Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:59

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Mog schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 16:03:
[...]

Serieuze vraag, wat zijn outposts?
Je kan op elke planeet een eigen outpost (basis) bouwen je kunt daar geld en resources mee verdienen.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Mog schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 16:03:
[...]

Serieuze vraag, wat zijn outposts?
Als je op een planeet loopt kun je op sommige plekken (als je op Y of A drukt) gebouwen plaatsen die er voor zorgt dat je bepaalde resources verzameld. Het is volgens mij best een uitgebreid systeem maar ben er zelf nog niet ingedoken. :) Dus net zoals Chaoss ben ik op zoek naar simpele tips / guides zonder spoilers :)

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Topicstarter
uchiha tijntje schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 16:07:
[...]

Als je op een planeet loopt kun je op sommige plekken (als je op Y of A drukt) gebouwen plaatsen die er voor zorgt dat je bepaalde resources verzameld. Het is volgens mij best een uitgebreid systeem maar ben er zelf nog niet ingedoken. :) Dus net zoals Chaoss ben ik op zoek naar simpele tips / guides zonder spoilers :)
Mind is blown! Wat vet. Hier moet ik ook in duiken.

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-11 21:44

mvds

Totally awesome!

Chaoss schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 16:04:
Ik heb er vanmorgen 1,5 uur over gedaan om mij ship 1 module groter te maken dus ik weet niet wat ik van outposts moet verwachten.
Ik heb daar ook even mee zitten spelen, jammer dat je geen modules kan verkopen en/of upgraden naar betere/grotere modules vanuit de ship builder.

• ReaXioN
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 24-10 16:58
Pffft, dat was een latertje vanochtend.. Voor mij is het een solide 8.

+ Sfeer, mede door de muziek.
+ Details.
+ Heb zelf in het KOTOR- en Massive Effect-gevoel, maar dan in een grotere wereld: niets mis mee.
+ Conversaties.
+ Je speelt hoe je het wilt, gameplay over graphics.

- Matige performance, ouderwetsch tweaken.
- Maatje op zijn XSS: diverse crashes.
- M.b.v. K+M vliegen is ronduit kut (hier speel ik het dan ook niet voor en ik had ook géén verwachtingen qua uitvoerbaarheid en implementatie op basis van de gebruikte engine).
- Beperkte HUD en uitleg (soms letterlijk zoeken naar dingen).
- Daarentegen is het ronduit annoying dat veel in het midden van mijn scherm verschijnt.

NPC's stoor ik me nooit zo aan, ben vooralsnog aan het ronddwalen.

https://ibb.co/bm6mjXk

• jori040
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 16:09
Hoe switch ik in combat tussen wapen mods ?

• Sipio
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Daarstraks toch wel ff een spannende shootout gehad hoor, flink wat vijanden en ik dacht dit ga ik echt niet meer redden, geen medkits meer.

Gelukkig een aantal weg kunnen snipen en de eerste kamer in kunnen sluipen en daar lagen een paar dingetjes te eten.

Met mijn laatste beetje health verder gegaan en zie ik nog ineens meerdere rode puntjes opduiken, weer denk ik ok nu is het af maar ik wist ergens een turret van hun te hacken en gelukkig daar wat hulp van gehad en toch missie geslaagd.

(weer bijna een uur verder) 8)

Wat betreft die outpost zouden goede tips idd, welkom zijn, een mooie outpost met uitzicht op een mooie planeet wil nog wel gaan bouwen ergens.
Sipio schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 16:23:
Daarstraks toch wel ff een spannende shootout gehad hoor, flink wat vijanden en ik dacht dit ga ik echt niet meer redden, geen medkits meer.

Gelukkig een aantal weg kunnen snipen en de eerste kamer in kunnen sluipen en daar lagen een paar dingetjes te eten.

Met mijn laatste beetje health verder gegaan en zie ik nog ineens meerdere rode puntjes opduiken, weer denk ik ok nu is het af maar ik wist ergens een turret van hun te hacken en gelukkig daar wat hulp van gehad en toch missie geslaagd.

(weer bijna een uur verder) 8)

Wat betreft die outpost zouden goede tips idd, welkom zijn, een mooie outpost met uitzicht op een mooie planeet wil nog wel gaan bouwen ergens.
Gaaf hè :) Ik had zo’n gevecht op Mars. Was behoorlijk close maar door een combinatie van mijnen en mijn jetpack waardoor ik vrijuit kon bewegen was ik toch uiteindelijk de winnaar :P Met name als je ineens een vijand tegen komt die 5 levels hoger is, wordt het ineens erg pittig.

Ik ben nu nog een beetje aan het switchen van welk type wapen ik wil upgraden. Speel zowel met een assault, pistol en shotgun. Vooralsnog wel een lichte voorkeur voor een pistol. Zeker met een paar mods kan dat wel leuk worden.

• Palindrome
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 28-11 19:01
Mog schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 16:00:
[...]

Moet je Todd Howard wel even taggen, hij is niet heel actief op Tweakers.
Modders mischien wel.

• janus_freggel
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 04-11 18:29
mvds schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 16:14:
[...]

Ik heb daar ook even mee zitten spelen, jammer dat je geen modules kan verkopen en/of upgraden naar betere/grotere modules vanuit de ship builder.
Outpost wel redelijk gelukt inmiddels vanaf verschillende planeten lopen cargo links, zodat ik alles op 1 plek binnen krijg, scheelt een hoop tijd :)

Maar m'n schip een module groter krijgen, ben er nog niet achter hor dat moet, kan het wel gebruiken gezien de hoeveelheid resources die ik steeds ophaal :)

• Sipio
  • Niet online
Ik kwam er trouwens net pas achter dat je sommige asteroids ook kapot kunt schieten en dan wat ijzer op kunt pikken, ik weet dat dit kan in NMS dus ik dacht dan kan het in deze game vast niet ;)

Toch nog wat te doen in Space.

