Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
So there is some interesting things they did with the pc port of Starfield:

- No brightness adjusting in game
- HDR not included. You can use auto HDR in win 11.
- Only full screen option is borderless windowed and it sets the resolution at your monitor's native res and can't be changed. You literally have to change the resolution in Windows to change it in game.
- No FOV slider

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• Bartjeuhz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-11 19:28
zoh.. ff 2 uurtjes voor mn werk opgestaan om de game te kunnen zien.
helaas eerst 116gb uitpakken ;(

Steam: CatBearCow

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Topicstarter
Anderhalf uur gespeeld nu. Ik speel op de Xbox Series X. Het ziet er voor het grootste deel fantastisch uit. Geen last van de 30 fps, het is zeer stabiel allemaal. Ik vind die grain filter heerlijk, geeft een mooi effect. Ik heb nog nooit een Fallout of Elder Scrolls gespeeld omdat de combat me nooit aanstond (houterig), dat heb ik bij Starfield niet, dus dat is een plus. Ik vraag me wel af of ik alles moet looten wat ik zie, niets wordt opgelicht tot je heel dicht in de buurt komt. Hoe belangrijk zijn al die bekers, pennen, bureau items etc.? Ze hebben natuurlijk een value, dus ik ga er vanuit dat ik ze later kan verkopen.

[ Voor 4% gewijzigd door Mog op 01-09-2023 06:12 ]

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14:17
Draait voor alsnog heel soepel rond de 60/70 fps! Wel erg blij mee. Nu nog even uit te vogelen hoe alles werkt :-) Eerste 1.5 uur zit er op en we zijn geland op een planeet.

Wilde bijna 4600 km handmatig vliegen, tot ik zag dat het wel heel erg lang duurde en je via een sneltoets blijkbaar direct kon landen.

[ Voor 28% gewijzigd door turkeyhakan op 01-09-2023 06:17 ]

I’m in. Eerste indruk van de graphics op Series X zijn erg goed. Belichting is zeer nice in de mijn.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

En m’n eerste CTD is een feit.

spoiler:
Zodra ik wil landen op Kreet

• Bartjeuhz
Mog schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 06:12:
Anderhalf uur gespeeld nu. Ik speel op de Xbox Series X. Het ziet er voor het grootste deel fantastisch uit. Geen last van de 30 fps, het is zeer stabiel allemaal. Ik vind die grain filter heerlijk, geeft een mooi effect. Ik heb nog nooit een Fallout of Elder Scrolls gespeeld omdat de combat me nooit aanstond (houterig), dat heb ik bij Starfield niet, dus dat is een plus. Ik vraag me wel af of ik alles moet looten wat ik zie, niets wordt opgelicht tot je heel dicht in de buurt komt. Hoe belangrijk zijn al die bekers, pennen, bureau items etc.? Ze hebben natuurlijk een value, dus ik ga er vanuit dat ik ze later kan verkopen.
Same! vind die grain filter ook wel vet!
Draait lekker hier overigens (alles op ultra op een ryzen 5 en een 6800xt op 1440p :) )

NightShadow22 schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 22:07:
[...]

Ja vertelde je al eerder! ik ook nog niet maar echt heel soms kunnen ze er nog langer over doen.

Plus soms kan het je ook een hele hoop besparen vorige week vrijdag 25 augustus begon Armored core 6 op 50 euro, Daarna had ik m voor 38 en de dag erna was hij 25.

Vandaar, gewoon de beste pakken je geld is binnen 10 min terug op de wallet ( wel service kosten kwijt ) maar soms loont het. ;)
Ik heb de mail dat mijn pre-order beschikbaar is en ze wensen mij er veel plezier mee maar nog geen key...

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:38
En de achievement list:

https://www.trueachievements.com/game/Starfield/achievements

Veel plezier. :)

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Mog schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 06:12:
Ik vind die grain filter heerlijk.
Voor dat echte Mass Effect 1-gevoel :D :P

FOV niet kunnen aanpassen vind ik wel jammer. Als iemand die snel last heeft van simulation sickness is dat wel een ding (aanpassen van FOV kan het verminderen, namelijk).

[ Voor 4% gewijzigd door anandus op 01-09-2023 07:27 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Rivanov schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 05:26:
Reddit being Reddit. Het is weer één pot misère.
Hahah, uiteraard.

Gamers lijkt mij echt een vreselijke groep “om voor te werken”. Er is altijd wel een vlokje weer aan het huilen.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Nu online

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

anandus schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 07:24:

FOV niet kunnen aanpassen vind ik wel jammer. Als iemand die snel last heeft van simulation sickness is dat wel een ding (aanpassen van FOV kan het verminderen, namelijk).
Is het niet aan te passen op pc? Of speel jij op console?

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

• anandus
  • Niet online
Ricmaniac schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 07:33:
[...]

