Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• !GN!T!ON
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21-11 18:04
James Pond schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 11:59:
[...]

Elke point of interest is handcrafted.
volgens mij niet:
Any Starfield content on planets outside of named cities or quest locations is procedurally generated. When you visit a world, you’ll typically see one or two generic areas like (but not limited to) these:

Abandoned Mining Platform
Abandoned Outpost
Civilian Outpost
Industrial Outpost
Mining Outpost
Science Outpost
These are all procedurally generated locations. When you land on a planet, either at one of these places or in a random area, the game generates a tile with several procedurally generated points of interest. These can be outposts, geological features, crash sites, etc.,. However, this tile has boundaries; each time you touch down, the game will generate a new map that doesn’t interact with the others.

• James Pond
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12:33
Deze zaken zijn op voorhand gecraft, dat ze procedureel geplaatst worden is wat anders

• iekue
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 21-02 12:07
James Pond schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 11:59:
[...]

Elke point of interest is handcrafted.
Tjah ze haddel wel de moeite kunnen nemen om te programmeren dat AI enemies op andere plaatsen kunnen staan enzo... Zelfs dat is copy-paste. Zou het een stuk dynamischer aan laten voelen uiteindelijk.

• James Pond
iekue schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 12:02:
[...]

Tjah ze haddel wel de moeite kunnen nemen om te programmeren dat AI enemies op andere plaatsen kunnen staan enzo... Zelfs dat is copy-paste. Zou het een stuk dynamischer aan laten voelen uiteindelijk.
Tja nog geen last van gehad. Zal je maar net op moeten letten denk ik.

• BlazeMuis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 20:28
Rivanov schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 11:58:
[...]

NVM. Al gevonden.

spoiler:
Zat in m'n Inventory > Notes
Dank, hier zat ik ook vast.

• PuckStar
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 25-11 12:02
Die domme k van een Sara. Ik ben bij een abandoned facility. Voordat we echt naar binnen naar zeg ik tegen haar "hier blijven" want ik wil stealth naar binnen. Ik pickpocked de eerste enemy maar ze moet er wat van zeggen en daardoor zien de andere haar en is de hele stealth weg. Weet je, voortaan blijf je maar gewoon even bij het schip als ik op onderzoek uit ga :)

Trouwens tip voor het looten, zet je scanner aan dan zie je sneller wat er te looten is.
Ook zie je dan of het item gebruikt kan worden bij craften.

[ Voor 17% gewijzigd door PuckStar op 02-09-2023 12:08 ]

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22:43
Timothy3000 schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 11:55:
[...]

Maar dan voegt dat toch bar weinig toe uiteindelijk?
Nee, maar in NMS is dat bv. nog veel erger. Daar kan je heel het sterrenstelsel door vliegen en dezelfde gebouwen en vijanden tegen komen. Ik had liever gezien dat Starfield zich op 3-5 (max 10) planeten afspeelde. Ik vind het tot nu toe niets toevoegen dat je missies op verschillende planeten uitvoert dus laat staan dat ik er 1000 nodig heb en het voelt ook niet als exploren, want je kan niets en nergens zelf heen vliegen. En een planeet is niks meer dan en paar kleine maps.

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 13:15
Ja dat is exact wat waar ik al voor vreesde. Jammer.

• !GN!T!ON
Beakzz schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 12:12:
[...]

Nee, maar in NMS is dat bv. nog veel erger. Daar kan je heel het sterrenstelsel door vliegen en dezelfde gebouwen en vijanden tegen komen. Ik had liever gezien dat Starfield zich op 3-5 (max 10) planeten afspeelde. Ik vind het tot nu toe niets toevoegen dat je missies op verschillende planeten uitvoert dus laat staan dat ik er 1000 nodig heb en het voelt ook niet als exploren, want je kan niets en nergens zelf heen vliegen. En een planeet is niks meer dan en paar kleine maps.
Volledig mee eens.

• Luukwa
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21-11 15:27

Luukwa

o/

Donders mooie game! 7 uurtjes gespendeerd en lonkt naar meer.
Natuurlijk heb je altijd wel mensen die op alles gaan lopen zeiken.. check vooral de reddit niet.
Mijn advies; de-installeer het spel, refund en houd je mening lekker voor je zelf :)

Soundcloud!

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:22
De lock pick mechanic is ook een leuk puzzelspelletje, ipv de vele timed qte based versies die je vaak tegenkomt. Op master is het wel even zoeken :)

[ Voor 13% gewijzigd door uchiha tijntje op 02-09-2023 12:24 ]

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

• James Pond
Beakzz schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 12:12:
[...]

Ik had liever gezien dat Starfield zich op 3-5 (max 10) planeten afspeelde.

Ik vind het tot nu toe niets toevoegen
Ja dat was een vette space game geweest! En ruimte met 5 planeten! Wow, wat een ontdekkingen, stel je voor.

Eerst was het spel te klein, want je hebt hokjes om je schip heen en kan niet verder lopen dan 40 minuten

Nu is het spel weer te groot.

Ik vind het prachtig dat je op al deze planeten wat interessants kan vinden.
En als er niets interessants is dan heb je altijd nog de mooie visuals.

Wat boeit het nou dat de content er is, niemand verplicht je om eraan deel te nemen. Ga je toch lekker de main story mainlinen? De game zit bomvol met content.
want je kan niets en nergens zelf heen vliegen.
Who cares??? Dit is GEEN SPACE SIM. Het is een RPG. Denk aan Mass Effect.

Als je door de ruimte wil vliegen koop je toch Elite Dangerous? Geweldig spel, maar weinig bijzonders te doen in dat spel.

Kan wel lekker uren door de ruimte vliegen tho, doelloos.

[ Voor 16% gewijzigd door James Pond op 02-09-2023 12:26 ]

• Beakzz
Luukwa schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 12:22:
Natuurlijk heb je altijd wel mensen die op alles gaan lopen zeiken.. check vooral de reddit niet.
Mijn advies; de-installeer het spel, refund en houd je mening lekker voor je zelf :)
Beetje raar als jij wel je mening mag geven en andere mensen niet. Ik heb ook genoeg te zeiken op de game, maar dat betekent nog niet dat ik er niks aan vind. Het is een game geen geloof.

• Beakzz
James Pond schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 12:24:
[...]

Ja dat was een vette space game geweest! En ruimte met 5 planeten! Wow, wat een ontdekkingen, stel je voor.

Eerst was het spel te klein, want je hebt hokjes om je schip heen en kan niet verder lopen dan 40 minuten

Nu is het spel weer te groot.

Ik vind het prachtig dat je op al deze planeten wat interessants kan vinden.
En als er niets interessants is dan heb je altijd nog de mooie visuals.

