Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:42
OMD schreef op zondag 3 september 2023 @ 13:24:
Zit nu in een stuk dat wel echt een extreme difficulty curve heeft. Dat vind ik niet zo leuk. Ik ben level 10, krijg tegenstanders van level 6 en een paar van 14 en 30. Dat gaat allemaal prima.

Kom op een gegeven moment bij een 4-tal turrets van level 46. Allemaal verslagen met de meeste med packs opgebruikt.

30 seconden later, 2 level 20 robots. Rest van de medpacks weg en alle granaten weg. Eindelijk verslagen na 30x opnieuw loaden. 20 seconden later een soort robot hond van level 25. Deze is niet meer te verslaan helaas en zit nu vast.

Dit is echt een hele vreemde difficulty curve van een quest locatie.

Rest is echt fantastisch tot nu toe maar dit vind ik wel een ergenis dingetje. Weet iemand of alle enemies respawnen? Echt geen zin mee om alles opnieuw te doen, heeft echt veel tijd gekost.
Is het een main story line quest? Sommige side quest die je vroeg krijgt zijn ook te hoog level. Je ziet ook als je naar een planeet of sterrenstelsel gaat wat voor aanbevolen level het is.

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11:16

OMD

uchiha tijntje schreef op zondag 3 september 2023 @ 13:26:
[...]

Is het een main story line quest? Sommige side quest die je vroeg krijgt zijn ook te hoog level. Je ziet ook als je naar een planeet of sterrenstelsel gaat wat voor aanbevolen level het is.
Side quest, ah. Ga daar dan is naar kijken. Feit is wel dat het vervelend is dat ik al tientallen enemies heb omgelegd en het naar zou zijn als ik weer opnieuw zou moeten beginnen :/

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

• KBE91
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 09:19
D-Ed schreef op zondag 3 september 2023 @ 12:56:
[...]

Waar kun je naar het ziekenhuis? Mijn karakter heeft ook last van z'n longen *kuch :+

(mag in spoilers natuurlijk ;) )
spoiler:
In Atalantis, als je buiten komt waar je de questen krijgt van die artifacts. Meteen links staat er een gebouw met medic op.

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 02:15

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

uchiha tijntje schreef op zondag 3 september 2023 @ 13:25:
[...]

-suppressed advanced urban eagle. Voor de stealth kills :)
Is die eagle een pistol? ik zoek namelijk een goeie pistol.

Probeer ook mijn stealth te levelen maar geven alleen stealth kills XP of ook gewoon als je steelt terwijl je stealth bent en hidden bijv?

Ik las dat je een goeie pistol van je ouders kon krijgen
spoiler:
maar ik heb ze weggestuurd omdat ik ze niet meer wilde betalen XD (wilde ze vermoorden maar dat stond de game niet toe helaas :P)

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

• Marsman83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-11 00:28
Nou mijn eerste 8uur in Starfield zitten er ook op.
Echt een heerlijke Bethesta rpg!
Wat me wel echt mateloos irriteert is die 30FPS cap... heel irritant met richten en zoeken naar loot.
Echt not done om in deze generatie daar nog mee aan te komen.
Ik snap de keuze ook echt niet, had liever af en toe framedrops gehad dan constant locked op 30fps...
Maarja ik moet er maar mee leven -O-
Hopelijk komt er snel een patch voor een performance mode.

• NightShadow22
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 12-03-2024

NightShadow22

SonyPony

Marsman83 schreef op zondag 3 september 2023 @ 13:51:
Nou mijn eerste 8uur in Starfield zitten er ook op.
Echt een heerlijke Bethesta rpg!
Wat me wel echt mateloos irriteert is die 30FPS cap... heel irritant met richten en zoeken naar loot.
Echt not done om in deze generatie daar nog mee aan te komen.
Ik snap de keuze ook echt niet, had liever af en toe framedrops gehad dan constant locked op 30fps...
Maarja ik moet er maar mee leven -O-
Hopelijk komt er snel een patch voor een performance mode.
Alle sensitivity opties op 100% zetten helpt veel.

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 27-11 17:59
Mooie performance test van Hardware Unboxed. Voor iedereen hier die nog niet zelf kan testen.

TheS4ndm4n#1919

• PuckStar
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 25-11 12:02
OMD schreef op zondag 3 september 2023 @ 13:24:
Zit nu in een stuk dat wel echt een extreme difficulty curve heeft. Dat vind ik niet zo leuk. Ik ben level 10, krijg tegenstanders van level 6 en een paar van 14 en 30. Dat gaat allemaal prima.

Kom op een gegeven moment bij een 4-tal turrets van level 46. Allemaal verslagen met de meeste med packs opgebruikt.

30 seconden later, 2 level 20 robots. Rest van de medpacks weg en alle granaten weg. Eindelijk verslagen na 30x opnieuw loaden. 20 seconden later een soort robot hond van level 25. Deze is niet meer te verslaan helaas en zit nu vast.

Dit is echt een hele vreemde difficulty curve van een quest locatie.

Rest is echt fantastisch tot nu toe maar dit vind ik wel een ergenis dingetje. Weet iemand of alle enemies respawnen? Echt geen zin mee om alles opnieuw te doen, heeft echt veel tijd gekost.
Betreft de robots:
spoiler:
meestal is er ergens een computer waarbij je de robots kan programmeren dat ze jou zullen verdedigen, oftewel dat ze zich tegen de vijand keren. Dat helpt enorm.
Je kunt ze ook deactiveren zodat ze helemaal niets doen.

Hoe doen jullie dat trouwens met snel aids innemen zoals een appel ofzo?

Betreft skill bonuses:

spoiler:
soms kun je door het lezen van een tutorial die ergens ligt ook een skill bonus krijgen. Bijvoorbeeld deze (guide ligt er niet meer omdat ik er al op klikte, maar dit is wat ik kreeg): Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eWNpPB0VrwBRkgoRcbIZjhE5X5I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6Atl0K6V7u1EwpVKtBhTyX2f.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 22% gewijzigd door PuckStar op 03-09-2023 14:16 ]

• Lord_T
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-09 12:35
Voor de xbox game pass gebruikers op pc: is te preloaden ;) voor over 2 dagen en 11 uur beschikbaar ofzo

ja ja... niet iedereen heeft dezelfde kennis... wees daarom ook eens gewillig en geef een antwoord op een vraag ;)

• BlazeMuis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 11:44
RocketKoen schreef op zondag 3 september 2023 @ 13:53:
Mooie performance test van Hardware Unboxed. Voor iedereen hier die nog niet zelf kan testen.
[YouTube: Starfield: 32 GPU Benchmark, 1080p, 1440p, 4K / Ultra, High, Medium]
Zijn resultaten voor de RTX 4090 op 4K Ultra (zonder FSR) komen totaal niet overeen met mijn ervaring tot nu toe (c.a. 18 uur speeltijd nu). Ik ben nog nooit onder de 60 fps gedropt. Binnen altijd 120 fps (capped, want TV is 120hz) en buiten zit ik gemiddeld tussen de 60 en de 90 met uitschieters naar 100 fps.

• KBE91
PuckStar schreef op zondag 3 september 2023 @ 13:59:
[...]

Betreft de robots:
spoiler:
meestal is er ergens een computer waarbij je de robots kan programmeren dat ze jou zullen verdedigen, oftewel dat ze zich tegen de vijand keren. Dat helpt enorm.
Je kunt ze ook deactiveren zodat ze helemaal niets doen.