Is het niet aan te passen op pc? Of speel jij op console?
Op PC is het niet aan te passen:
Rivanov schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 05:28:

- Only full screen option is borderless windowed and it sets the resolution at your monitor's native res and can't be changed. You literally have to change the resolution in Windows to change it in game.
- No FOV slider

• Ricmaniac
  • Nu online

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Donstil schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 07:33:
[...]

Hahah, uiteraard.

Gamers lijkt mij echt een vreselijke groep “om voor te werken”. Er is altijd wel een vlokje weer aan het huilen.
Ja het is echt verschrikkelijk. Elke launch letterlijk elke in de laatste paar jaar is alleeen maar negativiteit online op reddit enzo. Maarja denk omdat de positieve mensen gewoon aan het spelen zijn en zich niet laten horen :p gelukkig is het overgrote deel dat speelt niet de reddit community.

• Ricmaniac
  • Nu online

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

anandus schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 07:34:
[...]

Op PC is het niet aan te passen:

[...]
Raar, kan niet vind ik in 2023

• stickfiguur
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 27-11 11:39
Ricmaniac schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 07:36:
[...]

Raar, kan niet vind ik in 2023
Blijkbaar kan je dat gewoon met een .ini bestandje aanpassen:

https://www.reddit.com/r/...ow_to_change_fov_working/
Go to documents -> My Games -> Starfield

Create a file called StarfieldCustom.ini

Paste the following inside

[Camera]
fFPWorldFOV=x
fTPWorldFOV=x

Where x is your desired value.
Zelf niet getest want ik kan pas 6 september spelen :+

[ Voor 5% gewijzigd door stickfiguur op 01-09-2023 07:41 ]

• Bartjeuhz
[...]

god ja...uurtje gespeeld nu en heb er ook last van :?

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:24

Wildfire

Joy to the world!

Rivanov schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 05:28:

- No FOV slider
Wow, dat is wel erg slecht zeg. HDR Is tegenwoordig toch wel standaard aanwezig in big-budget games en geen echte fullscreen optie is ook echt stom. En het niet kunnen aanpassen van de helderheid kan ik me eigenlijk niet herinneren dat dat ook maar in een enkele game afwezig is geweest die ik de afgelopen jaren heb gespeeld...

Zal straks de game eens opstarten en een beetje rondsnuffelen, nu eerst maar eens door de ochtendrituelen heen.

Wachten op de eerstvolgende patch dan maar. Neem aan dat deze dingen nog wel aangepakt gaan worden, kan me niet indenken dat ze dat zo maar laten zitten...

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• kevlar01
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

[...]

Je kan ook 3rd person spelen, ik denk dat dat ook helpt tegen motion sickness (mocht je er last van hebben).
Wildfire schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 07:45:
[...]

Wow, dat is wel erg slecht zeg. HDR Is tegenwoordig toch wel standaard aanwezig in big-budget games en geen echte fullscreen optie is ook echt stom. En het niet kunnen aanpassen van de helderheid kan ik me eigenlijk niet herinneren dat dat ook maar in een enkele game afwezig is geweest die ik de afgelopen jaren heb gespeeld...

Zal straks de game eens opstarten en een beetje rondsnuffelen, nu eerst maar eens door de ochtendrituelen heen.

Wachten op de eerstvolgende patch dan maar. Neem aan dat deze dingen nog wel aangepakt gaan worden, kan me niet indenken dat ze dat zo maar laten zitten...
Je zou het nog kunnen proberen aan te passen in je AMD/nVidia driver. Of op de monitor zelf.
Maar ben het met je eens dat je het wel moet kunnen aanpassen, zeker op PC zijn er tal van configuraties mogelijk, als de standaard setting dan niet voldoet is het fijn als je het kan verbeteren.

[ Voor 53% gewijzigd door kevlar01 op 01-09-2023 07:47 ]

• KBE91
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12:59
Zullen straks wel een patch doorvoeren hopelijk voor die FOV aan te passen.
Ga er mij straks aan zetten, eerst gaan luisteren naar een concert aan de schoolpoort :/

Wat mij wel bij gebleven is van Phill, dat de eerste 4u wel wat zoeken is. Maar eens je daar door bent, dat het spel open bloeit.

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Oei dat is wel erg slecht zeg |:(. Voor een space-sim notabene....Laatste wat je daar wilt is elevated black levels. Zit je dan met je OLED :9

Eerst ook maar even de ochtend rituelen, en dan gaan we 't vanzelf meemaken.

[ Voor 8% gewijzigd door DutchOwnage op 01-09-2023 07:50 ]

• SacreBleu
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 01:30
Dat was snel;
https://www.nexusmods.com/starfield/mods/111

DLSS (2.0) en Xess mod.

