]
Was iemand in dit topic met een custom ini voor z’n ultrawide wat de UI betreft. Je zou dat kunnen proberen?
Found it:
bjorntju in "[XBOX/PC] Starfield"
[ Voor 5% gewijzigd door OMD op 03-09-2023 23:21 ]
als je mods hebt, even uitschakelen en zien wat het zegt, lijkt een mod issue maar weet niet of je op PC speelt?interp schreef op zondag 3 september 2023 @ 23:14:
Heeft iemand dit probleem al gehad? Reload helpt niet..
Dit is het schip van die zij missie! Wat een schip, heb alleen de living quarters eruit gesloopt voor een Workshop.
[ Voor 5% gewijzigd door G_Dragon op 03-09-2023 23:55 ]
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Vind hem in deze video nog beter de vinger op de zere plek leggen. Beam me up Scotty simulator 😅Verwijderd schreef op zondag 3 september 2023 @ 21:18:
Zo hij is niet heel erg te spreken over de game. Goede punten of te negatief volgens jullie?
[YouTube: title]
Edit : En zoals hij al aan geeft kan je er echt wel lol mee hebben, maar dat kan ik ook met Empyrion (750+ uur) wat door 1 man gemaakt is en vol met bugs en veel frustrerende mechanics, maar waar je wel van planeet naar planeet kan vliegen. En 1 stelsel had meer dan genoeg geweest om een goed verhaal neer te zetten met interessante plaatsen om te bezoeken.
[ Voor 38% gewijzigd door Beakzz op 03-09-2023 23:48 ]
Je kan 7 uur vliegen naar een laag resolutie plaatje waar je vervolgens dwars door hen vliegt en verdwijnt.DriesNL schreef op zondag 3 september 2023 @ 21:08:
[...]
Je kan heus wel afstand afleggen en dichterbij de planeten komen, het duurt alleen 7 uur. Space is big!
https://x.com/peterovo5/status/1698367630917144849?s=46
Technisch zou het volgende dus mogelijk moeten zijn.
1. Lightspeed/warspeed vlucht waarbij je nogsteeds controle hebt over je schip in de zin dat je kan afremmen waar je maar wilt en ook langs een planeet kan vliegen die je dan voorbij raast. Ipv van een fixed animatie/laadschermen teleport naar vooraf aangeklikte eindbestemming waarbij je niks ervaart van de planeten en objecten die je voorbij vliegt en geen controle hebt.
2. Ipv van een laag resolutie plaatje een betere en fijmaziger planeet texture met betere LOD model.
3.Wanneer je dan dichtbij genoeg komt vervolgens automatisch een landing cutscene triggerd ipv van dat je die aanklikt. En je beland op de locatie waar je dit 3d model/texture benaderde.
dat zou voor mij een enorme verbetering zijn om de immersie van space travel de verbeteren en het echt als een vlucht voelt ipv van teleport naar een andere map en het gevoel van segmentatie verminderd.
Als ik die 7 uur durende stream zie kan ik alleen maar nog meer denken dat space flight zo half geimplementeerd of gerushed is.
Hopelijk komt er een update die "unshaterred space" heet en de cohesie en immersie van interplanetaire vlucht en transitie naar oppervlakte van planeten verbeterd.
Waar het schuurt is dat reizen nu vooral als een teleport voelt ipv van een korte vlucht waarbij jezelf de teugels enigsinds in handen hebt.
Het reizen naar een ander stelsel zal nog wel een teleport/laadscherm transitie moeten hebben vanwege engine limitaties maar interplanetaire travel zou wel minder teleportachtig gemaakt kunnen worden.
[ Voor 23% gewijzigd door Palindrome op 04-09-2023 00:04 ]
Ik probeer / wil het als een slak te spelen. Maar ik verdwijn geregeld in de rabbit holes van allerlei side missies (een soort FOMO misschien?). Ik hoop weer wat meer focus en rust te krijgen in mijn speelwijze. Terug naar de main story weer, daar ben ik pas op m’n eerste echte missie..
Anyway, ik ben aardig hooked aan dit spel
Dit levert wel een bevestiging dat ik Starfield dit jaar nog niet ga spelen -- if at allBeakzz schreef op zondag 3 september 2023 @ 23:37:
[...]
