Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• justifire
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:23
Donstil schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 23:17:
[...]

Ja dat is de steeds terugkerende vraag: Was de release gister en spelen jullie later. Of is de release 6 september en spelen wij eerder?
Onder het motto “alles is te koop” , zelfs de day-one-release-on-gamepass is te koop :P

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

• Klauwhamer
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 10:18

Klauwhamer

Voor spijkers.. op laag water.

Donstil schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 23:17:
[...]

Ja dat is de steeds terugkerende vraag: Was de release gister en spelen jullie later. Of is de release 6 september en spelen wij eerder?
Alleen doet die vraag er niet toe. Het is toch vrij absurd dat dit een steeds terugkerend iets is als er nota bene een spoilertag beschikbaar is. Het is dat ik deze game dit jaar waarschijnlijk niet ga spelen en ik niet tegen spoilers aan zal lopen, maar jullie kunnen wat leren van het BG3-topic. Had ik deze game nu wel willen spelen, had ik dit topic ontweken.

D3 :: I don't always kill but when I do, it's hyphen nine. :: y u no iddqd? :: Si non confectus, non reficiat.

• NLxAROSA
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
justifire schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 23:14:
Kan er misschien gebruik gemaakt worden van spoiler tags voor degene die op release gaan spelen ? :+
Wat wil je in spoiler-tags hebben? Ik doe zelf story, progressie, etc. allemaal in spoiler-tags, maar generieke dingen als bv mijn post over wapens/ammo hierboven, of dingen over de interface, of over 'algemeen bekende' mechanics meestal niet.
Klauwhamer schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 23:28:
[...]

Het is toch vrij absurd dat dit een steeds terugkerend iets is als er nota bene een spoilertag beschikbaar is.
Dit zal altijd terug blijven keren omdat mensen altijd ergens een grens trekken wat ze wel of niet tussen spoiler-tags zetten.

Risico bij zo'n early-access release als dit is dat als je echt helemaal niets wil verklappen je eindigt met iedere post in spoiler tags. Dan kun je beter een apart topic hebben denk ik.

En hier valt het nog mee, op de Steam forums etc. rammen mensen expres spoilers in topic-titels om te trollen. :X

[ Voor 42% gewijzigd door NLxAROSA op 02-09-2023 23:37 ]

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Persoonlijk vind ik het gezever over spoilers altijd een beetje overdreven, nu heb ik niet alle pagina’s gelezen maar volgens mij valt het allemaal wel mee.

Het advies in de topic warning lijkt mij prima duidelijk, redelijkerwijs nodig, lijkt mij dan bijvoorbeeld verhaal gerelateerde zaken.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• Donstil
  • Niet online
Klauwhamer schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 23:28:
[...]

Alleen doet die vraag er niet toe. Het is toch vrij absurd dat dit een steeds terugkerend iets is als er nota bene een spoilertag beschikbaar is. Het is dat ik deze game dit jaar waarschijnlijk niet ga spelen en ik niet tegen spoilers aan zal lopen, maar jullie kunnen wat leren van het BG3-topic. Had ik deze game nu wel willen spelen, had ik dit topic ontweken.
En dat is dan ook het beste advies natuurlijk, een topic vol zwarte blokken heb je immers net zo weinig aan

• Klauwhamer

Klauwhamer

Donstil schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 23:39:
[...]

En dat is dan ook het beste advies natuurlijk, een topic vol zwarte blokken heb je immers net zo weinig aan
Nee, dat is niet het beste advies. Het beste advies is wellicht iets strakker zitten op het gebruik van de tags en bij twijfel het gewoon doen in plaats van denken "Ach, het zal wel." Nogmaals: het BG3-topic is voor iedereen veilig te lezen. Ja, dat betekent soms wat zwarte blokken. Maar niemand heeft daar last van. Maar goed, jij weet het uiteraard allemaal beter en fuck iedereen die mogelijk gespoilert wordt.

Maar goed, het heeft ook jaren geduurd voor de NOS stopte met het plaatsen van voetbaluitslagen op 101 en het sterft van de drammers in dit topic dus have at it met de mogelijke spoilers.

[ Voor 15% gewijzigd door Klauwhamer op 02-09-2023 23:49 ]

D3 :: I don't always kill but when I do, it's hyphen nine. :: y u no iddqd? :: Si non confectus, non reficiat.

• Donstil
  • Niet online
Klauwhamer schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 23:47:
[...]

Nee, dat is niet het beste advies. Het beste advies is wellicht iets strakker zitten op het gebruik van de tags en bij twijfel het gewoon doen in plaats van denken "Ach, het zal wel."
Maar wat wil je hier lezen dan? Als het topic er zo uit ziet:

spoiler:
Spoiler blok

spoiler:
Spoiler blok

spoiler:
Spoiler blok

“Ik vind de performance tegen vallen”

spoiler:
Spoiler blok.

Daar heb je toch ook helemaal niets aan?

[ Voor 28% gewijzigd door Donstil op 02-09-2023 23:56 ]

• Donstil
  • Niet online

• NLxAROSA
  • Niet online
Het is allemaal niet zo zwart-wit. :+

Gewoon een beetje rekening houden met elkaar. Werkt twee kanten op hè.

• Donstil
  • Niet online
NLxAROSA schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 23:57:
Het is allemaal niet zo zwart-wit. :+

Gewoon een beetje rekening houden met elkaar. Werkt twee kanten op hè.
Precies, we hebben de topic warning en die is wat mij betreft duidelijk genoeg.
Een screenshotje van een ship in space is geen spoiler voor een game die zich afspeelt in space, om maar een voorbeeld te noemen.

• Froggle
  • Laatst online: 14-10 12:53
spoiler:
Anders vervolgen jullie die hele spoiler discussie even tussen de welbekende tags.

Dankje!

PSN: ForcedReboot | XBL: Froggle | NSO: SW-6166-3842-4608 | Strava | Untappd

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Palindrome schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 18:47:
[...]

Geen idee ik hou hier niet bij wie wat zegt en wat die mensen eerder wel of niet hebben gezegd.
Nog verbind ik daar een bepaald kennis niveau aan over hoeveel diegene heeft gezien van de game pre release. Wellicht kan jij je lijstje delen?
Lol, de meeste zijn erg herkenbaar hoor ;) Ik houd er geen lijstjes van bij, noem het maar intuïtie 8)

• steenbok
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 01:16
Kan je vasco (de robot) bevelen om bij je starship te blijven want ik ben nu bezig een outpost te raiden en hij loopt altijd in de weg.

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:42
2 dagen en 20 uur later en ik heb eindelijk wat main quests gedaan. :) Wat een tof avontuur. Gelukkig heb ik een weekje vakantie en zal ik een flink eindje komen, anders zou ik geen tijd hebben later dit jaar voor andere games. Want er komen nog veel goede games aan.