[ Voor 36% gewijzigd door SacreBleu op 01-09-2023 07:53 ]

NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Topicstarter
Pff. Sinds 04:30 aan het spelen. Ik moet nu echt stoppen omdat ik moet werken. Ik ben gelijk van de main mission afgeweken en een side mission gedaan. Heerlijke game, heel meeslepend. Tijd vliegt voorbij.

• anandus
  • Niet online
Zeker de upscalerplugin? Die is echt voor veel spellen te gebruiken (alle Beth, BG3, etc.). Geloof dat-ie van origine voor Cyberpunk was gemaakt.

Mog schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 07:57:
Pff. Sinds 04:30 aan het spelen. Ik moet nu echt stoppen omdat ik moet werken. Ik ben gelijk van de main mission afgeweken en een side mission gedaan. Heerlijke game, heel meeslepend. Tijd vliegt voorbij.
Dat klinkt veelbelovend! Ik moet tot half 5 werken en zit nog te wachten op de key van Eneba.

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Topicstarter
G_Dragon schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 08:18:
[...]

Dat klinkt veelbelovend! Ik moet tot half 5 werken en zit nog te wachten op de key van Eneba.
Ah, shit man. Hopelijk komt ie vandaag wel.

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Topicstarter
Voor de mensen die Bethesda games gewend zijn: hoe belangrijk is looten? Je kunt echt van alles meenemen (is dat stelen?), van bekers tot scraps tot kunst. Wat neem je mee en wat niet? Bij Cyberpunk heb je zo’n kleurcode systeem waarbij je weet of iets zeldzaam is of niet. In Starfield heb ik dat nog niet kunnen ontdekken.

Mog schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 08:18:
[...]

Ah, shit man. Hopelijk komt ie vandaag wel.
Ja en anders geld terug en ergens anders halen!
Want moet binnen 24 uur geleverd worden op release :D

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Mog schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 08:19:
Voor de mensen die Bethesda games gewend zijn: hoe belangrijk is looten? Je kunt echt van alles meenemen (is dat stelen?), van bekers tot scraps tot kunst. Wat neem je mee en wat niet? Bij Cyberpunk heb je zo’n kleurcode systeem waarbij je weet of iets zeldzaam is of niet. In Starfield heb ik dat nog niet kunnen ontdekken.
Alles heeft toch iets van value? Kunst zou ik dan zowiezo looten, maar koffiebekers?

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Topicstarter
DutchOwnage schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 08:22:
[...]

Alles heeft toch iets van value? Kunst zou ik dan zowiezo looten, maar koffiebekers?
Ja, precies. Kunst is al snel 240 credits waard, een beker 8 ofzo. Dus moet ik voor mezelf een regel maken "minder dan 100 niet meenemen?". Of zijn er ook items die weinig value hebben, maar wel nodig zijn voor upgrades of challenges?

Een ander ding is de skill tree. Ik durf niets upgraden, wat een keuzes.

Mog schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 08:19:
Afbeeldingslocatie: http://www.quickmeme.com/img/84/84ada51d16e389b2b5e9ffb1a42d52769a13bc421e53d3c3f90d38909add6059.jpg

Ik gok dat looten gewoon wederom heel erg belangrijk is zoals het bij The Elder Scrolls en Fallout series was, maar dat zit al automatisch in mijn systeem. Want zelfs bij Dead Island 1 en 2 werd mijn vriendin gek van mij toen ze meekeek, ik was teveel aan het looten :D

[ Voor 20% gewijzigd door G_Dragon op 01-09-2023 08:27 ]

Schieten is toch nog wel een dingetje in 30FPS merk ik. :+
Ga 'm zo eens aanzwengelen op m'n PC. Kijken naar het verschil.

[ Voor 35% gewijzigd door Rivanov op 01-09-2023 08:27 ]

• Vlaanderen1
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 14:34
Nog iemand hier die een premium edition key gekocht heeft op Kinguin, maar nog niets heeft ontvangen?
Er staat ook bij dat hij released op 6 September, wat ik vreemd vind? De premium edition heeft toch 5 dagen early access?

• uchiha tijntje
Mog schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 08:24:
[...]

Ja, precies. Kunst is al snel 240 credits waard, een beker 8 ofzo. Dus moet ik voor mezelf een regel maken "minder dan 100 niet meenemen?". Of zijn er ook items die weinig value hebben, maar wel nodig zijn voor upgrades of challenges?

Een ander ding is de skill tree. Ik durf niets upgraden, wat een keuzes.
Wat je moet denken is dat er geen verkeerde manier is om een Bethesda game te spelen :). Het is jouw avontuur! Je kunt niet alles 100% doen in een playthrough.

