Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 17:09
Weet iemand wat een uitroepteken aan moet geven bij bv. sommige wapens?

Heeft dat met level te maken of dat er een mod beschikbaar is?

• Klauwhamer
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 10:18

Klauwhamer

Voor spijkers.. op laag water.

James Pond schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 12:31:
[...]

Er is absoluut niets mis met kritiek.

Maar ga je ook in het WoW topic lopen roepen dat het spel beter zou zijn als er maar 1 continent was?

Of in het Tetris topic roepen dat het vierkantje beter een driehoekje kon zijn

Dat jij iets niet vind toevoegen betekend niet dat anderen dat ook zo zien.
En nogmaals, je kan de main content gewoon mainlinen, zonder op planeten te gaan ontdekken.

Niets wat je in de weg staat. Extra content waar je niet mee hoeft te interacten.
Niet om het één of ander maar álles wat na jouw 'maar' komt, weerlegt wat er vóór stond. Ik begrijp niet zo goed waarom je denkt dat de "voorbeelden" die je geeft treffend, relevant, en/of constructief zijn. Het is tamelijk storend dat dit soort fanboy-gedrag niet iets beteugeld wordt door moderators.

D3 :: I don't always kill but when I do, it's hyphen nine. :: y u no iddqd? :: Si non confectus, non reficiat.

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 13:15
Ik speel de game (nog?) niet maar van hoe jullie hem beschrijven klinkt het alsof max 10 planeten vol quests e.d. waar je zelf heen kon vliegen beter was geweest dan die duizend die ze er nu in hebben zitten. Toch wat kwantiteit over kwaliteit.

Wel goed om te lezen dat de planeten waar wel wat te doen valt fantastisch leuk zijn.

Early Access is top, zo leer je veel van een game voor release.

• Palindrome
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 28-11 19:01
James Pond schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 12:01:
[...]

Deze zaken zijn op voorhand gecraft, dat ze procedureel geplaatst worden is wat anders
Als een basis asset met de hand gemaakt wordt maar vervolgens diezelfde identieke asset op 1000 planeten wordt gekopieerd kan je niet zeggen dat elke 1000 locaties handcrafted zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door Palindrome op 02-09-2023 14:16 ]

• justifire
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:09
offtopic

[ Voor 94% gewijzigd door Bart ® op 02-09-2023 20:06 ]

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

• Palindrome
Chaoss schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 12:41:
[...]

Lijkt me sterk dat jij Starfield hebt gespeeld, het gevoel van vrijheid is juist enorm.
Mwah, laadschermen en transities kunnen al snel als beklemmend voelen. Je kan niet even in je ship hoppen en een stukje door de atmosphere vliegen. Je kan alleen je schip landen via een menu, en dna moet je alles te voet verder afleggen. Dat voelt niet voor iedereen heel vrij.

• Palindrome
James Pond schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 12:47:
[...]

Dan ga je lekker Elite Dangerous spelen, waar verder 0,0 interessante content is, maar je wel lekker realistisch door de ruimte kan vliegen. Kom alleen niet terug als je verder geen missies of verhaal hebt om te volgen.
Dat andere games dit stukje gameplay element in het space genre beter doen is al bekend vandaar ook het gemis ervan in starfield.

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:59

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Timothy3000 schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 14:15:
Ik speel de game (nog?) niet maar van hoe jullie hem beschrijven klinkt het alsof max 10 planeten vol quests e.d. waar je zelf heen kon vliegen beter was geweest dan die duizend die ze er nu in hebben zitten. Toch wat kwantiteit over kwaliteit.

Wel goed om te lezen dat de planeten waar wel wat te doen valt fantastisch leuk zijn.
Wat mij betreft was dat niet beter geweest voor de beleving, een heelal met maar 10 planeten voelt leeg. Nu zijn er ook planeten waar genoeg te doen is maar daarnaast zij er heel veel lege planeten.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• Toonen1988
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 16:56
Palindrome schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 14:25:
[...]

Mwah, laadschermen en transities kunnen al snel als beklemmend voelen. Je kan niet even in je ship hoppen en een stukje door de atmosphere lopen. Je kan alleen je schip landen via een menu, en dna moet je alles te voet verder afleggen. Dat voelt niet voor iedereen heel vrij.
Precies, zo denk ik ook erover.

• Palindrome
James Pond schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 13:18:
[...]

Er is letterlijk nooit geclaimed dat het een seamless spel zou zijn.

Elke verwachting hierover heb je zelf in je hoofd gecreeerd.
"you can land anyware on the planet!"

Dat schept toch bepaalde verwachtingen en nu is het dus "you can load up parts of the planet which are random and you have to go through several loading screens/transitions to get there"

Het is ook grappig om reddit reactie van maanden geleden terug te lezen over wat mensen toen dachten wat er kon.

• Timothy3000
Ik snap nog steeds niet waarom ze voor opvulling met lege planeten hebben gekozen. Wellicht als ik het een keer probeer. Vanuit de userreviews ed klinkt het vooral als opvulling.

• NightShadow22
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 12-03-2024

NightShadow22

SonyPony

Offtopic

[ Voor 97% gewijzigd door Bart ® op 02-09-2023 20:05 ]

• mister_S
  • Registratie: Februari 2004
Even mijn korte mening na een klein aantal uurtjes, ik ga eerst BG3 uitspelen en dan pas echt met Starfield beginnen. Ik zal het kort houden, want dit topic is volgens sommigen blijkbaar de "Starfield appreciation topic". Heel simpel gezegd: geweldig dat het een Bethesda game is, maar ook erg jammer dat het een Bethesda game is :). Ik zal de kritiek in dit topic niet herhalen, ik ben het daar wel volledig mee eens. Domme AI, nog steeds achterhaalde NPC design, houterige animaties, slechte UI, OK dialogen. Echt het space traveler gevoel krijg ik niet eens. Erg jammer allemaal. Ik had de ontwikkeling van dit spel niet echt gevolgd, maar na Skyrim toch een pre-order geplaatst. Ik had na al die jaren wel wat meer verwacht dan Skyrim/Fallout in (semi-)space.

Opmerkingen zoals "ja maar het is een Bethesda game" begrijp ik niet. Als ik zie wat voor evolutie bijvoorbeeld Larian door de jaren heen heeft doorgemaakt, slaat dit nergens op. Ongelofelijk dat Bethesda zich niet wat meer wil ontwikkelen, maar wat kleine risico's nemen is uiteraard eng. Waar slaan die grotendeels lelijke NPC's op? Of de voorspelbare gameplay loop? Waarom is de belichting flets? Waarom al die laadschermen? Ja het is allemaal klassiek Bethesda, maar zo'n grote studio kan toch wel een keer nieuw talent aantrekken?

Ik zal ervan genieten hoor, zoals ik dat met elke Bethesda game doe. Misschien is het BG3, Larian heeft zich enorm ontwikkeld als studio en een gem neergezet. Bethesda, een enorme studio, heeft gewoon herhaald wat ze al jaaaaaaren doen. Misschien was het dom om meer te verwachten, maar dat heb ik toch gedaan :(
De mod community zal het wel weer allemaal fixen, daarom houden ze ook vast aan deze antieke engine :+

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:04
Timothy3000 schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 14:30:
Ik snap nog steeds niet waarom ze voor opvulling met lege planeten hebben gekozen. Wellicht als ik het een keer probeer. Vanuit de userreviews ed klinkt het vooral als opvulling.
Ik denk omdat het optioneel is en er mensen zijn die er wel gebruik van willen maken. Bijvoorbeeld om outposts te realiseren of om ze toch te verkennen (Bethesda games worden 100en of 1000+ uren gespeeld. Het is met dit soort games altijd een balans tussen wat je kan en wat je zelf kiest om te doen. De game verplicht je niet om een planeet of een maan of een schip te verkennen waar zich geen main story missie afspeelt. De game laat je de keuze om die planeet, maan of schip wel te verkennen. De game verplicht je ook niet om schepen een ruimteschip te bouwen, maar kent wel een uitgebreide manier om dat te doen. Zelfde geldt voor het maken van outposts. Dit soort games bieden vele manieren om ze te spelen en buiten een main quest line is iedereen vrij om te doen wat men wil (binnen de mechanics van de game natuurlijk) en daarom zullen er best wel wat game mechanics in zitten waarvan je je afvraagt, waarom hebben ze die keuze gemaakt. En die keuzes kunnen natuurlijk best wel bepalen hoe je de game ervaart en of je het een gave ervaring vindt of dat het tegenvalt.