Wat boeit het nou dat de content er is, niemand verplicht je om eraan deel te nemen. Ga je toch lekker de main story mainlinen? De game zit bomvol met content.
Lastig hé kritiek? Als ze gefocused hadden op een paar planeten dan was de ervaring beter geweest imo. Dat jij er nou niet mee om kan gaan dat mensen een andere mening hebben :+

• James Pond
Ik vind het wel jammer dat ik niet een enorm universum zonder laadschermen kan ontdekken waar ook nog eens volledige steden zijn, die dan ook het liefst zonder laadtijden, maar wel een dikke volledige rpg eronder, met ook volledige atmospherische vluchten en landen. Gewoon een volledige seamless universum. Moet kunnen toch?

:')

• James Pond
Beakzz schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 12:27:
[...]

Lastig hé kritiek? Als ze gefocused hadden op een paar planeten dan was de ervaring beter geweest imo. Dat jij er nou niet mee om kan gaan dat mensen een andere mening hebben :+
Haha dat ik er niet mee om kan gaan? Volgens mij ben jij degene die er niet mee om kan gaan dat het spel is wat het is, en niet het spel is wat jij in je hoofd hebt (dat spel bestaat niet overigens)

Geweldige kritiek, een ruimte spel met 5 planeten. Geweldig inzicht

[ Voor 7% gewijzigd door James Pond op 02-09-2023 12:28 ]

• !GN!T!ON
Luukwa schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 12:22:
Wat een onzin zeg. Blij voor je dat jij een mooie game vind en er plezier aan beleeft. Maar andere mensen die jouw mening niet delen de mond willen snoeren vind ik nogal wat. Check voor de grap nog eens de topic warning:
Houd het ook ontopic, bespreek vooral je eigen ervaringen, en wees lief en respectvol naar elkaar. Je hoeft het niet eens te zijn.

• James Pond
Ik wou dat deze fiets een auto was! Dan was het beter!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:59

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Domme vraag wellicht maar worden de ingame gemaakte fotos opgeslagen? Die komen niet standaard in mijn xbox upload?

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• Luukwa

Luukwa

o/

Beakzz schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 12:25:
[...]

Beetje raar als jij wel je mening mag geven en andere mensen niet. Ik heb ook genoeg te zeiken op de game, maar dat betekent nog niet dat ik er niks aan vind. Het is een game geen geloof.
Oei, jij bent snel op je teentjes getrapt!
Anyway; je hoeft je negatieve mening niet bij anderen door de strot te drukken, prima dat je kritiek hebt; dat mag!

Soundcloud!

• Beakzz
James Pond schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 12:28:
[...]

Haha dat ik er niet mee om kan gaan? Volgens mij ben jij degene die er niet mee om kan gaan dat het spel is wat het is, en niet het spel is wat jij in je hoofd hebt (dat spel bestaat niet overigens)

Geweldige kritiek, een ruimte spel met 5 planeten. Geweldig inzicht
Jij hebt echt moeite met begrijpend lezen. Ik zeg nergens dat ik het een slechte game vind of dat ik het niet wil spelen of er niet van geniet. Het enige wat ik aan geef is dat de manier waarop je explored er voor zorgt dat 1000 planeten niets toevoegt en dan ga je gelijk in totale sarcasme mode. beetje sneu maar doe je ding. Negeer mij en ik negeer jou.

• Vortigen
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 20:38
Nog maar een paar uurtjes er in zitten en ik vind het vermakelijk. Ben aardig overweldigd door alle opties en menu's maar dat is een kwestie van wennen denk ik.
Vooralsnog ben ik niet "blown away" door de game (had ik eerlijk gezegd wel verwacht) maar ik vermaak me desondanks goed.

Het is met mijn paar uurtjes te vroeg om te zeggen maar ik denk dat deze game meer een "slow burn" tempo heeft. En dat staat mij wel aan. Maar wellicht wordt dat anders naarmate ik verder kom.

De FPS binnen in een gebouw is zeer hoog op mijn PC met 160+ fps en buiten in b.v. de eerste grote stad dropt dat naar ongeveer 60 fps. Een groot verschil maar nog steeds zeer speelbaar.

Het valt me trouwens op dat ik buiten de game om er veel aan denk :) Zo van "Hoe zou dit-en-dat eigenlijk werken?" of "zal ik me focussen op de main story of juist veel side quests doen?".
Dat is voor mij een goed teken !

We don't stop playing games because we grow old - We grow old because we stop playing games

• James Pond
Beakzz schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 12:27:
[...]

Er is absoluut niets mis met kritiek.

Maar ga je ook in het WoW topic lopen roepen dat het spel beter zou zijn als er maar 1 continent was?

Of in het Tetris topic roepen dat het vierkantje beter een driehoekje kon zijn

Dat jij iets niet vind toevoegen betekend niet dat anderen dat ook zo zien.
En nogmaals, je kan de main content gewoon mainlinen, zonder op planeten te gaan ontdekken.

Niets wat je in de weg staat. Extra content waar je niet mee hoeft te interacten.

[ Voor 19% gewijzigd door James Pond op 02-09-2023 12:32 ]

• !GN!T!ON
Chaoss schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 12:29:
Domme vraag wellicht maar worden de ingame gemaakte fotos opgeslagen? Die komen niet standaard in mijn xbox upload?
Volgens mij niet als je ze opslaat in de ingame photo library.
Gamers who would like to screenshot and save their pictures to use somewhere other than the game can do it quite easily. While using Photo Mode, gamers can select Toggle Menu. This will hide the Photo Mode settings and the image grid as well, allowing players to take pictures without any trace of UI options.

It's also possible to take a screenshot of an image saved to the Photo Gallery. Players can select any image they like, press Enlarge and then Hide UI. Just like the Toggle Menu option, it hides every sign of UI text and options, making it possible to take a clean screenshot.

• Beakzz
Luukwa schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 12:30:
[...]

Oei, jij bent snel op je teentjes getrapt!
Anyway; je hoeft je negatieve mening niet bij anderen door de strot te drukken, prima dat je kritiek hebt; dat mag!
Lol waar haal je dit nou weer vandaan? Jij sluit iedereen met een andere mening uit en daar reageer ik op en dan ben ik op mijn teentje getrapt. Ja logisch man :+

• Distortion
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:52

Distortion

Bottle to Throttle

Does lief jongens

The only mystery in life is why the kamikaze pilots wore helmets

• James Pond
Beakzz schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 12:31:
[...]

Het enige wat ik aan geef is dat de manier waarop je explored er voor zorgt dat 1000 planeten niets toevoegt
Hoezo voegt het niets toe gast?

Voor jou misschien niet, voor mij en voor anderen wel.

