Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
G_Dragon schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 10:20:
[...]

Oh no! Dat word opnieuw een karakter maken, dat kost je weer 3 uur |:(
Nou ik was er erg snel doorheen, had met tien minuutjes mijzelf wel voor 75% nagemaakt ofz.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TT5MLbxZTGp3aBvMMaUscWAQ_xI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/L68kXXC72VurjKXzxyGaujRF.png?f=fotoalbum_large
Haha nou ik heet altijd Joopie als het kan en daardoor zijn ik en Joopie al op veel avonturen geweest.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Donstil schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 10:19:
[...]

Look sensitivity V
Look sensitivity H
AIM sensitivity V
AIM sensitivity H

Alle vier maar naar 90 gezet

Controller look sensitivity naar 35%
Veel beter inderdaad!

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• Poulske
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 28-11 13:43
Na 20 minuten de eerste crash gehad. Ook direct de AMD drivers corrupt gemaakt. Drivers verwijderen en opnieuw moeten installeren.

Daarna niet meer kunnen testen ivm werk.
Hoe level je overigens sneller? Zit nog steeds op Level 2 en zie enkele in m’n friendlist op Level 5.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• NightShadow22
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 12-03-2024

NightShadow22

SonyPony

G_Dragon schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 10:11:
[...]

No hopen dat jij snel je geld terug hebt? :D
Ik ben pas om 16:45 thuis :P
Dat heb je binnen 2 minuten terug in je Eneba wallet, ben hem al een tijdje aan het downloaden... ga zo spelen vandaag vrij :9

• NLxAROSA
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Met de default (medium zo te zien) settings 60FPS@1440p met mijn i7-11700/3060ti, maar dan staat wel dynamic resolution aan en FSR met resolutie op 50%, en sharpening op 70%. Levert niet het mooiste plaatje op.

Dynamic resolution uitgezet, render resolution naar 75%, sharpening op 10% en het ziet er supermooi uit, maar wel veel minder FPS uiteraard. Na het werk maar eens echt tweaken, denk dat ik er wel een speelbare én mooie setting uit kan persen. Ook die DLSS plugin/mod maar eens bekijken.

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Eerste twee uurtje zitten erop, hier ga ik mij zeker mee vermaken!

Niet voor de traits gekozen.. Keuzestress kickte samen met de eerste twee bakken koffie in >:)

Ik zag wel wat npc's zo maar uit zicht verdwijnen en moest meteen aan die lui denken die daar nu allemaal "GAMEBREAKING!!" videos over gaan maken.. Oh well dacht ik en weer door naar de opdracht die voor mij lag :9

Sommige visuals ogen wel wat flets inderdaad, binnenkort nog eens kijken hoe ik dat kan fixen (Series X + OLED). Iemand nog tips daarvoor? Grain uitzetten ofzo?
D-Ed schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 10:34:

Niet voor de traits gekozen.. Keuzestress kickte samen met de eerste twee bakken koffie in >:)

Ik zag wel wat npc's zo maar uit zicht verdwijnen en moest meteen aan die lui denken die daar nu allemaal "GAMEBREAKING!!" videos over gaan maken.. Oh well dacht ik en weer door naar de opdracht die voor mij lag :9

Sommige visuals ogen wel wat flets inderdaad, binnenkort nog eens kijken hoe ik dat kan fixen (Series X + OLED). Iemand nog tips daarvoor? Grain uitzetten ofzo?

;)

• SparksNL
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 29-11 23:29
Oef ik ben nog steeds op de eerste planeet bezig! Ik word geacht om naar m’n schip terug te keren, maar ik ga tóch eerst even wat POI checken. Eerste grot explored, wat leuke loot verzameld, echt super tof 😄

• NightShadow22

NightShadow22

SonyPony

Hdr is kapot en dat zorgt voor een washed out image, je kan in je setting black stabilizer op 2 zetten voor nu en black level in de tv setting op limited.

• NightShadow22

NightShadow22

SonyPony

Enige oplossing voor nu is black level stabilizer op 2 en black level van de tv op limited.

• Maurice079
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 09:16
Zit hier nog een beetje te twijfelen om vanavond te beginnen, of toch eerst m'n eerste run Elden Ring op te starten en over een aantal maandjes terug te komen als de game wat meer gepolijst is. Keuzes, keuzes.. :|

PSN: xMaurice93

• Atmosfeer
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 26-04 18:39
Van wat ik lees komt de minder goede reviews vooral door het hebben van het verkeerde beeld van de game.

Zoals ik het zie kan je de 'flow' van de game beter vergelijken met Mass Effect dan met Fallout of een game zoals Elite. Je schip is meer een basis dan echt een schip waarmee je de ruimte ontdekt en je gaat van afgebakend gebied naar afgebakend gebied.

Opzich geen probleem voor mij omdat ik Mass Effect ook geweldig vond, ondanks dat je daar ook eigenlijk nooit de ruimte zelf ontdekt maar verwacht geen epische map die je langzaam invult zoals bij Skyrim.

[ Voor 30% gewijzigd door Atmosfeer op 01-09-2023 10:42 ]

• Sipio
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Hier ook geen traits genomen.

Ik heb Film Grain uitgezet, maar de brightness lijkt behoorlijk hoog met HDR idd.

• Donstil
  • Niet online
Ik vind dat fletse eigenlijk wel een fijn styletje, had niet door dat het “broken” was 8)7

• Klauwhamer
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 08:56

Klauwhamer

Voor spijkers.. op laag water.

Atmosfeer schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 10:38:
Van wat ik lees komt de minder goede reviews vooral door het hebben van het verkeerde beeld van de game.

Zoals ik het zie kan je de 'flow' van de game beter vergelijken met Mass Effect dan met Fallout of een game zoals Elite. Je schip is meer een basis dan echt een schip waarmee je de ruimte ontdekt.
Je hebt 't over Mass Effect en dat was precies mijn eerste gedachte bij -inmiddels verschillende- planet exploration filmpjes. Dit bedoel ik niet als compliment, overigens.