Vind hem in deze video nog beter de vinger op de zere plek leggen. Beam me up Scotty simulator 😅
[YouTube: Starfield - What I think went wrong]
Edit : En zoals hij al aan geeft kan je er echt wel lol mee hebben, maar dat kan ik ook met Empyrion (750+ uur) wat door 1 man gemaakt is en vol met bugs en veel frustrerende mechanics, maar waar je wel van planeet naar planeet kan vliegen. En 1 stelsel had meer dan genoeg geweest om een goed verhaal neer te zetten met interessante plaatsen om te bezoeken.
D3 :: I don't always kill but when I do, it's hyphen nine. :: y u no iddqd? :: Si non confectus, non reficiat.
Verwijderd
Gelukkig gaat dit wel, om naar planeten te vliegen!schumi1986 schreef op zondag 3 september 2023 @ 10:47:
Het is echt een geweldige game![]()
Wel jammer dat het voor mij niet voelt alsof ik in een grote ruimte zit met 100den planeten te verkennen omdat er voor mijn gevoel te vaak op de sterrenkaart aangegeven moet worden waar je heen wilt. Jammer dat je niet naar een andere planeet kunt vliegen.
Verwijderd
je kan wel van planeet naar planeet vliegen, er is net iemand in 7u naar Pluto gevlogen.Beakzz schreef op zondag 3 september 2023 @ 23:37:
[...]
Vind hem in deze video nog beter de vinger op de zere plek leggen. Beam me up Scotty simulator 😅
Dus die fabel mag de wereld uit.
Ik heb ook nog amper menus nodig om te reizen tussen de sterren, eens je doorhebt hoe het werkt is het vliegen wel plezierig. Ben nu onderweg naar een planeet en ben ondertussen wat aan het craften in m'n schip en m'n stash sorteren. Top.
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2023 00:08 ]
Lol, dus je kan gewoon gratis de early access doen door de premium te kopen, net voor de 6e de refunden en dan de gewone te kopen? NiceVisgek82 schreef op zondag 3 september 2023 @ 23:00:
[...]
Ik ga het niet doen maar wel goed om te weten
Mja. Je ziet de planeet niet groter worden, hij zit gewoon opeens achter je. Dat zie ik niet echt als 'naartoe vliegen'. Duidelijk dat dit niet de bedoeling is van het spel.Verwijderd schreef op maandag 4 september 2023 @ 00:06:
[...]
je kan wel van planeet naar planeet vliegen, er is net iemand in 7u naar Pluto gevlogen.
Die 7 uur naar Pluto zonder dat je er kan landen bedoel je? En hoe lang ben je dan onderweg naar een planeet dat je tijd hebt om te craften en hoe doe je dat tussen sterren? Met de snelheid dat je kan vliegen ga jij rustig de 1000 uur aantikken als ik dat zo mag interpreteren 😅Verwijderd schreef op maandag 4 september 2023 @ 00:06:
[...]
je kan wel van planeet naar planeet vliegen, er is net iemand in 7u naar Pluto gevlogen.
Ik heb ook nog amper menus nodig om te reizen tussen de sterren, eens je doorhebt hoe het werkt is het vliegen wel plezierig. Ben nu onderweg naar een planeet en ben ondertussen wat aan het craften in m'n schip en m'n stash sorteren. Top.
Van stelsel naar stelsel warpen is in elk space spel een verkapte laadscherm en dat kan ook niet anders, maar ik ben nog geen powerdrive tegen gekomen dat je redelijk snel van planeet maar planeet kan vliegen binnen hetzelfde stelsel.
Vraag mij nu echt af of wij het hier hebben over een spel dat heel slecht de mogelijkheden toont aan de speler of dat jij iets aan het doen ben omdat het kan, maar ellenlang gaat duren.
Speel ik een ander spel?
Verwijderd
Als het een paar uur is om naar een planeet in de buurt te vliegen, of een maan, zal ik dat zeker doen. Ik heb zeer veel uurtjes gevlogen in ED, waarbij ik graag eens in mijn schip wou rondwandelen of wat dingen doen, en nu heb ik de kans dus dat gaat er zeker van komen.Beakzz schreef op maandag 4 september 2023 @ 00:32:
[...]