Zonder gekheid, er is al zoveel gezegd over wat wel/niet mogelijk is, wat ik persoonlijk wel leuk had gevonden zou zijn dat je een route kon plennen en dat je er dan op de auto pilot naartoe onderweg bent en in de tussentijd wat in je ship kunt rondlopen.

Maar ook dan weer vraag ik me af hoe vaak ik dat ook daadwerkelijk zou gaan gebruiken.

Ik ben benieuwd hoe lang het gaat duren voordat de modders ermee los mogen is daar al iets van bekend?

• PuckStar
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 25-11 12:02
janus_freggel schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 16:36:
[...]

Outpost wel redelijk gelukt inmiddels vanaf verschillende planeten lopen cargo links, zodat ik alles op 1 plek binnen krijg, scheelt een hoop tijd :)

Maar m'n schip een module groter krijgen, ben er nog niet achter hor dat moet, kan het wel gebruiken gezien de hoeveelheid resources die ik steeds ophaal :)
In dit artikel staat een filmpje over Ship Building. https://www.ign.com/artic...age-and-not-be-encumbered

• Boefmans
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 26-11 11:24
Iemand die met joystick speelt? Net ff half uurtje gespeeld, vliegen is echt irritant met muis (moet.ikmoverigens ook langzamer gaan instellen).

mixing a drink and music

• BlazeMuis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 11:44
Ik zit vast in een oneindige loop dat mijn ruimteschip binnen enkele seconden kapot wordt geschoten :'(

Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?

• PuckStar
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 25-11 12:02
BlazeMuis schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 17:10:
Ik zit vast in een oneindige loop dat mijn ruimteschip binnen enkele seconden kapot wordt geschoten :'(

Kun je niet via het menu ergens anders heen jumpen?
Of met Scanner en dan richten op elders en jumpen?

• BlazeMuis
PuckStar schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 17:11:
[...]

Kun je niet via het menu ergens anders heen jumpen?
Of met Scanner en dan richten op elders en jumpen?
Dat probeer ik al een tijdje.. Het schip is kapot nog voordat dat gebeurd |:(

• nils7
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17-11 20:31
BlazeMuis schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 17:10:

Ik had dat ik respawn het moment dat ik weer dood neerval.
Heel irritant, ben helaas een save ervoor terug begonnen

NIO ET5 | Tesla Model Y LR | iRacing Profiel | To finish first, you first have to finish!

• 3DEXP
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 31-01-2024
BlazeMuis schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 17:14:
[...]

Is dat tijdens een begin missie waar ergens wat vijanden wachten? Is er geen snelle optie voor spoiler tags?

• BlazeMuis
nils7 schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 17:18:
[...]

Ik had dat ik respawn het moment dat ik weer dood neerval.
Heel irritant, ben helaas een save ervoor terug begonnen
Ik ben nu terug gegaan naar een save van 15.53.. Beter iets dan niets.

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Visgek82 schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 15:44:
[...]

Ah. dus het is onrealistich om een (relatief) bugvrij spel te verwachten wat op versie 1.5 launched. En het is onrealistisch om een goed functionerende UI te hebben. of ultrawide support. Of fatsoenlijke performance die bij de graphics passen? of minder laadschermen? of geen ctd's en herstartende pc's? Nee, oke. dan snappen we elkaar.
Ik speel op een Series X met vrijwel geen (gamenbreaking) bugs..NPC's die in een lift of trein verdwijnen stoor ik me niet aan.

UI, wat is daar mis mee? Of hebben we het over PC? Wat mij betreft delen we het topic sowieso op in Console/PC want zoveel onzinnige content voor console mensen eigenlijk.. "it just works" (op 30fps :+ ) Performance past perfect bij de graphics, als er ooit een 60fps optie komt voor de 'zielige console' gamers moedig ik dat aan.

Minder laadschermen, stoor me er niet aan eigenlijk. Ik volg gewoon het verhaal en wat side missies en ik geniet ervan dat ik gewoon kan doen wat ik wil.

Oja, als ik iets te klagen heb.. Je loot zoveel shit dat je gewoon te snel vol zit en ik kom er (op dit moment) nog moeilijk van af. Of kan moeilijk kiezen wat wel/wat niet (ben eigenlijk niet zo'n RPG gamer maar deze trek ik voorlopig nog wel..)

Dus lang verhaal kort. Dit topic is in een korte tijd nogal vervelend geworden om te lezen. Maar tja, negativiteit is makkelijker/doet het beter dus we moeten het er maar mee doen.

Overigens niet persoonlijk bedoeld hoor, gewoon een observatie :w

• D-Ed
  • Niet online
Palindrome schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 15:45:
[...]

Dan nog kan je niet verwachten dat iedereen een e3 show kijkt of elke interview over de game gevolgd heeft.
De mensen die hier het hoogste (negatieve) woord hebben toch wel? Dat zijn dezelfde lui die als eerste begonnen te miepen en leaker video's begonnen te delen dus juist van die mensen mag je dat wel verwachten...

• D-Ed
  • Niet online
BlazeMuis schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 17:21:
[...]

Had ik ook vanmorgen maar ik ben gewoon een andere missie gaan doen en daar vanuit het menu (fijn spul, zo'n menu) kunnen jumpen naar een andere opdracht/planeet :)

• janus_freggel
Op een of andere manier krijg ik niet de optie om extra onderdelen toe te voegen of te kopen in de ship builder..... kan alleen dupliceren of verwijderen. Werkt dus niet, geen idee hoe dit komt

• !GN!T!ON
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21-11 18:04
BlazeMuis schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 17:21:
[...]