Het is een hele andere ervaring dan een recht toe recht aan lineaire game waarbij een developer eigenlijk voor bijna 100% bepaald hoe je die game speelt.

Een vrij recent en vergelijkbaar voorbeeld vind ik Elden Ring. Ook deze wereld had best wel wat zaken waarvan je dacht. Waarom? Zoals de zoveelste dungeon met dezelfde boss fights. Maar die waren ook optioneel.

[ Voor 10% gewijzigd door uchiha tijntje op 02-09-2023 14:44 ]

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

• rutgergron
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 10-11 18:26
Je kan het zien als de wereld van GTA5 dat je je alleen naar locaties kan verplaatsen doormiddel van fast travel. Je kan dus niet zelf door de wereld heen rijden of naar locaties met de auto of een ander vervoersmiddel.

[ Voor 5% gewijzigd door rutgergron op 02-09-2023 14:46 ]

• Timothy3000
rutgergron schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 14:45:
Je kan het zien als de wereld van GTA5 dat je je alleen naar locaties kan verplaatsen doormiddel van fast travel. Je kan dus niet zelf door de wereld heen rijden met de auto of anders vervoersmiddel.
Dat is toch echt een totaal andere game joh hahaha. Die vergelijking slaat op niks.

• NightShadow22

NightShadow22

SonyPony

Je kan het zien als de wereld van GTA5 dat je je alleen naar locaties kan verplaatsen doormiddel van fast travel. Je kan dus niet zelf door de wereld heen rijden of naar locaties met de auto of een ander vervoersmiddel.
🤡

• uchiha tijntje
Beakzz schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 14:14:
Weet iemand wat een uitroepteken aan moet geven bij bv. sommige wapens?

Heeft dat met level te maken of dat er een mod beschikbaar is?
Ik dacht dat het wellicht een gestolen wapen is. Kan dat kloppen? :)

——

Zojuist een kind geholpen om posters op te hangen voor een whopping 12 credits! Maar wel met een goed gevoel Sedonia verlaten.

——-

@Beakzz Ik bedoel echt gestolen als in een winkel waar mensen je kunnen zien stelen. Als je bijvoorbeeld in een winkel staat en je wilt iets looten zie je ook een rood tekentje. Is dat hetzelfde tekentje wat je ziet?

[ Voor 36% gewijzigd door uchiha tijntje op 02-09-2023 14:53 ]

• Beakzz
uchiha tijntje schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 14:49:
[...]

Ik dacht dat het wellicht een gestolen wapen is. Kan dat kloppen? :)
Al mijn wapens zijn gestolen, want ik loot ze van lichamen die ik heb neer geschoten 😅 In mijn verdediging, zij doen er niks meer mee en ze schoten waarschijnlijk eerst.

12 credits! Geef je het niet in 1 keer uit? :+

@uchiha tijntje Nee nog helemaal niks gestolen

[ Voor 11% gewijzigd door Beakzz op 02-09-2023 14:54 ]

• Timothy3000
Heb je eerder een Bethesda RPG gespeeld? Deze kritiek doet me wat denken aan al die mensen die Cyberpunk kochten en teleurgesteld waren dat het geen GTA achtige game was omdat het een open world game was met auto's.

Er is hier veel terechte kritiek en dat is echt waardevol om te lezen. Maar dingen verwachten waarvan al duidelijk was dat het niet aanwezig zou zijn en daar commentaar op leveren voelt wel wat onzinnig. Dan had je je toch iets beter in het type game moeten verdiepen.

• uchiha tijntje
Beakzz schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 14:51:
[...]

Al mijn wapens zijn gestolen, want ik loot ze van lichamen die ik heb neer geschoten 😅 In mijn verdediging, zij doen er niks meer mee en ze schoten waarschijnlijk eerst.

12 credits! Geef je het niet in 1 keer uit? :+

@uchiha tijntje Nee nog helemaal niks gestolen
Kan het zijn dat het een nieuw item is die je hebt opgepakt?

Zie: https://attackofthefanboy...-going-away-in-starfield/

———-

Zelf merk ik dat op very hard die spacebattles behoorlijk pittig zijn met mijn start schip :) Mijn shield is binnen 2 seconden weg…

[ Voor 11% gewijzigd door uchiha tijntje op 02-09-2023 15:00 ]

• Beakzz
Timothy3000 schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 14:52:
[...]

Heb je eerder een Bethesda RPG gespeeld? Deze kritiek doet me wat denken aan al die mensen die Cyberpunk kochten en teleurgesteld waren dat het geen GTA achtige game was omdat het een open world game was met auto's.

Er is hier veel terechte kritiek en dat is echt waardevol om te lezen. Maar dingen verwachten waarvan al duidelijk was dat het niet aanwezig zou zijn en daar commentaar op leveren voelt wel wat onzinnig. Dan had je je toch iets beter in het type game moeten verdiepen.
We snappen toch allemaal wat hij probeert aan te geven? Ja het was bekent dat we niet seamless van de ruimte maar een planeet konden vliegen zoals in NMS of de meeste spacesims.

Maar ik had wel verwacht dat je in een beperkt gebied boven de oppervlakte zou kunnen vliegen ipv een plek aan te wijzen en af te wachten en zelf richting de planeet vliegen zodra je gejumped had.

En idd ik heb geprobeerd mij niet te veel te verdiepen in de game, want ondanks alle gebreken van Bethesda games speel ik ze toch meestal met veel plezier.

Travelen is nu menu’s en laadschermen en daar zullen we het mee moeten doen. Maakt het zeker geen slechte game, maar ik hoop wel dat ze voor de volgende game een nieuwe engine gebruiken.

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Modbreak:Het is nu wel klaar toch? De discussie gaat steeds maar in hetzelfde circeltje doorgaan. Het niet met elkaar eens zijn is ook geen probleem

Hoe pak je trouwens vloeistoffen en gassen op die je op planeten tegenkomt?

En ik had net ook een vastmateriaal (Argon?) Wat ik niet kapot kon laseren wat moet ik daar mee?

En nog een sfeerplaatje:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UsXyjZM3eiha05u-HeNHMZui4Go=/800x/filters:strip_exif()/f/image/yqFKV47l4luFdX4YB6WLsohz.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 35% gewijzigd door Chaoss op 02-09-2023 15:04 ]

• Timothy3000
Helemaal eens met dat laatste hoor! Maar dat je niet zelf kon doen was al sinds E3 bekend dus dat die kritiek nu komt vind ik gewoon wat maf haha.

• Visgek82
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20:04
Timothy3000 schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 14:52:
[...]

Ik moet zeggen dat het me toch wel een beetje begint te irriteren , dit "ik kijk door een bethesda roze bril" gedrag. Wat maakt het nou uit dat het een Bethesda game is? het lijkt wel of alle kritiek op dit spel weerlegd kan worden met deze 2 simpele termen :

1. Heb je ooit wel eens een bethesda spel gespeeld? dit is normaal (m.a.w , hier moeten we het maar mee doen) , of ,
2. Dit was in fallout 4 / fo76 / skyrim ook, dus dan maakt het niet uit.