Nou ja, tof dat veel mensen er plezier aan beleven. Ik wacht nog wel even, if at all.

D3 :: I don't always kill but when I do, it's hyphen nine. :: y u no iddqd? :: Si non confectus, non reficiat.

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
NightShadow22 schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 10:37:
[...]

Enige oplossing voor nu is black level stabilizer op 2 en black level van de tv op limited.
Die instelling is niet te vinden in de Xbox versie

• BlazeMuis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 12:04
SparksNL schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 10:36:
Oef ik ben nog steeds op de eerste planeet bezig! Ik word geacht om naar m’n schip terug te keren, maar ik ga tóch eerst even wat POI checken. Eerste grot explored, wat leuke loot verzameld, echt super tof 😄
Ik zit daar vast op de een of andere manier.. Blauwe icoontje blijft maar bij het schip hangen. Blijf maar bezig telkens dat schip in en uit te gaan zonder resultaat.

Inmiddels kreet maar aan het exploren.

Spel draait overigens perfect op de 4090 op 4K 120FPS.

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 29-11 16:18
Dus, hebben de nachtbrakers genoten van de eerste uren? Ik denk dat ik vanavond maar eens begin. :)

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• NightShadow22

NightShadow22

SonyPony

D-Ed schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 10:44:
[...]

Die instelling is niet te vinden in de Xbox versie
De black level stabilizer zit in de game optimizer van je C1 die staat default op 10 en naar 2 zetten.

Black level optie van de tv zit in de picture settings - brightness en dan black level selecteren en op limited zetten.

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Qua PC performance lijkt er weer wat mis te zitten.
Het is gewoon ronduit slecht voor wat oudere of minder snelle videokaarten. Op zich te verwachten omdat videokaarten zoals de RTX4060 of RX7600 eigenlijk niet sneller zijn dan wat een XSX of PS5 heeft. Beter dan wat een console doet, viel niet te verwachten. Maar qua graphics ben ik niet erg onder de indruk.

Maar als je naar de snellere videokaarten en hogere resoluties gaat kijken, dan begint AMD steeds verder uit te lopen. Een RX6800XT is zo al 25% sneller op 1440p met FSR2 dan een RTX3080 12GB (die is iets sneller dan de normale 10GB). Een RX7900XT is zonder FSR2 op 1440p, bijna 30% sneller dan een RTX4070Ti. En een RX7900XT is ook pas het punt waarbij je op 1440p, zonder FSR2, over de 60fps komt.

De RX6700XT vs. RTX3060Ti is helemaal bruut. Op 1080p met ultra settings is de RX6700XT bijna 50% sneller. Het gat met high en FSR2 aan, is veel milder met 10-15%, ook op 1440p.

De afgelopen maanden is veel geroepen over slechte optimalisatie en ports. Dat was meestal onterecht omdat er duidelijk grafische verbeteringen waren die betere hardware vereisten. Tja ik heb Starfield niet, maar ik zie in de beelden niet iets dat me doet denken dat dit niveau aan prestaties, acceptabel is.

Ik denk ook niet dat het geheel bewust is dat AMD zo wegloopt op iets hogere resoluties. Ik vermoed eerder dat deze game behoorlijk inefficiënt met CPU cores omgaat* en dat treft Nvidia veel harder dan AMD. Verder lijkt er een behoorlijk minimum aan GPU vereisten te zijn voordat je überhaupt deze game kan spelen, zelfs op 1080p met lage instellingen en FSR2 welke zo te zien standaard dan op performance settings staat. Daarmee lijk je met een RTX2060 net 60fps te halen.

*gebeurd nooit met Bethesda games :+

Ik deel dit ook mede als waarschuwing voor met name mensen met een iets oudere/mindere Nvidia videokaart. Dit kan zo te zien een pijnlijke ervaring worden. Bij AMD lijkt het iets beter te zijn, maar ook niet geweldig.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• SparksNL
  • Laatst online: 29-11 23:29
BlazeMuis schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 10:45:
[...]

Ik zit daar vast op de een of andere manier.. Blauwe icoontje blijft maar bij het schip hangen. Blijf maar bezig telkens dat schip in en uit te gaan zonder resultaat.

Inmiddels kreet maar aan het exploren.

Spel draait overigens perfect op de 4090 op 4K 120FPS.
Je moet (denk ik) in de stoel gaan zitten. Eigenlijk hoor je te fast travelen naar je ship en dan zit je direct in je stoel.

Verwijderd

DaniëlWW2 schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 10:58:
Qua PC performance lijkt er weer wat mis te zitten.
Het is gewoon ronduit slecht voor wat oudere of minder snelle videokaarten. Op zich te verwachten omdat videokaarten zoals de RTX4060 of RX7600 eigenlijk niet sneller zijn dan wat een XSX of PS5 heeft. Beter dan wat een console doet, viel niet te verwachten. Maar qua graphics ben ik niet erg onder de indruk.

Maar als je naar de snellere videokaarten en hogere resoluties gaat kijken, dan begint AMD steeds verder uit te lopen. Een RX6800XT is zo al 25% sneller op 1440p met FSR2 dan een RTX3080 12GB (die is iets sneller dan de normale 10GB). Een RX7900XT is zonder FSR2 op 1440p, bijna 30% sneller dan een RTX4070Ti. En een RX7900XT is ook pas het punt waarbij je op 1440p, zonder FSR2, over de 60fps komt.

De RX6700XT vs. RTX3060Ti is helemaal bruut. Op 1080p met ultra settings is de RX6700XT bijna 50% sneller. Het gat met high en FSR2 aan, is veel milder met 10-15%, ook op 1440p.

[YouTube: Starfield PC Performance Tested: Your GPU isn't ready...]

De afgelopen maanden is veel geroepen over slechte optimalisatie en ports. Dat was meestal onterecht omdat er duidelijk grafische verbeteringen waren die betere hardware vereisten. Tja ik heb Starfield niet, maar ik zie in de beelden niet iets dat me doet denken dat dit niveau aan prestaties, acceptabel is.