Ik ben zelf nog een beetje zoekende wat ik ga doen met mijn cash (heb iets van 140k). Zit te denken om een nieuw schip te bouwen zodat ik wat meer kans heb om de space fights op een hogere moeilijkheidsgraad kan spelen. Verder ben ik nu level 13 en ook nog een beetje aan het twijfelen wat te upgraden. Ik denk nu aan de lock upgrades want ik vind niets zo irritant dat als je een kluis tegen komt je deze niet kan openen omdat je te laat level bent. :P Nog 1 lock openen en dan kan ik de “master locks” upgraden. Verder kan ik eindelijk zelf wat mods maken voor mijn wapens. Met name handig voor grotere capaciteit aan mags. :)

Morgen weer een nieuwe zonsopgang. :) En voor nu als afsluiter een screenshotje in spoilers!

spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/L53od69UE3fFSW5LSF3EO4Brvoc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/gzsILkZ0Tbp1VQc51jrN9th8.png?f=fotoalbum_large

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

• Jack_Mojo
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 25-11 13:58
Niets van de game willen weten maar toch hier meelezen en dan boos worden dat niet alles in spoilertags staat vind ik wel komisch. ;)

• Klauwhamer

Klauwhamer

Jack_Mojo schreef op zondag 3 september 2023 @ 00:40:
Niets van de game willen weten maar toch hier meelezen en dan boos worden dat niet alles in spoilertags staat vind ik wel komisch. :D
Tsja, vast hilarisch als je niet zo goed weet wat meta is en wat niet.

• D-Ed
  • Niet online
Klauwhamer schreef op zondag 3 september 2023 @ 00:42:
[...]

Tsja, vast hilarisch als je niet zo goed weet wat meta is en wat niet.
Dat is gewoon Facebook man.. Hoe oud ben je?

Edit: ik bedoel eigenlijk.. "Just play the focking game ;) "

[ Voor 11% gewijzigd door D-Ed op 03-09-2023 00:50 ]

• D-Ed
  • Niet online
uchiha tijntje schreef op zondag 3 september 2023 @ 00:37:
2 dagen en 20 uur later en ik heb eindelijk wat main quests gedaan. :) Wat een tof avontuur. Gelukkig heb ik een weekje vakantie en zal ik een flink eindje komen, anders zou ik geen tijd hebben later dit jaar voor andere games. Want er komen nog veel goede games aan.

Ik ben zelf nog een beetje zoekende wat ik ga doen met mijn cash (heb iets van 140k). Zit te denken om een nieuw schip te bouwen zodat ik wat meer kans heb om de space fights op een hogere moeilijkheidsgraad kan spelen. Verder ben ik nu level 13 en ook nog een beetje aan het twijfelen wat te upgraden. Ik denk nu aan de lock upgrades want ik vind niets zo irritant dat als je een kluis tegen komt je deze niet kan openen omdat je te laat level bent. :P Nog 1 lock openen en dan kan ik de “master locks” upgraden. Verder kan ik eindelijk zelf wat mods maken voor mijn wapens. Met name handig voor grotere capaciteit aan mags. :)

Morgen weer een nieuwe zonsopgang. :) En voor nu als afsluiter een screenshotje in spoilers!

spoiler:
Nice man _/-\o_

Ik ben net terug van een verjaardag dus morgenvroeg weer rond 8 uur met een kopje koffie verder met de game, het is tot dusverre de eerste RPG waar ik van verwacht meer tijd in te besteden dan in andere RPG games..

Zojuist een half uur met Shutterspeed zitten kletsen en die heeft in zijn eerste 4 uur echt al compleet andere avonturen gehad dan ik in mijn eerste tien uur.. Gewoon top _/-\o_

• Kaasje123
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21-11 09:55
Ben nu 4 uurtjes onderweg en raak steeds verder van de main missie af lol. Ik heb geen idee in welke nesten ik mezelf gewerkt heb
spoiler:
ik had iets gestolen en ben opgepakt en nu moet ik voor een organisatie meewerken then de crimson fleet of ik ga de gevangenis is.

Heb nog geen keuze gemaakt en ga nu lekker slapen. Erg tof spel en speelt puik op de Xbox en ziet er mooi uit.

• D-Ed
  • Niet online
Kaasje123 schreef op zondag 3 september 2023 @ 00:52:
Ben nu 4 uurtjes onderweg en raak steeds verder van de main missie af lol. Ik heb geen idee in welke nesten ik mezelf gewerkt heb
spoiler:
ik had iets gestolen en ben opgepakt en nu moet ik voor een organisatie meewerken then de crimson fleet of ik ga de gevangenis is.

Heb nog geen keuze gemaakt en ga nu lekker slapen. Erg tof spel en speelt puik op de Xbox en ziet er mooi uit.
Zoiets had ik ook... Voor een kleine 100 credits ff 'tussendoor iets jatten zodat ik verder kan met het verhaal..' en dik drie uur verder met de missie die daar aan vasthangt omdat ik de bak in vlieg _O- _O- _O- _O- _O-

• Klauwhamer

Klauwhamer

D-Ed schreef op zondag 3 september 2023 @ 00:46:
[...]

Dat is gewoon Facebook man.. Hoe oud ben je?
Ben je nou serieus? Je weet niet wat metagaming, metadata, of bijvoorbeeld een metadiscussie is? En dan vraag je hoe oud ík ben?

• D-Ed
  • Niet online
Klauwhamer schreef op zondag 3 september 2023 @ 01:02:
[...]

Ben je nou serieus? Je weet niet wat metagaming, metadata, of bijvoorbeeld een metadiscussie is? En dan vraag je hoe oud ík ben?
Natuurlijk ben ik niet serieus… Je zit te reageren in een topic waar mensen zitten te kletsen over een game die ze spelen.. De enige meta discussies die ik hier lees wordt gehouden door mensen die het spel (nog!?) niet spelen zo lijkt het…

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:33

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

uchiha tijntje schreef op zondag 3 september 2023 @ 00:37:

Ik ben zelf nog een beetje zoekende wat ik ga doen met mijn cash (heb iets van 140k). Zit te denken om een nieuw schip te bouwen zodat ik wat meer kans heb om de space fights op
Ik ben mijn bestaande schip gaan aanpassen, heb hem nu 2x groter gemaakt. Is niet goedkoop maar wel leuk. Ik heb nu een unit met workbenches zodat ik altijd kan craften. En ik heb een armory kun je wapens opslaan en op display zetten. En natuurlijk extra cargo ruimte :P

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• uchiha tijntje
Chaoss schreef op zondag 3 september 2023 @ 01:09:
[...]