Overkwam mij eerder al met een monster die me killde en bij reload ik direct dood neerval. En net ook met mijn schip. Mars is overigens best tof, lekker sfeertje daar :)

• NLxAROSA
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
D-Ed schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 17:32:
[...]

UI, wat is daar mis mee? Of hebben we het over PC?
De UI, met name de navigatie, is niet heel intuïtief met muis en toetsenbord. Heb nog niet met controller geprobeerd, misschien werkt dat beter. Ik schaar deze zelf onder 'kleine irritaties' en niet onder 'de wereld vergaat'. :+
D-Ed schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 17:32:
[...]

Oja, als ik iets te klagen heb.. Je loot zoveel shit dat je gewoon te snel vol zit en ik kom er (op dit moment) nog moeilijk van af.
Je hebt ook nog een cargo hold in je schip. Kun je vanuit je inventory gewoon bij. :)

[ Voor 29% gewijzigd door NLxAROSA op 02-09-2023 17:45 ]

• SpeedyNick
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 17:08
janus_freggel schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 17:39:
[...]

Op een of andere manier krijg ik niet de optie om extra onderdelen toe te voegen of te kopen in de ship builder..... kan alleen dupliceren of verwijderen. Werkt dus niet, geen idee hoe dit komt
Op een lege plek in de ship builder drukken op A (iig op de Xbox😉) Moest ook even zoeken ernaar 😆

• jori040
BlazeMuis schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 17:14:
[...]

misschien een upgrade aan je schip doen ?

• janus_freggel
SpeedyNick schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 17:44:
[...]

Op een lege plek in de ship builder drukken op A (iig op de Xbox😉) Moest ook even zoeken ernaar 😆
Haha uit frustratie achter gekomen dus... ;) daar mogen ze bij bsg wel eens iets aan gaan doen, er is erg veel onduidelijk en niet goed te vinden. Maar het werkt :)

• 3DEXP
Ik was net even op Aarde maar de hele continenten kloppen niet meer maar er was ook wat uitleg van hoe en wat. Ik zou op Aarde wel graag outpost willen maken omdat het kan en heb er zo ook mijn emoties bij. Ik vind dat je ook nog best ver kunt lopen. Echte km's voelen ook aan als echte km's dus dat zit echt wel goed want niemand loopt een planeet binnen 10 uur rond in het echte leven.

[ Voor 7% gewijzigd door 3DEXP op 02-09-2023 17:50 ]

• BlazeMuis
3DEXP schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 17:21:
[...]

Is dat tijdens een begin missie waar ergens wat vijanden wachten? Is er geen snelle optie voor spoiler tags?
Nee, ik zit al zo’n 13 uur in de game. Het was tijdens een faction missie.

spoiler:
Surgical Strike “Go to the clinic”

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• rutgergron
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 10-11 18:26
Nog zo'n reactie en je kunt een tijdje wieberen.

[ Voor 86% gewijzigd door Bart ® op 02-09-2023 20:00 ]

• Poesmij
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 24-11 22:08
Eeuh ik zal waarschijnlijk dom zijn hoor. maar zodra ik de ship builder in ga en wil dingen op mijn schip zetten, krijg ik, wat ik ook doe, altijd een error in flight check.
snap er de ballen niet van, en de game legt het voor geen meter uit.

• BlazeMuis
rutgergron schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 18:05:
[...]

Als je nog bij pappie en mammie woont of nog alleenstaand bent bedoel je?
Ik woon al een lange tijd samen met mijn vrouw en ik kan gewoon mijn hele vrije/privé tijd gebruiken voor gamen, mijn vrouw leest veel boeken en kijkt vaak series, af en toe kijkt ze mee als ik aan het gamen ben. ;)

Dus je hoeft niet bij je ouders te wonen of alleenstaand zijn om veel tijd te hebben.

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 13:15
[...]
Ook met gezin en baan heb je als het goed is tijd (of kun je tijd maken) om lekker even te gamen ;)

• Wolfp4ck
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 28-11 13:53
inmiddels 6 uur game time op de teller en I am having fun :)

• jori040
[...]

Ik ben een alleenstaande die alles in het leven alleen doet.Mijn vriendin is in 2021 overleden dus ik ben blij dat ik nog plezier in deze hobby kan vinden.

• nils7
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17-11 20:31
janus_freggel schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 17:48:
[...]

Haha uit frustratie achter gekomen dus... ;) daar mogen ze bij bsg wel eens iets aan gaan doen, er is erg veel onduidelijk en niet goed te vinden. Maar het werkt :)
En dan heb je helemaal lopen bouwen en kom je erachter dat je start budget veeel te weinig is

NIO ET5 | Tesla Model Y LR | iRacing Profiel | To finish first, you first have to finish!

• janus_freggel
nils7 schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 18:22:
[...]

En dan heb je helemaal lopen bouwen en kom je erachter dat je start budget veeel te weinig is
Lol had dar eerder gezegd, nu ben ik een half uur kwijt ;) maar weet wel hoe het werkt :)

• NLxAROSA
  • Niet online
BlazeMuis schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 18:11:
[...]

Dus je hoeft niet bij je ouders te wonen of alleenstaand zijn om veel tijd te hebben.
En dan nog, volgens mij is het juist als je weinig tijd hebt fijn om shortcuts/fast travel te hebben zodat de weinige tijd die je hebt niet op gaat aan repetitieve handelingen die verder weinig toevoegen aan de progressie van het verhaal en je karakter(s).

Snap wel dat mensen teleurgesteld zijn als ze een complete space sim hadden verwacht, maar dat is dit gewoon niet. De ruimte is hier min of meer een achtergrond/setting, zoals iedere BGS RPG er één heeft.

• Rudios
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13:38

Rudios

Lost in space?

jori040 schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 18:21:
[...]