Die 7 uur naar Pluto zonder dat je er kan landen bedoel je? En hoe lang ben je dan onderweg naar een planeet dat je tijd hebt om te craften en hoe doe je dat tussen sterren? Met de snelheid dat je kan vliegen ga jij rustig de 1000 uur aantikken als ik dat zo mag interpreteren 😅
Van stelsel naar stelsel warmen is in elk space spel een verkapte laadscherm en dat kan ook niet anders, maar ik ben nog geen powerdrive tegen gekomen dat je redelijk snel van planeet maar planeet kan vliegen binnen hetzelfde stelsel.
Vraag mij nu echt af of wij het hier hebben over een spel dat heel slecht de mogelijkheden toont aan de speler of dat jij iets aan het doen ben omdat het kan, maar ellenlang gaat duren.
Het is al zeer plezant dat de ruimte 1 cel is waar we in ons kunnen voortbewegen, dat de planeten niet benaderbaar zijn zal iets voor een volgende generatie zijn, daar kan ik voorlopig nog wel de verbeelding voor gebruiken. Naar een ander sterrenstelsel is altijd een warp animatie, bij eender welke andere space sim ook, omdat die afstand TE groot is (zonder een wormhole/warpdrive zullen wij ook in ons sterrenstelsel vast blijven zitten) dus dat is best te pruimen.
Space travel en de immersie errond valt een pak beter mee dan ik had verwacht, en ik was zeer sceptisch. Heb nu ook net een reshade mod gevonden die m'n zwartwaarden terugbrengt op 4k oled dus ik kan nergens meer over klagen.
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
als er meerdere schepen tijdens een battle zijn kan je het alleen doen bij het laatst "levende" schip.
Holy weet niet ik daar in rond ga lopenG_Dragon schreef op zondag 3 september 2023 @ 21:28:
Na het completen van een side quest kreeg ik een erg goed schip en legendarisch armor! Echt heel blij mee
spoiler:
Een willekeurige Spacer kan een note 'Secret Outpost!' droppen, lees deze, ga er naartoe. Aan het einde van de dungeon krijg je deze set enChaoss schreef op maandag 4 september 2023 @ 01:04:
[...]
Holy weet niet ik daar in rond ga lopenwelke quest is dat.
R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED
BeefHazard schreef op maandag 4 september 2023 @ 01:21:
[...]
Een willekeurige Spacer kan een note 'Secret Outpost!' droppen, lees deze, ga er naartoe. Aan het einde van de dungeon krijg je deze set enspoiler:een heel goed schip
Zo, twee negatieve videos binnen één dag.Beakzz schreef op zondag 3 september 2023 @ 23:37:
[...]
Terwijl hij drie dagen geleden helemaal hype was dat hij een review exemplaar had ontvangen.
Hij had schijnbaar clicks / inkomsten nodig
- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙
Kan dit? Ik bedoel je kunt toch geen koers ergens heen zetten en dan andere dingen gaan doen?Verwijderd schreef op maandag 4 september 2023 @ 00:06:
[...]
Ben nu onderweg naar een planeet en ben ondertussen wat aan het craften in m'n schip en m'n stash sorteren. Top.
Een soort van auto pilot?
Ik heb iig niet gezien dat dit kon?
Tja, kan hem geen ongelijk geven. Ik was ook hyped voor deze game.justifire schreef op maandag 4 september 2023 @ 07:12:
[...]
Zo, twee negatieve videos binnen één dag.
Terwijl hij drie dagen geleden helemaal hype was dat hij een review exemplaar had ontvangen.
Hij had schijnbaar clicks / inkomsten nodig
Sorry maar ben het niet eens met ze kritiek. Bethesda heeft nooit gezegd dat het een "No man sky" achtige game gaat worden. Ze hebben duidelijk gezegd Fallout in space. En dat hebben we gekregen. Hetzelfde sausje als in Fallout en Skyrim. Tuurlijk de game heeft ze gebreken maar het spel af kraken op iets wat Bethesda gezegd heeft dat het niet zo is is makkelijk clicks verdienen.Beakzz schreef op zondag 3 september 2023 @ 23:37:
[...]
Zo zie je maar hoe divers het allemaal is want in mijn derde quest missie werd er al gedocked en uitgelegd hoe dat werkt.Ricmaniac schreef op maandag 4 september 2023 @ 00:57:
Oh my god, ben ik de enige die niet door had dat je andere schepen in de ruimte kan boarden en stelen? Blijkbaar kan het alleen als je het shield van een enemy ship vernietigd dichtbij genoeg bent en dan dockt.
als er meerdere schepen tijdens een battle zijn kan je het alleen doen bij het laatst "levende" schip.