Ik ben mijn bestaande schip gaan aanpassen, heb hem nu 2x groter gemaakt. Is niet goedkoop maar wel leuk. Ik heb nu een unit met workbenches zodat ik altijd kan craften. En ik heb een armory kun je wapens opslaan en op display zetten. En natuurlijk extra cargo ruimte :P
Ik ga er morgen eens voor zitten. Heb je dan gewoon je bestaande schip uit elkaar getrokken en er extra stukken tussen gezet? Ook wat gedaan met je engines?

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:09

Wildfire

Joy to the world!

* Wildfire kijkt eens op de klok

Whoops, alweer 01:00 uur geweest. Toch maar de game afsluiten en m'n bed eens opzoeken. :P

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• Klauwhamer

Klauwhamer

D-Ed schreef op zondag 3 september 2023 @ 01:08:
[...]

Natuurlijk ben ik niet serieus…
Zo 'natuurlijk' is dat niet.

• bjorntju
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 15:10
Aaargh, met het vliegen met mijn schip had ik er last van dat mijn cursor erg jittery was, wat blijkt? Alle UI elementen zijn gecapped op 30 FPS |:(

Gelukkig is het te fixen met deze mods:

https://www.nexusmods.com/starfield/mods/350
https://www.nexusmods.com/starfield/mods/270

Eerst de eerste installeren en dan de tweede, dat zorgt ervoor dat UI elementen op 60FPS draaien + de schip cursor op max. 120FPS.

Echt, Bethesda games zijn een van mijn favoriete games maar man man man wat loopt die engine van hun achter op bepaalde aspecten..

• Palindrome
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 28-11 19:01
Verwijderd schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 22:11:
[...]

Helemaal niet nodig om te hoveren in dit spel. Star citizen is sowieso al een lachtertje ivg ED dus daar wil je zelfs niet mee concurreren. Kraak je GTA ook af omdat je daar kan vliegen maar niet zoals in MSFS?
Maar je kan in beide vliegen...

• Palindrome
D-Ed schreef op zondag 3 september 2023 @ 00:17:
[...]

Lol, de meeste zijn erg herkenbaar hoor ;) Ik houd er geen lijstjes van bij, noem het maar intuïtie 8)
Volgensmij ontgaat het punt je een beetje.

• Palindrome
Iemand op pc die toch een controller gebruikt voor het besturen van het schip? Zo ja is dat aan te raden.

Heb geen controller op dit moment maar wellicht dat ik er een aanschaf.

• Rudios
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13:38

Rudios

Lost in space?

Rivanov schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 19:38:
[...]

Ik heb de betaalde Framegen mod van PureDark. Werkt fantastisch.
Vreemd, ik heb de mod geïnstalleerd en ik win er nog geen 1 FPS mee, ik heb een GTX3060Ti :?

Whole lot of stars ***

• Frez
  • Laatst online: 11:01
Weet iemand of ik spullen kan neerleggen als decoratie in mijn outpost zonder dat deze verdwijnen?

Dus niet in een storage maar bijvoorbeeld als ik een gevonden microscoop op een tafel leg. Despawned deze dan?

Zo niet, kun je je outposts leuk decoraten.

C9 55 - Playstation 5 Pro - i7 13700K RTX5080 PC - LG C4 42 as monitor

• iekue
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 21-02 12:07
Frez schreef op zondag 3 september 2023 @ 02:08:
Weet iemand of ik spullen kan neerleggen als decoratie in mijn outpost zonder dat deze verdwijnen?

Dus niet in een storage maar bijvoorbeeld als ik een gevonden microscoop op een tafel leg. Despawned deze dan?

Test ut uit met een schroevedraaier ofzo? :)

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

uchiha tijntje schreef op zondag 3 september 2023 @ 01:14:
[...]

Ik ga er morgen eens voor zitten. Heb je dan gewoon je bestaande schip uit elkaar getrokken en er extra stukken tussen gezet? Ook wat gedaan met je engines?
Ja je kan in de editor onderdelen opzij zetten, dan bouw je er wat tussen in plak je het weer aan elkaar. Als het gewicht toeneemt moet je ook zwaardere of meer motoren plaatsen, je krijgt een melding wanneer iets 'niet klopt'.

Verwijderd

Palindrome schreef op zondag 3 september 2023 @ 01:57:
Iemand op pc die toch een controller gebruikt voor het besturen van het schip? Zo ja is dat aan te raden.

Heb geen controller op dit moment maar wellicht dat ik er een aanschaf.
Ja, gebruik ps5 controller via steam, en een mod voor die xbox controls om te zetten naar ps5. Kan het alleen maar aanraden tbh.
Rudios schreef op zondag 3 september 2023 @ 02:04:
[...]

Vreemd, ik heb de mod geïnstalleerd en ik win er nog geen 1 FPS mee, ik heb een GTX3060Ti :?
Logische. Framegen werkt enkel op 4xxx series. ;)

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Voor diegene die de GamePass versie op PC staan spelen. Zou iemand mij de volgende file willen sturen?

dinput8.dll

De originele versie aub. :)

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• Distortion
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:52

Distortion

Bottle to Throttle

Rivanov schreef op zondag 3 september 2023 @ 06:33:
Voor diegene die de GamePass versie op PC staan spelen. Zou iemand mij de volgende file willen sturen?

dinput8.dll

De originele versie aub. :)
dinput8.dll niet te vinden

The only mystery in life is why the kamikaze pilots wore helmets

• SparksNL
  • Registratie: December 2012
uchiha tijntje schreef op zondag 3 september 2023 @ 01:14:
[...]

Ik heb al meerdere malen m’n schip aangepast. Je kunt inderdaad gewoon alles uit elkaar trekken en dan wat andere onderdelen erbij zetten, maar je kunt ook gewoon eerst alles verwijderen en dan vanaf scratch alles opnieuw opbouwen. Als er iets ontbreekt of niet goed zit wordt dat netjes aangegeven. Je kunt het eigenlijk niet fout doen.

Overigens kun je voor bepaalde onderdelen meerdere varianten gebruiken door op pijltje rechts te drukken, of onderdelen omdraaien met Y / driehoekje.

Ook kun je op andere planeten weer andere onderdelen (manufacturers) tegenkomen. Ze hebben dit best goed uitgewerkt! ☺️
Niet in XboxGames/Starfield/Content?

• Distortion

Distortion

Bottle to Throttle

Rivanov schreef op zondag 3 september 2023 @ 07:16:
[...]

Niet in XboxGames/Starfield/Content?
Nee. Heb je deze niet gedownload, part van een mod ofzo?

Distortion schreef op zondag 3 september 2023 @ 07:17:
[...]