Hoe doen jullie dat trouwens met snel aids innemen zoals een appel ofzo?
Op het item gaan en hem als favoriet zetten.
Dan kan je kiezen waar je hem wil, links rechts, onder en boven.
In game dan op je D pad klikken, en het item nemen. Voor keyboard en muis weet ik wel de shortcut niet, iemand hier kan dat wel aanvullen.

• SacreBleu
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 28-11 21:43
uchiha tijntje schreef op zondag 3 september 2023 @ 12:47:
[...]

Mag in spoilers hoor, maar hoe werkt dan die NG+? Heb je dan volledig je beschikking over je unlocks, wapens, schepen, etc? Zijn ook de planetenstelsels dan zichtbaar die je hebt gedaan?

Want ik zit nu 20 uur in de game en vind het jammer als ik nu main quest ga doen en alle progress van factions enzo kwijt ben.

Wat is het voordeel van main quest eerst en rest in ng+? Graag in spoilers voor de rest :)
spoiler:
Je begint opnieuw met alleen je character progress, dus alle quest progress ben je kwijt. Je krijgt wel een awesome spacesuit en ship. Sommige dialogen zijn anders, want je stelt jezelf wel voor als een 'andere entitteit'. Zodra je met je NG+ in de Lodge verschijnt kun je de main quest skippen.

Effectief ben je alles kwijt, behalve skills. Dus schepen, wapens, outposts alles weg.

De reden waarom ik de MQ heb gerushed is omdat, hoe ouder ik word, hoe minder ik mijn focus op één spel kan houden. Genoeg spellen die ik na twee uur laat liggen. Ik wilde, koste wat 't kost de MQ uitspelen en daarna beginnen aan alle randzaken. Ik merk dat ik met veel games uiteindelijk burned out raak doordat ik te veel word afgeleid door alle randzaken. Ik heb dus amper de content verder aangeraakt.

Ik heb één outpost gebouwd en dat was met een enkele extractor. En ik heb mijn schip wat meer cargo gegeven. En misschien twee kleine side quests opgepakt. Verder alleen maar focus op de MQ.
Laat mijn speeltijd dus niemand ontmoedigen. Want ik heb naar mijn idee niet eens de helft van 't spel gezien.

[ Voor 31% gewijzigd door SacreBleu op 03-09-2023 14:15 ]

NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x

• PuckStar
KBE91 schreef op zondag 3 september 2023 @ 14:07:
[...]

Op het item gaan en hem als favoriet zetten.
Dan kan je kiezen waar je hem wil, links rechts, onder en boven.
In game dan op je D pad klikken, en het item nemen. Voor keyboard en muis weet ik wel de shortcut niet, iemand hier kan dat wel aanvullen.
Ja dat favo maken ken ik (op pc kun je ze dan onder Q vinden) maar als ik 3 appels dan is dus die favo na 3 keer alweer op en wil ik de volgende hebben andere meal ofzo hebben.
Ik kan niet telkens voor die kleine beetjes de favo aanpassen.
Als het op is is de favo ook weg. Dus niet dat als je dan weer een appel oppakt die weer onder je favo zit.

• OMD

OMD

Nou, heb het gehaald. Blijkbaar was de reward echt enorm. Heb een schip gekregen en legendary suit (helm, kleding en space suit).

Blijkbaar is dit volgens velen het beste schip in het spel. Heb het even opgezocht namelijk maar ik wist dit niet van te voren! Wat gaaf haha. Was een random quest die ik bij een planeet kreeg die ik als tussenstation gebruikte om 2x timewarp te gebruiken

Ga dus niet opzoeken wat voor een quest (of schip) het was, ik heb niets gespoiled :)

[ Voor 26% gewijzigd door OMD op 03-09-2023 14:23 ]

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Donstil schreef op zondag 3 september 2023 @ 09:48:
Gisteren weer wat tijd gestoken in de game maar lijk er toch niet echt in te komen.

Vind het exploren gaaf, net zoals de gesprekken en de algehele look and feel maar als ik dan in een fight kom is het allemaal zo stroef. Ik snap dat het geen shooter is enz maar de combinatie van 30 FPS en de shooter mechanics halen mij er echt helemaal uit elke keer en heb ik eigenlijk alleen mar frustratie i.p.v. plezier.
Ik heb hetzelfde haha. Afgezien van de 30FPS frustratie, want om die reden speel ik ‘m voornamelijk op de PC.
Heb er inmiddels een uurtje of 11 inzitten denk ik, en blijf de game telkens opstarten. Maar ik doe de missies, haal de artifacts op.. maar om nou te zeggen dat ik echt ín de game zit of dat ik helemaal precies weet wat ik doe en waarom ik het doe.. nee. Maar dat heb ik nu eenmaal altijd met die grote open world games met diepgaande verhaallijnen. Je hebt zoveel dialogen en zoveel personages dat ik op een gegeven moment gewoon het spoor bijster ben.

Ook heb ik nog helemaal niets gecraft want daar snap ik ook weinig van. Ik loot alles wat los en vastzit, maar alsnog mis ik continue resources om iets te kunnen craften…

Ben daarom ook grotendeels enkel de main missies aan het doen, om niet nog meer onduidelijkheid voor mijzelf te scheppen. :+

[ Voor 6% gewijzigd door Rivanov op 03-09-2023 14:32 ]

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• jori040
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 11:26
Fitness perk challenge: Zit hier een bug in ?
Wat er staat doe ik 20 keer.

• rutgergron
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 10-11 18:26
Voor mensen die nog willen weten wat exploren in deze game precies inhoudt moeten dit filmpje even bekijken. Hier zie je dus duidelijk de beperkingen van de game.

YouTube: Were Skeptics right about Starfield’s exploration?

Speel je de game voor de verhaallijn en quests in een space setting dan is dit de game. Wil je echt planeten gaan bezoeken en opgaan in het heelal dan ga je van een koude kermis thuiskomen.
Tijdens mijn main quest kwam ik bij het looten een note genaamd "“Secret Outpost”" tegen en nu ben ik weer afgeleid en hier eerst naar op zoek gegaan :o.. man man man ik kom maar nie toe aan die main missies :D

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

• jori040
G_Dragon schreef op zondag 3 september 2023 @ 14:46:
Tijdens mijn main quest kwam ik bij het looten een note genaamd "“Secret Outpost”" tegen en nu ben ik weer afgeleid en hier eerst naar op zoek gegaan :o.. man man man ik kom maar nie toe aan die main missies :D
Volgens die man boven jou valt dat soort van verkenning tegen ;)

• uchiha tijntje
Ricmaniac schreef op zondag 3 september 2023 @ 13:40:
[...]

Is die eagle een pistol? ik zoek namelijk een goeie pistol.

Probeer ook mijn stealth te levelen maar geven alleen stealth kills XP of ook gewoon als je steelt terwijl je stealth bent en hidden bijv?

Ik las dat je een goeie pistol van je ouders kon krijgen
spoiler:
maar ik heb ze weggestuurd omdat ik ze niet meer wilde betalen XD (wilde ze vermoorden maar dat stond de game niet toe helaas :P)
Jep is een pistool :). 140dmg :P dus als ik stealth headshot is het vaak one shot tot nu toe. Geen idee hoe ik hem heb gekregen.