Vlaanderen1 schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 08:27:
Nog iemand hier die een premium edition key gekocht heeft op Kinguin, maar nog niets heeft ontvangen?
Er staat ook bij dat hij released op 6 September, wat ik vreemd vind? De premium edition heeft toch 5 dagen early access?
Jij hebt dus ook nog niks ontvangen, hier hetzelfde maar dan besteld via Eneba.
Wel mail ontvangen dat mijn pre-order beschikbaar was maar nog geen key.

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Topicstarter
uchiha tijntje schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 08:28:
[...]

Wat je moet denken is dat er geen verkeerde manier is om een Bethesda game te spelen :). Het is jouw avontuur! Je kunt niet alles 100% doen in een playthrough.
Ik vind keuzes maken echt verschrikkelijk moeilijk in een game. Tot nu toe speel ik voornamelijk games die me vertellen wat ik moet doen :D Ik ben gek op missie lijstjes afvinken. Een van de missies was de inventory van mijn schip bekijken. Nadat ik dat gedaan had werd ik al moe van gewoon lopen (wat je normaal alleen bij rennen had). Ik dacht dat het een status effect van frostbite was, maar na een tijdje kwam ik erachter dat ik de volledige inventory van mijn schip op mijn schouders droeg :D Ik was ver over mijn draag capacity heen. Dat soort dingen zijn dus nieuw voor mij.

uchiha tijntje schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 08:28:
[...]

Dit maakt voor mij dergelijke games altijd zo overweldigend. :+
Je hebt alle vrijheid en dat is soms too much voor mij.

Ben vaak meer van de gebaande paden haha.

Mog schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 08:30:
[...]

Ik vind keuzes maken echt verschrikkelijk moeilijk in een game. Tot nu toe speel ik voornamelijk games die me vertellen wat ik moet doen :D Ik ben gek op missie lijstjes afvinken. Een van de missies was de inventory van mijn schip bekijken. Nadat ik dat gedaan had werd ik al moe van gewoon lopen (wat je normaal alleen bij rennen had). Ik dacht dat het een status effect van frostbite was, maar na een tijdje kwam ik erachter dat ik de volledige inventory van mijn schip op mijn schouders droeg :D Ik was ver over mijn draag capacity heen. Dat soort dingen zijn dus nieuw voor mij.
Dan kunnen wij elkaar de hand schudden.

• SacreBleu
anandus schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 08:05:
[...]

Zeker de upscalerplugin? Die is echt voor veel spellen te gebruiken (alle Beth, BG3, etc.). Geloof dat-ie van origine voor Cyberpunk was gemaakt.
Yup, van PureDark.

NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x

• uchiha tijntje
Mog schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 08:30:
[...]

Haha, ja inventory management is altijd leuk :)

Gewoon ook je eigen tempo aanhouden. Niemand die bepaalt wat je moet doen en laat je eigen nieuwsgierigheid proberen te werken. Er zijn altijd grote lijnen waar je houvast aan kunt houden mocht je dat nodig hebben. Maar probeer ook gewoon eens van gebaande af te wijken. Dat levert vaak de mooiste avonturen op. :)

• Vlaanderen1
G_Dragon schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 08:30:
[...]

Hier het zelfde, ik heb maar een ticket ingeschoten voor een refund als de key niet geleverd wordt vandaag.
Vind het zeer vreemd dat ze adverteren met de premium edition, maar ondertussen geen keys versturen.
Er staat wel bij dat de keys op releasedag verstuurd worden, dus ben erg benieuwd of er wat gebeurd vandaag. Anders haal ik hem vanavond gewoon uit de MS Store.
uchiha tijntje schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 08:35:
[...]

Gewoon ook je eigen tempo aanhouden. Niemand die bepaalt wat je moet doen en laat je eigen nieuwsgierigheid proberen te werken. Er zijn altijd grote lijnen waar je houvast aan kunt houden mocht je dat nodig hebben. Maar probeer ook gewoon eens van gebaande af te wijken. Dat levert vaak de mooiste avonturen op. :)
Geef mij kistjes om te managen want je weet hoe daarmee ik ben O-) :+

• SparksNL
  • Laatst online: 29-11 23:29
Net ook begonnen op de XSX. Ben nog niet zo ver, heb zojuist voor het eerst in space rondgevlogen en (volgens mij) per ongeluk een deel van de tutorial geskipped door met de energy te spelen 😢 Ben eigenlijk gelijk in combat gegooid. Iemand die kort kan toelichten wat ik heb gemist?

Eerste indruk is in ieder geval erg goed! Dat gaat een (positieve) lange dag worden 😄

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Topicstarter
uchiha tijntje schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 08:35:
[...]