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Precies, does lief, ja er valt genoeg op de game aan te merken en ja de game heeft ook heeeeel veel positieve punten. Speel de game of speel de game niet :+

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Beakzz schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 12:31:
[...]

Het enige wat ik aan geef is dat de manier waarop je explored er voor zorgt dat 1000 planeten niets toevoegt en dan ga je gelijk.
Wat het toegevoegd is dan je in een 'realistisch' universum leeft waarbij de mens heel veel planeten kan bezoeken maar waar men maar op een gedeelte van de planeten woont/werkt/grondstoffen delft etc. Het is niet meer dan logisch dat het grootste gedeelte van de planeten leeg is.

[ Voor 35% gewijzigd door Chaoss op 02-09-2023 12:37 ]

• uchiha tijntje
Chaoss schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 12:29:
In de pauze menu. Zie je volgens mij de optie photo gallery. Zelf screenshot ik ze met de guide knop en Y.

En Sarah wordt mijn liefdes interesse! Ik mocht stiekem flirten!’ Woehoe. Bijna net zo goed als met een beer :P

[ Voor 5% gewijzigd door uchiha tijntje op 02-09-2023 12:38 ]

• Luukwa

Luukwa

o/

James Pond schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 12:35:
[...]

???

Reageer inhoudelijk of reageer niet man
Geen aandacht meer aan schenken, levert je niets op :).
Lekker laten en maximaal van de game gaan genieten!

Soundcloud!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

uchiha tijntje schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 12:36:
[...]

In de pauze menu. Zie je volgens mij de optie photo gallery. En Sarah wordt mijn liefdes interesse! Ik mocht stiekem flirten!’ Woehoe. Bijna net zo goed als met een beer :P
Enige optie is dus om vanaf daar nog een keer met de share knop een schermafdruk te maken. Werk ook prima.

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Zo ik ben in dat hoofdkwartier. Ze hebben mij net geronseld voor een of andere guild.

Maar ik heb vooral lopen looten, alles heb ik meegenomen wat los zat, pennen, borden, usb sticks met credits erop. Ze zullen me nog eens uitnodigen daar :P

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• mr_evil08
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 28-11 23:27
Het is duidelijk dat de game op geen enkele wijze concurreert met Star Citizen / SQ42 ondanks mensen dat claimde, laad schermen, niet vrij kunnen doen en gaan wat je wil, invisiable walls, geen open wereld zoals je het verwacht in game,s.

Het is allemaal wel behoorlijk statisch en als een schaap door de wereld gaan.
Starfield is wel leuk maar een tegenvaller met de verwachtingen die geschept werden.

[ Voor 11% gewijzigd door mr_evil08 op 02-09-2023 12:40 ]

WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

mr_evil08 schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 12:39:
Het is duidelijk dat de game op geen enkele wijze concurreert met Star Citizen / SQ42 ondanks mensen dat claimde, laad schermen, niet vrij kunnen doen en gaan wat je wil, invisiable walls, geen open wereld zoals je het verwacht in game,s.

Starfield is wel leuk maar een tegenvaller met de verwachtingen die geschept werden.
Lijkt me sterk dat jij Starfield hebt gespeeld, het gevoel van vrijheid is juist enorm.

• ShDT
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 20-11 23:47
Wat een super dik spel! Vermaak me uitstekend, genoeg te doen en te verkennen! Ik heb meteen een praktische vraag: hoe kan ik items omzetten naar bouwmaterialen? Bijvoorbeeld een overbodig pistool vernietigen voor resources? Ik zie diverse ‘workstations’ maar ik zie deze optie niet. Of moet ik daarvoor een skill unlocken?

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UOe18fdNWuAcJGSY1_tilSR2UEI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/vNyXqK2ZagEpYFEdvp7lomSR.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/blHegYEyKf7BqxIWg-YYIzaOeik=/800x/filters:strip_exif()/f/image/386PQDKFAHYJJMBQ5sHZMjK1.png?f=fotoalbum_large

8)

• mr_evil08
Chaoss schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 12:41:
[...]

Lijkt me sterk dat jij Starfield hebt gespeeld, het gevoel van vrijheid is juist enorm.
Vertel mij eens hoe je over planeten kan hoveren met een spaceship of met een voertuig erover kan rijden, andere zaken doen dan puur het missie.

Het is anders behoorlijk kaal buiten de missie om.

[ Voor 14% gewijzigd door mr_evil08 op 02-09-2023 12:47 ]

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Topicstarter
Hoe gaan jullie om met je inventory? pakken jullie alles op? Hebben jullie een regel (min value, max weight ofzo)? Verkopen jullie alles? Dit is mijn eerste Bethesda game, eerste westerse RPG zelfs, en ik snap de mechanic niet helemaal. Waarom strooien de devs al die voorwerpen rond?

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Beakzz schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 11:00:
[...]

Haha gewoon weapons en shield uit zetten en dan snel landen. Dat voorkomt tot nu toe elke gevecht.
Ah die tip ga ik vanavond proberen inderdaad! Thx! _/-\o_

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Mog schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 12:43:
Hoe gaan jullie om met je inventory? pakken jullie alles op? Hebben jullie een regel (min value, max weight ofzo)? Verkopen jullie alles? Dit is mijn eerste Bethesda game, eerste westerse RPG zelfs, en ik snap de mechanic niet helemaal. Waarom strooien de devs al die voorwerpen rond?
Ik ben er ook nog niet uit.. Al wel uitgevonden dat ik dingen kan overhevelen naar Vasco maar alsnog blijf ik teveel spullen verzamelen.

• James Pond
mr_evil08 schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 12:42:
[...]

Vertel mij eens hoe je over planeten kan hoveren met een spaceship of met een voertuig erover kan rijden, andere zaken doen dan puur het missie.
Dan ga je lekker Elite Dangerous spelen, waar verder 0,0 interessante content is, maar je wel lekker realistisch door de ruimte kan vliegen. Kom alleen niet terug als je verder geen missies of verhaal hebt om te volgen.

Holy shit man mensen zijn zo gigantisch toxic over deze game.

Als het als No Mans Sky was zonder de Bethesda quests dan was het gaarder dan Fallout 76
Als het kleiner was dan elke andere space game dan was het te klein en niet open world genoeg

• Beakzz
D-Ed schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 12:44:
[...]

Ik ben er ook nog niet uit.. Al wel uitgevonden dat ik dingen kan overhevelen naar Vasco maar alsnog blijf ik teveel spullen verzamelen.
Ja bij mij zit iedereen en het schip vol met zooi, maar je hebt geen scrap optie meer dus ook geen idee of je er iets aan hebt bij het maken van een base/starship. Zo ver ben ik nog niet na 10 uur.

Volgens mij kan je beter alles verkopen, maar niet 100% zeker.

• mr_evil08
James Pond schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 12:47:
[...]