Ik denk ook niet dat het geheel bewust is dat AMD zo wegloopt op iets hogere resoluties. Ik vermoed eerder dat deze game behoorlijk inefficiënt met CPU cores omgaat* en dat treft Nvidia veel harder dan AMD. Verder lijkt er een behoorlijk minimum aan GPU vereisten te zijn voordat je überhaupt deze game kan spelen, zelfs op 1080p met lage instellingen en FSR2 welke zo te zien standaard dan op performance settings staat. Daarmee lijk je met een RTX2060 net 60fps te halen.

*gebeurd nooit met Bethesda games :+

Ik deel dit ook mede als waarschuwing voor met name mensen met een iets oudere/mindere Nvidia videokaart. Dit kan zo te zien een pijnlijke ervaring worden. Bij AMD lijkt het iets beter te zijn, maar ook niet geweldig.
Dit herken ik wel ja. Met mijn 1080 TI kan ik 60fps halen op medium setting met FSR 2. Resolution scale op default settings.

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-11 23:13

Wildfire

Joy to the world!

Zojuist eerste stukje gespeeld totdat je voor het eerst in je schip komt. Ik had me expres niet ingelezen op de game dus kwam wel als een verrassing dat dit weer zo'n game is dat je de energie-balans tussen de diverse systemen van je schip handmatig moet regelen. Wat een onzin. :P

Maar ik ga het me aanwennen. Ik wil de storyline doorlopen van deze game dus wat moet, dat moet :)

[ Voor 15% gewijzigd door Wildfire op 01-09-2023 11:07 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• FrankoNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 00:12
Atmosfeer schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 10:38:

Zoals ik het zie kan je de 'flow' van de game beter vergelijken met Mass Effect dan met Fallout of een game zoals Elite. Je schip is meer een basis dan echt een schip waarmee je de ruimte ontdekt en je gaat van afgebakend gebied naar afgebakend gebied.

Opzich geen probleem voor mij omdat ik Mass Effect ook geweldig vond, ondanks dat je daar ook eigenlijk nooit de ruimte zelf ontdekt maar verwacht geen epische map die je langzaam invult zoals bij Skyrim.
Tsja Tod Howard heeft het toch echt zelf “Skyrim in space genoemd”. Daarnaast zijn ze op zijn minst misleidend geweest over de “1000 planeten” die je kon exploren. Maar goed Tod heeft in het verleden wel vaker de boel in de maling genomen.

Het is verder inderdaad afgebakend. Het is als the outer worlds maar dan groter. Ouderwets game design van een jaar of 10 terug imo.

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:48
Iedereen zal natuurlijk zijn eigen mening hebben en niet iedereen zal het fantastisch vinden. Er bestaat ook geen enkele game in de wereld die een 100% tevreden user base heeft.

Het simpele feit blijft dat de XBOX versie een 87 metascore heeft en de PC versie een 88 metascore heeft. Voor een spel dat zo intens gehyped is, is dat bijzonder knap.

Mijn take-away is dat het minder revolutionair is dan de Bethesda PR vooraf ons wilde laten geloven, maar dat het nog steeds een waanzinnig goed spel is met veel diepgang waarin echte Bethesda (/RPG) liefhebbers goed van kunnen genieten.

Ik wacht rustig een weekje en dan ga ik ook kijken hoeveel tijd ik hiervoor kan maken.

• Atmosfeer
FrankoNL schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 11:08:
[...]

Tsja Tod Howard heeft het toch echt zelf “Skyrim in space genoemd”. Daarnaast zijn ze op zijn minst misleidend geweest over de “1000 planeten” die je kon exploren. Maar goed Tod heeft in het verleden wel vaker de boel in de maling genomen.

Het is verder inderdaad afgebakend. Het is als the outer worlds maar dan groter. Ouderwets game design van een jaar of 10 terug imo.
Dat is zo, maar altijd lastig wat hij daarmee precies bedoelde. Zover ik kan zien zijn de quests, de verhalen, de world building etc allemaal dik in orde. Dus wat dat betreft is het zeker Skyrim in space.

• Donstil
  • Niet online
Zo ik ben wel blij dat ik gewoon op consoles speel zeg. Framerate zou wat hoger mogen maar al dat gedoe wat ik nu online voorbij zie komen rond videokaarten, drivers, instellingen, etc mis ik echt niet.

• Frez
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 29-11 11:01
RTX 3080
I7 13700K
32GB DDR5
SSD

High/ultra settings 1440P
Outdoor: 40-55 fps choppy
Indoor: 70-90 fps
Menu's niet in Ultrawide (er zijn veel menu's)

Heeft niks te maken met de game(play).
Maar de performance valt mij tegen. Met name de outdoor performance. Zeker als je het wegzet tegen hoe het eruit ziet.

C9 55 - Playstation 5 Pro - i7 13700K RTX5080 PC - LG C4 42 as monitor

• Steven030
  • Laatst online: 29-11 13:19
NightShadow22 schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 10:50:
[...]

De black level stabilizer zit in de game optimizer van je C1 die staat default op 10 en naar 2 zetten.

Black level optie van de tv zit in de picture settings - brightness en dan black level selecteren en op limited zetten.
Ik kan alleen in Dolby Vision niet het black level wijzigen. Deze optie is greyed out en staat op automatisch. Kan jij dat wel?

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 11:27
Donstil schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 11:19:
Zo ik ben wel blij dat ik gewoon op consoles speel zeg. Framerate zou wat hoger mogen maar al dat gedoe wat ik nu online voorbij zie komen rond videokaarten, drivers, instellingen, etc mis ik echt niet.
Zijn er zoveel issues mee dan? kan er niet veel over vinden.

Ik zou liever 120fps willen en mogelijkheid settings aan te passen dan op 30fps te moeten spelen, maar iedereen zijn ding natuurlijk.

• KBE91
Donstil schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 11:19:
Daarom heb ik een Series X gekocht, mijn oude i7 7700k en 1070 ging dit hier niet trekken op 1080p
Draait wel relatief vlotjes op mijn freesync scherm met VRR aan.