Nee. Heb je deze niet gedownload, part van een mod ofzo?
UWP Version Instructions:
*Some have advised within their root folder for the Windows version of the game they have the bink2w64.dll and the dinput8.dll, or one or the other. If you have the dinput8.dll in your root folder follow the below. If you have the bink2w64.dll follow the above. If you have both you can follow either but don't do the this for both!

*The root location for the UWP version of the game is (XboxGames\Starfield\Content)

1.) On the ASI Loader GitHub page (https://github.com/ThirteenAG/Ultimate-ASI-Loader) scroll down to the "Description" section and download "dinput8.dll" (for most this will be x64, however if you have a x86 machine then
download that version (the different version are the blue links to the
right of dinput8.dll).

2.) Go to your root directory of your Starfield game (XboxGames\Starfield\Content) and rename the "dinput8.dll" that is already in there to "wininet.dll"

3.) Now copy over the "dinput8.dll" downloaded from GitHub (from step 1 above) and place this in the root
folder of your Starfield game (XboxGames\Starfield\Content)

4.) Create a new folder in the root directory of your Starfield game called "Plugins" your folder structure should look like this (XboxGames\Starfield\Content\Plugins)

https://www.nexusmods.com/starfield/mods/252?tab=description

• Distortion

Distortion

Bottle to Throttle

Rivanov schreef op zondag 3 september 2023 @ 07:18:
[...]

UWP Version Instructions:
*Some have advised within their root folder for the Windows version of the game they have the bink2w64.dll and the dinput8.dll, or one or the other. If you have the dinput8.dll in your root folder follow the below. If you have the bink2w64.dll follow the above. If you have both you can follow either but don't do the this for both!
Ik heb de bink2w64.dll

Kun je die mij sturen misschien? :)

• Distortion

Distortion

Bottle to Throttle

Rivanov schreef op zondag 3 september 2023 @ 07:21:
[...]

Kun je die mij sturen misschien? :)
Done! Per mail

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 28-11 19:23
Heb tot nu toe pas 45 minuten gespeeld, gewoon door werk en privé omstandigheden nog geen tijd gehad. Hopelijk vanmiddag na het werk of vanavond een uurtje of 2.

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

D-Ed schreef op zondag 3 september 2023 @ 01:08:
[...]

Natuurlijk ben ik niet serieus… Je zit te reageren in een topic waar mensen zitten te kletsen over een game die ze spelen.. De enige meta discussies die ik hier lees wordt gehouden door mensen die het spel (nog!?) niet spelen zo lijkt het…
Klauwhamer schreef op zondag 3 september 2023 @ 01:16:
[...]

Zo 'natuurlijk' is dat niet.
Ik stel voor dat jullie deze discussie verder per DM voeren, mochten jullie daar na een goede nachtrust nog behoefte aan hebben :).

Cunning linguist.

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Modbreak:Ten aanzien van de spoiler-discussie in zijn algemeenheid, die hoeft ook echt verder niet meer gevoerd te worden.

Voor de mensen die al spelen: gebruik je gezonde verstand, en gebruik spoilertags waar het om verhalende elementen gaat. Als iemand vriendelijk vraagt of je iets achteraf nog even in spoilertags wil plaatsen, dan doe je dat ook gewoon zonder gezeur. Kleine moeite toch :).

Voor de mensen die het spel nog niet gespeeld hebben (zoals ik): ga ook niet gelijk op alle slakken zout leggen. Mensen maken foutjes, mensen maken andere inschattingen. Als je toch graag ergens spoilertags had gezien, vraag die persoon dan gewoon vriendelijk, dus zonder verwijten, of hij/zij alsnog even een spoilertag wil plaatsen. Ja, dat is dan voor jou te laat. Maar als je per se echt nul komma nul spoilers wil zien, dan is het gewoon niet handig om in dit topic rond te neuzen. Er kan immers altijd iets tussendoor glippen.

Tot slot voor mensen die persoon X aan persoon Y zien vragen of ze iets in spoilertags willen plaatsen: dat is iets tussen persoon X en Y, en daar hoef je dus verder niet op te reageren. Jouw mening of het wel of niet in spoilers zou moeten, is dan niet relevant.

Carry on :).

[ Voor 12% gewijzigd door Bart ® op 03-09-2023 07:39 ]

Cunning linguist.

• Rudios

Rudios

Lost in space?

Rivanov schreef op zondag 3 september 2023 @ 06:12:
[...]

Logische. Framegen werkt enkel op 4xxx series. ;)
Ow! Maaruh, DLLS is toch niet alleen iets voor 4xxx maar ook voor de 3xxx kaarten? Er staat bij: DLSS/DLAA is only supported by RTX cards, other GPU can try XeSS but it might not be better than FSR2.

Iemand elders in dit topic:
NLxAROSA schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 14:16:
[...]

Inderdaad, de versie van de DLL is 3.x, maar bevat zowel DLSS 2 als 3. Werkt ook prima met mijn 3060ti. Ik kan die 2.5.1 ook wel proberen als die betere FPS geeft.
Bij deze tweaker dus ook werkend op een 3060ti. Ik heb alles geïnstalleerd zoals het moet, sharpen kan ik bv wel gewoon aan- en uitzetten met zichtbaar resultaat. FSR2 staat ingame ook aan zoals omschreven.

[ Voor 41% gewijzigd door Rudios op 03-09-2023 08:03 ]

Whole lot of stars ***

Rudios schreef op zondag 3 september 2023 @ 07:53:
[...]

Ow! Maaruh, DLLS is toch niet alleen iets voor 4xxx maar ook voor de 3xxx kaarten? Er staat bij: DLSS/DLAA is only supported by RTX cards, other GPU can try XeSS but it might not be better than FSR2.

Iemand elders in dit topic:

[...]

Bij deze tweaker dus ook werkend op een 3060ti. Ik heb alles geïnstalleerd zoals het moet, sharpen kan ik bv wel gewoon aan- en uitzetten met zichtbaar resultaat. FSR2 staat ingame ook aan zoals omschreven.
DLSS 3 (Framegen) is enkel voor 4xxx series. DLSS 2 werkt op 3xxx series.

• Welja
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 28-11 22:08
Frez schreef op zondag 3 september 2023 @ 02:08:

Je spullen blijven gewoon liggen. Je kan dus schijnbaar ook (als je te weing storage hebt) alles op de grond gooien en dan blijft het daar liggen.
Zie vanaf 20:20

• Rudios

Rudios

Lost in space?

Rivanov schreef op zondag 3 september 2023 @ 08:08:
[...]

DLSS 3 (Framegen) is enkel voor 4xxx series. DLSS 2 werkt op 3xxx series.
Ik heb dan ook 2.5.1 geïnstalleerd ;) maar toch werkt het niet.

