Acties:
  • 0 Henk 'm!

• James Pond
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 10-08 10:49
davey s. schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 19:18:
[...]

Zag dat ie er al was bij Megekko.
Top nu alleen nog beslissen of een 7900 het upgraden waard is tov een 5700x.

Ik heb namelijk een AM4 mobo een X470 msi, daar kan geen AM5 cpu in.

En dan mijn ram 32gb wat ik dan moet vervangen..

Hulp wat zal ik doen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• davey s.
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-09 01:40
James Pond schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 12:16:
[...]

Hulp wat zal ik doen
Das best wel een upgrade ja, ga zelf ook voor een 7900XT TUF.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SacreBleu
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:47
[...]

Hulp wat zal ik doen
De 5800X3D is op dit moment ook goud, wellicht kun je dat overwegen voordat je overstapt op AM5.
Als je naar AM5 wil dan is de 7800X3D een goede optie, in de meeste games is dat extra frames, in sommige presteert hij iets lager.

Tenminste, ik zou de 7800X3D overwegen als je voornamelijk games speelt. Als je ook nog iets doet aan video editing of dergelijke dan zou de 7950X3D iets zijn, maar in gaming heb je daar bijna geen voordeel aan tov de 7800X3D.

NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• James Pond
Ja video editing doe ik wel eens, maar vind het lastig. Heb deze 5700x net een paar maandjes. Daarvoor een 3600 ofzo.

De premium edition van Starfield zou de enige reden zijn, want dan moet ik wel een hele nieuwe mobo+ram kopen en dan ben ik toch wel rond de 800 kwijt minimaal

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Melantrix
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:37
James Pond schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 16:05:
Ja video editing doe ik wel eens, maar vind het lastig. Heb deze 5700x net een paar maandjes. Daarvoor een 3600 ofzo.

De premium edition van Starfield zou de enige reden zijn, want dan moet ik wel een hele nieuwe mobo+ram kopen en dan ben ik toch wel rond de 800 kwijt minimaal
Waarom koop je dan niet gewoon Starfield Premium Edition? Hij is gewoon los beschikbaar.. :+

"Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• James Pond
Dat denk ik idd dat ik dat nog maar ff doe.. nog niet enorme nood voor een upgrade

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Logic
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-09 22:01

Logic

SmartOS:Love at First Boot

Heeft iemand hier al de headset en wat zijn jullie ervaringen ermee?

Ik ben zelf nog opzoek naar een draadloze headset voor bij de xbox en pc en die van Starfield ziet er wel mooi uit en qua prijs redelijk gelijk met andere merken. Is het qua geluid goed te doen en kan de mic er ook af? Ik ga toch niet online gamen

If it bleeds, it can be killed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boefmans
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 31-08 08:57
SacreBleu schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 19:18:
[...]

Het zal geen Apple Watch of Samsung Galaxy vervangen want je kan geen apps installeren. Maar volgens mij zaten er wel een aantal smart opties op.

Ik heb hem wel besteld als collectors item. Ook al zal ik het horloge niet als hoofdhorloge gebruiken. Ik vind het al dope om hem tentoon te stellen.
Ik twijfel ook. Risico: hoe zal het spel echt zijn? (Is ook beetje hypen en zorgen dat ze meteen cahmshen, dit soort acties). Dus ik denk dat ik toch even rustig afwacht).

mixing a drink and music

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• James Pond
Zojuist mijn preorder gedaan voor de premium editie op Steam :) Hyped!

Hoop dat mijn 3070 + Ryzen 5700x + 32gb ram een leuke fps kunnen toveren bij 1440p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belindo
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19:20

Belindo

▶ ─🔘─────── 15:02

Logic schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 13:09:
Heeft iemand hier al de headset en wat zijn jullie ervaringen ermee?

Ik ben zelf nog opzoek naar een draadloze headset voor bij de xbox en pc en die van Starfield ziet er wel mooi uit en qua prijs redelijk gelijk met andere merken. Is het qua geluid goed te doen en kan de mic er ook af? Ik ga toch niet online gamen
Mic kan er niet af. Geluid vind ik zelf prima (ben geen audio-purist). Wanneer gelinkt met m'n telefoon kan hij niet erg hard trouwens, via Xbox is er meer volume.

Hij zit lekker, ook over de oren, voelt niet zwaar aan (ik wandel er ook mee).

Qua bediening is ie mwa. Wanneer gepaired met je telefoon heb je eigenlijk alleen volume. Je kunt niet opnemen/ophangen, volgend/vorig nummer etc. Wanneer je echter ook geluid van de Xbox hebt, en je wordt gebeld, word het geluid van de Xbox automatisch gemute (80%) waardoor je kunt focussen op je telefoontje.

De headset paired met verschillende apparaten. Iets wat ik wel vervelend vind is, wanneer ik de headset voor werk gebruik en aanzet, de Xbox opstart (en de TV aangaat). Dit is helaas niet uit te schakelen. Omdat de headset na een x aantal tijd vanzelf uitgaat (bij geen geluid) moet ik deze meerdere malen per dag weer aanzetten, met als gevolg dat de Xbox en TV ook aangaan.

Coding in the cold; <brrrrr />

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Visgek82
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22:40
[...]

Hulp wat zal ik doen
Ik zou gewoon wachten tot het spel live is en kijken hoe het draait, en of je visueel uberhaupt verschil ziet tussen hoogste instellingen en 1 trapje lager (Wat vaak al veel performance scheelt). dat zou ik doen.
We weten nog niets, en (potentieel slechte) optimalisatie kan niet of nauwelijks weggepoetst worden met betere hardware.

Ryzen 7 7700X , 32 GB RAM, ProArt 4080 Super, MSI B650 Tomahawk, 2x2tb NVME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• James Pond
Ja geen upgrade gedaan, zie het nut er niet zo van in op dit moment.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vortigen
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 21:48
James Pond schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 10:00:
Zojuist mijn preorder gedaan voor de premium editie op Steam :) Hyped!

Hoop dat mijn 3070 + Ryzen 5700x + 32gb ram een leuke fps kunnen toveren bij 1440p
Leuk! Ik heb mijn gamepass "gratis" standaard editie geüpgraded naar de premium voor de 5 dagen Early Access.

En ik denk dat jouw PC het prima moet gaan draaien op 1440p.
Tenzij het spel slecht geoptimaliseerd is natuurlijk, maar dan gaat het op geen enkel systeem lekker werken.