Jij bent zo te lezen verder maar hebt die quest nog juist niet gedaan.
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
De enige overeenkomst is dat het zich in de ruimte afspeelt.
jlena schreef op maandag 4 september 2023 @ 06:49:
[...]
spoiler:Jammer dat er weinig plek is voor crew leden op dat schip.
Gisteren wat uurtjes in gestoken, wat een heerlijke game is dit weer geworden zeg. Heb BG3 maar even aan de kant geschoven want daar ga ik de komende tijd echt niet meer aan toe komen. Zoveel te doen en te ontdekken, en dan heb ik pas een handjevol stelsels en planeten bezocht. Ben nog niet eens echt begonnen met outposts, mining, trading, etc. Of de ship builder, heel even opgestart maar ook daar kun je heel veel tijd aan besteden. En credits, heel veel credits.
Voor mij is dit nu al de game van het jaar, en waarschijnlijk ook de komende jaren. Benieuwd hoe ze het nog verder gaan verbeteren. De UI mag wel wat intuïtiever en native DLSS zou ik ook prijs stellen. Maar tot nu toe is het bij mij technisch heel erg stabiel. Ben maar een typische Bethesda glitch tegen gekomen en dat was alleen een visueel dingetje met een party member. Verder draait alles super.
De lore is bij Bethesda games altijd uitgebreid, je kunt overal dingen vinden om te lezen etc. Factions zijn goed uitgewerkt met eigen backstories etc.mister_S schreef op zondag 3 september 2023 @ 18:39:
Niemand die wat impressies wil geven van de schrijfkwaliteit van missies en algehele lore?
Er zijn uiteraard fetch missions maar alles heeft een verhaal, tot nu toe heb ik nog maar weinig echt saaie fetch missions gehad.
En je verkijkt je er soms ook op, ik kreeg gisteriets wat in eerste instantie een simpele fetchquest leek maar het escaleerde volledig
Dus door gisteravond te beginnen met iets wat een simpele fetch quest leek. Deed ik door de ketting reactie ineens iets totaal anders dan ik van plan was en was ik ineens weer uren bezig. Dat vindt ik het sterke van deze game, je weet gewoon totaal niet wat je gaat doen en wat je tegenkomt.
Wanneer je de main missieChaoss schreef op maandag 4 september 2023 @ 01:04:
[...]
Holy weet niet ik daar in rond ga lopenwelke quest is dat.
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Ik vind het een heerlijke game. Het geeft me echt een fallout in space gevoel en dat is heel positief. Is het spel perfect? nee dat niet. Is het grafisch een pareltje? Ja soms wel maar het kan altijd beter.
Maar een spel wat mij per dag 6 uur laat gamen is in mijn ogen gewoon goed.
mike0001 schreef op maandag 4 september 2023 @ 08:19:
Heeft iemand gevonden waar je lubricant kan vinden of kan maken? Ik zoek me gek naar dat spul en weet ook niet in welke producten het zit
thanks zal vanmiddag eens zoekenNLxAROSA schreef op maandag 4 september 2023 @ 08:24:
Voor degenen met inventory tekort:
spoiler:De opslag in je kamer in de Lodge heeft blijkbaar geen limiet, heb ik mij laten vertellen.
[...]
spoiler:Heeft de General Store (tegenover de bank) in Akila City dat niet? Die verkoopt heel veel basis resources. (Heb niet gecheckt voor lubricant specifiek overigens)
Apart, met een R5 5600, 32GB RAM en een 3060Ti (welke redelijk vergelijkbaar is qua performance met jouw 2080) doe ik gemiddeld 45-75 liggend aan de locatie (eigenlijk overal >60 behalve in de steden) op medium @ 1440p 70% render resolutie met de DLSS mod. Niet helemaal waar ik op hoopte, maar prima te pruimen. Overigens wel met FreeSync, anders was dit waarschijnlijk wat minder prettig geweest.Beakzz schreef op zondag 3 september 2023 @ 22:39:
[...]