Ik ben een alleenstaande die alles in het leven alleen doet.Mijn vriendin is in 2021 overleden dus ik ben blij dat ik nog plezier in deze hobby kan vinden.
Wow heftig zeg, en wij allemaal maar muggezifte over bugs en immersie, zo zie je maar weer, er zijn ergere dingen natuurlijk. Laten we het hier allemaal gezellig houden en van het spelletje genieten. O+ Relativeer en accepteer, want tenslotte delen wij allemaal hetzelfde hier: met gamen even lekker uit de (soms harde) werkelijkheid stappen.

Whole lot of stars ***

• jori040
Rudios schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 18:34:
[...]

Wow heftig zeg, en wij allemaal maar muggezifte over bugs en immersie, zo zie je maar weer, er zijn ergere dingen natuurlijk. Laten we het hier allemaal gezellig houden en van het spelletje genieten. O+ Relativeer en accepteer, want tenslotte delen wij allemaal hetzelfde hier: met gamen even lekker uit de (soms harde) werkelijk stappen.
Als je dan ook nog te maken krijgt met corona en de energiecrisis dan is het wel aan.Maar goed ik wil natuurlijk de minpunten van deze game ook niet goed praten.

Ik wil een Fallout/Skyrim in space en dat heb ik gekregen. :)

• Palindrome
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 28-11 19:01
D-Ed schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 17:34:
[...]

De mensen die hier het hoogste (negatieve) woord hebben toch wel? Dat zijn dezelfde lui die als eerste begonnen te miepen en leaker video's begonnen te delen dus juist van die mensen mag je dat wel verwachten...
Geen idee ik hou hier niet bij wie wat zegt en wat die mensen eerder wel of niet hebben gezegd.
Nog verbind ik daar een bepaald kennis niveau aan over hoeveel diegene heeft gezien van de game pre release. Wellicht kan jij je lijstje delen?

• 3DEXP
Tip. Save gewoon regelmatig.

• iekue
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 21-02 12:07
Yea ik heb iets van 6 manuele saves naast de autosaves, altijd handig haha. Worden dr wss uiteindelijk 10 ofzo.

• 3DEXP
iekue schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 18:51:
[...]

Yea ik heb iets van 6 manuele saves naast de autosaves, altijd handig haha. Worden dr wss uiteindelijk 10 ofzo.
Ik save voor iedere grote missie en als missies lang duren, ook waneer ik bezig ga met verkopen of iets bouwen. Ik ben 1 keer over nieuw begonnen met de game en dat wil ik voorkomen tot ik er echt goed in zit. 18 uur heb ik er op zitten met een flinke terugval. Ik ben nu ook brak want heb 12 uur doorgespeeld.

[ Voor 4% gewijzigd door 3DEXP op 02-09-2023 18:55 ]

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Nu online

OMD

jori040 schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 18:40:
[...]

Ik wil een Fallout/Skyrim in space en dat heb ik gekregen. :)
DIT! Dit is wat ik wilde en dit is wat we hebben gekregen! Hoeveel uur ik wel niet in Fallout heb zitten of Skyrim is niet meer te tellen. Ik heb weer een nieuwe chapter in de Bethesda story en het bevalt mij uitstekend!

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

• !GN!T!ON
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oC8DrX2bzmycGbyx-52Sb1nktvA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/nRGIz7NlKPzDwIoLPqHI0ycy.png?f=fotoalbum_large

Mooie plaatjes kom je wel tegen :)

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

fwiw, is klein beetje spoilerish:

[ Voor 11% gewijzigd door Help!!!! op 02-09-2023 19:07 ]

For Sale: Case Phanteks P600S. Zeer fijne, nette en in goede staat verkerende Case.

Party in Zero-G :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DdR1iHG_95Risjh6BaxbCnKNAlo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/bFAfYwkF9XnkeskTtzJWsSuV.png?f=fotoalbum_large

• !GN!T!ON
Ik heb H2O gevonden, volgens de scanner lijkt dat een soort van vein te zijn, maar hoe pak ik dat op? De laser werkt niet, heb ik een andere tool nodig?

• DriesNL
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 14-06-2024
Voor de mensen die de (gratis) DLSS mods gebruiken, welke is aan te raden? Zover ik zie zijn er 2 opties

1) https://www.nexusmods.com/starfield/mods/111?tab=description (PureDark)

2) https://www.nexusmods.com/starfield/mods/196?tab=description (LukeFZ564)

En dan heeft de PureDark versie nog de mogelijkheid om met of zonder Sharpening filter te implementeren. Iemand ervaring hiermee?

Heb de game zelf nog niet (woensdag...) dus kan nog niet beoordelen of ik de betaalde DLSS3 versie van PureDark nodig heb.

-----

Iets anders: een bekende streamer (https://www.twitch.tv/charalanahzard) is aan het uitzoeken of het ruimte gedeelte van de game een afgebakend stuk is of dat je echt naar planeten toe kan vliegen. Ze heeft soort van een baksteen op het gaspedaal gezet voor 7 uur en gekeken waar je dan belandt. Schijnbaar, door heel lang te vliegen, leg je wel degelijk afstand af. Progressie is alleen zeer langzaam. Waarschijnlijk zoals in het echt, in hoeverre dat natuurlijk te beoordelen is... Je kan alleen niet naar de surface toe vliegen, je clipt door de planeet heen. Maar het lijkt dus wel zo te zijn dat de ruimte wel degelijk grenzeloos is.

[ Voor 38% gewijzigd door DriesNL op 02-09-2023 19:28 ]

DriesNL schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 19:16:
Voor de mensen die de (gratis) DLSS mods gebruiken, welke is aan te raden? Zover ik zie zijn er 2 opties

1) https://www.nexusmods.com/starfield/mods/111?tab=description (PureDark)

2) https://www.nexusmods.com/starfield/mods/196?tab=description (LukeFZ564)

En dan heeft de PureDark versie nog de mogelijkheid om met of zonder Sharpening filter te implementeren. Iemand ervaring hiermee?