———

Net anderhalf uur in de ship building creator doorgebracht. Na anderhalf uur heb ik toch maar besloten om mijn eigen schip wat uit te bouwen en shielded cargo te installeren. Ik ben niet creatief genoeg met dit soort mogelijkheden. :)

[ Voor 15% gewijzigd door uchiha tijntje op 03-09-2023 14:52 ]

• uchiha tijntje
jori040 schreef op zondag 3 september 2023 @ 14:34:
Fitness perk challenge: Zit hier een bug in ?
Wat er staat doe ik 20 keer.
Dat is geen bug. Is real life simulator! Als ik 20 keer iets doe in de sportschool ga ik helaas ook geen rank omhoog :P

jori040 schreef op zondag 3 september 2023 @ 14:49:
[...]

Volgens die man boven jou valt dat soort van verkenning tegen ;)
Ja dat zeker! Daarom ook 1500+ uur in Skyrim maar spellen zoals Far Cry 2 / 3 / 6, Fallout 3 / 4, Red Dead Redemption 1/ 2 en Assassin's Creed zijn ook echt mijn favoriete spellen. Daarin heb je ook een soort gelijke vrijheid, ondanks Starfield echt wel mega groot is.

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

• jori040
uchiha tijntje schreef op zondag 3 september 2023 @ 14:51:
[...]

Dat is geen bug. Is real life simulator! Als ik 20 keer iets doe in de sportschool ga ik helaas ook geen rank omhoog :P
Als ik 20 keer naar de sportschool ga dan moet er toch wel iets gaan gebeuren. ;)

• OMD

OMD

Vrijheid is groot zat. De cities zijn geweldig en ik hoef geen uren rond te lopen. Laat mij maar lekker missies doen overal en nergens. Tot nu toe maakt het al mijn verwachtingen waar.

Wat was dan mijn verwachting? Daar is tie weer:
Fallout en Skyrim in space

jori040 schreef op zondag 3 september 2023 @ 14:55:
[...]

Als ik 20 keer naar de sportschool ga dan moet er toch wel iets gaan gebeuren. ;)
Zie genoeg mensen wekelijks naar de sportschool gaan, enkel op hun telefoon bezig te zijn.
Dan gebeurt er weinig hoor. :+

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• Sipio
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
@uchiha tijntje Ik heb de spoiler ook gelezen wat betreft NG+

Hoe sta jij daar nu in?

spoiler:
Ik heb zelf nu niks geen haast eigenlijk als je al je outpost/schepen kwijtraakt, ik ben zelf nog lang niet op dat punt maar zelf twijfel nu of ik daar zelf snel voor moet gaan.

• uchiha tijntje
Sipio schreef op zondag 3 september 2023 @ 14:58:
@uchiha tijntje Ik heb de spoiler ook gelezen wat betreft NG+

Hoe sta jij daar nu in?

spoiler:
Ik heb zelf nu niks geen haast eigenlijk als je al je outpost/schepen kwijtraakt, ik ben zelf nog lang niet op dat punt maar zelf twijfel nu of ik daar zelf snel voor moet gaan.
Ik ga lekker gewoon door waar ik mee bezig ben. :) Lekker verdwalen in de wereld met de Side missies en activities en af en toe een main quest. Ik heb al best wat leuke side missies gehad en er nog veel open staan. Vind het zonde om dan in NG+ nog al die zaken weer tegen te komen. Ook net veel tijd gespendeerd in het modden van wapens en mijn schip. Ga ik niet weggooien :)

[ Voor 6% gewijzigd door uchiha tijntje op 03-09-2023 15:03 ]

• BvanOsch
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 24-11 21:10
Toffe game, leuke quests en ik moet zeggen dat de 30 fps op de Series X mij absoluut niet stoort.

Daarintegen storen de audio bugs mij wel. Van tijd tot tijd heb ik "popping" of kort gekraak, afhankelijk van de locatie waar ik ben. Dit met de officiële Microsoft wireless headset voor de Series X.

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Vandaag niet aan spelen toegekomen helaas maar wachtende op de F1 start kwam ik deze foto tegen op Reddit..

Wat een beauty _/-\o_

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OfbrHehtYWV5tMDmJfAevK7m42A=/800x/filters:strip_exif()/f/image/aRFrZUeoDG6Izc6GEosyzWlK.webp?f=fotoalbum_large

• Luxurydiver
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 28-11 12:58
Gisteren tot lvl 18 gekomen en een paar dingen begonnen mij te storen.
1. Bulletsponge. Je kan heel ver al vroegtijdig reizen met je schip en dan tegenstanders op een planeet tegenkomen die 15-30 lvls hoger zijn dan jij. Met tactisch vechten leg je ze om, maar hoe realistisch is het dat ik 15 headshots moet uitdelen?
2. Wachttijd van de tab toets in vele menus, map, etc.
3. De HUD en storende info.

Heb besloten mods te gaan installeren om deze problemen aan te pakken. Gelijk ook splash screen en dlss meegenomen.
Voor de 4090 eigenaren is de DLSS NIET aan te raden! Lijkt op een performance verlies momenteel in vergelijking tot de standaard upscaler. Ook de overige performance mods doen voor een 4090 relatief niks of nauwelijks.
Na deze leer ervaring alsook in het spel, fris begonnen in een nieuwe game als diplomaat. Wat een top spel!

Apple, AP, Porsche, Rolex & Panerai

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 14:25
Chaoss schreef op zondag 3 september 2023 @ 11:40:
[...]

Je hoeft niet alles via de kaart te doen:

[YouTube: Starfield: 15 Tips & Tricks You Need to Know!]

Was ik ook niet achter gekomen als ik het niet gezien/gelezen had. :P
Echt top dit! Bedankt voor het delen! :)

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Prachtig plaatje dit :o

• Vagax
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 28-11 10:58

Vagax

Hehe

rutgergron schreef op zondag 3 september 2023 @ 14:34:
Voor mensen die nog willen weten wat exploren in deze game precies inhoudt moeten dit filmpje even bekijken. Hier zie je dus duidelijk de beperkingen van de game.

Speel je de game voor de verhaallijn en quests in een space setting dat is dit de game. Wil je echt planeten gaan bezoeken en opgaan in het heelal dan ga je van een koude kermis thuiskomen.
Dat valt mee? Wat jij omschrijft is niet hoe ik het ervaar, ik kom altijd random events tegen op als ik planeten bezoek. Ik lande ergens random op een maan en werd aangevallen uit het niets door zealots, die hadden een note op hun die hints gaf naar hun basis die een stukje verder zat, dus daar naar toe gegaan en iedereen omgelegd en een dik wapen kunnen fixen daar.

• KBE91
Blijf het wel frappant vinden hoeveel mensen ik tegen kom die dachten dat het zoals No Mans Sky ging zijn.
Dan vraag ik mij af, hebben jullie vorig jaar niet geluisterd wat er gezegd werd ?

“People have asked, ‘Can you fly the ship straight down to the planet?'” recalled Howard to IGN. “No. We decided early in the project that the on-surface is one reality, and then when you’re in space it’s another reality.”

https://boundingintocomic...-important-to-the-player/

[ Voor 57% gewijzigd door KBE91 op 03-09-2023 15:52 ]

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

KBE91 schreef op zondag 3 september 2023 @ 15:37:
Blijf het wel frappant vinden hoeveel mensen ik tegen kom die dachten dat het zoals No Mans Sky ging zijn.
Dan vraag ik mij af, hebben jullie vorig jaar niet geluisterd wat er gezegd werd ?

“People have asked, ‘Can you fly the ship straight down to the planet?'” recalled Howard to IGN. “No. We decided early in the project that the on-surface is one reality, and then when you’re in space it’s another reality.”