Ik hoop trouwens dat er alsnog DLSS support in gaat zitten voor de Nvidia kaart eigenaren. (Ondanks dat ik zelf een AMD kaart heb)

We don't stop playing games because we grow old - We grow old because we stop playing games

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• James Pond
Awesome! Ja de enige reden dat ik hem toch op Steam oppik zijn de mod support.. Bij Windows Store games is dat toch altijd lastiger..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !GN!T!ON
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14-09 19:55
Vortigen schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 10:29:
[...]

Leuk! Ik heb mijn gamepass "gratis" standaard editie geüpgraded naar de premium voor de 5 dagen Early Access.

En ik denk dat jouw PC het prima moet gaan draaien op 1440p.
Tenzij het spel slecht geoptimaliseerd is natuurlijk, maar dan gaat het op geen enkel systeem lekker werken.

Ik hoop trouwens dat er alsnog DLSS support in gaat zitten voor de Nvidia kaart eigenaren. (Ondanks dat ik zelf een AMD kaart heb)
Hoe werkt dat dan i.c.m. met je abo? Ook na (betaalde?) upgrade naar premium, als je abo van gamepass verloopt kan je niet meer spelen? Of heb je hem dan echt unlocked / gekocht met korting?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vortigen
!GN!T!ON schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 12:44:
[...]

Hoe werkt dat dan i.c.m. met je abo? Ook na (betaalde?) upgrade naar premium, als je abo van gamepass verloopt kan je niet meer spelen? Of heb je hem dan echt unlocked / gekocht met korting?
Het lijkt mij dat je dan de basis game nog moet kopen. Ik heb bv 35 euro ofzo betaald voor de upgrade naar Premium. Dat zou wel erg goedkoop zijn voor de hele game ;)

En by the way, wanneer een game uit Gamepass verdwijnt dan kan je het meestal met een korting alsnog aanschaffen. Dus mocht dat ooit met Starfield gebeurden dan kan je de basisgame zeer waarschijnlijk met wat korting kopen.

We don't stop playing games because we grow old - We grow old because we stop playing games

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• James Pond
Ik zou hem sowieso op Steam halen als je mods belangrijk/interessant vind :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Logic

Logic

Belindo schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 10:07:
[...]

Mic kan er niet af. Geluid vind ik zelf prima (ben geen audio-purist). Wanneer gelinkt met m'n telefoon kan hij niet erg hard trouwens, via Xbox is er meer volume.

Hij zit lekker, ook over de oren, voelt niet zwaar aan (ik wandel er ook mee).

Qua bediening is ie mwa. Wanneer gepaired met je telefoon heb je eigenlijk alleen volume. Je kunt niet opnemen/ophangen, volgend/vorig nummer etc. Wanneer je echter ook geluid van de Xbox hebt, en je wordt gebeld, word het geluid van de Xbox automatisch gemute (80%) waardoor je kunt focussen op je telefoontje.

De headset paired met verschillende apparaten. Iets wat ik wel vervelend vind is, wanneer ik de headset voor werk gebruik en aanzet, de Xbox opstart (en de TV aangaat). Dit is helaas niet uit te schakelen. Omdat de headset na een x aantal tijd vanzelf uitgaat (bij geen geluid) moet ik deze meerdere malen per dag weer aanzetten, met als gevolg dat de Xbox en TV ook aangaan.
Bedankt voor je bericht en ervaring. Ik heb hem besteld 😁 ik ga hem vooral met de xbox en de pc gebruiken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Logic

Logic

Bethesda heeft 3 animatie filmpjes online gezet over de 3 verschillende grote steden. Ziet er leuk uit, maar tegelijk vind ik het ook een beetje niks zeggend moet ik bekennen.

ps deze topic is wel leuk om te lezen: https://www.reddit.com/r/...irect_marketing_campaign/ daarin word gesuggereerd dat we vanaf nu elke week iets over Starfield gaan zien/horen

[ Voor 17% gewijzigd door Logic op 25-07-2023 20:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Divak
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12-09 15:00
Ik heb de game gratis gekregen door een AMD CPU te kopen, en kan bevestigen dat je een Steam CD-key krijgt. Ben ik overigens heel erg blij mee, zeker voor mod support / script extenders die er ongetwijfeld zullen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
  • Laatst online: 17:26
Nice, ben benieuwd hoe hij op je nieuwe grafische kaart gaat spelen, ik zelf ga hem op de Series X spelen

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FrankoNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-09 12:17
Vortigen schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 16:15:
[...]

Het lijkt mij dat je dan de basis game nog moet kopen. Ik heb bv 35 euro ofzo betaald voor de upgrade naar Premium. Dat zou wel erg goedkoop zijn voor de hele game ;)

En by the way, wanneer een game uit Gamepass verdwijnt dan kan je het meestal met een korting alsnog aanschaffen. Dus mocht dat ooit met Starfield gebeurden dan kan je de basisgame zeer waarschijnlijk met wat korting kopen.
Starfield is een Xbox studio’s game. Die verdwijnen niet uit gamepass.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stickfiguur
  • Laatst online: 12-09 14:19
Divak schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 23:14:
Ik heb de game gratis gekregen door een AMD CPU te kopen, en kan bevestigen dat je een Steam CD-key krijgt. Ben ik overigens heel erg blij mee, zeker voor mod support / script extenders die er ongetwijfeld zullen komen.
Ik heb natuurlijk net een paar weken te vroeg een amd cpu en gpu gekocht 8)7 Achja, so be it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SacreBleu
stickfiguur schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 08:03:
[...]

Ik heb natuurlijk net een paar weken te vroeg een amd cpu en gpu gekocht 8)7 Achja, so be it
Same, anderhalve maand geleden een nieuwe CPU gekocht. Daar kreeg ik Jedi Survivor bij, ook te behappen.

NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• NukaWorldNL
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 13-09 17:34
Man nog iets meer dan een maand en de game is er. Ben echt zo benieuwd man hoe de game zal zijn. Echt weer zin om in een nieuwe BGS game te duiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SacreBleu
NukaWorldNL schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 16:12:
Man nog iets meer dan een maand en de game is er. Ben echt zo benieuwd man hoe de game zal zijn. Echt weer zin om in een nieuwe BGS game te duiken.
Ik ben vooral benieuwd hoe het speelt en wat er allemaal te ontdekken is. Er zal, hopelijk, nog veel content zijn wat we kunnen ontdekken wat ze niet hebben laten zien.

Ik kijk zelf uit naar het uitbreiden van je schip en het bouwen van outposts.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• wjjkoevoets
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12-09 19:10

wjjkoevoets

Brabants Gedrocht

NukaWorldNL schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 16:12:
Jij niet alleen. De hoeveelheid uren die ik gespendeerd heb in BGS games is absurd. Ze hebben hier potentieel goud in handen. Toegegeven, ik kijk wel met een behoorlijk rose getinte bril ;) Ik heb minimaal 5000 uur in of rondom (modding, fine-tuning, patches maken, zelf mods maken) BGS games zitten.