Whole lot of stars ***

• Visgek82
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09:02
Starfield ini Tweaks
Disable TAA

Browse to %USERPROFILE%\Documents\My Games\Starfield

Open the file called StarfieldCustom.ini or create one if it does not exist.

Insert the following lines in the file:

[Display]
bTemporalAA_idTech7=0
–––––––––––––

X/Y Axis Sensitivity 1:1

[Controls]
fMouseHeadingXScale=
fMouseHeadingYScale=
4. Change the fMouseHeadingYScale to be twice that of fMouseHeadingXScale

–––––––––––––

133% CoEfficiant & No Mouse Accel

Open the file called StarfieldPrefs.ini or create one if it does not exist.

[Controls]
fLookSpeedPitch=1.5000
fLookSpeedYaw=1.0000
fIronSightsLookSpeedPitch=1.995
fIronSightsLookSpeedYaw=1.33
bMouseAcceleration=0
4. Switch file to "Read-only"

–––––––––––––

Change FOV

[Camera]
fFPWorldFOV=100.0000
fTPWorldFOV=100.0000
fDefaultFOV=100

[FlightCamera]
fFlightCameraFOV=100

Ryzen 7 7700X , 32 GB RAM, ProArt 4080 Super, MSI B650 Tomahawk, 2x2tb NVME

• uchiha tijntje
Ik las eerder dat sommigen wat moeite hadden om te schakelen tussen Xbox en pc met hun save file. Volgens mij was dat @Rivanov. Klopt dit en zo ja heb je dat kunnen fixen? Ik wil de game straks even proberen op mijn Rog Ally, maar wil geen gedoe met savegames hebben. :)

Lijkt me ideaal om een uur te kloten met het maken van een schip lekker in de tuin.

——

Net videootje gezien hoe je een enemy ship kunt stelen. Mijn skillpoint voor de locks moet maar even wachten. Space piracy is leuker! :P

[ Voor 17% gewijzigd door uchiha tijntje op 03-09-2023 09:15 ]

uchiha tijntje schreef op zondag 3 september 2023 @ 09:03:
Ik las eerder dat sommigen wat moeite hadden om te schakelen tussen Xbox en pc met hun save file. Volgens mij was dat @Rivanov. Klopt dit en zo ja heb je dat kunnen fixen? Ik wil de game straks even proberen op mijn Rog Ally, maar wil geen gedoe met savegames hebben. :)

Lijkt me ideaal om een uur te kloten met het maken van een schip lekker in de tuin.

——

Net videootje gezien hoe je een enemy ship kunt stelen. Mijn skillpoint voor de locks moet maar even wachten. Space piracy is leuker! :P
Nee hoor. Geen issues hier. Schakel moeiteloos tussen m'n Series X en PC met dezelfde savegame.

• uchiha tijntje
Rivanov schreef op zondag 3 september 2023 @ 09:20:
[...]

Nee hoor. Geen issues hier. Schakel moeiteloos tussen m'n Series X en PC met dezelfde savegame.
Ah top :) dan ga ik dat zo proberen.

Zou tof zijn als er een site komt met een guide voor hoe bepaalde schepen na te bouwen, zoals de Normandy.

• Logic
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-11 09:54

Logic

SmartOS:Love at First Boot

——

Bij mij werkt het niet echt soepel. Ik switch veel tussen mijn pc, aya neo 2 en de xbox. Maar op de windows machines krijg ik vaak de volgende melding. Dan moet ik "laatst opgeslagen" kiezen. Gaat ie alle saves opnieuw downloaden en kan ik weer aan de slag. Best wel irritant als je snel ff wat wilt doen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GE0MF3EJCzygciaLKI0Vt2Asfo8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GGjP1G98UJm1XXwMQtqFl9SG.jpg?f=fotoalbum_large

If it bleeds, it can be killed!

• jori040
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 11:26
Welja schreef op zondag 3 september 2023 @ 08:12:
[...]

Je spullen blijven gewoon liggen. Je kan dus schijnbaar ook (als je te weing storage hebt) alles op de grond gooien en dan blijft het daar liggen.
Zie vanaf 20:20
[YouTube: Starfield: The Digital Foundry Tech Review]
Net als altijd leveren de heren van DF weer een top video. :)

• Donstil
  • Niet online
Gisteren weer wat tijd gestoken in de game maar lijk er toch niet echt in te komen.

Vind het exploren gaaf, net zoals de gesprekken en de algehele look and feel maar als ik dan in een fight kom is het allemaal zo stroef. Ik snap dat het geen shooter is enz maar de combinatie van 30 FPS en de shooter mechanics halen mij er echt helemaal uit elke keer en heb ik eigenlijk alleen mar frustratie i.p.v. plezier.

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-11 21:02
Donstil schreef op zondag 3 september 2023 @ 09:48:
Gisteren weer wat tijd gestoken in de game maar lijk er toch niet echt in te komen.

Vind het exploren gaaf, net zoals de gesprekken en de algehele look and feel maar als ik dan in een fight kom is het allemaal zo stroef. Ik snap dat het geen shooter is enz maar de combinatie van 30 FPS en de shooter mechanics halen mij er echt helemaal uit elke keer en heb ik eigenlijk alleen mar frustratie i.p.v. plezier.
In de DF tech review word ook aangegeven dat een performance mode de game goed doet. DF verwacht een performance mode in de toekomst voor consoles. Icm een VRR scherm zou dat tot een soepele ervaring kunnen leiden. Ik zit met mn oudere OLED aan die 30fps vast helaas, ook al komt er een performance mode. Die wordt nooit locked 60fps, omdat de game heel erg cpu bound is. Ben wel benieuwd waar dat dan precies in zit. Zo heel baanbrekend is deze game toch niet?

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Verwijderd

Hulleman schreef op zondag 3 september 2023 @ 09:57:
[...]

In de DF tech review word ook aangegeven dat een performance mode de game goed doet. DF verwacht een performance mode in de toekomst voor consoles. Icm een VRR scherm zou dat tot een soepele ervaring kunnen leiden. Ik zit met mn oudere OLED aan die 30fps vast helaas, ook al komt er een performance mode. Die wordt nooit locked 60fps, omdat de game heel erg cpu bound is. Ben wel benieuwd waar dat dan precies in zit. Zo heel baanbrekend is deze game toch niet?
120hz/40fps en ik ben al tevreden (mocht 60fps nooit gaan lukken) daar wacht ik graag op. Ik zal de 30fps vast wel even proberen deze week maar de uitkomst kan ik al inschatten.
Kon ik ook maar ‘wennen’ aan 30.

• LuisjeNL
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 28-11 22:52
Donstil schreef op zondag 3 september 2023 @ 09:48:

Ga voor een pacifist build ;)

Lichtpuntje...