I5 12600K, NVMe schijven en 32GB RAM. Op 1440 dip ik onder de 30 met medium/high, maar zelfs al zet ik alles op low loopt het niet smooth (en ziet het er niet uit). DLSS mods ook nog er op gezet vandaag maar niet veel beter. Zet ik alles op low en 1920x1080 dan kom ik rond de 45 uit, maar dan ziet het er op de Series X 3 x beter uit en gelukkig is deze 30 fps redelijk uit te houden voor de verandering (normaal gesproken erg gevoelig voor).
Heb je wel de nieuwste Nvidia drivers? De laatste van 22 augustus schijnen nogal een verschil te maken.
[ Voor 3% gewijzigd door D4NG3R op 04-09-2023 08:31 ]
Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken
Hij verwoord precies waar ik gisteren tegenaan liep. Laadscherm hier laadscherm daar en dan ben je geteleport naar waar je moet zijn om vervolgens een laadscherm te krijgen naar een ruimte vol mensen die door elkaar heen praten of een half tamme dungeon waar de gameplay eigenlijk meer komt op pieuw pieuw loot en dat is het.Beakzz schreef op zondag 3 september 2023 @ 23:37:
[...]
Ik zal het nog wel even spelen maar ik voel me wel redelijk bekocht omdat dit verkocht werd als een space exploring role playing game en dat is het gewoon niet.
Xbox: SendexNL
Vergelijking met fallout of elder scrolls gaat helemaal mank. Daar heb je vrijheid om te gaan en staan waar je wil. Dat is er hier helemaal niet.jlena schreef op maandag 4 september 2023 @ 07:37:
[...]
Sorry maar ben het niet eens met ze kritiek. Bethesda heeft nooit gezegd dat het een "No man sky" achtige game gaat worden. Ze hebben duidelijk gezegd Fallout in space. En dat hebben we gekregen. Hetzelfde sausje als in Fallout en Skyrim. Tuurlijk de game heeft ze gebreken maar het spel af kraken op iets wat Bethesda gezegd heeft dat het niet zo is is makkelijk clicks verdienen.
Xbox: SendexNL
Eens kijken welke sterrenstelsels ik vandaag eens ga bezoeken. Wil in ieder geval een paar “main” quest spelen. En wellicht kijken voor zo’n outpost. Echter vraag ik me af of dat slim is als ik iedere keer toch al ruimte tekort kom
MPC60 schreef op maandag 4 september 2023 @ 08:29:
of een half tamme dungeon waar de gameplay eigenlijk meer komt op pieuw pieuw loot en dat is het.
Dat is dus exact dezelfde gameplay als dat je in FO/TES dungeons tegen komt, TES strooit her en der nog een keer een mini puzzel neer - maar veel meer dan dat is het niet en ook nooit geweest.MPC60 schreef op maandag 4 september 2023 @ 08:31:
[...]
Vergelijking met fallout of elder scrolls gaat helemaal mank.
Dungeon in > Pad vinden > Vijanden neerslaan/schieten/(schreeuwen
Het is vooral de cohesie welke mist, je kan in principe gaan en staan waar je wil - maar het voelt alsof je constant van DLC naar DLC gebied gaat i.p.v. dat je 1 en dezelfde open wereld verkent.Daar heb je vrijheid om te gaan en staan waar je wil. Dat is er hier helemaal niet.
Ik vind het zelf jammer dat het vooral een quicktravel-simulator geworden is (het alternatief is om er een loading screen sim van te maken door alle reisstappen 'handmatig' te nemen.).
De reis van A naar B was in voortgaande games vaak net zo leuk als de uiteindelijke bestemming, maar die hele reis is er niet.
Ach ja, het spel valt als geheel niet tegen maar ik had op meer gehoopt. Gezien hoe ontiegelijk traag het spel start in verhouding met de voortgaande games verwacht ik na m'n 1e playthrough ook niet snel een 2e te beginnen.
[ Voor 30% gewijzigd door D4NG3R op 04-09-2023 08:58 ]
Wat een onzin post is dit. Sorry dat ik het zeg.MPC60 schreef op maandag 4 september 2023 @ 08:29:
[...]
Hij verwoord precies waar ik gisteren tegenaan liep. Laadscherm hier laadscherm daar en dan ben je geteleport naar waar je moet zijn om vervolgens een laadscherm te krijgen naar een ruimte vol mensen die door elkaar heen praten of een half tamme dungeon waar de gameplay eigenlijk meer komt op pieuw pieuw loot en dat is het.