Dan ga je lekker Elite Dangerous spelen, waar verder 0,0 interessante content is, maar je wel lekker realistisch door de ruimte kan vliegen. Kom alleen niet terug als je verder geen missies of verhaal hebt om te volgen.

Als het als No Mans Sky was zonder de Bethesda quests dan was het gaarder dan Fallout 76
Als het kleiner was dan elke andere space game dan was het te klein en niet open world genoeg
Het is een leuke game maar biedt niet de verwachtingen die geschept zijn.

• James Pond
mr_evil08 schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 12:48:
[...]

Welke verwachtingen??????????

Letterlijk ALLES wat in de Direct zit zit in dit spel.

Er is letterlijk NIETS gezegd wat niet in de game zit.

[ Voor 58% gewijzigd door James Pond op 02-09-2023 12:52 ]

• PuckStar
Eerst loote ik alles maar dat werd me teveel (en te zwaar) dus onder de 50value laat ik nu al liggen. Soms tussen de 50 en 100 ook.

Wat wel erg handig is is dat je vaak vanaf een facility direct items kunt transferren naar de cargo van je ship!
Met tab, klik linksonder op je schip en dan de Cargo Hold. Dan switch je naar Inventory en kun je zaken storen in de cargo hold van je schip.
DIt kan trouwens helaas niet altijd als je in een missie bezig bent!!!

[ Voor 4% gewijzigd door PuckStar op 02-09-2023 13:51 ]

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
[...]

Aah dat is balen dan, ik ervaar het zelf niet maar had je naar een bepaald iets uitgekeken wat er nu niet inzit?

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• Ischium
  • Registratie: Juni 2023
  • Niet online

Ischium

Of is 'ie um niet

Donstil schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 12:39:
Zo ik ben in dat hoofdkwartier. Ze hebben mij net geronseld voor een of andere guild.

Maar ik heb vooral lopen looten, alles heb ik meegenomen wat los zat, pennen, borden, usb sticks met credits erop. Ze zullen me nog eens uitnodigen daar :P
Hahaha, same. "make yourself at home". nouu, in dat geval!
ALLES gaat mee. Waarom? Staat je hoofd me niet aan (als npc), dan mag vanaf nu tot je knieen diep door het bestek baggeren om bij je toilet te komen. Ik heb een
spoiler:
crewmate op mijn schip die ik nog niet kan toewijzen aan een taak, en dus klaagt dat hij niks te doen heeft
. Nou, die mag dus vanaf nu alle pannen bij zich houden.

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13:13

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Noob vraag:

Net begonnen en op Kreet geland, maar waar laat ik al m'n zooi wat ik vind? Zijn er storageboxes op het schip?

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

• Distortion
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:52

Distortion

Bottle to Throttle

Mad-Matt schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 12:59:
Noob vraag:

Net begonnen en op Kreet geland, maar waar laat ik al m'n zooi wat ik vind? Zijn er storageboxes op het schip?
Ik ben daar ook, en dump zooi in die robot

The only mystery in life is why the kamikaze pilots wore helmets

• Ischium
  • Niet online

Ischium

Of is 'ie um niet

Noob vraag:

Ja, Links naast je pilot seat!

• !GN!T!ON
Noob vraag:

Yes! Open je inventory en de item die je wilt opslaan, dan is er een knop om het naar je schip te sturen:

Afbeeldingslocatie: https://static.gosunoob.com/img/1/2023/08/starfield-how-to-transfer-items-from-personal-inventory-to-ship-inventory.jpg

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13:13

Mad-Matt

TheDoctor#2181

!GN!T!ON schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 13:01:
[...]

Yes! Open je inventory en de item die je wilt opslaan, dan is er een knop om het naar je schip te sturen:

[Afbeelding]
Top! handig
Ischium schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 13:00:
[...]

Ja, Links naast je pilot seat!
gevonden!

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

• Wolfp4ck
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 28-11 13:53
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-QLJhcuWkfonIQMq-6XS1y-JyRk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HDlZ56D3boNUY6xqK5KgIKpk.jpg?f=fotoalbum_large
over de koppen lopen!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:30

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

[...]

Welke verwachting worden niet waar gemaakt, naar jou idee? Of wat mis jij?

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• BvanOsch
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 24-11 21:10
Vermaak mezelf prima met Starfield op de Series X. Nu 10 uurtjes gespeeld.

Enkel het geluid wat af en toe "popt"

• rutgergron
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 23:23
Dat er ook geen één grondvoertuig is vind ik ook nogal een goedkope oplossing om de boundaries en planeten groots te laten lijken.

Het is echt tergend irritant dat je alles te voet moet doen en niet even snel van punt A naar B. Dat haalt juist helemaal de lol van wat nog over is van exploren weg.

Ze hadden toch minstens net zoals in Death Stranding futuristische vervoers middelen kunnen implementeren. Het is wel een hele goedkope oplossing om dit er bewust uit te laten om de beperkingen van de game te verhullen.

[ Voor 26% gewijzigd door rutgergron op 02-09-2023 13:16 ]

• !GN!T!ON
rutgergron schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 13:14:
Dat er ook geen één grondvoertuig is vind ik ook nogal een goedkope oplossing om de boundaries en planeten groots te laten lijken.

Het is echt tergend irritant dat je alles te voet moet doen en niet even snel van punt A naar B. Dat haalt juist helemaal de lol van wat nog over is van exploren weg.
Volgens mij kan je zo'n beetje overal naartoe fast travelen i.p.v. lopen. Open je map (M) klik op de quest marker of POI en druk dan op X. Dan teleporteer je direct voor waar je wezen je moet.

In die zin is een grondvoertuig niet echt nodig. Maar eens dat gevoel van exploren (voor mij althans) een beetje mist zo, al is het om een andere reden.

[ Voor 4% gewijzigd door !GN!T!ON op 02-09-2023 13:18 ]

• uchiha tijntje
Grappig om te zien dat er zoveel verschillende ideeen zijn van exploreren. Ik ben van de micro exploratie blijkbaar. Ik vind het leuk om in een base elk hoekje door te spitten op zoek naar loot of naar kistjes die locked zijn of naar kleine verhaaltjes. Het grote “macro” exploreren om met voertuigen over een planeet te bewegen trekt me persoonlijk niet.

• James Pond
mr_evil08 schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 12:39:

Er is letterlijk nooit geclaimed dat het een seamless spel zou zijn.

Elke verwachting hierover heb je zelf in je hoofd gecreeerd.