Heb de game zelf nog niet (woensdag...) dus kan nog niet beoordelen of ik de betaalde DLSS3 versie van PureDark nodig heb.

-----

Iets anders: een bekende streamer (https://www.twitch.tv/charalanahzard) is aan het uitzoeken of het ruimte gedeelte van de game een afgebakend stuk is of dat je echt naar planeten toe kan vliegen. Ze heeft soort van een baksteen op het gaspedaal gezet voor 7 uur en gekeken waar je dan belandt. Schijnbaar, door heel lang te vliegen, leg je wel degelijk afstand af. Progressie is alleen zeer langzaam. Waarschijnlijk zoals in het echt, in hoeverre dat natuurlijk te beoordelen is... Je kan alleen niet naar de surface toe vliegen, je clipt door de planeet heen. Maar het lijkt dus wel zo te zijn dat de ruimte wel degelijk grenzeloos is.
Ik heb de betaalde Framegen mod van PureDark. Werkt fantastisch.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• -AzErTy-
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-08 15:23
Mijn god, vandaag 6-tal uurtjes gespeeld.
Hele tijd gevoel dat "iets" niet klopte, vage hoofdpijn en wat misselijkheid tijdens het gamen.

Toch maar aan het google geslagen en na proberen van ini tweak van de fov alles opgelost.
Nooit gedacht dat zoiets banaal zoveel fysieke klachten kon geven.

Documents > My Games > Starfield daar "StarfieldCustom.ini" text document aanmaken met:
[Camera]
fFPWorldFOV=100
fTPWorldFOV=100

Voor mij echt verschil tussen onspeelbaar en genieten.

God does not play dice

• Jackson6
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
-AzErTy- schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 19:44:
Hele tijd gevoel dat "iets" niet klopte, vage hoofdpijn en wat misselijkheid tijdens het gamen.

Toch maar aan het google geslagen en na proberen van ini tweak van de fov alles opgelost.

Documents > My Games > Starfield daar "StarfieldCustom.ini" text document aanmaken met:
[Camera]
fFPWorldFOV=100
fTPWorldFOV=100

Ik vond 100 voor 3440x1440 iets te veel, ik heb hem nu op 88 gezet.
Iemand al een goede manier om contraband mee te smokkelen of te verkopen zonder dat die zijn space ship heeft omgebouwd. Heb net wat leuks gevonden maar ik heb geen idee waar ik dit zou kunnen verpatsen zonder gescand te worden :)

• SacreBleu
  • Laatst online: 28-11 21:43
uchiha tijntje schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 19:47:
Iemand al een goede manier om contraband mee te smokkelen of te verkopen zonder dat die zijn space ship heeft omgebouwd. Heb net wat leuks gevonden maar ik heb geen idee waar ik dit zou kunnen verpatsen zonder gescand te worden :)
Het smokkelen zelf is volgens mij een skill. Verkopen kan, denk ik, op Neon.

NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x

SacreBleu schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 19:50:
[...]

Het smokkelen zelf is volgens mij een skill. Verkopen kan, denk ik, op Neon.
Hmm zover ben ik helaas nog niet. Dan zal ik met mijn contraband maar even bijdragen aan nog meer troep in space :)

• !GN!T!ON

[Camera]
fFPWorldFOV=100
fTPWorldFOV=100

omg, serieus enorm bedankt. vandaag dus voor helemaal niks kotsmisselijk geweest de hele dag. wat een verademing zeg. Ik kon er de vinger ook al niet op leggen maar ervoer percies hetzelfde. _/-\o_

• DriesNL
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 14-06-2024
Rivanov schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 19:38:
[...]

Ik heb de betaalde Framegen mod van PureDark. Werkt fantastisch.
Is het eenmalig $5 of moet je maandelijks blijven betalen als je updates wil?

[Camera]
fFPWorldFOV=100
fTPWorldFOV=100

Is het al bekend wat de default FOV is zonder aanpassingen?

• Jackson6
  • Niet online
DriesNL schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 19:52:
[...]

[...]

Default FOV is volgens mij 70
DriesNL schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 19:52:
[...]

[...]

Maandelijks betalen voor updates. Maar je kunt ook gewoon cancellen en met de huidige versie doorgaan natuurlijk.

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:51
Na die tech review van Digital Foundry, ga ik eens even wat rustiger lopen ipv naar hot en her te rennen. De indoor locaties in het bijzonder zijn echt een lust voor het oog, vindt het echt prachtig en erg indrukwekkend gezien de scale van deze game.

• Jackson6
  • Niet online
Ik heb zo'n cargo missie aangenomen en ik moet nu wat cargo brengen naar Cydonia in bij de Sol ster, ik kan daar echter niet naartoe, ookal heeft deze level 1. Hoe kan dit, en hoe kan ik dit verhelpen?

[ Voor 12% gewijzigd door Jackson6 op 02-09-2023 20:16 ]

• !GN!T!ON
Jackson6 schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 20:15:
Ik heb zo'n cargo missie aangenomen en ik moet nu wat cargo brengen naar Cydonia in bij de Sol ster, ik kan daar echter niet naartoe, ookal heeft deze level 1. Hoe kan dit, en hoe kan ik dit verhelpen?
stap in je schip en take off. Druk op M, daarna op Tab om uit te zoomen van local starsystem map naar galaxy map en druk daar op Sol.

• Jackson6
  • Niet online
!GN!T!ON schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 20:21:
[...]

stap in je schip en take off. Druk op M, daarna op Tab om uit te zoomen van local starsystem map naar galaxy map en druk daar op Sol.
"Fast travel is currenty unavailable to this location"

• NukaWorldNL
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 21-11 21:58
Sowieso is dat DE tip bij BGS games. Gewoon veel saven >:)

• iekue
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 21-02 12:07
Jackson6 schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 20:22:
[...]