“I really feel like this is a huge miss,” @JoseSprays tweeted. “Landing seamlessly onto a planet in #NoMansSky is so smooth and it’s a huge experience for ‘space travelers’.”

@AlmightyEnder snarked, “In other words, our engine can’t handle it. This is turning more and more into off brand NMS without all the good stuff.”

Hier heel het artikel.
Mensen zitten elkaar op te hypen en een groot deel daarvan kunnen vervolgens aannamens zijn.

Ik vind het ook een hele gemiste kans maar snap het wel en is prima.

Zulke dingen (zie tweet) helpen ook niet mee.. Weet niet of dit achteraf dus gelogen is of dat het in eerste instantie wel de bedoeling was geweest maar dit is toch vreemd als het gewoon totaal niet mogelijk is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WJlyp-79NdET5M2UrCMl1budPgs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/jSvl8GYw8g00EqOFPdBDtx4M.png?f=fotoalbum_large

Ja het meeste is het de fout van de mensen zelf om zulke dingen aan te nemen in geval van hype. maar dat zal je altijd hebben :P

Waar ik een groot probleem mee heb is dat (vooral online) mensen niet tegen kritiek kunnen als je de game wel goed vind. .. je kan bijvoorbeeld niet zeggen: X vind ik slecht en kan beter maar de game is wel goed.. Zo veel mensen voelen zich altijd direct aangevallen als je over iets negatief bent en de game dan zou bestempelen als slecht 8)7

• KBE91
Ricmaniac schreef op zondag 3 september 2023 @ 15:47:
[...]
Mensen zitten elkaar op te hypen en een groot deel daarvan kunnen vervolgens aannamens zijn.

Ik vind het ook een hele gemiste kans maar snap het wel en is prima.

Zulke dingen (zie tweet) helpen ook niet mee.. Weet niet of dit achteraf dus gelogen is of dat het in eerste instantie wel de bedoeling was geweest maar dit is toch vreemd als het gewoon totaal niet mogelijk is.

[Afbeelding]

Ja het meeste is het de fout van de mensen zelf om zulke dingen aan te nemen in geval van hype. maar dat zal je altijd hebben :P

Waar ik een groot probleem mee heb is dat (vooral online) mensen niet tegen kritiek kunnen als je de game wel goed vind. .. je kan bijvoorbeeld niet zeggen: X vind ik slecht en kan beter maar de game is wel goed.. Zo veel mensen voelen zich altijd direct aangevallen als je over iets negatief bent en de game dan zou bestempelen als slecht 8)7
Dat is algemeen dat mensen er niet tegen kunnen, er zijn nu eenmaal dingen niet goed in deze game.
En je kan nooit voor iedereen goed doen, voor mij hoeft dat vliegen niet.
Het is echt prima zo voor mij, snel naar punt A en B.

De game heeft zoveel te bieden, dat het voor mij geen gemis is dat vliegen.
Zoals iemand in dat artikel zegde, dat is goed voor 5 min. Dan ben je het ook al weer moe en wil je sneller kunnen vliegen.

Er moeten keuzes gemaakt worden en het is ook duidelijk gezegd.
Het enige minpunt dat ik heb is die laad schermen, puur omdat ik op een next gen console speel.
Vraag ik mij af, is de hardware wel genoeg benut ervoor.
Ben geen game programmeur, dus kan het niet weten.

• jori040
Rivanov schreef op zondag 3 september 2023 @ 14:58:
[...]

Zie genoeg mensen wekelijks naar de sportschool gaan, enkel op hun telefoon bezig te zijn.
Dan gebeurt er weinig hoor. :+
Waar zijn mensen tegewoordig niet met hun telefoon bezig.Heel toevallig heb je het tegen iemand die een pleuris hekel aan die mentaliteit heeft.

Als ik iets buiten de deur ga doen neem ik 9 van de 10 keer geen smartphone mee.Ging in de 90s ook altijd prima. :+

• mike0001
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 28-11 15:19
Wat ik nog niet heb kunnen vinden (en bij fallout dus wel kan) kan je je materiaal ook uncraften? Dus een pen uit elkaar halen voor plastic en whatever?
Bij heel veel materiaal staat "can be used for crafting" maar ik zie niet hoe?

• NukaWorldNL
  • Laatst online: 21-11 21:58
Volgens mij kan je juist niks slopen qua wapens etc in Starfield. Tenminste dat heb ik gelezen aangezien ik het spel pas woensdag kan spelen. Dat vind ik toch wel jammer hoor dat je niks kan slopen. Dat was in Fallout 4 en Fallout 76 echt handig om ook zo aan je junk te komen.

Heb trouwens zonet toch nog die Starfield Xbox Wrap besteld. Wel pas 19 december in huis maar vond hem toch vet eruitzien.

• PuckStar
PuckStar schreef op zondag 3 september 2023 @ 13:59:
[...]
Betreft skill bonuses:

spoiler:
soms kun je door het lezen van een tutorial die ergens ligt ook een skill bonus krijgen. Bijvoorbeeld deze (guide ligt er niet meer omdat ik er al op klikte, maar dit is wat ik kreeg): [Afbeelding]
Hier nog zo'n skill bonus:

spoiler:
5 kg extra tillen! :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Sj_-kY1wt0SfV2KYVJH4B2_66sk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2UXXrTKJyE0s0PuyXSHy3UQt.jpg?f=fotoalbum_large

• Palindrome
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 28-11 19:01
KBE91 schreef op zondag 3 september 2023 @ 15:37:

Je vind het frappant dat niet iedereen elke interview gelezen heeft in de jaren vooraf?

Die atmosferische entry die nu vai een cutscenes gebeurt is 1 ding maar ook interplanetair reizen gebeurt via een cutscenes en over het algemeen is het spaceship gebeuren wat een bijzaak.

Vele vinden dat jammer en benden verwachting en dat mag.

Ik klaag eerder over de vele quality of life opties die missen en andere zaken die bij Skyrim jaren geleden beter werkten, van brakke HDR, het groene filter, missen van grafische opties/slider voor POV, missend minimap voor steden en AI is slechter is dan in Skyrim.

In Skyrim kwam de guards achter ja aan als je een magie aanval random afvuurt in een stad, in starfield kan je naast een guard je gehele wapen leegschieten zonder dat die een kick geven. Dat soort regressie vergeleken met skyrim snap ik niet helemaal.

[ Voor 31% gewijzigd door Palindrome op 03-09-2023 17:03 ]

• NLxAROSA
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
D-Ed schreef op zondag 3 september 2023 @ 12:56:
[...]

Waar kun je naar het ziekenhuis? Mijn karakter heeft ook last van z'n longen *kuch :+
spoiler:
De 'Injector' consumable kan deze affliction ook verwijderen. Hoef je niet naar het ziekenhuis.
Luxurydiver schreef op zondag 3 september 2023 @ 15:15:
Voor de 4090 eigenaren is de DLSS NIET aan te raden! Lijkt op een performance verlies momenteel in vergelijking tot de standaard upscaler. Ook de overige performance mods doen voor een 4090 relatief niks of nauwelijks.
Ik gebruik zelf de Reshade variant van de DLSS mod, want dan heb je er nog een CAS sharpening filter achteraan. Op mijn 3060ti is het verschil tussen FSR en DLSS misschien 5%, afhankelijk van de situatie. Belangrijker: Het is minder blurry dan FSR, vooral in de verte; daar is DLSS echt een stuk beter in. Maar met een 4090 heb je dat niet nodig, zeker als je FSR uitzet (geen FSR, geen blur). Bij de DLSS mod is frame generation uitgeschakeld voor zover ik begreep, dus nul winst voor de 4xxx gebruikers inderdaad!