• Joncik91
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 10-09 21:24
[...]

Waarom zou je die niet kunnen exploren? Je bent vrij om te gaan en staan waar je wil lijkt me toch, enkel de eerste uurtjes lijkt het wat afbakend.

• NightShadow22

NightShadow22

SonyPony

Steven030 schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 11:26:
[...]

Ik kan alleen in Dolby Vision niet het black level wijzigen. Deze optie is greyed out en staat op automatisch. Kan jij dat wel?
Ik heb dolby vision uitstaan.

• Atmosfeer
Joncik91 schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 11:27:
[...]

Waarom zou je die niet kunnen exploren? Je bent vrij om te gaan en staan waar je wil lijkt me toch, enkel de eerste uurtjes lijkt het wat afbakend.
Wat men bedoelt is dat je een 'kamertje' laad op de planeet. Een paar vierkante kilometer. Maar als je verderop land is dit niet verbonden (ook niet visueel) aan het eerdere deel waar je landde. Wat mensen dachten is dat je de hele planeet kon ontdekken.

Verwijderd

[...]

Als je in space bent hang je ook gewoon op 1 plek, je kan niet verder vliegen of zo. Je blijft telkens in de buurt van een klein stuk waar je niet veel verder kan. Soms kan je dan een enemy neerschieten maar dan houdt het verder op. Vandaar moet je dan warpen naar een planeet.

De planeten die je ziet is gewoon een achtergrond, het is niet dat je dichterbij komt als je er naar toe vliegt of zo.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2023 11:39 ]

Verwijderd

Ik ga de game volgende week toch maar even checken via gamepass op de Series X ook al weet ik dat 30fps voor mij een ding gaat worden. Iedere keer weer de hoop dat ik er aan wen om vervolgens tot de conclusie te komen dat ik het niet trek. Ik lees dit keer weer dat het een smooth 30 is etc. dus ach laat ik het voor 100ste keer nog een kans geven. Het is niet dat ik blij ben dat ik 30fps niet trek. :'(

De nodige reviews en gameplay gekeken en het ziet er best goed uit maar niet zo goed dat ik er een nieuwe pc voor ga halen. Ik ga de 30fps confrontatie dus nog maar een keertje aan want gamepass heb ik toch al.

• Donstil
  • Niet online
kneusteun schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 11:26:
[...]

Zijn er zoveel issues mee dan? kan er niet veel over vinden.

Ik zou liever 120fps willen en mogelijkheid settings aan te passen dan op 30fps te moeten spelen, maar iedereen zijn ding natuurlijk.
Weet niet of issues het goeie woord is maar ik verbaas mij er (altijd) over hoeveel gedoe er is met de pc versies van dezelfde games als ik op de console speel door die gewoon aan te zetten.

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 11:41:
Ik ga de game volgende week toch maar even checken via gamepass op de Series X ook al weet ik dat 30fps voor mij een ding gaat worden. Iedere keer weer de hoop dat ik er aan wen om vervolgens tot de conclusie te komen dat ik het niet trek. Ik lees dit keer weer dat het een smooth 30 is etc. dus ach laat ik het voor 100ste keer nog een kans geven. Het is niet dat ik blij ben dat ik 30fps niet trek. :'(

De nodige reviews en gameplay gekeken en het ziet er best goed uit maar niet zo goed dat ik er een nieuwe pc voor ga halen. Ik ga de 30fps confrontatie dus nog maar een keertje aan want gamepass heb ik toch al.
Andere Bethesda games draaide ook altijd op 30fps. Alleen de vorige games dropte echt enorm, zat vaak tussen de 20 en 30fps. Op de series x is de framerate stabiel.

• Donstil
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 11:41:

Ik heb nu twee uurtjes gespeeld en de framerate is wel echt hard wennen weer. In het schip valt het allemaal wel mee maar als je dan even een basis moet verkennen in het begin is het allemaal wel heel duidelijk merkbaar.

Ben benieuwd of dat in derde persoonsperspectief beter is. Want speel nu nog in 1st person.

• zoooper
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Ik loop de hele tijd tegen een crash aan (als ik achter Lin aanloop een andere kamer in). Bestanden opnieuw verifiëren, herinstallatie van de AMD drivers etc heeft nog geen zin. Wie heeft dit ook?
Donstil schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 11:45:
[...]

Ik heb nu twee uurtjes gespeeld en de framerate is wel echt hard wennen weer. In het schip valt het allemaal wel mee maar als je dan even een basis moet verkennen in het begin is het allemaal wel heel duidelijk merkbaar.

Ben benieuwd of dat in derde persoonsperspectief beter is. Want speel nu nog in 1st person.
Third Person is niet heel veel beter. Kom er ook nog niet echt helemaal lekker in door die 30FPS. Voelt toch wel érg janky helaas. Misschien de game toch maar vanuit m'n simrig spelen. :+

[ Voor 4% gewijzigd door Rivanov op 01-09-2023 11:49 ]

• NightShadow22

NightShadow22

SonyPony

zoooper schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 11:45:
Ik loop de hele tijd tegen een crash aan (als ik achter Lin aanloop een andere kamer in). Bestanden opnieuw verifiëren, herinstallatie van de AMD drivers etc heeft nog geen zin. Wie heeft dit ook?
Belachelijk dit, Hier op de Xbox kan ik nog geen 4 minuten voorbij de intro komen... Constante hardcrash terug naar dashboard, als ik achter Lin de lift uitloop.

Ben nu de gehele game opnieuw aan het installeren gebeurd het weer, wacht ik wel op een patch, Schandalig dat dit soort dingen kunnen deze dagen.

• mr_evil08
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 11:04
NightShadow22 schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 11:49:
[...]

Belachelijk dit, Hier op de Xbox kan ik nog geen 4 minuten voorbij de intro komen... Constante hardcrash terug naar dashboard, als ik achter Lin de lift uitloop.