Zeker. Dat doe ik ook hoor. Ik ben bezig met een onbelangrijke side mission en kom voorbij een kamer die op slot zat. Ik moest voor mijn skill challenges nog een paar locks picken, dus ik doe dat bij deze deur. Ik maak de kamer open, meteen een lijk voor mijn snufferd. Hmm, ik wil hem looten, word ik aangevallen door een robot hond van level 12. Ik ben zelf level 4, dus dat ding was veel te sterk. Maar hij blijf me achtervolgen. Toen maar de confrontatie aangegaan. Ik heb elke kogel die ik had in dat ding gejast. En nog had het 10% health over. Dus toen maar met melee en healen het klusje geklaard. Werd meteen level 5. Maar goed, wel door al mijn ammo heen :(

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 21-11 17:50
Heb precies hetzelfde gevoel als toen ik Fallout 4 voor het eerst opstartte en daar ben ik heel blij mee😊
Grafisch is het geen 2023 maar het is gewoon dikke prima en het is gewoon heel erg Bethesda. Ben nu drie uur bezig en het vooruitzicht van vier dagen Starfield is🥳
Veel plezier iedereen!

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Topicstarter
SparksNL schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 08:38:
Net ook begonnen op de XSX. Ben nog niet zo ver, heb zojuist voor het eerst in space rondgevlogen en (volgens mij) per ongeluk een deel van de tutorial geskipped door met de energy te spelen 😢 Ben eigenlijk gelijk in combat gegooid. Iemand die kort kan toelichten wat ik heb gemist?

Eerste indruk is in ieder geval erg goed! Dat gaat een (positieve) lange dag worden 😄
Niets denk ik. Want ik kwam ook direct in combat terecht.

Vlaanderen1 schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 08:37:
[...]

Hier het zelfde, ik heb maar een ticket ingeschoten voor een refund als de key niet geleverd wordt vandaag.
Vind het zeer vreemd dat ze adverteren met de premium edition, maar ondertussen geen keys versturen.
Er staat wel bij dat de keys op releasedag verstuurd worden, dus ben erg benieuwd of er wat gebeurd vandaag. Anders haal ik hem vanavond gewoon uit de MS Store.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/r846tMCsvLn43qxPRQWOLYlhE6I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nDVLZvCOP0KHOvYfYVfyKwjM.jpg?f=fotoalbum_large

Lees mijn afbeelding eens, want er word tegen mij duidelijk gezegd: '' It can be up to 24 hours from the initial release time'' :D

• Boullie
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09:32

Boullie

Da Bulster

Heb hem ook via Kinguin.net. Kreeg gistermiddag een mail dat de key er was.
Stond gewoon bij mijn orders en in mijn inventory op de site.

Boullie

• Luxurydiver
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 28-11 12:58
Net een uurtje gespeeld op mijn pc (AMD 7700x, 64GB en een 4090). 4K Resolutie, alles op ultra gezet en het loopt als een zonnetje. Krijg meer als 100FPS dus gelukkig is er geen CAP gezet.
Het spel ziet er erg mooi uit, maar het is nog niet foto realistisch. MODs gaan zeker de komende tijd op dit vlak er nog heel veel extra uit persen.
Je krijgt in de eerste minuten gelijk een goed gevoel van een mix van Fallout en Skyrim.
Kan bijna niet wachten om weer verder te gaan, maar nog eerst even werken.

Apple, AP, Porsche, Rolex & Panerai

Haal in ieder geval 100+ FPS met alles op Ultra en géén Dynamic Resolution en géén Upscaling

Met Dynamic Resolution en FSR 2 haal ik 120+.

• Donstil
  • Niet online
G_Dragon schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 08:19:
[...]

Ja en anders geld terug en ergens anders halen!
Want moet binnen 24 uur geleverd worden op release :D
Moet voor release geleverd worden wat mij betreft. Want beetje zitten wachten of hij wel of niet komt lijkt mij persoonlijk heel irritant. Ook als hij een paar tientjes goedkoper is.

• Vlaanderen1
Boullie schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 08:39:
[...]

Heb hem ook via Kinguin.net. Kreeg gistermiddag een mail dat de key er was.
Stond gewoon bij mijn orders en in mijn inventory op de site.
Ha, dat geeft dan wel weer moed. Ik ga het nog even in de gaten houden :-)

• PuckStar
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:35
Luxurydiver schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 08:41:
Net een uurtje gespeeld op mijn pc (AMD 7700x, 64GB en een 4090). Alles op ultra gezet en het loopt als een zonnetje. Krijg meer als 100FPS dus gelukkig is er geen CAP gezet.
Het spel ziet er erg mooi uit, maar het is nog niet foto realistisch. MODs gaan zeker de komende tijd op dit vlak er nog heel veel extra uit persen.
Je krijgt in de eerste minuten gelijk een goed gevoel van een mix van Fallout en Skyrim.
Mooi dat het zo goed loopt en er geen CAP is!
Betreft foto realistisch zijn ze daar expres niet voor gegaan dus als iemand dat toch graag wil kan het wellicht met mods inderdaad.