Ik draai zelf op 67% resolutie (desktop resolutie 1440p), dit komt met DLSS (of FSR) overeen met de Quality preset. Verder gebruik ik min of meer dezelfde settings als die RockPaperShotgun heeft gepost. DF komt vast ook wel met optimal settings aankomende week gok ik zo. FOV heb ik op 90 gezet.

Voor nu ben ik heel erg blij met deze settings, loopt prima, beeld is superstrak en scherp. (y)

• Distortion
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:52

Distortion

Bottle to Throttle

Agh, je een beetje verdiepen in wat je koopt kan geen kwaad. En bij twijfel geen early access kopen

The only mystery in life is why the kamikaze pilots wore helmets

• jori040
Vagax schreef op zondag 3 september 2023 @ 15:20:
[...]

Dat valt mee? Wat jij omschrijft is niet hoe ik het ervaar, ik kom altijd random events tegen op als ik planeten bezoek. Ik lande ergens random op een maan en werd aangevallen uit het niets door zealots, die hadden een note op hun die hints gaf naar hun basis die een stukje verder zat, dus daar naar toe gegaan en iedereen omgelegd en een dik wapen kunnen fixen daar.
Precies.Heb ook het idee dat hier iedereen een andere progressie heeft.
De manier hoe mensen hier vragen stellen is hoe dat gaat bij de games van BGS.

[ Voor 6% gewijzigd door jori040 op 03-09-2023 17:12 ]

• Visgek82
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09:02
Eerste uur zit erop. valt tot nu toe vies tegen. robot die me de hele tijd voor mijn voeten loopt en mij blokkeert, clunky controls, toch best wel matige graphics en ondanks mijn specs geen fijne fps. Denk niet dat dit 'm gaat worden. Ook al een bug meegemaakt , in de tutorial notabene, kon niet verder omdat de npc half in een muur zat.(een reload fixde het wel) en dan heb ik alle .ini tweaks al toegepast. moet je na gaan hoe het zonder is.

Wat is er mis met de vijanden trouwens? soms staan ze gewoon met hun rug naar me toe? en ze schieten soms ook in het niets. loop je er naar toe, rennen ze ineens weg, gaan ze achter een rots ofzo zitten.. sprint ik erheen , zitten ze naar de sterren te kijken...

[ Voor 26% gewijzigd door Visgek82 op 03-09-2023 17:14 ]

Ryzen 7 7700X , 32 GB RAM, ProArt 4080 Super, MSI B650 Tomahawk, 2x2tb NVME

• jori040
Visgek82 schreef op zondag 3 september 2023 @ 17:12:
Eerste uur zit erop. valt tot nu toe vies tegen. robot die me de hele tijd voor mijn voeten loopt en mij blokkeert, clunky controls, toch best wel matige graphics en ondanks mijn specs geen fijne fps. Denk niet dat dit 'm gaat worden. Ook al een bug meegemaakt , in de tutorial notabene, kon niet verder omdat de npc half in een muur zat.(een reload fixde het wel) en dan heb ik alle .ini tweaks al toegepast. moet je na gaan hoe het zonder is.
Dat klinkt als een BGS game. ;)

• KBE91
Palindrome schreef op zondag 3 september 2023 @ 16:56:
[...]

Je vind het frappant dat niet iedereen elke interview gelezen heeft in de jaren vooraf?

Die atmosferische entry die nu vai een cutscenes gebeurt is 1 ding maar ook interplanetair reizen gebeurt via een cutscenes en over het algemeen is het spaceship gebeuren wat een bijzaak.

Vele vinden dat jammer en benden verwachting en dat mag.

Ik klaag eerder over de vele quality of life opties die missen en andere zaken die bij Skyrim jaren geleden beter werkten, van brakke HDR, het groene filter, missen van grafische opties/slider voor POV, missend minimap voor steden en AI is slechter is dan in Skyrim.

In Skyrim kwam de guards achter ja aan als je een magie aanval random afvuurt in een stad, in starfield kan je naast een guard je gehele wapen leegschieten zonder dat die een kick geven. Dat soort regressie vergeleken met skyrim snap ik niet helemaal.
Ja want zelf 25 dagen geleden werd er nog over gesproken dat het niet in de game ging zitten.
Die quality of life updates mogen er inderdaad komen, dus hopelijk 6 september.

Van die guards gesproken, als een npc je perongeluk raakt. Bezien ze u als de slechte, dat zouden ze ook wel mogen patchen. Heb daardoor stuk moeten herspelen omdat ik mijn bountie niet kon betalen. En ook niet naar andere planeet kon vliegen omdat ik hele tijd in '' combat '' was.

• uchiha tijntje
Je hoeft niet te reageren.

[ Voor 98% gewijzigd door Bart ® op 03-09-2023 19:52 ]

• Visgek82
Je hoeft niet te reageren.

[ Voor 84% gewijzigd door Bart ® op 03-09-2023 19:52 ]

• uchiha tijntje
En een tip, om toch nuttig te zijn, om die robot zo snel als mogelijk langs de zijlijn op de reservebank te zetten. Liep inderdaad in de weg.

Maar zoals ik zei. Ik hoop dat je er nog wel het nodige plezier uit haalt.

——-

Ik zal volgende poster voor mijn baas uitprinten…

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d-MjaCkXSZmkzi5PhcWk_ehxb9E=/800x/filters:strip_exif()/f/image/GB4GTC8YqAT0pvh8QH2OlWOb.png?f=fotoalbum_large

Van dit soort kleine dingetjes die je tegenkomt als je aan het looten bent kan ik wel genieten :)

[ Voor 99% gewijzigd door Bart ® op 03-09-2023 19:53 ]

• jori040
Het grote minpunt aan deze game is dat ik heel het weekend niets aan het huishouden heb gedaan[wassen/stofzuigen]

:)

• PuckStar
PuckStar schreef op zondag 3 september 2023 @ 16:31:
[...]

Hier nog zo'n skill bonus:

spoiler:
5 kg extra tillen! :)

[Afbeelding]
En weer 1:

spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iojJiwnWqmK2m-_fkG7O6sFpCA0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vMckn3LtYE4Ua4S1YZ9Ljh1U.jpg?f=fotoalbum_large
NLxAROSA schreef op zondag 3 september 2023 @ 17:01:
[...]

spoiler:
De 'Injector' consumable kan deze affliction ook verwijderen. Hoef je niet naar het ziekenhuis.

[...]
Ik gebruik zelf de Reshade variant van de DLSS mod, want dan heb je er nog een CAS sharpening filter achteraan. Op mijn 3060ti is het verschil tussen FSR en DLSS misschien 5%, afhankelijk van de situatie. Belangrijker: Het is minder blurry dan FSR, vooral in de verte; daar is DLSS echt een stuk beter in. Maar met een 4090 heb je dat niet nodig, zeker als je FSR uitzet (geen FSR, geen blur). Bij de DLSS mod is frame generation uitgeschakeld voor zover ik begreep, dus nul winst voor de 4xxx gebruikers inderdaad!

Ik draai zelf op 67% resolutie (desktop resolutie 1440p), dit komt met DLSS (of FSR) overeen met de Quality preset. Verder gebruik ik min of meer dezelfde settings als die RockPaperShotgun heeft gepost. DF komt vast ook wel met optimal settings aankomende week gok ik zo. FOV heb ik op 90 gezet.