Ben nu de gehele game opnieuw aan het installeren gebeurd het weer, wacht ik wel op een patch, Schandalig dat dit soort dingen kunnen deze dagen.
Dit is de norm bij de meeste game,s vanaf day 1 spelen loopt het niet stabiel, doorgaans begin ik pas aan nieuwe game,s na een half jaar na release zodat ik geen publiekelijk betatester ben.

[ Voor 3% gewijzigd door mr_evil08 op 01-09-2023 11:52 ]

WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M

• NLxAROSA
  • Niet online
Donstil schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 11:41:
[...]

Weet niet of issues het goeie woord is maar ik verbaas mij er (altijd) over hoeveel gedoe er is met de pc versies van dezelfde games als ik op de console speel door die gewoon aan te zetten.
Op PC kun je ook gewoon prima spelen met de default settings. Nemen veel mensen alleen geen genoegen mee.

Maar het blijft wel een Bethesda game, met de nodige bugs en issues, en zo te lezen hebben zowel PC als Xbox last van niet-werkende features en crashes. Heeft verder niets met platform te maken maar met bugs in de game zelf. Wordt vast wel gefixt de komende tijd.

• Jackson6
  • Niet online
Ik merk dat ik alles weer loot wat los en vast zit, ben echt nog aan het begin. Kan je een beetje snel/makkelijk van je loot af komen (verkopen)?

• James Pond
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11:06
Jackson6 schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 11:59:
Ik merk dat ik alles weer loot wat los en vast zit, ben echt nog aan het begin. Kan je een beetje snel/makkelijk van je loot af komen (verkopen)?
Yessir

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 11:27
Donstil schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 11:41:
[...]

Ik kan je gerust stellen, dat valt heel erg mee ;)
Ik denk dat het voornamelijk voorkomt omdat mensen proberen het onderste uit de kan te halen.

Dus als je wat oudere hardware hebt ga je beetje met settings spelen om te kijken wat de sweetspot is.

• LuisjeNL
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10:34
Dit verdient toch wel een dik pluspunt hoor _/-\o_

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KPw4XAH5d1eCn4uRRG06S-DI0Ig=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Pb1PHpbaXsrED35jpSv7pxgl.jpg?f=fotoalbum_large

Lichtpuntje...

• Donstil
  • Niet online
Rivanov schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 11:49:
[...]

Third Person is niet heel veel beter. Kom er ook nog niet echt helemaal lekker in door die 30FPS. Voelt toch wel érg janky helaas. Misschien de game toch maar vanuit m'n simrig spelen. :+
Ah echt, had wel gehoopt dat in ieder geval het gevoel iets beter zou zijn.

• BlazeMuis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 12:04
LuisjeNL schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 12:09:

[Afbeelding]
Eerder een minpunt, de rol moet andersom.

• James Pond
[...]

-knip- dat mag ook een stuk vriendelijker.

Voor alle mensen die een seamless wereld verwachten, deze verwachting heb je zelf gecreeerd in je eigen hoofd, dit is nooit geclaimed en iedereen met verstand van hoe games werken wist dat dit nooit een seamless wereld ging worden.

Dat gezegd hebbende, de game is fantastisch.

[ Voor 25% gewijzigd door Geronimous op 01-09-2023 12:49 ]

• Donstil
  • Niet online
Jackson6 schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 11:59:
Hahaha hier nog een. Begin van die eerste missie en ik liep maar te looten in die basis.

Glazen flasken heb je nooit genoeg 🤷🏼‍♂️

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 29-11 16:18
BlazeMuis schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 12:13:
[...]

De grap is dan ook dat je hem van de verkeerde oriëntatie kan omdraaien naar de juiste. :+

En voor de mensen welke een evil playthrough doen kan het dus ook andersom.

[ Voor 13% gewijzigd door D4NG3R op 01-09-2023 12:17 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• LuisjeNL
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10:34
D4NG3R schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 12:16:
[...]

De grap is dan ook dat je hem van de verkeerde oriëntatie kan omdraaien naar de juiste. :+

En voor de mensen welke een evil playthrough doen kan het dus ook andersom.
Dat bedoelde ik dus ;)
Iedereen weet dat de foto de verkeerde situatie is!

Lichtpuntje...

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 29-11 13:15
James Pond schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 12:14:
[...]

Haha wat een onzin man. Ga lekker Outer Worlds spelen dan, die matige game :')

Voor alle mensen die een seamless wereld verwachten, deze verwachting heb je zelf gecreeerd in je eigen hoofd, dit is nooit geclaimed en iedereen met verstand van hoe games werken wist dat dit nooit een seamless wereld ging worden.

Dat gezegd hebbende, de game is fantastisch.
Outer Worlds was fantastisch.

• James Pond
Timothy3000 schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 12:22:
[...]

Outer Worlds was fantastisch.
Daar zijn de meningen over verdeeld. Het verhaal en dialogen, keuzemogelijkheden en vrijheden waren enorm beperkt ten opzichte van een Fallout New Vegas.

Ik vond het zwaar ondermaats. En absoluut niet te vergelijken met de vrijheid die je hier krijgt.

Maar hoe dan ook, Todd heeft letterlijk niets gezegd wat niet in de game zit. Dus deze narratief snap ik niet. Maar je moet iets hebben om op te haten want tja

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 28-11 19:23
Donstil schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 23:05:
[...]

Ja moet je wel met je bakkes op internet en je integriteit verkopen voor gratis spullen en views. Leuk pakket hoor maar daar kan ik niet jaloers op zijn.
Geen moeite mee om met me bakkes online te gaan. Van 2010 tot 2019 een eigen website met Youtube kanaal (alle 2 wel offline) gehad waarbij ik wekelijks met me smoel online stond, en zelfs op de lokale TV geweest 8)7

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

• Glenfiddich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:11
Hoe verkoop je dat dan?

Ik ben nog maar net begonnen hoor, maar zowel ik als de robot zijn al volgeladen met coffee mugs, succulents en allerlei ornamenten. Ik kan het nu wel in de cargo hold van het schip droppen, maar uiteindelijk wil ik natuurlijk centjes hebben! :P

Catch a smile out there!