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Ik mis wel even een waarschuwing dat ik m'n space suit aan moet trekken wanneer ik weer naar "buiten" ga. Ik verkleed me namelijk regelmatig en omdat ik voornamelijk in 1st person speel heb ik het niet altijd door. Vindt het geen gezicht om full gear op bijvoorbeeld New Atlantis rond te lopen. Dan loop ik liever in m'n vrije tijds kleding.

[ Voor 11% gewijzigd door DutchOwnage op 03-09-2023 10:22 ]

• hully
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 24-09 14:47
bjorntju schreef op zondag 3 september 2023 @ 01:37:
Aaargh, met het vliegen met mijn schip had ik er last van dat mijn cursor erg jittery was, wat blijkt? Alle UI elementen zijn gecapped op 30 FPS |:(

Gelukkig is het te fixen met deze mods:

https://www.nexusmods.com/starfield/mods/350
https://www.nexusmods.com/starfield/mods/270

Eerst de eerste installeren en dan de tweede, dat zorgt ervoor dat UI elementen op 60FPS draaien + de schip cursor op max. 120FPS.

Echt, Bethesda games zijn een van mijn favoriete games maar man man man wat loopt die engine van hun achter op bepaalde aspecten..
Echt ontzettend bedankt! Ik stoorde me er behoorlijk aan. Ik moet overigens zeggen dat de game verder (los van jouw twee verholpen problemen) er waarlijk prachtig uitziet en heel lekker loopt (ik speel het met een rtx 4080), maar ik tik lang niet altijd de 60+ fps aan. Vaker in de 50.... hoop dat dat nog eens opgelost wordt.

maar nogmaals veel dank voor de tip! werkt perfect.

• GroeneWandelaar
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 24-11 17:43
DutchOwnage schreef op zondag 3 september 2023 @ 10:19:
Ik mis wel even een waarschuwing dat ik m'n space suit aan moet trekken wanneer ik weer naar "buiten" ga. Ik verkleed me namelijk regelmatig en omdat ik voornamelijk in 1st person speel heb ik het niet altijd door. Vindt het geen gezicht om full gear op bijvoorbeeld New Atlantis rond te lopen. Dan loop ik liever in m'n vrije tijds kleding.
Er is een optie om je ruimtepak aan te houden en deze te verbergen in steden. Dan zie je de normale outfit.

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-11 21:02
Verwijderd schreef op zondag 3 september 2023 @ 10:09:
[...]

120hz/40fps en ik ben al tevreden (mocht 60fps nooit gaan lukken) daar wacht ik graag op. Ik zal de 30fps vast wel even proberen deze week maar de uitkomst kan ik al inschatten.
Kon ik ook maar ‘wennen’ aan 30.
Ja zo’n 40fps mode zou mooi zijn. Maar ook daar kan ik geen gebruik van maken door mn HDMI 2.0 tv. Ja zonder HDR en op 1080p :')

Deze week de game proberen en kijken hoe het aanvoelt.

Zou trouwens tof zijn als ze die ship builder ook in een app zouden kunnen gieten. Mooi op de bank knutselen aan je schip

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

• BlazeMuis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 11:44
In de faction missie
spoiler:
Surgical Strike
moet ik een NPC genaamd
spoiler:
Ben Armistead
volgen, maar die kerel blijft gewoon dom op z’n stoel zitten :F

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 14:25
Het is echt een geweldige game :)

Wel jammer dat het voor mij niet voelt alsof ik in een grote ruimte zit met 100den planeten te verkennen omdat er voor mijn gevoel te vaak op de sterrenkaart aangegeven moet worden waar je heen wilt. Jammer dat je niet naar een andere planeet kunt vliegen.

• mister_S
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13:15
Iemand die al een tijdje de MQ heeft gespeeld en daarover wil vertellen? Is het interessanter dan de vorige Bethesda games zoals sommige YT reviewers zeggen?

• Palindrome
Opgepast, er is nogal een game breaking bug aanwezig die kan optreden bij het jatten en verkopen van schepen. Dus dan kan je beter even vermijden.

https://www.reddit.com/r/...rd_enemy_ships_to_capture

• NLxAROSA
  • Niet online
GroeneWandelaar schreef op zondag 3 september 2023 @ 10:28:
[...]

Er is een optie om je ruimtepak aan te houden en deze te verbergen in steden. Dan zie je de normale outfit.
NPCs blijven nog wel opmerkingen maken over dat je je ruimtepak nog aan hebt. 😂

• WhateverSuitsU
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 12:29

WhateverSuitsU

PSN: WhateverSuitsU

Logic schreef op zondag 3 september 2023 @ 09:28:
[...]

Bij mij werkt het niet echt soepel. Ik switch veel tussen mijn pc, aya neo 2 en de xbox. Maar op de windows machines krijg ik vaak de volgende melding. Dan moet ik "laatst opgeslagen" kiezen. Gaat ie alle saves opnieuw downloaden en kan ik weer aan de slag. Best wel irritant als je snel ff wat wilt doen.
[Afbeelding]
Ik switch ook vaak tussen twee xbox'en en een rog Ally. Die melding komt eigenlijk altijd wel naar voren, of ik moet minder 'snel' switchen en de boel even een paar minuten aan laten staan. Het is zeker niet feilloos, soms blijft hij aangeven dat ik op een andere console nog Starfield aan het spelen ben, terwijl dat al 5 minuten geleden is. Heb ook nog niet dé oplossing gevonden hiervoor.

• Welja
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 28-11 22:08
Ik zit nu op een speeltijd van ca 15 uur en probeer de MSQ voornamelijk te doen zoals het advies is, maar het is best moeilijk om niet alle side quests ook maar te doen :)

Na initieel een beetje teleurgesteld te zijn over de opzet (het exploren totaal anders dan No Man Sky, veel menu gedoe) en de performance op mijn 1070 Ti zit ik er nu wel lekker in.
Ondanks mijn brakke kaart ziet het er toch tof uit (low/medium) en ik vind de artistieke stijl (nasapunk), world/storybuilding en sfeer fantastisch.

Ik snap wel dat je hiervan moet houden - het blijft een klunky Bethesda game - maar een 7 als cijfer lijkt me toch echt te laag. Zelf zit ik alweer op een 9, maar goed ik heb pas kort gespeeld.

Ik ben bang dat ik hier net zoveel uur in ga steken als skyrim (500 uur..?). Tegen de tijd dat ik er klaar mee ben kan ik hopelijk aan de Elder Scrolls 6 beginnen _/-\o_

• uchiha tijntje
De Ally presteert beter dan verwacht. Wel lagere graphics natuurlijk maar dit is toch wel hoe ik graag mijn game ervaring zie. Lekker op mijn oled voor langdurige sessies en dan met lekker weer buiten op de Ally of lekkere kortere sessies op de bank. :)

• DutchOwnage
  • Nu online
GroeneWandelaar schreef op zondag 3 september 2023 @ 10:28:
[...]