Todd Howard en zijn team hebben de laatste jaren echt wel terechte kritiek gekregen, maar wat mij altijd bij staat zijn zijn (Speech 100, Charisma 10) interviews en keynotes/lezingen. Vooral in die laatste gaat hij vaak humoristisch in op de designfilosofie die BGS hanteert voor het bouwen van een game. Conservatief, keep it simple, geen sequels uitpompen, je tijd nemen en liever met een klein team twee jaar langer aan een game werken dan het maar snel te rushen. Ik vind het ook mooi hoe Todd beschrijft dat hij de bedrijfscultuur wil behouden. Het is ook niet voor niks dat veel developers jaren voor BGS werken en niet binnen een jaar of twee alweer weg zijn.

Ik heb de laatste tijd ook veel interviews gekeken van andere studios en het heeft mijn respect voor BGS nog meer doen toenemen. Er wordt vaak (ook zeker wel terecht) geklaagd over bugs, glitches en AI gedrag in BGS games, maar als ik dan zie hoe sommige devs echt moeite hebben om (m.i.) relatief simpele "if this, then that" AI loops in sandbox games voor elkaar te krijgen...

Ik maak me geen illusies, Starfield zal ongetwijfeld geplaagd worden door bugs, technische issues, AI rariteiten en andere irritaties. En ja, modders zullen weer 248720 bugs fixen. Maar het blijven gewoon leuke games om te spelen.

Om een voorbeeld te noemen; ik heb zeker al zo'n 1700 uur pure in-game time in modded Skyrim zitten. Ik heb de Dragonborn DLC nog nooit gespeeld. Ik kwam een paar weken een random encounter tegen die ik in al die 1700 uren nog nooit was tegen gekomen. Ik dacht dat het van een mod was. Bleek gewoon een base game encounter te zijn. :+

Dat is voor mij een BGS game. Als Starfield weer zo'n experience kan geven, dan ben ik bang dat het wel eens meer dan 1700 uur kunnen worden :+ De nasapunk toon (ook weer zo'n Todd Howard dingetje) spreekt me echt heel erg aan.

Ik heb dan toch een stuk minder respect voor gamefabrieken als EA sports die jaarlijks dezelfde buggy drek (FIFA career mode :+) uitspuwen, €60 vragen en je vervolgens met gokspellen (FUT) een poot uit proberen te draaien...

Of all tyrannies, a tyranny sincerely exercised for the good of its victims may be the most oppressive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldia
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 14-09 21:43
Wat een vette game! Is dit heel anders dan Star Citizen? Of niet vergelijkbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jellybrah
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 10:45
wjjkoevoets schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 02:48:
[...]

Jij niet alleen. De hoeveelheid uren die ik gespendeerd heb in BGS games is absurd. Ze hebben hier potentieel goud in handen. Toegegeven, ik kijk wel met een behoorlijk rose getinte bril ;) Ik heb minimaal 5000 uur in of rondom (modding, fine-tuning, patches maken, zelf mods maken) BGS games zitten.

Todd Howard en zijn team hebben de laatste jaren echt wel terechte kritiek gekregen, maar wat mij altijd bij staat zijn zijn (Speech 100, Charisma 10) interviews en keynotes/lezingen. Vooral in die laatste gaat hij vaak humoristisch in op de designfilosofie die BGS hanteert voor het bouwen van een game. Conservatief, keep it simple, geen sequels uitpompen, je tijd nemen en liever met een klein team twee jaar langer aan een game werken dan het maar snel te rushen. Ik vind het ook mooi hoe Todd beschrijft dat hij de bedrijfscultuur wil behouden. Het is ook niet voor niks dat veel developers jaren voor BGS werken en niet binnen een jaar of twee alweer weg zijn.

Ik heb de laatste tijd ook veel interviews gekeken van andere studios en het heeft mijn respect voor BGS nog meer doen toenemen. Er wordt vaak (ook zeker wel terecht) geklaagd over bugs, glitches en AI gedrag in BGS games, maar als ik dan zie hoe sommige devs echt moeite hebben om (m.i.) relatief simpele "if this, then that" AI loops in sandbox games voor elkaar te krijgen...

Ik maak me geen illusies, Starfield zal ongetwijfeld geplaagd worden door bugs, technische issues, AI rariteiten en andere irritaties. En ja, modders zullen weer 248720 bugs fixen. Maar het blijven gewoon leuke games om te spelen.

Om een voorbeeld te noemen; ik heb zeker al zo'n 1700 uur pure in-game time in modded Skyrim zitten. Ik heb de Dragonborn DLC nog nooit gespeeld. Ik kwam een paar weken een random encounter tegen die ik in al die 1700 uren nog nooit was tegen gekomen. Ik dacht dat het van een mod was. Bleek gewoon een base game encounter te zijn. :+

Dat is voor mij een BGS game. Als Starfield weer zo'n experience kan geven, dan ben ik bang dat het wel eens meer dan 1700 uur kunnen worden :+ De nasapunk toon (ook weer zo'n Todd Howard dingetje) spreekt me echt heel erg aan.

Ik heb dan toch een stuk minder respect voor gamefabrieken als EA sports die jaarlijks dezelfde buggy drek (FIFA career mode :+) uitspuwen, €60 vragen en je vervolgens met gokspellen (FUT) een poot uit proberen te draaien...
Ga er maar van uit dat je fallout en skyrim erg goed terug ziet hier. Dezelfde oude facial animations, best wel slechte conversatie opties als je ze vergelijkt met witcher, combat (met name geweer) dat houterig aanvoelt en bugs... heel veel bugs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:04

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Goldia schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 23:13:
Wat een vette game! Is dit heel anders dan Star Citizen? Of niet vergelijkbaar?
Niet direct vergelijkbaar met Star Citizen, mogelijk wel met Squadron 42, echepter hebben we daar al heel lang niets meer van gezien. Star Citizen is een multi-player game, Starfield is single-player.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• wjjkoevoets
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12-09 19:10

wjjkoevoets

Brabants Gedrocht

jellybrah schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 23:17:
[...]

Ga er maar van uit dat je fallout en skyrim erg goed terug ziet hier. Dezelfde oude facial animations, best wel slechte conversatie opties als je ze vergelijkt met witcher, combat (met name geweer) dat houterig aanvoelt en bugs... heel veel bugs.
Het probleem is dat er geen games zijn die bieden wat BGS met hun games bied. Leuk dat de Witcher 3 betere graphics, mooiere animaties en minder bugs heeft. Statische wereld, veel minder vrijheid, geen eigen character, random exploren totaal niet interessant, mod support is 3x niks vergeleken met BGS games.