• PuckStar
Die keysites is altijd maar afwachten. instant-gaming is niet altijd de aller goedkoopste maar ik heb er werkelijk nooit problemen gehad (en ik koop er al jarenlang).
Nu ook kreeg ik de keys van Starfield vorige week dinsdag al!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Topicstarter
PuckStar schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 08:45:
[...]

Mooi dat het zo goed loopt en er geen CAP is!
Betreft foto realistisch zijn ze daar expres niet voor gegaan dus als iemand dat toch graag wil kan het wellicht met mods inderdaad.
Met name indoor ziet het er prachtig uit (de details in je ruimteschip zijn echt top notch). Maar buiten lijkt de belichting soms wat off. Vooral bij bomen in de eerste grote stad waar je komt. Lijkt wel geen schaduw in te zitten. Als de belichting (door een mod of patch) gefixed wordt, kom je een stuk dichterbij realisme.

• monofear
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 03-09 11:20
Ik heb mijn key ook op kinguin gekocht en ook gisteren al ontvangen!

• PuckStar
Mog schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 08:47:
[...]

Met name indoor ziet het er prachtig uit (de details in je ruimteschip zijn echt top notch). Maar buiten lijkt de belichting soms wat off. Vooral bij bomen in de eerste grote stad waar je komt. Lijkt wel geen schaduw in te zitten. Als de belichting (door een mod of patch) gefixed wordt, kom je een stuk dichterbij realisme.
Ja schaduw/belichting is wel belangrijk. Ik weet nog dat ik FO4 echt veel te flets vond. Alsof je altijd door een doorzichtig stuk plastic keek. Mods verbeterden dat wel wat.

• NightShadow22
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 12-03-2024

NightShadow22

SonyPony

G_Dragon schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 08:30:
[...]

Dat is een automatische mail , die precies om 2 uur kwam, de sellers moeten de keys nog toewijzen ( meestal rond lunchtijd ) en daarna moet je een mail krijgen met pre-order assigned.

• PuckStar
NightShadow22 schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 08:50:
[...]

Dat is een automatische mail , die precies om 2 uur kwam, de sellers moeten de keys nog toewijzen ( meestal rond lunchtijd ) en daarna moet je een mail krijgen met pre-order assigned.
Dat gaat dus bij andere sites een stuk beter. Ik had hem vorige week dinsdag al.
NightShadow22 schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 08:50:
[...]

Jij hebt toch ook bij Eneba besteld? Als jij die mail krijgt , zou jij mij misschien dan een dm willen doen?
Want ik kan niet bij mijn mail via werk...

• NightShadow22

NightShadow22

SonyPony

G_Dragon schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 08:51:
[...]

Jij hebt toch ook bij Eneba besteld? Als jij die mail krijgt , zou jij mij misschien dan een dm willen doen?
Ja ik ook idd, zal ik doen!

Welke seller had jij uitgekozen?
Shit. Nu ben ik wel f*cked doordat ik de game nu in 120+ FPS speel op de PC i.p.v. 30FPS zojuist op de Series X. :X

• NightShadow22

NightShadow22

SonyPony

PuckStar schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 08:51:
[...]

Dat gaat dus bij andere sites een stuk beter. Ik had hem vorige week dinsdag al.
Steam of Xbox?
NightShadow22 schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 08:52:
[...]

Ja ik ook idd, zal ik doen!

Welke seller had jij uitgekozen?
Bee Journey

• PuckStar
ah ja dat kan nog uitmaken. Steam.

• NightShadow22

NightShadow22

SonyPony

Ok ik van Boxgame, en vorige week Armored core 6 van Bee Journey.

Moet later goedkomen

• NightShadow22

NightShadow22

SonyPony

PuckStar schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 08:55:
[...]

ah ja dat kan nog uitmaken. Steam.
Ja klopt, die zijn instant.

Wel handig, best irritant wachten op een key hehe
De mods werken natuurlijk niet op de PC GamePass versie. Enkel Steam?

• anandus
  • Niet online
Mog schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 08:24:
[...]

Ja, precies. Kunst is al snel 240 credits waard, een beker 8 ofzo. Dus moet ik voor mezelf een regel maken "minder dan 100 niet meenemen?".
Voor je het weet reken je met een minimale waarde/gewicht ;)

• richards3
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Nu net eerste planeet verlaten, graphics (zeker binnen) zijn best OK, maar de interface lijkt wel slechte Port van jaren geleden, meer mensen dat gevoel?

• SacreBleu
Rivanov schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 09:08:
De mods werken natuurlijk niet op de PC GamePass versie. Enkel Steam?
Zal per mod verschillen. Bij Skyrim en Fallout 4 was het een probleem omdat daar een Script Extender voor was waar veel mods van afhankelijk waren. Die werkte niet met de GP versie.

Voor nu zou alles, volgens mij, moeten werken.