Echt? Nice. Zit die in de algemene opties verborgen? Later vandaag eens kijken.

Hoewel ik niet kan wachten om de wereld weer in te duiken, gaan Feyenoord en Max vanmiddag even voor.

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 14:11

Voor de mensen met voice attack

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

DutchOwnage schreef op zondag 3 september 2023 @ 11:18:
[...]

Nee in de inventory waar je de spacesuit selecteerd. Onder in je scherm staat op welke knop je moet drukken om het pak te verbergen.

[ Voor 13% gewijzigd door Chaoss op 03-09-2023 11:48 ]

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Om een schip te steken heb je geen skill nodig toch?

• uchiha tijntje
Chaoss schreef op zondag 3 september 2023 @ 11:34:
[...]

Om een schip te steken heb je geen skill nodig toch?
Ik dacht dat je specifiek de engines moest killen om ze te kunnen boarden. Anders blaas ik ze iedere keer op :P

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

schumi1986 schreef op zondag 3 september 2023 @ 10:47:
omdat er voor mijn gevoel te vaak op de sterrenkaart aangegeven moet worden waar je heen wilt. Jammer dat je niet naar een andere planeet kunt vliegen.
Je hoeft niet alles via de kaart te doen:

Was ik ook niet achter gekomen als ik het niet gezien/gelezen had. :P

Je kunt gewoon instellen dat hij automatisch z’n pak uittrekt in omgevingen waar dat kan, en automatisch z’n pak weer aantrekt zodra hij buiten komt.

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

uchiha tijntje schreef op zondag 3 september 2023 @ 11:39:
[...]

Ik dacht dat je specifiek de engines moest killen om ze te kunnen boarden. Anders blaas ik ze iedere keer op :P
Heb tijdens de mainquest een schip geboard (niet gejat). Volgens mij moet je inderdaad de engines kapot schieten en dan kun je boarden.

• SparksNL
Haha ik dacht dat ik de enige was die dit deed 😅 Ik heb exact hetzelfde! In Fallout kon je nog gear unequipen via een favorite, maar dat werkt helaas niet in Starfield.

• Froggle
  • Laatst online: 14-10 12:53
Pfff, ik zat telkens zonder ammo. Nu hebben ze er blijkbaar voor gekozen de ammo type niet bij het wapen te zetten.

Als je hier een overzicht voor zoekt. Ik kwam deze tegen. Kunnen we weer verder knallen! :)
https://thenerdstash.com/all-starfield-ammo-types-explained/

PSN: ForcedReboot | XBL: Froggle | NSO: SW-6166-3842-4608 | Strava | Untappd

• PuckStar
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 25-11 12:02
Froggle schreef op zondag 3 september 2023 @ 11:54:
Pfff, ik zat telkens zonder ammo. Nu hebben ze er blijkbaar voor gekozen de ammo type niet bij het wapen te zetten.

Als je hier een overzicht voor zoekt. Ik kwam deze tegen. Kunnen we weer verder knallen! :)
https://thenerdstash.com/all-starfield-ammo-types-explained/
Hoezo dat staat er niet bij?
Hier staat het toch?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I66Ab2KjE028-BXJM2HlrsuQ4fw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Lst9bwYzaLgnnUbRAWixMfgu.jpg?f=fotoalbum_large

En bij Rounds zie je hoeveel kogels je nog van dat type ammo hebt.

Waar ik nog een beetje tegen aanloop is het looten en opslaan van loot.
Ik wil gewoon veel looten en nog niet veel verkopen (want wil nog beste verkopers vinden) en ga nu regelmatig naar de lodge omdat je daar onbeperkt kan opslaan. Maar dat kost wel telkens tijd om helemaal daarheen te gaan.

Maken jullie trouwens ook notities? :)
Ik had contraband maar kan dat nog niet meenemen overal naartoe, dus heb ik het maar even in een storage box op een planeet achter gelaten. Maar dus wel even noteren dat het daar ligt :)

[ Voor 26% gewijzigd door PuckStar op 03-09-2023 12:16 ]

• DutchOwnage
  • Nu online
Chaoss schreef op zondag 3 september 2023 @ 11:33:
[...]

Nee in de inventory waar je de spacesuit selecteerd. Onder in je scherm staat op welke knop je moet drukken om het pak te verbergen.
Dank je wel (y)
Weer een uurtje gespeeld vanmorgen en blijf me maar verbazen over de kwaliteit van dit spel, het speel en ziet er zo ontzettend goed uit. De combat is erg leuk wanneer je met een bijl of mes gaat rondlopen en het bespaard je ook nog eens veel kogels :p

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PGpvmrxp3Uyt2Ig5XMlalPw0T8g=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/SWRcvXF2jHG69x0e3dWTtu17.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n20qubAnUYmkZbB8o0ioMXFbv_8=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/N1EIx8EX1uLmVO4D5CrvToOf.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QmnGxrOCqp3MCP4Sfvq46kcGpUM=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/zNuvtbZUkTrW1gtIHlTJtewh.png?f=fotoalbum_tile

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

• Palindrome
Iemand die weet of je ook npcs kan stunnen?

In Skyrim kon je best veel met vijanden/npcs doen naast domweg killen. Heb nog geen tazer of stunstick gezien....

• Frez
  • Laatst online: 11:01
SparksNL schreef op zondag 3 september 2023 @ 11:49:
[...]

Haha ik dacht dat ik de enige was die dit deed 😅 Ik heb exact hetzelfde! In Fallout kon je nog gear unequipen via een favorite, maar dat werkt helaas niet in Starfield.
Je kunt toch gewoon aanvinken om je spacesui lt automatisch te hiden off-space?

C9 55 - Playstation 5 Pro - i7 13700K RTX5080 PC - LG C4 42 as monitor

• SacreBleu
  • Laatst online: 28-11 21:43
Gisteren, diep in de nacht of ochtend de main quest uitgespeeld. Ik heb alle side quests en dergelijke gemeden en zo veel mogelijk gebruik gemaakt van fast travel. Heeft mij toch nog een uur of 20 zoet gehouden.

Nu begonnen met NG+ en pak ik alle side quests en faction quests op.

NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x

• KBE91
  • Laatst online: 09:19
Daarnet een icoontje dat ik ziek was, dan toch even langs het ziekenhuis geweest.
Had niets bij mij voor dat te genezen, ook niet in het schip.

750 credits voor mij volledig te genezen, is goedkoper dan mijn land :+

Wat ik wil mis is een brightness slider op de console.
Sommige delen in de map zijn wel enorm donker, ook al heb je een lampje.
Aangezien er hier nog veel licht inval is in huis, is het extra moeilijk voor het te zien.