Laat Starfield dan maar houterige animaties hebben, dat overleef ik wel :+

Bugs zijn in dit soort games gewoon onvermijdelijk. Hier zijn de Witcher games (of Cyberpunk :+) ook niet heilig. Het gros van de bugs en technische inperfectheden kan ik ook wel vergeven, tenzij het echt engine level dingen zijn zoals het niet om kunnen gaan met +60 FPS op PC bijvoorbeeld. Dat zijn steken die BGS altijd heeft laten vallen en waar ze wat mij betreft echt wel een schop onder de kont voor moeten krijgen, aangezien modders dit wel kunnen fixen. The point still stands though: Ik heb nog geen enkele game gevonden die bied wat de BGS games bieden.

Of all tyrannies, a tyranny sincerely exercised for the good of its victims may be the most oppressive.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NukaWorldNL
wjjkoevoets schreef op zondag 30 juli 2023 @ 02:33:
[...]

Het probleem is dat er geen games zijn die bieden wat BGS met hun games bied. Leuk dat de Witcher 3 betere graphics, mooiere animaties en minder bugs heeft. Statische wereld, veel minder vrijheid, geen eigen character, random exploren totaal niet interessant, mod support is 3x niks vergeleken met BGS games.

Bugs zijn in dit soort games gewoon onvermijdelijk. Hier zijn de Witcher games (of Cyberpunk :+) ook niet heilig. Het gros van de bugs en technische inperfectheden kan ik ook wel vergeven, tenzij het echt engine level dingen zijn zoals het niet om kunnen gaan met +60 FPS op PC bijvoorbeeld. Dat zijn steken die BGS altijd heeft laten vallen en waar ze wat mij betreft echt wel een schop onder de kont voor moeten krijgen, aangezien modders dit wel kunnen fixen. The point still stands though: Ik heb nog geen enkele game gevonden die bied wat de BGS games bieden.
Dit idd. Echt dit idd. Ik heb al zovaak andere open wereld rpg games geprobeerd en nog steeds pakken die mij niet zoals een BGS game (eigenlijk alleen Mass Effect Trilogy). BGS zijn voor mij gewoon heerlijke open wereld games waarin zoveel te ontdekken is qua locaties, en ook qua looten kan je bijna alles wel oppakken in de wereld en er iets mee doen (ik loop altijd een locatie helemaal af tot ik alle loot en junk heb gepakt haha). En idd die modsupport is ook niet normaal hoelang dat populair blijft. Kijk alleen al naar Skyrim wat nog steeds toffe mods krijgt zeker op pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik kijk ook erg naar uit deze game. Hoop dat er veel “nevenactiviteiten” zijn die je kunt doen maar niet hoeft te doen en dat ze die goed hebben uitgewerkt. Zoals bijvoorbeeld het ontdekken van planeten en het minen ervan en het opzetten van outposts.

Heb lekker een week vrij genomen vanaf 1 september :)

Ben zelf niet zo van de mods, althans heb deze games altijd op een console gespeeld. :)

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik verwacht wel dat er veel "sidequests" zullen zijn. Dat is wel redelijk standaard in dit soort spellen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Ja bedoel niet zozeer side quests. Maar meer gewoon je eigen ding kunnen doen. Als je even geen zin hebt om storyline te volgen, maar gewoon je vloot wilt uitbreiden, evil bastards spelen in space battles, planeten kunt minen, en andere activiteiten kunt ontplooien zonder dat er iets aan storyline vast zit. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SacreBleu
uchiha tijntje schreef op zondag 30 juli 2023 @ 14:46:
Ja bedoel niet zozeer side quests. Maar meer gewoon je eigen ding kunnen doen. Als je even geen zin hebt om storyline te volgen, maar gewoon je vloot wilt uitbreiden, evil bastards spelen in space battles, planeten kunt minen, en andere activiteiten kunt ontplooien zonder dat er iets aan storyline vast zit. :)
Dat zal, sowieso, wel kunnen. Zowel TES als Fallout hebben die mogelijkheid altijd wel aangeboden. Als je geen zij hebt in quests of dergelijke kun je altijd je eigen gang gaan.

Vooral in Fallout 4 werd dit lucratief als je je settlement(s) wilde uitbouwen. Met mods kon je zelfs nog meer.

Ik hoop dat Starfield net zo'n betrokken mod community krijgt als TES en/of Fallout. Aangezien ik beide games niet meer in vanilla kan spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSirMatthew
  • Laatst online: 14-06 13:49
jellybrah schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 23:17:
[...]

Ga er maar van uit dat van bovenstaande niets geldt. Starfield heeft nieuwe engine, release date een jaar naar achter geschoven om extensieve Q&A te doen (dit spel moet Xbox terug op de kaart zetten), en wat story-telling betreft, is dat altijd een beetje kwestie van smaak... Fallout vond ik bv super maar TES was niet mijn ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aennoth
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 21-03-2024
hallo alle...

Ik weet niet zo heel goed waar dit te plaatsen maar ik hoop dat iemand me misschien kan helpen.

Ik ben namelijk niet heel zeker of ik dit kan draaien op mijn laptop om dan te spelen op mijn tv.

Mijn laptop is een :

Lenovo legion 5 pro 16ach6h

AMD Ryzen 7 5800H with Radeon Graphics 3.20 GHz

16,0 GB ram

ik heb wel zo'n programma gedraaid om te kijken of het mogelijk is en dat zegt dat alles goed is maar ik twijfel toch een beetje aan die programma's.Mocht er iemand zijn die me kan zeggen dat ik me geen zorgen hoeft te maken zou dat zeer welkom zijn
mocht dit niet werken dan zal ik namelijk een x-box moeten aanschaffen

en ja ik wil het graag spelen :)

alvast bedankt voor de moeite en de hulp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jellybrah
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 10:45
DJSirMatthew schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 14:56:
[...]

Ga er maar van uit dat van bovenstaande niets geldt. Starfield heeft nieuwe engine, release date een jaar naar achter geschoven om extensieve Q&A te doen (dit spel moet Xbox terug op de kaart zetten), en wat story-telling betreft, is dat altijd een beetje kwestie van smaak... Fallout vond ik bv super maar TES was niet mijn ding.
Starfield gaat gewoon op een geupgrade creation engine draaien. Je kunt in de trailers al zie dat dat zo is (facial animations etc.)

Weet je, het trekt mij niet meer. Meer van hetzelfde. Ik weet zeker dat het op alle vlakken tegen gaat vallen, ervaring met Bethesda om het maar zo te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
Aennoth schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 15:11:
hallo alle...