Voor nu ben ik heel erg blij met deze settings, loopt prima, beeld is superstrak en scherp. (y)
Enkel de betaalde mod van PureDark bevat Framegen. De gratis versie is enkel DLSS 2.

• uchiha tijntje
Toevallig ook net dezelfde opgepakt. Maar dan op een andere locatie. Zullen er vast wel meer zijn van dezelfde skill. :)

• Jack_Mojo
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 25-11 13:58
rutgergron schreef op zondag 3 september 2023 @ 14:34:

Speel je de game voor de verhaallijn en quests in een space setting dan is dit de game. Wil je echt planeten gaan bezoeken en opgaan in het heelal dan ga je van een koude kermis thuiskomen.
Duidelijk. Deze game wordt hem niet voor mij en dat is oke. Je raakt me helemaal kwijt als je zelf ingesnoerd zit in een ruimtepak en je collega loopt achter je aan in een korte broek.

Lijkt me inderdaad een prima game om de missies te volgen. Laat ik nou net het exploren in een game leuker vinden. Smaken verschillen. :)

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 14:25
Rivanov schreef op zondag 3 september 2023 @ 18:06:
[...]

Enkel de betaalde mod van PureDark bevat Framegen. De gratis versie is enkel DLSS 2.
Ik mis DLSS in deze game niet met mijn 4090. Heb jij met een 4080 performance problemen?
schumi1986 schreef op zondag 3 september 2023 @ 18:15:
[...]

Ik mis DLSS in deze game niet met mijn 4090. Heb jij met een 4080 performance problemen?
Ik draai de Framegen mod en haal dan binnen vaak tegen de 200FPS en buiten 100+

Overigens zijn achievements wel hit and miss bij mij? Zo heb ik de Join the UC Vanguard achievement niet. En een bepaalde Main Mission achievement heb ik niet, terwijl ik die wel voltooid heb.

Zojuist wel gewoon de achievement voor Level 10 gekregen op de Series X, dus het ligt niet aan het feit dat ik ook op PC speel.

• PuckStar
Jack_Mojo schreef op zondag 3 september 2023 @ 18:11:
[...]

Duidelijk. Deze game wordt hem niet voor mij en dat is oke. Je raakt me helemaal kwijt als je zelf ingesnoerd zit in een ruimtepak en je collega loopt achter je aan in een korte broek.

Lijkt me inderdaad een prima game om de missies te volgen. Laat ik nou net het exploren in een game leuker vinden. Smaken verschillen. :)
Eh dat is nou juist vrijheid. Je kunt zelf kiezen wat je draagt. Als jij je pak aan wilt houden kan dat dus :).

Betreft missies vs exploren: ik ben veel aan het exploren en vind dat erg leuk. Ergens landen en random dingen vinden. Diverse verschillende typen structures en crashsites etc. En loot vinden uiteraard, of juist scannen van flora/fauna.
Missies volg ik ook, maar doordat nieuwsgierigheid wordt gewekt explore ik tussendoor vrij veel.

Ik zie het zelf dus als een combinatie van beiden.

[ Voor 38% gewijzigd door PuckStar op 03-09-2023 18:44 ]

• Sipio
  • Niet online
PuckStar schreef op zondag 3 september 2023 @ 18:19:
[...]

Eh dat is nou juist vrijheid. Je kunt zelf kiezen wat je draagt. Als jij je pak aan wilt houden kan dat dus :)
Ik heb het filmpje niet gezien maar is dat niet een bug?

Mijn followers lopen wel in Spacesuit waar dat nodig is.

Tot nu toe iig :P

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:42
Wordt het gewoon de hele komende week 30c ...Dit soort epische games wil ik op donkere, regenachtige dagen spelen. Niet op heldere, zonnige dagen. Is al lastig zat met een OLED.

Maar goed, gelukkig sinds deze zomer airco. Als het in huis dan ook nog eens tegen de 30c zou lopen, dan had ik even een weekje afgehaakt.

• mister_S
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13:15
Niemand die wat impressies wil geven van de schrijfkwaliteit van missies en algehele lore?

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

DutchOwnage schreef op zondag 3 september 2023 @ 18:32:
Wordt het gewoon de hele komende week 30c ...Dit soort epische games wil ik op donkere, regenachtige dagen spelen. Niet op heldere, zonnige dagen. Is al lastig zat met een OLED.

Maar goed, gelukkig sinds deze zomer airco. Als het in huis dan ook nog eens tegen de 30c zou lopen, dan had ik even een weekje afgehaakt.
Hè gatver! Ik haat hitte met goeie game releases

Allergisch voor vitamine D. :P
Rivanov schreef op zondag 3 september 2023 @ 18:18:
Overigens zijn achievements wel hit and miss bij mij? Zo heb ik de Join the UC Vanguard achievement niet. En een bepaalde Main Mission achievement heb ik niet, terwijl ik die wel voltooid heb.
Kan het zijn dat je save game gemarkeerd is voor modding of je hebt console commands gebruikt? Of gebruik je geen mods / commands?

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

mister_S schreef op zondag 3 september 2023 @ 18:39:
Niemand die wat impressies wil geven van de schrijfkwaliteit van missies en algehele lore?
Dit is wat mij betreft heel subjectief. Het is geen tolken storyline maar ik vind het prima vermakelijk. Zowel sidequests als main story. Niet allemaal even sterk continue maar heb er plezier in. Maar ik ben wel iemand die gauw tevreden is

• OMD

OMD

Het is Bethesda. Lore is in mijn ogen top maar verwacht veel “fetch” quests.

Another settlement needs your help zal er vast ook wel weer in zitten :+ en volgens mij heb ik die al gevonden
spoiler:
debt collector spelen voor een bank, die geeft je denk ik oneindig targets

De missies die ik tot nog toe heb gedaan zijn best gevarieerd en goed in elkaar gezet. Uiteraard zitten er dus ook fetch quests tussen. Not dissapointed tot nu toe.

Man quest heb ik pas 2 missies gedaan en die zijn wel top geschreven.

[ Voor 9% gewijzigd door OMD op 03-09-2023 18:44 ]

@Ricmaniac ik gebruik geen console commands. Enkel de normale mods voor FOV en Framegen. Echter heb ik ook de Achievement Enabler mod draaien, die juist ervoor zorgt dat de savegame niet als modded gemarkeerd wordt. :)

Maar ik had het overigens mis. Ik was nog niet officieel de Vanguard gejoind. Moest daar eerst een missie voor afronden.

• On_E
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:51

On_E

Housemusic

Net lvl 10 aangetikt, was de early access het iig waard. :)

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 14:11

• NukaWorldNL
  • Laatst online: 21-11 21:58
DutchOwnage schreef op zondag 3 september 2023 @ 18:32:

Ik kan de game pas woensdag spelen want dan is die echt uit, maar om eerlijk te zeggen verwacht ik het niet veel te spelen. Met die warme hete dagen game ik sowieso al heel weinig., dus ik denk dat ik het de komende nog even laat liggen en de week erop ga beginnen. Hier in huis wordt het al heel gauw warm.

• BlazeMuis
On_E schreef op zondag 3 september 2023 @ 19:00:
Net lvl 10 aangetikt, was de early access het iig waard. :)
Ik ben nu net lvl 17 :+

• Soullie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-11 15:49

Soullie

Planeshift

Ik ben nu level 10, en ben stukje in de MQ, ben wel benieuwd waar het verhaal naar toe gaat.

• jori040
Goede video.
Het valt me op dat het bouwen hier veel meer om het lijf heeft dan ik in Fallout 4 gewend ben.Op moment dat ik ga bouwen dan is een video zoals deze wel handig.