Ik snap niet dat mensen geen kritiek mogen hebben op punten die gewoon echt absoluut beter hadden mogen en kunnen zijn. ook al is het bethesda. Wat maakt hun zo speciaal dat ze anno 2023 nog steeds zaken die al jaren problematisch zijn wegkomen?

Onbegrijpelijk.

Niet op jouw persoonlijk gericht hoor, meer mensen in dit topic doen dat. Alles wat enigzins negatief is wordt meteen verijdelt met deze 2 stellingen.

[ Voor 5% gewijzigd door Visgek82 op 02-09-2023 15:06 ]

Ryzen 7 7700X , 32 GB RAM, ProArt 4080 Super, MSI B650 Tomahawk, 2x2tb NVME

• Timothy3000
Visgek82 schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 15:04:
[...]

Ik moet zeggen dat het me toch wel een beetje begint te irriteren , dit "ik kijk door een bethesda roze bril" gedrag. Wat maakt het nou uit dat het een Bethesda game is? het lijkt wel of alle kritiek op dit spel weerlegd kan worden met deze 2 simpele termen :

1. Heb je ooit wel eens een bethesda spel gespeeld? dit is normaal (m.a.w , hier moeten we het maar mee doen) , of ,

Ik snap niet dat mensen geen kritiek mogen hebben op punten die gewoon echt absoluut beter hadden mogen en kunnen zijn. ook al is het bethesda. Wat maakt hun zo speciaal dat ze anno 2023 nog steeds zaken die al jaren problematisch zijn wegkomen?

Onbegrijpelijk.

Niet op jouw persoonlijk gericht hoor, meer mensen in dit topic doen dat. Alles wat enigzins negatief is wordt meteen verijdelt met deze 2 stellingen.
Jammer dat je mij hier quote haha. Je leest mijn comment totaal anders dan dat hij bedoelt is. Ik zeg zelfs letterlijk dat er veel waardevolle terechte kritiek is die ik als nog niet speler echt fijn vind om te lezen.

Wat ik bedoel te zeggen is dat je weet wat je kan verwachten bij een Bethesda game en dat de verwachtingen of hoop op bepaalde dingen van mensen daarom misschien wat te hoog lagen.

En ik vond die GTA vergelijking wat bizar hahaha. Het was vooraf bekend dat dit niet kon dus ik snapte de verbazing niet.

[ Voor 62% gewijzigd door Timothy3000 op 02-09-2023 15:10 ]

• GlorixJim
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 28-11 23:04
De game is niet af, alweer Xbox !

• James Pond
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12:33
Klauwhamer schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 14:14:
[...]

Niet om het één of ander maar álles wat na jouw 'maar' komt, weerlegt wat er vóór stond. Ik begrijp niet zo goed waarom je denkt dat de "voorbeelden" die je geeft treffend, relevant, en/of constructief zijn. Het is tamelijk storend dat dit soort fanboy-gedrag niet iets beteugeld wordt door moderators.
Fanboy van wat? Van een fantastische game boordevol content? Moet er op elke slak zout gelegd worden?

De AI is redelijk belabberd, de UI is niet super, maar op de game zelf is echt niet zoveel aan te merken als je erin gaat met de gedachte dat het Fallout in space is.

Ik speel op pc dus snap het fanboy argument niet zo.

• Visgek82
Timothy3000 schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 15:07:
[...]

Jammer dat je mij hier quote haha. Je leest mijn comment totaal anders dan dat hij bedoelt is. Ik zeg zelfs letterlijk dat er veel waardevolle terechte kritiek is die ik als nog niet speler echt fijn vind om te lezen.

Wat ik bedoel te zeggen is dat je weet wat je kan verwachten bij een Bethesda game en dat de verwachtingen of hoop op bepaalde dingen van mensen daarom misschien wat te hoog lagen.
Prima. maar dat is mijns inziens dus geen excuus. Waarom mag je niet meer verwachten? het is een grote studio, het is een hoop poen. Ik snap heel goed dat mensen een beetje ziek worden dat dezelfde "typische bethesda" shit er na al die jaren nog steeds in zit , en dat ze blijkbaar dus niet leren van hun fouten.

• James Pond
Visgek82 schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 15:04:
[...]

Onbegrijpelijk.

Ze mogen er niet mee weg blijven komen!!

:')

Sorry hoor maar wegkomen waarmee. Wie zet op deze schaal een rpg neer, niemand. Geen enkele andere dev maakt dit soort games dus om het te vergelijken met andere producten is nutteloos.

[ Voor 8% gewijzigd door James Pond op 02-09-2023 15:14 ]

• Visgek82
James Pond schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 15:13:
[...]

Precies. als je niks zinnigs te melden hebt verder, reageer dan niet. of ga gewoon op mijn standpunten in.

• uchiha tijntje
Chaoss schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 15:04:
[modbreak]Het is nu wel klaar toch? De discussie gaat steeds maar in hetzelfde circeltje doorgaan. Het niet met elkaar eens zijn is ook geen probleem[/modbreak]

En ik had net ook een vastmateriaal (Argon?) Wat ik niet kapot kon laseren wat moet ik daar mee?

En nog een sfeerplaatje:
[Afbeelding]
Mooi plaatje. :)

Volgens mij moet je sommige materialen en gassen ze harvesten door er dichtbij te komen te “looten”.

To collect Argon, you must walk close to an Argon Vent and quickly harvest the element.

• James Pond
Visgek82 schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 15:14:
[...]

Precies. als je niks zinnigs te melden hebt verder, reageer dan niet. of ga gewoon op mijn standpunten in.
Ik snap niet waarom alles perfect moet zijn, de hoogste graphics, de volledige vrijheid, een open wereld zoals gta zonder laadtijden.

Dan had het spel 16 jaar geduurd om te ontwikkelen.

• Timothy3000
Visgek82 schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 15:11:
[...]

Prima. maar dat is mijns inziens dus geen excuus. Waarom mag je niet meer verwachten? het is een grote studio, het is een hoop poen. Ik snap heel goed dat mensen een beetje ziek worden dat dezelfde "typische bethesda" shit er na al die jaren nog steeds in zit , en dat ze blijkbaar dus niet leren van hun fouten.
Je snapt me nog niet haha, ik ben wellicht niet duidelijk genoeg. Ik ben het volledig met dat laatste eens. Slechte AI, animations, laadschermen e.d. Dat valt voor mij onder die terechte kritiek.

Klagen dat je niet in een voertuig over een planeet kan rijden terwijl dat al maanden bekend is of dat je er wel erg veel tijd in moet gaan stoppen niet - Dat laatste hoort bij Bethesda games. Dat een RPG veel tijd kost mag geen verrassing zijn dus dat kritiekpunt snap ik niet.

• Timothy3000
James Pond schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 15:13:
[...]

Sorry hoor maar wegkomen waarmee. Wie zet op deze schaal een rpg neer, niemand. Geen enkele andere dev maakt dit soort games dus om het te vergelijken met andere producten is nutteloos.
Larian, op nog grotere schaal.

• James Pond
Timothy3000 schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 14:00:
[...]

Larian vorige maand. ;) En die schijnen het nog grootser te hebben aangepakt.
Dat is een heel ander soort RPG. Totaal niet te vergelijken.

Daarnaast is Baldurs Gate 3 ook fantastisch, en zat het ook boordevol bugs bij launch. Desondanks wel een fantastische game.

Maar doet absoluut niet hetzelfde als wat een Bethesda rpg doet.

• James Pond
Timothy3000 schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 15:16:
[...]

Larian, op nog grotere schaal.
Haha. Baldurs Gate 3 is fantastisch maar is absoluut niet groter in schaal en content dan deze game. Je laat duidelijk zien dat je dit spel gewoonweg (nog?) niet hebt gespeeld.

• Timothy3000
James Pond schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 15:17:
[...]