• Trenchdog
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12:57
Grom, game crashte terug naar de desktop toen ik halverwege de character creation screen was... Nou ja, vanavond maar een nieuwe poging wagen.

• Visgek82
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14:32
richards3 schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 09:10:
Nu net eerste planeet verlaten, graphics (zeker binnen) zijn best OK, maar de interface lijkt wel slechte Port van jaren geleden, meer mensen dat gevoel?
ik lees inderdaad meer over toch tegenvallende graphics (zeker buiten) en veel crashes. lijkt toch niet zo bugvrij te zijn als men dacht. hoop dat het snel gepatched wordt allemaal. mss voor woensdag , want dan mag ik ook spelen :)

btw, vergeet niet je video kaart drivers te updaten mensen, van zowel groen als rood zijn er starfield-ready drivers te downloaden.

[ Voor 16% gewijzigd door Visgek82 op 01-09-2023 09:25 ]

Ryzen 7 7700X , 32 GB RAM, ProArt 4080 Super, MSI B650 Tomahawk, 2x2tb NVME

• Vlaanderen1
G_Dragon schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 08:51:
[...]

Ik heb hem inmiddels gekregen van Kinguin ;-)
Vlaanderen1 schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 09:26:
[...]

Ik heb hem inmiddels gekregen van Kinguin ;-)
Netjes! Heel veel plezier met het spel d:)b

• Unknown Alien
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-11 16:31
Luxurydiver schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 08:41:
Net een uurtje gespeeld op mijn pc (AMD 7700x, 64GB en een 4090). 4K Resolutie, alles op ultra gezet en het loopt als een zonnetje. Krijg meer als 100FPS dus gelukkig is er geen CAP gezet.
Dat zijn mooie cijfers.
Kan je zien welke resources de game gebruikt en wordt je GPU en CPU erg warm van de game?

Ik ben voor de 7800X3D en 4080 suprime x gegaan.

Ik heb de game via de reward program van AMD. Neem aan dat ik de key pas krijg, wanneer de standaard release datum passeert.
SacreBleu schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 09:13:
[...]

Zal per mod verschillen. Bij Skyrim en Fallout 4 was het een probleem omdat daar een Script Extender voor was waar veel mods van afhankelijk waren. Die werkte niet met de GP versie.

Voor nu zou alles, volgens mij, moeten werken.
De DLSS mod werkt op de GamePass versie. :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/c_emtQ4QGGPUg-OjbGJM5kn5JhU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/GX3SM4IocoIlrsIXKcsgncE3.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 29% gewijzigd door Rivanov op 01-09-2023 09:33 ]

• janus_freggel
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 04-11 18:29
Ligt vast aan mij, maar als ik game mode aan zet op mijn samsung, knalt mijn xsx gewoon naar 119fps
janus_freggel schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 09:44:
Ligt vast aan mij, maar als ik game mode aan zet op mijn samsung, knalt mijn xsx gewoon naar 119fps
Omdat de XSX op 120Hz staat ingesteld. Maar de game rendered maar in 30FPS.

• SacreBleu
janus_freggel schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 09:44:
Hertz is niet hetzelfde als FPS. :P

• Donstil
  • Niet online
De eerste karakters die ik tegen gekomen ben zien er meer dan prima uit overigens. Daar was genoeg om te doen maar dat lijkt niet nodig.

30fps is wel ff stroef, ik speelde vooral CoD dus het is weer even schakelen 😆

Edit: Sensitivity gelijk maar even naar 90% gegooid. Dat scheelt al een hoop.

[ Voor 15% gewijzigd door Donstil op 01-09-2023 09:53 ]

• NightShadow22

NightShadow22

SonyPony

@G_Dragon Ik heb die van mij gerefund en net een Argentijnse premium edition gekocht, scheelde ook nog wat geld zelfs en die was wel gelijk beschikbaar.

Als je straks thuis komt van het werk en hij is er nog niet zou ik het zelfde doen met je upgrade, Vreemd ook mijn seller van de pre order heeft wel de upgrade ready en had nog steeds geen key voor mn premium edition.
Graphics stijltje bevalt me overigens wel. Het fotorealistische past goed bij de game. Overigens is het indoor wel stuk beter dan outdoor.

• SparksNL
  • Laatst online: 29-11 23:29
Uurtje of 2 gespeeld nu en damn… wat vind ik dit een vette game! Aangezien ik Elite Dangerous veel heb gespeeld moest ik even schakelen met de ship flying gameplay. Waar je bij ED bijv. vrijwel alles in-game kan doen (bijv. jumpen naar ander system) doe je dat hier via een menu. Dat was wel een kleine tegenvaller, maar nadat ik op de eerste planeet was geland was die kleine tegenvaller direct vergeten.