• Boefmans
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 26-11 11:24
PuckStar schreef op zondag 3 september 2023 @ 18:19:
[...]

Eh dat is nou juist vrijheid. Je kunt zelf kiezen wat je draagt. Als jij je pak aan wilt houden kan dat dus :).

Betreft missies vs exploren: ik ben veel aan het exploren en vind dat erg leuk. Ergens landen en random dingen vinden. Diverse verschillende typen structures en crashsites etc. En loot vinden uiteraard, of juist scannen van flora/fauna.
Missies volg ik ook, maar doordat nieuwsgierigheid wordt gewekt explore ik tussendoor vrij veel.

Ik zie het zelf dus als een combinatie van beiden.
Ja maar het is niet exploren zoals in ED. Gelukkig maar wat mij betreft :-)

Overigens draait het bij mij prima en zonder problemen vooralsnog, 1440p, standaard zet die alles op ultra en dat gaat goed (heb een 140hz scherm en een 6900xt). Alleen moest handmatig muis sensitivity terugschroeven naar 18 procent ofzo (komt mss ook door mijn cs ervaring)

mixing a drink and music

• Visgek82
***knip***
Feedback op moderatie mag in het feedback topic.

[ Voor 76% gewijzigd door Ircghost op 04-09-2023 11:47 ]

• BvanOsch
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 24-11 21:10
Hebben meer mensen op de Series X dat het geluid kraakt of popt bij het afvuren van je wapens op je schip?

Op de meest random momenten heb ik korte pops of audio cuts.

Dit alles met de wireless headset van Xbox.

• Sipio
  • Niet online
Dit is toch wel een relaxed plaatje op de zondagavond met een biertje erbij 8)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z7c80rQmKt6sR3EaEHUdn69tPZ8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/wrsmZaYogJiD94rEzoFlFusv.png?f=fotoalbum_large

• Linksquest
  • Laatst online: 28-11 19:23
Heb net nog eens 45 minuten kunnen spelen, 1 missie nu volledig gedaan en 1,5 uur gespeeld, op veel punten voelt het echt vertrouwd, maar ook veel nieuwe informatie en mogelijkheden komen op je af, even wennen.

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

• cheiktwo
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 30-12-2024
Mijn ervaring na 22 uurtjes:

- Zoals verwacht is dit puur Fallout/Skyrim in space.
- 2 crashes op PC, 5900X/RTX3080 32Gb Ram, draait voor de rest vlotjes 60fps+ op 1440p Ultrawide
- 1 game breaking bug op main missie zelfs, NPC bleef gewoon "busy", rebooted, save van 2 uur ervoor, niets hielp. Nee er was niets anders gaande of een andere missie pending die ik moest doen...

- Galaxy voelt als losse tiles die aan elkaar zijn gezet, voornamelijk door het minimaal vliegen dat je zelf doet. Maar op eerlijk te zijn, het manueel vliegen zou 90% van de mensen die dit spelen toch skippen na 1-10 keer zelf te doen.
- Zoals altijd in BGS games zijn de verschillende 'guilds' goed uitgewerkt en bieden ze toffen missies.

- UI/quest tracking en swappen tussen verschillende scopes van de map is kut, is na 30minuten spelen duidelijk dat dit absoluut beter kon. Je hebt een mogelijkheid om "alle" quest op je HUD weer te geven, maar na dit wat te testen tracked het quests enkel op first-in-first-out basis. Dus als je ergens in een stad bent en je hebt 20+ quests ongoing kan het zijn dat je geen visuele marker krijgt in die stad voor een quest objective daar, ongeloofelijk irritant.

- Eens ik 100k credits had direct dat cargo ship gekocht dat je in New Atlantis kon kopen, was 2000+ cargo ofzo. Beste wat ik met m'n credits al heb gedaan :)

- MQ story vooral gedaan, de Aventure Club atmosfeer is ook maar meh :D

Toch ga ik dit waarschijnlijk nog vele uren spelen, toffe game overall, zeer breed, misschien één van de redenen waarom niet alle aspecten super zijn uitgewerkt.

8/10

[ Voor 5% gewijzigd door cheiktwo op 03-09-2023 20:39 ]

• KBE91
Screenshot maar eigenlijk van een missie.
Daarom dat ik hem even in een spoiler tag zet.

spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1J2g8aJbtO-a2_PvejMJQRhHO4w=/800x/filters:strip_exif()/f/image/okJd4vGwld0AiyDQPit3DI4R.png?f=fotoalbum_large

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:33

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Mijn aangepaste Frontier:

Geen hoog staand staaltje schip ontwerp maar ik ben ook niet echt creatief :+

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• Palindrome
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 28-11 19:01
BvanOsch schreef op zondag 3 september 2023 @ 20:16:
Hebben meer mensen op de Series X dat het geluid kraakt of popt bij het afvuren van je wapens op je schip?

Op de meest random momenten heb ik korte pops of audio cuts.

Dit alles met de wireless headset van Xbox.
Is een bekende audio bug, hopen op een patch

• Linksquest
cheiktwo schreef op zondag 3 september 2023 @ 20:34:
Mijn ervaring na 22 uurtjes:

- Zoals verwacht is dit puur Fallout/Skyrim in space.
- 2 crashes op PC, 5900X/RTX3080 32Gb Ram, draait voor de rest vlotjes 60fps+ op 1440p Ultrawide
- 1 game breaking bug op main missie zelfs, NPC bleef gewoon "busy", rebooted, save van 2 uur ervoor, niets hielp. Nee er was niets anders gaande of een andere missie pending die ik moest doen...

- Galaxy voelt als losse tiles die aan elkaar zijn gezet, voornamelijk door het minimaal vliegen dat je zelf doet. Maar op eerlijk te zijn, het manueel vliegen zou 90% van de mensen die dit spelen toch skippen na 1-10 keer zelf te doen.
- Zoals altijd in BGS games zijn de verschillende 'guilds' goed uitgewerkt en bieden ze toffen missies.

- UI/quest tracking en swappen tussen verschillende scopes van de map is kut, is na 30minuten spelen duidelijk dat dit absoluut beter kon. Je hebt een mogelijkheid om "alle" quest op je HUD weer te geven, maar na dit wat te testen tracked het quests enkel op first-in-first-out basis. Dus als je ergens in een stad bent en je hebt 20+ quests ongoing kan het zijn dat je geen visuele marker krijgt in die stad voor een quest objective daar, ongeloofelijk irritant.

- Eens ik 100k credits had direct dat cargo ship gekocht dat je in New Atlantis kon kopen, was 2000+ cargo ofzo. Beste wat ik met m'n credits al heb gedaan :)

- MQ story vooral gedaan, de Aventure Club atmosfeer is ook maar meh :D

Toch ga ik dit waarschijnlijk nog vele uren spelen, toffe game overall, zeer breed, misschien één van de redenen waarom niet alle aspecten super zijn uitgewerkt.

8/10
22 uur al?? Dam 🙈

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Heb zitten dubben om de game te halen. Review ook games voor werk maar Bethesda reageert de laatste tijd niet meer en we hadden al een andere game klaar staan dus maar zo gelaten: was sowieso toe aan een gpu-upgrade, en AMD bundelt de game met nieuwe gpu's dus ik kan alsnog zien of het wat is ;) Uiteraard wel reviews zitten kijken en ik vind het niet echt tegenvallen :+ Nog even geduld...