Haha. Baldurs Gate 3 is fantastisch maar is absoluut niet groter in schaal en content dan deze game. Je laat duidelijk zien dat je dit spel gewoonweg niet hebt gespeeld.
Het doet er verder ook niet toe, maar van wat ik heb gelezen is de schaal van BG op het gebied van dialogen en keuzevrijheden in quests een stuk uitgebreider dan hier.

• James Pond
Timothy3000 schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 15:18:
[...]

Het doet er verder ook niet toe, maar van wat ik heb gelezen is de schaal van BG op het gebied van dialogen en keuzevrijheden een stuk uitgebreider dan hier.
Omdat het voor een totaal andere ervaring gaat. En dat is helemaal ok. Ik heb enorm genoten van BG3, zit aan het einde van Act 2 maar even weggelegd voor Starfield. Act 3 schijnt fantastisch te zijn maar ook buggy en performance issues te hebben.

[ Voor 22% gewijzigd door James Pond op 02-09-2023 15:20 ]

• Glenfiddich
  • Laatst online: 19:09
Weet iemand waar je goed een schip kan verkopen?

Ik heb wat ships van piraten “geconfisqueerd”, en de registratiekosten betaald denkende dat ik er een goeie winst op kon maken (value 50k, registratiekosten 4k), om er vervolgens achter te komen dat als ik hem wil verkopen bij zo’n ship engineer hij maar 5k waard is, amper meer dan de registratiekosten :s

Catch a smile out there!

• Visgek82
James Pond schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 15:16:
[...]

Dat is een heel ander soort RPG. Totaal niet te vergelijken.

Daarnaast is Baldurs Gate 3 ook fantastisch, en zat het ook boordevol bugs bij launch. Desondanks wel een fantastische game.

Maar doet absoluut niet hetzelfde als wat een Bethesda rpg doet.
"ook boordevol bugs bij launch". Er is alleen 1 verschil. Bethesda heeft met veel poehaa gezegd expres versie 1.5/1.6 te launchen, waar heel lang aan gewerkt zou zijn, het zou een volwassen release zijn vrijwel zonder bugs.

Het tegendeel is waar.

• James Pond
Visgek82 schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 15:20:
[...]

"ook boordevol bugs bij launch". Er is alleen 1 verschil. Bethesda heeft met veel poehaa gezegd expres versie 1.5/1.6 te launchen, waar heel lang aan gewerkt zou zijn, het zou een volwassen release zijn vrijwel zonder bugs.

Het tegendeel is waar.
Het tegendeel is helemaal niet waar, dit is de meest bugvrije release van Bethesda tot nu toe.

Betekend niet dat er geen bugs en issues zijn. Het is wel degelijk hun meest polished game.

[ Voor 9% gewijzigd door James Pond op 02-09-2023 15:21 ]

• Visgek82
James Pond schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 15:21:
[...]

Het tegendeel is helemaal niet waar, dit is de meest bugvrije release van Bethesda tot nu toe.
Ja, van Bethesda tot nu toe.. dat zegt inderdaad dan weer genoeg. Dus het is oke dat er best wel veel bugs in zitten. op versie 1.5.

Jongens, echt. wordt eens wakker.

De steam forums staan vol met technische problemen. Nu weet ik ook wel dat steam forums het afvalputje van het internet zijn, maar dat doet niets af aan het feit dat het spel best wel serieuze issues heeft (ctd's, rebootende pc's, niet willen opstarten en gewoon progressie-blockende bugs).

[ Voor 27% gewijzigd door Visgek82 op 02-09-2023 15:23 ]

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Topicstarter
PuckStar schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 13:45:
Dan maar even iets anders:
Wie vind de muziek sound effects ook heel mooi?
Ik vind het echt heerlijk. Voegt zoveel toe aan de hele sfeer. En tijdens de animaties/loading screens loopt de muziek gelukkig gewoon door.
Dit inderdaad! De soundtrack is super, maar de sound effects zijn echt heel goed. De boost in je schip wordt een soort trommelgeroffel (op een hele grote trom). En als je je engine uitzet dan kraakt je ruimteschip een beetje alsof je op een boot op de ocean zit. Mooie details.

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

• Timothy3000
Visgek82 schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 15:22:
[...]

Ja, van Bethesda tot nu toe.. dat zegt inderdaad dan weer genoeg. Dus het is oke dat er best wel veel bugs in zitten. op versie 1.5.

Jongens, echt. wordt eens wakker.
Hoe vindt jij de game tot nu toe? Ook benieuwd naar jou bevindingen.

• Klauwhamer

Klauwhamer

James Pond schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 15:11:
[...]

Fanboy van wat? Van een fantastische game boordevol content? Moet er op elke slak zout gelegd worden?

De AI is redelijk belabberd, de UI is niet super, maar op de game zelf is echt niet zoveel aan te merken als je erin gaat met de gedachte dat het Fallout in space is.

Ik speel op pc dus snap het fanboy argument niet zo.
Je gedraagt je als een onnozele fanboy op het moment dat jij je gedraagt zoals jij je gedraagt tegen mensen die kritiek hebben waar jij je niet in kunt vinden. Jij bent geen eikpunt voor valide kritiek of niet.

D3 :: I don't always kill but when I do, it's hyphen nine. :: y u no iddqd? :: Si non confectus, non reficiat.

• Visgek82
Timothy3000 schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 15:23:
[...]

Hoe vindt jij de game tot nu toe? Ook benieuwd naar jou bevindingen.
Ik mag woensdag pas spelen. maar ik heb mijn pre-order vooralsnog niet gecancelled. Maar ik ben wel realistisch , dus voor mij zal het wss een 7'tje zijn. at best.

En dat is ook prima, laten we dat voorop stellen. maar het is voor heel veel mensen gewoon niet wat het zou moeten zijn geweest. Bethesda heeft daar deels schuld aan, maar ook de spelers zelf. Er is niets mis met dat gewoon te benoemen.

[ Voor 24% gewijzigd door Visgek82 op 02-09-2023 15:26 ]

• James Pond
Ok so I wanted to test the space (tile) size and to be honest I can’t find it as I flew for 2 and a half hours yes that long towards Ariel (Uranus moon) 1KM is 5 seconds at 150 speed.

Yes we do get closer and the body takes up more of the screen as we get closer. Also stuff surrounding us will eventually vanish out of our view range. When you reach 0 M you just fly through the moon 😂🙈 into space.

So in theory we could fly to planets, (obviously we can’t as it would take lifetimes, planters etc.. are light years away and well 1500 KM takes 125 minutes to travel. A light year is 9460730472580 KM 😂work that out 😬 even 9850 KM would take 13/14 hours to fly to)

So yeah, we can fly away and towards body’s that we fly to.
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/NMQxc029/1.png
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/LspttsTC/2.png
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/TYBqP0WX/3.png
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/kg8NRSxR/4.png
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/NfKkYSF4/5.png

Nou leef je uit

Wel jammer dat het geen fysieke planeet is maargoed je kan er wel naartoe vliegen mocht je dat leuk vinden

[ Voor 20% gewijzigd door James Pond op 02-09-2023 15:29 ]

• Klauwhamer

Klauwhamer

James Pond schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 15:21:
[...]

Betekend niet dat er geen bugs en issues zijn. Het is wel degelijk hun meest polished game.
Ik hoop dat je begrijpt dat de lat voor Bethesda op dit punt behoorlijk laag ligt. Het is niet voor niets dat ze modders een warm hart toedragen; de Fallout-reeks heeft een paar forse downloads nodig van community fixes en updates voor de games doen wat ze moesten doen. Waar Neverwinter Nights 1/Bioware nog kon teren op content creators voor de engine, is dat bij Bethesda primair de games van alpha naar bèta-fase brengen door hotfixes. Same shit different title.