Ik zal het nog wel even spelen maar ik voel me wel redelijk bekocht omdat dit verkocht werd als een space exploring role playing game en dat is het gewoon niet.
Je kan letterlijk op elke planeet staan (mits het geen gas is) en exploren en elke outpost heeft weer een nieuwe missie voor je.
Geen idee hoe jij een RPG ziet, maar dit is wel degelijk een RPG.
Als dit je game niet is, prima, maar ga geen onzin verkopen als het jouw spel niet is. Dat is gewoon dikke BS namelijk.
Ik vind het heerlijk. Alles op je eigen tempo doen. Een nederzetting op een verlaten planeet om resources te harvesten, dan nog een missie tussendoor doen en weer verder gaan.
In Oblivion/Skyrim heb je net zo goed laadschermen bij iedere dungeon, stad, etc. Idem bij Fallout 3 en 4. Starfield is wat dat betreft niets anders (ook niet heel verwonderlijk gezien de engine), maar voegt wel heel veel nieuwe aspecten en content toe.MPC60 schreef op maandag 4 september 2023 @ 08:31:
[...]
Vergelijking met fallout of elder scrolls gaat helemaal mank. Daar heb je vrijheid om te gaan en staan waar je wil. Dat is er hier helemaal niet.
Every Game has A Story, Only One is A Legend.
Het is niet een zelfde type kaart, maar als je in scanmodus bent (LB) en dan op RB drukt krijg je een “map” te zien.Linksquest schreef op maandag 4 september 2023 @ 08:47:
Er staan zo veel berichten dat het best kan zijn dat ik eroverheen gelezen heb, maar ik zit met iets en zet het even voor de zekerheid achter spoiler
spoiler:Ligt het aan mij of is er geen locale map, zag maar van een ruimte waar je momenteel in bent? Ik zie namelijk alleen de kaart van de planeten en kan redelijk op een planeet inzoemen, maar niet zoals bij Skyrim of Fallout een kleine lokale kaart, of mis ik iets?
Die zijn er helaas niet nee.Linksquest schreef op maandag 4 september 2023 @ 08:47:
Er staan zo veel berichten dat het best kan zijn dat ik eroverheen gelezen heb, maar ik zit met iets en zet het even voor de zekerheid achter spoiler
Ik zie alleen geen enkel voordeel aan de verschillende armor types en loop zodoende al 90% van de tijd in hetzelfde rond, dan ook nog eens First Person, dus voor de looks hoe ik het ook al niet te doen
De loot vliegt me om de oren en ik ben nog volop aan het levelen/verkennen, dus ik wissel eigenlijk continu van spacesuit/pack/helmet. De verschillende resistance stats maken vooral verschil op hogere difficulty settings. Speel je op een lagere setting kies dan gewoon wat je mooi vindt, tot je merkt dat vijanden echt pijn beginnen te doen, dan is het weer tijd voor een upgrade.janus_freggel schreef op maandag 4 september 2023 @ 08:49:
hoe gaan jullie met Armor om?
Zitten heel veel vette space suits in heb ik al gezien. Voor wat betreft apparel vind ik het tot nu toe een beetje saai, maar ik heb dan ook nog niet heel veel verkend qua werelden/steden.
Moet er nog induiken, maar je kunt een soort van trade routes maken met die cargo links. En het is altijd handig een plek in de buurt te hebben met wat opslag en crafting benches enzo.D4NG3R schreef op maandag 4 september 2023 @ 08:59:
Hoe zijn de outposts eigenlijk, gewoon meer van wat je in Fallout 4 kon qua settlements?
[ Voor 21% gewijzigd door NLxAROSA op 04-09-2023 09:00 ]
Er zijn difficulty settings?NLxAROSA schreef op maandag 4 september 2023 @ 08:59:
[...]
De loot vliegt me om de oren en ik ben nog volop aan het levelen/verkennen, dus ik wissel eigenlijk continu van spacesuit/pack/helmet. De verschillende resistance stats maken vooral verschil op hogere difficulty settings. Speel je op een lagere setting kies dan gewoon wat je mooi vindt, tot je merkt dat vijanden echt pijn beginnen te doen, dan is het weer tijd voor een upgrade.
Zitten heel veel vette space suits in heb ik al gezien. Voor wat betreft apparel vind ik het tot nu toe een beetje saai, maar ik heb dan ook nog niet heel veel verkend qua werelden/steden.