Wss eerst verder spelen met main quest? Weet niet of je dr al bent geweest? (1 vd eerste quests vd main story mot je dr heen).

• !GN!T!ON
Jackson6 schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 20:22:
[...]

Denk dat je de main quest net even een stukje verder moet doen dan. Ga naar de lodge en ga een beetje verder met het verhaal. Dan worden alle reizen ontgrendeld als het goed is.

• Jackson6
  • Niet online
!GN!T!ON schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 20:28:
[...]

Denk dat je de main quest net even een stukje verder moet doen dan. Ga naar de lodge en ga een beetje verder met het verhaal. Dan worden alle reizen ontgrendeld als het goed is.
I see, ik was tot nu toe alleen nog in New Atlantis aan het neuzen. Ik ga dat ff doen.

• !GN!T!ON
Jackson6 schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 20:32:
[...]

I see, ik was tot nu toe alleen nog in New Atlantis aan het neuzen. Ik ga dat ff doen.
De Lodge is in New Atlantis, dat is de soort van thuis basis van de faction van de main quest line. Hier moet je even met het groepje praten en het alien item dat je in de prologue hebt opgepakt afgegeven. Dan krijg je het schip dat je nu nog in bruikleen hebt soort van kado en kan je overal heen waar je wilt.

• richards3
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Zo eerste crash gehad (gelukkig pas na uurtje of 5) liep gewoon op een maan en opeens terug op desktop. zonde.

• mike0001
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 28-11 15:19
Oke bedankt Starfield forum. Ik ga echt niet 32 euro betalen om een weekje eerder te kunnen spelen. Dat ga ik niet doen hoor (was mijn gedachte vanaf begin deze week)

Tot ik gisteren en vandaag alle berichten las hier.....

Sinds vanmiddag dus ook aan het spelen en damn... Dit is gewoon echt Fallout in space. Heerlijk

• Jackson6
  • Niet online
!GN!T!ON schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 20:34:
[...]

De Lodge is in New Atlantis, dat is de soort van thuis basis van de faction van de main quest line. Hier moet je even met het groepje praten en het alien item dat je in de prologue hebt opgepakt afgegeven. Dan krijg je het schip dat je nu nog in bruikleen hebt soort van kado en kan je overal heen waar je wilt.
Het is gelukt nu, dankje!

• Saitama
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 27-10 17:58
!GN!T!ON schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 19:06:
Ik heb H2O gevonden, volgens de scanner lijkt dat een soort van vein te zijn, maar hoe pak ik dat op? De laser werkt niet, heb ik een andere tool nodig?
Je kan dat 'oppakken' als een item als je de scanner sluit. E op pc.

-

Heb er nu zo'n 10 uur inzitten. Heb Atlantis city vooral verkend, quests gedaan en gevoel krijgen voor dit nieuwe universum. Bevalt me tot nu toe erg goed, een typische bethesda game, maar ook weer niet. De vibe is anders op een goede manier tot nu toe. Zo weer verder met de main quest. Die Sarah zal t ondertussen wel zat zijn om cappuccino te kopen voor random mensen of stroomuitvallen op te lossen _O-
Nog tips m.b.t. ammo? Ik raak er steeds erg snel doorheen. En loot continue de ammo van enemies, maar die zijn praktisch nooit voor mijn weapons.

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 02:15

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Ik moest ook wel even wennen aan dat lockpicken zeg met die drill lock. maar inmiddels heb ik het door volgens mij

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Rivanov schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 21:28:
Nog tips m.b.t. ammo? Ik raak er steeds erg snel doorheen. En loot continue de ammo van enemies, maar die zijn praktisch nooit voor mijn weapons.
Wat voor ammo gebruikt je main gun?

Heb zelf nu een best wel krachtige pistool die .43 ultramag kogels gebruikt. Vind ze met enige regelmaat. Maar als ik een vender zie koop ik ze ook altijd even.

Heb trouwens nog nooit zoveel de foto mode gebruikt in een game :) (behalve wellicht in grounded)

[ Voor 9% gewijzigd door uchiha tijntje op 02-09-2023 21:34 ]

• !GN!T!ON
Ik gebruik nu de equinox, soort van single shot rifle. had ook constant geen ammo tot ik dit ding pakte en toen bleek ik daarvoor ineens 600 rounds te hebben.

pew pew.

edit:

Eerste purple ook een feit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZLu-PQ8DobWF5Id6moBc97B2uTo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/BefEtnaq24pVZRaBwqwiOth8.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 60% gewijzigd door !GN!T!ON op 02-09-2023 21:44 ]

Binnen is het echt een schitterende game qua belichting.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4CJJ4IKqQe21wX6iyodIHcdMXhI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/YBjeKWqC9ii8OVLXHkIUaoBN.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/H7B0m-NmWdkZsMx1Y5aSlecBOqc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/0s1hzRy5wcImYTwsepYG1t62.png?f=fotoalbum_large

Verwijderd

Beakzz schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 12:12:
[...]

Nee, maar in NMS is dat bv. nog veel erger. Daar kan je heel het sterrenstelsel door vliegen en dezelfde gebouwen en vijanden tegen komen. Ik had liever gezien dat Starfield zich op 3-5 (max 10) planeten afspeelde. Ik vind het tot nu toe niets toevoegen dat je missies op verschillende planeten uitvoert dus laat staan dat ik er 1000 nodig heb en het voelt ook niet als exploren, want je kan niets en nergens zelf heen vliegen. En een planeet is niks meer dan en paar kleine maps.
Nou dat heb ik totaal niet hoor. Vind het trouwens jammer dat er maar 1000 planeten inzitten, had liever gehad dat er nog zo een 2-3000 bijzaten in de unsettled systems waar je dan volledig zelf je plan moet trekken en pure leegte kan aanschouwen, maar goed. Het is geen ED ^^

Maar ik kan me urenlang bezighouden met lege manen te bezoeken, uitzichten te ontdekken en gewoon rond te wandelen. Heerlijk.
Rivanov schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 21:51:
Binnen is het echt een schitterende game qua belichting.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Daar ben ik net ook geweest :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cb62oFGYc67aEOak0Z8OhE8CWkM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/r0VaLn29VWm7wecxWB2YFRuQ.png?f=fotoalbum_large

Verwijderd

mr_evil08 schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 12:42:
[...]