Nog even en je gaat op de loftrompet over Troika en Vampire: The Masquerade Bloodlines.

• James Pond
Klauwhamer schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 15:29:
[...]

Ik hoop dat je begrijpt dat de lat voor Bethesda op dit punt behoorlijk laag ligt. Het is niet voor niets dat ze modders een warm hart toedragen; de Fallout-reeks heeft een paar forse downloads nodig van community fixes en updates voor de games doen wat ze moesten doen. Waar Neverwinter Nights 1/Bioware nog kon teren op content creators voor de engine, is dat bij Bethesda primair de games van alpha naar bèta-fase brengen door hotfixes. Same shit different title.

Nog even en je gaat op de loftrompet over Troika en Vampire: The Masquerade Bloodlines.
Larian heeft net een patch uitgebracht die meer dan 1000 bugs heeft gefixt bij BG3.

Waarom moet het elke keer zo negatief.

Dit is gewoon hun minst buggy game ooit, en de meest stabiele.

Of het wel of geen hoge lat is dat doet er niet toe. Ik heb ook de games al vanaf Morrowind gespeeld ik weet ook dondersgoed dat het altijd maar matig was en dan is het nu een keer goed maar nee hoor het is nog niet goed genoeg

• Hortz
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:57
Klauwhamer schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 15:24:
[...]

Jij bent geen eikpunt voor valide kritiek of niet.
Jij wel dan 8)7

Een kleuterklas is netter dan dit hier.

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Topicstarter
Zucht. Ik lees de afgelopen 8 pagina’s terug en het gaat gewoon niet over de game. Kan dit topic gesplitst worden in twee? Een voor mensen die het spel spelen en willen praten over missies, tips & trics, ervaringen delen etc. en een voor mensen die het spel ruk vinden, veel teleurstellingen ervaren etc.?

Het is echt vermoeiend om kritiek op de game te lezen die nu al 100x geplaatst is, terwijl het over de inhoud zou moeten gaan. Is dit altijd het geval bij grote game releases op Tweakers? Vallen de mensen die de game ruk vinden na een week af? Of blijft het constant doorgaan? Want dan zoek ik wel een andere community om ervaringen van anderen te lezen en mijn eigen ervaringen te delen.

• BlazeMuis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 19:00
Kan er een apart topic worden gemaakt voor het gezeur? En dan dit topic als gameplay, vragen en screenshots gebruiken?

Wat een gezeik hier zeg :F

• Visgek82
James Pond schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 15:26:
[...]

[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Nou leef je uit

Wel jammer dat het geen fysieke planeet is maargoed je kan er wel naartoe vliegen mocht je dat leuk vinden
Moet dit speciaal zijn? zeker het feit dat de planeet er dan niet eens is , is lachwekkend te noemen.

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Topicstarter
Chaoss schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 15:04:

Gassen en sommige vaste materialen kun je niet kapot laseren. Dan moet je in de buurt komen en snel op A drukken om het te harvesten. Vaak zitten dat soort materialen in een giftig gas.

• James Pond
Mog schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 15:31:
Zucht. Ik lees de afgelopen 8 pagina’s terug en het gaat gewoon niet over de game. Kan dit topic gesplitst worden in twee? Een voor mensen die het spel spelen en willen praten over missies, tips & trics, ervaringen delen etc. en een voor mensen die het spel ruk vinden, veel teleurstellingen ervaren etc.?

Het is echt vermoeiend om kritiek op de game te lezen die nu al 100x geplaatst is, terwijl het over de inhoud zou moeten gaan. Is dit altijd het geval bij grote game releases op Tweakers? Vallen de mensen die de game ruk vinden na een week af? Of blijft het constant doorgaan? Want dan zoek ik wel een andere community om ervaringen van anderen te lezen en mijn eigen ervaringen te delen.
Eens. Ik zou het ook graag over mijn avonturen in Cydonia willen hebben of coole dogfights in space.
Maar voel me genoodzaakt om het spel enigszins te verdedigen ten opzichte van alle kritieken die in mijn ogen niet terecht zijn.

Ik zal mezelf wel even onthouden van het topic weer want ik wil ook niet spammen of irritant zijn. Maar veel van wat ik lees qua kritiek slaat nergens op.

Nee het is allemaal niet perfect maar dat hoeft het ook niet te zijn. Het spel zit letterlijk boordevol toffe content.

Ik ben net nog naar de aarde geweest, dat was ook wel tof.

• NightShadow22

NightShadow22

SonyPony

Klauwhamer schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 15:29:
[...]

Game crashed op Series X om de minuut naar het dashboard , heb gister na 8 uur vast te zitten in de tutorial die om de minuut op hetzelfde punt crashed , 3 uurtjes normaal kunnen spelen .

Nu in New Atlantis begint het weer, reddit staat er vol mee ook.

Very polished indeed🤡

• James Pond
Visgek82 schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 15:32:
[...]

Moet dit speciaal zijn? zeker het feit dat de planeet er dan niet eens is , is lachwekkend te noemen.
Het is echt nooit genoeg
NightShadow22 schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 15:33:
[...]

Game crashed op Series X om de minuut naar het dashboard , heb gister na 8 uur vast te zitten in de tutorial die om de minuut op hetzelfde punt crashed , 3 uurtjes normaal kunnen spelen .

Nu in New Atlantis begint het weer, reddit staat er vol mee ook.

Very polished indeed🤡
Ahh dat is wel kut man, zelf gelukkig geen last van op de PC. Maar dan hoop ik dat ze dit snel patchen. Dat is niet oke natuurlijk.

[ Voor 52% gewijzigd door James Pond op 02-09-2023 15:34 ]

• Palindrome
Timothy3000 schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 15:15:
[...]

terwijl dat al maanden bekend is
Was deze volledige game al maanden geleden gelekt of geshowd?

Een showcase of interview laat echt niet alles van een game zien. Ik heb ook niet zoveel laadschermen gezien tijdens trailers en showcases. Dus de marketing vooraf is nogal een nonargument en kan derhalve dan ook niet gebruikt worden als "dat was al bekend".

• Beakzz
BlazeMuis schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 15:32:
Kan er een apart topic worden gemaakt voor het gezeur? En dan dit topic als gameplay, vragen en screenshots gebruiken?

Wat een gezeik hier zeg :F
Eens! Een topic voor de fanboys die geen kritiek willen lezen en een topic waar we het realistisch over het spel kunnen hebben inclusief eventuele kritiek.

Zoals de metro met low poli textures waar ik elke keer mijn party op het perron zie staan als ik weg rij. Hoop echt wat ze doe snel modden 😅

• James Pond
Palindrome schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 15:34:
[...]

Een showcase of interview laat echt niet alles van een game zien. Ik heb ook niet zoveel laadschermen gezien tijdens trailers en showcases. Dus de marketing vooraf is nogal een nonargument en kan derhalve dan ook niet gebruikt worden als "dat was al bekend".
Er is nooit geclaimed dat het seamless zou zijn.

Iemand met gezond verstand zou dat ook logisch kunnen voorstellen.

[ Voor 6% gewijzigd door James Pond op 02-09-2023 15:36 ]

• NightShadow22

NightShadow22

SonyPony

James Pond schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 15:33:
[...]

Het is echt nooit genoeg

[...]

Ahh dat is wel kut man, zelf gelukkig geen last van op de PC. Maar dan hoop ik dat ze dit snel patchen. Dat is niet oke natuurlijk.
Ik hoop het ook, want de game is tof.

• Klauwhamer

Klauwhamer

James Pond schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 15:30:
[...]
Larian heeft net een patch uitgebracht die meer dan 1000 bugs heeft gefixt bij BG3.
"Maar zij doen het ook dus is er niets aan de hand!" -- bovendien: waarom begin je over BG3/Larian? Daar is een ander topic voor.
James Pond schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 15:30:
[...]
Waarom moet het elke keer zo negatief.
Misschien moet er een nieuw topic worden gemaakt, voor Starfield, waar men louter positief mag zijn.