• !GN!T!ON
uchiha tijntje schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 13:18:
Grappig om te zien dat er zoveel verschillende ideeen zijn van exploreren. Ik ben van de micro exploratie blijkbaar. Ik vind het leuk om in een base elk hoekje door te spitten op zoek naar loot of naar kistjes die locked zijn of naar kleine verhaaltjes. Het grote “macro” exploreren om met voertuigen over een planeet te bewegen trekt me persoonlijk niet.
Volgens mij leg je voor mij de vinger precies op de goede plek. Voor mij is het inderdaad precies andersom _/-\o_

• rutgergron
!GN!T!ON schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 13:16:
[...]

Volgens mij kan je zo'n beetje overal naartoe fast travelen i.p.v. lopen. Open je map (M) klik op de quest marker of POI en druk dan op X. Dan teleporteer je direct voor waar je wezen je moet.

In die zin is een grondvoertuig niet echt nodig. Maar je laatste zin dat gevoel heb ik inderdaad ook een beetje, al is het om een andere reden.
Nog meer fast travelen, dat haalt nog meer immersie weg van wat er nog van over is. Deze game is leuk voor mensen die in een space setting een verhaal en quest willen volgen. Exploren daarentegen is voor de liefhebber een groot fiasco. Alles te voet doen is gewoon niet leuk meer op den duur.

• James Pond
rutgergron schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 13:14:

Ze hadden toch minstens net zoals in Death Stranding futuristische vervoers middelen kunnen implementeren. Het is wel een hele goedkope oplossing om dit er bewust uit te laten om de beperkingen van de game te verhullen.
Koop een boostpack.

De boundaries is slechts een technische beperking en is twee keer zo groot als een Skyrim map. Heb jij al een boundary tegengekomen? Ik niet, en ik heb al redelijk wat planeten verkend.

Als je voertuigen wil, wacht op mods maar het gaat niets toevoegen want je kan nu al vanaf je schip naar de points of interest binnen 10 minuten lopen.

Nogmaals, er is een boostpack waarmee je snel kan vliegen.

• James Pond
rutgergron schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 13:20:
[...]

Nog meer fast travelen, dat haalt nog meer immersie weg van wat er nog van over is. Deze game is leuk voor mensen die in een space setting een verhaal en quest willen volgen. Exploren daarentegen is voor de liefhebber een groot fiasco. Alles te voet doen is gewoon niet leuk meer op den duur.
Dan loop je er zelf naartoe.

• rutgergron
uchiha tijntje schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 13:18:
Voor mensen die veel tijd over hebben wel ja, maar wat voor de groep gamers die willen exploren en het universum willen verkennen en hierin in willen opgaan? Dan kom je bedrogen uit want alles hangt van fast travelen in elkaar.

Je ruimteschip is meer een gimmick dan dat het echt een toegevoegde waarde heeft. Je kan niet eens in de buurt van een planeet komen.

• !GN!T!ON
Issue die ik daar zelf bij heb is dat je in die 10 minuten lopen niks tegenkomt (in mijn ervaring tot nog toe) tot je bij de POI bent aangekomen. Dan voegt zelf ernaartoe lopen niks toe bijhalve dat je 10 min kwijt bent en mogelijk je immersion niet onderbroken is door een loading screen. :)

• James Pond
!GN!T!ON schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 13:24:
[...]

Issue die ik daar zelf bij heb is dat je in die 10 minuten lopen niks tegenkomt (in mijn ervaring tot nog toe) tot je bij de POI bent aangekomen. Dan voegt zelf ernaartoe lopen niks toe bijhalve dat je 10 min kwijt bent en mogelijk je immersion niet onderbroken is door een loading screen. :)
Niet elke planeet heeft interessante beesten/planten om te scannen of dingen om te minen ondertussen.

Maar ik heb dus een boostpack en ben redelijk snel bij die POI's.

Ik zal eens wat screenshots maken en die hier posten

• James Pond
rutgergron schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 13:23:
[...]

Voor mensen die veel tijd over hebben wel ja, maar wat voor de groep gamers die willen exploren en het universum willen verkennen en hierin in willen opgaan? Dan kom je bedrogen uit want alles hangt van fast travelen in elkaar.

Je ruimteschip is meer een gimmick dan dat het echt een toegevoegde waarde heeft. Je kan niet eens in de buurt van een planeet komen.
Dan heb ik een mooi spel voor je, Elite Dangerous.

Dit is een Bethesda RPG die focused op het verhaal, het ontdekken op planeten, enorme facties, schepen ontdekken in de ruimte, schepen overnemen, dingen looten, gear upgraden, skills upgraden etc.

• uchiha tijntje
[...]

Blijkbaar vind je het niet veel aan. Misschien, zeker als je niet veel tijd hebt, concluderen dat het niets voor jou is en een game spelen die je wel leuk vindt. Ik hoop in ieder geval voor je dat je niet voor de 9e keer een Xbox hebt gekocht om dit spel te spelen.

• Starr0w
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 03-02 22:43
Ik moet zeggen dat ik me wel kan vinden in de kritiek:
Loading Screen Simulator: deze is toch wel zeer vervelend. Zelfs een stad is niet seamless. Ondertussen zijn er zoveel games die dit wil kunnen.
Space is inderdaad maar een gimmick: geen echte space flight en de gevechten zijn bijna kinderlijk.
Missies: de missies zijn toch wel vaak: praat met die, daarna met die want anders praat de ander niet met je, dan weer met de eerste die je dan naar de volgende stuurt... zucht
Dialoog opties zijn vaak gewoon vriendelijk optie 1 en onvriendelijk optie 2 tot 5. Vind het daarom wel moeilijk om character building te doen.

Pas op: verder is de game wel mooi en als ik dan eindelijk eens een missie kan doen zijn die vaak wel indrukwekkend. Dus ik bijt door maar de verguisde 7 van IGN vind ik meer dan terecht.

[ Voor 0% gewijzigd door Starr0w op 02-09-2023 13:31 . Reden: typo ]

• uchiha tijntje
Starr0w schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 13:30:
Missies: de missies zijn toch wel vaak: praat met die, daarna met die want anders praat de ander niet met je, dan weer met de eerste die je dan naar de volgende stuurt... zucht
Dialoog opties zijn vaak gewoon vriendelijk optie 1 en onvriendelijk optie 2 tot 5. Vind het daarom wel moeilijk om character building te doen.
Wat had je verwacht van een Bethesda game? :)

Niets ten nadele natuurlijk van jouw ervaringen. Maar ik denk dat er mensen gewoon een hele andere game hadden verwacht dan een Bethesda game.

Zo zijn ook de Fallout en Elders scrolls games opgebouwd.

[ Voor 17% gewijzigd door uchiha tijntje op 02-09-2023 13:34 ]

• Toonen1988
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 20:22
James Pond schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 12:47:
[...]

Mensen mogen dus geen kritiek meer geven? Mensen mogen dus niet meer praten over dingen die ze liever hadden gezien in Starfield?