Vertel mij eens hoe je over planeten kan hoveren met een spaceship of met een voertuig erover kan rijden, andere zaken doen dan puur het missie.

Het is anders behoorlijk kaal buiten de missie om.
Helemaal niet nodig om te hoveren in dit spel. Star citizen is sowieso al een lachtertje ivg ED dus daar wil je zelfs niet mee concurreren. Kraak je GTA ook af omdat je daar kan vliegen maar niet zoals in MSFS?

Verwijderd

offtopic

[ Voor 98% gewijzigd door Bart ® op 03-09-2023 07:17 ]

• Jirnsum
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:08
Net die fov tweak toegepast. Dat scheelt een stuk qua motion sickness 😁

Steam profiel UPlay JirnsumNL

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:51

TheVMaster

Moderator WOS
BlazeMuis schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 18:11:
[...]

Ik woon al een lange tijd samen met mijn vrouw en ik kan gewoon mijn hele vrije/privé tijd gebruiken voor gamen, mijn vrouw leest veel boeken en kijkt vaak series, af en toe kijkt ze mee als ik aan het gamen ben. ;)

Ach en in de meest optimale situatie (zoals bij mij :P )geniet je vrouw net zo van Starfield als jijzelf en heb je beiden gewoon een eigen Series X (incl TV) staan O-)

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 02:15

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Jirnsum schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 22:17:
Ja vind het ook echt heeel fijn. ook in third person stuk mooier ofzo.

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

• BlazeMuis
Ik switch gewoon tussen wapens waarvan ik ammo genoeg heb :+

Does the job just fine.
Zou mooi zijn geweest als je de moeilijkheidsgraad voor space combat en normale combat individueel kon aanpassen. Normale combat lukt prima op very hard. Space combat is op normal al moeilijk genoeg :p

• bjorntju
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 16:12
Ik snap echt nog steeds niet waarom ze niet gewoon een FOV slider hebben ingebouwd in de settings. Via die simpele .ini tweak ziet het er zover ik kan zien prima uit zonder glitches etc, waarom dan niet gewoon ingame aanbieden? Dit is echt al iets wat zover ik weet sinds FO3 speelt terwijl de game het dus gewoon native ondersteund via twee simpele regels in je .ini...

Nog ter aanvulling voor de mensen die op 32:9 spelen:
bjorntju schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 01:07:
[...]

Zucht, het is echt weer een Bethesda game hoor. Snap niet dat ze dit niet native ondersteunen terwijl het relatief "simpel" te fixen is. Vreemde is ook dat ze op Gamescom de game op een super ultrawide toonden...

Heb zelf ook een 32:9 monitor en heb best wat lopen kloten om het goed werkend te krijgen en bij mij helpt het volgende:

Als het goed is is de HEX edit niet nodig en zal onderstaand in theorie ook moeten werken in je StarfieldCustom.ini file (mijn .exe is gepatched dus kan het niet verifiëren maar ik las dat onderstaand ook werkt, stuk makkelijker en bij een update van de game hoef je je .exe niet opnieuw te editen):

code:
1
2
[Display]
fWideAspectLimit=3.55556

Verder gebruik ik een FOV van 100, vind ik wat beter passend.

Mijn StarfieldCustom.ini voor 32:9 ziet er als volgt uit:

code:
1
2
3
4
5
6
7
[Camera]
fFPWorldFOV=100
fTPWorldFOV=100
[Display]
fWideAspectLimit=3.55556
[Controls]
bMouseAcceleration=0

Ook mouse acceleration uitgeschakeld, waarom is dat niet gewoon een menu optie...?

Na het aanpassen van de FOV heb je dan alleen helaas een probleem met de weapon FOV, deze is te "ingezoomd". Enige wat voor mij hielp is is de volgende cheat engine tabel:

https://github.com/Tautel...eld-WeaponFoV-CheatEngine

Download en installeer Cheat Engine en daarna bovenstaande file. Open deze file, start Starfield en open onder File -> Open Process -> Starfield. Daarna kan je de value aanpassen (in mijn geval 125). Zie ook:[Afbeelding]

Resultaat:

[Afbeelding]

Daarnast had ik ook een probleem dat de horiozntale en verticale mouse sensitivity niet "in sync" waren. Het was net alsof de horizontale bewegingen een stuk gevoeliger waren. Uiteindelijk wat lopen testen en de volgende settings in de StarfieldPrefs.ini werken voor mij goed, nu lijkt het wat meer 1:1 te zijn:

code:
1
2
3
4
5
[Controls]
fIronSightsLookSpeedYaw=0.6900
fIronSightsLookSpeedPitch=1.3000
fLookSpeedYaw=0.6900
fLookSpeedPitch=1.3000

Ik kan mij Fallout 4 nog wel herinneren en daar zat ik toen ook op dezelfde manier te kloten met een ultrawide monitor. Ook die mouse sensitivity issues speelden toen al in FO4. Hopelijk fixen ze dit gewoon een keer native, ben zowat 2 uur bezig geweest om het een beetje goed werkend te krijgen...