Ik weet niet zo heel goed waar dit te plaatsen maar ik hoop dat iemand me misschien kan helpen.

Ik ben namelijk niet heel zeker of ik dit kan draaien op mijn laptop om dan te spelen op mijn tv.

Mijn laptop is een :

Lenovo legion 5 pro 16ach6h

AMD Ryzen 7 5800H with Radeon Graphics 3.20 GHz

16,0 GB ram

ik heb wel zo'n programma gedraaid om te kijken of het mogelijk is en dat zegt dat alles goed is maar ik twijfel toch een beetje aan die programma's.Mocht er iemand zijn die me kan zeggen dat ik me geen zorgen hoeft te maken zou dat zeer welkom zijn
mocht dit niet werken dan zal ik namelijk een x-box moeten aanschaffen

en ja ik wil het graag spelen :)

alvast bedankt voor de moeite en de hulp
Die ik zie is met een GeForce RTX 3070, die zou starfield gewoon moeten kunnen draaien.

Maar jij hebt het over een readon, heb jij een directe link naar de laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aennoth
Linksquest schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 15:18:
[...]

Die ik zie is met een GeForce RTX 3070, die zou starfield gewoon moeten kunnen draaien.

Maar jij hebt het over een readon, heb jij een directe link naar de laptop.
https://www.bol.com/nl/nl...hz/9300000048072329/?s2a=

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Linksquest
Die zou hem zonder problemen moeten draaien, je hebt een Nvidia GeForce met 8gb werkgeheugen, zou geen probleem moeten zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aennoth
Linksquest schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 15:57:
[...]

Die zou hem zonder problemen moeten draaien, je hebt een Nvidia GeForce met 8gb werkgeheugen, zou geen probleem moeten zijn.
Oke, hartelijk dank voor de hulp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vortigen
Ja, je laptop gaat de game prima aankunnen. Je zit zelfs boven de aangeraden hardware eisen met je videokaart :)
Misschien dat je de resolutie op 1080p moet zetten ipv je native 1600p maar wellicht is dat helemaal niet nodig.
Veel plezier alvast :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFortune
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 15:56
Ik zit nog een beetje te twijfelen of ik mijn cpu zou moeten upgraden.
Draai nu een i7-7700 met een rx 6700xt gpu op 1440p. Denk dat dat qua cpu net wat te krap wordt.
Komt dan net boven de minimum requirements van cpu uit, qua gpu zit ik wel goed.

Zit wel te overwegen om naar een ryzen 5 7600x te gaan want dan krijg ik gratis Starfield er bij. Beetje win-win situatie.

Met upgrade naar ryzen 5 7600x zit ik dan wel weer te kijken naar volledige upgrade, dus ook mobo, ram. Uiteraard van wege intel -> AMD

Wat denken jullie?

[ Voor 3% gewijzigd door MrFortune op 01-08-2023 16:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vortigen
jellybrah schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 15:12:
[...]

Starfield gaat gewoon op een geupgrade creation engine draaien. Je kunt in de trailers al zie dat dat zo is (facial animations etc.)

Weet je, het trekt mij niet meer. Meer van hetzelfde. Ik weet zeker dat het op alle vlakken tegen gaat vallen, ervaring met Bethesda om het maar zo te zeggen.
De facial animations zijn idd niet echt cutting edge of vernieuwend.
Persoonlijk vind ik dat niet zo erg en kan daar goed mee leven in een game.

Wat betreft bugs heeft Bethesda idd een niet zo'n goede trackrecord zullen we maar zeggen ;)
Maar zoals hierboven al aangegeven moet Starfield Xbox gaming weer op de kaart zetten en ik verwacht dat men nu beter uit de startblokken wil komen.

Wat voor mij een feit is, is dat ik mij sinds Daggerfall zeer goed vermaak met Bethesda games - bugs of geen bugs - dus dat zal hier niet veel anders zijn d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vortigen
MrFortune schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 16:48:
Draai nu een i7-7700 met een rx 6700xt gpu op 1440p. Denk dat dat qua cpu net wat te krap wordt.
Komt dan net boven de minimum requirements van cpu uit, qua gpu zit ik wel goed.

Zit wel te overwegen om naar een ryzen 5 7600x te gaan want dan krijg ik gratis Starfield er bij. Beetje win-win situatie.

Met upgrade naar ryzen 5 7600x zit ik dan wel weer te kijken naar volledige upgrade, dus ook mobo, ram. Uiteraard van wege intel -> AMD

Wat denken jullie?
Je processor zal idd de bottleneck kunnen vormen. Je videokaart is sowieso voldoende zou ik zeggen.
Je zou natuurlijk ook gewoon kunnen kijken hoe Starfield het op je huidige systeem gaat doen.
Wie weet is de game niet zo erg CPU afhankelijk en doet je videokaart het meeste werk? (geen idee hoor, ik denk even hardop)

Nu heb ik toevallig net een (bijna) soortgelijke upgrade gedaan als waar jij aan zit te denken, alleen heb ik de AMD 7600 (non x) gekozen :)
Deze is zuiniger, wordt minder warm en presteert maar +- 5% minder dan de X variant.
En hij is een heel klein beetje goedkoper. 20 euro ofzo.

Ik heb ook de Radeon 6700xt gekozen trouwens en verwacht dat ie Starfield prima aankan op 1440p.

Verder heb een 670 mobo en 32Gb 6000MHz DDR5 geheugen erbij gedaan.

Ik kwam dan ook van een 7-8 jaar oud systeem met een Intel i5 4690, 16Gb 1600MHz ram en een GeForce 2060 met 6 Gb Vram.
De upgrade was dus in mijn geval hard nodig voor deze game :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SacreBleu
MrFortune schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 16:48:

Wat denken jullie?
Als je nog een cpu kan vinden voor je socket zou ik even wachten. Probeer het uit. Werkt het niet lekker bestel een nieuwe CPU die upgrade is zo gedaan. Terwijl je wacht ik de nieuwe cpu zet je de instellingen wat lager zodat je toch 60 fps haalt.

In veel gevallen is je nieuwe cpu een dag later binnen en kun je doorknorren met je nieuwe cpu.

Als je moeite hebt om een goede cpu te vinden stuur mij dan een DM. Ik heb nog iets liggen voor een zacht prijsje wat buitengewoon prima zal werken.

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5XtRZz2FKlAE8xGBYd53kicjzR8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VCwZM5cz2ptNAGWnIdAXH0dd.jpg?f=fotoalbum_large

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
Het lijkt nog wel een beetje een raadsel wat de pc specs worden voor 4k 60fps.