Want, dat valt meteen onder geklaag en toxicity. |:(

Holy shit man mensen zijn zo gigantische fanboy's over deze game, dat je geen enkel kritiek puntje mag geven.

• James Pond
*Knip* reageer rustig of reageer niet, dit maakt het alleen maar erger.

[ Voor 94% gewijzigd door Chaoss op 02-09-2023 14:55 ]

• James Pond
Toonen1988 schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 13:33:
[...]

Mensen mogen dus geen kritiek meer geven? Mensen mogen dus niet meer praten over dingen die ze liever hadden gezien in Starfield?

Want, dat valt meteen onder geklaag en toxicity. |:(

Holy shit man mensen zijn zo gigantische fanboy's over deze game, dat je geen enkel kritiek puntje mag geven.
Er is niks mis met kritiek.

Het gaat over verwachtingen managen.

Het slaat nergens op om te verwachten (gebaseerd op niks, want Bethesda heeft nooit iets gezegd over seamless) dat bepaalde zaken in het spel zitten als dit niet het type spel is wat het is.

Dit is kritiek op het niveau van ik wou dat deze fiets een auto was want dan ging het sneller.

• Toonen1988
James Pond schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 13:34:
[...]

Er is niks mis met kritiek.

Het gaat over verwachtingen managen.

Het slaat nergens op om te verwachten (gebaseerd op niks, want Bethesda heeft nooit iets gezegd over seamless) dat bepaalde zaken in het spel zitten als dit niet het type spel is wat het is.

Dit is kritiek op het niveau van ik wou dat deze fiets een auto was want dan ging het sneller.
Er is wel degelijk gezegd dat planeten volledig te verkennen waren, wat dus niet waar blijkt te zijn. Ook dat het spel op verkennen richt, wat ook niet helemaal waar is.

Dat er wel of geen voertuigen inzaten, dat is inderdaad zo. Maar verkennen, dat hebben ze zeker belooft.

Ik vind Starfield geen slechte game, maar ik heb wel een aantal problemen met het spel waardoor het voor mij tegenvalt. Ik zal anders mijn mening even posten op Tweakers, maar durf te wedde dat er mensen zijn die op hun teentjes getrapt gaan voelen.

[ Voor 27% gewijzigd door Toonen1988 op 02-09-2023 13:37 ]

• !GN!T!ON
James Pond schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 13:33:
[...]

Echt de meest domme verwachting ooit.
Het valt mij op dat je (en nog een andere hier), erg aggresief / defensief reageert op mensen die een andere mening hebben jou. Zou je sieren om wat neutraler te reageren en mensen in hun waarde te laten i.m.o.

Het is het Starfield discussietopic, niet de Starfield Echochamber.

• James Pond
Toonen1988 schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 13:35:
[...]

Er is wel degelijk gezegd dat planeten volledig te verkennen waren, wat dus niet waar blijkt te zijn.
Planeten zijn wel volledig te verkennen. Je kan overal landen en elke 'cell' op de planeet verkennen.

• jori040
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 20:25
[...]

Voor dit type game moet je tijd voor willen maken.

• James Pond
!GN!T!ON schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 13:35:
[...]

Het valt mij op dat je (en nog een andere hier), erg aggresief / defensief reageert op mensen die een andere mening hebben jou. Zou je sieren om wat neutralen te reageren en mensen in hun waarde te laten i.m.o.

Er zijn ongelofelijk veel trolls actief, niet alleen hier maar ook op Twitter, Neogaf, Resetera en noem maar op.

Nogmaals ik heb niks tegen gezonde kritiek, er is een hoop wat verbeterd kan worden (de ui is tergend soms) maar als je met onrealistische verwachtingen aan een spel begint en dan gaat zeggen ja nee het is niet zoals dit spel of dat spel want die doet dit beter en die doet dat beter.

Focus je op wat het spel wel doet, want geen enkele andere developer maakt games op deze schaal als het gaat op het gebied van RPG, customization, speler vrijheid, hoe pak je missies aan, wat wil je doen en wanneer noem maar op.

• wauturr
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 19:54
Wat is er mis met de spaceflight en het planeten aspect? Ik hoor dat het niet echt zo groots is als bij no mans sky, die game heb ik wel gespeeld maar ik snap niet helemaal wat men dan bedoelt wat het verschil is.

• Ischium
  • Niet online

Ischium

Of is 'ie um niet

James Pond schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 13:33:
[...]

Sorry hoor maar welke games op deze schaal zijn seamless?

Echt de meest domme verwachting ooit.
Misschien is het beter om het wat anders te verwoorden, dat Bethesda ze niet gewoon een beetje verstopt heeft zoals ze in de meeste games tegenwoordig doen. Door twee ruimtes aan elkaar te knopen met een lift, welke je zo lang kan laten duren als je HDD speeds nodig hebben. ED en NMS heb je de Reentry-burns welke verkapte laad schermen bijvoorbeeld. Resident Evil deed dit al op de PS1 al door de gang tussen twee kamers gewoon dynamisch langer te maken als laden langer duurden dan geplanned. Allemaal verkapt loading screen, maar je word niet uit het spel gehaald.

Ik stoor me er niet zo aan, maar er zijn zat manieren waarop BGS het had kunnen verstoppen. Nu krijg je een mooie animatie van het opstijgen, en daarna een laad scherm. Dat had gecombineerd kunnen worden

• PuckStar
Dan maar even iets anders:
Wie vind de muziek sound effects ook heel mooi?
Ik vind het echt heerlijk. Voegt zoveel toe aan de hele sfeer. En tijdens de animaties/loading screens loopt de muziek gelukkig gewoon door.

Op de pc zijn de loading screens (in ieder geval bij mij) zeer kort en niet storend. Had ik er minder gewild? Sure. Zit ik er erg mee? Nope :)

• Wee Man
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 26-11 23:54
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Osak-_BypNbBtQmsyXbYxFQFACY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6dUDkYLvPQgamfvcSM4KgNix.jpg?f=fotoalbum_large

Hoppa mijn exemplaar is binnen. Gelukkig dit keer wél fatsoenlijk verpakt door de Bolletjes.

• !GN!T!ON
wauturr schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 13:43:
Wat is er mis met de spaceflight en het planeten aspect? Ik hoor dat het niet echt zo groots is als bij no mans sky, die game heb ik wel gespeeld maar ik snap niet helemaal wat men dan bedoelt wat het verschil is.
Wat ik tot nu toe heb gespeeld, hang je eigenlijk in space 'stil', je kan niet echt travellen of ontdekken in space, het is tot nu toe meer een extra stap tussen fast travel van planet naar planet. Het vechten tegen andere schepen in space voelt (nogmaals, voor mij!) als Starfox op de N64.