Sorry maar wat een negativiteit in het topic zeg, word er een beetje verdrietig van en ik zeg dat niet snel. Waarom kunnen mensen tegenwoordig niet gewoon genieten van een spel en accepteren dat er een aantal kleine bugs in zitten, want dat was 10 jaar geleden ook het geval.

Ik mis persoonlijk heel erg de leuke positieve reacties en foto's over de speelervaringen / leuke momenten in het topic,

En natuurlijk mag een discussie over de mindere punten wel maar het gaat al weken aan en na een paar keer weten we het wel?!

Vanmorgen hier ook weer een paar uur gespeeld:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aYroPsr3u5P0YsM-1i_RqY5RijE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/f56p0dhn99iGMs8TIvvC5xkh.png?f=fotoalbum_large

Was een uur kwijt om een vendor te vinden in de stad New Atlantis, want ik was echt verdwaald. Uiteindelijk een gevonden in The Well waardoor ik weer verder kon met mijn zijmissie, daarna ben ik de Vanguard gejoined. Maar ik weet nu nog steeds niet hoe ik nu weer bij The Well moet komen, het is echt nog een groot doolhof in deze nieuwe wereld.

Het spel draait echt op een paar framedrops na heel erg goed op de Xbox Series X en ziet er prachtig uit, voelt oud en vertrouwd aan door de controls en feel die we kennen van Skyrim en Fallout.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TMvU3pboJydG-8h5u95tOBgeM2k=/800x/filters:strip_exif()/f/image/LfEDhvT97UeBx4vGVOkc5tVZ.png?f=fotoalbum_large

Deze dagen wanneer ik weer tijd heb om te spelen maar eens verder met de main story!

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

• Visgek82
James Pond schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 15:33:
[...]

Eens. Ik zou het ook graag over mijn avonturen in Cydonia willen hebben of coole dogfights in space.
Maar voel me genoodzaakt om het spel enigszins te verdedigen ten opzichte van alle kritieken die in mijn ogen niet terecht zijn.

Ik zal mezelf wel even onthouden van het topic weer want ik wil ook niet spammen of irritant zijn. Maar veel van wat ik lees qua kritiek slaat nergens op.

Nee het is allemaal niet perfect maar dat hoeft het ook niet te zijn. Het spel zit letterlijk boordevol toffe content.

Ik ben net nog naar de aarde geweest, dat was ook wel tof.
Kijk. het feit dat jij je geroepen voelt om een spel van een bedrijf wat bergen geld heeft te verdedigen, zegt mij al genoeg. Ze zijn je vriendjes niet, en het zou jou ook niet uit moeten maken wat henkie of pietje ervan vind, of welke kritiek hij heeft.

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Topicstarter
Klauwhamer schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 15:36:
[...]
Misschien moet er een nieuw topic worden gemaakt, voor Starfield, waar men louter positief mag zijn.
Dat is dit topic. Voel je vrij om een topic aan te maken om alle kritieken, bugs en tegenvallers op te sommen.

• Timothy3000
Palindrome schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 15:34:
[...]

Het is tijdens E3 toen aangegeven dat je niet vrij kon vliegen en dat er geen landvoertuigen waren inderdaad. Weet niet meer of dat in die showcase of een interview was, wel dat ik als een stekker baalde haha.

• Klauwhamer

Klauwhamer

Hortz schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 15:30:
[...]

Jij wel dan 8)7

Een kleuterklas is netter dan dit hier.
Nee, ik ook niet. Het grote verschil is: ik serveer geen mensen af omdat ik het geen valide kritiek vind. Wanneer spelers shit opmerken waar ik zelf geen last van heb, ben ik het behoorlijk vaak met ze eens dat het gefixt moet worden. Omdat het dan een betere game wordt voor de gamers als groep. Dan ga ik niet staan mekkeren "OH MAAR DAT IS HELEMAAL NIET WAAR OF NODIG OF BELOOFD". Die houding is echt tergend. Wanneer iemand WASD-movement in een game wil die ik nooit heb gemist, ga ik toch niet protesteren? Wat kan mij dat nou schelen. Wanneer iemand een krankzinnige resolutie fatsoenlijk wil gebruiken, ga ik toch niet protesteren? Wat kan mij dat nou schelen. Worst case is dat meer gamers tevreden zijn over de titel die ik een warm hart toedraag. Daarom snap ik echt geen ruk van de houding van fanboys.

• Vortigen
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 18:56
Even iets game gerelateerds: ik heb nu al een paar keer gelezen dat het focussen op de main story quest(s) aangeraden wordt door reviewers die het spel al een tijdje hebben kunnen spelen.
Ik denk dat ik dat deze keer ook maar ga doen want ik heb - op Fallout 4 na - nog nooit een Bethesda game uit kunnen spelen :)
Was altijd bezig om de ene side quest na de andere te doen en lekker op ontdekking aan 't gaan.

Wat zijn jullie plannen wat dat betreft? Focus op de main story of gewoon "ouderwets" van het gebaande pad af exploren?

We don't stop playing games because we grow old - We grow old because we stop playing games

• Palindrome
Mog schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 15:31:

Laat mensen hun mening posten en klaar. Juist diegene die een negatieve mening gaan counteren met hun eigen mening of zeggen dat die mensen een verkeerde mening hebben laten het zo uitlopen.

Dus men hoeft niet te reageren op een andere zijn negatieve mening. Ga dan de game spelen of plaats wat leuke plaatjes. Het topic gaat dan vanzelf verder.

Iemand al een leuke basis gebouwd? Daar ben ik wel nieuwsgierig naar. Of is dat meer Endgame stuff?

[ Voor 4% gewijzigd door Palindrome op 02-09-2023 15:41 ]

• NightShadow22

NightShadow22

SonyPony

G_Dragon schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 15:37:
Sorry maar wat een negativiteit in het topic zeg, word er een beetje verdrietig van en ik zeg dat niet snel. Waarom kunnen mensen tegenwoordig niet gewoon genieten van een spel en accepteren dat er een aantal kleine bugs in zitten, want dat was 10 jaar geleden ook het geval.

Ik mis persoonlijk heel erg de leuke positieve reacties en foto's over de speelervaringen / leuke momenten in het topic,

En natuurlijk mag een discussie over de mindere punten wel maar het gaat al weken aan en na een paar keer weten we het wel?!

Vanmorgen hier ook weer een paar uur gespeeld:

[Afbeelding]

Was een uur kwijt om een vendor te vinden in de stad New Atlantis, want ik was echt verdwaald. Uiteindelijk een gevonden in The Well waardoor ik weer verder kon met mijn zijmissie, daarna ben ik de Vanguard gejoined. Maar ik weet nu nog steeds niet hoe ik nu weer bij The Well moet komen, het is echt nog een groot doolhof in deze nieuwe wereld.

Het spel draait echt op een paar framedrops na heel erg goed op de Xbox Series X en ziet er prachtig uit, voelt oud en vertrouwd aan door de controls en feel die we kennen van Skyrim en Fallout.

[Afbeelding]

Deze dagen wanneer ik weer tijd heb om te spelen maar eens verder met de main story!
Gewoon even bij activities je objective selecteren en het blauwe puntje volgen .

• Visgek82
Vortigen schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 15:40:
Even iets game gerelateerds: ik heb nu al een paar keer gelezen dat het focussen op de main story quest(s) aangeraden wordt door reviewers die het spel al een tijdje hebben kunnen spelen.
Ik denk dat ik dat deze keer ook maar ga doen want ik heb - op Fallout 4 na - nog nooit een Bethesda game uit kunnen spelen :)
Was altijd bezig om de ene side quest na de andere te doen en lekker op ontdekking aan 't gaan.