Ik heb recentelijk een nieuwe pc gebouwd. Ik heb een i7 13700K met genoeg geheugen en m2 drives. Echter twijfel ik over de 3070ti die erin zit.

Daarmee zit ik boven recommended specs maar gaan ze daarin uit van 4k 30fps? Vind het een beetje vaag omschreven.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Boefmans
wjjkoevoets schreef op zondag 30 juli 2023 @ 02:33:
[...]

Klopt. Grote verschil met meeste andere 'open wereld games' is dat bij verreweg alle games de wereld closed wordt zodra je een missie doet. Gta is daar het meest aansprekende voorbeeld van. Daarmee voorkomen ze een hoop interacties of mogelijkheden die de boel stuk maken maar heb je ook minder speler wrong imo

mixing a drink and music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boefmans
Nog geen VR aangekondigd volgens mij?
(Al lijkt me dat ook wel een leercurve als je met joystick gaat spelen, wordt sowieso wel weer een feest vrees ik).

mixing a drink and music

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boefmans
Vortigen schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 11:05:
Het is in mijn ogen ook vooral een verkooppraatje om AMD spullen te kopen.
Er wordt nergens gezegd dat FSR exclusief is en dat er geen dlss zal zijn of dat de game minder mooi zou zijn op Nvidia hardware (of minder zal presteren op Intel processors).
Wel wordt de suggestie gewekt natuurlijk :)

Ik vermoed dat ze dit dus bewust zo hebben gedaan zodat gamers wat schrikken en meer zullen kijken naar AMD spullen (en dan hopen dat men die gaat kopen ipv de concurrent).

In feite is het enige wat we nu echt 100% zeker weten is dat de game FSR zal ondersteunen bij launch.
Is dat fsr überhaupt relevant als je goede specs hebt? Ook eens induiken :-) (ik heb een 6900xt overigens met een Intel cpu)

mixing a drink and music

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• earthapple
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 01-08 13:46

earthapple

Hyped voor Apex legends S2!

Kenny_026 schreef op zaterdag 5 augustus 2023 @ 13:57:
Het lijkt nog wel een beetje een raadsel wat de pc specs worden voor 4k 60fps.

Ik heb recentelijk een nieuwe pc gebouwd. Ik heb een i7 13700K met genoeg geheugen en m2 drives. Echter twijfel ik over de 3070ti die erin zit.

Daarmee zit ik boven recommended specs maar gaan ze daarin uit van 4k 30fps? Vind het een beetje vaag omschreven.
Denk dat het wel goed moet komen. Misschien her en der wat instellingen aanpassen om boven de 60 fps uit te komen.

Ik gebruik AMD 5800x en 7900XTX en game nu op de AAA spellen 120+ FPS alles ultra 4k. Misschien dat je het daar mee kan vergelijken. Uiteindelijk zijn de recommended specs bij een spel nooit accuraat en wordt het wachten totdat mensen daadwerkelijk benchmarks uit gaan brengen.

• SacreBleu
earthapple schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 15:42:
[...]

Denk dat het wel goed moet komen. Misschien her en der wat instellingen aanpassen om boven de 60 fps uit te komen.

Ik gebruik AMD 5800x en 7900XTX en game nu op de AAA spellen 120+ FPS alles ultra 4k. Misschien dat je het daar mee kan vergelijken. Uiteindelijk zijn de recommended specs bij een spel nooit accuraat en wordt het wachten totdat mensen daadwerkelijk benchmarks uit gaan brengen.
Hoewel de 7900XTX op dit model het vlaggenschip is van AMD en ik niet weet welke spellen je speelt, denk ik wel dat je de prestaties van je kaart een beetje overdrijft, of het zijn al wat verouderde Triple-A games. :P

Als ik benchmarks bekijk zijn er bijna geen spellen die de 7900XTX trekt op 120fps van het afgelopen jaar en het jaar daarvoor. Daarnaast zijn de RTX4080 en 7900XTX aardig aan elkaar gewaagd en ik haal de 120 frames vaak (net) niet en ik game op 1440p.

Hoe-dan-ook is de 7900XTX de aanbevolen kaart om Starfield op 4K te spelen. Ik verwacht dat dat wel makkelijk aan de 60 FPS moet komen, er zijn niet veel spellen die de huidige generatie Nvidia of AMD GPU's op hun knieeën heeft gekregen. Dus met een 7900XTX moet je prima uit de voeten komen.

• earthapple
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 01-08 13:46

earthapple

Hyped voor Apex legends S2!

SacreBleu schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 15:53:
[...]

Hoewel de 7900XTX op dit model het vlaggenschip is van AMD en ik niet weet welke spellen je speelt, denk ik wel dat je de prestaties van je kaart een beetje overdrijft, of het zijn al wat verouderde Triple-A games. :P

Als ik benchmarks bekijk zijn er bijna geen spellen die de 7900XTX trekt op 120fps van het afgelopen jaar en het jaar daarvoor. Daarnaast zijn de RTX4080 en 7900XTX aardig aan elkaar gewaagd en ik haal de 120 frames vaak (net) niet en ik game op 1440p.

Hoe-dan-ook is de 7900XTX de aanbevolen kaart om Starfield op 4K te spelen. Ik verwacht dat dat wel makkelijk aan de 60 FPS moet komen, er zijn niet veel spellen die de huidige generatie Nvidia of AMD GPU's op hun knieeën heeft gekregen. Dus met een 7900XTX moet je prima uit de voeten komen.
Hmm ja oke. Wellicht iets oudere games inderdaad :)
Battlefield 2042
Diablo 4
Sea of Thieves
Baldurs gate 3
Al deze games zitten op 120+

Achja, het spel komt bijna uit. Als je dan nog een upgrade nodig hebt dan weet je het vanzelf !

• SacreBleu
earthapple schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 16:20:
[...]

Hmm ja oke. Wellicht iets oudere games inderdaad :)
Battlefield 2042
Diablo 4
Sea of Thieves
Baldurs gate 3
Al deze games zitten op 120+

Achja, het spel komt bijna uit. Als je dan nog een upgrade nodig hebt dan weet je het vanzelf !
Ah, dat verklaard het, desondanks zul je met die 7900XTX prima uit de voeten moeten kunnen. Maar die is wel een stuk zwaarder dan een 3070Ti die niet heel erg vaak op 60 FPS uitkomt in 4k. Dan is het natuurlijk ook de vraag welke opties je verder nog aanzet.

De 7900XTX is een high-end, huidige generatie kaart vanuit kamp AMD. En de 3070Ti is een uppermid-range kaart uit een vorige generatie.

