Verkennen noem ik wanneer je kunt rondvliegen op een planeet en vanuit de lucht kunt zoeken naar leuke spots om te landen, om vervolgens de planeet op de grond te verkennen.
Niet om uit een menu een plekje te selecteren, knop in houden, cutscene kijken, klein stukje te zien, om dan vervolgens weer terug naar de ruimte te gaan, ander stukje grond te selecteren, knop in houden en weer cutscene kijken, om dan weer een klein stukje te zien.
Ik heb dan geen gevoel dat ik daadwerkelijk op die planeet zit wat ik heb geselecteerd. Het kan net zo goed een ander planeet zijn.
Dat haalt bij mij de hele immersie en flow uit het spel. Daardoor voelt het voor mij niet echt aan als verkenning.
Er gaan geruchten rond, dat de Creation Engine 2 niet in staat is om Starfield een volwaardige verkenning spel te maken. Dat Bethesda snel tegen grenzen aanliepen, en ik heb precies dezelfde vermoedens.
Des ondanks heb ik geen spijt van mijn aankoop en speel het spel graag, maar immersie is ver te zoeken voor mij in Starfield. Erg jammer, had dat liever anders gezien. Aangezien sci-fi mijn favoriete genre is.
[
Voor 27% gewijzigd door
Toonen1988 op 02-09-2023 14:21
]