Verder heb ik ook de DLSS mod geïnstalleerd:

https://www.nexusmods.com/starfield/mods/111

Enfin, hopelijk heeft iemand iemand er iets aan :+ Nu eindelijk maar eens spelen _/-\o_
Er is nu ook een .INI tweak gevonden om je HUD meer gecentreerd te krijgen i.p.v. de uiteinden van je scherm, erg fijn als je een ultrawide hebt. Gaat dan om de volgende regels in je StarfieldCustom.ini in het geval van een 32:9 1440p monitor:

code:
1
2
3
[Interface]
bPhotoModeLetterBoxed=0
fSafeZoneXWide=840

Hier staat ook wat meer info incl. waardes als je een andere resolutie hebt:

https://www.pcgamingwiki.com/wiki/Starfield

Resultaat bij mij:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LUfQ4A6olcMyvojhx7Ag5sOh4EA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/b5SOPHoiPQG9EjOrMKO6X9Cw.png?f=fotoalbum_large

Mijn huidige .ini:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
[Camera]
fFPWorldFOV=100
fTPWorldFOV=100
[Display]
fWideAspectLimit=50.0000
[Controls]
bMouseAcceleration=0
[General]
SIntroSequence=0
uMainMenuDelayBeforeAllowSkip=0
bInvalidateOlderFiles=1
[Interface]
bPhotoModeLetterBoxed=0
fSafeZoneXWide=840

De 'SIntroSequence' zorgt ervoor dat de intro geskipt wordt zonder dat je files aan hoeft te passen in je video folder (handig als de game een update krijgt, zo blijft het werken) en "uMainMenuDelayBeforeAllowSkip' zorgt ervoor dat je direct op "press any button to start" kan klikken zonder dat je hoeft te wachten totdat het Starfield logo "geladen" is.

Scheelt zo toch weer een paar seconden... :+
BlazeMuis schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 22:28:
[...]

Ik switch gewoon tussen wapens waarvan ik ammo genoeg heb :+

Does the job just fine.
Kan echter nergens in m’n inventory zien welk wapen wel / geen ammo heeft?

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Rivanov schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 23:01:
[...]

Jawel toch? Bij mij staat dat er gewoon bij.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2pB5D-ifxNgIvJ6Jz9O5BAkBbT0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/keugfGj5R6eb8mgLGHnCuQuV.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 43% gewijzigd door Donstil op 02-09-2023 23:06 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Rivanov schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 23:01:
[...]

Als je naar je wapens kijkt zie je rechts boven in het schermpje met de stats het aantal “rounds”. Dat is je hoeveelheid ammo voor dat wapen. Ammo is natuurlijk ook gedeeld tussen wapens onderling als ze dezelfde type ammo gebruiken. Dus als je 2 wapens ziet en 2 keer 100 rounds staat, kan het zijn dat je dus maar 100 rounds hebt en geen 200. :)

Thanks. Morgen eens op letten.

• Sipio
  • Niet online
Jirnsum schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 22:17:
Ik speel niet eens op de PC maar ik had het al eerder aangeven in dit topic, ik snap niet waarom ze geen standaard FOV slider in een game stoppen, het zal wel niet zo makkelijk zijn denk ik dan maar dit is al in zoveel eerdere games belangrijk gebleken.

Default 70?..ik vind het ook niet fijn maar ja.

Hopelijk wordt dat voor de console ook nog een keer in gepatched.

• Froggle
  • Laatst online: 14-10 12:53
Een dagje met ups en downs. Gisteren avond begonnen, geen issues en eerste main missies doorlopen.

Begin vandaag met allerlei irritante bugs waardoor ik m’n save opnieuw moest laden en hele stukken opnieuw moest doen. Dat vond ik op een gegeven moment zo naar dat ik er even klaar mee was.

Vanavond nieuwe kans gegeven en weer verder gegaan. Nu weer nergens last van gehad en eigenlijk super toffe missies gedaan en lekker op ontdekkingreis geweest.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EuGay9ZCzhYBC2R2Gyrdi0oGsP0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/OW04EI2xS7o4d6Eh4QTSUQ7H.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5iCztTX5RU8iGQNK7d2vgBJ89PE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/IiAE2gVjFxUhvHQXRsWGG2ka.png?f=fotoalbum_large

PSN: ForcedReboot | XBL: Froggle | NSO: SW-6166-3842-4608 | Strava | Untappd

• NLxAROSA
  • Niet online
Ben er nog niet super diep ingedoken, maar het viel me al wel op dat sommige enemies kwetsbaarders zijn voor energy damage dan physical damage. Zie je ook in de stats van je suit, etc. terug volgens mij.

Ik had in ieder geval een aanvaring met House Va’ruun en daar deed mijn Grendel vrijwel niks. Maar met de Equinox was het zo gedaan.

• justifire
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:41
Kan er misschien gebruik gemaakt worden van spoiler tags voor degene die op release gaan spelen ? :+

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

• NightShadow22
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 12-03-2024

NightShadow22

SonyPony

Wel tof hoor hang je een beetje rond te hangen in je spaceship krijg je opeens een gesprek met een ander schip, en vervolgens ben ik nu al een uur op een dik avontuur en purge.

Main quest kom ik nog maar weinig aan toe :+

[ Voor 11% gewijzigd door NightShadow22 op 02-09-2023 23:15 ]

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
justifire schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 23:14:
Kan er misschien gebruik gemaakt worden van spoiler tags voor degene die op release gaan spelen ? :+
Ja dat is de steeds terugkerende vraag: Was de release gister en spelen jullie later. Of is de release 6 september en spelen wij eerder?

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Pagina: 1 ... 29 ... 63 Laatste

Let op:
Gebruik spoiler-tags waar ze redelijkerwijs nodig zijn, kleine moeite, en houd het voor iedereen leuk! :)

Houd het ook ontopic, bespreek vooral je eigen ervaringen, en wees lief en respectvol naar elkaar. Je hoeft het niet eens te zijn.