• Pykow
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 29-11 19:14

Pykow

Angelo OTR

[...]

De opmerking 'skyrim in space' klopt, maar ik neig zelf eerder naar 'fallout in space'
De mod community kan hier zeker nog iets leuks op maken in de toekomst, maar dat gaan we de eerste maanden niet zien.

Was voor jouw de opmerking '1000 planeten te exploren' en game seller opmerking ?
Dat geeft toch gelijk aan dat er veel generieke shit gaat plaatsvinden ?
Net als dat Borderlands miljoenen wapens heeft en wat blijkt het waren generieke stats en maar 20 wapens of zo. Dat was te verwachten.

Je wist op voorhand dat je een game kreeg met geen baanbrekende content.
Leuke space wereld om te exploren.
Toen de sponsor AMD werdt aangekondigd wist je al dat het ook grafisch niet mind blowing zal zijn.
Neemt niet weg dat het er mooi uit ziet en dat de stijl heel erg mooi is.

Angelo NL / Global Cargo VTC

• FrankoNL
Waar spelen jullie hem op trouwens? Ik heb een pc met een 4070 maar ik merk de laatste tijd dat ik vaak toch veel liever op de series x speel, zelfs op 30 fps. Het is het “gemak” om te spelen vanaf de bank, aanzetten en klaar denk ik?

Maar dan krijg ik fomo naar de pc ervaring :p

• Michel242186
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10:17
FrankoNL schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 12:38:
Waar spelen jullie hem op trouwens? Ik heb een pc met een 4070 maar ik merk de laatste tijd dat ik vaak toch veel liever op de series x speel, zelfs op 30 fps. Het is het “gemak” om te spelen vanaf de bank, aanzetten en klaar denk ik?

Ik heb precies hetzelfde hoor speel altijd met mijn xbox of ps5 vanaf de bank...klik aan en spelen maar..heb mijn pc verkocht.
LuisjeNL schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 12:09:

[Afbeelding]
Oh my... ik hou nu al van het spel zonder een 1 seconde te hebben gespeeld.
Heb altijd een hekel aan mensen die dit doen |:(

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 29-11 13:15
James Pond schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 12:28:
[...]

Daar zijn de meningen over verdeeld. Het verhaal en dialogen, keuzemogelijkheden en vrijheden waren enorm beperkt ten opzichte van een Fallout New Vegas.
Maar de quests, dialogen en characters waren fantastisch. Totaal andere schaal dan een Fallout, maar er absoluut niet minder leuk om. Ik ben juist blij dat dat soort rpgs mooi naast elkaar kunnen bestaan.

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Topicstarter

Waarom sluit je je PC niet aan op je TV met een Xbox controller?

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 10:06

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

G_Dragon schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 12:44:
[...]

Oh my... ik hou nu al van het spel zonder een 1 seconde te hebben gespeeld.
Heb altijd een hekel aan mensen die dit doen |:(
De enige goede manier. :P het hangt allemaal van de wc rol houder af en met die houder die daar hangt zit het papier nu goed. Geen kans op vroegtijdig scheuren.

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

• FrankoNL
Mog schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 12:46:
[...]

Waarom sluit je je PC niet aan op je TV met een Xbox controller?
Dit is idd ook nog een optie. Maar goed deze game draait niet best op 4K gok ik zo op een 4070.

• Soullie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:14

Soullie

Planeshift

Moet zeggen mijn eerste indruk is echt heel goed.
Beetje lastig om veel te zeggen en het spoiler vrij te houden.

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 10:06

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Waar spelen jullie hem op trouwens?
PC. blijft gewoon masterrace imo :P

Steamlink naar PC werkt ook prima met controller op de bank. Of gewoon via Moonlight.
Of het best je PC gewoon op de TV aansluiten.

Maar alsnog hou ik gewoon van muis keyboard in een lekkere bureaustoel. Op de bank krijg ik toch altijd beetje last van de moeilijkere houdingen en sneller moe ofzo.

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

• James Pond
FrankoNL schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 12:52:
[...]

Dit is idd ook nog een optie. Maar goed deze game draait niet best op 4K gok ik zo op een 4070.
Ik speel op 1440p op de pc.. wel aangesloten op mn lgcx :)

Helaas niet altijd een steady 60fps maarja het is wat het is

• ZicoDon
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 29-11 20:44
Verwijderd schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 11:36:
[...]

Als je in space bent hang je ook gewoon op 1 plek, je kan niet verder vliegen of zo. Je blijft telkens in de buurt van een klein stuk waar je niet veel verder kan. Soms kan je dan een enemy neerschieten maar dan houdt het verder op. Vandaar moet je dan warpen naar een planeet.

De planeten die je ziet is gewoon een achtergrond, het is niet dat je dichterbij komt als je er naar toe vliegt of zo.
Tja het is maar net wat je verwacht, misschien hebben ze iets te veel gezegd.
Maar veel mensen verwachtte voor mijn gevoel een space sim zoals NMS in plaats van een RPG..

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Topicstarter
ZicoDon schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 12:56:
[...]

Tja het is maar net wat je verwacht, misschien hebben ze iets te veel gezegd.
Maar veel mensen verwachtte voor mijn gevoel een space sim zoals NMS in plaats van een RPG..
Ik vind het juist chill dat je niet echt hoeft te vliegen. De eerste keer is het wellicht tof. Maar op een gegeven moment gaat dat zo vervelen. Dan wordt het een soort Wind Waker, elke keer weer die pokke boot pakken op zoek naar dat ene eilandje.

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

• Donstil
  • Niet online
Als je inderdaad stil hangt dan is het wel erg goed gedaan want dat gevoel had ik niet in die Dogfight van het begin.

• Klauwhamer

Klauwhamer

Soullie schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 12:52:
Moet zeggen mijn eerste indruk is echt heel goed.
Beetje lastig om veel te zeggen en het spoiler vrij te houden.
Dat hoeft toch niet? Gebruik gewoon de spoiler-tag en ga los.