Dit is gewoon Fallout 4 in space en dat is voor mij al genoeg om mezelf maanden te kunnen vermaken. Ben weer als vanouds allerlei mailtjes aan het lezen, lockers aan het lockpicken en items aan het oppakken. Ik kan niet wachten tot ik mijn ship kan customizen etc 😊

• Sipio
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Donstil schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 09:48:
De eerste karakters die ik tegen gekomen ben zien er meer dan prima uit overigens. Daar was genoeg om te doen maar dat lijkt niet nodig.

Hier ook net de eerste shootout gehad, dat snelle schieten op 30fps blijft toch wel een ding :P

Heb ook de sens maar opgeschroefd gelijk.

Ben dus nog maar net onderweg maar wat mooi weer de eerste stapjes in zo'n game als dit 8)

*edit de details op bijv je spacesuit zijn wel vet hoor.

Heb hier wel die film grain uitgezet.

[ Voor 7% gewijzigd door Sipio op 01-09-2023 10:02 ]

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14:17
Pakken jullie alles op? Ik ben zo iemand die niets laat liggen in een kamer, maar dan ben je meer bezig met spullen oppakken dan echt het spel spelen.

Wat heb je aan zo veel bekers en toiletrollen??
Landen zonder door de menu's heen te gaan.

• Ricmaniac
  • Nu online

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

turkeyhakan schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 10:04:
Pakken jullie alles op? Ik ben zo iemand die niets laat liggen in een kamer, maar dan ben je meer bezig met spullen oppakken dan echt het spel spelen.

Wat heb je aan zo veel bekers en toiletrollen??
Exact dat heb ik ook. ik moet elk hoekje kijken of er iets ligt om op te pakken :P altijd mijn probleem geweest in deze games haha. Verlengt de game wel met honderden uren hahaha

NightShadow22 schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 09:50:
@G_Dragon Ik heb die van mij gerefund en net een Argentijnse premium edition gekocht, scheelde ook nog wat geld zelfs en die was wel gelijk beschikbaar.

Als je straks thuis komt van het werk en hij is er nog niet zou ik het zelfde doen met je upgrade, Vreemd ook mijn seller van de pre order heeft wel de upgrade ready en had nog steeds geen key voor mn premium edition.
No hopen dat jij snel je geld terug hebt? :D
Ik ben pas om 16:45 thuis :P

• SacreBleu
Dit is wat mij betreft dikke prima, lekker de vaart erin houden. Geluid klonk ook netjes.

Donstil schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 09:48:

Welke sensitivity sliders heb jij aangepast?

• Jackson6
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Nou ik kan dus niet spelen, had de premium edition gekregen van AMD via de rewards, heb hem netjes in Steam geclaimed maar hij blijft staan op release 6 sept...

• Welja
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 29-11 15:49
Jackson6 schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 10:15:
Nou ik kan dus niet spelen, had de premium edition gekregen van AMD via de rewards, heb hem netjes in Steam geclaimed maar hij blijft staan op release 6 sept...
Ik moest steam even afsluiten en herstarten, toen werd de knop groen, had namelijk hetzelfde na het uitpakken van de bestanden.

[ Voor 7% gewijzigd door Welja op 01-09-2023 10:17 ]

• Jackson6
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Welja schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 10:16:
[...]

Ik moest steam even afsluiten en herstarten, toen werd de knop groen, had namelijk hetzelfde na het uitpakken van de bestanden.
Held! Het kan soms zo simpel zijn, het doet het nu!

• Donstil
  • Niet online
Rivanov schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 10:13:
[...]

Welke sensitivity sliders heb jij aangepast?
Look sensitivity V
Look sensitivity H
AIM sensitivity V
AIM sensitivity H

Alle vier maar naar 90 gezet

Controller look sensitivity naar 35%

• Donstil
  • Niet online
Hé shit ik druk te snel. Nou heet ik player 8)7

Donstil schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 10:19:
Oh no! Dat word opnieuw een karakter maken, dat kost je weer 3 uur |:(

• SacreBleu
Donstil schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 10:19:
Alsof je dat erg vindt. :+

• KBE91
  • Laatst online: 12:59
Even vraagje dat het zeker niet aan de game ligt, maar het geluid valt soms weg bij mij.
Als je uit de game gaat naar het dashboard van de xbox, en terug in game gaat.
Dan begon bij mij alles enorm hard te laggen, na de game erop te starten was alles terug redelijk.

Voor de rest wel enorm vermakelijk, heb echt wat Destiny vibes precies.
En van dingen oprapen, ik kijk enkel naar de hoge waarde.
Pagina: 1 ... 22 ... 63 Laatste

Let op:
Gebruik spoiler-tags waar ze redelijkerwijs nodig zijn, kleine moeite, en houd het voor iedereen leuk! :)

Houd het ook ontopic, bespreek vooral je eigen ervaringen, en wees lief en respectvol naar elkaar. Je hoeft het niet eens te zijn.