Voor de rest heb ik niet veel te klagen, wel al paar keer een stutter gehad in de stad.
Vermaak me echt prima met deze game, en zo toont het toch weer aan.
Gelijk wat een ander zegt, je moet het zelf ervaren voor te weten dat het goed of niet goed is.
Hoe verder ik in de game geraak, des te leuker het begint te worden.

Eens je wat gewoon bent aan de menu en de flow van de game.
Dan is er geen stoppen meer aan bij mij, en daar moet ik dan Phill wel bijtreden.
De game begint echt beter te worden na puur.

• uchiha tijntje
PuckStar schreef op zondag 3 september 2023 @ 12:01:
[...]

Maken jullie trouwens ook notities? :)
Ik had contraband maar kan dat nog niet meenemen overal naartoe, dus heb ik het maar even in een storage box op een planeet achter gelaten. Maar dus wel even noteren dat het daar ligt :)
Zeker! Heb dat ook met kluisjes en deuren die ik nog niet kan openen! :)

• Mauz1978
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15:08

Mauz1978

Console War Veteran

DutchOwnage schreef op zondag 3 september 2023 @ 11:18:
[...]

Hoewel ik niet kan wachten om de wereld weer in te duiken, gaan Feyenoord en Max vanmiddag even voor.
Je kan ook je pak als favoriet makeren en heel snel via de quickmenu aan en uit zetten/doen.

Something under the bed is drooling

• uchiha tijntje
SacreBleu schreef op zondag 3 september 2023 @ 12:31:
Gisteren, diep in de nacht of ochtend de main quest uitgespeeld. Ik heb alle side quests en dergelijke gemeden en zo veel mogelijk gebruik gemaakt van fast travel. Heeft mij toch nog een uur of 20 zoet gehouden.

Nu begonnen met NG+ en pak ik alle side quests en faction quests op.
Mag in spoilers hoor, maar hoe werkt dan die NG+? Heb je dan volledig je beschikking over je unlocks, wapens, schepen, etc? Zijn ook de planetenstelsels dan zichtbaar die je hebt gedaan?

Want ik zit nu 20 uur in de game en vind het jammer als ik nu main quest ga doen en alle progress van factions enzo kwijt ben.

Wat is het voordeel van main quest eerst en rest in ng+? Graag in spoilers voor de rest :)

• SparksNL
Frez schreef op zondag 3 september 2023 @ 12:07:
[...]

Je kunt toch gewoon aanvinken om je spacesui lt automatisch te hiden off-space?
Die optie had ik even gemist. Thanks! 😄

• D-Ed
  • Niet online
KBE91 schreef op zondag 3 september 2023 @ 12:36:
Daarnet een icoontje dat ik ziek was, dan toch even langs het ziekenhuis geweest.
Had niets bij mij voor dat te genezen, ook niet in het schip.

750 credits voor mij volledig te genezen, is goedkoper dan mijn land :+

Wat ik wil mis is een brightness slider op de console.
Sommige delen in de map zijn wel enorm donker, ook al heb je een lampje.
Aangezien er hier nog veel licht inval is in huis, is het extra moeilijk voor het te zien.

Voor de rest heb ik niet veel te klagen, wel al paar keer een stutter gehad in de stad.
Vermaak me echt prima met deze game, en zo toont het toch weer aan.
Gelijk wat een ander zegt, je moet het zelf ervaren voor te weten dat het goed of niet goed is.
Hoe verder ik in de game geraak, des te leuker het begint te worden.

Eens je wat gewoon bent aan de menu en de flow van de game.
Dan is er geen stoppen meer aan bij mij, en daar moet ik dan Phill wel bijtreden.
De game begint echt beter te worden na puur.
Waar kun je naar het ziekenhuis? Mijn karakter heeft ook last van z'n longen *kuch :+

(mag in spoilers natuurlijk ;) )

• DutchOwnage
  • Nu online
D-Ed schreef op zondag 3 september 2023 @ 12:56:
[...]

Waar kun je naar het ziekenhuis? Mijn karakter heeft ook last van z'n longen *kuch :+

(mag in spoilers natuurlijk ;) )
In elke stad heb je wel zo'n medische faciliteit. Gewoon even naar binnen lopen daar en de plaatselijke arts aanspreken. Gisteren op Sydonia gedaan, had ook longschade. Niet door het roken deze keer, maar omdat ik dus mijn space suit vergeten was aan te doen toen ik voor het eerst op Mars landde.

Koste mij 450 credits om het weer op te lappen. Daar gaat mijn eigen risico :z

[ Voor 7% gewijzigd door DutchOwnage op 03-09-2023 13:01 ]

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 02:15

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Welke wapens gebruiken jullie en waarom?

Ik kan niet kiezen wat ik nou voornamelijk wil gebruiken en het fijnst vind :P

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15:06

OMD

Zit nu in een stuk dat wel echt een extreme difficulty curve heeft. Dat vind ik niet zo leuk. Ik ben level 10, krijg tegenstanders van level 6 en een paar van 14 en 30. Dat gaat allemaal prima.

Kom op een gegeven moment bij een 4-tal turrets van level 46. Allemaal verslagen met de meeste med packs opgebruikt.

30 seconden later, 2 level 20 robots. Rest van de medpacks weg en alle granaten weg. Eindelijk verslagen na 30x opnieuw loaden. 20 seconden later een soort robot hond van level 25. Deze is niet meer te verslaan helaas en zit nu vast.

Dit is echt een hele vreemde difficulty curve van een quest locatie.

Rest is echt fantastisch tot nu toe maar dit vind ik wel een ergenis dingetje. Weet iemand of alle enemies respawnen? Echt geen zin mee om alles opnieuw te doen, heeft echt veel tijd gekost.

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

• uchiha tijntje
Ricmaniac schreef op zondag 3 september 2023 @ 13:17:
Welke wapens gebruiken jullie en waarom?

Ik kan niet kiezen wat ik nou voornamelijk wil gebruiken en het fijnst vind :P
Ik roteer met drie wapens. Allemaal ballistic physical weapons tot nu toe.

-suppressed advanced urban eagle. Voor de stealth kills :)
-skip shot modified Grendel. Voor de range kills.
-extends mag modified coachman. Voor de close kills :P

Pagina: 1 ... 30 ... 63 Laatste

Let op:
Gebruik spoiler-tags waar ze redelijkerwijs nodig zijn, kleine moeite, en houd het voor iedereen leuk! :)

Houd het ook ontopic, bespreek vooral je eigen ervaringen, en wees lief en respectvol naar elkaar. Je hoeft het niet eens te zijn.