[ Voor 13% gewijzigd door 2Dutch op 03-09-2023 20:53 ]

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

• DriesNL
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 14-06-2024
cheiktwo schreef op zondag 3 september 2023 @ 20:34:

Je kan heus wel afstand afleggen en dichterbij de planeten komen, het duurt alleen 7 uur :). Space is big!

https://x.com/peterovo5/status/1698367630917144849?s=46

• BlazeMuis
Iets over de 25 uur nu :+

Sinds 20:00 uur tv aan het kijken :P

Verwijderd

Zo hij is niet heel erg te spreken over de game. Goede punten of te negatief volgens jullie?

• MPC60
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 11-10 15:27

MPC60

Game on

Ik zit er al lekker in, alleen valt het vliegen en eigenlijk alles met het schip valt mij tegen. Voor alles moet je in het menu zijn, dat had wel meer als elektricien dangerous mogen zijn.

Xbox: SendexNL

• Visgek82
Verwijderd schreef op zondag 3 september 2023 @ 21:18:
Zo hij is niet heel erg te spreken over de game. Goede punten of te negatief volgens jullie?
[YouTube: title]
Uitstekende punten. Wmb heeft hij volledig gelijk.

Voor zover je waarde kan hechten aan elke online reviewer. Maar voor zover ik in mijn eigen spel gezien heb... Yup, kan me er wel in vinden.

[ Voor 17% gewijzigd door Visgek82 op 03-09-2023 21:28 ]

• !GN!T!ON
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21-11 18:04
Vind dat hij wel veel terechte punten maakt. Flink aantal punten die ik hier paar dagen geleden ook al maakte, o.a. met immersion brekende dingen. Disaster is misschien overdreven, maar het is op punten inderdaad niet van het niveau dat ik persoonlijk had gehoopt.

Tot nog toe wel een leuke game, vermaak mij nog wel (hoewel ik best wel wat frictie / irritantante dingen tegenkom waar ik mij aan irriteer). 7 / 7.5 lijkt mij schappelijk. Ik zie persoonlijk deze game geen GOTY worden.

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
Visgek82 schreef op zondag 3 september 2023 @ 21:24:
[...]

Uitstekende punten. Wmb heeft hij volledig gelijk.

Voor zover je waarde kan hechten aan elke online reviewer. Maar voor zover ik in mijn eigen spel gezien heb... Yup, kan me er wel in vinden.
Heh? Gister zei je nog dat je de game pas vanaf volgende week kan spelen, dus hoe weet je dat als je zelf nog niet gespeeld hebt? :P
Visgek82 schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 15:25:
[...]

Ik mag woensdag pas spelen. maar ik heb mijn pre-order vooralsnog niet gecancelled. Maar ik ben wel realistisch , dus voor mij zal het wss een 7'tje zijn. at best.

En dat is ook prima, laten we dat voorop stellen. maar het is voor heel veel mensen gewoon niet wat het zou moeten zijn geweest. Bethesda heeft daar deels schuld aan, maar ook de spelers zelf. Er is niets mis met dat gewoon te benoemen.
Of was je toch zo nieuwsgierig dat je je preorder hebt gecanceld en toch die early access gekocht hebt?

[ Voor 58% gewijzigd door Timothy3000 op 03-09-2023 21:31 ]

Na het completen van een side quest kreeg ik een erg goed schip en legendarisch armor! Echt heel blij mee :)

spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QyZUGQtapNje3YnvBJYCpZLTdfM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/hSOYyzxpKOxMEof1NRHfadMc.png?f=fotoalbum_large

• Beakzz
  • Laatst online: 14:11
Heeft niemand last van de scan geluiden? Het selecteren van de scan en als je iets scant zijn super schel bij mij. Koptelefoon ding of gewoon het spel zelf? Voel het tot in mijn tanden zeg maar :) (Headset is normaal erg goed).

Verder ammo en meds ..kom op. 1 gevecht tegen 2 turrets en een paar man en ik ben door al mijn kogels en meds heen. Nou dan maar eten zoeken...2-5 health per gerecht. Ik snap echt wel dat dit later geen probleem meer zal zijn, maar nu is het 1 grote irritatie.

[ Voor 3% gewijzigd door Beakzz op 03-09-2023 21:35 ]

• jori040
Na wat er rond 1:12 kwam was voor mij een reden om de video op stop te zetten.

• Visgek82
Timothy3000 schreef op zondag 3 september 2023 @ 21:28:
[...]

Heh? Gister zei je nog dat je de game pas vanaf volgende week kan spelen, dus hoe weet je dat als je zelf nog niet gespeeld hebt? :P

[...]

Of was je toch zo nieuwsgierig dat je je preorder hebt gecanceld en toch die early access gekocht hebt?
Als je ff terug leest zie je dat ik sinds vandaag ook kan spelen :)

• Froggle
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-10 12:53
G_Dragon schreef op zondag 3 september 2023 @ 21:28:
Na het completen van een side quest kreeg ik een erg goed schip en legendarisch armor! Echt heel blij mee :)

spoiler:
Hehe, dat is zo'n beetje de enige side quest die ik nog gedaan heb. Die dus na de eerste main missie, en nu heb ik al 10 main missies afgetikt met dezelfde armor.

PSN: ForcedReboot | XBL: Froggle | NSO: SW-6166-3842-4608 | Strava | Untappd

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
Niet verwacht dat je alsnog die early access zou kopen! Eerder verwacht dat je zou cancelen haha.

Jammer dat het zoals verwacht voor je tegenvalt.
Froggle schreef op zondag 3 september 2023 @ 21:42:
[...]

Hehe, dat is zo'n beetje de enige side quest die ik nog gedaan heb. Die dus na de eerste main missie, en nu heb ik al 10 main missies afgetikt met dezelfde armor.
Zoo dan ben je hard gegaan, want ik moet die main missie waar ik deze note vond nog steeds afmaken na 10 uur spelen.

• Linksquest
BlazeMuis schreef op zondag 3 september 2023 @ 21:15:
[...]

Iets over de 25 uur nu :+

Sinds 20:00 uur tv aan het kijken :P
Ik net 1,5 uur, gewoon nog geen tijd gehad, morgen hopelijk een uurtje of 2 voor de middag dienst

Verwijderd

jori040 schreef op zondag 3 september 2023 @ 21:37:
[...]

Na wat er rond 1:12 kwam was voor mij een reden om de video op stop te zetten.
Ik heb stoer de hele video gekeken. ;)
Als ik beelden bekijk van de game ziet het er (met name indoor) toch heel goed uit. Snap die mening dus ook niet van hem.
Zijn conclusie is dat het een matige first person looter shooter is met gebrek aan immersion door alle laadschermen etc.
Ik moet de game eerst zelf spelen om te kunnen oordelen.

• Visgek82
Timothy3000 schreef op zondag 3 september 2023 @ 21:28:
[...]

[...]

Correct. Helaas, want het zal hoogst waarschijnlijk een refund worden. Dit is mijns inziens een 14,99 game. Niet dat prijs nog iets zegt tegenwoordig, maar goed.

[ Voor 5% gewijzigd door Visgek82 op 03-09-2023 21:53 ]

Pagina: 1 ... 31 ... 63 Laatste

Let op:
Gebruik spoiler-tags waar ze redelijkerwijs nodig zijn, kleine moeite, en houd het voor iedereen leuk! :)

Houd het ook ontopic, bespreek vooral je eigen ervaringen, en wees lief en respectvol naar elkaar. Je hoeft het niet eens te zijn.