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Is de pre-load er al? Heb wel iets van een 300MB place-holder gedownload.

[ Voor 55% gewijzigd door Gunner op 10-08-2023 20:23 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• WhateverSuitsU
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10:20

WhateverSuitsU

Xbox: WhateverSuitsU

Gunner schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 20:22:
Is de pre-load er al? Heb wel iets van een 300MB place-holder gedownload.
https://www.videogamer.com/starfield-preload/

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Geeft nog niet helemaal antwoord op m'n vraag :P want toen ik dat gister deed downloadde hij dus maar iets van 300MB. Vandaag nog niet gekeken (want ik hoorde wat over 9 augustus dat de pre-load begon) :)

• SacreBleu
Gunner schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 20:27:
[...]

Geeft nog niet helemaal antwoord op m'n vraag :P want toen ik dat gister deed downloadde hij dus maar iets van 300MB. Vandaag nog niet gekeken (want ik hoorde wat over 9 augustus dat de pre-load begon) :)
Er is nog geen complete preload. Voor nu worden er een aantal bestanden gedownload.

Wanneer je wel alles kunt preloading is nog onbekend voor zowel de Xbox PC app als Steam.

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Nog minder dan een maand voordat we aan deze titel kunnen gaan beginnen, ik hoop zo dat dit zo'n titel word die mij echt gaat verrassen zoals Red Dead Redemption 2 / Skyrim toen de tijd deden. Ben wel weer toe aan een grote gedetailleerde single player ervaring!

De pre-load is zoals ik het lees ook live gegaan, ik had vanmorgen nog geen download klaarstaan maar 125GB is een flinke! Al komt dit mogelijk niet overeen met de totale grootte van de game bij de lancering, afhankelijk van updates op de eerste dag en andere onbekende factoren zullen natuurlijk nog wel mee gaan tellen.

Can't wait! Tot die tijd eerst maar verder met Grounded, F1 2023 en Stray d:)b

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3DEXP
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 31-01-2024
Ik zie vaak tussenfilmpjes als je op een planeet gaat landen, het lijkt er dus op dat je zelf niet het schip bestuurd tojden opstijgen en landen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
3DEXP schreef op zaterdag 12 augustus 2023 @ 22:22:
Ik zie vaak tussenfilmpjes als je op een planeet gaat landen, het lijkt er dus op dat je zelf niet het schip bestuurd tojden opstijgen en landen?
Klopt. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SacreBleu
3DEXP schreef op zaterdag 12 augustus 2023 @ 22:22:
Vorig jaar was dit nog een hot topic. Het is niet mogelijk om te vliegen op planeten. Vanuit de ruimte kies je een plek via de map.

In eerste instantie vond ik deze keuze jammer. Maar na jaren Star Citizen te hebben gespeeld werd het handmatig landen en opstijgen enorm saai. Te veel down time. Waardoor het soms heel erg langdradig was.

Misschien was een hybride optie leuk geweest. Of in ieder geval een voertuig wat je kan gebruiken op planeten. Maar in de meeste spellen die ik speelde, zoals Star Citizen en Elite Dangerous waren meeste planeten aardig leeg en saai.

Dan heb ik liever een 'plek' met wat interessante evenementen of bezichtigingen dan dat ik eindeloos over een planeet raas waar geen ruk is te beleven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techkeizer
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 14-09 14:27
Deze game gaat zo gigantisch groot zijn en mods zullen dit spel minimaal 5 jaar nog relevant houden. Ik heb echt hoge verwachtingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soullie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:40

Soullie

Planeshift

Eerst maar eens kijken hoe de launch is, hoop dat er genoeg content is.
Ik vond dit bij Fallout 4 namelijk wel tegenvallen tov Skyrim.

Denk dat ik een maandje gamepass pak om te " proberen " bevalt het spel me koop ik het via steam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SacreBleu
Soullie schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 21:10:
Eerst maar eens kijken hoe de launch is, hoop dat er genoeg content is.
Ik vond dit bij Fallout 4 namelijk wel tegenvallen tov Skyrim.

Denk dat ik een maandje gamepass pak om te " proberen " bevalt het spel me koop ik het via steam.
Dat had ik zelf ook. Niet perse de launch, maar wel hoe snel je content kreeg. Ik had verwacht dat je de power armor pas veel later zou krijgen. Sterker nog Fallout 3 heb ik uitgespeeld zonder dat ik uberhaubt PA was tegengekomen.

Ook het bouwen van settlements leek mij iets voor end game. Maar, het tegendeel sloeg toe, beide krijg je tijdens de tweede quest. Misschien raar, maar voor mij was het een uitkijk. Iets om naartoe te werken. In plaats daarvan werd het vrijwel in mijn schoot geworpen en dat vond ik jammer.

Ik hoop dat met Starfield er toch nog iets wordt bewaard voor de end game. Zodat ik iets heb om naar uit te kijken.

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9rEbCiTrZ4f9tH8xhQ8eHijzEzU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nKpjyLOq1HEn0rJK7RVZDq2E.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!
The early access version of Starfield will release at 5pm PT / 8pm ET on August 31st, 2023.

That means in the UK and much of Europe, you'll get access at 1am BST / 2am CEST on September 1st

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fieldnote
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 06-02 11:45
Weet iemand al iets meer of er nu wel of geen joystick opties (HOTAS) op de PC verzie zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
fieldnote schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 18:05:
Weet iemand al iets meer of er nu wel of geen joystick opties (HOTAS) op de PC verzie zit?
Ik heb er nog niks van vernomen, ook op Reddit waar mensen er over bezig waren weet nog niemand het.

Acties:
  • +9 Henk 'm!
Huh is dit hier nog niet gepost?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kOo1Fl-KiGe0jSbHjQisrcNbzlU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3jvDkMy8aQu46qzp1VoPbxEd.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 58% gewijzigd door G_Dragon op 16-08-2023 19:36 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• NukaWorldNL
Weer een grote stap dichterbij de launch O+

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• LadyVodka
  • Registratie: Augustus 2015
  • Niet online

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vortigen
Oh das fijn. Thx !
Morgen ff de preload aanslingeren dus :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vSRFmryYdB-B22W-guHzMRdwzvM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/0VfwcsiAwgRmrfeGVy3D6KgQ.png?f=user_large
Hoe vinden jullie de steelcase?
Hier zijn de meningen nog een beetje verdeeld :p

[ Voor 52% gewijzigd door G_Dragon op 16-08-2023 23:42 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Mooie grote, had ergens zelfs meer verwacht voor zo'n grote titel.

[ Voor 25% gewijzigd door G_Dragon op 17-08-2023 07:43 ]

Vortigen schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 23:30:
[...]