Wat zijn jullie plannen wat dat betreft? Focus op de main story of gewoon "ouderwets" van het gebaande pad af exploren?
Van wat ik heb gelezen is het leuker om de main story ff te laten voor wat het is en dan gewoon je eigen ding gaan doen. dat is wat ik woensdag ook van plan ben .

• James Pond
Visgek82 schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 15:37:
[...]

Kijk. het feit dat jij je geroepen voelt om een spel van een bedrijf wat bergen geld heeft te verdedigen, zegt mij al genoeg. Ze zijn je vriendjes niet, en het zou jou ook niet uit moeten maken wat henkie of pietje ervan vind, of welke kritiek hij heeft.
Hier hebben mensen 8 jaar van hun leven hard aan gewerkt. Is gewoon een ontwikkelteam wat mijn respect heeft verdiend.

Wtf heeft het met vriendjes te maken, ik heb respect voor wat ze hebben gemaakt en vind dat je niet op elke slak zout hoeft te leggen continue

Dat er mensen met domme onrealistische verwachtingen hier het topic komen verkrachten met hun onnozele meningen moeten ze zelf weten. Ik ben niet de enige die voor het spel in de bres springt, maar ik ben er nu klaar mee.

Anderen zeggen ook al kap met de negativiteit, maar jullie blijven maar doorgaan.

Tabee

[ Voor 6% gewijzigd door James Pond op 02-09-2023 15:43 ]

• Visgek82
Palindrome schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 15:40:
[...]

Laat mensen hun mening posten en klaar. Juist diegene die een negatieve mening gaan counteren met hun eigen mening of zeggen dat die mensen een verkeerde mening hebben laten het zo uitlopen.

Dus men hoeft niet te reageren op een andere zijn negatieve mening. Ga dan de game spelen of plaats wat leuke plaatjes. Het topic gaat dan vanzelf verder.

Iemand al een leuke basis gebouwd? Daar ben ik wel nieuwsgierig naar. Of is dat meer Endgame stuff?
Nou, inderdaad.

• Timothy3000
Visgek82 schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 15:41:
[...]

Van wat ik heb gelezen is het leuker om de main story ff te laten voor wat het is en dan gewoon je eigen ding gaan doen. dat is wat ik woensdag ook van plan ben .
Alle recensenten ed geven aan dat je beter de eerste paar uur de main kan volgen.

Ik zie mezelf dat ook niet doen.

• uchiha tijntje

Ik wil graag mijn focus op de main story leggen maar word vaak toch weer afgeleid :P Ik heb inmiddels enorm veel missies / activities open staan en zou ze graag wat willen afwerken, maar als je er 1 klaar hebt komen er 3 nieuwe bij. Een soort Hydra missie systeem :P

NightShadow22 schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 15:41:
[...]

Gewoon even bij activities je objective selecteren en het blauwe puntje volgen .
Haha ja maar ik had er geen activiteit naar toe, moest alleen maar een Digipick hebben want die had ik nodig :p

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Ergens in een maanbasis voor een gesloten deur staan en dan geen digipicks hebben...

:'(

[ Voor 7% gewijzigd door Chaoss op 02-09-2023 15:43 ]

• NightShadow22

NightShadow22

SonyPony

G_Dragon schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 15:42:
[...]

Haha ja maar ik had er geen activiteit naar toe, moest alleen maar een Digipick hebben want die had ik nodig :p
Ahh ik snap het , alles wat geen objective is idd moeilijk zoeken.

• GroeneWandelaar
  • Laatst online: 24-11 17:43
Ik heb het echt dik naar mijn zin in het spel, ik rush niets en beleef alles. Gaaf!

• Visgek82
James Pond schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 15:41:
[...]

Hier hebben mensen 8 jaar van hun leven hard aan gewerkt.

Wtf heeft het met vriendjes te maken, ik heb respect voor wat ze hebben gemaakt.

Dat er mensen met domme onrealistische verwachtingen hier het topic komen verkrachten met hun onnozele meningen moeten ze zelf weten. Ik ben niet de enige die voor het spel in de bres springt, maar ik ben er nu klaar mee.

Anderen zeggen ook al kap met de negativiteit, maar jullie blijven maar doorgaan.

Tabee
Ah. dus het is onrealistich om een (relatief) bugvrij spel te verwachten wat op versie 1.5 launched. En het is onrealistisch om een goed functionerende UI te hebben. of ultrawide support. Of fatsoenlijke performance die bij de graphics passen? of minder laadschermen? of geen ctd's en herstartende pc's? Nee, oke. dan snappen we elkaar.

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Topicstarter
Ik vind het contrast tussen de planeten zo tof.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_QxRuy__jvTCuJkEibITM0dyH0U=/800x/filters:strip_exif()/f/image/8CkreOzDSpUFGDiMwt3fS2yd.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Kmw2IdpOHlm9Ut_ZEXj6iPgi6fo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/QqMliPTIOB9djJfeKNvRr5cJ.png?f=fotoalbum_large

Ik ging net even naar de maan van Jemison (de planeet waar New Atlantis is), de zwaartekracht is compleet anders en in combinatie met een boost pak voel je je echt in de ruimte. Het voelt ook heel alleen op sommige plekken, weet niet of daar een naam voor is. Spacephobia ofzo?

• Palindrome
Timothy3000 schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 15:38:
[...]

Het is tijdens E3 toen aangegeven dat je niet vrij kon vliegen en dat er geen landvoertuigen waren inderdaad. Weet niet meer of dat in die showcase of een interview was, wel dat ik als een stekker baalde haha.
Dan nog kan je niet verwachten dat iedereen een e3 show kijkt of elke interview over de game gevolgd heeft.

• Timothy3000
Visgek82 schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 15:44:
[...]

Ah. dus het is onrealistich om een (relatief) bugvrij spel te verwachten wat op versie 1.5 launched. En het is onrealistisch om een goed functionerende UI te hebben. of ultrawide support. Of fatsoenlijke performance die bij het spel past? of minder laadschermen? of geen ctd's en herstartende pc's? Nee, oke. dan snappen we elkaar.
James Pond heeft het hier overduidelijk over de mensen die landvoertuigen verwachtten. Of dat je vrij kon vliegen. Etc.

Ik denk dat iedereen hier baalt van alles dat je daar opnoemt. Maar dat is je inmiddels ook al een paar keer vertelt. ;)

• Visgek82
Mog schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 15:44:
Ik vind het contrast tussen de planeten zo tof.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ik ging net even naar de maan van Jemison (de planeet waar New Atlantis is), de zwaartekracht is compleet anders en in combinatie met een boost pak voel je je echt in de ruimte. Het voelt ook heel alleen op sommige plekken, weet niet of daar een naam voor is. Spacephobia ofzo?
detachment phenomenon?

• BlazeMuis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 19:00
Neon geeft mij een Cyberpunk 2077 vibe.

Kleine tip: bij binnenkomst Neon zit de Trade Authority, die kopen vrijwel alles wat je loot/steelt.

• RoamingZombie
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 27-11 17:04

RoamingZombie

Watching the sheeple...

BlazeMuis schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 15:47:
Neon geeft mij een Cyberpunk 2077 vibe.

Kleine tip: bij binnenkomst Neon zit de Trade Authority, die kopen vrijwel alles wat je loot/steelt.
Die zit op elke landingsplek van een stad bij binnenkomst ;)

Ninety percent of everything is crap.