D3 :: I don't always kill but when I do, it's hyphen nine. :: y u no iddqd? :: Si non confectus, non reficiat.

• JeyJey
  • Laatst online: 07:43
BlazeMuis schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 12:13:
[...]

Dit is toch een rol playing game? Ik vind dat ieder zijn eigen rol moet kiezen ;)

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-11 21:44

mvds

Totally awesome!

Misschien een domme vraag maar kan je ook de spullen die je opraapt (en eventueel in je robot compagnon gestopt hebt) ook salvagen ofzo? Of in elk geval opbergen in je schip?

• ZicoDon
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 29-11 20:44
Mog schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 12:58:
[...]

Ik vind het juist chill dat je niet echt hoeft te vliegen. De eerste keer is het wellicht tof. Maar op een gegeven moment gaat dat zo vervelen. Dan wordt het een soort Wind Waker, elke keer weer die pokke boot pakken op zoek naar dat ene eilandje.
Eens, ik heb NMS ook wel wat gespeeld maar daar miste ik het doel.
Het vliegen is leuk.. maar hoef echt geen uren te vliegen of kilometers op een planeet te lopen.

maar ben benieuwd, na de werkdag gaan we eens beginnen!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Ik speel het op mijn Series S en ik moet zeggen dat het echt heel lekker soepel draait. Ik had een Series X besteld maar ik heb die afgezegd, ik zie geen reden om de upgrade nog te doen als ie zo lekker draait op mijn S.

• Orangelights23
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 11:15
mvds schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 13:16:
Ik speel het op mijn Series S en ik moet zeggen dat het echt heel lekker soepel draait. Ik had een Series X besteld maar ik heb die afgezegd, ik zie geen reden om de upgrade nog te doen als ie zo lekker draait op mijn S.
Kijk daar was ik benieuwd naar. Heb tijdens release een S gekocht (main console is de PS5, alhoewel ik de laatste tijd meer op de Steam Deck zit) en heb game pass eigenlijk niet zo veel gebruikt afgelopen 3 jaren. Leuke manier om het toch weer te gaan proberen en gelijk met Starfield.

• NLxAROSA
  • Niet online
Rivanov schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 09:33:
[...]

De DLSS mod werkt op de GamePass versie. :)
Net even geprobeerd. Werkt inderdaad top. Hogere FPS en scherper beeld, met vaste resolutie. Prima zo tot er native ondersteuning komt (als die ooit komt).

• Visgek82
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11:11
Het schijnt zo te zijn dat het op nvidia kaarten sowieso slechter draait. De 6800xt is 25-30 (op 1440p) procent sneller dan een 3080 in starfield, terwijl die kaarten elkaar normaal gesproken nauwelijks ontlopen. Gelukkig heb ik amd :)

Ryzen 7 7700X , 32 GB RAM, ProArt 4080 Super, MSI B650 Tomahawk, 2x2tb NVME

• KBE91
Kleine tip, als je wapens in je hotbar wil krijgen, je moet in je inventory gaan en het wapen als favoriet zetten.
Dan kan je kiezen welke slot je hem wil zetten. Ook voor healing moet je het zo doen.

Via de Dpad kan je de menu open waar u wapens en healing instaat.

[ Voor 16% gewijzigd door KBE91 op 01-09-2023 13:28 ]

• WhateverSuitsU
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 29-11 18:03

WhateverSuitsU

PSN: WhateverSuitsU

Op de ROG Ally ook een zeer prettige ervaring, blij verrast! Speel primair op series X en heel erg tevreden zo.

• Frez
NLxAROSA schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 13:20:
[...]

Net even geprobeerd. Werkt inderdaad top. Hogere FPS en scherper beeld, met vaste resolutie. Prima zo tot er native ondersteuning komt (als die ooit komt).
Welke gebruik je? Wil het ook even proberen op de gamepass versie.
https://www.nexusmods.com/starfield/mods/111?tab=files
Deze? en dan de standalone versie?

• Sipio
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
mvds schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 13:12:
Misschien een domme vraag maar kan je ook de spullen die je opraapt (en eventueel in je robot compagnon gestopt hebt) ook salvagen ofzo? Of in elk geval opbergen in je schip?
Ik ben nu ff niet bij mijn ship maar ik zag daarstraks wel een menu met de Cargo, ik neem aan dat je daar spullen heen en weer kunt switchen, zal zo ff proberen.

*Wat een vette game 8)

Je kunt idd als je bij je ship bent de invertory openen en dan ook de cargo selecteren/switchen

[ Voor 9% gewijzigd door Sipio op 01-09-2023 13:35 ]

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 29-11 22:43
Het speelt lekker op de series X en tot nu toe niet veel last van de 30fps en dat kan ik bij veel games niet zeggen (ben er zwaar gevoelig voor). Play anywhere blijft top, want als ik zin heb om op de pc te spelen dan kan dat ook.

Ik ben er nog niet helemaal uit wat ik van de game zelf vind. Het schreeuwt echt Bethesda en dat is in de positieve en negatieve zin.

Zou het moeten vergelijken, maar ik heb het idee dat de AI die ik in Atlantis zie lopen minder realistisch is dan die in Mass effect bv zo houterig als ze lopen en low poli.

De robot is echt rete irritant. Die blijft mij maar blokken op trappen en in kleine ruimtes.

En ik snap dat het niet allemaal seamless kan, maar dat je een menu in moet om te landen? Waarom kan ik niet gewoon op het blauwe mission ding focussen en dan landing selecteren of mis ik iets?

Maar ja dit soort irritaties zag ik al aan komen. Door mijn loot drang schiet ik ook niet op en het openingsverhaal is echt zwak imo dus ik hoop dat dit allemaal beter wordt zo dat de kleine irritaties weg vallen. Zeker geen liefde op het eerste gezicht dus 😅

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:38
Net de eerste drie uur erop zitten. Nu pas net aangekomen op
spoiler:
New Atlantis
. Het is weer feest met het doorzoeken van elk hoekje en gaatje. :)

Ik speel op very hard. Is denk ik lekker uitdagend, maar vreet wel ammo :). Maar als je alles doorzoekt vind je genoeg.