Oh das fijn. Thx !
Morgen ff de preload aanslingeren dus :9
Ja hier hetzelfde, dan kom het nu toch echt weer een stapje dichtbij :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vortigen
G_Dragon schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 07:58:
[...]

Ja hier hetzelfde, dan kom het nu toch echt weer een stapje dichtbij :D
Yep, zo voelt het wel inderdaad ;)
Ben nu nog lekker bezig in Baldurs Gate 3 maar kijk ook enorm uit naar Starfield!

Vortigen schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 08:03:
[...]

Yep, zo voelt het wel inderdaad ;)
Ben nu nog lekker bezig in Baldurs Gate 3 maar kijk ook enorm uit naar Starfield!
Dat spel hoor ik ook veel over in de groepsapp, maar is toch nog niet op de Xbox? :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vortigen
G_Dragon schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 08:08:
[...]

Dat spel hoor ik ook veel over in de groepsapp, maar is toch nog niet op de Xbox? :P
Nee niet op Xbox inderdaad maar op Steam en GoG.
Heel ander genre dan Starfield ook. Maar ontzettend goed!

Vortigen schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 08:11:
[...]

Nee niet op Xbox inderdaad maar op Steam en GoG.
Heel ander genre dan Starfield ook. Maar ontzettend goed!
Ja klopt zag het, die groepsapp zit naast gamers vol met D&D spelers dus vandaar haha
Ik hoop echt dat Starfield mij net zo bezig kan houden zoals Skyrim toen de tijd deed!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mike0001
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 19:10
G_Dragon schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 08:13:
[...]

Ja klopt zag het, die groepsapp zit naast gamers vol met D&D spelers dus vandaar haha
Ik hoop echt dat Starfield mij net zo bezig kan houden zoals Skyrim toen de tijd deed!
Als deze game in de buurt komt van Skyrim is het al een topper. Afwachten en hopen op het beste :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Welke tijd start de pre-load? Vanavond 1900?

Gunner schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 11:56:
Welke tijd start de pre-load? Vanavond 1900?
Dit vroeg ik mij ook al af, heb net in de Whatsapp groep ook al gevraagd of iemand hem al aan had staan :D.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
Afgelopen week dus nog wat ingelezen over Starfield maar wel een vraag over mod support. Is dat (in de toekomst) ook mogelijk op de Xbox? Of alleen voorbehouden aan pc?
Hoe denken jullie Starfield te gaan spelen, eerst de main story of lekker op avontuur en hier en daar een side quest? :)

Voor mij optie 2

• D-Ed
  • Niet online
Ik heb wel een beetje houvast nodig in dit soort games dus ik laat me in het begin wel leiden.. Mocht ik afdwalen dan laat ik het hier weten ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
G_Dragon schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 13:06:
Hoe denken jullie Starfield te gaan spelen, eerst de main story of lekker op avontuur en hier en daar een side quest? :)

Voor mij optie 2
Ik vind het altijd wel lekker om in "open wereld" games eerst op eigen onderzoek te gaan. Tegen zaken aan te lopen waar je nog niet sterk genoeg voor bent, wapens/armor te zoeken etc en als ik dat allemaal gedaan heb lekker OP de verhaallijn doorlopen.

Geen idee of Starfield daar de game voor is maar als dat kan dan wordt dat mijn route.

Ik ga alleen een ruime week na de release 5 weken op vakantie, dus twijfel nog of ik toch begin of even wacht tot ik terug ben.

[ Voor 9% gewijzigd door Donstil op 17-08-2023 13:49 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ischium
  • Niet online

Ischium

Of is 'ie um niet

Voor mij optie 2
Ik ben altijd wel een fan van hoarding, mechanics-misbruik, en over de top insanity in sandbox games. Zal best zijn dat ik ergens aan het begin de storyline laat vallen om soeplepels te hoarden als blijkt dat ze geen gewicht hebben, en stacken ze tot infinity. En als later in het spel iemand me niet zint, dat ik daar zijn living quarters mee vol dump, zodat hij tot z'n knieën diep door het bestek moet baggeren om bij zijn toilet te komen. >:) Ala cheesewheels in skyrim. :+

[ Voor 3% gewijzigd door Ischium op 17-08-2023 14:04 ]

• Vortigen
Ik ben nu 116.6 GB aan het binnenhalen via de Xbox gamepass app op mijn PC.
De preload is begonnen :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sipio
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
D-Ed schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 13:03:
Afgelopen week dus nog wat ingelezen over Starfield maar wel een vraag over mod support. Is dat (in de toekomst) ook mogelijk op de Xbox? Of alleen voorbehouden aan pc?
Ik hoop echt van wel, voor Fallout zijn ook tal van mods op de xbox, zegt nog niks inderdaad maar ik ga er ergens wel vanuit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JessetjeNL
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 19:52

Voor mij optie 2
Vooral eerst exploren, de kat uit de boom kijken en de basics van de game leren. Daarna focussen op de main story.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vortigen

Voor mij optie 2
Eerst de main story en de game mechanics leren. Wanneer ik die eenmaal goed genoeg onder de knie heb ga ik side quests doen en lekker exploren :)

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Niet om het een of ander maar wat boeit die preload als je pas op 1 september kunt spelen :?
Of is de release eerder :?

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • +4 Henk 'm!
We mogen!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vvaCXVQogQCV45dZ0MG18FhQFcY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/THaDoo0fs1jGe3zzyNh32dUL.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vortigen
Help!!!! schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 15:42:
Niet om het een of ander maar wat boeit die preload als je pas op 1 september kunt spelen :?
Of is de release eerder :?
Een preload is natuurlijk altijd fijn. Dan gaat niet iedereen op hetzelfde tijdstip downloaden.
Dat het nu al kan geeft de spelers meer tijd om het in te plannen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ischium
  • Niet online

Ischium

Of is 'ie um niet

Plus, niet iedereen heeft even snel internet, zeker in andere landen niet. Anderen moeten weer rekening houden met data-caps, of bijde. Die 100GB+ kunnen spreiden scheelt een hoop voor veel mensen. (we zijn best verwend met internet snelheid+kosten in Nederland)

[ Voor 4% gewijzigd door Ischium op 17-08-2023 16:05 ]

Pagina: 1 ... 3 ... 63 Laatste

Let op:
Gebruik spoiler-tags waar ze redelijkerwijs nodig zijn, kleine moeite, en houd het voor iedereen leuk! :)

Houd het ook ontopic, bespreek vooral je eigen ervaringen, en wees lief en respectvol naar elkaar. Je hoeft het niet eens te zijn.