[...]
Moet er nog induiken, maar je kunt een soort van trade routes maken met die cargo links. En het is altijd handig een plek in de buurt te hebben met wat opslag en crafting benches enzo.
Vond het allemaal al aardig makkelijk gaan, dacht er komt nog wel een spike ofzo
Ik ken Fallout niet heel goed, dat spel kon me eigenlijk nooit boeien.... De outposts ga je gebruiken om resources te minen, deze kan je gebruiken in crafts en /of verkopen. Mijn tip, altijd iets craften als je al denkt aan verkopen. het levert meer op dan de ruwe resource en je krijgt er xp voorD4NG3R schreef op maandag 4 september 2023 @ 08:59:
Hoe zijn de outposts eigenlijk, gewoon meer van wat je in Fallout 4 kon qua settlements? Daar vond ik het al weinig aan, laat staan nu dat je constant van planeet naar planeet hopt en dus best wel wat moeite moet doen om terug te komen bij je eerdere outpost.
Daarnaast kan je verschillende outpost op verschillende planeten aan elkaar verbinden, zodat je maar 1 plek hebt waar je je resources binnen krijgt, ook wel handig
En uiteraard kan er nog veel meer waar ik nog niet achter ben
Settings > Gameplay, kan je op elk gewenst moment aanpassen.barriie schreef op maandag 4 september 2023 @ 09:23:
[...]
Er zijn difficulty settings?![]()
Vond het allemaal al aardig makkelijk gaan, dacht er komt nog wel een spike ofzo
Vergelijkbaar met hoe settlements in Fallout 4 werken dus, alleen kreeg je er daar weinig crafting materials van. Wellicht toch maar mee gaan klooien dan.janus_freggel schreef op maandag 4 september 2023 @ 09:23:
[...]
Ik ken Fallout niet heel goed, dat spel kon me eigenlijk nooit boeien.... De outposts ga je gebruiken om resources te minen, deze kan je gebruiken in crafts en /of verkopen. Mijn tip, altijd iets craften als je al denkt aan verkopen. het levert meer op dan de ruwe resource en je krijgt er xp voor![]()
Daarnaast kan je verschillende outpost op verschillende planeten aan elkaar verbinden, zodat je maar 1 plek hebt waar je je resources binnen krijgt, ook wel handig![]()
En uiteraard kan er nog veel meer waar ik nog niet achter ben
Het bouwen zelf boeit mij weinig, maar ik wil toch graag wat meer rondspelen met het modden van wapens/armour. En dat kost een aardige bak aan resources.
[ Voor 6% gewijzigd door D4NG3R op 04-09-2023 09:31 ]
Stay hungry, stay foolish!
Dat klinkt goed want ik ben net met de eerste missie van ze begonnenCHKYBSTRD schreef op maandag 4 september 2023 @ 09:31:
spoiler: title.Ik ben begonnen aan de FreeStar Ranger missies... schijnt dat je na een aantal missies een gigantisch Spaceship cadeau krijgt.
Zo even wat meer fuel in mijn spaceship stoppen. Dan kan ik wat verder jumpen. Wel handig voor de diverse Side missies
[ Voor 15% gewijzigd door uchiha tijntje op 04-09-2023 09:43 ]
CHKYBSTRD schreef op maandag 4 september 2023 @ 09:31:
spoiler: title.Ik ben begonnen aan de FreeStar Ranger missies... schijnt dat je na een aantal missies een gigantisch Spaceship cadeau krijgt.
Thanks, het is weer normaal!OMD schreef op zondag 3 september 2023 @ 23:18:
[...]
Bethesda gonna Bethesda.
Was iemand in dit topic met een custom ini voor z’n ultrawide wat de UI betreft. Je zou dat kunnen proberen?
Found it:
bjorntju in "[XBOX/PC] Starfield"
Gebruik spoiler-tags waar ze redelijkerwijs nodig zijn, kleine moeite, en houd het voor iedereen leuk!
Houd het ook ontopic, bespreek vooral je eigen ervaringen, en wees lief en respectvol naar elkaar. Je hoeft het niet eens te zijn.
:strip_exif()/f/image/6zDbZlaJrKiN6VAKgI52a1H4.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/nbeB5CZNxvHeP7sQgX7LuKxC.jpg?f=fotoalbum_large)