Ik las dat aanbevolen werd om niet teveel gesidetracked te raken in het begin en dat snap ik denk ik wel. Op de eerste planeet zag ik direct wat interessante poi, maar daar kwam ik een level 10 vijand tegen die me bijna one-shotte :P

Het is verder wel even oppassen dat je niet standaard alles loot, want dat wordt gezien als stelen kwam ik achter. Dit is te merken aan een rood icoontje bij het item wat je oppakt. :P

Genieten! Hele week vrij om te spelen

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

• Palindrome
  • Laatst online: 01:12
Leuke feature vanuit FO76 zit ook in starfield, screenshots die je maakt ingame worden gebruikt als laadschermen.

• NLxAROSA
  • Niet online
Frez schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 13:27:
[...]

Ja, de standalone. Ik heb ook de Game Pass versie. Even de description lezen, want je hebt ook een andere plugin nodig en de DLSS dll. En dit moet dus allemaal in de Starfield/Content folder, niet in de Starfield folder.

Als het niet op de goede plek staat dan gebeurt er niets als je op End drukt. Zorg ook dat dynamische resolutie uit staat, want dat is best lelijk.

• mvds

mvds

Totally awesome!

Orangelights23 schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 13:17:
[...]

Kijk daar was ik benieuwd naar. Heb tijdens release een S gekocht (main console is de PS5, alhoewel ik de laatste tijd meer op de Steam Deck zit) en heb game pass eigenlijk niet zo veel gebruikt afgelopen 3 jaren. Leuke manier om het toch weer te gaan proberen en gelijk met Starfield.
Als je de side by side vergelijkingen bekijkt die er op internet te vinden zijn zie je wel wat (imho kleine) verschillen maar ingame heb ik niet het idee dat het er slecht of zelfs maar minder, uitziet dan wat ik zou willen

• Frez
NLxAROSA schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 13:32:
[...]

Ja, de standalone. Ik heb ook de Game Pass versie. Even de description lezen, want je hebt ook een andere plugin nodig en de DLSS dll. En dit moet dus allemaal in de Starfield/Content folder, niet in de Starfield folder.

Als het niet op de goede plek staat dan gebeurt er niets als je op End drukt. Zorg ook dat dynamische resolutie uit staat, want dat is best lelijk.
Top, thanks. Tot zover snap ik het.
Alleen twijfel ik even welke dlss dll ik moet downloaden. Ik neem aan niet de nieuwste met dlss 3.5?
De versie 2.5.1 ?? (ik heb een 3080)

• richards3
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Iemand al geprobeerd hoe het functioneert op een steamdeck?

• Klauwhamer

Klauwhamer

uchiha tijntje schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 13:29:
Ik speel op very hard. Is denk ik lekker uitdagend, maar vreet wel ammo :)
Waarom vreet dit ammo? Het eerste wat ik denk is dat difficulty slechts een damage sponge-slider is (zoals wel vaker) en dat het (dus) nul toegevoegde waarde heeft. Is dat ook echt zo?

• Atmosfeer
uchiha tijntje schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 13:29:
Net de eerste drie uur erop zitten. Nu pas net aangekomen op
spoiler:
New Atlantis
. Het is weer feest met het doorzoeken van elk hoekje en gaatje. :)

Ik speel op very hard. Is denk ik lekker uitdagend, maar vreet wel ammo :). Maar als je alles doorzoekt vind je genoeg.

Ik las dat aanbevolen werd om niet teveel gesidetracked te raken in het begin en dat snap ik denk ik wel. Op de eerste planeet zag ik direct wat interessante poi, maar daar kwam ik een level 10 vijand tegen die me bijna one-shotte :P

Het is verder wel even oppassen dat je niet standaard alles loot, want dat wordt gezien als stelen kwam ik achter. Dit is te merken aan een rood icoontje bij het item wat je oppakt. :P

Genieten! Hele week vrij om te spelen
Ja ik wil ook op Very Hard gaan spelen. Merk dat dat dit soort games juist leuker maakt omdat het vinden van een beetje ammo of een medkit in een grot echt als een reward aanvoelt. Terwijl op easy denk je eerder, oke thats it?
Frez schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 13:27:
[...]

Ja, die heb ik wel gebruikt.

Frez schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 13:37:
[...]

Top, thanks. Tot zover snap ik het.
Alleen twijfel ik even welke dlss dll ik moet downloaden. Ik neem aan niet de nieuwste met dlss 3.5?
De versie 2.5.1 ?? (ik heb een 3080)
Waarom niet de nieuwste? Die heb ik wel genomen voor m'n 4080.

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:38
Moet wel even goed nadenken hoe ik mijn upgrade pad wil gaan bewandelen. Ga sowieso focussen op een stealth karakter. Ambitie is om een chaotic good badass stealth space pirate chick te worden :P

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

• Saitama
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 27-10 17:58
Potverdikkie, cycloon bezorgd mijne pas tussen 17.00 en 22.00. Hopelijk 17.00 maar mijn eerdere ervaringen zeggen rond 22.00 :'(
Jaren wachten was geen probleem, maar nu die laatste paar uur wachten... moeilijk!

• Frez
Rivanov schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 13:50:
[...]

Waarom niet de nieuwste? Die heb ik wel genomen voor m'n 4080.
In de beschrijving staat dat dlss 3 niet ondersteund wordt met de mod.

Frez schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 13:53:
[...]

In de beschrijving staat dat dlss 3 niet ondersteund wordt met de mod.
Maar bevat de meest recente versie van DLSS ook niet gewoon DLSS 2? Dat is toch niet énkel DLSS 3?

Pagina: 1 ... 23 ... 63 Laatste

Let op:
Gebruik spoiler-tags waar ze redelijkerwijs nodig zijn, kleine moeite, en houd het voor iedereen leuk! :)

Houd het ook ontopic, bespreek vooral je eigen ervaringen, en wees lief en respectvol naar elkaar. Je hoeft het niet eens te zijn.