• Timothy3000
Palindrome schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 15:45:
[...]
Dan nog kan je niet verwachten dat iedereen een e3 show kijkt of elke interview over de game gevolgd heeft.
Je niet een tikkie inlezen en dan vervolgens balen en klagen dat dingen waarvan al maanden bekend is dat ze niet kunnen niet kunnen is vanzelfsprekend een probleem dat dan bij de koper/speler zelf ligt. :)

• Vortigen
Ik kwam er achter door een stream te kijken dat wanneer je op een bepaalde missie bent en je weet niet hoe je daar moet komen (wanneer je in een stad bent iig) je je scanner kan gebruiken. Die laat dan de route er naartoe zien dmv pijlen op de grond.
Verdomd handig in New Atlantis !! :D

We don't stop playing games because we grow old - We grow old because we stop playing games

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online

Ik wilde eerst ook alleen side en fetch quest gaan doen. Maar zelfs na 10 uur spelen is het nog steeds behoorlijk overweldigend allemaal. Daarom ga ik inderdaad ook eens beginnen aan m'n eerste echte main quest in de hoop wat dingen te leren en zo. Ik had begrepen dat je het beste de main story kan volgen tot in ieder geval de missie Into the Unknown, volgens mij is dat de 6e main quest ofzo.

• Beakzz
Timothy3000 schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 15:42:
[...]

Alle recensenten ed geven aan dat je beter de eerste paar uur de main kan volgen.

Ik zie mezelf dat ook niet doen.
Hier juist wel. Dat geeft je een beter idee waar de wereld om draait en na een paar uur ga ik mijn eigen gang. Let op jongens.. positief! Dat is juist het mooie aan Bethesda games. Dat je allemaal zelf kan beslissen hoe je het speelt.
Vortigen schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 15:49:
Ik kwam er achter door een stream te kijken dat wanneer je op een bepaalde missie bent en je weet niet hoe je daar moet komen (wanneer je in een stad bent iig) je je scanner kan gebruiken. Die laat dan de route er naartoe zien dmv pijlen op de grond.
Verdomd handig in New Atlantis !! :D
Ja klopt, dat had ik binnen 5 minuten al ontdekt :o
Super handig, gebruik het de hele tijd :p

• Vortigen
DutchOwnage schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 15:49:
[...]

Ik wilde eerst ook alleen side en fetch quest gaan doen. Maar zelfs na 10 uur spelen is het nog steeds behoorlijk overweldigend allemaal. Daarom ga ik inderdaad ook eens beginnen aan m'n eerste echte main quest in de hoop wat dingen te leren en zo. Ik had begrepen dat je het beste de main story kan volgen tot in ieder geval de missie Into the Unknown, volgens mij is dat de 6e main quest ofzo.
Dat was mijn eerste intentie ook. Veel side quests etc en dan later de main story.
Ik heb inderdaad ook gelezen dat na een bepaalde main quest er iets belangrijks gebeurd wat blijkbaar nogal een wezenlijk verschil maakt.

Ik ga daar later vandaag proberen naar toe te werken. Als het me lukt met m'n game ADHD :*)

• janus_freggel
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 04-11 18:29

Goeie tip, Inmiddels zit ik 28 uur in de game en de laatste 8 waren letterlijk resources verzamelen en outposts optimaliseren.... ik moet nog gaan starten met craften en shipbuilding, want ik kom ruimte tekort op mijn schip, en daarnaast leveren ruwe grondstoffen niets op... zat er ook een mainstory in deze game??

• Palindrome
Timothy3000 schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 15:48:
[...]

Je niet een tikkie inlezen en dan vervolgens balen en klagen dat dingen waarvan al maanden bekend is dat ze niet kunnen niet kunnen is vanzelfsprekend een probleem dat dan bij de koper/speler zelf ligt. :)
Er zijn genoeg mensen die de game kopen op basis van alleen een omschrijving of setting en verwachting creëren op basis van wat andere game al bijvoorbeeld hebben laten zien.

Zo worden ook veel games vergeleken met GTA als het ook maar iets van een vergelijkbaar wereld probeerd neer te zetten (free roam city).

Dat is vrij normaal dus ik zie niet in waarom dat ineens voor Bethesda/starfield tabboo is.

Als vervolgens iemand hier post " ik vind je jammer of gemiste kans dat er geen speederbike of buggy in zit om op de planeet te rijden" tegemoet wordt gekomen met "ja dat had je kunnen weten !!! want dat is ooit weken geleden tijdens een livestream/interview gezegd!! en het is DOM van je op je dat voor te stellen ben je wel goed bij je hoofd!?" Of soortgelijke recalcitrante reacties dan wordt al heel snel heel toxisch.

Misschien als genoeg mensen feedback geven dit ook uiteindelijk erin wordt gepatched of gemod, dan wint iedereen. Het benoemen van een wens of aanwijzen van een zo ervaren gebrek is ook feedback uiteindelijk.

[ Voor 8% gewijzigd door Palindrome op 02-09-2023 15:58 ]

• Timothy3000
Palindrome schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 15:55:
[...]

Er zijn genoeg mensen die de game kopen op basis van alleen een omschrijving of setting en verwachting creëren op basis van wat andere game al bijvoorbeeld hebben laten zien.

Zo worden ook veel games vergeleken met GTA als het ook maar iets van een vergelijkbaar wereld probeerd neer te zetten (free roam city).
Ja, dat vind ik ook altijd wat stom. Bij Cyberpunk waren er enorm veel mensen die baalden dat het geen GTA achtige game was en er enorm over klaagden. Je vraagt je dan toch af waarom mensen niet zelf eerst een beetje onderzoek doen voordat ze een game blind kopen. Dat hoeft anno 2023 niet meer.

Van een game verwachten dat alles dat je wil erin zit is onrealistisch. Dat devs vervolgens die onrealistische verwachtingen er ook nog eens in moeten patchen is helemaal de omgekeerde wereld. Dat hoeft helemaal niet.

Je koopt een spel toch op basis wat het is, niet op basis wat je wilt dat het is of ooit gaat zijn? Dat vind ik echt een rare mentaliteit. Niet alles is voor iedereen. Dat hoeft ook niet.

[ Voor 22% gewijzigd door Timothy3000 op 02-09-2023 16:05 ]

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Topicstarter
Palindrome schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 15:55:
[...]
Misschien als genoeg mensen feedback geven dit ook uiteindelijk erin wordt gepatched of gemod, dan wint iedereen. Het benoemen van een wens of aanwijzen van een zo ervaren gebrek is ook feedback uiteindelijk.
Moet je Todd Howard wel even taggen, hij is niet heel actief op Tweakers.

• uchiha tijntje
Heeft er iemand goede tips voor het maken van outposts om een steady stroom aan resources / credits binnen te krijgen? :)

Ik zou graag wat zaken willen kunnen maken / upgraden zoals de mods, maar dat vraagt vaak wel bepaalde resources en weet nog niet wat wijsheid is met betrekking tot die outposts.

[ Voor 11% gewijzigd door uchiha tijntje op 02-09-2023 16:01 ]

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Topicstarter
uchiha tijntje schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 16:00:
Heeft er iemand goede tips voor het maken van outposts om een steady stroom aan resources / credits binnen te krijgen? :)

Ik zou graag wat zaken willen kunnen maken / upgraden zoals de mods, maar dat vraagt vaak wel bepaalde resources en weet nog niet wat wijsheid is met betrekking tot die outposts.
Serieuze vraag, wat zijn outposts?

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Outpost moet ik ook nog aan beginnen... iemand een goeie tip voor een tutorial zonder spoilers?

Ik heb er vanmorgen 1,5 uur over gedaan om mij ship 1 module groter te maken dus ik weet niet wat ik van outposts moet verwachten.

Maar ik heb nu wel workbenches is mijn schip, handig :)

Pagina: 1 ... 28 ... 63 Laatste

Let op:
Gebruik spoiler-tags waar ze redelijkerwijs nodig zijn, kleine moeite, en houd het voor iedereen leuk! :)

Houd het ook ontopic, bespreek vooral je eigen ervaringen, en wees lief en respectvol naar elkaar. Je hoeft het niet eens te zijn.