Maar misschien dat dit op een later punt in de game nog anders word, heb er nu nog niet genoeg speeltijd in zitten om een eind oordeel te kunnen geven.

• James Pond
Ischium schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 13:45:
[...]

Misschien is het beter om het wat anders te verwoorden, dat Bethesda ze niet gewoon een beetje verstopt heeft zoals ze in de meeste games tegenwoordig doen. Door twee ruimtes aan elkaar te knopen met een lift, welke je zo lang kan laten duren als je HDD speeds nodig hebben. ED en NMS heb je de Reentry-burns welke verkapte laad schermen bijvoorbeeld. Resident Evil deed dit al op de PS1 al door de gang tussen twee kamers gewoon dynamisch langer te maken als laden langer duurden dan geplanned. Allemaal verkapt loading screen, maar je word niet uit het spel gehaald.

Ik stoor me er niet zo aan, maar er zijn zat manieren waarop BGS het had kunnen verstoppen. Nu krijg je een mooie animatie van het opstijgen, en daarna een laad scherm. Dat had gecombineerd kunnen worden
Ik snap wat je zegt maar ik speel zelf op een SSD en heb nog geen laadscherm gezien wat langer duurde dan 4/5 seconden max. In de grote steden zijn ze het langst natuurlijk.

Veel games die zo'n verkapt laadscherm hebben zijn ook vrij lineair, en dan loop je door een gangetje of ga je idd door een lift.

Hun engine is daarnaast gewoonweg niet gemaakt voor een seamless open wereld, het is altijd instance based geweest en dat zal ook zo blijven.

Dat komt natuurlijk ook door mod/level/map support
!GN!T!ON schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 13:49:
[...]

Wat ik tot nu toe heb gespeeld, hang je eigenlijk in space 'stil', je kan niet echt travellen of ontdekken in space, het is tot nu toe meer een extra stap tussen fast travel van planet naar planet. Het vechten tegen andere schepen in space voelt (nogmaals, voor mij!) als Starfox op de N64.

Maar misschien dat dit op een later punt in de game nog anders word, heb er nu nog niet genoeg speeltijd in zitten om een eind oordeel te kunnen geven.
Maar als je bijvoorbeeld gaat vechten tegen enemies in de ruimte, dan heb je ook asteroid fields en daar kan je gewoon doorheen vliegen en zelfs sommige asteroiden kapot schieten. Dus je beweegt wel degelijk in de ruimte. Tenminste ik had dus gister zo'n encounter in de ruimte in een asteroid field tegen wat spacers en daar moest ik wel echt ff goed dodgen enzo

Hoe groot deze cellen zijn kan ik je niet vertellen maar ik heb best wel stukjes ontdekt in de ruimte. Gebruik ook je scanner in de cockpit om te zien of er dingen in de buurt zijn, zoals NPC's enzo.

Je kan ook elk schip hailen om met ze te traden of zelfs te piraterijen :P

[ Voor 29% gewijzigd door James Pond op 02-09-2023 13:52 ]

• Timothy3000
rutgergron schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 13:20:
[...]

Dat was al maanden bekend toch? Dus dat had je kunnen weten.

• GluonC
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 03-11 16:16
Zou hem graag eerder willen spelen, klopt het dat ik dan alleen de Starfield Premium Edition Upgrade moet kopen voor €35? Want de game heb ik in principe al gedownload via gamepass. Of moet ik dan alsnog het spel ook los erbij kopen?

• !GN!T!ON
James Pond schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 13:50:
[...]

[...]

Maar als je bijvoorbeeld gaat vechten tegen enemies in de ruimte, dan heb je ook asteroid fields en daar kan je gewoon doorheen vliegen en zelfs sommige asteroiden kapot schieten. Dus je beweegt wel degelijk in de ruimte. Tenminste ik had dus gister zo'n encounter in de ruimte in een asteroid field tegen wat spacers en daar moest ik wel echt ff goed dodgen enzo

Hoe groot deze cellen zijn kan ik je niet vertellen maar ik heb best wel stukjes ontdekt in de ruimte. Gebruik ook je scanner in de cockpit om te zien of er dingen in de buurt zijn, zoals NPC's enzo.

Je kan ook elk schip hailen om met ze te traden of zelfs te piraterijen :P
Daarom zei ik ook, wat ik persoonlijk tot nu heb gezien :p Het piraterijen moet ik ook nog gaan proberen inderdaad, wel wat schepen afgeknalt maar tot nu toe vallen die uit elkaar en kan ik die niet boarden. Maar zoals gezegd, dat komt misschien nog als ik verder ben in het verhaal.

• Toonen1988
Ik heb ondertussen wat uurtjes in Starfield zitten. Ik maak een klein overzicht van positieve dingen en negatieve dingen.

Laten we eerst met de positieve dingen beginnen.

Bijna tot geen bugs tegengekomen, ook kwa performance loopt het spel erg goed. Technisch gezien een goed spel van Bethesda. Het schieten voelt ook heerlijk aan en de voice acting is niet slecht.

De personages zijn ook een voldoende, maar ook weer niet gedenkwaardig. Neem bijv. Sarah, leuk om te zien en te horen praten. Maar nadat je je rug omdraait, ben je haar eigenlijk weer vergeten. De personage verdienen een voldoende maar geen Mass Effect, Baldur's Gate 3 of Cyberpunk 2077 kwaliteit.

Nu over de negatieve dingen die het immersie voor mij eruit slopen.

Het vliegen met je schip, dat is voor mij een groot punt waar het spel gigantisch tegenvalt. Je bent op planeet A en je wilt naar planeet B. Je houdt de "lift off" knop in, je krijgt een cutscene en je bent in de ruimte. Vervolgens ga je naar een menu, dan selecteer je de map, selecteert planet B, je gaat terug naar je schip, duwt wat energy punten in de warp engine, krijgt een cutscene en je bent bij planeet B. Vervolges ga je weer terug naar je menu, selecteer je de map, je gaat naar de landingspunt op de map, je houdt een toets in en voila, je bent nu op planeet B.

Alles voelt zo fixed aan zonder enige vrijheid, wat bij mij echt de immersie eruit sloopt. Het is meer in een menu scrollen, cutscenes kijken en toetsen inhouden om van punt A naar B te gaan, dan wat anders.

Bethesda had ook naar buiten gebracht dat je planeten volledig kunt verkennen, wat dus ook niet waar blijkt de zijn.

Ik denk dat Bethesda een gemiste kans heeft laten liggen. Creation Engine 2 blijkt niet in staat te zijn om dat te realiseren.

• !GN!T!ON
GluonC schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 13:53:
Zou hem graag eerder willen spelen, klopt het dat ik dan alleen de Starfield Premium Edition Upgrade moet kopen voor €35? Want de game heb ik in principe al gedownload via gamepass. Of moet ik dan alsnog het spel ook los erbij kopen?
Als je al Gamepass hebt dan is de Upgrade voldoende! Zo speel ik hem nu ook. Let wel, als je gamepass verloopt dan kan je dus niet meer spelen tenzij je je abo verlengd, of de base game los / vrij koopt.

• Beakzz
!GN!T!ON schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 13:35:
[...]

Het valt mij op dat je (en nog een andere hier), erg aggresief / defensief reageert op mensen die een andere mening hebben jou. Zou je sieren om wat neutraler te reageren en mensen in hun waarde te laten i.m.o.

Ja je zou verwachten als iemand een game ZO goed vindt dat diegene geen tijd heeft om op elk stukje kritiek te springen in een forum en gewoon lekker aan het spelen is.

Ondertussen ontzettend op de man spelen en iedereen en alles een trol noemen die een andere mening heeft. Maar modereren werkt maar 1 kant op blijkbaar.

Had meer verwacht hier. Zit gewoon te genieten van het spel, maar ik zie ook tekortkomingen en je zou mogen verwachten dat je daar rustig over kan discussiëren hier.

• mister_S
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:20
Palindrome schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 11:34:
[...]
de game zit vol procedural generated content.
Daarom zal guides en wiki's making ook lastig zijn omdat elk ieder een andere ervaring zal gaan hebben met andere locaties en items.
Zijn de procedural quests makkelijk te herkennen zoals die in Skyrim?

• !GN!T!ON
Toonen1988 schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 13:55:

Het vliegen met je schip, dat is voor mij een groot punt waar het spel gigantisch tegenvalt. Je bent op planeet A en je wilt naar planeet B. Je houdt de "lift off" knop in, je krijgt een cutscene en je bent in de ruimte. Vervolgens ga je naar een menu, dan selecteer je de map, selecteert planet B, je gaat terug naar je schip, duwt wat energy punten in de warp engine, krijgt een cutscene en je bent bij planeet B. Vervolges ga je weer terug naar je menu, selecteer je de map, je gaat naar de landingspunt op de map, je houdt een toets in en voila, je bent nu op planeet B.

Alles voelt zo fixed aan zonder enige vrijheid, wat bij mij echt de immersie eruit sloopt. Het is meer in een menu scrollen, cutscenes kijken en toetsen inhouden om van punt A naar B te gaan, dan wat anders.
Dit gevoel heb ik inderdaad ook en probeerde ik in mijn eerdere post uit te leggen, maar jij verwoord het beter :Y

• Timothy3000
James Pond schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 13:38:
[...]
Focus je op wat het spel wel doet, want geen enkele andere developer maakt games op deze schaal als het gaat op het gebied van RPG, customization, speler vrijheid, hoe pak je missies aan, wat wil je doen en wanneer noem maar op.
Larian vorige maand. ;) En die schijnen het nog grootser te hebben aangepakt.

• PuckStar
Toonen1988 schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 13:55:

Bethesda had ook naar buiten gebracht dat je planeten volledig kunt verkennen, wat dus ook niet waar blijkt de zijn.
Je weet dat je met de scanner en dan pointen op waar je heent wilt je sneller ergens heen kunt travellen?

Betreft verkennen, waaruit blijkt dat dat niet kan?

• Epiloque
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-10 09:40
M’n helm is nooit zichtbaar. Game al herstart en die optie “do/do not show in breathable area’s” geprobeerd maar hij blijft onzichtbaar.

• Ischium
  • Niet online

Ischium

Of is 'ie um niet

Epiloque schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 14:03:
M’n helm is nooit zichtbaar. Game al herstart en die optie “do/do not show in breathable area’s” geprobeerd maar hij blijft onzichtbaar.
Heb je hem wel equipped? :+

Niet de eerste keer dat ik alle zooi aan het overhevelen naar een follower, en mezelf midden in de wildernis in mijn onderbroek zet. :D

[ Voor 19% gewijzigd door Ischium op 02-09-2023 14:08 ]

• wauturr
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 19:54
Ahh het vliegen van de ene planeet naar de ander is niet seamless. Opstijgen is een animatie naar buiten de atmosfeer van die planneet vliegen. En vanuit de ruimte een atmosfeer binnen komen en vervolgens laag over de oppervlakte vliegen kan niet. Dit vind ik wel echt teleurstellend...

• Epiloque
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-10 09:40
Ischium schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 14:06:
[...]

Heb je hem wel equipped? :+

Niet de eerste keer dat ik alle zooi aan het overhevelen naar een follower, en mezelf midden in de wildernis in mijn onderbroek zet. :D
Haha ja. Ik sta nu zonder helm op de maan zonder atmosfeer.

Bij een vriend van me werken al z’n wapens niet meer. Ik gooi m’n save wel weg en kom over een paar maanden terug als er wat patches uit zijn.

• Toonen1988
PuckStar schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 14:00:
[...]

Je weet dat je met de scanner en dan pointen op waar je heent wilt je sneller ergens heen kunt travellen?

Betreft verkennen, waaruit blijkt dat dat niet kan?
Verkennen noem ik wanneer je kunt rondvliegen op een planeet en vanuit de lucht kunt zoeken naar leuke spots om te landen, om vervolgens de planeet op de grond te verkennen.

Niet om uit een menu een plekje te selecteren, knop in houden, cutscene kijken, klein stukje te zien, om dan vervolgens weer terug naar de ruimte te gaan, ander stukje grond te selecteren, knop in houden en weer cutscene kijken, om dan weer een klein stukje te zien.

Ik heb dan geen gevoel dat ik daadwerkelijk op die planeet zit wat ik heb geselecteerd. Het kan net zo goed een ander planeet zijn.

Dat haalt bij mij de hele immersie en flow uit het spel. Daardoor voelt het voor mij niet echt aan als verkenning.

Er gaan geruchten rond, dat de Creation Engine 2 niet in staat is om Starfield een volwaardige verkenning spel te maken. Dat Bethesda snel tegen grenzen aanliepen, en ik heb precies dezelfde vermoedens.

Des ondanks heb ik geen spijt van mijn aankoop en speel het spel graag, maar immersie is ver te zoeken voor mij in Starfield. Erg jammer, had dat liever anders gezien. Aangezien sci-fi mijn favoriete genre is.

[ Voor 27% gewijzigd door Toonen1988 op 02-09-2023 14:21 ]

Pagina: 1 ... 27 ... 63 Laatste

Let op:
Gebruik spoiler-tags waar ze redelijkerwijs nodig zijn, kleine moeite, en houd het voor iedereen leuk! :)

Houd het ook ontopic, bespreek vooral je eigen ervaringen, en wees lief en respectvol naar elkaar. Je hoeft het niet eens te zijn.